Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 197 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ik deel hetzelfde sentiment.

Ook ons huis (courante ruim uitgebouwde tussenwoning) in een grote stad in het oosten van het land staat inmiddels bijna 4 weken te koop. 2 kijkers gehad, geen bod.
Vorige week een korte open huis georganiseerd: geen kijkers.

Verwachting van de 3 makelaars die ik heb laten komen voor de verkoop: huis ziet er goed uit en redelijk hoog afwerkingsniveau: deze zal snel worden verkocht.

Er staan op dit moment 2 dezelfde type tussenwoning in onze wijk te koop. Een daarvan is van ons.
Verschil: vraagprijs 400k tov 445k (ons huis).
Ons huis: parkeren op eigen terrein (carport) en woning voor en achter uitgebouwd. Vloerverwarming gehele begane grond, 2e badkamer en zolderverdieping voorzien van 2 dakkapellen (voor en achter) en 5e slaapkamer. Dit alles heeft de andere woning niet.

Ja, wij zitten wat hoger in de markt met onze vraagprijs tov de ander woning, maar nog altijd onder de gemiddelde m2 prijs van woningen die in deze wijk zijn verkocht.

We blijven het voorlopig nog even aankijken, maar ben wel een voorzichtig teleurgesteld.
Scheelt dat we (nog) geen haast hebben met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:01
Ethernety schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:57:
Ik deel hetzelfde sentiment.

Ook ons huis (courante ruim uitgebouwde tussenwoning) in een grote stad in het oosten van het land staat inmiddels bijna 4 weken te koop. 2 kijkers gehad, geen bod.
Vorige week een korte open huis georganiseerd: geen kijkers.

Verwachting van de 3 makelaars die ik heb laten komen voor de verkoop: huis ziet er goed uit en redelijk hoog afwerkingsniveau: deze zal snel worden verkocht.

Er staan op dit moment 2 dezelfde type tussenwoning in onze wijk te koop. Een daarvan is van ons.
Verschil: vraagprijs 400k tov 445k (ons huis).
Ons huis: parkeren op eigen terrein (carport) en woning voor en achter uitgebouwd. Vloerverwarming gehele begane grond, 2e badkamer en zolderverdieping voorzien van 2 dakkapellen (voor en achter) en 5e slaapkamer. Dit alles heeft de andere woning niet.

Ja, wij zitten wat hoger in de markt met onze vraagprijs tov de ander woning, maar nog altijd onder de gemiddelde m2 prijs van woningen die in deze wijk zijn verkocht.

We blijven het voorlopig nog even aankijken, maar ben wel een voorzichtig teleurgesteld.
Scheelt dat we (nog) geen haast hebben met de verkoop.
Ik begrijp je teleurstelling. 2 kijkers, geen bod, dat verwacht je niet in deze markt.
Ben je zelf tevreden over de wijze waarop je huis door de makelaar wordt aangeboden? Maakt je makelaar er ook echt werk van? Dus actief op zoek naar potentiële kopers? Of heeft ie het raam opengezet en wacht hij tot de aanmeldingen naar binnen waaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Tristan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Bedankt! Ja we hebben ons best gedaan! Ik zie nu achteraf op de foto's ook nog punten die we destijds echt niet meer zagen. Achja, het moet ook weer niet zo klinisch perfect zijn natuurlijk, want het is gewoon een huis waar we nu wonen en dat moet ook zo overkomen.
Nou, ik ben toch ook een beetje een kritische mopperkont (net als hoevenpe), maar ik zie zo snel niet echt opvallende punten die je eigenlijk aan zou hebben moeten pakken. Is toch altijd anders als het je eigen huis is, dan zie je bepaalde dingen.

Ik denk dat de dingen die maken of iemand wel of niet komt kijken vooral zit in persoonlijke voorkeur. Wil je wel of geen kookeiland, houd je van de openheid van glazen deuren of zou je liever dichte deuren willen, je moet houden van het soort binnentuin/dakterras etc. Maar de manier waarop je die persoonlijke keuzes hebt uitgevoerd lijkt mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
Toke_gt schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:12:
[...]

Ik begrijp je teleurstelling. 2 kijkers, geen bod, dat verwacht je niet in deze markt.
Ben je zelf tevreden over de wijze waarop je huis door de makelaar wordt aangeboden? Maakt je makelaar er ook echt werk van? Dus actief op zoek naar potentiële kopers? Of heeft ie het raam opengezet en wacht hij tot de aanmeldingen naar binnen waaien?
Ja, ik ben tot nog toe best tevreden over de makelaar. Ik heb namelijk wel het gevoel dat zij actief bezig zijn met de verkoop en het zoeken naar een potentiële koper en dat hij daarvoor verschillende methodes hanteert. Er is ook zeer regelmatig contact met de makelaar, deze stelt zich erg proactief op. Vooralsnog ga ik daar dus nog niet over klagen, mede gelet op het feit dat de andere woning in de wijk al min of meer net zo lang te koop staat. Misschien duurt het in de deze wijk momenteel iets langer. We kijken het gewoon nog even aan en misschien over een aantal weken wellicht onze verkoopstrategie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:52:
[...]

Dat is best bijzonder. Is er iets met je huis/omgeving dat dit kan verklaren? Wil je dat we meekijken naar de presentatie op funda? Mag ook via DM als je dat prettiger vindt.
@Stia321
Wil ook wel via DM kritisch naar de Funda tekst kijken. Bij sommige verdwaal je in het huis, bij andere val je halverwege in slaap.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan: redacteur in ruste, maar doe nog steeds niets liever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
@Ethernety Mijn makelaar had ook verwacht dat er meer kijkers zouden komen bij mijn huis maar goed heb een bod kijken wat dat oplevert

Had het volgens mij al een keer aangeven bij een kameraad van mij kwam ook niemand hij stelde de prijs naar beneden en ze konden de aanvragen niet aan

Rare markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stia321
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-08 06:55
@Ethernety wij hebben ook een zeer riante tussenwoning (vlakbij Nijmegen) en dus nog geen enkele kijker. Het is een drama eerlijk gezegd, terwijl we toch een instapklaar huis hebben😅. We proberen alles om te promoten. Ik zal kijken of ik de link kan delen tzt. Ik hoor het wel steeds meer dat het echt niet meer zo snel gaat bij iedereen. Zeker niet boven de 550.000…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:21
Stia321 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:07:
@EthernetyIk hoor het wel steeds meer dat het echt niet meer zo snel gaat bij iedereen. Zeker niet boven de 550.000…
Ik kan dit zeker onderschrijven vanuit eigen ervaring, zelfde regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
bie100 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:31:
@Ethernety

Had het volgens mij al een keer aangeven bij een kameraad van mij kwam ook niemand hij stelde de prijs naar beneden en ze konden de aanvragen niet aan

Rare markt
Deze optie van de week besproken met de makelaar. Hij wil er nu nog niet aan en ik eerlijk gezegd ook nog niet. Plan is nu om in ieder geval tot half juli niks aan de vraagprijs te doen en daarna evt een andere strategie inzetten - hetzij tijdelijk van Funda halen, prijs naar beneden bijstellen, of beide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ethernety schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Plan is nu om de woning in ieder geval tot half juli niks aan de vraagprijs te doen en daarna evt een andere strategie inzetten - hetzij tijdelijk van Funda halen, prijs naar beneden bijstellen, of beide.
Volgens mij ben je dan "aangeschoten" wild.
Afgezien van een prijsverlaging trapt men niet in dit soort truukjes.....daar zijn tegenwoordig tools voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
@Ethernety wij hebben ook een zeer riante tussenwoning (vlakbij Nijmegen) en dus nog geen enkele kijker. Het is een drama eerlijk gezegd, terwijl we toch een instapklaar huis hebben😅. We proberen alles om te promoten. Ik zal kijken of ik de link kan delen tzt. Ik hoor het wel steeds meer dat het echt niet meer zo snel gaat bij iedereen. Zeker niet boven de 550.000…
Hier in W'veen loopt het allemaal nog wel storm. Vrienden van ons hebben net hun tussenwoning verkocht binnen 2wk voor 720K (vraagprijs flink stuk eronder).

Bij m'n neefje in Druten (bij N'megen) ging het zelfs zonder makelaar/funda (575K voor een hoekwoning uit 2019) dus het lijkt nog steeds aardig over verhit.

Wellicht dan toch regio/wijk gebonden ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Road-runner83 op 20-06-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:15
Road-runner83 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:32:
[...]

Hier in W'veen loopt het allemaal nog wel storm. Vrienden van ons hebben net hun tussenwoning verkocht binnen 2wk. Woonoppervlakte rond de 140 en perceel van 220 (dat is voor hier wel groot). VP was iets van 670 en verkocht voor 720K.

Bij m'n neefje in Druten (bij N'megen) ging het zelfs zonder makelaar/funda (575K voor een hoekwoning uit 2019) dus het lijkt nog steeds aardig over verhit.

Wellicht dan toch regio/wijk gebonden ook?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 31% gewijzigd door perspectivebass op 20-06-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 12-09 17:02
[quote]perspectivebass schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:44:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door Road-runner83 op 20-06-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Zit onder de 4 ton en dat wil al niet vlotten zit tegen Arnhem aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:35
TheKerremenke schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:00:
Onze woning gaat dit weekend ook in de verkoop. Foto’s zijn klaar, brochure is klaar. Vandaag vooraankondiging op Facebook bij de makelaar en een lokale nieuwssite. En dan dit weekend online. Begint stiekem spannend te worden. Alhoewel ik me geen zorgen maak.

Courante twee-onder-een-kap, in gewilde wijk, (kind vriendelijk, twee speeltuinen in de straat) in eigen beheer gebouwd in 2014, regio Noord-Limburg. Dichtbij de snelweg A2, net expat terrein van ASML. Dus kan interessant worden kwa biedingen.

We gaan het zien. 🤞🏽
Vooraankondiging is gisteravond op Facebook gegaan. Tevens op een lokale nieuwssite. Op basis daarvan zijn er al drie gegadigden (die willen komen kijken). Aldus de makelaar. Morgen komt die officieel online. Dus ben benieuwd hoeveel geïnteresseerden/kijkers er het uiteindelijk gaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 20-06-2025 17:25 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:15
Klopt! Wij zitten in afrondende fase, maar ook hier liep het minder hard dan verwacht maar hebben wel een mooi bod ontvangen waar wij blij mee zijn. Overigens lijken wel meer woningen in de buurt soms ronduit moeizaam te gaan. Maar kwamen begin april veel woningen te koop die toen wel snel ging en vermoed dat de mensen geïnteresseerd in zijn in de buurt die ik woon gewoon even wat is/was opgedroogd.

Begint hier wel meer een patroon te worden in de buurt. Denk dat er in sommige omgevingen lijkt er wat meer onzekerheid te ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Juli is een slechte maand. Begint vroeger dit jaar? Weet niets van spreiding schoolvakanties

Bron: Funda

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvUp2m22jMtbmxmqL4LLX0hkGTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h79tStIAIZXAkkcCXXXMlMwW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef1978m
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-09 21:27
Chaki schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:38:
Juli is een slechte maand. Begint vroeger dit jaar? Weet niets van spreiding schoolvakanties

[Afbeelding]
Je merkt dat iedereen zijn huis wil verkopen in mei. Meer aanbod dus lagere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Stef1978m schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Je merkt dat iedereen zijn huis wil verkopen in mei. Meer aanbod dus lagere prijzen.
dit lijkt me geen plausibele verklaring. Niemand klaagt hier over lagere prijzen, maar over minder bezichtigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef1978m
de Peer schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:18:
[...]

dit lijkt me geen plausibele verklaring. Niemand klaagt over over lagere prijzen, maar over minder bezichtigingen.
Je kan geen 5 huizen per week bekijken.
En ik lees overal dat alles duurder wordt. Je moet de hypotheek wel kunnen betalen.
En ik lees op dit forum veel berichten van gewilde wijk. Maar misschien is het iets minder gewild dan je denkt. Als er niemand of weinig mensen komen kijken.
Wij hebben ons huis een maand geleden verkocht. In niet zo'n populaire wijk. Maar wel 18 bezichtigingen en 8 mensen die hebben geboden.
Veel mensen denken dat het aan de wijk ligt volgens mij maar dat is niet bewezen gaat het om 2 dingen. Vierkante meters en afwerking. Veel huizen staan te koop en daar is al 5 jaar niks aan gedaan. Ja dat wil een koper niet als je de " hoofdprijs" vraagt

Minder bezichtigingen is automatisch een mindere prijs

[ Voor 3% gewijzigd door Stef1978m op 20-06-2025 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-08 17:45
Ik dacht ook afkoeling qua verkoopsnelheid waar te nemen, dus dit verbaast me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Wat waren jullie statistieken voor het aantal keer bekeken en bewaard op Funda in de eerste 24 uur na publicatie op Funda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Stef1978m schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:16:
[...]

De grafiek zegt: in mei HOGERE prijzen

En verder, laat me raden: starterssegment? 20 bezichtigingen (+ eventueel wachtlijst), veel biedingen, mindere locatie nemen ze voor lief "als ze er maar tussenkomen". Klussen doen ze ook liever niet. Makkelijk scoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Tristan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:25:
Wat waren jullie statistieken voor het aantal keer bekeken en bewaard op Funda in de eerste 24 uur na publicatie op Funda?
Volgens mij 15 keer? na een week 39 keer bewaard tot nu toe 4 bezichtigingen 1 bod staat een week op Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Chaki schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:37:
[...]

If wishes came true 😍
Ook bofkont die dit koopt! Over een paar jaar nog veel meer waard!

@bie100 Snel verkocht, ik hoop het voor je?
Ken je Rotterdam?
Ik vreet mijn schoen op als het niet zo is
Mijn gevoel zegt ook; binnen een week weg.

Wel bijzonder hoeveel verschil die rivier nog maakt. Als dit in Kralingen staat mag er zo een half miljoen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

hoevenpe schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Ben zelf wel eens een kritische mopperkont, maar als ik een appartement in het centrum van 010 zocht was ik komen kijken... :)
Dit is natuurlijk niet centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
FreakNL schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:07:
[...]

Wel bijzonder hoeveel verschil die rivier nog maakt. Als dit in Kralingen staat mag er zo een half miljoen bij.
Klopt. Noord vs Zuid scheelt nog steeds behoorlijk. De woningen bij LittleC in Coolhaven en (uiteraard) de Zalmhaventoren liggen de meter prijs makkelijk €2000/m2 hoger. En dat zal in Kralingen net zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 08:07:
[...]

Vroeger wilde niemand Op Zuid wonen, nu is Katendrecht The Place to Be!
Statige panden genoeg in Kralingen-West, maar appartementen van deze klasse nul (voor zover ik weet). Kralingen-Oost is een probleemwijk geworden
Zalmhaventoren oké, maar centrum holt achteruit. Little C prachtig, maar wat heb je daar verder? Mooi uitzicht en Het Park
Wat dat betreft is @Tristan een jaar of 2 te vroeg. Reputatie van wijken loopt achter op de feiten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Chaki schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:38:

[Afbeelding]
Statistisch significant maar niet relevant.

In Juli ligt de m2 prijs 20 euro lager, dat is 2000 euro voor een 100 m2 huis van zeg gemiddeld 400k. Daar ligt geen enkele verkoper wakker van. Alle andere invloeden zijn veel groter, zoals presentatie rente ontwikkeling, macro economisch etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:43:
[...]

Statistisch significant maar niet relevant.

In Juli ligt de m2 prijs 20 euro lager, dat is 2000 euro voor een 100 m2 huis van zeg gemiddeld 400k. Daar ligt geen enkele verkoper wakker van. Alle andere invloeden zijn veel groter, zoals presentatie rente ontwikkeling, macro economisch etc.
Ik ook niet! Bedoelde alleen dat het schijnbaar in juli wat kalmer wordt op de woningmarkt.
Zeker belangrijk om kritisch naar de presentatie te kijken als je geen bezichtigingen krijgt. Vandaar ook mijn aanbod om er via DM naar te kijken
Rente is nu relatief laag. Dan verwacht ik juist meer interesse
Macro-economisch is algemeen, verklaart niet waarom ene veel en andere geen bezichtigingen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef1978m
Chaki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:22:
[...]

Ik ook niet! Bedoelde alleen dat het schijnbaar in juli wat kalmer wordt op de woningmarkt.
Zeker belangrijk om kritisch naar de presentatie te kijken als je geen bezichtigingen krijgt. Vandaar ook mijn aanbod om er via DM naar te kijken
Rente is nu relatief laag. Dan verwacht ik juist meer interesse
Macro-economisch is algemeen, verklaart niet waarom ene veel en andere geen bezichtigingen krijgt
Nogmaals als er meer woningen te koop staan is de interesse minder. Je kan namenlijk normaal gesproken ivm werk geen 10 woningen bekijken.
De afgelopen maand staan er in eens veel woningen te koop in de steden waar ik de markt volg. In februari was dit voor mijn gevoel nog niet de helft. Misschien omdat iedereen denkt ik wil mooie foto's met de zon in mei. Misschien omdat mensen denken dat de prijs hoger is in mei. Ik weet het ook niet precies maar dat het aanbod ineens een stuk hoger is, zien wij wel.
Uiteindelijk heb je maar 1 goed bod nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Stef1978m schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:54:
[...]

Nogmaals als er meer woningen te koop staan is de interesse minder. Je kan namenlijk normaal gesproken ivm werk geen 10 woningen bekijken.
De afgelopen maand staan er in eens veel woningen te koop in de steden waar ik de markt volg. In februari was dit voor mijn gevoel nog niet de helft. Misschien omdat iedereen denkt ik wil mooie foto's met de zon in mei. Misschien omdat mensen denken dat de prijs hoger is in mei. Ik weet het ook niet precies maar dat het aanbod ineens een stuk hoger is, zien wij wel.
Uiteindelijk heb je maar 1 goed bod nodig.
Hangt ook af van de aard van het aanbod. Je ziet bv in studentensteden nu ineens veel meer woningen te koop staan vanwege het eind van het studiejaar. En ook omdat er een nieuwe lichting klaar staat om in te stromen. Met ouders die daarbij kunnen helpen. In absolute aantallen en als percentage van de totale studentenpopulatie is dat geen grote groep. Maar in verhouding tot het aantal woningen dat elke maand te koop komt is het wel een significante groep.

Maar als je doelgroep naar vrijstaande woningen/tweekappers van een miljoen kijkt, dan is deze specifieke seizoenconjunctuur natuurlijk minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Chaki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:22:
Vakantietijd, mensen zijn aan het afronden voordat ze een paar weken weg gaan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Vakantietijd, mensen zijn aan het afronden voordat ze een paar weken weg gaan.
Klopt! Niet heel relaxte vakantie, terwijl financieel adviseur bezig is om hypotheek rond te krijgen en de bank steeds meer stukken vraagt. Zou kunnen verklaren waarom er op korte termijn minder bezichtigingen zijn.
Maar zonder context, valt er niet veel zinnigs te zeggen over een specifieke woning. Geen bezichtigingen, dan is er toch meer aan de hand dan alleen vakantietijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:01
Chaki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:10:
[...]

Klopt! Niet heel relaxte vakantie, terwijl financieel adviseur bezig is om hypotheek rond te krijgen en de bank steeds meer stukken vraagt. Zou kunnen verklaren waarom er op korte termijn minder bezichtigingen zijn.
Maar zonder context, valt er niet veel zinnigs te zeggen over een specifieke woning. Geen bezichtigingen, dan is er toch meer aan de hand dan alleen vakantietijd
Ik heb 4 bezichtigingen gehad(jaren 30 woning, Friesland, iets minder dan 400k). De makelaar kon er niet echt iets over zeggen of er geboden zou worden, maar ik kreeg wel te horen dat 1 stel de kleur op de muur niet mooi vond?
Als je ergens gaat wonen dan verf je toch sowieso de boel?

Kwa bezichtigingen valt het mij wat tegen. Ook mijn vriendin heeft pas haar huis verkocht(zwolle, 1 gezinswoning, 400k). Ook daar kwam maar 1 stel bezichtigen. Die hebben het dan ook gelijk gekocht, maar ook daar viel het aantal mij erg tegen. Zeker voor Zwolle Zuid en de vraagprijs. 400k is voor veel stellen toch echt wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:14
in de provincie? Zwolle ligt achter de Ijssel, vanuit de Randstad gezien is dat bijna Duitsland, en Friesland is toch ook ehmr, ver weg?
Dat het in de randstad gek en los is wil niet zeggen dat dat daar ook is toch?

btw: gefeliciteerd aan je vriendin met de verkoop!

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Bouke-p schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:37:
[...]

Ik heb 4 bezichtigingen gehad(jaren 30 woning, Friesland, iets minder dan 400k). De makelaar kon er niet echt iets over zeggen of er geboden zou worden, maar ik kreeg wel te horen dat 1 stel de kleur op de muur niet mooi vond?
En dat als reden om af te haken? Hier hadden de muren alle kleuren van de regenboog en daar heb ik vast ook wat over gezegd. Bij het bod reken ik ook mee wat ik aan de schilder kwijt zou zijn (5000,- voor appartement van 84 m2), maar het is geen reden om geen bod te doen
Kwa bezichtigingen valt het mij wat tegen. Ook mijn vriendin heeft pas haar huis verkocht(zwolle, 1 gezinswoning, 400k). Ook daar kwam maar 1 stel bezichtigen. Die hebben het dan ook gelijk gekocht, maar ook daar viel het aantal mij erg tegen. Zeker voor Zwolle Zuid en de vraagprijs. 400k is voor veel stellen toch echt wel te doen.
Energielabel? Minder dan C wordt gemeden

Als je van 1 van de 4 een goed bod krijgt, maakt het niet uit. Maar ik zou er ook wel zenuwachtig van worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
De stand na dag 1. 5 kijkers hebben zich gemeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuCXmw4oeF0LyWUnn8u4mWv55uM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfZAuw677tzJFqD1wRgfWxJc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 21-06-2025 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Bockelaar schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:53:
in de provincie? Zwolle ligt achter de Ijssel, vanuit de Randstad gezien is dat bijna Duitsland, en Friesland is toch ook ehmr, ver weg?

Daar is toch al rekening mee gehouden? In Rotterdam betaal je voor vergelijkbare minimaal 600k en staan ze voor in de rij Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAGUz-dALjNeyQ_Oan43Dag5598=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFjphY0czbukWZ1hTzwHtMa5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:43
Chaki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:26:
[...]

Daar is toch al rekening mee gehouden? In Rotterdam betaal je voor vergelijkbare minimaal 600k en staan ze voor in de rij [Afbeelding]
Onzin ik zie hier in Rotterdam inmiddels ook woningen die inmiddels 8 weken op funda staan of er even af worden gehaald en na een paar weken terug worden geplaatst. Sommige zijn inderdaad na een tweetal weken verkocht, gelukkig ook die van ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 16:01
tjubbie schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:37:
[...]

Onzin ik zie hier in Rotterdam inmiddels ook woningen die inmiddels 8 weken op funda staan of er even af worden gehaald en na een paar weken terug worden geplaatst. Sommige zijn inderdaad na een tweetal weken verkocht, gelukkig ook die van ons.
En dat zijn ook woningen met een 'normale' vraagprijs ? Hier in midden nederland staan er ook huizen die 8/12 weken niks doen maar die hebben de vraagprijs dan op het max randje staan wat een hoop mensen het laat overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:43
Ja vergelijkbaar qua m2-prijs en zien er op de foto’s netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Bouke-p schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:37:
[...]

Normaal gesproken wel maar tegenwoordig kunnen de meeste geen kwast meer vast houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
bie100 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:46:
[...]

Normaal gesproken wel maar tegenwoordig kunnen de meeste geen kwast meer vast houden :9
'instapklaar' heet zoiets, makelaars gebruiken maar al te lief dat woord in advertenties. Maar kopers gaan er dan ook echt vanuit dat het instapklaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
[...]

Ik heb het specifiek over jaren '30, zoals in Hillegersberg-Zuid. Deze week nog een jaren '30 benedenwoning bezichtigd in Overschie. Na 2 dagen: wachtlijst voor bezichtigingen. Per inschrijving: maandag bezichtigd, vrijdag deadline

Soms worden ze inderdaad na een tijd in prijs verlaagd en dan weet je ook waarom. Funderingsproblemen, herstel van pakweg een ton, geen subsidie. En je komt er niet onderuit: gemeente mag het verplichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
Chaki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:17:
[...]

En dat als reden om af te haken? Hier hadden de muren alle kleuren van de regenboog en daar heb ik vast ook wat over gezegd. Bij het bod reken ik ook mee wat ik aan de schilder kwijt zou zijn (5000,- voor appartement van 84 m2), maar het is geen reden om geen bod te doen

[...]

Energielabel? Minder dan C wordt gemeden

Als je van 1 van de 4 een goed bod krijgt, maakt het niet uit. Maar ik zou er ook wel zenuwachtig van worden
D, helaas. Wel zoveel mogelijk gedaan, zonnepanelen, spouw/vloer isolatie, vloerverwarming, daar waar het kon dubbelglas vervangen voor modern glas.
Het dak heeft aan de binnenkant wel piepschuim 😆, maar verder niks. Dat is mij ook te duur om het nu nog even te doen. En het blijft gewoon een huis uit 1932 natuurlijk.

Van de makelaar verder ook geen punten gekregen waar ik nu nog wat aan zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Tristan schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:26:
De stand na dag 1. 5 kijkers hebben zich gemeld.
Super! Fenix heeft De Kaap ook wel op de kaart gezet. Iedereen migreert daarheen 👜
Centrum: loop je van de Kunsthal naar het Depot, struikel je over de junkies

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bouke-p
Jan-man schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:49:
[...]

'instapklaar' heet zoiets, makelaars gebruiken maar al te lief dat woord in advertenties. Maar kopers gaan er dan ook echt vanuit dat het instapklaar is.
Tsja. Noem mij ouderwets, maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat er opnieuw geverfd moet worden.
Mijn nieuwe huis is ook gewoon klaar, hoeft niks te gebeuren
Maar er word wel geverfd in een kleur die ik mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
Bockelaar schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:53:

Ik hoor en lees toch echt dat het blijkbaar overal in Nederland lastig is een huis te krijgen.
Zeker in Zwolle is de vraag meestal erg groot. Mijn huis mag dan misschien wat lastiger zijn maar dat huis van ons in zwolle is een doorsnee 1gezinswoning, met perfecte ligging. Vlakbij een school. Voetbalvelden en een winkelcentrum en energielabel C.
Toch maar 1 kijker...

Maargoed, we zien het wel. Voorlopig is er nog geen probleem en ik kan wel een jaar overbruggen of desnoods nog wat zakken met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Bouke-p schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:37:
[...]

D, helaas. Wel zoveel mogelijk gedaan, zonnepanelen, spouw/vloer isolatie, vloerverwarming, daar waar het kon dubbelglas vervangen voor modern glas.
Het dak heeft aan de binnenkant wel piepschuim 😆, maar verder niks. Dat is mij ook te duur om het nu nog even te doen. En het blijft gewoon een huis uit 1932 natuurlijk.

Van de makelaar verder ook geen punten gekregen waar ik nu nog wat aan zou kunnen doen.
Heb je een nieuw energielabel aangevraagd, nadat je dit allemaal gedaan hebt?
Ik zou er niks aan doen, maar het kan wel een verklaring zijn waarom er zo weinig belangstelling is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RWLinda
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-09 21:12
Afgelopen weken heb ik veel op dit forum meegelezen, aangezien ik mijn woning ging verkopen. Ik deel graag mijn ervaring nu de status "verkocht onder voorbehoud" is.

Ik heb ruim 1,5 jaar geleden al een nieuwbouwwoning gekocht. Dat levert veel spanning op, want wat gaat de woningmarkt doen tot aan de oplevering? Toen ik kocht (blijkt nu achteraf) zat ik aan het eind van de lichte huizenprijsdaling van 2023. Geen idee hoe dat zich zou gaan ontwikkelen.
In januari 2024 huis laten taxeren: 515.000. 3 Vergelijkbare woningen waren 6 maanden eerder allen binnen 3 weken voor rond de 505.000 verkocht. Stukje extra context: rijtjeswoning uit 2021 in Schiedam, 120m2, Energielabel A+++, bodemwarmtepomp, triple glas etc, tuin van 35m2.

Eind mei besloten zelf de verkoop in te gaan, via een verkoopmakelaar. De huizenprijzen waren in de tussentijd op papier gelukkig flink gestegen. Er zijn in die 1,5 jaar tijd geen vergelijkbare woningen verkocht in de buurt, dus ben echt afgegaan op voornamelijk Funda en BerekenHet en een klein beetje huispedia.
Funda gaf in mei 2025 een waarde op van 560.000. Huispedia zat veel hoger met een verwachte verkoopprijs van ~630.000; vond ik zelf onrealistisch. Later ook woningstats bekeken en die gaf als vraagprijs 549.000 op en verwachte verkoop 575.000. Ik had het huis zelf (incl meerwerk en afwerking) overigens voor zo'n 330.000 gekocht begin 2020.
Samen met de makelaar besloten om de markt op te gaan voor 550.000. Spannend! Al snel hadden zich 14 kijkers gemeld (2 hebben later afgezegd, dus 12 kijkers gehad). Veel enthousiaste reacties! De makelaar raadde me aan een biedtermijn in te stellen. Dit werd de dinsdag na Pinksteren, 2,5 week na start verkoop. Wat een stressweekend was dat!
Uiteindelijk 5 biedingen. 1 op de vraagprijs en maar liefst 4 stuks boven de 600.000, met als uitschieter 625.000.
Bedenktermijn is inmiddels voorbij en bod was uitgebracht door een hypotheekadviseur. Voelt goed en de kopers passen heel goed in deze wijk.

Uiteindelijk zat Huispedia toch goed in de buurt, maar naar mijn idee valt er geen pijl op te trekken. In een plaats, maar 10km verderop, hebben vrienden een redelijk vergelijkbaar rijtjeshuis in de verkoop staan en hebben in 4 weken tijd 2 kijkers, geen bod 🤷‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
  • Laatst online: 11:31
Voor de verkopers:
Blijven mensen eigenlijk bellen voor bezichtigingen?
Ons huis staat sinds donderdagmiddag op Funda. Eind van de dag 5 bezichtigingen. Vrijdag 2 erbij.
Kan ik dan verwachten dat er maandag en dinsdag nog wat bij komt? Hoe ging dat bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:21:
Voor de verkopers:
Ons huis staat sinds donderdagmiddag op Funda. Eind van de dag 5 bezichtigingen. Vrijdag 2 erbij.
Kan ik dan verwachten dat er maandag en dinsdag nog wat bij komt? Hoe ging dat bij jullie?
Wat wij van de makelaar begrepen is dat het in de eerste dag na zichtbaarheid op funda moet gebeuren. Hooguit nog de dag daarna, maar ook bij ons was het na die twee dagen stil en kwam er niemand meer bij. Gelukkig zaten we toen al op iets van 12 kijkers.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie de laatste tijd op Funda (lekker loeren) dat huizen in Utrecht waar wij hebben gewoond niet verkocht worden en later weer als nieuw er op worden gezet.

Wat kan de reden zijn dat deze trend zich voordoet? Te hoog ingezet of te groot aanbod? Of iets anders?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWLinda
Voor de verkopers:
Ik ging 4 weken geleden op vrijdag in de verkoop. Diezelfde dag 5 bezichtigingen ingepland, na het weekend kwamen er nog 9 bij. Je hebt best kans dat er nog een paar bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
THE_BASE schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:27:
[...]

Wat wij van de makelaar begrepen is dat het in de eerste dag na zichtbaarheid op funda moet gebeuren. Hooguit nog de dag daarna, maar ook bij ons was het na die twee dagen stil en kwam er niemand meer bij. Gelukkig zaten we toen al op iets van 12 kijkers.
Goed om te weten! Ik baalde wel wat want we hadden eigenlijk woensdag live als planning, maar dat liep vertraging op. We zitten nu op 7 kijkers en merk aan mezelf dat ik meer had verwacht. Dus hoop dat er nog wel wat bijkomen op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
RWLinda schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:36:
[...]

Ik ging 4 weken geleden op vrijdag in de verkoop. Diezelfde dag 5 bezichtigingen ingepland, na het weekend kwamen er nog 9 bij. Je hebt best kans dat er nog een paar bijkomen.
Fijn om jouw ervaring te lezen!
Hoe waren jouw statistieken op Funda? De eerste dag was hier 1.500, toen 700 en gisteren 200 ofzo.
Stad in de Randstad, vooral bijzonder huis qua locatie (hartje stad), nieuw, af en duurzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
Voor de verkopers:
Woensdag avond rond 21:00 online, donderdag 12 uur al vol met 11 kijkers en extra halve dag ingepland, vrijdag 1 afzeggers en 3 nieuwe aanmeldingen. Hierna geen verzoeken meer voor kijkers gehad. Maar hier (midden nederland) is de markt een gekkenhuis.

Uiteindelijk zegt het niks want je hebt maar 1 koper nodig ;). Met 7 bezichtigingen gaan er echt wel biedingen komen.
THE_BASE schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:28:
Ik zie de laatste tijd op Funda (lekker loeren) dat huizen in Utrecht waar wij hebben gewoond niet verkocht worden en later weer als nieuw er op worden gezet.

Wat kan de reden zijn dat deze trend zich voordoet? Te hoog ingezet of te groot aanbod? Of iets anders?
9/10 keer gewoon te hoog (te hebberige verkopers) ingezet waardoor er geen bezichtigingen komen. Je krijgt dan achterdochtige kopers die dan denken er zijn maar 1/2 geïnteresseerd dan moet er wel iets mis zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-man op 22-06-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
Jan-man schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:12:
[...]

Woensdag avond rond 21:00 online, donderdag 12 uur al vol met 11 kijkers en extra halve dag ingepland, vrijdag 1 afzeggers en 3 nieuwe aanmeldingen. Hierna geen verzoeken meer voor kijkers gehad. Maar hier (midden nederland) is de markt een gekkenhuis.

Uiteindelijk zegt het niks want je hebt maar 1 koper nodig ;). Met 7 bezichtigingen gaan er echt wel biedingen komen.
Dankjewel voor je ervaring! Ben heel benieuwd! Begreep van de makelaar dat het grootste gedeelte van de ingeplande bezichtigingen van expats is. Geen idee of dat nog wat zegt.
Kan me ook ergens wel voorstellen dat er geen 30 mensen op af komen gezien de prijs (6.000 per vierkante meter, qua vraagprijs ruim onder Walterliving en Huispedia trouwens).

Wij hebben zelf een nieuw huis gekocht in dezelfde stad waar weinig concurrentie bij leek, maar was ook aan de dure kant (vraagprijs geboden en geaccepteerd).
We waren bijna niet gaan kijken omdat we dachten: met overbieden wordt dit te duur. Zullen vast meer mensen denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Eclipse88 op 22-06-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:38
[...]

Inderdaad hier de afgelopen weken 2 voorbeelden in de familie en kennissen kring van huizen die voor een normale prijs te koop staan en bijna geen kijker op afkomt. Regio Rotterdam.
Bij beide is makelaar ook er verrast / teleurgesteld

Ook voorbeelden trouwens waar het wel snel gaat. Het aanbod lijkt wat groter en kopers kieskeuriger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Chaki schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Super! Fenix heeft De Kaap ook wel op de kaart gezet. Iedereen migreert daarheen 👜
Centrum: loop je van de Kunsthal naar het Depot, struikel je over de junkies
Gisteren was het echt gezellig op alle terrassen van de restaurants en rond de kades van de Rijnhaven. Wij zijn zelfs om 20u met het gezin nog even in de Rijnhaven zelf gedoken (bij het door de Gemeente aangewezen gebied), heerlijk!

Dat is toch wel echt het unieke aan deze plek, dat vind je nergens anders in de stad. En dan moeten het Rijnhaven strand en het Nelson Mandela park in de Maashaven nog komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Poah, als ik zo even terugkijk zaten we in 24 uur ergens zo rond de 1000+ keer bekijken en 60 keer bewaard ofzo.
Voor de verkopers:
Ik had verwacht van wel, maar dat bleek niet zo te zijn. Alle kijkers kwamen uit de eerst paar dagen, daarna geen aanvragen meer.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Voor de verkopers:
Ik denk dat je na het weekend best nog wel wat kijkers kunt verwachten. Geen tientallen, maar je mist nu nog de mensen die het op vrijdag/zaterdag zien, op zaterdag/zondag in de buurt gaan kijken en maandag bellen voor een afspraak.
En zeven is helemaal niet verkeerd hoor. Zeker niet als dat veelal expats zijn. Die hebben gewoon een huis nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
THE_BASE schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:28:

Misschien niet té hoog, maar wel hoog. En als mensen dan vermoeden dat ze ook nog fors moeten overbieden, wordt het op een gegeven te hoog voor de doelgroep voor wie het huis passend is. Wie koopt een rijtjeshuis voor zeven ton in Utrecht? Niet de starter voor wie het huis gebouwd is, maar degene die het kan betalen wil niet meer in een rijtjeshuis wonen, want dat heeft ie waarschijnlijk zelf ook.
Deze discussie hoort misschien meer in topic Woningmarkt, maar als huizenprijzen veel harder stijgen dan lonen, dan loopt het ergens vast. Ik denk dat dat punt ongeveer bereikt is en dat zie je terug in aantal kijkers en aantal aanmeldingen van expats. Wat heel wrang is voor jonge mensen die een zelfstandige plek zoeken. Die is er gewoon niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:33
Aantal bezichtigingen maakt niet zoveel uit. Aantal wat op komt dagen wel :D Wij hadden ineens 4 afmeldingen op het laatste moment, dan ga je toch peentjes zweten. Uiteindelijk kwamen er 8 kijken.

Er zijn rond deze tijd wel fors minder bezichtigingen door de vakantie etc

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier is die gistermiddag. (Zaterdag middag) online gegaan bij de makelaar en op Funda. Teller staat nu op 762 keren bekeken.

Makelaar heeft ook vooraankondiging op Facebook en lokale nieuwssite gedaan. P basis daarvan zijn er nu 4 gegadigden. Hoeveel er morgen bij komen n.a.v. Funda weet ik nog niet. To be continued.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-xtp11dFfnQmVFnMHXH3hq-jHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9zAUn8AXsdo4kgzMvzZeYgM.jpg?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
TheKerremenke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Hier is die gistermiddag. (Zaterdag middag) online gegaan bij de makelaar en op Funda. Teller staat nu op 762 keren bekeken.

Makelaar heeft ook vooraankondiging op Facebook en lokale nieuwssite gedaan. P basis daarvan zijn er nu 4 gegadigden. Hoeveel er morgen bij komen n.a.v. Funda weet ik nog niet. To be continued.

[Afbeelding]
Misschien dat er nog 2-3 bijkomen maar ik zou er niet vanuit gaan dat het er nog 10 worden zeg maar

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:19:
[...]

Dankjewel voor je ervaring! Ben heel benieuwd! Begreep van de makelaar dat het grootste gedeelte van de ingeplande bezichtigingen van expats is. Geen idee of dat nog wat zegt.
Kan me ook ergens wel voorstellen dat er geen 30 mensen op af komen gezien de prijs (6.000 per vierkante meter, qua vraagprijs ruim onder Walterliving en Huispedia trouwens).

Wij hebben zelf een nieuw huis gekocht in dezelfde stad waar weinig concurrentie bij leek, maar was ook aan de dure kant (vraagprijs geboden en geaccepteerd).
We waren bijna niet gaan kijken omdat we dachten: met overbieden wordt dit te duur. Zullen vast meer mensen denken.
Expats heeft als voordeel dat ze meestal meer te besteden hebben (vaak carrière tijgers zonder kinderen die volgende stap in leven willen zetten) en vaak van oververhitte markten komen zoals Amsterdam/Utrecht/Arnhem (voor midden NL) en dus sneller geneigd zijn meer te bieden omdat ze er vele minder kijk op hebben hoe de andere markten zijn. Ons huis is ook aan een expat verkocht, die van mijn schoon zus ook en zeker enkele huizen die we hebben verloren op bieden. Allemaal zaten de Expats ruim boven de lokale bieders.

Nadeel van Expats is dat ze wel wat kieskeuriger zijn als het op instapklaar neerkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 22-06-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RWLinda
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 08:40:
[...]

Fijn om jouw ervaring te lezen!
Hoe waren jouw statistieken op Funda? De eerste dag was hier 1.500, toen 700 en gisteren 200 ofzo.
Stad in de Randstad, vooral bijzonder huis qua locatie (hartje stad), nieuw, af en duurzaam.
Dat viel mij enorm tegen (zeker vergeleken met een vergelijkbare woning 2 straten verderop, die had alle cijfers in 3-voud). Ik had maar 545 views op dag 1 en 159 dag 2. Na een week ook maar 35x bewaard. Ook daarin ben ik erachter gekomen dat dat niet heel veel zegt, al maakte ik me na die eerste dag wel zorgen.
Ik had wellicht geluk met een klein clubje heel serieuze kandidaten. Meer heb je ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
RWLinda schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Dat viel mij enorm tegen (zeker vergeleken met een vergelijkbare woning 2 straten verderop, die had alle cijfers in 3-voud). Ik had maar 545 views op dag 1 en 159 dag 2. Na een week ook maar 35x bewaard. Ook daarin ben ik erachter gekomen dat dat niet heel veel zegt, al maakte ik me na die eerste dag wel zorgen.
Ik had wellicht geluk met een klein clubje heel serieuze kandidaten. Meer heb je ook niet nodig.
Wij hadden destijds 12 bezichtigingen. 4 afmeldingen, van de 8 waren er direct 2 die geen interesse hadden en uiteindelijk 2 biedingen boven de vraagprijs gehad.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Wij hadden destijds 12 bezichtigingen. 4 afmeldingen, van de 8 waren er direct 2 die geen interesse hadden en uiteindelijk 2 biedingen boven de vraagprijs gehad.
Zoiets hadden wij ook inderdaad, was wel een spannende periode en blij dat het achter ons ligt. Aantal bezoekers op Funda vond ik niet veel zeggen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:10
Voor de verkopers:
HIer sinds donderdagmiddag op facebook e.d. en sinds vrijdag op funda.
Donderdag: 2
Vrijdag: 8

Teller staat nu dus op 10, hoop ook stiekem dat er morgen nog een paar bij komen. ;)
Makelaar heeft 18 plekken gereserveerd :+

Regio Eindhoven instapklare woning 450K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
THE_BASE schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:53:
[...]

Zoiets hadden wij ook inderdaad, was wel een spannende periode en blij dat het achter ons ligt. Aantal bezoekers op Funda vond ik niet veel zeggen overigens.
Bij ons was het probleem dat velen niet in een binnenstad wilde wonen. Huis was instapklaar dus vandaar die afmeldingen

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eclipse88
Jan-man schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Expats heeft als voordeel dat ze meestal meer te besteden hebben (vaak carrière tijgers zonder kinderen die volgende stap in leven willen zetten) en vaak van oververhitte markten komen zoals Amsterdam/Utrecht/Arnhem (voor midden NL) en dus sneller geneigd zijn meer te bieden omdat ze er vele minder kijk op hebben hoe de andere markten zijn. Ons huis is ook aan een expat verkocht, die van mijn schoon zus ook en zeker enkele huizen die we hebben verloren op bieden. Allemaal zaten de Expats ruim boven de lokale bieders.

Nadeel van Expats is dat ze wel wat kieskeuriger zijn als het op instapklaar neerkomt.
Ja daar zeg je zo wat. Ons huis is echt super instapklaar. Bouwjaar 2017 en heel goed voor gezorgd. Nu zelfs nog wat kleine verfklusjes aan het bijwerken. Dus snap dan wel dat het expats aantrekt ja (en hier ook populaire stad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
Just-Be schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:54:
[...]

HIer sinds donderdagmiddag op facebook e.d. en sinds vrijdag op funda.
Donderdag: 2
Vrijdag: 8

Teller staat nu dus op 10, hoop ook stiekem dat er morgen nog een paar bij komen. ;)
Makelaar heeft 18 plekken gereserveerd :+

Regio Eindhoven instapklare woning 450K
Mooie prijs ook trouwens. Lijkt me ook wel een segment met veel kijkers. Hier prijs tussen 600-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:19:
[...]

Begreep van de makelaar dat het grootste gedeelte van de ingeplande bezichtigingen van expats is. Geen idee of dat nog wat zegt.
Dat zegt heel veel!
Mijn ervaring is wel van 5 jaar terug. Almere was een stad waar menig Nederlander van zei: "ik wil.er niet dood gevonden l worden", niet gehinderd door het feit dat ze er nooit geweest waren. Voor expats een walhalla: veel ruimte, rustig groen, een International School, enz. Veel mede-expats: ik was zelf ook actief in die kringen.

Ze betaalden grof geld (met fikse bonus van het bedrijf), want ze moesten nu eenmaal op zeer korte termijn onder de pannen zijn. Hele wijken werden door expats overgenomen. Locals werden tot hun grote frustratie zwaar overboden. Geliefde buren waren her ook niet. Integreren en Nederlands is ook niet nodig: op het werk spreekt iedereen Engels en over niet al te lange tijd zijn ze weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auditor86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09:37
Bij ons valt het heel erg tegen. Maand op funda, 2 bezichtigingen..... woningen is minder dan 10 jaar oud, instapklaar, een universiteitsstad, populaire wijk, vraagprijs 20k a 30k onder de verwachte verkoopprijs op basis van vergelijkbare woningen het afgelopen jaar in de wijk. Snappen er geen fuck van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Tristan schreef op zondag 22 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Gisteren was het echt gezellig op alle terrassen van de restaurants en rond de kades van de Rijnhaven. Wij zijn zelfs om 20u met het gezin nog even in de Rijnhaven zelf gedoken (bij het door de Gemeente aangewezen gebied), heerlijk!

Dat is toch wel echt het unieke aan deze plek, dat vind je nergens anders in de stad. En dan moeten het Rijnhaven strand en het Nelson Mandela park in de Maashaven nog komen!
En Santos! Je wil niet weten hoe vaak ik al bij Fenix geweest ben met gasten uit binnen- en buitenland die het perse wilden zien. Verder dan Hotel New York waren ze nog niet geweest. Er zijn ook hele goede restaurants op het Deliplein.. Moet je tegenwoordig wel lang van tevoren reserveren.
Koploper ook op het gebied van wonen en duurzaamheid. Eerder al deelgenomen aan architectuurwandelingen daaro
En wat ik zeg: centrum lijkt wel 20 jaar teruggeworpen in de tijd. Nieuwe Binnenweg werd steeds hipper, kun je nu ook weer beter mijden in het donker. Misschien voor jouw tijd, maar ik zie behoefte aan Perron Nul terugkomen.

Edit: enige wat ik niet begrijp is waarom je daar weggaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
auditor86 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:15:
Bij ons valt het heel erg tegen. Maand op funda, 2 bezichtigingen..... woningen is minder dan 10 jaar oud, instapklaar, een universiteitsstad, populaire wijk, vraagprijs 20k a 30k onder de verwachte verkoopprijs op basis van vergelijkbare woningen het afgelopen jaar in de wijk. Snappen er geen fuck van.
Soms snap je het toch niet in mijn buurt staat nu een huis op FUNDA waar je alles moet strippen en verbouwen maar ook echt alles

En het loopt storm :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
auditor86 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:15:
Zet hem in september erop en je krijgt veel meer aanwas. Dit is echt de kutste periode om een huis te verkopen

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auditor86
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 09:37
CryptoNL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:36:
[...]

Zet hem in september erop en je krijgt veel meer aanwas. Dit is echt de kutste periode om een huis te verkopen
Dat is inderdaad ons plan B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
bie100 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:34:
[...]

Soms snap je het toch niet in mijn buurt staat nu een huis op FUNDA waar je alles moet strippen en verbouwen maar ook echt alles

En het loopt storm :+
Voor starters: lage vraagprijs + naar eigen smaak + verbouwen in eigen tempo = wel haalbaar, instapklaar niet
Maar vaak onderschatten hoeveel werk en kosten dit met zich meebrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dE_gvNzvGS1YoDmXy77CVjaZBZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3vHFuxrjPsOrPWIEYkgr4lh.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al wat vaker bekeken. >:) Ben benieuwd naar hoeveel aanmeldingen de makelaar krijgt.. Maar nu eerst bbq’en. >:) (Wel niet in dit huis, scheelt rotzooi en opruimen. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Chaki schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:21:
enige wat ik niet begrijp is waarom je daar weggaat!
Omdat we ons droomhuis elders, buiten de stad, hebben gevonden 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eclipse88
TheKerremenke schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]

Inmiddels al wat vaker bekeken. >:) Ben benieuwd naar hoeveel aanmeldingen de makelaar krijgt.. Maar nu eerst bbq’en. >:) (Wel niet in dit huis, scheelt rotzooi en opruimen. :+ )
Netjes! Hier vandaag 100 views erbij, helemaal prima.
En moet lachen wat jij zegt over geen bbq thuis, ik denk ook iedere keer: NIET KNOEIEN OP DE BANK! GEEN TROEP MAKEN 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef1978m
Ik lees alleen naar instapklare huizen. Op funda zie ik vaak het tegenovergestelde.
Je eigen huis wat je verkoopt is altijd fantastisch, anders woonde je er niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
Stef1978m schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:42:
Ik lees alleen naar instapklare huizen. Op funda zie ik vaak het tegenovergestelde.
Je eigen huis wat je verkoopt is altijd fantastisch, anders woonde je er niet ;)
Ik weet niet of dit een reactie op mij is, maar ons huis is uit 2017 hè 😅 hier hoef je echt alleen maar je dozen uit te pakken. Alles is nog hartstikke nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Ik weet niet of dit een reactie op mij is, maar ons huis is uit 2017 hè 😅 hier hoef je echt alleen maar je dozen uit te pakken. Alles is nog hartstikke nieuw.
Dat is vaak vanuit het perspectief van de verkoper is mijn ervaring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eclipse88
TvanW schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:09:
[...]

Dat is vaak vanuit het perspectief van de verkoper is mijn ervaring :)
Hmm, wij hebben zelf een aantal andere nieuwe (maar dan grotere) huizen bekeken de afgelopen jaren uit 2016/2017/2018 en ook die waren in mijn ogen allemaal af. Mooie vloeren, mooie keuken en badkamer, nette muren (glad stucwerk). Als dat niet instapklaar is, wat is het wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:19:
[...]

Hmm, wij hebben zelf een aantal andere nieuwe (maar dan grotere) huizen bekeken de afgelopen jaren uit 2016/2017/2018 en ook die waren in mijn ogen allemaal af. Mooie vloeren, mooie keuken en badkamer, nette muren (glad stucwerk). Als dat niet instapklaar is, wat is het wel?
Subjectiviteit...

Instapklaar betekent in mijn ogen niks anders dan er is niks dusdanig slechte staat is dat je het direct moet vervangen. Maar dat het niet berekent dat iedereen ook daadwerkelijk vindt dat er zonder enige werk in gewoond kan worden.

Ik kom veel huizen instapklare huizen tegen die dat voor mij niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclipse88
groggy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:40:
[...]

Subjectiviteit...

Instapklaar betekent in mijn ogen niks anders dan er is niks dusdanig slechte staat is dat je het direct moet vervangen. Maar dat het niet berekent dat iedereen ook daadwerkelijk vindt dat er zonder enige werk in gewoond kan worden.

Maar als je zo redeneert, dan bestaat instapklaar eigenlijk niet. Behalve als je bij een bestaand huis een dikke cheque krijg om zelf een badkamer, keuken en vloeren uit te zoeken misschien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:45
Instapklaar als belangrijkste criterium is in mijn beleving redelijk overtrokken. Misschien op de startersmarkt. Geen onverwachte grote kosten, redelijke energiekosten, redelijk onderhoud, daar gaat het in mijn beleving eigenlijk om, maar verliest het uiteindelijk vaak van “location location location”. Althans in het wat hogere segment.

Badkamers, keukens, kleurtjes, het moet wel heel vreemd zijn wil de koper daar niet iets aan willen veranderen. 10-20% investering bovenop de verkoopprijs is volgens mij redelijk standaard voor de meeste mensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef1978m
Eclipse88 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Nee, het was een algemene reactie op alle berichten.

Het is voor mij een containerbegrip. Ik lees veel populaire wijk en instapklaar, maar geen of weinig kijkers. In dat geval zet je roze bril af mensen.
Als er in deze markt geen kijkers of kopers zijn, doe je echt iets verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
groggy schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:40:
[...]

Subjectiviteit...

Als op Funda "instapklaar" staat, betekent het vaak niet meer dan dat alles voldoet, bv. de keuken kan nog een paar jaar mee en alle apparatuur doet het. Je kunt de muren stucen, maar je kunt ze ook zo laten.

Als niks in dusdanig slechte staat is dat je het direct moet vervangen, heet het niet meer "instapklaar", maar "netjes"

Als het een kluswoning is of erger heet het "vrij om naar eigen smaak in te richten".

Dat jij veel instapklare woningen tegenkomt die dat voor jou niet zijn, komt waarschijnlijk omdat jij recent gerenoveerd verwacht. En zelfs dan moet het nog maar net jouw smaak zijn

Wat ik me voorstel bij de woning uit 2017 van @Eclipse88 is instapklaar met een hoog afwerkingsniveau (o.a. glad gestucte muren).
Keuken, badkamer en toilet misschien 8 jaar oud, maar niet de allergoedkoopste en zonder beschadigingen. Niet iedereen wil ieder jaar zijn vt-wonenlook veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
Stef1978m schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Nee, het was een algemene reactie op alle berichten.

Het is voor mij een containerbegrip. Ik lees veel populaire wijk en instapklaar, maar geen of weinig kijkers. In dat geval zet je roze bril af mensen.
Als er in deze markt geen kijkers of kopers zijn, doe je echt iets verkeerd.
De verkoper of de makelaar: ik zie heel veel waardeloze teksten en foto's op Funda, waarvan ik verwacht dat ze de woning tekort doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
De term “instapklare woning” wordt door makelaars vaak ruim geïnterpreteerd. Voor mij betekent instapklaar dat je er direct kunt wonen, zonder eerst te hoeven klussen of verbouwen. Natuurlijk los van persoonlijke voorkeuren zoals de kleur op de muren of het behang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:32
Tristan schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:20:
De term “instapklare woning” wordt door makelaars vaak ruim geïnterpreteerd. Voor mij betekent instapklaar dat je er direct kunt wonen, zonder eerst te hoeven klussen of verbouwen. Natuurlijk los van persoonlijke voorkeuren zoals de kleur op de muren of het behang.
Uiteindelijk zijn dat toch veruit de meeste woningen? Instapklaar is geen vast staand begrip. Betekend zoals jij al zegt gewoon: Ik kan er direct in zonder meteen bijvoorbeeld de badkamer te "moeten" vervangen. Met de nadruk op moeten.
Zelfs een voormalig sociale huurwoning met 20 jaar oude badkamer/keuken zou dus kunnen vallen onder instapklaar.
De een kan prima een aantal jaren in deze woning wonen zonder te verbouwen, de ander zal een woning kopen en daar direct de vijf jaar oude keuken willen vervangen.
Uiteraard hoe nieuwer de woning/inrichting hoe meer mensen iets "instapklaar" zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
champion16 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:40:
[...]

Uiteindelijk zijn dat toch veruit de meeste woningen? Instapklaar is geen vast staand begrip. Betekend zoals jij al zegt gewoon: Ik kan er direct in zonder meteen bijvoorbeeld de badkamer te "moeten" vervangen. Met de nadruk op moeten.
Voor de koper is het zeer subjectief. Als de muren niet glad gestuct zijn en ik de vloer niet mooi vind, is het voor mij niet instapklaar, want dat móet ik doen voor ik erin trek. Een pimpelpaarse muur telt niet, want dat kan ook nog achteraf.

Makelaars noemen dat wel instapklaar. En terecht: het is een kwestie van smaak.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om alles wat jij beschrijft te laten zoals het is. Maar makelaars beschrijven dat niet als "instapklaar". Ze gebruiken standaardjargon. Dat is niet 100% objectief, maar de 3 makelaars die hier waren voor een adviesgesprek gaven toch ongeveer dezelfde beschrijving.

Het hele verhaal begon namelijk.met iemand die zei dat mensen geen bezichtigingen krijgen, omdat ze hun woning omschrijven als "instapklaar", terwijl het dat helemaal niet is. Als ze al in de verkoop is, zal de makelaar daar toch wel de standaardcriteria voor gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Hier anderhalve week in de verkoop, 4 kijkers die zich hebben gemeld bij de makelaar.
We gaan het zien, maar eerlijk gezegd valt het mij wat tegen so far.
A-label, ongeveer 160 m2, tuin op het zuiden, midden van de Randstad

Stats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9kTr6WNvlRUa51YYMxIW6tIu3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZyVq2nf8pdJd73jXqbP47bC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:40
Mip schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:20:
Hier anderhalve week in de verkoop, 4 kijkers die zich hebben gemeld bij de makelaar.
We gaan het zien, maar eerlijk gezegd valt het mij wat tegen so far.
A-label, ongeveer 160 m2, tuin op het zuiden, midden van de Randstad

Stats:
[Afbeelding]
Dit zegt me niet zoveel... als de vraagprijs 1.milj is dan snap ik het een btje. Gaat het om een woning van €500.000 bij wijze van... dan is het misschien vreemd.
Kortom ik mis context
Pagina: 1 ... 197 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.