Ik vind het een leuk en origineel huis. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een deel van de kopers toch te apart is. En ik zou bij de eerste foto niet meteen enthousiast worden. Maar als je dan verder kijkt, is het wel verrassend.Eppo © schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:43:
***members only***
@Rubbergrover1 snap wat je bedoelt met de foto, maar denk dat het scheelt dat de makelaar hem als blikvanger heeft aangemeld op Funda. Dan zitten er ook 2 foto’s bij van de keuken en dat scheelt een hoop.
En ja, het is apart huis, maar daar is ook wel een doelgroep voor. Uiteindelijk heb ik maar 1 koper nodig 😄
En ja, het is apart huis, maar daar is ook wel een doelgroep voor. Uiteindelijk heb ik maar 1 koper nodig 😄
@Eppo © Ik blijf het een leuk huis vinden. Zolder ziet er zo beter uit en denk wel dat dat helpt bij mensen die niet door rommel/onafgewerkte zaken heen kunnen kijken.
Grootste minpunt voor mij blijft het trappenhuis, maar ongetwijfeld zal er, al is het er maar 1, een koper voor zijn. Succes.
Grootste minpunt voor mij blijft het trappenhuis, maar ongetwijfeld zal er, al is het er maar 1, een koper voor zijn. Succes.
Hier blijft ook dat trappenhuis een ding...(Als je dat alleen al wit had getext oid) Dan was het al anders.
Ik zou het vooral in de aankleding zoeken. De wanden allemaal wit kan het ook de uitstraling van een ziekenhuis geven. En het is ook niet iets wat je ff op een zaterdagmiddag doet.Orkaan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:53:
Hier blijft ook dat trappenhuis een ding...(Als je dat alleen al wit had getext oid) Dan was het al anders.
Dus liever om de andere tree een pot viooltjes of narcissen, voor de dagen dat er kijkers zijn. En aangeven dat zij er zelf mee aan de slag mogen.
Optie kan ook nog zijn hiervan een render te laten maken. En/of die foto’s weghalen.
Door zo'n trappenhuis kunnen mensen toch wel heen kijken? Zeker in de huidige huizenmarkt. Hier heb je tenminste de ruimte om grote of zware dingen naar boven te sjouwen.Orkaan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:53:
Ik mis in de foto's de tweede slaapkamer op de zolder. er staat nu dezelfde kamer maar dan van twee kanten op. Ik dacht even dat dit de hele zolder was en dat dat in makelaarstermen 2 slaapkamers zijn als je er zelf nog een wandje bijplaatst, maar de plattegrond leert dat er nog een kamer moet zijn.
Je kan er ook nog een generatie huis van maken door weer een appartement af te splitsen voor een kind dat geen woning kan vinden en later kan het een mantelzorg appartement worden.
[ Voor 11% gewijzigd door wlmpie op 11-04-2025 20:42 ]
@Eppo © aan de stats te zien hoop ik dat je meer geluk hebt dit keer (aantal opgeslagen).
Wel een klein dingetje, is het vergeten of heb jij/jullie bewust niet veel van de VvE vermeld?
Iets als bijvoorbeeld een MJOP of maandelijkse bijdrage?
Want zoals ik het lees heb je in feite meerdere appartementen?
Wel een klein dingetje, is het vergeten of heb jij/jullie bewust niet veel van de VvE vermeld?
Iets als bijvoorbeeld een MJOP of maandelijkse bijdrage?
Want zoals ik het lees heb je in feite meerdere appartementen?
Nou ja, doorheen kijken. Je hebt gewoon een portiek bij je huis. Zelden de meest sfeervolle plek in het huis, en ik weet niet of je helemaal vrij bent met wat je ermee zou willen doen omdat in een appartementengebouw de portiek geen onderdeel van de woningen zijn maar van de VVE. Ik kan me voorstellen dat een sfeervol tapijtje of een leuk betonlook (oh, wacht...) of beukenhouten bekleding niet zomaar mag. Dit is niet doorheen kijken zoals een keuken die in een kleur is die je niet zo mooi vind.... Het is wel praktisch, absoluut.wlmpie schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:38:
[...]
Door zo'n trappenhuis kunnen mensen toch wel heen kijken? Zeker in de huidige huizenmarkt. Hier heb je tenminste de ruimte om grote of zware dingen naar boven te sjouwen.
Exact expert nodig?
Het lijkt wel alsof er een portiek is vanwaar je het complex in komt, maar de vele foto's van een trappenhuis lijken de indruk te geven dat de trappen die TS zelf gebruikt om op de volgende verdieping te komen ook zelf op een stenen trappenhuis lijken? Die had ik zelf dan gestuct, dan ziet het er minder flatachtig in de woning uit. Maar goed, ik kan de fotos ook verkeerd begrijpen.Crazy D schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:07:
[...]
Nou ja, doorheen kijken. Je hebt gewoon een portiek bij je huis. Zelden de meest sfeervolle plek in het huis, en ik weet niet of je helemaal vrij bent met wat je ermee zou willen doen omdat in een appartementengebouw de portiek geen onderdeel van de woningen zijn maar van de VVE. Ik kan me voorstellen dat een sfeervol tapijtje of een leuk betonlook (oh, wacht...) of beukenhouten bekleding niet zomaar mag. Dit is niet doorheen kijken zoals een keuken die in een kleur is die je niet zo mooi vind.... Het is wel praktisch, absoluut.
Dat de maandelijkse VVE kosten niet zijn opgenomen in de advertentie vind ik om eerlijk te zijn wel oplichting, maar dat zal de makelaar vast bewust gedaan hebben om mensen niet af te schrikken of omdat het dan bij filters erbuiten valt?
Zijn nog veel meters hoor om te stucen ( of stuken volgens Van Dale)President schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:48:
[...]
op een stenen trappenhuis lijken? Die had ik zelf dan gestuct, .
Een VvE kan ook een voordeel zijn, MITS die goed wordt bijgehouden. Dus een mjop, voldoende buffer
, etc. Dan betaal je maandelijks een X bedrag en kun je met het onderhoud meeliften met de rest.
Helaas zijn veel VvEs niet zo best omdat het geleid wordt door amateurs die weinig kaas hebben gegeten van onderhoud, begroten, etc..
, etc. Dan betaal je maandelijks een X bedrag en kun je met het onderhoud meeliften met de rest.
Helaas zijn veel VvEs niet zo best omdat het geleid wordt door amateurs die weinig kaas hebben gegeten van onderhoud, begroten, etc..
[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 12-04-2025 11:06 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik zou de VVE kosten wel graag zien. Ben zelf benieuwd naar de kosten ervan. Als wij in ons oude appartement namelijk van 3 , 1 appartement maken komt de VVE met een financieel gat Als hij het bedrag ook niet x3 doet.Sport_Life schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:05:
Een VvE kan ook een voordeel zijn, MITS die goed wordt bijgehouden. Dus een mjop, voldoende buffer
Normaal gesproken verkrijg je dan drie appartementsrechten uit de splitsingsakte incl de bijdragen die bij ieder appartement horen. Meestal is er een bepaald breukdeel van het totaal wat aan ieder formaat appartement is toegekend, per parkeerplaats een deel etc. Alles wat van jou is telt op en dat deel van de rekening is voor jou.Workingtitle schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:17:
[...]
Ik zou de VVE kosten wel graag zien. Ben zelf benieuwd naar de kosten ervan. Als wij in ons oude appartement namelijk van 3 , 1 appartement maken komt de VVE met een financieel gat Als hij het bedrag ook niet x3 doet.
Jawel maar waarom er niet bij zetten dan? ik vind dat ook vreemd zal toch wel geen geheim zijnTHM0 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:32:
[...]
Normaal gesproken verkrijg je dan drie appartementsrechten uit de splitsingsakte incl de bijdragen die bij ieder appartement horen. Meestal is er een bepaald breukdeel van het totaal wat aan ieder formaat appartement is toegekend, per parkeerplaats een deel etc. Alles wat van jou is telt op en dat deel van de rekening is voor jou.
Vaak gaat het obv vierkante meters. Dus hij betaalt ongeveer 3x de normale bijdrage van een appartement.Workingtitle schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:17:
[...]
Ik zou de VVE kosten wel graag zien. Ben zelf benieuwd naar de kosten ervan. Als wij in ons oude appartement namelijk van 3 , 1 appartement maken komt de VVE met een financieel gat Als hij het bedrag ook niet x3 doet.
Als er geen lift in zit en er is geen achterstallig onderhoud zal het wel meevallen.
Het niet noemen van de VvE (kosten) is voor mij een red flag...
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Nee, niet wit maken! Dat is iets wat je niet meer ongedaan kunt maken. En ik denk dat dit gewoon hoort bij het eigenzinnige van deze woning. En potentiële koper die voor deze woning valt zal dat trappenhuis waarschijnlijk niet als iets negatiefs zien. En andersom, iemand die wel verder zal kijken als het trappenhuis wit zou zijn, zal waarschijnlijk toch afhaken op andere 'afwijkende' eigenschappen van de woning.Orkaan schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:53:
Maar met kleine dingetjes kun je wel een wat huiselijker sfeer krijgen. De fotos van het trappenhuis geven nu een wat donkere en daarmee kille uitstraling. Bijvoorbeeld bij foto 19 wordt de aandacht getrokken door het donkere gat bij de trap naar beneden en het donker bij de 'tussenverdieping'. Ik weet niet of er net verlichting iets aan te doen is, of misschien met de belichting van de foto, maar die foto geeft zo niet echt een heel gastvrije indruk.
Verder zou ik op de eerste foto met een gekleurd kader duidelijker maken dat het om alle verdiepingen gaat. Volgens mij is dit een wijk waar best vaak appartementen te koop staan. En als je deze foto ziet, denk je in eerste instantie ook dat het wel weer om zo'n appartement gaat en scroll je misschien door voor je de m2 ziet.
Ik snap hoe het werkt. Het gaat mij erom dat als het 100 a 150 euro is. Dat dat x3 toch een heel fors bedrag is opeens.THM0 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:32:
[...]
Normaal gesproken verkrijg je dan drie appartementsrechten uit de splitsingsakte incl de bijdragen die bij ieder appartement horen. Meestal is er een bepaald breukdeel van het totaal wat aan ieder formaat appartement is toegekend, per parkeerplaats een deel etc. Alles wat van jou is telt op en dat deel van de rekening is voor jou.
De taxateur neemt ook de kas van de VVE mee, dasr het breukdeel van.bie100 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:43:
[...]
Jawel maar waarom er niet bij zetten dan? ik vind dat ook vreemd zal toch wel geen geheim zijn
Als het via Move loopt zullen daar de documenten van de VVE geupload zijn toch MJOP, laatste notulen, jaarstukken
Bij de verkoop van mijn vorige woning ging dat net zo (andere makelaar): in 2 dagen 18 bezichtigingen + inschrijvingstermijnTvanW schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:07:
[...]
De makelaar zegt hetgeen HEM goed uitkomt om klanten binnen te halen en zit dus niet neutraal in de wedstrijd.....hij wil je immers als klant.
Oehh als de VVE bijdrage idd x 3 is...dat zal zeker wel een ding zijn kan ik mij voorstellen.
Ook bij grote dingen en te weinig in kas....maak je borst maar nat.
Dus als de VVE wel in goede staat is met royaal genoeg in kas dan zeker wel vermelden als pre
Ook bij grote dingen en te weinig in kas....maak je borst maar nat.
Dus als de VVE wel in goede staat is met royaal genoeg in kas dan zeker wel vermelden als pre
Op de website van de makelaar staat "€ 175 per maand" vermeld. Ik neem aan dat dit voor het totaal is.
Lijkt dan aardig mee te vallen.
De trappenhuis zou voor mij ook een dingetje zijn. Maar kan me ook wel voorstellen dat er families zijn die ervoor open staan om zo iets te kopen. Gebeurt in andere landen wel vaker dat zoon/dochter (met zijn familie) op de verdieping wonen. Hiervoor heb je natuurlijk wel je eigen badkamer/keuken nodig wat hier niet lijkt te zijn.
De trappenhuis zou voor mij ook een dingetje zijn. Maar kan me ook wel voorstellen dat er families zijn die ervoor open staan om zo iets te kopen. Gebeurt in andere landen wel vaker dat zoon/dochter (met zijn familie) op de verdieping wonen. Hiervoor heb je natuurlijk wel je eigen badkamer/keuken nodig wat hier niet lijkt te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door F4c2Q op 12-04-2025 23:05 ]
Zou zoiets in mijn stad worden aangeboden, zou ik daar zeker in geïnteresseerd zijn om met mijn gezin te kopen. Juist vanwege die semi-zelfstandigheid. Maar hier kost dat dan meteen een miljoen of zo.F4c2Q schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:03:
Op de website van de makelaar staat "€ 175 per maand" vermeld. Ik neem aan dat dit voor het totaal is.
Op de plattegrond staat bij de 1e verdieping in de open bijkamer "toilet". Maar daar zit geen toilet toch?Eppo © schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:43:
***members only***
En het aantal m2 is dat met het trappenhuis erbij? Wozwaardeloket noemt een andere oppervlakte.
Wel een leuke woning trouwens. Ik heb zelf ook een aparte tussenwoning met een VvE. 😀
[ Voor 30% gewijzigd door BPP op 13-04-2025 20:10 ]
Goed gezien!BPP schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:01:
[...]
Op de plattegrond staat bij de 1e verdieping in de open bijkamer "toilet". Maar daar zit geen toilet toch?
De plattegronden die aan het eind van de foto's staan hierin anders dan de plattegronden bij "Plattegrond". Een vergelijkbaar verschil heb je trouwens bij de badkamer.
Vandaag de eerste bezichtigingen gehad. Morgen staan er nog een aantal gepland, wat een totaal van 11 maakt.
Hopelijk belt de makelaar zo nog om een update te geven..
Update:
4 partijen gehad, waarvan er zeker 1 een bod gaat doen (zelf aangegeven aan de makelaar). Verder gaf de makelaar aan dat 2 partijen een ‘misschien’ zijn en 1 partij sowieso niet.
Ik moet zeggen dat ik een hogere verwachting had, hopelijk gaat morgen ook goed en hebben we nog een of twee partijen. Spanning neemt wel toe
Update:
4 partijen gehad, waarvan er zeker 1 een bod gaat doen (zelf aangegeven aan de makelaar). Verder gaf de makelaar aan dat 2 partijen een ‘misschien’ zijn en 1 partij sowieso niet.
Ik moet zeggen dat ik een hogere verwachting had, hopelijk gaat morgen ook goed en hebben we nog een of twee partijen. Spanning neemt wel toe
[ Voor 50% gewijzigd door The GUI op 16-04-2025 19:55 ]
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Met een gemiddelde van circa 1 op de 3 doet een bod, is dat met 4 bezichtigingen toch redelijk naar gemiddeldeThe GUI schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:04:
Vandaag de eerste bezichtigingen gehad. Morgen staan er nog een aantal gepland, wat een totaal van 11 maakt.
Update:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Tof huis! Wel vrij specifiek maar enorm groot ook.Eppo © schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:43:
***members only***
Dat er geen perceeloppervlakte staat zou ik aan laten passen. Wanneer ik zoiets (niet) zie staan haak ik bijna direct af alsin: VVE of Erfpacht.
Wellicht wel handig duidelijk te maken hoe dit bij je woning zit.
Trappenhuis; tja die zit er nou eenmaal. Misschien hout overheen leggen? Al dat beton voelt wat koud maar goed, hoort bij het eigenzinnige van het huis. De potentie van meerdere woningen (of zelf opdelen en verhuren?) zou ik zeker vermelden.
Maar het is toch geen volledig 'eigen' perceel, je tuin is een x-de deel van het grotere perceel.Paralize_nl schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:58:
[...]
Tof huis! Wel vrij specifiek maar enorm groot ook.
Dat er geen perceeloppervlakte staat zou ik aan laten passen. Wanneer ik zoiets (niet) zie staan haak ik bijna direct af alsin: VVE of Erfpacht.
Vraag is of dat wel zou mogen. Iets suggereren wat misschien helemaal niet toegestaan is, gaat wat ver.Paralize_nl schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:58:
[...]
Trappenhuis; tja die zit er nou eenmaal. Misschien hout overheen leggen? Al dat beton voelt wat koud maar goed, hoort bij het eigenzinnige van het huis. De potentie van meerdere woningen (of zelf opdelen en verhuren?) zou ik zeker vermelden.
Wat het trappenhuis betreft denk ik dat mensen die er niet 'doorheen' kunnen kijken dat je de trap eventueel anders kunt maken (vloerbedekking, hout) ook niet zo makkelijk de potentie van de rest van de woning kunnen zien.
@Eppo © heeft al eerder aangegeven dat dat is toegestaan.Rubbergrover1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:22:
[...]
Vraag is of dat wel zou mogen. Iets suggereren wat misschien helemaal niet toegestaan is, gaat wat ver.
Wat het trappenhuis betreft denk ik dat mensen die er niet 'doorheen' kunnen kijken dat je de trap eventueel anders kunt maken (vloerbedekking, hout) ook niet zo makkelijk de potentie van de rest van de woning kunnen zien.
Is dat zo? Is zijn hoek met de tuin niet kadastraal gesplitst?Rubbergrover1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:19:
[...]
Maar het is toch geen volledig 'eigen' perceel, je tuin is een x-de deel van het grotere perceel.
Ik heb dat niet gelezen/gezien maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
De openhuizen dag heeft een bod (plus nog wat onderhandelen daarna) opgeleverd waarmee we akkoord zijn gegaan. Als koper de financiering rond krijgt is het binnenkort verkocht.Willem30 schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:46:
Zaterdag mee gedaan met de open huizen dag. Geen idee wat ik kon verwachten maar in de vier uur tijd negen kijkers gehad. Gegevens zijn gedeeld met de makelaar. Ben benieuwd of het wat oplevert
Het is het zelfde kadastrale nummer als de rest van de woningen (appartementen) in dat blok. Dat zie je trouwens wel vakere en je kunt gewoon prive gebruik hebben van die grond. Hoeft niets mis mee te zijn, maar je kunt dan dus in de advertentie niet de perceelsgrootte van 'jouw' perceel vermelden.Paralize_nl schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 00:45:
[...]
Is dat zo? Is zijn hoek met de tuin niet kadastraal gesplitst?
Ik heb dat niet gelezen/gezien maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Soms zie je op Funda ook onwaarschijnlijk ruime percelen staan bij simpele tussenwoningen. Dan hebben ze simpelweg het oppervlak van het ongedeelde perceel vermeld.
Ik filter zelf dan ook niet (meer) op perceelgrootte, omdat je dan interessante woningen met een ongedeeld perceel kunt missen.
Hier gaat het verkooptraject deze week van start. 3 gesprekken met 3 makelaar gepland. Ben benieuwd naar ieders verhaal, strategie, kosten, etc.
Laatste maand flink opgeruimd. Maar nog genoeg te doen, naar ons idee.
Ben benieuwd wat die gaat doen op de huidige markt. Weet toevallig wat de identieke woning van de directe buurman 1,5 jaar geleden heeft opgebracht. Al had die dan wel een dakkapel, maar dan weer geen zonnepanelen.
Spannende periode breekt nu dus aan
Laatste maand flink opgeruimd. Maar nog genoeg te doen, naar ons idee.
Spannende periode breekt nu dus aan
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 22-04-2025 09:53 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Probleem met die garage is dat er geen auto in kan aangezien er openbare parkeerplaatsen voor gerealiseerd zijn. Maakt het eerder een grote schuur dan een garage, kan je er niet een EV opladen bijvoorbeeld.Ela937 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:42:
Overigens vind ik die zin sowieso wat te specifiek, want niet alleen vervende () motorrijders/hobbyklusser hebben graag een garage. Ook het stukje over Romeo/Julia lijkt mij wat onnodig.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[quote]Ethernety schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:45:
Wat is het geworden?
Wat is het geworden?
[ Voor 88% gewijzigd door Chaki op 22-04-2025 12:51 ]
Misschien een domme vraag ( of niet
) hebben de meeste al een huis gekocht of gaan ze pas op huizenjacht als ze het huis verkocht hebben?
Denk het eerste maar wat als je eigen huis niet zo snel verkocht is als je een ander huis heb?
Denk het eerste maar wat als je eigen huis niet zo snel verkocht is als je een ander huis heb?
Hier wel. Al twee jaar geleden maar is geen standaard verhaal.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:26:
Misschien een domme vraag ( of niet) hebben de meeste al een huis gekocht of gaan ze pas op huizenjacht als ze het huis verkocht hebben?
In het ergste geval krijg je met dubbele lasten te maken..
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
In de huidige tijd is dat doorgaans niet zo'n probleem.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:26:
Misschien een domme vraag ( of niet) hebben de meeste al een huis gekocht of gaan ze pas op huizenjacht als ze het huis verkocht hebben?
Als je het andersom doet en je verkoopt eerst je huis en vervolgens lukt het niet om een nieuwe woning te kopen dan sta je op straat, moet je tijdelijk ergens anders wonen etc.
In de huidige markt is je eigen woning verkopen doorgaans eenvoudiger dan een woning aanschaffenbie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:26:
Nou goed dat begrijp ik dat risico is te groot,Maar stel ik zie een huis die ik zou willen kopen maar mijn eigen huis moet nog verkocht worden wordt er dan rekening gehouden van de opbrengst van dat huis?dutchgio schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:37:
[...]
Als je het andersom doet en je verkoopt eerst je huis en vervolgens lukt het niet om een nieuwe woning te kopen dan sta je op straat, moet je tijdelijk ergens anders wonen etc.
Of moet je naar de bank om de hele hypotheek te regelen
Je huis moet je laten taxeren door een taxateur die een rapport maakt die de bank accepteert.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:06:
[...]
Nou goed dat begrijp ik dat risico is te groot,Maar stel ik zie een huis die ik zou willen kopen maar mijn eigen huis moet nog verkocht worden wordt er dan rekening gehouden van de opbrengst van dat huis?
Of moet je naar de bank om de hele hypotheek te regelen
(Een taxatie die gevalideerd is door het Nederlandse Woning Waarde Instituut (NWWI))
90% of 95% (ligt aan de geldverstrekker) van de taxatie waarde kan je meenemen bij je volgende hypotheek in de vorm van een overbruggingskrediet.
[ Voor 12% gewijzigd door R20141016 op 22-04-2025 16:25 ]
Oke duidelijkR20141016 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:24:
[...]
Je huis moet je laten taxeren door een taxateur die een rapport maakt die de bank accepteert.
(Een taxatie die gevalideerd is door het Nederlandse Woning Waarde Instituut (NWWI))
90% of 95% (ligt aan de geldverstrekker) van de taxatie waarde kan je meenemen bij je volgende hypotheek in de vorm van een overbruggingskrediet.
Ikzelf (België, 10 jaar geleden) heb mijn huis te koop gezet, en tegelijk gaan kijken voor een nieuw huis.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:26:
Vrij snel een nieuw huis gekocht, waardoor ik 10 maanden met een overbruggingskrediet zat.
Dat zijn wel wat extra kosten natuurlijk, maar ik denk dat het in veel gevallen een goede oplossing is.
Een kennis van me had een pandwissel (ideaal, verkoop en koop direct na elkaar op zelfde dag). Helaas kwam de koper met een last-minute bezwaar (dat bijna nooit voorkomt, maar wel in de "compromis", de aankoopbelofte zeg maar, standaard vermeld staat als opschortende voorwaarde).
Dit gaf een hoop stress : mijn kennis was met zijn gezin de dag ervoor al verhuisd, maar verkoop/koop werd uitgesteld. Het heeft geleid tot een aantal zeer stresserende maanden door de onzekerheid en onduidelijkheid. Uiteindelijk is alles goed geëindigd.
Eerst kopen, dan verkopen heeft mijn voorkeur. Liever mogelijk dubbele lasten betalen dan de kans op tijdelijk geen woning hebben.
Altijd eerst gekocht (4×). De oude woning ook altijd vrij snel daarna verkocht.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:26:
Nu zou de voorkeur uitgaan naar eerst verkopen en een tijdje huren, maar ik kan mijn hypotheek met een hele lage rente alleen meenemen als ik binnen 6 maanden een nieuwe woning koop 😪
Ja daar moet je dan rekening mee houden maar pff vier keer gekocht zit nog in mijn eerste koophuis nu bijna 20 jaarChaki schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:33:
[...]
Altijd eerst gekocht (4×). De oude woning ook altijd vrij snel daarna verkocht.
Nu zou de voorkeur uitgaan naar eerst verkopen en een tijdje huren, maar ik kan mijn hypotheek met een hele lage rente alleen meenemen als ik binnen 6 maanden een nieuwe woning koop 😪
Maar het begint te kriebelen laat ik het zo zeggen
Eerst gekocht, daarna oude woning te koop gezet. Uiteindelijk op zelfde dag geregeld bij de notaris (zowel aankoop als verkoop).bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:26:
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Morgen beginnen bij ons de bezichtigingen. Gelijk zes en donderdag tot nu toe ook drie gepland. Toch benieuwd wat voor mensen er op af komen.
Die van ons gaat met een paar weken ook in de verkoop. We hadden al een nieuwbouw gekocht. De bedoeling was om de huidige pas te verkopen als de oplevering van de nieuwe in zicht was. Financieel is dat geen probleem, maar we voelen ons toch lekkerder om eerst te huren. We hebben een huis kunnen vinden wat we kunnen huren.
Kwa kosten maakt het allemaal niet zoveel uit. Alhoewel het achteraf wellicht beter was om te blijven zitten als de huizenprijzen toch nog weer stijgen.
Maar met een huurhuis ben je toch flexibeler om uit te stappen. En het scheelt wellicht wat stress.
Kwa kosten maakt het allemaal niet zoveel uit. Alhoewel het achteraf wellicht beter was om te blijven zitten als de huizenprijzen toch nog weer stijgen.
Maar met een huurhuis ben je toch flexibeler om uit te stappen. En het scheelt wellicht wat stress.
[ Voor 9% gewijzigd door Nicap op 22-04-2025 20:10 ]
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Als na 20 jaar de hypotheek die je meeneemt heel laag is + de rente nu niet veel hoger is + je het op de koop toe neemt om misschien tijdelijk iets te moeten huren (dwz 2 keer verhuizen), heeft eerst verkopen als voordeel dat je weet wat je budget is. Hier verwacht de makelaar overbieden tot 25k. Met dat budget kan ik wel wat beters vinden. Maar daar kan ik dus niet vanuit gaan.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:11:
[...]
Ja daar moet je dan rekening mee houden maar pff vier keer gekocht zit nog in mijn eerste koophuis nu bijna 20 jaar
Maar het begint te kriebelen laat ik het zo zeggen
Eerst een taxatie laten doen denk ik dan heb ik een indicatieChaki schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:48:
[...]
Als na 20 jaar de hypotheek die je meeneemt heel laag is + de rente nu niet veel hoger is + je het op de koop toe neemt om misschien tijdelijk iets te moeten huren (dwz 2 keer verhuizen), heeft eerst verkopen als voordeel dat je weet wat je budget is. Hier verwacht de makelaar overbieden tot 25k. Met dat budget kan ik wel wat beters vinden. Maar daar kan ik dus niet vanuit gaan.
Ik zou als eerste 3 makelaars laten langskomen voor een gratis waardebepaling. Dan heb je al een idee.bie100 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:19:
[...]
Eerst een taxatie laten doen denk ik dan heb ik een indicatie
Als je een woning koopt, wil de bank een taxatierapport voor de overbruggingshypotheek. Maar in dat stadium zit je nog niet, denk ik
Dat kan ook voor 90 euro via desktoptaxatieChaki schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:27:
[...]
Als je een woning koopt, wil de bank een taxatierapport voor de overbruggingshypotheek. Maar in dat stadium zit je nog niet, denk ik
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
We zitten nog in een oriënterende fase maar kijken wel om ons heen laat ik het zo zeggenChaki schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:27:
[...]
Ik zou als eerste 3 makelaars laten langskomen voor een gratis waardebepaling. Dan heb je al een idee.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.