dutchphantom schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:25:
hey leuk topic dit. ik heb al een paar tips gelezen die ik zeker ga toepassen.
mijn eigen appartement staat nu ook een paar maand te koop zonder ook maar 1 reactie.
hij staat te koop bij een niet nvm makelaar.
linkje
zouden jullie willen kijken wat er schort aan mijn foto's/advertentie?
en is het beter toch een nvm makelaar te nemen ivm funda?
alle tips zijn welkom ook opbouwende kritiek ( heb nog nooit eerder een huis verkocht dus heb geen idee of het zo goed is )
Mensen kijken als eerst naar de foto's en daarmee moet je proberen om nóg meer interesse te wekken zodat mensen verder gaan klikken, tekst lezen en meer informatie over de woning gaan opvragen.
Over het algemeen raad ik aan om horizontaal de foto's te nemen, i.p.v. verticaal. De meeste mensen hebben een normale monitor waarop ze de foto beeldvullend willen kijken. (Een mobieltje kunnen ze altijd gemakkelijk draaien.)
Op foto 1 lijkt het of die witte bus verkocht moet worden i.p.v. het appartement. Hier zou een foto moeten staan waarbij je recht voor het appartement staat en het appartement voor ruim 3/4 de foto vult.
Haal foto 2 en 4 weg. Óf haal foto 3 en 5 weg. Zonder de twee andere foto's lijkt het appartement een stuk ruimer.
Op de balkonfoto's lijkt het balkon erg klein (wat misschien ook is) maar dit hoeft niet benadrukt te worden. Je kunt beter een foto andersom maken, zodat vanaf de rand van het balkon naar de deur en ramen kijkt.
Op de foto's lijkt het ook alsof je geen lekker uitzicht hebt. Haal die foto's dan ook weg, want i.p.v. een slechte indruk kan je beter geen indruk maken.
Van de keuken laat je de linkerkant niet helemaal zien, maar wel de "troep" aan de rechterkant. Je mag ook een foto maken vanaf de raamkant naar de keuken toe.
Van de badkamer mag je ook wel een tweede foto maken.
Van de berging raad ik aan om de foto wat meer naar achteren te maken zodat je ook de deurpost van de berging zelf ziet. Daarmee lijkt het ook een stukje groter.
En pas op de laatste foto zie je pas over welke woning het precies gaat. Dat zou eigenlijk al bij 1 van de eerste foto's moeten zijn.
En verder was al gezegd dat er geen plattegrond (met maten) is van de woning zelf, en ook geen plattegrond met een straal van een kilometer om de werkelijke locatie te verduidelijken. (Mensen moeten nu apart op Google Maps gaan opzoeken en door deze extra handelingen vallen daarmee ook potentiële kopers af.)