Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 16 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik zou de voorkant van je huis zelf nog even proberen op de foto te krijgen op een moment dat er wel zon op staat. Vanavond of morgen heb je kans... Dan kan je vragen of je makelaar even de foto wil vervangen. Het ziet er gewoon wat frisser en minder somber uit.

Als je wel een plattegrond hebt maar de makelaar heeft die er niet direct ook opgezet, dan heeft je makelaar echt een kans verprutst voor je: je huis komt maar één keer voor het eerst op de site (en komt dan bij veel mensen ineens naar boven als nieuw.) Het gros van je hits zullen in de eerste dagen zijn. Die mensen komen veelal niet meer terug, ook niet als je foto's aangepast hebt of nu wel een plattegrond hebt. Dat kan dus een dure vergissing zijn...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Ben ik nou zo a-kritisch? Ik vind de foto's misschien niet top maar voldoende om een beeld te krijgen van het huis.

Jammer dat de woonkamer zo klein is, zo'n soort huis is wel iets waar wij naartoe zouden willen wanneer wij het onze verkocht hebben.

Zwolle/Heino/Hattem is onze zoekregio. 175k is tevens onze max wat we willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Dat is fijn om te horen, van iemand die kijkt met "zoekende" ogen.

Het is inderdaad niet de grootste woonkamer, maar hij is 6.5 bij 3.5.
Voor 2 personen prima te doen, zelfs als je ruzie hebt en even niet bij elkaar wil zitten ;)

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik vind het qua foto's ook wel oke. Kan natuurlijk altijd beter, en dat smerige douchegordijn viel me ook direct op, maar volgens mij krijg je prima indruk van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Wij zoeken een eensgezinswoning met tuin, zijn momenteel met zn drietjes (zoon van 2 maanden) en willen in ons volgende huis tzt ook een 2e kindje krijgen.

Moet dus ruim genoeg zijn en voor de komende 30 jaar willen we er blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Dan denk ik niet dat mijn huis geschikt is voor je, het wel hoor. Er wonen complete gezinnen achter mij in dezelfde huizen. Maar ik kan het je niet aanraden, wellicht ben ik wat verwend, maar voor het geld kan je vast in Heino/Zwolle of daartussen wel iets groters krijgen.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Makelaarsland was op zoek naar een blogger om over de ervaringen met Makelaarsland te schrijven en het algehele proces van een woning te koop zetten etc.

Mijn vriendin is zojuist de gelukkige geworden uit een hoop inzendingen! Ideaal dus, gratis exposure en als dank voor de blogs gedurende het verkooptraject krijgen wij van Makelaarsland een gratis aankoopmakelaar tot onze beschikking wanneer het zover is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bartijn2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:04:
De hut staat online!
http://www.funda.nl/koop/...67-ijsselstraat-13/fotos/

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Kan nu in ieder geval statistieken in de gaten gaan houden.

Wat vinden jullie van de presentatie en dergelijke?
De eerste foto na de gevel, zou ik de grote woonkamerfoto van maken. Die entree is veel minder interessant. Die zou ik pas na de woonkamer en keuken neerzetten, want daarna ga je pas naar boven. Verder, foto van het toilet weg laten. Je toilet is niet heel spannend afgewerkt, dus geen 'pluspunt'. Niet relevant dus.

Andere users zeggen iets over het vergeelde douchegordijn. Daar zie ik dan weer geen problemen in, als je maar zorgt dat het weg is tegen de tijd dat de sleuteloverdracht is ;). Dit is echt zo'n ding waarvan iedereen toch weet dat het mee gaat, ik stoor me daar persoonlijk niet aan.

Ook zou ik een plattegrond toevoegen, dat vind ik persoonlijk heel belangrijk, omdat ik daarmee ook goed een beeld kan vormen van de indeling, en de stukken die niet op de foto staan.

Los daarvan, mooi huis, pluspuntje dat het een hoekwoning is, en ook de foto's zijn gewoon erg mooi. Op de bovenstaande punten na dus niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Kurkentrekker schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:23:
[...]

De eerste foto na de gevel, zou ik de grote woonkamerfoto van maken. Die entree is veel minder interessant. Die zou ik pas na de woonkamer en keuken neerzetten, want daarna ga je pas naar boven. Verder, foto van het toilet weg laten. Je toilet is niet heel spannend afgewerkt, dus geen 'pluspunt'. Niet relevant dus...
Als je foto's van ruimtes weg laat dan neem ik altijd aan dat het heel brak is...

En ik vind het zelf altijd wel prettig als de foto's een beetje in volgorde van binnenkomst zijn. Maar wellicht is dat persoonlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:35:
[...]

Als je foto's van ruimtes weg laat dan neem ik altijd aan dat het heel brak is...

En ik vind het zelf altijd wel prettig als de foto's een beetje in volgorde van binnenkomst zijn. Maar wellicht is dat persoonlijk.
En zou dat, als je echt eerlijk bent, een reden zijn om niet te gaan kijken? Deze woning heeft foto's van een prima verzorgde keuken, de woonkamer ziet er ook netjes uit, idem voor de rest eigenlijk. Dan is er toch geen reden om aan te nemen dat het toilet ineens een gat in de grond is met schimmel op de muren?

Mijn makelaar gaf destijds aan dat foto's van het toilet, of van een of andere saaie kleine bergingsruimte, niet relevant zijn, omdat de foto's niets toevoegen en geen reden zijn om iemand over de streep te trekken en te laten komen kijken. Pas als je iets heel speciaals met die ruimte gedaan hebt, dan is zo'n foto de moeite waard. In ieder ander geval wil je als verkoper dat je kijker constateert dat er inderdaad een toilet is, en dat hij deze saaie ruimte snel vergeet, en focust op de pluspunten van je woning, namelijk de mooie keuken of de ruime woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Woonkamer keuken, tuin zien er heel goed uit, sanitair beduidend minder. Wellicht het overwegen waard om er een douchewand in de plaatsen, hoeft niet duur te zijn maar dan trek je de kwaliteit van de keuken en woonkamer een beetje door.

Ik zou wel kijken obv de foto's, maar zou wel 20k reserveren voor verbouwing sanitair. Wat dus ten koste gaat vd vraagprijs ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 28-08-2015 23:12 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader heeft onlangs zijn huis verkocht..
Gaat om deze woning: http://www.funda.nl/koop/albergen/huis-49436723-kemnaweg-7/

Het ging allemaal zeer snel, nadat de makelaar de boel online had gegooid waren er binnen 2 dagen al 6 gegadigden die graag wilden komen kijken..
Kijkmiddag georganiseerd door de makelaar..
Diezelfde avond belt de makelaar dat hij 4 bieders heeft die allen de vraagprijs bieden.. :+

Overleg met mijn vader en besluiten om degene die de vraagprijs boden om 1 eind bod te doen, degene die het hoogste bied mag het hebben..

3 dagen later verkocht voor 311.500.. 8)
Vandaag liep de ontbindende voorwaarden af, dus het is 99% rond..

Het huis is het niet waard, het is juist de ligging.. Huis is sterk verouderd en dient grondig opgeknapt te worden, zo zitten er rotte plekken in het dak, wat problemen met kozijnen.
Wil je het echt weer 100% maken zodat het weer 50 jaar mee gaat mag je er wel 50-75.000 euro instoppen..
De toekomstige bewoners gaan er zelfs nog veel meer instoppen, ze willen de schuur plat gooien en een garage voor 2 auto's neerzetten met evt een gasten verblijf erboven..

Me vader had gedacht er nog wel een jaar te wonen maar het ging allemaal zo snel dat hij nog niet eens echt gedacht had waar hij naartoe zou willen verhuizen.. Maar gelukkig heeft had hij binnen 2 weken een mooi ander stekkie gevonden en gelijk rond kunnen maken.. voor de kerst zit hij er hopelijk in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08
Fiber schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

En ik mis een plattegrond, desnoods als foto...
Eens.
Ik ken Hattem verder niet, maar ik vind 175k voor 80 m2 nog best stevig geprijsd...
Had ik niet eens naar gekeken (oepsie), dat voelt inderdaad duur aan. In de gemeente Hattem is de gemiddelde vraagprijs per m2 in juli 2015 €2508 (landelijk gemiddeld 2271 per gemeente). Maar in Hattem staan ook gemiddeld wat duurder woningen te koop (350k, landelijk gemiddelde per gemeente 325k).

Maar hier dus 2187 per m2 met een tuin op het zuidoosten, mwah. Op basis van de omgeving niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Zo ,de kogel is door de kerk :D Ik ga m'n appartement met verlies verkopen en ga samen met m'n vriendin een groter huis kopen.

Nu zitten wij alleen te kijken naar makelaars en zie door de bomen het bos niet meer. We hebben nu 1 makelaar op bezoek gehad die voor de verkoop van het huis een vast bedrag van 2700 euro ex btw vraagt. Nu lees ik op verschillende sites dat een normale verkoop courtage 1,75 % van de verkoop prijs van het huis is. Nu zou dat voor ons neerkomen op +/- 2100 euro ex btw.

Nu weet ik dus niet wat goedkoop en duurkoop is.. kortom, heeft iemand enig idee of deze makelaar echt duur is? Het betreft een verkoop met flyers, een website van het huis, foto's maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn mening: Waanzinnig veel te duur. Flyers en website voegen niets toe. Je moet gewoon goeie foto's hebben, een simpele goeie tekst, een scherpe vraagprijs en een goede presentatie van die alles op funda (en dat alles in een keer goed, niet eerst half en dan verbeteren of eerst hoge prijs proberen en dan wat afzwakken). Oftewel de goedkoopste NVM internetmakelaar voor max 750 euro ofzo :P.

Scheelt je zo weer 2000 euro restschuld.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 01-09-2015 19:11 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:10:
Mijn mening: Waanzinnig veel te duur. Flyers en website voegen niets toe. Je moet gewoon goeie foto's hebben, een simpele goeie tekst, een scherpe vraagprijs en een goede presentatie van die alles op funda (en dat alles in een keer goed, niet eerst half en dan verbeteren of eerst hoge prijs proberen en dan wat afzwakken). Oftewel de goedkoopste NVM internetmakelaar voor max 750 euro ofzo :P.

Scheelt je zo weer 2000 euro restschuld.
Dat hangt er ook maar vanaf. Als jij alles via de goedkoopste internetmakelaar doet, terwijl je zelf niet goed bent in het 'verkopen' van je woning aan mensen die je moet rondleiden, of je bent niet goed in onderhandelen, dan heb je mogelijk een nog veel hogere restschuld te pakken. Dat de website van de makelaar niets toevoegt, dat ben ik helemaal met je eens. Een mooie flyer zie ik het nut nog wel van in. Ik zat ook de hele dag naar Funda te staren op mijn telefoon, maar in de periode dat we onze woning hebben gekocht, hadden we ook wat flyers van een aantal makelaars gekregen. Als de huizen die je interessant vindt, dan toch op je salontafel liggen, dan helpt dat wel degelijk in de verkoop. Nu gaan natuurlijk allerlei rationele mensen zeggen dat reclame voor hen niet werkt, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

Dat neemt niet weg dat 2700ex. heel erg duur is voor een makelaar. Zeker als het om een appartement gaat. Had zelf een makelaar die het voor 2000ex deed (ook appartement), maar dus wel alle zaken compleet had en de onderhandelingen heel goed heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Ik heb nog geprobeerd te onderhandelen met deze makelaar maar dat is op niks uitgelopen. Voor volgende week nog 2 makelaars uitgenodigd :Y is kijken wat die voor het geheel vragen. Hoop toch dat die wat minder geld vragen.

Wij hebben ook nog nagedacht over zoiets als Makelaarsland. Het feit dat je eigenlijk mensen door je eigen appartement moet rondleiden zien we echter niet zitten. Heeft iemand hier positieve ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Niek_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Hoe bevalt Makelaarsland jullie?
En het voordeel is dat je alles zelf tot in de puntjes kunt regelen qua presentatie op Funda. Dus geen amateur makelaars die er een potje van maken zoals ^^^.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Newjersey schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:10:
Wij hebben ook nog nagedacht over zoiets als Makelaarsland. Het feit dat je eigenlijk mensen door je eigen appartement moet rondleiden zien we echter niet zitten. Heeft iemand hier positieve ervaring mee?
Geen ervaring als verkoper, maar wel als koper. Tijdens onze zoektocht vond ik het altijd best vervelend. Ik heb als koper liever met een makelaar te maken dan met de eigenaars zelf. We hebben zelfs een aantal bezichtigingen van een paar 'twijfel-woningen' niet gepland omdat de woning bij makelaarsland in de aanbieding waren. Uiteraard is dit heel persoonlijk en er zullen genoeg mensen zijn die er heel anders over denken, maar ik wilde het toch even meegeven in de overweging ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
naitsoezn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:54:
[...]

Geen ervaring als verkoper, maar wel als koper. Tijdens onze zoektocht vond ik het altijd best vervelend. Ik heb als koper liever met een makelaar te maken dan met de eigenaars zelf. We hebben zelfs een aantal bezichtigingen van een paar 'twijfel-woningen' niet gepland omdat de woning bij makelaarsland in de aanbieding waren. Uiteraard is dit heel persoonlijk en er zullen genoeg mensen zijn die er heel anders over denken, maar ik wilde het toch even meegeven in de overweging ;)
Ik kan me dit heel goed voorstellen inderdaad! Dat gevoel had ik ook een beetje tijdens de open huizen route. Ik denk dat we toch maar met een volwaardig makelaar in zee gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Goed punt. Daar heb je geen invloed op inderdaad. Nu heb ik persoonlijk geen enkel vertrouwen in het kunnen van makelaars dus dat beinvloedt wel mijn perceptie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41

Kju

Ik heb als taxateur wel regelmatig met internetmakelaars te maken en ik weet zeker dat begeleiding door een normale makelaar vaak tot hogere koopsommen zou hebben geleid. Ik begrijp wel dat sommigen vinden dat de makelaar overbodig is maar dat is niet van toepassing op de meeste verkopers. Genoeg aspecten bij een verkoop waar niet iedere verkoper even goed mee om kan gaan. Als je bijvoorbeeld van jezelf of van je partner al weet dat je niet sterk bent met onderhandelen (welles nietes is geen onderhandelen), misschien een enorme twijfelaar bent, overweeg gewoon die makelaar. Kijk als je portemonnee het toestaat het liefst ook niet naar z'n prijs. Die makelaar die de hoofdprijs vraagt heeft het vaak druk genoeg om zulke prijzen te kunnen vragen, dat kan liggen aan service, kwaliteit, snelle verkopen, vraag gewoon waarom zo hoog.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Kju schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:12:
Ik heb als taxateur wel regelmatig met internetmakelaars te maken en ik weet zeker dat begeleiding door een normale makelaar vaak tot hogere koopsommen zou hebben geleid. Ik begrijp wel dat sommigen vinden dat de makelaar overbodig is maar dat is niet van toepassing op de meeste verkopers. Genoeg aspecten bij een verkoop waar niet iedere verkoper even goed mee om kan gaan. Als je bijvoorbeeld van jezelf of van je partner al weet dat je niet sterk bent met onderhandelen (welles nietes is geen onderhandelen), misschien een enorme twijfelaar bent, overweeg gewoon die makelaar. Kijk als je portemonnee het toestaat het liefst ook niet naar z'n prijs. Die makelaar die de hoofdprijs vraagt heeft het vaak druk genoeg om zulke prijzen te kunnen vragen, dat kan liggen aan service, kwaliteit, snelle verkopen, vraag gewoon waarom zo hoog.
Ik neem je punt zeker in overweging. Deze makelaar staat er wel bekend om dat hij goed kan verkopen (voor zover wij weten). Weet iemand of het mogelijk is op Funda iets van statistieken in te zien welke makelaar in welke plaats bijvoorbeeld de meeste appartementen verkoopt? Misschien wil ik dan op basis van die statistieken eens kijken naar andere makelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Newjersey schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:20:
[...]

Ik neem je punt zeker in overweging. Deze makelaar staat er wel bekend om dat hij goed kan verkopen (voor zover wij weten). Weet iemand of het mogelijk is op Funda iets van statistieken in te zien welke makelaar in welke plaats bijvoorbeeld de meeste appartementen verkoopt? Misschien wil ik dan op basis van die statistieken eens kijken naar andere makelaars.
Je kan op Funda sorteren op makelaar. Als je in de lijst met verkochte woningen kijkt kan je zo zien welke makelaar de meeste woningen heeft verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Wij hebben ons huis ook al een tijdje te koop staan. Er is geen haast bij, maar onze makelaar is een tikkie passief is onze indruk. Dus vandaar dat we een nieuwe makelaar langs hebben laten komen. Die ziet nog wel mogelijkheden, maarja, dat kost weer 750 euro opstartkosten. Courtage van beide makelaars is hetzelfde (1,5%, van rond de 260k). Vandaag moeten we beslissen wat we doen ivm de komende open huizen route...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als er 1 beroep is waar je volstrekt niets voor hoeft te kunnen tegenwoordig, is dat wel het metier makelaar.

Ik heb de laatste jaren met een hele zwik makelaars contact gehad en ik heb familie en vrienden die hun woningen hebben verkocht of willen verkopen. De makelaar die het huis verkocht dat wij hebben gekocht was goed maar de rest werd gekenmerkt door 1 ding: onkunde. Weten niets, kunnen niets, komen afspraken structureel niet na. Onvoorstelbaar, ik zou eens moeten proberen om zo belabberd te functioneren op mijn werk, ik word er meteen uitgeflikkerd.

De woningmarkt is ingestort en de heren en dames spelen daar op in door gewoon helemaal niets meer te doen. Minder geld? Dan minder moeite. Mijn reflex zou dan zijn om er harder voor te gaan werken.

Als je een beetje kunt onderhandelen heb je vrijwel niets aan een makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Helemaal mee eens. YMMV natuurlijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Newjersey schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:02:
Zo ,de kogel is door de kerk :D Ik ga m'n appartement met verlies verkopen en ga samen met m'n vriendin een groter huis kopen.

Nu zitten wij alleen te kijken naar makelaars en zie door de bomen het bos niet meer. We hebben nu 1 makelaar op bezoek gehad die voor de verkoop van het huis een vast bedrag van 2700 euro ex btw vraagt. Nu lees ik op verschillende sites dat een normale verkoop courtage 1,75 % van de verkoop prijs van het huis is. Nu zou dat voor ons neerkomen op +/- 2100 euro ex btw.

Nu weet ik dus niet wat goedkoop en duurkoop is.. kortom, heeft iemand enig idee of deze makelaar echt duur is? Het betreft een verkoop met flyers, een website van het huis, foto's maken etc.
Ik zit in een zelfde situatie met een appartement. Helaas hebben alle lokale makelaars een dergelijke minimum prijs afgesproken. En met lokaal bedoel ik alle makelaars in de stad zelf + omliggende dorpen. De courtage % begint pas met tellen vanaf 190k verkoop prijs. Baalde er eerst ook van.

Uiteindelijk op gevoel gekozen en dat was eentje die nog eens 200 euro duurder was. Helaas zit ik in een zeer slechte markt qua verkoop op dit moment (in mijn categorie tussen 125k en 150k zijn er nog 150 appartementen te koop in dezelfde (dorpse)stad (35k inwoners..). Maar het is de makelaar qua presentatie en samenwerkende fotograaf wel gelukt mijn appartement volcontinue in de top 10 te houden bij de list-view van funda (en meestal in top 3). En dat zonder de notering voor tophuis oid.

Voordelen voor een goede makelaar tov internetmakelaar of zelf doen: rondleidingen door echte makelaar worden gewoon gedaan tijdens werktijden (nagenoeg alle bezichtigingen tot nu toe) zonder dat ik vrij hoef te nemen. Zowel voor verkoper als potentiele koper erg prettig in mijn geval. Van verschillende mensen tijdens openhuizendagen te horen gekregen dat ze wel prettig vonden dat ze een tweede bezichtiging via makelaar konden doen.

Helaas steven ik af op 1 jaar in verkoop, zonder een echt bod ontvangen te hebben. Meeste kijkers gaan nog een hele lijst appartementen bij langs diezelfde dag of week met de makelaars.
Kju schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:37:
[...]

Je kan op Funda sorteren op makelaar. Als je in de lijst met verkochte woningen kijkt kan je zo zien welke makelaar de meeste woningen heeft verkocht..
Wel opletten, als de lokale woningbouwvereniging zijn huurhuizen in verkoop gooit, dan is dat vaak via 1 makelaar. Aangezien een % van de woningvoorraad via 1 eigenaar en makelaar verkocht wordt, krijg je een vertekend beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 02-09-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:49:
Als er 1 beroep is waar je volstrekt niets voor hoeft te kunnen tegenwoordig, is dat wel het metier makelaar.
Zorg er bij een makelaar voor dat je in iedergeval met een gecertificeerde te maken hebt (RMT) en niet met zijn/haar assistenten wordt afgescheept.
http://www.krmtnivo.nl/nl...erzicht-bevoegdheden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
We gaan ons hier vanaf volgende week woensdag ook oriënteren om ons appartement te verkopen. Een naastgelegen appartement van exact dezelfde grootte en grotendeels dezelfde kleurstelling en staat van onderhoud was binnen 2 maanden verkocht (Den Hoorn ZH, Drogerij), dus dat biedt in ieder geval hoop.

We willen hier zelf ook weg om een gezinnetje te stichten in een iets groter huis met tuintje, maar we willen echt dat 't appartement binnen 2-3 maanden is verkocht. Nu zou dat wel mogelijk moeten zijn (alles is mogelijk)... we weten dat we het met verlies verkopen, en hoewel we dat natuurlijk zoveel mogelijk binnen de perken willen houden is er dankzij die wetenschap wel ietwat aan speelruimte beschikbaar. Met een beetje geluk hopen we daarom/daardoor rond januari in het volgende huis te zitten.

Qua timing wordt het in ieder geval redelijk spannend: het is kort dag allemaal. Maar zolang we van dit appartement in één keer over kunnen naar het nieuwe huisje komt dat allemaal wel goed. Het enige wat ik hoop te voorkomen is dat we (weer) 2-3 weken in een B&B moeten overbruggen. Dat was de vorige keer ook het geval en best gezellig eigenlijk, maar met huisdieren is dat geen doen, zeker gezien de afstand van vrienden/kennissen waar we nu vandaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
[...]

Mag ik vragen wat je hier lastig aan vond/vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

[...]

Geen ervaring als verkoper, maar wel als koper. Tijdens onze zoektocht vond ik het altijd best vervelend. Ik heb als koper liever met een makelaar te maken dan met de eigenaars zelf.
Bij mij dus precies andersom :)

Vond de makelaars maar 'vervelend' en niks toevoegen.

voorbeelden:
- Een huis dat al jaren te koop staat en dan ga jij kijken en ben je nog niet weg of staan er net toevallig de volgende 'kopers' al klaar voor hun afspraak 8)7.
Om zogenaamd de indruk te wekken dat het huis populair is :z dat werk bij mij iig niet.

- Andere makelaar kon dan bij 2 huizen niet meer vertellen dan 'dit is de keuken.'

Terwijl ik ook bij 1 huis ben geweest waar de eigenaren de rondleiding deden, die konden alle ins en outs van het huis vertellen.
Later dat zelfde type huis iig gekocht (die woning zelf was binnen 2 weken verkocht).

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vuursteentje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:05:
[...]

Mag ik vragen wat je hier lastig aan vond/vind?
(vond, want ben niet meer op de markt :P )
Puur gevoelsmatig. Niet echt iets rationeels aan te wijzen. Zoals ik zei: Anderen zullen hier anders over denken (zie JBplap :P ), maar ik zal hier niet alleen in staan...

• appelmous
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
Hee,

Ik heb mijn huis in Utrecht via zelfverkopen op funda gezet.... wat vinden jullie er van?
is pal naast het park en gratis parkeren en geen service kosten..... ideaal toch?
graag jullie feedback. Sinds begin juli nog maar 3 mensen langs geweest helaas.... vraag me af hoe dat komt...

http://www.funda.nl/koop/...nnus-elconiusstraat-2-a2/

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

appelmous schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:30:
Hee,

Ik heb mijn huis in Utrecht via zelfverkopen op funda gezet.... wat vinden jullie er van?
is pal naast het park en gratis parkeren en geen service kosten..... ideaal toch?
graag jullie feedback. Sinds begin juli nog maar 3 mensen langs geweest helaas.... vraag me af hoe dat komt...

Ik zou niet naar dit huis komen kijken omdat het 1 slaapkamer heeft en dat je in feite op een veredelde zolderverdieping woont. Dat -in combinatie met de prijs- doet mij afhaken. Ik vrees dat je vanwege het missen van die slaapkamer een hoop klandizie kwijt raakt. Verder heb je geen actieve VVE, iets waar veel mensen -maar ook hypotheekverstrekkers- over vallen. En ik zou niet zeggen dat je aan het Julianapark woont, want er zit nog een rij tussen. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hee,

Omdat het echt gigantisch klein is en je er een fortuin voor vraagt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fiber

Fiber

Hee,

Ziet er best leuk uit vind ik. Maar vlak voor de zomervakantie je huis te koop zetten is niet handig naar mijn mening. Je had beter twee maanden kunnen wachten tot 'iedereen' weer terug is.
Krisp schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:42:
[...]

Ik zou niet naar dit huis komen kijken omdat het 1 slaapkamer heeft en dat je in feite op een veredelde zolderverdieping woont.
Dat laatste vooral, ik heb het idee dat het daar in de zomer erg warm kan worden...
Dat -in combinatie met de prijs- doet mij afhaken. Ik vrees dat je vanwege het missen van die slaapkamer een hoop klandizie kwijt raakt. Verder heb je geen actieve VVE, iets waar veel mensen -maar ook hypotheekverstrekkers- over vallen. En ik zou niet zeggen dat je aan het Julianapark woont, want er zit nog een rij tussen. ;)
Dat er maar één slaapkamer is zou ik niet over vallen, maar het ontbreken van een fatsoenlijke VVE bij een appartement des te meer.
Tsurany schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:16:
[...]

Omdat het echt gigantisch klein is en je er een fortuin voor vraagt?
Hoeft tegenwoordig geen bezwaar meer te zijn in Amsterdam en Utrecht...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kju

Kju

Misschien moeten we in de disclaimer zetten dat men in dit topic wel ongezouten commentaar moet verwachten als men om een mening vraagt omdat het doel is de negatieve punten te benadrukken... O-)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fiber schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:35:
[...]

Hoeft tegenwoordig geen bezwaar meer te zijn in Amsterdam en Utrecht...
Tuurlijk wel. Dit huis is gewoon te duur. Ik woon in de bloemenbuurt (Utrecht) en een vriend van me heeft daar net een huis gekocht, een ander heeft er eentje in Lombok gekocht. Beide voor betere "prijs / m2" dan dit huis, en die staan beide ook in betere buurten (dichterbij het centrum, populairdere buurten). Ik heb vorig jaar ene huis van 85m2 met tuintje gekocht in die bloemenbuurt voor 160k

De advertentie lijkt verder wel ok (foto's enzo). Dit is gewoon de prijs en ook in Utrecht kan die te hoog zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 03-09-2015 17:17 ]

• Freee!!
  • Laatst online: 16:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JvS schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:15:
[...]

Tuurlijk wel. Dit huis is gewoon te duur. Ik woon in de bloemenbuurt (Utrecht) en een vriend van me heeft daar net een huis gekocht, een ander heeft er eentje in Lombok gekocht. Beide voor betere "prijs / m2" dan dit huis, en die staan beide ook in betere buurten (dichterbij het centrum, populairdere buurten).

De advertentie lijkt verder wel ok (foto's enzo). Dit is gewoon de prijs en ook in Utrecht kan die te hoog zijn.
Lombok een goede buurt :? :? Direct toegegeven dat het in de buurt van het centrum ligt, het ligt bijna tegen Utrecht Centraal aan (maar wel aan de verkeerde kant van het spoor), maar verder vind ik het echt niet zo'n goede buurt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Freee!! schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:22:
[...]

Lombok een goede buurt :? :? Direct toegegeven dat het in de buurt van het centrum ligt, het ligt bijna tegen Utrecht Centraal aan (maar wel aan de verkeerde kant van het spoor), maar verder vind ik het echt niet zo'n goede buurt.
Wordt dat ergens beweerd? Overigens word ik van Zuilen ook niet warm... En dan heb ik in Kanaleneiland gewoond :P

Dat kratje bier overigens... Op zijn minst noem ik dat raar. De laatste foto heeft ook een hoog wtf-gebeurt-hier gehalte. (dat is dus de foto van de ramen, vanaf het dakterras genomen denk ik)

Verder is het opvallend wit, eng bijna. Een paar subtiele kleurelementjes helpen behoorlijk in de beeldvorming. Verder mis ik een plattegrond en een energielabel (voorlopig-G is totaal niet aantrekkelijk) en wat is het nou? Een bovenwoning of een appartement?
De hangmat in de woonkamer zou ik weg hebben gehaald, net als het (schattige, daar niet van) kinderkeukentje.
Wat is de bedoeling van de verticale foto met de trap en de hangmat in beeld?

En, last but not least, waar is je slaapkamer dan? Ok, ik was gestopt bij het dakterras, had niet door dat er nog meer foto's waren...

Slaapkamer: bedfoto met open kastdeur zou ik niet doen. Klamboe/vitrage weg, het kinderbedje ook (voor de foto)
Plattegrondfoto is ondertussen ook gevonden, maar ik zou ook gewoon een plattegrond intekenen.

[ Voor 53% gewijzigd door Pathogen op 03-09-2015 15:39 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Veel mensen zijn dat niet met je eens. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Het is geen Wilhelminapark, het is geen witte vrouwen, maar weleens rondgelopen op de JP coenstraat? Op de straten daar links achter? Bij de munt? Die wijk heeft zeker wel charme en wordt ook steeds beter onderhouden. Gegeven, er loopt een rotstraat doorheen (die ik wel komisch vind, dat wel).

Anyway, m2 prijs, daar had ik het over. In Zuilen volgens Jaap.nl 2786 en Lombok-Oost en Laan van Nieuw Ginea 2916. Da's gewoon hoger.

• Fiber

Fiber

Appelmoes vraagt 2966 Euro per vierkante meter. Dat is dan toch niet zo heel ridicuul als daar wellicht nog wat onderhandelingsruimte in zit...?

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
naitsoezn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:46:
[...]

(vond, want ben niet meer op de markt :P )
Puur gevoelsmatig. Niet echt iets rationeels aan te wijzen. Zoals ik zei: Anderen zullen hier anders over denken (zie JBplap :P ), maar ik zal hier niet alleen in staan...
Dank je voor je feedback

• Valorian
  • Laatst online: 15:06
JvS schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:15:
[...]

Tuurlijk wel. Dit huis is gewoon te duur. Ik woon in de bloemenbuurt (Utrecht) en een vriend van me heeft daar net een huis gekocht, een ander heeft er eentje in Lombok gekocht. Beide voor betere "prijs / m2" dan dit huis, en die staan beide ook in betere buurten (dichterbij het centrum, populairdere buurten). Ik heb vorig jaar ene huis van 85m2 met tuintje gekocht in die bloemenbuurt voor 160k

Ik ben het hier mee eens. Ik woon zelf letterlijk om de hoek (een steenworp zou in dit geval met een beetje training haalbaar zijn ;) ) en hou hobbymatig een beetje bij wat er in "Julianapark en omgeving" te koop staat. Als je kijkt naar andere te koop staande huizen in dit deel van Zuilen (het "goede deel", en tevens dichtst op het centrum) dan zie je dat je voor dit bedrag in de buurt vaak iets meer m2's kan krijgen, en dat je bij slechts zo'n 25.000 euro al meer concurreert met de "hele huizen" (die vaak overigens ook slechts 80m2 zijn, maar dat terzijde), iets waar mensen vaak toch de voorkeur aan geven, ook al is de staat vaak veel slechter dan dit huis

Verder wel mooie presentatie. En mooie woning, dat wel. Ik rijdt er elke dag langs en heb ook gezien hoe het pand gerenoveerd is, dat was geen kleine klus. Wel vraag ik me af hoe de woning gesplitst is, is er binnen na de enige (?) voordeur nog een hal met twee deuren? Of zit de deur naar de benedenwoning elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hee,

Ik gaf hierboven ook al een korte reactie, maar nu ik er nog eens over nadenk denk ik dat er nog een reden is waarom je huis niet zoveel bekijks heeft: hij wijkt af van de standaarden qua maatvoering en kamers.

De meeste appartementen met 'slechts' een slaapkamer zijn ver onder de 50m2 en dus veelal goedkoper óf bij dezelfde prijs centraler gelegen. Een huis van 60m2 heeft vrijwel altijd minimaal 2 slaapkamers. Ik denk dat veel mensen die een twee-kamerappartement (dus een slaapkamer) zoeken gaan voor een kleinere versie die minder kost of centraler ligt. Mensen die voor een 60m2 appartement of groter gaan zullen denk ik eerder voor meer slaapkamers gaan dan voor een grotere woonkamer en nog steeds maar een slaapkamer. Lastig te verkopen dus.

Maar the proof of the pudding is in the eating: jij woont er en er zijn ongetwijfeld meer mensen met dezefde mening als jij die hier ook willen wonen. Even geduld dus, en als het te lang duurt dan ben je te duur, zo simpel is het. Als single is zo'n huis ideaal, dan kan je beter een luxe grote woonkamer hebben dan twee of drie kleine slaapkamers en een mini-woonkamertje.. Maar mensen kopen in deze tijden toch minder met het idee van makkelijk doorschuiven met overwaarde een paar jaar later, en dan is een extra kamer die er alvast is toch wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Lensent schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:07:
Ik ben er inmiddels achter dat ik bijna obsessief de Funda statistiekjes in de gaten houd :P Ik wil gewoon graag dat we kunnen doorstromen. Geduld is in dit soort situaties iets waar ik slecht ik ben denk ik.
Statistieken van Funda zijn een ding op zich. Toen ze de mobiele app een update gaven in April zijn er gelukkig wel een hoop valse kliks verdwenen. Uiteindelijk zeggen de statistieken alleen relatief iets, en dat kun je alleen bij je makelaar navragen: wordt jij meer en beter gevonden dan je concurrenten en wordt je meer en langer bekeken dan je concurrenten.
Ik merk dat als ik een update op de social media gooi de clicks en views weer mooi klimmen en daarna (logischerwijs waarschijnlijk) weer inkakken.

Eigenlijk moet ik een weekje niks aan promotie doen om te kijken wat er dan gebeurt.
Leuk dat je vriendengroep gaat kijken, maar daar heb je nou juist niks aan. Uiteindelijk geeft het een scheef beeld in je statistieken.
Na hoeveel tijd zouden jullie bijv. een promolabel doen of een Tophuis vermelden aanschaffen?
Persoonlijk willen we na 6 maanden zoiets doen incl. een prijsverlaging.
Niet.

Maak je advertentie op Funda zo dat hij goed bovenaan staat in de lijst en daar ook blijft. Ism een goede makelaar die zich daar ook in verdiept heeft, lukt dat prima. Er zijn trucjes voor en die hebben te maken met de presentatie... ;) . Bewijs is door mijn makelaar aan mij geleverd, daar ik nu al vrij lang in top 5 voorkom naast concurrerende verkopers (totaal 150 woningen!)
Helaas moet ik ook constateren dat het niet echt helpt bij het verkopen, anders was hij al weg geweest. :+

Tophuis en promolabel op Funda schreeuwt: wij willen snel verkopen, biedt snel een laag bedrag.
Ik probeer te zoeken naar manieren om mensen over te halen te komen kijken maar kan er nog niet echt mn vinger op leggen wat dit mogelijk triggert.
Open dag, goede front foto, goede prijs (zodat hij in sorteringen en filters ook goed terug komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kju schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:39:
Misschien moeten we in de disclaimer zetten dat men in dit topic wel ongezouten commentaar moet verwachten als men om een mening vraagt omdat het doel is de negatieve punten te benadrukken... O-)
Haha ja.

Ik zie commentaar vooral als punt voor verbetering van presentatie, dus kom maar op:

Eigen site: http://www.gruttoweide81.nl/
Funda: http://www.funda.nl/koop/...-48136671-gruttoweide-81/
http://www.funda.nl/koop/wageningen/0-150000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Get!em schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:31:
[...]

Leuk dat je vriendengroep gaat kijken, maar daar heb je nou juist niks aan. Uiteindelijk geeft het een scheef beeld in je statistieken...
Niet helemaal mee eens...

Als een deel van jouw vrienden je Funda linkje ook weer gaan delen etc. dan kan je woning zomaar per ongeluk onder ogen van een geïnteresseerde komen die wellicht wil komen kijken en/of kopen.
Get!em schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:41:
[...]

Haha ja.

Ik zie commentaar vooral als punt voor verbetering van presentatie, dus kom maar op:

Leuk appartement en mooie website!
  • Wellicht een tikje aan de dure kant voor 70 m2 in Wageningen...?
  • Bovenste verdieping, dus zal wel warm worden in de zomer.
  • Indeling is een beetje ouderwets met kleine badkamer en dichte keuken en zo. Wel mooie keuken trouwens.
  • Beetje Ikea sfeertje... ;)
  • Ik ben geen fan van blokverwarming.
Meeste puntjes kun je weinig aan veranderen natuurlijk. Wellicht adverteren met een gratis airco voor de aanstaande koper...

[ Voor 47% gewijzigd door Fiber op 04-09-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mbt de sociaal media en verkoop ben ik het met je eens. Echter ging hij erop in dat zijn statistieken terugvielen en dat komt omdat je een groot gedeelt nieuwsgierigen trekt ipv potentiële kopers.

Dank voor de comments, meeste is inderdaad niks mee te doen, behalve prijs. Je koopt echter ook een stukje reservering in het onderhoudspotje van de gezonde VVE. Ik zal eens kijken wat daarin huidige stand van zaken is tov concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
[...]

Haha ja.

Leuke site wel, maar ik mist foto's van het appartement zelf. De fotoserie die ik tegenkom is van het uitzicht. Dat is leuk, maar niet primair wat je koopt. En die uni, is die nu op 5 (Inleiding) of 10 (verder naar onder) minuten?

Je gebruikt icoontjes op een paar plekken, alleen zijn die niet consistent en slaan ze nergens op. Een zonnetje voor je balkon snap ik, maar een vinkje en dan een bliksemschicht voor je keuken?
Een échte video en geen veredelde slideshow! _/-\o_ die zie je niet vaak...

Wel op de foto's wat veel frutsels. Je zet erg in op sfeer heb ik het idee: aandacht voor de omgeving, het uitzicht, maar iets minder voor het appartement zelf.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

Haha ja.

1 echte opvaller hier, de eerste uitzichtfoto met de brandtrap erop.
Oh en de prijs. Je zit in een hoog segment (125-150) voor wat je krijgt. Als je kunt zakken naar 125 val je direct in 2 zoekcategorieën.

Verder? Mooie foto's! Is er niet gewoon belachelijk veel aanbod?
Laatste: dit is de eerste keer dat ik een ingerichte plattegrond aantref. Beperkt me enorm in mijn fantasie merk ik.
EDIT: hoe langer ik er naar kijk, hoe gekker ik die plattegrond vind. Het staat echt al vol!

[ Voor 5% gewijzigd door Pathogen op 04-09-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:16
ATS schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:06:
[...]

Maar eerlijk gezegd is het idee van een video allang verpest door de luie makelaars. Je verwacht al lang geen filmpje meer dus wie neemt nog de moeite om die te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
rik11 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:44:
[...]

Maar eerlijk gezegd is het idee van een video allang verpest door de luie makelaars. Je verwacht al lang geen filmpje meer dus wie neemt nog de moeite om die te bekijken
Helemaal waar. In 90+% van de gevallen voegt het niets toe, dus stop je met video's kijken kijken. Toch: een positieve uitzondering.
Pathogen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:05:
[...]Laatste: dit is de eerste keer dat ik een ingerichte plattegrond aantref. Beperkt me enorm in mijn fantasie merk ik.
EDIT: hoe langer ik er naar kijk, hoe gekker ik die plattegrond vind. Het staat echt al vol!
Ik heb het wel eens vaker gezien. De ene vind het prettig om te laten zien dat je met een kleine ruimte nog best veel kan, de ander vind het juist dat het benadrukt hoe klein een ruimte eigenlijk is. Ik zit meer in die laatste categorie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dank voor de reviews. Blij dat er veel positieve punten zijn ;)
Pathogen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:05:
[...]

1 echte opvaller hier, de eerste uitzichtfoto met de brandtrap erop.
Veiligheid wil ook wat ;)
Het is niet de fraaiste foto, Maar goed, qua logische doorloop volgorde staat de foto daar goed. Uitzicht komt verderop in de serie op funda goed aan bod.
Verder? Mooie foto's! Is er niet gewoon belachelijk veel aanbod?
Ja.
Wageningen was een startersmarkt en dus veel appartementen, maar de instroom is helaas goed beperkt door de verhoogde inkomenseisen bij hypotheek.
Laatste: dit is de eerste keer dat ik een ingerichte plattegrond aantref. Beperkt me enorm in mijn fantasie merk ik.
Daarvoor is op zowel mijn website als op funda de knop: "plattegrond inrichten". Je kunt vervolgens alle meubels eruit halen en zelf inrichten.
ATS schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:06:
[...]

Leuke site wel, maar ik mist foto's van het appartement zelf. De fotoserie die ik tegenkom is van het uitzicht.
Ik vermoed dat je over het hoofdstukje "indeling" bent heen gesprongen op de website.
Bewuste keuze. Het was dit of niks. Slideshow was no-go.
Wel op de foto's wat veel frutsels. Je zet erg in op sfeer heb ik het idee: aandacht voor de omgeving, het uitzicht, maar iets minder voor het appartement zelf.
Is een keuze. Omgeving bepaalt voor velen de keuze. Ons appartementencomplex ligt relatief vrij en geen andere complexen aan de andere kant van de straat en dus veel groen. Dat hebben we met de foto's proberen te benadrukken. Veel andere complexen kijken toch tegen de ramen/balkon van de overburen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
Get!em schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:34:
[...]
Ik vermoed dat je over het hoofdstukje "indeling" bent heen gesprongen op de website.
Ik had inderdaad gemist dat je je foto's van het appartement zelf verstopt had achter een plattegrond. Ik kan me zomaar voorstellen dat meer mensen dat niet zomaar gaat opvallen.

Maar verder vind ik het zeker een positieve presentatie. Daar zal het verder niet aan liggen denk ik. Heel veel succes met de verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:38
[...]

Haha ja.

Kleine tip, ga even met de kwast onder de vensterbank in de keuken langs ;)
Persoonlijk vind ik de foto's op de Funda advertentie wel teveel met een groothoeklens, terwijl het op je eigen site wat minder opvalt en de foto's er een stuk beter uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:22
ATS schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:09:
[...]

Ik had inderdaad gemist dat je je foto's van het appartement zelf verstopt had achter een plattegrond. Ik kan me zomaar voorstellen dat meer mensen dat niet zomaar gaat opvallen.

Maar verder vind ik het zeker een positieve presentatie. Daar zal het verder niet aan liggen denk ik. Heel veel succes met de verkoop!
Hier hetzelfde, pas na dit lezen en nog eens kijken heb ik de foto's gevonden. Ik zou hier zelf beginnen met een goede foto en eindigen met de indeling (als je ze in 1 reeks houdt).

edit: zelfde geldt trouwens voor "uitzicht". Eerste foto vind ik niet zo'n heel mooi uitzicht, dus ik zou starten met een andere foto.

[ Voor 10% gewijzigd door celshof op 07-09-2015 12:30 ]

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Heeft hier iemand eigenlijk ervaring met het verkopen van een woning die oorspronkelijk met gekocht is met koopgarant (of iets gelijknamigs)? Voor degenen die niet weten wat het is, het is een wederzijdse verplichting met de woningbouw dat de koper een korting van X krijgt op de vraagprijs, maar verplicht is om het te verkopen aan de woningbouw met een korting van Y, en dat de woningbouw ook verplicht is om het terug te kopen zodra de koper dat wil.

Ik ben 5 jaar geleden zo'n constructie aangegaan en heb nu de verkoopprocedure gestart. Ik ben benieuwd of iemand nog handige tips heeft of valkuilen weet te benoemen waar ik rekening mee moet houden.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
(jarig!)
Greencap schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:29:
Heeft hier iemand eigenlijk ervaring met het verkopen van een woning die oorspronkelijk met gekocht is met koopgarant (of iets gelijknamigs)? Voor degenen die niet weten wat het is, het is een wederzijdse verplichting met de woningbouw dat de koper een korting van X krijgt op de vraagprijs, maar verplicht is om het te verkopen aan de woningbouw met een korting van Y, en dat de woningbouw ook verplicht is om het terug te kopen zodra de koper dat wil.

Ik ben 5 jaar geleden zo'n constructie aangegaan en heb nu de verkoopprocedure gestart. Ik ben benieuwd of iemand nog handige tips heeft of valkuilen weet te benoemen waar ik rekening mee moet houden.
Dan wordt toch gewoon je woning getaxeerd door een onafhankelijke partij waarna de woningbouw hem koopt voor x% van die taxatiewaarde. Daarmee is d everkoopprijs vastgesteld. Het enige wat je kunt kijken is of ze tijdig kopers kunnen vinden zodat je nog wat dingen ter overname aan kunt bieden.

[removed]

• Greencap
Klopt, ik ben vooral benieuwd naar (nare) ervaringen. In principe is er nu natuurlijk weinig meer aan te sturen, maar je voorbeeld van over te nemen roerende goederen is op zich een goed voorbeeld van iets waar ervaringen zinvol bij kunnen zijn. Of bijvoorbeeld zaken als hoe je de timing (zo goed mogelijk) kan controleren.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ervan uitgaande dat de taxatie dergelijk en onpartijdig is, scheelt je dit een ontzettende bak ellende. Verkopen? Taxeren, geld vangen, klaar.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:31

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Greencap schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:29:

Ik heb net mijn koopgarant appartement terugverkocht. Voordat we het verkooptraject in zijn gegaan hebben we eerst zelf een taxateur laten komen zodat we een stok achter de deur hadden mocht de taxatie van de coöperatie (veel) lager uitvallen. Gelukkig viel de taxatie van hun hoger uit!

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Hebben wij inderdaad ook gedaan. Het klinkt namelijk toch niet helemaal onpartijdig als een taxateur van de aankopende partij het verkoopbedrag kan bepalen... :)

Hoe lang duurde het bij jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 118% gewijzigd door _eLMo_ op 14-02-2018 11:17 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 16:14
(jarig!)
Greencap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:49:
Hebben wij inderdaad ook gedaan. Het klinkt namelijk toch niet helemaal onpartijdig als een taxateur van de aankopende partij het verkoopbedrag kan bepalen... :)
Punt is natuurlijk wel dat dezelfde taxatie veelal ook gebruikt wordt om het koopbedrag van de volgende koper te bepalen. Oftewel de coöperatie heeft er weinig voordeel bij als de taxatie laag uitvalt omdat ze de winst die ze dan extra hebben bij terugkopen weer kwijt raken bij de verkoop.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik denk dat uberhaupt een apprtement wel minder in trek is nu...
Ik zou zelf die stap lekker overslaan.

Tenzij je echt alleen bent en wil blijven natuurlijk. Of nooit kinderen wil...

Het probleem vond ik altijd de servicekosten. Ik woon in Zoetermeer en voor 750 euro heb je daar een huurhuisje in de vrije sector. Waarom zou ik dan ooit naar een appartement willen kijken?

Uiteindelijk hebben we direct in 2008 een eengezinswoning gekocht, wel redelijk duur en we hebben dan ook een onderwaarde te pakken. Maar daar komt het: zo lang we niet verkopen merken we er niets van...

Zo denken veel mensen nu ook, als ik een huis koop is het voor de komende 20-30 jaar.
Voor mensen die ooit kinderen willen, valt een appartement dus simpelweg af.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
Wat iedereen altijd vergeet bij servicekosten is dat dit simpelweg een reservering is voor groot onderhoud. Elke huiseigenaar zou dit eigenlijk moeten doen. Met servicekosten van zeg 150 euro per jaar 'spaar' je dus voor 1800 euro per jaar voor groot onderhoud. Dit is helemaal niet gek hoor als je bedenkt dat je toch echt een keer je dak moet vervangen, moet schilderen, etc. Bij een appartement wordt dit vanuit de VVE betaald.

Ben het verder wel met je eens dat een appartement vaak niet zo praktisch is als je kinderen hebt, al is het alleen vanwege de trappen. Daarvan afgezien is mijn appartement eigenlijk prima met kinderen te doen. Ik heb nu drie slaapkamers, twee badkamers en twee verdiepingen. Ruimte zat voor wat mini's :)

Het belangrijkste wat wij nu missen (en waarom we ook willen verhuizen) is een tuintje en een betere buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Greencap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:46:
Wat iedereen altijd vergeet bij servicekosten is dat dit simpelweg een reservering is voor groot onderhoud. Elke huiseigenaar zou dit eigenlijk moeten doen. Met servicekosten van zeg 150 euro per jaar 'spaar' je dus voor 1800 euro per jaar voor groot onderhoud. Dit is helemaal niet gek hoor als je bedenkt dat je toch echt een keer je dak moet vervangen, moet schilderen, etc. Bij een appartement wordt dit vanuit de VVE betaald.

Ben het verder wel met je eens dat een appartement vaak niet zo praktisch is als je kinderen hebt, al is het alleen vanwege de trappen. Daarvan afgezien is mijn appartement eigenlijk prima met kinderen te doen. Ik heb nu drie slaapkamers, twee badkamers en twee verdiepingen. Ruimte zat voor wat mini's :)

Het belangrijkste wat wij nu missen (en waarom we ook willen verhuizen) is een tuintje en een betere buurt.
Met een appartement met 3 slaapkamers en 2 badkamer, zit je denk ik wat bovenin de markt ;)
Ik heb het met name over de 2/3 kamer appartementen (niet slaapkamer ;) )

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het huis van mijn ouders staat nu bijna een half jaar te koop maar tot nu toe nog 0,0 kijkers...

Zou het er aan liggen dat ze het via Makelaarsland verkopen ipv een lokale makelaar? Ligt het aan de foto's/omschrijving op Funda? Of ligt het puur en alleen aan de prijs?

http://www.funda.nl/koop/oude-wetering/huis-48317525-vlet-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Qua prijs lijk je idd misschien wat aan de bovenkant te zitten, qua vergelijkbare woningen... Maar ken de verschillen niet goed genoeg om dat met zekerheid te zeggen.

Wat me wel opvalt is dat er een plattegrond mist. Groot gemis vind ik altijd. En de verhouding foto's beneden versus foto's boven is scheef; betrekkelijk weinig foto's boven, en in combinatie met een missende plattegrond krijg ik zo niet echt een goed beeld van je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Foto's zijn het belangrijkste en daarop zou ik de woning al op afkeuren.
Op de eerste foto lijkt het huis klein vanwege de "grote" boom in het midden. Maak eens foto's van een iets andere hoek, en bij een minder zonnige dag. Maak ook foto's van de achtergevel van het huis.

De tweede foto moet weg want daarmee lijkt het net alsof je een enorm kleine achtertuin hebt.

Van de kamer mag je wel een paar foto's weghalen want daar heb je veel foto's die weinig toevoegen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat matige foto's maar geven op zich wel een redelijke indruk. Alleen de prijs vind ik redelijk hoog voor de omgeving en de locatie van het huis. Het is wel goed afgewerkt en er hoeft vrijwel niks aan te gebeuren maar door de ligging van de andere huizen heb je weinig privacy in je tuin en voelt het alsof je omringt bent door je buren. Voor die prijs heb je dan denk ik betere opties. Ik zou er daarom zelf niet willen wonen ondanks dat het van binnen zeker mijn smaak is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
ChrisW schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:06:
Het huis van mijn ouders staat nu bijna een half jaar te koop maar tot nu toe nog 0,0 kijkers...

Zou het er aan liggen dat ze het via Makelaarsland verkopen ipv een lokale makelaar? Ligt het aan de foto's/omschrijving op Funda? Of ligt het puur en alleen aan de prijs?

http://www.funda.nl/koop/oude-wetering/huis-48317525-vlet-4/
wat niet meehelpt is het huis van de buren wat verkocht is met een vraagprijs van 229.500 dat scheelt een halve ton in vraagprijs.
Daarnaast is het perceel opervlak wel erg klein maar ik ken de omgeving niet en kan niets vergelijken.

Als ze ervan af willen zal de prijs toch wel flink moeten zakken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
De vraagprijs is hoe dan ook slecht gekozen. Als de vraagprijs 275000 is dan komt dit huis zowel in de zoekresultaten voor mensen die zoeken tot 275000 als 275000 en hoger. Die 4000 euro die gaat er toch wel af, dus daar hoef je het echt niet voor te doen.

Je kan natuurlijk ook gewoon een "vanafprijs" gaan proberen en het huis op Funda zetten voor 250000 (bijv.). Dan komt het huis ineens tevoorschijn voor iedereen die tot 250000 zoekt, i.p.v. 300000 (wat toch wel een heel andere categorie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De tuin aan de voorkant zal niet iedereen aanspreken en de achtertuin lijkt me maar matig bereikbaar. En ik mis ook een plattegrond, desnoods als foto's. Verder wel een prachtig afgewerkt en ruim huis lijkt mij. Ik denk dat er bij dit huis veel geld gestoken is in details die niet voor iedereen even veel waarde hebben: bidet in de badkamer, serre, etc.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. We gaan kijken of we voor de openhuizendag op 3 oktober de advertentie kunnen verbeteren. Ook leggen we 2 of 3 lossen stroken pvc op de parketvloer zodat ze kunnen zien hoe het ook zou kunnen worden als ze het parket te ouderwets/donker vinden. Maar dan moeten er natuurlijk wel kijkers komen..

• Newjersey
We hebben na lang beraad een goede makelaar gevonden om ons appartement te verkopen. Bieden vanaf € 125.000. De foto's zullen volgende week dinsdag gemaakt worden en dan komt het huis op funda. Gaat spannend worden :)

• ATS
Greencap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:46:
Was het maar waar. Een VVE heeft meestal een beheerder die de dagelijkse dingen voor hem regelt, vergaderingen leidt, incasso's regelt, etc. Die beheerder kost geld, en niet weinig ook. In mijn oude VVE ging daar ongeveer de helft van de inleg aan op. Ik heb het ook een tijd zelf gedaan, maar als buurman andere buren moeten dreigen met incasso's voor de VVE bijdrage is niet de manier om goede buren te blijven. Daar wil je graag een derde tussen hebben zitten. Als je appartement een lift heeft wordt het nog erger: dat is een duur item zowel qua onderhoud als qua energie.

Als je van die 1800 inleg per jaar 900 opgebouwd vermogen voor onderhoud overhoudt doe je het niet slecht denk ik.

• ATS
Newjersey schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:01:
We hebben na lang beraad een goede makelaar gevonden om ons appartement te verkopen. Bieden vanaf € 125.000. De foto's zullen volgende week dinsdag gemaakt worden en dan komt het huis op funda. Gaat spannend worden :)
Zorg dat je zelf eerst de mogelijkheid hebt om de advertentie, de foto's en de plattegrond te beoordelen voor hij live gaat op Funda! Niet "we zetten de plattegrond er later wel bij" maar in één keer goed. Je hebt maar één keer de kans voor een eerste indruk geldt niet alleen bij de meisjes... O+

• Newjersey
ATS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:17:
[...]

Zorg dat je zelf eerst de mogelijkheid hebt om de advertentie, de foto's en de plattegrond te beoordelen voor hij live gaat op Funda! Niet "we zetten de plattegrond er later wel bij" maar in één keer goed. Je hebt maar één keer de kans voor een eerste indruk geldt niet alleen bij de meisjes... O+
Dat heb ik gelukkig al afgesproken met de makelaar. Tekst foto's en plattegrond mogen we eerst beoordelen voordat het op funda gaat ;)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ATS schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:10:
[...]

Was het maar waar. Een VVE heeft meestal een beheerder die de dagelijkse dingen voor hem regelt, vergaderingen leidt, incasso's regelt, etc. Die beheerder kost geld, en niet weinig ook. In mijn oude VVE ging daar ongeveer de helft van de inleg aan op. Ik heb het ook een tijd zelf gedaan, maar als buurman andere buren moeten dreigen met incasso's voor de VVE bijdrage is niet de manier om goede buren te blijven. Daar wil je graag een derde tussen hebben zitten. Als je appartement een lift heeft wordt het nog erger: dat is een duur item zowel qua onderhoud als qua energie.

Als je van die 1800 inleg per jaar 900 opgebouwd vermogen voor onderhoud overhoudt doe je het niet slecht denk ik.
Ik weet niet wat voor jou de beheerder allemaal voor de VVE doet, maar bij ons is de echte administratieve last <10%.
Wat doorlopende kosten betreft: schoonmaak, lift etc , gelden die niet ten gunste van vermogen voor onderhoud komen, ben ik het wel met je eens, dat is een behoorlijke kostenpost die zeker zwaar wegen in totale service kosten. Dus echt sparen voor onderhoud/MJOP is vaak een fractie van de servicekosten.
Echter moet er soms ook gekeken worden naar de splitsing van service kosten in echte service/onderhoudskosten en energie kosten (bij bijv blokverwarming, buitenverlichting, hydrofoor etc,) als die er nog bij in zitten.

Wat bij verkoop van huis met VVE wel weer mee speelt: de koper neemt ook het aandeel in de onderhoudspot over. Dus al hetgeen jij en je vorige bewoners hebben gespaard tbv het MJOP, blijft in de pot en gaat naar de volgende bewoner over. Dat is bij huizen zonder VVE dan weer niet zo, daar mag je het onderhoud volledig uit eigen zak betalen, ook al is er achterstallig onderhoud ;)

Waar je naar moet kijken bij een huis met VVE is dus: is er achterstallig onderhoud, en is daarvoor geld gereserveerd/in de pot. Andersom, bij verkoop, kan je dit dus benadrukken als het erg gunstig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 16-09-2015 11:39 ]

• ATS
Wij hadden een erg kleine VVE, en een relatief lage bijdrage, dus wellicht daardoor relatief hoge administratieve lasten.

• Greencap
Hoe dan ook, mijn punt was dat veel mensen servicekosten verkeerd interpreteren. Ze denken dat je die kosten niet hebt zonder VVE, maar dat is dus (in ieder geval voor een deel) een verkeerde aanname.

Je hebt wel gelijk dat het beheer van de VVE vaak belachelijk veel kost, maar daar kies je als VVE natuurlijk ook voor. Jullie zijn vrij om een andere beheerder te kiezen die goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
In aanloop naar de Open Huizen dag zag ik dat je op Funda nu het OHD label kunt kopen a 60 euro.
Deze is slechts 10 dagen actief.

Mijn vermoeden is dat de OHD label ervoor zorgt dat je hoger in de zoekresultaten beland (zeggen ze zelf ook dus duh) maar ik gok ook dat deze labels voorrang krijgen boven het reguliere promo label en de Tophuis vermelding.

Ik vind het eigenlijk zonde vh geld maarja, je wilt in die periode toch extra opvallen...

Wat zouden jullie doen?

Daarnaast nog een andere vraag:

Bij mij in de straat is heul veul aanbod.

Qua prijs zijn wij nu de goedkoopste. Die van 95.000kk is namelijk verkocht.
Onze woning staat nu ong 3 mnd te koop en we willen over nog eens 3 mnd de prijs gaan laten zakken want we willen er binnen een jaar proberen van af te zijn.

Wat zouden jullie doen qua prijsstrategie?

[ Voor 17% gewijzigd door Lensent op 07-10-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Lensent schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:19:In aanloop naar de Open Huizen dag zag ik dat je op Funda nu het OHD label kunt kopen a 60 euro.

Wat zouden jullie doen?
Het is n=1, maar tijdens de Open Huis Dagen terwijl wij op zoek waren naar een huis, gebruikte ik het filter van OHD om te bepalen welke huizen wij zouden gaan bezoeken.
Is je huis wel zichtbaar als Open Huis, zonder dat je die €60 neer telt? Zo niet, zou ik het zeker doen. Zo ja, dan ligt het er aan. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn bij wie je huis een beetje interesse heeft, maar die nog niet overtuigd zijn om een keer te komen kijken. De vrijheid van de OHD kan ze dan net over de streep trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Lensent schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:19:
In aanloop naar de Open Huizen dag zag ik dat je op Funda nu het OHD label kunt kopen a 60 euro.

Mijn vermoeden is dat de OHD label ervoor zorgt dat je hoger in de zoekresultaten beland (zeggen ze zelf ook dus duh) maar ik gok ook dat deze labels voorrang krijgen boven het reguliere promo label en de Tophuis vermelding.

Ik vind het eigenlijk zonde vh geld maarja, je wilt in die periode toch extra opvallen...

Wat zouden jullie doen?

Daarnaast nog een andere vraag:

Bij mij in de straat is heul veul aanbod. Zie hier: http://www.funda.nl/koop/...tekoestraat/75000-125000/

Dit is de onze: http://www.funda.nl/koop/...67115-bontekoestraat-5-3/ (verrek, zie nu dat de hoofdfoto weg is?!)

Onze woning staat nu ong 3 mnd te koop en we willen over nog eens 3 mnd de prijs gaan laten zakken want we willen er binnen een jaar proberen van af te zijn.

Ik zou geen enkel label of wat dan ook kopen om in Funda de volgorde van de te koop staande huizen te veranderen. Misschien ben ik zelf a-typisch, maar toen ik zocht naar een huis wist ik op den duur welke wijken ik wilde wonen, en wat de voorwaarden waren (aantal meters, tuin, etc.). Dan ben je er vrij snel achter wat er allemaal te koop staat in die wijken, kijk je wat je interessant vind en als er niets bij staat wacht je alleen nog maar op wat er nieuw bij komt qua aanbod. "oude" huizen die dan ineens tophuis zijn zorgen dan misschien dat ik er weer op klik, maar als ik hem al 'afgeschreven' had dan doe ik er vervolgens alsnog niets mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Als je in een complex woont waarin meerdere appartementen te koop staan, dan zou je nog kunnen overwegen om die dag in de hal of lift een poster op te hangen die aangeeft dat jij zelf ook mee doet met de open huizen dag. Mensen die dan bij de buren komen kijken, lopen mogelijk ook bij jou binnen. Ze hebben ongetwijfeld de foto's gezien op Funda, want als je ergens naar een huis gaat kijken en je ziet dat de buren ook te koop staan, dan check je die ook, lijkt me.

Als je van mening bent dat jij de beste propositie hebt in jouw complex, dan zou ik er zeker op sturen dat mensen die de hal in lopen, ook even bij jou langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
Valorian schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:28:
[...]
"oude" huizen die dan ineens tophuis zijn zorgen dan misschien dat ik er weer op klik, maar als ik hem al 'afgeschreven' had dan doe ik er vervolgens alsnog niets mee. 8)7
Behalve waarschijnlijk als de prijs flink gedaald is. Zelf deden wij hetzelfde. Ik had een flinke Excel-sheet vol met data over alle huizen, inclusief de originele te-koop datum (via Jaap of miljoenhuizen).
We zijn denk ik twee keer naar een OHD gegaan en wat daar wel mooi bij is dat je vrij gemakkelijk veel huizen achter elkaar kan doen. We hebben op die dagen ook iets breder naar huizen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Kurkentrekker schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:54:
Als je in een complex woont waarin meerdere appartementen te koop staan, dan zou je nog kunnen overwegen om die dag in de hal of lift een poster op te hangen die aangeeft dat jij zelf ook mee doet met de open huizen dag. Mensen die dan bij de buren komen kijken, lopen mogelijk ook bij jou binnen. Ze hebben ongetwijfeld de foto's gezien op Funda, want als je ergens naar een huis gaat kijken en je ziet dat de buren ook te koop staan, dan check je die ook, lijkt me.

Als je van mening bent dat jij de beste propositie hebt in jouw complex, dan zou ik er zeker op sturen dat mensen die de hal in lopen, ook even bij jou langs komen.
Ja, dit doen we sowieso.
Ik heb al een poster die ik op de voordeur vh pand ga hangen met het huisnummer en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lensent schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:19:
[...]

Bij mij in de straat is heul veul aanbod. Zie hier: http://www.funda.nl/koop/...tekoestraat/75000-125000/

Dit is de onze: http://www.funda.nl/koop/...67115-bontekoestraat-5-3/ (verrek, zie nu dat de hoofdfoto weg is?!)

Overwegen om nu direct de prijs te verlagen tot 100k. Je pakt dan gelijk een nieuwe doelgroep mee, namelijk de mensen die tot 100k zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik zit in dubio idd of we dat nu gelijk doen (na net 3 maanden in de verkoop) of dat we het uitstellen tot we een half jaartje verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Lensent schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:07:
Ik zit in dubio idd of we dat nu gelijk doen (na net 3 maanden in de verkoop) of dat we het uitstellen tot we een half jaartje verder zijn.
Wil je er nu een slaatje uit slaan of het appartement binnen een jaar verkopen? Als je hem ook voor 95.000 Euro wilt verkopen zet je hem toch voor deze prijs op? Tuurlijk is extra geld leuk, maar als je na 3 maanden nog geen serieuze biedingen hebt gehad en je wilt er binnen 9 maanden vanaf dan zegt mij dit voldoende. De komende x maanden moet je nog steeds hypotheek, gas en de makelaar enzovoorts doorbetalen (kosten versus baten langer aanhouden woning?).

[ Voor 6% gewijzigd door DerKleinePunkt op 21-09-2015 12:12 ]

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik zit met een restschuld, daarom wil ik wellicht (te) lang aan deze prijs vasthouden. Dan leveren we er al aardig op in namelijk.

Maarja, wat je zegt klopt ook idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
DerKleinePunkt schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:10:
[...]

... De komende x maanden moet je nog steeds hypotheek, gas en de makelaar enzovoorts doorbetalen (kosten versus baten langer aanhouden woning?).
Zolang je nog geen andere woning hebt waar je deze kosten ook maakt, maakt dit niet uit lijkt mij. Of je nu op je nieuwe huis zit af te lossen of op je huidige, aflossen moet je toch. Zelfde geld voor het gas/elektra/water verbruik.
Heb je al wel een ander huis, dan moet je deze extra kosten natuurlijk meerekenen.
Hoe graag wil je er vanaf in die 9 maanden. Of is het eigenlijk niet zo'n probleem als het 1 jaar wordt... Wil je hem echt snel kwijt dan is een kleine extra investering de moeite van het proberen waard.
Er staat nu ook al een label bij je woning van open huis toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kornalt schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:24:
[...]

Zolang je nog geen andere woning hebt waar je deze kosten ook maakt, maakt dit niet uit lijkt mij. Of je nu op je nieuwe huis zit af te lossen of op je huidige, aflossen moet je toch. Zelfde geld voor het gas/elektra/water verbruik.
Heb je al wel een ander huis, dan moet je deze extra kosten natuurlijk meerekenen.
Hoe graag wil je er vanaf in die 9 maanden. Of is het eigenlijk niet zo'n probleem als het 1 jaar wordt... Wil je hem echt snel kwijt dan is een kleine extra investering de moeite van het proberen waard.
Er staat nu ook al een label bij je woning van open huis toch?
Ik kan me voorstellen dat je er in deze markt snel vanaf wil. De rentes zijn nu dermate laag dat ze eigenlijk alleen nog maar kunnen stijgen, de vraagprijzen van nieuwe huizen die op de markt komen zijn aan het stijgen, en de mogelijkheden om te lenen worden met iedere 6 maanden weer ingeperkt. Daarom zou je nu eigenlijk snel moeten willen verkopen, in plaats van het nog een jaar laten staan totdat jij de juiste prijs krijgt. Als de woningen die jij graag zou willen hebben in de tussentijd harder stijgen dan het bedrag dat jij voor je woning kunt krijgen, dan doe je er dus onverstandig aan om langer te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Kurkentrekker schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:19:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je er in deze markt snel vanaf wil. De rentes zijn nu dermate laag dat ze eigenlijk alleen nog maar kunnen stijgen, de vraagprijzen van nieuwe huizen die op de markt komen zijn aan het stijgen, en de mogelijkheden om te lenen worden met iedere 6 maanden weer ingeperkt. Daarom zou je nu eigenlijk snel moeten willen verkopen, in plaats van het nog een jaar laten staan totdat jij de juiste prijs krijgt. Als de woningen die jij graag zou willen hebben in de tussentijd harder stijgen dan het bedrag dat jij voor je woning kunt krijgen, dan doe je er dus onverstandig aan om langer te wachten.
Opzich ben ik het met je eens. Echter stijgen de prijzen nog lang niet overal, ik weet niet of hij binnen Arnhem wil blijven of naar een buiten gebied wil...
Verder hoeft een rente stijging niet percee een nadeel te zijn. Je krijgt tenslotte met een hogere rente ook een hogere rente op je inleg, waardoor je minder zelf hoeft in te leggen, en (nu nog) meer hypotheekrenteaftrek, wat de extra rente kosten weer wat compenseert. E.e.a. afhankelijk van wat al in je spaarpot zit en welke belastingcategorie je valt.
Het beperken van wat je mag lenen is wel een goede drijfveer om sneller door te willen stromen.

Buiten bovenstaande, als je weg wil wil je weg en hoe sneller je je huis verkoopt hoe beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Overleg gevoerd met de wederhelft, de prijs gaat omlaag; nog voor de OHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
hey leuk topic dit. ik heb al een paar tips gelezen die ik zeker ga toepassen.

mijn eigen appartement staat nu ook een paar maand te koop zonder ook maar 1 reactie.
hij staat te koop bij een niet nvm makelaar.

linkje

zouden jullie willen kijken wat er schort aan mijn foto's/advertentie?
en is het beter toch een nvm makelaar te nemen ivm funda?
alle tips zijn welkom ook opbouwende kritiek ( heb nog nooit eerder een huis verkocht dus heb geen idee of het zo goed is )
Pagina: 1 ... 16 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.