Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 156 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
rozuchu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Geen probleem, niet schrikken hoor ;)

***members only***
Leuk huis, ik denk dat je het wel kan verkopen voor die prijs ! Ik ken de locatie kom oorspronkelijk uit W'veen (woon nu in Zevenhuizen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
[...]

***members only***
Ik ken de regio niet zo goed, maar zou niet weten waarom je huis niet zou verkopen... Soms weet je het ook gewoon niet... Heb je veel concurrentie?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
[...]

***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
kraaitje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Leuk huis, ik denk dat je het wel kan verkopen voor die prijs ! Ik ken de locatie kom oorspronkelijk uit W'veen (woon nu in Zevenhuizen)
Bedankt! We twijfelden tussen 575 en 550 maar voor de lagere prijs gekozen voor meer bereik. Nou heeft dat weinig nut tot nu toe haha.
kw_nl schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:48:
[...]

Ik ken de regio niet zo goed, maar zou niet weten waarom je huis niet zou verkopen... Soms weet je het ook gewoon niet... Heb je veel concurrentie?
Valt wel mee, een twee-onder-1-kap met losse garage + opbouw is toch iets wat je niet veel tegenkomt in deze prijsklasse. Maar ja misschien is iedereen met vakantie 8)7
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
rozuchu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:11:
Iedereen roept altijd, oh wat een leuk huis, wat een leuke locatie, verschillende makelaars riepen allemaal het is zo verkocht, binnen twee weken makkelijk!

Vrijdag staan we 2 weken op Funda, er is 0 belangstelling geweest. De makelaar dacht dat het wel een goed idee was om een open dag te organiseren, daar kwam ook niemand op af. Maar ze hebben die ook niet echt gepromoot behalve de status op Funda aan te passen met dag en tijdstip.

Vind de makelaar traag en niet echt proactief. De beginfoto op Funda vond ik bijv erg slecht (was een drone shot van ons perceel met een oranje vierkant omheen getekend). En het definitieve energielabel krijgen duurde lang, maar toen die er eenmaal was moest ik de makelaar pushen om het aan te passen op Funda (incl andere foto) en dit duurde 4 werkdagen met het weekend er nog tussen.

Misschien veel te hoge verwachtingen aangepraat, maar baal er wel van dat er gewoon niemand komt bezichtigen.
Vervelend. Is de vraagprijs reeel?
Ik ken de buurt verder niet, dus ik heb geen idee. Vind het huis wel netjes uitzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:59
Een beetje makelaar laat je toch zelf de volgorde van de fotos bepalen? zeker bij de eerste fotos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:44
rozuchu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

Bedankt! We twijfelden tussen 575 en 550 maar voor de lagere prijs gekozen voor meer bereik. Nou heeft dat weinig nut tot nu toe haha.

[...]

Valt wel mee, een twee-onder-1-kap met losse garage + opbouw is toch iets wat je niet veel tegenkomt in deze prijsklasse. Maar ja misschien is iedereen met vakantie 8)7

[...]

***members only***
Ik denk dat het sterk met de foto's te maken heeft. De derde foto komt op mij wat koel en een beetje als een pijpenla over, bij de vierde foto dacht ik dat het de achterkant van de woning was in plaats van de garage. Als potentiële koper moet je in de eerste paar foto's een goede en positieve indruk van de woning krijgen. Ik zou na de eerste paar foto's weg gegaan zijn.

Ik zou foto 15 en 10 een stuk naar voren halen en misschien ook foto 19, voor een indruk van tuin en achtergevel. Ook zou ik de foto van dat binnenvaartschip er niet tussen doen, maar het bij de plezierjachten houden. Niet iedereen heeft positieve associaties bij zo'n grote boot (stank, lawaai, vervuiling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozuchu
Rubbergrover1 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat het sterk met de foto's te maken heeft. De derde foto komt op mij wat koel en een beetje als een pijpenla over, bij de vierde foto dacht ik dat het de achterkant van de woning was in plaats van de garage. Als potentiële koper moet je in de eerste paar foto's een goede en positieve indruk van de woning krijgen. Ik zou na de eerste paar foto's weg gegaan zijn.

Ik zou foto 15 en 10 een stuk naar voren halen en misschien ook foto 19, voor een indruk van tuin en achtergevel. Ook zou ik de foto van dat binnenvaartschip er niet tussen doen, maar het bij de plezierjachten houden. Niet iedereen heeft positieve associaties bij zo'n grote boot (stank, lawaai, vervuiling).
Dit is echt hele fijne feedback dank je wel!
Ik vraag me af of ik zelf gewoon toegang kan krijgen tot het systeem. De makelaar had dinsdag gezegd in de loop van de week te bellen om de strategie te bespreken, uiteraard nog niks gehoord. Morgen zelf maar erachteraan bellen.

Had gehoopt dat je met aankoop/verkoop makelaar minder stress had omdat je veel uit handen geeft maar heb daar nog niks van gemerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:32
Vind sowieso de volgorde van de foto's apart, zeker die bootjes die er willekeurig ineens tussendoor komen. Binnenvaartschip ertussenuit halen lijkt mij ook verstandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37

epic_gram

undercover moderator

Rubbergrover1 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

klopt wat je zegt, daarbij vind ik het ook onduidelijk gearceerd wat wel of niet bij het huis hoort. Je hoort eigenlijk bij foto 1 al duidelijk te zien welk deel van het huis erbij hoort. Dat is nu pas duidelijk bij foto 5 ofzo. (de dronefoto met het gearceerde vak bedoel ik). (btw, wat een beunhazen om het zo met paint te doen...)

Verder komt het wat koud over, door de blauw achtige kleur beneden en omdat he zo te zien een wat grijze dag was qua weer. Misschien kan je hier wat mee doen met de filters ofzo.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuke woning maar ik krijg er wel een heel benauwd gevoel van. Lang en smal is hoe het op mij overkomt

Dat pad naar de garage waar je in achteruit een ellenlang stuk van 30 meter moet manouvreren is erg smal, de woonkamer op de foto lijkt ook erg lang en smal.

En waar de schommel hangt is ook niet echt een overtuigend stuk tuin maar eerder, komt ie weer, smal.

Voor een gezin met jonge kinderen is de straat natuurlijk niet aantrekkelijk zo met dat grote water voor de deur (en die hobbelweg als je eroverheen fietst :P :X ).

Lastig hoor.Zeker met de concurrentie van andere opties in Waddinxveen zullen veel mensen liever kiezen voor de nieuwbouw.

De vloer in de keuken lijkt beschadigd, best vreemd voor een keuken uit 2022.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 31-08-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
epic_gram schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

klopt wat je zegt, daarbij vind ik het ook onduidelijk gearceerd wat wel of niet bij het huis hoort. Je hoort eigenlijk bij foto 1 al duidelijk te zien welk deel van het huis erbij hoort. Dat is nu pas duidelijk bij foto 5 ofzo. (de dronefoto met het gearceerde vak bedoel ik). (btw, wat een beunhazen om het zo met paint te doen...)

Verder komt het wat koud over, door de blauw achtige kleur beneden en omdat he zo te zien een wat grijze dag was qua weer. Misschien kan je hier wat mee doen met de filters ofzo.
Bij foto 1 helpt het natuurlijk ook totaal niet dat er een industrieterein (oid) op de achtergrond staat. Een scherpere hoek omlaag zou helpen of minder hoog waardoor dat in ieder geval was weggevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:57
@rozuchu ik hoop niet dat je de kritiek al zat bent. Maar het is allemaal subjectief natuurlijk. Je hebt aan de voorkant 2 airco's staan. Kan je daar misschien een nette bekisting om heen zetten? Van wat ik voorbjj heb zien komen ziet dat er ook sjieker uit. En wat hierboven gezegd wordt over het stuk van de schommel ben ik het mee eens. Misschien een beetje echt groen plaatsen? Ohja en de wc bril, doe een witte. En de foto daarvan ook wat meer van boven genomen dan vallen de leidingen niet zo op
Even positief: binnenkant van je huis ziet er gewoon leuk uit. Daar zal het niet van afhangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
ZveenT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Smaakgevoelig met hout, maar wel erg leuk verder (!). En mooie achterpui zo. Heb je dat zelf gedaan? Of zat dat er al in?

Succes met verkopen. :)
Dank!

We hebben het huis 8 jaar geleden als opknapper gekocht. Deze pui hebben we vorig jaar laten plaatsen toen we alle kozijnen lieten vervangen.

De makelaar belde vanmiddag even, er zijn volgende week 8 bezichtigingen gepland. De verwachting is dat er morgen en in het weekend nog meer bij komen.

Ik ben benieuwd!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Window
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 06:10
rozuchu schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:11:
Iedereen roept altijd, oh wat een leuk huis, wat een leuke locatie, verschillende makelaars riepen allemaal het is zo verkocht, binnen twee weken makkelijk!

Vrijdag staan we 2 weken op Funda, er is 0 belangstelling geweest. De makelaar dacht dat het wel een goed idee was om een open dag te organiseren, daar kwam ook niemand op af. Maar ze hebben die ook niet echt gepromoot behalve de status op Funda aan te passen met dag en tijdstip.

Vind de makelaar traag en niet echt proactief. De beginfoto op Funda vond ik bijv erg slecht (was een drone shot van ons perceel met een oranje vierkant omheen getekend). En het definitieve energielabel krijgen duurde lang, maar toen die er eenmaal was moest ik de makelaar pushen om het aan te passen op Funda (incl andere foto) en dit duurde 4 werkdagen met het weekend er nog tussen.

Misschien veel te hoge verwachtingen aangepraat, maar baal er wel van dat er gewoon niemand komt bezichtigen.
Enorm balen! Heel prima huis lijkt het, supergoeie keuken, maar ik vind ook dat je goeie feedback hebt gekregen van de tweakers hierboven. Zijn ook veelal relatief makkelijke aanpassingen, dus ik sluit me erbij aan.
Je kunt misschien ook nog even naar de tekst (laten) kijken, want er zitten behoorlijk wat slordigheidsfoutjes in en ik vond het een moeilijk leesbare tekst. Ik zou er zelf nóóit een huis op laten schieten, hoor (en sowieso: ik doe eerst plaatjes, dan tekst), maar als je me nu vraagt op basis van de tekst wat de grootste pluspunten zijn van dit huis weet ik het niet...het eerste wat ik zie is 'van rhijn verkoopt', terwijl jouw huis voorop moet staan. En vooral: wat maakt het beter dan de nieuwbouwhuizen die funda zelf als alternatieven geeft? Is er iets wat je gaat missen? Met andere woorden: waardoor ben jij hier ooit gaan wonen, kun je dat laten opvallen?

Waar ik in de woonkamer meteen op vastliep was de computer beneden. Het oogt daardoor wat vol en ik ging me daardoor afvragen hoe klein het huis dan was, dat je ondanks al die slaapkamers en een garage nog steeds beneden zit te werken. (Misschien is ie voor de kinderen, dat je er zicht op hebt, maar ik zou het voor de foto en bezichtigingen even ergens anders stallen, bv boven in die lege kamer op foto 36, dat helpt ook met inschatten hoeveel ruimte je daar hebt.)

Succes!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rozuchu
Bedankt voor alle goede tips allemaal, ik heb de foto’s laten aanpassen door de makelaar. hij kwam zelf met het idee om die spotlight achtige feature aan te zetten ik Funda, toen heb ik meteen gezegd eerst die foto’s aanpassen dan!

Dat heeft hij gedaan en weliswaar kwam er meteen een aanmelding binnen. Nu hopen dat het een beetje gaat lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-08 08:55
rozuchu schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:52:
Bedankt voor alle goede tips allemaal, ik heb de foto’s laten aanpassen door de makelaar. hij kwam zelf met het idee om die spotlight achtige feature aan te zetten ik Funda, toen heb ik meteen gezegd eerst die foto’s aanpassen dan!

Dat heeft hij gedaan en weliswaar kwam er meteen een aanmelding binnen. Nu hopen dat het een beetje gaat lopen!
Veel beter zo joh! Grappig hoe de tuin ineens anders oogt. Goeie tips gehad iig ;)

Enige wat ik vind is dat het wat kil oogt en dat komt voor mij door de vloer. Al is dat volledig smaak gevoelig.

Hopelijk gaat t lopen voor je want gewoon een goed huis op een toffe locatie.
Mag je je eigen boot voor de deur leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Kleine update: het huis is sinds woensdagmiddag 81x bewaard op Funda.

Gisteren stond de teller op 11 bezichtigingen voor volgende week, de makelaar verwacht dat er in het weekend nog meer aanvragen binnen komen.

Ik probeer niet te optimistisch te zijn maar het voelt goed!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woq
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-09 21:46

Woq

@A-Tray fijn dat de wijzigingen doorgevoerd zijn, het ziet er nu gewoon echt goed en overzichtelijk uit.

Veel succes met de verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 21:52
Voor de woningverkopers:

Ik krijg soms zo'n pushbericht binnen van bewaarde woningen. Meestal dat de brochure is toegevoegd.

Dat is hoogstwaarschijnlijk bewust om nog wat aandacht voor de woning te trekken.

@rozuchu Wellicht een idee voor jou gezien je de fotos hebt aangepast. Trek je de geïnteresseerden toch nog een keer naar de advertentie toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Laapo op 02-09-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
Woq schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:12:
@A-Tray fijn dat de wijzigingen doorgevoerd zijn, het ziet er nu gewoon echt goed en overzichtelijk uit.

Veel succes met de verkoop.
Ik denk dat je @rozuchu en mij door elkaar haalt, die gun ik ook 11 bezichtigingen volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:42
Ook maar even gebookmarked. Momenteel zitten we in dubio gezien we al weten dat we ons huis te koop willen gaan zetten. Echter was de wens om in het kleine maar gezellige Raamsdonksveer voor 550k een 2-onder-1 kapper te vinden waar je niet veel aan moest doen.

Helaas lijkt dat toch wel behoorlijk lastig en zal het dus weer een huis gaan worden waaraan toch het een en ander moet gebeuren. Dus nu de vraag, gaan we alles uit de overwaarde halen (bij verwachte verkoop zo een 200k) of toch doorsparen voor een iets lagere hypotheek.

We hebben de gesprekken met makelaars al gehad voor een peiling maar tot nu toe 2 gehad waarvan we denken dat het zou passen (qua makelaar bij ons gevoel) maar toch knaagt er nog iets.

Het toekomstperspectief dat het snel verkocht is wordt hier ook uitgesproken maar dan moet je zelf nog iets vinden :)

@rozuchu Ik kan mij vinden in de feedback die hier eerder is gegeven. Daarnaast leek het mij dat de eerste foto overbelicht lijkt, wellicht door de kleuren van de muren en de wat donkerdere bank. In ieders geval goed te zien dat de eerste bezichtigingen eraan komen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:09

K1p

Lees al een hele tijd mee! Wij staan ook te koop! Sinds woensdag nu, omgeving Alphen aan den Rijn. Fijne hoekwoning. Vraagprijs 450, maar het doel is uiteraard meer😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
K1p schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:
Lees al een hele tijd mee! Wij staan ook te koop! Sinds woensdag nu, omgeving Alphen aan den Rijn. Fijne hoekwoning. Vraagprijs 450, maar het doel is uiteraard meer😋
Keurig huis, ben alleen geen fan van de behangetjes :+ Maar zal wel genoeg animo voor zijn! Al veel bezichtigingen ingepland?

Mits ik de goede heb gevonden natuurlijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 02-09-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

stin00 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:31:
[...]

Keurig huis, ben alleen geen fan van de behangetjes :+ Maar zal wel genoeg animo voor zijn! Al veel bezichtigingen ingepland?

Mits ik de goede heb gevonden natuurlijk :+
Ja ik denk dat je dan de goede gevonden hebt🫣 de behangprintjes zijn wat smaakgevoelig maar alles eronder is ooit opnieuw gestuct, dus je trekt het er gemakkelijk weer af!

We zijn van 2 kijkdagen naar 3+ open huis gegaan. Toch een prettig idee als zoveel mogelijk geïnteresseerden het huis hebben kunnen zien. Jij komt uit de buurt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Mooi voorbeeld hoe de boete 10% op de koopprijs wel degelijk door een rechter kan worden gehandhaafd:

https://uitspraken.rechts...Z1hAjqGfSE2P9ay3DI1glF-3o

Partner van de koper is er met de noorderzon van door, is geen rede om niet te betalen…

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 14:36
kw_nl schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:11:
Mooi voorbeeld hoe de boete 10% op de koopprijs wel degelijk door een rechter kan worden gehandhaafd:

Partner van de koper is er met de noorderzon van door, is geen rede om niet te betalen…
Interessante casus. Voor de verkopers alsnog een flinke strop: 4 maanden later pas verkocht en ook nog voor een bedrag dat lager is dan de opgelegde boete. Daarnaast is het maar de vraag of ze die boete ooit zien, de koper geeft aan geen geld te hebben. Van een kale kip valt niet te plukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06

Cordon

Lievelings jankert

Morgen 2 bezichtigingen in het huis van mijn partner (ik kijk de hele tijd mee via de zijlijn maar heb ook mijn zegje). Hopelijk is het een keer raak! :9

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p

K1p

K1p schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:15:
Ondertussen zo'n 50 afspraken staan, en al 2 kijkdagen gehad. Morgen een open huis. Hopelijk komt er een mooi bod uit!

Succes ook aan een ander die deze hete dagen bezichtigingen gepland heeft staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
K1p schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:17:
[...]

Ondertussen zo'n 50 afspraken staan, en al 2 kijkdagen gehad. Morgen een open huis. Hopelijk komt er een mooi bod uit!

Succes ook aan een ander die deze hete dagen bezichtigingen gepland heeft staan!
50 afspraken?! Hoeveel tijd kost dat niet? En maakt je verkoopmakelaar dan ook een eerste schifting van de gegadigden? Het lijkt me dat je met 15-20 kijkers ook wel het maximale eruit weet te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p

K1p

Alic3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:28:
[...]

50 afspraken?! Hoeveel tijd kost dat niet? En maakt je verkoopmakelaar dan ook een eerste schifting van de gegadigden? Het lijkt me dat je met 15-20 kijkers ook wel het maximale eruit weet te halen.
30 doen ze gewoon met half uur afspraken, de rest heeft zich in geschreven maar wordt nu door elkaar heen tijdens een open huis moment rond geleid. Er zal vast nog volk zijn wat zonder afspraak naar het open huis komt. We gaan het zien. Ik vind het wel een prettig idee als er zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid hebben gekregen om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Een update over de verkoop van ons huis in Zoetermeer:

In de eerste week hebben we op drie verschillende dagen 15 bezichtigingen gehad.
De reacties zijn heel positief!

Er hebben meerdere verkoopmakelaars contact opgenomen met onze makelaar om een voorstel aan te kondigen. Het eerste is inmiddels binnen.

Wat is jullie ervaring, hoeveel tijd zat er tussen de bezichtigingen en het ontvangen van een bod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
A-Tray schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:33:

In de eerste week hebben we op drie verschillende dagen 15 bezichtigingen gehad.

Er hebben meerdere verkoopmakelaars contact opgenomen met onze makelaar om een voorstel aan te kondigen. Het eerste is inmiddels binnen.

Wat is jullie ervaring, hoeveel tijd zat er tussen de bezichtigingen en het ontvangen van een bod?
ik heb het bod op mijn huidige huis binnen twee uur na bezichtigen gedaan. bij de verkoop zat er bijna een week tussen kijken en bieden, mijn conclusie is dan dus ook dat alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

Hebben jullie geen biedingstermijn maar gewoon vrij bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Ik kreeg de biedingen binnen 24 tot 48 uur binnen na de kijkdag. Bij zelf kopen heb ik 1 week na het kijken geboden. Alles hangt af van de animo in het huis en de verkoopstrategie.

Als er meerdere verkoopmakelaars zich melden met voorstellen zou ik direct op zeer korte termijn een bieding per inschrijving doen.

Iedereen knalt een finale bod per mail, je kiest de hoogste/beste uit en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

stin00 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:39:
[...]

Ik kreeg de biedingen binnen 24 tot 48 uur binnen na de kijkdag. Bij zelf kopen heb ik 1 week na het kijken geboden. Alles hangt af van de animo in het huis en de verkoopstrategie.

Als er meerdere verkoopmakelaars zich melden met voorstellen zou ik direct op zeer korte termijn een bieding per inschrijving doen.

Iedereen knalt een finale bod per mail, je kiest de hoogste/beste uit en klaar :D
Ja als je het gevoel hebt dat je huis populair genoeg is dan is een deadline wel fijn. En de kopers worden ook gedwongen om echt na te denken over het huis waar de geweest zijn. Zonder deadline is de focus er soms snel vanaf en kijken mensen alweer naar andere woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44

Zijn er dan ook veel voorbeelden waarbij gematigd wordt of de boete helemaal niet gehandhaafd wordt? Vind dat dan toch bijzonder, want een contract dat rechtsgeldig is en blijft een contract zou je zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Draakje5 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:16:
[...]

Zijn er dan ook veel voorbeelden waarbij gematigd wordt of de boete helemaal niet gehandhaafd wordt? Vind dat dan toch bijzonder, want een contract dat rechtsgeldig is en blijft een contract zou je zeggen
Die zijn er zeker.

Het idee van een dergelijke clausule is om mogelijke schade voor de verkoper te compenseren. Maar als de verkoper zijn huis alsnog voor dezelfde prijs kan verkopen dan zal geen rechter de volle 10% toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
jeroenkb schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:14:
[...]

Die zijn er zeker.

Het idee van een dergelijke clausule is om mogelijke schade voor de verkoper te compenseren. Maar als de verkoper zijn huis alsnog voor dezelfde prijs kan verkopen dan zal geen rechter de volle 10% toekennen.
Helder. Maar dan toch, andere situatie: ik koop een auto en zie van de koop af. Dan moet ik onder Bovag een bepaalde schadevergoeding betalen, 15% van aankoopprijs.

Op een auto van 30K is de schadevergoeding dan al 4500 euro. Wordt hier dan ook gematigd als een verkopende garage de auto alsnog voor dezelfde prijs weet te verkopen na xweken/maanden?

Ik blijf het toch raar vinden dat een clausule die rechtsgeldig is geen stand houd bij de rechter als de verkoper er uiteindelijk meer aan over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Draakje5 schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:39:
[...]

Helder. Maar dan toch, andere situatie: ik koop een auto en zie van de koop af. Dan moet ik onder Bovag een bepaalde schadevergoeding betalen, 15% van aankoopprijs.

Op een auto van 30K is de schadevergoeding dan al 4500 euro. Wordt hier dan ook gematigd als een verkopende garage de auto alsnog voor dezelfde prijs weet te verkopen na xweken/maanden?

Ik blijf het toch raar vinden dat een clausule die rechtsgeldig is geen stand houd bij de rechter als de verkoper er uiteindelijk meer aan over houdt.
Tja, ben geen jurist. Kan best zijn dat de rechter bij jouw voorbeeld ook ingrijpt. Nog wat tekst:
Matiging van de boete

Zoals hierboven vermeld zal de boete in principe altijd betaald moeten worden zodra een verplichting uit de koopovereenkomst niet of niet tijdig wordt nagekomen. De feiten en omstandigheden die maken dat er niet tijdig is nagekomen zullen hier geen invloed op hebben. Deze kunnen echter wel van invloed zijn op een eventuele matiging van de boete door de rechter.

In principe is de rechter verplicht om terughoudend om te gaan met het matigen van een boete. Alleen wanneer de boete, gezien alle omstandigheden, leidt tot een ‘buitensporig en daarmee onaanvaardbaar resultaat’ zal een rechter matigen.

Er zijn uit de jurisprudentie een paar uitgangspunten te filteren:

* het niet tijdig voor elkaar hebben van de financiering is in beginsel een omstandigheid die voor rekening en risico van de koper komt. Ook wanneer deze zich heeft laten bijstaan door een (professionele) derde die fouten heeft gemaakt. De koper zou dan eventueel later wel weer aanspraak kunnen maken op vergoeding van zijn schade jegens die derde.

* dat een koper door het moeten voldoen van de boete in een zeer benarde financiële situatie terecht komt is eveneens een omstandigheid die in beginsel (tenzij er nog andere bijzondere omstandigheden zijn) voor zijn rekening en risico dient te komen;

* wanneer de schade van de verkoper beduidend lager is dan de boete ad 10% van de koopprijs, maar er verder geen bijzondere omstandigheden zijn, zal dat zelden leiden tot matiging van de boete, immers hebben partijen een boete van 10% afgesproken.
https://www.rechtdoor.nl/...s-koopovereenkomst-woning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Nog even verder gespit.

We doen de aanname dat het een rechtsgeldige clausule is. Maar niet alles wat in een getekend contract staat hoeft rechtsgeldig te zijn. Je kan dan stellen dat bepaalde voorwaarden 'oneerlijke bedingen' zijn. De rechter kijkt dan of een dergelijke clausule 'onredelijk bezwarend' of 'oneerlijk' is. Er wordt dan inderdaad gekeken naar de daadwerkelijke schade. In het geval van een auto die alsnog verkocht wordt kun je daar dus over discussiëren / procederen. In onderstaand geval van een op maat gemaakte keuken uiteindelijk niet

https://www.dirkzwager.nl...-annulering-van-een-koop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-09 23:59

XOR

Tsja, die verkopers schieten er ook met het boetebedrag op zak bij in, en mevrouw heeft ook gewoon getekend voor het huis, om vervolgens te claimen dat ze niet wist wat er speelde.

Dat klinkt eerlijk gezegd wel terecht. Die 10k euro korting op de daadwerkelijke schade is dan zelfs nog een meevaller, in zaken die over andere goederen gaan had je die ook mogen betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deadlikeme
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-09 12:42
Hoi hier mijn bijdrage aan het forum:

Huis in Arnhem zuid 289.000 vorige week op Funda gezet en op eerste dag al 11 aanvragen tot bezichtigen.

En Di en Woe zijn de bezichtigingen dus het ziet er erg goed uit.

https://www.funda.nl/koop...220434-wissenkerkepad-31/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

Morgen verstrijkt de biedingstermijn om 12uur. Er vragen hier en daar mensen aan mij wat ze moeten bieden. Ik heb ze doorverwezen naar de makelaar. Die kan aangeven of een bod hoog genoeg gaat zijn. Zonder een prijs te noemen. Maar weet iemand wat de mogelijkheden zijn als je bijvoorbeeld 2 dicht bij elkaar liggende hoogste biedingen hebt maar je bent niet tevreden over de hoogte van het bod. Mag je dan nog een laatste eindbod vragen? En wat als iemand na de deadline een bod via de email doet. Het lijkt erop dat dat gewoon mag zolang je geen overeenkomt hebt. Lijkt mij geen fijne werkwijze maar mocht iemand er nog een aantal tientallen bovenop gooien dan valt het soms niet te weigeren. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
K1p schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:07:
Morgen verstrijkt de biedingstermijn om 12uur. Er vragen hier en daar mensen aan mij wat ze moeten bieden. Ik heb ze doorverwezen naar de makelaar. Die kan aangeven of een bod hoog genoeg gaat zijn. Zonder een prijs te noemen. Maar weet iemand wat de mogelijkheden zijn als je bijvoorbeeld 2 dicht bij elkaar liggende hoogste biedingen hebt maar je bent niet tevreden over de hoogte van het bod. Mag je dan nog een laatste eindbod vragen? En wat als iemand na de deadline een bod via de email doet. Het lijkt erop dat dat gewoon mag zolang je geen overeenkomt hebt. Lijkt mij geen fijne werkwijze maar mocht iemand er nog een aantal tientallen bovenop gooien dan valt het soms niet te weigeren. Iemand die hier iets over kan zeggen?
Bij biedingen en zelfs bij bieden op inschrijving behoud je als verkoper altijd het recht van gunning. Dit houdt in dat je als verkoper zelf mag kiezen aan welke kandidaat je de de woning gunt, maar ook de vrijheid hebt om het aan niemand te gunnen. In dat geval kan de inschrijving heropent worden of er wordt een nieuwe verkoopmethode gestart. Dat kan een nieuwe inschrijving zijn of gewoon weer onderhandelen met de hoogste bieder(s).

Zelfs als je een bod mondeling accepteert dan is dit nog niet definitief. De mondelinge koop van de woning is niet rechtsgeldig. Zowel koper als verkoper kunnen zich terugtrekken zolang er geen schriftelijke koopovereenkomst is getekend. Als verkoper zit je nadat beide partijen het koopcontract getekend hebben vast aan de verkoop, als koper uiteraard na de 3 dagen bedenktijd (indien geen voorbehoud).

Een bod nadat de biedingsdeadline is verstreken is derhalve ook gewoon een geldig bod.

Sommige methoden verdienen niet de schoonheidsprijs, maar zijn wel gewoon wettelijke oké. Je moet alleen oppassen dat je het biedingsproces niet te lang uitsmeert en steeds andere methoden kiest. Kopers gaan dan afhaken omdat er teveel onzekerheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

stin00 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:24:
[...]

Bij biedingen en zelfs bij bieden op inschrijving behoud je als verkoper altijd het recht van gunning. Dit houdt in dat je als verkoper zelf mag kiezen aan welke kandidaat je de de woning gunt, maar ook de vrijheid hebt om het aan niemand te gunnen. In dat geval kan de inschrijving heropent worden of er wordt een nieuwe verkoopmethode gestart. Dat kan een nieuwe inschrijving zijn of gewoon weer onderhandelen met de hoogste bieder(s).

Zelfs als je een bod mondeling accepteert dan is dit nog niet definitief. De mondelinge koop van de woning is niet rechtsgeldig. Zowel koper als verkoper kunnen zich terugtrekken zolang er geen schriftelijke koopovereenkomst is getekend. Als verkoper zit je nadat beide partijen het koopcontract getekend hebben vast aan de verkoop, als koper uiteraard na de 3 dagen bedenktijd (indien geen voorbehoud).

Een bod nadat de biedingsdeadline is verstreken is derhalve ook gewoon een geldig bod.

Sommige methoden verdienen niet de schoonheidsprijs, maar zijn wel gewoon wettelijke oké. Je moet alleen oppassen dat je het biedingsproces niet te lang uitsmeert en steeds andere methoden kiest. Kopers gaan dan afhaken omdat er teveel onzekerheid is.
Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Het ging mij meer om de informatie die niet heel duidelijk via google te verkrijgen is, veelal informatie van een aantal jaar terug. Mocht iemand net na 12en een bod doen dan is dat gewoon geldig en nog onderhandelen over een bod met bieder mag dus ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
K1p schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:32:
[...]
Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Het ging mij meer om de informatie die niet heel duidelijk via google te verkrijgen is, veelal informatie van een aantal jaar terug. Mocht iemand net na 12en een bod doen dan is dat gewoon geldig en nog onderhandelen over een bod met bieder mag dus ook?
Ja een bod na de deadline is in principe gewoon geldig.

Je vraagt bij een bieding op inschrijving om een finale bod, dus wat geïnteresseerden echt maximaal wil neerleggen voor de woning. Vervolgens weer de onderhandeling starten zal daarom bij veel kopers in het verkeerde keelgat schieten, en zeer terecht ook.

Je vraagt om een eindbod waarbij een deel van de kopers soms nog nét even een duizendje of 2 erbovenop gooit, terwijl anderen vasthouden aan hun initiële bod. Om als verkoper daarna nog weer te gaan onderhandelen voor een paar duizend euro erbovenop.. nee, je gaat dan echt kopers verliezen.

Als verkoper wil je altijd het onderste uit de kan halen, maar als de vraagprijs reeël is en je een aantal bieders hebt dan rolt hier vaak gewoon een reeële aankooprijs uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:15
Pff, ander huis gekocht dus nu moet ons huidige huis verkocht worden. Morgen komen ze voor de Funda foto's.
Ik ga kapot van de stress :D
Hoe perfect moet je het willen maken? Hier nog een stukje plint, daar nog even met de kwast erlangs, kleedje wel of niet op de grond, leuke plantjes op de vensterbank, onkruid tussen de tegels vandaan, o er zit nog een spinnenweb onder het overstek aan de achterkant, echt... dit is slopend.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

stin00 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:47:
[...]

Ja een bod na de deadline is in principe gewoon geldig.

Je vraagt bij een bieding op inschrijving om een finale bod, dus wat geïnteresseerden echt maximaal wil neerleggen voor de woning. Vervolgens weer de onderhandeling starten zal daarom bij veel kopers in het verkeerde keelgat schieten, en zeer terecht ook.

Je vraagt om een eindbod waarbij een deel van de kopers soms nog nét even een duizendje of 2 erbovenop gooit, terwijl anderen vasthouden aan hun initiële bod. Om als verkoper daarna nog weer te gaan onderhandelen voor een paar duizend euro erbovenop.. nee, je gaat dan echt kopers verliezen.

Als verkoper wil je altijd het onderste uit de kan halen, maar als de vraagprijs reeël is en je een aantal bieders hebt dan rolt hier vaak gewoon een reeële aankooprijs uit.
Nee dat is zeker niet mijn intentie. Maar mocht je dus een koper het meer gunnen dan de ander dan mag je diegene wel vragen om het hoogste bod te evenaren bijvoorbeeld.

Ik wil na morgen wel klaar zijn eigenlijk. Ik was zeker niet van plan nieuwe bieding rondes uit te schrijven maar vroeg mij wel af wat er gebeurt met een te laat hoog bod of dat je een gedaan bod mag bespreken. Dank in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

No Hands schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:50:
Pff, ander huis gekocht dus nu moet ons huidige huis verkocht worden. Morgen komen ze voor de Funda foto's.
Hoe perfect moet je het willen maken? Hier nog een stukje plint, daar nog even met de kwast erlangs, kleedje wel of niet op de grond, leuke plantjes op de vensterbank, onkruid tussen de tegels vandaan, o er zit nog een spinnenweb onder het overstek aan de achterkant, echt... dit is slopend.
Op de fotos moet het er goed uit zien, opgeruimd, ruim,schoon. Tuin netjes is wel een pré. Aan de tuin kun je vaak zien hoe de bewoners leven. Onkruidjes even wegkrabben. Koop wat extra planten voor in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
Herkenbaar dit. Kijk even op Funda naar vergelijkbare woningen. Sommige mensen wonen er niet meer en hebben alles strak, leeg en kaal. Bij andere mensen is het soms een beetje rommelig of zitten er vlekken op kastjes etc. Die woningen worden ook gewoon verkocht.
Kopers kijken naar de woning zelf, als ergens nog een plintje of een likje verf op moet dan doen ze dat zelf maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Zie hier de bepaling uit de standaard NVM koopovereenkomst:
g. Bij ontbinding van de koopovereenkomst op grond van toerekenbare tekortkoming zal de nalatige partij ten behoeve van de wederpartij een zonder rechterlijke tussenkomst terstond opeisbare boete van tien procent (10%) van de koopsom verbeuren, onverminderd het recht op aanvullende schadevergoeding, indien de daadwerkelijke schade hoger is dan de onmiddellijk opeisbare boete, en onverminderd vergoeding van kosten van verhaal.
Het vetgedrukte stuk geeft aan dat de boete alleen opeisbaar is als de schade hoger is dan de overeengekomen 10%. Zoals ik het lees (geen jurist) is deze dan niet opeisbaar als de schade lager is.

De praktijk is dat er naar de rechter gestapt moet worden. En vanuit redelijkheid en billijkheid geredeneerd zal alleen de daadwerkelijke schade vergoed moeten worden. Het zijn hier gelukkig nog steeds geen Amerikaanse praktijken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:43
Question Mark schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:55:
[...]

Zie hier de bepaling uit de standaard NVM koopovereenkomst:

[...]

Het vetgedrukte stuk geeft aan dat de boete alleen opeisbaar is als de schade hoger is dan de overeengekomen 10%. Zoals ik het lees (geen jurist) is deze dan niet opeisbaar als de schade lager is.

De praktijk is dat er naar de rechter gestapt moet worden. En vanuit redelijkheid en billijkheid geredeneerd zal alleen de daadwerkelijke schade vergoed moeten worden. Het zijn hier gelukkig nog steeds geen Amerikaanse praktijken.
Ik ben ook geen jurist. Maar taalkundig lees ik: de boete is 10%. En als je meer schade hebt kun je een hogere boete vorderen om volledig schadeloos gesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
THM0 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:05:
[...]

Ik ben ook geen jurist. Maar taalkundig lees ik: de boete is 10%. En als je meer schade hebt kun je een hogere boete vorderen om volledig schadeloos gesteld te worden.
Nee, volgens mij indien de schade hoger is dan 10% dan is de 10% boete opeisbaar.
Is de schade onder de 10%, dan kan er gemiddeld worden (via jurist).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
Een kleine update: na 16 bezichtigingen zijn er vier serieuze bieders, allen hebben boven de vraagprijs geboden. Deze bieders zijn gevraagd om uiterlijk morgen 12:00 uur hun finale bod uit te brengen.

Dan gaan we er eens goed voor zitten om naar het bod en de voorwaarden te kijken. Daarnaast speelt voor ons ook mee dat wij onze hele fijne buren willen achterlaten met een nieuwe eigenaar die er een beetje tussen past. Niet ten koste van alles natuurlijk, binnen het redelijke.

Spannend, ik ben blij als het straks allemaal achter de rug is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Ik ken iemand die na deadline inschrijving gewoon bij de desbetreffende mensen aan gingen bellen. Brutaal gevraagd wat het hoogste bod was. Dit bedrag was voor hem acceptabel dus hij heeft gezegd dat hij het huis graag wilde hebben en zonder voorbehoud van financiering dat bedrag +10k wilde bieden.

Je raadt het al, de makelaar kon de "winnende inschrijvers" opbellen dat er een hoger bod was. Uiteindelijk zijn die afgehaakt en is het huis verkocht aan de "brutale".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mcal
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17-09-2023
Wij hebben het huis te koop 9 kijkers maar nog geen biedingen. De sluitings datum is donderdag voor 12.00
Is ervaring dat er de laatste dag nog geboden wordt??
Stress hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48
Mcal schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:28:
Wij hebben het huis te koop 9 kijkers maar nog geen biedingen. De sluitings datum is donderdag voor 12.00
Stress hier.
Ja, hier kwamen de meeste in tussen 11 en 12 de dag van de deadline (12 uur binnen). Niemand wil de sitting duck zijn wiens bod vrolijk rond gaat bij de betrokken (aankoop) makelaars :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
Stress hier.
Hoop dat koentjuhs ervaring ook voor jou uitkomt, ik duim ook voor jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p

K1p

Stress hier.
Wij hebben morgen de deadline en verwachten ook de meeste biedingen het laatste uur, mensen twijfelen toch vaak over de hoogte van hun bod tot het laatste moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:59
Stress hier.
5 minuten voor deadline komen de biedingen vaak. ook om te voorkomen dat de verkoopmakelaar met een bod gaat leuren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Effe rustig ademhalen. Bedenk dat jij al xx jaar in dat huis woont en elk detail kent EN ziet. Kijkers komen je huis voor het eerst binnen en zien alleen de grote lijnen. Hoeveel kamers zijn er, wat is de lichtinval, is de keuken naar hun smaak en wat is de staat van de badkamer. Bij een eerste bezichtiging al knap om dat allemaal in je op te nemen.
De foto’s moeten een goede eerste indruk achterlaten. Die foto waarop dat kapotte plintje nadrukkelijk in beeld komt, kun je ook uit de selectie weglaten. Zorg vooral dat mensen een goed beeld krijgen van de mogelijkheden van de woning, dat nodigt uit tot een bezichtiging. Een plantje meer of minder in de vensterbank maakt het verschil niet, een likje verf zie je op de foto niet, onkruid tussen de tegels wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
De deadline is verstreken! We hebben in totaal vijf biedingen waarvan er twee dicht bij elkaar zitten, zowel qua bod als qua voorwaarden. We gaan er dadelijk eens goed voor zitten om een keuze te maken. Ik ben blij dat de spanning er straks even af is, ik doe het toch slecht op al dat afwachten en in onzekerheid zitten :-)

@Mcal , hebben jullie al beweging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:15
Toke_gt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:29:
[...]

Effe rustig ademhalen. Bedenk dat jij al xx jaar in dat huis woont en elk detail kent EN ziet. Kijkers komen je huis voor het eerst binnen en zien alleen de grote lijnen. Hoeveel kamers zijn er, wat is de lichtinval, is de keuken naar hun smaak en wat is de staat van de badkamer. Bij een eerste bezichtiging al knap om dat allemaal in je op te nemen.
De foto’s moeten een goede eerste indruk achterlaten. Die foto waarop dat kapotte plintje nadrukkelijk in beeld komt, kun je ook uit de selectie weglaten. Zorg vooral dat mensen een goed beeld krijgen van de mogelijkheden van de woning, dat nodigt uit tot een bezichtiging. Een plantje meer of minder in de vensterbank maakt het verschil niet, een likje verf zie je op de foto niet, onkruid tussen de tegels wel.
En het is gebeurd! Wat een opluchting, alles kan weer op zijn plek :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Tray
No Hands schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:44:
[...]

En het is gebeurd! Wat een opluchting, alles kan weer op zijn plek :)
Mooizo! Nu hopen dat er een mooie fotoserie uitkomt. Succes met het verdere proces!

Oh, wat mij helpt bij het kanaliseren van de spanning: sporten tot ik bijna omval :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Stress hier.
Bij mij het laatste half uur voor sluiting nog niks -O- uiteindelijk een stuk of 6 in de laatste minuten..

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Cordon schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:02:
Morgen 2 bezichtigingen in het huis van mijn partner (ik kijk de hele tijd mee via de zijlijn maar heb ook mijn zegje). Hopelijk is het een keer raak! :9

***members only***
Members only:

• Mcal
  • Laatst online: 17-09-2023
Hier helaas nog niks..
jemig wat geef dit een stress.. morgen 12.00 de deadline ..

• BDArie
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:50
Bij ons 10 bezichtigingen en na verstrijken van de deadline 0 biedingen. We gaan nu maar zakken in vraagprijs...
Na de eerste funda dag ook 0 aanvragen voor bezichtigingen meer dus de hoop op dit moment zit een beetje in de schoenen :(

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Wat is het nut van het stellen van die deadline? Goed mogelijk dat potentiële kopers het gaan testen...

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:07
Druk opvoeren. Kan goed uitpakken en ook niet.

• Flix20
  • Laatst online: 19-09 21:08
Gister kreeg ik iets van de makelaar te horen waarbij ikzelf wat vraagtekens heb of dit wel juist is.

We hebben een huis in de verkoop en daarop heeft een BV een bod gedaan.
Volgens mijn makelaar is anders dan bij verkopen aan een natuurlijk persoon, als wij mondeling akkoord geven dat al bindend.

Iemand die dit kan bevestigen?

Persoonlijk zou ik dat raar vinden. Waarom gelden er voor mij andere regels wanneer ik aan een B.V. verkoop t.o.v. een ander natuurlijk persoon.
En daarnaast, stel dat die regelgeving anders is. Bij iedere andere overeenkomst is mondeling inderdaad bindend, maar niet tot nauwelijks aan te tonen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Flix20 Je makelaar heeft in beginsel gelijk. Zie weer het aloude artikel 2 Burgerlijk Wetboek 7.

De bijzondere regels omtrent de koop van een woning door natuurlijk personen (niet handelend vanuit beroep of bedrijf) is specifiek geregeld en kan dus inderdaad niet mondeling worden aangegaan.

Als er sprake is van een besloten vennootschap vervallen we op de hoofdregels omtrent het aangaan van verbintenissen en dan is een mondelinge overeenkomst mogelijk. De moeilijkheid zit hem er natuurlijk in dat je geen pak melk koopt, er is meer dan alleen een bedrag dat hoort bij een bod (aanvullende voorwaarden). Aanbod (en aanvaarding) kunnen dus mondeling geschieden, maar daarbij moet e.e.a. wel duidelijk zijn voor beide partijen.

Wel goed om te weten dat de 3 dagen bedenktijd voor de BV als koper dus niet geldt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Flix20
  • Laatst online: 19-09 21:08
JanHenk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:07:
@Flix20 Je makelaar heeft in beginsel gelijk. Zie weer het aloude artikel 2 Burgerlijk Wetboek 7.

De bijzondere regels omtrent de koop van een woning door natuurlijk personen (niet handelend vanuit beroep of bedrijf) is specifiek geregeld en kan dus inderdaad niet mondeling worden aangegaan.

Als er sprake is van een besloten vennootschap vervallen we op de hoofdregels omtrent het aangaan van verbintenissen en dan is een mondelinge overeenkomst mogelijk. De moeilijkheid zit hem er natuurlijk in dat je geen pak melk koopt, er is meer dan alleen een bedrag dat hoort bij een bod (aanvullende voorwaarden). Aanbod (en aanvaarding) kunnen dus mondeling geschieden, maar daarbij moet e.e.a. wel duidelijk zijn voor beide partijen.

Wel goed om te weten dat de 3 dagen bedenktijd voor de BV als koper dus niet geldt.
Dat laatste is inderdaad een hele goede om te weten.

Hoop snel meer over te kunnen delen hier.

PSN: Flix20-NL

• rozuchu
Nou hier nog weinig nieuws, wel wat meer favorieten op Funda maar we hebben vorige week vrijdag maar 1 bezichtiging gehad. Die mensen woonden in de wijk en wilden graag aan het water wonen met garage. Ze waren enthousiast maar heb tot op heden nog niks vernomen van de makelaar of er een reactie is geweest.

Ben totaal niet tevreden over de snelheid/kunde van de makelaar. Bijvoorbeeld de stunt om ons huis op Funda aan te melden zonder energielabel en met rare volgorde van fotos / begin foto, en dat het aanpassen daarvan ook meerdere dagen duurde begrijp ik gewoon niet.
We hadden hun ook als 'full-service' aankoopmakelaar. Maar ik heb ze bijv meerdere keren moeten vragen om een inspectie / oplever afspraak te maken voor het nieuwe huis voordat we naar de notaris gaan, dat is morgen en nadat ik gisteren m weer stalkte kreeg ik eindelijk een tijdstip door. Met bezichtigingen plannen kregen we soms niks te horen, was het huis waarschijnlijk al onder bod, maar meld dat dan ff.

Ik verwacht dat een makelaar je op tijd een heads up geeft over de stand van zaken, en niet dat je ze continu achter hun broek aan moet zitten. Maar goed misschien zijn mijn verwachtingen te hoog en ben ik een control freak, of moet ik gewoon wisselen van makelaar.

• stin00
  • Niet online
Mcal schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:08:
Hier helaas nog niks..
jemig wat geef dit een stress.. morgen 12.00 de deadline ..
Ben zeer benieuwd of je nog biedingen hebt gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p

K1p

Wij gister de deadline gehad. Uiteindelijk ongeveer 60 -65 kijkers sinds vorige week woensdag. 16 biedingen aan over gehouden waarvan de hoogste 4 heel dichtbij elkaar en allemaal in de laatste 2min zag ik in het logboek. Dus daar hebben aankoopmakelaars tussen gezeten verwacht ik.

Wij zijn zeer tevreden met de uitkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
K1p schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:32:
Wij gister de deadline gehad. Uiteindelijk ongeveer 60 -65 kijkers sinds vorige week woensdag. 16 biedingen aan over gehouden waarvan de hoogste 4 heel dichtbij elkaar en allemaal in de laatste 2min zag ik in het logboek. Dus daar hebben aankoopmakelaars tussen gezeten verwacht ik.

Wij zijn zeer tevreden met de uitkomst!
Best wel veel kijkers of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

bie100 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:35:
[...]

Best wel veel kijkers of niet?
Ja best veel, zat ook een open huis bij van 2uurtjes, daar kwamen ongeveer de helft van de mensen op af. Er is krapte hier, dat zal wat geluk gebracht hebben wellicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

K1p schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:41:
[...]

Ja best veel, zat ook een open huis bij van 2uurtjes, daar kwamen ongeveer de helft van de mensen op af. Er is krapte hier, dat zal wat geluk gebracht hebben wellicht
Er is overal krapte maar dat verklaar niet waarom sommige huizen 20 kijkers hebben en anderen in hetzelfde dorp amper een kijker.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

rozuchu schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:31:
Nou hier nog weinig nieuws, wel wat meer favorieten op Funda maar we hebben vorige week vrijdag maar 1 bezichtiging gehad. Die mensen woonden in de wijk en wilden graag aan het water wonen met garage. Ze waren enthousiast maar heb tot op heden nog niks vernomen van de makelaar of er een reactie is geweest.

Ben totaal niet tevreden over de snelheid/kunde van de makelaar. Bijvoorbeeld de stunt om ons huis op Funda aan te melden zonder energielabel en met rare volgorde van fotos / begin foto, en dat het aanpassen daarvan ook meerdere dagen duurde begrijp ik gewoon niet.
We hadden hun ook als 'full-service' aankoopmakelaar. Maar ik heb ze bijv meerdere keren moeten vragen om een inspectie / oplever afspraak te maken voor het nieuwe huis voordat we naar de notaris gaan, dat is morgen en nadat ik gisteren m weer stalkte kreeg ik eindelijk een tijdstip door. Met bezichtigingen plannen kregen we soms niks te horen, was het huis waarschijnlijk al onder bod, maar meld dat dan ff.

Ik verwacht dat een makelaar je op tijd een heads up geeft over de stand van zaken, en niet dat je ze continu achter hun broek aan moet zitten. Maar goed misschien zijn mijn verwachtingen te hoog en ben ik een control freak, of moet ik gewoon wisselen van makelaar.
Ik denk dat je lekker moet overstappen. Ik ben zelf zeer tevreden over onze makelaar. Constant direct contact via de app. Alles gaat snel en vlot. Lekker veel aandacht via social media. Denken mee en geven tips. Je hoeft nergens achteraan.

Als ik dan jouw verhaal hoor, daar zou ik stress van krijgen. Zou even wat andere makelaars laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p

K1p

Crazy D schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:47:
[...]

Er is overal krapte maar dat verklaar niet waarom sommige huizen 20 kijkers hebben en anderen in hetzelfde dorp amper een kijker.
Soms is de locatie zo'n dermate groot probleem of aan een grote weg of iets anders zwaarwegends dat je daarmee een achterstand hebt.

Toch denk ik dat een opgeruimd, gestyled en fris huis in een normale wijk of straat altijd wel kijkers trekt. Maak het netjes, kleed het aan of laat het stylen voor een klein bedrag. Zorg dat je voor en achtertuin een beetje op orde zijn. Schrijf er een goed verhaal bij en laat fotos maken door een "goede" fotograaf. Het is toch het uithangbord.

Natuurlijk spelen er meer factoren maar ik denk dat er altijd wel wat te winnen valt. A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A-Tray
We hebben woensdag de een keuze gemaakt voor de verkoop van ons huis! Er zaten een aantal biedingen relatief dicht bij elkaar. Deze kopers kwamen er qua bod, voorwaarden en ook hun enthousiaste brief goed uit.
Ze vinden onze smaak zo mooi dat ze zelfs gepolst hebben of de verlichting over te nemen is.

We zijn in afwachting wanneer zij een bouwtechnische keuring kunnen regelen. Eerste voorstel was over een paar weken maar onze makelaar gaf aan dat dit te lang duurt en heeft ze gevraagd om met een eerder moment te komen. Blijkbaar hebben keurmeesters het erg druk, een paar maanden geleden moest ik ook meerdere partijen benaderen om vlot een keurmeester te krijgen. Die heb k toen bij Vereniging Eigen Huis kunnen regelen.

Het is natuurlijk pas helemaal rond als er getekend is en alle voorbehouden zijn verstreken, maar het voelt goed. Het is best wel een ontlading na de hele drukke periode met het huis verkoopklaar maken, de foto's, bezichtigingen, biedingen afwachten... Ik ben blij dat er nu even een soort rust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Flix20 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:46:
Gister kreeg ik iets van de makelaar te horen waarbij ikzelf wat vraagtekens heb of dit wel juist is.

We hebben een huis in de verkoop en daarop heeft een BV een bod gedaan.
Volgens mijn makelaar is anders dan bij verkopen aan een natuurlijk persoon, als wij mondeling akkoord geven dat al bindend.

Iemand die dit kan bevestigen?

Persoonlijk zou ik dat raar vinden. Waarom gelden er voor mij andere regels wanneer ik aan een B.V. verkoop t.o.v. een ander natuurlijk persoon.
En daarnaast, stel dat die regelgeving anders is. Bij iedere andere overeenkomst is mondeling inderdaad bindend, maar niet tot nauwelijks aan te tonen.
Klopt wel, is voor jullie dus gunstig als iemand het koopt via een BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
K1p schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:41:
[...]

Ja best veel, zat ook een open huis bij van 2uurtjes, daar kwamen ongeveer de helft van de mensen op af
Dat verklaard die aantallen :9 . Maar goed rond de 30 mensen en 16 biedingen is nog veel gefeliciteerd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huisje
  • Laatst online: 01-07-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 13:37
Ik ga de komende week mijn appartement verkopen. Toevallig heeft mijn overbuurvrouw een bijna identiek appartement. Die van mij is 4m2 groter, die van haar heeft een moderner ogende keuken en badkamer (serieuze renovatie geweest). Haar hut is verkocht rond de 450k, dit was wel in ~juni 2023, toen was de markt iets negatiever dan nu(?)

Ik zit dus al stevig te dubben over vraagprijs. Ik lees hier mensen met 40+ bezichtigingen, ik word al gek als ik daar aan denk. Moet voor elke bezichtiging opvang gaan regelen voor huisdier(en) bijv., verder werk ik ook veel thuis.

440k? Lastig lastig...

Ik heb al wel vast een tip voor eenieder die hieraan begint, onderschat niet hoeveel werk en tijd je hebt aan het foto-klaar (en dus op zich ook bezichting-klaar) maken van je huis, en mijn huis was echt al wel aardig opgeruimd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
<440k spreekt hen aan die recht hebben op vrijstelling van overdrachtsbelasting. Dus kansrijker dan 401k>, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je geen makelaar die hierbij adviseerd?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
Hier staat mijn huis sinds 7-9 op Funda. In de wijk is amper aanbod, we hebben (in mijn optiek) het huis heel scherp in de markt gezet, maar pas 5 bezichtingen. 4 zijn er geweest en volgende week woensdag #5. Ik vind het ZEER tegenvallen eigenlijk.

Staat te koop voor € 430K terwijl een huis gespiegeld aan de mijne begin vorig jaar voor € 495K weg ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 13:37
Pilome243 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:30:
[...]

<440k spreekt hen aan die recht hebben op vrijstelling van overdrachtsbelasting. Dus kansrijker dan 401k>, lijkt me?
Ah interessant, die grens kende ik nog niet.
Question Mark schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:49:
[...]

Heb je geen makelaar die hierbij adviseerd?
Maar goed, inderdaad heeft de makelaar ook een mening :*) Die gaf wel aan dat de laatste maanden de markt weer levendiger is geworden, we gaan 'm dus wat hoger inschieten waarschijnlijk, rond de 450k, ook vanwege de filters op Funda (t/m 450k).

Ben wel erg benieuwd, zit niet te wachten op 20+ bezichtigingen, maar als 't op 1 hand te tellen is wordt het weer enigzins droef 8)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Ja hoor, is die dan!

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
BootVluchteling schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:58:
Staat te koop voor € 430K terwijl een huis gespiegeld aan de mijne begin vorig jaar voor € 495K weg ging...
Ik ga even uit dat je nr34 bedoelt. In dat geval vraag je dezelfde m2 prijs, terwijl die andere woning:
  • Heeft 20% groter perceel. Ook grotere woning maar dat is verdisconteerd in de m2 prijs.
  • 5 ipv 3 slaapkamers betekent grotere groep kopers
  • Recente uitbouw, nieuwe vloer en keuken
  • Warmere inrichting (massief eikenhouten vloer ipv witte tegels in woonkamer), dit laatste is subjectief
Als je nr 10 bedoelt geldt deels hetzelfde, meer onlangs verbeterd, meer slaapkamers, warmere inrichting.

Gewoon wat gedachten van mij als ik door de eerste paar foto's heenscroll..
- Dit huis heeft als enige geen zonnewering maar de buren vinden het blijkbaar wel nodig om te gebruiken. Wat zou dat kosten om te plaatsen? Zou er op meer dingen zijn bezuinigd bij de bouw?
- Zou die Airco herrie maken in de tuin als hij aanstaat?
- Op foto 3 lijkt de woonkamer echt mini. Wie verzint dat , halverwege de woonkamer staan om foto's te maken..
- De woonkamer geeft niet een gezellig gevoel van, daar zie ik mezelf wel wonen.. Ik zie tegels, glas, geen bloemen / fruit / planten.
- Daarnaast lees ik in de advertentie over geen enkele verbetering of onderhoud, waardoor ik het gevoel zou krijgen dat er weinig aan is gedaan en onderhoud aan zou komen nu het 20 jaar na de bouw is.

De advertentietekst gaat het verschil niet maken maar is ook wel echt low effort van de makelaar. Het zijn bijna allemaal generieke voordelen die worden benoemd die ook voor je buurman gelden.

Samengevat, ik denk niet dat het aan de prijs ligt maar dat er met een warmere inrichting, en betere foto's daarvan, een bredere doelgroep kan worden aangetrokken. Daarnaast zou ik ook de buitenfoto's maken als de buren de zonnewering niet uit hebben staan, en als je een foto van je tuin laat zien niet gelijk de airco erop. Tenslotte nog nadenken over wat jouw woning zo bijzonder maakt en of er nog relevante onderhoudszaken waren in de afgelopen paar jaar. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouwnrzoveel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 22:50
Cordon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:42:
Ja hoor, is die dan!

***members only***
Gefeliciteerd!! Toch altijd spannend als je je huis te koop zet. Helemaal nu.

Hopelijk is alles snel rond; weer wat rust in de tent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:04
Hbeez schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 07:05:
[...]

Ik ga even uit dat je nr34 bedoelt. In dat geval vraag je dezelfde m2 prijs, terwijl die andere woning:
  • Heeft 20% groter perceel. Ook grotere woning maar dat is verdisconteerd in de m2 prijs.
  • 5 ipv 3 slaapkamers betekent grotere groep kopers
  • Recente uitbouw, nieuwe vloer en keuken
  • Warmere inrichting (massief eikenhouten vloer ipv witte tegels in woonkamer), dit laatste is subjectief
Als je nr 10 bedoelt geldt deels hetzelfde, meer onlangs verbeterd, meer slaapkamers, warmere inrichting.

Gewoon wat gedachten van mij als ik door de eerste paar foto's heenscroll..
- Dit huis heeft als enige geen zonnewering maar de buren vinden het blijkbaar wel nodig om te gebruiken. Wat zou dat kosten om te plaatsen? Zou er op meer dingen zijn bezuinigd bij de bouw?
- Zou die Airco herrie maken in de tuin als hij aanstaat?
- Op foto 3 lijkt de woonkamer echt mini. Wie verzint dat , halverwege de woonkamer staan om foto's te maken..
- De woonkamer geeft niet een gezellig gevoel van, daar zie ik mezelf wel wonen.. Ik zie tegels, glas, geen bloemen / fruit / planten.
- Daarnaast lees ik in de advertentie over geen enkele verbetering of onderhoud, waardoor ik het gevoel zou krijgen dat er weinig aan is gedaan en onderhoud aan zou komen nu het 20 jaar na de bouw is.

De advertentietekst gaat het verschil niet maken maar is ook wel echt low effort van de makelaar. Het zijn bijna allemaal generieke voordelen die worden benoemd die ook voor je buurman gelden.

Samengevat, ik denk niet dat het aan de prijs ligt maar dat er met een warmere inrichting, en betere foto's daarvan, een bredere doelgroep kan worden aangetrokken. Daarnaast zou ik ook de buitenfoto's maken als de buren de zonnewering niet uit hebben staan, en als je een foto van je tuin laat zien niet gelijk de airco erop. Tenslotte nog nadenken over wat jouw woning zo bijzonder maakt en of er nog relevante onderhoudszaken waren in de afgelopen paar jaar. Succes!
Bedankt voor je feedback. Nummer 10 was een van de huizen die inderdaad verkocht was, maar het huis er direct naast is onderhands voor 490K verkocht. Daarvan is niks op Funda gegaan. Ik kan me wel vinden in je antwoord, echter koos ik er voor om zo min mogelijk poespas te laten staan. Daardoor oogt het wel wat kil, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Cordon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:42:
Ja hoor, is die dan!

***members only***
Zoiets snap ik dan echt niet he. Als je als koper ziet dat iets al vier maanden te koop staat, waarom zou je dan boven de vraagprijs bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
Hielko schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:15:
[...]

Zoiets snap ik dan echt niet he. Als je als koper ziet dat iets al vier maanden te koop staat, waarom zou je dan boven de vraagprijs bieden?
Een goede verkoop makelaar die de prijs wat heeft opgedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:43
[...]

Zo te lezen hebben ze haast, dan helpt het om een knock-out bod neer te leggen als je voorwaarden gaat stellen als 'binnen twee weken passeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

Misschien betekent het dat de verkopende partij geen haast heeft en kan afwachten?
Pagina: 1 ... 156 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.