Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 14 ... 208 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Heb net bericht van een maat van me;
Ik heb een verklaring van NHG gekregen, dat zij wel weer garant willen staan voor de hypotheek. De banken hebben dat per se nodig, anders vertrekken zij geen hypotheek. Dus nadat je NHG hebt gebruikt. kun je enkel weer een lening krijgen, binnen 5 jaar, onder NHG voorwaarden.
Dus om zomaar weer een lening te krijgen, zonder NHG verklaring, is haast onmogelijk. Maar met de NHG verklaring is het gewoon te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:54
Wij hebben nu een vraagprijs van €175.000,- en volgens de makelaar zou € 170.000 een reële verkoopprijs zijn.

Gezien nu de huurder ( mijn zusje 😡 ) alsnog de huur heeft opgezegd is de druk hoger om het huis verkocht te krijgen.

Overleg gehad met de makelaar en die kwam met het idee om een vanafprijs te hanteren van €160.000,-

Ons hypotheek is € 177.705,- dus dat betekent dat we hopelijk met een maximale schuld van € 17.705,- blijven zitten.

We hebben nog een spaarpolis lopen die verpand is aan de hypotheek ter waarde van € 10.000,-
Dus hoeven zelf "maar" € 7705,- bij te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kju schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:59:
Nog even over die vanafprijs.. Overweeg ook om een belachelijk lage prijs te hanteren dan net onder wat je wil krijgen en verwar de koper met de meest gunstige modelwaarde die je kan vinden (nbwo, calcasa, desnoods de woz). Als je 35k vraagt voor een woning van 100.000 gaat niemand 30k bieden. Als je 80k vraagt dan heb je mensen die nog zelfs 75 gaan bieden.
Door die lage prijs krijg je vaak wel enorm veel toeloop op een open huis.
Blijft uiteraard wel afhankelijk van het object en de buurt.
ik zou nooit 100k betalen voor een huis met vanafprijs 35k.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:24

Kju

Sport_Life schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:43:
[...]
Er zijn makelaars die het bestaan van hun kantoor op dat principe hebben gebouwd. Het werkt wel als je snel wil verkopen, zeker in een goede buurt. Kopers zijn niet achterlijk dus ze zullen heus wel proberen laag te bieden maar als ze inderdaad niet achterlijk zijn beseffen ze ook wel dat de koopsom geen 50k zal worden.. In het algemeen zullen ze keurig openen met 85 of 90 en eindig je gewoon rond de beoogde prijs.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Eigenlijk wordt het dan een soort veiling...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een vanaf prijs toch ook? Alleen met een extreem lage trek je veel bieders. Met veel bieders heb je meer kans dat de juiste bieder er tussen zit en een goede prijs wil betalen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Vraagje aan de experts hierzo.

Onze FA geeft aan dat wij de voorwaarden van onze huidige hypotheek mogen meenemen naar een nieuwe hypotheek tot de hoogte van de verkoopprijs van het oude huis. (Denk aan aflossingsvrij gedeelte en spaarhypotheek)

Maar stel dat ik mijn huidige woning verkoop en nog niks anders heb, in welke tijdsspanne kan ik de oude voorwaarden gebruiken bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek? We willen dit weekend de knop doorhakken om wel of niet te verkopen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

1 jaar
De overheid heeft bepaald dat wanneer er meer dan een kalenderjaar tussen de verkoop van het oude appartement en de aankoop van het nieuwe appartement zit, het overgangsrecht komt te vervallen.

[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 04-07-2015 08:58 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01

Galois

1811 - 1832

Sport_Life schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 19:43:
[...]
Nee. Als 'normale' particulier denk je dan toch snel: 'wat is er aan de hand'. Je bent met zo'n lage va. prijs denk ik dan wel de 'normale' particulier kwijt.

Wij hadden ook een va. prijs. Maar de voornaamste reden was om dan in een lagere zoekcategorie van Funda te belanden. Zelf gekocht voor €145.000 in 2005. Te koop gezet in 2010 voor €179.500 (alles aan de makelaar overgelaten, je betaalt zo'n man die er verstand van heeft...). Verkocht niet. In vele stapjes gedurende 3 jaar verlaagd.

Na 3 jaar het 'trucje' vanaf-prijs €125.000 gebruikt. De makelaar deed een beetje 'stoer' tegen de koper (koper zonder makelaar) en wekte de indruk dat er meer geïnteresseerd waren (was niet zo) en heeft er uiteindelijk 130 van weten te maken...

Maar of de verkoop door de va. prijs kwam... Denk het niet. Denk toevallig een geïnteresseerde.
Klopt. Dus vandaag verkopen, betekent voor 31.12.2016 iets nieuws. In het gunstigste geval zit er (bijna) 2 jaar tussen, in het ongunstigste geval 1 :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

backupdevice schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:16:
Vraagje aan de experts hierzo.

Onze FA geeft aan dat wij de voorwaarden van onze huidige hypotheek mogen meenemen naar een nieuwe hypotheek tot de hoogte van de verkoopprijs van het oude huis. (Denk aan aflossingsvrij gedeelte en spaarhypotheek)

Maar stel dat ik mijn huidige woning verkoop en nog niks anders heb, in welke tijdsspanne kan ik de oude voorwaarden gebruiken bij het afsluiten van een nieuwe hypotheek? We willen dit weekend de knop doorhakken om wel of niet te verkopen.
Aanvullende vraag van mij: stel dat ik mijn voorwaarden zoals aflossingsvrije deel en spaarhypotheek mee wil nemen, maar tegelijkertijd een nieuwe rentevaste (of variabele) periode in wil laten gaan, ondanks dat beide nog jaren loopt. Is dat mogelijk?
Galois schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Nee. Als 'normale' particulier denk je dan toch snel: 'wat is er aan de hand'. Je bent met zo'n lage va. prijs denk ik dan wel de 'normale' particulier kwijt.

Wij hadden ook een va. prijs. Maar de voornaamste reden was om dan in een lagere zoekcategorie van Funda te belanden. Zelf gekocht voor €145.000 in 2005. Te koop gezet in 2010 voor €179.500 (alles aan de makelaar overgelaten, je betaalt zo'n man die er verstand van heeft...). Verkocht niet. In vele stapjes gedurende 3 jaar verlaagd.

Na 3 jaar het 'trucje' vanaf-prijs €125.000 gebruikt. De makelaar deed een beetje 'stoer' tegen de koper (koper zonder makelaar) en wekte de indruk dat er meer geïnteresseerd waren (was niet zo) en heeft er uiteindelijk 130 van weten te maken...

Maar of de verkoop door de va. prijs kwam... Denk het niet. Denk toevallig een geïnteresseerde.

[...]

Klopt. Dus vandaag verkopen, betekent voor 31.12.2016 iets nieuws. In het gunstigste geval zit er (bijna) 2 jaar tussen, in het ongunstigste geval 1 :)
De vraag is inderdaad of die koper ook een reëel bod had neergelegd bij een vraagprijs van 145.000. Dan was je wellicht ook op 130.000 uitgekomen. Of bij een vraagprijs van 160.000 was je misschien op 145.000 uitgekomen. Maarja het is altijd achteraf he ;). Ik zie het bij ons nog niet verschijnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 05-07-2015 10:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Wij willen ons appartement ook zelf verkopen via een online makelaar. Foto's kunnen we zelf goed maken, tekst ook, dankzij offline makelaars weten we een realistische vraagprijs maar wat mij niet duidelijk is: welke online makelaars zijn goed en aan te raden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lensent schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:28:
Wij willen ons appartement ook zelf verkopen via een online makelaar. Foto's kunnen we zelf goed maken, tekst ook, dankzij offline makelaars weten we een realistische vraagprijs maar wat mij niet duidelijk is: welke online makelaars zijn goed en aan te raden..?
eentje waarbij je volwaardig op funda komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Das idd t belangrijkste, maar wie is bewezen betrouwbaar en prettig om mee te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Lensent schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:40:
Das idd t belangrijkste, maar wie is bewezen betrouwbaar en prettig om mee te werken?
Ik heb alleen ervaring met Makelaarsland. Dat is volgens mij de duurste maar alles is dan ook top geregeld en duidelijk. Wat ik belangrijk vond bij de keuze voor mijn online makelaar (naast volwaardig op funda) is dat het ook nog een beetje naam heeft. Makelaarsland klinkt al een stuk beter dan zelfverkopen.nl.

Volgens mij is makelaarsland ook nog eens de grootste wat weer als voordeel kan hebben dat de traditionele makelaars daar niet omheen kunnen. Ik heb namelijk wel de indruk dat makelaars die ingeschakeld worden voor het aankoop proces liever eerst bij de huizen van hun traditionele soortgenoten gaan zoeken dan bij de online makelaars. Makelaarsland heeft zoveel huizen in de verkoop, daar kun je niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
Kornalt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:14:
[...]

Ik heb alleen ervaring met Makelaarsland. Dat is volgens mij de duurste maar alles is dan ook top geregeld en duidelijk. Wat ik belangrijk vond bij de keuze voor mijn online makelaar (naast volwaardig op funda) is dat het ook nog een beetje naam heeft. Makelaarsland klinkt al een stuk beter dan zelfverkopen.nl.

Volgens mij is makelaarsland ook nog eens de grootste wat weer als voordeel kan hebben dat de traditionele makelaars daar niet omheen kunnen. Ik heb namelijk wel de indruk dat makelaars die ingeschakeld worden voor het aankoop proces liever eerst bij de huizen van hun traditionele soortgenoten gaan zoeken dan bij de online makelaars. Makelaarsland heeft zoveel huizen in de verkoop, daar kun je niet omheen.
Als je een aankoopmakelaar wilt nemen snap ik dat je kijtk naar naam, historie etc. Maar waarom zou je als koper iets gevenom de verkopende makelaar? Laten we eerlijk zijn, dat beroep wordt steeds minders noodzakelijk. Enige reden dat men voor verkoop nog een gebruikt is vanwege Funda.

Ik stel het hier een beetje zwart wit, maar ik als koper kijk totaal niet wie de verkopende makelaar is. Die heeft voor mij als koper geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
muffstuff schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Als je een aankoopmakelaar wilt nemen snap ik dat je kijtk naar naam, historie etc. Maar waarom zou je als koper iets gevenom de verkopende makelaar? Laten we eerlijk zijn, dat beroep wordt steeds minders noodzakelijk. Enige reden dat men voor verkoop nog een gebruikt is vanwege Funda.

Ik stel het hier een beetje zwart wit, maar ik als koper kijk totaal niet wie de verkopende makelaar is. Die heeft voor mij als koper geen toegevoegde waarde.
Helemaal mee eens. Makelaar is een overbodig vak. Misschien wat hulp bij het juridische deel maar dan heb je het ook wel gehad. Alhoewel de meeste verkoopovereenkomsten toch een standaard NVM overeenkomst zijn...

ontopic:
Het ging hier om de ervaring met het verkopen van een huis met een online makelaar. En gaf aan wat mijn overweging was om voor makelaarsland te kiezen.

Nog lang niet iedereen die een huis koopt doet dit zonder makelaar. Als je toch de meeste potentiële kopers wilt bereiken zul je in ieder geval op funda moeten zitten. Maar hoe dat eruit komt te zien (foto's, tekst) heb je zelf in de hand bij alle online aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom zou je voor Makelaarsland meer betalen dan voor Zelf Verkopen? Omdat "Makelaarsland" beter klinkt? Is dat bijna €600 waard? (€1250 vs €675)

Ik heb zelf alleen ervaring met zelfverkopen.nl als koper van een huis - en dat is echt prima. Ik zou daar ook zelf mijn huis weer verkopen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 07:44
Je kunt ook voor 349 je huis verkopen. http://www.makelaarsbalie.nl/tarieven-huis-verkopen.php

Prima ervaring mee, maar je moet zelf leiding nemen. Het vervelende vind ik is dat ze verplicht tussen jou en eventuele kopers gaan zitten, qua onderhandeling. Volgende keer wil ik dat ook zelf doen, maar geen online makelaar gevonden die dat doet (NVM regels?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Www.huysshop.nl heeft ook een mooi pakket a 600e en heeft ook z'n naam mee. Ik ga deze eens vergelijken met Makelaarsland denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31
Ik was niet wildenthousiast over huysshop. Zie mijn eerdere ervaringen in dit topic (redelijk aan het begin).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
MrAcid schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:08:
Waarom zou je voor Makelaarsland meer betalen dan voor Zelf Verkopen? Omdat "Makelaarsland" beter klinkt? Is dat bijna €600 waard? (€1250 vs €675)
Hmm in mijn tijd (sept 2014 opdracht tot verkoop gegeven) koste makelaarsland nog 995,- Wat kleiner verschil. Ik heb toen in mijn geval ook laten meespelen dat mijn bovenburen hun huis via zelfverkopen.nl te koop hadden staan en na een half jaar nog steeds op 0 kijkers zaten.

Aangezien het huis van mijn bovenburen nog steeds niet verkocht is en die van mij inmiddels wel (8 maand te koop gestaan) was het mij die 220 euro extra wel waard (achteraf makkelijk te zeggen natuurlijk).
Ik weet niet of ik nu nog eens 255 euro extra er voor over zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:00:
Nou onze woning (Amsterdam oost) staat er sinds zaterdag op:

Eerste dag 1395 bezoekers funda
Tweede dag 516 bezoekers
Derde dag 338 bezoekers
Vierde dag 322 bezoekers.
Overigens wel een leuke voor de statistieken:

De verkeerde foto's/plattegrond/beschrijving op dag 1 erop hebben staan kost je dus meer dan je in de volgende 3 dagen kunt goed maken. Moet je nagaan als je een maand 'mindere' foto's online hebt staan hoeveel mensen je huis dan al mogelijk hebben 'afgedaan'.

Dus ongeacht welke makelaar je kiest en hoeveel geld je daaraan spendeert, zorg ervoor dat je op DAG EEN een perfecte advertentie klaar hebt staan met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
TheGhostInc schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:18:
[...]

Overigens wel een leuke voor de statistieken:

De verkeerde foto's/plattegrond/beschrijving op dag 1 erop hebben staan kost je dus meer dan je in de volgende 3 dagen kunt goed maken. Moet je nagaan als je een maand 'mindere' foto's online hebt staan hoeveel mensen je huis dan al mogelijk hebben 'afgedaan'.

Dus ongeacht welke makelaar je kiest en hoeveel geld je daaraan spendeert, zorg ervoor dat je op DAG EEN een perfecte advertentie klaar hebt staan met alles erop en eraan.
Dit lijkt mij ook cruciaal inderdaad... Anders zou ik aan m'n makelaar vragen om het huis er na een maand opnieuw op te zetten met wél de juiste gegevens/foto's/plattegronden.

Sowieso is dat wel een slim trucje overigens: je huis opnieuw op Funda zetten. Weet alleen niet of elke makelaar daaraan mee wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

Helaas falen veel makelaars daar. In 1 keer een goede advertentie maken lijkt wel onmogelijk voor diegenen die dat als dagelijks werk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou als betaler eisen de advertentie in concept te zien en wil zelf Op de approve knop drukken. Als dat bij makelaarsland kan, heb ik daar lachend 600euro voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
JvS schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:16:
Ik zou als betaler eisen de advertentie in concept te zien en wil zelf Op de approve knop drukken. Als dat bij makelaarsland kan, heb ik daar lachend 600euro voor over.
Sterker nog, daar moet je het zelf doen (tekst, foto's). Dus daar heb je het zelf in de hand. Maar dat geld ook voor andere online aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

De meeste makelaars laten eerst de advertentie goedkeuren. Je kan namelijk maar 1 keer de 1e publicatie doen (officieel dan ;) )

Hou sowieso rekening als je nu te koop wil zetten dat alle makelaarskantoren het op dit moment enorm druk hebben. De rente stijgt, prijzen stijgen al, kopers worden wakker. Er word enorm veel bezichtigd, getaxeerd, hypotheken gedaan. Alleen blijven de klanten net zo ongeduldig en willen ze het liefst ook niks betalen. Makelaars stress, klanten stress. Zoek een makelaar die een klein aanbod heeft als je service wil hebben.

Degenen die slechte ervaringen hebben met makelaars en/of makelaars overbodig vinden: Ik vind dat soort uitspraken toch wel kort door de bocht. Niet omdat ik makelaar ben maar omdat het lijkt alsof al die mensen die wel een makelaar nemen gewoon achterlijk zijn. Helaas zijn er genoeg collega's die inderdaad maar wat doen. Het voeren van een NVM of VBO logo maakt deze personen niet automatisch professioneel. Als je zelf kan bezichtigen, adverteren, onderhandelen, contracten op kan stellen, dan moet je dat gewoon ook doen, zonde om daar een ander voor te betalen. Een ieder ander die gewoon ontzorgd wil worden, geen stress wil, het bezichtigen en onderhandelen graag aan een ander overlaat, de contracten op laat maken door iemand die weet wat hij doet en genoeg recherche moet doen om aansprakelijkheidskwesties te vermijden, die neemt een makelaar.

En over die internetmakelaars die er tussen MOETEN voor de onderhandeling. Als ze alleen de klant toegang geven tot Funda en verder niets doen, dan zijn ze niets anders dan een internetadvertentiedienst en is er geen sprake van een bemiddeling, zijn ze geen makelaarskantoor meer en kom het lidmaatschap bij NVM of VBO in gevaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Kju op 07-07-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

JvS schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:16:
De pest is wat je dan niet ziet:
- hangt de plattegrond eraan?
- staan de selectiecriteria goed ingesteld (woningtype, opp., etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:26
Ik zat beetje op funda te neuzen gewoon uit interesse, maar nu valt me op dat als ik sorteer op vraagprijs van woningen uit dezelfde straat, dat kan eerst de NVM makelaars komen er erna de VBO makelaars. Ondanks de sortering op vraagprijs..

Daardoor kom je al vrij snel helemaal achteraan als je bij een VBO makelaar zit, en wellicht kiest niemand dan je advertentie. Zeker als er meerdere pagina's zijn, zal je daar nooit komen omdat je niet in die prijsklasse zoekt. Terwijl ze als laatst alsnog komen..

Voorbeeld: http://www.funda.nl/koop/...ashoeve/sorteer-prijs-op/

Was dit al bekend? Anders zou ik hier zeker rekening met houden bij het kiezen van een makelaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 11-07-2015 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
je weet dat funda van de nvm is heh? raar is het dus niet :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:26
Bockelaar schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:09:
je weet dat funda van de nvm is heh? raar is het dus niet :)
Tja als ik als koper op Funda kijk, let ik daar niet op. En toevallig in dit voorbeeld komt het goedkoopste appartement in deze straat op pagina 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06

Milmoor

Footsteps and pictures.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik dacht ook dat dit inmiddels wel bekend was. Vind het zelf eigenlijk ook niet vreemd, de NVM heeft gewoon een succesvol concept bedacht voor hun klanten, anderen mogen hierbij aansluiten, hoeven daarvoor niet eens lid te worden van NVM, maar krijgen dan niet dezelfde rechten en plichten als een NVM-lid. Prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
naitsoezn schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:06:
Ik dacht ook dat dit inmiddels wel bekend was. Vind het zelf eigenlijk ook niet vreemd, de NVM heeft gewoon een succesvol concept bedacht voor hun klanten, anderen mogen hierbij aansluiten, hoeven daarvoor niet eens lid te worden van NVM, maar krijgen dan niet dezelfde rechten en plichten als een NVM-lid. Prima toch :)
Ik denk niet dat de gemiddelde huizenzoeker doorheeft dat funda van NVM is. Laat staan dat ze weten dat er naast de NVM nog een VBO is en makelaars die nergens bij zijn aangesloten. Wat dat betreft zou er wel een duidelijke melding op funda mogen staan dat ze het NVM aanbod eerst tonen en daarna pas het VBO en overig aanbod.
Ben wel benieuwd waar die rechtzaak op gaat uitdraaien. Of is dat al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

Vergelijk het een beetje met een winkel die onder dwang van de grootaandeelhouder de huismerken op ooghoogte in het schap plaatst en alle andere merken helemaal onderaan. Het verhaal van de NVM lijkt alleen steeds zwakker te worden en de VBO steeds sterker, stand van zaken op dit moment: http://www.volkskrant.nl/...-niet-meer-voor~a4067154/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hier is de verkoop van het appartement ondertussen alweer helemaal rond, ging opeens ook heel erg vlot. Gelukkig had de koper een goede notaris uitgekozen, een verademing met de fout van de keuze die ik vorige keer zelf had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 22:25

Sebastiaan

....

Kornalt schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:56:
[...]

Ik denk niet dat de gemiddelde huizenzoeker doorheeft dat funda van NVM is. Laat staan dat ze weten dat er naast de NVM nog een VBO is en makelaars die nergens bij zijn aangesloten. Wat dat betreft zou er wel een duidelijke melding op funda mogen staan dat ze het NVM aanbod eerst tonen en daarna pas het VBO en overig aanbod.
Ben wel benieuwd waar die rechtzaak op gaat uitdraaien. Of is dat al bekend?
Die melding staat ook al op Funda. Onder aan de pagina bij het aantal bladzijden staat dat de NVM resultaten bovenaan staan in de zoekopdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Sebastiaan schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:12:
[...]

Die melding staat ook al op Funda. Onder aan de pagina bij het aantal bladzijden staat dat de NVM resultaten bovenaan staan in de zoekopdracht.
Speciaal eens gezocht en ik zie hem inderdaad. Echt duidelijk is het niet maar hij staat er wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo, ik heb inmiddels een ondertekende koopakte en de bedenktijd is verlopen. Nu maar hopen dat er niets mis gaat met het rondkrijgen van de financiering. Op papier weinig risico, het is een starter, zonder koophuis waar hij eerst vanaf moet... Toch zou ik het fijn vinden om af en toe een update te krijgen van hoe het ermee staat, ik vind het een beetje lastig om tot aan de datum dat het voorbehoud afloopt te moeten afwachten en maar hopen dat de beste man alles heeft geregeld.

Is het gebruikelijk dat je de makelaar eerder op de hoogte stelt als je de financiering al rond hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:06
Kurkentrekker schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:54:
Is het gebruikelijk dat je de makelaar eerder op de hoogte stelt als je de financiering al rond hebt?
Het is niet verplicht, maar je kunt natuurlijk altijd om de status vragen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31
Kurkentrekker schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:54:
Ik heb destijds de verkopers van mijn huidige huis goed op de hoogte gehouden. De kopers van mijn huis daarentegen... :X

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou ons huis staat vanaf deze morgen ook te koop.

Kregen om 10 uur een belletje van de makelaar dat er al twee bezichtigingen ingepland staan. Tevens zijn er al een paar brochures gedownload. Gaat lekker.

Nu maar hopen dat er ook biedingen komen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38

vanDaal

-ismeereentje

Wie kan helpen in ons dilemma?

Ons vorige huis is nog steeds, al een jaar of 5 inmiddels, in ons bezit. Betreft een 2-kamer appartement (65m2) uit 1995 in het centrum van Utrecht. Sindsdien is het non-stop verhuurd. Als we van de huur de overbruggingshypotheek betalen, houden we nog +/- 150 euro per maand over. De huurmarkt is behoorlijk goed in Utrecht, dus ik verwacht dat deze situatie stabiel blijft. Optie 1 is de dus blijven verhuren.

Optie 2 is in de verkoop zetten. Dat hebben we een jaar of drie geleden ook gedaan, zonder echt resultaat. De hypotheekschuld is ongeveer 230K. Een makelaar die laatst een inschatting heeft gemaakt, verwacht dat het huis ongeveer 215K kan opleveren; dat is in onze ogen zeker reeel. Dat betekent dus een restschuld van 15K. Deze moeten we dan meteen, inclusief de kosten voor de verkoop, afrekenen.

Dus nu is de vraag, wel of niet gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

vanDaal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:20:

Ons vorige huis is nog steeds, al een jaar of 5 inmiddels, in ons bezit. Betreft een 2-kamer appartement (65m2) uit 1995 in het centrum van Utrecht. Sindsdien is het non-stop verhuurd. Als we van de huur de overbruggingshypotheek betalen, houden we nog +/- 150 euro per maand over. De huurmarkt is behoorlijk goed in Utrecht, dus ik verwacht dat deze situatie stabiel blijft. Optie 1 is de dus blijven verhuren.

Optie 2 is in de verkoop zetten. Dat hebben we een jaar of drie geleden ook gedaan, zonder echt resultaat. De hypotheekschuld is ongeveer 230K. Een makelaar die laatst een inschatting heeft gemaakt, verwacht dat het huis ongeveer 215K kan opleveren; dat is in onze ogen zeker reeel. Dat betekent dus een restschuld van 15K. Deze moeten we dan meteen, inclusief de kosten voor de verkoop, afrekenen.

Ik zou van het overschot (~ € 150/m) langzaam maar zeker een stukje hypotheek aflossen. Op die manier verminder je langzaam maar zeker de restschuld. Zeker omdat die restschuld een gering percentage is en met de verwachting dat de huizenprijzen nog wel even zullen stijgen, zou ik wachten met verkopen totdat je een redelijke mate van zekerheid hebt, dat je niet meer met een restschuld zit, kan nooit al te lang (meer) duren.

NB: Dit is wat ik zou doen, je zult echt zelf je eigen overwegingen moeten maken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat vind de geldverstrekker ervan dat je het verhuurt, en dit wilt blijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Freee!! schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Ik zou van het overschot (~ € 150/m) langzaam maar zeker een stukje hypotheek aflossen. Op die manier verminder je langzaam maar zeker de restschuld. Zeker omdat die restschuld een gering percentage is en met de verwachting dat de huizenprijzen nog wel even zullen stijgen, zou ik wachten met verkopen totdat je een redelijke mate van zekerheid hebt, dat je niet meer met een restschuld zit, kan nooit al te lang (meer) duren.

NB: Dit is wat ik zou doen, je zult echt zelf je eigen overwegingen moeten maken.
Dit wilde ik ook zeggen. Utrecht Centrum zit je goed. En zolang je nette huurders hebt. Wat je nog wel mee moet nemen in je overweging is de staat van onderhoud. Verwacht je op korte termijn groot onderhoud te moeten doen (voor eigen rekening, neem aan dat er ook een VVE is) dan is het misschien aantrekkelijker om de restschuld te accepteren.
VVE betaal je ook uit de huuropbrengst neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

In principe met Freee!, als dat mogelijk is: Nog een jaar of wat blijven verhuren, zo veel mogelijk aflossen en nog even profiteren van de stijgende prijzen. Met als grootste risico natuurlijk de staat van onderhoud. Eigenlijk moet je het wel verkopen voor dat je echt grote kosten krijgt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Fiber schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Eigenlijk moet je het wel verkopen voor dat je echt grote kosten krijgt.
Alsof de koper niet naar de staat van onderhoud en de te verwachten kosten kijkt en dat van invloed laat zijn op de prijs. En dan hebben we het nog niet gehad over "verborgen gebreken".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

SeatRider

Hips don't lie

Verhuur je volgens de leegstandswet? Dat is in principe eindig, en dus niet non-stop. Bovendien vervalt op enig moment de dubbele hypotheekrenteaftrek, wat je sommetje ook nog wel negatief kan doen uit laten pakken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Freee!! schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

Alsof de koper niet naar de staat van onderhoud en de te verwachten kosten kijkt en dat van invloed laat zijn op de prijs. En dan hebben we het nog niet gehad over "verborgen gebreken".
Deels is dat waar natuurlijk. Echter ga je zelf wellicht ook beslissingen maken die potentiële kopers niet zouden maken waardoor jij er bedrag X in stopt terwijl het voor de kopers maar Y meerwaarde heeft.

Daarnaast ben je er zelf ook veel tijd aan kwijt, zeker als je het verhuurt is dat geen fijne situatie. Andere kant op schrik je wellicht weer kopers af als ze dat ook allemaal zelf moeten doen.

Het is een beetje koffiedik kijken in zulke gevallen. Hangt ook sterk van het type onderhoud af.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Bij ons wel beduidend meer kijkers na de prijsverlaging, maar nog geen kijkers. Misschien gewoon een kwestie van vakantie, dus laten we hopen dat richting september toch eens iemand wil komen :)

Wellicht nog een keertje 5k zakken, al wordt de restschuld met elke verlaging hoger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 20:11
Pathogen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:54:

Wellicht nog een keertje 5k zakken, al wordt de restschuld met elke verlaging hoger natuurlijk.
Ik ken je woning natuurlijk niet, maar misschien kun je bij de kijkers navragen waarom ze niet bieden. Misschien zit er iets in de knel qua kleur van je vloer of datering van de keuken. Dan kan het zijn dat je een paar duizend investeert ipv de prijs verlaagt en dan het huis wel verkoopt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

NiGeLaToR schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:59:
[...]

Ik ken je woning natuurlijk niet, maar misschien kun je bij de kijkers navragen waarom ze niet bieden. Misschien zit er iets in de knel qua kleur van je vloer of datering van de keuken. Dan kan het zijn dat je een paar duizend investeert ipv de prijs verlaagt en dan het huis wel verkoopt.
Even terug bladeren voor een Funda linkje...

Ik vind het eigenlijk wel een prima flatje als ik het zo weer eens bekijk. Je moet alleen wel in Vlaardingen willen wonen. Ben daar niet echt bekend, maar zal vast niet in de Elsevier top tien van meest geliefde woonplaatsen staan. Maar daar kun je zelf natuurlijk weer niet veel aan veranderen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 06-10 20:11
Fiber schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:21:
[...]

Even terug bladeren voor een Funda linkje...

Ik vind het eigenlijk wel een prima flatje als ik het zo weer eens bekijk. Je moet alleen wel in Vlaardingen willen wonen. Ben daar niet echt bekend, maar zal vast niet in de Elsevier top tien van meest geliefde woonplaatsen staan. Maar daar kun je zelf natuurlijk weer niet veel aan veranderen... O-)
Maar, kijkers komen niet kijken als ze niet in Vlaardingen wilden wonen, lijkt me :)
Tis maar een idee, misschien zit het hem niet per se in de prijs of de locatie, maar is het iets waar je zelf over heen kijkt (letterlijk). Makelaars zijn soms maar tot zekere hoogte behulpzaam is mijn ervaring.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:38

vanDaal

-ismeereentje

Bedankt voor de input :). Het neigt een beetje naar wat wij zelf ook al van mening waren. Het is vooral ook de inschatting van de huizenprijsontwikkeling en het risico dat je niet meer kunt verhuren.
naitsoezn schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Wat vind de geldverstrekker ervan dat je het verhuurt, en dit wilt blijven doen?
We hebben het niet aangegeven bij de geldverstrekker. Dus we verhuren het ook niet volgens de leegstandswet, want daar heb je toestemming van de geldverstrekker voor nodig. We hebben verder ook altijd netjes de hypotheek betaald, dus ik kan me voorstellen dat het voor de geldverstrekker best prima is zo. Met een overbruggingshypotheek los je niks af, dus de maandelijkse hypotheek gaat in hun zak. Maar de risico's van deze situatie moeten natuurlijk wel meegenomen worden in het overwegen van de twee opties. Dubbele hypotheekrenteaftrek is trouwens al heeel lang verlopen :+
Kornalt schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:35:
En zolang je nette huurders hebt. Wat je nog wel mee moet nemen in je overweging is de staat van onderhoud. Verwacht je op korte termijn groot onderhoud te moeten doen (voor eigen rekening, neem aan dat er ook een VVE is) dan is het misschien aantrekkelijker om de restschuld te accepteren.
VVE betaal je ook uit de huuropbrengst neem ik aan?
Ja klopt. Die 150 euro is netto, dus na aftrek van kosten voor VVE, verzekeringen, etc. Maar staat van onderhoud is een terecht punt. Het is een complex van 1995. Daarnaast zijn het maar twee kamers, dus echt veel onderhoud valt er niet te verwachten. De CV hebben we 2 jaar geleden vervangen. De keuken is inmiddels 20 jaar oud, dus dat zou kunnen. Maar of het echt noodzakelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
vanDaal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:57:
Bedankt voor de input :). Het neigt een beetje naar wat wij zelf ook al van mening waren. Het is vooral ook de inschatting van de huizenprijsontwikkeling en het risico dat je niet meer kunt verhuren.

[...]

We hebben het niet aangegeven bij de geldverstrekker. Dus we verhuren het ook niet volgens de leegstandswet, want daar heb je toestemming van de geldverstrekker voor nodig. We hebben verder ook altijd netjes de hypotheek betaald, dus ik kan me voorstellen dat het voor de geldverstrekker best prima is zo.
Maareh, wat vind je verzekeraar ervan? Stel de boel fikt af en het blijkt dat je er zelf niet woonde, dan heeft de verzekeraar een reden om je niks te betalen. De geldverstrekker zal dus ook een probleem zien wanneer je dat niet geregeld hebt.

Met een beetje geluk zet de verzekeraar een clausule op je polis dat je er zelf nu niet zit en is het opgelost. De laatste jaren zullen ze dit heeeeel veel voorbij zien komen.

[ Voor 9% gewijzigd door PLAE op 11-08-2015 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 20:31
NiGeLaToR schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Maar, kijkers komen niet kijken als ze niet in Vlaardingen wilden wonen, lijkt me :)
Tis maar een idee, misschien zit het hem niet per se in de prijs of de locatie, maar is het iets waar je zelf over heen kijkt (letterlijk). Makelaars zijn soms maar tot zekere hoogte behulpzaam is mijn ervaring.
Ik ben er absoluut NIET bekend, maar als ik voor mezelf spreek hebben wij in de plaats/omgeving waar we nu wonen, meerdere huizen bekeken. En daar zaten een aantal huizen tussen die (goed genoeg) voldeden aan onze eisen, maar dan was de locatie (net niet) wat we ervan verwachten.

Glasbak op de hoek (gerinkel in de avond als je buiten zat), leuk speeltuintje aan het plein van huis (helaas eigendom van de lokale hangjeugd, zo bleek later bij een wandelingetje in de avond langs het " nieuwe" huis). De supermarket+basisschhol lekker dichtbij (vooral in de ochtend extreme overlast van parkerende auto's in de straat).. etc...

Wat soms zo mooi lijkt, kan bij nadere inspectie toch best tegenvallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Nou, sinds vandaag staat onze woning ook op Funda en dit hebben we via Makelaarsland.nl gedaan.

Contact verloopt zeer prettig en soepel, zowel per mail, telefoon als online chat.

Goeie website voor het in elkaar zetten van je advertentie en duidelijke afspraken kunnen maken met de door Makelaarsland ingehuurde mensen voor de taxatie en fotografie!

So far so good, nu zelf verder aan de slag met promotie maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Lensent op 07-10-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je nu de wasmachine in de kinderkamer?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

NiGeLaToR schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:59:
[...]

Ik zou al blij zijn als ik kijkers kreeg :Y Gelukkig voorzie ik in de nabije toekomst leuke financiële ontwikkelingen en wordt het mogelijk om verder te gaan zakken en desnoods richting dumpprijs te gaan.

Qua presentatie, ja, misschien is het iets dat ik niet zie. Dat is voor een eigenaar altijd moeilijk, maar ik heb wel de indruk dat we een goede presentatie hebben afgeleverd.

(linkje)

En Vlaardingen, tsja, het woning- en vooral appartementaanbod is gewoon ontzettend groot. Ik vermoed dat daar ook ons grootste probleem ligt. Het is een prima appartement, maar het spring er nergens echt mee uit ten opzichte van de 100+ andere opties in dezelfde stad.

Qua leefbaarheid: de wijk waar het appartement staat is naar mijn mening niet onprettig, maar ook daar geen uitschieters. Vlaardingen zelf is een aantal jaren terug tot groenste stad van NL uitgeroepen. Tenminste, dat stond op de welkom-borden als je de snelweg afkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lensent schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:57:
Nou, sinds vandaag staat onze woning ook op Funda (http://www.funda.nl/koop/...67115-bontekoestraat-5-3/) en dit hebben we via Makelaarsland.nl gedaan.

[...]
Leuk flatje. Wel een beetje typische indeling met de slaapkamer toegang via de keuken en de badkamer. Op zich wel weer erg handig als je 's morgens haast hebt: Opstaan, douchen, graai in de koelkast en wegwezen...

En de VVE lijkt mij aan de dure kant, maar ook daar kun je weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Beste Van Daal,

Zolang er goede huurders inzitten zou ik het huis blijven verhuren en het zien als een spaarpot voor de oude dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Tsurany schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:59:
Heb je nu de wasmachine in de kinderkamer?
Ja, maar we wassen om z'n slaaptijden heen. Gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Fiber schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Leuk flatje. Wel een beetje typische indeling met de slaapkamer toegang via de keuken en de badkamer. Op zich wel weer erg handig als je 's morgens haast hebt: Opstaan, douchen, graai in de koelkast en wegwezen...

En de VVE lijkt mij aan de dure kant, maar ook daar kun je weinig aan veranderen.
Van oorsprong kon je ook via de woonkamer de slaapkamer binnentreden.
Daarom zie je daar nog een deurpost zitten. Dit was al zo toen ik het kocht en hebben we ook zo gelaten om makkelijk de mogelijkheid te bieden dit te herstellen.
Sommigen maken hier een leuke schuifdeur constructie van bijv.

Voor ons werkt de route slaapkamer > badkamer > keuken > woonkamer > werk ideaal en efficient ;)

VVE is idd wat duurder dan gemiddeld maar dit komt ook omdat we slechts 24 woningen in het gebouw hebben en wel gewoon een lift.

Daarentegen wordt het geld nuttig en goed besteed (volledige pui is vervangen en geisoleerd) en krijgen we elk jaar 3 a 400 euro retour vanuit het aandeel stookkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
wienesroa schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:56:
En daar zaten een aantal huizen tussen die (goed genoeg) voldeden aan onze eisen, maar dan was de locatie (net niet) wat we ervan verwachten.

Glasbak op de hoek (gerinkel in de avond als je buiten zat),
Tering, als dit al een spelbreker is dan heb je echt een uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
vanDaal schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:57:

Ja klopt. Die 150 euro is netto, dus na aftrek van kosten voor VVE, verzekeringen, etc. Maar staat van onderhoud is een terecht punt. Het is een complex van 1995. Daarnaast zijn het maar twee kamers, dus echt veel onderhoud valt er niet te verwachten. De CV hebben we 2 jaar geleden vervangen. De keuken is inmiddels 20 jaar oud, dus dat zou kunnen. Maar of het echt noodzakelijk is...
Klinkt inderdaad niet als iets waar je je zorgen over moet maken. Een investering in de keuken haal je er vrijwel nooit uit (kost je meer dan wat je aan hogere koopprijs gaat krijgen). En in dit geval doe je het ook nog eens niet voor jezelf ;) Zolang het er netjes uitziet (keuken en badkamer) kun je het beter zo laten. Een koper wil dat misschien liever zelf kiezen als hij het huis koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PLAE schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Vind ik een doodnormale eis. Elke avond gestoord worden door dat gerinkel kan erg vervelend zijn. Is een klote geluid en dat wil je niet je level lang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik hoop dan niet dat je iemand in de buurt hebt die saxofoon speelt ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PLAE schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:22:
Ik hoop dan niet dat je iemand in de buurt hebt die saxofoon speelt ofzo :D
Totaal ander geluid, lang niet zo doordringend en storend als glas in een glasbak. En als hij/zij een beetje goed kan spelen kan het zelfs toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Duidelijk nog nooit iemand in de buurt gehad die met zoiets begon _O-
Maar iedereen moet het voor zich weten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-10 23:29
Lensent schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:57:
Nou, sinds vandaag staat onze woning ook op Funda (http://www.funda.nl/koop/...67115-bontekoestraat-5-3/) en dit hebben we via Makelaarsland.nl gedaan.

Contact verloopt zeer prettig en soepel, zowel per mail, telefoon als online chat.

Goeie website voor het in elkaar zetten van je advertentie en duidelijke afspraken kunnen maken met de door Makelaarsland ingehuurde mensen voor de taxatie en fotografie!

So far so good, nu zelf verder aan de slag met promotie maken.
205 euro VvE, ik ben bang dat dat een grote bottleneck is. Dat was het bij ons wel, veel kijkers zijn er op afgehaakt, al was onze bijdrage 250 euro, maar wel voor een veel groter appartement (150 vierkante meter). Toen bij ons de belangstelling na een klein halfjaar afnam hebben we besloten de VvE-bijdrage gedurende vijf jaar naar 150 euro te verlagen, in de vorm van een bonus van 6.000 euro. Dat heeft gewerkt, toen was het appartement in een maand verkocht, 15 september is de overdracht. Dat brengt wel een ander probleem mee, onze nieuwbouwwoning is pas over een halfjaar klaar. En nu de huizenmarkt aantrekt en huurwoningen nog schaarser worden, is het hier in de Randstad erg lastig om voor een halfjaar een (gemeubileerde - scheelt een keer verhuizen) huurwoning te vinden. Een jaar lukt dan weer wel, maar dan smijten we een half jaar huur over de balk en daar hebben we natuurlijk geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 20:31
[...]

Haha, kan zijn dat de halve wijk daro besloot om wat glas weg t brengen. En dat op grote kracht erin te knallen. Maar was echt heel erg irritant. En het stond direct langs de schutting waar het terras/schuifdeur naar eetkamer was. Echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
e-bird schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

205 euro VvE, ik ben bang dat dat een grote bottleneck is. Dat was het bij ons wel, veel kijkers zijn er op afgehaakt, al was onze bijdrage 250 euro, maar wel voor een veel groter appartement (150 vierkante meter). Toen bij ons de belangstelling na een klein halfjaar afnam hebben we besloten de VvE-bijdrage gedurende vijf jaar naar 150 euro te verlagen, in de vorm van een bonus van 6.000 euro. Dat heeft gewerkt, toen was het appartement in een maand verkocht, 15 september is de overdracht. Dat brengt wel een ander probleem mee, onze nieuwbouwwoning is pas over een halfjaar klaar. En nu de huizenmarkt aantrekt en huurwoningen nog schaarser worden, is het hier in de Randstad erg lastig om voor een halfjaar een (gemeubileerde - scheelt een keer verhuizen) huurwoning te vinden. Een jaar lukt dan weer wel, maar dan smijten we een half jaar huur over de balk en daar hebben we natuurlijk geen trek in.
Ja, ik heb ook al bedacht aan een tijdelijke tegemoetkoming in de kosten als bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
wienesroa schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:49:
[...]

Haha, kan zijn dat de halve wijk daro besloot om wat glas weg t brengen. En dat op grote kracht erin te knallen. Maar was echt heel erg irritant. En het stond direct langs de schutting waar het terras/schuifdeur naar eetkamer was. Echt heel irritant.
Dat is wel heel dichtbij ja haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Lensent schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

Ja, ik heb ook al bedacht aan een tijdelijke tegemoetkoming in de kosten als bonus.
Waarom is dat zo hoog? Of zit er nog iets anders bij in?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Het is gewoon onderhoud pand, liftonderhoud, glasbewassing, schoonmaak, stookkosten voor het gebouw, schoonmaak en verzekering.

Dat is waar die kosten uit zijn opgebouwd.

En nogmaals, het is geen complex met 300 woningen dus dat maakt ook uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Lensent op 11-08-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Lensent schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:54:
Het is gewoon onderhoud pand, liftonderhoud, glasbewassing, schoonmaak, stookkosten voor het gebouw, schoonmaak en verzekering.

Met name de lift is duur. Onderhoud en reservering kwamen bij ons uit op zo'n honderd euro VvE-bijdrage per maand. Wij hadden overigens met zes appartementen (waarvan twee op de begane grond...) een lift. @Lensent: ik zou in mijn advertentie duidelijk maken wat uit de VvE-kosten wordt bekostigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Goeie tip, dank, is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03
e-bird schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:48:
[...]

Kijk voor de grap naar airbnb, met name de periodes van een half jaar kan net de periode zijn dat iemand op reis wilt. De verhuurd heeft dan geen kosten en is zeker geinteresseerd als het 1 huurder voor de hele periode betreft en jij waarschijnlijk een lagere huur plus dat de periode perfect overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Thanx voor de tip, ik ga op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lensent schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:54:

Ik geloof ook direct dat het geld nuttig besteed wordt en dus is 'duur' wellicht niet het juiste woord. Maar het blijft in verhouding veel geld voor iemand die een flatje van ongeveer 100k gaat kopen. Je betaalt dan maandelijks voor luxe die niet iedereen nodig heeft. Kun je verder ook weinig aan doen, maar het beperkt wel je kopersgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
True, dat krijg je met dalende huizenprijzen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Woei! Maandag een kijker gepland! Maar even de schoonmaak doen de komende paar dagen en wat kleine puntjes op i-tjes zetten.

... nerveus!

• Lensent
Mooi nieuws!

Ik zat gisteren als potentiele koper m'n eigen advertentie op te zoeken en het viel me op dat ik ergens op pagina 6 pas te zien ben.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik dingen als 360gr foto's, een filmpje etc allemaal onzin vind en dit dus niet hebben ingevuld. Als ik namelijk zelf een woning zoek dan zoek ik op de stad, type woning, max prijs en ga dan sorteren op prijs of op woonoppervlak.

De filmpjes bekijk ik nooit, de 360 gr foto's bekijk ik nooit dus voor mij heeft dit totaal geen toegevoegde waarde.
Zo is het label Tophuis voor mij ook geen trigger.

Hoe kijken jullie hier naar?

Een promolabel vind ik wel van toegevoegde waarde, je valt simpelweg meer op in de resultatenlijst.

• Kornalt
Lensent schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:06:
Mooi nieuws!

Ik zat gisteren als potentiele koper m'n eigen advertentie op te zoeken en het viel me op dat ik ergens op pagina 6 pas te zien ben.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik dingen als 360gr foto's, een filmpje etc allemaal onzin vind en dit dus niet hebben ingevuld. Als ik namelijk zelf een woning zoek dan zoek ik op de stad, type woning, max prijs en ga dan sorteren op prijs of op woonoppervlak.

De filmpjes bekijk ik nooit, de 360 gr foto's bekijk ik nooit dus voor mij heeft dit totaal geen toegevoegde waarde.
Zo is het label Tophuis voor mij ook geen trigger.

Hoe kijken jullie hier naar?

Een promolabel vind ik wel van toegevoegde waarde, je valt simpelweg meer op in de resultatenlijst.
Ben ik met je eens. Een filmpje is in 9 van de 10 gevallen ook alleen maar een afspeellijst van de foto's met een muziekje eronder. Bekijk ik eigenlijk nooit. Vind het zelfs irritant om naar te kijken omdat je niet op je eigen snelheid door de foto's kan.
Het zou toegevoegde waarde kunnen hebben als het een soort walk thru is, maar dan heb ik nog liever een plattegrond.

Een plattegrond heeft wel echt toegevoegde waarde. Die mis ik vaak als ik huizen bekijk. Een plattegrond maakt zoveel meer duidelijk over indeling, handige/onhandige verdeling van de ruimtes. Ook het inschatten van hoe groot een kamer is wordt wat makkelijker. Een huis dat te koop staat zonder plattegrond vind ik echt een gemis.

• Lensent
Plattegrond hebben we, maar dan in de vorm van een afbeelding tussen de foto's.
Misschien moet dit anders.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
[...]

Niet iedereen neemt genoegen met een huis wat niet op de ideale plek staat. Ik zal een huis ook niet kopen als het naast of vlakbij een glasbak, school, sportveld, snelweg, supermarkt, drukke doorgaande weg, café of friettent staat. Beperkt dat je zoekveld? Dat zeker. Maar dan nog heb je keuze zat en voldoen er genoeg huizen aan onze wensen.

Ik ga geen huis kopen, "om maar een huis te hebben" terwijl ik er niet 100% achter sta.

• Kornalt
Lensent schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:05:
Plattegrond hebben we, maar dan in de vorm van een afbeelding tussen de foto's.
Misschien moet dit anders.
Lijkt me prima. Misschien beter aan het eind maar tussenin kan ook. Voor een 'echte' plattegrond (zodat je ook een tabje plattegrond krijgt) moet je extra betalen. Ik weet zo niet meer of die verloopt maar kan me voorstellen dat je in dat geval geen zin hebt om elke keer te betalen. Als de plattegrond dan nog tussen de foto's staat is deze nog steeds beschikbaar en daar gaat het om.

Overigens, voor wie er geen heeft en er zelf wel 1 wil maken is floorplanner een handige site: http://nl.floorplanner.com/

• Lensent
Punt is dat als je 'officieel' een plattegrond hebt je dus wel hoger in de zoekresultaten komt dus misschien moet ik die 25e er maar voor over hebben :)

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:38:
[...]

Niet iedereen neemt genoegen met een huis wat niet op de ideale plek staat. Ik zal een huis ook niet kopen als het naast of vlakbij een glasbak, school, sportveld, snelweg, supermarkt, drukke doorgaande weg, café of friettent staat. Beperkt dat je zoekveld? Dat zeker. Maar dan nog heb je keuze zat en voldoen er genoeg huizen aan onze wensen.

Ik ga geen huis kopen, "om maar een huis te hebben" terwijl ik er niet 100% achter sta.
Precies, zo sta ik er ook in. Ik heb 5 jaar terug een huis gekocht in Utrecht, een dure plek om in je eentje iets leuks te kopen dus dan kan je niet álles hebben. Zelf vond ik het erg fijn werken om gewoon een hele reeks factoren op een rij te zetten, en dan te prioriteren naar wat je het belangrijkste vind.

• edddy
  • Laatst online: 25-08 23:28
Sinds 2 maanden heeft mijn moeder besloten de woning te gaan verkopen, deze staat nu op http://www.funda.nl/.

Volgens de statistieken word de woning goed gevonden, gemiddelde is 422 per dag. De verkoop verloopt via een makelaar, er staan in de buurt niet veel huizen te koop.
Toch komen er nog niet veel kijkers, misschien is er iets wat mensen dan weerhoud om langs te komen?

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zal misschien met de prijs te maken hebben? Ik ken het dorpje verder niet, maar ik zie (in een andere wijk weliswaar) woningen met 20+ m2 meer, voor een lagere vraagprijs....

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lijkt mij een keurig huisje, ziet er allemaal erg netjes en goed afgewerkt uit, maar inderdaad het lijkt mij op het eerste gezicht wel wat klein voor die prijs.

Maar bij nader inzien is er voor die prijs niet heel veel beters te vinden in IJsselstein. Wel groter, maar dan ouder en minder afgewerkt. Blijkbaar gewoon een duur dorp...

• ReseT
  • Niet online
Wat vinden jullie done of not-done wanneer de directe buren ook hun huis verkopen? Ik wil mijn woning verkopen en puur uit interesse heb ik dezefde makelaar van de buurman uitgenodigd. En wat blijkt, die zijn wel erg financieel aantrekkelijk! (kleine makelaar, net een jaar gestart)

Nu is het zo dat de buurman het voor een relatief hoge vraagprijs te koop staat. Eerste bewoners en gekocht in 2008. Ik wil juist snel van mijn woning af en heb het in een financieel betere periode gekocht. Bij mij kan ongeveer 10K van de vraagprijs af.

Ik wil niet teveel tegen hun concurreren qua prijs. Maar als ik het met een willekeurige makelaar in zee ga, doe ik dan niet het zelfde? Wellicht een andere makelaar zoeken?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lastig. Zijn de huizen exact hetzelfde, of zouden mensen bij gelijke prijs ook nog bewust voor de een of de ander kunnen kiezen...?

• Kornalt
ReseT schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:26:
Wat vinden jullie done of not-done wanneer de directe buren ook hun huis verkopen? Ik wil mijn woning verkopen en puur uit interesse heb ik dezefde makelaar van de buurman uitgenodigd. En wat blijkt, die zijn wel erg financieel aantrekkelijk! (kleine makelaar, net een jaar gestart)

Nu is het zo dat de buurman het voor een relatief hoge vraagprijs te koop staat. Eerste bewoners en gekocht in 2008. Ik wil juist snel van mijn woning af en heb het in een financieel betere periode gekocht. Bij mij kan ongeveer 10K van de vraagprijs af.

Ik wil niet teveel tegen hun concurreren qua prijs. Maar als ik het met een willekeurige makelaar in zee ga, doe ik dan niet het zelfde? Wellicht een andere makelaar zoeken?
Ik zou me daar niks van aantrekken. Een tijdje geleden had ik hetzelfde met mijn bovenburen. Die hadden hun appartement al 9 maanden te koop staan voor een in mijn ogen een veel te hoog bedrag. Ik heb die van ons toen te koop gezet voor 10K minder en die van ons was ook nog eens groter.
Als je wilt verkopen moet je dat gewoon doen ongeacht wat anderen doen. Een realistische vraagprijs geeft betere resultaten (in mijn geval 1e weekend 3 kijkers tov bovenburen geen kijkers).

Dus als jij vind dat jullie huizen minder waard zijn (of als een makelaar dat vind) en je vind het prima om minder te vragen dan zou ik dat gewoon doen.

• TheGhostInc
  • Niet online
edddy schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:38:
Sinds 2 maanden heeft mijn moeder besloten de woning te gaan verkopen, deze staat nu op http://www.funda.nl/.

Volgens de statistieken word de woning goed gevonden, gemiddelde is 422 per dag. De verkoop verloopt via een makelaar, er staan in de buurt niet veel huizen te koop.
Toch komen er nog niet veel kijkers, misschien is er iets wat mensen dan weerhoud om langs te komen?
FF voor de 'fun' gekeken, en dan blijkt dat in dit segment de 'nieuwe' woningen veel harder lopen dan de 'oude' woningen. (woningzoeker)
Dus blijkbaar zijn de mensen die aan het zoeken zijn naar huizen niet echt geïnteresseerd in de oudere huizen, maar juist op zoek naar de nieuwe huizen.

Als ik dan heel eerlijk naar de aangeboden woning kijk, dan is toch alles wel een beetje out-dated, balkenplafond in de woonkamer, allemaal simpele opdekdeuren, keuken is 'ok', met weinig bergruimte maar niet heel erg modern qua uitstraling (net zoals de hele inrichting). Ook al is de keuken brand-spanking new, dan nog moet iemand er wel 'van houden'. Een neutrale keuken is makkelijker. Nog los van de schrootjes? tegen het plafond.
Boven valt vooral op dat er geen dakkapel op staat, de buren hebben dat allemaal wel en er is verder niks 'spannends' aan de hele woning. De tuin is vooral een kostenpost als je niet van stenen houdt, want dan moet je alles gaan afvoeren.

Als ik voor minder ook dit kan kopen, dan ziet dat er meteen 10x frisser uit.

Ik wil niet te ongezouten overkomen, maar ook de kopers kiezen duidelijk de nieuwere woningen, en die groep laat jouw woning (voor deze prijs) links liggen. Een dergelijke woning zou voor mij toch zeker 20-25k aan verbouwing vereisen (dakkapel, woonkamer, mogelijk CV/Elektra/..., tuin?, keuken?). Dit is geen woning waar je direct intrekt, terwijl de prijs dat wel suggereert.

• PLAE
edddy schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:38:

Ik zou mischien wat plantjes in de tuin zetten (beetje kleur aanbrengen) nu zit er een foto tussen met alleeeeeen maar steen, straalt niks gezelligs uit. Heeft iemand misschien een mooie loungeset die ze even kan lenen voor de foto's? Achter het huis zou ik even 2 auto's op de oprit zetten (ook omdat het alleeeeen maar steen is) en dat wat tegen het schuurtje staat even uit beeld slepen. En nu ga ik mierenneuken, laat de makelaar die plattegrond ook wat kleur geven ipv alles blauw. De badkamer is ook wel gortdroog op dit moment. De zandbak misschien nog openzetten met wat speeltjes erin ofzo...maar daar twijfel ik over.

Die daling in prijs was de moeite niet waard overigens daar krijg je ook wel de indruk van dat er heel weinig ruimte in de prijs zit....maar misschien is dat ook het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door PLAE op 13-08-2015 19:43 ]

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PLAE schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:42:
[...]

Ik zou mischien wat plantjes in de tuin zetten (beetje kleur aanbrengen) nu zit er een foto tussen met alleeeeeen maar steen, straalt niks gezelligs uit. Heeft iemand misschien een mooie loungeset die ze even kan lenen voor de foto's? Achter het huis zou ik even 2 auto's op de oprit zetten (ook omdat het alleeeeen maar steen is) en dat wat tegen het schuurtje staat even uit beeld slepen. En nu ga ik mierenneuken, laat de makelaar die plattegrond ook wat kleur geven ipv alles blauw. De badkamer is ook wel gortdroog op dit moment. De zandbak misschien nog openzetten met wat speeltjes erin ofzo...maar daar twijfel ik over.
:D Je noemt allemaal dingen die ik juist prima aan de foto's vond. Steen in de tuin? Prima! Kun je juist zien hoe groot het is, en je kunt goedkoper van een stenen tuin een woestenij maken dan van een woestenij een stenen tuin. Auto's op de oprit? Ik denk altijd: Kon je niet éven de moeite nemen om die auto's weg te zetten zodat we kunnen zien hoe de oprit er nou echt uit ziet? Oeh, een natte badkamer. Foto's moesten even tussendoor? :P :P
Die daling in prijs was de moeite niet waard overigens daar krijg je ook wel de indruk van dat er heel weinig ruimte in de prijs zit....maar misschien is dat ook het geval.
Ok, hier ben ik het dan wel mee eens... ;)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ReseT schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:26:

Je wilt toch gewoon je huis verkopen? Wat hebben de buren daarmee te maken? Mijn ouders hebben hun huis voor een ton minder verkocht dan de oorspronkelijke vraagprijs van een bijna identiek huis 3 deuren verderop. Dat huis staat nu al ruim 4 jaar te koop. Dat van mijn ouders stond slechts 3 weken te koop.
Pagina: 1 ... 14 ... 208 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.