Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 125 ... 196 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr0BB
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15-04 23:01
Structurele prijsdaling zie ik overigens niet gebeuren, dit is denk ik een tijdelijke dip aangezien mensen moeten wennen aan stijgende rentes.

We zitten in tijden van inflatie, simpelweg geldontwaarding. Zolang de hypotheekrente zover onder inflatie zit daalt de reële rente alleen maar. Als je wat uitzoomt is inflatie over het algemeen alleen maar gunstig voor de absolute waarde in euro’s van een huis. Mits lonen meestijgen maar dat lijkt nu ook te gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
Mr0BB schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:01:
Structurele prijsdaling zie ik overigens niet gebeuren, dit is denk ik een tijdelijke dip aangezien mensen moeten wennen aan stijgende rentes.

We zitten in tijden van inflatie, simpelweg geldontwaarding. Zolang de hypotheekrente zover onder inflatie zit daalt de reële rente alleen maar. Als je wat uitzoomt is inflatie over het algemeen alleen maar gunstig voor de absolute waarde in euro’s van een huis. Mits lonen meestijgen maar dat lijkt nu ook te gebeuren.
Waar zie jij de lonen mee stijgen met de inflatie? Ruim 6% lager t.o.v. de inflatie gemiddeld genomen over de cao's. Dit jaar kan de Nederlander dus minder lenen maar kost dat lenen meer en wordt het leven duurder dan het salaris groeit en is er minder bestedingsruimte,

Hoe is het wennen aan stijgende rentes? Je kunt gewoon minder financieren op basis van deze rente en het kost je meer er is niet zo veel aan te wennen want er is geen keuze. De rente op de kapitaalmarkt is deze week overigens verder opgelopen en ik zie het R woord vaker voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

sprhnk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:55:
[...]

Waar zie jij de lonen mee stijgen met de inflatie? Ruim 6% lager t.o.v. de inflatie gemiddeld genomen over de cao's. Dit jaar kan de Nederlander dus minder lenen maar kost dat lenen meer en wordt het leven duurder dan het salaris groeit en is er minder bestedingsruimte,

Hoe is het wennen aan stijgende rentes? Je kunt gewoon minder financieren op basis van deze rente en het kost je meer er is niet zo veel aan te wennen want er is geen keuze. De rente op de kapitaalmarkt is deze week overigens verder opgelopen en ik zie het R woord vaker voorbij komen.
9,5% in 2,5 jaar tijd:
https://nos.nl/artikel/24...-5-procent-loonsverhoging

8,5% + 1.750 in 2 jaar tijd:
https://www.google.com/am...-er-flink-op-vooruit.html

Het Rijk in onderhandeling:
https://www.fnv.nl/nieuws...-ouwehand-nieuwe-cao-rijk

Enz..
Dus 2x modaal gaat er zo 8k op vooruit .

Schulden lossen zichzelf op. (En bestedingen uitstellen wordt nadelig).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr0BB
Sport_Life schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:06:
[...]

9,5% in 2,5 jaar tijd:

Enz..

Dit inderdaad. En CAO onderhandelingen lopen altijd achter op inflatie. Weet van vele grote corporates om me heen dat de vakbonden daar ook druk in onderhandeling zijn voor de nieuwe CAO’s.

Inflatie blijft simpelweg geldontwaarding. Je euro wordt minder waard. Zo ook voor je euro schuld. En daarmee woningwaardes en hypotheken.

Met wennen aan iets hogere rentes bedoel ik het kortstondige schrikeffect. Wat resteert is het besef dat rentes nog steeds historisch laag zijn en met huidige inflatiecijfer de reële rentes eigenlijk alleen maar dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr0BB
sprhnk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:55:
[...]

Dat valt allemaal wel mee. Financieringsruimte is nu iets beperkter maar wordt wel weer ingehaald door hogere lonen. Deze zullen wellicht niet 100% de inflatie halen maar wel genoeg stijgen om de lagere financieringsruimte nivelleren.

En het kost je niet meer. De maandlasten (netto) stijgen maar beperkt. Twee keer zo hoge rente is niet dubbele maandlasten. Die gestegen maandlasten worden ook zo ingelopen door loonsverhogingen.

Het blijft een simpele rekensom. Zolang de hypotheekrente zeer ruim onder inflatie zit, daalt de reële rente.

Maar een ieder mag gerust hoop houden op dalende woningprijzen hoor. Ik verwacht er, naast een tijdelijke stabilisatie door sentiment, niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
Sport_Life schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:06:
[...]

9,5% in 2,5 jaar tijd:

Enz..

Schulden lossen zich zelf niet op als de rente blijft stijgen natuurlijk dan worden juist een probleem en al die cao uitschieters zijn leuk maar volgens de AWVN is de gemiddelde cao stijging dit jaar 3% dat is dus de bulk waar je naar moet kijken. Kijk je daarna naar de inflatie cijfers van het CBS dik boven de 9%.

2x modaal gaat er een krappe 2300 euro op vooruit, echter dat is peanuts tegenover de extra kosten, aan brandstof voeding energie en andere levensmiddelen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...atie-9-6-procent-in-april

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sprhnk
Mr0BB schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:21:
[...]

Dat valt allemaal wel mee. Financieringsruimte is nu iets beperkter maar wordt wel weer ingehaald door hogere lonen. Deze zullen wellicht niet 100% de inflatie halen maar wel genoeg stijgen om de lagere financieringsruimte nivelleren.

Maar een ieder mag gerust hoop houden op dalende woningprijzen hoor. Ik verwacht er, naast een tijdelijke stabilisatie door sentiment, niets van.
Het verschilt ongeveer 200k aan rente extra op 400k in de loop van je hypotheek maar blijf vooral volhouden dat het wel mee valt. Kijk voor mij maakt het bal uit, ik zit hier al een tijdje en mijn rente staat nog wel een tijdje vast en ik heb van de overwaarde parade kunnen meegenieten en ga nergens heen dus ik hoop helemaal niks.
Ik geloof er alleen geen bal van dat flink oplopende maandlasten die duidelijk significant hoger liggen dan de cao stijgingen en een stevig oplopende rente geen drukkend effect gaan hebben omdat jij dat mee vind vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr0BB
sprhnk schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:43:
[...]

Het verschilt ongeveer 200k aan rente extra op 400k in de loop van je hypotheek maar blijf vooral volhouden dat het wel mee valt. Kijk voor mij maakt het bal uit, ik zit hier al een tijdje en mijn rente staat nog wel een tijdje vast en ik heb van de overwaarde parade kunnen meegenieten en ga nergens heen dus ik hoop helemaal niks.
Ik geloof er alleen geen bal van dat flink oplopende maandlasten die duidelijk significant hoger liggen dan de cao stijgingen en een stevig oplopende rente geen drukkend effect gaan hebben omdat jij dat mee vind vallen.
Vrijwel niemand kijkt naar de betaalde rente over de looptijd van de hypotheek. Men kijkt naar de maandlasten. Je moet immers wonen dus zolang men het kan betalen… En deze stijgen netto slechts beperkt bij een normale annuïteiten hypotheek. Dan blijft de financieringsruimte nog over. Tijd zal het leren of dit ingehaald wordt door de loonstijgingen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mr0BB schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Vrijwel niemand kijkt naar de betaalde rente over de looptijd van de hypotheek. Men kijkt naar de maandlasten. Je moet immers wonen dus zolang men het kan betalen… En deze stijgen netto slechts beperkt bij een normale annuïteiten hypotheek. Dan blijft de financieringsruimte nog over. Tijd zal het leren of dit ingehaald wordt door de loonstijgingen…
Mensen die nu huren en verhuizen naar koop, kijken ook naar rentekosten. Want huren zijn wel achter gebleven op de stijging in de huizenprijzen. Je kan nu niet meer voor dezelfde huur maandlasten hetzelfde huis kopen. Komt doordat je ook moet aflossen. Dus qua rente is het nog wel voordeliger dan huren, maar qua cashflow is het niet meer zo voordelig. Dat proefballon die banken hadden verzonnen voor duur huurders gaat dus ook niet meer op. De markt kantelt echter pas als er per 10 huizen geen 11 kopers meer zijn maar 9. Geen van de 10 verkopers wil dan huis nummer 10 zijn waar geen koper meer voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprhnk
Mr0BB schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Mja het is verplicht om dit bedrag te tonen als je een hypotheek afsluit, dus iedereen ziet dat. Verder mee eens dat mensen het grotendeels zullen negeren maar goed. Ten opzichte van de 1% zit je nu op 3% (en stijgende) dat is op het rente deel een 3x zo hoge last zit (ook met hra want dat had je bij 1% immers ook). Gaat bij een gemiddelde woning om honderden euro's extra lasten per maand, plus dus dat je tegen de 10% extra kwijt bent voor de rest van je levensonderhoud.

In 2022 gaat de gemiddelde nederlander er dus fors op achteruit, jouw aanname gaat alleen op als de inflatie de komende jaren flink daalt maar as is in het nu. Hebben kopers sinds een aantal maanden significant minder slagkracht ter beschikking.

Als de rente zou dalen en de inflatie zou dalen en de lonen zouden stijgen dan had ik aan jouw kant van deze discussie gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Sorry verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Scuderia110 op 05-06-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 01:18
THM0 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Ze opereren vooral in Leidsche Rijn. Dus vrijwel allemaal moderne, goed geïsoleerde huizen.
Meer specifieke cijfers heb ik niet, niet naar gevraagd. Ook geen idee of ze mensen opnieuw de markt op laten gaan op een later moment, je leest hier in het topic (en koop topic) wel dat het gebeurt maar dan met lagere vraagprijs. Geen idee of dat nou iets oplevert.
Toke_gt schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Waar in Utrecht wil je wonen?
Ik zie huizen in Leidsche Rijn en Vleuten terugkomen op de markt voor 40K lager. Huizen staan ook langer op Funda als beschikbaar. Evengoed was hier van de week een huis binnen 3 dagen verkocht voor flink boven de vraagprijs. Was wel verkoop aan kennissen van mensen die hier al woonden; de kopers hadden tot nu toe steeds misgegrepen.
Ik denk echt dat de verkoopwaarde ook hier afvlakt, dus de stijgende lijn is eruit en het krankzinnige overbieden is weg of wordt in ieder geval beperkt tot huizen die in positieve zin opvallen binnen het aanbod. Huizen waar ‘iets mee is’ (weinig slaapkamers, verouderde elektra/isolatie, erg smaakgevoelige keuken, belabberd uitzicht etc) zakken als eerste met vraagprijs.
Dus met een beetje geduld…
Zou je dan niet ook vast je nieuwbouw in Weesp verkopen? Als de prijzen zakken, zakt het daar immers ook, ook al is het nieuwbouw?

Ik las hier ook advies van een makelaar om eerst te verkopen. Dat is inderdaad ook zo’n signaal dat er een kentering gaande is.
Toevallig was Leidsche Rijn het zoekgebied. Merkte daar gedurende 2020-2021 heel goed hoe wij er qua overbiedingen telkens een schepje bovenop deden maar hoe het verschil met de uiteindelijke koopsommen telkens groter werd. Van één specifieke woning heb ik nog steeds pijn in m'n buik, en dat terwijl ik er altijd vrij nuchter in de huizenzoektocht heb gestaan.
Mr0BB schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Weespersluis? Gaan we ook heen. Voor ons ideaal, Amsterdam binnen handbereik maar wel de faciliteiten en sfeer van Weesp en Muiden binnen loopafstand. Waarom wil je weer terug?

Voorlopig verkoopt alles nog zeer rap daar. Recent nog tussenwoningen voor 1mio + gegaan, paar ton in een paar jaar tijd omhoog. Al zal het me niet verbazen dat die gekte, al dan niet tijdelijk, even voorbij zal zijn.
koerskii schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Gaan wij ook heen! Hallo buren 😉
Je ziet daar inderdaad huizen doorverkocht worden voor tonnen meer nog voordat ze opgeleverd worden.
Hello (toekomstige) buren!

Vooralsnog wordt het gewoon Weesp. Echter ivm de kinderen hebben we ons voorgenomen nog maar 1x te verhuizen. Utrecht is in eerste instantie het doel geweest omdat mijn familie inmiddels helemaal, meerdere gezinnen, ook met kinderen in Leidsche Rijn woont, terwijl de reden voor ons om in Amsterdam en eo te blijven steeds kleiner wordt. Wat mij vooral opvalt is dat het aanbod op Funda in de nieuwe gedeeltes wel super minimaal is, en als er dan iets verschijnt is het al verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 09:57
verstappen33 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:28:
[...]

Ik ben ook nog in de race met verkopen van mijn woning, en hou natuurlijk huizen in de gaten die elders in de wijk/stad te koop staan, ik zie af en toe toch wel lichte paniek ontstaan.

Een huis kwam 3-4 weken geleden te koop voor 450k.. Net huis, maar wel een aparte indeling die niet iedereen aanspreekt..
Vrijdag zag ik hem niet meer online staan, gisteren kwam die terug online met een nieuwe vraagprijs van 400k.

Die zitten volgens mij wel op hete kolen, of hebben gigantisch veel overwaarde waardoor ze ineens flink kunnen zakken.

Zo heb ik ook enkele andere huizen al iets zien zakken (10-20k) in een tijdsbestek van 4-6 weken na eerste publicatie.
Toevallig Arnhem? Wij gaan kijken bij een, net, huis dat van 450 naar 400 is gegaan. Lastig bieden nu. Kwartaal geleden moest je minimaal 15% overbieden op dit soort huizen. Nu heb je kan dat er nog steeds 15% overboden wordt, maar 5% onderbieden kan ook.... Dus wat ga je bieden? Wij zijn de laatste maande véél behoudender geworden in onze zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
supersoco80 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:00:
[...]

Toevallig Arnhem? Wij gaan kijken bij een, net, huis dat van 450 naar 400 is gegaan. Lastig bieden nu. Kwartaal geleden moest je minimaal 15% overbieden op dit soort huizen. Nu heb je kan dat er nog steeds 15% overboden wordt, maar 5% onderbieden kan ook.... Dus wat ga je bieden? Wij zijn de laatste maande véél behoudender geworden in onze zoektocht.
Ik zou bij al die huizen met een recent gedaalde vraagprijs, gewoon op de man af vragen wat ze nou echt willen hebben en anders door gaan naar de volgende. Zo blijf je bezig en duidelijk dat het huis te duur in de markt stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Hoe organiseren ze de bezichtigingen? Als je individueel een afspraak kan maken dan heb je opeens die tijdsdruk die er eerder was niet meer.

Uiteindelijk is het de keuze tussen twee risico's, teveel betalen of een woning mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
ANdrode schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Hoe organiseren ze de bezichtigingen? Als je individueel een afspraak kan maken dan heb je opeens die tijdsdruk die er eerder was niet meer.

Uiteindelijk is het de keuze tussen twee risico's, teveel betalen of een woning mislopen.
Het viel me op dat het huis al enkele weken te koop stond op Funda, dus gebeld. Toen vroegen ze wat ons uit zou komen en zijn toen de verkopende partij gaan bellen om in te plannen.

Overigens voor de verkopers een inzicht in waarom mensen afzeggen: Door de marktdruk heb ik ook veel bezichtigingen afgezegd. Dan zie je onder werktijd een nieuwe Funda advertentie die er met een snelle blik goed uit ziet. Je weet dat je dan geen tijd hebt om 's avonds nog eens goed te kijken. De kans is groot dat de bezichtigingen dan al vol zitten (hoewel dat nu dus minder is). Dus je belt meteen de makelaar en plant een bezichtiging. Die avond, of een avond later, ga je dan eens goed kijken. En dan blijkt het in eens onder een hoogspanningsleiding te liggen, een middelbare school als buren te hebben of benedenwinds van een rioolwaterzuivering te liggen. Dan bel je dus de bezichtiging af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 00:22
[...]

Bieden wat je ervoor over hebt als je er heel graag wil wonen. Zou ook zo lullig zijn als je de woning misloopt op 10k nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Paralize_nl schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Bieden wat je ervoor over hebt als je er heel graag wil wonen. Zou ook zo lullig zijn als je de woning misloopt op 10k nietwaar?
Daarvoor willen we het eerst bekijken ;)

Overigens is de grens van wat we acceptabel vinden aardig opgerekt door het geringe aanbod, deze valt door de ligging sowieso niet in onze 'must have' categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
supersoco80 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:53:
[...]
Overigens voor de verkopers een inzicht in waarom mensen afzeggen: Door de marktdruk heb ik ook veel bezichtigingen afgezegd. Dan zie je onder werktijd een nieuwe Funda advertentie die er met een snelle blik goed uit ziet. Je weet dat je dan geen tijd hebt om 's avonds nog eens goed te kijken. De kans is groot dat de bezichtigingen dan al vol zitten (hoewel dat nu dus minder is). Dus je belt meteen de makelaar en plant een bezichtiging. Die avond, of een avond later, ga je dan eens goed kijken. En dan blijkt het in eens onder een hoogspanningsleiding te liggen, een middelbare school als buren te hebben of benedenwinds van een rioolwaterzuivering te liggen. Dan bel je dus de bezichtiging af.
Het doel van een makelaar is om een goede verkoop te realiseren, deel daarvan is dat er genoeg bezichtigingen zijn.

Ik zou ontevreden zijn als er voor de luie vorm van verkoop (bezichtingingsdag) gekozen wordt waar te weinig opkomst is of te weinig biedingen uit komen.

Wat ik hier lees is dat makelaars hun proces aan moeten passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprhnk
supersoco80 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:36:
[...]

Overigens is de grens van wat we acceptabel vinden aardig opgerekt door het geringe aanbod, deze valt door de ligging sowieso niet in onze 'must have' categorie.
Dan zou ik er zeker ook niet all out voor gaan bieden. Je kunt ook vragen of er al een bod op tafel ligt, als dat niet zo is dan onder de vraagprijs bieden. Als het wel zo is dan vragen waarom dat bod niet goed genoeg is en waar ze naar op zoek zijn. Er komt altijd weer een ander huis op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
supersoco80 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:36:
[...]

Dat lijkt me evident :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydrogentje
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat zouden jullie doen? Afwachten? Opnieuw op funda zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hydrogentje schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:33:
***members only***

Misschien kan je makelaar achterhalen waarom die kijkers geen bod hebben gedaan, kan nuttige feedback opleveren, en vandaar weer verder. En verder ligt het aan je situatie, moet je weg, heb je een bepaalde prijs nodig voor overbrugging oid etc.

Succes in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

***members only***

Misschien kun je de Funda-link delen (evt. via DM)? Uiteraard zit de woning in een prijsklasse die niet voor iedereen toegankelijk is, maar als de woning echt zoals je aangeeft 'strak geprijsd' is dan vraag ik me toch af of er iets mis is met de woning of de funda-advertentie wat potentiële kopers afschrikt...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Harrie_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Misschien kun je de Funda-link delen (evt. via DM)? Uiteraard zit de woning in een prijsklasse die niet voor iedereen toegankelijk is, maar als de woning echt zoals je aangeeft 'strak geprijsd' is dan vraag ik me toch af of er iets mis is met de woning of de funda-advertentie wat potentiële kopers afschrikt...
En misschien is het niet de woning en prijs maar de wijk, locatie. Dichtbij het spoor, pal langs industrie/fabrieken, pal naast een coffeeshop of kroeg. Genoeg redenen voor mensen om dan geen bod uit te brengen. Of als het een traditioneel volksbuurtje is moet je er maar net tussen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydrogentje
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
Scuderia110 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Misschien kan je makelaar achterhalen waarom die kijkers geen bod hebben gedaan, kan nuttige feedback opleveren, en vandaar weer verder. En verder ligt het aan je situatie, moet je weg, heb je een bepaalde prijs nodig voor overbrugging oid etc.

Succes in elk geval.
De makelaar heeft dat handje kijkers allemaal nagebeld: redenen voor geen bod waren in de persoonlijk sfeer of zaken niet te veranderen aan het huis/wijk. Niet de prijs in ieder geval. Lijkt erop dat de markt hier echt op zijn gat ligt.

Ik heb buffers om 2 huizen aan te houden. Ik wil niet verhuren, dat heeft m.I alleen risico’s. Hoe doe je dat dan na verhuizing ? Je oude huis helemaal leeg laten staan? Of wat meubels achterlaten voor eventuele bezichtigen? Hopen op herstel van de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben zelf vrijdag nog wezen kijken bij een woning. Maar het ligt in een typisch volksbuurtje en de keuken wordt op drie punten onderbroken (deur naar woonkamer, aangebouwde badkamer en tuin) dat die echt compact is en niet makkelijk valt opnieuw in te delen. Dat eerste wist ik pas na een blokje om door de wijk en dat tweede werd bevestigd bij bezichtigen na het bekijken van de plattegrond. De badkamer kan ik niet naar boven doen bij gebrek aan ruimte boven zodat ik er een bijkeuken bij heb. Ruimte voor uitbouw is er evenmin gezien er een oversized schuur in de tuin staat. Dat is voor mij dus reden om geen bod uit te gaan brengen. Het kan dus heel divers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Hydrogentje schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:01:
[...]

De makelaar heeft dat handje kijkers allemaal nagebeld: redenen voor geen bod waren in de persoonlijk sfeer of zaken niet te veranderen aan het huis/wijk. Niet de prijs in ieder geval. Lijkt erop dat de markt hier echt op zijn gat ligt.

Ik heb buffers om 2 huizen aan te houden. Ik wil niet verhuren, dat heeft m.I alleen risico’s. Hoe doe je dat dan na verhuizing ? Je oude huis helemaal leeg laten staan? Of wat meubels achterlaten voor eventuele bezichtigen? Hopen op herstel van de markt.
Persoonlijk zou ik altijd minimaal een tafel met wat stoelen in een huis laten staan. Veel mensen zijn erg slecht in het inschatten van ruimtes en inbeelden wat het zou kunnen zijn of worden... Iets aan meubilair helpt een potentiële koper wel om de mogelijkheden van de ruimte te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 21:17
***members only***

Hi! Zou je m willen delen via dm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
[...]

Het kan natuurlijk dat de prijs van het huis in combinatie met wijk, afmeting tuin mensen afschrikt, waardoor er niet meer dan een handjevol kijkers is geweest. Bij een huis van ruim 6 ton hebben mensen bepaalde verwachtingen en misschien beantwoordt het daar niet aan. Daar kun je niet veel aan doen, anders dan de prijs verlagen. Wil je dat niet, dan rest geduld. Maar of de kansen daardoor beter worden in de huidige markt, zou ik niet durven zeggen.
Ik vind het wel bedenkelijk dat er niet 1 reactie is gekomen nadat het op funda is gezet. Dan zijn de foto’s niet goed, de tekst niet of de prijs is toch echt te hoog voor wat het is.

(Ik zie op funda maar 1 huis dat aan jouw beschrijving voldoet. Dat hoeft het niet te zijn natuurlijk, maar daarvan vraag ik me inderdaad wel af of de prijs niet te hoog is. Zeker gezien afmeting tuin en uitstraling straat, waar je als verkoper idd helemaal niks aan kunt veranderen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersoco80
***members only***

Sowieso opnieuw op Funda zetten. In de markt zoals die iig recent nog was bellen mensen gewoon niet meer als een huis meer dan ene paar dagen op Funda staat (wij hebben ons filter op < 3 dagen op Funda staan), omdat er dan of iets mis is met het huis, of het is al lang weg (meestal het laatste).

Check ook of het goed op Funda staat, als je zoekt met dat soort bedragen vink je zaken aan als 'woonuis', 'appartement', 'tuin', 'garage' etc... Als je die wel hebt, maar je huis komt niet naar boven als je dit op Funda aanvinkt gaat er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
***members only***

Als het een woning is als https://www.funda.nl/koop...605-van-lennepstraat-2-d/ dan denk ik dat het een kwestie is van geduld, want er zijn enorm veel van dit soort woningen te koop. Je moet maar net iemand vinden die €200.000 extra wil betalen om vlakbij Utrecht centrum te willen wonen i.p.v. in een buitenwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 20:14
Compuhair schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Als het een woning is als https://www.funda.nl/koop...605-van-lennepstraat-2-d/ dan denk ik dat het een kwestie is van geduld, want er zijn enorm veel van dit soort woningen te koop. Je moet maar net iemand vinden die €200.000 extra wil betalen om vlakbij Utrecht centrum te willen wonen i.p.v. in een buitenwijk.
Die woning had ik ook gegokt
Ziet er strak uit enige “minpunt” is dat er geloof ik een gsm mast op die schoorsteen naast dr woning staat? (Volgens Google maps dan op funda zie je hem niet)
Geen idee hoe zwaar dat weegt in deze woningmarkt (of dit uberhaupt de woning is :p)

[ Voor 17% gewijzigd door laurens0619 op 06-06-2022 11:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
Je kan via Kadaster online eenvoudig alle verkoopprijzen van jouw straat en omliggende straten opvragen. Kost een paar euro in totaal. Dan zie je of jouw vraagprijs realistisch is.
Misschien dat je met goed zoeken zelfs kan achterhalen hoelang ze te koop hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Of misschien eraan wennen dat >5k voor een tussenwoning anno 2022 niet meer realistisch is? Ik zie het in mijn oude wijk ook (andere stad), de hoge rente drukt de betaalbaarheid.

Ik denk trouwens ook dat er een grote groep is die denkt dat zoiets nog boven de vraagprijs weg gaat, wellicht helpt een open dag om die gedachte weg te halen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2022 11:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
***members only***

Net even bekeken. Was als Leidsche Rijn bewoner (huurhuis, maar al tijden op zoek) even benieuwd.

Het is een strak en mooi huis. Bouwjaar 2014 valt er niet aan af te lezen en dat is knap. Wat ik zie vanuit mijn optiek (gezinssituatie met kids) dan zou ik ‘afknappen’ op het tuintje en de buurt. Het zit ingesloten tussen een vrij drukke Vleutenseweg (veel ov verkeer en lompe harry’s in huurauto’s die in Lombok moeten zijn), het spoor, sociale huur die er wat minder uitziet én een tunnel. In een knotsgekke markt is het denk ik iets waar je langere tijd mee weg kon komen. Maar de tijden zijn veranderd (waar jij meteen het effect van voelt) en men is blijkbaar kritischer geworden en wil dit geld er niet meer voor neerleggen.

Hoop evengoed voor je dat je hem voor een mooi bedrag kwijtraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophuizenjacht
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:53
Mooi huis! Ik heb kort geleden wel voor bijna 7 ton een rijtjeshuis gekocht. Het is appels met peren vergelijken, maar mij bekruipt heel erg het gevoel te veel te hebben betaald gelet op deze berichten. Je weet het nooit, maar toch heel zuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuhair
Ophuizenjacht schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:55:
... voor bijna 7 ton een rijtjeshuis gekocht ... het gevoel te veel te hebben betaald ...
Waarschijnlijk wel, tenzij het de beste plek in Amsterdam is.
Maar goed, bijna iedereen die afgelopen tijd een woning heeft gekocht en is mee gegaan met de 20% stijging in een jaar heeft teveel betaald.
Is ook niet echt heel erg als je er 20 jaar blijft wonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
[...]

Check even met @Mvd1981, hij heeft ervaring met het laten inrichten van je woning door een professioneel bedrijf als het al leeg staat.

Generaliserende opmerkingen dat een tussenwoning geen 5 ton waard zou zijn, zijn niet behulpzaam voor @Hydrogentje en zelfs onnozel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
Mooi huis! Ik heb kort geleden wel voor bijna 7 ton een rijtjeshuis gekocht. Het is appels met peren vergelijken, maar mij bekruipt heel erg het gevoel te veel te hebben betaald gelet op deze berichten. Je weet het nooit, maar toch heel zuur.
Hier ook zomer vorig jaar een woning gekocht. Laat hem binnenkort hertaxeren, dan kom ik er wel achter of ik teveel heb betaald. De hypotheekrente a 1.5% voor 20 jaar vast met verhuisregeling vertegenwoordigd echter ook een waarde voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Het kan best zijn dat jij per maand minder betaalt dan iemand die nu een huis van 6 ton koopt. Of dat er opbrengst uit je vorige huis in zit die je er nu niet meer voor zou krijgen. Alles is erg relatief, waar het echt om gaat is dat je fijn woont tegen een prijs die je kunt opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
Toke_gt schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:52:
[...]

Het kan best zijn dat jij per maand minder betaalt dan iemand die nu een huis van 6 ton koopt. Of dat er opbrengst uit je vorige huis in zit die je er nu niet meer voor zou krijgen. Alles is erg relatief, waar het echt om gaat is dat je fijn woont tegen een prijs die je kunt opbrengen.
Dit maakt het wel lastig om het moment uit te kiezen om in te stappen. Dit geldt voor mij in ieder geval, als serieuze woningzoekende in Utrecht. Het liefst heb je een stem van boven die zegt: “NU KOPEN”. Helaas geloof ik niet in hogere machten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Dexter24 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:53:
[...]
Dit maakt het wel lastig om het moment uit te kiezen om in te stappen. Dit geldt voor mij in ieder geval, als serieuze woningzoekende in Utrecht. Het liefst heb je een stem van boven die zegt: “NU KOPEN”. Helaas geloof ik niet in hogere machten.
Het is ook echt ongelooflijk lastig om in te stappen. Wacht je, dan stijgt de rente misschien, maar worden huizen misschien goedkoper. Koop je nu dan daalt de rente misschien en worden huizen misschien duurder. Vier keer misschien, dat geeft wel aan hoe lastig het is.
Het ideale moment is er volgens mij nooit echt, er zijn altijd wel redenen om te wachten.
Ik zou in jouw situatie blijven kijken of het een verbetering is ten opzichte van je huurhuis nu. Is het maandbedrag rente lager dan het maandbedrag huur; ga je er qua locatie en m2 op vooruit, Hoe verhoudt het huis zich tot je toekomstplannen, hoe lang kun je er blijven wonen?
De markt is relatief en bepaalt eigenlijk alleen of het financieel kan en of je er tussen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij moeten binnenkort het huis van onze ouders leeghalen en verkopen. Het is een appartement, met de nodige achterstalligonderhoud. (Vooral optisch, dus verouderde (goede) houten vloer, behang dat vervangen moet worden en ook de keuken moet vervangen worden. Rest is volgens mij wel ok.)
Het probleem is dat mijn vrouw en ik beiden chronische ziekteklachten hebben en dus zeker zelf geen energie hebben om dat aan te pakken. Nou zit ik te denken om het gewoon as it is te koop te zetten. Op basis van deze sumiere info hoever zouden we dan procentueel ongeveer moeten zakken denken jullie tov huizen in de buurt?

Members only:

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 08:12
ArthurMorgan schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:32:
Wij moeten binnenkort het huis van onze ouders leeghalen en verkopen. Het is een appartement, met de nodige achterstalligonderhoud. (Vooral optisch, dus verouderde (goede) houten vloer, behang dat vervangen moet worden en ook de keuken moet vervangen worden. Rest is volgens mij wel ok.)
Het probleem is dat mijn vrouw en ik beiden chronische ziekteklachten hebben en dus zeker zelf geen energie hebben om dat aan te pakken. Nou zit ik te denken om het gewoon as it is te koop te zetten. Op basis van deze sumiere info hoever zouden we dan procentueel ongeveer moeten zakken denken jullie tov huizen in de buurt?

***members only***
Lijkt me een goed gesprek waard met een makelaar (Of meerdere makelaars). Een goed plan helpt in ieder geval met de afweging die je moet maken. En bij een goed plan wordt altijd rekening gehouden met jullie omstandigheden. Wellicht is er met € 2.000 heel wat werk uit te besteden wat je terug zult zien in de verkoopwaarde van je woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Toke_gt schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Ik vind het wel bedenkelijk dat er niet 1 reactie is gekomen nadat het op funda is gezet. Dan zijn de foto’s niet goed, de tekst niet of de prijs is toch echt te hoog voor wat het is.
Nog even naar de tekst gekeken van het huis dat in de fundaselectie opduikt (misschien niet het goede pand). Ik lees daarin nadruk op de zonnige tuin, terwijl de tuin een echt binnenstadsformaat heeft :*) . Mensen die een zonnige tuin willen, kopen mogelijk liever een huis op een groter perceel, verder uit het centrum. Misschien kun je de nadruk meer leggen op de locatie: in een oud wijkje op loopafstand van centraal station en binnenstad. Goed geïsoleerd, ruime lichte kamers en mogelijkheid voor vierde slaapkamer.

Verder denk ik dat mensen de straat/het wijkje wel kennen, maar niet deze nieuwbouw. Dus mogelijk dat daar het gevoel speelt dat dit huis veel duurder is dan andere huizen in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralize_nl
Dexter24 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Als ik niet zoveel huur zou betalen momenteel zou ik niet hebben gekocht denk ik, maar we gaan door nu te kopen er 250/maand op vooruit en we vinden de woning heel erg gaaf, dat scheelt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online

***members only***
Als de rest van het appartement (elektra, afvoer, verwarming, deuren, raamisolatie) echt ok is, zou ik helemaal niet met de prijs zakken. Als je ergens gaat wonen moeten vloer en behang altijd wel vervangen worden en een keuken is zo smaakgevoelig, misschien juist fijn dat mensen die naar eigen smaak en prijs kunnen plaatsen.
Afhankelijk van je locatie kun je het mogelijk ook prima verkopen aan een projectontwikkelaar die het voorziet van stalen deur en visgraatvloer, om het vervolgens voor een ton meer te verkopen. Daar moet je dan je ogen voor sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:55
Wat is "teveel betaald". Wij hebben eind vorig jaar misschien ook wel "teveel betaald". Maar als ik dan naar onze rente van 1,42% voor 20 jaar vast kijk en dat vergelijk met wat je nu kan lenen voor dezelfde maandlasten, dan kan ik alleen maar concluderen dat er wel erg veel van de door ons betaalde prijs af moet om op dezelfde maandlasten uit te komen.

Uiteindelijk betaal je de hypotheek over 30 jaar (nouja, deels 23 jaar ivm overzetten vd oude hypotheek voor de rente aftrek). Daarmee is de uiteindelijke prijs van de woning héél wat meer dan de koopsom op moment van aanschaf. En die uiteindelijke prijs is afgelopen halfjaar flink gestegen door de stijgende rentes.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01

Kju

***members only***
Over het algemeen zal je wat minder krijgen dan als je uit zou gaan van ‘kant-en klaar minus kosten om het kant en klaar te maken’.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paralize_nl
Compuhair schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Het is eigenlijk net aan de verkeerde kant van het spoor. Prima huis verder. Mss heel iets lager en opnieuw te koop zetten zodat mensen zien dat ‘t er nog is. Best vaak bewaard dus denk dat ‘men’ denkt: zal wel weg zijn.

Edit; wat voor bv ons als kopers meespeelde was de verwachting dat de vr pr een vanaf prijs is. Stel dat je wel budget hebt tot 650k, ga je niet bieden want ‘toch te duur’

[ Voor 11% gewijzigd door Paralize_nl op 06-06-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
Paralize_nl schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Als ik niet zoveel huur zou betalen momenteel zou ik niet hebben gekocht denk ik, maar we gaan door nu te kopen er 250/maand op vooruit en we vinden de woning heel erg gaaf, dat scheelt ;)
Wij huren voor een prima bedrag. Eengezinswoning (nieuwbouw) dichtbij het centrum van Leidsche Rijn. Zeer gewilde locatie en dat is merken aan de prijzen. Echter willen wij toch graag kopen want ik zie t geld momenteel wel verdampen, om het maar zo te zeggen. Ik zou graag de zolder, de trap en de tuin willen aanpakken en naar eigen smaak maken. Maarja, het is niet van mezelf en dat gaat me dan wel redelijk wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Het grote verschil zit in de maandlastig. Die zijn een stuk lager dan als je nu hetzelfde deel van de leenruimte had benut.

Ik denk dat zowel kopers als verkopers op dit moment het gevoel hebbnen dat ze te laat bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:05
Dexter24 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:29:
[...]

Wij huren voor een prima bedrag. Eengezinswoning (nieuwbouw) dichtbij het centrum van Leidsche Rijn. Zeer gewilde locatie en dat is merken aan de prijzen. Echter willen wij toch graag kopen want ik zie t geld momenteel wel verdampen, om het maar zo te zeggen. Ik zou graag de zolder, de trap en de tuin willen aanpakken en naar eigen smaak maken. Maarja, het is niet van mezelf en dat gaat me dan wel redelijk wat kosten.
Ga jij maar eens 7 ton annuitair financieren. Denk dat die maandlast hoger is dan je huurlasten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter24
ColeJ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Ga jij maar eens 7 ton annuitair financieren. Denk dat die maandlast hoger is dan je huurlasten op dit moment.
Dat weet ik wel zeker inderdaad. En dan hebben we het over honderden euro’s extra. Het gaat me ook niet om de huur. Het gaat om een plek voor ons gezin. Een vaste plek in een huis waar ik zelf wat mee kan. En dus een investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Dexter24 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Dat weet ik wel zeker inderdaad. En dan hebben we het over honderden euro’s extra. Het gaat me ook niet om de huur. Het gaat om een plek voor ons gezin. Een vaste plek in een huis waar ik zelf wat mee kan. En dus een investering is.
Niet alles wat je in een koophuis investeert, levert daadwerkelijk een meerwaarde op. Als het huis en locatie naar wens zijn, kun je een verbouwing van zolder of aanleg tuin ook zien als investering in woongenot nu en de komende jaren.
Andersgezegd: dikke kans dat een investering in een huis met de hoge vraagprijs en hoge rente van nu, uiteindelijk helemaal niets extra oplevert. Of dat je er zelfs verlies op lijdt.
Ik zou dus zeker ook kijken naar hoe je in het huurhuis het woongenot kunt optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Toke_gt schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Niet alles wat je in een koophuis investeert, levert daadwerkelijk een meerwaarde op. Als het huis en locatie naar wens zijn, kun je een verbouwing van zolder of aanleg tuin ook zien als investering in woongenot nu en de komende jaren.
Andersgezegd: dikke kans dat een investering in een huis met de hoge vraagprijs en hoge rente van nu, uiteindelijk helemaal niets extra oplevert. Of dat je er zelfs verlies op lijdt.
Ik zou dus zeker ook kijken naar hoe je in het huurhuis het woongenot kunt optimaliseren.
tja aan de andere kant als die daar 30 jaar blijft wonen kan je het best wel zien als een investering al is het maar voor de kinderen die er later klein geld van kunnen maken

niet iedereen verkoopt zijn boomhut na twee jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-06 12:04
Aankomende vrijdag worden er bij ons foto's gemaakt en de week erop zullen we als eerste in de stille verkoop gaan om vervolgens indien nodig het huis op funda te zetten.

Wij hebben onze verkoop iets naar voren verschoven van september naar Juni. Niet omdat we bang zijn met wat de markt gaat doen, maar voor onze gemoedstoestand. Het is fijn om te weten wat we kunnen gaan besteden voor ons nieuwe huis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:02
Hier zitten we in de laatste uurtjes van de bedenktijd, het zal allemaal wel goedkomen, maar toch wel een momentje om naar uit te kijken..
Bod hebben we 2 weken geleden al geaccepteerd, maar door lange weekenden en gedoe met digitaal tekenen zijn pas vorige week donderdag de handtekeningen gezet..

Natuurlijk houd ik nog steeds de markt in de gaten, maar het neemt nu echt snel af met geinterresseerde kopers,
Vrienden van ons willen ook verhuizen, wonen in dezelfde straat als ons, en hadden een zeer optimistische makelaar over de vloer gehad voor het verkopen van hun huis..

Van een dalende markt was geen sprake, ze konden nog makkelijk verkopen boven de vraagprijs, die imo ook veel te hoog zou zijn..
Vraagprijs zou 319k worden, maar naar mijn mening kun je makkelijk iets vergelijkbaars krijgen in de wijk voor 250-260.
De dip zou maar kort zijn en het tekort is hoog, zodra de oorlog voorbij is, en de rente daalt weer dan zou de huizenprijzen weer hard gaan stijgen..

Ik heb ze geadviseerd een 2e of 3e makelaar te laten komen om te zien of die ook zo enthousiast zijn..En op Funda naar gelijksoortige woningen te kijken... En misschien hier eens komen kijken. :)

Ben benieuwd of ze doorgaan met de verkoop voor die prijs.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Extrix schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:26:
Aankomende vrijdag worden er bij ons foto's gemaakt en de week erop zullen we als eerste in de stille verkoop gaan om vervolgens indien nodig het huis op funda te zetten.

Wij hebben onze verkoop iets naar voren verschoven van september naar Juni. Niet omdat we bang zijn met wat de markt gaat doen, maar voor onze gemoedstoestand. Het is fijn om te weten wat we kunnen gaan besteden voor ons nieuwe huis
ff nieuwsgierig :) waarom eerst in de stille verkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:25
Extrix schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:26:

Hoe pak je de stille verkoop aan? Wij zitten hier ook een beetje aan te denken, ons huis hoeft pas volgend jaar zomer verkocht te zijn maar zijn nu al wel bezig met verkoopklaar maken en foto's maken voor de verkoop. Dan kunnen we snel schakelen wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-06 20:16
***members only***

Het is een prima huis, maar qua sfeer in mijn ogen wel wat kil. Ik zou een verkoopstylist laten komen (of iemand die zoiets leuk vindt om te doen) en dan nieuwe foto's voor Funda laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Wat een hoop meuk krijg je in de brievenbus wanneer er een Te koop bord in de tuin staat.
Zelfs met een nee-nee sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4c2Q
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:36
Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:24:
Wat een hoop meuk krijg je in de brievenbus wanneer er een Te koop bord in de tuin staat.
Zelfs met een nee-nee sticker
Zoals?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
Reclame van verhuisbedrijven, zelfs reclame van de SNS bank dat ik welkom ben voor een oriëntatie gesprek voordat ik de zoektocht naar mijn nieuwe woning start :+

In welke tijd leven die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:12:
[...]

Reclame van verhuisbedrijven, zelfs reclame van de SNS bank dat ik welkom ben voor een oriëntatie gesprek voordat ik de zoektocht naar mijn nieuwe woning start :+

In welke tijd leven die?
Maar is dat geadresseerd aan bewoners van dit huis, of lukraak in de bus gegooid? Lijkt me niet dat er een bezorger de straten doorgaat op zoek naar Te Koop-borden. Eerder bedrijf dat funda afstruint en je adres op een lijst zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:15
Toke_gt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Maar is dat geadresseerd aan bewoners van dit huis, of lukraak in de bus gegooid? Lijkt me niet dat er een bezorger de straten doorgaat op zoek naar Te Koop-borden. Eerder bedrijf dat funda afstruint en je adres op een lijst zet.
Aan de bewoners van <adres> geadresseerd. Wij kregen ook post van paar verhuurbedrijven en van Ziggo. Drie of vier brieven geloof ik. Moet via makelaar of Funda/NVM zijn gegaan, kan bijna niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Aomi @F4c2Q @Toke_gt @THM0

Ik heb ooit een klant gehad die deed in meubels/interieur. Die gebruikten een script om wekelijks adressen van Funda te scrapen met status 'verkocht' om na een periode x de nieuwe bewoners gericht post te sturen met een aanbieding in de trant van 'kom nu je nieuwe bankstel uitzoeken met korting'. Direct marketing noemen ze dat geloof ik met een mooi woord :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Toke_gt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:03:
[...]

De meesten idd wel met postzegel maar 2 verhuisbedrijven die 't zelf in de bus gegooid hebben hier. Ik denk niet dat ze alle straten dagelijks afrijden, maar wel adhv funda even langs komen.

Maar idd wel alles geadresseerd 'aan de bewoners van dit adres'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
bie100 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:39:
[...]

ff nieuwsgierig :) waarom eerst in de stille verkoop ?
Wij hopen via deze weg een deal te vinden waarbij de koper de woning zo graag wil dat ie in onze ogen goed bod doet maar ook mee te gemoet wil komen in onze voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Blik1984 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Hoe pak je de stille verkoop aan? Wij zitten hier ook een beetje aan te denken, ons huis hoeft pas volgend jaar zomer verkocht te zijn maar zijn nu al wel bezig met verkoopklaar maken en foto's maken voor de verkoop. Dan kunnen we snel schakelen wanneer het nodig is.
Wij doen eigenlijk niet zoveel de foto's worden gemaakt plattegronden etc. Daarna gaat de makelaar zijn netwerk benaderen en de nieuwsbrief versturen

Wij hebben een makelaar die hier bijna alle nieuwbouw woningen verkoopt(nieuwe projecten) en hopen daar flink op mee te liften

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paralize_nl
verstappen33 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:36:

Van een dalende markt was geen sprake, ze konden nog makkelijk verkopen boven de vraagprijs, die imo ook veel te hoog zou zijn..
Vraagprijs zou 319k worden, maar naar mijn mening kun je makkelijk iets vergelijkbaars krijgen in de wijk voor 250-260.
De dip zou maar kort zijn en het tekort is hoog, zodra de oorlog voorbij is, en de rente daalt weer dan zou de huizenprijzen weer hard gaan stijgen..
Mooie glazen bol. De dip kan alleen maar kort zijn indien de oorlog snel voorbij is, anders no way jose.

De rentes moeten stijgen vanwege de inflatie. De energieprijzen zullen alleen maar zakken indien de oorlog voorbij is. Dan wordt wel het besteedbaar inkomen groter en zakt de inflatie een beetje. Blijven we in oorlog en in supplyshock, dan zal de markt afvlakken en zelfs iets dalen. Al denk ik dat mensen zich niet rijk moeten rekenen. Het tekort is er, de aanwas van mensen is er en bij dalende prijzen ligt alle nieuwbouw stil wat weer verhoging van bestaande bouw veroorzaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Hier stuur mijn makelaar ook een zelfde bericht. Ik wil rond de zomer verkopen, maar ze merken een teruggang in de markt en de makelaar raadde aan het nu in de verkoop te zetten.

Wat we niet doen. Maar spannend is het wel. Onzeker tijden..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aomi
MaStar schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Hier stuur mijn makelaar ook een zelfde bericht. Ik wil rond de zomer verkopen, maar ze merken een teruggang in de markt en de makelaar raadde aan het nu in de verkoop te zetten.

Wat we niet doen. Maar spannend is het wel. Onzeker tijden..
Inmiddels staan we in de verkoop maar aan de hoeveelheid geplande bezichtigingen is niet echt te zien dat de markt op z'n gat ligt...

Ik hou jullie verder wel op de hoogte wanneer alles rond en definitief is maar ik denk dat we bang zijn geweest om niks.
Aan de andere kant is rust en zekerheid me ook wel wat waard dus spijt hebben we zeker nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:23
Tja lastig, zo'n makelaar heeft ook een belang. Namelijk commissie opstrijken bij de verkoop. Kijk gerust eens in september/oktober in dezelfde wijk wat er uiteindelijk is gebeurd met de prijzen. Ben benieuwd!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
sdk1985 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:48:
[...]

Tja lastig, zo'n makelaar heeft ook een belang. Namelijk commissie opstrijken bij de verkoop. Kijk gerust eens in september/oktober in dezelfde wijk wat er uiteindelijk is gebeurd met de prijzen. Ben benieuwd!
Ja klopt, die heeft meerdere belangen. Maar in een groot dorp/kleine stad met maar 4 serieuze kantoren is een goede reputatie voor de makelaar heel wat waard denk ik.

Zoals ik het nu zie kan ik nu nog een leuk bedrag binnen hengelen, terwijl ik met een paar maanden wachten hooguit een net iets leuker bedrag binnen kan hengelen, maar wel met het risico dat het ook compleet de andere kant op kan gaan.

Zoals ik al zei, zekerheid en een goede nachtrust is me ook wat waard.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-06 20:16
Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Inmiddels staan we in de verkoop maar aan de hoeveelheid geplande bezichtigingen is niet echt te zien dat de markt op z'n gat ligt...

Ik hou jullie verder wel op de hoogte wanneer alles rond en definitief is maar ik denk dat we bang zijn geweest om niks.
Aan de andere kant is rust en zekerheid me ook wel wat waard dus spijt hebben we zeker nog niet...
Is het voor mensen die komen bezichtigen duidelijk dat jullie over dik een half jaar willen overdragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprhnk
Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Denk dat niemand die nu verkoopt en er al een tijdje zit spijt hoeft te hebben. In onze straat horen we wel dat het aantal bezichtigen terug loopt, eerst 20-30 nu 5-10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Kathia schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:17:
[...]

Is het voor mensen die komen bezichtigen duidelijk dat jullie over dik een half jaar willen overdragen?
Ik weet niet hoe dat gecommuniceerd wordt maar ik neem aan dat de makelaar daar geen geheim van maakt.

Wanneer wij in het verleden bezichtigingen plande vroegen we het ook gewoon aan de telefoon al en er werd altijd open antwoord op gegeven, en tijdens de bezichtigingen zelf werd het ook verteld dusja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprhnk
Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Ik weet niet hoe dat gecommuniceerd wordt maar ik neem aan dat de makelaar daar geen geheim van maakt.

Wanneer wij in het verleden bezichtigingen plande vroegen we het ook gewoon aan de telefoon al en er werd altijd open antwoord op gegeven, en tijdens de bezichtigingen zelf werd het ook verteld dusja...
Ik heb nog nooit een makelaar ontmoet die dat zelf verteld. Als koper is het verstandig om te vragen. En doorgaans zet je dit ook ik je koop contract, zo zou een meerwaarde kunnen zijn dat iemand bied met oplevering binnen 6 maanden met bijvoorbeeld x maanden verleningen indien nodig etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
sprhnk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Ik heb nog nooit een makelaar ontmoet die dat zelf verteld. Als koper is het verstandig om te vragen. En doorgaans zet je dit ook ik je koop contract, zo zou een meerwaarde kunnen zijn dat iemand bied met oplevering binnen 6 maanden met bijvoorbeeld x maanden verleningen indien nodig etc..
Misschien denk ik naïef maar als je zoiets niet van te voren vraagt/niet voor de bezichtiging al wil weten dan heb je geen haast met de overdracht en kun je ermee leven als het bij wijze van pas over een jaar plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:04
Hier (ik als koper) werd het vermeld bij bezichtigen en stond er een gewenste overdrachtsdatum op het biedingstormulier (gewenste overdrachtsdatum koper: xxx. Gewenste overdrachtsdatum verkoper: 31-01-2023). Wij vonden het geen probleem dus dezelfde datum ingevuld. Wij overbruggen zo’n 8 maanden dus tot sleuteloverdacht.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:39
De bedenktijd is verlopen, dus hier ook een update!
Members only:

Conclusie van ons en onze makelaar: de grootste druk lijkt er vanaf, zeker in het segment waar wij zitten. Ondanks de regio en staat van de woning. Gezien de verwachtingen was de promotie achteraf ook niet optimaal. Bijvoorbeeld de lage kosten voor energie en onderhoud hadden we beter kunnen benadrukken om de prijs t.o.v. verouderde concurrentie te verklaren. Maar al met al gewoon prima blij dat de verkoop rond is, met een opbrengst die objectief gezien gewoon echt meer dan prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aomi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Misschien denk ik naïef maar als je zoiets niet van te voren vraagt/niet voor de bezichtiging al wil weten dan heb je geen haast met de overdracht en kun je ermee leven als het bij wijze van pas over een jaar plaats vind.
In België is die termijn maximum 4 maanden na wat hier het 'compromis' heet - dat is niet de finale koopakte maar wel evengoed bindend. Dat 'compromis' kan snel worden getekend na aanvaarding van het bod (een paar weken later bv.). Die termijn kan niet verlengd worden, maar er kunnen wel afspraken gemaakt worden om de overdacht pas na de finale akte te plannen ipv gelijktijdig. Normaal horen daar wel compensaties voor de koper tegenover te staan (bv. omdat die extra kosten moet maken voor extra maanden huur etc). Die algemene richtlijnen voor compensaties staan gewoonlijk ook in de akte.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:23
millerman_sf schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:28:
De bedenktijd is verlopen, dus hier ook een update!

***members only***

Conclusie van ons en onze makelaar: de grootste druk lijkt er vanaf, zeker in het segment waar wij zitten. Ondanks de regio en staat van de woning. Gezien de verwachtingen was de promotie achteraf ook niet optimaal. Bijvoorbeeld de lage kosten voor energie en onderhoud hadden we beter kunnen benadrukken om de prijs t.o.v. verouderde concurrentie te verklaren. Maar al met al gewoon prima blij dat de verkoop rond is, met een opbrengst die objectief gezien gewoon echt meer dan prima is.
Zit hem IMO meer in de leencapaciteit die gedaald is door de hogere rente. Staat ook eigenlijk wel in het stukje. Mensen geven uit wat maximaal mogelijk is, dat maximum ligt nu lager. Kosten op lange termijn zijn in mijn ervaring minder een factor. Wellicht ander verhaal als er straks veel te koop staat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:39
Maximumbedrag speelt zeker mee, maar mensen kijken ook vaak naar het maandbedrag dat er bij hoort als je niet maximaal leent. Maar goed, achteraf gemijmer en analyse. Voor nu een fles champagne koud gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:05
Blik1984 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Ik vind het "snel schakelen als het nodig is" altijd een beetje vreemd. Wanneer is het dan ineens "nodig"? De tijdswinst tussen eerder foto's maken is misschien 3 dagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:25
ColeJ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Ik vind het "snel schakelen als het nodig is" altijd een beetje vreemd. Wanneer is het dan ineens "nodig"? De tijdswinst tussen eerder foto's maken is misschien 3 dagen?
Meestal heb je wel eerst wat tijd nodig om klusjes aan te pakken, op te ruimen en alles spic en span te maken. Ik heb 3 kinderen, dus dat doe je niet even tussendoor heel snel. Denk dat je er zo een aantal weken tot een maand tijdwinst mee maakt.

(en je hebt zelf wat meer profijt van de klusjes die je hebt uitgevoerd, maar dat is bijzaak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Borromini schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:36:
[...]

In België is die termijn maximum 4 maanden na wat hier het 'compromis' heet - dat is niet de finale koopakte maar wel evengoed bindend. Dat 'compromis' kan snel worden getekend na aanvaarding van het bod (een paar weken later bv.). Die termijn kan niet verlengd worden, maar er kunnen wel afspraken gemaakt worden om de overdacht pas na de finale akte te plannen ipv gelijktijdig. Normaal horen daar wel compensaties voor de koper tegenover te staan (bv. omdat die extra kosten moet maken voor extra maanden huur etc). Die algemene richtlijnen voor compensaties staan gewoonlijk ook in de akte.
In Nederland maakt dat niet uit voor zover ik weet.
Het enige waar je mee zit is dat een hypotheekverstrekker vaak maar een beperkte offerteduur heeft. Wij hebben zelf gekocht met de overdracht een jaar later en dat was eigenlijk ook het maximum wat mogelijk was, maar de meeste aanbieders hebben offertes van 3, 4, 6 of 12 maanden maximaal.

Omdat ik afgelopen nacht meteen slecht sliep ( :+ ) heb ik contact opgenomen met de makelaar en gevraagd of en hoe de verre overdracht medegedeeld werd.
Een aantal mensen vroegen het aan de telefoon al en die weten het nu en hebben toch gewoon een afspraak ingepland.

Daarnaast verkoopt onze makelaar ook huizen met een overdracht die pas in april of mei 2023 ligt en blijkbaar interesseert maar heel weinig mensen het dat de overdracht zo ver vooruit ligt. Het zal je 1 of 2 biedingen kosten zeggen ze, maar gezien het aantal bezichtigingen dat gepland staat hoeven we ons geen zorgen te maken, aldus de makelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Aomi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:16:
[...]
Een aantal mensen vroegen het aan de telefoon al en die weten het nu en hebben toch gewoon een afspraak ingepland.

Daarnaast verkoopt onze makelaar ook huizen met een overdracht die pas in april of mei 2023 ligt en blijkbaar interesseert maar heel weinig mensen het dat de overdracht zo ver vooruit ligt. Het zal je 1 of 2 biedingen kosten zeggen ze, maar gezien het aantal bezichtigingen dat gepland staat hoeven we ons geen zorgen te maken, aldus de makelaar.
Het was tot een paar jaar geleden ook de normaalste zaak van de wereld, dus ik zou me er niet druk om maken. Bovendien, in de huidige markt met totaal overspannen keukenleveranciers en klusjesmannen is het niet bepaald een voordeel om over twee maanden te willen verhuizen. En stel iemand wil echt vet de hoofdprijs betalen als je er maar over max6 maanden uitgaat, dan ga je voor die paar weken lekker luxe bij Landal logeren. Alles heeft zo zijn prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Buren hier van 2 onder 1 kapper, eergister huis te koop gezet, nu al 16 bezichtigingen ingepland (n=1) Eerste bod hadden ze al via de brievenbus binnen, maar ze wachten af. Makelaar verwacht nog flinke overbiedingen gezien het geringe aanbod hier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aemilius112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
Members only: title

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-06 17:28
Wij zijn helaas de dupe van het huidige sentiment op de markt. Afgelopen week is ons huis in de verkoop gezet nabij centrum Utrecht maar geen biedingen ontvangen. We hebben gelukkig de tijd vanwege het feit dat de oplevering van ons nieuwe huis over 1> jaar is. Hypotheek voor ons nieuwe huis is voor een laag rentepercentage. Hypothetisch gesproken, stel wij halen niet ons overbruggingshypotheek, zouden we dan het verschil kunnen bijplussen op ons hypotheek? Financieringsruimte is geen probleem. Ik bel morgen erover met onze Hypotheker maar was benieuwd of jullie het antwoord weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
Thomas19903 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:10:
Wij zijn helaas de dupe van het huidige sentiment op de markt. Afgelopen week is ons huis in de verkoop gezet nabij centrum Utrecht maar geen biedingen ontvangen. We hebben gelukkig de tijd vanwege het feit dat de oplevering van ons nieuwe huis over 1> jaar is. Hypotheek voor ons nieuwe huis is voor een laag rentepercentage. Hypothetisch gesproken, stel wij halen niet ons overbruggingshypotheek, zouden we dan het verschil kunnen bijplussen op ons hypotheek? Financieringsruimte is geen probleem. Ik bel morgen erover met onze Hypotheker maar was benieuwd of jullie het antwoord weten.
Geen biedingen nabij het centrum van Utrecht? Hier moet meer spelen, want zo hard is het echt niet afgekoeld.Vandaag nog net een bezichtiging weten in te plannen, huis stond pas een paar uur op Funda.

Het lijkt vooral wild twee kanten op te gaan: Of de bezichtigingen zitten in een paar uur vol, of je kan zo'n beetje dag en tijd kiezen die je wilt. Daar tussen in heb ik nog niet meegemaakt.
.

[ Voor 9% gewijzigd door supersoco80 op 08-06-2022 21:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• supersoco80
Het is niet dat mensen niet willen klussen, het is dat een klushuis gewoon niet haalbaar is. De levertijden van keukens en met name keukenapparatuur is een groot probleem, idem voor de badkamer. Vakmensen vinden is een nog groter probleem.

Wij zijn ook gestopt met naar klushuizen kijken, om exact die redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 01:18
Denk dat je dan wel een deel van de overbrugging kunt omzetten naar reguliere hypotheek, mocht dat op het inkomen passen. Wat wel nadelig kan uitpakken is dat er misschien opnieuw getaxeerd moet worden. Gaat de markt verder neerwaarts dan kun je daar misschien nog mee in de knel komen tegen die tijd. Ik zou nu vooral op safe proberen te spelen en waar mogelijk direct de hypotheek laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemilius112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-11-2024
supersoco80 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:28:
[...]

Het is niet dat mensen niet willen klussen, het is dat een klushuis gewoon niet haalbaar is. De levertijden van keukens en met name keukenapparatuur is een groot probleem, idem voor de badkamer. Vakmensen vinden is een nog groter probleem.

Wij zijn ook gestopt met naar klushuizen kijken, om exact die redenen.
Dat snap ik heel goed hoor, maar hier gaat het om woningen van 2015 - 2018 waar het meer gaat om een likje verf hier en daar. Met twee linkerhanden wordt alles lastig en als je echt aannemers nodig hebt, is het in deze tijd inderdaad niet makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas19903
supersoco80 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Geen biedingen nabij het centrum van Utrecht? Hier moet meer spelen, want zo hard is het echt niet afgekoeld.Vandaag nog net een bezichtiging weten in te plannen, huis stond pas een paar uur op Funda.

Het lijkt vooral wild twee kanten op te gaan: Of de bezichtigingen zitten in een paar uur vol, of je kan zo'n beetje dag en tijd kiezen die je wilt. Daar tussen in heb ik nog niet meegemaakt.
.
Ik zou niet weten wat er meer moet spelen. We hadden een goed aantal bezichtigingen maar over weekend heen zijn er veel afzeggingen geweest en op de dag van de bezichtigingen ook. Hoekhuis, drie slaapkamers met relatief grote tuin (40m2) op 7 minuten fietsen van binnenstad instapklaar. Enige is dat het een oud huis is 1910-1920.

[ Voor 37% gewijzigd door Thomas19903 op 08-06-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Wij zijn helaas de dupe van het huidige sentiment op de markt. Afgelopen week is ons huis in de verkoop gezet nabij centrum Utrecht maar geen biedingen ontvangen.
Dat is wel heel bizar. Zo snel kan het toch niet afkoelen....alles om mij heen gaat nog hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas19903
MaStar schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Dat is wel heel bizar. Zo snel kan het toch niet afkoelen....alles om mij heen gaat nog hard.
Regio?
Pagina: 1 ... 125 ... 196 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.