Wat mij is opgevallen in mijn verkoop traject is dat 80% van de kijkers zonder aankoop makelaar langs is gekomen.
Daar is natuurlijk niets mis mee, maar in hoeverre kun je een koper vertrouwen?
Ik weet niet of ze hun huiswerk qua maximale hypotheek etc goed hebben uitgevoerd?
Als ze al super onzeker overkomen met allerlei voorwaarden qua taxatie etc, in hoeverre zullen ze dan doorzetten met de koop???
Onze koper had een aankoop makelaar, en heeft zijn client ook wel goed doorgelicht voordat er een bod op tafel kwam, hij wil natuurlijk ook niet een blauwtje lopen door een client flink boven zijn kunnen te laten bieden..
Maar we hebben ook kijkers gehad die totaal niet serieus waren, alleenstaande moeder met 4 kinderen die werkloos was, en mogelijk met de overwaarde van haar eigen huis wel dit huis kon kopen..
Er is geen bod gekomen, maar mijn makelaar had al teveel "red flags" waarmee we moesten oppassen als ze een bod zou uitbrengen..
De voorwaarden moeten gewoon bij de potentiele koper passen, jou makelaar of hun aankoop makelaar kan dat prima inschatten wat het risico is dat de koop zal falen (of niet).
Tijdens de aankoop van mijn nieuwe woning werd ik namelijk ook helemaal doorgezaagd door de verkopende makelaar, die wilde onze achtergrond weten en wat voor werk we deden etc.. Om zo goed in te schatten of we serieuze kandidaten waren of niet..
Zo zijn we ook de "winnaars" geworden van ons nieuwe huis, een ander stel hadden eenzelfde bod neergelegd, maar waren zzp'ers, en hadden geen aankoop makelaar..
Mijn makelaar heeft nog extra informatie gegeven over ons dat wij de financiering zonder problemen voor elkaar zouden krijgen (gecheckt door hun eigen hypotheek afdeling), en dat gaf de doorslag...
Verkopers wilde geen gedoe met onzekerheden en hebben het daarom ons ook gegund.
[
Voor 23% gewijzigd door
verstappen33 op 27-05-2022 12:04
]