Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 104 ... 199 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26

Croga

The Unreasonable Man

Dat is ook wel waar wij een beetje mee zitten @Shadow_Agent. Het is een opwaartse spiraal die geen einde lijkt te kennen.
- Ik zet m'n huis te koop voor 250'000 euro
- Ik verkoop mijn huis voor 275'000 euro
- Mijn buurman laat een taxatie doen en door de verkoop van mijn huis komt die op 275'000 euro
- Hij zet zijn huis te koop voor 275K
- Hij verkoopt zijn huis voor 300K
- Volgende buurman zet dus zijn huis te koop voor 300K
etc.
etc.

Ooit moet dat toch ophouden?

Vandaar ook dat ik niet verwacht ons huis voor 10% boven de vraagprijs te verkopen. Alle financiele plannen zijn nu gebasseerd op verkopen voor de getaxeerde waarde maar die is in de laatste maand ook al met 10K omhoog gegaan.....

Afijn; ondertussen hebben we 2 bezichtigingen gepland dus ook hier loopt het wel weer. En hoe absurd ik bovenstaande verhaal ook vind, ik ga natuurlijk niet zomaar geld weg gooien. Dus ook ik heb liever wél die 10% dan dat ik hem niet heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Croga schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:05:
Dat is ook wel waar wij een beetje mee zitten @Shadow_Agent. Het is een opwaartse spiraal die geen einde lijkt te kennen.
- Mijn buurman laat een taxatie doen en door de verkoop van mijn huis komt die op 275'000 euro
etc.
etc.

Ooit moet dat toch ophouden?

Vandaar ook dat ik niet verwacht ons huis voor 10% boven de vraagprijs te verkopen. Alle financiele plannen zijn nu gebasseerd op verkopen voor de getaxeerde waarde maar die is in de laatste maand ook al met 10K omhoog gegaan.....

Afijn; ondertussen hebben we 2 bezichtigingen gepland dus ook hier loopt het wel weer. En hoe absurd ik bovenstaande verhaal ook vind, ik ga natuurlijk niet zomaar geld weg gooien. Dus ook ik heb liever wél die 10% dan dat ik hem niet heb....
Jouw voorbeeld is nog hoe het echt gaat ook ja...
Mijn ene buurman zet zijn huis voor 300k in te verkoop en verkoopt voor 320k.
Mijn andere buurman zet zijn huis voor 325k te koop en verkoopt vervolgens voor bijna 350k (zelfde makelaar).
Diezelfde makelaar stelt bij ons een vraagprijs van 350k voor met de belofte dat we er zeker 365k voor gaan krijgen.

Veel mensen die kwamen bezichtigen bij beide buren klaagden over de te kleine woonkamer maar toch wordt er zoveel overboden. Er is een grens die mensen willen betalen voor zo'n kleine woonkamer zou je zeggen...

Enfin, eerst zelf maar iets kopen voordat we tot verkoop overgaan. Ik heb er wel vertrouwen in, maar niet dat we voor zóveel gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:13

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

dat gebeurt ook wel gezien de hypotheekrente bijna niet verder kan dalen en als dat al zo is, dit geen grote verschillen in maandlasten/finaciering gaat brengen. In ieder geval neemt de financierbaarheid van dezelfde woning die "ineens" 50k meer moet kosten niet evenredig toe bij een daling van de rente. M.a.w., iemand die eerst nog voor 300.000 kon kopen, kan nu diezelfde woning voor 350.000 niet meer financieren, misschien wel 330.000. Of hij/zij moet natuurlijk ook weer meer overwaarde uit verkoop eigen woning krijgen ;) Maar goed, dan moet hij zijn oude woning wel voor die prijs kunnen verkopen. En dan moet die koper, dit weer gefinancierd krijgen. M.a.w. het is een wiel dat, zolang er geen breuk ontstaat perfect rond blijft draaien, maar wellicht zie je nu toch dat het wiel wat ovaal gaat worden. Geen idee verder, heb geen glazen bol.

Wat ik overigens wel vaak hoor (in de media oa.) mensen blijven wel kopen want je moet toch wonen! Dat klopt tot op zekere hoogte natuurlijk ook wel, maar het moet allemaal wel betaald worden. We gaan het meemaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Croga schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:05:
etc.
etc.
Zo gaat het in onze wijk ook, maar dan met bedragen x3. Buurman verkocht vorig jaar zijn woning voor X bedrag (9% boven de vraagprijs) nu zet iemand anders zijn woning voor X+21% te koop (!).
Wat moet ik dan voor verkoopprijs verwachten van onze woning als we die over een half jaar verkopen? Of anders gezegd: welk bedrag heb ik te besteden op de huizenmarkt 8)7 Te voorzichtig is zonde want dan had je duurder gekund (vrijstaand ipv 2 kap), maar te duur is weer riskant als de verkoop tegenvalt.

Stabiele prijzen zijn veel prettiger, ook als doorstromer.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Shadow_Agent schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:26:
[...]

dat gebeurt ook wel gezien de hypotheekrente bijna niet verder kan dalen en als dat al zo is, dit geen grote verschillen in maandlasten/finaciering gaat brengen. In ieder geval neemt de financierbaarheid van dezelfde woning die "ineens" 50k meer moet kosten niet evenredig toe bij een daling van de rente. M.a.w., iemand die eerst nog voor 300.000 kon kopen, kan nu diezelfde woning voor 350.000 niet meer financieren, misschien wel 330.000. Of hij/zij moet natuurlijk ook weer meer overwaarde uit verkoop eigen woning krijgen ;) Maar goed, dan moet hij zijn oude woning wel voor die prijs kunnen verkopen. En dan moet die koper, dit weer gefinancierd krijgen. M.a.w. het is een wiel dat, zolang er geen breuk ontstaat perfect rond blijft draaien, maar wellicht zie je nu toch dat het wiel wat ovaal gaat worden. Geen idee verder, heb geen glazen bol.

Wat ik overigens wel vaak hoor (in de media oa.) mensen blijven wel kopen want je moet toch wonen! Dat klopt tot op zekere hoogte natuurlijk ook wel, maar het moet allemaal wel betaald worden. We gaan het meemaken
Het probleem is dat meerdere instanties nu ook al waarschuwen dat er veel te veel wordt geleend, dus dat de risico’s enorm toenemen.
Er kan wel een huizen tekort zijn, maar de financiën van de meeste mensen rijkt niet tot de hemel.
En als er dan een corrigerende tik komt of de rente gaat stijgen komen veel mensen in de problemen.
Dan maar hopen dat je het voor 30 jaar hebt vast gezet en voorlopig niet hoeft te verhuizen en niet ziek of werkeloos wordt of gaat scheiden.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Hoe liggen typisch de verhoudingen tussen aanmeldingen voor bezichtiging via het netwerk van de makelaar (bericht aan zoekers van NVM makelaars) en via Funda?
Wij gaan later deze week op Funda maar vandaag is hij al het NVM netwerk in geschoten en op de Facebook pagina van de makelaar gezet. Tot nu toe 10 bezochtigingen gepland, dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat er pas vaart in zou komen nadat de Funda advertentie online ging.
Hoe hebben anderen dat ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:05
Hier exact hetzelfde als bij jou. Totaal niet verwacht. Maar geen idee hoe het doorgaans verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-07 01:11
Croga schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:33:
[...]

Mocht dat allemaal verkeerd gaan; op dit moment verkopen we het zelf met administratieve ondersteuning van een makelaar. Als het over 2 weken allemaal nogsteeds niet goed is gaan we naar een lokale makelaar toe (waar we in het verleden goede ervaring mee hebben). Daar eens vragen of hij nog mogelijkheden ziet in zijn netwerk.
Heb wel eens gelezen dat aankoopmakelaars hun kopers bewust weghouden van zelfverkopers. Om de branche te 'beschermen'. Vermoed jij ook zo iets of is dat te ver gezocht..?

Ik schrik eerlijk gezegd wel een beetje van de tegenvallers in dit topic. Vooral gezien ik pas over een jaar ga verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26

Croga

The Unreasonable Man

Laapo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:00:
Heb wel eens gelezen dat aankoopmakelaars hun kopers bewust weghouden van zelfverkopers. Om de branche te 'beschermen'. Vermoed jij ook zo iets of is dat te ver gezocht..?
Het zou zomaar kunnen. Ik heb nog geen enkele koper gesproken met makelaar dus er zit zeker een kans in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:03:
[...]

Het zou zomaar kunnen. Ik heb nog geen enkele koper gesproken met makelaar dus er zit zeker een kans in.
Mijn 1e huis heb ik gekocht via een advertentie in het plaatselijke suffertje, dat is wel 20 jaar geleden. Misschien kun je zelf iets doen om er ruchtbaarheid aan te geven, bij dat winkelcentrum ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Laapo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:00:
[...]

Ik schrik eerlijk gezegd wel een beetje van de tegenvallers in dit topic. Vooral gezien ik pas over een jaar ga verkopen..
Kijk deze aflevering van rader even: YouTube: Wanpraktijken makelaars: vette bonussen en vriendjespolitiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Croga schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:03:
[...]

Maar weinig mensen gebruijken aankoopmakelaars, atm vooral alleen in de oververhitte regios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:33
Naja, hier na 24 uur. 3K bekeken 7x bewaard en 4 afspraken.

Prima voor 24 uur lijkt mij, zullen er vast nog wel wat bijkomen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:23
Wat zijn jullie ervaringen met je huis opknappen voor de verkoop? In onze gang en 1 slaapkamer heeft onze pup een aantal jaar geleden wat hoekjes afgeknabbeld.. Ziet er niet uit natuurlijk dus wil graag de gang + deze slaapkamer opnieuw laten behangen. Kostenplaatje: 1000 euro. We hebben het geld, maar tis toch 1000 euro. (dit is laten doen door een behanger, als we iets niet kunnen...)

Deuren hebben ook wat krassen zwarte vegen, deze kan ik zelf verfen voor ~200 aan verf.

Betreft een anderzijds keurig apartement van ~75m2 (prijsklasse 220k-250k)

Dat verfen van de deuren lijkt me een nobrainer, alleen is dat 1000 euro behangen het waard denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:27
Waarom niet eraf steken en ook witten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
jessy100 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:06:
Wat zijn jullie ervaringen met je huis opknappen voor de verkoop? In onze gang en 1 slaapkamer heeft onze pup een aantal jaar geleden wat hoekjes afgeknabbeld.. Ziet er niet uit natuurlijk dus wil graag de gang + deze slaapkamer opnieuw laten behangen. Kostenplaatje: 1000 euro. We hebben het geld, maar tis toch 1000 euro. (dit is laten doen door een behanger, als we iets niet kunnen...)

Deuren hebben ook wat krassen zwarte vegen, deze kan ik zelf verfen voor ~200 aan verf.

Dat verfen van de deuren lijkt me een nobrainer, alleen is dat 1000 euro behangen het waard denken jullie?
Onze makelaar (in het verre zuiden des lands) gaf aan dat dat allemaal niet hoefde. Het verkoopt toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Hoeveel behang en verf moet er wel niet op dan met die prijzen? _O-
Beetje verf, kwastje, roller bij de Action kost niks, even wegpoetsen en klaar d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door HereIsTom op 14-09-2021 23:43 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Blackgold
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-05-2023
Hi, ik lees al tijden stilletjes mee. Nu dan toch een account aangemaakt, want er moet me iets van het hart. Ik ben nogal een stresskip en zit hier weer veel te veel over te malen.

Paar weken geleden hebben wij, doorstromers, een huis kunnen kopen hoera! De huizenjacht was een moeizaam proces, wat een wildwest taferelen zijn het geweest. En nu kan het leuke gedeelte beginnen: het verkopen van ons huis. Eindelijk aan de goede kant van de markt staan… dacht ik dan. Ik merk dat het goed willen verkopen van je huis op een ander soort niveau zenuwslopend is.

We wonen nu in een heel fijn appartement. Instapklaar en op gewilde locatie van een populaire stad waar momenteel veel wordt overboden. Recent is er een vergelijkbaar appartement hiernaast voor 15% boven vraagprijs verkocht.

Sinds een week staan we op funda en de aanmeldingen vallen me nogal tegen. Er waren drie blokken gereserveerd (de makelaar verwachtte dat we voor dit huis namelijk drie blokken nodig zouden hebben), maar we krijgen amper twee hele blokken vol. Dat zijn 12 bezichtigingen. Aanvankelijk waren dit er 14 trouwens, maar er hebben inmiddels alweer twee geannuleerd. Wat me extra nerveus maakt, als er maar niet meer mensen annuleren. Nu lees ik dat meerdere verkopers blijkbaar ook ervaren dat aantal kijkafspraken tegenvalt. Terwijl ik zelf voorheen met moeite een bezichtiging überhaupt kon plannen, met al die keren dat er al in de funda advertentie stond “wegens overwegende belangstelling zijn alle plekken vol blabla”. Dat lijkt nu helemaaaaal niet meer aan de orde.

Waar zijn alle kopers heen? Hebben mensen opeens massaal hun huizenjacht naast zich neergelegd? Of zit ik mezelf voor niks gek te maken. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:24

_Apache_

For life.

@Blackgold, hier een beetje hetzelfde gehad (weliswaar in 2018, maar toen was de markt ook al druk).
4k appartement, 90m, in Den Haag, 15min met de tram van de binnenstad.

Het had weken in de verkoop gestaan, en toen werd het stil. En er zou er nog een komen die al in de wijk woonde, maar groter wilde wonen.
En die was raak, er hoeft er maar 1 te zijn die doorkomt, en het is gepiept.

Liever 1 koper dan 20 kijkers.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Blackgold schreef op woensdag 15 september 2021 @ 01:23:
. Recent is er een vergelijkbaar appartement hiernaast voor 15% boven vraagprijs verkocht.
En jullie hebben nu dezelfde vraagprijs? Of de vraagprijs van dat appartement + die 15%?

Overigens is vergelijkbaar relatief, mensen denken al snel dat hun huis hetzelfde of beter is dan een ander huis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
Blackgold schreef op woensdag 15 september 2021 @ 01:23:
Hi, ik lees al tijden stilletjes mee. Nu dan toch een account aangemaakt, want er moet me iets van het hart. Ik ben nogal een stresskip en zit hier weer veel te veel over te malen.

Paar weken geleden hebben wij, doorstromers, een huis kunnen kopen hoera! De huizenjacht was een moeizaam proces, wat een wildwest taferelen zijn het geweest. En nu kan het leuke gedeelte beginnen: het verkopen van ons huis. Eindelijk aan de goede kant van de markt staan… dacht ik dan. Ik merk dat het goed willen verkopen van je huis op een ander soort niveau zenuwslopend is.

We wonen nu in een heel fijn appartement. Instapklaar en op gewilde locatie van een populaire stad waar momenteel veel wordt overboden. Recent is er een vergelijkbaar appartement hiernaast voor 15% boven vraagprijs verkocht.

Sinds een week staan we op funda en de aanmeldingen vallen me nogal tegen. Er waren drie blokken gereserveerd (de makelaar verwachtte dat we voor dit huis namelijk drie blokken nodig zouden hebben), maar we krijgen amper twee hele blokken vol. Dat zijn 12 bezichtigingen. Aanvankelijk waren dit er 14 trouwens, maar er hebben inmiddels alweer twee geannuleerd. Wat me extra nerveus maakt, als er maar niet meer mensen annuleren. Nu lees ik dat meerdere verkopers blijkbaar ook ervaren dat aantal kijkafspraken tegenvalt. Terwijl ik zelf voorheen met moeite een bezichtiging überhaupt kon plannen, met al die keren dat er al in de funda advertentie stond “wegens overwegende belangstelling zijn alle plekken vol blabla”. Dat lijkt nu helemaaaaal niet meer aan de orde.

Waar zijn alle kopers heen? Hebben mensen opeens massaal hun huizenjacht naast zich neergelegd? Of zit ik mezelf voor niks gek te maken. :(
12 is prima. Veel mensen komen niet meer omdat ze denken geen kans te maken, alleen mensen die kunnen overbieden komen nog.

Stel het lukt niet, wacht 2 maanden en je prijs is op eens goedkoop. Zo snel gaat het.

Sommige wachten ook op de NHG van 2022. Die zal naar verwachting van mij uitkomen op max 380K.

Zodra dat bekend is, zal het wel weer storm lopen. Bedoel met een rente van 0.7% en NHG. Je bent een rund als je niet koopt xD Gratis geld met garantie....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:50
Bschnitz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:37:
[...]

Zodra dat bekend is, zal het wel weer storm lopen. Bedoel met een rente van 0.7% en NHG. Je bent een rund als je niet koopt xD Gratis geld met garantie....
garantie voor de bank bedoel je toch?

• Bschnitz
bie100 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:19:
[...]

garantie voor de bank bedoel je toch?
Ook voor jou hoor, NHG beschermd jou ook wel hoor, kijk maar naar uitstel van executie. Die mensen waren heel blij ermee.

Soms kom je in een situatie terecht en dan ben je er heel dankbaar voor :)

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14
Volgens mijn eerste berekening zou de NHG grens rond de 350k komen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:50
Bschnitz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:50:
[...]

Ook voor jou hoor, NHG beschermd jou ook wel hoor, kijk maar naar uitstel van executie. Die mensen waren heel blij ermee.

Soms kom je in een situatie terecht en dan ben je er heel dankbaar voor :)
ken ook een hoop gevallen die de restschuld gewoon moesten terug betalen aan de NHG
banken en de NHG proberen toch vaak om onder die voorwaarden uit te komen

tenminste ik ken ze niet maar mijn neef is een advocaat financieel recht daar hoor ik soms wel verhalen van

behalve als er een Camara voor hun neus staat dan werken ze gewillig mee ;)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Ik vond het zelf de moeite niet waard om eerlijk te zijn. In mijn flat waren er ook flink wat stukken behang afgekrabt omdat ik er met jonge kittens kwam wonen, en alle plakplintjes in de gang waren er ook afgepulkt, want leuk om mee te voetballen. Maarja, als iemand het koopt gaan ze hoogstwaarschijnlijk toch wel verven/behangen, dus dan is het zonde van het geld en de moeite als ik 't opnieuw ga behangen. Dus dat heb ik gelaten, de nieuwe koper vond het ook helemaal prima. Die wou het toch lekker in z'n eigen stijl doen. Denk niet dat het me verder geld gekost heeft van zijn bod.

I have stability. The ability to stab.

• Bschnitz
CrazyOne schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:57:
Volgens mijn eerste berekening zou de NHG grens rond de 350k komen.
Dat is zonder A label ja, met staat die nu al 344.500 ofzo dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04

Gewoon Action-verf kopen, uiteraard niet de beste maar voor het oog is het prima. Meestal gaat de koper toch alles opnieuw schilderen. Dan ben je echt geen €200,- kwijt maar een paar tientjes.
Behang kun je er ook zelf afhalen of overheen verven, niet het beste maar het is puur voor het oog.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:14
NHG staat nu op max woningwaarde van 325k, dus dat mag de max hypotheek /taxatiewaarde zijn. Die extra 20k is voor verduurzaming.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga waarschijnlijk in oktober verkopen, wanneer de bouwer van mijn nieuwbouwwoning eens eindelijk gaat opgeven welke maand de oplevering wordt.. Nu stond er een paar maanden geleden een gelijksoortig huis op Funda in dezelfde straat en die is voor 395.000 op Funda gezet. Dit huis is qua m2 iets groter, iets grotere tuin, maar heeft weer een veel kleiner dakterras. Uiteindelijk is die voor de vraagprijs verkocht volgens onze verkoopmakelaar. Onze verkoopmakelaar geeft aan: Dat is geen wereldprijs geweest.

Ons huis (131m2, kleine tuin, ruim dakterras, parkeren in eigen voortuin, Energielabel B in een dorp/stad tegen Rotterdam aan) is volgens Walter Living in "goed onderhouden" staat 438.000 waard. Vorig jaar september (2020) getaxeerd voor 385.000.

Het andere huis dat voor 395.000 is verkocht heb ik ook opgezocht op Walter Living en die is in goed onderhouden staat volgens Walter Living 479.000 waard. Op de foto's op Funda is het gewoon een net huis, niet afgeragt ofzo, dus dat kan de lage prijs ook niet verklaren.

Nu moeten wij een verkoopprijs gaan verzinnen voor ons huis samen met de verkoopmakelaar. Ik vind het heel lastig. Waarom is dat andere huis zo goedkoop erop gezet en zonder overbiedingen verkocht? Zit Walter Living er gewoon 80.000 euro naast? Is het huis misschien verkocht voor een lagere prijs aan familie of een bekende? (zo ja, waarom dan op Funda zetten?).

De woningwaarde van mijn huis ook op andere sites opgevraagd zoals huispedia. Die geeft aan ergens tussen de € 429.000 - 451.000.

Ik heb de recente overbiedingen bekeken via Walter Living voor onze stad/dorp. Dat varieert tussen de -3 met een paar uitschieters naar 14%. Aangezien het andere huis zonder overbieding is verkocht zit ik er sterk aan te denken om de vraagprijs niet te laag te maken voor het geval er bij ons ook niet overboden zal worden.

Iastig dit :/

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:40
Bommes schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:42:
Bezichtiging vandaag was een jong lesbisch stelletje.
Waren extreem kritisch volgens onze makelaar.
Tuin te klein, locatie enz. Punten die van te voren ook te bedenken waren via de foto's, Google, tekst. En zaken waar wij niets aan kunnen veranderen.

Zou mij verbazen als ze verder gaan reageren.
Agh, wij waren 6 jaar geleden toen we ons huis kochten ook laaiend enthousiast. Maar ik heb mijn vrouw opdracht gegeven overal over te klagen... Even laten weten dat je niet te veel wil betalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

BasvanS schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:11:
[...]

Agh, wij waren 6 jaar geleden toen we ons huis kochten ook laaiend enthousiast. Maar ik heb mijn vrouw opdracht gegeven overal over te klagen... Even laten weten dat je niet te veel wil betalen ;)
Andere tijden .. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
Ik kan me geen tijd voorstellen dat het slim om te laten weten hoe graag je het huis wil hebben. Volgens mij is dat nooit goed voor de prijs.

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Bschnitz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:37:Sommige wachten ook op de NHG van 2022. Die zal naar verwachting van mij uitkomen op max 380K.
355K, met EBV 376.300 (99% zekerheid).

• Bschnitz
coazter schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:20:
[...]

355K, met EBV 376.300 (99% zekerheid).
Dat dus :) dank u voor de onderbouwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:13

Shadow_Agent

@jessy100 Voor wat betreft afhalen behang en ofwel opnieuw behangen, danwel verven: Bezint eer gij begint! Je weet niet wat er onder die behang laag zit. Misschien wel oneffenheden, gaten, scheuren whatever. Misschien steek je een stuk stuclaag/gipsplaat/steen los, kun je dat eerst gaan oplossen. Dan alles nog opnieuw behangen/verven. Dat kost gewoon te veel tijd naar mijn mening, daarbij is iets wat 90% vna de mensen doet toch oude behang eraf en iets nieuws erop. Zelfde met schilderwerk.

Ik zou er zeker niet aan beginnen. Beetje bijkleuren met wat verf kan uiteraard wel op plekken waar het erg opzichtig is. Maar behang wat stuk is of loslaat latne zitten. Ik had in mijn oude woning ook behang wat her en der losliet. Heb toen een tube plaksel gekocht in de bouwmarkt en een injectienaald. Behanglijm opgezogen en achter het behang gespoten. Beetje aandrukken en was weer als "nieuw".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aomi
BasvanS schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:20:
[...]

Ik kan me geen tijd voorstellen dat het slim om te laten weten hoe graag je het huis wil hebben. Volgens mij is dat nooit goed voor de prijs.
Als ik mijn huis zou verkopen en er liggen 2 goede (gelijkwaardige) biedingen op tafel dan zou ik persoonlijk het huis gunnen aan degene die er enthousiast over was en niet degene die de boel aan het afkraken was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Aomi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:04:
[...]

Als ik mijn huis zou verkopen en er liggen 2 goede (gelijkwaardige) biedingen op tafel dan zou ik persoonlijk het huis gunnen aan degene die er enthousiast over was en niet degene die de boel aan het afkraken was...
Dat is wat ik ook deed, helemaal toen ik hoorde dat het erfgenamen waren die gewoon een serieus bod zouden accepteren zonder gedoe. Ging helemaal laaiend enthousiast doen en dat ik altijd al op die locatie wilde wonen. En meteen voor alle anderen bezichtigingen goed en wel waren afgerond een bod doen. Blijkbaar had ik de gunfactor (onder de vraagprijs nog wel). Ze hebben 10 man afgebeld vervolgens.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
HellBeast schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:10:
Ik ga waarschijnlijk in oktober verkopen, wanneer de bouwer van mijn nieuwbouwwoning eens eindelijk gaat opgeven welke maand de oplevering wordt.. Nu stond er een paar maanden geleden een gelijksoortig huis op Funda in dezelfde straat en die is voor 395.000 op Funda gezet. Dit huis is qua m2 iets groter, iets grotere tuin, maar heeft weer een veel kleiner dakterras. Uiteindelijk is die voor de vraagprijs verkocht volgens onze verkoopmakelaar. Onze verkoopmakelaar geeft aan: Dat is geen wereldprijs geweest.

Ons huis (131m2, kleine tuin, ruim dakterras, parkeren in eigen voortuin, Energielabel B in een dorp/stad tegen Rotterdam aan) is volgens Walter Living in "goed onderhouden" staat 438.000 waard. Vorig jaar september (2020) getaxeerd voor 385.000.

Het andere huis dat voor 395.000 is verkocht heb ik ook opgezocht op Walter Living en die is in goed onderhouden staat volgens Walter Living 479.000 waard. Op de foto's op Funda is het gewoon een net huis, niet afgeragt ofzo, dus dat kan de lage prijs ook niet verklaren.

Nu moeten wij een verkoopprijs gaan verzinnen voor ons huis samen met de verkoopmakelaar. Ik vind het heel lastig. Waarom is dat andere huis zo goedkoop erop gezet en zonder overbiedingen verkocht? Zit Walter Living er gewoon 80.000 euro naast? Is het huis misschien verkocht voor een lagere prijs aan familie of een bekende? (zo ja, waarom dan op Funda zetten?).

De woningwaarde van mijn huis ook op andere sites opgevraagd zoals huispedia. Die geeft aan ergens tussen de € 429.000 - 451.000.

Ik heb de recente overbiedingen bekeken via Walter Living voor onze stad/dorp. Dat varieert tussen de -3 met een paar uitschieters naar 14%. Aangezien het andere huis zonder overbieding is verkocht zit ik er sterk aan te denken om de vraagprijs niet te laag te maken voor het geval er bij ons ook niet overboden zal worden.

Iastig dit :/
Ik zou me persoonlijk niet blindstaren op bedragen die dat soort sites aangeven. Er kunnen heel veel factoren meespelen, zoals bijvoorbeeld de afwerking van een huis. Die zie jij niet op de (funda)foto's bij een ander huis maar die kunnen je tijdens een bezichtiging zeker wel opvallen. Dat kan een potentiele koper er toe doen besluiten een lager bod uit te brengen 'want er zit nog veel werk in het huis'.

Daarnaast zegt een verkoopprijs ook niet alles. Misschien lag er een hoger bod op tafel maar waren de voorwaarden niet goed bij die (zoals bijv een opleverdatum die te ver in de toekomst lag) en wilde de verkoper gewoon zo snel mogelijk zijn huis kwijt en is hij/zij daarom met een lager bod akkoord gegaan.

• Blackgold
President schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:13:
[...]

En jullie hebben nu dezelfde vraagprijs? Of de vraagprijs van dat appartement + die 15%?

Overigens is vergelijkbaar relatief, mensen denken al snel dat hun huis hetzelfde of beter is dan een ander huis...
We hebben dezelfde vraagprijs. En “vergelijkbaar” is niet iets wat ik alleen zelf vind hoor, makelaar en buitenstaanders denken er ook zo over (sommige zeggen zelfs dat mijn huis “beter” is, maar daar ga ik niet vanuit). Vind het toch wel wat tegenstrijdig, je maakt zelf de enorme krapte mee en wanneer t tijd is om te verkopen lijkt die krapte qua bezichtigingen wel mee te vallen. Hoop dat dit geen slecht voorteken is.

Maargoed het is ook wel zo, dat je maar maar 1 goede bieder nodig hebt. Dus uiteindelijk zegt het aantal bezichtigingen niet zoveel..?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:26

ChUcKiE

Dus........

Klopt, ik zie dat dergelijke sites een lagere waarde aangeven voor ons huis dan dat er middels een taxatierapport in februari dit jaar aangegeven werd. De makelaar zei zelfs dat hij het nog wel hoger zou kunnen inzetten als het nodig was, maar dat hadden we niet perse nodig voor de hypotheek.
Juist in het vergelijk met andere verkochte woningen kun je nog wel wat afwijkingen zien in "berekende" waarde.
Blackgold schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:09:
[...]

We hebben dezelfde vraagprijs. En “vergelijkbaar” is niet iets wat ik alleen zelf vind hoor, makelaar en buitenstaanders denken er ook zo over (sommige zeggen zelfs dat mijn huis “beter” is, maar daar ga ik niet vanuit). Vind het toch wel wat tegenstrijdig, je maakt zelf de enorme krapte mee en wanneer t tijd is om te verkopen lijkt die krapte qua bezichtigingen wel mee te vallen. Hoop dat dit geen slecht voorteken is.

Maargoed het is ook wel zo, dat je maar maar 1 goede bieder nodig hebt. Dus uiteindelijk zegt het aantal bezichtigingen niet zoveel..?
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer, zeker als ik de afgelopen dagen/week hier teruglees. er lijkt een omslagpunt gekomen te zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door ChUcKiE op 15-09-2021 10:11 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackgold
Haha nou lekker dan. Zelf mega overboden en de hoofdprijs betaald voor het volgende huis en dan je eigen huis willen verkopen net wanneer omslagpunt daar is 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 21:56
Ik denk dat het gewoon de vakantietijd is. Komende weken zal het wel weer aantrekken. Daarbij zijn inderdaad de mensen die nu nog een bezichtiging plannen inderdaad de mensen die goed gevulde zakken hebben, dus uiteindelijk maakt het voor de verkopende partijen niks uit

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Aomi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:07:
[...]

Ik zou me persoonlijk niet blindstaren op bedragen die dat soort sites aangeven. Er kunnen heel veel factoren meespelen, zoals bijvoorbeeld de afwerking van een huis. Die zie jij niet op de (funda)foto's bij een ander huis maar die kunnen je tijdens een bezichtiging zeker wel opvallen. Dat kan een potentiele koper er toe doen besluiten een lager bod uit te brengen 'want er zit nog veel werk in het huis'.

Daarnaast zegt een verkoopprijs ook niet alles. Misschien lag er een hoger bod op tafel maar waren de voorwaarden niet goed bij die (zoals bijv een opleverdatum die te ver in de toekomst lag) en wilde de verkoper gewoon zo snel mogelijk zijn huis kwijt en is hij/zij daarom met een lager bod akkoord gegaan.
Het klinkt allemaal logisch wat je zegt. Het maakt alleen de beslissing voor het bepalen van de verkoopprijs niet veel makkelijker. Om die te bepalen ga je toch naar de omringende huisverkopen kijken. Dat doet een koper natuurlijk ook.

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:43:
@jessy100 Voor wat betreft afhalen behang en ofwel opnieuw behangen, danwel verven: Bezint eer gij begint! Je weet niet wat er onder die behang laag zit. Misschien wel oneffenheden, gaten, scheuren whatever. Misschien steek je een stuk stuclaag/gipsplaat/steen los, kun je dat eerst gaan oplossen. Dan alles nog opnieuw behangen/verven. Dat kost gewoon te veel tijd naar mijn mening, daarbij is iets wat 90% vna de mensen doet toch oude behang eraf en iets nieuws erop. Zelfde met schilderwerk.

Ik zou er zeker niet aan beginnen. Beetje bijkleuren met wat verf kan uiteraard wel op plekken waar het erg opzichtig is. Maar behang wat stuk is of loslaat latne zitten. Ik had in mijn oude woning ook behang wat her en der losliet. Heb toen een tube plaksel gekocht in de bouwmarkt en een injectienaald. Behanglijm opgezogen en achter het behang gespoten. Beetje aandrukken en was weer als "nieuw".
Ik zou het behang ook niet doen, herstellen van je behang zoals @Shadow_Agent aangeeft is prima. Waarschijnlijk pakken nieuwe bewoners dat sowieso aan.

Zwarte vegen op een deur zitten op de verf/lak, dus die kan je er vaak wel afkrijgen met bijvoorbeeld thinner (of tinner? :? ) o.i.d. Daarnaast heb ik in een vorige woning kleine beschadigingen weggewerkt met een penseel, dan valt de beschadiging niet op, zonder dat je gelijk een hele veeg verf ziet zitten.

Succes!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ChUcKiE schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:10:
Klopt, ik zie dat dergelijke sites een lagere waarde aangeven voor ons huis dan dat er middels een taxatierapport in februari dit jaar aangegeven werd. De makelaar zei zelfs dat hij het nog wel hoger zou kunnen inzetten als het nodig was, maar dat hadden we niet perse nodig voor de hypotheek.
Juist in het vergelijk met andere verkochte woningen kun je nog wel wat afwijkingen zien in "berekende" waarde.

[...]

Dat gevoel krijg ik ook steeds meer, zeker als ik de afgelopen dagen/week hier teruglees. er lijkt een omslagpunt gekomen te zijn.
Vakantietijd...

De huizen hier in het dorp / om het dorp bij Arnhem / Nijmegen, maar ook in de omgeving van Heelsum worden mensen ondertussen zonder dat hun huis te koop te staat benaderd om toch te verkopen... ik zie her en der al successen.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 21:56
Vorkie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:24:
[...]

Vakantietijd...

De huizen hier in het dorp / om het dorp bij Arnhem / Nijmegen, maar ook in de omgeving van Heelsum worden mensen ondertussen zonder te koop te staan benaderd om toch niet te verkopen... ik zie her en der al successen.
Mensen die hun huis niet te koop hebben staan worden benaderd om niet te verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
praliwi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:28:
[...]

Mensen die hun huis niet te koop hebben staan worden benaderd om niet te verkopen?
... foutje hersteld :)

@GermanPivo Ja ook het te koop zijn als mens ipv huis had ik aangepast :P

[ Voor 14% gewijzigd door Vorkie op 15-09-2021 10:32 ]

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:49
Never mind :)

[ Voor 12% gewijzigd door GermanPivo op 15-09-2021 10:31 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ach wellicht toch maar een bordje in de tuin....binnenkort te koop (via Funda).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-07 19:09
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:36
BasvanS schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:20:
[...]

In de huidige markt kan bij een bod wat min of meer gelijk is aan het hoogste bod de gunfactor een rol spelen.
Wanneer je als verkoper kan kiezen uit een bod van een zuurpruim of van een enthousiast stel wat gegarandeerd dolgelukkig zal zijn met het huisje, dan zal in de meeste gevallen het enthousiaste stel aan het langste eind trekken.

In een kopersmarkt waarbij huizen voor minder dan de vraagprijs verkocht worden, werkt dat omgekeerd. Dan denkt de verkoper bij een enthousiaste koper: je wilt het toch zo graag hebben, betaal er dan maar gewoon voor.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:21
Ivow85 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:46:
[...]

In de huidige markt kan bij een bod wat min of meer gelijk is aan het hoogste bod de gunfactor een rol spelen.
Wanneer je als verkoper kan kiezen uit een bod van een zuurpruim of van een enthousiast stel wat gegarandeerd dolgelukkig zal zijn met het huisje, dan zal in de meeste gevallen het enthousiaste stel aan het langste eind trekken.

In een kopersmarkt waarbij huizen voor minder dan de vraagprijs verkocht worden, werkt dat omgekeerd. Dan denkt de verkoper bij een enthousiaste koper: je wilt het toch zo graag hebben, betaal er dan maar gewoon voor.
Het kan in deze tijd zeker helpen. Een vriend van mij is landschapsarchitect en ging een huis kijken, blijkbaar bij een stedenbouwkundige. Brief geschreven wat hun huidige situatie is, en hoe moeilijk het voor hun is een huis te krijgen. Maar ook over de klik die ze voelden, door gedeelde interesse. Blijkbaar precies goed want ondanks (net) niet hoogste bod, wel het huis gegund gekregen. :D

[ Voor 3% gewijzigd door caspervc op 15-09-2021 10:54 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
HellBeast schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:19:
[...]

Het klinkt allemaal logisch wat je zegt. Het maakt alleen de beslissing voor het bepalen van de verkoopprijs niet veel makkelijker. Om die te bepalen ga je toch naar de omringende huisverkopen kijken. Dat doet een koper natuurlijk ook.
Maar wordt jij geacht de verkoopprijs te bepalen? Welke rol speelt jouw makelaar dan?
Een makelaar kent de markt en kent de wijk/dorp/stad/regio dus die zal toch zeker wel met een bedrag komen. Dan is aan jou enkel nog om te bepalen of je dat te hoog of laag vind.

Overigens vind ik het persoonlijk nogal onverstandig om een heel hoog bod te doen op een ander huis terwijl je afhankelijk bent van een goede verkoop van je eigen huis.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Aomi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:00:
[...]

Maar wordt jij geacht de verkoopprijs te bepalen? Welke rol speelt jouw makelaar dan?
Een makelaar kent de markt en kent de wijk/dorp/stad/regio dus die zal toch zeker wel met een bedrag komen. Dan is aan jou enkel nog om te bepalen of je dat te hoog of laag vind.

Overigens vind ik het persoonlijk nogal onverstandig om een heel hoog bod te doen op een ander huis terwijl je afhankelijk bent van een goede verkoop van je eigen huis.
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb een nieuwbouwhuis aangeschaft. Ik reken nog met de taxatiewaarde, dus volgens mij zitten we wel goed. ;-)

Uiteindelijk gaat de makelaar zeker een advies geven. Maar wat ik wil voorkomen is dat mijn huis te laag in de markt wordt gezet en er vervolgens niet of nauwelijks overboden wordt. De makelaar haalt dan alleen z'n schouders op: "Zo, dat had ik niet verwacht". En dan is het voor hem klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 15-09-2021 11:04 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

De bezichtiging die voor vanmiddag stond gepland is gisterenavond afgezegd door de geïnteresseerde. :/
Ze vonden het energie label te hoog en de kosten die er bij komen.

In de zelfde mail van onze makelaar om deze afspraak af te zeggen wel weer de mededeling dat er 2 nieuwe aanvragen waren. En dat ze die mensen gingen bellen om afspraken in te plannen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13

CeesKees

I rest my Kees

@Bommes Weer een domper... Maar laat je vooral niet uit het veld slaan. Ik denk dat je net de verkeerde timing hebt.

Je hebt maar een koper nodig, en die is er echt wel.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 19:05
Energielabel te hoog? 8)7 Welke kosten komen er bij een hoog energielabel? Dat betekent toch juist dat de GWE-kosten laag liggen?

Het zit niet mee he @Bommes! Gelukkig wel twee nieuwe aanvragen.

Wij hebben vandaag een eerste bezichtiging, in avant-premiere. De hoofdmoot van de bezichtigingen gaan volgende week door. Het gaat om familie van een van de buren, ze zijn al een hele tijd serieus op zoek naar een huis in de buurt. We moeten wel zelf de bezichtiging doen, beetje ongemakkelijk :P maar goed, we gaan het meemaken!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

marvel27 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:12:
Het gaat om familie van een van de buren.
Ik heb een leuke familie, maar zou er zelf toch niet voor kiezen om ernaast te gaan wonen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

marvel27 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:12:
Energielabel te hoog? 8)7 Welke kosten komen er bij een hoog energielabel? Dat betekent toch juist dat de GWE-kosten laag liggen?

Het zit niet mee he @Bommes! Gelukkig wel twee nieuwe aanvragen.

Wij hebben vandaag een eerste bezichtiging, in avant-premiere. De hoofdmoot van de bezichtigingen gaan volgende week door. Het gaat om familie van een van de buren, ze zijn al een hele tijd serieus op zoek naar een huis in de buurt. We moeten wel zelf de bezichtiging doen, beetje ongemakkelijk :P maar goed, we gaan het meemaken!
Te hoog/laag denk dat ze bedoelen: te slecht., het is label E
In werkelijkheid is het wel beter maar ik krijg de vloer en dak isolatie niet bewezen en dus wilde de gene die het label maakte het niet verhogen naar D.

Jullie succes met de bezichtiging.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Jammer dat ze daarvoor afzeggen, dat is namelijk ook wel iets dat je vooraf al weet. Maar goed, mooi smoesje voor ze.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Tja of het een smoesje is of iets waar ze werkelijk voor afzeggen doet er niet zo toe.
Ze zeggen af omdat ze of iets beters hebben gevonden of het huis toch niet zo interessant vinden

En dat is natuurlijk wel interessant voor ons om te weten.
Prijs te hoog, ja kan best, dus onze prijs net wat lager?
Of is het wat anders?

Nadeel is dat je niet echt in een ander zoekveld komt als je de prijs verlaagd.
Dus niet echt andere potentiele kopers te pakken krijgt.
Tenzij je onder de 3 ton gaat zitten maar dat is wel echt te laag.

Buurwoning, vergelijkbaar, even groot/klein, minder grond, ook verouderde badkamer maar iets neutraler dan bij ons, simpele en goedkope keuken, geen vaste trap naar zolder, geen dakkapel, "maar" 3 slaapkamers, enz
Is 1 jaar terug voor 310 verkocht. Vraag was 285 en is overboden tot 310.

Wij vragen nu 349.Als we zouden zakken naar ik zeg maar wat 329 is dat toch weer dik 1,5 jaar de hypotheek op deze woning wat je zomaar "weggeeft"

Of te wel:
Wachten we nog af en betalen we die dubbele hypotheek als dadelijk ons nieuwe huis passeert.
Of zakken we met de prijs in de hoop snel te verkopen.
We hebben nog spaargeld (genoeg) over dus de dubbele lasten kunnen we voorlopig nog wel dragen.

• Aomi
HellBeast schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:03:
[...]

Je hebt niet goed gelezen. Ik heb een nieuwbouwhuis aangeschaft. Ik reken nog met de taxatiewaarde, dus volgens mij zitten we wel goed. ;-)

Uiteindelijk gaat de makelaar zeker een advies geven. Maar wat ik wil voorkomen is dat mijn huis te laag in de markt wordt gezet en er vervolgens niet of nauwelijks overboden wordt. De makelaar haalt dan alleen z'n schouders op: "Zo, dat had ik niet verwacht". En dan is het voor hem klaar.
Maar je wil ook niet dat ie te hoog in de markt wordt gezet met het risico dat er nauwelijks kijkers komen.

Heb je meerdere makelaars langs laten komen voor een waardebepaling? Meestal weet je dan wel of je ongeveer goed zit. Als er eentje is die gouden bergen beloofd maar 4 anderen verwachten 10% minder dan weet je tenminste wel wat reëel is.

Ik heb er zelf 3 langs laten komen en die gaven alle 3 wel hetzelfde aan met wat ik zou kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@Bommes Misschien moet je het gewoon nog even de tijd gunnen.
Jaren geleden bij verkoop van ons huis moeten we bijna een jaar geduld hebben, maar als er iemand echt geïnteresseerd is maar het te duur vind zou hij ook een lager bod kunnen doen, zeker als men ziet dat het al iets langer te koop staat. Dus met de prijs zakken kun je later altijd nog doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13

CeesKees

I rest my Kees

@Bommes Wat betreft je vraagprijs...

Ik heb in 2019 mijn huis verkocht.
Ik wist dat buren in de straat het een (half?) jaar eerder voor 325 hadden verkocht (vraagprijs 299).
Destijds bewust mijn huis (wat ik als vergelijkbaar beoordeelde) voor 299 te koop gezet. Om footfall te genereren, en, omdat ik wist dat bij taxatie toch die 325 wel gehaald zou worden.

Uiteindelijk voor 353 verkocht.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Nl-jeff
  • Laatst online: 01-07 16:25
De bezichtigingen zijn bij ons gisteren geweest, we hadden oorspronkelijk 16 afspraken staan. maar Man wat viel mij het tegen dat er 7?! no shows waren. 1 of 2 is nog tot daar aan toe maar 7 is wel wat veul.
Hoedanook werdt net gebeld door de makelaar dat het eerste bod binnen was, (vrp350) bod 381 zonder financieringsvoorbehoud met bouwkundige keuringsvoorbehoud. nu gaat de makelaar de rest van de bezichtigingen na bellen voor biedingen, dus fingers crossed :) (hoop op 4ton gelet op de verkoopprijs van omligggende objecten vergelijkbare m2)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Aomi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:03:
[...]

Heb je meerdere makelaars langs laten komen voor een waardebepaling?
Nee, de makelaar waar we de nieuwbouwwoning hebben aangekocht had ons een heel goed aanbod gedaan wat betreft courtage om ons huidige huis te mogen verkopen. Daar hebben we gebruik van gemaakt.

• BasvanS
Ivow85 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:46:
[...]

Tuurlijk, maar er is een groot verschil tussen je twijfels laten merken of alles afzeiken ;). Laten we zeggen dat gematigd positief zijn altijd de voorkeur heeft boven huilen van blijdschap en meteen laten weten dat je het hoe dan ook gaat kopen omdat je net en miljoen hebt gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laapo

Zit ik dan met een peperdure nieuwbouwwoning die pas ergens in 2023 wordt opgeleverd.....

Ik ga even informeren bij een bevriende makelaar.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:27
Laapo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:55:
[...]

Zit ik dan met een peperdure nieuwbouwwoning die pas ergens in 2023 wordt opgeleverd.....

Want die wil je gelijk verkopen?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Replay256
  • Niet online
Laapo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:55:
[...]

We hebben ons vandaag toevallig teruggetrokken uit een nieuwbouwproject waar we voor waren uitgeloot.
Levering was pas in Q4 2024 dat vinden we iets te lang periode.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:23
Replay256 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:26:
[...]

We hebben ons vandaag toevallig teruggetrokken uit een nieuwbouwproject waar we voor waren uitgeloot.
Levering was pas in Q4 2024 dat vinden we iets te lang.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor:

Te lang om dan pas te verhuizen, of bang dat je huidige huis in prijs is gezakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
jessy100 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:29:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor:

Te lang om dan pas te verhuizen, of bang dat je huidige huis in prijs is gezakt?
Om eerlijk te zijn om beide redenen, we zouden dan volgens ons makelaar ons huis ergens begin 2022 op de markt zetten, dan ongeveer drie jaar gaan huren daarbij de dubbele kosten. En natuurlijk de onzekerheid dat de prijs van ons bestaande woning omlaag kan gaan te veel aan variabele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
VidaR-9 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:50:
[...]

Want die wil je gelijk verkopen?
Nee, het gaat mij om de verkoop van mijn huidige woning.

Maar ik ben er ook niet vies van om de woning direct te verkopen na oplevering. Dit zou ik dan alleen doen als er in een heel specifiek buurtje in Utrecht toevallig mijn droomwoning vrij komt. (En ik kan 'm betalen). De huidige woning die we nu hebben aangekocht is ergens ook een compromis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
Replay256 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:26:
[...]

Levering was pas in Q4 2024 dat vinden we iets te lang periode.
Begrijp ik volkomen. Dat ligt ook echt wel ver in de toekomst.

Ik heb de makelaar der makelaars van ons stadsdeel even gesproken. Die moest grinniken, het gaat nog steeds keihard. Pheww..

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:42
Nl-jeff schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:09:
De bezichtigingen zijn bij ons gisteren geweest, we hadden oorspronkelijk 16 afspraken staan. maar Man wat viel mij het tegen dat er 7?! no shows waren. 1 of 2 is nog tot daar aan toe maar 7 is wel wat veul.
Hoedanook werdt net gebeld door de makelaar dat het eerste bod binnen was, (vrp350) bod 381 zonder financieringsvoorbehoud met bouwkundige keuringsvoorbehoud. nu gaat de makelaar de rest van de bezichtigingen na bellen voor biedingen, dus fingers crossed :) (hoop op 4ton gelet op de verkoopprijs van omligggende objecten vergelijkbare m2)
Hoe is de buurt waar je verkoopt? Hoorde van mijn verkoopmakelaar dat no shows vaak komen doordat mensen vlak vantevoren pas een rondje door de buurt gaan lopen en dan opeens besluiten dat ze toch niet willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bschnitz
Mensen, rustig. Alleen omdat niet iedereen zijn woning binnen 2 weken verkoopt maakt dit geen omslagpunt haha.

Elke week kijken weer nieuwe mensen, ook al verkoop je in 3 maanden tijd is het prima.

Het tekort is niet ad-hoc weg ofzo.

Als er iemand is die zijn huis perse binnen 1 week kwijt wilt, zet hem goedkoper erop.....

Ben nu 36 uur verder en 7 afspraken, dat met de een na hoogste M2 prijs van de stad.

Had ik 500€ per M2 eraf gedaan had ik al veel meer gehad xD die mensen komen dan en kunnen niet overbieden, zit je met 7x rond de vraagprijs IPV wat je wilt.

Er zijn maar weinig mensen die willen betalen wat een woning nu zogenaamd waard moet zijn, iedereen wilt een goede deal.

• Nl-jeff
Bartske schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:39:
[...]

Hoe is de buurt waar je verkoopt? Hoorde van mijn verkoopmakelaar dat no shows vaak komen doordat mensen vlak vantevoren pas een rondje door de buurt gaan lopen en dan opeens besluiten dat ze toch niet willen.
De buurt is redelijk ok, Amsterdam west 🤷‍♂️. Had 1 afmelding die belde dat ze er van af zien omdat er geen balkon is. Waarop ik dacht: gast! Heb je de fotos of plattegrond niet gezien?! Maar heb geen haast dus we gaan t meemaken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Nl-jeff schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:36:
[...]

De buurt is redelijk ok, Amsterdam west 🤷‍♂️. Had 1 afmelding die belde dat ze er van af zien omdat er geen balkon is. Waarop ik dacht: gast! Heb je de fotos of plattegrond niet gezien?! Maar heb geen haast dus we gaan t meemaken
Wij hebben toevallig vandaag ons huis verkocht in Amsterdam-West (krabbel op het koopcontract). We hadden al in april een nieuw huis gekocht en hoopte op een verkoopprijs van 380. In onze begroting voor de aanschaf en verbouwing van het nieuwe huis zijn we daar ook vanuit gegaan.

Het is uiteindelijk 460 geworden. Erg blij dat we destijds niet gelijk ons eigen huis te koop hebben gezet. Nu maar eens gaan bedenken wat we met die extra overwaarde gaan doen oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
Bartske schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:39:
[...]

Mensen hebben in sommige regio's ook helemaal niet de tijd om eerst eens rustig een rondje door de buurt te gaan wandelen en daarna pas te bellen voor een afspraak. Tegen de tijd dat je 's avonds na je werk naar de wijk bent gereden, een rondje hebt gewandeld en de volgende ochtend de makelaar belt, is er een behoorlijke kans dat de agenda al volledig gevuld is.
Dus tja, dan krijg je helaas die omgekeerde volgorde.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Ivow85
Nl-jeff schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:36:
[...]

Zelfde verhaal als hierboven: leuk huis zien, snel bellen ivm FOMO en pas later nog eens op gemak (evt samen met partner als die er is) alles rustig nog eens bekijken en daarop besluiten dat er bij nader inzien toch te weinig woonwensen afgevinkt kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:41

Rmg

Wij hebben ook wel bezichtigingen afgezegd, we hadden zo vaak dat we een uur na dat het op funda was je al te horen kreeg dat je op de reservelijst kon.

Hier was ook de volgorde verkoopmakelaar bellen en dan pas partner inlichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Om de verkopers hoop te geven dat er nog geen omslagpunt is; gisteren 15u online gegaan op de website van de makelaar, en om 19u stonden we op Funda. Er staan nu 13 bezichtigingen gepland. 10 daarvan al voordat we op Funda kwamen. Apeldoorn, hoekhuis, 359k

[ Voor 5% gewijzigd door coazter op 16-09-2021 08:35 ]

Anoniem: 39993

Rmg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:36:
Wij hebben ook wel bezichtigingen afgezegd, we hadden zo vaak dat we een uur na dat het op funda was je al te horen kreeg dat je op de reservelijst kon.

Hier was ook de volgorde verkoopmakelaar bellen en dan pas partner inlichten
Aan de ene kant snap ik deze aanpak, maar aan de andere kant voelt het ook wel een beetje raar. Wij zijn eigenlijk nooit geïnteresseerd geweest in huizen in "de verkeerde buurt" en daar dus eigenlijk ook nooit gaan kijken. Hele mooie huizen gezien op Funda, waaronder ook minimaal 1 waarvan we eigenlijk op basis van de advertentie alleen al héél veel vinkjes konden zetten. Alleen jammer dat het ze voor ons gewoon in de verkeerde wijk stonden. Niet eens gaan kijken dus. We zijn regelmatig afgehaakt ná een bezichtiging, maar dat kwam dan toch écht door de woning.

Maar Ik kan me aan de hand van verhalen van collega's uit de regio Amsterdam ook wel weer voorstellen dat niet iedereen de luxe heeft om te kiezen voor een huis in buurt A of buurt B. Er is er op dit moment 1 aan het zoeken en die probeert ook gewoon overal te gaan bezichtigen. Als het huis ook maar een beetje geschikt lijkt, dan gaan ze er direct achteraan. Hij heeft me eens laten zien wat er in een week tijd nou aan "mogelijk engiszins geschikte huizen" op Funda komt in zijn toch niet al te kleine zoekregio.... bijna niets.

Bij de verkoop van onze oude woning vorig jaar hebben we ook maar 1 afzegging ontvangen en 0 no-shows. Daarom komt het voor mij misschien een beetje raar over, maar het kan ook een bevestiging van jouw stelling zijn: onze vorige woning stond voor gezinnen met kleine kinderen op een droomplek. Rustige buurt, volledig koop, heel veel groen in de buurt, alle dagelijkse voorzieningen op loopafstand, diverse speeltuintjes op loopafstand waaronder 2 in een heel groot en mooi park op 100 meter van de voordeur, aan het randje van een toch wel redelijk populair natuurgebied (dik 5 minuten lopen tot de bosrand).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
Ivow85 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:24:
[...]

Mensen hebben in sommige regio's ook helemaal niet de tijd om eerst eens rustig een rondje door de buurt te gaan wandelen en daarna pas te bellen voor een afspraak. Tegen de tijd dat je 's avonds na je werk naar de wijk bent gereden, een rondje hebt gewandeld en de volgende ochtend de makelaar belt, is er een behoorlijke kans dat de agenda al volledig gevuld is.
Dus tja, dan krijg je helaas die omgekeerde volgorde.
Heel begrijpelijk, maar wat let mensen om niet gewoon af te bellen van te voren?

Misschien staan er mensen op de reservelijst die wél heel graag in die buurt willen wonen en die krijgen nu niet eens de kans om te gaan kijken omdat een andere droplul het fatsoen niet heeft om af te bellen.

• Ivow85
@Aomi dat het wel zo fatsoenlijk (en verstandig voor de huizenzoeker zelf) is om af te bellen, heb je volledig gelijk in.

@Anoniem: 39993 wanneer het zoekgebied van de nieuwe woning buiten de regio ligt waar men nu woont én redelijk groot is, dan is het niet te echt te doen om vooraf van alle buurten al te gaan beslissen of het buurtje wel of niet geschikt is. Binnen een wijk kan 2 of 3 straten verderop een wereld van verschil maken. Van meerdere plaatsen voor elke straat vooraf in kaart brengen of het oké is... Succes, dan ben je al maanden bezig voordat je de daadwerkelijke zoektocht naar een woning kunt starten.

[ Voor 9% gewijzigd door Ivow85 op 16-09-2021 10:14 ]

Anoniem: 39993

Ivow85 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:13:
@Aomi dat het wel zo fatsoenlijk (en verstandig voor de huizenzoeker zelf) is om af te bellen, heb je volledig gelijk in.

@Anoniem: 39993 wanneer het zoekgebied van de nieuwe woning buiten de regio ligt waar men nu woont én redelijk groot is, dan is het niet te echt te doen om vooraf van alle buurten al te gaan beslissen of het buurtje wel of niet geschikt is. Binnen een wijk kan 2 of 3 straten verderop een wereld van verschil maken. Van meerdere plaatsen voor elke straat vooraf in kaart brengen of het oké is... Succes, dan ben je al maanden bezig voordat je de daadwerkelijke zoektocht naar een woning kunt starten.
Lijkt mij inderdaad dé logsiche verklaring. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht op een kleine 200 km afstand van het vorige huis. Maar.... de regio hier gaat hard, maar is nog niet oververhit. Wij hebben dus de luxe gehad om 1 nieuwe woonplaats te kunnen kiezen en ons volledig daarop te kunnen focussen. Maand een huis gehuurd via Airbnb (februari 2020) om de plaats wat beter te leren kennen en te bepalen welke buurtjes voor ons interessant waren. In grote lijnen (wijkniveau) wisten we al het een en ander omdat we eerder al een paar keer een paar hotelovernachtingen gedaan hadden hier. Toen in juni onze slag geslagen. :)

Bij de verkoop van onze vorige woning overigens ook aardig wat animo uit andere regio's gehad. Uiteindelijk ook verkocht aan mensen "uit het westen van het land".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

a.s. vrijdag 2 bezichtigingen gepland, volgende week dinsdag ook nog weer eentje.
Ondertussen blijven we iedere keer maar ons huisje opruimen en poetsen :P

Komt goed.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Bommes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:57:
a.s. vrijdag 2 bezichtigingen gepland, volgende week dinsdag ook nog weer eentje.

Komt zeker goed, maar klopt, dat poetsen en opruimen elke keer bij zo'n versnipperde bezichtigingsmomenten.....ik moet er niet aan denken, zeker niet met twee kleine kinderen :X

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

ChUcKiE schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:11:
[...]

Komt zeker goed, maar klopt, dat poetsen en opruimen elke keer bij zo'n versnipperde bezichtigingsmomenten.....ik moet er niet aan denken, zeker niet met twee kleine kinderen :X
Wij hebben "maar" 1 kind, van 6 maanden. :+
Dus wat speelgoed opruimen en zo hoort er ook bij.
Voor de rest is het hier in huis nog zo als toen de foto's zijn gemaakt.
Alles zo goed als opgeruimd en uit het zicht.
1 kratje met keuken zooi, olie, spatels, voeding voor de baby, enz, dingen die op het aanrecht staan, dat kratje gaat de bijkeuken in bij bezichtiging.
Dan nog een verhuisdoos voor de zithoek, wat kussens, tablet, dekentjes enz gaan daar in en die door de zolder op.
Dat was het ongeveer wel.
Oh ja en in de badkamer even de tandenborstels en handdoeken uit het zicht halen.
En natuurlijk ff stofzuigen door het hele huis.

Na deze paar weken van bezichtigingen is het ondertussen wel weer tijd om wat onkruid te gaan trekken uit de voortuin :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bschnitz
Bommes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:57:

Wij hebben vandaag uit verveling de gang nog geschilderd, toch het eerste wat mensen zien.

We hadden nog wat verf en niks beters meer te doen.... In de tussentijd kan je hier van de grond eten of een operatie uitvoeren....

Ook nog 8 oude dozen opgeruimd, dumpkamer is op eens 2x zo groot :P

We gaan zelfs nog de horren schoonmaken, mag wel na bijna 5 jaar. Is bijna zonwering geworden onderhand....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@Bschnitz wij hebben voordat de foto's gemaakt werden heel ons huis opgeruimd.

3 jaar terug hier komen wonen vanuit 2 huizen. Toen veel te weinig weg gedaan dus het was echt een overgelopen huis hier.

Flinke aanhanger vol naar de stort gebracht, stuk of 10 vuilniszakken vol met kleding in de kleding inzameling bak.
En nog wel het beste wat we konden doen: we hebben een opslag gehuurd voor 74 euro per maand op nog geen 10 minuten rijden van ons huis.

Die is ondertussen echt bijna vol, 7,5m3 en daardoor is het hier in huis echt leeg. Geen zooi of onnodige meubels, dozen of wat dan ook.

Ook nog flink wat muren afgewassen. Dat was wel nodig na 3 jaar hond + kat die overal tegen aan schuren en kwijlen.
Wat ik niet schoon kreeg heb ik over geverfd. Plinten overal geplaatst, randjes afgekit, vloertje hersteld boven, enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:34
Bommes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:50:
@Bschnitz wij hebben voordat de foto's gemaakt werden heel ons huis opgeruimd.

3 jaar terug hier komen wonen vanuit 2 huizen. Toen veel te weinig weg gedaan dus het was echt een overgelopen huis hier.

Flinke aanhanger vol naar de stort gebracht, stuk of 10 vuilniszakken vol met kleding in de kleding inzameling bak.
En nog wel het beste wat we konden doen: we hebben een opslag gehuurd voor 74 euro per maand op nog geen 10 minuten rijden van ons huis.

Die is ondertussen echt bijna vol, 7,5m3 en daardoor is het hier in huis echt leeg. Geen zooi of onnodige meubels, dozen of wat dan ook.

Ook nog flink wat muren afgewassen. Dat was wel nodig na 3 jaar hond + kat die overal tegen aan schuren en kwijlen.
Wat ik niet schoon kreeg heb ik over geverfd. Plinten overal geplaatst, randjes afgekit, vloertje hersteld boven, enz.
Als je slim bent, gooi je alles wat je niet gemist hebt uit die opslagbox weg als het huis verkocht is. Scheelt je verhuizen nu maar bij je volgende huis ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@la_fusion geloof me maar dat ik dat allang heb gedaan met mijn spullen.
Maar het lukte me helaas niet ongemerkt bij de ongebruikte spullen van mijn vrouw.. :D

En laat zij nou net de meeste bende hebben.. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackgold
Nou bedankt voor alle (sussende) reacties, ben inmiddels al een stuk gekalmeerd.

Ik denk inderdaad niet dat er een omslagpunt is nu. Wel is het zo dat er minder bezichtigingen zijn dan voorheen, dat merkte mn makelaar ook, maar dit zal geen invloed hebben op de prijs. Snap ook wel dat een groep het nu heeft opgegeven door de stijgende prijzen.

Overigens zijn we van 12 naar 15 bezichtigingen gegaan, vind ik qua aantal heel netjes! Zo benieuwd wat hier uit gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
Blackgold schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:41:
Nou bedankt voor alle (sussende) reacties, ben inmiddels al een stuk gekalmeerd.

Ik denk inderdaad niet dat er een omslagpunt is nu. Wel is het zo dat er minder bezichtigingen zijn dan voorheen, dat merkte mn makelaar ook, maar dit zal geen invloed hebben op de prijs. Snap ook wel dat een groep het nu heeft opgegeven door de stijgende prijzen.

Overigens zijn we van 12 naar 15 bezichtigingen gegaan, vind ik qua aantal heel netjes! Zo benieuwd wat hier uit gaat komen.
Netjes, sta nog steeds op 7 :) eerlijk verwacht ik ook nog maar 1 of 2 meer.

Alles tussen 350 en 400 is sowieso wat lastiger. Dan heb je een inkomen nodig van 70K en die denken daar nog de wereld mee te kunnen kopen, tscha sorry, of je krijgt een oude 2 onder 1 kap of een recente tussenwoning.

Tot 300K is veel meer animo en ook boven de 450K.

Maar komt echt wel goed, niet druk maken. Mensen hebben geen keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nl-jeff
in navolging van mijn laatste update moet ik zeggen dat ik gelukkig maar ook enigszins teleurgesteld ben.
recap: uiteindelijk 11 bezichtigingen(8 noshow), 1 bod wat geldig was tot vandaag 12.00, geen financieringsvoorbehoud met bouwkundig keuring voorbehoud.
Dit bod was 381 bij een vr pr van 350, wat neer komt op zo'n 7620 per m2. locatie : amsterdam West.

Waarom een beetje teleurgesteld? had 385 ofwel 400 verwacht (met erfpacht zou dat aan de max van de geen overdrachtsbelasting zitten), maar men wordt gek gemaakt met 'de markt is overspannen en giga overbieden'. Ja overbieden is hier wel gebeurt maar niet zo veel als ik had verwacht, en vooral dat de bezichtigingen na de eerste golf na het live gaan op funda, compleet gestagneerd waren.(na dag 2, 0 aanvragen).

Hoe dan ook, nu afwachten op het koopcontract en de bouwkundige keuring t.b.c

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:27
Nl-jeff schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:37:
in navolging van mijn laatste update moet ik zeggen dat ik gelukkig maar ook enigszins teleurgesteld ben.
recap: uiteindelijk 11 bezichtigingen(8 noshow), 1 bod wat geldig was tot vandaag 12.00, geen financieringsvoorbehoud met bouwkundig keuring voorbehoud.
Dit bod was 381 bij een vr pr van 350, wat neer komt op zo'n 7620 per m2. locatie : amsterdam West.

Waarom een beetje teleurgesteld? had 385 ofwel 400 verwacht (met erfpacht zou dat aan de max van de geen overdrachtsbelasting zitten), maar men wordt gek gemaakt met 'de markt is overspannen en giga overbieden'. Ja overbieden is hier wel gebeurt maar niet zo veel als ik had verwacht, en vooral dat de bezichtigingen na de eerste golf na het live gaan op funda, compleet gestagneerd waren.(na dag 2, 0 aanvragen).

Vooral de 8 no shows op 11 bezichtigingen vind ik bizar.

Met 1 bod toch zo’n prijs is ook niet verkeerd. Ze zouden eens moeten weten.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HereIsTom
Nl-jeff schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:37:

Tja de makelaars maken de verwachtingen ook veel te hoog. Ik denk dat voor veel mensen de max wel is bereikt met overbieden. Als ik hier zie dat een appartement in het voorjaar verkocht is voor 300k en nu de buren het te koop hebben staan voor 375k dan denk ik ook laat maar!

Pagina: 1 ... 104 ... 199 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.