Dat is ook wel waar wij een beetje mee zitten @Shadow_Agent. Het is een opwaartse spiraal die geen einde lijkt te kennen.
- Ik zet m'n huis te koop voor 250'000 euro
- Ik verkoop mijn huis voor 275'000 euro
- Mijn buurman laat een taxatie doen en door de verkoop van mijn huis komt die op 275'000 euro
- Hij zet zijn huis te koop voor 275K
- Hij verkoopt zijn huis voor 300K
- Volgende buurman zet dus zijn huis te koop voor 300K
etc.
etc.
Ooit moet dat toch ophouden?
Vandaar ook dat ik niet verwacht ons huis voor 10% boven de vraagprijs te verkopen. Alle financiele plannen zijn nu gebasseerd op verkopen voor de getaxeerde waarde maar die is in de laatste maand ook al met 10K omhoog gegaan.....
Afijn; ondertussen hebben we 2 bezichtigingen gepland dus ook hier loopt het wel weer. En hoe absurd ik bovenstaande verhaal ook vind, ik ga natuurlijk niet zomaar geld weg gooien. Dus ook ik heb liever wél die 10% dan dat ik hem niet heb....
- Ik zet m'n huis te koop voor 250'000 euro
- Ik verkoop mijn huis voor 275'000 euro
- Mijn buurman laat een taxatie doen en door de verkoop van mijn huis komt die op 275'000 euro
- Hij zet zijn huis te koop voor 275K
- Hij verkoopt zijn huis voor 300K
- Volgende buurman zet dus zijn huis te koop voor 300K
etc.
etc.
Ooit moet dat toch ophouden?
Vandaar ook dat ik niet verwacht ons huis voor 10% boven de vraagprijs te verkopen. Alle financiele plannen zijn nu gebasseerd op verkopen voor de getaxeerde waarde maar die is in de laatste maand ook al met 10K omhoog gegaan.....
Afijn; ondertussen hebben we 2 bezichtigingen gepland dus ook hier loopt het wel weer. En hoe absurd ik bovenstaande verhaal ook vind, ik ga natuurlijk niet zomaar geld weg gooien. Dus ook ik heb liever wél die 10% dan dat ik hem niet heb....