N=2, bij mij idem. Eerste dag 15 bezichtigingen, we staan nu 2 dagen later op 17. Daartussen zitten wel een aantal nieuwe, want er zijn er ook veel weer geannuleerd. Nu, volledige dag 2 op Funda slechts 1 bezichtiging. Misschien denken mensen dat ze nu sowieso al naast de pot piesen, maar het lijkt wel compleet stilgevallen, toch opvallend. Prijs 359.500 dus inderdaad dezelfde klasse. Bezichtigingen staan gepland van dinsdag t/m donderdag in 4 blokken. Hopelijk niet zoveel no-shows, ik blijf het onbeschoft vinden dat je gewoon niet komt opdagen. Misschien is er wel een groep mensen die bewust inschrijft om de boel een beetje te verstoren, maar misschien zie ik nu complotten die er niet zijn.Nl-jeff schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:37:
vooral dat de bezichtigingen na de eerste golf na het live gaan op funda, compleet gestagneerd waren.(na dag 2, 0 aanvragen).
Valt wel op dat (hier op het forum tenminste) er ook regelmatig relatief weinig biedingen zijn (1,2,3), maar dat degene die bieden dan ook wel een behoorlijk stuk boven de vraagprijs gaan zitten.
Ons huis is vandaag online gegaan op Funda! Wel nu al gekke situatie met een potentiële koper.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik denk dat ze in natura willen betalen.marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
Ons huis is vandaag online gegaan op Funda! Wel nu al gekke situatie met een potentiële koper.
***members only***
Beauty is in the eye of the beerholder
Ze zouden graag met jullie handelen zonder makelaar, dat scheelt hun, want ze kunnen direct tegen jullie aanpratenen hebben ze minder concurrentie en jullie scheelt het makelaarskosten.marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
***members only***
Moet je wel even goed kijken tot welk punt je je opdracht mag intrekken bij je verkoopmakelaar
Krat bier erbij xD maar eh nee, nog niet vaak gehoord.marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
***members only***
Wel dingen zoals 1 jaar gratis naar de kapper enzo. Maar dat zou ook gewoon via de makelaar moeten kunnen.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Nah, ik denk dat de een goed bod willen doen buiten de makelaar om.marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
***members only***
Ik zelf zou er niet zoveel van aantrekken (tenzij je je huis aan hun gunt), de kans op een hoger bod via de makelaar is natuurlijk gewoon aanwezig.
Hij gaat al up funda, gok dat het leeuwendeel van de kosten bij de makelaar al gemaakt zijn..Rmg schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:21:
[...]
Ze zouden graag met jullie handelen zonder makelaar, dat scheelt hun, want ze kunnen direct tegen jullie aanpratenen hebben ze minder concurrentie en jullie scheelt het makelaarskosten.
Moet je wel even goed kijken tot welk punt je je opdracht mag intrekken bij je verkoopmakelaar
marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
***members only***
Members only:
Inloggen
Toevallig kun je bij onze makelaar op elk moment zonder kosten de opdracht intrekken. Maar dat zou wel een serieuze 'dick move' zijn, zoals dat in het jargon heet.Source90 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:22:
[...]
Hij gaat al up funda, gok dat het leeuwendeel van de kosten bij de makelaar al gemaakt zijn..
Inloggen
Ja, los van wat zij (te) bieden (hebben), wil ik sowieso de biedingen via de normale weg afwachten.FabianGTI schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:21:
Nah, ik denk dat de een goed bod willen doen buiten de makelaar om.
Ik zelf zou er niet zoveel van aantrekken (tenzij je je huis aan hun gunt), de kans op een hoger bod via de makelaar is natuurlijk gewoon aanwezig.
Dit is onze ervaring ook. Vanaf 3 totaal geen nieuwe interesse meer, grootste deel laat niks meer van zich horen na een bezichtiging en toch voor een idiote prijs weg.Gijsje22 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:36:
Valt wel op dat (hier op het forum tenminste) er ook regelmatig relatief weinig biedingen zijn (1,2,3), maar dat degene die bieden dan ook wel een behoorlijk stuk boven de vraagprijs gaan zitten.
Ik zou ze uit nieuwsgierigheid alleen al wel willen aanhoren.
Beauty is in the eye of the beerholder
Net de 2 bezichtigingen gehad die vandaag gepland stonden.
Beide op komen dagen
Eerste een expad stel volgens de makelaar geïnteresseerd.
2de was een alleenstaande vrouw met dochter van een jaartje of 16.
Was voor die vrouw de 2de bezichtiging van ons huis.
En nou komt het:
Haar ex man is die koekert die ons huis ook bezichtigd heeft, een bod heeft gedaan, bouwtechnische keuring heeft laten uitvoeren en ineens zonder verder bericht met een rot smoes zijn bod heeft in getrokken.
Deze vrouw had eerste bezichtiging een vol uur na haar ex man en had al een 2de gepland maar is toen afgebeld door onze makelaar omdat we een bod hadden.
Daar baalde ze enorm van en onze makelaar dacht dat ze een vermoeden had dat dat bod van haar ex af kwam, ze was enorm aan het vissen naar wie die bieder was.
Nou ja het blijft een soap zo maar een tweede bezichtiging is altijd goed.
Eerste was ze met een vriend, nu met haar dochter en haar vader. Ze waren erg geïnteresseerd en ook de vader was erg positief.
Hopen op een bod...
Beide op komen dagen
En nou komt het:
Haar ex man is die koekert die ons huis ook bezichtigd heeft, een bod heeft gedaan, bouwtechnische keuring heeft laten uitvoeren en ineens zonder verder bericht met een rot smoes zijn bod heeft in getrokken.
Deze vrouw had eerste bezichtiging een vol uur na haar ex man en had al een 2de gepland maar is toen afgebeld door onze makelaar omdat we een bod hadden.
Daar baalde ze enorm van en onze makelaar dacht dat ze een vermoeden had dat dat bod van haar ex af kwam, ze was enorm aan het vissen naar wie die bieder was.
Eerste was ze met een vriend, nu met haar dochter en haar vader. Ze waren erg geïnteresseerd en ook de vader was erg positief.
Hopen op een bod...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik gun het jou zeker en die vrouw eigenlijk ook. Wat een pannenkoek zeg, die ex, goed dat het haar ex is.Bommes schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:24:
Net de 2 bezichtigingen gehad die vandaag gepland stonden.
Beide op komen dagen![]()
En nou komt het:
Hopen op een bod...![]()
Ze kunnen toch zonder makelaar een bod neerleggen bij jouw makelaar. Zo zou ik het doen, mijn woning is op die manier verkocht voordat ie op funda stond. Als het echt een goed bod is, je kunt de rest afwachten, maar als prijs en voorwaarden heel goed zijn....marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:17:
***members only***
Het zou heel goed een extra bedrag in cash kunnen zijn (of crypto). Dus een bod via de makelaar, en dit als ongeregistreerd extra.marvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:37:
[...]
Ja, los van wat zij (te) bieden (hebben), wil ik sowieso de biedingen via de normale weg afwachten.
Ja precies, want als je buiten de makelaar om een koopovereenkomst sluit dan heeft die makelaar alsnog recht op het afgesproken bedrag.Rmg schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:21:
[...]
Ze zouden graag met jullie handelen zonder makelaar, dat scheelt hun, want ze kunnen direct tegen jullie aanpratenen hebben ze minder concurrentie en jullie scheelt het makelaarskosten.
Ik zeg altijd maar zo....alles is te koop, zolang er goed genoeg geboden wordt!!! Dus bij een wow-bod en niet te vreemde voorwaarden is alles mogelijk. Maar niet buiten alles om afdingen om vlot en te goedkoop een huis te kunnen kopen. dan maar gewoon het funda riedeltje afgaan zou ik zeggenmarvel27 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:37:
[...]
Toevallig kun je bij onze makelaar op elk moment zonder kosten de opdracht intrekken. Maar dat zou wel een serieuze 'dick move' zijn, zoals dat in het jargon heet.
***members only***
[...]
Ja, los van wat zij (te) bieden (hebben), wil ik sowieso de biedingen via de normale weg afwachten.
Gisteren de offerte van de makelaar ontvangen , courtage 1% excl fotoshoot, filmpje etc..Sport_Life schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:59:
Deze week komt een verkoopmakelaar langs om de waarde en een verkoopplan op te stellen.
Wat ik me afvroeg, wat is een gebruikelijk courtage? Onze vorige woning was 1% van de verkoopprijs, maar onze huidige woning is 3x zoveel waard. Ik dacht aan 4-5k vaste prijs oid?
[...]
Ik zou de boel schilderen en opnieuw op funda zetten, voor 349k + schilderkosten (~6k?).
355k icm "instapklaar" komt veel beter over dan 349k icm (op het oog) achterstallig onderhoud. (Voor zover ik kon zien op de foto's). Als dat buurhuis vorig jaar verkocht is voor 310k dan lijkt mij ~350k niet bijzonder hoog, mits onderhoud op orde is.

Members only:
Inloggen
Ik vind het wel heel veel geld, volgende week komen andere makelaars langs
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Sport_Life schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:46:
[...]
Gisteren de offerte van de makelaar ontvangen , courtage 1% excl fotoshoot, filmpje etc..![]()
***members only***
Ik vind het wel heel veel geld, volgende week komen andere makelaars langs.
Members only:
Inloggen
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Onze makelaar hanteert 1,5% over de eerste 250k en 2% op alles daar boven.
Indien zijn verwachtte verkoop prijs niet wordt gehaald levert hij een deel van zijn courtage terug in, dacht een paar honderd euro of zo iets.
Indien zijn verwachtte verkoop prijs niet wordt gehaald levert hij een deel van zijn courtage terug in, dacht een paar honderd euro of zo iets.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
1% van 850k is natuurlijk wel een hele hap meer dan 1.7% van 310k. Moet het verkopen een huis van 850k echt 50% meer kosten

Kom je alleen achter door meerdere makelaars uit te nodigen.Rmg schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:17:
[...]
1% van 850k is natuurlijk wel een hele hap meer dan 1.7% van 310k. Moet het verkopen een huis van 850k echt 50% meer kosten
Poeh een percentage op dergelijke bedragen @Sport_Life Wij hebben onze rijtjeswoning zelf verkocht. Heb altijd gezegd dat ik mijn huidige nieuwbouw twee-onder-éénkapper met vergelijkbare waarde als die van jou via een makelaar zou verkopen. Omdat de doelgroep kleiner is en een makelaar dan zijn netwerk kan inzetten. Nu krab ik me echter wel achter de oren. Benieuwd hoe de andere offertes er uit gaan zien!
I have stability. The ability to stab.
Ik zit een beetje in dubio wat nu de goede volgorde is voor onze situatie.
Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?
Members only:
Inloggen
Ik zou naar de beoogde makelaar gaan en je situatie voorleggen. Sowieso handig om een tarief af te spreken voor aankoop en verkoop, dat zou goedkoper moeten zijn. Je makelaar maakt een inschatting van verkoopprijs van je woning en adviseert wat in jullie regio handigste volgorde is verkoop/aankoop of andersom.Pino112 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:56:
***members only***
Wij hebben een paar lokale makelaars uitgenodigd en gevraagd wat de minimum verkoopprijs is en wat hun kosten zijn bij verkoop.Pino112 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:56:
***members only***
Als ze allemaal verschillende verkoopprijzen geven, dan kun je het gemiddelde nemen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Wat een tarieven voor die makelaars.
Bij onze verkoop (vraagprijs 375K, Utrecht) was het simpel.
Je hebt 3 opties.
Je hebt 3 opties.
- 0.9% + 500€ opstartkosten
- Vast bedrag van ongeveer 3500€
- 0.8% plus hoger percentage boven de vraagprijs
Ik vind de tarieven inderdaad ook absurd. Zeker omdat je voor verkoop nou ook weer niet het onderste uit de kan hoeft te halen als makelaar. En al helemaal niet twee keer zoveel als pakweg drie, vier jaar geleden. Ik zie hier percentages voorbijkomen die hoger zijn dan paar jaar geleden, terwijl de huizenprijzen zelf ook al bijna zijn verdubbeld. Waanzinnig.Koekfabriek schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:50:
Wat een tarieven voor die makelaars.
Je hebt 3 opties.
- 0.9% + 500€ opstartkosten
- Vast bedrag van ongeveer 3500€
- 0.8% plus hoger percentage boven de vraagprijs
Dat vind ik echt veel geld. Is in jouw geval bijna 6000 euro. Gezien de inspanningen die ertegenover staan zou ik bijna zeggen ‘snel verdiend’, maar in jouw geval moet het nog wel verkocht worden. Maar stel, de eerste koop was doorgegaan. Dan is 6000 voor bij elkaar nog geen week werk toch erg riant.Bommes schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:10:
Onze makelaar hanteert 1,5% over de eerste 250k en 2% op alles daar boven.
Hier was het 1% incl btw voor woningen > 500K. Makelaar had een soort staffel, van 300-500k en < 300k dacht ik, maar weet alleen ons eigen tarief. Foto's maken en inmeten was apart.
Voor een vaste prijs van 2.000 had je het selfservicepakket, daarbij deed je zelf de bezichtingen.
Maar die staffel is wel netjes, een woning van 800k of 400k verkopen kost evenveel inspanning voor ze.
Voor een vaste prijs van 2.000 had je het selfservicepakket, daarbij deed je zelf de bezichtingen.
Maar die staffel is wel netjes, een woning van 800k of 400k verkopen kost evenveel inspanning voor ze.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Scuderia110 op 18-09-2021 12:05 ]
Members only:
Inloggen
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 18-09-2021 12:07 ]
Om een inschatting van de verkoopprijs van ons huis te maken heb ik Huispedia, WalterLiving en uiteindelijk voor de overbruggingshypotheek het rapport van Calcasa (28 euro) gebruikt. Daarmee kan je echt wel een goede inschatting maken wat je huis bij verkoop kan opleveren. Neem een lage schatting en dan kan het alleen maar meevallen. En wordt het echt concreet dan inderdaad een makelaar/taxateur inschakelen.Pino112 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:56:
***members only***
[ Voor 5% gewijzigd door Alic3 op 18-09-2021 12:30 ]
Ik vind het sowieso zeer storend dat er bij makelaars zoveel gebrek aan transparantie is. Tegenwoordig kun je vrijwel alles online vergelijken, maar makelaars lijken grotendeels de dans te ontspringen. Altijd eerst een afspraak moeten maken of gegevens afstaan en niet vooraf even de tarieven kunnen zien.
Mocht iemand nog goede prijs/kwaliteit-ervaringen in de regio Nijmegen hebben dan houd ik me aanbevolen
Mocht iemand nog goede prijs/kwaliteit-ervaringen in de regio Nijmegen hebben dan houd ik me aanbevolen
Sport_Life schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:46:
[...]
Gisteren de offerte van de makelaar ontvangen , courtage 1% excl fotoshoot, filmpje etc..![]()
***members only***
Members only:
Inloggen
Laat wat makelaars over de vloer komen voor een waarde indicatie. Taxeren zou je kunnen doen, maar dat kost vrij veel geld. Als je echter sowieso een overbrugging nodig hebt voor je volgende woning, dan zou je een taxatie toch kunnen overwegen aangezien je dat dan sowieso nodig hebt. Moet je hypotheek wel binnen 6maanden aangevraagd en akkoord zijn.Pino112 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:56:
***members only***
Gaan we ook doen. Maar het is jammer dat we obv prijs /onderhandelingen een selectie moeten maken, ik was liever voor de makelaar gegaan met wie we de beste klik/gevoel hebben.Roos79 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:33:
[...]
Kom je alleen achter door meerdere makelaars uit te nodigen.
Dat kan natuurlijk nog steedsSport_Life schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:41:
[...]
Gaan we ook doen. Maar het is jammer dat we obv prijs /onderhandelingen een selectie moeten maken, ik was liever voor de makelaar gegaan met wie we de beste klik/gevoel hebben.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Members only:
Inloggen
Zou je verbazen, 50-100K overbieden is geen nieuws meer in die categorie.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Toke_gt schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:28:
[...]
Het zou heel goed een extra bedrag in cash kunnen zijn (of crypto). Dus een bod via de makelaar, en dit als ongeregistreerd extra.
Inloggen
Hier overigens een courtage van 1,09% zonder opstartkosten, vraagprijs 395k.
[ Voor 5% gewijzigd door marvel27 op 18-09-2021 17:09 ]
Een advies, niet aan meewerken. Je maakt je niet alleen schuldig aan valsheid in geschrifte bij verkoop, maar als het gaat om zwart geld maak je ook schuldig aan witwassen.marvel27 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:59:
[...]
***members only***
Hier overigens een courtage van 1,09% zonder opstartkosten, vraagprijs 395k.
Ooit eens in zelfde soort situatie gezeten, ook een bod (deels) buiten “de boeken” om gekregen. Niet op ingegaan, gelukkig maar, want onze makelaar en wij kregen wel politie over de vloer. Bleek te gaan om crimineel die via onroerend goed geld wilde witwassen (op papier goedkoop kopen en later met flinke winst verkopen = winst witgewassen).
Ja, zwart geld moet je je niet mee inlaten bij verkoop huis. Daar kun je zelf dikke ellende van krijgen, zeker bij een flink bedrag. Je kunt het niet op je bankrekening storten zonder consequenties voor jou en koper, je kunt er ook nauwelijks grote uitgaven mee doen, want ondernemers hebben hetzelfde probleem als jij als ze bij de bank komen met cash geld.
Met een beetje pech komt niet je koper maar jij als witwasser te boek te staan. Dat wil je echt niet.
Nog los even van het feit dat meewerken aan de constructie tbv startersvrijstelling idd ook strafbaar is.
Strafbaar afhankelijk van hoe je het regelt.
Het staat je vrij om een bod te accepteren en daarnaast een gift te krijgen.
Als je dat zo ook aangeeft aan de belasting is dat verder niet verboden.
Schuif je die gift je hypotheek in kan je het ook nog als jubelton opgeven en dan valt de schenkbelasting weg.
Of je hier aan mee moet werken is natuurlijk een ander punt.
Schuif je die gift je hypotheek in kan je het ook nog als jubelton opgeven en dan valt de schenkbelasting weg.
Dan moet het wel ook zo in de koopovereenkomst opgenomen wordenRmg schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:33:

Als de tegenprestatie is om de woning voor een lager bedrag te verkopen, is het geen gift. Een gift is een bijdrage uit vrijgevigheid zonder tegenprestatie.
[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 18-09-2021 17:39 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Onzin, het is in deze constructie simpelweg geen gift. Het ‘zwarte bedrag’ is in deze gewoon een deel van de koopsom. Dan kan je het wel als gift in de ‘boeken’ zetten, maar dan pleeg je ook daarmee valsheid in geschrifte.Rmg schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:33:
Bovendien schiet je hier als verkoper ook echt niets mee op, want over een schenking betaal je belasting (afhankelijk van bedrag, maar de grens ligt bij schenkingen van derden laag).
Dit dus. Het enkel benoemen van iets als gift, maakt niet dat het een gift is. Al helemaal niet als de afspraak is dat je een huis koopt voor bedrag X, waarvan een bedrag Y als de koopsom en bedrag Z als ‘gift’ die je niet op papier zet, met als doel om belasting te ontlopen. Dan is het gewoon fraude.naitsoezn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:35:
[...]
Als de tegenprestatie is om de woning voor een lager bedrag te verkopen, is het geen gift. Een gift is een bijdrage uit vrijgevigheid zonder tegenprestatie.
[ Voor 24% gewijzigd door DarkFly op 18-09-2021 18:21 ]
Zo’n figuur moet je het huis niet gunnen en ik zou zelfs de makelaar op de hoogte stellen van deze actie want ook die zal er niet van gediend zijn.
We gaan het niet doen, want het is gewoon een slecht idee. Maar ze uitsluiten van het proces hoeft wat mij betreft ook ook weer niet
vragen is vrij. En ze zijn ook vrij om via de normale weg een goed bod te doen.
[ Voor 26% gewijzigd door marvel27 op 18-09-2021 20:46 ]
Toke_gt schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:59:
[...]
Ik zou naar de beoogde makelaar gaan en je situatie voorleggen. Sowieso handig om een tarief af te spreken voor aankoop en verkoop, dat zou goedkoper moeten zijn. Je makelaar maakt een inschatting van verkoopprijs van je woning en adviseert wat in jullie regio handigste volgorde is verkoop/aankoop of andersom.
HereIsTom schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:38:
[...]
Wij hebben een paar lokale makelaars uitgenodigd en gevraagd wat de minimum verkoopprijs is en wat hun kosten zijn bij verkoop.
Als ze allemaal verschillende verkoopprijzen geven, dan kun je het gemiddelde nemen.
Bedankt! Maandag maar even wat rondbellen naar makelaars voor een waardebepaling en het verhaal uitleggen.Laapo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:30:
[...]
Laat wat makelaars over de vloer komen voor een waarde indicatie. Taxeren zou je kunnen doen, maar dat kost vrij veel geld. Als je echter sowieso een overbrugging nodig hebt voor je volgende woning, dan zou je een taxatie toch kunnen overwegen aangezien je dat dan sowieso nodig hebt. Moet je hypotheek wel binnen 6maanden aangevraagd en akkoord zijn.
Leuk, die sites kende ik nog niet. Huispedia zegt 297-323k, lijkt me persoonlijk wat hoog maar prima bedrag hoorAlic3 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:29:
[...]
Om een inschatting van de verkoopprijs van ons huis te maken heb ik Huispedia, WalterLiving en uiteindelijk voor de overbruggingshypotheek het rapport van Calcasa (28 euro) gebruikt. Daarmee kan je echt wel een goede inschatting maken wat je huis bij verkoop kan opleveren. Neem een lage schatting en dan kan het alleen maar meevallen. En wordt het echt concreet dan inderdaad een makelaar/taxateur inschakelen.
Wordt vervolgd.
Kijk hier dan maar eens: https://www.funda.nl/woningwaarde/Pino112 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:09:
[...]
[...]
[...]
Bedankt! Maandag maar even wat rondbellen naar makelaars voor een waardebepaling en het verhaal uitleggen.
[...]
Leuk, die sites kende ik nog niet. Huispedia zegt 297-323k, lijkt me persoonlijk wat hoog maar prima bedrag hoor![]()
Wordt vervolgd.
Volgens mij komt die vaak nog hoger uit 😜
Je had toch een rijtjeswoning. Flinke bedrag voor een rijtjeshuis:OSport_Life schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:46:
[...]
***members only***
Reiziger88 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:51:
[...]
Je had toch een rijtjeswoning. Flinke bedrag voor een rijtjeshuis:O
Members only:
Inloggen
[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 19-09-2021 10:32 ]
Dan ga je er toch op vooruit qua locatie
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Wat zijn jullie ervaringen met goed/slecht weer tijdens bezichtigingen icm uiteindelijke biedingen? Denken jullie dat men onbewust meer biedt wanneer tijdens een bezichtiging de zon volop schijnt en het huis daardoor op zijn mooist is?
Ik baal namelijk een beetje van de weersvoorspelling. De bezichtigingen in mijn huis komende week zullen nét plaatsvinden wanneer dit mooie nazomerweer voorbij is. Mijn vrije uitzicht is echter de wow-factor van het huis en komt het beste tot zijn recht met droog en zonnig weer. Maar die wow-factor wordt nu flink teniet gedaan door vies weer.
Ik baal namelijk een beetje van de weersvoorspelling. De bezichtigingen in mijn huis komende week zullen nét plaatsvinden wanneer dit mooie nazomerweer voorbij is. Mijn vrije uitzicht is echter de wow-factor van het huis en komt het beste tot zijn recht met droog en zonnig weer. Maar die wow-factor wordt nu flink teniet gedaan door vies weer.
Als mensen daar niet eens doorheen kunnen kijken dan hadden ze toch nooit een bod gedaan, dan hadden ze lekker in spanje moeten gaan wonen.Blackgold schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:28:
Wat zijn jullie ervaringen met goed/slecht weer tijdens bezichtigingen icm uiteindelijke biedingen? Denken jullie dat men onbewust meer biedt wanneer tijdens een bezichtiging de zon volop schijnt en het huis daardoor op zijn mooist is?
Als iemand er zicht op heeft is het je verkoopmakelaar.Blackgold schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:28:
Persoonlijk denk ik dat het gerommel in de marge is in deze markt mits je een beetje een bewoonbaar huis hebt en in een populaire regio.
Mijn allereerste huis ben ik destijds ook half december in stromende regen gaan bekijken. Ik had er niet al te hoge verwachtingen van, maar werd op slag verliefd door de bijzondere indeling en authentieke details. Pas later ontdekte ik dat er ‘s ochtends waanzinnig mooi licht aan de tuinkant naar binnenviel.Blackgold schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:28:
Ik zou me er dus niet al te druk over maken. De meeste mensen kijken er wel doorheen. En niet iedereen is gehecht aan het uitzicht, soms is keuken/badkamer/hoeveelheid kamers/locatie belangrijker.
Maak anders vandaag wat foto’s van het uitzicht bij mooi weer en hang die (nonchalant) op bij de entree, alsof ze er altijd al hangen. Of je maakt er een collage van en legt die met een kwinkslag op de tafel.
Huispedia zit hier te laag: het hoogste bedrag in de range zit 35k onder de koopsom van vorig jaar. Bij een andere woning zit de hoogste woningwaarde van Huispedia er zelfs 55k onder. De prijsrange bij een derde adres loopt tot 2k boven de koopsom. Het laagste bedrag in de range zit bij twee van de woningen nog onder de vraagprijs van vorig jaar.Pino112 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:09:
Leuk, die sites kende ik nog niet. Huispedia zegt 297-323k, lijkt me persoonlijk wat hoog maar prima bedrag hoor
De waardebepaling op deze site lijkt dus weinig betrouwbaar. Het lijkt erop dat de modelmatige waardebepaling op Huispedia gegevens als vraagprijs (Funda) en de koopsom uit het Kadaster niet meeneemt.
Ik zal hier ook nog even mijn courtage neerzetten
Members only:
Inloggen
Zoals gezegd denk ik dat iedereen daar wel doorheen kijkt. Wij beginnen vandaag met bezichtigingen en er staan nu 3 busjes van aannemers voor de deur voor het huis aan de overkant waar ze aan het boren en beitelen zijn in de badkamer. Jammer, want het parkeren (openbaar) is al juist een van de negatieve aspecten. Je doet er niks aan, net als het weer. Het is nu wat bewolkt en op zich ben ik daar wel blij mee, want de ramen zijn in de volle zon veel smeriger dan gedacht.Blackgold schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:28:
[ Voor 57% gewijzigd door coazter op 21-09-2021 08:44 ]
Ons courtage van 1.5% incl. energielabel en een bouwkundige keuring.
Members only:
Inloggen
Nee nog geen bod ontvangenVorkie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:44:
@Bommes Nog een update?!
Of was het bod zo goed dat je nu per-direct in een hotel woont?

Denk niet dat dat nog komt uit de bezichtigingen die al hebben plaats gevonden.
Leuk dat die vrouw zo geintereseerd was dat ze 2 keer is komen kijken en een bod overwoog, dat heeft ze nog niet gedaan en dat zal denk ik ook niet meer komen.
Vandaag om 17:00 uur een sinds vorige week geplande bezichtiging.
Gisteren zijn er weer 2 bij gepland voor a.s. donderdag.
Aan bezichtigingen geen gebrek, als we die allemaal achter elkaar hadden geschoven was het zeker 2 dagen volledig vol gepland geweest.
Jammer dat er dan toch nog niets uit komt tot nu toe.
Misschien je makelaar even vragen of hij iets meer voor zijn geld wil doen en dan even de kijkers nabellen en kijken of hij de reden van niet bieden uit de mensen kan krijgen.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:45:
[...]
Nee nog geen bod ontvangen![]()
Denk niet dat dat nog komt uit de bezichtigingen die al hebben plaats gevonden.
Leuk dat die vrouw zo geintereseerd was dat ze 2 keer is komen kijken en een bod overwoog, dat heeft ze nog niet gedaan en dat zal denk ik ook niet meer komen.
Vandaag om 17:00 uur een sinds vorige week geplande bezichtiging.
Gisteren zijn er weer 2 bij gepland voor a.s. donderdag.
Aan bezichtigingen geen gebrek, als we die allemaal achter elkaar hadden geschoven was het zeker 2 dagen volledig vol gepland geweest.
Jammer dat er dan toch nog niets uit komt tot nu toe.
Misschien is er iets wat jij per-direct, zonder moeite, kan aanpassen / aanpakken.
Zonder data valt er alleen maar te raden.
Wij hebben vandaag de kijkdag, 6 afspraken, vrijdag moet bod binnen zijn. Ben zeer benieuwd
Makelaar belt de kijkers allemaal na en voor zover ik weet vraagt hij onder andere waarom de kijkers niet bieden.Vorkie schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:49:
[...]
Misschien je makelaar even vragen of hij iets meer voor zijn geld wil doen en dan even de kijkers nabellen en kijken of hij de reden van niet bieden uit de mensen kan krijgen.
Misschien is er iets wat jij per-direct, zonder moeite, kan aanpassen / aanpakken.
Zonder data valt er alleen maar te raden.
Krijg toevallig net een mail via Move dat de mensen die maandag de 13de zijn wezen kijken afzien van ons huis omdat ze een andere woning hebben gekocht.
[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 21-09-2021 10:55 ]
Jij ook veel succes!marvel27 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:04:
Hier zijn vandaag ook de bezichtigingen begonnen, tot en met donderdag (halve dagen), en vrijdag ook deadline voor het bod. Succes @Bschnitz
en goede tip @Vorkie! Even feedback vragen @Bommes, kan helpen voor de volgende bezichtigingen.
Laten we op het beste hopen, 1 bod is genoeg!
Hier ook dinsdag (zometeen) t/m donderdag kijken en vrijdag deadline voor het bod. Staan er in totaal 17 gepland, maar het waren er meer, het regent afzeggingen. Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk komen opdagen. Inderdaad hoef je maar 1 goed bod te hebben. Succes allemaal!
Members only:
Inloggen
[ Voor 20% gewijzigd door coazter op 21-09-2021 13:11 ]
Zojuist even de uitgevallen voegen in de voorgevel en de scheuren in de latei boven de voordeur hersteld.
Klusje van niets eigenlijk, spijt van dat ik dat niet meteen gedaan had.
Je moet ze dan nog steeds melden in de vragen lijst maar je kunt er bij zetten hersteld en het ziet er meteen weer netjes uit.
Evengoed voor de bezichtiging dadelijk en die van donderdag is dat in ieder geval in orde en netjes.
Je moet ze dan nog steeds melden in de vragen lijst maar je kunt er bij zetten hersteld en het ziet er meteen weer netjes uit.
Evengoed voor de bezichtiging dadelijk en die van donderdag is dat in ieder geval in orde en netjes.
Okay dan.. net belde de makelaar, bezichtiging van deze middag gaat niet door.
Mensen hadden een bod op een andere woning gedaan en dat is geaccepteerd.
Moedeloos word ik er ondertussen wel een beetje van.

Dat gevoel begrijp ik @Bommes maar kop op. Ook bij dat huis zijn weer mensen die achter het net visten en zich nu misschien bij jullie melden. En soms hebben mensen meer tijd nodig, zoals misschien die vrouw met dochter.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:21:
Okay dan.. net belde de makelaar, bezichtiging van deze middag gaat niet door.
Als het stilvalt met bezichtigingen, kun je altijd de prijs laten zakken tot net onder de volgende grens op Funda, zodat je mensen treft die tot dat maximum gezocht hebben. In de huidige markt kan dat heel goed soelaas bieden, omdat kopers ervan uitgaan dat ze bij een huis de vraagprijs flink moeten overbieden. Daarmee rekening houdend zoeken mensen in een iets lager segment en met overbieden komen ze dan toch weer uit bij jouw vraagprijs.
Verkoop je nooit wat op marktplaats? Daar is het ook vaak gedoe met mensen die een berichtje sturen als "heb je het nog?" en daarna nooit meer antwoord geven. Of zeggen langs te komen en niet komen opdagen etc.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:21:
Ik zou er op die manier naar kijken en nog even wachten op de koper. Je makelaar weet vast beter hoe het werkt, die doet dit soort dingen vaker. Die had er toch nog steeds vertrouwen in? Dus dan kan jij dat beter ook nog hebben.
Eigenlijk zonde, want op de foto's kan men daar wel op afknappen. Misschien paar nieuwe foto's erbij zetten?Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:09:
Zojuist even de uitgevallen voegen in de voorgevel en de scheuren in de latei boven de voordeur hersteld.
Het is nu ook mooi weer om buiten te schilderenBommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:09:
Haha @antidote denk dat het niet eens echt heel erg is met het schilderwerk.
Mijn vrouw zei vanochtend nog dat het was dat ik het er over haar gehad met haar, anders was het haar niet eens opgevallen dat het dit/volgend jaar aan de beurt is.
Met de assistente van de makelaar afgesproken dat we de 2 bezichtigingen van donderdag a.s. even afwachten. Daarna overleg met de makelaar om door te spreken wat de volgende opties en stappen zijn.
Mijn vrouw zei vanochtend nog dat het was dat ik het er over haar gehad met haar, anders was het haar niet eens opgevallen dat het dit/volgend jaar aan de beurt is.
Met de assistente van de makelaar afgesproken dat we de 2 bezichtigingen van donderdag a.s. even afwachten. Daarna overleg met de makelaar om door te spreken wat de volgende opties en stappen zijn.
Uiteindelijk van de 6 zijn er 6 gekomen. 2 boomers gescheiden, zoals verwacht niet happy, het typische, maar ik woon nu groter en dit is kleiner verhaal, maar voor de rest exact wat ik wil!marvel27 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:04:
Hier zijn vandaag ook de bezichtigingen begonnen, tot en met donderdag (halve dagen), en vrijdag ook deadline voor het bod. Succes @Bschnitz
en goede tip @Vorkie! Even feedback vragen @Bommes, kan helpen voor de volgende bezichtigingen.
3 zo enthousiast dat ze mijn makelaar vroegen hoeveel ze moeten overbieden in deze regio. 1 met aankoopmakelaar, die zelfs zo veel mogelijk zou willen overnemen aan spullen, iets met een golf leraar ofzo... (Engelsman)
1 bod direct op vraagprijs en willen voldoen aan al onze voorwaarden.
Me = happy
Het viel mij al op de foto's op mijn mobiel! Dakgoot is/lijkt verrot waar hij grenst aan jullie buren.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:23:
Haha @antidote denk dat het niet eens echt heel erg is met het schilderwerk.
Klopt dakgoot is lek op de grens tussen de buren en ons, daardoor is er wat hout verrot.
Moet hersteld worden.
Rest van het schilderwerk, de kozijnen, zijn/is redelijk
Voorzijde, verkeer en meer zon kan voor volgende zomer een lik verf gebruiken.
Achterzijde, schaduw kant van het huis is gewoon nog goed.
Zo erg is het er dus niet mee gesteld, op die dakgoot na dan.
Overigens is het niet zo dat het ding compleet rot is en het water er aan alle kanten uit gutst als het regent.
Op de erf grens lekt het wat denk ik een kwestie van solderen is en er is misschien een stuk van 20 op 30 cm hout te vernieuwen/herstellen.
Moet hersteld worden.
Overigens is het niet zo dat het ding compleet rot is en het water er aan alle kanten uit gutst als het regent.
Op de erf grens lekt het wat denk ik een kwestie van solderen is en er is misschien een stuk van 20 op 30 cm hout te vernieuwen/herstellen.
@Bommes Als mensen kunnen kiezen uit een huis met wat onderhoud of geen onderhoud dan is vaak wel duidelijk wat ze kiezen.
Is men zelf handig scheelt dat maar veel weten ook dat een buiten schilder krijgen echt geen makkie is momenteel
Ook de kosten zijn flink en ja het moet pas volgend jaar maar het is wel een kosten post.
Misschien hebben jullie te hoog ingezet?
Is men zelf handig scheelt dat maar veel weten ook dat een buiten schilder krijgen echt geen makkie is momenteel
Ook de kosten zijn flink en ja het moet pas volgend jaar maar het is wel een kosten post.
Misschien hebben jullie te hoog ingezet?
Weet je wat het is, mensen betalen nu veel geld en die verwachting is dan ook dat alles af is. We zitten nu aan een prijs voor een huis waar geen tussenweg meer is. Of instapklaar en duur of niet en dan moet er 50/70K af.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:26:
Klopt dakgoot is lek op de grens tussen de buren en ons, daardoor is er wat hout verrot.
Moet hersteld worden.
Iets laten fixen of veranderen kost nu ook veel meer, dus de eisen zijn nu anders dan zeg 1 of 2 jaar terug.
Uitbouw die vroeger 10K was is nu bijna 30K. Keuken die 10K was is nu op eens 20K. Stucen en sausen is ook al 2x zo duur.
Je moet ook maar net de mazzel hebben dat je exact die tegenkomt die jou huis helemaal geweldig vindt.
Niet helemaal eens met bovenstaande berichten. Als de locatie en grond / indeling van een huis maar goed is dan zijn dat de belangrijkste eisen. Verbouwing groot of klein draaien echt de meesten hun hand niet meer voor om, maar wat blij om (in potentie) een mooi huis gevonden te hebben.
Voor mij persoonlijk is het niet het zichtbare stukje onderhoud wat het probleem is. Ik denk altijd: Wat is het nou voor een moeite voor de vorige eigenaar om dit te herstellen? Achja ik kan het makkelijk fixen, MAAR: wat is er wel niet stuk aan de dingen die ik niet kan zien? dan is mijn interesse in een huis al weg.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:26:
Moet hersteld worden.
Tja, wij hebben ook een flink aantal huizen uitvoerig online bekeken, en een wat kleiner aantal in werkelijkheid bezichtigd.
350K is veel geld, heel veel geld maar niet een uitzonderlijk bedrag in de huidige markt in de buurt van een grote stad.
Ga ik voor dat geld winkelen zijn er een aantal mogelijkheden: locatie is niet alles, slechte wijk, veel verbouw werk of een combinatie van dat, of zelfs alles van dat.
Een huis dat compleet in orde is en dan bedoel ik niet naar mijn smaak maar gewoon technisch en up to date sanitair, keuken, enz vind je niet voor dit geld in een goede buurt.
Ons huis is daarop geen uitzondering althans dat vinden wij niet.
Het is gewoon een net huis met een lek in de dakgoot en een verouderde keuken + badkamer.
Dat is dus niet uitzonderlijk in deze prijsklasse in deze regio.
De staat van onderhoud is gewoon in orde, schilderwerk komt er aan maar er zijn geen rotte kozijnen, dakbedekking is in orde, ketel is pas 3 jaar oud, vloeren zijn netjes en pas vernieuwd, nieuwe trap van beneden naar boven, enz.
Ja het is mijn huis dus ik ben er emotioneel aan verbonden dus zie ik de dingen misschien wat te rooskleurig
Maar na alles wat we gezien hebben aan andere huizen is ons huis geen negatieve uitschieter en is de enge reden dat de prijs misschien te hoog is niet iets waar wij invloed op hebben maar dat is de locatie en het gebrek aan parkeerplek direct voor de deur.
Ik denk dus dat dat de redenen zijn dat mensen niet op ons huis bieden of verdere interesse in tonen.
En kiezen om iets te strippen + verbouwen op een betere locatie, om bij dat ene pand met opritje de badkamer keuken te vernieuwen.
Om van 350 ver over de 4 ton bieden omdat het in de meest populaire wijk ligt.
350K is veel geld, heel veel geld maar niet een uitzonderlijk bedrag in de huidige markt in de buurt van een grote stad.
Ga ik voor dat geld winkelen zijn er een aantal mogelijkheden: locatie is niet alles, slechte wijk, veel verbouw werk of een combinatie van dat, of zelfs alles van dat.
Een huis dat compleet in orde is en dan bedoel ik niet naar mijn smaak maar gewoon technisch en up to date sanitair, keuken, enz vind je niet voor dit geld in een goede buurt.
Ons huis is daarop geen uitzondering althans dat vinden wij niet.
Het is gewoon een net huis met een lek in de dakgoot en een verouderde keuken + badkamer.
De staat van onderhoud is gewoon in orde, schilderwerk komt er aan maar er zijn geen rotte kozijnen, dakbedekking is in orde, ketel is pas 3 jaar oud, vloeren zijn netjes en pas vernieuwd, nieuwe trap van beneden naar boven, enz.
Ja het is mijn huis dus ik ben er emotioneel aan verbonden dus zie ik de dingen misschien wat te rooskleurig
Maar na alles wat we gezien hebben aan andere huizen is ons huis geen negatieve uitschieter en is de enge reden dat de prijs misschien te hoog is niet iets waar wij invloed op hebben maar dat is de locatie en het gebrek aan parkeerplek direct voor de deur.
Ik denk dus dat dat de redenen zijn dat mensen niet op ons huis bieden of verdere interesse in tonen.
En kiezen om iets te strippen + verbouwen op een betere locatie, om bij dat ene pand met opritje de badkamer keuken te vernieuwen.
Om van 350 ver over de 4 ton bieden omdat het in de meest populaire wijk ligt.
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 21-09-2021 21:47 ]
Dat was het voor mij ook inderdaad. De tuin was heel erg groot, ruimte in huis precies wat ik zocht... ik moest flink verbouwen en de buitenkant moet nog steeds geschilderd worden, keuken wordt nog vervangen, binnenschilderwerk was heel erg nodig gezien het hele huis felgeel was... elektra was niet best en is vernieuwd, ik ga uiteindelijk de schuur ook vernieuwen gezien daar met elektra is gebeund... maar ik ben alsnog heel erg blij dat ik het huis heb kunnen krijgen. Heb er geen euro van af kunnen halen, juist fors moeten overbieden. Maar uiteindelijk zijn klussen maar klussen en heb ik daarna een heel fijn huis.Ambianz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:23:
Niet helemaal eens met bovenstaande berichten. Als de locatie en grond / indeling van een huis maar goed is dan zijn dat de belangrijkste eisen. Verbouwing groot of klein draaien echt de meesten hun hand niet meer voor om, maar wat blij om (in potentie) een mooi huis gevonden te hebben.
I have stability. The ability to stab.
Het blijft allemaal koffiedik kijken. Het kan ook zijn dat alles net te ok is om te slopen, maar weer net niet goed genoeg om gelijk verliefd op te worden. Het lijkt mij dat je nu gewoon pech hebt, maar dat wil weer niet zeggen dat je met de uiteindelijke verkoop niet veel geluk hebt.Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:43:
@amboly klopt, wij dachten toen we dit huis gingen kijken ook: badkamer... die is lelijk die moet vernieuwd.
Ons budget liet dat niet toe dus was de planning om meteen als we verhuisd waren de badkamer met van die speciale tegelverf fris wit te schilderen.
Zoals zo veel klusjes schoof dat steeds op maar heel eerlijk na een paar weken was de old scool badkamer ons wel gaan bevallen.
Keuken het zelfde, alles is heel en netjes voorzien van nieuwe apparatuur.
We hebben de saaie beige tegeltjes vervangen voor iets wat wij leuk vonden met als doel om na een paar jaar de keuken te vernieuwen.
Echter is het allemaal net te netjes om te moeten vervangen maar ook niet mooi genoeg om wauw te vinden.
Ons budget liet dat niet toe dus was de planning om meteen als we verhuisd waren de badkamer met van die speciale tegelverf fris wit te schilderen.
Zoals zo veel klusjes schoof dat steeds op maar heel eerlijk na een paar weken was de old scool badkamer ons wel gaan bevallen.
Keuken het zelfde, alles is heel en netjes voorzien van nieuwe apparatuur.
We hebben de saaie beige tegeltjes vervangen voor iets wat wij leuk vonden met als doel om na een paar jaar de keuken te vernieuwen.
Echter is het allemaal net te netjes om te moeten vervangen maar ook niet mooi genoeg om wauw te vinden.
Vandaag de concept brochure ontvangen (al 1 typfout ontdekt) en maandag op Funda. Week daarna bezichtigingen. Ben benieuwd!
@Bommes Ik denk dat de straat ook niet mee helpt (ik woon bij je om de hoek ongeveer). Ondanks alle maatregelen is het nog steeds een beetje een racebaan. Niet direct een straat waar de kinderen rustig op straat staan te spelen.
Ook is het nu nog een omgeving die echt "aan de rand van het dorp is", maar die snel dicht gebouwd wordt. Ik denk dat men daar over een paar jaar al heel anders over denkt als de woonwijken echter jullie wat verder af zijn (en die mooie schuur tegenover de molen opgeknapt is).
Overigens is vandaag bekend geworden dat de NHG grens naar 355 gaat, dat lijkt me voor jullie ook een opsteker?
Ook is het nu nog een omgeving die echt "aan de rand van het dorp is", maar die snel dicht gebouwd wordt. Ik denk dat men daar over een paar jaar al heel anders over denkt als de woonwijken echter jullie wat verder af zijn (en die mooie schuur tegenover de molen opgeknapt is).
Overigens is vandaag bekend geworden dat de NHG grens naar 355 gaat, dat lijkt me voor jullie ook een opsteker?
It's time to play the music, it's time to light the lights
Lekker zeg, meteen zekerheid dat je in elk geval de vraagprijs gaat halen, en waarschijnlijk wel nog wat meer. Mooi!Bschnitz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:03:
[...]
Uiteindelijk van de 6 zijn er 6 gekomen. 2 boomers gescheiden, zoals verwacht niet happy, het typische, maar ik woon nu groter en dit is kleiner verhaal, maar voor de rest exact wat ik wil!
3 zo enthousiast dat ze mijn makelaar vroegen hoeveel ze moeten overbieden in deze regio. 1 met aankoopmakelaar, die zelfs zo veel mogelijk zou willen overnemen aan spullen, iets met een golf leraar ofzo... (Engelsman)
1 bod direct op vraagprijs en willen voldoen aan al onze voorwaarden.
Me = happy
Bij ons 5 kijkers gisteren. 1 had afgezegd, maar is vervangen door iemand van de reservelijst (makelaar had ons niet verteld dat er uberhaupt een reservelijst was
Ik ben benieuwd!
Yup, morgen nog een ad-hoc kijker. Zo benieuwd naar vrijdag, sowieso met het nieuws van 18% zullen er nu wel weer fomo gevoelens komen bij mensen.marvel27 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:44:
[...]
Lekker zeg, meteen zekerheid dat je in elk geval de vraagprijs gaat halen, en waarschijnlijk wel nog wat meer. Mooi!
Bij ons 5 kijkers gisteren. 1 had afgezegd, maar is vervangen door iemand van de reservelijst (makelaar had ons niet verteld dat er uberhaupt een reservelijst was). 4 van de 5 erg positief, maar geen bod. Deze middag weer vijf, en morgen opnieuw vijf.
Ik ben benieuwd!
Succes, ben benieuwd naar wat je bezoeken opleveren, je hebt er echt veel!
Hier zijn nu 10 bezichtigingen geweest, nog 6 te gaan vanmiddag en morgen. Nagenoeg iedereen vindt het huis zeker mooi, 2 vinden de woonkamer wat te klein voor de gezinssamenstelling, 1 vindt de zolderkamers te laag, 1 twijfelt over de buurt, 1 had vandaag nog twee bezichtigingen en 5 zijn er oprecht in geïnteresseerd naar mening van de makelaar. Een potentiële koper heeft gisteren onze makelaar laten weten dat hij vrijdag nagenoeg zeker een bod gaat doen, vraag me werkelijk af waarom iemand dat zou doen, maar goed. We mogen zeker niet klagen over de interesse tot nu toe.
[ Voor 3% gewijzigd door coazter op 22-09-2021 14:27 ]
Zodat als iemand eerder een bod doet, dat ie dan even gebeld wordt om (als ie dat wil) ook een bod te doen?coazter schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:23:
Een potentiële koper heeft gisteren onze makelaar laten weten dat hij vrijdag nagenoeg zeker een bod gaat doen, vraag me werkelijk af waarom iemand dat zou doen, maar goed.
Stel: je ontvangt nu een mooi bod, maar dat bod is slechts 24h geldig. Je wilt daar op zich wel mee akkoord gaan, maar als je weet dat er nog iemand serieuze interesse heeft, kun je die de kans geven om binnen 12 uur ook een bod te doen, zodat je toch twee biedingen met elkaar kunt vergelijken.
Als die persoon niet aan had gegeven sowieso een bod te willen doen dan had je makelaar hem mogelijk niet gebeld en had hij er naast gegrepen.
It's time to play the music, it's time to light the lights
@Bschnitz al een bod ontvangen?
Gisteren 6 mensen op bezoek, en vandaag 4. In totaal 16 mensen. Volgens de makelaar bijna unaniem positief over het huis. Een aantal hadden bedenkingen bij het feit dat er maar 2 slaapkamers waren (we hebben 1 kleine slaapkamer in een badkamer veranderd).
We hoorden al voor de bezichtingen dat 2 mensen een bod wilden doen, en gisteren zeiden 3 mensen dat ook expliciet.
Ik ben benieuwd: morgen 14u is de deadline. Hopelijk komt er iets moois uit
Wel grappig om via de Ring de reacties te horen van de mensen die buiten komen en nog even napraten.
Gisteren 6 mensen op bezoek, en vandaag 4. In totaal 16 mensen. Volgens de makelaar bijna unaniem positief over het huis. Een aantal hadden bedenkingen bij het feit dat er maar 2 slaapkamers waren (we hebben 1 kleine slaapkamer in een badkamer veranderd).
We hoorden al voor de bezichtingen dat 2 mensen een bod wilden doen, en gisteren zeiden 3 mensen dat ook expliciet.
Wel grappig om via de Ring de reacties te horen van de mensen die buiten komen en nog even napraten.
1 bod ja, direct na het kijken. De rest moet vandaag voor 12 uur binnen zijn. Mijn vriendin is jarig nu en we gaan zo naar de Efteling, de makelaar stuurt ze door en dan bellen we effe na 12 uur met elkaar en moet ik kiezen, hij verwacht dat er nog minimaal 2-3 biedingen bij komen.marvel27 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:31:
@Bschnitz al een bod ontvangen?
Bij bolle Gijs of lange hans mijn huis verkopen xD
In de achtbaan, denk ik. Succes!Bschnitz schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:58:
[...]
1 bod ja, direct na het kijken. De rest moet vandaag voor 12 uur binnen zijn. Mijn vriendin is jarig nu en we gaan zo naar de Efteling, de makelaar stuurt ze door en dan bellen we effe na 12 uur met elkaar en moet ik kiezen, hij verwacht dat er nog minimaal 2-3 biedingen bij komen.
Bij bolle Gijs of lange hans mijn huis verkopen xD
Vannacht is het te koop voor uit onze voortuin gejat.
De grondpen lag schijnbaar hier ergens in de straat op de weg. We hadden het niet eens in de gaten dat het bord weg was totdat er iemand aanbelde met die grondpen in zijn hand: "Jullie hebben je huis toch te koop? Denk dat dit bij het te koop bord hoort wat in jullie tuin stond"
WTF..
Dude bedankt voor het terug brengen van die pen en de makelaar maar even gebeld.
Iets daarvoor hadden ze al een telefoontje gehad van iemand een paar straten verderop, daar stond/lag ineens een te koop bord in de tuin..
Gisteren trouwens nog 2 bezichtigingen gehad.
1ste was een jongeman alleen, zijn vriendin kon niet op tijd vrij krijgen. Wonen nu in een klein appartementje in de stad en zijn in verwachting. Wilde dus groter.
Volgens de makelaar was hij positief en geïnteresseerd.
2de waren een stel, half 40 net samen beide uit een scheiding, opzoek naar een plek om opnieuw te starten.
Ook geïnteresseerd maar wel met een opmerking over het parkeren in de straat.
Zaterdag staat nog 1 bezichtiging, blijkbaar iemand die voor de 2de bezichtiging komt.
De grondpen lag schijnbaar hier ergens in de straat op de weg. We hadden het niet eens in de gaten dat het bord weg was totdat er iemand aanbelde met die grondpen in zijn hand: "Jullie hebben je huis toch te koop? Denk dat dit bij het te koop bord hoort wat in jullie tuin stond"
WTF..
Dude bedankt voor het terug brengen van die pen en de makelaar maar even gebeld.
Iets daarvoor hadden ze al een telefoontje gehad van iemand een paar straten verderop, daar stond/lag ineens een te koop bord in de tuin..
Gisteren trouwens nog 2 bezichtigingen gehad.
1ste was een jongeman alleen, zijn vriendin kon niet op tijd vrij krijgen. Wonen nu in een klein appartementje in de stad en zijn in verwachting. Wilde dus groter.
Volgens de makelaar was hij positief en geïnteresseerd.
2de waren een stel, half 40 net samen beide uit een scheiding, opzoek naar een plek om opnieuw te starten.
Ook geïnteresseerd maar wel met een opmerking over het parkeren in de straat.
Zaterdag staat nog 1 bezichtiging, blijkbaar iemand die voor de 2de bezichtiging komt.
[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 24-09-2021 12:25 ]
Jezus Bommes, er is echt iemand daarboven die niet wilt dat je je huis verkoopt, en zelfs zijn mannetjes hier beneden aan het werk zet om dat te verhinderen
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.