Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Moris
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
@Unidentified
Bedankt en zonet mijn bestelling geplaatst :)
Zeer benieuwd wanneer dit mag toekomen.

• Moris
Gisteren wat lopen spelen met de Sony playmemories app en het lukt me langs geen kanten om op de smarthphone het focuspunt te verplaatsen of in te stellen?

Iemand enig idee wat ik hier verkeerd doe :?

• KL643
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:31

KL643

La vita è Bella!

https://www.flickr.com/photos/from-reinier/

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@KL643 Kleine aanvulling, de release notes en de algemene download pagina ( de linkjes verwijzen nu naar de Windows versie ;)

A7III: https://www.sony.co.uk/el...series/ilce-7m3#downloads
A7RIII: https://www.sony.co.uk/el...eries/ilce-7rm3#downloads

Benefits and Improvements from the latest update
  • Support of "SEL400F28GM"and "SEL24F14GM"
  • Optimization of the optical image stabilization performance, and addition of a new image stabilization mode of the lens (Mode 3)(Only "SEL400F28GM").
  • Addition of a Function Ring(Lens) to the menu.
  • Note: For the SEL400F28GM lens, the APS-C S35/Full Frame Sel. setting is assignable to the Function Ring in addition to Power Focus.
  • Addition of [Aperture Drive in AF] setting in the menu.
  • *Using the lens "SEL400F28GM" or "SEL24F14GM", when [Silent priority] is selected, the sound emitted by the aperture drive will be reduced. This is useful in shooting conditions where camera.
  • noise should be kept to a minimum. Note that Auto Focus may become slower when [Silent priority] is selected.
  • New features:
  • [AF Track Sens] can be assigned to a custom key.
  • When used with the LA-EA3 mount adaptor, all focus areas are supported.
  • Note : Focus Area options added : Zone, Expand Flexible Spot, and Lock-on AF.
  • Bracket shooting is available during silent shooting when [File Format] is set to [RAW] or [RAW & JPEG] and [RAW File Type] is set to [Uncompressed].
  • Other improvements
  • Improvement of the performance and the overall stability of the camera.
  • Better reproduction of the gradation of RAW pictures.
  • Note: Imaging Edge software needs to be updated to benefit from the improvement in the RAW processing.
  • When shooting with a flash in an environment with flickering light sources, the stability of the exposure is improved.
  • Improvement of managing continuously shot images as a group.
  • Please refer to the HelpGuide for updated function usage.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10-12 23:44

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

FW 2.00 geeft me een veel betere boot time met de A7 III. Hoe is dat bij anderen?

Woutoud.com

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:13

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Kwam onderstaande tegen. Kan het niet testen op mijn Sony A7R III, gebruik zelf enkel originele batterijen.

New A7III and A7rIII 2.0 firmware causes issues with third party batteries
https://www.sonyalpharumo...th-third-party-batteries/

Superdaantje wijzigde deze reactie 12-10-2018 12:34 (15%)

-_- Mijn plekje op het web -_- Workshops fotografie -_-

• Woutoud
  • Laatst online: 10-12 23:44

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Die waarschuwing is niet per se iets mis mee. Sony kan op afstand lastig bepalen of goed gaat immers.

Woutoud.com

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-12 23:58
Woutoud schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:34:
Die waarschuwing is niet per se iets mis mee. Sony kan op afstand lastig bepalen of goed gaat immers.
Ik zal het maandag eens uittesten met een Hähnell accu.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Moris
Iemand die me kan zeggen waarom mijn camera A7iii met de onderstaande geheugenkaartjes zo traag wegschrijft en deze tijdens het wegschrijven voor andere zaken bezet houdt?
Ik was namelijk afgelopen dagen enkele Bracketing opnames aan het uitvoeren, zegt de camera dat deze bezet is wanneer ik het resultaat wil bekijken. Dit fenomeen heb ik zelfs bij 1 enkele opname, iets wat ik bij Fujifilm niet had?

Slot 1
sandisk extreme pro 128gb
https://www.dataio.nl/wp-.../01/Extreme-Pro-128GB.jpg

Slot 2
sandisk ultra 128gb sd card
https://asset.conrad.com/...388582_BB_00_FB/image.jpg

Moris wijzigde deze reactie 14-10-2018 15:25 (10%)

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-12 18:31
Die laatste heeft volgens mij een heel lage schrijfsnelheid. De 80mb/s is enkel bij lezen. Heb er ook zo eentje in mijn A7 en hij schrijft een stuk sneller op een ander kaartje van mij dat wel een fatsoenlijke schrijfsnelheid heeft.

• Moris
Wel vreemd dat ik bij Fujifilm dit niet ervaarde.
Dat wordt alvast een extra sd-kaartje Sandisk extreme pro 128GB halen.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Moris schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:35:
Wel vreemd dat ik bij Fujifilm dit niet ervaarde.
Dat wordt alvast een extra sd-kaartje Sandisk extreme pro 128GB halen.
Had die ook zon hoge resolutie en grote bestanden dan? Denk het niet toch? :Y)

Als je snelheid wil dan moet je voor een UHS-2 kaart gaan.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Moris schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:15:
Iemand die me kan zeggen waarom mijn camera A7iii met de onderstaande geheugenkaartjes zo traag wegschrijft en deze tijdens het wegschrijven voor andere zaken bezet houdt?
Ik was namelijk afgelopen dagen enkele Bracketing opnames aan het uitvoeren, zegt de camera dat deze bezet is wanneer ik het resultaat wil bekijken. Dit fenomeen heb ik zelfs bij 1 enkele opname, iets wat ik bij Fujifilm niet had?

Slot 1
sandisk extreme pro 128gb
https://www.dataio.nl/wp-.../01/Extreme-Pro-128GB.jpg

Slot 2
sandisk ultra 128gb sd card
https://asset.conrad.com/...388582_BB_00_FB/image.jpg
De Sony A7 III heeft twee slots. 1x UHS I 1x UHS II. Welk slot heb je de kaart. Schrijf je RAW un-compresed weg? Etc.... wat meer informatie is wel handig. En heb je zelf ook gezocht? is best veel te vinden hierover ;-)

https://fstoppers.com/gea...memory-sony-a7-iii-247482

• Moris
Ik schrijf de bestanden als volgt weg.
Slot 1 is jpeg, slot 2 is voor RAW un-compresed, wat met bivenstaande info duidelijker wordt.

Moris wijzigde deze reactie 15-10-2018 12:36 (20%)

• Universal Creations
Universal Creations schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:54:
[...]

Ik zal het maandag eens uittesten met een Hähnell accu.
Die geeft dus ook hetzelfde probleem. Het bijzondere is dat het even duurt voordat hij de melding geeft. Je kunt hem wel gewoon gebruiken.

Zeiss 21mm f/2.8

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:45
@Moris ik kwam dit tegen op sonyalpharumors.com. Niet zeker of het precies met jou probleem te maken heeft, maar mogelijk wal interessant om te lezen.

https://www.sonyalpharumors.com/

• Mud.Starrr
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-12 23:01

Mud.Starrr

I shoot people for money

Moris schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:22:
Ik schrijf de bestanden als volgt weg.
Slot 1 is jpeg, slot 2 is voor RAW un-compresed, wat met bivenstaande info duidelijker wordt.
Dat kun je beter andersom doen.
Slot 1 kan UHS-II aan en is dus het snellere slot. Uiteraard hangt het van je kaartje af of die dat ondersteund/kan bijbenen. Om de buffer niet te gek groot te laten worden is het slim om voor compressed raw te gaan. Ik zie in de praktijk echt 0,0 verschil met uncompressed raw.
Slot 2 met een wat trager kaartje voor JPG moet kunnen, hoewel als hij te traag is houd hij alsnog de boel op. Dit zou je kunnen testen door met en zonder 2e kaartje in dit slot te schieten en zien of je verschil merkt of kan meten.

Succes

Instagram
www.dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A7III | A7
Zeiss: 25mm F/2.0 | 55mm F/1.8 | 85mm F/1.8
Sony: 12-24 F/4 G | 24-70 F/2.8 GM | 100-400 F/4.5-5.6 GM

• Moris
@Mud.Starrr
Nu ik net terug uit vakantie ben kan ik na het nemen van een back-up het wisselen van de kaartjes zonder gegevensverlies vanavond eens testen.
Bedankt voor de tip ;)

• Moris
Na het nemen van een backup van mijn foto’s heb ik beide kaartjes in de camera geformatteerd en op netdezelfde wijze in de camera als voorheen geplaatst. Als test eventjes vlug wat test foto’s genomen en opeens lijkt de traagheid van voorheen verdwenen?

Alleen blijf ik met de vraag zitten waarom de snelheid na het formatteren van de sd-kaartjes opeens hoger werden, lijkt wel of één van de sd-kaartjes ruk zijn?

De SD-kaartjes en instellingen zaten voorheen als volgt.
Slot 1 is Jpeg
Slot 2 is RAW un-compresed.

Heb de instellingen aan de hand van de info van Mud.Starrr nu als volgt geplaatst en dit verhoogt uiteraard de snelheid.Hoe kon het ook anders.

Slot 1 > RAW compressed
Slot 2 > Jpeg

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat het na het formateren sneller loopt kan ik niet verklaren, maar fijn dat mijn tip heeft geholpen.

Instagram
Sony A7RIII | A7III | A7

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16:51
Hi Allen,

Ik heb al een tijd de A7 III in gebruik en ben zeer tevreden, er valt me alleen iets op bij het uitzetten van de camera. Soms lijkt het of de sluiter nog een keer open en dicht gaat, ofwel gewoon een foto maakt als ik de camera uitzet. Is dit de sensor cleaning of iets anders? En hebben meer mensen hier last van?

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12-12 15:58
cunodb schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:51:
Hi Allen,

Ik heb al een tijd de A7 III in gebruik en ben zeer tevreden, er valt me alleen iets op bij het uitzetten van de camera. Soms lijkt het of de sluiter nog een keer open en dicht gaat, ofwel gewoon een foto maakt als ik de camera uitzet. Is dit de sensor cleaning of iets anders? En hebben meer mensen hier last van?
Dit had ik ook met mijn A7iii en lijkt te maken te hebben met de sensor remapping:
https://www.dpreview.com/forums/thread/4264098

• cunodb
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16:51
SkyThes schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Dit had ik ook met mijn A7iii en lijkt te maken te hebben met de sensor remapping:
https://www.dpreview.com/forums/thread/4264098
Je had het ook? Dus bent terug gegaan naar de winkel en nu is het gefixed? Of heb je het nog steeds? Het maakt bij mij ook niet uit of er een lens op zit.

• SkyThes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12-12 15:58
cunodb schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Je had het ook? Dus bent terug gegaan naar de winkel en nu is het gefixed? Of heb je het nog steeds? Het maakt bij mij ook niet uit of er een lens op zit.
Nee mijn A7 is tijdens mijn vakantie gestolen paar weken geleden helaas... :(
Maar het is niet iets om je zorgen over te maken. :)

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:17
Nou, ik hoop dat iemand het hier weet want ik heb iets geks met de camera.

Als ik op de play button druk na het fotograferen, dan telt mijn camera de complete shuttercount in de view reeks. Stel dat is nu 100, ik maak een foto, dan wordt het 101. Maar dat blijft dus altijd rechts bovenin staan, ook al heb ik de geheugen kaartjes leeg gemaakt.
Dus ik haal 100 foto's van het geheugen kaartje af, ik druk deze weer in de camera en maak een foto, ik kom op 101 uit en ik ga reviewen, dan kan ik dus ook scrollen tussen 101 foto's, maar er staat er maar 1 op natuurlijk, dus die andere 100 zie ik alleen "Unable to display". Met het terugkijken is dat wel verdomd lastig want dan weet ik ook niet precies wat ik heb geschoten.

Ik heb de geheugen kaartjes ook al beide geformateerd, misschien dat daar iets in werd bijgehouden maar dat is ook niet het geval.

Misschien een beetje lastig uit te leggen, maar hier op zoeken schiet ook niet echt op als je alleen het woord "review" er al in hebt zitten.

Iemand enig idee?

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Klinkt als een foutje in de image database die op het kaartje staat. Als je op Play duwt, en dan op de Fn knop (wireless versturen), dan gaat ie vanzelf mopperen als die database corrupt is en probeert het te fixen. Misschien dat dat voor jou ook de oplossing is?

Hoewel formatteren eigenlijk ook zou moeten helpen natuurlijk... (in de camera gedaan of in je PC?)

• CasGas
@Garyu Held!!

Wel vaag, want ik had de kaartjes al geformateerd, maar dan zal die zelf ook nog wel iets bijhouden in de camera wat dat betreft, maar gelukkig werkt het nu. Hartelijk dank!

(ik zat al ergens op 2074 dus dat is dan opeens wel veel scrollen enzo)

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Moris
Voor diegene die nog op zoek zijn naar een L-plate.
Gisteren via een tip hier de GABALE QR L Plate Bracket Camera Grip Camera Holder for Sony A7MIII mogen ontvangen en ben hierover zeer tevreden over. Prijs/kwaliteit is dus dik in orde :)
https://www.ebay.nl/itm/G...819acf:g:bEYAAOSw5cJao57g

• Moris
Mud.Starrr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:09:
Dat het na het formateren sneller loopt kan ik niet verklaren, maar fijn dat mijn tip heeft geholpen.
Update.

Om even terug te komen op mijn probleem met de Sandisk geheugenkaartjes.
Ik heb dit probleem bij de support van Sandisk voorgelegd, waarbij ik verschillende testen dienden uit te voeren en de nodige printsreens met bijbehorende logs moest bezorgen. Na intern onderzoek werd er beslist om beide geheugenkaartjes onder garantie te vervangen.

Aangezien ik voor het wegschrijven van raw en jpeg-bestanden mijn traagste geheugenkaartje wil vervangen, wou ik even jullie raad hierin hebben.

Ik zoek een betrouwbaar UHS-II 128GB geheugenkaartje en dacht hierbij aan SONY SDXC 128GB EXTRA PRO M CLASS 10 UHS-II
Iemand met dit kaartje goede ervaring of zijn er andere en betere alternatieven :?

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Moris schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:21:
[...]

Update.

Ik heb dit probleem bij de support van Sandisk voorgelegd, waarbij ik verschillende testen dienden uit te voeren en de nodige printsreens met bijbehorende logs moest bezorgen. Na intern onderzoek werd er beslist om beide geheugenkaartjes onder garantie te vervangen.

Aangezien ik voor het wegschrijven van raw en jpeg-bestanden mijn traagste geheugenkaartje wil vervangen, wou ik even jullie raad hierin hebben.

Ik zoek een betrouwbaar UHS-II 128GB geheugenkaartje en dacht hierbij aan SONY SDXC 128GB EXTRA PRO M CLASS 10 UHS-II
Iemand met dit kaartje goede ervaring of zijn er andere en betere alternatieven :?
Als je camera het aan kan kun je overwegen om voor het zelfde bedrag de 64GB versie te kopen die 3x zo snel is met schrijven. Beetje een afweging die je moet maken denk ik.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | Canon 85mm f/1.2L | Zeiss Milvus 50mm f/1.4 | Zeiss Milvus 25mm f/1.4 | Samyang 14mm f/2.8

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Moris schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:21:
[...]

Update.

Het hangt ook van je camera af (ben even kwijt welke jij hebt).

Ik heb op de A7 III (en RIII in mindere mate) prima ervaringen met 128GB Integral Ultima Pro X2 kaartjes. (SDXC V60 II).
Deze doen op papier 280MB read/100MB per sec write. In de praktijk op de 7R III doen deze ongeveer 75MB/sec write.

Verder heb ik zeer goede ervaringen met 32gb Sony G SDHC II kaartjes, 300MB/299MB per sec op papier. Dit zijn de snelste kaartjes die je momenteel kunt krijgen, en zijn ook de kaartjes die je als Sony Pro van Sony krijgt. Dit omdat de A9 deze snelheid ook gewoon nodig heeft om de buffer op 20fps snel weg te schrijven.
In de praktijk op de A7R III rond de 127MB/sec.

De sony’s die jij noemt zitten hier een beetje tussenin qua snelheid. Rond de 88MB in de praktijk.

Volgens de tests zit er in de praktijk op een A7III niet super veel snelheidsverschil tussen, en dat is ook mijn ervaring. De camera hoeft natuurlijk ook ‘maar’ 24 megapixel bestanden weg te schrijven, en heeft ook een wat minder snelle processor dan zn duurdere broers.
Je merkt het met de R wel duidelijk als je de buffer helemaal volgooit dat het wat langer duurt om hem weg te schrijven. Dit omdat je gewoon veel meer data kwijt moet. Een snellere kaart is dan wel fijn.

Voor video maakt het allemaal niet zoveel uit als je maar aan de minimale snelheid voldoet voor 4k 100fps 50p (dat ligt rond de 20MB/sec).

Mud.Starrr wijzigde deze reactie 06-11-2018 13:44 (27%)
Reden: Een hoop info toegevoegd

Instagram
Sony A7RIII | A7III | A7

• Moris
@Ventieldopje
@Mud.Starrr
Bedankt.
Ik heb als camera een Sony A7 III.

Voor het wegschrijven en bufferen van raw-bestanden hoef ik blijkbaar niet het snelste kaartje zoals de Sony G SDHC II aan te kopen. Ook 128GB Integral Ultima Pro X2 zal ruim moeten volstaan.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Lieve mensen, ik zit te denken over een "camera voor erbij". Nu heb ik een A7ii, maar die is me soms nog steeds te groot. Iemand hier die nog een tweede (APS-C) camera voor erbij heeft? Hoe vaak gebruik je hem? Heb je die met een speciale reden in gebruik en waar moet ik nog op letten?

Ik zit te kijken naar een "goedkoopje", dus een van de oudere NEX / a5000-achtige modellen, die tweedehands voor ca. 150-250¤ weggaan. Of is het beter om het dan maar helemaal te laten zitten?

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Garyu Jazeker naast mijn A7III heb ik nog een A6000.

Op een of andere manier blijft deze camera terug op mijn pad komen. (Heb hem inmiddels 3x verkocht en weer opnieuw gekocht, voor prijzen waar ik geen nee tegen kon zeggen. Dit is zo'n camera die je tweedehands kan kopen, mee spelen en als je het niks vindt weer kan verkopen zonder verlies!

Ik gebruik hem voornamelijk voor TimeLapsen (zowel in de studio als op locatie) BTS shots, en tegelijkertijd als backup camera.

Het is bijna Black Friday en gegarandeerd dat deze weer tegen stuntprijzen te koop wordt aangeboden.

• ing_stripe
  • Laatst online: 18:47
@Garyu Ik heb naast de A7III een Nex5N gehad, deze is vandaag ge-upgrade naar een A6300.

Ik vind het fijn om op vakantie nog een back-up te hebben waar ook de objectieven op passen.
Daarnaast is het ook de onderwatercamera (wel in een behuizing uiteraard).
De 5n is zeker met het 16/50 objectief erg compact.

::. UniFi Fan .:. ESP8266 knutselaar .:. Domotica hobbyist .::

• CasGas
Yup, hier ook een A7III met een A6300 er naast, ideale combi wat mij betreft..

• Moris
Wanneer jullie een A6300 /6500 naast een A7 gebruiken, is dit dan voornamelijk met de Full-frame lenzen van de A7 of hebben jullie voor beide sensor-formaten afzonderlijke lenzen? Indien het laatste lijkt me dit toch een duur verhaal te zijn.

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Moris Ik had wel eerst een set voor crop (10-18 + 16-70 + 50mm) maar die uiteindelijk allemaal los verkocht en nu alleen nog de 16-50 kittens met full frame lenzen.

• Moris
Mijn Sandisk Extreme Pro SDXC UHS-I 128GB wordt onder garantie vervangen door een kaartje van 256GB.

Voordat ik het kaartje uit de verpakking haal en naar aanleiding van dit artikel wil ik graag weten of er hier A7iii gebruikers zijn die met deze kaart geen problemen hebben? Indien wel, gaat deze uiteraard ongeopend de verkoop in.

Moris wijzigde deze reactie 16-11-2018 12:31 (19%)

• Hielko
  • Laatst online: 14:53
Toen ik mijn Sony A7 III kocht had ik er een SanDisk SDXC Extreme Pro 64GB 95MB/s V30 bijgekocht. Die heb ik dezelfde dag nog omgeruild voor een Sony kaartje omdat ie niet werkte in de camera... dus lijken iig wel wat meer SanDisk kaartjes niet goed te werken.

• Universal Creations
Hielko schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:23:
Toen ik mijn Sony A7 III kocht had ik er een SanDisk SDXC Extreme Pro 64GB 95MB/s V30 bijgekocht. Die heb ik dezelfde dag nog omgeruild voor een Sony kaartje omdat ie niet werkte in de camera... dus lijken iig wel wat meer SanDisk kaartjes niet goed te werken.
Dat is vreemd, want volgens mij worden die kaartjes door legio Sony A7III eigenaren gebruikt.

Zeiss 21mm f/2.8

• Hielko
  • Laatst online: 14:53
Vreemd dan, maar werkte toch absoluut niet (ook met de foutmelding "Unable to read memory card. Reinsert memory card."). Werkte in beide sloten niet, maar in random andere camera geen problemen. Dus leek toch wel echt een compatibiliteitsprobleem te zijn, niet een kapot kaartje.

• ing_stripe
  • Laatst online: 18:47
Ik heb 2 van die sandisk kaartjes van 128GB, en met beide geen problemen in m'n A7III

::. UniFi Fan .:. ESP8266 knutselaar .:. Domotica hobbyist .::

• Moris
Bedankt voor de reacties :)
Ik bekijk het wel verder.

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

2.0 for A7rIII has been removed
Sony realized there is a bug with the SD cards that needs to be fixed.
https://www.sony.com/elec...e-7rm3/downloads/00015520

Superdaantje wijzigde deze reactie 08-12-2018 14:45 (4%)

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True