Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
hars73 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:52:
[...]

Dit is de Qualcomm uitvoering van de 1S neem ik aan? Die lijkt inmiddels op mijn verlanglijstje ook steeds hoger te komen.
Ik heb er 1 te koop staan in V&A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
DrsBos schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:09:
[...]

Ik heb er 1 te koop staan in V&A ;)
Waarom doe je hem weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Kapot schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:28:
[...]

Waarom doe je hem weg?
Dat staat erbij bij Vraag en aaanbod!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
aart44 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:38:
[...]

Dat staat erbij bij Vraag en aaanbod!!!
8)7 |:( Ik was net wakker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
snoepbanaan schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:39:
Bij Antelife staat de 1S voor €105($145), wel alleen vandaag geldig neem ik aan ;)

Linkje
Ik heb 27 mei eentje besteld daar. Was op voorraad. Order staat nu nog steeds op processing...
Bijna op het punt die zooi te cancellen daar...

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Sjekster schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Ik heb 27 mei eentje besteld daar. Was op voorraad. Order staat nu nog steeds op processing...
Tja, die jongens zeggen wel vaker iets. Maar je weet nooit precies hoe lang het duurt. Ik heb de mijne vorige week bij to2c besteld en die ligt nu in A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 08:28
Sjekster schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:39:
[...]
stuur ze even een mailtje met de vraag wat er aan de hand is. Ik had er zelf een besteld op 14 mei, en die was 4 juni binnen.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ze hebben constant dat ding in acties, dus die was iig echt wel op voorraad lijkt het. Zie op FB ook redelijk wat mensen klagen over lange status: processing. Als ze dan informeren issie dag later ineens verzonden :+. Ik heb op FB en via site iig bericht achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:11:
Ze hebben constant dat ding in acties, dus die was iig echt wel op voorraad lijkt het. Zie op FB ook redelijk wat mensen klagen over lange status: processing. Als ze dan informeren issie dag later ineens verzonden :+. Ik heb op FB en via site iig bericht achtergelaten.
Ik wil niet dat je je eigen zorgen maakt en denk dat het wel goed komt maar mijn 1ste ervaring was heel slecht bij die club.
Toen ik een telefoon bestelde daar en die was ook op voorraad gebeurde er ook niets meer.
Na lang aandringen en op een gegeven moment ook dreigen met een paypal claim kwam de aap uit de mouw.
Ze hadden dat toestel helemaal niet op voorraad, naar herhaald aandringen van mijn kant om de order gewoon te annuleren bleven ze maar pushen om het toestel toch af te nemen en maar te blijven wachten.
Vertrouwen was toen weg van mijn kant en ook omdat ik een aantal sites had gevonden die zeer slecht reviews gaven.
Ik dacht gelijk van, je zou maar een defect toestel hebben hoe gaat de garantie dan?
Wilde dat eigenlijk niet weten en had ze verzocht de order te annuleren.
Heb toch een claim moeten indienen bij Paypal omdat ze de order niet wilde annuleren en dan krijgen ze 10 dagen de tijd om te reageren, ze hadden toegezegd mijn geld terug te storten binnen 2 dagen maar daar hielden ze zich ook niet aan.
Al met al 18 dagen verder, geen telefoon en toen pas mijn geld terug, dat was dus mijn eerste ervaring en gelijk de laatste met die gasten.

Kijk eens op deze link : \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

En dan met name bij de poll : "welke shop je absoluut NIET gaat aanraden "dan weet je genoeg.

Ik heb hem toen bij Aliexpress besteld bij een verkoper die er zeer goed uitkwam en dat ging wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 19:06 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Die polls over slechte resultaten zeggen eigenlijk niet zoveel.

De top 5 van afraders, staat gelijk aan de top5 top verkopers.

Als 10% van de orders fout gaat, dan lijken ze allemaal even goed/slecht te zijn.
In jouw geval was het een zeer slechte eerste indruk, gelukkig heb je gemerkt dat bestellingen uit China toch nog goed kunnen gaan.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgareth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 13:19
vandaag geupdate van versie 13 naar versie 15. Ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik wacht even af wat ze zeggen. Als er aan het einde van de week nog niks veranderd is, ga ik er werk van maken.

EDIT: ik had gisteren een mail gestuurd. Vanochtend antwoord. Ze zeggen dat het de 7e is verstuurd, en stuurden me gelijk een tracking code op. Beetje verdacht hoe het plots wel verwerkt is. t/m 8 juni stond de bestelling gewoon nog op processing. Ik heb ook geen bevestigingsmail gekregen dat order verstuurd was (al hoeft dat niet standaard te zijn).

De toegezonden tracking code werkt echter niet. De tracker geeft aan dat de link binnen 24u zou moeten werken. Als de verzending 7 juni is verstuurd, zou dus de tracking code ergens op de 8e moeten werken. Dit is echter niet zo. Dus ik wacht nog even tot morgen af, als tracking dan nog niet werkt schakel ik gewoon Paypal in. Dit is allemaal iets te toevallig...

[ Voor 76% gewijzigd door Sjekster op 09-06-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de Redmi 1s net bij pandawill in de happy hour kunnen bestellen voor $148,99 volgens Rabo €108,95. De combi snapdragon + dualsim + microsd doet het hem. Maar bovenal die prijs. Dat komt in de buurt wat ik kwijt was voor de Faea F1 ooit en dan heb je een solide Xiaomi. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Op mijn andere androids heb ik normaal dat vierkantje gemaakt van stipjes. Daarin zitten alle apps. Dat zit niet op mijn hongmi. Hoe zie ik alle geinstalleerde apps? Nu zet hij alles op het homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

maartend schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:33:
Op mijn andere androids heb ik normaal dat vierkantje gemaakt van stipjes. Daarin zitten alle apps. Dat zit niet op mijn hongmi. Hoe zie ik alle geinstalleerde apps? Nu zet hij alles op het homescreen
Tja, dat is MIUI ;)
Je zou een andere launcher kunnen installeren als je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hars73 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:39:
[...]

Tja, dat is MIUI ;)
Je zou een andere launcher kunnen installeren als je dat niet wilt.
Thnx.

En daarmee kom ik op een eerdere vraag ; welke launcher? Heb daar nooit echt mee gewerkt, wordt een beetje friebell van alle mogelijkheden. Ik zoek iets snels en lichts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

maartend schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:08:
[...]

Thnx.

En daarmee kom ik op een eerdere vraag ; welke launcher? Heb daar nooit echt mee gewerkt, wordt een beetje friebell van alle mogelijkheden. Ik zoek iets snels en lichts.
Ik zou Nova launcher eens proberen. Gebruik 'm op zowel m'n telefoon als tablet en is fijn instelbaar, stabiel, licht en snel.

Of probeer te wennen aan de MIUI launcher. Ik ken hem zelf niet, maar ze zullen hem niet voor niks op deze manier hebben laten werken. Misschien zitten er wel hele fijne mogelijkheden in, die je dus ook kwijtraakt als je overstapt op een andere launcher.

Dat de apps niet meer in een app drawer staan, hoeft niet zo'n probleem te zijn hoor. Misschien als je groepen aanmaakt en je apps daarin verzamelt, kom je al een heel eind.

[ Voor 34% gewijzigd door hars73 op 10-06-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
je kunt ook deze gebruiken:
Google Play: AppDrawer (MIUI App Drawer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:08:
[...]

Thnx.

Ik gebruik op mijn Mi3 Nova launcher, en die komt ook op de 1s te staan zodra deze binnen is. Mui is leuk maar geeft me te weinig eigen ruimte wat indeling betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Toch maar eens met Nova Launher spelen dan. Heb hem ook op mijn Pipo staan, maar durf er niet echt aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:42:
Toch maar eens met Nova Launher spelen dan. Heb hem ook op mijn Pipo staan, maar durf er niet echt aan te gaan.
Gewoon doen, er kan weinig mis gaan. Allen het activeren is ff zoeken. Het menu daarvoor zit wat weggestopt.

Inmiddels de 1S voor het vrouwtje ook binnen. Eerste probleem waar ik tegenop loop: Die voor geïnstalleerde Multilanguage rom. Zit daar dus de updater app niet in. Heeft iemand een snelle oplossing om er een andere rom op te krijgen? Rom hernoemen naar update.zip en dan via recovery werkt niet. En ik heb eigenlijk ook nog niet direct zin om er cwm op te flashen.

Op dit moment zit ik met zo'n half Nederlands, half Engelse rom. :'(
En daardoor heb ik dus ook geen Google personen/contacten. Alleen de fabrieks, en die synchroniseert niet met Google.

[ Voor 45% gewijzigd door starcopy op 10-06-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@starcopy, ik zal vanavond mijn review presenteren en het puntje wat je aanstipt, is iets dat ik ook aan zal halen. Het is dan ook af te raden (als je de keuze krijgt), om een ML ROM op te laten zetten door de webshops. Ik weet niet waar ze de ROM's vandaan halen, maar ik vind het maar bras en het updaten kost enorm veel tijd.

Ik kan je helaas niet verder helpen met tips. Ik weet alleen dat het updaten met de fabrieks ROM binnen 10 minuten is gepiept (incl. downloaden). Benodigdheden: Root programma, updater app en ML ROM.
Via de updater kun je het normaal gesproken inladen en dan zal je telefoon naar de recovery mode gaan om de update te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:48
@starcopy op de MIUI site staat ook hoe. Ik heb gewoon de MIUI ROM gedownload op de telefoon en toen via about phone naar de map gebladerd. Moest het wel 3x doen immers er zit verschil in de roms van de 1s . Ik heb zelf de MIUI van xiaomi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
rob2011 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:58:
@starcopy op de MIUI site staat ook hoe. Ik heb gewoon de MIUI ROM gedownload op de telefoon en toen via about phone naar de map gebladerd. Moest het wel 3x doen immers er zit verschil in de roms van de 1s . Ik heb zelf de MIUI van xiaomi zelf.
Ok, maar heb jij de updater app? En welke site heb je gebruikt, de .eu of http://en.miui.com.

Ik heb de laatste rom wel van ze, maar kan de uitleg daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wellicht kun je hulp krijgen via deze 2 personen:

Verwijderd in "[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie"
antimos in "[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie"

p.s. mijn review: productreview: Xiaomi Redmi 1S Rood review door Kiswum

Veel leesplezier

[ Voor 43% gewijzigd door Kiswum op 10-06-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Ik kreeg vandaag de 1S binnen, lekker toestel, alleen 2 dingen, ik kan de standaard Whatsapp tonen niet instellen, ik kan alleen kiezen uit de Miui beltonen?

Video's worden niet afgespeeld met de standaard player, hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kapot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:49:
Ik kreeg vandaag de 1S binnen, lekker toestel, alleen 2 dingen, ik kan de standaard Whatsapp tonen niet instellen, ik kan alleen kiezen uit de Miui beltonen?

Beltonen en sms geluiden kun je gewoon in de map ringtones op het interne geheugen zetten. Alleen s er een instelling die aangeeft dat bestanden kleiner dan 800K niet getoond worden. Dus of je bestanden groter houden, of de instelling uitzetten. Video's heb ik nog niet geprobeerd omdat ik eerst nog andere zaken op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
1 mail is al weg. Thanks. d:)b

Je review heb ik ff snel overheen gelezen, maar ziet er aardig uit Mocht ik nog iets tegenkomen dan zal ik dat doorgeven. Pas als het niet zo soepel loopt, kom je er achter dat sommige dingen knudde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kapot schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:49:

Via mijn Mi2 bekeken:
In Whatsapp ga je naar Meldingsgeluid -> Tabblad Lokaal -> Onderin kies je voor Bladeren -> Nummer selecteren -> Kies een nummer uit je Muziekmap.

(Via de standaard verkenner) In mijn geval is staat dat in: Interne Opslag -> Music

Krijg je een foutmelding bij video?
Ik heb dat ook een paar keer gehad na een update. Je moet bij de applicaties, de cache en data van de video app leegmaken. De kans bestaat dat het daarna wel goed werkt.

@Starcopy, graag gedaan, ik hoop dat ze je verder kunnen helpen.
Als het werkt, dan werkt het inderdaad. Je komt er vaak later pas achter dat je iets mist als iemand erover begint of als je iets na lange tijd wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
(dit is geen reclame/spam)

Wat vinden jullie hiervan?
Zou jij via Borderlinx goederen bestellen uit China?
Je kunt goederen dan naar een Chinees adres laten sturen (een warehouse van Borderlynx). Daarna door laten sturen naar een Europees kantoor om ze vervolgens zonder extra douane naar je te laten versturen.

Uiteraard zijn er wel bemiddelingskosten hieraan verbonden, maar in totaliteit valt dit hopelijk onder de totaalprijzen van de internationale webshops.

Zou jij op deze manier iets bij bijvoorbeeld Sharp, Docomo of Xiaomi bestellen?

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yDLHJw3rQ3DJo6yyoqpFPo4h/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is opsich wel een interessante ontwikkeling, maar het doet waarschijnlijk de verzendingsduur nier ten goede. Ook moeten de prijzen dan wel lag blijven, anders heeft het geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
An sich + op zich = opsich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Men heeft het momenteel over 5 werkdagen via DHL en dat zou op zich realistisch zijn. Als het 2 weken zou zijn, dan is het wat mij betreft prima. Zolang de prijs maar concurrerend is.

Maartend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Laatst online: 13-06 18:04
Kiswum, de douanekosten vallen niet weg. Je moet enkel geen douane betalen van de afzender naar het magazijn van Borderlinx in Hong Kong (omdat daar een vrijhandelszone is). Hong Kong naar NL helaas wel. Je kan nu bvb goederen in de US kopen en naar NL laten opsturen maar dan moet je ook douanekosten betalen. Ze berekenen deze zelfs op voorhand.

Het zou te mooi geweest zijn om waar te zijn he :P

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/k3ajdd.png

[ Voor 13% gewijzigd door Krize18 op 11-06-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ok kantoor Europa valt dus weg en dan wordt het ook in dit geval rechtstreeks naar je adres verstuurd.
Bij mijn Mi2 met de opgegeven waarde van €370,- waren de douane kosten in 2012 zo'n €35,-.

Bedankt voor het plaatje, wat zou dit kunnen zijn voor een telefoon van 100 euro?

[ Voor 17% gewijzigd door Kiswum op 11-06-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Laatst online: 13-06 18:04
Let op, dit is voor een zending vanuit de US berekend, de shipping cost zal veranderen maar ik denk niet dat er veel zal veranderen aan de invoerkosten.

Volgens mij zit daar trouwens de winst van Borderlinx, niet alle pakketten krijgen te maken met invoerrechten en invoerkosten, bvb onder de 25€ moet je niets betalen in België maar Borderlinx vraagt dan wel een tax & duty van 7,12€. Soms moet je zelfs niets betalen, al enkele keren gehad met pakketjes uit de US (declared value van 200+ $, niets moeten betalen), maar je hebt dit dan wel aan Borderlinx betaald.

Voor een telefoon van 100€:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/8x0b3m.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
maartend schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:44:
[...]

An sich + op zich = opsich?
Het was nog vroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik vond hem geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Krize18, bedankt voor je update!

Mocht dit doorgaan bij Borderlinx, dan vraag ik me af wat de totaalkosten zullen zijn.
In dit Amerikaanse voorbeeld, zou je dus beter via een webshop kunnen gaan, dan ben je goedkoper uit. Vooral als er nog bemiddelingskosten bij zitten. Je kunt op deze manier uiteraard wel een early adopter zijn en dat kost altijd wel extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:48:
[...]

@Starcopy, graag gedaan, ik hoop dat ze je verder kunnen helpen.
Als het werkt, dan werkt het inderdaad. Je komt er vaak later pas achter dat je iets mist als iemand erover begint of als je iets na lange tijd wilt gaan gebruiken.
Inmiddels het probleem opgelost. Ik had er niet aan gedacht dat ik Xiaomi's moet lezen. sdcard bij hun handleiding wil zeggen: Interne opslag. Niet Externe sd kaart. Schrok er vannacht wakker van. :D

Inmiddels de stable 24 rom er op, en afgezien van wat rare zaken, zoals de Google personen die er niet op staat, werkt het nu een stuk beter. Ook de updater app is er weer. Wat ik wel mis zijn de verlichte knoppen onderin het scherm, en het toch wat beter in elkaar zittende menu van de Mi3.

Ik zoek me nog steeds het apezuur waar ik de usb ondersteuning voor ontwikkelaars aanzet. Het zou moeten zijn:
Instellingen->apps->ontwikkelen Maar dat bestaat niet eens.

Inmiddels ook wat meer tijd gehad voor je review, die zit goed in elkaar. Is een waar leesgenot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Kiswum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:48:
[...]

Via mijn Mi2 bekeken:
In Whatsapp ga je naar Meldingsgeluid -> Tabblad Lokaal -> Onderin kies je voor Bladeren -> Nummer selecteren -> Kies een nummer uit je Muziekmap.

(Via de standaard verkenner) In mijn geval is staat dat in: Interne Opslag -> Music

Krijg je een foutmelding bij video?
Ik heb dat ook een paar keer gehad na een update. Je moet bij de applicaties, de cache en data van de video app leegmaken. De kans bestaat dat het daarna wel goed werkt.
Na veel gekloot is het eindelijk op die manier gelukt, dankjewel!

Ik krijg geen foutmelding, app sluit gewoon af zodra ik een video wil afspelen, video staat wel op het geheugen kaartje, ik weet niet of dat nog uitmaakt?

Weet iemand verder nog een goede videoplayer in de appsstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik eigenlijk niet op zoek was naar een nieuwe telefoon ziet dit er toch wel erg verleidelijk uit. Mediatek heeft me altijd tegengehouden en nu met een Qualcomm is dat bezwaar ook opgelost. Verder een redelijke community, verwisselbare accu, dual sim en extern geheugen, bijna alles dat je kunt willen. Misschien was 2 GB idealer geweest, maar vooruit.

Hoe is de camera? Ik kan maar weinig full reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:51:
Hoe is de camera? Ik kan maar weinig full reviews vinden.
Deze al gelezen op Tweakers? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde eigenlijk op professionele sites, maar vooruit, bij gebrek aan beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:12:
[...]

Ik doelde eigenlijk op professionele sites, maar vooruit, bij gebrek aan beter :)
Volgens mij wagen professionele sites zich daar niet aan zoals The Verge enzo. Al mag Tweakers best een nieuwe Chinaphone shootout doen nu een jaar later met de nieuwste versies :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En die review kun je ook wel als professioneel bestempelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:15:
Volgens mij wagen professionele sites zich daar niet aan zoals The Verge enzo. Al mag Tweakers best een nieuwe Chinaphone shootout doen nu een jaar later met de nieuwste versies :Y
Het verbaast mij een beetje, want toentertijd werd de Blade vrij breed uitgemeten. Eigenlijk ben ik dan ook op zoek naar een vergelijkbare telefoon; zeer veel waar voor je geld, los van prijs ook gewoon degelijk en goed en een goede ondersteuning.

Het budgettelefoonlandschap (drie keer woordwaarde) lijkt tegenwoordig toch wat meer gefragmenteerd.
dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:16:
En die review kun je ook wel als professioneel bestempelen ;)
Goed, maar niet vergelijkbaar met de werkwijze van een goede journalist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:15:
[...]

Wat je zegt! Heb nog review van Arnoud te goed nav vorige reviews!

Maar ja, welk toestel?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Net zoals de vorige keer.. een topic openen met de vraag: welke toestellen moeten we reviewen en wie wil er een uitlenen? :) En welke toestellen dit keer? Ipv Jiayu G4, de G4s, ipv iOcean X7, nu de iOcean X7s/X8/G8, ipv de Faea F1 een Doogee DG350 bv, ipv de Xiaomi Mi2s nu een Xiaomi Redmi 1S en ipv de Newman willekeurig welk ander merk zoals een iNew V3.

Gezien menig tweaker hier rondloopt met een Jiayu G4s, iOcean, Doogee, Redmi 1S moet dat wel gaan lukken denk ik. Tijd om het eerdere topic een kick van jewelste te geven? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 11-06-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MUII Versie 15 op de HongMi van mijn partneres. En soms als ze gebeld wordt verschijnt er een scherm dat het ding in veilige modus staat.

Ik kan er verder niks over vinden of het uitzetten. Op andere momenten is er niks aan de hand.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:30:
MUII Versie 15 op de HongMi van mijn partneres. En soms als ze gebeld wordt verschijnt er een scherm dat het ding in veilige modus staat.

Ik kan er verder niks over vinden of het uitzetten. Op andere momenten is er niks aan de hand.

Iemand een idee?
Dat scherm zou maar heel kort moeten verschijnen. Blijft wel hangen als je de bovenbalk afdekt en dan op de powerknop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:33:
[...]

Dat scherm zou maar heel kort moeten verschijnen. Blijft wel hangen als je de bovenbalk afdekt en dan op de powerknop drukt.
Blijft echt staan. Ze moet dan op een knop drukken (ik geloof de power).
En wat bedoel je met de bovenbalk afdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hand over de sensor op het scherm. Zeg maar de bovenste 5mm of zo. Als het goed is dan is de melding: Misbruik modus ingeschakeld, telefoonfuncties zijn momenteel uitgeschakeld.

Als het die is, dan kun je de instelling onder weergave-> voorkom misbruik vinden.

Daar staat het tenminste op mijn Mi3. Voor de 1S moet ik eerst dat ding uit de handen van mijn vriendin zien te wringen voordat ik dat weet.

[ Voor 0% gewijzigd door starcopy op 11-06-2014 19:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:51:
Hand over de sensor op het scherm. Zeg maar de bovenste 5mm of zo. Als het goed is dan is de melding: Misbruik modus ingeschakeld, telefoonfuncties zijn momenteel uitgeschakeld.

Als het die is, dan kun je de instelling onder weergave-> voorkom misbruik vinden.

Daar staat tenminste op mijn Mi3 Voor de 1S moet ik eerst dat ding uit de handen van mijn vriendin zien te wringen voordat ik dat weet.
Wacht ff Starcopy. Zit er een sensor boven in dat ding? Want dan zou het wel kunnen, zij moet nl. haar lockscreen naar beneden bewegen om te unlocken. Dan ga ik eens kijken als ze strax thuis is.

Maar het gaat niet om de 1S. Ze heeft een gewone HongMi. Ik heb strax een 1S. (ben nu dus blij dat ik bij retailheaven heb besteld, de mijne was wat kapot. opgestuurd en ik krijg een 1S terug, terwijl ik een gewone had. Ik blij. Maar dat is een ander issue)
Maar ff. Weet jij of ik de nanroid backup van mijn eigen HongMi zo op de 1s kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
maartend schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:55:
[...]

Wacht ff Starcopy. Zit er een sensor boven in dat ding? Want dan zou het wel kunnen, zij moet nl. haar lockscreen naar beneden bewegen om te unlocken. Dan ga ik eens kijken als ze strax thuis is.

Maar het gaat niet om de 1S. Ze heeft een gewone HongMi. Ik heb strax een 1S. (ben nu dus blij dat ik bij retailheaven heb besteld, de mijne was wat kapot. opgestuurd en ik krijg een 1S terug, terwijl ik een gewone had. Ik blij. Maar dat is een ander issue)
Maar ff. Weet jij of ik de nanroid backup van mijn eigen HongMi zo op de 1s kan zetten?
Backup misschien de apps, de rest niet. Is uiteindelijk een heel andere phone. Dus daar zou ik de gok niet wagen.

Voor die sensor, dat heb ik op de Mi3 zo. De 1s weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:57:
[...]

Backup misschien de apps, de rest niet. Is uiteindelijk een heel andere phone. Dus daar zou ik de gok niet wagen.
Thnx. heb ook een Titanium backup gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik heb inmiddels de 1s ook even vast mogen houden. Daar werkt het precies hetzelfde. Is de broekzak beveiliging. Ook gewoon onder: instellingen->weergave->voorkom misbruik

Het reageert op de proximity sensor die bij de schermcamera zit. Zal dus ongetwijfeld ook bij je vriendin op het toestel zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
starcopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:46:
[...]

Inmiddels het probleem opgelost. Ik had er niet aan gedacht dat ik Xiaomi's moet lezen. sdcard bij hun handleiding wil zeggen: Interne opslag. Niet Externe sd kaart. Schrok er vannacht wakker van. :D

Inmiddels de stable 24 rom er op, en afgezien van wat rare zaken, zoals de Google personen die er niet op staat, werkt het nu een stuk beter. Ook de updater app is er weer. Wat ik wel mis zijn de verlichte knoppen onderin het scherm, en het toch wat beter in elkaar zittende menu van de Mi3.

Ik zoek me nog steeds het apezuur waar ik de usb ondersteuning voor ontwikkelaars aanzet. Het zou moeten zijn:
Instellingen->apps->ontwikkelen Maar dat bestaat niet eens.

Inmiddels ook wat meer tijd gehad voor je review, die zit goed in elkaar. Is een waar leesgenot.
Bedankt voor je compliment over mijn review ;)

Fijn dat het nu is gelukt, beetje overbodig, maar heb je een factory reset uitgevoerd na het wisselen van ROM? Dit is zo goed als verplicht als je van de ene naar de andere ROM gaat. Bij een simple versie update is dit niet nodig.
Vergeet niet om vantevoren een backup te maken en daarna je backup te herstellen. Let dan wel goed op welke applicaties je terug zet. Ken je de applicatie niet, dan hoef je deze ook niet terug te zetten.

Developer mode?
Bij elke Android is dat: Over toestel -> 10x op android versie of OS vesie klikken (ik dacht dat deze standaard aan stond, ik kan me niet meer herinneren dat ik dit handmatig heb ingesteld).
Daarna komt hij onder Instellingen -> Systeem -> Opties voor ontwikkelaars

SD Kaart wordt zeer vaak als Intern en Extern genoemd. Kijk maar in een explorer van een Android. Je ziet dan als het goed is, sdcard0 en sdcard1.
(Zojuist even op mijn Transformer getest :))
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:12:
[...]

Tss..... Bedankt he ;)
Ik heb het gevoel dat ik meer test dan de meeste reviewers. Ok, de benchmarks zijn minder goed en de gebruiksduur kan ik niet statisch testen.
(oh ja en mijn schrijfkwaliteiten komen niet in de buurt van de pro's)
Ik belicht mijn reviews vaak vanuit de gebruikerskant en vanuit de praktijk. Ik heb het geval dat BT, Handsfree functie, Bellen in het algemeen, Wifi, etc. Niet of nauwelijks worden getest.
Statische data kun je overal wel vandaan trekken ;)
starcopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:51:

Daar staat tenminste op mijn Mi3 Voor de 1S moet ik eerst dat ding uit de handen van mijn vriendin zien te wringen voordat ik dat weet.
Voorkom misbruik zit, voor zover ik weet, op beide toestellen. In ieder geval bij de 1s.

@Maartend, je kunt de ingebouwde backup tool gebruiken van Xiaomi. Deze kan op hetzelfde toestel alles herstellen. Op een ander toestel kun je dit eventueel beperken tot accounts, spellen+data.
Als je een Xiaomi account hebt, dan kun je je wifi intellingen, notepad, SMS en nog wat kleine dingen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:35
op to2c de hongmi afgeprijsd.
helaas is als je wit wilt de extra kosten met $3 verhoogd. Maar uiteindelijk scheet het toch weer iets.
Zo maar es bestellen voor de vrouw. Zie ze niet goedkoper worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
slommer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:34:
helaas is als je wit wilt de extra kosten met $3 verhoogd. Maar uiteindelijk scheet het toch weer iets.
Neem dan wel de 1s, want ze verkopen de oude ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Jammer dat deze korting niet geld als je laat bezorgen via DHL. Dan kom er +/- 30 dollar bij ipv gebruikelijk 18 dollar.

Was te vroeg met mijn conclusie. Via DHL shipping pagina geen korting, wel met regulier website en DHL als bezorger.

[ Voor 33% gewijzigd door karakedi op 11-06-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
To2c, fijn die Multilanguage ROM, zonder de Updater app....

Deze hoort onder Tools of Security map te staan

[ Voor 32% gewijzigd door Kiswum op 11-06-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Je kan toch gewoon engels nemen en zelf rom erop zetten of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Dat wil ik iedereen ook aanraden om te doen. Steek het geld van die update maar in je eigen zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:41:
Dat wil ik iedereen ook aanraden om te doen. Steek het geld van die update maar in je eigen zak :)
Die is gratis, maar je mag wel 2 dollar aftikken als je de originele doos wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slommer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:34:
Hurgh. Moet. Inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Tis een fijn toestel, geld meer dan waard. Je vrouw wordt er heel gelukkig mee, Paypal ook. De Chinees nog meer. Zo is het voor iedereen een win/win. Bovendien als je inhoud, krijg je het zo benauwd. Laat gaan, veel beter voor je gezondheid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:55:
Tis een fijn toestel, geld meer dan waard. Je vrouw wordt er heel gelukkig mee, Paypal ook. De Chinees nog meer. Zo is het voor iedereen een win/win. Bovendien als je inhoud, krijg je het zo benauwd. Laat gaan, veel beter voor je gezondheid. >:)
Het is vooral een kwestie van wel willen, maar eigenlijk niet écht nodig hebben. Ik besteed het beter elders. Deze telefoon staat wel op de radar voor wanner ik wel weer een telefoon nodig heb.

offtopic:
Krijg ik er ook een vrouw bij? Dat is waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 00:06:
[...]

Het is vooral een kwestie van wel willen, maar eigenlijk niet écht nodig hebben. Ik besteed het beter elders. Deze telefoon staat wel op de radar voor wanner ik wel weer een telefoon nodig heb.
Dat ken ik.. ik wil ook wel, maar heb ook niet echt nodig. Zit al tijden te kijken, te twijfelen, maar eigenlijk voldoet m'n Xperia mini pro nog prima voor die 2 whatsapp berichtjes die ik er per dag mee verstuur en die ene keer per maand dat ik er iemand mee bel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:10:
[...]

Bedankt voor je compliment over mijn review ;)

Fijn dat het nu is gelukt, beetje overbodig, maar heb je een factory reset uitgevoerd na het wisselen van ROM? Dit is zo goed als verplicht als je van de ene naar de andere ROM gaat. Bij een simple versie update is dit niet nodig.
Vergeet niet om vantevoren een backup te maken en daarna je backup te herstellen. Let dan wel goed op welke applicaties je terug zet. Ken je de applicatie niet, dan hoef je deze ook niet terug te zetten.

Developer mode?
Bij elke Android is dat: Over toestel -> 10x op android versie of OS vesie klikken (ik dacht dat deze standaard aan stond, ik kan me niet meer herinneren dat ik dit handmatig heb ingesteld).
Daarna komt hij onder Instellingen -> Systeem -> Opties voor ontwikkelaars

SD Kaart wordt zeer vaak als Intern en Extern genoemd. Kijk maar in een explorer van een Android. Je ziet dan als het goed is, sdcard0 en sdcard1.
(Zojuist even op mijn Transformer getest :))
Ik heb wel een cache wipe gedaan, geen user data. Maar als ik het goed begrijp had ik dus beide moeten doen in de recovery. Oe, zal mijn vriendin gelukkig worden. Mag ze hem tijdelijk weer inleveren. Backup is hier altijd standaard, scheelt gewoon te veel werk als je eens wat anders wil. ;)
Het is alleen De Chinese prut waarvan je niet precies weet wat die doen. Daar zijn er toch een stel van die op de achtergrond draaien. Daar moet ik nog wat uitzoek werk verrichten voordat ik ze er afgooi.

Van die SD kaart had ik achteraf eigenlijk ook wel kunnen weten, maar dat soort dingen ben je dan opeens kwijt. En dan ga je uren besteden aan zoeken hoe het moet. Van dat 10x klikken wist ik overigens niet. Op de tablets hier stond er altijd al op als ik ze kreeg, net zo als op de N2. Maar het werkt ongeveer zoals ik het in het hoofd had. Maar er zit toch wel een stukje verschil tussen dze en mijn Mi3.
[...]

offtopic:
Dat herken ik eigenlijk wel. Toen ik het ding afgegeven had, bedacht ik me in 1x dat ik daar ook een nieuwe zoldertrap voor had kunnen kopen. O-)

Maar je moet niet te veel wensen, vrouwen zijn een dure hobby....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
[...]
offtopic:
Ligt weer aan de vrouw natuurlijk :)
Der oude phone staat op overlijden en deze voldoet wat ze wil.
Anders word het een bezoek aan de phone winkel in NL en daar word je qua prijzen niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Kopers bij antelife ook de ervaring (bij de 1s) dat die echtheidscode achterop de box is opengekrast?
Dat was bij mij wel namelijk. optisch ed ziet ze er echt uit en ook via de Xiaomi site was het de eerste check en succesvol. Toch apart dat ze open gekrast was (dacht evt dat Antelife al een check online had gedaan, maar niet dus)

[ Voor 53% gewijzigd door Gijsjha op 12-06-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Heb veel zin om deze telefoon te kopen. Op ebay.co.uk staat hij tegen een aanvaardbare prijs.
Ik ben een beetje een GPS gek en heb ook gezien dat de S1 BeiDou ontvangt buiten de Amerikanen en Russen. Ook spreekt mij het onderdeel van Dual Sim aan.

Hoe snel laad hij eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Luke-san schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:37:
Heb veel zin om deze telefoon te kopen. Op ebay.co.uk staat hij tegen een aanvaardbare prijs.
Ik ben een beetje een GPS gek en heb ook gezien dat de S1 BeiDou ontvangt buiten de Amerikanen en Russen. Ook spreekt mij het onderdeel van Dual Sim aan.

Hoe snel laad hij eigenlijk op?
Redelijk snel. Gister van 9% tot 100% was ongeveer 2 uur. Kijk echter wel uit of het een beetje vertrouwd is waar je hem koopt. Er zijn al een hoop fakes te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Gijsjha schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:36:
Kopers bij antelife ook de ervaring (bij de 1s) dat die echtheidscode achterop de box is opengekrast?
Dat was bij mij wel namelijk. optisch ed ziet ze er echt uit en ook via de Xiaomi site was het de eerste check en succesvol. Toch apart dat ze open gekrast was (dacht evt dat Antelife al een check online had gedaan, maar niet dus)
Gister besteld. Zal eens kijken als tie binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:38:
[...]

Redelijk snel. Gister van 9% tot 100% was ongeveer 2 uur. Kijk echter wel uit of het een beetje vertrouwd is waar je hem koopt. Er zijn al een hoop fakes te koop.
Dat is idd prima!

http://www.ebay.co.uk/itm...hones&hash=item4d1dc18ad1

Deze seller ziet mij er toch betrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Luke-san schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:50:
[...]

Dat is idd prima!

http://www.ebay.co.uk/itm...hones&hash=item4d1dc18ad1

Deze seller ziet mij er toch betrouwbaar uit.
Maar wel duur. Kost je € 172,- om hem hier te krijgen. Uit China met Dhl €.127,- Scheelt ff een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:25:
[...]

Maar wel duur. Kost je € 172,- om hem hier te krijgen. Uit China met Dhl €.127,- Scheelt ff een slok op een borrel.
Wel weer kans op invoerrechten en administratie kosten. Zit je op ongeveer hetzelfde bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
slommer schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:26:
[...]

Wel weer kans op invoerrechten en administratie kosten. Zit je op ongeveer hetzelfde bedrag?
Hoeft niet. Net 2x via Dhl binnen gekregen, beide zonder extra kosten. Bovendien zullen de kosten geen 50 euro bedragen, dus je bent altijd (iets) goedkoper uit.

Overigens staat er bij die ebay verkoper een regeltje wat ik wel wat raar vind. Estimated between Tue. 17 Jun. and Thu. 19 Jun. En je mag nog 6 pondverzendkosten betalen. Het zou mij niet verwonderen als dat ding via dropshipping uit China komt. Zit je toch met de invoer, je heb alleen ook nog eens de hoofdprijs betaald. Dat doen de meeste op Ebay, ook al staat er itemlocation England.

[ Voor 34% gewijzigd door starcopy op 12-06-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:50:
[...]

Ik heb wel een cache wipe gedaan, geen user data. Maar als ik het goed begrijp had ik dus beide moeten doen in de recovery. Oe, zal mijn vriendin gelukkig worden. Mag ze hem tijdelijk weer inleveren. Backup is hier altijd standaard, scheelt gewoon te veel werk als je eens wat anders wil. ;)
Het is alleen De Chinese prut waarvan je niet precies weet wat die doen. Daar zijn er toch een stel van die op de achtergrond draaien. Daar moet ik nog wat uitzoek werk verrichten voordat ik ze er afgooi.
Ik hoefde met de update alleen maar de juiste ROM in te laden en daarna een factory reset vanuit de telefoon.
User data hoef je dus niet te verwijderen, maar je mail instellingen e.d. zijn dan wel weg.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:25:
[...]

Voor dat geld koop je hem ook zo ongeveer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

maartend schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:43:
[...]

Voor dat geld koop je hem ook zo ongeveer in Nederland.
Yup inderdaad, 189 euro bij Retailheaven zag ik. Ik zou toch voor de China import opteren, dat geld is snel verdiend :P

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 12-06-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik ken maar 1 webshop die hem voor deze prijs koopt, maar deze heeft ze niet op voorraad. Als je besteld wordt volgens mij bij een andere reseller ingekocht (Xiaomi of Tmall) en laat ze volgens mij via China post versturen. Dit kan je zo 15-30 dagen kosten om hem thuis te krijgen.
Ik betaal dus liever wat minder, heb hem binnen 3 dagen thuis en ik stuur hem bij problemen naar een Europees reparatiecentrum.

De enige reden om hem bij dit Helmonds bedrijf te kopen, is vanwege de verplichte 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier zou ie in NL op voorraad moeten zijn. Binnen 1-2 dagen in huis staat er: http://www.dualslim.nl/Di...mi-Hongmi-1S-Dual-SIM-GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:48:
Ik ken maar 1 webshop die hem voor deze prijs koopt, maar deze heeft ze niet op voorraad. Als je besteld wordt volgens mij bij een andere reseller ingekocht (Xiaomi of Tmall) en laat ze volgens mij via China post versturen. Dit kan je zo 15-30 dagen kosten om hem thuis te krijgen.
Ik betaal dus liever wat minder, heb hem binnen 3 dagen thuis en ik stuur hem bij problemen naar een Europees reparatiecentrum.

De enige reden om hem bij dit Helmonds bedrijf te kopen, is vanwege de verplichte 2 jaar garantie.
Laat me raden: ibuygou. Die hebben een Europese partner in Bulgarije. Daarom heb ik mijn Mi3 daar ook gekocht. Bij een defect of iets anders blijf je binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Starcopy, inderdaad!

@Hars73, ik had het over een andere webshop. Als deze DualSlim het zo snel kan leveren, dan is een groot minpunt weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Kiswum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:14:
@Hars73, ik had het over een andere webshop. Als deze DualSlim het zo snel kan leveren, dan is een groot minpunt weggenomen.
Ik zou hem zelf nog steeds uit China laten komen denk ik. Maar goed, ik twijfel nog wel even een tijdje verder of ik 'm wel of niet ga kopen. Ik til het wel over de vakantie heen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:14:
@Starcopy, inderdaad!

Mag geen reclame maken, maar kan bevestigen wat je zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
In dat geval zal ik niet vragen waar je werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:50:
Maar je moet niet te veel wensen, vrouwen zijn een dure hobby....
offtopic:
De vrouwen die ik ken doppen hun eigen boontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 21:59
Oei, volgens de track&trace is hij terug naar de afzender, dat zou toch wel sneu zijn :(
vrijdag, Juni 13, 2014 Locatie Tijd Colli
2 Terug naar afzender HONG KONG - HONG KONG 00:44

Locatie Tijd Colli
1 Zending informatie ontvangen HONG KONG - HONG KONG

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Stoofie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:07:
Oei, volgens de track&trace is hij terug naar de afzender, dat zou toch wel sneu zijn :(

[...]
Oei inderdaad. Ik heb eergisteren twee Redmi 1s' mogen ontvangen. Besteld bij Antelife, laten verzenden met DHL. Helaas wel inklaringskosten moeten betalen. Maar was dus niet teruggestuurd naar de afzender.

Waar heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokun schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:07:
Oei inderdaad. Ik heb eergisteren twee Redmi 1s' mogen ontvangen. Besteld bij Antelife, laten verzenden met DHL. Helaas wel inklaringskosten moeten betalen. Maar was dus niet teruggestuurd naar de afzender.
Kan je aangeven wat de kosten waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:13:
[...]

Kan je aangeven wat de kosten waren?
In totaal 47,38 euro. Maar het waren dus wel twee toestellen in één doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokun schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:15:
In totaal 47,38 euro. Maar het waren dus wel twee toestellen in één doos.
En de toestellen? Ik ben vooral benieuwd wat mensen nu uiteindelijk kwijt zijn, want van een bedrag op een Chinese site waar nog een onbekend bedrag bijkomt wordt ik niet veel wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:16:
[...]

En de toestellen? Ik ben vooral benieuwd wat mensen nu uiteindelijk kwijt zijn, want van een bedrag op een Chinese site waar nog een onbekend bedrag bijkomt wordt ik niet veel wijzer :)
De toestellen waren 116 euro per stuk. DHL-verzendkosten rond de 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokun schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:20:
De toestellen waren 116 euro per stuk. DHL-verzendkosten rond de 20 euro.
De verzendkosten blijven gelijk bij één toestel, naar ik aanneem? Je zit dan rond de 150.

Wat hebben andere mensen nu uiteindelijk betaald? Ik probeer even een beeld te krijgen van best case en worst case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:16:
[...]

Die snap ik niet. Je hebt de prijs van de site, kunt aangeven of je het in euro's of dollars wil zien en nog wordt je er niet wijzer van?

Een 1S met dhl kost bij To2c op dit moment ongeveer 128 euro. Mocht je pech hebben dan komt er nog zo'n 25 tot 30 euro bij. Maar die kans is nu ook weer niet zo groot want de laatste 2 in de afgelopen 2 weken waren zonder bijbetaling hier.

Bestel je er 2 of meer tegelijk dan is de kans al een stuk groter omdat de aangegeven waarde op het pakket dan ook een stuk hoger zal zijn. Niemand geloofd het als op zo'n groot pakket een waarde van 25 Dollar wordt gezet.

En anders kijk je hier in NL rond, zijn te koop vanaf 179 euro naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je zelf al aangeeft dat er bijkomende kosten zijn zoals verzenden en mogelijke inklaringskosten. Ik wil daarom weten wat je concreet kwijt bent, niet wat de website aangeeft.

Ik vind 130-150 euro een mooie prijs. Met 180 wordt het eigenlijk al net wel weer duur - ik heb 190 voor mijn huidige telefoon betaald en vond achteraf dat ik eigenlijk beter had moeten zoeken. Met 150 euro of minder heb je een heel vriendelijke afschrijving per maand, uitgaande van een gebruik van 2 tot 3 jaar en vrijwel geen restwaarde. Ik vind het vrij zonde om alleen al 20 tot 30 euro per maand af te schrijven op een high-end toestel.

Een voordeel van die 180 euro is dan wel weer dat je een gewone Nederlandse garantie hebt. Ik heb geen idee waar je aan toe bent als je dat moet regelen met een Chinees, maar het lijkt me er niet makkelijker op worden en hoe het Chinese consumentenrecht is weet ik al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 18-09 08:28
ik had m van antelife iig voor 116 euro incl hier. Zou mogelijk dus nog ~30 bij op kunnen komen voor inklarings kosten maar al met al relatief goedkoop.

tsja, als je meer zekerheid wil moet je voor de moto G gaan, ook leuk...

android since G1.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken