Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
gijsemans schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Als je dit er op zet: "Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 13.0 Multilang" ben je van je probleem af.
Is hier te vinden: http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-16.24330/

Bij mij lukte dit door de rom op de SD kaart te zetten en via de updater app te installeren.
Installed. Nog steeds geen root-toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Rooten moet je zelf activeren, ik kan je aanraden om daarvoor de diverse Redmi topics te bekijken en te zoeken op "root". Dat is volgens mij ook in de eerste plaats nodig om van de originele naar de Multilanguage rom te gaan. Na de update is root inderdaad verdwenen, maar dit zou je naar mijn idee makkelijk kunnen oplossen.
Helaas kan ik het niet voor je reproduceren/testen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kiswum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:44:
Rooten moet je zelf activeren, ik kan je aanraden om daarvoor de diverse Redmi topics te bekijken en te zoeken op "root". Dat is volgens mij ook in de eerste plaats nodig om van de originele naar de Multilanguage rom te gaan. Na de update is root inderdaad verdwenen, maar dit zou je naar mijn idee makkelijk kunnen oplossen.
Helaas kan ik het niet voor je reproduceren/testen.
Heb al verschillende roots geprobeerd. Via Vroot, framaroot. Niets lijkt te werken.

Ga nu dit proberen

dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hmm, er is dus nog steeds geen eenduidige oplossing :(
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dit

Werkt dus ook niet. Ik moet toch de file HM1W-TWRP-2.5.0.0-stas2z.zip binnenhalen voor mijn HongMi?

Edit ; In combinatie met de HM1W file van hier toch gelukt.

edit 2:
Nu heb ik 2 redmi's. Ik vermoed zelfde batch. Gewoon 2de op dezelfde manier proberen?

edit 3;
Op zelfde manier gedaan.
Miui 13.0 er op gezet, daarna geroot.

Nu eens kijken hoe dat werkt om alles over te zetten van oude telefoon. Is ook geroot en ik heb titanium backup. Zou dus moeten lukken.

[ Voor 63% gewijzigd door maartend op 22-05-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Tonkey schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:07:
Is dat een nieuwe versie of dat niet? En dan ben ik weer alles kwijt, handig is anders zeg..
In miui zit een prima backup app ingebouwd. Daarmee krijg je alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
maartend schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:16:
dit

Werkt dus ook niet. Ik moet toch de file HM1W-TWRP-2.5.0.0-stas2z.zip binnenhalen voor mijn HongMi?

Edit ; In combinatie met de HM1W file van hier toch gelukt.

edit 2:
Nu heb ik 2 redmi's. Ik vermoed zelfde batch. Gewoon 2de op dezelfde manier proberen?

edit 3;
Op zelfde manier gedaan.
Miui 13.0 er op gezet, daarna geroot.

Nu eens kijken hoe dat werkt om alles over te zetten van oude telefoon. Is ook geroot en ik heb titanium backup. Zou dus moeten lukken.
Altijd leuk als je het zelf weet uit te vogelen (al of niet met hulp van een forum). :)
Als ik het zo lees gaat Titanium Backup ook wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door gijsemans op 22-05-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
gijsemans schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:02:
[...]

Altijd leuk als je het zelf weet uit te vogelen (al of niet met hulp van een forum). :)
Als ik het zo lees gaat Titanium Backup ook wel lukken.
En klaar.

Alles staat over. Van mijn telefoon.
Nu die van vriendin nog. Is lastiger, kon ik nooit rooten. Ging gewoon niet. Maar ze wilt natuurlijk wel alles over hebben. Nu lukt dat een eind, maar ze wil natuurlijk ook haar game-data.

Thnx allemaal voor de hulp.

(oja, en dan ook nog mijn M8Pro naar KitKat ge-upgrade)

edit ; Ik draai nu die stock launcher uit dat 13.9 MIUI. Is er een betere optie? Beter in het kader van mooier, vloeiender, meer mogelijkheden?

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 23-05-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik loop vast op de zaken vooruit, maar binnenkort mag ik de Redmi 1S van mijn broer testen.
Ik zal er dan ook meteen de ML versie van miui voor hem erop zetten.

Hier is de handleiding om hem te rooten:
http://en.miui.com/thread-21881-1-1.html
Stable ML ROM:
http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-23.24389/
Als de ingebouwde bootloader niet werkt, dan kan deze worden gebruikt:
http://xiaomi.eu/communit...stions.24354/#post-208166

Tenslotte, is hier een korte instructie van iemand die de tool heeft gebruikt en het uiteindelijk toch is gelukt om de bootloader erop te zetten.
http://xiaomi.eu/communit...s-in-fastboot-mode.24377/

Ik heb gelezen dat er problemen zijn met de accu, maar daar kom ik tijdens de benchmarks snel genoeg achter :)

Ik houd jullie nog wel op de hoogte als ik hem in handen heb. De bovenstaande "how-to" is nog niet door me getest en is geheel op eigen risicio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Even paar stomme vragen

Hoe stel ik de voorkeurssim in om te bellen met de RedRice? Nu vraagt hij constant welke sim hij moet gebruiken, ik wil dat standaard instellen op 1 vaste sim. Mijn andere sim is enkel voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32
Kiswum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:56:
Ik loop vast op de zaken vooruit, maar binnenkort mag ik de Redmi 1S van mijn broer testen.

Ah top, was die nog niet tegen gekomen. Bedankt voor het posten!

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:16:
Even paar stomme vragen

Hoe stel ik de voorkeurssim in om te bellen met de RedRice? Nu vraagt hij constant welke sim hij moet gebruiken, ik wil dat standaard instellen op 1 vaste sim. Mijn andere sim is enkel voor data.
Ik weet niet meer zeker maar probeer eens je telefoon eerst op te starten met alleen bel sim erin. Daarna 2de sim erin. Kijk dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44
Kiswum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:56:

Stable ML ROM:
http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-23.24389/
Als de ingebouwde bootloader niet werkt, dan kan deze worden gebruikt:
http://xiaomi.eu/communit...stions.24354/#post-208166

Tenslotte, is hier een korte instructie van iemand die de tool heeft gebruikt en het uiteindelijk toch is gelukt om de bootloader erop te zetten.
http://xiaomi.eu/communit...s-in-fastboot-mode.24377/

Ik heb gelezen dat er problemen zijn met de accu, maar daar kom ik tijdens de benchmarks snel genoeg achter :)

Ik houd jullie nog wel op de hoogte als ik hem in handen heb. De bovenstaande "how-to" is nog niet door me getest en is geheel op eigen risicio.
Gisteren er ook maar een besteld bij To2c na lang wikken en wegen tussen een aantal Chinese phones, is inmiddels verzonden met DHL, ML rom was nog niet beschikbaar, hoop wel dat er geen issues zijn met die batterij, zou minder zijn...heb je een bron van dat bericht?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
De accu issue valt allemaal nog wel mee 1persoon meld he ik kan maar 14 uur met de accu doen met mui v24 ipv 2dagen. Alles geheel zonder onderzoek waar het aanligt. Ik hoop dat mijn s1 ook snel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:23

Chocoball

瞧好吧!

rob2011 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:05:
De accu issue valt allemaal nog wel mee 1persoon meld he ik kan maar 14 uur met de accu doen met mui v24 ipv 2dagen. Alles geheel zonder onderzoek waar het aanligt. Ik hoop dat mijn s1 ook snel komt
In het Chinese Xiaomi forum staan er meerdere meldingen. Nieuwe System updates hebben het probleem nog niet kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wat is een fijne, snelle, doch heerlijk configureerbare launcher voor de redmi?

Heb nooit met alternative launchers gewerkt, wil het nu eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim10000
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
utreg88 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:19:
Beste tim10000,
Aangezien ik ook even moest zoeken, heb ik even op een rijtje gezet wat ik gisteren heb gedaan.
Het is vrij makkelijk, maar lees wel even alles heel goed door.
Dan kan het eigenlijk niet mis gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik al veel ervaring heb met TWRP / Rooten, dus dat maakte het misschien ook makkelijker.

In ieder geval, bij deze wat info.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Grs.

Gisteren is hij bezorgd! Verzending antelife duurde lang maar eenmaal verzonden via Singapore post toch alles snel in huis zonder inklaring skoste!

Nu blijkt dit standaard al een multi language te Zijn! Scheelt weer werk gelukkig. Play store ook aanwezig helemaal goed dus!

Alleen de GPS..... Had gelezen dat op de hongmi dit allemaal mooi werkt. Alleen binnen een fix met sygic wil niet. Buiten met GPS test een accurancy van 25 ft? Dit moet beter kunnen toch?

Had her en der gelezen

Eerst heb ik gechecked of ik wel een origineel model heb, want het blijft China... :-)
Dit heb ik gedaan via:
http://www.spemall.com/fo...pid-identification-guide/

Rooten heb ik gedaan via deze pagine:
http://en.miui.com/thread-17437-1-1.html
Je kunt in je opties van je tel kijken welke type je hebt.

Ik heb de ROM van deze pagina genomen:
http://xiaomi.eu/community/threads/4-4-25.24187/
Onder de 1e lijst vind je 2 links van de Xiaomi Hongmi/Redmi.
Ik heb voor de WCDMA stable 13.0 Multilang gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1962
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08-2020
Hallo,

Ik heb een redmi gekocht maaaar helaas geen nl taal erop. Ik ben een noob wie kan me helpen hoe ik deze erop krijg?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:39
Kijk eens in de qoutes in de posts boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:49
gijsemans schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Als je dit er op zet: "Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 13.0 Multilang" ben je van je probleem af.
Is hier te vinden: http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-16.24330/

Succes!
Ik was er verder nog niet aan toegekomen (bij zoiets neem ik graag de tijd) maar gisteren stond de update als OTA klaar _/-\o_ Zo kunnen installeren, alles staat nog zoals het was en nu werkt het inderdaad wel!

Merkte dat er dus meer apps weg waren, die stonden nu ineens weer terug.

Edit: de laatste dagen merk ik dat tijdens het bellen het scherm niet meer uit gaat. Dus duw ik vaak op knoppen tijdens het bellen... De broekzakbeveiliging staat verder gewoon aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Tonkey op 27-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb de Redmi 1S binnen. Deze ga ik vanavond (hopelijk) rooten, updaten en testen.
Daarna zal ik mijn bestaande review aanpassen of geheel opnieuw plaatsen onder de juiste product: Redmi 1S

Edit:
Roottoegang is gelukt
ML rom installatie is gelukt
NL taal instellen is gelukt
Dit is allemaal zonder tussenkomst van een pc of andere telefoon

Het testen kan beginnen, maar eerst op de lader :)

1e conclusie, vanaf JHCCNBD24.0 kun je dus zonder problemen naar de ML versie van 24.0

[ Voor 44% gewijzigd door Kiswum op 27-05-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Net de trackingcode van Singapore Post voor de Redmi 1S binnen dus met een week of 2-3 zal die wel komen. Ben wel benieuwd want bij Antelife wordt deze met ML ROM geleverd heb echter specifiek om de Stable ROM gevraagd en dat bevestigd gekregen. Benieuwd wat ze me gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wat ik op Tweakers en op xiaomi.eu lees, is dat de webshops die deze service aanbieden, vrij vaak een eigen Rom variant erop zetten en een hoop dingen eruit gooien zoals de Updater app. Hierdoor moet je je in allerlei bochten wringen om hem later alsnog te kunnen downloaden. Tevens moet je toch wel 2x checken of je eigenlijk wel een originele telefoon hebt, doordat de ROM en de apps niet overeenkomen met originele telefoons.

Al mijn telefoons komen van Ibuygou en worden geleverd met de standaard rom.

Thuis even op het netwerk aansluiten zodat ik je nieuwste update kan binnen halen.
Vervolgens met het root programma, root instellen.
Daarna kun je via de updater app, de nieuwste ML variant downloaden.
Kost je ongeveer 15 minuten in totaliteit (dus incl. 350MB aan data downloaden), je hebt geen pc nodig en de kans op bricken is kleiner, want je gebruikt een geverifieerde root + update methode.

Ik hoop dat Antelife niets met je ROM heeft gedaan, zodat je stressloos aan de slag kunt.

Wat ik momenteel merk, is dat de accu hij vrij snel warm wordt (40 graden), bij niet-intensieve werkzaamheden. Ik zal dit in de gaten houden, vooral tijdens de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Mijn Hongmi kwam ook van Antelife vandaan en daar zat een recovery by APAR voor een Gionee op. De ML ROM had allerlei extra zaken als FB, Twitter, etc. en de OTA update functie werkte voor geen meter. Heb toen de orginele recovery van Xiaomi erop gezet en daarna werkte OTA ook weer maar wel een gedoe inderdaad.

Ik heb diverse meldingen op de Chinese boards gezien over dat de batterij op de 1S sneller leegloopt dan bij de Hongmi. Diverse system updates ten spijt is het probleem nog niet verholpen.

Zal ook eens zoeken over warmterproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vanwege bovenstaande zaken gekozen voor de HongMi. Of Redmi, hoe je hem ook wilt noemen.

Voor waar ik hem voor gebruik is hij snel genoeg.

Alleen zou ik hem nog wel op KK willen hebben.
JB is zo 2012.

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 28-05-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De batterydrain zal ik ook goed in de gaten houden. Mensen moeten overigens wel weten, dat de accu na 3x volledige te zijn opgeladen, voor 100% werkt. Daarvoor is hij namelijk niet altijd voor 100% gevuld.

De telefoon heeft zojuist Cafeinemark afgerond en ik ben nu bezig met Antutu, hij wordt niet veel warmer dan bij normaal gebruik. Ik vermoed dat hij rond de 35 graden blijft hangen.
Na 1 uur testen zit ik op 73%

Accu problemen kunnen vaak makkelijk door software updates worden opgelost. Als het de accu zelf is, dan is deze voor €5 euro makkelijk te bestellen.
Ik zou dus niet te snel kiezen voor de Hongmi1 als je de Redmi 1s voor dezelfde prijs kunt krijgen (voordeel is de Snapdragon 400 en Glonass satellieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
De Redmi 1S sinds een paar dagen binnen, afgelopen donderdag besteld bij To2c en maandag in huis via DHL, super snel dus. Zat een siliconen hoesje en 2 screen protectors bij.

Let er even op voordat je hem gaat opladen dat je het stukje plastic van de batterij afhaalt wat over de contactpunten zit geplakt, kwam ik pas na een paar uur achter ;-)

Er stond standaard de Engels/Chinese rom op, de ML-rom op de SD kaart gezet en via de settings de update gedaan.
Miui werkt mooi, was dat al gewend van mijn vorige phone waar ik het al op had staan, ben nog wel een paar niet vertaalde stukjes tekst tegen gekomen, weet iemand trouwens waar ik dat kan melden?

Eerste indrukken zijn erg positief, zeker gezien de prijs van het toestel (137,26 euro incl. DHL verzending) bouwkwaliteit is prima, voelt zeker niet aan als een "goedkope Chinees" mooi scherm, GPS werkt als een trein, buiten na enkele seconden een fix, zelfs binnen pakt hij al een paar satellieten.

Ook heb ik het idee dat het GSM ontvangst signaal beter is dan mijn vorige phone (Faea F1), vooral binnen, dat kan ook zijn omdat deze de 900 MHz band ondersteund in 3G.
De APN instelling van je provider komt er gelijk goed in te staan, heb ik ook wel anders gezien.

Het is een redelijk forse telefoon, weer iets groter dan mijn vorige maar nog prima mee in de broekzak te lopen. De positie van de volume rocker aan de rechterkant is even wennen, was links gewend.
Foto's zijn prima, HDR en HHT instelling wordt ook ondersteund.

Tot zover ziet het er goed uit, nu eens kijken hoe hij het op de langere termijn uithoudt. :-)

[ Voor 0% gewijzigd door antimos op 28-05-2014 18:00 . Reden: typo ]

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 16:23
antimos schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:23:
Er stond standaard de Engels/Chinese rom op, de ML-rom op de SD kaart gezet en via de settings de update gedaan.
Miui werk mooi, was dat al gewend van mijn vorige phone waar ik het al op had staan, ben nog wel een paar niet vertaalde stukjes tekst tegen gekomen, weet iemand trouwens waar ik dat kan melden?
Dat kan hier; https://github.com/Redmaner/MA-XML-5.0-DUTCH/issues
via; http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-23.24389/

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@soepah Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Zit er nu eigenlijk Gorilla Glass 2 op de Redmi 1S?
De ene website zegt van wel en bij de andere wordt er geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
antimos schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:54:
Zit er nu eigenlijk Gorilla Glass 2 op de Redmi 1S?
De ene website zegt van wel en bij de andere wordt er geen woord over gerept.
Xiaomi zelf zegt van wel: http://www.mi.com/sg/redmi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Dat stukje tekst gaat wel over de "oude" Redmi, niet specifiek de 1S, bouwtechnisch zullen ze waarschijnlijk wel gelijk zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik vermoed ook dat de behuizing precies hetzelfde is.
Al merk ik wel een klein beetje speling in de verwijderbare batterijcover. Dit had ik bij andere Redmi's nog niet gemerkt. Ik denk dus dat deze speling een zeer klein foutje is van de backplate.
Ik merk het als ik de telefoon aan de onderkant indruk of zo'n 3 cm onder de aan/uit knop. Stel dat dit "bij het ontwerp hoort", dan is dit uiteraard geen probleem. Het viel me alleen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
antimos schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:30:
[...]

Dat stukje tekst gaat wel over de "oude" Redmi, niet specifiek de 1S, bouwtechnisch zullen ze waarschijnlijk wel gelijk zijn.....
De oude Redmi en de 1s zijn helemaal gelijk, ook qua behuizing en materiaal. Alleen het moederbordplaatje is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
"Moederbordplaatje"
Andere camera (nog steeds 8MP + met slowmotion and snelheids opnames)
Andere Frontcamera (1,6MP)
4GB meer geheugen
GPU+CPU architectuur
Glonass antenne

Volgens mij waren dit onderhuidse verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Kiswum schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:02:
Ik vermoed ook dat de behuizing precies hetzelfde is.
Al merk ik wel een klein beetje speling in de verwijderbare batterijcover. Dit had ik bij andere Redmi's nog niet gemerkt. Ik denk dus dat deze speling een zeer klein foutje is van de backplate.
Ik merk het als ik de telefoon aan de onderkant indruk of zo'n 3 cm onder de aan/uit knop. Stel dat dit "bij het ontwerp hoort", dan is dit uiteraard geen probleem. Het viel me alleen op.
De speling had ik al bij de Hongmi op 2 verschillende toestellen. Ik merk wel dat de originele rode backcover beter aansluit dan de originele antraciet backcover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:57
antimos schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:23:
De Redmi 1S sinds een paar dagen binnen, afgelopen donderdag besteld bij To2c en maandag in huis via DHL, super snel dus. Zat een siliconen hoesje en 2 screen protectors bij.

Let er even op voordat je hem gaat opladen dat je het stukje plastic van de batterij afhaalt wat over de contactpunten zit geplakt, kwam ik pas na een paar uur achter ;-)

Miui werkt mooi, was dat al gewend van mijn vorige phone waar ik het al op had staan, ben nog wel een paar niet vertaalde stukjes tekst tegen gekomen, weet iemand trouwens waar ik dat kan melden?

Eerste indrukken zijn erg positief, zeker gezien de prijs van het toestel (137,26 euro incl. DHL verzending) bouwkwaliteit is prima, voelt zeker niet aan als een "goedkope Chinees" mooi scherm, GPS werkt als een trein, buiten na enkele seconden een fix, zelfs binnen pakt hij al een paar satellieten.

Ook heb ik het idee dat het GSM ontvangst signaal beter is dan mijn vorige phone (Faea F1), vooral binnen, dat kan ook zijn omdat deze de 900 MHz band ondersteund in 3G.
De APN instelling van je provider komt er gelijk goed in te staan, heb ik ook wel anders gezien.

Het is een redelijk forse telefoon, weer iets groter dan mijn vorige maar nog prima mee in de broekzak te lopen. De positie van de volume rocker aan de rechterkant is even wennen, was links gewend.
Foto's zijn prima, HDR en HHT instelling wordt ook ondersteund.

Tot zover ziet het er goed uit, nu eens kijken hoe hij het op de langere termijn uithoudt. :-)
Ik wil deze gsm ook kopen voor mijn zus bij to2c. Er is enkel nog 1 klein ding dat ik niet weet, namelijk hoe zet je er de google play store op? Kan je dit doen vanuit de miui store?
En ben jij lang bezig geweest om er de multilanguage op te zetten? Want ik zie dat je het ook kan laten doen.
Alsvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@Zottenpedj,

Zodra je de phone hebt ontvangen eerst opladen en daarna direct de Multi Language rom erop zetten. (link staat wel ergens een paar pagina's terug)
Google Play store wordt er gewoon bij opgezet, je kunt het inderdaad ook laten doen door de store, maar je weet dan niet wat ze precies gedaan hebben en wat er daarna opstaat of juist niet.

Je leert er ook van om het zelf te doen en het stelt echt niks voor, gewoon dat zip bestand op je sd kaart kopieren en vanuit de settings in je phone gaan updaten, staat een aantal berichten terug duidelijk uitgelegd.
Daarna werkt alles gewoon zoals het hoort.
Gewoon dus de Engels/Chinese uitvoering bestellen....

Mocht je er niet uitkomen kun je me altijd even een PB sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Beetje OT en ook al in het online shoppen in China topic gemeld.

Bij ibuygou zijn de witte Xiaomi Pistons oordopjes in de opruiming voor $9.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay, ik heb de xiaomi redmi 1S eindelijk besteld voor E148 incl DHL shipping :p
Ben benieuwd hoe snel ik ermee kan spelen ;o;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Vandaag is ook mijn 1s binnen gekomen. Met MIUI v23 en root. En diverse apps Chinese. Echter ik kon de time zone niet aanpassen. Na een update naar v24 kon dit wel maar nu heb ik geen keuze uit de nl taal er is alleen Chinees en engels , en geen playstore meer. Update geeft aan dit is de laatste versie. Ik heb geen back up gemaakt alvorens ik update. :)
Kan nu niet terug naar de originele instellingen.

Ook de batterij wordt niet warm zoals eerder gemeld werd. Ik heb niet de originele lader gebruikt. Ook bij langdurig gebruik alles is gewoon normale. Getest met Flitsmeister app.

Na het updaten van de MIUI komer er wel weer van die Chinese apps op is dit normaal ? Maar geen default playstore. Althans niet default.

Ik heb de versie MIUI gebruik van hun site. Zijn er meerdere versies ?

Goede tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Lijkt er op dat ik het gefixeerd heb nu niet de MIUI ROM gebruikt maar die van xiaomi en de taal en google Play werkt. Maar géén root meer en nu wordt hij ook warmer , echter de sd kaart wordt nu warmer vreemd maar waar. Ik gebruik momenteel niks op de sd kaart.

Overigens de 1s komt bij antelife vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als je overstapt van de originele miui naar de ML mui, doe dit dan bij voorkeur zo Sneek mogelijk nadat je je telefoon hebt ontvangen hiermee voorkom je dat je een backup moet maken en daarna moet herstellen.
Daarna telefoon rooten en vervolgens de nieuwe Rom erop zetten via de updater. Met de originele bootloader heb je geen SD kaart nodig. Het is wel verstandig om de update in de root van sdcard0 te zetten (is intern geheugen) en eventueel te hernoemen naar update.zip.
Na de update moet je je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Telefoon even herstarten en daarna je backup eventueel terug zetten. (Controleer goed welke data je terug zet. Ik mag aannemen dat een Tweaker wel ziet wat een Chinese of internationale app is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Alles gefix andere sd card gebruikt nu ook geen extra warmte meer.

Maar er zit wel degelijk verschil in de MIUI van xiaomi en de MIUI website. Ik weet niet of iemand andres dit reeds getest had maar die van xiaomi werkt prima antutu score van 21098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:09:

Verder zou ik altijd voor de Multilanguage versie gaan (dit kun je het beste zelf installeren, webshops schijnen een en ander nog wel eens weg te gooien, zoals de updater app).
De ML versie bevat overigens ook nog altijd minde bugs dan de nieuwste originele rom. Daarnaast is deze meer geoptimaliseerd voor de markt buiten China.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de eerste Mi2 en Redmi versies veel meer bugs hadden en dat deze eigenlijk allemaal verdwenen waren in de ML versie van die maand.
Ik heb nog steeds geen update gedaan. Bang dat ik alles kwijt raak of dat het toestel vast komt te zitten. Ik heb nu geen klachten, dus ik denk laat die update maar even. Wat ik nu wel lees dat als ik de update wel doe, de updater app dan er weer is? Dus dan zou ik via gebruikelijke manier kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Sinds vandaag Stable ROM JHBCNBD15.0 voor de Hongmi ontvangen. Nog steeds Android 4.2.2 met Kernel 3.4.5.

Grappig alleen dat deze nog niet op de MIUI website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:07:
Sinds vandaag Stable ROM JHBCNBD15.0 voor de Hongmi ontvangen. Nog steeds Android 4.2.2 met Kernel 3.4.5.

Grappig alleen dat deze nog niet op de MIUI website staat.
Te vinden via auto Update?
En ik zit pas op V13, was er een V14?

Oh nee, is BA13.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Rob2011
1S scores met ML ROM globale gemiddelde uit 12 testen:
3D Mark, Ice Storm Unlimited
+/- 4.700

Quadrant
+/- 10.800

Antutu (Gelijk aan Note 2):
+/- 20.000

CaffeineMark
+/- 11.200

Ik zal binnenkort alsnog een review schrijven over de 1S, tevens zal ik hem vandaag toevoegen aan de Pricewatch.

Ik vraag me af wat jullie graag zouden willen.
Een algemene Redmi topic incl. Redmi 1, Redmi 1S, Redmi Note
Een apart topic voor de Redmi 1 en de Redmi 1S

[ Voor 3% gewijzigd door Kiswum op 29-05-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

maartend schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:38:
[...]

Te vinden via auto Update?
En ik zit pas op V13, was er een V14?

Oh nee, is BA13.0
Inderdaad via de Update functie. Geen idee waar versie 14.0 is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Inderdaad via de Update functie. Geen idee waar versie 14.0 is gebleven.
Thnx. Mijne geeft aan geen updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Na wat speurwerk zou Stable 15.0 een beta zijn, vreemd want ik ben niet opgenomen in een beta programma o.i.d.

Edit: geen beta maar officiële ROM.

[ Voor 66% gewijzigd door Chocoball op 29-05-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Kiswum schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:54:
Ik vraag me af wat jullie graag zouden willen.
Een algemene Redmi topic incl. Redmi 1, Redmi 1S, Redmi Note
Een apart topic voor de Redmi 1 en de Redmi 1S
Lijkt me dat een topic met de 1 en de 1S verwarrend kan gaan werken, je moet dan haast bij elke post het type aangeven.
Mijn persoonlijke keus: aparte topics.

p.s. mijn 1S geeft 21462 op Antutu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt voor je mening, ik kan me die verwarring goed voorstellen.

p.s.
Is 21462 je gemiddelde of 1 score?
Mijn maximum is namelijk 21285 en minimum 18570, vandaar een gemiddelde van +/- 20.000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgareth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 13:19
ik heb zelf geupdate naar stable13 waarvan ik een update notificatie kreeg, duurde even voordat ik door dat het ik zelf via de bootloader de zip file moest selecteren maar daarna ging het vlotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@Kiswum: 2e score, eerste was iets van 18900 of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@Antimos, ik schrok al bijna, ik zal toch niet iets verkeerd hebben gedaan ;)
Het ene programma geeft betere resultaten als je het geheugen steeds leegt na de benchmark en de ander geeft betere scores als je de test nog een keer start.
Ik maak gebruik van de 2e optie en ik herhaal de test daarna 12x, zodat ik daarna een goede indruk krijg van de resultaten.
Er kunnen altijd toevallige uitschieters zijn en daardoor haal ik de hoogste en laagste score weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@kiswum ik heb antutu maar 1x laten lopen, vond het een nette score.

Maar ben er wel achter er zijn verschillende stock roms . De Singapore is echt anders. Zijn vergelijkingen op de MIUI site.

1 forum is toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Oh, ik wist niet dat er diverse ROM's zouden zijn. Het enige verschil wat ik zou kunnen voorstellen is een extra taal, maar dat kunnen ze toch ook in de standaard ROM plaatsen?

1 forum zou op zich wel kunnen, net zoals dit bij de Mi2/A is gedaan.
Ik ben er nog niet achter wat het fijnste/beste zou zijn.
Wellicht kan een moderator een stem uitbrengen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05:25
Ik zoungraag de xiaomi redmi 1s bestellen aleen kan iemand mij vertellen of opmdeze telefoon ook apps op de sdkaart gezet kunnen worden?
Anders vindt ik 8 gb te weinig!
Nieuwsgierig naar jullie antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

rob2011 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:25:
Maar ben er wel achter er zijn verschillende stock roms . De Singapore is echt anders. Zijn vergelijkingen op de MIUI site.
In een notendop:
CN/TW/HK roms are interchangable

the difference of TW/HK is only in included gapps (and deleted xiaomi market/stuff)

SG version expects the different memory partitioning and will cause bootloop for standard (CN) or TW/HK WCDMA phones.

http://xiaomi.eu/communit...ent-wcdma-versions.23755/
blauwester schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:21:
Ik zoungraag de xiaomi redmi 1s bestellen aleen kan iemand mij vertellen of opmdeze telefoon ook apps op de sdkaart gezet kunnen worden?
Anders vindt ik 8 gb te weinig!
Nieuwsgierig naar jullie antwoord
Zit er standaard niet op. Eerst ROOT dan kun je er een Link2SD opzetten bijvoorbeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Chocoball op 29-05-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Root toegang, makkelijker kan bijna niet bij de 1S
Geen pc, geen SD nodig, gewoon downloaden en via de updater app selecteren en uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Stable ROM JHBCNBD15.0 voor de Hongmi is nu officieel beschikbaar http://en.miui.com/download-82.html#131. Image is 293 MB groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 29-05-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ik zie alleen nog geen change log. En er staan nu wel allemaal modelen bij cn,tw,sg hoe weet je welk model je moet hebben de nummers zijn allemaal gelijk.

edit

Eh volgens mij is dit reeds zeer oud ik heb versie 24 ipv de v15

http://en.miui.com/download-226.html <> deze versie werkt bij mij goed. ook in nl taal.

wel is de browser/zoeken/achtergronden in het chinees maar is aanpasbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door rob2011 op 29-05-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

rob2011 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:06:
Ik zie alleen nog geen change log. En er staan nu wel allemaal modelen bij cn,tw,sg hoe weet je welk model je moet hebben de nummers zijn allemaal gelijk.

edit

Eh volgens mij is dit reeds zeer oud ik heb versie 24 ipv de v15

http://en.miui.com/download-226.html <> deze versie werkt bij mij goed. ook in nl taal.

wel is de browser/zoeken/achtergronden in het chinees maar is aanpasbaar.
Stable ROM 15.0 is voor de Hongmi/Redmi en niet de Redmi 1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Chocoball schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:03:
[...]

Stable ROM 15.0 is voor de Hongmi/Redmi en niet de Redmi 1S.
Dat bedoel ik dus met verwarrend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het kan ook een kwestie zijn van gewenning, maar de verwarring is begrijpelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Updaterbziet hem nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een changelog van ROM 15.0 is hier te vinden:
http://en.miui.com/thread-22476-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:32

TVL

Versie 15.0 is toch nog niet beschikbaar voor de ML versie?

Op http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-30.24444/ staat:

Xiaomi Hongmi/Redmi NOT 1S:
Xiaomi Hongmi TD - Stable 15.0 Multilang - soon
Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 15.0 Multilang - soon

[ Voor 28% gewijzigd door TVL op 30-05-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
ML komt over het algemeen pas op zaterdag of later. Vandaag is het Orange Friday, maar dat geldt vaak niet voor ML, maar voor de originele Miui ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Vraag me alleen af of Xiaomi per land een ROM laat uitkomen want dat zou niet logisch zijn.

China, Taiwan en Hong Kong hebben hun eigen versie terwijl de verschillen minimaal zijn. Singapore heeft een versie met GAPPS maar krijgen straks Vietnam, Brazilië, Rusland ook hun eigen versie?

Hopelijk volgt Xiaomi het voorbeeld van Lenovo met 1 China ROM en de Rest of World (Row) ROM. Zou misschien de ML ROM versie omgedoopt worden tot officiële versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 15.0 Multilang - soon[/i]

Staat er op. Geen probleem met updaten en loopt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
1 vargen. 1 Xiomi gerelateerd, adenr algemener.

MIjn aanhang en ik hebben beiden een HongMi. Zelfde ROM, beiden geroot.
Nu is die van haar kapot en die gaat dus terug.
Dus krijgt ze de mijne (er komt nl. een S1 terug).

Vraag ;
- hoe maak ik een complete image van haar telefoon en zet die op mijn telefoon? Ik heb op beiden Titanium op staan? Dus net zoals bij computers, dat werkelijk alles wordt overgezet. Een image zoals ik die bij computers ook kan aanmaken en overzetten.
- kan ik van mijn HongMi een image maken en die 1 op 1 overzetten naar de S1? Of moet ik dan gewoon met Titanium enkel de apps en data overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt het proberen met de Backup tool die al op je telefoon staat. Titanium backup heeft bijna geen meerwaarde bij geroote Xiaomi's, doordat het programma "backup" alles netjes kan opslaan en kan herstellen.
Je moet op je telefoon alleen nog op zoek gaan naar het backup bestand en deze via Miui Transfer naar je andere telefoon kopiëren.
Deze kun je daarna weer via het backup programma laden en uitvoeren.

Ik heb het nooit getest, je moet het dus gewoon uitproberen en het goede nieuws aan ons doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, die backup van MIUI sloeg nergens op. Ik had er echter ook TWRP op staan. Daar een nandroid mee gedraaid. Alles staat er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindeliijk de knoop doorgehakt. Had besloten om een update te doen. De laatste rom binnengehaald, op de SD kaart gezet. Via recovery gekozen om via de sd kaart de update te doen. Allemaal gelukt...echter...toetsenbord is weg. Dus dat wordt via de laptop een toetsenbord erop zetten. Gewoon inloggen op de playstore en klaar. Of is een factory reset ook een optie? Want om eerlijk te zien zou ik toch het standaard toetsenbord weer terug willen hebben. Iemand meer dit probleem gehad?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
iemand al engelse software voor het usb deel. Wanneer ik mijn 1s aansluit via usb heb ik een Cd drive met software alles in de CN taal.

Lijkt op een soort "kies" software van Samsung maar dan anders.

edit :
het gaat om de miphonemanager maar ik zie er is geen engelse versie. wel pogingen met een dll. echter dit werkt niet met windows 8. de drivers wel ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door rob2011 op 02-06-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ ronney1967, op welke versie draaide je telefoon voor de update?
Bij het wisselen van de originele ROM naar de ML ROM is een factory reset zeer aan te raden.

@Rob2011, ik weet wat je bedoelt met die CD-Drive, maar ik heb het nooit gebruikt.
Wat ben je van plan om te doen, wellicht kunnen we je daarbij helpen.

Als je telefoon niet wordt herkend door Windows, dan kan het zijn dat je je telefoon van het vergrendelscherm af moeten halen, USB-Debugging in moet schakelen of de MTK-driver moet downloaden.
(Als het goed is zit de driver in dit pakket, de rest heb je dus niet nodig.)
http://xiaomi.eu/communit...h-tool.23188/#post-194351

[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 02-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@kiswum het is reeds gelukt met mijn surface en bing translate ;-) surface voor de app houden en nu snap ik wat de app doet ;-)

het is net een soort "kies" app van Samsung wel grappig is de live screens van telefoon naar pc en ook internet via de pc met de usb kabel.

1s telefoon !

Ik heb wel een tweetal issues het bel volume is niet erg hard, nu heb ik dat al ergens langs zien komen maar kan het 123 niet terug vinden.

en als ik verbonden ben met een exchange mail profile dan kan ik geen patroon als scherm beveiliging meer kiezen kan het wel aan klikken maar dan gaat hij gelijk naar pin code. via mijn Samsung gaat dit wel.

ik denk een miu issue ga het daar ook even checken. GPS werkt top , batterij 1 dag en 12 uur bij normal gebruik +wifi+BT aan en 1 uur hayday gebruikt. best netjes

de 1s wordt default door windows 8.1 en 2012R2 gezien. netjes met een telefoon symbool met daaronder de drive letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@rob2011

Fijn dat alles is gelukt :)

Bel volume vind ik eerlijk gezegd redelijk hard hoor, je kunt eventueel een andere ringtone gebruiken, ik vind alleen dat de trilling erg zacht is.

Exchange mail en patroon beveiliging is niet veilig genoeg en daardoor niet te gebruiken. Een pincode wordt gezien als iets dat veiliger is. Het is dus op een correcte manier door Miui geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
maartend schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:36:
Oke, die backup van MIUI sloeg nergens op. Ik had er echter ook TWRP op staan. Daar een nandroid mee gedraaid. Alles staat er op.
Waarschijnlijk je /data/media/* niet. Die wordt volgens mij standaard overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Ik heb de 1S vanmorgen ook maar besteld, ik wilde eigenlijk een 5" phone maar ik ben overstag gegaan voor de goede software ondersteuning van Xiaomi (althans de miui community), mijn andere optie was de ZTE V5 Red Bull WCDMA 2GB RAM Quad Core 1.2GHz Dual Sim 5.0 inch HD 13.0MP Smartphone maar deze staat nog op preorder en lijkt me een stuk minder community te hebben, ik heb als verzend methode DHL gekozen dus dat zal wel betalen worden.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kwisum: Ik had MIUI versie MIUI-JHBCNAL25.0 Multilanguage erop staan. Had dat zo gekregen van de webshop To2C.com. Heb nu de Stable 15.0 Multilang erop staan. En inderdaad geen factory reset. Inmiddels wel gedaan en het toetsenbord is weer terug. Wel alles instellen, maar dat hoort erbij. Bedankt voor je reactie! :) Ik heb nu de updater app weer terug. Dus dat betekend nu OTA?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jobr schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:28:
[...]

Waarschijnlijk je /data/media/* niet. Die wordt volgens mij standaard overgeslagen.
Klopt. Maar die had ik toch al op sd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:04
Waar kan ik de redmi s1 goedkoopste bestellen? Door de velle winkels ben ik overzicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Zag een berichtje op Tweakers over NL-Alert. Kan je dit ook aanzetten op een Hongmi? Ik zag nergens de optie Cell Broadcast. Heeft iemand dit aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Kan vaak niet bij alternatieve ROM's en bij de meeste China phones.
In dit geval zit het er bij Miui ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Misschien dat iemand dit weet.
Ik heb een Xiaomi Hongmi met onderstaande rom geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h76SWcU.png

Telefoon was ook standaard al geroot.
Alles werkt naar behoren behalve de Systemupdates functie werkt niet (als je dat kies dan spring je naar je home scherm).
Maar nu zie ik op 2 sites de volgende roms staan.

http://en.miui.com/download-82.html#131

de WCDMA versie : miui_HM2W_JHBCNBD15.0_d0d7a62e41_4.2.zip (deze is 299 mb groot).

en op deze site: http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-30.24444/

Dat is dan deze : Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 15.0 Multilang

xiaomi.eu_multi_HM2013023_WCDMA_JHBCNBD15.0_jb-4.2.zip (deze is 328MB groot).

Heeft iemand een idee wat de verschillen zijn met bovenstaande roms?

Ik heb dus nu de versie : MIUI-JHBCNAL25.0 fabriek af geinstalleerd staan maar ik weet niet of ik er wijzer van wordt om 1 van bovenstaande roms te installeren.
Zoals ik al zei, alleen de update functie werkt niet met deze rom maar als dat het enige verschil is dan laat ik het zo.

Heb al heel wat sites afgezocht maar kan ook bijna niets vinden betreft de versie : MIUI-JHBCNAL25.0

zo vast bedankt voor je input.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 11:25 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:39
"Multi-language"
De ene heeft dus meerdere talen, waaronder Nederlands, en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verder bied de ML meer bug fixes, vooral als deze specifiek buiten China storend zijn.
In de eerste releases: Ingebouwde GPS Fix
Internationaal toestenbord met swype/veeg mogelijkheid
Mijn ervaring is dat ie ook wat stabieler is.
Google search in google, dit is volgens mij niet bij de originele ROM aanwezig.

Wat is er verdwenen:
Elderly mode
Batterij view is mooier bij de originele ROM. Bij de originele zie je 2 tabbladen, hierbij kun je zien wat je apps verbruikt hebben en wat het OS aan accu heeft verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb de Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 15.0 Multilang Rom geinstalleerd en volgens de benchmark van AnTuTu kom ik nu hoger uit. Met de vorige versie kwam ik op een score van 15.500 en nu op 16.170.
Nog geen problemen tegen gekomen, draait goed.
Zie vooralsnog dat er een paar aanpassingen zijn gedaan.
Alternatieve icoontjes voor Play store en Chrome zijn weg. Nieuw is het icoontje authenticy en wat anders is het uiterlijk van waar je je data gebruik kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:30
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:57:
@Kwisum: Ik had MIUI versie MIUI-JHBCNAL25.0 Multilanguage erop staan. Had dat zo gekregen van de webshop To2C.com. Heb nu de Stable 15.0 Multilang erop staan. En inderdaad geen factory reset. Inmiddels wel gedaan en het toetsenbord is weer terug. Wel alles instellen, maar dat hoort erbij. Bedankt voor je reactie! :) Ik heb nu de updater app weer terug. Dus dat betekend nu OTA?
Ik had hetzelfde probleem met een verdwijnend toetsenbord, maar na installatie van een swipe toetsenbord (TouchPal X) geen enkel probleem (dus geen factory reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn xiaomi redmi 1S al een paar uurtjes, wat een verbetering tegeover mijn oude sensation :o
Alleen heb ik nog wel het gevoel dat er weinig RAM overblijft voor het multitasken, gelukkig ben ik geen zware gebruiker die meer dan 4 apps tegelijk open heeft :p

En beetje wennen aan rare locatie notificatieLED :/, waarom niet gewoon in de speakergrill :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 16:23
Bij Antelife staat de 1S voor €105($145), wel alleen vandaag geldig neem ik aan ;)

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logboekje na 20 uur in bezit van de Xiaomi RedMi 1S
• De accu gaat er best wel snel doorheen, komt ook wel door mijn zware gebruik en omdat de accu nog niet een volledige charge cycle heeft gehad. Wel stukken beter dan mijn HTC Sensation
• Scherm is erg mooi, helaas niet zo gelamineerd zoals in de Moto G maar wel helder en zeer goede kijkhoeken. Ik kan wel zien dat het geen 1080p scherm is maar scherm is scherp genoeg voor mijn doeleinden.
• Erg stevige constructie, volume buttons zitten goed op hun plek en wiebelen niet, wel beetje aparte rechthoekige usbpoort waardoor ik eventjes moest kijken hoe de usbkabel erin gaat :')
• Geluidskwaliteit is echt geweldig, gesprekken hoor je duidelijk en ik merk ook duidelijk verschil in kwaliteit met vodafone en kpn gesprekken dus ik neem aan dat HD-Voice gewoon goed werkt
• Ook muziek luisteren werkt erg goed, alleen werkt mijn last.fm scrobbler wisselvallig en wordt shuttle+ soms gekilled door de lowmem killer, moet ik nog eventjes wat tweaken(en rooten wat ik ook nog eventjes moet doen zodra die is opgeladen, aangezien mirecovery daarom zeurt) :p

Binnenkort even uitgebreide review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:32
Heb m net ook binnen voor mn vriendinnetje. (de 1s dus)
Mooi toestel, net zo stevig als de hongmi, gelijk multilang + root geregeld.

vriendin blij, behalve dat ze er niet uit kwam hoe ze een andere launcher kon instellen -_- want dat moet dus via menu/apps/default apps (ze wil niet alles op dr homescreen)

Zal zelf voor mijn volgende toestel ook echt niet meer gaan uitgeven als 150e, want het is duidelijk niet nodig =)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Kiswum schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:15:
Wat is er verdwenen:
Elderly mode
Batterij view is mooier bij de originele ROM. Bij de originele zie je 2 tabbladen, hierbij kun je zien wat je apps verbruikt hebben en wat het OS aan accu heeft verbruikt.
Je bedoelt waarschijnlijk Senior Mode wat tegenwoordig Lite Mode heet. Verder ontbreekt Mi Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Chocoball schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk Senior Mode wat tegenwoordig Lite Mode heet. Verder ontbreekt Mi Market.
Wat moet je als Nederlander met MI market? Ik heb het op de Mi3 er afgemikt, en op de onderweg zijnde 1s gaat ook de onofficiële multi-versie er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13
Jammer, de TCDMA versie komt in de aanbieding bij TaoBao voor ¥400 - als dat de WCDMA versie was geweest was het een top aanbieding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:42:
Logboekje na 20 uur in bezit van de Xiaomi RedMi 1S
.....
Binnenkort even uitgebreide review schrijven.
Dit is de Qualcomm uitvoering van de 1S neem ik aan? Die lijkt inmiddels op mijn verlanglijstje ook steeds hoger te komen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken