Jep, ik moest ook bij Antelife weken wachten voordat mijn Redmi 1s werd verstuurd. Heb uiteindelijk een geschil moeten openen bij PayPal voordat er werd gereageerd. Jammer dat het zo moet.tamil18 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:09:
[...]
hier ook. wacht 2 weken op me redmi note. laaste keer dat ik ga bestellen bij hun! elke keer via mail, wacht 2 dagen aub. nou 2 dagen is al 2 weken bij hun!
Anoniem: 172410
Ik moet zeggen dat ik die Note ook wel erg interessant vind. Hoe gek het ook klinkt, als ik in de winkel naar 4,7" schermpjes kijk vind ik het niet eens zo heel groot. 5,5" is dan gelijk wel een lap scherm, maar dat is zeker niet verkeerd.
Het grootste nadeel vind ik wel dat de resolutie niet omhoog gaat - de dpi is precies hetzelfde als wat ik nu heb en dat is niet verkeerd, maar ik wil eigenlijk wel een stapje omhoog maken.
Het grootste nadeel vind ik wel dat de resolutie niet omhoog gaat - de dpi is precies hetzelfde als wat ik nu heb en dat is niet verkeerd, maar ik wil eigenlijk wel een stapje omhoog maken.
De HD-resolutie is op 5,5" zo slecht nog niet, alleen bij pagina's met lappen tekst ga je verschillen merken. Persoonlijk vind ik 5,5-6" een goed formaat, mijn eerste indruk toen ik mijn 6" smartphone binnenkreeg was: "Wat is hij belachelijk groot!" Maar ondertussen ben ik er al aangewend en de multimedia ervaring is werkelijk fantastisch op een groot scherm! Zelf ga ik ook de Redmi Note ($200) bestellen, want wat je voor die prijs krijgt is echt fenomenaal.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:07:
Ik moet zeggen dat ik die Note ook wel erg interessant vind. Hoe gek het ook klinkt, als ik in de winkel naar 4,7" schermpjes kijk vind ik het niet eens zo heel groot. 5,5" is dan gelijk wel een lap scherm, maar dat is zeker niet verkeerd.
Bedankt voor het stemmen, maar liefst 40 gebruikers hebben gebruik gemaakt van deze Poll:

Bij deze het Xiaomi Redmi 1s topic:
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
Uiteraard is het de bedoeling dat alle vragen die gerelateerd zijn aan de Redmi 1s, in dat topic te plaatsen.
Voor de Redmi Note is nog geen apart topic, bij grote belangstelling kan dit alsnog worden aangemaakt.
Uiteraard is het de bedoeling dat alle vragen die gerelateerd zijn aan de Redmi 1s, in dat topic te plaatsen.
Voor de Redmi Note is nog geen apart topic, bij grote belangstelling kan dit alsnog worden aangemaakt.
[ Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 21-06-2014 21:26 ]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik ben al over.Kiswum schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:22:
Bedankt voor het stemmen, maar liefst 40 gebruikers hebben gebruik gemaakt van deze Poll:
[afbeelding]

-foutje-
[ Voor 98% gewijzigd door EN-IS op 22-06-2014 14:00 ]
Kom net deze tegen op AliExpress de Redmi Note maar dan wel heel goedkoop... http://www.aliexpress.com...-ROM-MIUI/1921361050.html
Fake noemt men dat.
0,0 feedback en maar 4 orders...
0,0 feedback en maar 4 orders...
[ Voor 47% gewijzigd door dutchgio op 27-06-2014 22:21 ]
Haha, die specs..
5,5"
M3
Releasedatee 2013
size 125.6x64.5x12.8mm
Tja, op deze manier weet je sowieso niet wat je gaat krijgen.
5,5"
M3
Releasedatee 2013
size 125.6x64.5x12.8mm
Tja, op deze manier weet je sowieso niet wat je gaat krijgen.
Is antelife een veilige webwinkel om bijvoorbeeld een redmi note te kopen?
Antelife is een veilig en betrouwbaar Chinese webshop. Als je op het forum zoekt kun je genoeg ervaringen van andere Tweakers vinden. iBuygou is ook een veilig en betrouwbaar shop.CIAagentB schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:46:
Is antelife een veilige webwinkel om bijvoorbeeld een redmi note te kopen?
Men eigen rom samengesteld voor de Hongmi 1 wcdma (dus niet de S)
Heb een eigen thread lopen op en.miui.com
moesten jullie interesse hebben neem gerust een kijkje:
http://en.miui.com/thread-26156-1-1.html
Heb een eigen thread lopen op en.miui.com
moesten jullie interesse hebben neem gerust een kijkje:
http://en.miui.com/thread-26156-1-1.html
Heeft er iemand een idee of de redmi een update naar 4.4 KitKat zal krijgen? Ik zou namelijk deze zomer een moto 360 smartwatch willen kopen en die zouden enkel compatibel zijn met 4.3+
ik hoop van wel, maar ik denk zelf van niet, of veel te laat.
Nieuwe Android staat gereed om uit te komen, dus ze komen er wat laat mee.
Verder gaat geen enkele Fabrikant zeggen dat hij niet uitkomt, zeker niet in het budget segment van de hongmi's.
Ik vind het zelf spijtig, maar ik denk dat Kitkat enkel voor de highend Xiaomi's weggelegd is.
Nieuwe Android staat gereed om uit te komen, dus ze komen er wat laat mee.
Verder gaat geen enkele Fabrikant zeggen dat hij niet uitkomt, zeker niet in het budget segment van de hongmi's.
Ik vind het zelf spijtig, maar ik denk dat Kitkat enkel voor de highend Xiaomi's weggelegd is.
Mijn persoonlijke mening is niet gebaseerd op feiten, maar eigen vermoedes
Ik denk dat er wel een 4.4 versie zal komen. Ik denk dat Xiaomi haar Miui V6 OS graag op 1 platform uit wilt brengen. Het maakt hen niet veel uit of dat de Redmi een budget telefoon is zoals bij zo goed als alle merken. Ik denk dat zij het liefst ook alles gelijkgetrokken willen hebben.
Sterker nog, hun Redmi1s draait momenteel op Android 4.3 en dat is een budgettelefoon. Deze versie is nog meer up-to-date dan mijn Mi2 (het paradepaardje van 2 jaar geleden). Overigens krijg ik met de Mi2 wel wekelijks (of in mijn geval dagelijks) updates binnen. Bij de Redmi familie is dat ongeveer 1x in de maand een stable release.
Ik denk dat er wel een 4.4 versie zal komen. Ik denk dat Xiaomi haar Miui V6 OS graag op 1 platform uit wilt brengen. Het maakt hen niet veel uit of dat de Redmi een budget telefoon is zoals bij zo goed als alle merken. Ik denk dat zij het liefst ook alles gelijkgetrokken willen hebben.
Sterker nog, hun Redmi1s draait momenteel op Android 4.3 en dat is een budgettelefoon. Deze versie is nog meer up-to-date dan mijn Mi2 (het paradepaardje van 2 jaar geleden). Overigens krijg ik met de Mi2 wel wekelijks (of in mijn geval dagelijks) updates binnen. Bij de Redmi familie is dat ongeveer 1x in de maand een stable release.
Ik heb sinds gisteren de Xiaomi Note binnen en wil er graag een andere (multilang) rom opzetten. Het valt me echter nu ik er mee bezig ben pas op dat het dus onverstandig is om een ML rom op je telefoon te laten zetten vanuit de store. De originele Engelse/Chinese rom was dus beter geweest, helaas.
Nu wil ik dus de factory rom erop flashen en heb hier (als het goed is) twee guides voor gevonden.
http://xiaomi.eu/communit...nbrick-your-device.24488/
of
http://en.miui.com/thread-23259-1-1.html
Als ik me niet vergis komen beide guides op hetzelfde neer. Kan iemand echter bevestigen of dit inderdaad de juiste manier is?
Edit: de telefoon is al geroot door Antelife, maakt dit nog verschil voor het flash proces?
Nu wil ik dus de factory rom erop flashen en heb hier (als het goed is) twee guides voor gevonden.
of
Als ik me niet vergis komen beide guides op hetzelfde neer. Kan iemand echter bevestigen of dit inderdaad de juiste manier is?
Edit: de telefoon is al geroot door Antelife, maakt dit nog verschil voor het flash proces?
[ Voor 6% gewijzigd door Chippu op 09-07-2014 16:42 ]
Kijk even of je een Updater app hebt. Zo ja dan vanaf hier: http://xiaomi.eu/community/threads/4-7-11.24912/ de nieuwste ML rom downloaden op je PC en in de root van je SD kaart zetten via USB. (Downloaden via je telefoon duurt eeuwig)Chippu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:52:
Ik heb sinds gisteren de Xiaomi Note binnen en wil er graag een andere (multilang) rom opzetten. Het valt me echter nu ik er mee bezig ben pas op dat het dus onverstandig is om een ML rom op je telefoon te laten zetten vanuit de store. De originele Engelse/Chinese rom was dus beter geweest, helaas.![]()
of
Vervolgens in de updater app via instellingen "Selecteer installatie pakket" aantikken en de locatie van het gedownloade rom bestand aangeven. Vervolgens installeren maar.
Wel even een back-upje maken
Succes!
Iemand de stable 16 al geprobeerd voor de Mediatek versie? ik ga hem er eens op smijten denk ik want die 15 zitten veel bugs in, GPS die op geen meter trekt enzovoorts (werkt met mijn eigen rom vlekkeloos)
Ik ben op enkele zaken teleurgesteld, wat natuurlijk bij andere merken evengoed zou zijn, ik had betere stabiele releases verwacht voor de hongmi, kleine voorbeeldjes: de usb verbinding die opeens niet meer op klassieke manier kan zonder dingen zelf te patchen, ram gebruik dat redelijk hoog ligt, en dan zaken zoals hierboven gemeld, gps en bluetooth problemen (gekraak tijdens gesprekken, op random momenten), scherm dat niet reageert zoals het moet wanneer de lightsensor het scherm uitschakeld (bv tijdens bellen, scherm word zwart, maar pakt stevig zijn tijd om weer op te lichten)
dit zijn zo van die zaken waar ik me toch een beetje in opboei, omdat ik echt veel keuze menu's moet doorlopen dagelijks, en het is geen hardware probleem
verder vind ik de batterij veel te weinig voor heavy usage, ze zouden er gouden zaken mee kunnen doen door extended batteries te maken met extended backcover
Xiaomi is goed, echt geen slecht woord ervan, maar voor mijn heavy gebruik loop ik altijd te zeulen met een powerbank en vind een update naar KIKAT wel nodig (ram usage etc)
Als je naar oudere phones kijkt zoals de P780 van Lenovo, 4000mah batt, android 4.4 ondersteuning enzo, daar zou xiaomi toch wat mogen bijbenen niet?
edit: woops kwam net dit artikel tegen
http://www.gizchina.com/2...redmi-note-phones-leaked/
Ik ben op enkele zaken teleurgesteld, wat natuurlijk bij andere merken evengoed zou zijn, ik had betere stabiele releases verwacht voor de hongmi, kleine voorbeeldjes: de usb verbinding die opeens niet meer op klassieke manier kan zonder dingen zelf te patchen, ram gebruik dat redelijk hoog ligt, en dan zaken zoals hierboven gemeld, gps en bluetooth problemen (gekraak tijdens gesprekken, op random momenten), scherm dat niet reageert zoals het moet wanneer de lightsensor het scherm uitschakeld (bv tijdens bellen, scherm word zwart, maar pakt stevig zijn tijd om weer op te lichten)
dit zijn zo van die zaken waar ik me toch een beetje in opboei, omdat ik echt veel keuze menu's moet doorlopen dagelijks, en het is geen hardware probleem
verder vind ik de batterij veel te weinig voor heavy usage, ze zouden er gouden zaken mee kunnen doen door extended batteries te maken met extended backcover
Xiaomi is goed, echt geen slecht woord ervan, maar voor mijn heavy gebruik loop ik altijd te zeulen met een powerbank en vind een update naar KIKAT wel nodig (ram usage etc)
Als je naar oudere phones kijkt zoals de P780 van Lenovo, 4000mah batt, android 4.4 ondersteuning enzo, daar zou xiaomi toch wat mogen bijbenen niet?
edit: woops kwam net dit artikel tegen
http://www.gizchina.com/2...redmi-note-phones-leaked/
[ Voor 79% gewijzigd door Robinator op 16-07-2014 23:13 ]
Gisteren dit uitgevoerd, maar nog niet helemaal zeker van de juiste setting.
http://en.miui.com/thread-13784-1-1.html

Je kan de /data partition aanpassen, maar ben even zoekende naar de "snelste" of beter, welke zou het meest effectief zijn.
Nu de "grootste" gedaan, maar de app-storage wordt dan natuurlijk kleiner.
Zijn er nog tweakers die dit uitgevoerd hebben, en zoja .. welke dan en waarom
http://en.miui.com/thread-13784-1-1.html

Je kan de /data partition aanpassen, maar ben even zoekende naar de "snelste" of beter, welke zou het meest effectief zijn.
Nu de "grootste" gedaan, maar de app-storage wordt dan natuurlijk kleiner.
Zijn er nog tweakers die dit uitgevoerd hebben, en zoja .. welke dan en waarom
Anoniem: 339527
Hallo.....
Ik heb een Xiaomi Redmi Note besteld....maar nu heb ik een vraagje....is de telefoon bij aankomst 'klaar voor gebruik'.....of moet ik er eerst nog iets mee doen.....lees van alles over rooten en flashen.....alle hulp is welkom....u snapt het al......
Ik heb een Xiaomi Redmi Note besteld....maar nu heb ik een vraagje....is de telefoon bij aankomst 'klaar voor gebruik'.....of moet ik er eerst nog iets mee doen.....lees van alles over rooten en flashen.....alle hulp is welkom....u snapt het al......
"klaar voor gebruik" is heel breed
Hij is niet anders ingericht als een telefoon van een ander bekend merk
Het werkt, je zal de stappen moeten doorlopen, zoals je bij iedere telefoon moet doen, naam accounts en eventuele 'eigen' apps
De rest zal je in de loop van de tijd achter komen, of je het wel of niet nodig hebt
Hij is niet anders ingericht als een telefoon van een ander bekend merk
Het werkt, je zal de stappen moeten doorlopen, zoals je bij iedere telefoon moet doen, naam accounts en eventuele 'eigen' apps
De rest zal je in de loop van de tijd achter komen, of je het wel of niet nodig hebt
@Robin-Sips2, over welke telefoon heb je het eigenlijk?
Edit: In mijn beleving had de Redmi namelijk 1 van de beste telefoons op het gebied van accutijd in load en idle omstandigheden en dat zelfs met 2 sims.
Voor de rest, hoeveel Redmi Note gebruikers zijn er eigenlijk? Heeft het nut om een Redmi Note topic te hebben of kan dit beter bij de algemene Chinese telefoons topic? Het lijkt weer een zooitje te worden hierzo
Edit: In mijn beleving had de Redmi namelijk 1 van de beste telefoons op het gebied van accutijd in load en idle omstandigheden en dat zelfs met 2 sims.
Voor de rest, hoeveel Redmi Note gebruikers zijn er eigenlijk? Heeft het nut om een Redmi Note topic te hebben of kan dit beter bij de algemene Chinese telefoons topic? Het lijkt weer een zooitje te worden hierzo
[ Voor 21% gewijzigd door Kiswum op 17-07-2014 11:32 ]
Hier eentjeKiswum schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:28:
Vind het apparaat trouwens wel behoorlijk haperen bij bijvoorbeeld openen van apps, wisselen van home screen, foto's kijken e.d. Had ik niet verwacht van 1,7 ghz en 2gb intern.
Mijn vorige hongmi (4,7 inch) had minder geheugen en mindere processor maar voelde veel sneller aan.
Iemand dezelfde ervaring?
[ Voor 21% gewijzigd door gijsemans op 18-07-2014 15:19 ]
Hey Kiswum,Kiswum schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:28:
Ik heb hiervoor een Zopo C2 gehad en een Lenovo S750, beide ook 2000Mah ook beide sims in gebruik, maar ik deed hier echt effectief langer met een batterij.
Tot 5-6 uur extra zelfs, ik heb nog andere phones getest (enkele ervan waren voor men vriendin) en deze hadden ongeveer dezelfde standby tijd als de hongmi.
Het is dus niet dat hij keislecht is, maar ik ben een zware poweruser, hele dag gps en bluetooth in gebruik, en 2 mails die syncen voor het werk, dan doe ik tussendoor nog niets voor mezelf zoals wifi ofzo om zaken te doen zoals whatsapp of facebook
Als ik in men batterystats ga kijken zijn dit ook de grote verbuikers hoor, bluetooth en gps, gebruik ik ze ni doe ik 2.5 dagen met men Hongmi, dus dat is inderdaad redelijk lang, maar men C2 en s750 deden het beter. (waarom weet ik niet)
Het is de Hongmi mediatek variant dat ik bedoel
Als je ( zoals je zelf aangeeft) een zware user bent, dan kan geen enkel toesel een volle dag mee.robin-sips2 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:05:
[...]Het is dus niet dat hij keislecht is, maar ik ben een zware poweruser, hele dag gps en bluetooth in gebruik, en 2 mails die syncen voor het werk, dan doe ik tussendoor nog niets voor mezelf zoals wifi ofzo om zaken te doen zoals whatsapp of facebook
4 tot 5u scherm - aan tijd is over het algemeen standard, ook bij de highend Samsung / iphone
Elke optie kost accu, en de combinatie van gps en network is een zware dobber voor elk toestel
Ik had hiervoor bij al mijn toestellen, en ten alle tijd extra accu's bij me, en de voorziening om op te laden.
Er is altijd wel een usb of stopcontact in de buurt om even te gebruiken.
( en zo niet, dan is een powerbank de oplossing, maar weer een device om mee te zeulen
Volledig akkoord, en zoals gezegd is de Hongmi niet slechter dan de mid tot high end samsungs of wat dan ook, qua batterij.FreshMaker schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 16:49:
[...]
Als je ( zoals je zelf aangeeft) een zware user bent, dan kan geen enkel toesel een volle dag mee.
4 tot 5u scherm - aan tijd is over het algemeen standard, ook bij de highend Samsung / iphone
Elke optie kost accu, en de combinatie van gps en network is een zware dobber voor elk toestel
Ik had hiervoor bij al mijn toestellen, en ten alle tijd extra accu's bij me, en de voorziening om op te laden.
Er is altijd wel een usb of stopcontact in de buurt om even te gebruiken.
( en zo niet, dan is een powerbank de oplossing, maar weer een device om mee te zeulen)
Enkel deed men Lenovo er toch langer mee, ik denk dat dit puur met hardware te maken heeft (turbo tov gewone MT6589, en de resolutie)
Ik sleur nu ook altijd een powerbankje mee, dit is een goede oplossing voorlopig, maar het zou toch ideaal zijn als ze zo'n zaken zouden aanbieden zoals extended battery's ofzo?
Wat me vooral het meeste stoort aan de hongmi is de Ondersteuning van MIUI, de forum is top, maar de developement laat veel te wensen over, Stable 13-16 zijn ver van stable, problemen met Exchange mail, usb connectie die opeens niet meer op de klassieke manier werkt, GPS fix die niet zo snel is als stable 5.0, Theme app die niet werkt zoals het hoort, allemaal te fixen, maar dit is niet zoals MIUI hoort te zijn, vergelijk even met een Mi2s ofzo, onze stable release is soms slechter dan een weakly van de Mi2s....
Ieder zijn mening natuurlijk, Hongmi is een uitstekend toestel, maar je moet naar mijn mening te lang wachten op updates die in orde zijn.
Dit gezegd zijnde, Xiaomi en Lenovo zijn naar mijn mening de enige die zoveel support geven naar firmware en updates toe (hotfixes en Android updates)
Dus echt klagen hoor je me niet, het kan alleen beter
@robin-sips2, ik dacht al dat je een Hongmi/Redmi had, maar het artikel van gizchina ging om een 1,3 cpu + 4G en tevens werd er iets gezegd over de Redmi Note. Geen van deze telefoons zijn denk ik beter dan de Redmi 1s.
Bij de Hongmi had ik op 1 dag een accutijd van bijna 9 uur. Wat ik altijd aan heb staan is: synchronisatie naar 1 exchange, 2x hotmail, 2x gmail, BT standby, Wifi standby, Whatsapp en Facebook. Tevens had ik in dit geval 4 uur mijn scherm aan staan, heb ik 2-4 uur achter elkaar benchmarks gedraaid, gesurft, whatsapp en FB gebruikt, genavigeerd en zo'n 200 foto's gemaakt. Dit was allemaal voor de review van die telefoon.
Het kan zijn dat mijn accu perfect was, maar het kan ook zijn dat je accu niet lekker loopt of dat er een app op jouw achtergrond draait die meer verbruikt dan je had verwacht.
Wat ik me ook kan bedenken is dat de gebruikte builds niet meer zo optimaal zijn als in het begin. De laastste maanden is Miui, maar ook de ML rom niet meer wat het geweest was.
Soms zijn er verbeteringen in mijn Mi2 Miui ROM aangebracht, die na 1 week nog niet in orde zijn bij andere mensen op een ML (Xiaomi.eu) ROM.
Ik hoop dat er over 2 dagen nog een leuke telefoon wordt aangekondigd die mijn Mi2 kan vervangen (lees: een compacte Xiaomi telefoon die de Xperia Z1c kan verslaan.)
Bij de Hongmi had ik op 1 dag een accutijd van bijna 9 uur. Wat ik altijd aan heb staan is: synchronisatie naar 1 exchange, 2x hotmail, 2x gmail, BT standby, Wifi standby, Whatsapp en Facebook. Tevens had ik in dit geval 4 uur mijn scherm aan staan, heb ik 2-4 uur achter elkaar benchmarks gedraaid, gesurft, whatsapp en FB gebruikt, genavigeerd en zo'n 200 foto's gemaakt. Dit was allemaal voor de review van die telefoon.
Het kan zijn dat mijn accu perfect was, maar het kan ook zijn dat je accu niet lekker loopt of dat er een app op jouw achtergrond draait die meer verbruikt dan je had verwacht.
Wat ik me ook kan bedenken is dat de gebruikte builds niet meer zo optimaal zijn als in het begin. De laastste maanden is Miui, maar ook de ML rom niet meer wat het geweest was.
Soms zijn er verbeteringen in mijn Mi2 Miui ROM aangebracht, die na 1 week nog niet in orde zijn bij andere mensen op een ML (Xiaomi.eu) ROM.
Ik hoop dat er over 2 dagen nog een leuke telefoon wordt aangekondigd die mijn Mi2 kan vervangen (lees: een compacte Xiaomi telefoon die de Xperia Z1c kan verslaan.)
Heb versie 16 zonder problemen geinstalleerd, kreeg hem alleen nog niet gepusht maar heb hem handmatig geinstalleerd. Zie niet zo veel veranderingen. Er is een app bijgekomen van MiKey. AnTuTu is zo'n beetje gelijk gebleven is rond de 15700
Hoop dat ze binnenkort met de V6 versie op basis van KK komen.
Hoop dat ze binnenkort met de V6 versie op basis van KK komen.
[ Voor 11% gewijzigd door TVL op 22-07-2014 12:47 ]
- Oh snap, dacht dat dit een algemeen Xiaomi topic was. Excuses. -
[ Voor 98% gewijzigd door Foritain op 24-07-2014 12:02 ]
Ik heb m nu een paar dagen. Prima toestel tot zover. Alleen waar ik echt helemaal zout van wordt is dat het scherm telkens wegvalt tijdens t bellen,
als je wilt ophangen krijg als je geluk hebt t scherm binnen een minuut weer tevoorschijn getovert door alle knoppen in te drukken, zodat ik de verbinding kan verbreken.
Valt daar nog iets aan te doen in de instellingen misschien?
Valt daar nog iets aan te doen in de instellingen misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door bad-karma op 04-08-2014 13:23 ]
Anoniem: 255680
Ik ben ook aan het kijken om een Xiaomi te kopen, ik woon in Belgie. Waar kan ik hem het goedkoopste en betrouwbaarste vinden? Op Amazon.co.uk of in een webwinkel die relatief snel naar Belgie levert?
Anoniem: 57942
Heb sinds een paar dagen de xiami hongmi note enhanced versie.
Ik raad hem ten zeerste aan, het is echt een goede prijs voor wat je krijgt, Hier in Hong Kong kost hij ongeveer 1600 hkd via retailers en via de Officiele site kost ie ongeveer 1300 hkd dat is plus minus 125 euro geloof ik. via de retailers heb je de telefoon vele malen sneller dan via de officiele site. Ik zie tevens net dat ze in Nederland voor 230 euro over de toonbank gaan. Ik denk dat die 100 euro verschil in verzendkosten + belasting en bemiddelaars zit.
de kwaliteit van de NOTE is erg netjes, het is zeker niet top of the line, maar slecht is het zeer zeker niet.
Ik had liever 3 GB ram gezien dan 2 GB, ivm 1 GB bijna altijd wel in gebruik is, zonder dat applications open staan.
Gelukkig is het een zeer betaalbare telefoon en is het erg makkelijk om iederjaar een upgrade te doen voor die prijs.
Natuurlijk heeft de telefoon ook wat mindere kwaliteiten, de back cover is gemaakt van dun plastic en de kleur is aangebracht op een witte plastic base, ook zijn de speaker gaatjes niet altijd allemaal even netjes een gaatje ivm het molding process. en de volume en power knop zitten een beetje losjes in die plastic cover.
Ook merk ik persoonlijk dat het scherm ietsjes minder scherp is dan mijn galaxy S3, maar niet genoeg dat het mij stoort. Ik hoop dat ze voor deze NOTE lijn ook met extended batteries + grotere back covers komen zodat ik na een lange dag intensief gebruik niet naar powerbankjes hoeft te grijpen.
Ik raad hem ten zeerste aan, het is echt een goede prijs voor wat je krijgt, Hier in Hong Kong kost hij ongeveer 1600 hkd via retailers en via de Officiele site kost ie ongeveer 1300 hkd dat is plus minus 125 euro geloof ik. via de retailers heb je de telefoon vele malen sneller dan via de officiele site. Ik zie tevens net dat ze in Nederland voor 230 euro over de toonbank gaan. Ik denk dat die 100 euro verschil in verzendkosten + belasting en bemiddelaars zit.
de kwaliteit van de NOTE is erg netjes, het is zeker niet top of the line, maar slecht is het zeer zeker niet.
Ik had liever 3 GB ram gezien dan 2 GB, ivm 1 GB bijna altijd wel in gebruik is, zonder dat applications open staan.
Gelukkig is het een zeer betaalbare telefoon en is het erg makkelijk om iederjaar een upgrade te doen voor die prijs.
Natuurlijk heeft de telefoon ook wat mindere kwaliteiten, de back cover is gemaakt van dun plastic en de kleur is aangebracht op een witte plastic base, ook zijn de speaker gaatjes niet altijd allemaal even netjes een gaatje ivm het molding process. en de volume en power knop zitten een beetje losjes in die plastic cover.
Ook merk ik persoonlijk dat het scherm ietsjes minder scherp is dan mijn galaxy S3, maar niet genoeg dat het mij stoort. Ik hoop dat ze voor deze NOTE lijn ook met extended batteries + grotere back covers komen zodat ik na een lange dag intensief gebruik niet naar powerbankjes hoeft te grijpen.
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 13-08-2014 07:48 ]
Vandaag heb ik de Hongmi 1S ontvangen. Nu heb ik al rond gekeken maar zou niet weten hoe de nederlandse taal erop te zetten is.
1. Ik krijg de market app niet gevonden (meeste is chineens engels door elkaar)
2. Bij aansluiten op laptop geen melding.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik eenvoudig de Nederlandse taal er op kan zetten? Heel erg bedankt alvast!
1. Ik krijg de market app niet gevonden (meeste is chineens engels door elkaar)
2. Bij aansluiten op laptop geen melding.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik eenvoudig de Nederlandse taal er op kan zetten? Heel erg bedankt alvast!
In het Redmi 1S topic wordt dat vermeld.roy_dekker schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:11:
Vandaag heb ik de Hongmi 1S ontvangen. ................................
Kan iemand mij uitleggen hoe ik eenvoudig de Nederlandse taal er op kan zetten?..............
1-MLRom downloaden
2-Hernoemen naar update.zip
3-Kopieren naar interne geheugen
4-Herstarten met Volume-up plus power
5-Kies Engels( via Volume+/- bevestigen met Power)
6-Kies update.zip
[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 15-08-2014 01:48 ]
Heb MIUI versie 17 erop gezet. Zie dat de mailclient en agenda behoorlijk onder handen genomen zijn. Problemen die ik ervaar zijn een hele slechte GPS ontvangst en een slechte, trage internet verbinding.
[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 16-08-2014 20:01 ]
Ik heb de schermhelderheid op automatisch (Hongmi), maar hij lijkt redelijk constant te blijven, ongeacht het licht. Herkennen jullie dit?
Ik krijg hem niet ota geupdate. Krijg de melding van de update maar deze probeert zonder te downloaden te installeren. Een keer ging hij downloaden maar was het een bestand van 0,1mb.TVL schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:00:
Heb MIUI versie 17 erop gezet. Zie dat de mailclient en agenda behoorlijk onder handen genomen zijn. Problemen die ik ervaar zijn een hele slechte GPS ontvangst en een slechte, trage internet verbinding.
Al is het niet erg als ik dit lees, gps is me te belangrijk.
Is er al een topic voor chinese mobiele telefoons dual sim EN 4G(LTE) werkend in Nederland met provider KPN(800)???
Waarom moet daar een apart topic voor komen?
Dat kan gewoon hier, al zijn ze er op dit moment niet.
Edit: zat op telefoon, dacht dat het dit topic was;
dutchgio in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2"
Dat kan gewoon hier, al zijn ze er op dit moment niet.
Edit: zat op telefoon, dacht dat het dit topic was;
dutchgio in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2"
[ Voor 43% gewijzigd door dutchgio op 02-09-2014 23:55 ]
ik heb de redmi note 4g gekocht:
http://www.to2c.com/xiaom...5-inch-hd-ips-screen.html
Nog iemand die de telefoon al heeft ?
http://www.to2c.com/xiaom...5-inch-hd-ips-screen.html
Nog iemand die de telefoon al heeft ?
Ik heb de Xiaomi Hongmi Note (3G-versie) met stock-rom. Prima toestel maar het valt me op dat je de SD kaart niet als standaard schrijfschijf kunt instellen. Zodoende blijft de SD-kaart een beetje ongebruikt.
Iemand een oplossing hiervoor? De Link to SD-app werkt niet. Toch is het toestel geroot.
Iemand een oplossing hiervoor? De Link to SD-app werkt niet. Toch is het toestel geroot.
contact opgenomen met DHL en blijkbaar is er een zeer grote vertraging bij de uitklaring in China. Ze weten niet hoelang het nog zal duren...
denk je voor DHL te kiezen voor de snelheid...jimmypop1 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:18:
contact opgenomen met DHL en blijkbaar is er een zeer grote vertraging bij de uitklaring in China. Ze weten niet hoelang het nog zal duren...
Met singapore post had je het eerder thuisgehad
bwa ik weet niet, als ze effectief zo'n achterstand hebben bij de uitklaring, dan had het waarschijnlijk ook vast gezeten.
Denk ik dan... (hopelijk houden ze het hier in belgie dan ook niet vast bij de douane)
Denk ik dan... (hopelijk houden ze het hier in belgie dan ook niet vast bij de douane)
Anoniem: 551646
Ik heb op mijn redmi de rom staan "MIUI-37.0.0" staan maar heb er nogsteeds Chinese apps opstaan die eigenlijk helemaal niet wil. Ik kan ze ook niet uninstallen. Weet iemand op ik dit verwijder, of weet iemand anders een rom die echt helemaal kaal is, in het Nederlands?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Via http://xiaomi.eu/community/link-forums/roms.73/ vind je altijd de meest recente Europese versie van de MIUI ROM, met alle Chinese troep verwijderd. Een schone ROM met de Nederlandse taal.Anoniem: 551646 schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:28:
Ik heb op mijn redmi de rom staan "MIUI-37.0.0" staan maar heb er nogsteeds Chinese apps opstaan die eigenlijk helemaal niet wil. Ik kan ze ook niet uninstallen. Weet iemand op ik dit verwijder, of weet iemand anders een rom die echt helemaal kaal is, in het Nederlands?
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Domokun op 21-09-2014 20:31 ]
Anoniem: 551646
Het zal aan mij liggen hoor..maar ik heb nu MIUI-41.0.0 geinstalleerd, maar heb nog steeds alles identiek als de vorige rom. En dus inclusief apps als cleanmaster, Mikey,Micloud etc... Hoe kom ik hier vanaf / of wat doe ik verkeerd?
Kun je uninstallen met Titanium Backup.Anoniem: 551646 schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:33:
Het zal aan mij liggen hoor..maar ik heb nu MIUI-41.0.0 geinstalleerd, maar heb nog steeds alles identiek als de vorige rom. En dus inclusief apps als cleanmaster, Mikey,Micloud etc... Hoe kom ik hier vanaf / of wat doe ik verkeerd?
Maar ja, die apps horen er gewoon bij.
Ding is een Mi, dus logisch dat MiCloud en dergelijke er in zitten
Mijn vriendinnetje heeft dus de HongMi. Welke ROM moet ik pakken ;
Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 25.0.0 Multilang
Xiaomi Hongmi TD-SCDMA - Stable 17.0.0 Multilang
Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 25.0.0 Multilang
Xiaomi Hongmi TD-SCDMA - Stable 17.0.0 Multilang
Het hangt er vanaf welk toestel je vriendinnetje heeft.maartend schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:30:
Mijn vriendinnetje heeft dus de HongMi. ....
Hoogstwaarschijnlijk betreft het een Europese versie met 3G, dan gaat het om WCDMA rom.
Zou dat niet het geval zijn en heeft ze een Chinese versie dan gaat het om TD-SCDMA en kan ze alleen beschikken over gsm en wifi.
Thnx. Ik moet dus naar v25elinx schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:58:
[...]
Het hangt er vanaf welk toestel je vriendinnetje heeft.
Hoogstwaarschijnlijk betreft het een Europese versie met 3G, dan gaat het om WCDMA rom.
Zou dat niet het geval zijn en heeft ze een Chinese versie dan gaat het om TD-SCDMA en kan ze alleen beschikken over gsm en wifi.
Kan iemand mij uitleggen hoe het updaten werkt op een Hongmi? Op de mi3 van m'n zus van ibuygou download ik de multilang rom elke vrijdag en installeer die op via de updater app. De hongmi van mij is van mixeshop, ook met multilang... Moet ik alles wipen etc?
Zie inderdaad dat er een nieuwe versie is voor de Hongmi, versie 25. Rare versie sprong van 17 naar 25. Iemand deze al geinstalleerd?
@Dutch.io : ik krijg op mijn toestel een melding dat er een update is en kan deze OTA installeren.
@Dutch.io : ik krijg op mijn toestel een melding dat er een update is en kan deze OTA installeren.
Al een tijdje op zoek naar een redmi 1s voor een vriendin. Rose was nergens echt meer te krijgen dus word het een witte.
Kwam deze tegen en dan hoesje derbij.
Volgens mij voorzover je dat met zekerheid kan zeggen wel betrouwbare verkopers.
Is ze weer helemaal blij alleen nog even geduld hebben en hopen dat der samsung de levertijd overleeft
Kwam deze tegen en dan hoesje derbij.
Volgens mij voorzover je dat met zekerheid kan zeggen wel betrouwbare verkopers.
Is ze weer helemaal blij alleen nog even geduld hebben en hopen dat der samsung de levertijd overleeft
Ik krijg geen melding van een OTA update.. Kan ik ook handmatig het zip bestandje downloaden en installeren via de updater app zonder verlies van Data?TVL schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:06:
Zie inderdaad dat er een nieuwe versie is voor de Hongmi, versie 25. Rare versie sprong van 17 naar 25. Iemand deze al geinstalleerd?
Ja dat kan, ROM bestand kan je hier downloaden: http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-26.25796/Dutch.io schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:45:
[...]
Ik krijg geen melding van een OTA update.. Kan ik ook handmatig het zip bestandje downloaden en installeren via de updater app zonder verlies van Data?
Hier staat ook een handleiding, neem aan dat je toestel geroot is.
http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/
[ Voor 8% gewijzigd door TVL op 29-09-2014 15:55 ]
Updates komen toch OTA? Al moet ik zeggen dat ik alleen een melding krijg dat versie 17.0.0 klaarstaat, terwijl ik wel de wcdma versie heb. De update naar 15 heb ik wel gewoon gekregen, nu zie ik dat 25 al klaarstaat..TVL schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:54:
[...]
Ja dat kan, ROM bestand kan je hier downloaden: http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-26.25796/
Hier staat ook een handleiding, neem aan dat je toestel geroot is.
http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/
Ik heb verder nooit geroot, of ik dat dus heb weet ik niet. (Hij kwam wel met root overigens, maar na een update is er dat mogelijk niet meer)
[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 29-09-2014 18:01 ]
Ik zou echt even dit topic gaan lezen, wordt je veel duidelijk.Tonkey schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:00:
[...]
Updates komen toch OTA? Al moet ik zeggen dat ik alleen een melding krijg dat versie 17.0.0 klaarstaat, terwijl ik wel de wcdma versie heb. De update naar 15 heb ik wel gewoon gekregen, nu zie ik dat 25 al klaarstaat..
Ik heb verder nooit geroot, of ik dat dus heb weet ik niet. (Hij kwam wel met root overigens, maar na een update is er dat mogelijk niet meer)
Ik hou het topic best goed in de gaten, heb deze telefoon toch al even.maartend schreef op maandag 29 september 2014 @ 18:01:
[...]
Ik zou echt even dit topic gaan lezen, wordt je veel duidelijk.
Maar, om het nog vreemder te krijgen (ik klik de update 17 al weken weg omdat dit een keer niet werkte). Nu staat update 25 klaar...! Toch maar eens updaten dan
Edit: zo, na 2 uur downloaden al op 15%. Dat schiet op!
Edit2: ik merk weinig verschil, al heb ik volgens mij minder vrij ram geheugen.. Dat is wel jammer!
[ Voor 15% gewijzigd door Tonkey op 30-09-2014 15:29 ]
Redmi mediatek loopt hopeloos achter met de nieuwe Miui vind ik, launcher gaat traag, internet speed enzo ook, gps trekt op geen meter...
Ik had hier nog een backup van men stockrom van toen ik de gsm net gekocht had, Stable 5, deze er dit weekend effe terug op gezet om te kijken of dit wat uitmaakte (op aanraden van kiswum) en dan loopt ie als een trein, maar dan hebben we terug de vervelende bugs van custom notifications enzovoorts.
Maar het bewijs is er wel degelijk, MIUI is mooi afgewerkt, maar de developers trekken hun niets meer aan van de bugs die er permanent in blijven, en alles word trager en meer rameisend.
Klinkt me bekent in de oren, er zijn grote fruitbedrijven (vooral gespecialiseerd en Peren, ahnee sry Appelen) die dezelfde troep doen met hun phones
Laten we het allemaal veeleisender maken voor de phones, dan kopen ze wel een nieuwe. Ik doe hier niet aan mee, is wss mijn eerste en laatste Xiaomi...
Er zijn geporte miui versies die beter draaien....
Ik had hier nog een backup van men stockrom van toen ik de gsm net gekocht had, Stable 5, deze er dit weekend effe terug op gezet om te kijken of dit wat uitmaakte (op aanraden van kiswum) en dan loopt ie als een trein, maar dan hebben we terug de vervelende bugs van custom notifications enzovoorts.
Maar het bewijs is er wel degelijk, MIUI is mooi afgewerkt, maar de developers trekken hun niets meer aan van de bugs die er permanent in blijven, en alles word trager en meer rameisend.
Klinkt me bekent in de oren, er zijn grote fruitbedrijven (vooral gespecialiseerd en Peren, ahnee sry Appelen) die dezelfde troep doen met hun phones
Er zijn geporte miui versies die beter draaien....
[ Voor 11% gewijzigd door Robinator op 30-09-2014 22:41 ]
Ik had ook een aantal slechte update ervaring op mijn Redmi. Maar tijdje terug volledige reset/wipe gedaan en Stable 17 erop gezet. Sindsdien draait is de Redmi rock solid en kijk ik niet eens meer naar geheugen verbruik etc.
Afgelopen weekend de update naar Stable 25 gedaan en dat geen problemen ervaren. Ik ben benieuwd of MIUI6 nog uitkomt voor de Redmi 1. Volgens mij heb ik dat wel gelezen...
Ben wel aan het kijken voor een opvolger van deze telefoon, maar vooralsnog nog steeds tevreden met mijn budget telefoontje.
Afgelopen weekend de update naar Stable 25 gedaan en dat geen problemen ervaren. Ik ben benieuwd of MIUI6 nog uitkomt voor de Redmi 1. Volgens mij heb ik dat wel gelezen...
Ben wel aan het kijken voor een opvolger van deze telefoon, maar vooralsnog nog steeds tevreden met mijn budget telefoontje.
Anoniem: 625290
ik ben echt domjimmypop1 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:26:
Kan je gewoon aanvinken onder beveiliging
waar danjimmypop1 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:26:
Kan je gewoon aanvinken onder beveiliging
Beveiliging, dan machtigingen en naar beneden scrollen. Ik zit wel met de multi language rom 6.0.0
Edit: het is de app beveiliging en niet onder settings.
Ik weet niet of het ook in de officiele rom zit
[ Voor 16% gewijzigd door jimmypop1 op 03-10-2014 18:56 ]
Ik krijg de multirom niet op mijn mobiel.jimmypop1 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:54:
Beveiliging, dan machtigingen en naar beneden scrollen. Ik zit wel met de multi language rom 6.0.0
wtf doe ik fout.
krijg een groot oranje kruis.
vreemd, ik heb gewoon dit gevolgd en ging perfect.
http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-26.25796/
hier is de rom zelf:
http://media.celogeek.com...lti_dior_6.0.0_v5-4.4.zip
http://xiaomi.eu/community/threads/4-9-26.25796/
hier is de rom zelf:
http://media.celogeek.com...lti_dior_6.0.0_v5-4.4.zip
Kan iemand mij vertellen hoe de GPS werkt met 25.0.0 Multilang? Had hier slechte ervaringen mee toen ik van 16 naar 17 ging. Ben vervolgens weer terug gegaan naar 16 en nu werkt de GPS prima. Ik ben alleen bang dat als ik naar 25 ga de GPS weer slecht is...
Ik ben van 16 naar 25 gegaan, dus van 17 weet ik helaas niets af.martjn schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:25:
Kan iemand mij vertellen hoe de GPS werkt met 25.0.0 Multilang? Had hier slechte ervaringen mee toen ik van 16 naar 17 ging. Ben vervolgens weer terug gegaan naar 16 en nu werkt de GPS prima. Ik ben alleen bang dat als ik naar 25 ga de GPS weer slecht is...
De GPS werkt bij mij echter gewoon goed, ik merk daarin geen verschil met 16. Het is daarmee dus niet perfect, soms als ik voor een stoplicht sta weet hij niet precies hoe/waar ik sta (en wil hij eens naar een naastgelegen weg springen). Tijdens het rijden werkt het verder wel gewoon goed.
Dit vond ik op MIUI.com
(http://en.miui.com/forum....441&highlight=stable%2B26)
Redmi 1 WCDMA Stable ROM (China) JHBCNBH26.0 Changelog
Messaging
Improved the security of Cloud Messaging (08-10)
Security
Optimization - Permission settings for some apps (10-10)
Scanner
Fix - App would FC on pressing app Settings when system language is English (10-10)
(http://en.miui.com/forum....441&highlight=stable%2B26)
Redmi 1 WCDMA Stable ROM (China) JHBCNBH26.0 Changelog
Messaging
Improved the security of Cloud Messaging (08-10)
Security
Optimization - Permission settings for some apps (10-10)
Scanner
Fix - App would FC on pressing app Settings when system language is English (10-10)
Heb versie 26 OTA geinstalleerd. Merk eigenlijk heel weinig verandering maar dat zal ook wel als ik bovenstaande changelog van Marnix44 bekijk. Zit eigenlijk meer te wachten op Kitkat.
[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 20-10-2014 11:01 ]
Mijn Hongmi ziet er al wat versleten uit, dus ik heb bij Banggood een nieuwe batterycover gekocht voor een paar euro. Het is wel een iphone look, maar ik ben erg tevreden met het nieuwe uiterlijk. Zo tevreden dat ik dat graag met jullie deel

De nadelen zijn dat hij erg vingerafdrukgevoelig is (past mooi bij de voorkant
) en dat hij iets dikker is. Doordat hij ook wat hoekiger is, voelt hij groter aan.

De nadelen zijn dat hij erg vingerafdrukgevoelig is (past mooi bij de voorkant
Zo, die ziet er goed uit! Ziet er gelijk een stuk duurder uit door die case.
[ Voor 73% gewijzigd door EdwinnR op 23-12-2014 15:14 ]
Iemand al ervaring met MIUI 47.0.0? Deze zag ik vanmorgen in de tray staan als update. Changelog zag er als altijd weer lekker mager uit.
Nu een paar uur later is hij niet meer beschikbaar en kan ik de S1 niet updaten via de updater app.
Nu een paar uur later is hij niet meer beschikbaar en kan ik de S1 niet updaten via de updater app.
Don't Dream it, Be it
Ik heb de turquoise editie, ik vind wel dat hij snel krast.schaduw schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:48:
Mijn Hongmi ziet er al wat versleten uit, dus ik heb bij Banggood een nieuwe batterycover gekocht voor een paar euro. Het is wel een iphone look, maar ik ben erg tevreden met het nieuwe uiterlijk. Zo tevreden dat ik dat graag met jullie deel![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De nadelen zijn dat hij erg vingerafdrukgevoelig is (past mooi bij de voorkant) en dat hij iets dikker is. Doordat hij ook wat hoekiger is, voelt hij groter aan.
Don't Dream it, Be it
Bij de 1 van mijn partnerin is de usb aansluiting aan gort. Al her en der gezocht, maar niet iets gevonden waarvan ik 100% zeker ben dat dit de goede aansluiting is. weet iemand er 1 te vinden voor me?
Vreemd, mijn trilfunctie begint haperingen te vertonen. Na een herstart werkt hij echter weer, om vervolgens na 1 of 2 dagen weer weg te vallen...
Mogelijk helpt een fabrieksherstart. Alleen backup eens uitzoeken ivm geen zin in alles handmatig terugzetten
Mogelijk helpt een fabrieksherstart. Alleen backup eens uitzoeken ivm geen zin in alles handmatig terugzetten
Volledige backup maken, voor de zekerheid uploaden naar je pc and your good to go.Tonkey schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:37:
Vreemd, mijn trilfunctie begint haperingen te vertonen. Na een herstart werkt hij echter weer, om vervolgens na 1 of 2 dagen weer weg te vallen...
Alleen je BT instellingen worden niet onthouden voor zover ik weet
BT is 1 minuut werk, gebruik het alleen in de auto. Denk dat het voor het weekend gaat worden, toch even voor zitten danKiswum schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:00:
[...]
Volledige backup maken, voor de zekerheid uploaden naar je pc and your good to go.
Alleen je BT instellingen worden niet onthouden voor zover ik weet
Heb trouwens ook ooit dat de telefoon bij het opstarten op het mi logo blijft hangen. Lijkt wel alsof, wanneer je het scherm aanraakt tijden opstarten, hij er gewoon mee op wil houden. Paar pogingen of de accu er een keer uit werkt maar toch lastig. Is dat ook misschien verholpen. Bedankt voor je reactie iig
Ik heb de Hongmi al... misschien zo'n 8 maanden in een laatje liggen. Ik heb hem eens gekocht als back-up telefoon en sindsdien gelukkig nog nooit nodig gehad. Uiteraard heb ik er al wel veel mee gespeeld, want een nieuwe telefoon blijft leuk speelgoed.
In de afgelopen twee maanden heb ik voor het eerst -- tweemaal -- simkaartjes in de Hongmi gestopt, en daarbij is me opgevallen dat de batterij iets raars doet. Die schiet bij het opstarten van de telefoon met een simkaart erin namelijk razendsnel omlaag. De eerste keer stopte ik er een simkaartje van Tesco (die Britse supermarktketen) in terwijl de batterij 50% vol was (zo bewaar ik de telefoon namelijk, om de batterij in een zo goed mogelijke staat te houden terwijl ik hem niet gebruik). Toen ik het apparaat opstartte gaf hij meteen 15% aan. Een maand later -- vandaag -- stop ik er een simkaartje van Simyo in. De batterij was wederom tot 50% opgeladen, maar bij het opstarten van het toestel gaf hij meteen 4% acculading aan. Ik weet niet of de batterij werkelijk keihard leeggetrokken wordt bij het opstarten met de simkaartjes, of dat de telefoon het simpelweg niet goed weergeeft. Maar het is me wel bekend dat een telefoon een bug kan hebben in combinatie met bepaalde netwerken. Dat zouden dan precies de netwerken van Tesco en Simyo moeten zijn.
Ik ben de telefoon op het moment aan het opladen met het Simyo-simkaartje erin, en dat verloopt gewoon zoals het hoort. Van 4% naar, op het moment, 46%.
Weet iemand hier meer van? Wie kan me hier iets over vertellen?
In de afgelopen twee maanden heb ik voor het eerst -- tweemaal -- simkaartjes in de Hongmi gestopt, en daarbij is me opgevallen dat de batterij iets raars doet. Die schiet bij het opstarten van de telefoon met een simkaart erin namelijk razendsnel omlaag. De eerste keer stopte ik er een simkaartje van Tesco (die Britse supermarktketen) in terwijl de batterij 50% vol was (zo bewaar ik de telefoon namelijk, om de batterij in een zo goed mogelijke staat te houden terwijl ik hem niet gebruik). Toen ik het apparaat opstartte gaf hij meteen 15% aan. Een maand later -- vandaag -- stop ik er een simkaartje van Simyo in. De batterij was wederom tot 50% opgeladen, maar bij het opstarten van het toestel gaf hij meteen 4% acculading aan. Ik weet niet of de batterij werkelijk keihard leeggetrokken wordt bij het opstarten met de simkaartjes, of dat de telefoon het simpelweg niet goed weergeeft. Maar het is me wel bekend dat een telefoon een bug kan hebben in combinatie met bepaalde netwerken. Dat zouden dan precies de netwerken van Tesco en Simyo moeten zijn.
Ik ben de telefoon op het moment aan het opladen met het Simyo-simkaartje erin, en dat verloopt gewoon zoals het hoort. Van 4% naar, op het moment, 46%.
Weet iemand hier meer van? Wie kan me hier iets over vertellen?
Wat gebeurd er als je je telefoon een maand laat liggen en je er daarna een simkaart in doet? Ik kan me voorstellen dat je telefoon sowieso (snel) leegloopt als hij uitstaat.
Als ik eraan denk zal ik het over een maand uitproberen, ha ha. Maar waarom zou een batterij hard leeglopen wanneer hij niet wordt gebruikt? In ieder geval strookt dat niet met mijn ervaring. Ik heb de telefoon met exact 50% in de batterij in een laatje gelegd en er zo'n drie maanden later weer uitgehaald en de batterij was nog steeds voor exact 50% vol.
NL-Alert is een instellingen op je telefoon, standaard zit deze er gewoon in (Cell broadcast). Veel fabrikanten zoals Sony, gebruiken hiervoor een aparte app die volgens mij telefoonspecifiek is en niet is over te zetten op andere telefoons.
Echter ken ik geen enkele Chinese telefoon die deze functionalteit aanbied of app heeft. Zelfs Huawei die op de NL markt actief is, heeft deze optie naar mijn weten niet.
Overigens is NL-Alert echt ***, 3 jaar geleden was de accuduur met ongeveer 50% gezakt bij de inschakeling van N-Alert via T-Mobile icm Samsung telefoons. Bij mijn Sony bleef het gehele systeem dit jaar hangen en kon ik mijn telefoon 10 minuten niet meer gebruiken, doordat er nog een extra bericht binnen moest kopen waar een afsluitknop in zat (stel je voor dat dit een echte ramp was geweest).
NL-Alert zit nog in de kinderschoenen en ik hoop dat het over 2 jaar wat volwassener is, tevens is het een project van de overheid en hoef je er niet teveel van te verwachten...
Echter ken ik geen enkele Chinese telefoon die deze functionalteit aanbied of app heeft. Zelfs Huawei die op de NL markt actief is, heeft deze optie naar mijn weten niet.
Overigens is NL-Alert echt ***, 3 jaar geleden was de accuduur met ongeveer 50% gezakt bij de inschakeling van N-Alert via T-Mobile icm Samsung telefoons. Bij mijn Sony bleef het gehele systeem dit jaar hangen en kon ik mijn telefoon 10 minuten niet meer gebruiken, doordat er nog een extra bericht binnen moest kopen waar een afsluitknop in zat (stel je voor dat dit een echte ramp was geweest).
NL-Alert zit nog in de kinderschoenen en ik hoop dat het over 2 jaar wat volwassener is, tevens is het een project van de overheid en hoef je er niet teveel van te verwachten...
Ik heb in het verleden ook TMobile gehad en op mijn toenmalige HTC Desire Z last van dit euvel gehad.
Ik heb overigens een collega met een Huawei die wel NL-Alert aan heeft staan.
Ik hoef het ook niet aan te hebben maar heb in de instellingen gezocht maar kon het niet vinden.
Ik heb overigens een collega met een Huawei die wel NL-Alert aan heeft staan.
Ik hoef het ook niet aan te hebben maar heb in de instellingen gezocht maar kon het niet vinden.
Ik heb sinds een jaar de Xiaomi Hongmi Note (3G-versie, MIUI-HM23.0.1). Sinds kort sluiten enkele apps (3) geforceerd. Geen zware apps ofzo. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Edit: laat maar, inmiddels opgelost met een update naar Kitkat.
Edit: laat maar, inmiddels opgelost met een update naar Kitkat.
[ Voor 15% gewijzigd door Danhoff1 op 16-06-2015 19:12 ]
Ik heb de Hongmi (eerste versie). Ik zie dat de Miui V6 5.7.2 ML versie beschikbaar is. Deze is op basis van Kitkat.
Heeft iemand deze al geinstalleerd op de Hongmi en zijn er nog problemen? Volgens mij is deze nog in Beta.
http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-2.27755/
Heeft iemand deze al geinstalleerd op de Hongmi en zijn er nog problemen? Volgens mij is deze nog in Beta.
http://xiaomi.eu/community/threads/5-7-2.27755/
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken