Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie aangeven hoe het zit met de backlight van de knoppen op de voorkant bij de 1S? Diverse websites reppen over het ontbreken ervan, maar op foto's en filmpjes lijkt het soms wel aanwezig.
coredalae schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:46:
tsja, als je meer zekerheid wil moet je voor de moto G gaan, ook leuk...
Waarom zou een Moto G van een Nederlandse winkel een andere garantie hebben dan een RedMi?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
  • China geeft maximaal 1 jaar garantie op de telefoon.
  • Garantie claimen kost je ongeveer 40-120 euro (dit moet namelijk verzekerd worden verstuurd).
  • De Moto G kun je in Nederland bestellen incl. 2 jaar garantie en de aankoop kun je op je bedrijf zetten. Ik ga er vanuit dat je dit nodig hebt aangezien je het over afschrijving hebt. Een telefoon heeft bij een consument geen afschrijving, want je hebt bij verkoop altijd wel een restwaarde.
  • Kosten bij de douane variëren tussen de 18-28 euro voor dit toestel. Echter zal je telefoon 9-10 keer niets kosten bij de douane als je het via DHL laat versturen.
  • De kosten+verzendkosten van de telefoon kun je zelf opzoeken en varieert per webshop.
  • De 1s heeft geen backlight capacitieve knoppen (check mijn review). wil je geen hoge kosten bij het claimen van garantie, koop het toestel dan via www.Ibuygou.com (Europese reparatiecentrum) of bestel de telefoon bij een Nederlandse webwinkel.
  • Wil je geen risico's nemen en wil je direct aan de gang kunnen met een NL telefoon en heb je geen dual sim nodig? Kies dan liever voor de Moto G.
  • Wil je je telefoon graag leren kennen en wil je hier moeite voor doen, maken die mogelijke extra kosten bij de douane niet veel uit, gebruik je 2 simkasarten en ben je van plan om veel informatie zelf op te zoeken? Kies dan voor de Redmi 1s

[ Voor 1% gewijzigd door Kiswum op 13-06-2014 08:22 . Reden: Bullets geplaatst ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Camacha, als je het worst case scenario wilt weten kun je de aankoopprijs in dollar pakken en er een euro teken voor terugplaatsen. Ik heb een Redmi 1s gekocht voor $148,99. Das €108,95 plus 21% btw = €131,81 + €13 inklaring = €144,82. In het slechtste geval betaal ik dus €35,87 extra aan de postbode. Verzending via DHL zou het op 161,01 dollar brengen = €118,74 + €26 zoiets heeft DHL mij altijd nog gevraagd maar ymmv want genoeg tweakers hebben tig keer zelfs met DHL niks extra hoeven te betalen dan voor de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
[b][message=42383744,noline]
tsja, als je meer zekerheid wil moet je voor de moto G gaan, ook leuk...
Tenzij je dualsim belangrijk vindt, de dualsim moto G is hier niet verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:12:
[list]

• Garantie claimen kost je ongeveer 40-120 euro (dit moet namelijk verzekerd worden verstuurd).

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Heb al een garantiegeval gehad. Was wel een tablet maar dat maakt niet uit. Eerste wat er gezegd werd, je mag ALLEEN aangetekend versturen anders niet. En dat kostte me 24 euro.

Bij navraag geldt dit overigens de meeste shops. Heeft wat te maken met de invoer in China wat ik er uit op kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
24 euro? Vanuit Nederland?
Ik heb het samen met iemand uitgezocht, maar we kwamen niet op zo'n laag bedrag uit.
Waarmee heb je het laten versturen Starcopy? Ik vind dat wel goed om te weten, in het geval ik toch een keer een defect heb met mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:48:
24 euro? Vanuit Nederland?
Ik heb het samen met iemand uitgezocht, maar we kwamen niet op zo'n laag bedrag uit.
Waarmee heb je het laten versturen Starcopy? Ik vind dat wel goed om te weten, in het geval ik toch een keer een defect heb met mijn apparatuur.
Gewoon via PostNL. Ik moet ff de procedure opzoeken. Dat heb ik in 1 van de verschillende topics al eens neergezet. Als ik het terug heb dan plaats ik het hier wel ff.

Is id een hoop zoek en telefoneer werk als je het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar China aangetekend en verzekerd kost €25,60 of iets goedkoper via postzegelsmetkorting.nl

Alternatief is aangetekende brievenbuspost echter dan maar verzekerd tot €50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Aangezien het wel eens voorkomt dat iets rma gestuurd moet worden en blijkbaar niemand precies weet hoe en wat, zet ik hier onder maar ff wat info neer.

Wat heb je nodig:

Allereerst de tarieven van de post.

http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/

Met wat doorklikken zie je ook nog wel meer info.

Verder een CN23 douane formulier, dit kun je krijgen op elk postkantoor. Let op met invullen, de velden zijn te klein om alle info op te zetten van het Chinese aflever adres.
Het verstandigst is om het adres gewoon groot op het pakket te zetten.

ook moet je daar het netto gewicht invullen. Dit is dus alleen het gewicht van het item en accessoires zelf. Niet de doos waarin je de spullen verpakt.

Dan heb je nog een HS code nodig.. Voor mijn Tablet was dat: 84713000, maar elke soort heeft zijn eigen nr. Op telnr: 045-5706000 kun je de code opvragen voor je eigen zending.

Maak voor jezelf foto's van het geheel zodat je wat in handen hebt als de douane bij terugkomst nog een keer met je wil afrekenen. 1x betalen is voldoende.

Ik hoop dat er in elk geval iemand wat aan heeft. Ik was wel ff zoet met bellen, uitzoeken, en van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:12:
• De Moto G kun je in Nederland bestellen incl. 2 jaar garantie en de aankoop kun je op je bedrijf zetten. Ik ga er vanuit dat je dit nodig hebt aangezien je het over afschrijving hebt. Een telefoon heeft bij een consument geen afschrijving, want je hebt bij verkoop altijd wel een restwaarde.
Ik gebruik mijn toestellen doorgaans dusdanig lang dat de restwaarde nihil is. Voor aftrek of andere zakelijke regelingen is het nog net te vroeg, maar ik houd graag in de gaten wat iets me nu eigenlijk per maand kost. Dat maakt het balanceren van de uitgaven een stukje makkelijker dan als het met horten en stoten gaat.
• Wil je je telefoon graag leren kennen en wil je hier moeite voor doen, maken die mogelijke extra kosten bij de douane niet veel uit, gebruik je 2 simkasarten en ben je van plan om veel informatie zelf op te zoeken? Kies dan voor de Redmi 1s
Voor een beetje klussen ben ik niet bang; ik gebruik nu nog steeds mijn oude Blade en dat is ook een telefoon waar je echt even mee aan de slag moet voor optimale resultaten. Het enige wat me bij dat ding nooit lekker heeft gezeten was dat ik bij een defect kon fluiten naar mijn investering - ik heb hem toen zelf uit het buitenland gehaald - dus dat is ook de reden dat ik er nu wat meer op let :) Laten repareren bij een Europees reparatiecentrum (Ibuygou) klinkt op zich wel als een goede middenweg.

Voor mij is het dan ook belangrijk dat een telefoon een goede ondersteuning van de community heeft. Dat is waarom mijn Blade zo'n lang leven heeft gehad. Het landschap lijkt tegenwoordig wat meer gefragmenteerd omdat er meer goedkoop en interessant spul is, maar de RedMi is wel dusdanig populair dat het de goede kant opgaat. Nu vooral nog hopen dat een Europese provider hem wil voeren, dan heb je binnen de kortste keren een stapel custom ROMs van hoog niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:05:
[...]
Voor mij is het dan ook belangrijk dat een telefoon een goede ondersteuning van de community heeft. Dat is waarom mijn Blade zo'n lang leven heeft gehad. Het landschap lijkt tegenwoordig wat meer gefragmenteerd omdat er meer goedkoop en interessant spul is, maar de RedMi is wel dusdanig populair dat het de goede kant opgaat. Nu vooral nog hopen dat een Europese provider hem wil voeren, dan heb je binnen de kortste keren een stapel custom ROMs van hoog niveau.
Een Xiaomi heeft geen custom rom's zo ver ik weet, en dat is ook niet echt nodig. Voorlopig zitten zij in elk geval al op KK 4.4 en JB4.3. En dat is iets wat je van de meeste Chinaphones niet kunt zeggen. Een Nederlandse provider zal er niet gauw mee beginnen. Maar kwalitatief gezien kunnen ze makkelijk mee met de Samsungs en de Iphones. Ze zijn alleen wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:50:
Een Nederlandse provider zal er niet gauw mee beginnen. Maar kwalitatief gezien kunnen ze makkelijk mee met de Samsungs en de Iphones. Ze zijn alleen wat goedkoper.
Zoals ik al zei, de Blade is hier ook verkocht :) Dat was op dat moment net zo'n onbekende speler als Xiaomi dat hier nu is. Sindsdien is Huawei ook opeens volop aanwezig, net zo'n onbekende en onbeminde partij.

Wat verschillende ROM's zijn voor de variatie wel prettig - smaken verschillen immers. Maar je gaat mij niet vertellen dat een populaire telefoon met standaard ROOT vroeger of later geen ROM's krijgt. Nu is de standaard software al erg compleet, dat maakt de noodzaak dan wel weer wat minder groot :) We gaan het zien!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 02:13:
Kunnen jullie aangeven hoe het zit met de backlight van de knoppen op de voorkant bij de 1S? Diverse websites reppen over het ontbreken ervan, maar op foto's en filmpjes lijkt het soms wel aanwezig.

[...]

Waarom zou een Moto G van een Nederlandse winkel een andere garantie hebben dan een RedMi?
Helaas geen backlight verwerkt in de knoppen aan de voorkant. Wat me wel opviel is dat knoppen zeer duidelijk zichtbaar waren overdag. Ook in zonlicht was het zeer goed te zien. Ze lichten als het waren op. Dat is dan wel weer een voordeel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 08:49:
[...]

Helaas geen backlight verwerkt in de knoppen aan de voorkant. Wat me wel opviel is dat knoppen zeer duidelijk zichtbaar waren overdag. Ook in zonlicht was het zeer goed te zien. Ze lichten als het waren op. Dat is dan wel weer een voordeel
Klopt, missen doe je het ook niet. Mijn vriendin had het pas in de gaten nadat ik het haar verteld had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik miste de backlight eigenlijk wel, maar het is geen zeer groot minpunt.
Wat ik ook nog erg mis, is een goede trilfunctie van de telefoon, want dit voel je nauwelijks door een hoesje heen.

Wat ik verder niet mis en waar ik door 2 posters op ben gewezen, dat is de ondersteuning voor Beidou bij de Redmi 1s:
Beidou
(foto afkomstig van antimos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:05:
Ik miste de backlight eigenlijk wel, maar het is geen zeer groot minpunt.
Wat ik ook nog erg mis, is een goede trilfunctie van de telefoon, want dit voel je nauwelijks door een hoesje heen.

Wat ik verder niet mis en waar ik door 2 posters op ben gewezen, dat is de ondersteuning voor Beidou bij de Redmi 1s:
Heb je in het menu de trilfunctie ook op sterk gezet? Maar is Beidou een soort Chinese Glonass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Jazeker, er zijn 3 standen, net als bij de Mi2, maar op beide telefoons komt het niet in de buurt van een Samsung, HTC of iPhone.
Je hoort hem ook niet trillen als ie op tafel ligt, dat is bij de bovenstaande voorbeelden zeer goed hoor-/voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
starcopy schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:17:
[...]

.... Maar is Beidou een soort Chinese Glonass?
Yup, ze zijn vollop in ontwikkeling dus nog niet op 100% volle kracht actief.
Vraag me wel af of de screenshot van antimos volledig buiten is gedaan, want de SNR is niet om naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Het maakt niet uit of hij binnen of buiten is gemaakt, het gaat erom dat dit 1 van de eerste telefoons is met ondersteuning voor Beidou :D

Kent iemand een andere telefoon met ondersteuning voor deze 3 "GPS'en"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Wat ik mis is een icoontje bovenin de balk als ik een nieuw mailtje heb (een whatsappje geeft wel een icoontje?), mijn LED knippert dan wel maar ik moet de notificatiebalk naar benden schuiven om te zien wat er nu precies nieuw is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:05:
Ah, dat is toch wel zo'n klein dingetje dat behoorlijk relevant kan zijn. Ik zal er bij mijn huidige toestel eens op letten hoezeer ik op het trillen afga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kiswum schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:50:
Het maakt niet uit of hij binnen of buiten is gemaakt, het gaat erom dat dit 1 van de eerste telefoons is met ondersteuning voor Beidou :D

Kent iemand een andere telefoon met ondersteuning voor deze 3 "GPS'en"?
Nee, zelfs mijn Mi3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:07
Was achter het huis tussen 2 muren, krijg binnenshuis trouwens ook snel een fix

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik heb WhatsApp op mijn 1S geïnstalleerd, maar tijdens het instellen word ik niet gevraagd om een backup terug te zetten. Dat, terwijl ik toch echt een backup op mijn SD-kaart heb staan. De SD-kaart wordt wel gewoon herkend en kan ik probleemloos benaderen. Iemand een idee?

Daarnaast kostte het ook zeer veel moeite om mijn telefoonnummer te laten verifiëren. Tijdens de sms-verificatie kreeg ik wel een sms van WhatsApp maar werd de sms niet door WhatsApp herkend, waardoor ik na tien minuten wachten mij moest laten bellen door WhatsApp met een gesproken verificatiecode. Gaat lekker zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@Domokun

Backupbestand van WhatsApp op het interne geheugen zetten in de WhatsApp map en daarna importeren.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn redmi 1S ontvangen. Graag zou ik willen weten hoe ik op alleen de 2e simkaart de data verbinding kan uitschakelen. In de instellingen kan ik de datalimiet niet op 0 instellen als waarde.
Als ik data uitschakel dan werkt het internet ook niet meer via de eerste sim.

Ik heb de telefoon voorzien van de nieuwste multilanguage rom.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Er is naar mijn weten alleen maar data mogelijk via 1 simkaart, niet tegelijk.
Zou je kunnen testen of je data verbruikt op de 2e simkaart als data op de 1e is geactiveerd?
Als het goed is blijft de 2e gewoon op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapot schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:51:
Wat ik mis is een icoontje bovenin de balk als ik een nieuw mailtje heb (een whatsappje geeft wel een icoontje?), mijn LED knippert dan wel maar ik moet de notificatiebalk naar benden schuiven om te zien wat er nu precies nieuw is...?
  • Ga naar Instellingen
  • Complete instellingen
  • Statusbalk
  • Notificaties aanpassen
  • Voor icoontje van desbetreffende app: Zet Notificaties weergeven op statusbalk aan.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
antimos schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:48:
@Domokun

Backupbestand van WhatsApp op het interne geheugen zetten in de WhatsApp map en daarna importeren.
Bedankt, dat deed 't 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Laatst online: 30-01-2024
Iemand een suggestie voor een goede case / hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Birrel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 19:48:
Iemand een suggestie voor een goede case / hoesje?
Ligt er aan wat je precies wil. Ibuygou heeft een hele mooie liggen. Daar heb ik er 1 van besteld.

http://www.ibuygou.com/p-...e_case_blue-5726-usd.html

Hebben ze in 4 kleuren.

Of anders:

http://www.ebay.nl/itm/PU...&var=&hash=item5f875a396f

En zo zijn er nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Laatst online: 30-01-2024
Bedankt voor je snelle reactie. Eerste linkje werkt niet, Zit er bij de tweede optie nog folie voor de openingen? Heb nu zelf een Nillkin, maar vind hem opengeklapt behoorlijk breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:13:
Er is naar mijn weten alleen maar data mogelijk via 1 simkaart, niet tegelijk.
Zou je kunnen testen of je data verbruikt op de 2e simkaart als data op de 1e is geactiveerd?
Als het goed is blijft de 2e gewoon op 0 staan.
Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat als sim1 geen ontvangst heeft hij overgaat op sim2 gprs.
Ik heb op beide kaarten de data limiet teller op 0 gezet om het te testen.
Hopelijk heb jij gelijk :)

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Birrel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:24:
Bedankt voor je snelle reactie. Eerste linkje werkt niet, Zit er bij de tweede optie nog folie voor de openingen? Heb nu zelf een Nillkin, maar vind hem opengeklapt behoorlijk breed.
Ik heb het linkje aangepast, Ik was ingelogd toen ik hem gepasted heb. Maar als je daar zoekt op:

Jilis British Style Xiaomi Hongmi Protective Case

Zou je hem ook moeten vinden. Hij past op de gewone Hongmi en ook op de 1S. Aangezien ze van buiten identiek zijn, is bijna alles uitwisselbaar.

Ik heb ze beide besteld, dus binnenkort kan ik het met zekerheid zeggen, maar optie2 is volgens mij aan de bovenkant met, en aan de onderkant zonder folie. Je krijgt er ook een screen protector bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bij mij werken beide linkjes ;)

Ik heb de eerst case overigens ook getest en foto's zijn te zien in mijn review van de 1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
nielsicq schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:32:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb het idee dat als sim1 geen ontvangst heeft hij overgaat op sim2 gprs.
Ik heb op beide kaarten de data limiet teller op 0 gezet om het te testen.
Hopelijk heb jij gelijk :)
Dual SIM.

1 WCDMA slot for 3G data and 1 GSM slot for 2G data

Redmi lets you send and receive calls and texts from two numbers
without swapping SIM cards.

Dus alleen data op sim 1.

Bron: http://www.xiaomishop.com...ion-smartphone-black.html
Kiswum schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:33:
Bij mij werken beide linkjes ;)

Ik heb de eerst case overigens ook getest en foto's zijn te zien in mijn review van de 1s.
Aha, dus toch dezelfde. Ik twijfelde al. De 1s is nu een goede week in gebruik en ik moet zeggen, een hele goeie koop geweest. Mijn vrouw wil hem niet meer kwijt. En dat is de eerste keer in al haar telefoon ervaringen dat ze dat zegt. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door starcopy op 17-06-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik hoor in mijn omgeving alleen maar positieve reacties over de Redmi en Redmi 1s in mijn omgeving. Het is inderdaad een fantastische telefoon. Tot nu toe heb ik gehoord dat er 1 telefoon defect was, door de hoge verzendkosten is hij uiteindelijk niet verstuurd naar de winkel. Volgens mij was de Camera LED defect van deze persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 15:28
Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn Redmi 1s ontvangen. Deze heb ik afgelopen zondag besteld bij dualslim.nl Op het oog ziet hij er echt uit als ik hem met deze link vergelijk:
http://www.spemall.com/fo...pid-identification-guide/
Echter bij de een-na-laatste foto begin ik te twijfelen omdat ik hem weer meer op de replica vind lijken.

screenshots zijn wel gewoon 720 bij 1280
Hij is standaard geleverd met:
android 4.3 JLS 36C
MIUI Versie: MIUI-JHCCNBD92.0.1

De nederlandse taal zit er wel op maar er is geen updater app

Ik heb hem inmiddels geroot met de beschrijving van Kiswum (waarvoor dank) maar weet nu niet goed hoe ik hem verder moet updaten zonder updater app (want deze zit er helaas niet op). Google playstore staat er wel gewoon op maar ik neem aan dat ik hem hier niet ga vinden.

Alle hulp is welkom. Helaas ben ik nogal een noob en gaat het waarschijnlijk alleen lukken met een erg uitgebreide beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je een nepvariant van een goedkope telefoon maken 8)7

Welke laatste foto bedoel je, die batterij? Die is toch vrij duidelijk herkenbaar met de hoekige zijkant?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
E en H lijken me vrij duidelijk.
Lijkt me overigens geen neppe, althans dat hoop ik niet. De eigenaar van Dualslim.nl is hier ook actief.

Het gebeurt wel vaker dat je geen updater-app hebt, ook omdat de chinese partij met roms speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Klinkcent schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:54:

Ik heb hem inmiddels geroot met de beschrijving van Kiswum (waarvoor dank) maar weet nu niet goed hoe ik hem verder moet updaten zonder updater app (want deze zit er helaas niet op). Google playstore staat er wel gewoon op maar ik neem aan dat ik hem hier niet ga vinden.

Alle hulp is welkom. Helaas ben ik nogal een noob en gaat het waarschijnlijk alleen lukken met een erg uitgebreide beschrijving.
Bekend probleem. download hier de stable multilang 24 voor de Hongmi 1S

http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-13.24597/

Bestand hernoemen naar update.zip. daarna op het interne geheugen van je telefoon zetten. Als je dat gedaan hebt, phone helemaal uitzetten. Dan opstarten door de volumeknop omhoog ingedrukt te houden en op de powerknop te drukken.

Je komt dan in een menu terecht met 2 Chinese en 1 Engels talige balk. De Engelse kiezen,

Volgend venster ga je naar install update.zip to system. Dan yes kiezen en afwachten. als de update klaar is ga je terug naar het menu waar ook de unstall update stond. Hier kies je nu voor: Wipe en reset, vervolgens voor wipe all data. als dit alles klaar is, phone opnieuw opstarten en dan alles instellen. Je bent wel alle oude data kwijt, dus vooraf dan aghalen wat je moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
Ik krijg vandaag een melding dat de update 15.0.0 beschikbaar is, deze staat er alleen al op..

De vorige update is ook ota gekomen, vreemd want verder is de telefoon ook origineel. Zou het toch een update zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Tonkey schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:23:
Ik krijg vandaag een melding dat de update 15.0.0 beschikbaar is, deze staat er alleen al op..

De vorige update is ook ota gekomen, vreemd want verder is de telefoon ook origineel. Zou het toch een update zijn dan?
Volgens mij spoken ze daar een beetje. Ik krijg hier telkens weer de melding dat er een update is voor iets in het Chinees. Klik er echter op dan springt hij gewoon naar het normale scherm en doet verder niks. het enige wat ik kan achterhalen dat het met Mikey te maken heeft, maar daar zijn de laatste weken of zo geen updates van geweest.

Ik heb overigens de Officiële rom er af gegooid en vervangen door die van http://xiaomi.eu, dus helemaal nagaan kan ik het niet meer. Al krijg ik de melding van Xiaomi zelf normaal ook gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
starcopy schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:57:
[...]

Volgens mij spoken ze daar een beetje. Ik krijg hier telkens weer de melding dat er een update is voor iets in het Chinees. Klik er echter op dan springt hij gewoon naar het normale scherm en doet verder niks. het enige wat ik kan achterhalen dat het met Mikey te maken heeft, maar daar zijn de laatste weken of zo geen updates van geweest.

Ik heb overigens de Officiële rom er af gegooid en vervangen door die van http://xiaomi.eu, dus helemaal nagaan kan ik het niet meer. Al krijg ik de melding van Xiaomi zelf normaal ook gewoon binnen.
Dat zou ook kunnen, ik blijf verder wel graag bij de officiële versie. Lekker weinig werk.

De huidige versie is trouwens miui JHBCNBD15.0
De nieuwe versie is miui 15.0.0

Ik laat deze wel aan me voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb momenteel dit hoesje. http://www.antelife.com/f...i-red-rice-dark-blue.html
Super ideaal. Hij vervangt de backcover en sluit bijna overal goed aan. De kwaliteit is voor de prijs ook goed.

En gelijk ook een bescherming voor je voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Ik heb sinds een week de witte 1S voor mijn vrouw. Erg mooi toestel, en voelt erg afgewerkt aan. Camera is verbazingwekkend goed.

Ik heb hem via Aliexpress gekocht bij deze verkoper. De telefoon is origineel (S/N en imei controle op xiaomi website), en de verkoper heeft hem voorzien van multilang 24.

Ik heb zelf een maandagochtendmodel Zopo C2 waarvan een deel van het scherm niet meer reageert. Ook 3G doet het niet meer. telefoon is 5 maanden oud. De camera van de C2 is aardig, maar haalt het niet bij die van de 1S.

Heb de 1S dus ook maar voor mezelf besteld, en denk er aan om ook de voorzetlenzen te kopen, wellicht hier

Edit: O ja, dank aan Kiswum voor zijn uitgebreide review van de Hongmi en de 1S. Hier moet een hoop tijd in gezeten hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door ErrieR op 18-06-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@konijnenvla:

Hoe staat het met het kraak geluid? is dat bij deze cover minder of nog steeds aanwezig?

Het geluid is hoorbaar zodra je op de rechter zijkant drukt van de telefoon halverwege de onderkant en de aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:27
Had de hongmi 1s wit besteld week geleden. Kreeg vandaag mail dat wit niet meer op voorraad is :(
Weet niet waarom maar ze vond de rose ook goed. Dus die is het geworden.
Bij de witte $7 meer betaald dan de zwarte. En nu wilden ze weer +$8 voor de rose versie (dat is de meerprijs ten op zichte van zwart).
Heb ze gemaild en nu maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 20:13
Op Aliexpress is een LG Optimus G, koreaans versie F180, ook te krijgen voor zelfde geld als de Hongmi.
Is dit niet een betere toestel/deal?
Is makelijk te flashen naar europese Optimus G E975, upgrade naar Kitkat is ook beschikbaar.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
@antimos

Ik hoor geen gekraak.
Het enige wat ik een beetje storend vind is dat hij aan de bovenkant niet precies sluit, je hebt hier een kleine rand. Maar voor die paar euro vind ik hem helemaal geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
@ErrieR, bedankt!

De vorige keer was de uitslag voor een 1S topic ge-eindigd in een gelijkspel
Wat vinden jullie handig?
Een eigen Redmi 1S topic
Gewoon hier blijven en er gewoon voor zorgen dat je bij vragen duidelijk maakt om welke Redmi het gaat

Poll: Is er een eigen Redmi 1S topic nodig?
Ja, doe maar
Nee, niet nodig
Geen mening

Je kunt tot en met vrijdagavond stemmen. Ik zal zaterdag bekijken of er een nieuw topic zal komen of niet.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=391171&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
Starcopy bedankt voor je uitleg! Ik heb het net geprobeerd. Maar ik krijg een melding dat hij niet wil updaten. Is het de bedoeling dat ik het document al uitpak op mijn pc en dan pas in mijn interne geheugen plaats? Ik heb het root bestand al van mijn interne geheugen afgehaald. Moet ik dit er op laten staan of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Er is een nieuwe rom te downloaden sinds vandaag via OTA voor onderstaande types:

We released new versions for Redmi, 1S, Note for all via OTA
Changes
- Rooted (Security - Permissions - ROOT)
- Fixed Theme Manager connection issue
- Updated translations to the latest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
antimos schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:33:
Er is een nieuwe rom te downloaden sinds vandaag via OTA voor onderstaande types:

We released new versions for Redmi, 1S, Note for all via OTA
Changes
- Rooted (Security - Permissions - ROOT)
- Fixed Theme Manager connection issue
- Updated translations to the latest..
Ik kreeg vandaag inderdaad een melding op mijn multilang Redmi 1s. Waar heb je die tekst gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Klinkcent schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:27:
Starcopy bedankt voor je uitleg! Ik heb het net geprobeerd. Maar ik krijg een melding dat hij niet wil updaten. Is het de bedoeling dat ik het document al uitpak op mijn pc en dan pas in mijn interne geheugen plaats? Ik heb het root bestand al van mijn interne geheugen afgehaald. Moet ik dit er op laten staan of maakt het niet uit?
Als je die melding krijgt,staat het update.zip bestand op het verkeerde geheugen. Dat was bij mij net zo. Heeft toen even gekost voordat ik doorhad wat er precies mis ging. Copier het anders voor de zekerheid op beide geheugens. Hij moet er dan 1 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
ErrieR schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:44:
Ik heb sinds een week de witte 1S voor mijn vrouw. Erg mooi toestel, en voelt erg afgewerkt aan. Camera is verbazingwekkend goed.

Ik heb hem via Aliexpress gekocht bij deze verkoper. De telefoon is origineel (S/N en imei controle op xiaomi website), en de verkoper heeft hem voorzien van multilang 24.

Ik heb zelf een maandagochtendmodel Zopo C2 waarvan een deel van het scherm niet meer reageert. Ook 3G doet het niet meer. telefoon is 5 maanden oud. De camera van de C2 is aardig, maar haalt het niet bij die van de 1S.

Heb de 1S dus ook maar voor mezelf besteld, en denk er aan om ook de voorzetlenzen te kopen, wellicht [url="http://www.aliexpress.com/item/Original-Two-in-one-xiaomi-Camera-Lens-for-Xiaomi-M2a-Hongmi-Red-rice-external-0-67X/1804567476.html"]hier[/url

Edit: O ja, dank aan Kiswum voor zijn uitgebreide review van de Hongmi en de 1S. Hier moet een hoop tijd in gezeten hebben!
wow dat van die voorzetlens wist ik niet, 20 dollar dat is toch geen geld, ben benieuwd hoeveel beter
de camera dan wordt, kga is een review zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik heb net de Redmi Note binnen gekregen.
Kan iemand me helpen om root access te verkrijgen zodat ik de multilanguage rom kan installeren?
Ik ben nog een redelijke android noob, dus alle hulp is welkom. :-)
Framaroot exploits werken niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 23:25
GregoryVanG schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:09:
Ik heb net de Redmi Note binnen gekregen.
Kan iemand me helpen om root access te verkrijgen zodat ik de multilanguage rom kan installeren?
Ik ben nog een redelijke android noob, dus alle hulp is welkom. :-)
Framaroot exploits werken niet blijkbaar.
Kan je ook ff een klein reviewtje over het toestel schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
Zal ik doen binnen een weekje ofzo.
Ik heb hem pas sinds een uurtje. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 23:25
GregoryVanG schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:16:
Zal ik doen binnen een weekje ofzo.
Ik heb hem pas sinds een uurtje. :-)
;) gewoon wachten tot update framaroot voor jouw chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
Ik heb er nog geen geheugenkaart in zitten.
Moet ik hem vooraf uitpakken op de pc en het root bestand er op laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Klinkcent schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:36:
Ik heb er nog geen geheugenkaart in zitten.
Moet ik hem vooraf uitpakken op de pc en het root bestand er op laten staan?
Nee, het bestand ingepakt laten zoals het is. Je moet het alleen hernoemen naar update.zip. Dus:

miuiandroid_multi_armani_JHCCNBD24.0_jb-4.3.zip

wordt:

update.zip

En die moet dan in de root van de zg interne sd card. Dan zou het moeten werken. Let er wel op dat je ook daadwerkelijk dat bestand gedownload hebt zoals ik hierboven genoemd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
Het werkt! miui 24 en de updater app staan er op. Ik had hem niet de juiste naam gegeven.. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Klinkcent schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:27:
Het werkt! miui 24 en de updater app staan er op. Ik had hem niet de juiste naam gegeven.. Bedankt voor de hulp!
Graag gedaan, ben blij dat het gelukt is. Deze loopt stukken beter dan welke je er op had staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Weet iemand of deze ROM (Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 24.0.0 Multilang) http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-13.24597/ degene is die het probleem met het niet kunnen connecten van de themes oplost, ergo; zetten ze hier automatisch de nieuwste versie neer?

[ Voor 10% gewijzigd door Kapot op 18-06-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kapot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:47:
Weet iemand of deze ROM (Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 24.0.0 Multilang) http://xiaomi.eu/community/threads/4-6-13.24597/ degene is die het probleem met het niet kunnen connecten van de themes oplost, ergo; zetten ze hier automatisch de nieuwste versie neer?
Zo uit mijn hoofd, nee. Deze draait op die van mijn vrouw en ik meen me te herinneren dat oa die beltonen via internet niet zichtbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Kapot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:47:
Zie mijn post een stukje hierboven, zo te lezen zou dat probleem opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
antimos schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:38:
[...]

Zie mijn post een stukje hierboven, zo te lezen zou dat probleem opgelost moeten zijn.
Jij hebt het over de originele rom, hij over de onofficiele versie. Of dat samen gaat moet je maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
@starcopy:

Kapot en ik hebben het over dezelfde rom, (Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 24.0.0 Multilang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Ik ben op vakantie en vanwege de onstabiele WIFI verbinding wilde ik de nieuwste ROM die OTA aangeboden word downloaden op mijn laptop en dan naar mijn phone verplaatsen, vandaar dat ik op zoek was naar de allerlaatste ROM.

Echter ik heb vannacht de updater aan laten staan en vanochtend was alles geïnstalleerd en werkend ;)

Edit: Starcopy heeft gelijk, de ROM op de pagina die ik linkte is de versie die niet kan connecten met de themes!

[ Voor 15% gewijzigd door Kapot op 19-06-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik ben ff confused, Welke gebruiken jullie nu eigenlijk? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
Haha ik ook!

Ik gebruik deze rom: xiaomi.eu_multi_armani_JHCCNBD24.0_jb-4.3.zip
maar dan de laatste versie 24.0.0

Is via OTA te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
antimos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:39:
Haha ik ook!

Die gebruik ik ook. Of beter gezegd die staat mijn vrouw haar 1S. Dan ga ik vanmiddag toch nog eens naar die OTA kijken, gaf hier vanmorgen niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 22:32

TVL

Heb gister een update aangeboden gekregen voor de Hongmi (geen 1S) dit was versie 15 die ik er ook al op had staan. Nu dus opnieuw via de updater geinstalleerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Weet iemand welke talen uitgeschakeld staan in de nieuwe rom voor de Redmi Note?
En is er al een AOSP uit voor de Note? En hoeveel talen bevat die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
TVL schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:34:
Heb gister een update aangeboden gekregen voor de Hongmi (geen 1S) dit was versie 15 die ik er ook al op had staan. Nu dus opnieuw via de updater geinstalleerd. :?
Dan heb je er nu waarschijnlijk versie 15.0.0 opstaan, versie 15 was de vorige.

T'is inderdaad een beetje verwarrend allemaal.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Ik gebruik de laatste 24 die via OTA te installeren is, hiervoor had ik ook de 24 maar die was niet-officieel en daarin deden de themes het dus niet, een apart 1S topic is trouwens wel wenselijk want dit gaat helemaal door elkaar lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
antimos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Dan heb je er nu waarschijnlijk versie 15.0.0 opstaan, versie 15 was de vorige.

T'is inderdaad een beetje verwarrend allemaal.... :)
Die staat bij mij ook klaar, is de changelog zoals een paar posts eerder genoemd dan ook kloppend of wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
antimos schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:39:
Haha ik ook!

Zo, om de verwarring nog groter te maken. Ik heb dus versie 24.0.1. En die heeft dus de niet werkende themes. OTA updat kan ook niet, ik heb de nieuwste versie volgens Miui.

Maar heel graag een eigen 1S topic. Nu is de verwarring zo ongeveer compleet. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 19-06-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 08:28
volgens mij, komt versie 24.0.1 door het rooten (deze add namelijk .0.1 aan de versie van je rom) gezien je niet kunt "downgraden" zul je om te updaten naar de 24.0.0 versie eerst de 24.0 versie weer moeten installeren. Hierna zul je dit probleem ook niet meer hebben gezien de 24.0.0 versie gewoon root heeft ;)

als dat nog allemaal duidelijk is ._.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
coredalae schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:31:
volgens mij, komt versie 24.0.1 door het rooten (deze add namelijk .0.1 aan de versie van je rom) gezien je niet kunt "downgraden" zul je om te updaten naar de 24.0.0 versie eerst de 24.0 versie weer moeten installeren. Hierna zul je dit probleem ook niet meer hebben gezien de 24.0.0 versie gewoon root heeft ;)

als dat nog allemaal duidelijk is ._.
Wel leuk, maar niet mogelijk. Ik heb de laatste versie van xiaomi.eu gedownload en geïnstalleerd. En dat is dus die 24.0.1.

Ik ben NL van een crappy Chinese multirom gekomen waar de updater app niet in zat. Dus niks geroot, maar gewoon root van de standaard rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:33
hallo,

ik heb vandaag mijn hongmi binnen gekregen van to2c maar ik ben aan het twijfelen over de echtheid.
het bootlogo is iets van wo en er wordt gepraat, ipv het logo van xiaomi dat eerst grijs is en dan oranje word.
Ik heb wel de laatste versie van de mlrom geinstalleerd. Is er een makkelijke manier om na te kijken of hij echt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Zottenpedj schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:20:
hallo,

ik heb vandaag mijn hongmi binnen gekregen van to2c maar ik ben aan het twijfelen over de echtheid.
het bootlogo is iets van wo en er wordt gepraat, ipv het logo van xiaomi dat eerst grijs is en dan oranje word.
Ik heb wel de laatste versie van de mlrom geinstalleerd. Is er een makkelijke manier om na te kijken of hij echt is?
Als je dat ding met de originele doos gekocht hebt, zit daar een kras sticker op. Open krassen en naar de site gaan die op de sticker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:33
oke, bedankt
hij blijkt echt te zijn :)
pak van mijn hart want ik had toch ff stress :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe update ook binnen gehaald via OTA, de 15.0.0 versie. Thema's werken nu wel in ieder geval. Daarvoor was dat niet het geval. Duurde overigens wel heel erg lang voordat die binnen was. Draait allemaal prima hier. Vooral met de batterijduur ben ik dik tevreden. Haal met meestal 2 dagen. Netjes, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:35:
Ik heb de nieuwe update ook binnen gehaald via OTA, de 15.0.0 versie. Thema's werken nu wel in ieder geval. Daarvoor was dat niet het geval. Duurde overigens wel heel erg lang voordat die binnen was. Draait allemaal prima hier. Vooral met de batterijduur ben ik dik tevreden. Haal met meestal 2 dagen. Netjes, lijkt me.
Is dit ook een versie met de Nederlandse taal? Ik heb nu JHBCNBD15.0, de multilang versie.

Dank alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door gijsemans op 20-06-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
Is het eigenlijk de moeite waard om over te schakelen naar de multi language ROM als je niet per se de behoefte hebt aan een Nederlands ROM?
Zijn er nog andere voordelen die de overschakeling de moeite waard maken?

Ik heb sinds een 2-tal dagen een Redmi Note WCDMA.

Nog enkele newbie vragen:

Ik heb Framaroot geprobeerd, maar zonder succes.
Nu heb ik wel volgende manier gevonden:

http://en.miui.com/thread-22103-1-1.html

Kan ik beter wachten tot er een nieuwe framaroot versie is met ondersteuning voor de Redmi Note, of is bovenstaande manier evenwaardig?
Ik lees daar de melding dat OTA niet meer gebruikt kan worden na rooten op die manier.
Is dat normaal?

Moet ik een backup maken van de stock ROM om te kunnen restoren en alsnog te updaten op de standaad manier moest dat ooit nodig zijn? Indien wel, hoe doe ik dit?

Alvast bedankt en nogmaals excuses voor de stomme vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Deze poll lijkt duidelijk te laten zien wat men hier wilt.
Heb je hem nog niet ingevuld? Je hebt tot vanavond de tijd :)

Kiswum in "[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 08:28
GregoryVanG schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:02:
Is het eigenlijk de moeite waard om over te schakelen naar de multi language ROM als je niet per se de behoefte hebt aan een Nederlands ROM?
Over het algemeen wil de GPS wat sneller worden en zitten er wat bugfixes in die door xiaomi zelf niet opgepakt worden omdat ze alleen relevant zijn buiten Asië. Heel situationeel maar breed gezien is de rom iets beter ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Ik heb nu een zwarte en een witte 1S binnen. Ik hou niet zo van wit voor een telefoon, maar ik moet zeggen dat de witte een luxere uitstraling heeft dan de zwarte. Dat komt doordat de rode icoontjes onderaan beter op wit passen, en de witte een zilveren rand heeft, in plaats van wit.
Als iemand geinteresseerd is kan ik wel een foto plaatsen van beide toestellen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
Ik had hiervoor een samsung s2 en moet zeggen dat deze telefoon weer een hele vooruitgang is! Vooral de geluidskwaliteit tijdens het bellen met veel omgevingsgeluid is een grote verbetering. Op de speaker bellen werkt nu ook erg goed.

Op dit moment kan ik geen apps downloaden zonder Wifi. Hij geeft aan dat dit extreem grote bestanden zijn en vraagt of ik dit met wifi wil doen. Als ik aangeef dat ik het niet met wifi wil doen omdat ik daar niet altijd over beschik gaat die niet downloaden. Hij geeft aan dat geen wifi heb..
Waarom wil die ondanks het vooraf aangeven om normaal te downloaden het toch niet doen? Kan ik dit nog ergens anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErrieR schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:16:
Ik heb nu een zwarte en een witte 1S binnen. Ik hou niet zo van wit voor een telefoon, maar ik moet zeggen dat de witte een luxere uitstraling heeft dan de zwarte. Dat komt doordat de rode icoontjes onderaan beter op wit passen, en de witte een zilveren rand heeft, in plaats van wit.
Als iemand geinteresseerd is kan ik wel een foto plaatsen van beide toestellen naast elkaar.
Ik heb nu een Blade en toen ik hem kocht was daar alleen wit te koop - iets dat ik eerst ontzettend jammer vond. In de loop der tijd ben ik het steeds mooier gaan vinden tot op het punt dat ik nu niet zo goed weet of ik voor wit of zwart zou gaan bij de RedMi.

Dat witte met zwarte accenten heeft wel wat :Y Een soort Stormtrooper/Space shuttle dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 20:48
Normaal gesproken heb ik veel vertrouwen wat betreft aankopen doen in Chinese webshops....
Tientallen producten mogen ontvangen zonder enig probleem.

Op 1 juni bij Antelife een Xiaomi Mi1S besteld. Na twee weken nog geen status update wat betreft verzending.
Afgelopen week via de live chat contact opgenomen, mijn order nummer doorgegeven. "order shipping tomorrow" kon de lieftallige dame mij vertellen.
Nu 4 dagen later nog geen bevestiging van verzending. Livechat(binnen de aangegeven kantooruren) Geen gehoor meer.

Mocht het een kabeltje betreffen zal het me een worst wezen, maar een telefoon is een ander verhaal.

Nog meer mensen die afgelopen maand bij Antelife hebben besteld en nog geen verzendbevestiging hebben ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:23
Klinkcent schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:08:
...

Op dit moment kan ik geen apps downloaden zonder Wifi. Hij geeft aan dat dit extreem grote bestanden zijn en vraagt of ik dit met wifi wil doen. Als ik aangeef dat ik het niet met wifi wil doen omdat ik daar niet altijd over beschik gaat die niet downloaden. Hij geeft aan dat geen wifi heb..
Waarom wil die ondanks het vooraf aangeven om normaal te downloaden het toch niet doen? Kan ik dit nog ergens anders instellen?
Dit kan door bij downloads (meestal ik de systeem folder in je drawer) bij settings (rechtsboven) de data usage op "unlimited" te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door HaNS1443 op 21-06-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jamar schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 03:33:
Normaal gesproken heb ik veel vertrouwen wat betreft aankopen doen in Chinese webshops....
Tientallen producten mogen ontvangen zonder enig probleem.

Op 1 juni bij Antelife een Xiaomi Mi1S besteld. Na twee weken nog geen status update wat betreft verzending.
Afgelopen week via de live chat contact opgenomen, mijn order nummer doorgegeven. "order shipping tomorrow" kon de lieftallige dame mij vertellen.
Nu 4 dagen later nog geen bevestiging van verzending. Livechat(binnen de aangegeven kantooruren) Geen gehoor meer.

Mocht het een kabeltje betreffen zal het me een worst wezen, maar een telefoon is een ander verhaal.

Nog meer mensen die afgelopen maand bij Antelife hebben besteld en nog geen verzendbevestiging hebben ontvangen?
Ik heb ook wat gezever met antelife.com over verzending gehad(na 10 weken pas binnen), ze leveren wel maar heel vaak te laat. Bij voorkeur vermijd ik antelife, als ik jou was zou ik nog een x naar de live chat gaan en dreigen met paypal-moneyback. Dat is het enige wat bij antelife meestal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
HaNS1443 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:17:
[...]

Dit kan door bij downloads (meestal ik de systeem folder in je drawer) bij settings (rechtsboven) de data usage op "unlimited" te zetten.
Nooit gevonden, dankje! Maar op 50mb gezet, groter is niet nodig via mobiel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamil18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 22:36
Willian40 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:17:
[...]

Ik heb ook wat gezever met antelife.com over verzending gehad(na 10 weken pas binnen), ze leveren wel maar heel vaak te laat. Bij voorkeur vermijd ik antelife, als ik jou was zou ik nog een x naar de live chat gaan en dreigen met paypal-moneyback. Dat is het enige wat bij antelife meestal goed werkt.
hier ook. wacht 2 weken op me redmi note. laaste keer dat ik ga bestellen bij hun! elke keer via mail, wacht 2 dagen aub. nou 2 dagen is al 2 weken bij hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
tamil18 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:09:
[...]

hier ook. wacht 2 weken op me redmi note. laaste keer dat ik ga bestellen bij hun! elke keer via mail, wacht 2 dagen aub. nou 2 dagen is al 2 weken bij hun!
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Die ervaring heb ik een jaar geleden al gemaakt, en sindsdien bestel ik er zo af en toe nog wat klein spul, maar meer ook niet. Bij beide Xiaomi's heb ik maar voor zekerheid gekozen, ook al was dat een paar dollar duurder.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken