Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een hele domme vraag, maar hoe update je in godsnaam dit ding? Uiteraard heb ik het opgezocht, kennelijk bekend probleem dat er geen updater app opzit, en de "system updates" knop je doodleuk naar het home screen terugstuurt. ik heb absoluut geen zin om nog meer uren als een geek op internet te moeten uitzoeken hoe ik mn nieuwe telefoon een beetje werkend kan krijgen en bied hem dus bij dezen te koop aan. CPU-Z app (ja moet je ook maar weer achter zien te komen) meldt dat het ding "echt" is.
Dit is niet voor mij, ik hou niet van programmeren en eindeloos dingen digitaal moeten onderzoeken. Het beeldschermstaren tracht ik in het leven tot een minimum te beperken. Kan altijd nog als ik oud ben en moe.
wat is een goede prijs, en waar kan je m het beste aanbieden?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:59:
misschien een hele domme vraag, maar hoe update je in godsnaam dit ding? Uiteraard heb ik het opgezocht, kennelijk bekend probleem dat er geen updater app opzit, en de "system updates" knop je doodleuk naar het home screen terugstuurt. ik heb absoluut geen zin om nog meer uren als een geek op internet te moeten uitzoeken hoe ik mn nieuwe telefoon een beetje werkend kan krijgen en bied hem dus bij dezen te koop aan. CPU-Z app (ja moet je ook maar weer achter zien te komen) meldt dat het ding "echt" is.
Dit is niet voor mij, ik hou niet van programmeren en eindeloos dingen digitaal moeten onderzoeken. Het beeldschermstaren tracht ik in het leven tot een minimum te beperken. Kan altijd nog als ik oud ben en moe.
wat is een goede prijs, en waar kan je m het beste aanbieden?

mvg
Volgens mij geef je te snel op. Zo lastig is het echt niet. Gewoon de nieuwste ROM flashen, kost je vijf minuten als je weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:06:
[...]

Volgens mij geef je te snel op. Zo lastig is het echt niet. Gewoon de nieuwste ROM flashen, kost je vijf minuten als je weet wat je doet.
..en als je niet weet wat je doet 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:21:
[...]

..en als je niet weet wat je doet 3 dagen...
En als je je goed inleest weet je binnen een uur wat je doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Hmm vreemd, volgens mij heb je de originele rom (dus niet die meertalige rom waar NL in staat).
In dat geval zou je hem altijd via de update app moeten kunnen installeren. Deze Updater zou dus bij een orginele rom gewoon aanwezig moet zijn.

Zie hier onder het kopje OS
(MIUI ML V.3.10.25: geldt alleen voor de Multilanguage versie, deze heeft ook een andere manier van updaten):
productreview: Xiaomi Hongmi Zwart review door Kiswum

Als je in de updater app staat, dan kun je via het menu icoontje (meest links icoon onder het scherm) zoeken naar updates en dan zal je het gewoon OTA kunnen binnenhalen (via Wifi zou het beste zijn.)
De updater kan in een verzamelmap zitten, maar volgens mij is deze in de standaard settings gewoon los te zien op het eerstvolgende scherm als je naar links schuift (zodat je op het rechtse scherm komt :))

Ik hoop dat je het nu kan vinden. De originele rom moet altijd voorzien zijn van de Updater app.
Succes :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ik weet niet wat ik doe en me inlezen/ er tijd insteken daar heb ik geen zin an. zoals gezegd, ik ben apple gebruiker vanwege het gebruiksgemak. het product is er voor mij, ik ben er niet voor het product. met andere woorden, ik wil geen producten die mijn tijd in beslag nemen. mijn tijd is er te waardevol voor, om het achter beeldschermen dingen uitzoekend te besteden. Dit is het langst ooit dat ik aan een forum besteed heb. Nou nee, dat is niet waar, in 2003 ben ik via forums te weten gekomen wat de beste auto op aarde is, en hoe deze te onderhouden (pre '91 diesel mercedes, die met zonder computer dus)
kuch, ahem, dit terzijde, het moge duidelijk zijn dat ik nogal niet digitaal onderlegt ben en het ook niet wens te zijn. Daarom denk ik dat ik om verdere frustratie te voorkomen deze telefoon beter te koop aan kan bieden en fijn mijn immer hetzelfde werkende, betrouwbare iphone te gebruiken. 2 dan, want ik heb 2 sim kaarten, anders had ik nooit een android gekocht. Mijn handen zijn overigens niet groot genoeg voor dit ding, ik fiets veel enhet is uiterst gevaarlijk beide handen nodig te hebben bij het navigeren. (wat dus niet goed werkt want GPS niet accuraat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft ook nederlands. volle lijst met talen. updater app zit er echt niet op. Tenzij zeer goed verborgen.
Ik geef het op, ik wil deze telefoon niet. Ik vind mijn apple veel prettiger en beter. sorry.
bedankt voor de hulp mensen en mocht iemand m willen kopen, dan kan dat. Paypal mogelijk, verzenden vanuit Frankrijk.
Kiswum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:33:
Hmm vreemd, volgens mij heb je de originele rom (dus niet die meertalige rom waar NL in staat).
In dat geval zou je hem altijd via de update app moeten kunnen installeren. Deze Updater zou dus bij een orginele rom gewoon aanwezig moet zijn.

Zie hier onder het kopje OS
(MIUI ML V.3.10.25: geldt alleen voor de Multilanguage versie, deze heeft ook een andere manier van updaten):

Als je in de updater app staat, dan kun je via het menu icoontje (meest links icoon onder het scherm) zoeken naar updates en dan zal je het gewoon OTA kunnen binnenhalen (via Wifi zou het beste zijn.)
De updater kan in een verzamelmap zitten, maar volgens mij is deze in de standaard settings gewoon los te zien op het eerstvolgende scherm als je naar links schuift (zodat je op het rechtse scherm komt :))

Ik hoop dat je het nu kan vinden. De originele rom moet altijd voorzien zijn van de Updater app.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo Wim,

Wat wil je ervoor hebben?

M.vr.gr.,
Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Zijn er mensen hier die de nieuwe Redmi 1S hebben besteld?

@Kiswun: begreep ik het goed dat jij er nu een aan het testen bent en voor de 15e de review af wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor evt. kopers, versturen vanaf frankrijk zal ongeveer 10 euro zijn. Tenzij U geduldig bent, ik ben over een maand weer in NL...
betaling kan per ING of paypal.Telefonisch contact vooraf mogelijk, mijn NL 06 nr werkt hier ook.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:46:
Helaas, ik weet niet wat ik doe en me inlezen/ er tijd insteken daar heb ik geen zin an. zoals gezegd, ik ben apple gebruiker vanwege het gebruiksgemak. het product is er voor mij, ik ben er niet voor het product. met andere woorden, ik wil geen producten die mijn tijd in beslag nemen. mijn tijd is er te waardevol voor, om het achter beeldschermen dingen uitzoekend te besteden. Dit is het langst ooit dat ik aan een forum besteed heb. Nou nee, dat is niet waar, in 2003 ben ik via forums te weten gekomen wat de beste auto op aarde is, en hoe deze te onderhouden (pre '91 diesel mercedes, die met zonder computer dus)
kuch, ahem, dit terzijde, het moge duidelijk zijn dat ik nogal niet digitaal onderlegt ben en het ook niet wens te zijn. Daarom denk ik dat ik om verdere frustratie te voorkomen deze telefoon beter te koop aan kan bieden en fijn mijn immer hetzelfde werkende, betrouwbare iphone te gebruiken. 2 dan, want ik heb 2 sim kaarten, anders had ik nooit een android gekocht. Mijn handen zijn overigens niet groot genoeg voor dit ding, ik fiets veel enhet is uiterst gevaarlijk beide handen nodig te hebben bij het navigeren. (wat dus niet goed werkt want GPS niet accuraat)
Waarom koop je hem überhaupt dan? Koop dan een dualsim voor de prijs waarvoor je ook je iPhone kocht. Je kan niet verwachten van een telefoon van 1/3 van de prijs van je iPhone dat hij even goed is. Sowieso, je had van tevoren kunnen bedenken dat deze te groot was. Volgens mij probeer je gewoon een aankoop die niet bij je past vanwege slecht vooronderzoek af te schuiven op het product zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:59
Ik heb de Redmi besteld bij antelife $149 maar gaat pas na de 15e mei op de bus ;-( even wachten dus.

Ik kon hem nergens goedkoper vinden (wel op aliexpress ) maar vertrouwde de verkoper niet had het als maar over de MTK versie.

voor 111 Euro komt er best een mooi toestel. Zou ook deze wel willen kopen. link: http://www.pandawill.com/...sensing-black-p88798.html

Ik laat het weten wanneer deze binnen is en de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: zoals eerder reeds gemeld, ik was nieuwsgierig naar deze telefoon vanwege voornamelijk de dual sim, de connectie met apple en het besturingssysteem. dat het ding nogal groot en onhandig is nam ik op de koop toe.

2: ik woon voornamelijk in de VS en een Iphone koop ik daar voor minder dan $200. Mijn vrienden zijn van die compulsive upgraders dus de iphone 4's liggen er voor het oprapen...

3: elke dual sim draait android. of nog erger, windows. maakt niet uit hoe duur ie kost. er is geen keuze... android waar je aan moet sleutelen etc en google die gezellig alles met je meedoet en ziet want anders werkt het ding nauwelijks, of windows maar daar wil ik niet eens aan beginnen te denken..,.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Waarom koop je hem überhaupt dan? Koop dan een dualsim voor de prijs waarvoor je ook je iPhone kocht. Je kan niet verwachten van een telefoon van 1/3 van de prijs van je iPhone dat hij even goed is. Sowieso, je had van tevoren kunnen bedenken dat deze te groot was. Volgens mij probeer je gewoon een aankoop die niet bij je past vanwege slecht vooronderzoek af te schuiven op het product zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:06:
1: zoals eerder reeds gemeld, ik was nieuwsgierig naar deze telefoon vanwege voornamelijk de dual sim, de connectie met apple en het besturingssysteem. dat het ding nogal groot en onhandig is nam ik op de koop toe.

2: ik woon voornamelijk in de VS en een Iphone koop ik daar voor minder dan $200. Mijn vrienden zijn van die compulsive upgraders dus de iphone 4's liggen er voor het oprapen...

3: elke dual sim draait android. of nog erger, windows. maakt niet uit hoe duur ie kost. er is geen keuze... android waar je aan moet sleutelen etc en google die gezellig alles met je meedoet en ziet want anders werkt het ding nauwelijks, of windows maar daar wil ik niet eens aan beginnen te denken..,.

[...]
Tja. Zolang je met die vooroordelen blijft smijten kom je inderdaad helemaal nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je?
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:16:
[...]

Tja. Zolang je met die vooroordelen blijft smijten kom je inderdaad helemaal nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom overweeg je WP niet? Dat was wat gelimiteerd toen het uitkwam maar nu is het volwassen en het werkt nog eens erg goed ook. Jij kijkt er bij voorbaat al niet naar omdat... waarom? Android vind je te veel sleutelwerk, en je denkt dat Google meekijkt. Je hebt dan ook een budgettoestel gekocht, dus ja je zal zelf updates moeten flashen. Als je een Xiaomi Mi2s gekocht had ( ook een stukje kleiner, dus dat vind je gelijk leuk) dan had je dat niet hoeven doen. Dus je betalingsbereidheid maakt wel degelijk uit. Overigens, voordat je zegt dat je een iPhone 4 kan halen voor dat geld: de Mi2s is stukken beter dan een iPhone 4. En Apple kijkt net zo goed mee als Google met wat jij doet, wees niet bang.

En los van dit alles, als je Apple echt zo geweldig vind, waarom wacht je dan niet totdat die een dualsim uitbrengen? Of waarom koop je niet een oude iPhone erbij? Waarom überhaupt beginnen aan een Android als je voor weinig een tweede iPhone kan krijgen en je een hekel hebt aan Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows? wel... eh, nee. ik bezit een pc en een apple en op de PC moet je altijd veel meer klikken en doen om hetzelfde te bereiken. ik neem aan dat dat met hun phoon ook zo is? Daar ben ik inderdaad te bevooroordeeld voor. Ik denk er niet eens over. Ik vind het er ook gewoon minder aantrekkelijk uitzien, windows. puur visueel zien windows beeldschermen er zo jaren 90 uit, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak...
De Mi2, geen idee. nooit van gehoord. Ik zal er eens naar kijken... android vind ik niet zo erg hoor, het is een beetje zoals met pc's. je moet wat meer handelingen verrichten om hetzelfde te bereiken lijkt het. uiteindelijk is het gewoon een telefoon en gebruik je maar 5% er van. tenzij je 13 bent natuurlijk, mijn zoon Maarten is verslaafd aan beeldschermstaren, en begint al lichtelijk sociopathische trekjes te ontwikkelen. volgens de leraren op school is dit normaal.

Een tweede iphone heb ik al inderdaad. Het meezeulen van 2 telefoons vind ik minder.En het zal wel even duren tot apple met een dual sim uitkomt. ze willen eerst de 5 en 5c grondig uitmelken neem ik aan.

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:41:
[...]

Waarom overweeg je WP niet? Dat was wat gelimiteerd toen het uitkwam maar nu is het volwassen en het werkt nog eens erg goed ook. Jij kijkt er bij voorbaat al niet naar omdat... waarom? Android vind je te veel sleutelwerk, en je denkt dat Google meekijkt. Je hebt dan ook een budge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
rob2011 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:43:
Ik heb de Redmi besteld bij antelife $149 maar gaat pas na de 15e mei op de bus ;-( even wachten dus.

Ik laat het weten wanneer deze binnen is en de ervaringen.
Wat goed van je! Ik kijk uit naar je ervaringen.
Heb je het btw met DHL verstuurd of gewone post? Verschilt nogal wat in verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:11:
Windows? wel... eh, nee. ik bezit een pc en een apple en op de PC moet je altijd veel meer klikken en doen om hetzelfde te bereiken. ik neem aan dat dat met hun phoon ook zo is? Daar ben ik inderdaad te bevooroordeeld voor. Ik denk er niet eens over. Ik vind het er ook gewoon minder aantrekkelijk uitzien, windows. puur visueel zien windows beeldschermen er zo jaren 90 uit, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak...
De Mi2, geen idee. nooit van gehoord. Ik zal er eens naar kijken... android vind ik niet zo erg hoor, het is een beetje zoals met pc's. je moet wat meer handelingen verrichten om hetzelfde te bereiken lijkt het. uiteindelijk is het gewoon een telefoon en gebruik je maar 5% er van. tenzij je 13 bent natuurlijk, mijn zoon Maarten is verslaafd aan beeldschermstaren, en begint al lichtelijk sociopathische trekjes te ontwikkelen. volgens de leraren op school is dit normaal.

Een tweede iphone heb ik al inderdaad. Het meezeulen van 2 telefoons vind ik minder.En het zal wel even duren tot apple met een dual sim uitkomt. ze willen eerst de 5 en 5c grondig uitmelken neem ik aan.

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:41:
[...]

Waarom overweeg je WP niet? Dat was wat gelimiteerd toen het uitkwam maar nu is het volwassen en het werkt nog eens erg goed ook. Jij kijkt er bij voorbaat al niet naar omdat... waarom? Android vind je te veel sleutelwerk, en je denkt dat Google meekijkt. Je hebt dan ook een budge
WP is juist enorm simpel, en lijkt niet bepaald op Windows 7 ( ik neem even aan dat jouw PC dat draait.) Die vergelijking kan je dus niet zomaar trekken. In Windows 7 moet je inderdaad wat meer klikken dan in OSX, maar goed, je hebt dan ook veel meer opties dan in OSX. Windows 7 is grafisch wat minder mooi dan OSX ( om over Windows 8 maar niet te spreken, maar goed dat kan je ook van iOS 7 zeggen: wat een lelijke troep) maar daar heb je thema's voor. Als het je echt irriteert kan je het gewoon aanpassen.

Als je het over Android hebt: ik werk daar juist veel sneller mee dan met iOS. Laatst een iPhone 4s gekregen, maar wat een omslachtig gedoe is dat zeg. Zeker als je het hebt over MIUI ( wat de Xiaomi's dus draaien) zit dat gewoon veel doordachter in elkaar dan iOS en gaat het veel sneller. Maar goed, daar zal ook wat gewenning in zitten, je moet tenslotte van beiden de trucjes leren. Oh, en je kan in iOS via Whatsapp geen MP3's versturen. Serieus? Een telefoon van nieuw 600-800 euro en je kan geen MP3's versturen? En dan er er nog iTunes, wat is dat een grafprogramma zeg. Waarom kan ik niet net zoals mijn Android gewoon wat liedjes er naartoe kopiëren en klaar zijn?

Over dat je maar 5% van je telefoon echt gebruikt: ja klopt. Technisch gezien zouden de meesten aan een Nokia Asha genoeg hebben. Maar die heeft bijna niemand.

Overigens, zou er geen case zijn waarin je twee iPhones kan doen? Een soort van boek met aan twee kanten een iPhone? Lijkt me ideaal voor jou. ( Serieuze suggestie overigens.)

Enfin, iedereen zijn voorkeur, daar niet van. Maar ik hou niet van die vooroordelen zonder dat je iets gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:30:
[...]

Overigens, zou er geen case zijn waarin je twee iPhones kan doen? Een soort van boek met aan twee kanten een iPhone? Lijkt me ideaal voor jou. ( Serieuze suggestie overigens.)

Enfin, iedereen zijn voorkeur, daar niet van. Maar ik hou niet van die vooroordelen zonder dat je iets gebruikt hebt.
Afbeeldingslocatie: https://blackhillsleather.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_6809phone-001.jpg

Dat idee had ik ook al, zeker na de opmerking dat hij de iPhone4 voor onder de 200$ kan kopen.
Dan komt bij mij de vraag al 'waarom' ... als je al met 2 toestellen gaat lopen, want de iPhone was al de beste, waarom dan geen 2 iPhone's
Geen gedoe met dualsim, bekend OS, dus je backups voorhanden, en je hoeft niet alle apps dubbel aan te schaffen.
Maar goed Dhr. heeft geld zat, en laat dat graag blijken, met zijn ipad mini aan de broeksriem.
( al zie ik nu een zielige nerd voor me, die zich verstopt achter AL zijn onzichtbare online vrienden )

En ja, dwangmatig reageren doe ik, maar het houd het topic wel gezellig, om zo'n rare vogel erbij te hebben, ik jaag de duiven ook elke keer uit de tuin, maar vind het daarin tegen wel weer leuk om ze te zien ... iets met haat/liefde, datzelfde heb ik met trolletjes

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 09-05-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:55:
[...]

Dat idee had ik ook al, zeker na de opmerking dat hij de iPhone4 voor onder de 200$ kan kopen.
Dan komt bij mij de vraag al 'waarom' ... als je al met 2 toestellen gaat lopen, want de iPhone was al de beste, waarom dan geen 2 iPhone's
Geen gedoe met dualsim, bekend OS, dus je backups voorhanden, en je hoeft niet alle apps dubbel aan te schaffen.
Maar goed Dhr. heeft geld zat, en laat dat graag blijken, met zijn ipad mini aan de broeksriem.
( al zie ik nu een zielige nerd voor me, die zich verstopt achter AL zijn onzichtbare online vrienden )

En ja, dwangmatig reageren doe ik, maar het houd het topic wel gezellig, om zo'n rare vogel erbij te hebben, ik jaag de duiven ook elke keer uit de tuin, maar vind het daarin tegen wel weer leuk om ze te zien ... iets met haat/liefde, datzelfde heb ik met trolletjes
Ik heb niet het idee dat hij trollt, maar het is natuurlijk wel vrij nutteloos om nadat je het zelf gekocht hebt te komen klagen hoe slecht het wel niet is en dat je iPhone beter is. Gelukkig zat daar nog de vraag bij wat je eraan kon doen, dat dan weer wel. En het antwoord is: even de nieuwste ROM van het internet plukken, naar je toestel kopiëren, flashen ( vijf minuten werk) en het werkt allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee, stiekem denk ik dat ook niet, alleen is zijn hautaine manier van vraagstelling, en uiting naar de andere erg irritant.

Ik kom weer op mijn eerste aanmerking, hij kocht iets, en het is 'onze' schuld dat het niet werkt, want Apple doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
androids schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:32:
Zijn er mensen hier die de nieuwe Redmi 1S hebben besteld?

@Kiswun: begreep ik het goed dat jij er nu een aan het testen bent en voor de 15e de review af wil hebben?
Mijn broer heeft vorige week de Redmi gekocht, maar net op de dag dat deze werd verstuurd, kreeg ik te zien dat de RedMi 1s verkrijgbaar is voor € 139,-
Hij heeft zijn telefoon gisteren binnen gekregen en hij heeft hem direct op Marktplaats gezet omdat hij die RedMi 1s toch graag wilt hebben. Deze zou als het goed is ook gewoon binnen 48 uur uit China komen.
Als hij die binnen heeft, dan mag ik hem een week testen, maar ik denk dat ik maar 1 dag nodig zal hebben en dat zal dan waarschijnlijk alleen nodig zijn voor de benchmarks.
Voor zover bekend, is er nog geen Multilanguage ROM aanwezig voor deze telefoon, maar Engels is 1 van de 3 talen die er sowieso standaard in zitten.

Ik ben overigens de Xiaomi Mi Wi-Fi aan het testen, deze hoop ik voor de 15e af te hebben.
pricewatch: Xiaomi MiWifi

Ik zal de naam nog wel laten aanpassen, want de naam blijkt officieel (Xiaomi) Mi Wi-Fi te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Kiswum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Ik ben overigens de Xiaomi Mi Wi-Fi aan het testen, deze hoop ik voor de 15e af te hebben.

Ik zal de naam nog wel laten aanpassen, want de naam blijkt officieel (Xiaomi) Mi Wi-Fi te zijn
Op miwifi.com vind je alle Wi-Fi producten van Xiaomi, de MiWiFi is de router met harddisk, de MiWiFi Mini is de 802.11ac router (het snijplankje met 2 antennes ;) ) en de MiniWiFi is de USB Wi-Fi Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik zou die Mini eigenlijk wel willen, t'is alleen een beetje jammer dat de prijs ruim het dubbele is als waarvoor ie lokaal verkocht wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 09-05-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De prijzen zijn 2x zo duur, dat klopt, maar ondanks dat zijn ze wel goedkoper dan concurrenten en de support is als het goed is ook veel beter, dankzij de wekelijkse/maandelijkse updates ;)
De Mi Wi-Fi kost zo'n 130 euro via webshops, maar hier krijg je in ieder geval ook een 1TB 2,5" schijf voor terug met een waarde van 50-60 euro.
Het is inderdaad wel erg jammer dat de prijzen 2x over de kop gaan, maar ondanks dat zijn ze net zo goed of beter dan de producten die we hier in de Benelux kunnen kopen. Nu nog een goede garantieregeling voor ons en dan is het helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
En het is qua support even afwachten; bij iBuygou is de mini-ac versie in pre-order, maar of de taal bijvoorbeeld ook engels is staat er niet bij. En dat is wel nodig, want mn chinees is nog niet zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik verwacht niet dat die in het Engels is, maar dat zal binnenkort vast wel gebeuren:
Nog 1 keer om het af te leren ;)
De menu's die ik heb vertaald.
Tweaker Kiswum: Xiaomi Mi Wifi router translation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stiekem denken? hm. welaan. laten we elkaar geen mietje noemen hiero jongelui. ik probeerde slechts een chinees stuk electronica decent werkend te krijgen. evt via de forum optie.

nu ga ik weer verder met mijn leven hoor, het was me een waar genoegen,. reageer gerust, ik haacq af.
FreshMaker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:02:
Nee, stiekem denk ik dat ook niet, alleen is zijn hautaine manier van vraagstelling, en uiting naar de andere erg irritant.

Ik kom weer op mijn eerste aanmerking, hij kocht iets, en het is 'onze' schuld dat het niet werkt, want Apple doet het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Kiswum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:54:
[...]
...kreeg ik te zien dat de RedMi 1s verkrijgbaar is voor € 139,-
...Voor zover bekend, is er nog geen Multilanguage ROM aanwezig voor deze telefoon, maar Engels is 1 van de 3 talen die er sowieso standaard in zitten.

Ik zie 't bij to2c en 1949deal voor omgerekend €120 staan. Echter staat er dat de multilanguage versie pas volgende week beschikbaar is. Is er een groot verschil tussen de English version en de Multilang? Engels is op zich ook prima, maar ik hoorde ergens dat je bij de multilanguage versie de Google Playstore hebt.

Ben benieuwd naar je review over de Mi Wi-Fi! Ik heb nu een Synology, Xtreamer en Pogoplug, maar die zitten allemaal vol en zijn redelijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Bij Antelife slechts 109 euro!

http://www.antelife.com/x...48e8850243be8079a5c74d079

Bij de productomschrijving staat dit:

Presell: 2014-05-08 --- 2014-05-14
Delivery Time: 2014-05-15
All of the redmi 1s order will be arrange shipment from may.15.2014.
The phone will be bulid in with multi-language.

En ze zijn ook al in de WK stemming: :+
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/o2hmh3asr/image.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 10-05-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
dutchgio schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:53:
Bij Antelife slechts 109 euro!

En ze zijn ook al in de WK stemming: :+
[afbeelding]
Haha, misschien volgens ze onze forumdiscussie ;-)
Goede tip van Antelife. Is het wel zo betrouwbaar bij Antelife? Je weet dan toch niet wie de verkoper is? Of heb ik het verkeerd gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Dat is bij Aliexpress, de chinese versie van Ebay :+
Antelife is gewoon een chinese webshop net als al die anderen...
Mijn iOcean X7 komt er ook vandaan; is wel te vertrouwen dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Wow wat een mooie prijs, ik heb zelf geen ervaring met Antalife, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties over deze winkel bij Xiaomi's.
iOcean's worden volgens mij niet snel nagemaakt en Xiaomi volgens mij al binnen 1 maand na de release.

Ik weet niet of het Miui android team bezig is met een ML versie van de Redmi 1S, maar momenteel is hij er nog niet. Door het gebruik van de SOC, is deze niet compatible met die van de Redmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
p.s. worden jullie ook terug gestuurd naar de GOT hoofdpagina na een reactie?
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Kiswum schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:36:
Wow wat een mooie prijs, ik heb zelf geen ervaring met Antalife, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties over deze winkel bij Xiaomi's.
iOcean's worden volgens mij niet snel nagemaakt en Xiaomi volgens mij al binnen 1 maand na de release.

Ik weet niet of het Miui android team bezig is met een ML versie van de Redmi 1S, maar momenteel is hij er nog niet. Door het gebruik van de SOC, is deze niet compatible met die van de Redmi.
Geen zorgen bij Antelife. Heb destijds 3 Hongmi WCDMA toestellen besteld. 2 bij Xiaomi en 1 later bij Antelife. Heb de toestel van Xiaomi en Antelife met elkaar vergeleken en alles was in orde, geen namaak.

Heb deze week eindelijk de orginele witte en rode achterzijde. Wel een verschil met de zwarte, de rode en witte versie hebben geen chrome zijtoetsen maar in dezelfde kleur als de backcover. Ook zijn ze hoogglans i.p.v. mat zoals de zwarte backcover. Mijn Hongmi is nu gelijk aan de promotie foto's rode thema/wallpaper en rode backcover :D

Ook een originele witte TPU case voor de Hongmi, witte Piston earphones en een witte MiKey ontvangen. MiKey is wel een grappige gadget.

P.S. @Kiswun, na posten blijf ik in het topic ga niet terug naar de GoT hoofdpagina.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 10-05-2014 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Kiswum schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:38:
p.s. worden jullie ook terug gestuurd naar de GOT hoofdpagina na een reactie?
Kan iemand dat bevestigen?
Na een reactie kom ik gewoon weer terecht in deze forum.

Is er gewoon wel een Google Playstore bij de Engelse/Chinese versie?
@chochoball en dutchgio: tx voor jullie ervaringen. Toch wel fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:37
androids schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:26:
[...]

Na een reactie kom ik gewoon weer terecht in deze forum.

Is er gewoon wel een Google Playstore bij de Engelse/Chinese versie?
@chochoball en dutchgio: tx voor jullie ervaringen. Toch wel fijn om te weten.
je kan bij xiaomi telefoons/miui software heel makkelijk google apps installeren als ze er al niet op staan, er staat namelijk wel een miui market op iig en daar kan je zoeken naar google en dan die app installeren en vanaf daar kan je alle gapps er zo op zetten als het goed is, dus maak je daar maar geen zorgen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

krissie100 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:28:
[...]

je kan bij xiaomi telefoons/miui software heel makkelijk google apps installeren als ze er al niet op staan, er staat namelijk wel een miui market op iig en daar kan je zoeken naar google en dan die app installeren en vanaf daar kan je alle gapps er zo op zetten als het goed is, dus maak je daar maar geen zorgen over
Als aanvulling. Mi Market zit alleen in de orginele MIUI ROM voor de Hongmi. In de multilanguage ROM ontbreekt Mi Market omdat bepaalde betaalde apps gratis zijn in de Mi Market. Wat krissie100 al zegt er zit in Mi Market een GAPPS installer. Hiervan hoef je alleen de Google Play Services te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel versie MIUI versie MIUI-JHBCNAL25.0 Multilanguage op mijn Red Mi staan. Toestel is ook geroot vanuit de webshop. De updater app ontbreekt. Als ik op systeemupdates druk gaat hij terug naar de homescreen. Op dit forum is er beschreven hoe het moet. Echter mijn toestel is al geroot. Hoe kan ik dan de laatste rom (http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/) installeren? Behoud ik dan wel de Nederlandse taal? Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt voor jullie reacties/testen mbt het probleem dat ik had gemeld. Ik hoop dat ik nu niet wordt geroute naar het hoofdmenu :)

@Ronney1967, je kunt de ROM downloaden, maar je moet verifiëren of je alles voor 100% binnen hebt gekregen, check dus het formaat van de ML rom. Zorg er tevens voor dat de ML rom uit je link in de root van je telefoon komt te staan.
Start je telefoon opnieuw op en ga naar de recovery menu die je kunt vinden via: Power + volume down ( of was het volume up?).
Als je het Miui logo ziet, dan moet je het toestel herstarten en nogmaals proberen.
Je kunt via de volume down knopje door de 3 keuze scrollen, je moet dan kiezen voor de bovenste, volgens mij is dat recovery menu. Met volume up kun je dit dan selecteren.

Hoe je daarna verder moet gaan, kun je hier vinden:
http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/

Hier zijn zowel de Chinese als de Engelse recovery menu besproken.
De telefoon daarna een complete reset geven is niet nodig, blijf dus goed lezen waar welk scherm voor staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kiswum, bedankt voor je reactie. Als ik tijd heb ga ik er mee aan de slag. Vraag, is het ook mogelijk om de nieuwe rom te plaatsen op een SD kaartje? Kan deze dan als zip bestand gewoon op het kaartje staan of moet deze worden geplaatst in een speciale map?
Na de update is factory reset niet noodzakelijk. Kies je dan weer voor reboot of is het een kwestie van batterij eruit en dan weer aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
androids schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:29:
[...]

Wat goed van je! Ik kijk uit naar je ervaringen.
Heb je het btw met DHL verstuurd of gewone post? Verschilt nogal wat in verzendtijd.
Ik heb de elcheapo versie gedaan, ik heb zelf geen ervaring met antelife en bestel meestal bij aliexpress en krijg bijna altijd alles in de 2 tot 3 weken. gewoon even wachten .. of iets langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

razoon

"Keep on keeping on"

Ik heb nu een Galaxy S2 met Kitkat en Beanstalk rom en dat loopt goed met zeer veel opties.
Ik heb de S2 nu al 2 jaar ofzo en wil eigenlijk wel weer eens iets anders.

Mijn oog is gevallen op de Xiaomi Redmi 1S Hongmi 1S WCDMA version Qualcomm 8228 Snapdragon 400 Quad Core 1G 8G F2.2 Dual Camera 1.6+8.0MP 4.7 Inch IPS Screen Smartphone Black.
Te koop bij Antelife voor 110 euro.

Zou ik met de Redmi S1 achteruitgaan kwa instellingen? Kan ik Kitkat erop zetten?
Kan iemand mij vertellen welk toestel beter is kwa snelheid, betrouwbaarheid, ondersteuning custom roms.
Welke maakt de betere fotoos (vind ik belangrijk)?
Of kan ik beter wachten op de opvolger van de Redmi 1S?

[ Voor 8% gewijzigd door razoon op 12-05-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Qua KitKat en custom roms ga je er op achteruit, maar op alle andere punten die je noemt lijkt me dat er wel een verbetering t.o.v. de S2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

razoon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:55:
Ik heb nu een Galaxy S2 met Kitkat en Beanstalk rom en dat loopt goed met zeer veel opties.
Ik heb de S2 nu al 2 jaar ofzo en wil eigenlijk wel weer eens iets anders.

Mijn oog is gevallen op de Xiaomi Redmi 1S Hongmi 1S WCDMA version Qualcomm 8228 Snapdragon 400 Quad Core 1G 8G F2.2 Dual Camera 1.6+8.0MP 4.7 Inch IPS Screen Smartphone Black.
Te koop bij Antelife voor 110 euro.

Zou ik met de Redmi S1 achteruitgaan kwa instellingen? Kan ik Kitkat erop zetten?
Kan iemand mij vertellen welk toestel beter is kwa snelheid, betrouwbaarheid, ondersteuning custom roms.
Welke maakt de betere fotoos (vind ik belangrijk)?
Of kan ik beter wachten op de opvolger van de Redmi 1S?
Wachten op de opvolger heeft weinig zin als je niet weet welke specificaties die krijgt.

Je kunt de review van Kiswun bekijken hoe je de foto's vindt.

Naast de Stable ROM van Xiaomi en de Multilange ROMs zijn er wel wat kleine initiatieven voor een custom ROM voor de Hongmi maar vooral in China. De Redmi 1S zit momenteel op Android 4.3 en deze week is waarschijnlijk de aankondiging van MIUI V6 met mogelijk KitKat. De topmodellen Mi3S en Mi3 zullen als eerste een update krijgen en de rest later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Wilde net bestellen bij Antelife, zie de prijs van $150 staan, mooi.. Helaas! Net verhoogd naar $175. Nog andere sites waar hij goedkoper is?
edit: nu weer $170? Rare jongens daar

[ Voor 12% gewijzigd door crispo op 12-05-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ze hebben de prijs van de 1S aangepast bij Antelife inderdaad, ben je net te laat ;)
Nu wordt dit wat interessanter:
http://www.gizchina.com/2...-xiaomi-redmi-1s-bundles/

[ Voor 37% gewijzigd door dutchgio op 12-05-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 10:12
Ik lees regelmatig de topics over chinese telefoons en afgelopen weekend mijn eerste chinese telefoon (redmi 1s) besteld. Bij Antelife gebruik gemaakt van de aanbieding, helaas ging er wat mis met de bestelling. Hierdoor heb ik geen bevestigingsmail van Antelife maar wel een bevestiging dat ik heb betaald van Paypal.

Gelijk een mail naar ze gestuurd maar nog geen reactie, toch wel spannend voor mijn eerste bestelling in China. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Staat er bij je account ook niets over je bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 10:12
Account is ook niet aangemaakt waarschijnlijk doordat ik een blanke pagina kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

crispo schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:37:
Wilde net bestellen bij Antelife, zie de prijs van $150 staan, mooi.. Helaas! Net verhoogd naar $175. Nog andere sites waar hij goedkoper is?
edit: nu weer $170? Rare jongens daar
Ja 170 dollar inderdaad .... Ongeveer 124 euro.
Ik denk dat ik wacht op Kitkat.

[ Voor 12% gewijzigd door razoon op 12-05-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:36:
@Kiswum, bedankt voor je reactie. Als ik tijd heb ga ik er mee aan de slag. Vraag, is het ook mogelijk om de nieuwe rom te plaatsen op een SD kaartje? Kan deze dan als zip bestand gewoon op het kaartje staan of moet deze worden geplaatst in een speciale map?
Na de update is factory reset niet noodzakelijk. Kies je dan weer voor reboot of is het een kwestie van batterij eruit en dan weer aanzetten?
Wil je weten of je de ROM op een SD kaartje kunt kopieren? Volgens mij kun je daar inderdaad wel bij, vanuit het Recovery menu. Zet hem maar wel in de root, anders is het lastig terug te vinden. Het hoeft dus niet in een speciale map worden geplaatst.
In de handleiding zie je bij een plaatje staan dat je dan voor de factory reset moet kiezen, maar dat hoeft dus niet, scroll je verder naar beneden, dan kun je kiezen voor de reboot.
Als alles in het Engels is, dan is het geen probleem natuurlijk, maar als het er in het Chinees staat dan moet je de plaatjes goed volgen ;)

Het kan zijn dat je de cache moet clearen na de update, maar dat merk je wel als je telefoon niet helemaal lekker loopt na de update. Laat het hier maar weten als je tegen problemen aanloopt.
Chocoball schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:55:
[...]

Je kunt de review van Kiswun bekijken hoe je de foto's vindt.
Je bedoelt natuurlijk deze link naar de foto's van mijn review ;):

[ Voor 15% gewijzigd door Kiswum op 12-05-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiswum schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:57:
[...]

Wil je weten of je de ROM op een SD kaartje kunt kopieren? Volgens mij kun je daar inderdaad wel bij, vanuit het Recovery menu. Zet hem maar wel in de root, anders is het lastig terug te vinden. Het hoeft dus niet in een speciale map worden geplaatst.
Dus het meest makkelijk is om de Rom tte plaatsen in je toestelgeheiugen. Moet dat nog in een speciale map? Neem aan dat je wel 400 MB vrij moet hebben om het een en andere te laten installeren. Op mijn toestel staat de app supersu. Heb een vinkje staan bij superuser. Dan is er toch roottoegang?

Sorry dat ik misschien teveel vraag. Wil het in een keer goed doen. Heb geen zin dat ik met een waardeloos toestel blijf zitten.

Uiteraard zal ik mijn bevindingen en handelingen hier plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:04:
[...]

Dus het meest makkelijk is om de Rom tte plaatsen in je toestelgeheiugen. Moet dat nog in een speciale map? Neem aan dat je wel 400 MB vrij moet hebben om het een en andere te laten installeren. Op mijn toestel staat de app supersu. Heb een vinkje staan bij superuser. Dan is er toch roottoegang?

Sorry dat ik misschien teveel vraag. Wil het in een keer goed doen. Heb geen zin dat ik met een waardeloos toestel blijf zitten.

Uiteraard zal ik mijn bevindingen en handelingen hier plaatsen.
Nee, de rom kan het best op een sd, via recovery kan je namelijk alleen maar roms van de sd installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je kunt hem inderdaad het beste in de root van je telefoon plaatsen.
Nogmaals, het hoeft het niet in een speciale map te zetten. Het gaat er vooral om dat je er zelf zo makkelijk mogelijk bij kunt. Je moet wel controleren of je gedownloade bestand volledig is gedownload. Bij mijn schoonzus was de download een paar keer onderbroken en daardoor kon ze haar telefoon niet upgraden. Het bestand was bijv. maar 80MB ipv zo'n 320MB.
De upgrade zal dus falen en niets doen, je telefoon start daarna dus gewoon, maar dan zonder de laatste update.

Ik ben benieuwd of het met jou toestel dus nog steeds makkelijk gaat of dat je alsnog fratsen moet uithalen om het werkend te krijgen.

p.s. Het kan zijn dat roottoegang na de update niet meer aanwezig is. Hier op het forum of bij www.xiaomi.eu, kun je vinden hoe je dit weer actief krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
krissie100 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:10:
[...]

Nee, de rom kan het best op een sd, via recovery kan je namelijk alleen maar roms van de sd installeren
Dit plaatje geeft toch iets anders aan. External SD is volgens mij het losse SD kaartje, dat zou betekenen dat je zowel bij je interne SD als externe SD kunt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pCVWBal.jpg

Hier nog de Engelse handleiding:
http://xiaomi.eu/communit...22095/page-10#post-190164

Uit voorzorg kun je de ROM op beide locaties plaatsen. Just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Kiswum schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Dit plaatje geeft toch iets anders aan. External SD is volgens mij het losse SD kaartje, dat zou betekenen dat je zowel bij je interne SD als externe SD kunt:

[afbeelding]

Mmm gek, dan heb ik een andere cwm recovery denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Kiswum schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:16:
[...]

[afbeelding]

Klopt, vaak kun je gewoin kiezen tussen 'internal sd', het telefoongeheugen, of extern; je eigen sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Er zijn veel verschillende versies in omloop en dat lijkt elke maand te veranderen voor de Hongmi.

Hier is nog een handleiding te vinden:
http://en.miui.com/thread-17437-1-1.html

Ik vind het dan ook lastig om een eenduidig antwoord te geven, mede doordat ik momenteel alleen nog de TDSCMA versie in huis heb liggen en daarbij kan het proces sowieso anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Bij aankoop van een Chinees toestel voor gebruik in Nederland, Europa moet ik letten op WCDMA ondersteuning?

[ Voor 12% gewijzigd door razoon op 12-05-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yups

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 10:03
Ik zit te twijfelen om de Redmi te bestellen, momenteel heb ik een galaxy nexus en vind de miui rom echt super werken. Echter bij de galaxy nexus lijkt het dat 1GB ram te weinig is, hoe zit het met deze telefoon aangezien deze ook maar 1GB heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
De Redmi is geoptimaliseerd om prima te werken met Miui, bij andere merken moet er toch een en ander aangepast worden om het werkend te krijgen.

Op de Xperia S van mijn vriendin met 1GB geheugen, leek hij af en toe nog maar 50MB werkgeheugen vrij te hebben.
Voor de 1GB hoef je je met V5 geen zorgen te maken, ik hoop dat er met een eventuele upgrade naar V6 meer ruimte vrij zal komen ipv andersom.
androids schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:40:

Ben benieuwd naar je review over de Mi Wi-Fi! Ik heb nu een Synology, Xtreamer en Pogoplug, maar die zitten allemaal vol en zijn redelijk traag.
Ik heb zelf ook een overvolle/verouderde Synology NAS :)

Inmiddels heb ik het eerste gedeelte afgerond van de review. De andere helft komt in de komende dagen.
Tweaker Kiswum: Xiaomi Mi Wi-Fi router review (UK version)

Ik zal kijken of ik binnenkort tijd heb om een algemeen topic te maken voor de 3 nieuwe Xiaomi routers.

[ Voor 46% gewijzigd door Kiswum op 14-05-2014 16:55 . Reden: Review toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Net track & Trace gekregen van antefile mijn Redmi S1 is onderweg. Wel met SP het kan dus nog even duren.

Nu nog even afwachten of ik de staatskas nog moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:38
Niet helemaal op de juiste plek omdat het geen telefoon is maar wel xiaomi:
http://www.gizchina.com/2...a-tegra-k1-xiaomi-tablet/

edit:
Zie net dat het nieuws ook al een uur op tweakers staat:
nieuws: Chinese smartphonemaker Xiaomi komt met tablet en goedkope 4k-tv

[ Voor 43% gewijzigd door Medjai op 15-05-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Laatst online: 25-03-2024
Tijd voor een algemeen Xiaomi topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien :P
Wat is nou de beste plek om de 1S te bestellen? Antelife? 1949deal? Pandawill?
Mulitlanguage hoeft niet, Engels is goed geneog (zit er ook standaard op, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:24
Multi-language er op zetten is ook 5 min werk, en deze is nu beschikbaar bij xiaomi.eu (de engelse vertaling hierin is ook daadwerkelijk een stuk beter)

Ik heb er een besteld bij antelife, maar verder nog geen ervaring mee. Had m'n mi 2s bij ibuygou vandaan, maar die zijn wat meer aan de prijs.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Je moet kijken welke voor jou het betrouwbaarst overkomt en wat de gebruikers hier vertellen. In dit rijtje kunje ook voor ibuygou gaan, ook zij maken gebruik van acties.

Verder zou ik altijd voor de Multilanguage versie gaan (dit kun je het beste zelf installeren, webshops schijnen een en ander nog wel eens weg te gooien, zoals de updater app).
De ML versie bevat overigens ook nog altijd minde bugs dan de nieuwste originele rom. Daarnaast is deze meer geoptimaliseerd voor de markt buiten China.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de eerste Mi2 en Redmi versies veel meer bugs hadden en dat deze eigenlijk allemaal verdwenen waren in de ML versie van die maand.

(offtopic, dit is mijn 4e poging om een bericht te plaatsen in dit forum via mijn Android tablet + Android browser, maar ik wordt wederom steeds naar de hoofdpagina gestuurd... Ik zal het nu via Opera plaatsen, maar ik zal dit in de gaten blijven houden en evt. daarna aanmelden als bug. De laatste keer dat ik dit had, was er een probleem in een tag van de "topicwaarschuwing")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

razoon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Prima prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
heeft iemand toevallig al een verzendbevestiging gehad van antelife voor z'n 1S?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
razoon schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:20:
[...]

had hem zelf voor 150USD inclusief DHL dus voor mij was het een goede prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
coredalae schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:20:
heeft iemand toevallig al een verzendbevestiging gehad van antelife voor z'n 1S?
mijn toestel is op de 13e verstuurd en stond nu op despatched to overseas en dat was op de 18e.
dan duurt het tot de 22e voor status arrived en dan tussen de 1 en 6 dg. maar het kan ook zo maar zijn dat het toestel eerder of veel later komt.

voor het geld is het geen slechte koop ( hoop Ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Voor het geld is het zeker geen slechte koop. Heb deze voor mn vriendin besteld. Echter staat de order nog steeds op processing voor mij bij antelife, en volgens hun klantenservice zijn ze aan het restocken. Kan nog wel even duren als ik het zo lees.

achja, even geduld dan maar ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

De Redmi 1S grijs is nu tijdelijk bij Antelife te koop voor $159. Het zou €116 moeten zijn maar omdat de betaling over PayPal in Dollars gaat wordt het eindbedrag €120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Kun je bij Antelife niet euro's selecteren en met PayPal betalen, ook in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:27
Yep de Redmi 1S Hongmi kost als je de € selecteerd 124.08 minus 6% discount €116.78 bij Antellife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

dutchgio schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:53:
Kun je bij Antelife niet euro's selecteren en met PayPal betalen, ook in euro's?
Zou je zeggen. In Paypal staat bij mij Euro als primaire valuta ingesteld en als ik in Antelife omschakel naar Euro staat er netjes €116,78. Zodra ik met PayPal wil betalen wordt het bedrag echter omgezet naar $159 met een koers van 1,32 zodoende kom ik op €120 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Via Paypal moet je goed opletten, je kan ergens selecteren dat je in de originele valuta wil betalen (of dat je bank de valuta omrekent), scheelt heel veel met de belachelijke koers die Paypal zelf hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:27
crispo schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:40:
Via Paypal moet je goed opletten, je kan ergens selecteren dat je in de originele valuta wil betalen (of dat je bank de valuta omrekent), scheelt heel veel met de belachelijke koers die Paypal zelf hanteert.
Ben ernaar aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden wel is er een valutaomrekenfunctie en die staat primair op de Euro en de US $ staat toegevoegd.
Maar ik denk dat er weinig aan te doen is dat is juist het verdienmodel van Paypal.

Uiteraard kun je ook met een creditkaart betalen heb je geen paypal meer nodig en loopt het helemaal via je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Ik heb alleen m'n creditcard bij Paypal geregistreerd dus het zou inderdaad kunnen dat het alleen met cc mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Heb zowel CC als rekening bij PP. Ik heb de 4 Euro extra maar voor lief genomen. Trouwens bij Antelife is alleen de grijze versie voor $159. De rode en witte zijn nog steeds $169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zit er veel verschil in tussen de Xiaomi Red Rice en de Red Rice 1S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
theduke1989 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:32:
Snapdragon ipv Mediatek
8Gb ipv 4Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

theduke1989 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:32:
anandus schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:33:
[...]
Snapdragon ipv Mediatek
8Gb ipv 4Gb
en MIUI V5 Android 4.3 i.p.v. 4.2.2.

[ Voor 99% gewijzigd door Chocoball op 21-05-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bedankt even zelf ook zitten kijken:
YouTube: Xiaomi Red Rice vs. Red Rice 1S (AnTuTu)

en ja hij is wel redelijk sneller jaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Redmi binnen.
android 4.2.2
MIUI-JHBCNAL5.0

Is deze bijv naar KK te krijgen en is dit de laatste MIUI?

MIUI lijkt me dus het laatste.

Is het mogelijk dat er wel MIUI op staat, maar dat hij niet geroot is? Met het eerste rootchecker apje gaf hij aan niet geroot te zijn.

Framaroot gaf aan niet te kunnen rooten.

[ Voor 53% gewijzigd door maartend op 22-05-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Ik heb inmiddels een probleem met de telefoon.
Betaalde apps blijven zich namelijk na een reboot verwijderen, dit is natuurlijk niet erg handig. Meer mensen met dit probleem, of belangrijker een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als backup telefoon lijkt deze aardig interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Tonkey schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:26:
Ik heb inmiddels een probleem met de telefoon.
Betaalde apps blijven zich namelijk na een reboot verwijderen, dit is natuurlijk niet erg handig. Meer mensen met dit probleem, of belangrijker een oplossing?
Dit had ik ook met mijn HongMi. Heb ik geen oplossing voor kunnen vinden. Heb je een 1S of de eerste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft te maken met de ROM en encryptie van de apps.

Er staat een oplossing (workaround) in dit topic:
http://en.miui.com/thread-12744-1-1.html

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 22-05-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:38:
bedankt even zelf ook zitten kijken:
YouTube: Xiaomi Red Rice vs. Red Rice 1S (AnTuTu)

en ja hij is wel redelijk sneller jaa...
Dat de 1s sneller is is duidelijk, echter de gewone variant is natuurlijk wel een zeer stabiele bezwezen telefoon.

Wat zijn nog de nadelen van de 1s?
Heb iets gelezen over matige NL vertaling? Maar hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
anandus schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:34:
Heeft te maken met de ROM en encryptie van de apps.

Er staat een oplossing (workaround) in dit topic:
http://en.miui.com/thread-12744-1-1.html
Oké, helaas heb ik geen root meer. Officiële update naar v5 gedaan waardoor er dat niet meer is. Toch erg vervelend..

Eens kijken of dat moeilijk te veranderen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Tonkey schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:26:
[...]

Oké, helaas heb ik geen root meer. Officiële update naar v5 gedaan waardoor er dat niet meer is. Toch erg vervelend..

Eens kijken of dat moeilijk te veranderen is
Als je dit er op zet: "Xiaomi Hongmi WCDMA - Stable 13.0 Multilang" ben je van je probleem af.
Is hier te vinden: http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-16.24330/

Bij mij lukte dit door de rom op de SD kaart te zetten en via de updater app te installeren.

Mocht dat niet gaan dan kan je TWRP (ook handig voor een volledige back-up) gebruiken:
http://xiaomi.eu/communit...ck-or-cwm-recovery.23316/

TWRP zal je waarschijnlijk via Fastboot of MobileUncle MTK moeten installeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Is dat een nieuwe versie of dat niet? En dan ben ik weer alles kwijt, handig is anders zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb mijn TD Hongmi/Redmi inmiddels op V&A gezet.
Ik heb de laatste niet meer veel upgrades meer getest.
Het toestel heb ik inmiddels voorzien van Stable 13.0 en ik ken de Chinese bootloader inmiddels wel uit mijn hoofd, waardoor ik er wel een expert in ben :P
Ik zal binnenkort de de gloednieuwe Mi Box Enhanced halen, want deze ondersteund alles wat ik nodig heb voor media op de tv.

Mijn broer heeft een gloednieuwe (nog in verpakking) Redmi 1 te koop, we waren ineens verrast dat de Redmi 1S op de markt was gekomen.
Dus wil je een gloednieuwe Redmi + nieuwste ML stable rom of een Redmi zonder 3G, dan kan ik hier wel voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Tonkey schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:07:
Is dat een nieuwe versie of dat niet? En dan ben ik weer alles kwijt, handig is anders zeg..
Ik heb hem kunnen updaten zonder dataverlies. Dat is echter geen garantie, een back-up maken is wel verstandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
met de 1S betekend dat ik mijn 1st gen Red Rice niet kan updaten naar 4.4.2 ?
Aangezien het een MediaTEK heeft :( dus moet op 15.0 stable rom blijven voor altijd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Mediatek heeft Kitkat support, althans, het is al geport en dit zal in de toekomst ook wel via Xiaomi gebeuren.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken