Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Tonkey schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Dat programma is MiuiSpnConf.apk
Deze kan wel enkel de naam van de eerste provider veranderen (je telefoon een keer aanzetten en een sim eruit halen is dus voldoende om ook de tweede te veranderen). Wel geeft hij alsnog aan als het om de 3g verbinding gaat of niet, bij mij is vodafone daarmee VF 3G (waar ik de naam enkel VF heb gegeven).

Vanmiddag wel even kijken hoe hij met buitenlandse verbindingen omgaat, niet dat het VF blijft heten.
Dank voor je reactie! Heb net als provider naam een spatie ingevuld. Werkt ook goed, er staat dan alleen nog maar 3G in de linkerbovenhoek.

Via gravity box lukte dit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik ben van plan een red hongmi te kopen. Ik zoek een goedkoop toestel met touchscreen waar ik wat op kan internetten en met touch screen zodat ik chinese karakters kan invoeren en opzoeken in een woordenboek.

Ik hoor van een aantal mensen dat de Hongmi langzaam is met het openen van programma's en dat de touchscreen lag heeft. Weet niet of jullie hier ook last van hebben?

In de lokale shops is de prijs 1900 en 1200 yuan.

[ Voor 6% gewijzigd door Temraakle op 24-03-2014 08:56 . Reden: update prijs ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Onroptemraakle schreef op maandag 24 maart 2014 @ 07:02:
Ik ben van plan een red hongmi te kopen. Ik zoek een goedkoop toestel met touchscreen waar ik wat op kan internetten en met touch screen zodat ik chinese karakters kan invoeren en opzoeken in een woordenboek.

Ik hoor van een aantal mensen dat de Hongmi langzaam is met het openen van programma's en dat de touchscreen lag heeft. Weet niet of jullie hier ook last van hebben?

In de lokale shops is de prijs 1900 en 1200 yuan.
Van de bovenstaande problemen heb ik ik geen last. Daarnaast is langzaam subjectief want het kan van veel factoren afhangen. Je moet er geen zware 3D games op spelen want dat gaat niet vloeiend met deze Mediatek processor.

Als je onbekend bent met het kopen bij de lokale shops zou ik deze en Aliexpress (namaak) beter mijden en eerder voor de meer bekende shops (zie Topic start) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik koop de telefoon niet om te gamen dus verwacht niet veel problemen te hebben. Heb hem vandaag een aantal keer in mijn handen gehad en merkte geen vertraging ofzo.

De goedkoopste offline shop die ik hier in China kon vinden was 1089, de supermarkt Carrefour verkoopt hem voor 1100. Nu maar eens uitzoeken hoe ik het online kan kopen voor 799 yuan.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
Mooie Iphone-achtige case: http://www.xiaomiworld.co...er-for-xiaomi-hongmi.html

Gelijk 1tje besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

TVL

Heb net een orginele cover besteld voor +-12 Euro inclusief verzenden:
http://www.ibuygou.com/p-..._cover__red-5803-usd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op Antelife besteld, 'aanbieding' 17% off ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
hebben er meer mensen issues met de updater app dat die niet op de telefoon zit ondanks dat je ene echte exemplaar in handen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:06
theduke1989 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:18:
hebben er meer mensen issues met de updater app dat die niet op de telefoon zit ondanks dat je ene echte exemplaar in handen hebt?
Welke versie heb je? Die zit er inderdaad niet altijd op namelijk. Al moet instellingen --> over de telefoon --> systeemupdates er wel staan.

(zelf kom ik van versie 2.5, daar zat het niet op. Via de instellingen updaten werkte verder ook niet. Bij 5 inmiddels wel, dus was het alleen één keer handmatig updaten)

[ Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 09-04-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ynntk1.png

misschien helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Geen idee welke versie dat is, ziet er niet echt als miui uit..
Edit: laat maar, is een programma waar je dat uit haalt 8)7 Wat staat er bij instellingen, over de telefoon?

[ Voor 16% gewijzigd door Tonkey op 09-04-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Ik heb momenteel Stable ROM JHBCNBA13.0 maar JHBCNBA23.0 kom ik nergens tegen.

De multilanguage ROM die er ooit op zat wou niet bijwerken dus ik heb toen de recovery vervangen en daarna heb ik er de Stable ROM opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
for the details here are what pictures:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2cgxwrp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/29mnbsx.png

when i want to go in recovery mode, i get this:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14o5b88.jpg

and when i watch the IMEI/SN numbers on the phone and box they are the same.

is mijn bericht op de forums...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Ik kom geen ROM tegen met MIUI-5.3.21. Waar heb je deze Hongmi vandaan en heb je de shop/verkoper al benaderd?

Waarschijnlijk als jij de Updater start, wordt de ROM gedownload en na de herstart krijg je een fout bij het installeren ervan?

Ik zou anders er een andere recovery opzetten (afhankelijk of je multilanguage of Stable) wilt hebben en dan de updater proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb het gefixt door een multi-rom van xiaomi.eu erop te zetten via recovery mode

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4izwg2.png
.
Nu zit er gewoon de updater app bij enz en alles werkt na behoren hopelijk morgen ook als ik de update binnen heb gehaald.

Gekocht via Ali.....

Echter een nieuwe vraag
Hoe verwijder je de mi account? want die heb ik nu gewist maar al mijn nummers staan erop terwijl als het goed is alleen me moeder gmail account actief is . :(

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 11-04-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

theduke1989 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:47:
Echter een nieuwe vraag
Hoe verwijder je de mi account? want die heb ik nu gewist maar al mijn nummers staan erop terwijl als het goed is alleen me moeder gmail account actief is . :(
Mi Cloud opstarten - sign out - wachtwoord opgeven en dan delete from this device selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Misschien dat iemand dit weet?

Heb een Xiaomi Hongmi met een MIUI JHBCNBA25.0
Als ik naar het scherm : over de telefoon gaat en daar op de knop : systemupdates klikt dan schiet je terug naar het home scherm.
Het lijkt dus dat er iets met de updater niet goed gaat.
Iemand een idee wat er fout zou kunnen zijn?
Telefoon was standaard geroot en een staan een Chinese cwm recovery op.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 21:08 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Waarschijnlijk is de update.apk dan niet aanwezig, die normaal gesproken opstart als op systeemupdates drukt. Volgens mij is hier wel vaker voorbijgekomen dat ota-updates met de standaard rom niet werken, en je eerst handmatig moet flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dat probleem had ik dus ook, dan heb je een verkeerde rom erop gekregen.
Wat je moet doen is:

1. Download deze rom: http://celogeek.miuiandro...MA_JHBCNBA13.0_jb-4.2.zip en plaats deze op je interne/of sdcard

2. Zet je telefoon uit, en plaats hem in recovery-mode (volumeknop laag + aan/uit knop beide samen ingedrukt.en houd vast totdat je androidlogo ziet komen

3. wipe eerst alles voordat je de update vanuit de sdcard gaat doen.
En dan verhelpt het.

je krijgt bij deze nieuwe rom, een applicatie die ook updater heet, vanaf dat moment ga je alles updaten via die app. Alleen hongmi heeft geen wekelijkste updates, dus dit is waarschijnlijk de meest up-to-date rom ooit voor nu dan..l

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 13-04-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:27:
Waarschijnlijk is de update.apk dan niet aanwezig, die normaal gesproken opstart als op systeemupdates drukt. Volgens mij is hier wel vaker voorbijgekomen dat ota-updates met de standaard rom niet werken, en je eerst handmatig moet flashen...
Bedankt voor je input, weet alleen niet hoe ik dit handmatig moet doen.
Heb de telefoon nu 2 dagen in bezit en hij bevalt prima tot nu toe alleen dat dus de updater niet werkt en ik een chinese CWM recovery hebt.
Heb wel een eerder een custom rom ed. op een Samsung SII en Gio gezet en dat ging wel goed.
Waar ik een beetje huiverig voor ben is dat Chinese CWM recovery menu.
Deze had ik ook nog gevonden maar het menu wat ik heb in het Chinees ziet er toch anders uit.

http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/

Ben bang dat als het fout gaat ik hem brick en hem niet kan recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Hierboven staat ook al een mooie guide, en er is vast ook wel een engelse recovery beschikbaar. Bij mijn iOcean wel, en die zet je dan om je sd kaart, installeer je de 'mtk droidtools' app uit de playstore, en selecteer je om je recovery te flashen, waarna je de recovery.img van je sdkaart selecteert. Dan download je bovenstaande ROM zoals Theduke aangeeft en flash je die via de zojuist geïnstalleerde engelse recovery.

Dan zouden de systeemupdates in de instellingen het moeten doen, waardoor je dus die methode om te flashen eenmalig moet doen en daarna het via de instelingen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt "theduke1989" voor je info, toen ik een reply gaf op dutchgio had ik je reactie nog niet gezien vandaar.

"dutchgio" ook bedankt ik ga het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gelijk een probleem om mijn CWM recovery in Engels te krijgen waardoor mijn CWM recovery grafische niet correct was.

Meld het hier maar even zodat eventueel andere gebruikers die het zelfde krijgen en het als volgt kunnen oplossen.

Had mtk droidtools app geinstalleerd via playstore en een recovery.img bestand gedownload (het betrof een engelse CWM recovery versie).

Na reboot in recovery kreeg ik dus dit scherm.

http://xiaomi.eu/community/threads/english-cwm-for-xiaomi-hongmi-td-wcdma-bugs-in-some-versions-backup-dont-work.22953/page-6

Welke andere ik ook probeerde (versies CWM recovery) grafische ging CWM helemaal de mist in.

Iemand had het er over dat het eventueel een andere versie board probleem kan zijn.
Ik zelf weet niet waar dit door komt maar het kan zijn dat mijn telefoon een van de laatste nieuwe is omdat een hoop gebruikers van die Engelse CWM geen problemen ondervinden.

De oplossing die ze aandraagde was een stock Chinese versie te gebruiken maar dat vond ik geen optie omdat dan weer alles in het Chinees is en ik kon hem trouwens niet vinden ook.

Daarom heb ik maar TWRP recovery voor de Xiaomi Hongmi WCDMA erop gezet.

link: http://en.miui.com/thread-13092-1-1.html

Let op wel de goede versie (bij mij de WCDMA versie) download en deze installeer met mtk droidtools.
Na installatie geboot in recovery en toen alles weer ok maar dus wel een TWRP recovery die volledig touchscreen werkt.

In ieder geval kan ik weer recoveren :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 21:10 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
weten jullie toevallig hoe je kan zien of het een originele WCDMA red rice telefoon is?
Waaraan kan je dat zien? ik hoor dat je op Ali heel veel fakes hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

theduke1989 schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:23:
weten jullie toevallig hoe je kan zien of het een originele WCDMA red rice telefoon is?
Verschillen vind je hier maar dat overzicht is van november vorig jaar. Zou me niet verbazen als ze dit inmiddels verbeterd hebben.

Soms wil bij de Aliexpress modellen nog wel eens een andere SOC dan de 6589T in zitten en dat merk je pas als er een nieuwe ROM op wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem hier gekocht op Aliexpress.

http://www.aliexpress.com/item/Original-4-7-inch-Xiaomi-Red-Rice-Hongmi-WCDMA-phone-with-mtk6589t-Quad-Core-IPS-Dual/1326464432.html

Telefoon is orgineel en heb een paar keer contact gehad met verkoper :Iris
Dame is erg vriendelijk en reageert ook gelijk op je vragen.
Heeft ook een hoog cijfer qua reviews.

Ze stuurde de telefoon op met omschrijving : Repaired Phone 20$,-

Heb hem nu een paar dagen in mijn bezit maar tot nu toe totaal geen spijt ervan.
Voelt goed aan, is snel en totaal geen lag en het scherm is erg mooi.

Die MIUI interface is heel erg mooi vind ik persoonlijk en ziet er strak uit.
Gps ook prima, ik heb hem nu al 1 dag en 7 uur op batterij draaien en hij zit nog op 55% capaciteit.
En dat toch naar redelijk gebruikt.
Ik gebruik vaak BT van de telefoon om muziek te steamen naar mijn headset die in mijn helm zit als ik motor rijd.
Ik had hiervoor een Samsung SII die ook wel goed was maar deze Xiaomi Red Rice is veel beter.
Omgerekend (dollar-euro) heb ik er 130,- euro voor betaald.
Al met al zeer tevreden :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 15:53 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Je ziet het vaak aan de schermresolutie. Maar dan moet je hem wel in de handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
Zo juist de 3de Redmi binnen. Na update geprobeerd te rooten. Lukt niet met VROOT en ook niet met Frameroot.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnix44
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-01-2022
Heb gisteren mijn Xiaomi Red Rice ontvangen.

Na het flashen van rom JHBCNBA25 naar JHBCNBA13 was het terug nodig te rooten.
Dit deed ik met gebruik van:
TWRP Recovery 2.5.0.0 + root-stable.zip en webpagina: http://en.miui.com/thread-17437-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds paar dagen ook dit toestel in gebruik en wat een verademing tov de iPhone die ik hiervoor had!

GPS is zeer goed en de interface is ook zeer intuïtief.
Lekker formaat scherm ook.

Lukt me alleen nog niet om te pairen met mijn parrot kit, maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Ik heb me ook net eentje laten bezorgen, kom van een Lenovo S750, kwaliteit van het toestel lijkt me al top.
GPS al uitvoerig getest in de wagen, is praktisch een instant lock hier. Het geluid vind ik wel wat aan de lagere kant qua volume, qua kwaliteit is het wel ok.
Iemand hier een idee wat ik hier het beste aan doe (via mtk droidtools ofzo verhogen?)

Verder ben ik benieuwd welke rom jullie adviseren, hoewel de stock bij mij al Multilang is dankzij Mixeshop, enkel nog niet geroot. maar dit komt wel.

enige hints tips die ik nog hoef te weten?

Ahja nog iets raars ontdekt, als ik via de bluetooth headset opgebeld word heb ik soms (meestal niet) dat hij in men headset al belt en overgaat, maar dat de gsm zijn ringtone enkele secs later pas begint.

Heb dit niet altijd, dus ook geen idee waar ik dit moet gaan zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Robinator op 22-04-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin-sips2 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:25:
Ik heb me ook net eentje laten bezorgen, kom van een Lenovo S750, kwaliteit van het toestel lijkt me al top.
GPS al uitvoerig getest in de wagen, is praktisch een instant lock hier. Het geluid vind ik wel wat aan de lagere kant qua volume, qua kwaliteit is het wel ok.
Iemand hier een idee wat ik hier het beste aan doe (via mtk droidtools ofzo verhogen?)

Verder ben ik benieuwd welke rom jullie adviseren, hoewel de stock bij mij al Multilang is dankzij Mixeshop, enkel nog niet geroot. maar dit komt wel.

enige hints tips die ik nog hoef te weten?

Ahja nog iets raars ontdekt, als ik via de bluetooth headset opgebeld word heb ik soms (meestal niet) dat hij in men headset al belt en overgaat, maar dat de gsm zijn ringtone enkele secs later pas begint.

Heb dit niet altijd, dus ook geen idee waar ik dit moet gaan zoeken.
Interessant. Mijne is al geroot geleverd namelijk.
Heb MIUI-JHBCNAL25.0 ROM (Standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
duurt wel erg lang met de updates van Red Rice, bij Xiaomi had je nog wekelijkse updates.
Bij Red rice wanneer ze het willen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Bij de Stable ROMS op de Hongmi was het gemiddeld 1 keer per maand maar sinds de Kerst lijkt de frequentie wel 1 keer per kwartaal. Had graag gezien dat ze het dual sim management in de instellingen zouden aanpassen zoals het ook op andere Mediatek toestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:54:
[...]

Interessant. Mijne is al geroot geleverd namelijk.
Heb MIUI-JHBCNAL25.0 ROM (Standaard)
Ik kreeg deze ook vandaag binnen, geen meerkosten douane oid
Root en internationaal
Geen overvloed aan chinese programma's ( 2 vooralsnog, die gewoon te verwijderen waren )

Een rode besteld, met daarbij los geleverd een zwarte back ( niet om gevraagd )
Geen accu in de verpakking, dus gelijk aan, maar helaas ....
ze hadden de accu intern afgeschermd met een plakbandje.

Toestel voel solide aan, en heeft de omvang van een S4 ( al is die wel lichter )

Nu op de lader, vanavond eens mee prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Opgelet: als je een theme installeert met Chinese tekst op het lockscreen, pas dan je lockscreen aan en verwijder de karakters, anders krijg je een crash wanneer je je telefoon lockt. Dit ongedaan maken is een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavic
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 18:22
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:33:
[...]

Ik heb hem hier gekocht op Aliexpress.

http://www.aliexpress.com/item/Original-4-7-inch-Xiaomi-Red-Rice-Hongmi-WCDMA-phone-with-mtk6589t-Quad-Core-IPS-Dual/1326464432.html

Telefoon is orgineel en heb een paar keer contact gehad met verkoper :Iris
Dame is erg vriendelijk en reageert ook gelijk op je vragen.
Heeft ook een hoog cijfer qua reviews.

Ze stuurde de telefoon op met omschrijving : Repaired Phone 20$,-

Heb hem nu een paar dagen in mijn bezit maar tot nu toe totaal geen spijt ervan.
Voelt goed aan, is snel en totaal geen lag en het scherm is erg mooi.

Die MIUI interface is heel erg mooi vind ik persoonlijk en ziet er strak uit.
Gps ook prima, ik heb hem nu al 1 dag en 7 uur op batterij draaien en hij zit nog op 55% capaciteit.
En dat toch naar redelijk gebruikt.
Ik gebruik vaak BT van de telefoon om muziek te steamen naar mijn headset die in mijn helm zit als ik motor rijd.
Ik had hiervoor een Samsung SII die ook wel goed was maar deze Xiaomi Red Rice is veel beter.
Omgerekend (dollar-euro) heb ik er 130,- euro voor betaald.
Al met al zeer tevreden :)
Dag Yoda748
Ik denk er sterk over na om ook bij Iris een hongmi te kopen.
Heb je er een andereROM op gezet of was de originele al een multilanguage versie en beschikt deze nu ook echt over 900Mhz 3G? Dit is namelijk één van mijn motiveringen om deze te kopen. Anders zou ik eigenlijk liever een stock-android toestel zoeken met vergelijkbare specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
volgens mijn toestel beschikt ie over een 900 mhz band, en ik woon in België, kweet niet of mijn provider "mobile vikings" over deze frequentie werkt.

De Hongmi is echt een aanrader, ik heb de stock multilang versie van miui en die draait vlekkeloos.
gekocht bij Mixeshop en via DHL laten shippen, 7werkdagen moeten wachten, geen extra kost, dus was een totaalprijs van 152 euro.

Verder ben ik hier benieuwd naar wat ideën wat betreft bescherming, ik heb een rubber case, maar vind dat deze niet goed aansluit bij de hongmi, vooral niet aan de zijkanten, zou zo'n alu case iets degelijks zijn? ik zou hem zo rugged mogelijk willen maken, maar niets van Flipcases of pouches ofzo, daar word ik gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavic
Grappig,
ik zit ook bij mobile vikings en die maken gewoon gebruik van het netwerk van base maar ik vind weinig info over hun dekking (bij mobile vikings wel gevonden) de daarbij gehanteerde frequenties.
Waar de 900 Mhz me het meest voor aanspreekt is de hogere penetratie in gebouwen.

Als ik een toestel koop zonder 4G dan wil ik wel dat het een goed bereik heeft voor 3G in zoveel mogelijk situaties want ik be niet van plan om binnen 1 jaar een nieuw toestel te kopen. Mijn huidige LG gaat al 3 en half jaar mee. Ik verwacht dan ook dat een nieuwe minstens twee jaar mee kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pavic op 24-04-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

robin-sips2 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:43:
Verder ben ik hier benieuwd naar wat ideën wat betreft bescherming, ik heb een rubber case, maar vind dat deze niet goed aansluit bij de hongmi, vooral niet aan de zijkanten, zou zo'n alu case iets degelijks zijn? ik zou hem zo rugged mogelijk willen maken, maar niets van Flipcases of pouches ofzo, daar word ik gek van.
Ik heb een originele TPU case van Xiaomi en die sluit iets beter aan dan de naamloze die erbij zat. Ik heb ook een alu case maar door de rechte randen wordt de Hongmi aan de zijkanten 1 cm breed. Houdt wel beter in de hand dan met de afgeronde hoeken van de standaard back cover.

Mocht je nog een alu case zoeken heb er 1 staan in de V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
hoe is de camera kwaliteit van het toestel?

waarom heeft iedereen hier het over wcmda ipv 3g. ik neem aan dat er gewoon een 3g versie voor ons beschikbaar is? mijn jiayu g3 kan wel eens vervangen worden en dit lijkt me een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dezejongeman schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:39:
hoe is de camera kwaliteit van het toestel?

waarom heeft iedereen hier het over wcmda ipv 3g. ik neem aan dat er gewoon een 3g versie voor ons beschikbaar is? mijn jiayu g3 kan wel eens vervangen worden en dit lijkt me een goede kandidaat.
Omdat WCMDA "onze" frequentie's" bevat, en de chinese 3G TCDMA is
Dus je moet er naar kijken bij het bestellen, anders heb je een toestel wat op max. 384kb data kan verzenden/ontvangen

De camera is prima, helder en vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Chocoball schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:56:
[...]

Ik heb een originele TPU case van Xiaomi en die sluit iets beter aan dan de naamloze die erbij zat. Ik heb ook een alu case maar door de rechte randen wordt de Hongmi aan de zijkanten 1 cm breed. Houdt wel beter in de hand dan met de afgeronde hoeken van de standaard back cover.

Mocht je nog een alu case zoeken heb er 1 staan in de V&A.
waar heb je de TPU case gekocht? xiaomiworld? ik zou iets willen dat men schermrand iets of wat beschermd en dus inderdaad beter aansluit rondom de randen. Alu case ben ik precies niet zo een fan van, lijkt me de ideale situatie om u verbinding van wifi en gsm te verminderen, niet?

bedankt alvast voor de reactie, ik ben er echt blij mee met die Hongmi, presteert ongeloofelijk goed, en wat een optie's om te customizen :D
Enkele screenprotectors en een TPU case en ik kan er tegenaan voor het komend jaar (en hopelijk langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

TVL

Ik vind een TPU eigenlijk zonde om een mooi toestel mee te bedekken. Heb gewoon een extra backcover gekocht met een leuk kleurtje voor 12 Euro en een orginele screenprotector. Met een TPU vind ik de knopjes ook wat slechter in te drukken.
http://www.ibuygou.com/p-..._cover__red-5803-eur.html

Weet iemand of er voor de Hongmi nog een update naar Kitkat komt? Heb nu nog V5 maar zie wel dat er een V13 Stable versie is. Kan ik die installeren zonder gegevens verlies? Moet je daarna weer rooten? Gebruiken jullie TWRP of CWM?

[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 25-04-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik gebruik twrp en heb volgens mijn Hongmi de laatste stable multilang, deze is MIUI-JHBCNAL5.0

verder heb ik een irritant probleem dat ik wat hulp bij kan gebruiken, ik heb een exchange mail geconfigureerd in de stock email app. als ik stock notifications neem is er geen probleem, maar zodra ik een custom notification neem zoals eentje die ik download via miui zelf, dan speelt hij deze niet af, maar gewoon de stock notification sound.

ik word hier wel effe gek van, ben me er rot achter aan het zoeken, vind ook niks op google of wat dan ook.

iemand hier die dit eventueel mee kan testen, want heb geen zin om een factory reset te doen, om er dan achter te komen dat dit toch niet helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pavic schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:34:
[...]

Dag Yoda748
Ik denk er sterk over na om ook bij Iris een hongmi te kopen.
Heb je er een andereROM op gezet of was de originele al een multilanguage versie en beschikt deze nu ook echt over 900Mhz 3G? Dit is namelijk één van mijn motiveringen om deze te kopen. Anders zou ik eigenlijk liever een stock-android toestel zoeken met vergelijkbare specs.
Hallo Pavic,

Orgineel was het al een multilanguage versie, betreft 3G staat wel in de specs : WCDMA 900/2100

Standaard was de telefoon ook geroot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xpDbCj7.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N723sFs.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 10:21 . Reden: foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavic
Nice,

Heb je nog veel moeten instellen, installeren enzo... nadat je hem ontvangen had?
ik heb hem gisteren besteld en blijkbaar is hij ondertussen verzonden. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren om maar niet te spreken van eventuele douanetoestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee eigenlijk niet, alleen natuurlijk je eigen dingen.

Het duurde bij mij 2 weken voordat hij binnen was en geen extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

robin-sips2 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:42:
[...]
waar heb je de TPU case gekocht? xiaomiworld? ik zou iets willen dat men schermrand iets of wat beschermd en dus inderdaad beter aansluit rondom de randen. Alu case ben ik precies niet zo een fan van, lijkt me de ideale situatie om u verbinding van wifi en gsm te verminderen, niet?

bedankt alvast voor de reactie, ik ben er echt blij mee met die Hongmi, presteert ongeloofelijk goed, en wat een optie's om te customizen :D
Enkele screenprotectors en een TPU case en ik kan er tegenaan voor het komend jaar (en hopelijk langer)
Mijn TPU case komt via de Tmall shop van Xiaomi vandaan maar zal vast wel bij xiaomiworld of ibuygou te krijgen zijn.

De TPU case gaat het over de schermrand en in combinatie met een screenprotector kan er weinig gebeuren. De zijtoetsen worden ook door deze TPU case beschermd maar zijn goed te gebruiken. Heb een foto toegevoegd zodat je een idee krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://chinamobiles.org/attachments/20140120_065330-custom-custom-mobile-jpg.41280/?temp_hash=a846bd79ed5d2c1c4daea8f99e5833b9
De alu case die ik heb is geheel van kunstof en alleen het achterplaatje is van aluminium maar dat heeft geen effect op het bellen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/802260.big.jpgAfbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/802255.big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Ik heb het hele topic doorgeploegd (26 pagina's :) ) , maar ben nergens een negatieve reactie m.b.t. GPS tegen gekomen. Klopt dat? Werkt GPS altijd goed? Als dat zo is ga ik een HongMi aanschaffen!

Zijn er nog suggesties voor cases? Behalve dan de case hier vlak boven. Zie op internet veel aanbod. Vooral bedoeld om schermbreuk bij vallen te voorkomen. Moet goed (aan)sluiten en er bovendien aardig uitzien.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
De case zoals bovenstaand vervangt je huidige achterkant, of het dus een extra bescherming is is dus de vraag.

Gps werkt overigens geweldig, zelfs binnen geweldig snel signaal (duurt geen minuut). Is bij mij nog nooit uitgevallen, is ook precies dus navigatie weet ook waar je bent zodat hij niet continu van weg wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 22:12
In ons gezin hebben we 3 Hongmi's, na de update Redmi's en allen direct een fix ook met internet uit, dus puur op de gps module. Kan alleen maar positief zijn, ook fijne launcher. Misschien niet geschikt voor zware games, maar daar maak ik geen gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40
Ik gooi hier maar even een (domme) vraag,
Ik draai nu een miui rom, maar ik krijg het niet voor elkaar om apps van foon naar sd te verplaatsen, Heb meerdere zogenaamde apps 2 sd app.geprobeerd, maar lukken doet et nie.
Iemand een suggestie?

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 29-04-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
krissie100 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:05:
Ik gooi hier maar even een (domme) vraag,
Ik draai nu een miui rom, maar ik krijg het niet voor elkaar om apps van foon naar sd te verplaatsen, Heb meerdere zogenaamde apps 2 sd app.geprobeerd, maar lukken doet et nie.
Iemand een suggestie?
Link2sd ook geprobeerd ?
Deze werkte bij mij wel op V5 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
jobr schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:52:
[...]

Link2sd ook geprobeerd ?
Deze werkte bij mij wel op V5 rom.
thx it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is de beste manier om de hongmi te versturen, om bepaalde kosten te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik heb altijd DHL gebruikt bij mixeshop, deze zetten er refurbished phone op. heb nog geen enkele keer extra kosten moeten betalen. (belgische douane)
Levertijd om en bij de 7 werkdagen.

Dit is persoonlijke ervaring met een 4tal gsm's al zo gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:27:
wat is de beste manier om de hongmi te versturen, om bepaalde kosten te vermijden?
Of gewoon kopen in NL, dan weet je zeker dat er GEEN extra kosten bij komen. :)
..of bedoel je dat niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:01:
[...]

Of gewoon kopen in NL, dan weet je zeker dat er GEEN extra kosten bij komen. :)
..of bedoel je dat niet? :D
Tja, die "extra kosten" zitten dan al in het product, plus de gewenste winst van de webshop.
De douanekosten heb ik op dat moment niet zo'n probleem mee, maar een NL webshop die (teveel) aan zijn eigen winsten denkt, is meer mijn issue

Regelmatig zie ik "china-products" 5 tot 10x over de top gaan, alleen maar omdat men gelooft in de onwetendheid van de klant.
autoladers die 0.99$ kosten op ebay, die hier 3.95€ excl 4.95€ verzendkosten moeten opbrengen ?
Als je zo'n ebayshop een mail stuurt, dat je 50 van die adapters wilt bestellen á 0.49$, dan nemen ze de verzendkosten er nog bij ook.

Dan neem ik het risico wel, en bestel bij een goede chinees, en betaal de invoerkosten ( max. 25€ op een RedRice ) er wel bij.

Mijn bestelling was 173$, en op het groene briefje stond dit ook netjes vermeld, er zat geen douanekosten / invoer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onroptemraakle schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:24:
Ik koop de telefoon niet om te gamen dus verwacht niet veel problemen te hebben. Heb hem vandaag een aantal keer in mijn handen gehad en merkte geen vertraging ofzo.

De goedkoopste offline shop die ik hier in China kon vinden was 1089, de supermarkt Carrefour verkoopt hem voor 1100. Nu maar eens uitzoeken hoe ik het online kan kopen voor 799 yuan.
FYI, ik ben vanmiddag bij de Carrefour (Beijing) geweest, daar was-ie 899.

Helaas hadden ze niet de WCDMA :+ (Begrijpelijk, maar het was te proberen :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Voor wie interesse heeft bij prcfrog.com zijn er nog 16 WCDMA Hongmi toestellen voor $159,99 te krijgen. Ook zit er tijdsduur op de actie, op moment van schrijven zijn er nog minder dan 52 uur te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
Voor $1 meer te koop bij 1949deal: http://www.1949deal.com/x...-hd-ips-screen-black.html

Welke verkoper is betrouwbaarder? Wie ervaring?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 12-09 16:18
Michel 023 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:09:
Voor $1 meer te koop bij 1949deal: http://www.1949deal.com/x...-hd-ips-screen-black.html

Welke verkoper is betrouwbaarder? Wie ervaring?
Volgens mij zijn er goede ervaringen van anderen als ik deze en andere topics lees. Ook bij bijv. www.to2c.com. Je kan ook kiezen voor DHL voor snellere levering ipv de gratis shipment.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel sinds kort binnen. Besteld via http://dhl.to2c.com/xiaomi-hongmi-red-rice-dhl.html. De bestelling gedaan op 27 april en 2 mei was het toestel binnen. Via DHL laten leveren. Toestel is door to2c voorzien Google frame en root en voorzien van meertalige ondersteuning. Het meeste is al vertaald in het nederlands, maar nog niet alles. MIUI versie MIUI-JHBCNAL25.0. Android 4.2.2HM2013023. Iemand een idee hoe een betere nederlandstalige versie erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, even een topicreport aangemaakt voor een titelchange, gezien de internationale versie niet Red Rice, maar Redmi heet :P Zat me er al een tijdje aan te ergeren :+

Wat draait men op hun Redmi, trouwens, MIUI of AOSP of iets anders?
Is er veel snelheidsverschil tussen MIUI en AOSP?

En begrijp ik het goed dat er op de WCDMA-versie MIUI in Chinees en Engels staat? Of alleen Chinees en moet je een multilang hebben voor Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik kreeg hem van Antelife, geroot en internationaal, de CNAL25 versie
Enige wat ik gedaanheb is via Titanium wat chinese services verwijderd ( twitter en filemanager ) en er Nova opgezet als launcher

Toestel is in gebruik bij de oudste zoon, die hem prima in NL taal kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 12:59
leuke aanbieding of is deze niet te vertrouwen ?

http://www.banggood.com/H...-Smartphone-p-907410.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
absoluut te vertrouwen, maar geen goede aanbieding, zie
www.1949deal.com/xiaomi-r...-hd-ips-screen-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Stom van me zat $ met euro's te vergelijken. Ik ga hem bij 1949 bestellen ;-) even coupon code zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
Dus twee dollar gezakt in prijs. :)
Gisteren voor $161 bij 1949deal gekocht. 8)7

Wie nog goede suggesties voor een bumper en een cover die aan de achterkant de backcover vervangt en daaraan vast met aan de voorkant een flip om de screen te beschermen

Kan alleen covers met een flipsysteem die los over de achterkant gaan.
Daardoor wordt de telefoon natuurlijk weer wat dikker.
Zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.ebay.com/itm/K...&var=&hash=item35ca9a46ea
(prachige foto's overigens, die levensstijl krijg je er gratis bij >:) )

Van deze ben ik niet zeker hoe die bevestigd wordt: over de backcover of als vervanging van de backcover: http://www.banggood.com/N...aomi-Hongmi-p-917734.html

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Michel 023 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:58:

Van deze ben ik niet zeker hoe die bevestigd wordt: over de backcover of als vervanging van de backcover: http://www.banggood.com/N...aomi-Hongmi-p-917734.html
Over de back cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim10000
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Ook ik heb een hongmi 2-5 besteld bij antelife(165 dollar) ter vervanging van mijn antieke wildfire s! Erg nieuwsgierig naar het toestel natuurlijk. Ook of het me gaat lukken om de multi language erop te krijgen...

Klopt het dat ik dan gewoon het multi language pakket kan downloaden en op sd zetten en vanuit de telefoon met de updater app kan laden? Of is dit te makkelijk gedacht? Heb verder hierin nog geen ervaring met rooten en flashen oid... Het zal natuurlijk jammer zijn dat ik de telefoon onbruikbaar maak door een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utreg88
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:27
Beste tim10000,
Aangezien ik ook even moest zoeken, heb ik even op een rijtje gezet wat ik gisteren heb gedaan.
Het is vrij makkelijk, maar lees wel even alles heel goed door.
Dan kan het eigenlijk niet mis gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik al veel ervaring heb met TWRP / Rooten, dus dat maakte het misschien ook makkelijker.

In ieder geval, bij deze wat info.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Grs.

Eerst heb ik gechecked of ik wel een origineel model heb, want het blijft China... :-)
Dit heb ik gedaan via:
http://www.spemall.com/fo...pid-identification-guide/

Rooten heb ik gedaan via deze pagine:
http://en.miui.com/thread-17437-1-1.html
Je kunt in je opties van je tel kijken welke type je hebt.

Ik heb de ROM van deze pagina genomen:
http://xiaomi.eu/community/threads/4-4-25.24187/
Onder de 1e lijst vind je 2 links van de Xiaomi Hongmi/Redmi.
Ik heb voor de WCDMA stable 13.0 Multilang gekozen.

[ Voor 0% gewijzigd door utreg88 op 06-05-2014 12:59 . Reden: Spelfoutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Voor wie zich al wagen wil aan de WCDMA versie van de Hongmi 1S. Hij is te koop bij Spemall voor $169.

Specificaties van de 1S: Snapdragon 400 1.6Ghz (quad-core MSM8628), Adreno 305 GPU, 1GB RAM, 8GB ROM, 4.7" 720p display, 2000mAh batterij, 8MP f2.2 camera en MIUI v5 Android 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Ook op aliE is deze te koop echter er zijn er maar 2 met een geode feedback.

http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140506043545

of op merimobiles alleen hier is het pre order en zij hebben geen idee wanneer ze kunnen leveren, al dus de sales person ;-(
http://www.merimobiles.co...rision-8gb_p/meri8522.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:31:
Voor wie zich al wagen wil aan de WCDMA versie van de Hongmi 1S.
Het enige verschil is de grotere ROM, als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
en een snapdragon voor de toyota rijders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim10000
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
utreg88 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:19:
Beste tim10000,
Aangezien ik ook even moest zoeken, heb ik even op een rijtje gezet wat ik gisteren heb gedaan.
Het is vrij makkelijk, maar lees wel even alles heel goed door.
Dan kan het eigenlijk niet mis gaan.
Ik moet wel zeggen dat ik al veel ervaring heb met TWRP / Rooten, dus dat maakte het misschien ook makkelijker.

In ieder geval, bij deze wat info.
Hoop dat je er iets aan hebt.

Grs.

Eerst heb ik gechecked of ik wel een origineel model heb, want het blijft China... :-)
Dit heb ik gedaan via:
http://www.spemall.com/fo...pid-identification-guide/

Rooten heb ik gedaan via deze pagine:
http://en.miui.com/thread-17437-1-1.html
Je kunt in je opties van je tel kijken welke type je hebt.

Ik heb de ROM van deze pagina genomen:
http://xiaomi.eu/community/threads/4-4-25.24187/
Onder de 1e lijst vind je 2 links van de Xiaomi Hongmi/Redmi.
Ik heb voor de WCDMA stable 13.0 Multilang gekozen.
Bedankt voor je uitleg!!! Zal inderdaad eerst maar even kijken of ie niet fake is :/ maar neem aan dat antelife toch wel echten verkoopt...Had ook al ergens gelezen dat mensen een hongmi hadden gekocht bij antelife en dat deze al een multi language rom had?! Wacht maar af hoe en wat ;) Hij moet eerst nog verstuurd worden staat al vanaf 2-5 op processing.... Wachten duurt lang !! |:(

Denk dat t wel goed gaat komen als ik de uitleg volg, eens moet immers de eerste keer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
krissie100 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:51:
en een snapdragon voor de toyota rijders ;)
Oh, verhip, inderdaad een Snapdragon, ipv een Mediatek. Interessant!

Zijn er ergens benchmarks te zien over deze chips?

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 06-05-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuseer, mensen,
ik ben een niet-tweaker.pardon. Ik bezit een buizenversterker en een platenspeler omdat ik het mooier vind klinken en ik rijd een oude mercedes diesel omdat er geen computer in zit en het ding dus daarom betrouwbaar is. Ik heb een apple computer omdat ie "het gewoon doet, en "geen virussen krijgt" en ook een iphone, omdat ik het ding niet hoef te "tweaken" voordat ie het doet.
Ik heb daar simpelweg niet het type brein noch de tijd voor. na lang zoeken kwam ik erachter dat een mercedes met een 5 cylinder diesel motor de betrouwbaarste auto is op aarde en een apple de betrouwbaarste computer.
gek genoeg kocht ik een red rice. en, uiteraard doet het ding het voor geen meter. zo ben ik nu in frankrijk en kocht een locale lebara sim kaart. werkte uiteraard meteen prima, 3g internet op mn iphone 4s. maar in de red rice niet.
want? chinees, dus raar? apn? is dit eigenlijk wel een goede telefoon of gaat ie een hoop tijd en achter een computer zitten kosten? "rooten"? dingen moeten veranderen voordat andere dingen werken en je uiteindelijk iets hebt dat bijna net zo gebruiksvriendelijk is als apple maar dan minder snel?
ik wil in feite gewoon een iphone met 2 sim kaarten. liefst 4G natuurlijk, is dit niet te doen, iphone os eroverheen?

zo niet, bied ik bij deze mijn 12 uur (gefrustreerd) gebruikte red rice te koop aan.
wvdputte@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
Mobiel internet kan volgens mij maar op 1 van de 2 SIM kaarten (al weet ik dit niet 100% zeker). 4G ondersteund de telefoon niet, en iphone OS kan ook zeker niet. APN instellingen zou je kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die kans is er. Er zijn twee versies van de redmi, een Chinese versie met "TD-CDMA"-technologie voor 3G en een internationale versie met "W-CDMA"-technologie voor 3G.
4G zit er sowieso niet op.

En dit had je dit zelf kunnen weten, natuurlijk. Je koopt toch ook geen benzine-auto als je op diesel gaat rijden? ;)

Verder hoef je niet te rooten of tweaken of wat-dan-ook en is het een prima telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 07-05-2014 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:59:
[...]
Die kans is er. Er zijn twee versies van de redmi, een Chinese versie met "TD-CDMA"-technologie voor 3G en een internationale versie met "W-CDMA"-technologie voor 3G.
4G zit er sowieso niet op.

En dit had je dit zelf kunnen weten, natuurlijk. Je koopt toch ook geen benzine-auto als je op diesel gaat rijden? ;)

Verder hoef je niet te rooten of tweaken of wat-dan-ook en is het een prima telefoon.
Ik was al afgehaakt toen ik zag "apple omdat geen virus", ik las "jullie schuld, dat het mij nu niet lukt"
Sorry ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach gut. Ik heb ook een pc hoor, zo'n kleine draagbare met een hdmi uitgang. Kijk, het is nu eenmaal zo dat apple computers simpelweg beter zijn dan PC's in stabiliteit en duurzaamheid. De prijs is het bewijs, nietwaar? Marktwerking liegt niet. Zelfs uber gierige en zuinige mensen zoals nederlanders ("waar is ie het aller goedkoopst?" lijkt het onderwerp van het topic te zijn) kopen massaal apple vanwege betrouwbaarheid, stabiliteit, snelheid, design en gebruiksgemak. Kort gezegd, als gebruiker van apple producten ben je wat meer gelimiteerd, maar over het algemeen maakt dat de apple gebruikert niet uit daar hij/zij liever geen tijd aan het tweaken van het product zelf wil of kan besteden... (beeldschermwerk)
Het is natuurlijk ook veel hipper om een apple product in je lederen holster aan de broeksriem te hebben hangen, dat weet iedereen. Zelf heb ik er een ipad mini hangen. bij het zitten is dit soms ongemakkelijk.

Maar inderdaad, na het proberen van verschillende apn's doet het ding het nu, en na een half uur had ie zelfs een gps fix! Geweldig. Ik had ondertussen een kaart van de omgeving gekocht, wat ook prima werkt. Ik neem aan dat dit probleem te verhelpen is door middel van lang zoeken en uiteindelijk een app vinden die het "verbeterd"?

Liefs,
Wim.
FreshMaker schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:05:
[...]

Ik was al afgehaakt toen ik zag "apple omdat geen virus", ik las "jullie schuld, dat het mij nu niet lukt"
Sorry ....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mottert
  • Laatst online: 28-01 17:15
Beste "Wim". Ik denk niet dat deze "smartphone" "geschikt" voor jou is. Ik snap sowieso niet waarom je een Chinese telefoon koopt als je alleen maar iOS gewend ben. Begin dan met een Europese Android smartphone om te kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:34:
en na een half uur had ie zelfs een gps fix! Geweldig.
Na een half uur al??? Heldere hemel waarschijnlijk...

Voor de rest: geeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
*kuch *kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
@Anundus, bedankt voor de titelwijziging ;)

I.v.m. een aantal reviews ben ik de laatste tijd nogal aanwezig, maar doordat de Hongmi 1S nu ook al te koop is bij een aantal webshops voor zo'n € 139 euro, is het wel goed om dit topic weer in de gaten te houden.

Ik ben overigens wat meer afwezig vanwege de review van een Mifi router, Xperia Z1 compact en sinds vorige week heb ik de Xiaomi MiWifi ontvangen die ik voor de 15e af probeer te hebben.
15 mei heeft Xiaomi namelijk een aantal belangrijke gebeurtenissen die ze bekend maken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, alle telefoons zijn chinees. deze lijkt het meest op ios. dit waarschijnlijk vanwege het feit dat de eigenaar van het bedrijf een soort steve jobs fetish heeft. hij kleedt zich zelfs hetzelfde. heb m nu redelijk aan de praat moet ik zeggen, dit uiterst grote ding. het ging my vooral om dual sim. helaas doet ie het in de USA niet. althans, geen 3G op AT&T netwerk. daar kocht ik m voornamelijk voor. verder best een aardige telefoon, jammer dat ie steeds vanzelf aangaat in de broekzak. (Mijn vriendin heeft na m'n fanny pack nu ook m'n telefoon-holster weggegooid)
mottert schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:56:
Beste "Wim". Ik denk niet dat deze "smartphone" "geschikt" voor jou is. Ik snap sowieso niet waarom je een Chinese telefoon koopt als je alleen maar iOS gewend ben. Begin dan met een Europese Android smartphone om te kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bleek, op alleen de sattelieten doet ie het nauwelijks. (Iphone wel) met het gsm netwerk erbij is de fix sneller. binnen een minuut. net genoeg om je kaart tevoorschijn te halen!
sandroe123 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:12:
[...]

Na een half uur al??? Heldere hemel waarschijnlijk...

Voor de rest: geeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verkoop die telefoon lekker, je bent teveel gehecht aan je eigen waardevolle iPhone.

Met elke post komen meer problemen, en aanduidingen dat IOS beter is.
Het is GEEN IOS, je hebt een telefoon gekocht omdat hij lekker goedkoop was ( waar je zelf ook tegen aan schopte ) met de verwachting dat je er een rubbertegel ervaring bij krijgt.

Ik heb hier een toestel wat direct na ontvangst een gpsfix krijgt ( binnen en buiten ) met of zonder wifi / gsmlocatie
De belgische Mobile Vikings, Franse Orange en Bouygues werken allemaal direct.
na inzetten van de simkaart, krijg ik een sms met instellingen
Gezien je eerdere uitlatingen wilde ik je al afschrijven als troll, en niet meer reageren, maar als je dan ook nog onwaarheden verkondigen gaat, kan ik het niet laten, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een dwangmatige reactie dus, begrijp ik?

Ik tracht slechts uit te vinden of deze telefoon het waard is om tijd in te steken. IOS is uiteraard beter, want stabieler. en mn iphone houdt ik natuurlijk, waarom zou ik m wegdoen? Ik kocht deze niet omdat ie goedkoop kost, maar vanwege de dual sim en het feit dat de bouwers ervan een iphone trachtten na te maken. dat leek me wel interessant eens te zien, te proberen. geld heb ik genoeg, een paar euro meer of minder voor een extra telefoon maakt me niet zoveel uit.
zoals gezegd, heb het ding redelijk aan de praat, echter het is traag, en dan ineens weer snel, en gps is onbetrouwbaar, doet het soms gewoon echt niet. gesprekken vallen uit. in de dagen dat ik m aan het uitproberen ben vind ik het simpelweg niet bepaald een goede telefoon. (dat is dus mijn persoonlijke mening, daar heeft iedereen recht op)
met dezelfde sim en dus bereik in mijn iphone is zelfs het internet stukken sneller, wat vreemd is want allebei 3G.

mijn excuses, ik dacht hier wat feedback te kunnen vinden, maar kennelijk worden mensen kwaad van apple gebruikers? Ik probeer ze ook te vermijden hoor, die hippe zieligerds met baard en iphone, fixie fiets eventueel met zonder remmen. echter het product Apple is gewoon goed. daar ken je niet omheen.

voor de goede orde, mijn red rice is een:

HM 1W met android 4.2.2 HM2013023
MUI versie: MIUI-JHBCNAH4.0
quad core 1.5GHz
FreshMaker schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Verkoop die telefoon lekker, je bent teveel gehecht aan je eigen waardevolle iPhone.

Met elke post komen meer problemen, en aanduidingen dat IOS beter is.
Het is GEEN IOS, je hebt een telefoon gekocht omdat hij lekker goedkoop was ( waar je zelf ook tegen aan schopte ) met de verwachting dat je er een rubbertegel ervaring bij krijgt.

Ik heb hier een toestel wat direct na ontvangst een gpsfix krijgt ( binnen en buiten ) met of zonder wifi / gsmlocatie
De belgische Mobile Vikings, Franse Orange en Bouygues werken allemaal direct.
na inzetten van de simkaart, krijg ik een sms met instellingen
Gezien je eerdere uitlatingen wilde ik je al afschrijven als troll, en niet meer reageren, maar als je dan ook nog onwaarheden verkondigen gaat, kan ik het niet laten, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik hoop dat je een troll bent? Je kan hier gerust feedback en antwoorden krijgen, maar dit topic gaat over de Hongmi/Redmi en niét over je iPhone. Ipv dat toestel de hemel in te prijzen kan je maar beter wat research doen waarom je toestel niet deftig werkt. Heb je wel een legit toestel en geen neppert?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:30:

HM 1W met android 4.2.2 HM2013023
MUI versie: MIUI-JHBCNAH4.0
quad core 1.5GHz
[...]
Ga eerst maar eens updaten.

[ Voor 10% gewijzigd door jobr op 08-05-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heeft een mens wat aan. bij apple probeer je dat zo min mogelijk te doen, zie je. zal dat eens doen.

en, hoe kom je erachter of ie nep is, en waarom zou je een chinees ding gaan namaken? het kost al bijna gratis! waar gaat het naartoe in deze wereld.
jobr schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:40:
[...]

Ga eerst maar eens updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59
Beste Wim,

Het probleem van je telefoon die aangaat in je broekzak, kun je oplossen door in het menu bij display, de onderste optie te kiezen "Voorkom misbruik" heet dat in het Nederlands.

Verder wil ik je inderdaad aanraden om de update te draaien die als het goed is in het pull down menu staat aangegeven. Dit kan eventueel ook via de Updater app.

Je kun via de Xiaomi website zien of je telefoon echt is, dit kan je controleren via de glimmende code op de verpakking van de telefoon. Xiaomi's worden zeer snel nagemaakt, doordat de neppers wellicht 10 euro per telefoon kunnen opleveren in China of 80 euro of meer via export.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed advies! "prevent pocket dials" zei mijn menu. volgens de website is ie echt. (en anders vond ik het toch knap, iets zo goed namaken dat het net zo is als de "echte" die al een soort namaak is van iets anders is...) worden nagemaakte dingen ook weer nagemaakt.. Kunnen chinezen niet zelf iets verzinnen of heeft Mao ze tot in de genen ge brainwashed tot een soort namakende zombies? nodigt bijna uit tot een filosophische discussie... Het feit alleen al dat de eigenaar van het bedrijf een obsessie heeft met steve jobs is uiterst interessant. Ik wed dat ie zelf een Iphone 5 heeft.

Dit terzijde. nu nog updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Wat dan nog, in 2012 is gemeld dat Lei Jun inderdaad een iPhone heeft en eind 2013 gaf hij in een interview aan dat de iPhone de beste smartphone ter wereld is. Daarnaast zijn Chinezen erg statusgevoelig dus ja een iPhone geeft meer aanzien dan andere toestellen.

Ik zie alleen niet wat je opmerkingen over Xiaomi of Lei Jun bijdragen aan de gebruikerservaringen over de Hongmi?

Xiaomi pakt dingen erg slim aan en creëert daarmee een hype om het bedrijf heen en de spullen die ze verkopen. Apple bediende zich van hetzelfde straatje maar men verwacht nu van Apple dat het steeds met nieuwe, innovatieve producten komt. Dat kunnen ze op dit moment alleen maar door overnames van andere hypes zoals Tesla en Beats.

Voor de goede orde ik ben geen Xiaomi fan of Apple basher, heb beide producten in huis. Voor wie Android te open is en Apple te gesloten is MIUI een goed alternatief. Soms zijn dingen in MIUI zelfs beter gedaan dan in iOS of Android. De Mediatek SOC is misschien niet de beste op het gebied van GPS maar ook deze SOCs zijn weer beter dan hun vorige generatie. Xiaomi ziet dat ook in en speelt daarop in door de 1S van een Qualcomm 400 te voorzien.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken