Nog simpeler zou 3TB internal memory zijn.hlubach schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:24:
[...]
Dit had ik ook al gelezen, maar daar had ik ook al de opmerking geplaatst hoe en waar staat de te vervangen file en hoe geef je de parameters.
Maar veel simpeler zou zijn als je gewoon files uit de interne Sd en phone memory zou kunnen wegschrijven naar Ext memory
Eindelijk foto's van de achterkantjes gemaakt.
Hier de alumium back cover
Hier een rubberachtige back cover in brons
Ze sluiten goed aan op de body van de Hongmi. Het maakt het toestel wel wat dikker zo'n 1 cm maar houdt makkelijker in de hand. Wat betreft de aluminium back cover ik merk geen verschil met bellen.
Beiden zijn te koop aangezien ik erg blij ben met mijn originele TPU case van van Xiaomi.
Hier de alumium back cover
Hier een rubberachtige back cover in brons
Ze sluiten goed aan op de body van de Hongmi. Het maakt het toestel wel wat dikker zo'n 1 cm maar houdt makkelijker in de hand. Wat betreft de aluminium back cover ik merk geen verschil met bellen.
Beiden zijn te koop aangezien ik erg blij ben met mijn originele TPU case van van Xiaomi.
[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 20-01-2014 09:00 . Reden: Beide covers verkocht aan Tweaker Gabaman ]
Ik heb vandaag mijn Piston Earphones opgehaald. Eerste indruk is zeer goed. Maar wat me wel opvalt is dat de bas nihil is wanneer ik in MIUI bij de geluidsinstellingen ('MI Sound') instel dat ik de Pistons gebruik. Bij de instelling 'General' of met de Dirac geheel uit, is de bass verhouding veel normaler imo.
Iemand anders die dit ook merkt?
ik heb al met versie 4.0 en 5.0 problemen gehad met het verkrijgen van root icm de chinees engels miui recovery. Ik kan bevestigen dat de boven genoemde link en zip file werkt icm de chinees engelse miui recovery en 5.0 multilan .jobr schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Er is ook een aangepaste ROM en TWRP beschikbaar. Zie http://en.miui.com/thread-13092-1-1.html
En mocht je problemen hebben om root te krijgen op de V5 versie dan zou je hier eens kunnen kijken http://en.miui.com/thread-13293-1-2.html
Vergeet niet als er al een poging is gedaan om root te verkrijgen, dan eerst de 5.0 zip istalleren (je hoeft geen wipe door te voeren en verliest dus geen data en apps), vervolgens direct de zip er achteraan, en klaar is kees.
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Er is iemand die ook wacht op de volgende Hongmi's?
Je kunt wachten tot je een ons weegt. 
Het schijnt dat de aankondiging van een opvolger niet lang meer op zich laat wachten. Maar voordat je deze kunt bestellen en daadwerkelijk verzonden wordt, ben je zo een paar maanden verder. Reken ook eerst maar weer op een TD-SCMA-only versie, puur omdat de lokale chinese markt dan eerst aan de beurt is, en de online resellere er niet mee aan de haal gaan.
En tegen de tijd dat je er dan eindelijk 1 kunt bestellen bij een webshop die voorraad heeft, begint de geruchtenmolen van de opvolger al weer. En dan kun je beter wachten.
Heb je nu wat nodig, koop dan ook nu wat. Heb je dat niet, dan zit er meer in het verschiet.
Het schijnt dat de aankondiging van een opvolger niet lang meer op zich laat wachten. Maar voordat je deze kunt bestellen en daadwerkelijk verzonden wordt, ben je zo een paar maanden verder. Reken ook eerst maar weer op een TD-SCMA-only versie, puur omdat de lokale chinese markt dan eerst aan de beurt is, en de online resellere er niet mee aan de haal gaan.
En tegen de tijd dat je er dan eindelijk 1 kunt bestellen bij een webshop die voorraad heeft, begint de geruchtenmolen van de opvolger al weer. En dan kun je beter wachten.
Heb je nu wat nodig, koop dan ook nu wat. Heb je dat niet, dan zit er meer in het verschiet.
Waar ik benieuwd naar ben is welke versie het meest gebruikt wordt de officiele of de Multilang versie en wat de verschillen tussen deze zijn afgezien dan van de taal. Dus eigenlijk wat het voordeel is van de officiele V5 versie tov de Multilang versie.
+1TVL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:20:
Waar ik benieuwd naar ben is welke versie het meest gebruikt wordt de officiele of de Multilang versie en wat de verschillen tussen deze zijn afgezien dan van de taal. Dus eigenlijk wat het voordeel is van de officiele V5 versie tov de Multilang versie.
Zie hier voor de verschillen.TVL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:20:
Bedankt, duidelijk verhaal. Mijn Hongmi is al aan de overtocht begonnen, hoop deze snel thuis te hebben.
Hallo, Mag ik vragen waar jullie hem hebben gekocht, kom bij xiaomi world uit op 209 usd.
Ziet er wel goed uit de site en contact is goed via chat.
Wie weet een betrouwbare site waar waar anders deze te bestellen is.
bedankt alvast
bedankt alvast
Fresno schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:20:
Bedankt, duidelijk verhaal. Mijn Hongmi is al aan de overtocht begonnen, hoop deze snel thuis te hebben.
Inderdaad een duidelijk verhaal dus kan het beste de Multilang versie gebruiken.
Verder vind ik nog een aantal dingen niet echt heel duidelijk. Zie dat er nu met weekly ROM versie 4.1.17 is. Is dit een beta versie? Is dit ook een V5 versie? OTA werkt niet zo te zien, klopt dat? Kan ik deze gewoon installeren door op de root van de SD kaart te zetten en via het toestel zelf te installeren? (via instellingen, over de telefoon, systeemupdates, selecteer installatie pakket) Zonder verlies aan data en root toegang?
Heb de mijne overigens bij Antelife gekocht.
Verder vind ik nog een aantal dingen niet echt heel duidelijk. Zie dat er nu met weekly ROM versie 4.1.17 is. Is dit een beta versie? Is dit ook een V5 versie? OTA werkt niet zo te zien, klopt dat? Kan ik deze gewoon installeren door op de root van de SD kaart te zetten en via het toestel zelf te installeren? (via instellingen, over de telefoon, systeemupdates, selecteer installatie pakket) Zonder verlies aan data en root toegang?
[ Voor 7% gewijzigd door TVL op 21-01-2014 13:12 ]
Kijk ook in de startpost daar staan de shops waar de Hongmi te krijgen is.rave020 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:58:
Hallo, Mag ik vragen waar jullie hem hebben gekocht, kom bij xiaomi world uit op 209 usd.
bedankt alvast
[...]
Er is geen weekly versie hoor, alleen maar stable en die staat er al een paar weken.TVL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:08:
Inderdaad een duidelijk verhaal dus kan het beste de Multilang versie gebruiken.
Ik kan het nabootsen op de originele MIUI V5 ROM. Lage tonen hoor je inderdaad veel minder, zelfs met de equalizer op flat of voluit nauwelijks merkbaar verschil. Op General merk je veel meer van de lage tonen. De kwaliteit qua afwerking en geluid is voor de rest heel goed.Onno ! schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:59:
Ik heb vandaag mijn Piston Earphones opgehaald. Eerste indruk is zeer goed. Maar wat me wel opvalt is dat de bas nihil is wanneer ik in MIUI bij de geluidsinstellingen ('MI Sound') instel dat ik de Pistons gebruik. Bij de instelling 'General' of met de Dirac geheel uit, is de bass verhouding veel normaler imo.
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 23-01-2014 13:58 ]
Op instelling General inderdaad prima geluid. Ook volle lage tonen. Deze oordopjes behoren tot de beste die ik ooit heb gehad. Zeer tevreden meeChocoball schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:57:
[...]
Ik kan het nabootsen op de originele MIUI V5 ROM. Lage tonen hoor je inderdaad veel minder, zelfs met de equalizer op flat of voluit nauwelijks merkbaar verschil. Op General merk je veel meer van de lage tonen. De kwaliteit qua afwerking en geluid is voor de rest heel goed.
Was even aan het zoeken op de diverse gemeldde sites en vond deze flash aanbieding die nog enkele uren duurt: http://www.antelife.com/spainwarehouse.html -met: Xiaomi hongmi WCDMA version $204.70 (~€157.60)
Ik neem aan dat deze flash deal voor de "spain warehouse" van Antelife betekend dat je sowieso geen inklaringskosten krijgt bij de douane?
En is dit nu een redelijke prijs want ik zie een paar pagina's terug nog dat hij ~130 euro was? Kan ik beter weer ffies wachten?
Ook staat dit erbij: "This Android device is designed to function specifically with the current Android OS installed on it. Any alterations such as upgrades, modding with custom ROMs, rooting or flashing the Android device with other firmware will automatically void the device's warranty."
- Betekend dit je eigenlijk meteen geen garantie meer hebt op de phone zodra je die multi language firmware erop zet van Xiaomi.eu? Want in dat geval zie ik dit mobieltje al een stuk minder zitten tbh. Al gaat het garantie gedoe sowieso wel wat lastig zijn met zo'n chinese shop I guess... waarom zijn deze krengen niet gewoon hier te koop. -_-
Ik neem aan dat deze flash deal voor de "spain warehouse" van Antelife betekend dat je sowieso geen inklaringskosten krijgt bij de douane?
En is dit nu een redelijke prijs want ik zie een paar pagina's terug nog dat hij ~130 euro was? Kan ik beter weer ffies wachten?
Ook staat dit erbij: "This Android device is designed to function specifically with the current Android OS installed on it. Any alterations such as upgrades, modding with custom ROMs, rooting or flashing the Android device with other firmware will automatically void the device's warranty."
- Betekend dit je eigenlijk meteen geen garantie meer hebt op de phone zodra je die multi language firmware erop zet van Xiaomi.eu? Want in dat geval zie ik dit mobieltje al een stuk minder zitten tbh. Al gaat het garantie gedoe sowieso wel wat lastig zijn met zo'n chinese shop I guess... waarom zijn deze krengen niet gewoon hier te koop. -_-
Heb een vraag aan bezitters van de Hongmi; valt jullie de kwaliteit van het geluid bij filmpjes ook tegen?
Hiervoor had ik van een Jiayu G3,G4 en Cubot m6589 in gebruik en bij allemaal was het opgenomen geluid gewoon goed en vooral een stuk helderder dan bij deze telefoon.
Er zit niets voor de microfoon of iets dergelijks, het geluid wat opgenomen wordt is gewoon van slechte kwaliteit en niet helder. De filmpjes en foto's zijn qua beeldkwaliteit daarentegen weer prima.
Ben benieuwd wat jullie vinden!
Hiervoor had ik van een Jiayu G3,G4 en Cubot m6589 in gebruik en bij allemaal was het opgenomen geluid gewoon goed en vooral een stuk helderder dan bij deze telefoon.
Er zit niets voor de microfoon of iets dergelijks, het geluid wat opgenomen wordt is gewoon van slechte kwaliteit en niet helder. De filmpjes en foto's zijn qua beeldkwaliteit daarentegen weer prima.
Ben benieuwd wat jullie vinden!
Check anders even het filmpje vanuit mijn Hongmi review. Ik heb niets gemerkt met de kwaliteit van het geluid
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ga ik doen, dank voor de tip! Ik zal vergelijken met de dingen die ik heb opgenomen.Kiswum schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:45:
Check anders even het filmpje vanuit mijn Hongmi review. Ik heb niets gemerkt met de kwaliteit van het geluid
Volgens mij geldt dat alleen voor Spaanse en Portugeese klanten.MavDude schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:13:
Was even aan het zoeken op de diverse gemeldde sites en vond deze flash aanbieding die nog enkele uren duurt: http://www.antelife.com/spainwarehouse.html -met: Xiaomi hongmi WCDMA version $204.70 (~€157.60)
Weet ik wel zeker. Heb het een paar weken geleden gevraagd.TVL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:22:
[...]
Volgens mij geldt dat alleen voor Spaanse en Portugeese klanten.
heb je bij : http://www.antelife.com/spainwarehouse.html -met: Xiaomi hongmi WCDMA version $204.70 (~€157.60) geen last van langere verzend tijden.
Het s toch china newyear. dus de meeste shops zijn gesloten van nu tot 8 febr ?
of wordt hier direct van uit spanje gestuurd??
Bedankt
Bedankt
Alleen voor Spanje en Portugal.rave020 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:25:
heb je bij : http://www.antelife.com/spainwarehouse.html -met: Xiaomi hongmi WCDMA version $204.70 (~€157.60) geen last van langere verzend tijden.
Bedankt
Je kunt het beste zo snel mogelijk bij BuyInCoins bestellen en laten verzenden met DHL.
Dat is de grooste kans om snel een exemplaar te bemachtigen; BuyInCoins is officiele reseller van Xiami toestellen.
De Octacores telefoons worden goedkoper en meer toestellen zijn hiermee uitgerust. Iemand al ervaring met deze telefoons. Ben nu bezig de laatste Xiaomi Hongmi te verkopen om hierna over te gaan naar de Octacores telefoons. Wie weet een goede tip??(bv. deze Ulephone U9592 MTK6592(199 USD, 145 euro)
Lijkt me niet de juiste topic hiervoor.capthook schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:32:
De Octacores telefoons worden goedkoper en meer toestellen zijn hiermee uitgerust. Iemand al ervaring met deze telefoons. Ben nu bezig de laatste Xiaomi Hongmi te verkopen om hierna over te gaan naar de Octacores telefoons. Wie weet een goede tip??(bv. deze Ulephone U9592 MTK6592(199 USD, 145 euro)
Gisteren een bericht gekregen van postnl dat er een brief onderweg is betreffende de inhoud van mijn pakketje. Ben dus bang dat het betalen word
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Tja, shit happens. Is nog maar de 2e keer in heel wat jaren, dus ik zal niet klagen. Ik heb die keer hier voor geen brief gehad, toen kon ik gelijk betalen bij de postbode. Ben benieuwd waarom ze er nu een brief aan besteden.
Een brief houdt in dat men de waarde niet heeft kunnen bepalen, en ze het kosteloos door hebben laten gaan of de waarde op het pakket aanhouden.
In de brief zal staan dat men een factuur verwacht en op basis daarvan dan het verschuldigde bedrag kan berekenen
In de brief zal staan dat men een factuur verwacht en op basis daarvan dan het verschuldigde bedrag kan berekenen
Heb zelf nu ook een brief van Postnl ontvangen. Is de eerste keer. Wat geef ik nu voor waarde op bij de optie koopzending?????
Wat je ervoor hebt betaald omgerekend in euros.capthook schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:38:
Heb zelf nu ook een brief van Postnl ontvangen. Is de eerste keer. Wat geef ik nu voor waarde op bij de optie koopzending?????
Heb ook een brief gehad tijdje terug en heb aangegeven dat het een geschenk was van rond de 30 dollar. Hoefde ik geen factuur mee te sturen. Heb het pakket daarna gewoon kosteloos thuis gestuurd gekregen.
Er stond ook niet bij wie de afzender was in de brief dus kan van alles zijn dacht ik zo
Er stond ook niet bij wie de afzender was in de brief dus kan van alles zijn dacht ik zo
[ Voor 20% gewijzigd door TVL op 28-01-2014 19:02 ]
Maar wat heb je als omschrijving van de inhoud opgegeven?TVL schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:00:
Heb ook een brief gehad tijdje terug en heb aangegeven dat het een geschenk was van rond de 30 dollar. Hoefde ik geen factuur mee te sturen. Heb het pakket daarna gewoon kosteloos thuis gestuurd gekregen.
Vandaag de brief binnen gekregen van postnl. Helaas was de afzender van het pakket en het track&trace nummer van antelife er op vermeld, ik kom er dus niet onderuit
. Als waarde heb ik het verkoopbedrag in euro's opgeschreven en tevens een kopie van de factuur er bij gedaan (werd om gevraagd). Zometeen het spul maar in de brievenbus doen en hopen dat ze het pakketje snel leveren.
MP4 speler opgegeven, heb het wel door Antelife als cadeau laten verpakken.capthook schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:24:
[...]
Maar wat heb je als omschrijving van de inhoud opgegeven?
Verwijderd
Grappig, wilde net posten dat ik ook zo'n brief heb gehad. Antwoord staat al panklaar hierboven dus. Ik heb een MP4-speler van 30 dollar besteld...
Moet zegge dat ze wel retetraag zijn bij antelife + ze zijn zo geniaal om er dus geen waarde op te zetten. Maargoed 134 euro, je bent een hollander of niet.
Bij mij stond bij antelife phone usd 30 meen ik te herinneren...
Vindt de ringtones en de mp3 nogal zwak in geluid .
Zelf de Mp3 met mp3gain tot 100db verhoogt geeft geen echte verbetering.
Simpele vraag is kan het geluidsniveau softwarematig aangepast worden
Kijk hier maar even.hlubach schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:02:
Vindt de ringtones en de mp3 nogal zwak in geluid .
Als onervaren (oudere) gebruiker ben ik met de Hongmi aan de gang gegaan.
Toestel is geroot en mobileuncle staat er op. Nu moet ik de bestanden nog op de interne sd zetten. Hier loop ik vast, heb ze in de root gezet, omdat ik nergens iets van interne sd zie.
Waar moet ik de bestanden exact neer zetten en hoe kom ik daar?
Als ik mobileuncle start geeft hij de recovery image aan op sd2. Bij het doorlopen van de stappen start telefoon naar ca. 2 minuten weer op verder niets verandrt. Kom dus niet in het scherm om de andere rom te laden.
Zou iemand een (nog) eenvoudiger stappenplan kunnen geven.
Bedankt!
Toestel is geroot en mobileuncle staat er op. Nu moet ik de bestanden nog op de interne sd zetten. Hier loop ik vast, heb ze in de root gezet, omdat ik nergens iets van interne sd zie.
Waar moet ik de bestanden exact neer zetten en hoe kom ik daar?
Als ik mobileuncle start geeft hij de recovery image aan op sd2. Bij het doorlopen van de stappen start telefoon naar ca. 2 minuten weer op verder niets verandrt. Kom dus niet in het scherm om de andere rom te laden.
Zou iemand een (nog) eenvoudiger stappenplan kunnen geven.
Bedankt!
Verwijderd
Hallo,
Ik heb mijn Hongmi net binnen van Antelife. En zit me in te lezen in het rooten (waar ik momenteel nog niet zoveel van snap, ik heb nog niets gedaan) maar eerst heb ik een andere belangrijker vraag. Ik hoop dat iemand dat kan oplossen. Dit is trouwens mijn eerste smartphone. Dus wellicht ligt het ook aan mijn kennis van Android.
Als ik de telefoon aansluit met de meegeleverde usb kabel dan begint mijn telefoon als een gek random door de apps heen te cyclen. Dit lijkt me niet de bedoeling. Moet ik iets op mn pc (win7) installeren of is er iets serieuzers aan de hand? Als ik hem aansluit dan gaat windows automatisch USB drivers zoeken maar hij herkent de teleffon niet.
Ik heb net uitgevonden dat er zoiets bestaat als developer mode. Daar zit ik nu in (bij usb pc connection) maar de telefoon blijft raar doen. Het touchscreen werkt nog niet naar behoren ik kan niet goed de juiste opties selecteren. Hij selecteert een andere modus dan ik aanraak. En als ik pobeer naar de homescreen te gaan dan begint ie weer te cyclen. Ook de 'buttons onderaan werken dan niet.Daar ben ik maar weer uitgegaan, beviel me niets.
Of heb ik via antelife een of ander virus/hack te pakken? Het lijkt wel of ie mn telefoon uitleest. Ik heb er nog niets op staan, sim zit er ook nog niet in.
Verder krijg ik nog de volgende melding als ik opstart, wellicht relevant: root permission is disabled in miui stable version. Please install miui development version to activate permission
Nou ja, ik snap er niets van. Iemand die me wat kan helpen?
UPDATE: het is me gelukt om in usb modus te komen. Eerst USB modusaanzetten via developers mode en dan de kabel er in. Alleen is ie nu fucked op hij komt niet verder dan het mui xiaomi logo bij het iopstarten. Bricked?
Ik heb mijn Hongmi net binnen van Antelife. En zit me in te lezen in het rooten (waar ik momenteel nog niet zoveel van snap, ik heb nog niets gedaan) maar eerst heb ik een andere belangrijker vraag. Ik hoop dat iemand dat kan oplossen. Dit is trouwens mijn eerste smartphone. Dus wellicht ligt het ook aan mijn kennis van Android.
Als ik de telefoon aansluit met de meegeleverde usb kabel dan begint mijn telefoon als een gek random door de apps heen te cyclen. Dit lijkt me niet de bedoeling. Moet ik iets op mn pc (win7) installeren of is er iets serieuzers aan de hand? Als ik hem aansluit dan gaat windows automatisch USB drivers zoeken maar hij herkent de teleffon niet.
Ik heb net uitgevonden dat er zoiets bestaat als developer mode. Daar zit ik nu in (bij usb pc connection) maar de telefoon blijft raar doen. Het touchscreen werkt nog niet naar behoren ik kan niet goed de juiste opties selecteren. Hij selecteert een andere modus dan ik aanraak. En als ik pobeer naar de homescreen te gaan dan begint ie weer te cyclen. Ook de 'buttons onderaan werken dan niet.Daar ben ik maar weer uitgegaan, beviel me niets.
Of heb ik via antelife een of ander virus/hack te pakken? Het lijkt wel of ie mn telefoon uitleest. Ik heb er nog niets op staan, sim zit er ook nog niet in.
Verder krijg ik nog de volgende melding als ik opstart, wellicht relevant: root permission is disabled in miui stable version. Please install miui development version to activate permission
Nou ja, ik snap er niets van. Iemand die me wat kan helpen?
UPDATE: het is me gelukt om in usb modus te komen. Eerst USB modusaanzetten via developers mode en dan de kabel er in. Alleen is ie nu fucked op hij komt niet verder dan het mui xiaomi logo bij het iopstarten. Bricked?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 07:36 ]
Dit is normaal en klopt. In de stable versies van MIUI zit geen root ingebakken. Daar waarschuwen ze je voor. In de wekelijkse update (development) versie wel. Echter voor Hongmi is deze er niet.Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:07:
Uiteraard kun je wel zelf root erop zetten.
Wat betreft het niet meer opstarten heb je 2 keuzes:
- contact opnemen met verkoper en kijken wat deze ervan zegt
- zelf rom opnieuw flashen vanuit recovery
Verwijderd
Hmm dat sucked
Hoe kom ik in die recovery dan?
EDIT1: ik zal in deze post af en toe een update geven met wat ik heb uitgevogeld. Maar ik neem onderneem geen actie zolang ik geen duidelijkheid heb. Alle hulp/tips wordt gewaardeerd.
Edit2: recovery heb ik gevonden. Ik heb goto recovery en dan zegt ie 'No command'. Wat betekent dat? Moet ik dan zo'n recovery bestand op mn sd kaart zetten zoals ik ergens heb gelezen?
EDIT3: ik kan ook in android system recovery daar heb ik een aantal opties waaronder:
wipe data factory reset
wipe cache partition
Moet/kan ik daar nog iets mee
YESS! I'm back in!
Via de android factory reset werkte. god wat ben ik nu een gelukkig man.
Hoe kom ik in die recovery dan?
EDIT1: ik zal in deze post af en toe een update geven met wat ik heb uitgevogeld. Maar ik neem onderneem geen actie zolang ik geen duidelijkheid heb. Alle hulp/tips wordt gewaardeerd.
Edit2: recovery heb ik gevonden. Ik heb goto recovery en dan zegt ie 'No command'. Wat betekent dat? Moet ik dan zo'n recovery bestand op mn sd kaart zetten zoals ik ergens heb gelezen?
EDIT3: ik kan ook in android system recovery daar heb ik een aantal opties waaronder:
wipe data factory reset
wipe cache partition
Moet/kan ik daar nog iets mee
YESS! I'm back in!
[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 12:30 ]
hoe is de gps van de hongmi? ik zoek een telegoon met gps die goed werkt. Ik heb het niet vaak nodig, maar als ik het nodig heb moet ie wel goed werken
Volgens de verhalen van mensen die er 1 hebben, prima.sander817 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:57:
hoe is de gps van de hongmi? ik zoek een telegoon met gps die goed werkt. Ik heb het niet vaak nodig, maar als ik het nodig heb moet ie wel goed werken
Ik heb thuis 2 Hongmi's en van allebei werkt de gps perfect. Ik gebruik de gps dagelijks i.c.m. google navigatie en flitsmeister en altijd zonder problemen.sander817 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:57:
GPS is ook bij mij prima, wereld van verschil met de Cubot GT99.
In deze video review zie je het verschil met GPS tussen een Mi2S (Qualcomm) en de Hongmi (Mediatek)
[ Voor 47% gewijzigd door Chocoball op 16-02-2014 13:50 ]
Gisteren rom geflasht waar dit geheugen kaart omgedraaid is
All langs enabled.
My New version hat improved Camera(video stabilization, sound can be enabled or disabled, record in .mp4) and changed replaced internal memory and SD card(based on latest vold.fstab for Stable 5), removed new e3 Recovery from FS and updater+script
My latest currently tested version is here https://mega.co.nz/#!Q8Uj...Z7aNOlsZ5opOsJMW_Yo3CmnNc
Dit weekend de Hongmi van mijn stiefvader gebruiksklaar gemaakt en ik moet zeggen dat ik het een erg mooi toestel vind. Het voelt een stuk degelijker aan dan mijn M2A, al merk ik in het gebruik wel dat de specificaties wat minder zijn. Het zou mooi zijn als Xiaomi in toekomstige toestellen de bouwkwaliteit van de Hongmi weet te combineren met high-end hardware.
Edit: De Hongmi is in ieder geval elke van de 130 euros meer dan waard. Erg goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Edit: De Hongmi is in ieder geval elke van de 130 euros meer dan waard. Erg goede prijs/kwaliteit-verhouding.
[ Voor 13% gewijzigd door HenkPatat op 17-02-2014 10:22 ]
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Waar heb je de Hongmi voor 130 euro gekocht?
Verwijderd
sinds 1 week ook een hongmi op de stock stable versie. ik kom er nu achter dat mijn purchased apps elke keer verdwijnen als de phone een reboot heeft gehad. is hier toevallig een fix voor of workaround? of is de multilanguage versie een oplossing? alvast bedankt.
Kijk even hier.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:13:
sinds 1 week ook een hongmi op de stock stable versie. ik kom er nu achter dat mijn purchased apps elke keer verdwijnen als de phone een reboot heeft gehad. is hier toevallig een fix voor of workaround? of is de multilanguage versie een oplossing? alvast bedankt.
Ergens in januari was de Hongmi met korting bij Antelife en er was nog een code voor een paar euro extra korting. Uiteindelijk was het €134,90 voor Hongmi met beschermhoesje en screenprotector.robbertp schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:35:
Waar heb je de Hongmi voor 130 euro gekocht?
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Nice, ubergoedkoop, heb voor 146 euro ex hoesje en screen...
Ik heb hem bij ibuygou besteld voor 185 inc shipping en hoesje + oortjes en een kabeltje.
Ik ben er tot nu toe erg tevreden over alleen krijg ik niet altijd al mijn notificaties binnen, denk aan instagram, snapchat en facebook. Weet iemand hoe je die altijd kan laten zien in je topbalk?
Thanks
Ik ben er tot nu toe erg tevreden over alleen krijg ik niet altijd al mijn notificaties binnen, denk aan instagram, snapchat en facebook. Weet iemand hoe je die altijd kan laten zien in je topbalk?
Thanks
Al gekeken bij instellingen>statusbalk>notificaties aanpassen ?
Ja idd daar staat alles aan zegmaar maar nog steeds niet álle notificaties, deze komen wel door waneer ik internet aan en uit zet
Iemand hier die mij iets kan vertellen over de bouwkwaliteit van de hongmi?
Ik kom zelfs van een Lenovo S750 (op zich een goed toestel hoor)
Wil graag Miui, zou graag weten of het scherm iets of wat beschermd is? heeft het een plastic rand rondom rond ipv puur beeldscherm als zijkant? Is hij makkelijk buigzaam, mijn Zopo indertijd is gewon het scherm gebarsten door teveel druk op het scherm van in men broekzak te steken en dan eens te bukken.
Ik heb hem hele dag in de zak van de werkbroek steken met een siliconcase er rond en hij zou toch tegen enkele stoten moeten kunnen (niks extreem geweldadig)
Verder bluetooth functionaliteit, zou via de headset mijn gesprekken willen horen en terwijl navigeren waarbij het geluid via de speakers blijft gaan (is zo bij de meeste gsm's die ik gehad heb)
Met de miui port op mijn S750 waren enkele problemen, maar dit is doordat hij geport is denk ik.
en dan als laatste GPS lock, hoelang, maar vooral hoe precies is hij? nauwkeurigheid >>> dan snelheid van de lock voor mij, gebruik de phone dagelijks voor navigatie in de wagen (handig voor verkeersinfo etc)
Heb je Epo en A-gps?
edit: Geen backlight buttons? heeft hij een notificatieled?
Ik zou dit graag allemaal weten voordat ik me een hongmi aanschaf, hoewel ik het echt een mooi toestel vind.
Ik kom zelfs van een Lenovo S750 (op zich een goed toestel hoor)
Wil graag Miui, zou graag weten of het scherm iets of wat beschermd is? heeft het een plastic rand rondom rond ipv puur beeldscherm als zijkant? Is hij makkelijk buigzaam, mijn Zopo indertijd is gewon het scherm gebarsten door teveel druk op het scherm van in men broekzak te steken en dan eens te bukken.
Ik heb hem hele dag in de zak van de werkbroek steken met een siliconcase er rond en hij zou toch tegen enkele stoten moeten kunnen (niks extreem geweldadig)
Verder bluetooth functionaliteit, zou via de headset mijn gesprekken willen horen en terwijl navigeren waarbij het geluid via de speakers blijft gaan (is zo bij de meeste gsm's die ik gehad heb)
Met de miui port op mijn S750 waren enkele problemen, maar dit is doordat hij geport is denk ik.
en dan als laatste GPS lock, hoelang, maar vooral hoe precies is hij? nauwkeurigheid >>> dan snelheid van de lock voor mij, gebruik de phone dagelijks voor navigatie in de wagen (handig voor verkeersinfo etc)
Heb je Epo en A-gps?
edit: Geen backlight buttons? heeft hij een notificatieled?
Ik zou dit graag allemaal weten voordat ik me een hongmi aanschaf, hoewel ik het echt een mooi toestel vind.
[ Voor 8% gewijzigd door Robinator op 03-03-2014 19:20 ]
Heb zo juist de tweede besteld.
Bouwkwaliteit is gewoon goed, stevig en buigt niet door. Mijn zoon heeft hem nu en wil hem niet meer afstaan, terwijl hij erg negatief tegenover Chinese telefoon staat/stond. Wordt dus zeer intensief gebruikt, nog niet hoeven te resetten in 4 weken, waar mijn Cubot 1x pw even batterij uit moet.
GPS fix direct bij aanzetten, gebruikt met wintersport en snelheden en afstand via sportstrack volledig normaal. Dit in tegenstelling tot mijn Cubot, die aangaf dat ik 300 km p/u ging.Idd geen backlightbuttons wel notificatieled, kleuren instelbaar.
Bluetooth durf ik niet te zeggen dat gebruiken we niet. Kan het nu ook niet testen.
Geen enkel spijt van.
Bouwkwaliteit is gewoon goed, stevig en buigt niet door. Mijn zoon heeft hem nu en wil hem niet meer afstaan, terwijl hij erg negatief tegenover Chinese telefoon staat/stond. Wordt dus zeer intensief gebruikt, nog niet hoeven te resetten in 4 weken, waar mijn Cubot 1x pw even batterij uit moet.
GPS fix direct bij aanzetten, gebruikt met wintersport en snelheden en afstand via sportstrack volledig normaal. Dit in tegenstelling tot mijn Cubot, die aangaf dat ik 300 km p/u ging.Idd geen backlightbuttons wel notificatieled, kleuren instelbaar.
Bluetooth durf ik niet te zeggen dat gebruiken we niet. Kan het nu ook niet testen.
Geen enkel spijt van.
Bluetooth gaat ook prima. Spraak via de handsfree en navigatie via de speaker (wel even handmatig instellen).
Ok thanks
Dan hebben jullie mij net overhaalt om me er eentje te bestellen
Dan hebben jullie mij net overhaalt om me er eentje te bestellen
Mijn eerste ervaringen zijn nog niet heel goed.
Gisteren de telefoon ontvangen, maar het scherm is kapot. Althans, er lopen rare strepen over het beeld. Dit begint halverwege en wordt steeds erger lager op het scherm.
Maar een bericht naar de verkoper gestuurd (via aliexpress gekocht). Hopen dat het niet te lastig wordt om om te ruilen..
Gisteren de telefoon ontvangen, maar het scherm is kapot. Althans, er lopen rare strepen over het beeld. Dit begint halverwege en wordt steeds erger lager op het scherm.
Maar een bericht naar de verkoper gestuurd (via aliexpress gekocht). Hopen dat het niet te lastig wordt om om te ruilen..
Heel vervelend. Ik koop vooral bij de wat grotere bedrijfjes. Met garantie goede ervaring bij Geekbuying. Probleemloos terug genomen na 1/2 jaar en toen voor een ande merk gekozen (Hongmi). Tot dusver werkt deze voorbeeldig. Heb ook wel gehoord dat er via aliexpress fake toestellen worden aangeboden. In dat geval geef ik liever iets meer uit.
Bluetooth gisteren nog even gecontroleerd en moeiteloos met andere device bestanden uitgewisseld.
Bluetooth gisteren nog even gecontroleerd en moeiteloos met andere device bestanden uitgewisseld.
Afgelopen Maandag Hongmi vanuit china overgekomen! Besteld bij http://ibuygou.com/.
Gisteren bezig geweest met het er opzetten van een nieuwe ROM helaas wil dit niet lukken. Zou iemand een tip kunnen gegeven? Hier onder het probleem uitgelegd:
Ik heb deze handleiding gebruikt: http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/
Het roote gaat perfect op mijn pc scherm komt te staan: "has root permissions". Daarna app geïnstalleerd. Hierna recovery update uitgevoerd met het "recovery.img" bestand. Telefoon wordt herstart zie allemaal groene/rood/wit/blauw strepen aan de bovenkant van mijn scherm. Daarna start de telefoon normaal op, maar dus niet in de recovery mode. Hoe komt dit? Ook al handmatig geprobeerd door bij opstarten volume toets down ingedrukt te houden. Krijg een keuze menu: recoverymode; fastboot; normal starten. selecteer recoverymode weer allemaal groene/rood/wit/blauw strepen telefoon start daarna weer normaal op.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Mvg,
Corstiaan
Gisteren bezig geweest met het er opzetten van een nieuwe ROM helaas wil dit niet lukken. Zou iemand een tip kunnen gegeven? Hier onder het probleem uitgelegd:
Ik heb deze handleiding gebruikt: http://xiaomi.eu/communit...dma-cwm-root-guide.22095/
Het roote gaat perfect op mijn pc scherm komt te staan: "has root permissions". Daarna app geïnstalleerd. Hierna recovery update uitgevoerd met het "recovery.img" bestand. Telefoon wordt herstart zie allemaal groene/rood/wit/blauw strepen aan de bovenkant van mijn scherm. Daarna start de telefoon normaal op, maar dus niet in de recovery mode. Hoe komt dit? Ook al handmatig geprobeerd door bij opstarten volume toets down ingedrukt te houden. Krijg een keuze menu: recoverymode; fastboot; normal starten. selecteer recoverymode weer allemaal groene/rood/wit/blauw strepen telefoon start daarna weer normaal op.
Alvast bedankt.
Mvg,
Corstiaan
He een naamgenoot, die kom ik niet zo vaak tegen
.
Heb helaas geen oplossing voor je probleem
. 100% zeker dat het een echte en geen fake hongmi is?
Heb helaas geen oplossing voor je probleem
Haha idd!
hmm... hoe kan ik dat controleren fo het een fake hongmi is? ga er vanuit dat het een echte is als ik die bij ibuygou heb besteld!
hmm... hoe kan ik dat controleren fo het een fake hongmi is? ga er vanuit dat het een echte is als ik die bij ibuygou heb besteld!
Same here. Heb het zo maar gelaten. Mijn zoon vindt Engels no problem. Telefoon werkt verder geweldig. Heb wel de laatste software update nog wel binnengehaald.
Om het probleem te voorkomen een multi language voor mijn vrouw besteld.
Om het probleem te voorkomen een multi language voor mijn vrouw besteld.
[ Voor 14% gewijzigd door Fresno op 05-03-2014 19:31 ]
Lijkt me trouwens sterk dat het een fake is, ibuygou is een betrouwbare webshop.corsmb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:37:
Haha idd!
Heb je de stappen die in de how-to staan beschreven echt exact opgevolgd?
Ow sorry.
Ik heb deze stappen eerst doorgenomen: http://digfocus.blogspot....cdma-version-install.html
Voor versie 6 toen dacht ik later zal toch maar versie 5 doen (toen heb ik die andere stappen gevolgt), want misschien is die stabieler.
Kan ik het oplossen door dit uit te voeren: http://xiaomi.eu/communit...nd-by-spflash-tool.23188/ (ben ik tegen gekomen naar een tijdje google).
Weet niet precies wat het met de telefoon doet??
@Fresno
Waar heb je die dan besteld?
Alvast bedankt
Ik heb deze stappen eerst doorgenomen: http://digfocus.blogspot....cdma-version-install.html
Voor versie 6 toen dacht ik later zal toch maar versie 5 doen (toen heb ik die andere stappen gevolgt), want misschien is die stabieler.
Kan ik het oplossen door dit uit te voeren: http://xiaomi.eu/communit...nd-by-spflash-tool.23188/ (ben ik tegen gekomen naar een tijdje google).
Weet niet precies wat het met de telefoon doet??
@Fresno
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door corsmb op 05-03-2014 19:10 ]
Ik ga niet uit van een fake, ook niet bij zomaar een shop besteld op aliexpress. (hoge/hoogste rating).Fresno schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:08:
Heel vervelend. Ik koop vooral bij de wat grotere bedrijfjes. Met garantie goede ervaring bij Geekbuying. Probleemloos terug genomen na 1/2 jaar en toen voor een ande merk gekozen (Hongmi). Tot dusver werkt deze voorbeeldig. Heb ook wel gehoord dat er via aliexpress fake toestellen worden aangeboden. In dat geval geef ik liever iets meer uit.
Ze reageren overigens goed, en geven eerst de tip om naar v5.0 te gaan. Dat heb ik gedaan maar helpt niet (niet heel vreemd overigens...)
Een productiefout/fout scherm kan natuurlijk eens voorkomen, ook bij grote merken zie je dat.
Waarschijnlijk heb je CWM proberen te installeren.corsmb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:16:
Afgelopen Maandag Hongmi vanuit china overgekomen! Besteld bij http://ibuygou.com/.
Alvast bedankt.
Mvg,
Corstiaan
Je moet TWRP installeren. Lees post #554 maar eens.
Kun je hier weghalen: http://en.miui.com/forum....id=13092&highlight=hongmi
En je hebt geen fake. ibuygou levert uitsluitend origineel
[quote]
Ik zou even checken of je die strepen ook in de recovery krijgt.Tonkey schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:12:
[...]
Ik ga niet uit van een fake, ook niet bij zomaar een shop besteld op aliexpress. (hoge/hoogste rating).
Ze reageren overigens goed, en geven eerst de tip om naar v5.0 te gaan. Dat heb ik gedaan maar helpt niet (niet heel vreemd overigens...)
Een productiefout/fout scherm kan natuurlijk eens voorkomen, ook bij grote merken zie je dat.
[ Voor 58% gewijzigd door jobr op 05-03-2014 19:19 ]
@jobr. Hoe kom ik bij Post #554? (nog niet zo bekent op tweakers...) Dus ik heb de verkeerde tutorial gevolgt (staat ook bij de eerste post van dit topic)?
[ Voor 16% gewijzigd door corsmb op 05-03-2014 19:24 ]
Ja, die zie ik overal. Vandaar dat ik het niet vreemd vind dat de update dit probleem ook niet verhelpt.jobr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:18:
[quote]
[...]
Ik zou even checken of je die strepen ook in de recovery krijgt.
Dit heb ik zo ook doorgegeven, ik zal morgenvroeg wel reactie krijgen.
Hier: http://www.1949deal.com/x...-hd-ips-screen-black.htmlcorsmb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:07:
@Fresno
Alvast bedankt
Allen,
Bedankt voor de hulp dankzij de link van "jobr" heb ik nu de Multilang. ROM op de telefoon staan.
Bedankt!
Bedankt voor de hulp dankzij de link van "jobr" heb ik nu de Multilang. ROM op de telefoon staan.
Bedankt!
Denken jullie dat de Hongmi / Redmi goedkoper wordt, aangezien de Redmi 1S volgende maand met betere specs en dezelfde prijs komt? Het zal later zelfs ook 4G ondersteunen met de Qualcom erin (volgens andere bronnen).
http://www.gizmochina.com...-the-price-is-not-change/
Op dit moment lijk je extra te betalen als Europese consument bovenop de Chineze retailprijs. Naast de verzendkosten ook 'n aardige winstmarge voor de tussenpartijen.
http://www.gizmochina.com...-the-price-is-not-change/
Op dit moment lijk je extra te betalen als Europese consument bovenop de Chineze retailprijs. Naast de verzendkosten ook 'n aardige winstmarge voor de tussenpartijen.
[ Voor 21% gewijzigd door twkr18526 op 06-03-2014 18:05 . Reden: Toelichting ]
Dat is altijd zo natuurlijk, ongeacht het tijdstip.
Hoe meer partijen, hoe duurder het wordt want die zullen toch allemaal een winstmarge moeten rekenen.
Hoe meer partijen, hoe duurder het wordt want die zullen toch allemaal een winstmarge moeten rekenen.
Is al in prijs aan het dalen. Op 20 februari besteld voor $195,99 en vandaag voor $ 180,49.
Bij de laatste zit ook al standaard v5.0, dat was bij die van 20 februari nog niet. Overigens via dezelfde verkoper.
Bij de laatste zit ook al standaard v5.0, dat was bij die van 20 februari nog niet. Overigens via dezelfde verkoper.
Dat was post #554 van de link die je als handleiding had gebruikt. Dus die uit je eigen post.corsmb schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:21:
@jobr. Hoe kom ik bij Post #554? (nog niet zo bekent op tweakers...) Dus ik heb de verkeerde tutorial gevolgt (staat ook bij de eerste post van dit topic)?
Voor de trotse eigenaren hier:
Is de wifi ook op 802.11n 5Ghz?
Welke gemiddelde snelheden op Nederlandse providers worden met 3G behaald? Is dat vergelijkbaar met je vorige smartphone op 3G?
En heeft er iemand ervaringen met de dual sim op vakantie? Dat je je eigen sim in de 2G slot doet, lokaal een data sim koopt voor €10 en daar lekker alles kan doen wat je thuis ook kan (whatsappen, internetten, navigatie, e.d.)
En uiteraard, zijn jullie nu nog steeds erg tevreden met de Xiaomi Hongmi?
Welke gemiddelde snelheden op Nederlandse providers worden met 3G behaald? Is dat vergelijkbaar met je vorige smartphone op 3G?
En heeft er iemand ervaringen met de dual sim op vakantie? Dat je je eigen sim in de 2G slot doet, lokaal een data sim koopt voor €10 en daar lekker alles kan doen wat je thuis ook kan (whatsappen, internetten, navigatie, e.d.)
En uiteraard, zijn jullie nu nog steeds erg tevreden met de Xiaomi Hongmi?
Verwijderd
Ik kwam op AlieExpress deze store tegen.
www.aliexpress.com/store/100099
Ze hebben een aanbieding op 24 maart a.s.
10% off en evt. met coupon code nog een keer 20$ eraf.
Totaal zou hij op 155,50$ komen dus ongeveer 112, euro omgerekend.
Goedkoper ben ik hem niet tegengekomen, prijs ligt normaal zo rond de 180$.
Ik heb de verkoper een mail gestuurd of deze origineel is en dat bevestigde hij.
Vroeg ook of er Nederlandse taal aanwezig was op de telefoon maar melde dat je er dan
Morelocal2.apk moest installeren (ik weet niet precies wat dat inhoud maar iemand anders misschien op dit forum?).
Dit is best een scherpe aanbieding en twijfel of ik hem hier gaat kopen of bijv. hier.
http://www.1949deal.com/xiaomi-red-rice-hongmi-mtk6589t-quad-core-1-5ghz-miui-v5-3g-smartphone-1g-ram-4g-rom-4-7-inch-hd-ips-screen-black.html
Scheelt toch bijna 28$.
Ik weet alleen niet hoe je aan die coupon kan komen van 20$ en of het werk dat je met die apk hem op Nederlands kan zetten.
Iemand misschien op dit forum die deze (store) verkoper kan?
Wie het weet mag het zeggen.
Meld het hier maar even, voor wat het waard is
www.aliexpress.com/store/100099
Ze hebben een aanbieding op 24 maart a.s.
10% off en evt. met coupon code nog een keer 20$ eraf.
Totaal zou hij op 155,50$ komen dus ongeveer 112, euro omgerekend.
Goedkoper ben ik hem niet tegengekomen, prijs ligt normaal zo rond de 180$.
Ik heb de verkoper een mail gestuurd of deze origineel is en dat bevestigde hij.
Vroeg ook of er Nederlandse taal aanwezig was op de telefoon maar melde dat je er dan
Morelocal2.apk moest installeren (ik weet niet precies wat dat inhoud maar iemand anders misschien op dit forum?).
Dit is best een scherpe aanbieding en twijfel of ik hem hier gaat kopen of bijv. hier.
http://www.1949deal.com/xiaomi-red-rice-hongmi-mtk6589t-quad-core-1-5ghz-miui-v5-3g-smartphone-1g-ram-4g-rom-4-7-inch-hd-ips-screen-black.html
Scheelt toch bijna 28$.
Ik weet alleen niet hoe je aan die coupon kan komen van 20$ en of het werk dat je met die apk hem op Nederlands kan zetten.
Iemand misschien op dit forum die deze (store) verkoper kan?
Wie het weet mag het zeggen.
Meld het hier maar even, voor wat het waard is
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 13:16 ]
Als het een echte is kun je een multi-language miui rom erop flashen: morelocale is dan niet nodig.
Maar het blijft een beetje tricky aangezien er ook cloons in omloop zijn.
Maar het blijft een beetje tricky aangezien er ook cloons in omloop zijn.
Nee, je hebt hiervoor waarschijnlijk ook Wifi 802.11 A nodig die tevens op 5Ghz werkt. Deze (en veel andere telefoons/tablets/laptops), missen deze optie. Wellicht is het wel mogelijk om tot aan 150Mbit te kunnen komen, zodat je de 300Mbit kunt halen waarbij Wifi N eigenlijk zou moeten beginnen. In mijn woning werkt hij niet op het Wifi N netwerk via mijn Linksys, Netgear en ZTE (KPN) router. Het enige apparaat die hierop wel werkt is mijn HP Elitebook.androids schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:17:
Voor de trotse eigenaren hier:
Ik heb 3G internet niet echt volledig getest, maar het verschil was voor mij niet te merken.Welke gemiddelde snelheden op Nederlandse providers worden met 3G behaald? Is dat vergelijkbaar met je vorige smartphone op 3G?
Ik heb ervaring met dualsim in NL, je kunt makkelijk aangeven op welke simkaart je internet wilt gebruiken (zelfs op de 2G ingang, hetzij wel traag).En heeft er iemand ervaringen met de dual sim op vakantie? Dat je je eigen sim in de 2G slot doet, lokaal een data sim koopt voor €10 en daar lekker alles kan doen wat je thuis ook kan (whatsappen, internetten, navigatie, e.d.)
De mensen voor wie ik het heb gekocht en geroot, zijn er nog steeds erg blij mee. Die van mij test ik zo af en toe met de nieuwste updates. Mijn Xiaomi Mi2 is na ruim 1 jaar nog in topconditie.En uiteraard, zijn jullie nu nog steeds erg tevreden met de Xiaomi Hongmi?
Edit:
Korte 3g test op de 1e pagina:
Kiswum in "[Xiaomi Hongmi (Red Rice)] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 14-03-2014 11:13 ]
Zag bij Ibuygou de opvolger:
http://www.ibuygou.com/p-...touchscreen-5839-usd.html
http://www.ibuygou.com/p-...touchscreen-5839-usd.html
Dank voor je reactie Kiswun. Een beetje late reactie van mij, maar beter laat dan nooit.
Het is geruststellend om te horen dat je al meerdere Hongmi's besteld heb met goede ervaringen. Mag ik vragen waar jij ze koopt en heb je tips? Ik ben ook nieuwsgierig naar de nieuwe Redmi 1S eigenlijk. Als die beschikbaar is in WCDMA.
Het is geruststellend om te horen dat je al meerdere Hongmi's besteld heb met goede ervaringen. Mag ik vragen waar jij ze koopt en heb je tips? Ik ben ook nieuwsgierig naar de nieuwe Redmi 1S eigenlijk. Als die beschikbaar is in WCDMA.
Inmiddels de nieuwe hongmi ook binnen (vorige had een scherm probleem).
Geïnstalleerd met versie 5.0 en mijn apps weer teruggezet, werkt vooralsnog geweldig!!
Wat ik alleen mis: een optie om de melding van de provider uit te zetten in de statusbalk. Dit is naar mijn mening nogal overbodig.
@Androids
Ik heb deze van aliexpress, doordat mijn vorige telefoon kapot aangekomen is kan ik uit ervaring zeggen dat ze een zéér goede service hebben. Dit is de link: http://www.aliexpress.com...e-1GB-RAM/1402708239.html
Inclusief DHL shipping komt deze op 192 dollar uit, volgens mij is dat vrij gunstig.
Op de 1S zou ik niet wachten, voor deze in WCDMA versie beschikbaar is, en ook nog eens leverbaar ben je weer maanden verder.
Edit: een deel van het provider probleem opgelost. De namen veranderd via een app, zo alsnog wat ruimte in de statusbalk over. Dan zie ik tenminste als er berichten binnenkomen
Geïnstalleerd met versie 5.0 en mijn apps weer teruggezet, werkt vooralsnog geweldig!!
Wat ik alleen mis: een optie om de melding van de provider uit te zetten in de statusbalk. Dit is naar mijn mening nogal overbodig.
@Androids
Ik heb deze van aliexpress, doordat mijn vorige telefoon kapot aangekomen is kan ik uit ervaring zeggen dat ze een zéér goede service hebben. Dit is de link: http://www.aliexpress.com...e-1GB-RAM/1402708239.html
Inclusief DHL shipping komt deze op 192 dollar uit, volgens mij is dat vrij gunstig.
Op de 1S zou ik niet wachten, voor deze in WCDMA versie beschikbaar is, en ook nog eens leverbaar ben je weer maanden verder.
Edit: een deel van het provider probleem opgelost. De namen veranderd via een app, zo alsnog wat ruimte in de statusbalk over. Dan zie ik tenminste als er berichten binnenkomen
[ Voor 9% gewijzigd door Tonkey op 21-03-2014 11:40 ]
Zou je willen delen welke app dat is en waar je die vandaan hebt?Tonkey schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:04:
Dank alvast!
Heb ik er net op gezet maar kan hiervoor geen tweakje ontdekken...duseconden schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:05:
Gokje: Xposed + gravitybox
Moet daar iig wel mee kunnen...
Er staan wel opties om de default en second carrier name aan te passen maar dat heeft geen effect.
Dat programma is MiuiSpnConf.apkgijsemans schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:04:
[...]
Zou je willen delen welke app dat is en waar je die vandaan hebt?
Dank alvast!
Deze kan wel enkel de naam van de eerste provider veranderen (je telefoon een keer aanzetten en een sim eruit halen is dus voldoende om ook de tweede te veranderen). Wel geeft hij alsnog aan als het om de 3g verbinding gaat of niet, bij mij is vodafone daarmee VF 3G (waar ik de naam enkel VF heb gegeven).
Vanmiddag wel even kijken hoe hij met buitenlandse verbindingen omgaat, niet dat het VF blijft heten.
Ik wil deze gaan bestellen, maar is er iets bekend of er ook een AOSP rom te vinden is ?
Iedereen hier gebruikt zo te zien de MIUI multilang
Iedereen hier gebruikt zo te zien de MIUI multilang
Vandaag nieuwe update van Xiaomi ontvangen (stock engels). Buiten wat extra verbeteringen voornamelijk blij met het beter gebruik van de sd kaart. Nu kunnen alle niet stock app's naar sd verplaatst worden. Was wel het grote minpunt van de stockrom.
JHACNBA13.0 is nog steeds Android 4.2.2 en heeft nu ook een verbeterd Security center, Senior mode heet nu Lite mode en ze hebben de telefoonnaam aangepast naar Redmi. Alleen het dual SIM management is nog niet aangepast.Fresno schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:02:
Vandaag nieuwe update van Xiaomi ontvangen (stock engels). Buiten wat extra verbeteringen voornamelijk blij met het beter gebruik van de sd kaart. Nu kunnen alle niet stock app's naar sd verplaatst worden. Was wel het grote minpunt van de stockrom.
@Androids, ik heb de Hogmi's/Redmi's bij ibuygou besteld.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken