Of je gebruikt een andere launcher (Apex, Nova, Go, etc).Furiousz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:04:
[...]
Dat klopt, was ook 1 van de dingen die mij gelijk opvielen. Ik heb nu een mapje gemaakt en daarin alle apps gezet die ik wat minder vaak gebruik.
Het kan op 2 manieren. Zoal beschreven op xiaomi.eu via mobile uncle of door het flashen met SP Flash en de recovery.img te vervangen met die op het forum.Chocoball schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:32:
[...]
@barbarian, met de APAR recovery kom ik er niet uit.waar heb jij deze recovery vandaan? Ik heb bij miui.com deze instructie gevonden om zowel TS als WCDMA origineel terug te zetten.
Dank. Heb uiteindelijk de recovery.img uit het originele image van miui.com gehaald en via MobileUncle kunnen installeren daarna kon ik Stable 5.0 installeren.barbarian schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:11:
[...]
Het kan op 2 manieren. Zoal beschreven op xiaomi.eu via mobile uncle of door het flashen met SP Flash en de recovery.img te vervangen met die op het forum.
Kon je dan ook niet update volgens deze procedure ?Chocoball schreef op maandag 06 januari 2014 @ 23:04:
[...]
Dank. Heb uiteindelijk de recovery.img uit het originele image van miui.com gehaald en via MobileUncle kunnen installeren daarna kon ik Stable 5.0 installeren.
Uit welke rom heb je de recovery precies gehaald ?
(linkje ?)
En welke combinatie heb je nu nodig zodat OTA wel gaat werken ?
[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 07-01-2014 08:23 ]
Gisteren heb ik mijn Hongmi van Geekbuying ontvangen, mooi ding hoor! Helaas zonder hoesje erbij. Besteld op 25/12 voor totaal €165 incl DHL.
Upgrade OTA lukte bij mij wel (1e keer leek hij erg lang te zoeken naar een nieuwe versie, annuleren nog een keer starten en hij ging wel goed). Ik moet nog wel checken of dit een originele telefoon is.
Nu moet ik nog bekijken met welke software ik echt ga starten, ik heb nu nog geen Google-apps en Playstore, heb het liefst Nederlands en begin graag met zo min mogelijk preinstalled zooi. Dus ik moet nog iets kiezen en installeren voordat ik hem echt kan gaan gebruiken. Liefst zonder backdoor voor de CIA (Chinese Intelligence Agency
)
Upgrade OTA lukte bij mij wel (1e keer leek hij erg lang te zoeken naar een nieuwe versie, annuleren nog een keer starten en hij ging wel goed). Ik moet nog wel checken of dit een originele telefoon is.
Nu moet ik nog bekijken met welke software ik echt ga starten, ik heb nu nog geen Google-apps en Playstore, heb het liefst Nederlands en begin graag met zo min mogelijk preinstalled zooi. Dus ik moet nog iets kiezen en installeren voordat ik hem echt kan gaan gebruiken. Liefst zonder backdoor voor de CIA (Chinese Intelligence Agency
www.xiaomi.euschaduw schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:49:
Gisteren heb ik mijn Hongmi van Geekbuying ontvangen, mooi ding hoor! Helaas zonder hoesje erbij. Besteld op 25/12 voor totaal €165 incl DHL.
Nu moet ik nog bekijken met welke software ik echt ga starten, ik heb nu nog geen Google-apps en Playstore, heb het liefst Nederlands en begin graag met zo min mogelijk preinstalled zooi. Dus ik moet nog iets kiezen en installeren voordat ik hem echt kan gaan gebruiken. Liefst zonder backdoor voor de CIA (Chinese Intelligence Agency)
Hier staat de multilang stable 5.0...
Klopt het dat je recovery na een full installatie weer wordt overschreven door een Chinees talige recovery? Hoe kan je dat voorkomen?
Wat me ook niet helemaal duidelijk is hoe ik root toegang kan krijgen met de HongMiCWMroot.zip file.
Moet ik die laden in de recovery? + ingedrukt houden en de power toets?
Wat me ook niet helemaal duidelijk is hoe ik root toegang kan krijgen met de HongMiCWMroot.zip file.
Moet ik die laden in de recovery? + ingedrukt houden en de power toets?
Recovery.img uit de installatie verwijderen zou dat moeten oplossen..zip files moet je flashen in CWM.
[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 07-01-2014 11:11 ]
Verwijderd
Het duurde exact 2 weken voor ik de telefoon binnenkreeg. Geen douane kosten betaald, maar dat is meer mazzel.tumbadora schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:05:
[...]
Is een mooie prijs. Hoelang duurde het voordat je hem had, en moest je geen douane kosten betalen.?
Ja, ik heb inderdaad gekozen voor multilang stable 5.0. Na lang zoeken naar een installatiemethode zonder roottoegang (beperkte rechten om software uit te voeren op mijn huidige PC), kwam ik erachter dat eenvoudiger updaten mogelijk is. Installatie is uiteindelijk gewoon gelukt via about phone -> software version -> system updates -> eigen bestand. Play store is nu ook aanwezig dus ik kan eindelijk aan de slag met deze telefoon!Momus schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:58:
[...]
www.xiaomi.eu
Hier staat de multilang stable 5.0...
Ik heb de originele MIUI recovery gebruikt die in de originele Chinese MIUI ROM zit. Deze recovery is gelijk Engelstalig. Alle orginele ROMs (versie 1.0 en 5.0) voor zowel TS-CDMA als WCDMA kan je hier vandaan halen.jobr schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:53:
[...]
Kon je dan ook niet update volgens deze procedure ?
Uit welke rom heb je de recovery precies gehaald ?
(linkje ?)
En welke combinatie heb je nu nodig zodat OTA wel gaat werken ?
Ik heb mijn Antelife versie nu exact hetzelfde als mijn Hongmi van Xiaomi zelf. Daar werkte OTA al probleemloos. Het enige is dat ik nu geen ROOT heb maar mis het niet.
Ik wil deze week voor mijn vriendin ook een Hongmi gaan bestellen. Heeft er nog iemand coupons of goede aanbiedingen gespot?
Zag net dat hij nu bij antelife $186,19 kost (€136,58)
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Is dat bij Antelife incl verzending? Volgens mij is dat nog +$22 (en er is een coupon voor -$5)
Mixeshop: $175 + verzending $27 (DHL) - $5 coupon = $197
Mixeshop: $175 + verzending $15 (Post Register Mail) - $5 coupon = $185
De coupon is b452c2de3e, gekregen door Mixeshop sales te mailen (niet gebruikt omdat ik al had besteld bij Geekbuying). Dus 1x te gebruiken, mail Mixeshop voor een nieuwe als deze niet werkt.
Edit: Antelife is incl standaardverzending, DHL is wel +$22
Mixeshop: $175 + verzending $27 (DHL) - $5 coupon = $197
Mixeshop: $175 + verzending $15 (Post Register Mail) - $5 coupon = $185
De coupon is b452c2de3e, gekregen door Mixeshop sales te mailen (niet gebruikt omdat ik al had besteld bij Geekbuying). Dus 1x te gebruiken, mail Mixeshop voor een nieuwe als deze niet werkt.
Edit: Antelife is incl standaardverzending, DHL is wel +$22
[ Voor 6% gewijzigd door schaduw op 07-01-2014 13:04 ]
Ik heb gisteren mijn Hongmi pakketje opgehaald en uitgepakt. Besteld op 18 december bij Antelife. Laten verzenden via Singpost en op 4 januari was hij aan mijn deur aangeboden.
Ik had de witte versie besteld. Het lijkt er inderdaad op dat Antelife zelf een witte achterkant toevoegt. Er zit ook een mat grijze backcover in de doos.
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Gisteren meteen de handleiding gevolgd en MIUI 5.0 geflasht. Twee punten van kritiek (vragen) op de software:
- Hoe kun je pre-installed rommel weghalen? Sommige apps kun je disablen, maar niet alles. Van enkele apps vraag ik me af wat ze doen. Vooral eentje met chinese tekens als naam. En bepaalde dingen als de MIUI notes en email app heb ik niet nodig.
edit: kan het zijn dat na het flashen mijn Hongmi niet meer geroot is?
- Het is niet mogelijk om een standaard voorkeurs-SIM te kiezen? Bij mijn vorige dual-sim telefoon (Acer Liquid Gallant Duo), met vrijwel standaard Android kon dit wel gewoon.
En wat overigens erg wennen is, is dat er geen app-drawer in MIUI zit.
Ik had de witte versie besteld. Het lijkt er inderdaad op dat Antelife zelf een witte achterkant toevoegt. Er zit ook een mat grijze backcover in de doos.
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Gisteren meteen de handleiding gevolgd en MIUI 5.0 geflasht. Twee punten van kritiek (vragen) op de software:
- Hoe kun je pre-installed rommel weghalen? Sommige apps kun je disablen, maar niet alles. Van enkele apps vraag ik me af wat ze doen. Vooral eentje met chinese tekens als naam. En bepaalde dingen als de MIUI notes en email app heb ik niet nodig.
edit: kan het zijn dat na het flashen mijn Hongmi niet meer geroot is?
- Het is niet mogelijk om een standaard voorkeurs-SIM te kiezen? Bij mijn vorige dual-sim telefoon (Acer Liquid Gallant Duo), met vrijwel standaard Android kon dit wel gewoon.
En wat overigens erg wennen is, is dat er geen app-drawer in MIUI zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Onno ! op 07-01-2014 14:52 ]
Kijk ook maar eens hier. Ik weet niet of het nog geldig is (zolang de voorraad strekt). Met hoesje nog wat interessanter.Furiousz schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:51:
Ik wil deze week voor mijn vriendin ook een Hongmi gaan bestellen. Heeft er nog iemand coupons of goede aanbiedingen gespot?
Op merimobiles met code silva voor $179.54 incl free shipping of met DHL $207.54.
[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 07-01-2014 20:03 ]
Zojuist besteld bij Antelife voor $182,- incl gratis verzending en zwarte case cover!! (couponcode: antsave4)
Vorige week een originele battery gekocht bij banggood, usd8.97, na coupon 8.43. Bij pandawill de originele charging dock voor usd4.99, 4.74 en gisteren bij ibuygou de pistons nieuwe revisie voor 18.99 Koopjes m.i.
De batterij en oplader zijn inmiddels al verscheept, nu nog de pistons en hopelijk in een week of 2 in huis
De batterij en oplader zijn inmiddels al verscheept, nu nog de pistons en hopelijk in een week of 2 in huis
[ Voor 11% gewijzigd door Gijsjha op 07-01-2014 17:43 ]
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn ik heb ik van mijn Hongmi toestellen in de verkoop.
Verkocht.
Verkocht.
[ Voor 35% gewijzigd door Chocoball op 12-01-2014 20:15 ]
Gisteren de (op Aliexpress) bestelde 32gb class 10 sd card ontvangen. Natuurlijk gelijk even het kaartje getest. Van de 32gb was er ruim 31gb beschikbaar, dus dat viel me nog mee. Ook even snel de snelheid getest met SDCardTester App. Resultaat: writing 3.68mb/s, reading 9.66mb/s, zeker weten geen class 10 kaartje dus
. Ik heb mijn bevindingen gisteren gelijk verwoord in de feedback voor de verkoper en vandaag ontving ik een mailtje dat de verkoper het erg vervelend vind en mij een "full refund" gaat geven. Ik heb gevraagd of hij in plaats daarvan mij gewoon een echt class 10 sd kaartje kan opsturen.
Ik verwacht er niet teveel van aangezien 9 van de 10 sd kaartjes uit China fake zijn
[update]
Zojuist weer een reply ontvangen van de aliexpress verkoper. De class 10 sd kaartjes zijn nu zogenaamd ineens "out of stock", en ze dringen op een full refund aan zolang ik de feedback maar wijzig
.
Ik verwacht er niet teveel van aangezien 9 van de 10 sd kaartjes uit China fake zijn
[update]
Zojuist weer een reply ontvangen van de aliexpress verkoper. De class 10 sd kaartjes zijn nu zogenaamd ineens "out of stock", en ze dringen op een full refund aan zolang ik de feedback maar wijzig
.
[ Voor 13% gewijzigd door Furiousz op 08-01-2014 12:52 ]
Ik heb er gisteren één voor mijn stiefvader besteld bij AntElife. Gratis cover erbij, screen protector erbij genomen, couponcode "antsave4" en de gratis verzending; het heeft geen haast.
In het totaal was het $183,48, wat volgens AntElife €134,90 was, maar volgens PayPal toch neerkwam op €138,92. Het verschilt maar een paar euro, maar toch jammer. Toen ik mijn Mi2A via ibuygou bestelde en met PayPal afrekende, kon ik via die site kiezen dat ik in euros wilde afrekenen en kreeg PayPal een bedrag in euros door. Via AntElife kon ik die optie niet vinden.
Maar goed, nu afwachten tot dat ding binnen is. Een vriend van mij heeft hem, dus ik heb hem al even in handen gehad en ik moet zeggen dat ik hem qua afwerking degelijker vind dan de Mi2A. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe de Mi3s gaat worden.
In het totaal was het $183,48, wat volgens AntElife €134,90 was, maar volgens PayPal toch neerkwam op €138,92. Het verschilt maar een paar euro, maar toch jammer. Toen ik mijn Mi2A via ibuygou bestelde en met PayPal afrekende, kon ik via die site kiezen dat ik in euros wilde afrekenen en kreeg PayPal een bedrag in euros door. Via AntElife kon ik die optie niet vinden.
Maar goed, nu afwachten tot dat ding binnen is. Een vriend van mij heeft hem, dus ik heb hem al even in handen gehad en ik moet zeggen dat ik hem qua afwerking degelijker vind dan de Mi2A. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe de Mi3s gaat worden.
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Verwijderd
Installeer Titanium Backup. Hiermee kun je ook systeem apps (a.k.a pre-installed apps) verwijderen.
Verwijderd
kan iemand speedtest resultaten doorgeven (aan welke snelheden uploaden en downloaden jullie zo?)
Ik zou ook eens het kaartje formaterren in windows en kijk dan nog eens of je 32 GB hebtFuriousz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:52:
Gisteren de (op Aliexpress) bestelde 32gb class 10 sd card ontvangen. Natuurlijk gelijk even het kaartje getest. Van de 32gb was er ruim 31gb beschikbaar, dus dat viel me nog mee. Ook even snel de snelheid getest met SDCardTester App. Resultaat: writing 3.68mb/s, reading 9.66mb/s, zeker weten geen class 10 kaartje dus. Ik heb mijn bevindingen gisteren gelijk verwoord in de feedback voor de verkoper en vandaag ontving ik een mailtje dat de verkoper het erg vervelend vind en mij een "full refund" gaat geven. Ik heb gevraagd of hij in plaats daarvan mij gewoon een echt class 10 sd kaartje kan opsturen.
[update]
Zojuist weer een reply ontvangen van de aliexpress verkoper. De class 10 sd kaartjes zijn nu zogenaamd ineens "out of stock", en ze dringen op een full refund aan zolang ik de feedback maar wijzig![]()
.
Dat is het eerste wat ik gedaan heb gisteren. Nouja, nu heb ik een gratis (traag) sd kaartje, stop hem wel in een mp3 speler o.i.d.jobr schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Ik zou ook eens het kaartje formaterren in windows en kijk dan nog eens of je 32 GB hebt
Dat is bijna class 10 en valt nog wel binnen de fout tolerantie, class 10 is niet meer of minder dan dat je met 10 MB/s moet kunnen lezen. De schrijfsnelheid heeft er niks mee te maken, uiteraard wil je dat ook hoger hebben maar technisch gezien heb je gekregen wat je wildeFuriousz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:52:
Gisteren de (op Aliexpress) bestelde 32gb class 10 sd card ontvangen.
Resultaat: writing 3.68mb/s, reading 9.66mb/s,
Dat heeft er wel mee te maken, het gaat om de lees- en schrijfsnelheid.Sick Nick schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Dat is bijna class 10 en valt nog wel binnen de fout tolerantie, class 10 is niet meer of minder dan dat je met 10 MB/s moet kunnen lezen. De schrijfsnelheid heeft er niks mee te maken, uiteraard wil je dat ook hoger hebben maar technisch gezien heb je gekregen wat je wilde
Ik zou alsnog een refund accepteren en genieten van je bijna-class10-fake kaartjeFuriousz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:20:
[...]
Dat is het eerste wat ik gedaan heb gisteren. Nouja, nu heb ik een gratis (traag) sd kaartje, stop hem wel in een mp3 speler o.i.d.
En niet dicht tegen de 30gb aan komen, dat kan wel eens problemen op gaan leveren...
Vaak faken ze die kaartjes als 32gb maar is het eigenlijk veel minder zodat je het in eerste instantie niet door hebt..
Ok,dacht dat het juist om het schrijven van data ging. Zo dacht ik het ook op deze site te lezen: http://www.sd-kaart.nl/sd-classesSick Nick schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Dat is bijna class 10 en valt nog wel binnen de fout tolerantie, class 10 is niet meer of minder dan dat je met 10 MB/s moet kunnen lezen. De schrijfsnelheid heeft er niks mee te maken, uiteraard wil je dat ook hoger hebben maar technisch gezien heb je gekregen wat je wilde
Maar goed, om niet nog verder offtopic te gaan, ik zal hem niet in de hongmi stoppen
Het gaat om de transfersnelheid.Furiousz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:36:
[...]
Ok,dacht dat het juist om het schrijven van data ging. Zo dacht ik het ook op deze site te lezen: http://www.sd-kaart.nl/sd-classes
Maar goed, om niet nog verder offtopic te gaan, ik zal hem niet in de hongmi stoppen
Dus zowel schrijven als lezen.
Vanavond het kaartje nog eens getest met H2testw v1.4 en de resultaten spreken voor zichMomus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:36:
[...]
Het gaat om de transfersnelheid.
Dus zowel schrijven als lezen.

Warning: Only 31496 of 31980 MByte tested.
The media is likely to be defective.
5.2 GByte OK (11093824 sectors)
25.4 GByte DATA LOST (53409984 sectors)
Details:920 KByte overwritten (1840 sectors)
0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
25.4 GByte corrupted (53408144 sectors)
920 KByte aliased memory (1840 sectors)
First error at offset: 0x0000000081c4e000
Expected: 0x0000000081c4e000
Found: 0x00000007a821a000
H2testw version 1.3
Writing speed: 5.24 MByte/s
Reading speed: 3.46 MByte/s
H2testw v1.4
Snelheden zijn opsich prima, dat valt dan nog mee. maar het is dus werkelijk maar 5.2 gb. Dat moet wel een tegenvaller zijn..
Maar geeft wel wel weer aan dat je voortaan die kaartjes beter in nederland kunt blijven kopen. Zoveel duurder is dat nou ook weer niet...
Maar geeft wel wel weer aan dat je voortaan die kaartjes beter in nederland kunt blijven kopen. Zoveel duurder is dat nou ook weer niet...
Verwijderd
Ik heb er net weer 2 besteld bij 1949deal. Een rode voor 187 dollar en een zwarte voor 182 dollar. Geen coupons of iets dergelijks nodig. Ben benieuwd hoe lang het deze keer duurt
Ik ben zo juist over gegaan naar 5.0 ( vanaf 4.0) en zoals bij versie 4.0 kan ik ook geen root verkrijgen middels de zip's of vroot. Ik ben er nu dus wel zeker van dat dit te maken heeft met de recovery die erop staan ( miui chinees/engels) Ik heb deze recovery geïnstalleerd via de flash tool toen ik de eerste keer terug ben gegaan naar stock. Nu is mijn vraag is er een andere mogelijkheid dan via de scatter file van stock een nieuwe recovery te installleren? Ik heb namelijk de 5.0 scatter file proberen in te lezen maar deze is niet in te lezen via de flash tool.
Ook kan ik geen grotere apps installeren vanuit playstore als ik niet via wifi verbonden, ook al haal ik het vinkje weg. Hebben meer mensen hier last van?
Ook kan ik geen grotere apps installeren vanuit playstore als ik niet via wifi verbonden, ook al haal ik het vinkje weg. Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 12% gewijzigd door fvandenreek op 09-01-2014 20:51 ]
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Verwijderd
uiteindelijk ook besloten de hongmi te bestellen.
Order geplaatst via spemall en couponcode : hongmiA
naast smartphone kocht ik ook een Protective Flip Hard Cover Leather Case
totaal plaatje inclusief btw is 171.6€
Spemall factureert aan lager bedrag zodat tax omzeilt wordt
Dat is zeker geen zekerheid hoor, als je pakketje eruit gepikt wordt, moet je dokken.Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:53:
uiteindelijk ook besloten de hongmi te bestellen.
Via MTKDroidtools kun je zelf een scatterfile maken. Misschien kun je die wel inlezen.fvandenreek schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:49:
Ik heb namelijk de 5.0 scatter file proberen in te lezen maar deze is niet in te lezen via de flash tool.
Volgens mij is een scatterfile niet versie specifiek. Dus je kan zover ik weet ook een scatterfile gebruiken van een andere versie rom (maar wel van dit toestel natuurlijk).
Je kunt ook de scatterfile van hier gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door jobr op 10-01-2014 08:10 ]
Probeer de Hongmi te Rooten , maar tot op heden krijg ik het niet voor elkaar.
Het is wel een keer gelukt met vroot , maar toen waren de programma's nog steeds chinees ., met een beetje pielen kreeg ik het toen voor elkaar een Rooted toestel, maar een dag later was de root weer verdwenen.
Kon dus ook niet meer met Vroot rooten want windows wil de Hongmi niet herkennen
In het systeembeheer van win 7 zegt stuurprogramma niet geïnstalleerd .
Van alles geprobeerdt maar niets wil de phone doen herkennen.
Vreemde is wel dat er de laatste Multi op staat V5 maar de revovery de stadaard chineze is
Framaroot werkt ook niet.
In de recovery mode geen Cmw
Wie heeft de magische sleutel om het toestel te rooten
Han
Het is wel een keer gelukt met vroot , maar toen waren de programma's nog steeds chinees ., met een beetje pielen kreeg ik het toen voor elkaar een Rooted toestel, maar een dag later was de root weer verdwenen.
Kon dus ook niet meer met Vroot rooten want windows wil de Hongmi niet herkennen
In het systeembeheer van win 7 zegt stuurprogramma niet geïnstalleerd .
Van alles geprobeerdt maar niets wil de phone doen herkennen.
Vreemde is wel dat er de laatste Multi op staat V5 maar de revovery de stadaard chineze is
Framaroot werkt ook niet.
In de recovery mode geen Cmw
Wie heeft de magische sleutel om het toestel te rooten
Han
[ Voor 63% gewijzigd door hlubach op 11-01-2014 20:13 . Reden: extra info ]
Gekke is dat ik op één laptop ook de Hongmi niet herkend krijg en op een andere laptop wel. Beide draaien op Windows 7. Ik wil Outook syncroniseren met mijn telefoon dmv MyPhoneExplorer. lukt dus met één laptop niet. Het extern geheugen kent hij wel.hlubach schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:53:
Probeer de Honmi te Rooten , maar tot op heden krijg ik het niet voor elkaar.
In het systeembeheer van win 7 wordt de Hongmi niet herkend, de drivers zijn wel geladen maar win zegt stuur programma niet geïnstalleerd
Framaroot werkt ook niet
Heb de Win7 drivers op beide geinstalleerd.
Heb ook al eens de drivers eraf gegooid met USBDeview en daarna de drivers weer geinstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 10-01-2014 13:43 ]
Hier kwam ik nog een V5 rom tegen met en zonder root.
Ik heb twee mysterieuze apps met Chinese namen waarvan ik niet weet of ze bloatware zijn of niet.
- Een rood MI-logo met een bijbehorende service genaamd "GlobalService" en een proces "com.xiaomi.gamecenter.sdk.service".
- Een witte smiley op oranje achtergrond, gerangschikt onder "D" in de lijst van local apps, die blijkbaar 17 MB aan data heeft opgeslagen en over een indrukwekkende lijst permissies beschikt. Het ding draaide standaard in de achtergrond, ik heb het afgezet en er lijkt niets kapot te zijn gegaan, dus...?
/noob
- Een rood MI-logo met een bijbehorende service genaamd "GlobalService" en een proces "com.xiaomi.gamecenter.sdk.service".
- Een witte smiley op oranje achtergrond, gerangschikt onder "D" in de lijst van local apps, die blijkbaar 17 MB aan data heeft opgeslagen en over een indrukwekkende lijst permissies beschikt. Het ding draaide standaard in de achtergrond, ik heb het afgezet en er lijkt niets kapot te zijn gegaan, dus...?
/noob
[ Voor 15% gewijzigd door Enai op 10-01-2014 15:29 ]
Xiaomi game center is de tegenhanger van Apple game center. De sdk service is er een onderdeel van.Enai schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:21:
Ik heb twee mysterieuze apps met Chinese namen waarvan ik niet weet of ze bloatware zijn of niet.
/noob
2e app staat er bij mij niet op maar er zijn 2. Een met een hoofdje en 1 met alleen ogen en een lachebekje. Eerste is volgens mij streaming app de 2e tijdschriften app. Niet spannend dus.
Verwijderd
kom ook op MP tegen, maar voor nog gee 100 E. iemand ervaring hiermee?
http://link.marktplaats.nl/757787888
of is het een fake?
of is het een fake?
Fake, tweede plaatje is gelijk aan het plaatje van de Telsda T9888+Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:18:
of is het een fake?

Maar dan een ander naampje erop geplakt.
Ehh, heb je de advertentie titel gelezen? Xiaomi Red Rice KnockOff !!!Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:18:
of is het een fake?
BeschrijvingFuriousz schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:48:
[...]
Ehh, heb je de advertentie titel gelezen? Xiaomi Red Rice KnockOff !!!
Het nieuws over dit toestel:
"Xiaomi Verkoopt 100.000 Red Rice toestellen in 45 seconden"
Dus in zekere mate toch wel misleidend, ondanks dat 'knockoff' in de titel wel wordt genoemd.
Ik ben aan't twijfelen om een Xiaomi Hongmi te kopen, maar ik vroeg me af of ik niet beter kan wachten tot de Hongmi 2.
Is er al nieuws over wanneer deze mogelijk zo uitkomen?
Verwijderd
Als je wacht zijn er altijd betere alternatieven. Met andere woorden dan zul je altijd blijven wachten. De Hongmi 2 duurt overigens nog wel even. Als je nu een goede telefoon wilt voor niet te veel geld dan kan ik zeker de Hongmi aanraden.
Er wordt gesproken over een prijsverlaging van de Hongmi van 799 RMB naar 699 RMB.
Daarnaast is er sprake van dat de Hongmi 2 een 6 core Mediatek of Qualcomm SOC gaat krijgen. De Qualcomm variant gaat wel 999 RMB kosten. De verwachting is dat de Qualcomm variant end februari komt en in april de 6 core Mediatek.
Daarnaast is er sprake van dat de Hongmi 2 een 6 core Mediatek of Qualcomm SOC gaat krijgen. De Qualcomm variant gaat wel 999 RMB kosten. De verwachting is dat de Qualcomm variant end februari komt en in april de 6 core Mediatek.
Ah. Dan zullen ze tegen december wel in de verschillende webshops liggen.Chocoball schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:22:
Er wordt gesproken over een prijsverlaging van de Hongmi van 799 RMB naar 699 RMB.
Heeft iemand ook een MIUI account aangemaakt en zich geregistreerd met zijn telefoon? Ik heb het wel aangemaakt maar ik kan me niet aanmelden met de telefoon zelf. Dus als ik bij instellingen kies voor "Over de telefoon" vervolgens "Systeem updates" en dan activeer uw MIUI account dan gebeurt er vervolgens niets.
Heb MIUI v5 en de telefoon is geroot.
Als je wacht op de Hongmi 2 dan zul je deze ook niet kopen want er zal dan wel iets anders aan de horizon verschijnen. Dan kun je net zo goed helemaal geen telefoon kopen want binnen tien jaar heeft men wel oprolschermen en zit de rekenkracht in de cloud.GregoryVanG schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:03:
Ik ben aan't twijfelen om een Xiaomi Hongmi te kopen, maar ik vroeg me af of ik niet beter kan wachten tot de Hongmi 2.
Ok, dan is het ook niet noodzakelijk. Eraf met die rommel.
Volgens mij heb je geen stockversie van MIUI en weet de updatefunctie dan ook niet wat ermee aan te vangen. In dat geval zul je helaas zelf de ROM erop moeten gooien. De mijne is nog steeds stock omwille van redenen als deze en de updatefunctie werkt gewoon.TVL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:14:
Heeft iemand ook een MIUI account aangemaakt en zich geregistreerd met zijn telefoon? Ik heb het wel aangemaakt maar ik kan me niet aanmelden met de telefoon zelf. Dus als ik bij instellingen kies voor "Over de telefoon" vervolgens "Systeem updates" en dan activeer uw MIUI account dan gebeurt er vervolgens niets.
Wat gebeurt er als je je aanmeldt via de market en dan achteraf zoekt op updates? (Je weet nooit) Wat is het versienummer van je MIUI?
[ Voor 6% gewijzigd door Enai op 13-01-2014 14:50 ]
Op het MIUI forum staat dat telefoonregistratie voor Engelstaligen niet werkt maar die melding dateert al van 2012.TVL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:14:
Verder staat op de MIUI website bij registratie :"...Non China(Mainland) users, please add the country code before the phone number. Such as: Hongkong +8526*******, Taiwan +8869*******..."
Denk eerlijk gezegd dat telefoonregistratie alleen werkt voor China, HK en Taiwan. Je kunt anders Customer Service proberen.
Ik heb de chinese smartphone markt even niet meer in de gaten gehouden, maar dit lijkt mij wel een leuk budget-toestel. Ik heb het topic even doorgespit en als ik het goed begrijp werkt alles prima sinds de laatste update (MIUI V5) Klopt dit? Zou iemand anders even snel de minpunten op willen sommen. Ik heb al aardig wat reviews gelezen, maar er zijn er ook best veel van voor die update, dus het is lastig om een goed beeld te vormen. Ik wil alleen maar multi language erop zetten (playstore zit er voortaan op toch?).
Verwijderd
ook wil ik deze gaan bestellen, ik heb even contact gehad met een verkoper, deze gaf aan dat ik de taal niet op nederland kan zetten. klopt dit?
daarbij wat is het voordeel van de MultiLanguage rom from xiaomI?
ron
ron
Het voordeel van de MultiLang is dat je hem op NEderlands kan zettenVerwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:59:
ook wil ik deze gaan bestellen, ik heb even contact gehad met een verkoper, deze gaf aan dat ik de taal niet op nederland kan zetten. klopt dit?
ron
Verwijderd
yepMomus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:33:
Ik heb wat twijfels over de echtheid bij die shop.
ron janssen(2014-1-13 18:34:5)
oke, but its a real XIAOMI Red Rice Hongmi and not a fake one?
John weng(2014-01-13 09:39:27)
Hello, my friend, this is 1:1, thank you!
John weng(2014-01-13 09:40:05)
The real is not the price to $210
Wat bedoelt ie nou?Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:42:
[...]
yep
ron janssen(2014-1-13 18:34:5)
oke, but its a real XIAOMI Red Rice Hongmi and not a fake one?
John weng(2014-01-13 09:39:27)
Hello, my friend, this is 1:1, thank you!
John weng(2014-01-13 09:40:05)
The real is not the price to $210
met opzet geen duidelijk antwoord geven wat de koper niet wilt horen, 95% fake dus.
Signature
Ik denk dat ie bedoeld dat de echte niet beneden de $210 verkocht worden maar dat het wel een 1 op 1 kopie is ofzo.
Verwijderd
inderdaad, heeft er iemand nog een koringcode over van een supplier?mimang schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:45:
[...]
met opzet geen duidelijk antwoord geven wat de koper niet wilt horen, 95% fake dus.
ron
Kijk even op pagina 17 van dit topic. De codes van Antelife en Merimobiles zouden gewoon moeten werken.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:47:
[...]
inderdaad, heeft er iemand nog een koringcode over van een supplier?
ron
Van Aliexpress zou ik even wegblijven vanwege teveel berichten over namaak op verschillende fora.
[ Voor 14% gewijzigd door Chocoball op 13-01-2014 20:21 ]
ANDROID 4.2.2 HM2013023
MIUI VERSION - JHBCNAL5.0
Deze versie is met Chinees en Engels moest dus om Gmail etc aan de praat te krijgen dat Chineze proggie binnen halen.Ik zou graag de Multilingual er op zetten , maar dat krijg ik niet voor elkaar,
Bij het inpluggen wordt de telefoon niet herkent en kan Vroot dus niet Rooten en dus ook geen Cmw recovery erop zetten.
Wie biedt hulp
Deze versie is met Chinees en Engels moest dus om Gmail etc aan de praat te krijgen dat Chineze proggie binnen halen.Ik zou graag de Multilingual er op zetten , maar dat krijg ik niet voor elkaar,
Bij het inpluggen wordt de telefoon niet herkent en kan Vroot dus niet Rooten en dus ook geen Cmw recovery erop zetten.
Wie biedt hulp
Wil je de multi lang ROM vanwege Nederlands hebben of vanwege Gmail? Als je MI Market opstart en zoekt op Google vind je een App om Google Apps te installeren. Installeer de App, vervolgens in de App installeer je alleen Google Play. Video hier.hlubach schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:58:
ANDROID 4.2.2 HM2013023
Wie biedt hulp
Dat Chinese proggie gebruikt dus staan er wel de gmail/Store e.d op maar vreemd is, nadat ik een multilingual er op had staan ging er iets mis .Chocoball schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:03:
[...]
Wil je de multi lang ROM vanwege Nederlands hebben of vanwege Gmail? Als je MI Market opstart en zoekt op Google vind je een App om Google Apps te installeren. Installeer de App, vervolgens in de App installeer je alleen Google Play. Video hier.
Dus helemaal niets meer met Flash tool weer een Rom erop gekregen en via Ota deze Chinese rom . maar nu werkt schijnbaar ook de Gps niet .
Maar het liefst een rooted phone met een cmw recovery
Hoi,
Ik wil een nieuwe telefoon. Nou wordt dit waarschijnlijk een Hongmi.
Ik ben al tevreden als android lekker vloeiend loopt. Zit daar een groot verschil tussen de Hongmi en Mi2s? Of zou je pas echt voordeel hebben van een Mi2s als je erg zware apps gaat draaien? Kan je een 16GB SD kaartje kopen en daar android volledig opzetten, zodat je meer ruimte hebt voor games?
Bedankt voor het lezen
Hoop dat iemand me hier kan helpen... Ik neig toch meer naar de Hongmi omdat een Hongmi maar 93 euro is, en een Mi2s 220.
Jason
Ik ben al tevreden als android lekker vloeiend loopt. Zit daar een groot verschil tussen de Hongmi en Mi2s? Of zou je pas echt voordeel hebben van een Mi2s als je erg zware apps gaat draaien? Kan je een 16GB SD kaartje kopen en daar android volledig opzetten, zodat je meer ruimte hebt voor games?
Bedankt voor het lezen
Jason
Signature
Android is het besturingssysteem, het (software)hart van de telefoon. Dat kun je dus nooit 'verplaatsen'. En de Hongmi voor 93 euro? Waar?mimang schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:32:
Hoi,
Bedankt voor het lezenHoop dat iemand me hier kan helpen... Ik neig toch meer naar de Hongmi omdat een Hongmi maar 93 euro is, en een Mi2s 220.
Jason
Tsja... Je kan Windows toch ook booten vanaf een USB? Zo'n gek idee lijkt het mij nietDomokun schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:38:
[...]
Android is het besturingssysteem, het (software)hart van de telefoon. Dat kun je dus nooit 'verplaatsen'. En de Hongmi voor 93 euro? Waar?
Signature
En waarschijnlijk genoegen nemen met een kloon voo die prijs.mimang schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:41:
[...]
Tsja... Je kan Windows toch ook booten vanaf een USB? Zo'n gek idee lijkt het mij nietXiaomi.hk 999 HKD, moet je wel iemand kennen in HK.
Is het homescreen ook te draaien? De Miui launcher lijkt deze altijd op portretmodus te houden. Googlen levert meer voorbeelden op, maar ik vind geen oplossing. Is die er wel, of moet ik op zoek naar een andere launcher?
Nee hoor, dat is gewoon de prijs in China. Dat resellers er wat bovenop gooien is natuurlijk logisch, maar wanneer je in China zit, kan je hem voor die prijs aanschaffen.maartend schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:47:
[...]
En waarschijnlijk genoegen nemen met een kloon voo die prijs.
Help Wanted
Probleempje met Contacts, hier krijg ik dan al mijn Google contacten te zien en dat wil ik niet .
Bij de Vorige telefoon Android 4.4 kon ik in de contacten gewoon aanvinken welke groep ik wilde zien.
Nu moet ik telkens op groepen drukken en dan selecteren welke groep ik wil
Is er geen simpelere manier
Probleempje met Contacts, hier krijg ik dan al mijn Google contacten te zien en dat wil ik niet .
Bij de Vorige telefoon Android 4.4 kon ik in de contacten gewoon aanvinken welke groep ik wilde zien.
Volgens mij kun je gewoon als je je contacten opent onder Instellingen->contact weergave->contacten om weer te geven kiezen welke je wil laten zien.hlubach schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:38:
Help Wanted
Ja maar daar zit hem de kneep hij geeft mij enkel de keus tussen 447 adressen het hele Google boek.Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:40:
[...]
Volgens mij kun je gewoon als je je contacten opent onder Instellingen->contact weergave->contacten om weer te geven kiezen welke je wil laten zien.
Bij Android kon ik dan nog een stap verder gaan en kiezen uit de groepen die ik gemaakt had v.b Telefoon.
Dan start contacts op met die mensen en niet met 447 emailadressen etc
En anders app Go Contact gebruiken. Bevalt me veel beter dan standaard app.
Als je even had gekeken op die site voordat je gelijk wijs gaat doen had je kunnen zien dat het de officiële site is.maartend schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:47:
[...]
En waarschijnlijk genoegen nemen met een kloon voo die prijs.
Signature
besteld bij mixeshop. met korting en via DHL,
verzoek gedaam om te versturen als een a refurbished Phone gift
USD 25??
Ben benieuwd
verzoek gedaam om te versturen als een a refurbished Phone gift
USD 25??
Ben benieuwd
In plaats van de Hongmi 2 zou er ook nog een Hongmi 1S komen, aldus Gizchina.
1080p en mt6588, voor dezelfde prijs als de huidige Hongmi.
En de Hongmi 2 krijgt de welbekende octacore.
Lancering?
Na het Chinese 'Spring festival'.
En het moet er nog nieuwjaar worden.
http://www.gizchina.com/2...6588-quad-core-processor/
Lancering?
En het moet er nog nieuwjaar worden.
En wanneer is dat? Ik kon het niet vinden... ;_;dutchgio schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:06:
In plaats van de Hongmi 2 zou er ook nog een Hongmi 1S komen, aldus Gizchina.
Lancering?
En het moet er nog nieuwjaar worden.![]()
Signature
jammer om de grap uit te moeten leggen, maar het spring festival zijn de festiviteiten die volgen in de vakantieperiode en het Chinese nieuwe jaar inleiden.mimang schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:09:
[...]
En wanneer is dat? Ik kon het niet vinden... ;_;
hadden wij ook wel kunnen doen, de winter overslaan en met het nieuwe jaar meteen beginnen met een lente feest.
het is vanaf 31 januari tot 6 februari. tevens worden er rond die tijd waarschijnlijk ook geen pakketjes verstuurd. dus dan wordt het al gauw mid-end februari voordat Xiaomi een keer iets kan aankondigen. en voor normale levering aan resellers is het zo maart, al dan niet april.
Ik heb mijn hongmi nog niet maar kan iemand mij de output (via terminal emulator oid) even sturen of hier plaatsen van:
cat /proc/dumchar_info
bedankt.
cat /proc/dumchar_info
bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 15-01-2014 23:01 ]
Haal dan wel een normaledutchgio schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:43:
[...]
jammer om de grap uit te moeten leggen, maar het spring festival zijn de festiviteiten die volgen in de vakantieperiode en het Chinese nieuwe jaar inleiden.![]()
hadden wij ook wel kunnen doen, de winter overslaan en met het nieuwe jaar meteen beginnen met een lente feest.![]()
het is vanaf 31 januari tot 6 februari. tevens worden er rond die tijd waarschijnlijk ook geen pakketjes verstuurd. dus dan wordt het al gauw mid-end februari voordat Xiaomi een keer iets kan aankondigen. en voor normale levering aan resellers is het zo maart, al dan niet april.
Signature
Na lang wachten zijn eindelijk mijn spullen binnen. Aluminium achterkantje voor de Hongmi (eindelijk gabaman), een donkerkleurig champagne achterkantje voor de Hongmi, een originele rookkleurige (light dark) Xiaomi TPU case binnen. Daarnaast heb ik ook de vernieuwde Xiaomi Piston earphones en Xiaomi sneakers meebesteld.
Foto's van de achterkantjes komen nog. Eerste wat wel opvalt dat ze geen afgeronde hoeken hebben, dat maakt de Hongmi dikker en gek genoeg voelt het zwaarder aan maar met Alu achterkant ziet het er gelikt uit.
De Xiaomi Piston earphones moet ik nog verder testen maar het geluid wat er uit komt klinkt veelbelovend.
Foto's van de achterkantjes komen nog. Eerste wat wel opvalt dat ze geen afgeronde hoeken hebben, dat maakt de Hongmi dikker en gek genoeg voelt het zwaarder aan maar met Alu achterkant ziet het er gelikt uit.
De Xiaomi Piston earphones moet ik nog verder testen maar het geluid wat er uit komt klinkt veelbelovend.
Ben benieuwd, heb de pistons ook besteld. Telefoon is al onderweg.
Misschien stomme vraag van mij, maar heeft zo'n extra alluminium omhulsel verder nog invloed op de wifi/gps ontvangst?
Misschien stomme vraag van mij, maar heeft zo'n extra alluminium omhulsel verder nog invloed op de wifi/gps ontvangst?
Het omhulsel is van plastic, de rand is zilver gespoten en alleen de achterkant is van geborsteld aluminium. Mochten er verschillen in ontvangst zijn dan zal ik het zeker melden.Fresno schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:14:
Ik heb via Banggood een goedkoop covertje gekocht (€1.58), ik zal mijn ervaring delen als ik deze ontvang.
Als ik mijn Hongmi van standby haal, zie ik soms heel kort een vierkant blauw scherm in beeld, voordat ik het ontgrendelpatroonraster zie. Het blauwe scherm zie ik te kort om te lezen wat er op staat, iets van "misbruik"? Dit komt niet altijd voor, dus de oorzaak achterhalen is wat lastig. Herkent iemand deze dit?
Als ik mijn Hongmi van standby haal, zie ik soms heel kort een vierkant blauw scherm in beeld, voordat ik het ontgrendelpatroonraster zie. Het blauwe scherm zie ik te kort om te lezen wat er op staat, iets van "misbruik"? Dit komt niet altijd voor, dus de oorzaak achterhalen is wat lastig. Herkent iemand deze dit?
Heeft iemand ook orginele covers in verschillende kleuren ergens kunnen kopen?
Heb alleen deze site gevonden, maar ken de site niet en vind ze redelijk duur:
http://www.magicbazaar.ne...mi-Original-Battery-Cover
En deze flip cover, maar vraag me af of het orgineel is:
http://www.aliexpress.com...Film-Free/1305826787.html
[ Voor 29% gewijzigd door TVL op 17-01-2014 11:38 ]
Deze verkoopt zeker origineel http://www.ibuygou.com/catalog/xiaomi-hongmi-417-421.htmlTVL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:35:
En ja, origineel is duur.
Er is ook een aangepaste ROM en TWRP beschikbaar. Zie http://en.miui.com/thread-13092-1-1.html
En mocht je problemen hebben om root te krijgen op de V5 versie dan zou je hier eens kunnen kijken http://en.miui.com/thread-13293-1-2.html
De flip cover in ieder geval niet. Of ze origineel weet ik niet. Ze zijn inderdaad nu ook te koop in de Xiaomi Tmall store.TVL schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:35:
Rood en wit zijn nu ook te koop.
Ibuygou verkoopt alleen originele TPU cases, nog geen losse achterkant maar dat zal niet lang meer duren.jobr schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Deze verkoopt zeker origineel http://www.ibuygou.com/catalog/xiaomi-hongmi-417-421.html
En ja, origineel is duur.
ibuygou heeft nu ook de losse covers voor de achterkant. op dit moment 11,83 euro.
blauw,rood,paars en groen zijn de nu beschikbare kleuren, geen idee of er nog komen.
ik heb de rode besteld, aangezien mijn order in het zwart/grijs is geleverd, en ik toch benieuwd ben hoe hij er in het rood uitziet.
via link
blauw,rood,paars en groen zijn de nu beschikbare kleuren, geen idee of er nog komen.
ik heb de rode besteld, aangezien mijn order in het zwart/grijs is geleverd, en ik toch benieuwd ben hoe hij er in het rood uitziet.
via link
Als je dat ziet heb je de de knop "voorkom misbruik" aan staan (Instellingen -> weergave -> voorkom misbruik).schaduw schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:10:
Ik heb via Banggood een goedkoop covertje gekocht (€1.58), ik zal mijn ervaring delen als ik deze ontvang.
Hiermee voorkom je dat de telefoon in je broekzak gaat bellen o.i.d., werkt met de proximity sensor.
[ Voor 3% gewijzigd door gijsemans op 17-01-2014 14:51 ]
Ah, dat is hem inderdaad, bedankt! Ik begon me al zorgen te maken.gijsemans schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:48:
[...]
Als je dat ziet heb je de de knop "voorkom misbruik" aan staan (Instellingen -> weergave -> voorkom misbruik).
Hiermee voorkom je dat de telefoon in je broekzak gaat bellen o.i.d., werkt met de proximity sensor.
Fijn toestel enkel dat rare gedoe met het geheugen.
De Sd Card is dus de 32 Gb card en de Sd card (2) is dan de 817 Mb card.
/storage/sdcard0
/storage/sdcard1
En waar ik ook niet uitkom is het verplaatsen van app naar de sd card, waardoor intern memory wat ruimer blijft .
Want als ik b.v Navfree met kaarten Europa instaleer dan lukt Monaco en Liechtenstein wel maar de rest niet
/storage/sdcard0
/storage/sdcard1
En waar ik ook niet uitkom is het verplaatsen van app naar de sd card, waardoor intern memory wat ruimer blijft .
Want als ik b.v Navfree met kaarten Europa instaleer dan lukt Monaco en Liechtenstein wel maar de rest niet
Hiermee kun je je internal geheugen vervangen door external geheugen. Even de hele thread lezen want verderop staat een versie voor V5.hlubach schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:02:
Fijn toestel enkel dat rare gedoe met het geheugen.
/storage/sdcard0
/storage/sdcard1
Dit had ik ook al gelezen, maar daar had ik ook al de opmerking geplaatst hoe en waar staat de te vervangen file en hoe geef je de parameters.jobr schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:08:
[...]
Hiermee kun je je internal geheugen vervangen door external geheugen. Even de hele thread lezen want verderop staat een versie voor V5.
Maar veel simpeler zou zijn als je gewoon files uit de interne Sd en phone memory zou kunnen wegschrijven naar Ext memory
File staat in /system/etc.hlubach schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:24:
[...]
Dit had ik ook al gelezen, maar daar had ik ook al de opmerking geplaatst hoe en waar staat de te vervangen file en hoe geef je de parameters.
Je moet dus de file vervangen door de file die aan het einde van de thread staat. Of alleen de verschillen overnemen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken