Heb mijn Hongmi op 29 november besteld bij Antelife, 13 december stond er Sent to overseas (Country code: NL) en op 19 december staat er Arrived at overseas (Country code: NL). Hopelijk nu zo snel mogelijk binnen
Vraag mij af of de makers van een fake dit dus ook namaken.barbarian schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:41:
Voor diegene die zeker wil weten of je een fake Hongmi hebt of niet, heb ik een handige tip.
Check de doos aan de onderkant, daar zit een kraslabel. Als je die wegkrast, vind je een code.
Gebruik de code vervolgens op:
http://order.xiaomi.com/service/scode
beantwoord de vraag en klik op de oranje button.
gebruik google translate voor de vertaling.
de vertaling van de controle is:
Geef resultaten
Uw vraag is echt gierst producten, dank u voor uw gebruik!
Als je dat terug krijgt is het goed, als je een verkeerd nummer intypt krijg je een melding dat het wellicht een imitatie is. De exacte tekst weet ik niet meer.gabaman schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:10:
[...]
Vraag mij af of de makers van een fake dit dus ook namaken.
de vertaling van de controle is:
Geef resultaten
Uw vraag is echt gierst producten, dank u voor uw gebruik!
Ik heb nu de Hongmi 5 dagen in gebruik en ik moet zeggen dat ik echt meer dan tevreden ben met dit toestel. Helaas kon ik hem niet OTA updaten, dus heb ik deze beschrijving gevolgd, werkte perfect.
Waar ik het meest nieuwsgierig naar was, was de GPS. Ik gebruik mijn gsm veel voor navigatie en flitsmeister staat ook bijna altijd aan tijdens het rijden
. Na de update naar de 3.0 ML rom heb ik gelijk de gps getest. Na een paar seconden had de telefoon al een fix en kon ik probleemloos navigeren. Flitsmeister werkt ook perfect.
Vandaag liep ik alleen tegen een klein "probleem" aan. Ik wou een app installeren die root toegang nodig heeft. Aangezien ik Vroot heb gebruikt tijdens het updaten was ik er van overtuigd dat de telefoon geroot was. Nu zag ik dus vandaag dat MobileUncle aangeeft dat de telefoon geen root toegang heeft. Ik heb geprobeerd om dit weer te doen met Vroot, maar zonder succes.... De telefoon reboot op een gegeven moment wel, maar de Super SU app komt niet tevoorschijn en dan volgt er een foutmelding van Vroot....
Weet iemand hoe ik de telefoon opnieuw kan rooten?
Waar ik het meest nieuwsgierig naar was, was de GPS. Ik gebruik mijn gsm veel voor navigatie en flitsmeister staat ook bijna altijd aan tijdens het rijden

Vandaag liep ik alleen tegen een klein "probleem" aan. Ik wou een app installeren die root toegang nodig heeft. Aangezien ik Vroot heb gebruikt tijdens het updaten was ik er van overtuigd dat de telefoon geroot was. Nu zag ik dus vandaag dat MobileUncle aangeeft dat de telefoon geen root toegang heeft. Ik heb geprobeerd om dit weer te doen met Vroot, maar zonder succes.... De telefoon reboot op een gegeven moment wel, maar de Super SU app komt niet tevoorschijn en dan volgt er een foutmelding van Vroot....
Weet iemand hoe ik de telefoon opnieuw kan rooten?
[ Voor 6% gewijzigd door Furiousz op 22-12-2013 04:44 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Rooten met de stable 3.0 release werkt niet meer via vRoot. Zie dit topic (onderin start post) voor een oplossing: http://en.miui.com/thread-8101-1-1.html
Heeft er hier nog iemand interesse in een flip cover voor de hongmi? Ik heb hem afgelopen week binnen gekregen, maar ga hem niet gebruiken aangezien de telefoon dan niet meer in mijn autohouder past.
http://www.banggood.com/D...aomi-Hongmi-p-909176.html
http://www.banggood.com/D...aomi-Hongmi-p-909176.html
Zijn de volgende gegevens up tot date?
Hm2013023
Android versie 4.2.1 jop40d
Miui 3.1.1.8
Ik begrijp als ik de ml versie installeer dat ik dan zo wie zo updates krijg, maar in zo verre bij deze versie is het me nog niet gelukt. Echter heb ik het toestel pas enkele dagen in gebruik.
Gevonden is 3.1.2.20
Inmiddels versie miui Jhcbnah 4.0 geïnstalleerd...
Helaas is de ROM niet stabiel
En heeft de telefoon geen root meer.
Ik heb geprobeerd met vroot en met en ander root programma dit op te lossen. De naam is me even ontschoten, en kan het niet lezen door de Russische en of Chinese tekens.Ook de root app die in een van de voorgaande links staat werkte niet.
Verder staan er drie verschillende jbl bestanden om rooten alleen is me geheel onduidelijk welke ik kan gebruiken en hoe ik deze kan installeren daar mijn recovery op chinees staat.
Heeft iemand een idee?
Hm2013023
Android versie 4.2.1 jop40d
Miui 3.1.1.8
Ik begrijp als ik de ml versie installeer dat ik dan zo wie zo updates krijg, maar in zo verre bij deze versie is het me nog niet gelukt. Echter heb ik het toestel pas enkele dagen in gebruik.
Gevonden is 3.1.2.20
Ik heb geprobeerd met vroot en met en ander root programma dit op te lossen. De naam is me even ontschoten, en kan het niet lezen door de Russische en of Chinese tekens.Ook de root app die in een van de voorgaande links staat werkte niet.
Verder staan er drie verschillende jbl bestanden om rooten alleen is me geheel onduidelijk welke ik kan gebruiken en hoe ik deze kan installeren daar mijn recovery op chinees staat.
Heeft iemand een idee?
[ Voor 51% gewijzigd door fvandenreek op 24-12-2013 06:47 ]
Money isn't rellevant..... who you are is.....
De voorgaande link van HiKl werkt perfect bij mij.fvandenreek schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:02:
Heeft iemand een idee?
Even een stappenplan (mogelijk voor de topic intro)
- Installeer een een goede recovery, zelf gebruik ik de MIUI RECOVERY (WCDMA VERSION).
- Plaats je stable versie zip en de HongMiCWMroot.zip op je SD.
- Ga naar de recovery, voer uit de stappen wipe (fabrieksinstelling), update (stable zip) en update (root zip) hierbij heb ik wel tussen stable en root een keer opgestart en gezien dat ik geen root meer had.
succes
edit: natuurlijk vergeet ik een essentieel onderdeel om de recovery te flashen (Flashtool) post 27.
[ Voor 7% gewijzigd door gabaman op 24-12-2013 08:36 ]
Ik ga er tijdens de kerst mee aan de slag.... Word vervolgd.
Vervolg,
Ik heb zojuist de drivers op mijn pc overnieuw geinstalleerd ( welke voor windows8 niet echt duidelijk vermeld zijn)
Via sp flash tool de miui recovery en een orginele chinees engelse rom erin geladen, vervolgens kon ik zonder problemen met vroot mijn toestel rooten, echter wilde ik graag naar een multilang toe, na installatie van deze was de root wederom verdwenen, echter is deze nu niet meer terug te krijgen, niet middels vroot evenals middels de rootzip via de recovery, titanium blijft aangeven dat er geen root privileges zijn.
Overigens is de multilang nu stabieler, deze keer heb ik ipv een factory reset, de data en cache gewiped.
Vervolg,
Ik heb inmiddels diverse roms geprobeerd, maar 4.0 krijg ik niet geroot, het lijkt er op omdat dit eigenlijk allemaal ports zijn van een ander toestel. Ik twijfel nu nog om deze van needrom nog te proberen, maar ik zie in beide de volgende voordelen;
de rom van needrom is op basis van een oude originele en is dus geroot, wat makkelijk is voor bijvoorbeeld titanium, maar niet echt noodzakelijk door het aanwezige back up programma van miui. De meeste andere programma's waar root voor nodig is lijken me ook redelijk overbodig zoals een governer ed.
De multilang port van xiaomi.eu krijg ik niet geroot maar is voorzien van nieuwere software, waar ogenschijnlijk niet super veel verschil in zit.
Krijgt iemand het voor elkaar om buiten wifi om grotere bestanden van playstore af te halen? Dit lukte mij namelijk in geen enkele versie. (ook als het vinkje bij alleen downloaden tijden wifi verbinding weg was
)
Vervolg,
Ik heb zojuist de drivers op mijn pc overnieuw geinstalleerd ( welke voor windows8 niet echt duidelijk vermeld zijn)
Via sp flash tool de miui recovery en een orginele chinees engelse rom erin geladen, vervolgens kon ik zonder problemen met vroot mijn toestel rooten, echter wilde ik graag naar een multilang toe, na installatie van deze was de root wederom verdwenen, echter is deze nu niet meer terug te krijgen, niet middels vroot evenals middels de rootzip via de recovery, titanium blijft aangeven dat er geen root privileges zijn.
Overigens is de multilang nu stabieler, deze keer heb ik ipv een factory reset, de data en cache gewiped.
Vervolg,
Ik heb inmiddels diverse roms geprobeerd, maar 4.0 krijg ik niet geroot, het lijkt er op omdat dit eigenlijk allemaal ports zijn van een ander toestel. Ik twijfel nu nog om deze van needrom nog te proberen, maar ik zie in beide de volgende voordelen;
de rom van needrom is op basis van een oude originele en is dus geroot, wat makkelijk is voor bijvoorbeeld titanium, maar niet echt noodzakelijk door het aanwezige back up programma van miui. De meeste andere programma's waar root voor nodig is lijken me ook redelijk overbodig zoals een governer ed.
De multilang port van xiaomi.eu krijg ik niet geroot maar is voorzien van nieuwere software, waar ogenschijnlijk niet super veel verschil in zit.
Krijgt iemand het voor elkaar om buiten wifi om grotere bestanden van playstore af te halen? Dit lukte mij namelijk in geen enkele versie. (ook als het vinkje bij alleen downloaden tijden wifi verbinding weg was
[ Voor 111% gewijzigd door fvandenreek op 24-12-2013 20:26 . Reden: update ]
fvandenreek, je moet HongmiCWMzip gebruiken van gabaman. zo heb ik mijn ML Miuiandroid rom geroot.werkt prima! toestel ook
Inderdaad! Zip op je sd plaatsen, rebooten in cwm, install zip from sd, en klaar!tamil18 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 09:59:
fvandenreek, je moet HongmiCWMzip gebruiken van gabaman. zo heb ik mijn ML Miuiandroid rom geroot.werkt prima! toestel ook
Hmmm bijzonder ik heb deze meerdere malen geprobeerd middels de miui recovery te installeren, zonder enig effect.
De enigste mogelijkheid lijkt me nu om deze ROM Hongmi WCDMA Stable ROM v4.0, tested" by bolek te zoeken, en het daarmee te proberen.
De enigste mogelijkheid lijkt me nu om deze ROM Hongmi WCDMA Stable ROM v4.0, tested" by bolek te zoeken, en het daarmee te proberen.
ik heb de engels CWM opgezet. toen MiuiAndroid 4.0 stable opgezet. en dan die hongmiCWM ..
hoe doe jij het ?
hoe doe jij het ?
Krijg die van mij ook snel hoop ik. Via ibuygou besteld en met DHL laten verzenden. Pakketje was maandag aangekomen in Amsterdam, maar tot mijn verbazing zag ik dat hij een dag later in Brussel lag. Waar hij nu nog steeds ligt. Ben bang dat ik hem niet meer in 2013 ga ontvangen...
Via miui recovery, multilang rom ingeladen,data en cache gewist daarna de root.zip via de recovery ingeladen.
je moet via CWM recovery proberen. niet via miui recovery. misschien daarom dat ie het niet doet..
Verwijderd
Tja, de douane was niet echt in kerststemming denk ik, vandaag 41 euro overgeschreven, morgen zal hij aangeboden worden...
Aiii, dat is jammer. Bij welke webshop besteld en via welke manier vezonden?Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:48:
Tja, de douane was niet echt in kerststemming denk ik, vandaag 41 euro overgeschreven, morgen zal hij aangeboden worden...
Verwijderd
Via mixeshop, DHL, ik laat nog weten hoe het verzonden was (welke waarde...)Furiousz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:21:
[...]
Aiii, dat is jammer. Bij welke webshop besteld en via welke manier vezonden?
Edit:
Vandaag aangekregen, ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de bouwkwaliteit van deze gsm, deze moet in niets onderdoen voor de bekende merken...
Waar ik minder blij mee ben, op het invoice stond: refurbished Phone gift USD 55
Niet moeilijk dat ik dan inklaringskosten moest betalen, daar ga ik ze toch nog op aanspreken.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 17:56 ]
Bij mij stond er op het pakketje ook: Cellphone, met een waarde van 50 euro. Ik heb niets hoeven te betalen aan de douane, dus daar zal het niet echt aan liggen denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:07:
[...]
Via mixeshop, DHL, ik laat nog weten hoe het verzonden was (welke waarde...)
Edit:
Vandaag aangekregen, ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de bouwkwaliteit van deze gsm, deze moet in niets onderdoen voor de bekende merken...
Waar ik minder blij mee ben, op het invoice stond: refurbished Phone gift USD 55
Niet moeilijk dat ik dan inklaringskosten moest betalen, daar ga ik ze toch nog op aanspreken.
Verwijderd
Onder 25 euro zijn er geen kosten aan verbonden, dus is het redelijk dom om het te versturen voor 55 dollar, als je dan toch liegt (had ik ook gevraagd) doe het dan ineens goedFuriousz schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:27:
[...]
Bij mij stond er op het pakketje ook: Cellphone, met een waarde van 50 euro. Ik heb niets hoeven te betalen aan de douane, dus daar zal het niet echt aan liggen denk ik.
Moest je dan de waarde opgeven bij DHL ?Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:48:
Vaak lees ik dat DHL redelijk standaard circa 30 euro in rekening brengt.
Nee, ze berekenen zelf de waarde, maar dit blijkt vaak net als bij Postnl nog wel eens 'nattevingerwerk' te zijn.jobr schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:09:
[...]
Moest je dan de waarde opgeven bij DHL ?
Vaak lees ik dat DHL redelijk standaard circa 30 euro in rekening brengt.
http://www.gizchina.com/2...nk-deal-gizchina-readers/
Aanbiedingsactie van Spemall samen met Gizchina
Option A: Includes a Xiaomi Hongmi WCDMA phone, with included accessories (charger, data cable etc). The original price is $206.99, but GizChina readers can get a $15 discount
making a final price of just $191.99. Code: GizxmasA
Option B: Includes the Xiaomi Hongmi phone with leather case. The original price being $221.98. GizChina readers price is $196.98. Code: GizxmasB
Option C: Includes the WCDMA Xiaomi Hongmi with a 10,400mAh battery. Original price is $241.89, GizChina readers price is $216.89. Code GizxmasC
Option A: Includes a Xiaomi Hongmi WCDMA phone, with included accessories (charger, data cable etc). The original price is $206.99, but GizChina readers can get a $15 discount
making a final price of just $191.99. Code: GizxmasA
Option B: Includes the Xiaomi Hongmi phone with leather case. The original price being $221.98. GizChina readers price is $196.98. Code: GizxmasB
Option C: Includes the WCDMA Xiaomi Hongmi with a 10,400mAh battery. Original price is $241.89, GizChina readers price is $216.89. Code GizxmasC
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Hier zojuist ook binnen gekregen. Ordered 3-12, verzonden 13-12, dispatched to NL 19-12, arrived in NL 27-12 en vandaag dus aan de deur. Redelijk snel gegaan dus met Singpost en bestellen bij Antelife. Geluk gehad, want geen bijbetaling. Beschrijving was cellphone @ USD30...Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:43:
[...]
Onder 25 euro zijn er geen kosten aan verbonden, dus is het redelijk dom om het te versturen voor 55 dollar, als je dan toch liegt (had ik ook gevraagd) doe het dan ineens goed
Vandaag en komende dagen maar eens tijd vrij maken om m te tweaken.
Voordat ik begin, playstore en wat andere nuttige apps zijn er volgens mij al door Antelife opgezet. Ook staat ze al in het Engels. Muii version is jhbcnah1.0, maar bij updates is er een 4.0 stable. Zal de handleiding tbv updaten eens volgen. Nog tips en tricks voor ik begin (kan geloof ik niet gewoon updaten maar moet eerder aangegeven topic handleiding volgen voor updaten en root?)
Wat een vooruitgang tov SGS1 icm CWM. Werd ook wel beetje tijd na 3,5 jaar
[ Voor 4% gewijzigd door Gijsjha op 28-12-2013 17:50 ]
Heb van deze aanbieding gebruik gemaakt. Het wordt een tijdelijke telefoon die waarschijnlijk over 3 a 4 maanden doorgaat naar mijn schoonzus. Tegen die tijd kan ik rustig kijken voor een upgrade.Kiswum schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:52:
http://www.gizchina.com/2...nk-deal-gizchina-readers/
Ik twijfelde eerst wel over de 4 GB rom, maar lees op verschillende plekken dat bouwkwaliteit voor de rest wel goed is. Nu nog even een nieuwe microsd kaart scoren.
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
4GB Rom is weinig en je houd maar 1GB over om voor apps 
Mijn schoonma heeft deze nu ook in gebruik en ik zal binnenkort weer vragen of apps2sd werkt (werkt op 4.2 bij bepaalde toestellen). Als ik dit weet, dan zal ik het hier doorgeven.
Ik heb de meeste apps op mijn SD kaart gezet voordat ik het installeerde (zoals ik bij Sygic navigatie had gedaan)
Mijn schoonma heeft deze nu ook in gebruik en ik zal binnenkort weer vragen of apps2sd werkt (werkt op 4.2 bij bepaalde toestellen). Als ik dit weet, dan zal ik het hier doorgeven.
Ik heb de meeste apps op mijn SD kaart gezet voordat ik het installeerde (zoals ik bij Sygic navigatie had gedaan)
Dat is op zich vreemd.
Mijn vriendin heeft nog een 440 MB ram telefoon waar Android 4.0.4 MIUI V3.2.22 nog op draait waarvan volgens mij rond de 100 MB over is voor apps(nog niks overgezet naar SD; met momenteel alleen Facebook, Whatsapp, Colornote, Sonos en misschien nog 2 a 3 apps geinstalleerd).
Neemt MIUI V5 zoveel ruimte in?
Mijn vriendin heeft nog een 440 MB ram telefoon waar Android 4.0.4 MIUI V3.2.22 nog op draait waarvan volgens mij rond de 100 MB over is voor apps(nog niks overgezet naar SD; met momenteel alleen Facebook, Whatsapp, Colornote, Sonos en misschien nog 2 a 3 apps geinstalleerd).
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Ram en rom is wat anders..Janar schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:32:
Dat is op zich vreemd.

Android zelf neemt vrij veel in, en het is een leuke marketingterm; 4gb rom, terwijl daar nog niet eens de helft van overblijft
Bij deze telefoon kun je redelijk eenvoudig je SD card inzetten op de plek van de "1 GB".Kiswum schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:08:
4GB Rom is weinig en je houd maar 1GB over om voor apps
dutchgio schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:45:
[...]
Ram en rom is wat anders..![]()
Android zelf neemt vrij veel in, en het is een leuke marketingterm; 4gb rom, terwijl daar nog niet eens de helft van overblijft

Ik bedoelde de 'rom'.
Rom vind ik al een vreemde benaming bij die chinese telefoons, maar het zal wel slaan op de plek waar de ROM staat.
[ Voor 6% gewijzigd door Janar op 29-12-2013 21:32 . Reden: Ik zei de gek ]
Klopt, die kende ik wel, maar nog niet geprobeerdjobr schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:02:
[...]
Bij deze telefoon kun je redelijk eenvoudig je SD card inzetten op de plek van de "1 GB".
Blijft die permissie staan als je de MIUI ML Stable 4.0 (met verwijderde roottoegang) erop hebt staan?
Ik heb de laatste tijd bij een aantal familieleden een Hongmi achtergelaten, waarbij ze zelf de updates kunnen uitvoeren en dus de mogelijkheid bestaat dat roottoegang is verdwenen. Het is via het forum van xiaomi.eu weer mogelijk om er weer root op te zetten, maar mijn familieleden zijn niet de doelgroep van deze website of van GOT.
Verwijderd
Nog even over de kleurtjes: ik had een witte besteld, en men heeft mij gewoon een antraciete geleverd met een extra witte back cover... Deze heeft dezelfde zilveren letters en is volgens mij gewoon origineel.
Over de GPS: zonet tomtom er op gezet, gps fix zeer nauwkeurig en bijna onmiddellijk! En dit is binnen getest!
Over de GPS: zonet tomtom er op gezet, gps fix zeer nauwkeurig en bijna onmiddellijk! En dit is binnen getest!
Tot nu toe alleen maar goede berichten over de gps van de hongmi! Ik navigeer er ook dagelijks mee zonder problemen, ik gebruik nu copilot live i.c.m flitsmeister.
Ik denk dat ik voor mijn vriendin ook maar een hongmi ga bestellen, als vervanger voor haar Jiayu G3. Die heeft, na alle mogelijke tweaks, nog nooit een gps fix gehad.
Weet iemand zo in welke map de vold.fstab file, uit eerder genoemde tweak, precies te vinden is?
Ik denk dat ik voor mijn vriendin ook maar een hongmi ga bestellen, als vervanger voor haar Jiayu G3. Die heeft, na alle mogelijke tweaks, nog nooit een gps fix gehad.
Weet iemand zo in welke map de vold.fstab file, uit eerder genoemde tweak, precies te vinden is?
Heb wederom(de 3e inmiddels) de Xiaomi Hongmi besteld op Antelife. Nu voor 183 USD en met de coupon code 'youtube' extra 5 USD korting. Dus uiteindelijk 178 USD ongeveer 134 euro. Geen geld voor een toestel wat perfect werkt!(ook de GPS!)
Let op! Aanbieding geldt alleen vandaag 30-12-2013
[ Voor 10% gewijzigd door capthook op 30-12-2013 14:09 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Vandaag ook besteld. Wordt de opvolger van mn brakke JiaYu G4. Ben benieuwd...capthook schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:16:
Heb wederom(de 3e inmiddels) de Xiaomi Hongmi besteld op Antelife. Nu voor 183 USD en met de coupon code 'youtube' extra 5 USD korting. Dus uiteindelijk 178 USD ongeveer 134 euro. Geen geld voor een toestel wat perfect werkt!(ook de GPS!)
Bij Antelife ben ik vooral benieuwd naar de $50 coupon bij regstratie die je in de banners ziet op de website.

linkt naar http://www.antelife.com/customer/account/create/
Het moet/zal wel een fout zijn, maar de banner is nu anders dan een week geleden en nog steeds met hetzelfde bedrag. Ik heb ze vorige week ook gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen.

Het moet/zal wel een fout zijn, maar de banner is nu anders dan een week geleden en nog steeds met hetzelfde bedrag. Ik heb ze vorige week ook gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen.
[ Voor 7% gewijzigd door schaduw op 30-12-2013 16:28 ]
Om precies te zijn onder de 22 Euro. Bij 25 Euro betaal je nog omzetbelating.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:43:
[...]
Onder 25 euro zijn er geen kosten aan verbonden, dus is het redelijk dom om het te versturen voor 55 dollar, als je dan toch liegt (had ik ook gevraagd) doe het dan ineens goed
Origineel volgens Xiaomi heeft rode MI letters en witte zijknoppen. Als het een origineel is kun je aan de binnenkant zien er zit 2 keer een golfpatroon.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:41:
Nog even over de kleurtjes: ik had een witte besteld, en men heeft mij gewoon een antraciete geleverd met een extra witte back cover...
Ik heb trouwens een "niet originele" witte variant gevonden met rode letters en het Unicom logo. Aan de foto's in de binnenkant zie je namelijk geen golfpatroon.
Wees gerust, is prima toestelVerwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:15:
[...]
Bedankt voor de tip! Vandaag ook besteld. Wordt de opvolger van mn brakke JiaYu G4. Ben benieuwd...
Iemand toevallig ook een Jilis British Style Xiaomi Hongmi Protective Case besteld en ontvangen van ibuygou ?
Ben even benieuwd naar de "kwaliteit" van dat hoesje.
Ben even benieuwd naar de "kwaliteit" van dat hoesje.
[ Voor 24% gewijzigd door jobr op 30-12-2013 19:46 ]
jongens er is een nieuwe stable versie, Nummertje 5.0
http://xiaomi.eu/community/threads/3-12-27.23178/
hij is nu bezig
http://xiaomi.eu/community/threads/3-12-27.23178/
hij is nu bezig
Volgens mij is die actie wat misleidend en is het 10x $5 en niet 1x $50...schaduw schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:26:
Bij Antelife ben ik vooral benieuwd naar de $50 coupon bij regstratie die je in de banners ziet op de website.
[afbeelding]
Ik wil de nieuwe stable versie 5 installeren, maar dit gaat niet via uncle ben, daar de telefoon geen root acces meer heeft(versie 3). Nu wil ik root acces herstellen met HongMiCWMroot.zip. bij deze file staat de opmerking 'Install this through CWM' Hoe moet ik nu handelen???? Heeft iemand een stappenplan???
ik had stable 4.0 met root HongmiCWMroot.
geupdate naar 5.0 via CWM. daarna 2x reboot. dan via recovery CWM HongmiCWMroot.zip gedaan. en kreeg weer root..
geupdate naar 5.0 via CWM. daarna 2x reboot. dan via recovery CWM HongmiCWMroot.zip gedaan. en kreeg weer root..
mijn manier;
settings-about phone-system updates- (menu knop) reboot to recovery
heb je wel CWM recovery geinstaleerd?
stuur maar pm als je niet uitkomt
settings-about phone-system updates- (menu knop) reboot to recovery
heb je wel CWM recovery geinstaleerd?
stuur maar pm als je niet uitkomt
[ Voor 14% gewijzigd door tamil18 op 30-12-2013 21:54 ]
Het is mij inmiddels gelukt om de nieuwe stabiele versie MIUI-JHBCNAL5.0 te installeren via
Instellingen-Over de telefoon-Systemupdates en dan op de menu toets drukken en 'Selecteer installatie pakket' te selecteren. Vervolgens herstart de telefoon en komt in chinese taal weer terug. Nu de update beschrijving volgen via deze pagina
http://xiaomi.eu/communit...wcdma-update-guide.22095/
en voila versie MIUI-JHBCNAL5.0 is gesinstalleerd.
Ben wel alle geïnstalleerde apps kwijt
Instellingen-Over de telefoon-Systemupdates en dan op de menu toets drukken en 'Selecteer installatie pakket' te selecteren. Vervolgens herstart de telefoon en komt in chinese taal weer terug. Nu de update beschrijving volgen via deze pagina
en voila versie MIUI-JHBCNAL5.0 is gesinstalleerd.
Ben wel alle geïnstalleerde apps kwijt
xiaomi.eu/community/threads/xiaomi-hongmi-td-wcdma-update-guide.22095/
Volg die tut.
Maar gebruik de Engels cwm ipv Chinees
Engels vind je hierxiaomi.eu/community/threads/english-cwm-for-xiaomi-hongmi-td-wcdma-full-working.22953
Volg die tut.
Maar gebruik de Engels cwm ipv Chinees
Engels vind je hierxiaomi.eu/community/threads/english-cwm-for-xiaomi-hongmi-td-wcdma-full-working.22953
Heb je miuiAndroid rom of Xiaomi? MiuiAndroid is multilingual. En Chinees onzinloos
[ Voor 3% gewijzigd door tamil18 op 30-12-2013 22:26 ]
Lijkt me wel, want de update functie bij de multi werkt niet, tenminste die vindt geen update
Stable versie 5 nu geïnstalleerd, maar nog steeds geen root acces. Hoe krijg ik dat nu weer voor elkaar????
Updaten via cmw loopt vast op permissions.
Alles gewiped ook dalvik en via advanced/fix permissions werkt niet.
Lekkere update
Alles gewiped ook dalvik en via advanced/fix permissions werkt niet.
Lekkere update
Hier werkt ie anders gewoon prima. Zelfs beter dan 4.0.
Ik weet niet wat er fout gaat bij jullie..
Ik weet niet wat er fout gaat bij jullie..
ik heb een TD versie.
Hoe zie ik of ik geen fake heb. Ik probeerde te flashen maar krijg de melding "The load and target are inconsistent"
Hint:
the load are downloaded is for MT6589
the target platform is MT6572_S00
ik dacht dat alle Hongmi's een MT6589 hebben... please tell me it's not a fake one !!
Hoe zie ik of ik geen fake heb. Ik probeerde te flashen maar krijg de melding "The load and target are inconsistent"
Hint:
ik dacht dat alle Hongmi's een MT6589 hebben... please tell me it's not a fake one !!
Waarschijnlijk een fake dan.roontje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:46:
ik heb een TD versie.
Hint:
Alle Hongmi's hebben een MT6589T.
Het feit dat de MT6572 zelfs het target platform is zou zelfs kunnen betekenen dat je een dual-core ipv een quad hebt
Probeer eens een antutu test te draaien. Let niet op de specificaties die antutu uitleest want die zijn dan ook fake..
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 31-12-2013 09:49 ]
Net ook de update geinstalleerd via CWM, ging probleemloos. Hetzelfde gedaan als omschreven word in deze link: http://xiaomi.eu/communit...i-jhacnal4-4.23185/page-2
Alle apps staan er nog op en met root toegang!
Alle apps staan er nog op en met root toegang!
ik zal morgen eens kijken. Wat ik verder vreemd vind is dat er wel een krascode op de doos zat. Deze heb ik gecontroleerd op de xiaomi site en werd goed gevonden.dutchgio schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:49:
[...]
Waarschijnlijk een fake dan.
Alle Hongmi's hebben een MT6589T.
Het feit dat de MT6572 zelfs het target platform is zou zelfs kunnen betekenen dat je een dual-core ipv een quad hebt
Probeer eens een antutu test te draaien. Let niet op de specificaties die antutu uitleest want die zijn dan ook fake..
misschien verkeerde rom? je hem apart rom voor TD en WCDMA
Dat zal wel wat lastiger zijn om te faken...roontje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:08:
[...]
ik zal morgen eens kijken. Wat ik verder vreemd vind is dat er wel een krascode op de doos zat. Deze heb ik gecontroleerd op de xiaomi site en werd goed gevonden.
Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is maar het geeft wel een vermoeden dst er iets anders aan de hand is dan dat je een clone hebt.
Misschien heb je inderdaad de verkeerde rom geprobeerd te flashen, en kreeg je daarom een foutmelding.
ik heb de info van deze link
http://xiaomi.eu/communit...-with-my-hongmi-td.22864/
op dit forum staat een link met de bestanden die ik nodig heb. Maar dan krijg ik dus de foutmelding in Flashtool
op dit forum staat een link met de bestanden die ik nodig heb. Maar dan krijg ik dus de foutmelding in Flashtool
Daar staat duidelijk TD, HAVE A PROBLEM WITH MY HONGMI TDroontje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:56:
ik heb de info van deze link
ps. heb je deze stappen uitgevoerd
gabaman schreef op dinsdag 24 december 2013:
[ Voor 13% gewijzigd door gabaman op 31-12-2013 13:49 ]
ik heb die stappen al geprobeerd. Het lukt me zelfs niet om de recovery.img te installeren (3e error)
Hongmi heeft inderdaad geen 6572 SOC dus de kans is aanwezig.roontje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:46:
ik heb een TD versie.
Hint:
- Waar heb je deze Hongmi vandaan?
- Werd er bij het inschakelen van je Hongmi gevraagd om een account aan te maken?
- Klopt het serienummer op de sticker met het serienummer in de Hongmi achter de batterij?
ik heb m van aliexpressChocoball schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:57:
[...]
Hongmi heeft inderdaad geen 6572 SOC dus de kans is aanwezig.
- Waar heb je deze Hongmi vandaan?
- Werd er bij het inschakelen van je Hongmi gevraagd om een account aan te maken?
- Klopt het serienummer op de sticker met het serienummer in de Hongmi achter de batterij?
er werd idd gevraagd om een account aan te maken (die ik al had)
ik vind geen enkel cijfer wat overeenkomt op de batterij en de doos
[ Voor 9% gewijzigd door roontje op 31-12-2013 17:41 ]
Verwijderd
Net mijn oplader kwijt geraakt. Waar moet ik ik op letten als ik een andere oplader gebruik? Of moet ik en nieuwe bestellen? Alvast bedankt en een gelukkig nieuwjaar!
maakt niet uit, elke usb oplader zal het doen
Ik heb al van meerdere gevallen gehoord over namaak van Hongmi die via Aliexpress verkocht worden. Achter de batterij zit een sticker op de behuizing daarop staat een serienummer.roontje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:49:
[...]
ik heb m van aliexpress
er werd idd gevraagd om een account aan te maken (die ik al had)
ik vind geen enkel cijfer wat overeenkomt op de batterij en de doos

In dit topic staat al een link (Dank je Furiousz) hoe je nep van origineel kunt onderscheiden. Omdat je om een account werd gevraagd kan best zijn dat er MIUI ROM op zit voor een ander toestel zoals Lenovo.
Ben wel benieuwd of ze je een origineel doosje hebben gegeven omdat de code onder de kraslaag wel bekend is bij Xiaomi.
bedankt voor de link Chocoball. Het is lastig te onderscheiden allemaal. Ik heb mijn twijfels. En dat is voor mij voldoende. Ik heb ondertussen een dispute geopend en ga m terugsturen. Ik wil een fatsoenlijk mobiel hebben.
Heeft iemand nog tips voor het retour sturen? Met PostNL of een ander postbedrijf?
Heeft iemand nog tips voor het retour sturen? Met PostNL of een ander postbedrijf?
http://www.samenkopen.net/action_products/843652roontje schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:55:
bedankt voor de link Chocoball. Het is lastig te onderscheiden allemaal. Ik heb mijn twijfels. En dat is voor mij voldoende. Ik heb ondertussen een dispute geopend en ga m terugsturen. Ik wil een fatsoenlijk mobiel hebben.
PostNL maar dan goedkoop door gezamenlijke inkoop.
Die actie is reeds gesloten.Momus schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:05:
[...]
http://www.samenkopen.net/action_products/843652
PostNL maar dan goedkoop door gezamenlijke inkoop.
Hoewel off-topic.roontje schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:55:
Uit het andere forum waar ik actief ben lees ik dat je bij je dispuut moet je aangeven dat het een nep artikel betreft en dat instructies krijgt hoe terug te sturen en er anders om vragen. Maar je moet wel opassen want verkopers roepen soms dat het niet hebben ontvangen of importheffingen moeten betalen. Laat je dus ook vergoeden voor het terugzenden.
Misschien biedt de verkoper je alsnog een gedeeltelijk terugbetaling aan wat je misschien een hoop moeite bespaard het toestel terug te sturen. Succes
Ik heb root acces weer terug door HongMiCWMroot.zip te gebruiken, maar mijn recovery.img is nog steeds in chinees. Waar vindt ik de Engelse versie?
Laat maar, inmiddels al gevonden ;-)
Laat maar, inmiddels al gevonden ;-)
[ Voor 11% gewijzigd door capthook op 01-01-2014 15:21 ]
Leest toch net ff een stukje makkelijker he 
Weet iemand hier hoe je het minimale speaker volume kan verlagen? Het verhogen van het maximale speaker volume is me inmiddels gelukt met mobileuncle tools, maar het minimale volume vind ik nogsteeds erg hard.
Weet iemand hier hoe je het minimale speaker volume kan verlagen? Het verhogen van het maximale speaker volume is me inmiddels gelukt met mobileuncle tools, maar het minimale volume vind ik nogsteeds erg hard.
Verwijderd
Nog net voor het vuurwerk ontving ik via 1949deal mijn nieuwe Hongmi. Voor 150 euro (incl. 16 gb sd kaart en hardcase cover). Het toestel draait prima, had MIUI ML geinstalleerd. Kon direct alle apps installeren vanuit de playstore. Enige probleem is dat OTA updates niet kunnen installeren. Ik moet nog even nagaan waarom niet.
Dat is een nette prijs! Heb je het Sd kaartje toevallig ook nog getest? Ik heb op aliexpress een "class 10 32gd micro sd" gekocht, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij die waarden gaat halen
Ik ben sinds kort ook gebruiker van dit toestel. Hierop staat versie 3.11.15 geïnstalleerd. Waar ik me echter enorm aan stoor is dat linksboven in de statusbar de namen van de providers staan. Hierdoor zie ik de notificaties niet meer. Met deze app is de 1e naam te verwijderen (of te veranderen) maar niet de 2de. Iemand die hierop iets gevonden heeft?
Omdat mijn Cubot GT99 niet meer te repareren was, kon ik deze omruilen bij Geekbuying voor de Xiaomi Hongmi. Uiteraard moest ik wel iets bijbetalen ca. €35. Ondanks dat ik af en toe wat negatieve berichten lees over service en garantie, kan ik niets dan lof hebben voor deze firma. Contact verliep vanaf begin van de problemen snel en bijzonder correct.
Kortom hopelijk binnenkort ook een Hongmi gebruiker.
Kortom hopelijk binnenkort ook een Hongmi gebruiker.
Ik heb De HongMi ontvangen! Zaterdag besteld en vanmiddag binnengekomen.
Eerste indrukken:
* zware telefoon
* redelijk goed scherm, teveel ruimte rond het scherm
* snelheid is oké, niet spectaculair. Voldoende voor normaal gebruik.
* software veranderd naar MIUIAndroid multilang en dat werkt vrij goed.
Voor de rest heb ik nog niet kunnen testen. Morgen voor het eerst maar de batterij en camera testen.
Het is even wennen als je van IOS komt, maar dat komt goed. De telefoon is niet high-end maar voor normale dingen mans genoeg. Het scherm is groter dan IPhone en dat is een groot pluspunt. Ik kan net een website lezen van het werk hetgeen op een IPhone zonder zoomen niet mogelijk is.
Eerste indrukken:
* zware telefoon
* redelijk goed scherm, teveel ruimte rond het scherm
* snelheid is oké, niet spectaculair. Voldoende voor normaal gebruik.
* software veranderd naar MIUIAndroid multilang en dat werkt vrij goed.
Voor de rest heb ik nog niet kunnen testen. Morgen voor het eerst maar de batterij en camera testen.
Het is even wennen als je van IOS komt, maar dat komt goed. De telefoon is niet high-end maar voor normale dingen mans genoeg. Het scherm is groter dan IPhone en dat is een groot pluspunt. Ik kan net een website lezen van het werk hetgeen op een IPhone zonder zoomen niet mogelijk is.
Verwijderd
@Janar: Een Iphone is het 4 of 5 voudige in prijs t.o.v. de Hongmi. Gewicht en design (en andere specs) zijn dan dingen die helaas ook wat minder zijn. Alhoewel ik de iphone 5S persoonlijk echt te licht vind. De telefoon houdt helemaal niet lekker vast. De hongmi is wat dikker, maar ligt lekkerder in de hand imho.
Updaten ging prima via CWM. Geen wipes gedaan en alles doet het prima. Wat ik me wel afvraag is of alle innovaties van MIUI V5 wel in deze rom zitten. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de change log van MIUI 3.12.20 danis er een mooie calendar app bijgekomen. Die zie ik echter niet terug komen in de nieuweste hongmi ROM (JHBCNAL5.0). Is dit ook jullie ervaring?
Updaten ging prima via CWM. Geen wipes gedaan en alles doet het prima. Wat ik me wel afvraag is of alle innovaties van MIUI V5 wel in deze rom zitten. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de change log van MIUI 3.12.20 danis er een mooie calendar app bijgekomen. Die zie ik echter niet terug komen in de nieuweste hongmi ROM (JHBCNAL5.0). Is dit ook jullie ervaring?
De Iphone 5 houdt heerlijk vast naar mijn mening, echt een telefoon om te bellen. Doet me denken aan mijn oude Nokia 6310( ja ja, al weer 10 jaar geleden dat ik die had). Maar voor smartphone doeleinden is het scherm niet optimaal. Het scherm van Hongmi is een betere verhouding, meer voor smartphone doeleinden. Ik ben meer met apps bezig dan ik aan het bellen ben.Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:03:
@Janar: Een Iphone is het 4 of 5 voudige in prijs t.o.v. de Hongmi. Gewicht en design (en andere specs) zijn dan dingen die helaas ook wat minder zijn. Alhoewel ik de iphone 5S persoonlijk echt te licht vind. De telefoon houdt helemaal niet lekker vast. De hongmi is wat dikker, maar ligt lekkerder in de hand imho.
Mijn opmerkingen mbt gewicht hebben o.a. Ook te doen met Iphone, maar ook met Sony Xperia en andere merken. Het zijn dingen die opvallen.
Ik ben overtuigd van deze telefoon, zeker voor 160 euro incl. Hoesje en verzenden. Het zal waarschijnlijk geen blijvertje zijn, maar je weet het nooit.
Vandaag mijn 2e Hongmi binnen van Antelife. Folie was al verwijderd en de batterij zat er al in en na het opstarten staan er apps op zoals Super SU, Twitter, Facebook, Whatsapp en Go Keyboard. De meeste Chinese apps en Mi Market ontbreken. Wel is het een multilanguage ROM.
Het lijkt over Stable 1.0 te beschikken maar update naar Stable 5.0 mislukt steeds. De MIUI Recovery is in het Engels en Chinees van APAR? Moet me maar even in verdiepen hoe ik dat naar Stable 5.0 krijg.
Ik zag dat ik momenteel 1 SIM heb dus heb heb de Hongmi even opengemaakt. Daarbij viel me gelijk op dat de achterkant net echt is maar het origineel heeft een soort watermerk. De achterkant van de Antelife versie heeft dat niet maar wel allerlei merkjes die ik ook op de imitatie op Taobao vindt.Ook valt op dat de kleur van de zijknoppen anders zijn.
Het lijkt over Stable 1.0 te beschikken maar update naar Stable 5.0 mislukt steeds. De MIUI Recovery is in het Engels en Chinees van APAR? Moet me maar even in verdiepen hoe ik dat naar Stable 5.0 krijg.
Ik zag dat ik momenteel 1 SIM heb dus heb heb de Hongmi even opengemaakt. Daarbij viel me gelijk op dat de achterkant net echt is maar het origineel heeft een soort watermerk. De achterkant van de Antelife versie heeft dat niet maar wel allerlei merkjes die ik ook op de imitatie op Taobao vindt.Ook valt op dat de kleur van de zijknoppen anders zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 04-01-2014 15:17 ]
Ik heb ook de hongmi bij antelife vandaan en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb kreeg het alleen maar werkend door de originele recovery.img te flashen.Chocoball schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:03:
Vandaag mijn 2e Hongmi binnen van Antelife. Folie was al verwijderd en de batterij zat er al in en na het opstarten staan er apps op zoals Super SU, Twitter, Facebook, Whatsapp en Go Keyboard. De meeste Chinese apps en Mi Market ontbreken. Wel is het een multilanguage ROM.
Ik heb zelfs de originele firmware draaien, maar flashen met spflash tool lukt niet eens. Dan krijg je een softbrick. Het lukt wel door te flashen d.m.v upload (f9) te gebruiken. Die optie werkt alleen als de hongmi er nog niet aan hangt. De originele firmware kun je vinden op xiaomi.eu. Succes.
Ik twijfel ondanks dat de originele software heb draaien of het wel een echte is.
Ik hoop niet dat het een fake is. Ik heb daar ook 1 besteld.Chocoball schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:03:
Misschien kun je hier eens mee vergelijken.
Als je een screenshot maakt moet het 1280x720 zijn en niet lager anders is het een fake.
Je kan met CPUZ even de cpu, resolutie e.d. controleren. Niet met antutu.
Hier ook nog een vergelijking.
Er is ook een krascode die je kunt controleren op de site van xiaomi:
Another way of finding out if the phone is a fake or not is to enter the security code, which is located behind the box, in the website.
There is a sticker with a scratch surface. Under it there is a 16 digit code. Enter this code to chaxun.xiaomi.com and it will tell you whether it is original or not.
Normally, the time you do that, the message wich will appear will tell you that the code is used for the first time OR
您所查询的防伪码已被查询过XXXX次 ---> Security code your query has been inquiries over XXXX times
Kun je even het resultaat laten weten ? Ik kan mijn order waarschijnlijk nog cancelen.
Verwijderd
Vandaag de gps getest in de auto, met tomtom, werkt perfect, fix kreeg ik na een paar seconden al rijdend op de autostrade. Hierbij kan ik dus bevestigen dat de gps van de Hongmi dus zeer goed werkt.
Klopt het dat er diverse links op deze site niet te downloaden zijn:
Ik wil vRoot, MobileUncle en de driver downloaden maar lukt niet.
Net even geprobeerd, maar gaat hier probleemloos.TVL schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:42:
Klopt het dat er diverse links op deze site niet te downloaden zijn:
In de URL staat http://files.miuipolska.p...ot_1.6.0.3689_english.exe
Vervolgens blijft het scherm wit en wordt er geen bestand gedownload. Ik ben in gelogd op de site van Xiaomi en ik heb Chrome en Internet Explorer geprobeerd. Heel vreemd dit.
Vervolgens blijft het scherm wit en wordt er geen bestand gedownload. Ik ben in gelogd op de site van Xiaomi en ik heb Chrome en Internet Explorer geprobeerd. Heel vreemd dit.
Het nummer onder de kraslaag is geen garantie zoals Tweaker roontje al ontdekt heeft. Zijn nummer wordt door Xiaomi gevonden alleen heeft hij wel een MT6572 SOC in zijn Hongmi zitten.jobr schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:59:
[...]
Ik hoop niet dat het een fake is. Ik heb daar ook 1 besteld.
Misschien kun je hier eens mee vergelijken.
Als je een screenshot maakt moet het 1280x720 zijn en niet lager anders is het een fake.
Je kan met CPUZ even de cpu, resolutie e.d. controleren. Niet met antutu.
Hier ook nog een vergelijking.
Er is ook een krascode die je kunt controleren op de site van xiaomi:
Another way of finding out if the phone is a fake or not is to enter the security code, which is located behind the box, in the website.
There is a sticker with a scratch surface. Under it there is a 16 digit code. Enter this code to chaxun.xiaomi.com and it will tell you whether it is original or not.
Normally, the time you do that, the message wich will appear will tell you that the code is used for the first time OR
您所查询的防伪码已被查询过XXXX次 ---> Security code your query has been inquiries over XXXX times
Kun je even het resultaat laten weten ? Ik kan mijn order waarschijnlijk nog cancelen.
Ik heb beide toestellen aan een fysieke inspectie onderworpen. De afwerking is gelijk en het toestel van Antelife heeft dezelfde kenmerken (zoals watermerk bij het SIM slot) als mijn originele van Xiaomi. Alleen het achterkantje heeft geen watermerk, dat is het enige wat afwijkt.
In Antutu wordt het Antelife toestel ook herkend als een Hongmi al hoewel ik niet weet hoe Antutu deze gegevens uitleest. Beiden scoren in de 16000 punten reeks. Het grappige is dat in de factory mode het Antelife model meer testopties voor het scherm heeft. De kleuren van het Antelife toestel zijn ook beter dus dat lijkt dat daar een upgrade is geweest.
Het enige wat me stoort is dat ik eventueel met de SP Flashtool aan de slag moet. om van hun multilang ROM af te komen.
Dus lijkt er op dat het geen fake is, alleen hun multilang ROM accepteert geen updates dus dat kan misschien nog een reden voor je zijn om je bestelling te annuleren.
Hier ook zelfde van antelife, maar wat bedoel je met dat watermerk achterkantje en die bij de sim slot??Chocoball schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:13:
[...]
Het nummer onder ...
Dus lijkt er op dat het geen fake is, alleen hun multilang ROM accepteert geen updates dus dat kan misschien nog een reden voor je zijn om je bestelling te annuleren.
Via de link zegt ie bij mij origineel. Ook via mobileuncle en cpuz app lijken de specs te kloppen (na opnieuw flashen nieuwse stabel5.0 multlanguage rom. Alleen schrok ik even na je post en ben het nog eens gaan controleren. Had namelijk namelijk na ontvangst antutu gedraaid en door onderbreking van de test kreeg ik score van 6000 hahah. Daarna wel uit laten runnen en was is 16000. Ook mobile uncle en andere app gaven een 6589 weer. Nu dus weer getest en in cpu z geeft ie cores 4 weer en 1280x720. Ook mobileuncle een 6589 en 1280 bij 720 en 320dpi, maar bij device info onder cpu, processor 2, wel hardware mt6589....was ff schrikken maar overige lijkt te kloppen. Dus 2 als in 2 aan elkaar geknoopte dual-cores? Of hoe moet ik dat uitlezen??
Als dit een neppe is dan is de kwaliteit wel zeer op orde:) Toen ik m kreeg heb ik de eerdere link van fake manual op spemall bekeken, maar daar komt ie niet echt overeen met de plaatjes. Die zijn te onduidelijk, ene keer denk ik echt, andere keer nep, andere keer geen van beide. Volgens mij hebben ze het productieproces sinds de introductie wat geupdate bij Xiaomi.
Ik kan verder ook geen berichten vinden over fake van antelife dus dat lijkt wel goed te zitten.Chocoball schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:13:
Als de juiste multilang rom er weer op staat dan is toch weer alles in orde qua updates e.d. ?
Sorry voor de verwarring. Met watermerkje bedoelde ik dit:Gijsjha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:32:
[...]
Hier ook zelfde van antelife, maar wat bedoel je met dat watermerk achterkantje en die bij de sim slot??
Via de link zegt ie bij mij origineel. Ook via mobileuncle en cpuz app lijken de specs te kloppen (na opnieuw flashen nieuwse stabel5.0 multlanguage rom. Alleen schrok ik even na je post en ben het nog eens gaan controleren. Had namelijk namelijk na ontvangst antutu gedraaid en door onderbreking van de test kreeg ik score van 6000 hahah. Daarna wel uit laten runnen en was is 16000. Ook mobile uncle en andere app gaven een 6589 weer. Nu dus weer getest en in cpu z geeft ie cores 4 weer en 1280x720. Ook mobileuncle een 6589 en 1280 bij 720 en 320dpi, maar bij device info onder cpu, processor 2, wel hardware mt6589....was ff schrikken maar overige lijkt te kloppen. Dus 2 als in 2 aan elkaar geknoopte dual-cores? Of hoe moet ik dat uitlezen??
Als dit een neppe is dan is de kwaliteit wel zeer op orde:) Toen ik m kreeg heb ik de eerdere link van fake manual op spemall bekeken, maar daar komt ie niet echt overeen met de plaatjes. Die zijn te onduidelijk, ene keer denk ik echt, andere keer nep, andere keer geen van beide. Volgens mij hebben ze het productieproces sinds de introductie wat geupdate bij Xiaomi.

Ik twijfel nu wat met deze ROM te doen. De orginele MIUI ROM (non multi lang) bevalt me beter en Nederlands is geen noodzaak voor mij. Denk alleen dat ik dan ook weer de originele MIUI recovery erop moet zetten als ik die kan vinden.
Ik heb het rode thema wat je in de Xiaomi Hongmi foto's terugziet ook op de Antelife versie gezet. Ziet er gelikt uit.
Ah dat witte rondje.. Dacht al, ik wordt gekChocoball schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:52:
[...]
Sorry voor de verwarring. Met watermerkje bedoelde ik dit..

@Chocobal, zag je xiaomi.cn versie er veel anders uit verder qua onderdelen? Of was het met name de cover. Mogelijk dat antelife een batch eendezelfde kleur koopt en dan de covers vervangt. Kan me voorstellen dat met grotere aantallen, meer korting te verkrijgen. Makkelijk geld verdienen dus. Cover los verkopen levert mogelijk nog eens meer op en/of de vervangende cover is voor hen goedkoper in te kopen dan de extra korting die ze krijgen met bulkinkoop van een kleur xiaomi hongmi.
Alleen de backcover is anders. Kan zijn dat Xiaomi door de hoge vraag misschien gewisseld is van leverancier of wat je aangeeft dat Antelife ze ergens bulk heeft ingekocht. Zou alleen niet logisch zijn omdat Xiaomi ze standaard in antraciet levert.Gijsjha schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:45:
[...]
@Chocobal, zag je xiaomi.cn versie er veel anders uit verder qua onderdelen? Of was het met name de cover. Mogelijk dat antelife een batch eendezelfde kleur koopt en dan de covers vervangt. Kan me voorstellen dat met grotere aantallen, meer korting te verkrijgen. Makkelijk geld verdienen dus. Cover los verkopen levert mogelijk nog eens meer op en/of de vervangende cover is voor hen goedkoper in te kopen dan de extra korting die ze krijgen met bulkinkoop van een kleur xiaomi hongmi.
Wat afwijkt het origineel antraciet heeft meer blauwtint, glimt minder en de zijtoetsen zijn een andere zilveren kleur en glimmen meer dan de Antelife versie. Ook lijken de uitsparingen voor de micro USB en microfoon groter. Origineel of niet belangrijker is dat het goed klemt, de toetsen werken en het de telefoon beschermt. Ik ben nog wat orders met verschillende niet originele achterkantjes (sorry gabaman) en Xiaomi goodies aan het verzamelen bij mijn verzendagent in Shenzhen maar hoop dat het deze week opgestuurd kan worden.
Ik heb inmiddels ook mijn Hongmi van Antelife binnen. Eerste indruk is erg goed!
Heb de rode versie besteld en heb een zwarte/grijze backcover en bij gekregen. Tevens een siliconen hoesje. Ik kreeg ook een error met de OTA update, dus CWM recovery erop gezet en de MIUI 5.0 stable geflashed vanaf SD kaart. Daarna nog een keertje geroot en alles lijkt prima te werken. Heb alleen een klein dingetje waar ik mij aan stoor, het scherm unlocken met de powerbutton duurt een seconde ofzo. Lijkt een soort van delay in te zitten. Hebben andere dit ook?
Heb de rode versie besteld en heb een zwarte/grijze backcover en bij gekregen. Tevens een siliconen hoesje. Ik kreeg ook een error met de OTA update, dus CWM recovery erop gezet en de MIUI 5.0 stable geflashed vanaf SD kaart. Daarna nog een keertje geroot en alles lijkt prima te werken. Heb alleen een klein dingetje waar ik mij aan stoor, het scherm unlocken met de powerbutton duurt een seconde ofzo. Lijkt een soort van delay in te zitten. Hebben andere dit ook?
[ Voor 7% gewijzigd door Mark- op 05-01-2014 17:45 ]
@barbarian, met de APAR recovery kom ik er niet uit.waar heb jij deze recovery vandaan? Ik heb bij miui.com deze instructie gevonden om zowel TS als WCDMA origineel terug te zetten.barbarian schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:58:
[...]
Ik heb ook de hongmi bij antelife vandaan en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb kreeg het alleen maar werkend door de originele recovery.img te flashen.
Ik heb zelfs de originele firmware draaien, maar flashen met spflash tool lukt niet eens. Dan krijg je een softbrick. Het lukt wel door te flashen d.m.v upload (f9) te gebruiken. Die optie werkt alleen als de hongmi er nog niet aan hangt. De originele firmware kun je vinden op xiaomi.eu. Succes.
Ik twijfel ondanks dat de originele software heb draaien of het wel een echte is.
Is een mooie prijs. Hoelang duurde het voordat je hem had, en moest je geen douane kosten betalen.?Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:32:
Nog net voor het vuurwerk ontving ik via 1949deal mijn nieuwe Hongmi. Voor 150 euro (incl. 16 gb sd kaart en hardcase cover). Het toestel draait prima, had MIUI ML geinstalleerd. Kon direct alle apps installeren vanuit de playstore. Enige probleem is dat OTA updates niet kunnen installeren. Ik moet nog even nagaan waarom niet.
Heb de mijne zaterdag onvangen van Antelife. Zonder bij te betalen
.
Zo te zien een geweldig toestel.
Kon eerst ook niet updaten en heb de 5.0 versie erop gezet door een complete herinstallatie. Kon eerst de bestanden niet goed downloaden van http://xiaomi.eu/communit...wcdma-update-guide.22095/ maar dat lag aan mijn PC, op een andere ging het wel goed.
GPS uitgetest en die werkt helemaal goed.
Vind de MIUI rom wel wat wennen, kom van een HTC af. Maar dat gaat wel lukken. Klopt het dat je geen menu hebt waar alle Apps bij elkaar staan?
Zo te zien een geweldig toestel.
Kon eerst ook niet updaten en heb de 5.0 versie erop gezet door een complete herinstallatie. Kon eerst de bestanden niet goed downloaden van http://xiaomi.eu/communit...wcdma-update-guide.22095/ maar dat lag aan mijn PC, op een andere ging het wel goed.
GPS uitgetest en die werkt helemaal goed.
Vind de MIUI rom wel wat wennen, kom van een HTC af. Maar dat gaat wel lukken. Klopt het dat je geen menu hebt waar alle Apps bij elkaar staan?
[ Voor 34% gewijzigd door TVL op 06-01-2014 12:59 ]
Dat klopt, was ook 1 van de dingen die mij gelijk opvielen. Ik heb nu een mapje gemaakt en daarin alle apps gezet die ik wat minder vaak gebruik.TVL schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:16:Klopt het dat je geen menu hebt waar alle Apps bij elkaar staan?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken