Op veler verzoek probeer ik het nu toch voor elkaar te krijgen: de shootout van de beste, meest geliefde, populairste en meest bang for the buck biedende Chinaphones. Maar, hoewel ik afgelopen maanden met de reviews van bijvoorbeeld de Xiaomi Mi-Two en Oppo Find 5 toch wat China-phones in handen gehad heb, heb ik hulp nodig om dit verhaal tot stand te brengen.
Wellicht dat ik ze nog naast een paar al geteste, westerse telefoons kan leggen in dezelfde prijsklasse of met dezelfde features, maar dat is iets van later zorg.
1. Welke telefoons moeten er in de shootout zitten? Ik kan er maximaal vier of vijf aan tegelijk (die acht van vandaag was gekkigheid, maar zaten gelukkig al bekende modellen tussen die ik al eerder had getest).
Zet in elk geval in een reactie de volgende dingen: naam van het toestel, schermgrootte- en resolutie, soc en prijs. Een linkje naar een pagina met specs en dergelijke kan natuurlijk ook.
2. Heb je een toestel voor in de shootout anderhalf tot twee weken voor mij te leen? Vanwege vakanties hier is het intern budget krijgen voor dit soort zaken nu even een lastige kwestie; voordat iedereen weer terug is, is het al half augustus en dan beginnen met importeren zou denk ik te laat zijn. Ik vind het zelf ook wel een groot iets om te vragen, maar mijn dank zou heel groot zijn.
Toestellen zou ik of volgende week al willen lenen, of in de week van 12 augustus; we zullen even moeten kijken.
Als er nog een brandende vraag onbeantwoord is, schroom niet om hem te stellen.

Tweakers-studio 1337 in Chinese sferen tijdens de videoreview van de Xiaomi MI-Two. Dit is slechts een mockup, dus ga je er niet specifiek op verheugen om dat hoofddeksel op mijn harses te zien tijdens de videoreview van de Chinaphone-shootout.
Wat ga je doen?
Simpel, een shootout, zoals vandaag online ging met diverse telefoons, die het tegen elkaar opnemen.Wellicht dat ik ze nog naast een paar al geteste, westerse telefoons kan leggen in dezelfde prijsklasse of met dezelfde features, maar dat is iets van later zorg.
Wanneer komt dit verhaal online dan?
De bedoeling is om het nog deze zomer te regelen. Begin september is IFA en daarna verwacht ik de jaarlijkse topdrukte met nieuwe, Westerse telefoons. Ik mik dus op uiterlijk eind augustus.Wat voor hulp heb je nodig?
Ik hoop input te krijgen over twee zaken:1. Welke telefoons moeten er in de shootout zitten? Ik kan er maximaal vier of vijf aan tegelijk (die acht van vandaag was gekkigheid, maar zaten gelukkig al bekende modellen tussen die ik al eerder had getest).
Zet in elk geval in een reactie de volgende dingen: naam van het toestel, schermgrootte- en resolutie, soc en prijs. Een linkje naar een pagina met specs en dergelijke kan natuurlijk ook.
2. Heb je een toestel voor in de shootout anderhalf tot twee weken voor mij te leen? Vanwege vakanties hier is het intern budget krijgen voor dit soort zaken nu even een lastige kwestie; voordat iedereen weer terug is, is het al half augustus en dan beginnen met importeren zou denk ik te laat zijn. Ik vind het zelf ook wel een groot iets om te vragen, maar mijn dank zou heel groot zijn.
Toestellen zou ik of volgende week al willen lenen, of in de week van 12 augustus; we zullen even moeten kijken.
Wat voor toestellen ben je naar op zoek?
Deze toestellen moeten laten zien waarom mensen juist voor deze telefoons kiezen, dus ze moeten iets bieden wat je hier op de markt niet kunt krijgen: een bijzonder lage prijs gezien de specs, een waanzinnig grote accu of iets anders waardoor hij totaal uniek is.Als er nog een brandende vraag onbeantwoord is, schroom niet om hem te stellen.

Tweakers-studio 1337 in Chinese sferen tijdens de videoreview van de Xiaomi MI-Two. Dit is slechts een mockup, dus ga je er niet specifiek op verheugen om dat hoofddeksel op mijn harses te zien tijdens de videoreview van de Chinaphone-shootout.