Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ook heb ik het idee dat notificaties vertraagd (of niet) binnenkomen. Standaard mail client geeft naar mijn idee de meldingen later door. Bijvoorbeeld pas zodra ik het scherm aanzet of de app open (schema staat op 15 of 30 minuten).
Het zelfde met bijvoorbeeld de meldingen van Facebook (als die überhaupt al doorkomen - wederom zou ook hier de software de boosdoener kunnen zijn).
Herkenbaar?
En is er al een gedacht wanneer android 4.4.3 uitkomt?speedmetal35 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:46:
[...]
problemen die jullie allemaal opnoemen worden allemaal opgelost in android 4.4.3.
data connection errors, wifi connecting en spontane reboots.
Heb je de functie aan staan dat hij de data verbinding moet verbreken zodra het scherm uit gaat? Dat zou verklaren dat de berichten pas binnen komen op het moment dat je scherm aan gaat.[b][message=42094743,noline]
Herkenbaar?
Configuratie:Card Nox schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:20:
[...]
Heb je de functie aan staan dat hij de data verbinding moet verbreken zodra het scherm uit gaat? Dat zou verklaren dat de berichten pas binnen komen op het moment dat je scherm aan gaat.
WiFi
WiFi behouden in slaapstaand: altijd
WiFi optimalisatie: aan
Slechte verbindingen vermijden: aan
Gegevensgebruik
Gegevens auto-synchroniseren : aan
Mobiel netwerk
Gegevenstoegang aan: aan
Accu
Energiebesparing: uit
Ontwikkelaarsopties: uit
Heb ik er nog 1 gemist? De optie die je noemt ken ik wel maar ben hem even kwijt?
Zat net nog even aan de proxy-problemen van Vodafone te denken maar op WiFi heb ik het probleem ook.
Zal er na kijken als het nogmaals gebeurt. Ik hoop dat het bij 1 keer blijft. Zal eenmaal terug in NL wel een factory reset doen, misschien scheelt dat ook wat met alle andere kleine probleempjes.Herman schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:36:
[...]
Er zijn veel mensen met dit probleem. Op XDA kwam ik een oplossing tegen om bij USB computer connection Media device (MTP) uit te vinken. Sindsdien heb ik er geen last meer van.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2599421&page=6
https://forums.motorola.c...4?commentId=772731#772731
Ik wil bijv dat als ik een Whatsapp bericht binnen krijg dat ie dan bijv de eerste 5 minuten regelmatig knippert en daarna de frequentie van knipperen (flink) omlaag gaat.
ik heb mn toestel geroot dus hoop dat het dan in te stellen valt ergens mee.
Lightflow kan dat prima. Enorm veel opties voor alle denkbare notificaties. Kost wel 1,75 maar je zou de gratis Lite versie kunnen proberen.Outlandos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:10:
Heeft iemand enig idee hoe ik het notificatie lampje kan beinvloeden (met welke app of instelling)?
Ik wil bijv dat als ik een Whatsapp bericht binnen krijg dat ie dan bijv de eerste 5 minuten regelmatig knippert en daarna de frequentie van knipperen (flink) omlaag gaat.
ik heb mn toestel geroot dus hoop dat het dan in te stellen valt ergens mee.
Google Play: Light Flow - LED&Notifications
edit: Excuus, weet niet direct of je die frequentie zo dynamisch kan instellen als jij wil, maar je zou eens kunnen proberen met die app.
[ Voor 8% gewijzigd door Leauwie op 16-04-2014 20:15 ]
4.4.3 zou in april uitkomen maar of dat ook meteen voor de moto g is weet ik niet.felder schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:37:
[...]
En is er al een gedacht wanneer android 4.4.3 uitkomt?
- Goede accu.
- Fijn scherm, iets afwijkende kleuren (schaduwen zijn te blauw, gelen zijn te rood) maar redelijk kleur-echt
- Matige camera (met veel buitenlicht aardig, anders gewoon matig qua contrast/kleur/scherpte)
- Aardige front-camera (mits genoeg licht) qua kleur/contrast
- Waardeloze speaker (mono, vervormt zelfs veel van de built-in notificatiegeluidjes)
- Irritante kantel-sensor (zoals wel meer telefoons, helaas...véél te gevoelig)
- Bij gebruik van de GPS wordt het toestel flink heet
Verder stoor ik me _enorm_ aan de softbuttons. Wie dat ooit bedacht heeft moeten ze echt martelen en in een ravijn smijten grrr. Veelal zie je niet precies waar je buttons horen te zitten omdat scherm en bezel vrijwel dezelfde tint zwart hebben (Bij bijv. fotos of videos kijken verdwijnen de buttons). Je ramt dus maar willekeurig een beetje op de goede plek in de hoop om de back button te vinden, meestal. Hééééél bloody irritant. Hardware buttons hadden prima gepast in de vrij grote bezel onderin a la galaxy devices.
Verder is het een complete waste van schermresolutie. Prachtig, 4.5" maar effectief heb ik dus geen hout meer schermoppervlak over om te chatten dan op mijn 4.3" Galaxy S2 (met hardware buttons). Kan ik die softbuttosn niet tijdelijk laten verdwijnen ofzo? Ik gebruik ze de helft van de tijd niet en heb liever een paar regels tekst er bij boven mn keybordje....
Enfin, soft-buttons complaint is natuurljik niet Moto-G specifiek maar wel een enorme gemiste kans.
Verder fijne telefoon, veel waar voor je geld. Ga toch naar een S4 mini ofzo overstappen tzt want ik mis gewoon m'n hardware buttons en betere camera - dingen die voor mij echt boeien. De rest merk ik weinig van, zoals het 720p scherm vs de 800 pixels van de S2 (en dat terwijl ik erg goede ogen heb...).
Als je telefoon geroot is, zou je het Xposed framework i.c.m. Gravitybox kunnen installeren. Je kan dan de softwarebuttons laten verdwijnen en bijvoorbeeld Pie controls gebruiken.majic schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:58:
Goed, mijn ervaringen na anderhalf weekje Moto G:
- Goede accu.
- Fijn scherm, iets afwijkende kleuren (schaduwen zijn te blauw, gelen zijn te rood) maar redelijk kleur-echt
- Matige camera (met veel buitenlicht aardig, anders gewoon matig qua contrast/kleur/scherpte)
- Aardige front-camera (mits genoeg licht) qua kleur/contrast
- Waardeloze speaker (mono, vervormt zelfs veel van de built-in notificatiegeluidjes)
- Irritante kantel-sensor (zoals wel meer telefoons, helaas...véél te gevoelig)
Verder stoor ik me _enorm_ aan de softbuttons. Wie dat ooit bedacht heeft moeten ze echt martelen en in een ravijn smijten grrr. Veelal zie je niet precies waar je buttons horen te zitten omdat scherm en bezel vrijwel dezelfde tint zwart hebben (Bij bijv. fotos of videos kijken verdwijnen de buttons). Je ramt dus maar willekeurig een beetje op de goede plek in de hoop om de back button te vinden, meestal. Hééééél bloody irritant. Hardware buttons hadden prima gepast in de vrij grote bezel onderin a la galaxy devices.
Verder is het een complete waste van schermresolutie. Prachtig, 4.5" maar effectief heb ik dus geen hout meer schermoppervlak over om te chatten dan op mijn 4.3" Galaxy S2 (met hardware buttons). Kan ik die softbuttosn niet tijdelijk laten verdwijnen ofzo? Ik gebruik ze de helft van de tijd niet en heb liever een paar regels tekst er bij boven mn keybordje....
Enfin, soft-buttons complaint is natuurljik niet Moto-G specifiek maar wel een enorme gemiste kans.
Verder fijne telefoon, veel waar voor je geld. Ga toch naar een S4 mini ofzo overstappen tzt want ik mis gewoon m'n hardware buttons en betere camera - dingen die voor mij echt boeien. De rest merk ik weinig van, zoals het 720p scherm vs de 800 pixels van de S2 (en dat terwijl ik erg goede ogen heb...).
Even zoeken op:
Navigation bar tweaks
Immersive mode
Pie controls
en eenmaal je xposed ontdekt hebt kan je niet meer zonder :-)
Ik heb nog een vraag, voorheen als ik op mijn PC fb open had staan en een chat bericht binnen kreeg dan kwam die zo wel op de desktop pagina (website) binnen als op mijn mobiel, zodra ik dan een bericht via de desktop pagina op mijn PC las dan verdween de notificatie automatisch van mijn mobiel, maar de laatste dagen blijft die notificatie van Messenger gewoon staan, ook al heb ik het bericht al gelezen via mijn PC.
Enig idee wat ik veranderd zou kunnen hebben?
Messenger -> Instellingen -> Facebook Chat
Hier een plaatje ter verduidelijking:

Accu-drain is verdwenen.
Verwijderd
custom kernal.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:56:
Heb m'n Oppo R819 ingeruild voor deze telefoon, wat een verademing. Eindelijk geen bugs meer. Het enige wat ik mis is double tap to wake. Is er een eenvoudige oplossing hiervoor of moet je dan per se een custom kernel installeren?
Verwijderd
Dat is jammer, zou wel fijn zijn als motorola dat gewoon zelf zou doen. Vind de telefoon verder wel prima zo dus geen zin om weer custom roms te installeren etc.
Ik ben naar deze link gegaan:
https://motorola-global-p...zaWQvUko4R2JhU2wvcHRhLzE=
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen (en ook anderen die met hetzelfde probleem zitten).
Als eerste staat er dat ik de Android SDK en de laatste Motorola USB drivers moet downloaden. Dat heb ik gedaan. Begrijp ik het goed dat ik beiden gewoon ergens op mijn computer moet neerzetten?
Dan moet ik op mijn computer een commandprompt openen (als administrator) en dat ik dan naar de directory moet gaan waar ik de Android SDK heb neergezet. Dan moet ik in die commandprompt dit intypen:
$ fastboot oem get_unlock_data
Maar als ik dat doe dan krijg ik de melding:
$ wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Ook als ik het dollarteken weglaat krijg ik dezelfde melding.
Typ ik bijvoorbeeld 'ipconfig' in dan krijg ik geen foutmelding en laat hij wel allerlei gegevens zien (dit ter controle of ik wel in de commandprompt opdrachten in kan geven).
Ben je wel naar de map platform-tools genavigeerd? Daarin staat fastboot.exe103720 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:21:
Ben vanmorgen bezig geweest om de bootlader er af te halen (zodat ik de telefoon kan rooten en er een custom rom op kan zetten), maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik ben naar deze link gegaan:
https://motorola-global-p...zaWQvUko4R2JhU2wvcHRhLzE=
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen (en ook anderen die met hetzelfde probleem zitten).
Als eerste staat er dat ik de Android SDK en de laatste Motorola USB drivers moet downloaden. Dat heb ik gedaan. Begrijp ik het goed dat ik beiden gewoon ergens op mijn computer moet neerzetten?
Dan moet ik op mijn computer een commandprompt openen (als administrator) en dat ik dan naar de directory moet gaan waar ik de Android SDK heb neergezet. Dan moet ik in die commandprompt dit intypen:
$ fastboot oem get_unlock_data
Maar als ik dat doe dan krijg ik de melding:
$ wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Ook als ik het dollarteken weglaat krijg ik dezelfde melding.
Typ ik bijvoorbeeld 'ipconfig' in dan krijg ik geen foutmelding en laat hij wel allerlei gegevens zien (dit ter controle of ik wel in de commandprompt opdrachten in kan geven).
Dank U. Volgens mij is hij nu zonder bootloader en is hij unlocked.
(Al moet ik zeggen dat ik dacht dat 'zonder bootloader' betekende dat ik niet meer dat Motorola-filmpje kreeg te zien als ik mijn telefoon opstartte).
Een custom kernal staat los van custom roms, je kunt er prima een custom kernal opzetten met de stock rom.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:29:
[...]
Dat is jammer, zou wel fijn zijn als motorola dat gewoon zelf zou doen. Vind de telefoon verder wel prima zo dus geen zin om weer custom roms te installeren etc.
Je hebt alleen maar de bootloader unlocked. Nu volgt het rooten en custom recovery en custom rom nog. Zolang je niks verandert aan de rom blijf je het Motorola filmpje zien103720 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:22:
@mad-dog, that did the trick.
Dank U. Volgens mij is hij nu zonder bootloader en is hij unlocked.
(Al moet ik zeggen dat ik dacht dat 'zonder bootloader' betekende dat ik niet meer dat Motorola-filmpje kreeg te zien als ik mijn telefoon opstartte).
[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 19-04-2014 16:28 ]
Is helaas allemaal Engels. Ik kan wel een beetje Engels maar technisch Engels is weer wat anders.
Die ja103720 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:54:
Deze? http://forum.xda-developers.com/
Is helaas allemaal Engels. Ik kan wel een beetje Engels maar technisch Engels is weer wat anders.
Maar via deze guide is het erg eenvoudig, gooi er desnoods translate overheen
Ik zou zelf deze guide adviseren:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=106595
Aangezien je je toestel al bootloader unlocked hebt kan je meteen bij stap 4 beginnen.
Dat is dus niet helemaal juist. Unlocked van de bootloader zorgt ervoor dat het oorspronkelijke animatie logo.bin wordt vervangen door een waarschuwings plaatje.mad-dog schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:27:
[...]
Zolang je niks verandert aan de rom blijf je het Motorola filmpje zien
[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 19-04-2014 22:51 ]
Inmiddels opgelost en dit blijkt geen bug te zijn, maar fenomeen wordt veroorzaakt door de app Sync.ME en daar de feature 'in gesprek ervaring'. Na het uitzetten van deze feature in Sync.ME kan ik weer gewoon contacten aan SIM's toewijzen.Lord_Dain schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:15:
Ik heb sinds vandaag een super irritant bugje.
Bij het kiezen van een contact om deze te bellen, krijg ik de popup via welke SIM ik dit wil doen. Normaliter kan ik dan aanvinken 'onthoud deze keuze' zodat het contact aan de betreffende SIM wordt gekoppeld en bij elk gesprek die SIM gebruikt. Echter, wil ik nu het vinkje zetten dan gaat de telefoon vrolijk terug naar het belmenu (het menu wat je ziet als je op het blauwe telefoon icoon drukt). Heel vaag, telefoon al een keer gereset maar probleem blijft. Zijn er mensen met de dual sim versie die dit herkennen?
Ah ja, google translate. Dat gaat het een stuk duidelijker maken voor em!mad-dog schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:02:
[...]
Die ja
" Knipperen uw mobiele telefoon met de te Gaan usb-kabel aangesloten. Ontgrendel je opstartlader en knipper een aangepaste wederopstanding."
top !
Sinds kort de moto G in bezit en erg tevreden. Ik zou graag willen weten hoe bovenstaande functie aanzet die de dataverbinding verbreekt zodra het scherm uitgaat!Card Nox schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:20:
[...]
Heb je de functie aan staan dat hij de data verbinding moet verbreken zodra het scherm uit gaat? Dat zou verklaren dat de berichten pas binnen komen op het moment dat je scherm aan gaat.
Verwijderd
Het is wanneer de telefoon in slaap stand gaat.jjurgen schreef op maandag 21 april 2014 @ 09:39:
[...]
Sinds kort de moto G in bezit en erg tevreden. Ik zou graag willen weten hoe bovenstaande functie aanzet die de dataverbinding verbreekt zodra het scherm uitgaat!
Settings > Wi-Fi > *drie puntjes* > Advanced > Keep Wi-Fi on during sleep
De moto-G komt in een Ferrari versie en met 4G/LTE
De Moto-G-4G is goed nieuws. En ik hoop dat hij ook naar Nederland komt.Eind 2013 kwam Motorola met de Moto G. Een toestel dat een scherpe prijs met heel behoorlijke specificaties combineert. Zo beschikt hij onder meer over een Snapdragon 400 quad-core SoC, 1 GB werkgeheugen en een 720p IPS-paneel. Sinds de lancering is dit toestel dan ook uitgegroeid tot één van de populairste mid-range Android smartphones.
Volgens de Mexicaanse website [ur= http://www.xatakandroid.c...s-sorprenden-desde-mexico ]Xataka[/url] werkt de fabrikant nu aan twee nieuwe Moto G modellen. Het eerste model draagt de naam Moto G LTE waarbij de naam uiteraard al verraadt wat hier nieuw is; 4G/LTE connectiviteit. Verder zou het toestel identiek zijn aan het reguliere model en over 16 GB opslaggeheugen beschikken.
Dan is er de Moto G Ferrari. Ondanks het feit dat dit Italiaanse automerk doorgaans met snelheid wordt geassocieerd brengt dit model weinig noemenswaardige veranderingen met zich mee. Naar verluidt zit het verschil hem voornamelijk in zaken als kleur en thema’s. Volgens Xataka komt verschijnt hij in twee varianten; met 8 en met 16 GB opslaggeheugen.
De Motorola Moto G LTE verschijnt in juni op de Mexicaanse markt voor zo’n 260 USD. Of hij ook naar Europa komt is tot op heden niet bekend. Ook naar de prijs en beschikbaarheid van de Moto G Ferrari blijft het voorlopig gissen.
Het maakt de achterstand qua specs en performance op de Z10 nu een stuk kleiner.
| live and give like no one else |
Okay, ik heb e.e.a. uitgeprobeerd en de stand van zaken is nu als volgt. Tijdens het 'root-proces' dacht ik dat het proces bleef hangen (bleef een tijd lang een zwart scherm houden), dus ik heb de telefoon uitgezet en opnieuw opgestart. Alles werkt (voor zover ik het nu kan zien) weer als normaal en volgens mij is het zo dat er nu een icoontje bij is gekomen met de naam "SuperSU" (het icoontje is een geel-superman logo met een rode hashtag er in, zoals: http://4.bp.blogspot.com/...00-h800/super_su_logo.png)mad-dog schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:02:
[...]
Die ja
Betekent dit al dat mijn telefoon nu geroot is?
Ik vraag dit omdat in de tutorial staat dat de telefoon opnieuw opstart nadat het rootproces is gebeurd. Maar bij mij gebeurd dat niet, scherm blijft zwart en 'hangt'.
[ Voor 8% gewijzigd door 103720 op 25-04-2014 07:52 ]
de enige manier om het zeker te weten is zelf een app installeren die root nodig heeft. Bij het starten van de app zal om root toestemming gevraagd worden (voor korte of onbepaalde tijd). Als die vraag niet komt en of de app doet niet wat ie moet doen: mislukt, werkt de app helemaal, gelukt103720 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:45:
[...]
Okay, ik heb e.e.a. uitgeprobeerd en de stand van zaken is nu als volgt. Tijdens het 'root-proces' dacht ik dat het proces bleef hangen (bleef een tijd lang een zwart scherm houden), dus ik heb de telefoon uitgezet en opnieuw opgestart. Alles werkt (voor zover ik het nu kan zien) weer als normaal en volgens mij is het zo dat er nu een icoontje bij is gekomen met de naam "SuperSU" (het icoontje is een geel-superman logo met een rode hashtag er in, zoals: http://4.bp.blogspot.com/...00-h800/super_su_logo.png)
Betekent dit al dat mijn telefoon nu geroot is?
Ik vraag dit omdat in de tutorial staat dat de telefoon opnieuw opstart nadat het rootproces is gebeurd. Maar bij mij gebeurd dat niet, scherm blijft zwart en 'hangt'.
Ja: Google KeyboardMaartendc schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:27:
Ik heb een tijdje SwiftKey (een toetsenbord app) gebruikt, toen de trial versie was verlopen switchte ik terug naar het standaard Android toetsenbord. Echter werkt de autocorrect functie niet meer. Ik moet alles letter voor letter intypen. Als ik de taal switch naar Engels, doet de autocorrect het wel. Weet iemand een oplossing of een betere toetsenbord app?
Als je het niet in de play store vind, even op googlen en de apk downloaden
[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 25-04-2014 12:38 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb m een paar jaar geleden gekocht, vind het een ideaal toetsenbordje. Al gebruik ik ook al een tijdje geen ander meer, dus zou het standaard toetsenbord weer eens een kans kunnen geven.
Uiteraard is via Google Drive (ofzo) ook een optie, maar dat is erg traag.
Ik heb SambaDroid er maar op gezet, dat werkt redelijk. Nu maar eens verder met de nieuwe ROM.
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 29-04-2014 20:49 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Gisteren bij mijn vader (Moto G 8GB van de Mediamarkt) de Ziggo App erop gezet en precies hetzelfde fenomeen. Wel geluid maar het beeld knippert... Telefoon is helemaal origineel qua software en voorzien van de laatste updates.mok 2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:42:
[...]
Heb ook dit probleem met de Moto G, ook met de 4.4.2 update heb ik wel goed geluid met de ziggo app maar het beeld blijft knipperen, kun je misschien even aan een leek van 58 jaar nader uitleg geven over wat dit is ( Ps. 4.4.2 rooted cwm & faux ultimate kernel) evt oplossing begrijp ik , bij voorbaat dank .
Mijn boefje is liev!
Als workaround zou je eventueel het apk-bestand uit de volgende forumpost kunnen gebruiken:JB schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:38:
[...]
Gisteren bij mijn vader (Moto G 8GB van de Mediamarkt) de Ziggo App erop gezet en precies hetzelfde fenomeen. Wel geluid maar het beeld knippert... Telefoon is helemaal origineel qua software en voorzien van de laatste updates.
http://forum.xda-develope...hp?p=45490398&postcount=1
Dat is niet de nieuwste versie, maar hij werkt wel.
Bij mij werkte het ook niet goed maar met deze workaround nu geen problemen meerPazzie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:00:
[...]
Als workaround zou je eventueel het apk-bestand uit de volgende forumpost kunnen gebruiken:
[ Voor 1% gewijzigd door Delph1900 op 01-05-2014 13:04 . Reden: typo ]
Ga ik proberen. Bedankt!Pazzie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:00:
[...]
Als workaround zou je eventueel het apk-bestand uit de volgende forumpost kunnen gebruiken:
Mijn boefje is liev!
Er staat dat als je 4.4+ hebt de app het moet doen...
Met de Motorola app kan ik wel panorama foto's nemen, met de google app niet.
Ik ben ook bij de Motorola app gebleven.
Ik mis hierin wel een zelfontspanner en de mogelijkheid om foto en video resolutie aan te passen. (ik wil soms op 800x480 filmen ipv HD)
Verder vind ik het een mooi toestel. Scherm is prachtig, belkwaliteit is goed, software is een hele upgrade over android 2.2 en loopt heel soepel, de camera voldoet mij best en ik heb beter ontvangst als met mijn oude mobiel. De speaker op de achterkant ben ik echter niet zo van onder de indruk maargoed.
Één ding waar ik me wel aan erger is het scrollen, ik was gewend dat na het loslaten van je vinger bijvoorbeeld webpagina's door bleven scrollen echter 9/10 keer stopt het scrollen meteen. Eerst dacht is zelfs dat dat niet anders kon. Zal hier wel weer handigheid in krijgen maar het is vervelend dat je assumpties over hoe je zo'n apparaat bedient ineens niet meer kloppen. Met twee vingers scrollen werkt ook niet meer.
Een lastigere ergernis is dat ik vanuit Linux veel problemen heb de telefoon te benaderen. Aansluiten werkt alleen op USB3 poorten en is dan nog vrij buggy. Ik zou ook graag de muziek op mijn telefoon beheren vanuit Banshee maar krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat. De moto g wordt nu wel herkend als mtp-apparaat maar muziek kopiëren mislukt altijd. Overal op interenet lees ik dat je een .is_audio_player bestand toe kan voegen maar dat heeft niet geholpen, krijg nu geen errors meer maar het kopiëren duurt oneindig. Zijn er meer mensen die de moto gebruiken in combinatie met Linux en Banshee? Of zijn er andere programma's die ik uit zou kunnen proberen om mijn muziek te beheren. Handmatig bestanden kopiëren zie ik niet zo zitten omdat ik liever playlists overzet ipv complete albums.
probeer eens een zwiep te geven met je vingerDarkLoki schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:48:
...
Één ding waar ik me wel aan erger is het scrollen, ik was gewend dat na het loslaten van je vinger bijvoorbeeld webpagina's door bleven scrollen echter 9/10 keer stopt het scrollen meteen. Eerst dacht is zelfs dat dat niet anders kon. Zal hier wel weer handigheid in krijgen maar het is vervelend dat je assumpties over hoe je zo'n apparaat bedient ineens niet meer kloppen. Met twee vingers scrollen werkt ook niet meer.
misschien ben je principieel tegen (omdat cloud enzo), maar ik ben erg happy met play music, het beheer gaat dan een upload tool en de website/app. Als je alles in de cloud hebt, heb je via wifi altijd al je muziek beschikbaar, ook via 3g als je data limiet het toelaat (instelling in app). En je kan eenvoudig muziek lokaal beschikbaar maken, voor offline gebruikEen lastigere ergernis is dat ik vanuit Linux veel problemen heb de telefoon te benaderen. Aansluiten werkt alleen op USB3 poorten en is dan nog vrij buggy. Ik zou ook graag de muziek op mijn telefoon beheren vanuit Banshee maar krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat. De moto g wordt nu wel herkend als mtp-apparaat maar muziek kopiëren mislukt altijd. Overal op interenet lees ik dat je een .is_audio_player bestand toe kan voegen maar dat heeft niet geholpen, krijg nu geen errors meer maar het kopiëren duurt oneindig. Zijn er meer mensen die de moto gebruiken in combinatie met Linux en Banshee? Of zijn er andere programma's die ik uit zou kunnen proberen om mijn muziek te beheren. Handmatig bestanden kopiëren zie ik niet zo zitten omdat ik liever playlists overzet ipv complete albums.

De standaard-SMS-app staat trouwens op 'Berichten'.
Iemand tips hoe ik SMS weer werkend kan krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door pven op 07-05-2014 11:44 ]
Raar dat het via de standaard-app niet werkt, weer tijd voor een andere ROM vermoed ik ...
Uiteindelijk voor een paar tientjes extra een Galaxy S3 genomen in ruil. Mijn observaties:
- Het display van de Moto G is scherper en wat helderder. De sub-pixels van de SIII geven een iets minder scherpe indruk (niet storend, maar wel nét zichtbaar).
- De back camera van de Galaxy SIII is zoals te verwachten véééééél beter. Daar ging het me uiteindelijk ook om. De frontcamera is marginaal beter, met name de resolutie. Kleuren van de frontcam bij de Moto G waren in mijn optiek altijd al beter dan die van de rear cam.
- Accuduur lijkt wat minder te zijn bij de SIII
- Algehele responsiviteit net wat hoger (maar kan ook subjectief zijn).
- Fysieke knoppen een enorme opluchting.....god wat is dat fijn!
De Moto G blijft een gaaf toestel voor het geld (Zeker de 8gb versie) maar niet voor mij weggelegd door met name zijn camera en gebrek aan fysieke toetsen achteraf.
ik moet de hele tijd de jack bewegen om goed geluid te krijgen
het ligt niet aan mn oortjes want heb net een nieuw paar gekocht (39,95)en daar werkt het ook iet correct
als ik het niet beweeg of naar beneden druk dan klinkt het alsof je muziek onder water hoort
ik ben ten einde raad iemand een idee?
mn equalizer staat ingeschakeld
Dat is een defect aan de aansluiting van de telefoon, dus onder garantie laten repareren(mits geen user abuse)Redesign1 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:09:
de laatste tijd doet mijn audiojack op mn moto g het niet meer goed
het ligt niet aan mn oortjes want heb net een nieuw paar gekocht (39,95)en daar werkt het ook iet correct
als ik het niet beweeg of naar beneden druk dan klinkt het alsof je muziek onder water hoort
Zit er niet gewoon wat rommel/stof/pluis in?Redesign1 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:09:
de laatste tijd doet mijn audiojack op mn moto g het niet meer goed
nee heb al met perslucht gedaan niksPrulleman schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:45:
[...]
Zit er niet gewoon wat rommel/stof/pluis in?
Ik snap die on-screen knoppen strategie van google nog steeds niet,[...]
- Algehele responsiviteit net wat hoger (maar kan ook subjectief zijn).
- Fysieke knoppen een enorme opluchting.....god wat is dat fijn!
De Moto G blijft een gaaf toestel voor het geld (Zeker de 8gb versie) maar niet voor mij weggelegd door met name zijn camera en gebrek aan fysieke toetsen achteraf.
- de schermruimte is schaars, daar knoppen op bouwen gaat ten koste van de bruikbare resolutie & ruimte.
- On screen knoppen druk je sneller per-ongelijk in, doordat ze bij perongelijke aanraking al geactiveerd worden.
| live and give like no one else |
Zodra ik in mijn data usage/dataverbruik kijk, wordt de data usage periode standaard op Mar 1-30 2024 gezet, in plaats van de huidige maand. Opnieuw periode instellen doet niets, bij het verlaten en weer terug naar het data verbruik scherm, wordt het weer op maart 2024 gezet. Iemand anders dit ook gehad?
Ik vermoed dat er data is weggeschreven op een verkeerde datum in de toekomst, bij het voor het eerst aanzetten van de telefoon en dat de telefoon daarom zo ver naar voren schiet.. geen idee of ik ergens de data usage kan deleten/resetten..
update: opgelost door de folder \data\system\netstats leeg te gooien (root benodigd)
[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 11-05-2014 23:57 ]
http://www.dx.com/p/awei-...-pink-249517#.U3CbWIF_vec
Dat bedoel ik inderdaad. In de link staat dat het mogelijk ook met andere devices werkt, ben dus benieuwd of deze Moto G hetzelfde werkt als bijv. Samsung.Zawaponga schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:54:
Je bedoelt de volume regelen met de oordopjes ipv de telefoon? Staat in jouw link dat dat alleen met Samsung devices werkt.
http://www.engadget.com/2014/05/13/motorola-adds-lte-moto-g/
De knoppen van mijn Nexus S headsetje werken in ieder geval niet. In tegenstelling tot wat ik zelf dacht (zonder kennis van zaken) is het dus niet vanzelfsprekend dat (volume)regeling werkt?pelt schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:24:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad. In de link staat dat het mogelijk ook met andere devices werkt, ben dus benieuwd of deze Moto G hetzelfde werkt als bijv. Samsung.
Ik ben ook wel benieuwd of dat specifiek aan het setje of aan de telefoon ligt.
Ik kan het dus met geen mogelijkheid vinden via Google, hoe dit nou precies werkt en waarom je iPhone of in jouw geval Nexus headsetje niet werken.E-B schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:38:
[...]
De knoppen van mijn Nexus S headsetje werken in ieder geval niet. In tegenstelling tot wat ik zelf dacht (zonder kennis van zaken) is het dus niet vanzelfsprekend dat (volume)regeling werkt?
Ik ben ook wel benieuwd of dat specifiek aan het setje of aan de telefoon ligt.
Iemand al eerder meegemaakt?
Gaat om de 16GB versie.
Edit:
Heb net ff met de testserver van skype getest, en daar geen storing. Nog even met de vaste lijn geprobeerd en deze laat geen storing horen...
[ Voor 26% gewijzigd door Aegir2002 op 14-05-2014 13:14 ]
1. Zo, das pas een upgrade! Das was een single core 700Mhz toch?DarkLoki schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:48:
Sinds een paar dagen in het bezit van een Moto G. Heel erg wennen omdat mijn oude toestel (xperia mini pro) nog een toetsenbord had maar zulke mobieltjes kon ik nergens meer vinden voor een redelijke prijs.
Verder vind ik het een mooi toestel. Scherm is prachtig, belkwaliteit is goed, software is een hele upgrade over android 2.2 en loopt heel soepel, de camera voldoet mij best en ik heb beter ontvangst als met mijn oude mobiel. De speaker op de achterkant ben ik echter niet zo van onder de indruk maargoed.
Een lastigere ergernis is dat ik vanuit Linux veel problemen heb de telefoon te benaderen. Aansluiten werkt alleen op USB3 poorten en is dan nog vrij buggy. Ik zou ook graag de muziek op mijn telefoon beheren vanuit Banshee maar krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat. De moto g wordt nu wel herkend als mtp-apparaat maar muziek kopiëren mislukt altijd. Overal op interenet lees ik dat je een .is_audio_player bestand toe kan voegen maar dat heeft niet geholpen, krijg nu geen errors meer maar het kopiëren duurt oneindig. Zijn er meer mensen die de moto gebruiken in combinatie met Linux en Banshee? Of zijn er andere programma's die ik uit zou kunnen proberen om mijn muziek te beheren. Handmatig bestanden kopiëren zie ik niet zo zitten omdat ik liever playlists overzet ipv complete albums.
2. Heel af en toe heb ik dat ook, gaat vanzelf weer weg in mijn geval.
3. Kreeg ik ook niet aan de gang, ik heb uiteindelijk alles op mijn dropbox gezet, via de dropbox app alles naar mijn telefoon gekopieerd, en toen met een file explorer (Solid Explorer) naar de juiste map verplaatst.
Wat omslachtig, maar best te doen.
Herkent iemand dit fenomeen?
Skoftig
Oké, misschien is de server wel uitgezet in verband met de aanstaande 4.4.3 updateLord_Dain schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:39:
Ik heb het ook. Lijkt er dus op dat de OTA server bij Motorola uit staat ofzo. No worries..
Verwijderd
Kan iemand mij dit uitleggen?
In mijn ervaring heeft het niet zo veel effect gehad op het toestel, ik doe dat om de accu goed gecalibreerd te houden. Opladen zonder aan te zetten daarna.Outlandos schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:32:
Shit mijn Moto G net uitgevallen omdat batterij op was (hij was ook echt op, kwam er te laat achter dat mijn battery bijna op was), wat ik me van jullie reacties kan herinneren is dat niet goed voor het toestel..
Is niet erg, niks aan de hand!Outlandos schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:32:
Shit mijn Moto G net uitgevallen omdat batterij op was (hij was ook echt op, kwam er te laat achter dat mijn battery bijna op was), wat ik me van jullie reacties kan herinneren is dat niet goed voor het toestel..
Wat slecht is voor je batterij, om echt helemaal, helemaal, compleet leeg te zijn. Echter zal je batterij nooit zo leeg gaan, aangezien je telefoon gewoon een marge houd. Als je telefoon dus 1% aangeeft, zal je in de praktijk bijvoorbeeld nog 10 procent hebben, om je batterij te beschermen.
Toen ik de moto G pas had haalde ik _makkelijk_ 3 dagen op een volle batterij, 2x per week opladen was genoeg. De laatste tijd was dat 'maar' 2 dagen. Nu heb ik google now en moto care uitgezet + ik update wat minder google account zaken en ik merk nu dat mijn batterij weer dagen meegaat.
Mooi om dit soort tips te delen. Ik snap alleen niet helemaal wat je gedaan hebt. De App moto care heb ik niet, wel de App motorola help, daarin kan ik echter niets instellen. Ik zie dat Motorola help eerst Motocare heette, heb met Startup auditor ervoor gezorgd dat deze 'app' niet automatisch opstart.witteveder schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:17:
Nu heb ik google now en moto care uitgezet + ik update wat minder google account zaken en ik merk nu dat mijn batterij weer dagen meegaat.
Bedoel je met Google account zaken updaten het syncroniseren van het Google account, zoals contacten, agenda, Picasa e.d.?
Met motocare uitzetten bedoel ik:musicfreak schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:40:
[...]
Mooi om dit soort tips te delen. Ik snap alleen niet helemaal wat je gedaan hebt. De App moto care heb ik niet, wel de App motorola help, daarin kan ik echter niets instellen. Ik zie dat Motorola help eerst Motocare heette, heb met Startup auditor ervoor gezorgd dat deze 'app' niet automatisch opstart.
Bedoel je met Google account zaken updaten het syncroniseren van het Google account, zoals contacten, agenda, Picasa e.d.?
de app Help kiezen > Instellingen > privacybeleid en dan 2x uit kiezen
Bij instellingen > apps > alles en dan de app motocare heb ik cache wissen en gegevens wissen gedaan. Daar stond 50mb aan 'gegevens', maar dat zal de batterij niet beinvloeden denk ik zo.
Google now uitzetten:
Home button onderaan (middels button) ingedruk houden, naar woord google vegen.Toetsenbord evt inklappen, dan drie stippen onderaan kiezen > instellingen en dan google now uitzetten. Ik heb zo'n vermoeden dat dit echt veel batterij eet.
Google minder laten synchroniseren:
instellingen > google (onder accounts) > account kiezen > en dan alle onnodige zaken uitzetten. Bij mij staat er nu alleen nog aan: agenda, contacten, gmail en persoonsgegevens.
Deze had ik ook ooit gedaan, maar leverde niet echt veel op:
instellingen > locatie > Modus en dan accubesparing kiezen.

4e keer ofzo al. Een keer of 2 werkte aan de stroom leggen wel en was die binnen 10 minuten weer helemaal vol, maar nu niet. 1x kwam die van de lader, haalde de stroom eraf en poef, uit.
Verwijderd
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.