Een top tip!jagdeleur schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:38:
Deze tip kwam ik onlangs tegen:
je kunt via de adb commando's
adb shell sm list-disks
adb shell sm partition disk: xxx_xx* mixed 75**
*bij xxx_xx zet je de output van het eerste commando
** dit getal is het percentage wat als portable wordt geformatteerd.
Ik heb zo mijn 32 GB microsd-kaart omgezet in twee delen: één deel van 8 GB die ik gebruik als uitbreiding van het interne geheugen (adoptable storage) en één deel van 24 GB als portable storage. Bij deze actie wordt je hele geheugenkaart wel gewist, dus backup je belangrijke bestanden.
Voor de krappe 8 gb intern geheugen van mijn Moto G 2nd (xt1068) is dit wel een uitkomst.
Hmm, of het hier doorkomt weet ik niet, maar het 'gewone' sd-kaart gedeelte stond opeens vol met allerlei onleesbare bestanden met rare tekens. Als ik de SD-kaart in mijn pc deed kon ik gewoon bij de bestanden. Bij het terugzetten was echter het adoptable gedeelte niet meer te gebruiken.jagdeleur schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:38:
Deze tip kwam ik onlangs tegen:
je kunt via de adb commando's
adb shell sm list-disks
adb shell sm partition disk: xxx_xx* mixed 75**
*bij xxx_xx zet je de output van het eerste commando
** dit getal is het percentage wat als portable wordt geformatteerd.
Ik heb zo mijn 32 GB microsd-kaart omgezet in twee delen: één deel van 8 GB die ik gebruik als uitbreiding van het interne geheugen (adoptable storage) en één deel van 24 GB als portable storage. Bij deze actie wordt je hele geheugenkaart wel gewist, dus backup je belangrijke bestanden.
Voor de krappe 8 gb intern geheugen van mijn Moto G 2nd (xt1068) is dit wel een uitkomst.
Ik ga het gewoon nog een keer proberen, maar als het nog een keer misgaat geef ik het maar
Is er iemand die een goede tutorial weet staan of kan schrijven over hoe ik CM13 op mijn XT1072 zet? Als ik het google, zie ik echt de bomen door het bos niet meer.
Hoe zit dat trouwens met garantie als ik CM op mijn Moto G plaats?
Hoe zit dat trouwens met garantie als ik CM op mijn Moto G plaats?
Dank voor de link. Als ik het goed begrijp kan ik dit probleemloos op mijn XT1032 16GB installeren, nadat ik mijn meuk (niet veel) geback-uped heb? Ik snap alleen niet (noob) hoe ik die TWRP installeer. Hoe/waar geef ik dat commando?Ceejay schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Op XDA hebben ze inderdaad een port gedaan van de officiele Motorola rom voor de xt1068 naar de Moto G 2013. Juist omdat de hardware zo weinig verschilt hebben ze erg weinig aan moeten passen. Draait goed hier op mijn Moto G, al enkele maanden.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Oei, daar vraag je een aantal dingen die ik niet kort kan beantwoorden.Videopac schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:56:
[...]
Dank voor de link. Als ik het goed begrijp kan ik dit probleemloos op mijn XT1032 16GB installeren, nadat ik mijn meuk (niet veel) geback-uped heb? Ik snap alleen niet (noob) hoe ik die TWRP installeer. Hoe/waar geef ik dat commando?
Ten eerste: het is een custom rom! Dus: verhaal hieronder.
Je moet eerst je bootloader unlocken als je dat nog niet gedaan hebt.
Dat is een beetje bewerkelijk maar wel recht toe recht aan (googlen).
Daarna TWRP installeren, daar zijn ook veel tutorials op het web voor te vinden, en ook op XDA.
Daarna goed lezen in de first post van de link naar de rom. Backups terugzetten naar een andere versie van android is mogelijkerwijs niet heel verstandig. (Staat ook in de first post van de rom als ik het wel heb).
Vers beginnen en spul van je google account terug laten zetten schiet ook al aardig op.
XDA heeft een zoekfunktie dus veel lezen op het forum van de Moto G. En Googlen!
Er zijn risico's ( je kunt je foon bricken ) dus eerst goed inlezen! Maar we zijn allemaal ooit noob geweest
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 08-06-2016 10:26 ]
Anoniem: 593209
Als ik het goed begrijp, zijn er 2 manieren om de Moto G2-bootloader te unlocken.
- De standaard manier: met een unieke code van Motorola.
- Auto-Root van Chainfire.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 10-06-2016 11:53 ]
er is een fix voor de Moto G (2013) die gebricked zijn na een foute flash! (lollipop bootloader)
http://forum.xda-develope...d-bricked-moto-g-t2833798
http://forum.xda-develope...d-bricked-moto-g-t2833798
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Nee, er is maar 1 manier om de bootloader te unlocken, en dat is die je noemt onder 1). Als je je bootloader geunlocket hebt kun je vervolgens te telefoon rooten. Dat kan op verschillende manier (waaronder auto-root, denk ik, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).Anoniem: 593209 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:54:
Als ik het goed begrijp, zijn er 2 manieren om de Moto G2-bootloader te unlocken.Wat zijn de voordelen/nadelen/risico's van Auto-Root?
- De standaard manier: met een unieke code van Motorola.
- Auto-Root van Chainfire.
Punt 1 is dus een voorwaarde voor punt 2, geen alternatief.
Aah, oké. Ik dacht dat de 'OEM unlock' in Auto-Root ook werkt op Motorola's. Op Samsungs werkt het wel.slow whoop schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:51:
Nee, er is maar 1 manier om de bootloader te unlocken, en dat is die je noemt onder 1). Als je je bootloader geunlocket hebt kun je vervolgens te telefoon rooten. Dat kan op verschillende manier (waaronder auto-root, denk ik, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee).
Punt 1 is dus een voorwaarde voor punt 2, geen alternatief.
Op de Samsungs die ik heb gehad was het rooten inderdaad eenvoudiger, omdat daar de bootloader niet gelockt was.Anoniem: 593209 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:58:
[...]
Aah, oké. Ik dacht dat de 'OEM unlock' in Auto-Root ook werkt op Motorola's. Op Samsungs werkt het wel.
Wanneer je de bootloader unlockt en CyanogenMod erop zet, kan het daarna kwaad om de bootloader weer te re-locken?slow whoop schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:04:
Op de Samsungs die ik heb gehad was het rooten inderdaad eenvoudiger, omdat daar de bootloader niet gelockt was.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 10-06-2016 15:20 ]
Ik heb de bootloader geunlocked en ik gebruik CyanogenMod 13. Ik denk niet dat het kwaad kan om de bootloader te weer te locken, maar ik hou mijn bootloader unlocked. Ik update zeer regelmatig CyanogenMod met de laatste nightly (of de TWRP recovery), en daarvoor moet de bootloader unlocked zijn.Anoniem: 593209 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:19:
[...]
Wanneer je de bootloader unlockt en CyanogenMod erop zet, kan het daarna kwaad om de bootloader weer te re-locken?
In principe kan iedereen die fysiek toegang heeft tot je telefoon de bootloader unlocken, net zoals jij dat kan. Dus ik zie het niet als extra beveiliging.
Edit:Nu ik er wat meer over lees op XDA begrijp ik dat je de bootloader alleen weer kunt locken met de originele firmware en een unrooted device. Ik denk dat je de bootloader dus niet kunt locken als je CyanogenMod draait.
[ Voor 14% gewijzigd door slow whoop op 10-06-2016 15:49 ]
Originele firmware == stock Android? Hoe plaats je de stock recovery terug? Dat lijkt me moeilijk.slow whoop schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:40:
Nu ik er wat meer over lees op XDA begrijp ik dat je de bootloader alleen weer kunt locken met de originele firmware en een unrooted device. Ik denk dat je de bootloader dus niet kunt locken als je CyanogenMod draait.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 10-06-2016 21:03 ]
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Mijn Moto G (XT1039) heeft sinds een paar maanden dat het scherm aanvankelijk niet aan gaat als ik op de power button druk. Ik moet meermalen op die knop drukken voordat "het licht aangaat" zeg maar. Ik zie soms het scherm grijzer worden maar pas na een paar maal klikken (soms wel vijf of zes keer de knop indrukken) springt het scherm pas aan.
Herkent iemand dit probleem en zou het te verhelpen zijn met een nieuwe power button?
Herkent iemand dit probleem en zou het te verhelpen zijn met een nieuwe power button?
Ik bedoel de originele Motorola firmware. Dat is geen stock android. Het is niet zo heel ingewikkeld om originele Motorola firmware terug te zetten. Zie bijvoorbeeld hier voor XT1072.Anoniem: 593209 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:55:
[...]
Originele firmware == stock Android? Hoe plaats je de stock recovery terug? Dat lijkt me moeilijk.
Dan staat TWRP er nog op of niet?slow whoop schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:49:
Ik bedoel de originele Motorola firmware. Dat is geen stock android. Het is niet zo heel ingewikkeld om originele Motorola firmware terug te zetten. Zie bijvoorbeeld hier voor XT1072.
Oké, ik zie het al. Het lijkt erop dat de recovery wordt vervangen door de stock recovery.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 593209 op 13-06-2016 13:03 ]
Weet iemand hoe ik erachter kom wat de precieze frequenties zijn die ondersteund worden door een Europese Moto G 2014 3G Dual Sim (XT1068)? Op verschillende websites worden namelijk verschillende frequenties genoemd, maar ik kom er maar niet achter welke daadwerkelijk ook echt ondersteund worden door mijn toestel.
[ Voor 3% gewijzigd door Ovindel op 23-06-2016 19:19 . Reden: Onjuist serienummer verbeterd ]
De XT1032 is de 2013 single sim versie.Ovindel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:14:
Weet iemand hoe ik erachter kom wat de precieze frequenties zijn die ondersteund worden door een Europese Moto G 2014 3G Dual Sim (XT1032)? Op verschillende websites worden namelijk verschillende frequenties genoemd, maar ik kom er maar niet achter welke daadwerkelijk ook echt ondersteund worden door mijn toestel.
Jij hebt een XT1068 of een XT1079 (LTE), dat zoekt wat beter wellicht.
850/900/1800/1900 zijn de ondersteunde banden dacht ik.
edit:
Hier op tweakers staat...
Mobiele netwerken: 2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts
Frequentiebereik (mobiel): 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2600MHz
Als je de LTE versie hebt, heb je dus ook de 2600 band, anders niet.
[ Voor 24% gewijzigd door albino71 op 23-06-2016 19:25 ]
Ik had al in de gaten dat het XT1068 moest zijn, ja.
Het gaat overigens om het model met 8GB intern geheugen.
Het is misschien handig om er bij te vermelden dat het mij specifiek gaat om 3G frequenties. Ik ga namelijk naar Japan, waar 2G overigens niet bestaat, en wil daar een losse 3G internet-only simkaart halen. Voor zover mijn bronnen kloppen is in ieder geval 2100Mhz een veelgebruikte frequentie voor 3G in Japan, met wat aanvullende (gedeeltelijk optionele) frequenties als 800/900/1500/1700/1800Mhz.
Ik heb de frequenties die je noemt ook gevonden. Op andere websites kom ik echter ook andere frequenties tegen. Op de volgende drie websites bijvoorbeeld worden ook 1700Mhz (alleen op de eerste website) en 2100Mhz banden genoemd:
http://www.gsmarena.com/m...al_sim_(2nd_gen)-6648.php (ff klikken op "Expand" achter "Network")
https://www.frequencychec...t1068-16gb-motorola-titan
Wikipedia: Moto G (2nd generation)
Kort gezegd is het me dus niet duidelijk welke website het nu bij het juiste eind heeft.
Het is misschien handig om er bij te vermelden dat het mij specifiek gaat om 3G frequenties. Ik ga namelijk naar Japan, waar 2G overigens niet bestaat, en wil daar een losse 3G internet-only simkaart halen. Voor zover mijn bronnen kloppen is in ieder geval 2100Mhz een veelgebruikte frequentie voor 3G in Japan, met wat aanvullende (gedeeltelijk optionele) frequenties als 800/900/1500/1700/1800Mhz.
Ik heb de frequenties die je noemt ook gevonden. Op andere websites kom ik echter ook andere frequenties tegen. Op de volgende drie websites bijvoorbeeld worden ook 1700Mhz (alleen op de eerste website) en 2100Mhz banden genoemd:
http://www.gsmarena.com/m...al_sim_(2nd_gen)-6648.php (ff klikken op "Expand" achter "Network")
https://www.frequencychec...t1068-16gb-motorola-titan
Wikipedia: Moto G (2nd generation)
Kort gezegd is het me dus niet duidelijk welke website het nu bij het juiste eind heeft.
Misschien een idee om op de website van de fabrikant zelf te kijken?Ovindel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:16:
[...]
http://www.motorola.com/we/products/moto-g-gen-2
Networks
GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) UMTS/HSPA+ (850, 900, 1900, 2100 MHz)
[ Voor 29% gewijzigd door _Vincent_ op 23-06-2016 23:50 ]
Ja, ik was eerder ook op die website terechtgekomen, maar ik was blijkbaar te haastig en mistte daardoor het specificatiegedeelte. 
Dan ga ik er dus gewoon vanuit dat mijn toestel 2100Mhz ondersteund. Kan ik eindelijk, bijna twee jaar na aankoop, de dual-sim functionaliteit gaan beproeven.

Dan ga ik er dus gewoon vanuit dat mijn toestel 2100Mhz ondersteund. Kan ik eindelijk, bijna twee jaar na aankoop, de dual-sim functionaliteit gaan beproeven.
Anoniem: 788739
hier sinds een week een moto 3rd gen 8 gig en 16 gig sd erin.
tot nu echt superblij mee! de reden dat ik de 3rd gen heb genomen en niet de 4 is dat die 4 nog eens een slag groter is en niet waterdicht.... jammer dat ze die waterdichtheid bij die nieuwste versie eruit gekiept hebben....
goed... 1 klein probleempje nu.... ik KON een foto selecteren... zeggen verplaatsen naar... nieuwe map maken op sd kaart en vervolgens maakte de telefoon zoals gevraagd een nieuwe map met de foto....
dit wil nu niet meer.... iemand een idee waar deze gekke bug vandaan komt.
en je hebt de functie dat je je programmas die je open hebt staan kunt sluiten door ze weg te vegen of op t kruisje te drukken (nadat je op dat vierkantje rechtsonder hebt gedrukt...)
iemand een idee of je die apps allemaal in 1 keer kunt sluiten.... ?
tot nu echt superblij mee! de reden dat ik de 3rd gen heb genomen en niet de 4 is dat die 4 nog eens een slag groter is en niet waterdicht.... jammer dat ze die waterdichtheid bij die nieuwste versie eruit gekiept hebben....
goed... 1 klein probleempje nu.... ik KON een foto selecteren... zeggen verplaatsen naar... nieuwe map maken op sd kaart en vervolgens maakte de telefoon zoals gevraagd een nieuwe map met de foto....
dit wil nu niet meer.... iemand een idee waar deze gekke bug vandaan komt.
en je hebt de functie dat je je programmas die je open hebt staan kunt sluiten door ze weg te vegen of op t kruisje te drukken (nadat je op dat vierkantje rechtsonder hebt gedrukt...)
iemand een idee of je die apps allemaal in 1 keer kunt sluiten.... ?
Sinds 2 dagen geen verbinding met het netwerk van KPN. Ik heb al een nieuwe simkaart in de KPN-winkel gehaald, maar dat werkt ook niet. Ik heb een moto G LTE (xt1039).
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen/te verhelpen?
Sim werkt wel in een ander toestel. Ik heb er nog garantie op.
Hoe zit het bij jullie met Pokemon Go en de originele Moto G?
Bij vlagen hebt ik last van flinke lag, en heb ik het idee dat de Moto het niet meer trekt met Pokemon Go + een andere app tegelijk actief.
Bij vlagen hebt ik last van flinke lag, en heb ik het idee dat de Moto het niet meer trekt met Pokemon Go + een andere app tegelijk actief.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Heb je niet per ongeluk aangegeven dat je handmatig een netwerk selecteert? Als dit niet helpt kan je altijd nog een factory reset proberen, hierbij verlies je wel foto's enzo die op je telefoon staan, maar dat gebeurt ook als je hem ter reparatie opstuurt.Hendrik55 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:09:
Sinds 2 dagen geen verbinding met het netwerk van KPN. Ik heb al een nieuwe simkaart in de KPN-winkel gehaald, maar dat werkt ook niet. Ik heb een moto G LTE (xt1039).
Op allerlei manieren geprobeerd. Nieuwe sim in de KPN winkel gehaald. (Zou volgens klantenservice KPN het probleem zijn) Ook nieuwe sim eeft geen netwerk. in een ander toestel wel. Nu tijdelijk in een oude iPhone 4.Knielen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:29:
[...]
Heb je niet per ongeluk aangegeven dat je handmatig een netwerk selecteert? Als dit niet helpt kan je altijd nog een factory reset proberen, hierbij verlies je wel foto's enzo die op je telefoon staan, maar dat gebeurt ook als je hem ter reparatie opstuurt.
Toestel ingelevrd bij MediaMarkt. Wordt opgestuurd. Waarschijnlijk anderhalve week weg. Maximaal 4 weken.
Maar even afwachten....., schijnt toch af en toe nog wel eens voor te komen dat antenne defect raakt.
Gisteren mijn Moto G weer opgehaald...
Volgens de bon zou het moederbord vervangen zijn, maar het lijkt er meer op dat ik een compleet nieuw toestel heb gekregen (of ze hebben hem wel heel grondig schoon gemaakt en overal beschermplasticjes op geplakt).
Maakt ook niet echt uit. Dit is denk ik beteren kan ik weer even door. Moest wel alles opnieuw installeren en updaten....
Ik dacht mijn sd-kaartje zo te kunnen gebruiken. Maar op de een of andere manier kom ik er niet bij. Wel bij foto's enz, maar niet bij andere bestanden.
Ik heb ook een SDcard0 en een SDcard1. Weet iemand hoe dat zit?
Of moet ik hem maar een in de pc stoppen en kijken wat er nog op staat.
Volgens de bon zou het moederbord vervangen zijn, maar het lijkt er meer op dat ik een compleet nieuw toestel heb gekregen (of ze hebben hem wel heel grondig schoon gemaakt en overal beschermplasticjes op geplakt).
Maakt ook niet echt uit. Dit is denk ik beteren kan ik weer even door. Moest wel alles opnieuw installeren en updaten....
Ik dacht mijn sd-kaartje zo te kunnen gebruiken. Maar op de een of andere manier kom ik er niet bij. Wel bij foto's enz, maar niet bij andere bestanden.
Ik heb ook een SDcard0 en een SDcard1. Weet iemand hoe dat zit?
Of moet ik hem maar een in de pc stoppen en kijken wat er nog op staat.
Het lijkt er op dat bij de installatie er iets geformatteerd is en ook weer niet. Oude foto's staan er nog wel op, maar andere files niet. o.a. ringtones...
Ik vind het maar vreemd.
Misschien moet ik het kaartje wel gewoon formatteren en alles er opnieuw opzetten.
Door het terugzetten van een Backup van Google staat allerlei software er wel op, maar als ik daarmee een bekend bestand wil openen dan klopt het pad weer niet. Dat heb ik o.a. nu met KeePass.
Die file stond altijd op de SD-kaart in een mapje KeePass, maar dat is nu weg...
...en ik was natuurlijk vergeten Whatapp te back-uppen naar mijn Google account. Jammer, maar het ruimt wel lekker op.
Ik vind het maar vreemd.
Misschien moet ik het kaartje wel gewoon formatteren en alles er opnieuw opzetten.
Door het terugzetten van een Backup van Google staat allerlei software er wel op, maar als ik daarmee een bekend bestand wil openen dan klopt het pad weer niet. Dat heb ik o.a. nu met KeePass.
Die file stond altijd op de SD-kaart in een mapje KeePass, maar dat is nu weg...
...en ik was natuurlijk vergeten Whatapp te back-uppen naar mijn Google account. Jammer, maar het ruimt wel lekker op.
[ Voor 10% gewijzigd door Hendrik55 op 26-07-2016 00:42 ]
Hallo,
Hoewel er geen reacties zijn, toch even een update.
Inmiddels heb ik alles weer ingesteld zoals ik het had.
Ik kan ook weer bestanden naar het SD-kaartje kopiëren. (Ik heb een paar SD-fix apps gedraait en nu werkt het weer, ik weet niet welke nu de juiste was...
Op de vorige MOTO G kon ik gewoon van uit de verkenner kopiëren, maar dat lukt mij nog steeds niet.... Dat komt waarschijnlijk omdat hij de Windows de MOTO G als camera herkent en niet als een usb-apparaat.
Dat moet ik nog eens uitzoeken.
Ik heb er een aangepast meldingsgeluid (onder Notifications en Ringtones) op gezet en dat kan ik nog niet kiezen, maar ook dat hoop ik nog te vinden.
Het is wel een gedoe als je met dit soort dingen al een tijdje niet meer gestoeid hebt. Bovendien denk ik dat er een verschil is als je instelt in Lollipop of eerst Kitkat hebt en daarna hebt ge-upgrade Lollipop....
Hoewel er geen reacties zijn, toch even een update.
Inmiddels heb ik alles weer ingesteld zoals ik het had.
Ik kan ook weer bestanden naar het SD-kaartje kopiëren. (Ik heb een paar SD-fix apps gedraait en nu werkt het weer, ik weet niet welke nu de juiste was...
Op de vorige MOTO G kon ik gewoon van uit de verkenner kopiëren, maar dat lukt mij nog steeds niet.... Dat komt waarschijnlijk omdat hij de Windows de MOTO G als camera herkent en niet als een usb-apparaat.
Ik heb er een aangepast meldingsgeluid (onder Notifications en Ringtones) op gezet en dat kan ik nog niet kiezen, maar ook dat hoop ik nog te vinden.
Het is wel een gedoe als je met dit soort dingen al een tijdje niet meer gestoeid hebt. Bovendien denk ik dat er een verschil is als je instelt in Lollipop of eerst Kitkat hebt en daarna hebt ge-upgrade Lollipop....
Sleep je notificaties naar beneden en dan zie je vanzelf hoe de telefoon gekoppeld is (alleen opladen meestal) even daarop tikken en bestandsbeheer selecteren. Is een Marshmallow dingHendrik55 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:11:
Hallo,
[...]
[...]
Hoe kan het dat ik nogsteeds geen marshmallow heb op mijn moto g 2013..
Deze is toch al lang uit?
Ik heb een Moto G 2e gen en heb dat ook, dat hij het niet trekt als er een andere app actief is. Ook hapert het spel her en der nogal als het een tijdje aanstaat.Jeroenneman schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:08:
Hoe zit het bij jullie met Pokemon Go en de originele Moto G?
Zou het misschien zijn dat 1GB RAM (wat zowel het geval is bij de 1e als 2e gen) net wat te weinig is? Ik lees elders namelijk dat 2GB eigenlijk een vereiste is

Ik had het inmiddels ook gevonden. Hoewel ik Lollipop heb. Ik moet hem als media koppelen en niet als camera..Jelte schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:48:
[...]
Sleep je notificaties naar beneden en dan zie je vanzelf hoe de telefoon gekoppeld is (alleen opladen meestal) even daarop tikken en bestandsbeheer selecteren. Is een Marshmallow ding
Die krijg je waarschijnlijk niet.... Net als zovelen.Sergelwd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:05:
Hoe kan het dat ik nogsteeds geen marshmallow heb op mijn moto g 2013..
Idem hier, Moto G 1st gen met Cyanogenmod 13 (Android 6). 1GB is zeker te weinig, bij mij gooit hij Pokemon Go er soms ook gewoon uit. Zeker alle andere apps worden al eerder afgesloten ivm ruimtegebrek, waaronder Tasker bij mij bijvoorbeeld... Dus ja, 1GB is te weinig.Josefien schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Ik heb een Moto G 2e gen en heb dat ook, dat hij het niet trekt als er een andere app actief is. Ook hapert het spel her en der nogal als het een tijdje aanstaat.
Zou het misschien zijn dat 1GB RAM (wat zowel het geval is bij de 1e als 2e gen) net wat te weinig is? Ik lees elders namelijk dat 2GB eigenlijk een vereiste is
Heb ik nu gedaan, en als dat op Media-apparaat(MTP) staat wordt mijn Moto G helemaal niet herkent.Jelte schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:48:
[...]
Sleep je notificaties naar beneden en dan zie je vanzelf hoe de telefoon gekoppeld is (alleen opladen meestal) even daarop tikken en bestandsbeheer selecteren. Is een Marshmallow ding
Als ik overschakel naar Camera(PTP) dan wordt hij als camera herkent en kan ik op zowel het intern geheugen als op de sd-kaart nij media bestanden in: DCIM, Pictures en Media, maar nog steeds niet bij andere bestanden. Ik heb Lollipop, want dat is de laatste versie op mijn Moto G 4G LTE (xt1039)
Voordat Motorola er een nieuw moederbord in zette en Lollipop er opnieuw op zette kon ik gewoon bij alle bestanden, intern en op de sd-kaart.
Er moet dus ergens nog een instelling zijn die dat kan regelen.....
Wie helpt mij aan de oplossing?
Misschien nieuwe Motorola drivers installeren op je PC? Wellicht hebben de hardware/software wijzigingen van je telefoon er voor gezorgd dat deze niet meer wordt herkend met je huidige drivers.
Wow, ik kreeg zojuist een updatemelding voor Cyanogenmod 13, er is gewoon een nieuwe monthly release! Hij is aan het installleren, ben benieuwd!
Ik heb enige tijd geleden eens getracht om CM13 te installeren maar die bleef na installatie hangen in het bijwerken van de apps. Kon er toen geen oplossing voor vinden en ben toen weer naar CM12 gegaan. Ik zal het dit weekend nog eens een keer proberen.
Nou, het is niet echt een succes. Google Play Services is nu niet meer up-to-date dus ik krijg telkens meldingen "Google Play Services has stopped"...
Ik heb al wel geprobeerd handmatig een nieuwe versie te installeren, maar dat gaat niet. Mijn telefoon is compleet onbruikbaar zo. Vanavond dus weer even aan klussen, nu maar weer aan het werk.
Ik heb al wel geprobeerd handmatig een nieuwe versie te installeren, maar dat gaat niet. Mijn telefoon is compleet onbruikbaar zo. Vanavond dus weer even aan klussen, nu maar weer aan het werk.
Net geinstalleerd vanuit een stock rom met micro gapps. Werkt als een trein, stuk beter. Had problemen met een knipperend scherm vanwege een probleem met de automatische helderheid in Android. Dat is nu opgelost.Ravocs schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:41:
Wow, ik kreeg zojuist een updatemelding voor Cyanogenmod 13, er is gewoon een nieuwe monthly release! Hij is aan het installleren, ben benieuwd!
Ik las dat de LED niet bruikbaar was voor notificatie. Wat gebruik jij nu dan als alternatief? Ik had Active Display aangevinkt, maar dat lijkt niet helemaal lekker te werken na wat tests. Moto display werkt niet meer omdat het drivers/sensors/whatever miste.
Met Cyanogenmod 12 had ik altijd een werkende LED, maar nu heb ik niet eens een werkende telefoon vanwege die melding (zie hierboven).. Ik heb het dus nog niet geconstateerd. Waar had je dat gezien dan?Elect schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Net geinstalleerd vanuit een stock rom met micro gapps. Werkt als een trein, stuk beter. Had problemen met een knipperend scherm vanwege een probleem met de automatische helderheid in Android. Dat is nu opgelost.
Ik las dat de LED niet bruikbaar was voor notificatie. Wat gebruik jij nu dan als alternatief? Ik had Active Display aangevinkt, maar dat lijkt niet helemaal lekker te werken na wat tests. Moto display werkt niet meer omdat het drivers/sensors/whatever miste.
De LED op de Motorola Moto G3 2015 (2GB) kan niet gebruikt worden als notificatie LED, alleen bij het opladen. Op XDA hebben ze veel onderzoek gedaan of het wel mogelijk was, maar schijnbaar is het hardwarematig niet mogelijk wegens bezuinigingen vanuit Motorola.
Ik heb een 2013 variant
[ Voor 6% gewijzigd door Ravocs op 19-08-2016 15:18 ]
@Ravocs. Staat de datum in je telefoon nog goed? Als die niet klopt kun je soms problemen krijgen met (automatisch) inloggen op Google Play Services.
Ja. Het is ook pas begonnen na het installeren van de update. Ik denk dat gewoon updaten klikken bij de popup van 12.1 monthly naar 13 monthly gewoon niet zo'n goed idee was..slow whoop schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:46:
@Ravocs. Staat de datum in je telefoon nog goed? Als die niet klopt kun je soms problemen krijgen met (automatisch) inloggen op Google Play Services.

Edit: na een verse install draait het uitstekend!
[ Voor 5% gewijzigd door Ravocs op 19-08-2016 22:53 ]
Kreeg een zelfde melding nadat ik eerst alleen CM13 had geinstalleerd en pas daarna de Google apps. Even zoeken op internet leverde als oplossing om tijdens de installatie eerst CM13 te installeren en daarna direct de Google apps (nano variant) zonder tussentijds een reboot te doen.Ravocs schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:15:
Nou, het is niet echt een succes. Google Play Services is nu niet meer up-to-date dus ik krijg telkens meldingen "Google Play Services has stopped"...
Het draait hier nu als een zonnetje.
Ik heb de 2013 (XT 1032), maar hij is overleden. Thuis de bon opzoeken en naar de MM, maar ik vrees voor de kosten: 2,5 jaar oud. Meer mensen met een (ex) dode Moto g 2013?
Update 29-8-2016:
HIJ WERKT WEER! Kosten: € 0. Als volgt:
MM: we kunnen hem opsturen + kostenopgave van Motorola. Daar wachten we dus even mee.
Via de website van Motorola de volgende werkwijze:
- Powerknop 7-10 sec ingedrukt houden. Geen resultaat?
- Powerknop 120 sec ingedrukt houden.
En zowaar: hij begon weer te laden en bij 4% batterij automatisch te booten. Een hele berg berichten in de Whatsapp als gevolg
Via de volgende link van het androidforum iemand gevonden die denkt dat de USB-lader de boosdoener kan zijn (zie reactie sep 26, 2014):
http://androidforums.com/...-charge-conundrum.871746/
En zowaar is mijn Moto G uitgevallen terwijl hij aan de autolader zat. Dus er zal een kern van waarheid in zitten!
Update 29-8-2016:
HIJ WERKT WEER! Kosten: € 0. Als volgt:
MM: we kunnen hem opsturen + kostenopgave van Motorola. Daar wachten we dus even mee.
Via de website van Motorola de volgende werkwijze:
- Powerknop 7-10 sec ingedrukt houden. Geen resultaat?
- Powerknop 120 sec ingedrukt houden.
En zowaar: hij begon weer te laden en bij 4% batterij automatisch te booten. Een hele berg berichten in de Whatsapp als gevolg
Via de volgende link van het androidforum iemand gevonden die denkt dat de USB-lader de boosdoener kan zijn (zie reactie sep 26, 2014):
http://androidforums.com/...-charge-conundrum.871746/
En zowaar is mijn Moto G uitgevallen terwijl hij aan de autolader zat. Dus er zal een kern van waarheid in zitten!
[ Voor 67% gewijzigd door speed60 op 29-08-2016 14:05 . Reden: Telefoon doet het weer! ]
Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB
Ik heb een Moto G LTE 2014 (XT1072) en ik ben een jaar geleden direct na aanschaf gelijk overgestapt van de stock firmware (toen Android 5.0) naar CyanogenMod. Draai inmiddels CM 13 (Android 6.0.1).
Een paar maanden geleden is er een officiële firmware update van Motorola gekomen (Android 6.0). Omdat ik hiervan wel de nieuwe bootloader en modem versie wilde hebben, maar ook gewoon CM wil blijven gebruiken heb ik het volgende gedaan:
Een paar maanden geleden is er een officiële firmware update van Motorola gekomen (Android 6.0). Omdat ik hiervan wel de nieuwe bootloader en modem versie wilde hebben, maar ook gewoon CM wil blijven gebruiken heb ik het volgende gedaan:
- Download de officiële Motorola Android 6.0 stock firmware.
- Flash alleen de bootloader en de modem.
- [code] mfastboot flash partition gpt.bin mfastboot flash motoboot motoboot.img mfastboot flash modem NON-HLOS.bin mfastboot erase modemst1 mfastboot erase modemst2 mfastboot flash fsg fsg.mbn mfastboot reboot [/code]
Balen! Ik heb een nog levend exemplaar, Stock rom, nog steeds super tevreden mee.speed60 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:36:
Ik heb de 2013 (XT 1032), maar hij is overleden. Thuis de bon opzoeken en naar de MM, maar ik vrees voor de kosten: 2,5 jaar oud. Meer mensen met een (ex) dode Moto g 2013?
Update volgt...
Weet iemand hoe je usb debugging op de Moto G met Android 6 kan instellen dat dit altijd actief blijft ?
Heeft iemand ook problemen met Moto G (2014) waarbij applicaties vast hangen of langzaam lopen? Bijv Facebook, Messenger, Snapchat en Instagram?
Mijn Moto G is inmiddels paar maanden geleden geupdate naar Android 6.0 en paar weekjes geleden begon mijn Moto G heel langzaam te lopen. Ik heb net een Factory reset gedaan en de problemen doen zich nog steeds voor... hoe kan ik dit probleem oplossen?
Mijn Moto G is inmiddels paar maanden geleden geupdate naar Android 6.0 en paar weekjes geleden begon mijn Moto G heel langzaam te lopen. Ik heb net een Factory reset gedaan en de problemen doen zich nog steeds voor... hoe kan ik dit probleem oplossen?
Deze video kan je misschien helpen? YouTube: Motorola Moto G how to enable developer mode options usb debuggingkarine1 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:17:
Weet iemand hoe je usb debugging op de Moto G met Android 6 kan instellen dat dit altijd actief blijft ?
Ja, op die manier kan je usb debugging aanzetten.rockz0r schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 03:54:
[...]
Deze video kan je misschien helpen? YouTube: Motorola Moto G how to enable developer mode options usb debugging
Maar ik merk dat de dag erna dit niet meer actief is en ik dit dan weer manueel moet aanzetten.
Iemand een idee hoe dit instellen zodat dit blijft staan ?
Heb geen oplossing voor je, maar ik heb hier iets over gelezen op xda. Meestal automatisch 'uitgevinkt' zodra je de kabel loshaalt van de pc. Het zou niet moeten resetten, en het schijnt vaker voor te komen als je een Mac gebruikt. Ook waren er meldingen dat het aan de kabel kan liggen, dat het bij de ene kabel wel en bij de andere niet gebeurd.karine1 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 10:48:
[...]
Ja, op die manier kan je usb debugging aanzetten.
Maar ik merk dat de dag erna dit niet meer actief is en ik dit dan weer manueel moet aanzetten.
Iemand een idee hoe dit instellen zodat dit blijft staan ?
Ok, zal nog eens een poging doen om het voor goed in te stellen.
Ik veronderstel wel dat je debugging kan aanzetten en de ontwikkelaarmodus weer kan uitzetten.
Ik veronderstel wel dat je debugging kan aanzetten en de ontwikkelaarmodus weer kan uitzetten.
Mijn Moto G 2gen (xt1068) draait nog steeds op Kitkat. Op mijn Samsung S2 tablet draait Marsmallow naar tevredenheid. Vooral de privacymogelijkheden vwb de apps ed spreken me wel aan dus even gekeken naar de updates, ja Marsmallow is beschikbaar voor de Moto G.
Dus op de Moto de OTA maar even aangezet en ja hoor er is een update....helaas is dat naar 5.0.1. Die wil ik niet. Maar ik lees in het Nieuws hier over dat deze update naar Marsmallow voor NL allang uit is. Krijg ik deze update pas als ik eerst 5.0.1 installeer?
Dus op de Moto de OTA maar even aangezet en ja hoor er is een update....helaas is dat naar 5.0.1. Die wil ik niet. Maar ik lees in het Nieuws hier over dat deze update naar Marsmallow voor NL allang uit is. Krijg ik deze update pas als ik eerst 5.0.1 installeer?
Ik denk dat dat het proberen waard is, want je hoort MM inderdaad allang te hebben. Mijn xt1068 heeft al heel wat maanden android MM.Papillon57 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:06:
Mijn Moto G 2gen (xt1068) draait nog steeds op Kitkat. Op mijn Samsung S2 tablet draait Marsmallow naar tevredenheid. Vooral de privacymogelijkheden vwb de apps ed spreken me wel aan dus even gekeken naar de updates, ja Marsmallow is beschikbaar voor de Moto G.
Dankjewel, ik ga t dan toch maar proberen. In t ergste geval kan ik er nog CM op zetten
Bevalt Marshmallow op deze telefoon Sjurm?
Het bevalt mij heel goed, maar ik heb niet het idee dat er heel veel veranderd is ten opzichte van android 5. Ik kreeg de telefoon ook slechts een maand voordat ik upgrade naar android 6 dus het is sws lastig vergelijken (en voor mijn Moto iPhone gehad).Papillon57 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:21:
Dankjewel, ik ga t dan toch maar proberen. In t ergste geval kan ik er nog CM op zetten
Maar aangezien de privacymogelijkheden jou aanspreken (ik maak daar weinig gebruik van) is het de upgrade vast waard. Ik heb in ieder geval geen nadelen ondervonden van de upgrade.
Ja, je moet door alle updates heen.Papillon57 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:06:
Krijg ik deze update pas als ik eerst 5.0.1 installeer?
MM is perfect verder; erg prettig.
Succes!
Ik zie bij XDA dat er een unofficial CyanogenMod 14 is voor de Moto G 2014. Ook voor de Moto E LTE zag ik een unofficial CyanogenMod 14. 
Druk bezig dus. Over niet al te lange tijd hopelijk official
Druk bezig dus. Over niet al te lange tijd hopelijk official
.
[ Voor 128% gewijzigd door willy1986 op 04-10-2016 11:20 . Reden: helaas geen update naar MM voor mijn toestel. (Moto G 4G 2014) ]
Mijn 2013 Moto G heeft half de geest gegeven. Wifi, bluetooth en de fm Radio werken niet meer. Heb via v&a een Moto G4 gekocht. Mijn oude Moto G wordt bedankt voor zijn trouwe dienst en krijgt een nieuwe rol als stap-telefoon.
Wat een geniaal toestel blijft het toch. (Moto G xt1032 1st gen, falcon)
Via CM 14 is Android 7.1 al te installeren. Als ik het draadje zo door lees op XDA loopt dat allemaal vrij aardig. Heb zelf de ResurrectionRemix o.b.v. Android 7.1 draaien. So far so good.
Ik dacht dat er ook een specifiek draadje was over rooten en custom rom's maar die kon ik zo 123 niet meer vinden.
Via CM 14 is Android 7.1 al te installeren. Als ik het draadje zo door lees op XDA loopt dat allemaal vrij aardig. Heb zelf de ResurrectionRemix o.b.v. Android 7.1 draaien. So far so good.
Ik dacht dat er ook een specifiek draadje was over rooten en custom rom's maar die kon ik zo 123 niet meer vinden.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Ik blijf voorlopig nog maar even op Android 6.0.1 (CM 13.0 nightly) op mijn xt1032 falcon. De "goeie ouwe" moto G begint toch wel aan het eind van zijn mogelijkheden te komen. Weinig RAM, weinig opslag enz. Dus of het met Android 7.1 echt zo goed draait daar twijfel ik een beetje over. Nog even afwachten iig.
Maar het blijft natuurlijk een fijn apparaat en dat je Android 6 stabiel kunt draaien op een budget telefoon uit 2013/4 is heerlijk.
Maar het blijft natuurlijk een fijn apparaat en dat je Android 6 stabiel kunt draaien op een budget telefoon uit 2013/4 is heerlijk.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
*knip*. Waardeoordelen doen we niet op tweakers.
[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 27-09-2017 09:40 ]
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
2 volkorenbrood en een doosje met zes eieren ongeveer
Ik zou er zelf niet meer dan 25-30 euro voor geven en wat mij betreft is dat de moeite niet, ik houd hem liever zelf als backup.
[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 27-09-2017 09:41 ]
Is wat voor te zeggen idd. Wil ook nog even een andere 7.1 rom testen om te kijken hoe het daarmee gaat en daarnaast zou je nog een andere kernel kunnen flashen, maar wat ik miste in CM 13 was de optie direct te unlocken na het intypen van je pincode, dus zonder dat je nog het vinkje ter bevestiging moet aan tikken.vliegnerd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:00:
Ik blijf voorlopig nog maar even op Android 6.0.1 (CM 13.0 nightly) op mijn xt1032 falcon. De "goeie ouwe" moto G begint toch wel aan het eind van zijn mogelijkheden te komen. Weinig RAM, weinig opslag enz. Dus of het met Android 7.1 echt zo goed draait daar twijfel ik een beetje over. Nog even afwachten iig.
Wat ik er van begreep hebben ze dat eruit gehaald en er niet weer in gezet. De rom die ik nu draai heeft dat wel in de settings zitten..
Kleine update voor mensen die nog dit toestel gebruiken en een recentere android versie willen draaien.
Heb nu http://forum.xda-develope...ubstratum-moto-g-t3469861 geinstalleerd. Werkt erg soepel! Zit nu nog op Android 7.0 maar gaat waarschijnlijk nog wel een update krijgen naar de 7.1 variant. Aanrader.
[update]
Goed nieuws, de update gaat er komen en dan gelijk naar 7.1.1. Het 'slechte' nieuws is dat niet bekend is wanneer. Maar dat is niet zo'n ramp in mijn ogen. Mogen blij zijn dat er iemand is die zich er mee bezig houdt. Kwestie van geduld hebben.
Ben nog steeds tevreden over deze ROM. Prima te doen voor dagelijks gebruik.
Heb nu http://forum.xda-develope...ubstratum-moto-g-t3469861 geinstalleerd. Werkt erg soepel! Zit nu nog op Android 7.0 maar gaat waarschijnlijk nog wel een update krijgen naar de 7.1 variant. Aanrader.
[update]
Goed nieuws, de update gaat er komen en dan gelijk naar 7.1.1. Het 'slechte' nieuws is dat niet bekend is wanneer. Maar dat is niet zo'n ramp in mijn ogen. Mogen blij zijn dat er iemand is die zich er mee bezig houdt. Kwestie van geduld hebben.
Ben nog steeds tevreden over deze ROM. Prima te doen voor dagelijks gebruik.
[ Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 21-12-2016 13:18 . Reden: update ]
Mijn telefoon (de XT1039) schijnt last te hebben van een bekend probleem dat die niet meer oplaadt, inmiddels is de batterij helemaal dood en doet die dus gewoon niks meer.
Alle bekende trucjes zoals op internet te vinden zijn heb ik al geprobeerd, maar geen resultaat
power + volume down voor fastboot menu
long press power reset
batterij loskoppelen van moederbord
Heb de telefoon al een 24 uur laten rusten en nog doet die niks, ik ben bang dat die gewoon vervangen moet worden. Maar vreemd vind ik wel dat als ik de lader eraan hang die wel het witte ledje laat branden, zowel via de 230V, via een usb poort, maar ook als de batterij ontkoppelt is..
Iemand dit ook meegemaakt en nog tips
Alle bekende trucjes zoals op internet te vinden zijn heb ik al geprobeerd, maar geen resultaat
power + volume down voor fastboot menu
long press power reset
batterij loskoppelen van moederbord
Heb de telefoon al een 24 uur laten rusten en nog doet die niks, ik ben bang dat die gewoon vervangen moet worden. Maar vreemd vind ik wel dat als ik de lader eraan hang die wel het witte ledje laat branden, zowel via de 230V, via een usb poort, maar ook als de batterij ontkoppelt is..
Iemand dit ook meegemaakt en nog tips
Geniaal toch: net twee van mijn oude Moto G's 2nd Gen geupdate naar LineageOS 14.1: android 7.1.1, beveiligingspatch van 4 januari. Ik hoop dat Lineage deze toestellen nog lang blijft ondersteunen, want ze draaien nog prima.
Kun je iets meer zeggen over de performance ten opzichte van Android 6.0.1? Zitten er nog bugs in? Ik heb begrepen dat video recording (nog) niet werkt? Klopt dat?jagdeleur schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:21:
Geniaal toch: net twee van mijn oude Moto G's 2nd Gen geupdate naar LineageOS 14.1: android 7.1.1, beveiligingspatch van 4 januari. Ik hoop dat Lineage deze toestellen nog lang blijft ondersteunen, want ze draaien nog prima.
Ik zou zelf ook willen upgraden (van CM13.1), maar alleen als de ROM voldoende stabiel is en de grootste bugs eruit gehaald zijn. Ik gebruik mijn Moto G (XT1072) elke dag, dus hij moet het wel blijven doen.
Het is een nightly natuurlijk, dus bugs zijn onvermijdelijk, maar video opnemen doet het gewoon.slow whoop schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:06:
[...]
Kun je iets meer zeggen over de performance ten opzichte van Android 6.0.1? Zitten er nog bugs in? Ik heb begrepen dat video recording (nog) niet werkt? Klopt dat?
Ik zou zelf ook willen upgraden (van CM13.1), maar alleen als de ROM voldoende stabiel is en de grootste bugs eruit gehaald zijn. Ik gebruik mijn Moto G (XT1072) elke dag, dus hij moet het wel blijven doen.
Vandaag ook mijn XT1039 geupgrade naar LineageOS Android 7.1.1 met deze handleidingslow whoop schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:06:
[...]
Kun je iets meer zeggen over de performance ten opzichte van Android 6.0.1? Zitten er nog bugs in? Ik heb begrepen dat video recording (nog) niet werkt? Klopt dat?
Bootloader kan je unlocken via Motorola.
Enige app die nu niet werkt is de standaard app Klok. Via Google Play een andere klokapp met de dezelfde looks gevonden en geïnstalleerd. Verder werkt de telefoon een stuk vlotter. Accu en geheugengebruik zijn prima.
Ik heb gisteren ook de sprong gewaagd voor mijn XT1072 die nog CM 13.1 draaide. Ik heb de how-to van LineageOS zelf gebruikt en deze ROMs gedownload om LineageOS 14.1 te installeren.
Dat ging goed (dus eerst de experimental geflashed, en daarna de nightly), maar daar staat niet in dat je ook Gapps opnieuw moet installeren. Dat ligt natuurlijk voor de hand, maar dat was ik vergeten. Snel opgelost door de nieuwe Gapps te downloaden en installeren (ARM, 7.1, Nano). Ik installeer altijd Nano, en daar bovenop los nog een aantal Google Apps. Die losse Google Apps die op m'n telefoon stonden moest ik eerst deinstalleren, en vervolgens weer installeren.
Root is ook nog niet standaard geïnstalleerd. Omdat ik dat toch wel fijn vind heb ik deze SU binary ook nog geflashed. Nu heb ik ook root.
Het werkt prima. Merk alleen dat m'n camera het niet goed doet. Moet drie of vier keer drukken voor er een foto genomen wordt. En dan neemt ie er meteen twee.
Edit; Camera probleem zojuist opgelost door even de data van de Camera app te wissen. Video recording (en playback) doet het trouwens ook gewoon, in tegenstelling tot wat op XDA in de start-post staat.
Dat ging goed (dus eerst de experimental geflashed, en daarna de nightly), maar daar staat niet in dat je ook Gapps opnieuw moet installeren. Dat ligt natuurlijk voor de hand, maar dat was ik vergeten. Snel opgelost door de nieuwe Gapps te downloaden en installeren (ARM, 7.1, Nano). Ik installeer altijd Nano, en daar bovenop los nog een aantal Google Apps. Die losse Google Apps die op m'n telefoon stonden moest ik eerst deinstalleren, en vervolgens weer installeren.
Root is ook nog niet standaard geïnstalleerd. Omdat ik dat toch wel fijn vind heb ik deze SU binary ook nog geflashed. Nu heb ik ook root.
Het werkt prima. Merk alleen dat m'n camera het niet goed doet. Moet drie of vier keer drukken voor er een foto genomen wordt. En dan neemt ie er meteen twee.
Edit; Camera probleem zojuist opgelost door even de data van de Camera app te wissen. Video recording (en playback) doet het trouwens ook gewoon, in tegenstelling tot wat op XDA in de start-post staat.
[ Voor 12% gewijzigd door slow whoop op 30-01-2017 13:56 ]
Mijn Moto G 4G (peregrine XT1039) heeft steeds het probleem dat het intern geheugen vol is. En zoveel apps heb ik nou ook weer niet geinstalleerd. Iets verplaatsen naar de sd-kaart werkt even, maar bij een update wordt de app weer automatisch verplaatst naar het interne geheugen.
Ik heb nu ook het probleem dat updaten van apps bijna geheel tot stilstand is gekomen vanwege onvoldoende vrije ruime. Er zijn overigens nog enkele honderden MBs vrij. Blijkbaar kijkt Android naar de totale hoeveelheid benodigde schijfruimte voor alle app-updates samen en vergelijkt hij dat met de vrije ruimte. Terwijl als hij nou app voor app zou updaten, dan zou het goed moeten gaan.
Iemand suggesties? Cachegeheugen is al gewist, foto's zijn al verplaatst naar sd.
Ik heb nu ook het probleem dat updaten van apps bijna geheel tot stilstand is gekomen vanwege onvoldoende vrije ruime. Er zijn overigens nog enkele honderden MBs vrij. Blijkbaar kijkt Android naar de totale hoeveelheid benodigde schijfruimte voor alle app-updates samen en vergelijkt hij dat met de vrije ruimte. Terwijl als hij nou app voor app zou updaten, dan zou het goed moeten gaan.
Iemand suggesties? Cachegeheugen is al gewist, foto's zijn al verplaatst naar sd.
N.a.v. mijn vorige bericht (post hierboven) over ruimtegebrek: ondersteunt LineageOS de mogelijkheid om intern geheugen + SD-kaart samen te voegen tot 1 geheel, wat geïntroduceerd werd in Android 6? En maak je hier gebruik van?willy1986 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:46:
[...]
Vandaag ook mijn XT1039 geupgrade naar LineageOS Android 7.1.1 met deze handleiding
/edit: inmiddels LineagoOS geinstalleerd en eerste indruk is goed.
[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 08-03-2017 08:06 ]
Ja, wordt ondersteund in LineageOS. Ik maak hier zelf geen gebruik van want ik heb voldoende ruimte over.DeadMetal schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:37:
[...]
N.a.v. mijn vorige bericht (post hierboven) over ruimtegebrek: ondersteunt LineageOS de mogelijkheid om intern geheugen + SD-kaart samen te voegen tot 1 geheel, wat geïntroduceerd werd in Android 6? En maak je hier gebruik van?
/edit: inmiddels LineagoOS geinstalleerd en eerste indruk is goed.
Ik ben uiterst tevreden over LineageOS. Een tweede leven voor deze telefoon met de nieuwste Android-versie, meer mogelijkheden, iets sneller, en minder schijfruimte gebruikt. Ik had last van 1 bugje, maar die bleek al gefixt in een versie van een paar dagen later. Update ging snel, en inderdaad geen last meer van de bug.
Is een Motorola Moto G - 1ste generatie met 4G uit dec 2014 met Android 5.1 nog veilig te noemen?
Nieuwe updates komen niet en ik vraag me af (het is mijn vaders toestel) wat de Android/motorola gebruikers er van vinden.
Nieuwe updates komen niet en ik vraag me af (het is mijn vaders toestel) wat de Android/motorola gebruikers er van vinden.
Geen enkele Moto is echt veilig te noemen..
In de hoop dat hier nog iemand is die over dit toestel beschikt: voor een kennis met een Moto G 2014 met een SD-kaart die niet meer gelezen wordt, hoop ik dat iemand deze vragen voor me zou kunnen beantwoorden:
- Wanneer een SD-kaart is geplaatst, wordt ingesteld voor adoptable storage, en deze vervolgens via een USB-OTG-kabel en een cardreader wordt aangesloten aan de USB-aansluiting, wordt de opslag dan ook gemount?
- Wanneer sm set-force-adoptable wordt gebruikt, wordt de bestaande opslag dan weer 'verwijderd'? Met andere woorden, wanneer je een microSD gebruikt met adoptable storage, en daarna set-force-adoptable true doet, werkt die microSD dan nog steeds zonder hem te moeten formatteren?
Als iemand dit voor me zou kunnen testen, zou ik het ontzettend waarderen!
- Wanneer een SD-kaart is geplaatst, wordt ingesteld voor adoptable storage, en deze vervolgens via een USB-OTG-kabel en een cardreader wordt aangesloten aan de USB-aansluiting, wordt de opslag dan ook gemount?
- Wanneer sm set-force-adoptable wordt gebruikt, wordt de bestaande opslag dan weer 'verwijderd'? Met andere woorden, wanneer je een microSD gebruikt met adoptable storage, en daarna set-force-adoptable true doet, werkt die microSD dan nog steeds zonder hem te moeten formatteren?
Als iemand dit voor me zou kunnen testen, zou ik het ontzettend waarderen!
Heeeele oude thread inmiddeld, maar ik probeer een beetje met m'n oude Moto G te spelen. Dacht er een andere rom op te zetten, maar loop een beetje vast op "Boot up failed" als ik een recovery wil opstarten. Heb CWM en TWRP al geprobeerd. 100-en hits op google, maar geen final fix.
Iemand hier die het gelukt is?
Als je ADB hebt kan je in principe je telefoon starten met volume down + power, en als je daar zit kan jeMikeyMan schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:47:
Heeeele oude thread inmiddeld, maar ik probeer een beetje met m'n oude Moto G te spelen. Dacht er een andere rom op te zetten, maar loop een beetje vast op "Boot up failed" als ik een recovery wil opstarten. Heb CWM en TWRP al geprobeerd. 100-en hits op google, maar geen final fix.
code:
gebruiken om je meuk te flashen. Zullen vast makkelijkere manieren zijn maar deze werkt best goed voor mij voor m'n falcon en thea
1
| fastboot boot twrp-nummer-naam.img |
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Ja, ik kan ook wel booten in twrp, maar ik krijg hem niet geflashed als vervangende bootloader...kKaltUu schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:57:
[...]
Als je ADB hebt kan je in principe je telefoon starten met volume down + power, en als je daar zit kan jecode:gebruiken om je meuk te flashen. Zullen vast makkelijkere manieren zijn maar deze werkt best goed voor mij voor m'n falcon en thea
1 fastboot boot twrp-nummer-naam.img
Niet perse noodzakelijk, maar het begint dan op een gegeven moment een principekwestie te worden he
en als je via twrp de twrp app installeert en vanuit de twrp app in android de recovery flashed?
beetje omslachtig maarja
beetje omslachtig maarja
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Inmiddels heb ik hem geloof ik gebricked... Kom nog wel in originele recovery, maar that's it...kKaltUu schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:16:
en als je via twrp de twrp app installeert en vanuit de twrp app in android de recovery flashed?
beetje omslachtig maarja

Krijg inmiddels wel weer een fatsoenlijke stock bootloader aan de praat, maar daarna stokt het. Kan wel ADB sideloaden, maar die wil niet installeren met de melding "installation aborted". Kan ook verschillende firmwares flashen, via mfastboot maar hij start niet op.
Welke firmware zou ik het beste nog kunnen proberen? Lijkt daarop stuk te lopen momenteel.
[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 21-09-2017 13:18 ]
Goed... Kleine update m.b.t. de moto g.
Bleek dat ik een dag lang de verkeerde firmware heb zitten flashen. Was in de stellige overtuiging dat het een XT1032 was, maar toen ik m'n auto in stapte stond daar XT1039 in de Bluetooth lijst...
Foutje bedankt...
Gisteren met de juiste software wel gelukt om twrp recovery goed te laden. Heb ook de stock 4.4.4 firmware weer draaiend gehad. Vanuit die situatie weer een poging gedaan lineage te flashen, en nu zijn we weer terug bij af. Ook stock doet het niet meer na opnieuw flashen. Vanavond maar weer ff verder klooien.
Bleek dat ik een dag lang de verkeerde firmware heb zitten flashen. Was in de stellige overtuiging dat het een XT1032 was, maar toen ik m'n auto in stapte stond daar XT1039 in de Bluetooth lijst...
Foutje bedankt...
Gisteren met de juiste software wel gelukt om twrp recovery goed te laden. Heb ook de stock 4.4.4 firmware weer draaiend gehad. Vanuit die situatie weer een poging gedaan lineage te flashen, en nu zijn we weer terug bij af. Ook stock doet het niet meer na opnieuw flashen. Vanavond maar weer ff verder klooien.
Weer een updateje; heb de Moto G weer aan de praat.
Met de juiste firmware gaat het toch beter, blijkt!
TWRP draait nu goed als recovery. Kan ook via TWRP de stock roms (untouched en optimized) gewoon netjes flashen. Alleen zodra ik een Lineage probeer te flashen in verschillende versies, loopt het update proces vast. Snap er niks van, maar wil het toch voor elkaar krijgen. Iemand nog tips?
Met de juiste firmware gaat het toch beter, blijkt!
TWRP draait nu goed als recovery. Kan ook via TWRP de stock roms (untouched en optimized) gewoon netjes flashen. Alleen zodra ik een Lineage probeer te flashen in verschillende versies, loopt het update proces vast. Snap er niks van, maar wil het toch voor elkaar krijgen. Iemand nog tips?
Moto G (xt1039) Lineage OS 14.1 laatste versie.
Op mijn werk hebben we een volledige wifi dekking 2.4 GHz op 3 verschillende kanalen. Mijn telefoon is via MAC bekend. Op mijn werk lijkt de batterij daar behoorlijk snel leeg te lopen. Ik schat in omdat hij telkens van kanalen wisselt. Thuis heb ik echter ook een wifi netwerk dat op 3 verschillende kanalen zit, maar daar loopt de batterij niet zo snel leeg. Dus dat is vreemd.
Herkent iemand dit. Voor ik overstapte naar Lineage had ik daar met standaard moto rom 5.1 geen last van.
Zou dit aan Lineage OS kunnen liggen? Ik kan er nog niets over vinden.
Ik zie bij de accu dat Android-besturingssyteem een aanzienlijk deel van de energie gebruikt.
Op mijn werk hebben we een volledige wifi dekking 2.4 GHz op 3 verschillende kanalen. Mijn telefoon is via MAC bekend. Op mijn werk lijkt de batterij daar behoorlijk snel leeg te lopen. Ik schat in omdat hij telkens van kanalen wisselt. Thuis heb ik echter ook een wifi netwerk dat op 3 verschillende kanalen zit, maar daar loopt de batterij niet zo snel leeg. Dus dat is vreemd.
Herkent iemand dit. Voor ik overstapte naar Lineage had ik daar met standaard moto rom 5.1 geen last van.
Zou dit aan Lineage OS kunnen liggen? Ik kan er nog niets over vinden.
Ik zie bij de accu dat Android-besturingssyteem een aanzienlijk deel van de energie gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Hendrik55 op 26-02-2018 21:53 ]
Na ruim 5,5 jaar gisteren een Moto G 2014 buiten gebruik genomen bij een bejaarde kennis. Ding wilde niet meer laden. Dat werd steeds moeizamer en het geheugen zat ook om de haverklap vol. Werd overigens alleen voor bellen en Whatsapp gebruikt.
Vervangen met een pricewatch: Motorola One Action Blauw waarbij de overstap in gebruik enorm meeviel.
Vervangen met een pricewatch: Motorola One Action Blauw waarbij de overstap in gebruik enorm meeviel.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.