Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:01:
[...]

In het notification panel moet je iets kiezen nadat hij verbonden is.
Het ghost touch issue is bekend maar daar is nog geen oplossing voor.
Ik ben een beetje een leek,wat is notification panel en hoe kom ik er op?
Wat is ghost touch issue?
Al die Engelse benamingen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Wat is nu eigenlijk het nut van uw SD Card instellen als intern geheugen?

Ik heb alleszins die optie gekozen, maar als je bij 'opslag en USB' kijkt, bekijkt android het nog steeds als 2 aparte geheugenpolen. Bovendien kan ik nog steeds niet alle apps overzetten naar de SD kaart. Here Maps, Tapatalk, Chrome, Hangouts, Whatsapp, etc lijkt allemaal onmogelijk over te zetten. Precies hetzelfde dan Lollipop dus.

Wat mis ik hier? :p

[ Voor 12% gewijzigd door Jessed93 op 24-03-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:36:
Ik ben een beetje een leek,wat is notification panel en hoe kom ik er op?
Het paneel dat je ziet als je van de bovenkant van het scherm naar onder veegt.
Wat is ghost touch issue?
Al die Engelse benamingen... :(
Dat zijn de problemen die je hebt met de druk / touch invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:28:
[...]

Het paneel dat je ziet als je van de bovenkant van het scherm naar onder veegt.

[...]

Dat zijn de problemen die je hebt met de druk / touch invoer.
Ah,dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niets instellen in het notificationpanel en als ik naar instellingen ga en ik kies "opslag en USB" kan ik ook niets instellen.
Ik denk dat mijn volgende GSM een apple gaat worden!
Te veel android-problemen tegenwoordig en de nadelen van een gsm komen pas na aankoop naar boven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update:
Ik heb de Sd-kaart verwijderd als intern geheugen en terug aangemeld als extern geheugen en zie daar,de gsm werkt terug normaal!Scherm is niet meer overgevoelig en hij wordt terug herkend op de computer en ik kan nu inderdaad instellingen kiezen in het notificationpaneel!
Wie kan dat verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Niet zo moeilijk: Zit vol met bugs. Elders zie ik ook klagende mensen die adoptable storage niet (goed) werkend krijgen, op allerlei telefoons en tablets. Ik zie trouwens ook het voordeel er niet van in, je kunt bijvoorbeeld niet meer zelf kiezen welke apps je naar de sd kaart wilt verplaatsen, ik zou me ergeren als blijkt dat mijn meest gebruikte apps ineens erg traag opstarten.

[ Voor 46% gewijzigd door Ceejay op 26-03-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:57:
Ik kan niets instellen in het notificationpanel en als ik naar instellingen ga en ik kies "opslag en USB" kan ik ook niets instellen.
Te veel android-problemen tegenwoordig en de nadelen van een gsm komen pas na aankoop naar boven!
Dat ligt niet aan Android maar aan het toestel. Nee, Apple wordt je blij van met al zijn beperkingen. Nooit, maar dan ook nooit komt hier maar iets van Apple in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceejay schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:56:
Niet zo moeilijk: Zit vol met bugs. Elders zie ik ook klagende mensen die adoptable storage niet (goed) werkend krijgen, op allerlei telefoons en tablets. Ik zie trouwens ook het voordeel er niet van in, je kunt bijvoorbeeld niet meer zelf kiezen welke apps je naar de sd kaart wilt verplaatsen, ik zou me ergeren als blijkt dat mijn meest gebruikte apps ineens erg traag opstarten.
Draait hier nu na een factory reset op toestel van dochter goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
lucky you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Jessed93 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:35:

Ik heb alleszins die optie gekozen, maar als je bij 'opslag en USB' kijkt, bekijkt android het nog steeds als 2 aparte geheugenpolen. Bovendien kan ik nog steeds niet alle apps overzetten naar de SD kaart. Here Maps, Tapatalk, Chrome, Hangouts, Whatsapp, etc lijkt allemaal onmogelijk over te zetten. Precies hetzelfde dan Lollipop dus.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het toch echt nu 1 groot geheugen na factory reset. Alle apps draaien goed. Eindelijk van dat gezeur af dat er geen ruimte is op intern geheugen.

Maar zoals gezegd, de volgende hier wordt gewoon een Xiaomi die een intern geheugen heeft van 16 of 32 Gb, sneller is en een beter scherm heeft voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat zijn nou de handige stappen om van intern + sd naar '1' geheugen te gaan?

Had het na 6.0 gescheiden gehouden op m'n xt1068 maar merk nu dat ik ruimtegebrek krijg omdat enkel de apps die al op de sd stonden daar nog heen gaan en de rest intern. Er herinstallatie van Sygic + kaarten was zo redelijk funest voor m'n ruimte.

Kan ik nou het beste zoveel mogelijk apps terugzetten naar intern en een backup maken van foto's etc. op de sd? Of loop je nog tegen andere problemen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:46:
Wat zijn nou de handige stappen om van intern + sd naar '1' geheugen te gaan?

Had het na 6.0 gescheiden gehouden op m'n xt1068 maar merk nu dat ik ruimtegebrek krijg omdat enkel de apps die al op de sd stonden daar nog heen gaan en de rest intern. Er herinstallatie van Sygic + kaarten was zo redelijk funest voor m'n ruimte.

Kan ik nou het beste zoveel mogelijk apps terugzetten naar intern en een backup maken van foto's etc. op de sd? Of loop je nog tegen andere problemen aan?
Maak ff een backup van je SD op je pc. Dan zou ik de SD even opnieuw formateren in de pc. Dan terugzetten in je phone, opnieuw opstarten en stappen doorlopen. Ik had de eerste stappen niet gedaan bij mijn dochter en kon toen de SD weggooien en een nieuwe kopen. Data terugzetten en ik zou de apps opnieuw downloaden. Werkt hier nu perfect. Moet toestel van zoon nog upgraden en daar ga ik het ook zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
Ik heb nu al een paar weken Android 6.0 op mijn XT1068 staan. Vandaag is de eerste keer sinds de upgrade dat ik mijn toestel aan mijn Windows-pc aansluit met de USB-kabel en nu blijkt dat ik via de pc helemaal niet meer bij de bestanden op de SD-kaart kan. In Windows Explorer heb ik de keuze tussen het interne geheugen en de SD-kaart, net zoals bij Android 5. Als ik vervolgens de SD-kaart 'in ga' krijg ik geen bestanden te zien, ondanks dat die er wel gewoon op staan en ik ook op de Moto G zelf de bestanden op de SD-kaart kan benaderen. Heeft iemand dit probleem ook en heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Voor de duidelijkheid: ik heb mijn interne geheugen en SD-kaart niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:56

Wildfire

Joy to the world!

Ovindel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:34:
Ik heb nu al een paar weken Android 6.0 op mijn XT1068 staan. Vandaag is de eerste keer sinds de upgrade dat ik mijn toestel aan mijn Windows-pc aansluit met de USB-kabel en nu blijkt dat ik via de pc helemaal niet meer bij de bestanden op de SD-kaart kan. In Windows Explorer heb ik de keuze tussen het interne geheugen en de SD-kaart, net zoals bij Android 5. Als ik vervolgens de SD-kaart 'in ga' krijg ik geen bestanden te zien, ondanks dat die er wel gewoon op staan en ik ook op de Moto G zelf de bestanden op de SD-kaart kan benaderen. Heeft iemand dit probleem ook en heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Voor de duidelijkheid: ik heb mijn interne geheugen en SD-kaart niet gekoppeld.
Android 6.0 staat bij een USB-aansluiting standaard op oplaad-modus. Je ziet je telefoon wel in Windows, maar die lijkt dan leeg te zijn. Even van de bovenrand naar beneden schuiven (om de notificaties te kunnen zien) en je ziet de optie 'USB voor opladen'. Raak dat aan en kies dan 'Bestandsoverdracht'.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Dat was in eerste instantie ook het geval, ik zag mijn telefoon in Windows Explorer staan bij "Deze pc", maar ik kon erop klikken wat ik wilde maar ik kon er niet in. Daarna ontdekte ik dat van Bestandsoverdracht in Android 6.0, waarna ik dus in het toestel kon en, net zoals bij Android 5, de keuze kreeg tussen het interne geheugen en de SD-kaart. Het interne geheugen kan ik gewoon benaderen, maar ik kan dus niet bij mijn bestanden op de SD-kaart; ik krijg een leeg scherm voorgeschoteld. Ondanks dat kan ik wel zien hoeveel ruimte er vrij is op de SD-kaart en kan ik zelfs een bestand kopïeren naar de SD-kaart, maar alleen naar de main directory omdat ik geen map kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ovindel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:52:
Dat was in eerste instantie ook het geval, ik zag mijn telefoon in Windows Explorer staan bij "Deze pc", maar ik kon erop klikken wat ik wilde maar ik kon er niet in. Daarna ontdekte ik dat van Bestandsoverdracht in Android 6.0, waarna ik dus in het toestel kon en, net zoals bij Android 5, de keuze kreeg tussen het interne geheugen en de SD-kaart. Het interne geheugen kan ik gewoon benaderen, maar ik kan dus niet bij mijn bestanden op de SD-kaart; ik krijg een leeg scherm voorgeschoteld. Ondanks dat kan ik wel zien hoeveel ruimte er vrij is op de SD-kaart en kan ik zelfs een bestand kopïeren naar de SD-kaart, maar alleen naar de main directory omdat ik geen map kan selecteren.
Dat is vreemd, dat probleem heb ik in zijn geheel niet met de Moto G 2014 van m'n vader (die ik beheer voor hem). Werkt allemaal prima.

Ook niets te zien als je, eenmaal op de SD-kaart in explorer, even F5 doet voor een refresh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Nee, er staat alleen "Deze map is leeg.", terwijl die dat eigenlijk toch echt niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ovindel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:43:
Nee, er staat alleen "Deze map is leeg.", terwijl die dat eigenlijk toch echt niet is.
Da's vreemd, da's toch echt het gedrag wat je krijgt wanneer Android in de oplaadmodus staat.

Welke Android 6.0 draai je? De officiële software van Motorola? Of heb je een custom ROM?

De Moto G 2014 (Titan) van m'n pa draait op CyanogenMod 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:35
Was er niet iets in 6.0 dat een SD kaart alleen in het toestel zelf gelezen kan worden en dat hij dus ook niet werkt in een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Wildfire schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:51:
Da's vreemd, da's toch echt het gedrag wat je krijgt wanneer Android in de oplaadmodus staat.

Welke Android 6.0 draai je? De officiële software van Motorola? Of heb je een custom ROM?
Nee dat is het niet, want in de oplaadmodus kan ik ook niet bij het interne geheugen, wat ik bij bestandsoverdrachtmodus wél kan.

Ik heb de officiële Motorola OTA software, ja.

Ik heb zojuist met Windows een bestand gekopieerd naar de SD-kaart. Via het toestel zelf zie ik dat het bestand in de main directory terechtkomt van waaruit ik het ook kan afspelen. Opmerkelijk genoeg blijft in Windows het bestand ook zichtbaar, maar al mijn 'oudere' bestanden op de SD-kaart zijn echter nog steeds onzichtbaar in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ovindel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 00:02:
[...]

Nee dat is het niet, want in de oplaadmodus kan ik ook niet bij het interne geheugen, wat ik bij bestandsoverdrachtmodus wél kan.
In oplaadmodus kan ik de telefoon vanuit explorer openen maar ja, krijg dan dus de melding dat de map leeg is. Vandaar dat ik aangaf dat het op deze manier op lijkt dat je telefoon zich nog gedraagt alsof het in de oplaadmodus staat.

Misschien toch een gevalletje telefoon herinstalleren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.

Update de playstore ---alle--- apps bij updaten naar 6?
Dat houd mij nog tegen omdat sommige apps ik niet wil updaten omdat ze slechter zijn dan de versie die ik nu heb zoals de Rabo app.

Of houd play store rekening met de vinkjes die ik niet heb gezet bij automatisch updaten?

Overigens bij de security update (Stagefright) ging het wel goed maar van 5 naar 6 weet ik het zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 23:54
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:21:
Vraagje.

Update de playstore ---alle--- apps bij updaten naar 6?
Dat houd mij nog tegen omdat sommige apps ik niet wil updaten omdat ze slechter zijn dan de versie die ik nu heb zoals de Rabo app.

Of houd play store rekening met de vinkjes die ik niet heb gezet bij automatisch updaten?

Overigens bij de security update (Stagefright) ging het wel goed maar van 5 naar 6 weet ik het zo net nog niet.
Bij mij onthield hij de instelling dat ik niet alles automatisch wil updaten bij de upgrade naar 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 14:47
Mijn Moto G 1 gen (XT1032) heeft de update naar 5.1 gehad, systeemversie:

221.21.56.falcon_umts.EURetail.en.EU

Nog geen vastlopers gehad, de batterij gaat bij weinig gebruik ongeveer 2,5 dag mee, dit was 1,5 dag vóór deze update. Vond ik toch vermeldenswaardig :)

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou voor het eerst last gehad van weigeren garantie vanwege een unlockte bootloader. Dat terwijl er bij de vorige reparatie helemaal niet moeilijk over werd gedaan.

Zucht. Rekenen ze €160 voor het vervangen van het moederbord. Daar heb je een nieuwe Moto G voor (helaas geen dual sim :()

Ze sturen een bewijs op met een foto van de telefoon op de melding: "Warning, bootloader unlocked". Ik herinner me nu dat ik de vorige keer die heb teruggezet op stock, maar nu dus niet :(
Dus een tip voor de mensen die hun telefoon met unlockte bootloader willen laten repareren.

[ Voor 33% gewijzigd door Jelte op 15-04-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag vier nieuwe Moto G 3rd gen uit de dozen gehaald. Eentje kon meteen updaten naar Android 6.0, drie moesten eerst naar 5.1.1 geüpdatet worden en daarna naar Android 6.0. Ondertussen eentje voor de user helemaal afgeconfigureerd (met BES12 MDM en IBM Verse), voor de drie andere wacht ik nog op wat info van de users in kwestie. Toch nog steeds fijne toestellen voor die prijs!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:46:
Vandaag vier nieuwe Moto G 3rd gen uit de dozen gehaald.
Van moderators zouden we toch mogen verwachten dat ze in het goede topic posten: [Motorola Moto G 2015] Ervaringen en Discussie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wait, wut, is daar een apart topic voor? 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Don't blame the messenger, het was haar schuld: Canaria :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
8)7 omg wie koopt er nu geen Huawei Honor 5x of een Xiaomi Redmi Note 3 voor hetzelfde geld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom zou je een van die twee kopen i.p.v. een Moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
@ceejay Op papier zijn die chinese toestellen vast beter dan een Moto G. Maar..die twee toestellen hebben een chinese softwareskin vol bloatware. Om die reden wat mij betreft geen concurrentie voor de Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ik heb ze allebei recentelijk gekocht voor familie en de processor en het scherm zijn (veel) beter, net als de batterij (resp 3 en 4000 Mah) scherm is 5.5 inch op full hd en allebei met vingerprint sensor, dun, en een metalen body. Helios octacore is ook veel sneller.

Kortom ik baal nu echt van mijn oude moto g. Software is het enige minpunt, ze draaien nog android 5.1 en hebben wat overbodige apps (en een design wat niet iedereen aanspreekt, mij in ieder geval niet).

Een andere launcher lost dat probleem praktisch gesproken volledig op, Nova, Google now etc

Mensen die roepen dat de moto g geen concurrentie heeft in het mid price segment lopen wat mij betreft een beetje achter...

En oh ja, de camera... is ook een enorme verbetering (niet echt moeilijk natuurlijk). 2GB intern, 16 GB opslag, en dat alles voor rond de 200 euri, zo ben ik nou nog wat vergeten?
Ja, rooten maken ze je niet echt makkelijk in China, en voor custom roms heb je ook niet al te veel goede keus (nog). Mijn familie is echter zeer blij met hun foons, hadden toevallig ook eerst moto G ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Ceejay op 18-04-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Sorry, maar een launcher maakt gebrekkige basissoftware niet goed voor mij. Ik heb een tijd een Huawei gehad en beviel me slecht. De onmogelijkheid de toestellen te rooten en eventueel te voorzien van een custom rom is voor mij voldoende reden dergelijke toestellen te negeren. Wat dat betreft heeft Motorola een goed trackrecord. Het is wel even afwachten of dat met de komende toestellen onder Lenovovlag zo zal blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ceejay schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:32:
Ik heb ze allebei recentelijk gekocht voor familie en de processor en het scherm zijn (veel) beter, net als de batterij (resp 3 en 4000 Mah) scherm is 5.5 inch op full hd en allebei met vingerprint sensor, dun, en een metalen body. Helios octacore is ook veel sneller.
De CPU is nauwelijks beter / sneller, de GPU is wel echt beter. De batterij heeft wel meer capaciteit maar houdt het niet echt langer uit dan een Moto G. En Anandtech schrijft:
From a performance perspective I think Huawei needs to do a bit more work here. There are areas where the UI becomes really janky, and it's often when there's heavy translucency being used. There's really no point in using a UI that can't run properly with your CPU and GPU, and given the choice, I would take a smoother simpler UI over a complicated sluggish one every time.

While the Honor 5X certainly isn't sluggish in general, the few areas where it is are ones that you end up visiting a bit too often to simply ignore the issues, and I hope Huawei can take a look at the places where performance isn't where it should be and work on optimizing code and altering visuals to bring up the frame rate. I'm told that both EmotionUI 4.0 and Android Marshmallow are expected to show up for the Honor 5X within the next couple months, and those represent good opportunities to improve performance.
http://www.anandtech.com/...-huawei-honor-5x-review/8
Kortom ik baal nu echt van mijn oude moto g. Software is het enige minpunt, ze draaien nog android 5.1 en hebben wat overbodige apps (en een design wat niet iedereen aanspreekt, mij in ieder geval niet).
IMO is software een van de belangrijkste punten.
Een andere launcher lost dat probleem praktisch gesproken volledig op, Nova, Google now etc

Mensen die roepen dat de moto g geen concurrentie heeft in het mid price segment lopen wat mij betreft een beetje achter...

En oh ja, de camera... is ook een enorme verbetering (niet echt moeilijk natuurlijk). 2GB intern, 16 GB opslag, en dat alles voor rond de 200 euri, zo ben ik nou nog wat vergeten?
Camera? Met welke Moto G ben je aan het vergelijken?
The camera is not exactly a weak point on the Honor 5X, but one could say that it's a weaker offering than what one would expect from a device with Sony's IMX214 sensor. In my daylight photo scene it's clear that the Honor 5X doesn't produce an output with the same level of sharpness as the Nexus 6 and Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
jagdeleur schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:29:
Sorry, maar een launcher maakt gebrekkige basissoftware niet goed voor mij. Ik heb een tijd een Huawei gehad en beviel me slecht. De onmogelijkheid de toestellen te rooten en eventueel te voorzien van een custom rom is voor mij voldoende reden dergelijke toestellen te negeren. Wat dat betreft heeft Motorola een goed trackrecord. Het is wel even afwachten of dat met de komende toestellen onder Lenovovlag zo zal blijven...
De basis software is gewoon Android. Ja rooten en custom roms is voor mij ook belangrijk, maar niet voor iedereen. Het is niet onmogelijk om te rooten alleen maar lastig. Je moet ergens registreren en 3 (!?!) weken wachten op toestemming voor het verkrijgen van een unlock code, waarna alleen nog een buggy CM 12.1 te verkrijgen is. (Ik heb nog steeds mijn Moto G dus ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Ceejay op 19-04-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zullen we het gewoon weer over de Moto G hebben?

Ik wacht nog op bericht van de reparateur. Coolblue heeft ze gevraagd of ze met bewijs kunnen komen dat het unlocken van de bootloader voor het defect heeft kunnen zorgen waarvoor ik mijn moto G heb ingeleverd.

Het gaat om een echo aan de andere kant van de lijn. Dit speelt voor alle sims en alle roms (dus ook de niet geroote standaard rom). Ik heb mijn Moto G dus opgestuurd en ter reparatie onder garantie aangeboden.

Eerst reactie was dat ik zelf voor de reparatie moet opdraaien, omdat mijn bootloader unlocked was. Lekker makkelijk gezegd. Daar ging ik dus niet in mee.

Ben heel benieuwd. Ben haast geneigd om rechtsbijstand in te schakelen. Simpelweg een unlockte bootloader is geen reden tot het weigeren van de garantie. Laat ze maar aantonen dat het defect daar door veroorzaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:07:
[...]

De CPU is nauwelijks beter / sneller, de GPU is wel echt beter.
[...]
IMO is software een van de belangrijkste punten.
[...]
Camera? Met welke Moto G ben je aan het vergelijken?
[...]
Ik kan je vertellen first hand experience het verschil in usability met mijn moto G is erg groot. Honor 5x en ook de Note 3 zijn echt veel sneller. Of dat door de CPU dan wel GPU komt weet ik niet, mij interesseert het niet dusdanig dat ik benchmarks ga runnen.

http://thenextweb.com/mob...d-experience-150-can-buy/

Met mijn Nova launcher erop zie ik alleen in de settings verschillen terug met standaard Android.

Camera? van de Moto G? Maak je een grapje? Mijn Moto G maakt de meest verschikkelijke onscherpe fotos vol met ruis. Het internet staat vol met reviews over de moto G en zijn brakke camera.

Of ga je me vertellen dat de camera's van de latere Moto G's vele malen beter zijn?

Even gekeken en inderdaad: http://mashable.com/2015/08/06/moto-g-2015-review/

Nou dat werd dan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ja daar gaan we al 'mijn Moto G' en dat blijkt niet eens de laatste van medio 2015 te zijn.
En dat gaan vergelijken twee toestellen die net uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja precies daar gaan we al... of was dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:16
Jelte schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:23:
Ben heel benieuwd. Ben haast geneigd om rechtsbijstand in te schakelen. Simpelweg een unlockte bootloader is geen reden tot het weigeren van de garantie. Laat ze maar aantonen dat het defect daar door veroorzaakt is.
I denk ook niet dat het aan jouw bootloader ligt, maar:
You have only yourself to blame. Unless you have a Developer Edition device, once you get the unlock code, your device is no longer covered by the Motorola warranty; in other words, please don't blame us if things go wrong, even if they appear unrelated to unlocking the bootloader.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zawaponga schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:14:
[...]

I denk ook niet dat het aan jouw bootloader ligt, maar:

[...]

Bron
Dat staat daar inderdaad, maar...

Als er staat dat je omdat je je gordel niet omdoet aansprakelijk gesteld kan worden voor het krijgen van een lekke band bij een auto, zorgt andere wetgeving ervoor dat dat niet kan zijn.
Er moet een duidelijk verband worden gelegd tussen beide zaken, anders is de voorwaarden niet rechtsgeldig. Een voorwaarde moet simpelweg redelijk zijn.

Kijk ook op: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:22:
[...]
Dat staat daar inderdaad, maar...

Als er staat dat je omdat je je gordel niet omdoet aansprakelijk gesteld kan worden voor het krijgen van een lekke band bij een auto, zorgt andere wetgeving ervoor dat dat niet kan zijn.
Er moet een duidelijk verband worden gelegd tussen beide zaken, anders is de voorwaarden niet rechtsgeldig. Een voorwaarde moet simpelweg redelijk zijn.

Kijk ook op: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
Zojuist belletje gehad van Coolblue en die man had goed nieuws:
Hij gaf helemaal toe dat het volgens de wetgeving zo niet mag. Er moet een bewijs komen dat het defect komt door de unlockte bootloader. Maar Motorola/Dynafix weigeren dat bewijs te leveren.
Coolblue en Motorola/Dynafix zitten nu in een slepende discussie, waar ik als klant de dupe van wordt. Daarom heeft Coolblue akkoord gegeven op de reparatie en ik hoef niet voor de kosten op te draaien. Ik krijg binnen twee weken mijn telefoon terug en Coolblue gaat het verder met Motorola/Dynafix uitvechten.

Hulde voor Coolblue! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:46

TFHfony

Professional Weirdo

Jelte schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:06:
[...]
Zojuist belletje gehad van Coolblue en die man had goed nieuws:
Hij gaf helemaal toe dat het volgens de wetgeving zo niet mag. Er moet een bewijs komen dat het defect komt door de unlockte bootloader. Maar Motorola/Dynafix weigeren dat bewijs te leveren.
Coolblue en Motorola/Dynafix zitten nu in een slepende discussie, waar ik als klant de dupe van wordt. Daarom heeft Coolblue akkoord gegeven op de reparatie en ik hoef niet voor de kosten op te draaien. Ik krijg binnen twee weken mijn telefoon terug en Coolblue gaat het verder met Motorola/Dynafix uitvechten.

Hulde voor Coolblue! _/-\o_
Misschien is het interessant, om dit samen met de eerder genoemde link (nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak) eens in de nieuws-submit te gooien?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Misschien wel ja, mag best weer even onder de aandacht gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Hier 1st gen moto G, heeft zojuist een android beveiligingspatch gekregen (niveau 2016-03-01). Stagefright is nu (bv) volledig gepatched. Ik wist niet dat 1st gen met android 5.1 ook met beveiligingspatchen werkt(zou gaan werken). Als ze dit volhouden, maakt het mij minder uit dat de 1st gen niet naar android 6 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

witteveder schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:06:
Hier 1st gen moto G, heeft zojuist een android beveiligingspatch gekregen (niveau 2016-03-01). Stagefright is nu (bv) volledig gepatched. Ik wist niet dat 1st gen met android 5.1 ook met beveiligingspatchen werkt(zou gaan werken). Als ze dit volhouden, maakt het mij minder uit dat de 1st gen niet naar android 6 gaat.
Hmmm, dat valt mij niet tegen. Ik heb hem toevallig afgelopen maand vervangen voor een Nexus 5X, maar ik zal mijn MotoG straks toch maar even updaten. Mocht ik hem eens nodig hebben (als backup), dan is hij wel up-to-date.
In ieder geval netjes gedaan door Motorola/Lenovo. Het had misschien wat eerder gemogen, maar er zijn zat concurrenten die dit soort toestellen helemaal niet meer updaten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik heb hem hier ook ontvangen, toch mooi om te zien dat motorola/lenovo ook na meer dan 2 jaar nog beveiligingsupdates geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
chielisdenaam schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:52:
Ik heb hem hier ook ontvangen, toch mooi om te zien dat motorola/lenovo ook na meer dan 2 jaar nog beveiligingsupdates geeft.
Het is idd fijn dat de beveiligingsupdates toch doorkomen voor de 1st gen, maar gezien de hardware blijft het mi een beetje sneu dat ze hem niet porten naar android 6. Ik bedoel het is niet dat de 2e en 3e generatie moto G, nu zo compleet anders zijn. Maar goed, water onder de brug en oude koeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
chielisdenaam schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:52:
Logisch. Ze zullen wel moeten. Als Microsoft al nu 2 jaar zou stoppen met beveiligingsupdates zou de pleuris uitbreken. Ik vind dat ze zelfs Marshmellow voor deze hardware zouden moeten uitbrengen. De hardware is per slot van rekening nog maar 2 jaar oud..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm Ik denk dat ze me bij Dynafix/Motorola genaaid hebben. Ik kan mijn bootloader niet meer unlocken :(

Krijg als reactie op het commando: fastboot oem get_unlock_data
(bootloader) Failed to get unlock data, please try again!

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hendrik55 schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:30:
[...]

Logisch. Ze zullen wel moeten.
Mwa, helaas niet..
Volgens mij worden er nu nog steeds devices verkocht die nooit Android 5 zullen krijgen.
Moesten ze inderdaad maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 20:08
Jelte schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:46:
Hmm Ik denk dat ze me bij Dynafix/Motorola genaaid hebben. Ik kan mijn bootloader niet meer unlocken :(

Krijg als reactie op het commando: fastboot oem get_unlock_data
(bootloader) Failed to get unlock data, please try again!

:(
Ik wil het omgekeerde bereiken op mijn xt1068 met 6.0.
Ik ben de waarschuwing beu en heb geen root o.i.d. meer nodig.
Kent iemand de juiste methode voor android 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
mpx200_05 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:23:
[...]

Ik wil het omgekeerde bereiken op mijn xt1068 met 6.0.
Ik ben de waarschuwing beu en heb geen root o.i.d. meer nodig.
Kent iemand de juiste methode voor android 6.0?
twee manieren:
  1. de melding zelf weghalen
  2. de bootloader te locken (Q2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn partner zou graag haar Nexus 5 ruilen voor de Motorola Moto G 4G (Gen 3) 16 GB Wit, het moet absoluut minder dan 200euro zijn.

Is dit nog een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:22:
Mijn partner zou graag haar Nexus 5 ruilen voor de Motorola Moto G 4G (Gen 3) 16 GB Wit, het moet absoluut minder dan 200euro zijn.

dan zit je in het verkeerde topic. Deze gaat over de 1st en 2nd Moto G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Als < 200 euro de enige eis is... :D
Goede keuze lijkt mij, alhoewel er binnenkort waarschijnlijk wel een 2016 model uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een Xiaomi Redmi Note 2 gaan. Ik heb zo'n toestel en mijn kinderen een Motorola. Die Moto kan op geen enkel front tegen mijn toestel aan en dan ben je voor €150,- klaar. (middels import van uit China, kijk even op het forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagdeleur schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:32:
@ceejay Op papier zijn die chinese toestellen vast beter dan een Moto G. Maar..die twee toestellen hebben een chinese softwareskin vol bloatware. Om die reden wat mij betreft geen concurrentie voor de Moto G.
Ik zou je er eerst eens in verdiepen. Als je een Xiaomi flasht met EU software heb je helemaal geen bloatware of chinese software. Hier een Redmi Note 2. Top toestel. Kan een Moto niet tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die Xiaomi Redmi Note 2 ondersteund geen 800mhz dacht ik dus 4G is dan zeer beperkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Eens met hierboven. Ik zou dan zelf gaan voor de Xiaomi Redmi Note 3, verkrijgbaar rond de 160 euro bij chinese webwinkels. Meer lezen: Eigen topic.

Mocht je nog twee tientjes in een oude sok vinden en wil je hem morgen hebben dan is de Huawei Honor 5x met vergelijkbare hardware ook een goede keuze, want direct in Nederland verkrijgbaar.
Ook een eigen topic. Deze foon ondersteunt wel alle 4g banden. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ceejay op 01-05-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 14:47
Ik krijg zojuist een nieuwe systeemupdate gepushed. 221.201.2.en.EU

Aangezien de vorige 2 updates goed gingen installeer ik deze ook zonder voorinformatie. Als ik ergens problemen mee krijg zal ik dat vermelden.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
speed60 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:34:
Ik krijg zojuist een nieuwe systeemupdate gepushed. 221.201.2.en.EU

Aangezien de vorige 2 updates goed gingen installeer ik deze ook zonder voorinformatie. Als ik ergens problemen mee krijg zal ik dat vermelden.
Hier hetzelfde. Stagefright is eindelijk gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

Sinds ongeveer een week gaat mijn batterij dramatisch minder lang mee bij een niet verandert gebruik.
Ik kon meestal minimaal 3 dagen doen met één lading, ik ben geen intensieve gebruiker, maar sinds ongeveer een week kan ik er maar 2 dagen mee doen.
Herkent iemand dit? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb bij mijn weten geen instellingen gewijzigd, of nieuwe apps geïnstalleerd. Wel zijn er een aantal updates geweest, die ik zoals ik altijd doe gewoon heb geïnstalleerd.
Maar mijn belangrijkste vraag Weet iemand hoe ik het kan oplossen en weer terug kom naar 3 dagen gebruik.....

Bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hendrik55 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:23:
Hallo,

Sinds ongeveer een week gaat mijn batterij dramatisch minder lang mee bij een niet verandert gebruik.
Ik kon meestal minimaal 3 dagen doen met één lading, ik ben geen intensieve gebruiker, maar sinds ongeveer een week kan ik er maar 2 dagen mee doen.
Herkent iemand dit? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb bij mijn weten geen instellingen gewijzigd, of nieuwe apps geïnstalleerd. Wel zijn er een aantal updates geweest, die ik zoals ik altijd doe gewoon heb geïnstalleerd.
Maar mijn belangrijkste vraag Weet iemand hoe ik het kan oplossen en weer terug kom naar 3 dagen gebruik.....

Bedankt voor het mee denken.
Is je gps toevallig aan gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
TFHfony schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:25:
[...]

Is je gps toevallig aan gegaan?
Nee... had ik al gechecked.

Heb zojuist nog wat tips gevonden, en één die ik denk ik maar eens ga proberen is helemaal ontladen, dus wachten tot hij vanzelf uitgaat, en dan weer helemaal opladen en nog 2 uur erbij als hij op 100% zit.
Misschien moet ik dat zelfs een paar keer herhalen.

Iemand ervaring met deze oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Helemaal ontladen en weer opnieuw opgeladen. Leek iets beter. Inmiddels een nieuwe versie van google play-service er op. Weer helemaal ontladen en opnieuw opgeladen. Kijken of dit beter gaat.
En als het niet beter wordt moet ik er maar mee leren leven. Ik blijf het vreemd vinden dat zoiets ineens ontstaat.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn vriendin heeft het ook met haar gen 1 moto g. Kan het door de laatste update zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:34
Wat geeft het systeem aan? Anders even GSAM Battery Monitor downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik heb de laatste tijd ook problemen met een slechte batterij. Meestal red ik het avondeten niet eens. Het lijkt mij dus wel echt een bug ergens te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 20:17
Hendrik55 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:57:
Helemaal ontladen en weer opnieuw opgeladen. Leek iets beter. Inmiddels een nieuwe versie van google play-service er op. Weer helemaal ontladen en opnieuw opgeladen. Kijken of dit beter gaat.
En als het niet beter wordt moet ik er maar mee leren leven. Ik blijf het vreemd vinden dat zoiets ineens ontstaat.
Iemand nog suggesties?
Helemaal ontladen? Dat moet je juist niet doen met een Li-Ion batterij... Dan versnel je het oxidatieproces alleen maar, hetgeen dat je absoluut niet moet doen, is alle prik eruit trekken. Het best is om hem tussen de 20% en de 80% te houden, waar ik hem zelf altijd bij 15% ongeveer (hij valt regelmatig uit) oplaad. Tot 100% welteverstaan! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

Het is iets van de laatste anderhalve week, en bij mijn weten is er niet bijzonder ge-update.
Het lijkt allemaal wel iets beter te zijn geworden.

Die waarschuwing om niet helemaal te ontladen heb ik ook wel ergens gelezen, maar ik het het er toch maar op gewaagd, omdat het ergens anders weer aangeraden werd.

Ik kijk nu regelmatig onder instellingen-accu, en zie dat in de loop van afgelopen middag daar Google Play-service weer bij is gekomen. Stond 2 uur geleden op 5% en zonder dat ik de telefoon gebruikt heb is dat nu 6% geworden.

Die Google Play-service zou er dus zomaar de oorzaak van kunnen zijn...

Ik zal eens kijken wat ik met GSAM Battery monitor kan ontdekken. Ik gebruik zelf Battery Graph Widget, en zie daar dat de batterij sneller leegloopt, maar kan er nog geen patroon in ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
witteveder schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:56:
[...]
Het is idd fijn dat de beveiligingsupdates toch doorkomen voor de 1st gen, maar gezien de hardware blijft het mi een beetje sneu dat ze hem niet porten naar android 6. Ik bedoel het is niet dat de 2e en 3e generatie moto G, nu zo compleet anders zijn. Maar goed, water onder de brug en oude koeien...
Op XDA hebben ze inderdaad een port gedaan van de officiele Motorola rom voor de xt1068 naar de Moto G 2013. Juist omdat de hardware zo weinig verschilt hebben ze erg weinig aan moeten passen. Draait goed hier op mijn Moto G, al enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Laatst online: 24-09 21:22
Batterijstatus op de bovenbalk ?

Moto G 2Gen 2014-XT1068
Android 6.0 versie 24.41.34.titan_retaildsds.retaildsdsall.en.03.reteu

Via Instellingen > Telefooninfo > 7x tappen op Buildnummer = "je bent ontwikkelaar".
Via Instellingen > Ontwikkelaarsopties > ? Hier kon ik toch ergens aanvinken dat op de bovenste balk de batterijstatus zichtbaar is ( naast de tijd indicator )

Iemand enig idee ?
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Hendrik55 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:55:
Hallo,

Het is iets van de laatste anderhalve week, en bij mijn weten is er niet bijzonder ge-update.

Die waarschuwing om niet helemaal te ontladen heb ik ook wel ergens gelezen, maar ik het het er toch maar op gewaagd, omdat het ergens anders weer aangeraden werd.

Ik kijk nu regelmatig onder instellingen-accu, en zie dat in de loop van afgelopen middag daar Google Play-service weer bij is gekomen. Stond 2 uur geleden op 5% en zonder dat ik de telefoon gebruikt heb is dat nu 6% geworden.

Ik zal eens kijken wat ik met GSAM Battery monitor kan ontdekken. Ik gebruik zelf Battery Graph Widget, en zie daar dat de batterij sneller leegloopt, maar kan er nog geen patroon in ontdekken.
Bij mij hetzelfde probleem. Wat mij opvalt is dat GMAIL af en toe erg veel accu verbruikt. Tevens zie ik ook ineens Andriod besturingssysteem hoog staan. Die zag ik eerder nooit in de top 3. Bij mij ook geen duidelijk update maar sinds een week.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Ceejay schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:55:
[...]

Op XDA hebben ze inderdaad een port gedaan van de officiele Motorola rom voor de xt1068 naar de Moto G 2013. Juist omdat de hardware zo weinig verschilt hebben ze erg weinig aan moeten passen. Draait goed hier op mijn Moto G, al enkele maanden.
Bedankt voor de tip, dit is zeker interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hendrik55 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:55:
Hallo,

Inmiddels lijkt het probleem toch verholpen. Ik heb de Moto G zondag rond 9 uur van de spanning gehaald en nu woensdag 21 uur heb ik nog 8% over. Dat is dus 3 en een halve dag, met voor mij normaal gebruik (zelfs wat vaker kijken enz). Dat vind ik helemaal niet slecht. :)

Ik heb nog wat verder zitten zoeken, en o.a. gelezen dat geheel ontladen geen kwaad kan omdat Li-on-batterijen daar tegen beveiligd zijn..., maar zag ook op YouTube filmpjes van lege phones die met kunstgrepen weer tot leven werden gewekt. Ik weet het dus niet. De mijne leeft nog na 2x volledig ontladen.

Ik heb dus wel een nieuwe versie van Google-PlayService geïnstalleerd. Maar onder instellingen-->accu zie ik Google-PlayService nog steeds als groot verbruiker met 31%. Ik heb ook 2x GserviceFix gedraaid, en wellicht heeft dat ook geholpen. Daar twijfel ik echter ook wel over omdat ik dat vorige week ook als eens getest had.
Dat zie ik dan weer niet als ik in GSAM-Battery-Monitor kijk. Daar zijn Android-systeem, Kernel en Google-PlayService de groot verbruikers. Vannacht weer volledig opladen, en dan kan ik daarna de getallen ens met elkaar vergelijken...

Als ik het samenvat zijn dit mijn suggesties:Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 19:56
Hendrik55 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:45:
[...]

Inmiddels lijkt het probleem toch verholpen. Ik heb de Moto G zondag rond 9 uur van de spanning gehaald en nu woensdag 21 uur heb ik nog 8% over. Dat is dus 3 en een halve dag, met voor mij normaal gebruik (zelfs wat vaker kijken enz). Dat vind ik helemaal niet slecht. :) ....
Maakte jij gebruik van Exchange synchronisatie. Dat was bij mij de boos doener. Begin deze week nog geen dag met een nieuwe lading. Gmail en Google services als groot verbruiker. Nu heb ik mijn exchange account verwijderd en heb na 1 dag nog 70% over.

Morgen mijn exchange account maar weer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik heb wel een exchange account ingesteld, maar doe de synchronisatie handmatig, dus dat kan het niet zijn denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jagdeleur
Deze tip kwam ik onlangs tegen:
je kunt via de adb commando's

adb shell sm list-disks
adb shell sm partition disk: xxx_xx* mixed 75**

*bij xxx_xx zet je de output van het eerste commando
** dit getal is het percentage wat als portable wordt geformatteerd.

Ik heb zo mijn 32 GB microsd-kaart omgezet in twee delen: één deel van 8 GB die ik gebruik als uitbreiding van het interne geheugen (adoptable storage) en één deel van 24 GB als portable storage. Bij deze actie wordt je hele geheugenkaart wel gewist, dus backup je belangrijke bestanden.

Voor de krappe 8 gb intern geheugen van mijn Moto G 2nd (xt1068) is dit wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:15

KipCurreh

Nightcrawler

Ik heb sinds kort een raar WiFi-probleempje met men Moto G (1st Gen)..

Hij kan bij mij thuis dus gewoon het thuisnetwerk totaal niet vinden, terwijl dit netwerk dus wel degelijk gekend is aangezien het vroeger altijd werkte zonder problemen.
Men vriendin haar smartphone en de laptop vinden dit netwerk wel zonder problemen..

Het echt rare is dat men Moto G bv. men ouders thuis of op het werk wel de WiFi netwerken vindt en verbindt zonder problemen.. Dus enkel thuis weigert hij het netwerk te vinden, laat staan te connecteren...

Heb al reeds de cache gecleared, maar dit bracht geen verandering.

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 15:35
Misschien staat wifi op kanaal 13 en werkt dat niet bij dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
peptalk schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:27:
Misschien staat wifi op kanaal 13 en werkt dat niet bij dit toestel.
Dat klopt niet, 13 werkt weldegelijk ook.

Netwerk eens 'vergeten' en opnieuw inloggen wil wel eens helpen of wifi uit en aanzetten. Of is het ip 'bezet'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IJsselman schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:38:
Batterijstatus op de bovenbalk ?

Moto G 2Gen 2014-XT1068
Android 6.0 versie 24.41.34.titan_retaildsds.retaildsdsall.en.03.reteu

Via Instellingen > Telefooninfo > 7x tappen op Buildnummer = "je bent ontwikkelaar".
Via Instellingen > Ontwikkelaarsopties > ? Hier kon ik toch ergens aanvinken dat op de bovenste balk de batterijstatus zichtbaar is ( naast de tijd indicator )

Iemand enig idee ?
bij voorbaat dank

Open Snelle instellingen: als u het scherm Snelle instellingen direct wilt openen, veegt u de statusbalk met twee vingers omlaag.

Snelle instellingen: u kunt Wi-Fi, Bluetooth, Helderheid, Vliegmodus en andere instellingen wijzigen door de statusbalk omlaag te vegen en aan te raken. Voor nog meer instellingen raakt u INSTELLINGEN aan.

Hou nu minimaal voor 10 sec. het tandwieltje voor Instellingen, totdat het scherm vanzelf verspringt naar INSTELLINGEN.

Helemaal onderaan de pagina is nu Systeem-UI-tuner bijgekomen en hier kan men weer zorgen dat de Accu wordt weer gegeven.

Als je terug gaat naar Snelle instellingen ,zie je naast het tandwieltje nu een sleutel staan, om aan te geven dat het gelukt is en men volledige rechten heeft.

Succes ermee en laat even weten of het gelukt is .

Mvg, H :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als test heb ik een Moto G (Gen 2). Android 6.0

Ondanks herhaalde apps installeren en de-installeren nooit problemen gehad .
Moest er wel een extra sd-card indoen, gezien 5Gb intern...dus erg krap!
Daarnaast heb ik ook Clean Master geïnstalleerd alles virusscanner en om het systeem af en toe te boosten en opschonen.
Werkt perfect.

Wat ik wel jammer vind, dat de opvolgers geen Stereo Speakers hebben.
Super geluid!

Gezien het Motorola is, had ik ook niet anders verwacht.

Net de Lumia 650 binnen en werkt tot nu toe ook super.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:57:

Bij INSTELLINGEN, kies ONTWIKKELAARSOPTIES.

Onder USB-configuratie selecteren, kan men de protocollen aanpassen.
Zelf gebruik ik MTP, dan nog zie je alleen Media bestanden.

Het is en blijft een klein en beperkte OS en is voor de consument met weinig eisen.
Het moet werken en veel leuke apps aanbieden.

Als je echt meer wilt kunnen, dan kom je op een Apple of Windows Phone 10 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KipCurreh schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:25:
Ik heb sinds kort een raar WiFi-probleempje met men Moto G (1st Gen)..

Hij kan bij mij thuis dus gewoon het thuisnetwerk totaal niet vinden, terwijl dit netwerk dus wel degelijk gekend is aangezien het vroeger altijd werkte zonder problemen.
Men vriendin haar smartphone en de laptop vinden dit netwerk wel zonder problemen..

Het echt rare is dat men Moto G bv. men ouders thuis of op het werk wel de WiFi netwerken vindt en verbindt zonder problemen.. Dus enkel thuis weigert hij het netwerk te vinden, laat staan te connecteren...

Heb al reeds de cache gecleared, maar dit bracht geen verandering.

http://motorola-global-en.../96444/p/30%2C6720%2C9050

Hopelijk helpt deze link van de fabrikant je probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jessed93 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:35:

Ik gebruikte met Android 6.0 hiervoor AppMgrIII.
Diverse Apps al getest.
Deze werkt prima, maar door beperking van Android, worden intern en sd opgeteld en lijkt één schijf, maar onder opslag worden ze weer apart aangeven.

En wat jezelf ook al aangeeft, kunnen niet alle apps worden verplaatst.
De app geeft wel duidelijk aan welke apps overgezet kunnen worden, maar gaat weer ten koste van de snelheid van de overgezette app. Dat zou misschien ook kunnen aan de grote van de SD.

Persoonlijk vind ik een SD-Card uitbreiding onder Android meer als extra Media opslag, dan opslag om je interne geheugen te ontlasten.

Gebruik ook een goede virusscanner, booster en cleaner.
Gebruikte zelf Clean Master...
Scheelt ook weer snelheid en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 05:48:
[...]

Bij INSTELLINGEN, kies ONTWIKKELAARSOPTIES.

Onder USB-configuratie selecteren, kan men de protocollen aanpassen.
Zelf gebruik ik MTP, dan nog zie je alleen Media bestanden.

Het is en blijft een klein en beperkte OS en is voor de consument met weinig eisen.
Het moet werken en veel leuke apps aanbieden.

Als je echt meer wilt kunnen, dan kom je op een Apple of Windows Phone 10 uit.

Succes. M.v.g. H. :*)
ondertekenen van posts doen we op Tweakers niet. Meerdere posts achter elkaar ook niet trouwens.

Maar als je meer wil moet je naar Apple of Windows phone? Ik heb juist Android omdat je er vee mee kan. In ios is bijna niets aan de interface aan te passen. En Windows phone mist Helaas gewoon een boel apps.

Ik volg je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik denk dat H. zich verveelde vanmorgen en blijkbaar de behoefte heeft om zijn 'kennis' te verspreiden. Antwoord geven op vragen die 2 maanden terug speelden lijkt me wat overdreven. De antwoorden kan ik ook niet echt volgen.
Nu is het dat ik mijn 1st gen Moto G wil gaan gebruiken voor mijn dochter, anders had ik het al niet meer gelezen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 05:27:
[...]

Als test heb ik een Moto G (Gen 2). Android 6.0

Ondanks herhaalde apps installeren en de-installeren nooit problemen gehad .
Moest er wel een extra sd-card indoen, gezien 5Gb intern...dus erg krap!
Daarnaast heb ik ook Clean Master geïnstalleerd alles virusscanner en om het systeem af en toe te boosten en opschonen.
Werkt perfect.

Wat ik wel jammer vind, dat de opvolgers geen Stereo Speakers hebben.
Super geluid!

Gezien het Motorola is, had ik ook niet anders verwacht.

Net de Lumia 650 binnen en werkt tot nu toe ook super.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Succes M.v.g. H :*)
Ondertussen heeft mijn moto g mijn 32 GB SD card al laten crashen dus ik denk dat ik gewoon voor een nieuwe gsm ga van minstens 32 GB intern geheugen. Ik word er echt gek van anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acoster schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:13:
Ik denk dat H. zich verveelde vanmorgen en blijkbaar de behoefte heeft om zijn 'kennis' te verspreiden. Antwoord geven op vragen die 2 maanden terug speelden lijkt me wat overdreven. De antwoorden kan ik ook niet echt volgen.
Nu is het dat ik mijn 1st gen Moto G wil gaan gebruiken voor mijn dochter, anders had ik het al niet meer gelezen ;-).

Ik verveelde echt mij niet.
Tijdens het wachten, mijn 'kennis' gedeeld. ;)
Een ander en jij hebben er wel wat aan gehad.
Ik ben gewend dat zolang de topic er nog staat, deze dus nog actief is en op een reactie (hulp) wacht.
Weer wat geleerd en er werd mij op gewezen dat je niet meerdere topics tegelijk mag beantwoorden. :)

Succes met de Moto G van je dochter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik heb er nog niet veel van opgestoken..maar hopelijk hebben de vraagstellers er wel wat aan.

"Het is en blijft een klein en beperkte OS en is voor de consument met weinig eisen."...
Die snap ik niet dus niet. Met android heb je juist minder beperkingen. Je kan van ROM wisselen, je kan verschillende dingen aanpassen, rooten wat nog meer mogelijkheden en vrijheden geeft. Deze heb ik in IOS niet gezien.. Juist als je wil dat het blijft werken, kwam je voorheen op Apple uit, al zijn de laatste updates ook niet altijd meer zonder problemen. En daar zit een ander prijskaartje aan dan aan een bijv. een Moto G, waarover dit topic uiteindelijk gaat.
En over Windows Phone 10, dat zal zich nog moeten bewijzen. vooralsnog zie ik die niet snel groeien en niet de voordelen van in.

De Moto G werkt nog prima, pre-paid-kaart er in en ze is bereikbaar. Topic ff door genomen of een andere ROM nog nut heeft, maar voorlopig red ze het zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Laatst online: 15:43

Lief Adje

Love is in the air

jagdeleur schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:38:
Deze tip kwam ik onlangs tegen:
je kunt via de adb commando's

adb shell sm list-disks
adb shell sm partition disk: xxx_xx* mixed 75**

*bij xxx_xx zet je de output van het eerste commando
** dit getal is het percentage wat als portable wordt geformatteerd.

Ik heb zo mijn 32 GB microsd-kaart omgezet in twee delen: één deel van 8 GB die ik gebruik als uitbreiding van het interne geheugen (adoptable storage) en één deel van 24 GB als portable storage. Bij deze actie wordt je hele geheugenkaart wel gewist, dus backup je belangrijke bestanden.

Voor de krappe 8 gb intern geheugen van mijn Moto G 2nd (xt1068) is dit wel een uitkomst.
mooie tip, top! d:)b

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 15:18
Denk je adoptable storage te gebruiken krijg ik nog zo vaak de melding te weinig geheugen door al die google apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ja, dat gedoe met die storage heeft de Moto G niet bepaald beter gemaakt onder Android 6.
Waar blijft 6.01 eigenlijk voor de 2014?

Vanmiddag met een hoop geklooi ook m'n xt1068 maar naar adoptable storage gedaan. Backup maken van sd was een probleem: pc gaf aan dat de kaart leeg was en ook de trucs met op mdp modus zetten en external en media storage leeggooien met een reboot hadden geen resultaat. Uiteindelijk de sd er maar uitgehaald, in een houder gedaan en zo in m'n pc gestopt, dat werkte wel. Voorlopig kan ik weer vooruit want Sygic kaarten binnen die 8 gig was geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 06:45:
[...]

Ik gebruikte met Android 6.0 hiervoor AppMgrIII.
Diverse Apps al getest.
Deze werkt prima, maar door beperking van Android, worden intern en sd opgeteld en lijkt één schijf, maar onder opslag worden ze weer apart aangeven.

En wat jezelf ook al aangeeft, kunnen niet alle apps worden verplaatst.
De app geeft wel duidelijk aan welke apps overgezet kunnen worden, maar gaat weer ten koste van de snelheid van de overgezette app. Dat zou misschien ook kunnen aan de grote van de SD.

Persoonlijk vind ik een SD-Card uitbreiding onder Android meer als extra Media opslag, dan opslag om je interne geheugen te ontlasten.

Gebruik ook een goede virusscanner, booster en cleaner.
Gebruikte zelf Clean Master...
Scheelt ook weer snelheid en ruimte.
Alsjeblieft geen kul zoals Cleanmaster aanraden. Dat is echt placebo effect. Je hebt geen virusscanner nodig, want alles in de Play Store is al gechecked. Je kunt weinig boosten, want Android houdt zelf de cache en dergelijke in de gaten. En cleaner? Wat wil je gaan cleanen dan?

Echt onzin apps, en het wordt tijd dat Google ze verwijdert uit de Play Store. Zulke onzin had er nooit op moeten staan.

Net zo raar als een "Battery Booster". Muv een paar speciale apps die écht apps suspenden of hibernaten, is het echte onzin.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:19:
[...]

Alsjeblieft geen kul zoals Cleanmaster aanraden. Dat is echt placebo effect. Je hebt geen virusscanner nodig, want alles in de Play Store is al gechecked. Je kunt weinig boosten, want Android houdt zelf de cache en dergelijke in de gaten. En cleaner? Wat wil je gaan cleanen dan?

Echt onzin apps, en het wordt tijd dat Google ze verwijdert uit de Play Store. Zulke onzin had er nooit op moeten staan.

Net zo raar als een "Battery Booster". Muv een paar speciale apps die écht apps suspenden of hibernaten, is het echte onzin.

Bedankt voor de nuttige informatie...
Ik heb het toestel met de apps erop ontvangen en ging er vanuit, dat ze het er niet voor niets op hadden gezet.
Gezien mijn Android app kennis beperkt is en dankzij jou, nu op de hoogte ben van functionaliteit van zulke apps, zal ik bij deze geen apps meer aanraden in de toekomst.

Toch sta ik er van te kijken, dat de Play Store er blijkbaar mee vol staat. :/

Nogmaals bedankt en mijn excuses voor het ongemak.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.