Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:19

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Honor kondigde de Honor 5X in oktober aan voor de Chinese markt. Begin februari kondigde de dochter van Huawei het toestel aan voor de Europese markt, waarbij het toestel direct verkrijgbaar was. De Honor 5X is een smartphone met interessante specificaties tegen een scherpe prijs.

Wat opvalt is de aluminium behuizing. Aan de achterkant van het toestel bevindt zich de vingerafdrukscanner en de 13 megapixel camera. Het scherm heeft een grootte van 5,5 inch en een full-HD resolutie. Voor het maken van selfies kan je gebruik maken van de 5 megapixel front-camera. De Honor 5X wordt aangedreven door een Snapdragon 616 octa-core processor en heeft 2GB aan RAM-geheugen. Het 16GB interne geheugen kan uitgebreid worden met een geheugenkaart en ook kan je gebruik maken van de dual-sim ondersteuning.

Afbeeldingslocatie: https://i.expansys.net/img/p/287381/honor-5x.jpg

Interessante aanvullende informatie/links:

Honor gebruikt München als achtergrond voor Europese introductie Honor 5X
Review Honor 5X
Honor 5X

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vanmiddag aangekomen. Ik kom van Windows Phone af, dus een hele nieuwe ervaring.

Tot nog toe een fijne ervaring. De vingerafdruk scanner werkt uitstekend. Vind de skin van Honor ook prima.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Yakolev schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 18:11:
Vanmiddag aangekomen. Ik kom van Windows Phone af, dus een hele nieuwe ervaring.

Tot nog toe een fijne ervaring. De vingerafdruk scanner werkt uitstekend. Vind de skin van Honor ook prima.
Nog steeds tevreden?
Ik vind de accuduur echt geweldig. 6,5 uur Screen-On-Time heb ik nog bij geen enkel toestel gehaald :O

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:45
Heb hem vanochtend in ontvangst genomen en komende van een Nexus 6 kan ik zeggen dat het me niet tegenvalt. In het kader van less is more ;-) De vingerafdrukscanner werkt heel rap, de skin is even wennen maar niet verkeerd, door je tabs gaan gaat redelijk tot goed qua snelheid, goed handzaam en een mooi display.

De afwerking is zeer netjes, zeker voor deze prijs. Ben benieuwd hoe het gaat presteren met de "ooit" aankomende update naar 6.0 met de nieuwe EMUI skin.

Edit 20-02-2016: Heb gemerkt dat als je meerdere foto's per email wil verzenden vanaf je SD kaart dat de telefoon zwaar gaat laggen en moeizaam verzend. Dit ligt niet aan de SD kaart maar je merkt nu wel dat de telefoon dan wat kracht mist.

@Tigerblood:KIW-L21

[ Voor 28% gewijzigd door Sluissie op 20-02-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 16:54
Klopt het dat maar op 1 simkaart LTE werkt wanneer je dualsim gebruikt?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
toastingnow schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:11:
Klopt het dat maar op 1 simkaart LTE werkt wanneer je dualsim gebruikt?
Je kunt LTE/4G op beide simkaarten gebruiken bij het gebruik van dual-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Steeffoon schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:30:
[...]

Je kunt LTE/4G op beide simkaarten gebruiken bij het gebruik van dual-sim.
DSe reden dat ik het vraag is dat ik het bij reviews meer voorbij zie komen:

http://www.news1mobile1.c...wei-honor-x5-price-review
Organization has filled Honor X5’s chipset with Dual-SIM bolster however LTE is given in first SIM just.

Wellicht zie ik een probleem, wat geen probleem moet zijn? Had het ook nog in een andere review gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Ik heb nog even nagekeken, je hebt gelijk. Dit klopt niet inderdaad. Ik heb hieronder een screenshot toegevoegd. Op één simkaart is er inderdaad 4G-toegang.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ad4YTDI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Er is al een TWRP versie voor de 5X beschikbaar die daardoor ook de mogelijkheid geeft om root te verkrijgen door het flashen van SuperSU:

http://forum.xda-develope...kiw-l24-usa-kiwi-t3305190

Ik ben mezelf aan het oriënteren voor een nieuwe telefoon dus ik heb de telefoon zelf niet. Wat is het type nummer van de Europese versie? KIW-L22?

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 19-02-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Tigerblood schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 23:21:

Ik ben mezelf aan het oriënteren voor een nieuwe telefoon dus ik heb de telefoon zelf niet. Wat is het type nummer van de Europese versie? KIW-L22?
Ik heb hier de Honor 5X met het versienummer KIW-L21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Steeffoon schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:33:
[...]

OK. Dus het zou moeten werken.

Ben benieuwd naar mensen die de 5X gaan rooten. Ik kan zelf echt niet zonder voor zaken zoals ad blocking en titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 03:02
.

[ Voor 100% gewijzigd door Converted007 op 20-02-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
Steeffoon schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:33:
[...]

Hoi,

Kan je toch gewoon de apps die je wil verplaatsen naar de sd kaart, verplaatsen? En ze blijven werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Converted007 op 20-02-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Steeffoon schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:38:
Ik heb nog even nagekeken, je hebt gelijk. Dit klopt niet inderdaad. Ik heb hieronder een screenshot toegevoegd. Op één simkaart is er inderdaad 4G-toegang.

[afbeelding]
Ok, duidelijk. Ondervind jij hiermee problemen in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
toastingnow schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:17:
[...]

Nope, ik gebruik de dual-sim functionaliteit overigens zelf niet ;$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Heeft iemand al geprobeerd of je met de 5X ook met 5Ghz Wi-Fi kan verbinden? De Snapdragon 616 heeft ook ondersteuning voor 802.11ac dus het zou technisch mogelijk moeten zijn, maar de specs van de Honor 5X geven geen AC ondersteuning aan. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Tigerblood schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:31:
Heeft iemand al geprobeerd of je met de 5X ook met 5Ghz Wi-Fi kan verbinden? De Snapdragon 616 heeft ook ondersteuning voor 802.11ac dus het zou technisch mogelijk moeten zijn, maar de specs van de Honor 5X geven geen AC ondersteuning aan. Vreemd...
De Honor 5X vindt geen 5-GHz netwerken. Hier is ook geen ondersteuning voor bij het toestel zelf. Waarom de SNapdragon dit dan wel heeft, is wel apart inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
Tigerblood schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:31:
Idd geen ondersteuning voor. Volgens mij zit er de 615 in, weet niet of die er ook ondersteuning voor zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
bram91 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:11:
[...]

Idd geen ondersteuning voor. Volgens mij zit er de 615 in, weet niet of die er ook ondersteuning voor zou moeten hebben?
Volgens de specs hier is het de 616.

Bij Qualcomm staat:
Qualcomm® VIVE™ 1-stream 802.11n/ac with MU-MIMO†

† Digital integrated in SoC, Analog added via additional chip
Is mij dan niet geheel duidelijk of Honor dan gekozen heeft om geen chip erbij te stoppen of dat het gewoon niet is ingeschakeld op de SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
Tigerblood schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:20:
[...]

Volgens de specs hier is het de 616.

Bij Qualcomm staat:

[...]

Is mij dan niet geheel duidelijk of Honor dan gekozen heeft om geen chip erbij te stoppen of dat het gewoon niet is ingeschakeld op de SoC.
Blijkbaar hebben ze verschillende versie, jij kijkt naar de US versie. Kijk je op de Nederlandse site dan zie je dat er de Qualcomm MSM8939 in zit, dat is de 615. Heb het even nagekeken met CPU-Z app en idd de 615.
Maar, ik zie nu dat de Wifi specs hetzelfde zijn. Dan blijft het raar :P

[ Voor 4% gewijzigd door bram91 op 23-02-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
bram91 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:10:
[...]

Blijkbaar hebben ze verschillende versie, jij kijkt naar de US versie. Kijk je op de Nederlandse site dan zie je dat er de Qualcomm MSM8939 in zit, dat is de 615. Heb het even nagekeken met CPU-Z app en idd de 615.
Je hebt gelijk! :Y
Ik kon op de Vmall website geen SoC type vinden en die US site was de eerste hit in Google. Vreemd dat ze een andere processor gebruiken in verschillende terirrotires. Misschien iets met de LTE banden maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb een review over m'n net nieuwe Honor 5X geschreven... Alvast maar publiek gemaakt, maar ik wil hem komende tijd een stuk netter maken en verder uitwerken. Momenteel heb ik de telefoon zo'n 36 uur pas, dus een goed doordacht oordeel moet nog komen.

De review vind je hier productreview: Honor 5X Grijs review door Tijmen007

Hebben jullie nog tips of opmerkingen over de telefoon die besproken moeten worden? Veel mensen vinden EMUI verschrikkelijk... ik heb er niet zo'n last van, ligt dat aan mij? Of zijn er bepaalde handelingen irritant mee die ik nog niet tegen gekomen ben? Werkt eerlijk gezegd best fijn :+

Edit: De 616 heeft misschien wel de ondersteuning maar volgens de website van Honor en verschillende tech sites kan het toestel niet op 5 Ghz wifi zover ik kan vinden.

Edit2: De review heeft een flinke overhaul gekregen qua visuals. Hier en daar nog wat text aangepast en netter gemaakt O+

[ Voor 17% gewijzigd door Tijmen007 op 23-02-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
bram91 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:10:
[...]

Klopt niet volledig wat je zegt. Het is wel degelijk de 616 die erin zit, US versie of EU versie...
Ergens gelezen dat de MSM nummer dezelfde zou zijn dan de 615.

CPU-Z leest de qualcomm verkeerd uit (als zijnde 615).
Antutu benchmark app geeft wel de juiste qualcomm (616) weer. Try it;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
Converted007 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:21:
[...]

Klopt niet volledig wat je zegt. Het is wel degelijk de 616 die erin zit, US versie of EU versie...
Ergens gelezen dat de MSM nummer dezelfde zou zijn dan de 615.

CPU-Z leest de qualcomm verkeerd uit (als zijnde 615).
Antutu benchmark app geeft wel de juiste qualcomm (616) weer. Try it;-)
Ah inderdaad, wat raar dat ze hetzelfde serienummer hebben zeg. Bij de winkel waar ik hem gekocht stond ook 615 bij de specs, dus het zaait wel wat verwarring.
Niet dat het mij verder uitmaakt, ben wel tevreden met de prestaties van de 5X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Het is apart, ik kreeg een persbericht binnen en daarin stond 615 processor. De ochtend van aankondiging kreeg ik een gewijzigd persbericht binnen met 616. Wat het nu echt is, ik durf het je niet te zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Volgens de site is het een Qualcomm® MSM8939 64bit Octa-core 1.5GHz, zie hier (onderaan de pagina).

Volgens Qualcomm is het enige verschil de "security".
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Iy55KOj.jpg
Part numbers zijn hetzelfde, met andere woorden: dezelfde chip hoogstwaarschijnlijk. Wellicht iets andere microcode / firmware / software.

Dus welke het is maakt waarschijnlijk geen drol uit :+

Edit
En hier is waarschijnlijk je antwoord. Dezelfde chip, iets andere kloksnelheden mogelijk. Dus de hoger geklokte chip is natuurlijk ietsje sneller... niet dat het veel uitmaakt waarschijnlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Tijmen007 op 24-02-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
Er is nu een mogelijkheid om mee te doen aan de beta voor de Honor 5X Marshmellow via de Honor official community. De eerste honderd zijn er nu in maar je kan je opgeven indien geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het volgend probleem als ik bel geen probleem word ik opgebeld springt het na 1 min. op wachtstand vermelding icome call other sim card. terwijl deze uit staat. heb zelfs 1 sim verwijderd help niet .wie heeft dit probleem ook .en hoe oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
Hangt ervan af of je een dual sim set up gebruikt. Indien niet dan lekker je sim in deel 2 doen i.v.m de 2/3/4/G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Vanaf nu wordt een update uitgerold die de Honor 5X voorbereidt op de update naar Android 6.0 Marshmallow. Hier nog niet beschikbaar, bij anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
Heb het gisteravond in ontvangst gekregen, een bestand van 177 MB met versie nummer KIW-L21C432B140 en zit op Android 5.1.1. Nog geen aparte zaken tegengekomen verder en draait nog steeds soepel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WbQfwrBthw1rpW5XeqcW2aEK/thumb.png

[ Voor 28% gewijzigd door Sluissie op 25-04-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Mijn vriendin is op zoek naar een andere telefoon (net nadat ik een OP2 heb gekocht :+ ).

Nu zat ik naar een Xiaomi Redmi 3 Pro voor haar te kijken maar die mist 4G banden en omdat ze vodafone heeft betekend dit dus dat ze geen 4G zou hebben. Nu zag ik ineens deze telefoon voorbij komen, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Op het eerste gezicht lijkt het echt een hele goede telefoon (helemaal voor die prijs). Maar ondersteund deze gewoon alle Nederlandse 4G banden (dus ook de 800?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Annihilism schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:44:
Mijn vriendin is op zoek naar een andere telefoon (net nadat ik een OP2 heb gekocht :+ ).

Nu zat ik naar een Xiaomi Redmi 3 Pro voor haar te kijken maar die mist 4G banden en omdat ze vodafone heeft betekend dit dus dat ze geen 4G zou hebben. Nu zag ik ineens deze telefoon voorbij komen, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Op het eerste gezicht lijkt het echt een hele goede telefoon (helemaal voor die prijs). Maar ondersteund deze gewoon alle Nederlandse 4G banden (dus ook de 800?).
Ja, zie onder technische gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Mijn vriendin heeft em nu een paar dagen in gebruik en ze is super tevreden. Leuke specs en emui bevalt haar op zich ook goed (vind het persoonlijk wel heel iPhone achtig :+).

De telefoon ziet er erg premium uit en voelt solide aan. Kwalitatief zou hij zich nog moeten bewijzen maar de eerste indruk is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:12
Hier sinds vandaag eigenaar van de Honor 5X, meer valt er volgens mij voor dit geld niet uit te halen momenteel, zeer blij mee.

Ik heb echter een vraagje en mogelijk kunnen jullie mij verder helpen: Telkens ik hem neerleg of als ik op de bovenkant van de telefoon tik, hoor ik een 'klikkend' geluid. Ook als ik er mee schud lijkt er 'iets' te bewegen. Het lijkt wel of er iets los zit. Kunnen jullie dit ook reconstrueren of hebben jullie dit totaal niet?

Ik heb zelf al wat rond gezocht en kom enkel uit op iets met de beeldstabilisatie van de camera, maar het verdwijnt niet als de camera ingeschakeld wordt. Mogelijk kan er één en ander verklaard worden doordat er 2 camera's zijn en deze nooit tegelijk ingeschakeld kunnen worden, maar toch..

Ik kom van de Sony Xperia Z en die had het in ieder geval niet.

edit: vraag intussen ook gesteld op xda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Artois schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:14:
Hier sinds vandaag eigenaar van de Honor 5X, meer valt er volgens mij voor dit geld niet uit te halen momenteel, zeer blij mee.

Ik heb echter een vraagje en mogelijk kunnen jullie mij verder helpen: Telkens ik hem neerleg of als ik op de bovenkant van de telefoon tik, hoor ik een 'klikkend' geluid. Ook als ik er mee schud lijkt er 'iets' te bewegen. Het lijkt wel of er iets los zit. Kunnen jullie dit ook reconstrueren of hebben jullie dit totaal niet?

Ik heb zelf al wat rond gezocht en kom enkel uit op iets met de beeldstabilisatie van de camera, maar het verdwijnt niet als de camera ingeschakeld wordt. Mogelijk kan er één en ander verklaard worden doordat er 2 camera's zijn en deze nooit tegelijk ingeschakeld kunnen worden, maar toch..

Ik kom van de Sony Xperia Z en die had het in ieder geval niet.

edit: vraag intussen ook gesteld op xda :)
Als het de beeldstabilisatie niet is, dan zijn het denk de knoppen van het toestel die kleine speling hebben. Heb hier even geschud met de 5X, en als ik met twee handen met de vinger de toetsen vasthoud, hoor ik het niet volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
toastingnow schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:17:
[...]

Dat zou voor mij een probleem zijn ja. Ik overwoog de 5x (nu niet meer, juist vanwege dit). In bepaalde landen waar ik kom, is 2G al uitgefaseerd of wordt dat binnen 1 jaar. Dan heb je dus niks aan je 2G dual sim, simpelweg omdat er geen signaal meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Ik heb net CyanogenMod 13 erop gezet en moet zeggen: lekker soepel! Opstarten is een stuk sneller geworden, maar dat zal het gros van de gebruikers een zorg wezen. Verder is de GUI vloeiend in gebruik. Enige wat helaas nog niet werkt is de Fingerprint (FP) sensor. Beetje suf, sinds het 1 van de verkoopargumenten voor het toestel is. Maargoed, kon het weer eens niet laten om te kijken of ik m'n toestel kon bricken :P

Die honor website is wel echt om te huilen. Heb een half uur zitten proberen totdat ik eindelijk binnenkwam en mijn unlock code kon aanvragen! Wat voor een server die gasten gebruiken weet ik niet, maar het is echt een krek ding.

Heb mijn review ook geupdate, helemaal onderaan onder het kopje "Custom roms" en ga eens kijken wat voor een toestel het nu is. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
Tijmen007 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:03:
Ik heb net CyanogenMod 13 erop gezet en moet zeggen: lekker soepel! Opstarten is een stuk sneller geworden, maar dat zal het gros van de gebruikers een zorg wezen. Verder is de GUI vloeiend in gebruik. Enige wat helaas nog niet werkt is de Fingerprint (FP) sensor. Beetje suf, sinds het 1 van de verkoopargumenten voor het toestel is. Maargoed, kon het weer eens niet laten om te kijken of ik m'n toestel kon bricken :P

Die honor website is wel echt om te huilen. Heb een half uur zitten proberen totdat ik eindelijk binnenkwam en mijn unlock code kon aanvragen! Wat voor een server die gasten gebruiken weet ik niet, maar het is echt een krek ding.

Heb mijn review ook geupdate, helemaal onderaan onder het kopje "Custom roms" en ga eens kijken wat voor een toestel het nu is. Ben benieuwd!
Ik ben benieuwd of je CM13 nog gebruikt, en hoe bevalt het? Nog bugs tegengekomen? Weet je of de fingerprint support in de toekomst wel moet komen voor CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
bram91 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Ik ben benieuwd of je CM13 nog gebruikt, en hoe bevalt het? Nog bugs tegengekomen? Weet je of de fingerprint support in de toekomst wel moet komen voor CM?
CM13 bevalt mij zeer goed :) Nog geen bugs tegengekomen, anders dan die al bekend zijn (HDR voor de camera, FM radio opnemen en vingerafdruk sensor (FP) die het niet doet). Tot nu toe is er denk ik domweg een gebrek aan kennis en kunnen om de FP sensor werkende te krijgen en goed te integreren in CM.

De telefoon is gewoon lekker soepel in gebruik, ook al was dat met EMUI ook niet echt een probleem. Wel vind ik de meer stock android ervaring van CM prettiger, opties, app drawer, enzovoorts. Zit hem in de kleine dingetjes. Moet er wel bij zeggen dat ik een tijd CM heb gedraaid op mijn N7000, vorige telefoon, dus ben al gewend eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
Je kan nu na het installeren van de HiCare app de nieuwste build binnen halen voor deze telefoon en je bent dan voorzien van Marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
Wat vinden jullie van de MM (Android 6.0) update voor de 5X? Ik heb er niet zo heel erg onder de indruk van. Zeker komende van CM13 is alles weer net even wat trager met laden.

Dat de fingerprint sensor werkt is wel prettig. Verder vind ik de toevoeging van het kompas leuk (doet mij denken aan de HD2 die dat ook had op Windows Mobile 10). Alles werkt verder naar behoren.

Ik kijk het nog even aan, maar de vanilla android ervaring van CM13 + de net wat betere responsiviteit is voor mij misschien een reden om terug daarnaar te gaan. Moet zeggen dat dat meestal mijn ervaring is met updates, ze bouwen verder uit en dan lijkt het alsof het net ietsje zwaarder voor de hardware wordt.

EMUI 4.0 is voor mij niks bijzonders, het werkt prima maar is log in vergelijking met andere schillen.

Edit: Laat ik even toevoegen dat ik de nieuwe EMUI slomer aan vind voelen als EMUI 3.1 i.c.m. Android Lolipop (5.1?). Apps daarentegen voelen prima aan in gebruik, geen gestotter of input lag. Het gaat puur om het starten van apps.

[ Voor 13% gewijzigd door Tijmen007 op 18-07-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:31
CM heeft nu ook Finger print support. Ik vind EMUI 4.0 wel een verbetering maar het blijft ja EMUI.. Wellicht ga ik ook binnenkort een switch naar CM maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
Ben zelf nu overgestapt naar CM. Moet zeggen dat het toch wat soepeler loopt maar moest wel even afkicken want ansich is de standaard software helemaal niet verkeerd met 6.01. De nightlies worden netjes geüpdatet. Al is de laatste wel een funny. Kan niet meer bellen want dan herstart het toestel. Maar dat is voor een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begbodyguard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 08:36
Ik heb ook al geprobeerd om CM13 te installeren maar ik kan helaas de OEM unlocking niet vinden onder de ontwikkelaaropties :( enig idee waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:31
Draai Resurrection Remix met nieuwste kernel. Draait als een zonnetje. Mensen die problemen hebben. Stuur me een PM! Ik help je graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angrywolf8
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-08 15:13
Ik ga binnekort de 5X kopen samen met mijn vriend en we gaan hem dus delen.

Nou kan ik niet vinden of maar 1 persoon gebruik kan maken van de vingerscanner of dat hij de vingers van meerder personen kan herkennen.

Hopelijk weet iemand hier het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
angrywolf8 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 02:26:
Hopelijk weet iemand hier het antwoord?
Aangezien je meerdere vingers in kan scannen. Lijkt het me ook dat je meerdere andere verschillende vingers in kan scannen. Maar jullie gaan dus één telefoon met zijn tweeën gebruiken?

Dat lijkt me toch helemaal niet praktisch. Je hebt maar één nummer, één whatsapp, één account. (Al kan je tegenwoordig standaard twee accounts instellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angrywolf8
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-08 15:13
En ja weet dat het vree
rens-br schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:56:
[...]

Aangezien je meerdere vingers in kan scannen. Lijkt het me ook dat je meerdere andere verschillende vingers in kan scannen. Maar jullie gaan dus één telefoon met zijn tweeën gebruiken?

Dat lijkt me toch helemaal niet praktisch. Je hebt maar één nummer, één whatsapp, één account. (Al kan je tegenwoordig standaard twee accounts instellen.)
Bedankt!

Weet dat het raar klinkt dat we de telefoon delen, maar dat gaat al meer dan 5 jaar prima hier :Y

We hadden een oude huawei met pre-paid kaart en gaan nu over naar sim-only abbo en de Honor 5X er los bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
Ik ben zelf een Honor 7 gebruiker en heb nu een goudkleurige Honor 5X voor mijn moeder besteld :)

Wat is jullie ervaring met Android 6.0.1 (B340)? Dat is momenteel de nieuwste officiële versie zover ik kon vinden: Honor 5X – B340 Update – Sicherheitspatch + Funktionen.

En hoe schatten jullie de kansen qua update naar Android 7.0 Nougat in? Dit toestel heeft een Qualcomm Snapdragon 616 dus qua Vukan ondersteuning ziet het er in ieder geval goed uit: Wikipedia: Vulkan (API).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
Het doet gewoon zijn ding en vind hem superstabiel draaien. Persoonlijk al wat mods geprobeerd maar kom toch weer terug op de firmware die je benoemd. De update naar 7.0 gaat waarschijnlijk niet gebeuren waar jouw honor 7 en de 8 het wel (mogelijk) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
Het toestel is inmiddels binnen en heb hem meteen even een update gegeven naar de nieuwste versie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWD4oy1.png?1
Sluissie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:50:
De update naar 7.0 gaat waarschijnlijk niet gebeuren waar jouw honor 7 en de 8 het wel (mogelijk) krijgen.
Voor de Honor 7 gaat er helaas geen update komen. Voor de Honor 8 is er nu een beta versie beschikbaar.

Volgens de Software Update Policy op de Honor website ontvangen de Honor 5X en Honor 8 minimaal 2 jaar lang software updates vanaf product launch: https://store.hihonor.com/us/software-update-policy
Pagina: 1