Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Mede-auteur:
  • filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43

filenox

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8k4HZ1nIwZBy9L2ORlgMR2s0/full.png
De Moto G 2015 is net als zijn voorgangers een prima Android-smartphone. De recente Android-versie en belofte op updates zijn fijn voor een toestel in zijn prijsklasse, terwijl de 4g-ondersteuning en waterdichte behuizing goede toevoegingen zijn. Toch zijn er ook stevige minpunten. Zo heeft Motorola opnieuw gekozen voor een opslag van 8GB en dat is voor intensieve gebruikers aan de krappe kant. Bovendien ontbreken de dualsim-mogelijkheid, notificatieled en stereoluidsprekers van de vorige versie van de Moto G. Daarmee zet Motorola zowel grote stappen voorwaarts als kleine stappen terug.
The Moto G often feels like the culmination of everything that Motorola has learned in the course of making its other phones. Yes, it's a stripped-down version of Motorola's so-called flagship, the Moto X, but it's by no means an afterthought. It's reason to question what a "flagship" really is. If a flagship is literally the standard-bearer, then it's worth remembering that the Moto G is the Motorola phone that most people are going to use — it's the phone that's going to define Motorola. When you consider that the Moto G is Motorola's "best selling smartphone ever," Motorola's top-of-the-line phones start to seem more like testing grounds than devices designed to take over the market. Given how impressive and popular the Moto G is, it’s hard to see it as anything but Motorola’s actual flagship.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RelrOLd1RTcu0Rn5v6odkeM3/full.png

Scherm5" (1280x720)
Geheugengrootte1GB of 2GB
Opslagcapaciteit8GB of 16GB (steeds uitbreidbaar)
CPU/SoCQualcomm Snapdragon 410 (MSM8916) @ 1.4 Ghz
Cameraresolutie13MP Achter & 5MP Voor
Mobiele Netwerken2G (edge,gprs) 3G (hsdpa,hspa,hspa,hsupa,umts) 4G (lte)
Accu2.470mAh (niet vervangbaar)
Gewicht155 gram
Meer specificaties

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Y9dfZWPzaX6eenbCjOusoeHR/full.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8BgGi6fxHTI58wniZvvOdeE5/full.png
Heb je een toevoeging voor de TS? Stuur me een DM!

[ Voor 106% gewijzigd door filenox op 05-01-2016 22:49 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Weinig/geen activiteit in dit topic helaas. Meeste reviews zijn zeer lovend over dit toestel, maar hoe is dit in de praktijk? Voor mezelf gaat de voorkeur uit naar de 2GB/16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:05
pjlgt schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:22:
Weinig/geen activiteit in dit topic helaas. Meeste reviews zijn zeer lovend over dit toestel, maar hoe is dit in de praktijk? Voor mezelf gaat de voorkeur uit naar de 2GB/16GB versie.
Ik heb het toestel even in mijn bezit gehad en was enorm verrast, zowel door performance als uiterlijk. Omdat Motorola een oude liefde is (Razr en Razr HD) hoop ik dat meer mensen dit toestel gaan ontdekken.
Heb nog een rode back cover staan bij V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_J
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 15:52
Heb de 2GB/16GB nu een maand in bezit en ben erg tevreden. Hiervoor had ik een Nexus 4 waarbij de zwakke accu en camera flinke minpunten waren. Echter was hij nog snel, mede door de clean Android.

Accu en camera zijn bij de MotoG echt een stuk beter. 2 dagen bij normaal gebruik is geen uitzondering. Clean Android draait soepel en de Moto Display software vind ik erg prettig, zeker in afwezigheid van een notificatieled. Formaat is iets groter dan de Nexus 4, maar voor mij nog prima te bedienen.

Allemaal subjectieve info, maar zoals je zelf al zegt zijn er genoeg objectieve reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 07-05 19:46
Dag mede Moto-fans!

Ik heb een Moto G 1st gen en een Moto E 2nd gaan. Lollipop 5.0 had geen goede invloed op beide telefoons, maar op de Moto G heb ik inmiddels 5.1 geïnstalleerd en die draait nu weer super.

Op dit moment gebruik ik dus de Moto G weer ipv de Moto E (in ieder geval tot de laatste ook een update naar 5.1 heeft) en ik merk dat ik het notiticatielampje toch wel heel erg fijn vind. Ik kan de telefoon volledig op stil zetten en weet dankzij het lampje toch of er meldingen zijn. Het notificatielampje is in latere modellen vervangen door Moto Display, maar ik vroeg me af of wat ik hierboven beschrijf met Moto Display eigenlijk wel mogelijk is? Volgens mij niet namelijk? Als je alle meldingen uitzet, doet Moto Display toch ook niks?

Hoor het graag van tevreden Moto Display-gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:05
Zoals gezegd heb ik de Motorola niet meer in mijn bezit maar als ik mij goed herinner zit het Moto Display in een app die op het toestel zelf mee geleverd wordt door Motorola.
Zelf ervaarde ik het gemis van de led als positief, de verslavende werking van een smartphone wordt nog al eens onderschat en nu is er niet iedere keer het dwingende ledje wat je toch weer naar de telefoon doet grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_J
renskerenske schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:28:
... Ik kan de telefoon volledig op stil zetten en weet dankzij het lampje toch of er meldingen zijn. Het notificatielampje is in latere modellen vervangen door Moto Display, maar ik vroeg me af of wat ik hierboven beschrijf met Moto Display eigenlijk wel mogelijk is? Volgens mij niet namelijk? Als je alle meldingen uitzet, doet Moto Display toch ook niks?

Hoor het graag van tevreden Moto Display-gebruikers ;)
Als ik volume down ingedrukt houd en alle meldingen uitschakel, werkt Moto Display nog steeds. Het werkt dus praktisch hetzelfde als een LED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 03:19

mr_petit

opperprutser

Twijfelen meer mensen hier tussen de aanschaf van een 3rd gen Moto G (2GB ram versie) en de sony Xperia M4 aqua?
Deze telefoons lijken qua specs heel veel op elkaar.
Beide 5" 1280x720 scherm
Beide waterdicht (zonder klepje voor de usb poort)
Beide 2GB intern
Beide een 13MP en 8MP camera
Beide microSD uitbreidbaar
Vergelijkbare accu: 2400mah (xperia m4) - 2470mah (moto G)

De verschillen:
Xperia M4: 8GB intern (tov 16gb)
Xperia M4: android 5.0 uit de doos (Moto G: android 5.1)
Xperia M5: Snapdragon 615 processor (Moto G: Snapdragon 410)

Beide hebben een vergelijkbare prijs (op moment van schrijven ca 240 euro voor zover de moto G 2gb al verkrijgbaar is).
Qua formaat zijn ze vergelijkbaar als is de Xperia M4 veel dunner in het midden.

Uit filmpjes/reviews op youtube lijkt het dat de Moto G applicaties iets sneller opstart, wat je niet zou verwachten vanwege de wat langzamere processor. Wellicht ligt dit aan de nieuwere android versie of dat de softwareskin van motorola lichter is?

Ik vind het een moeilijke keuze.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Van die 8GB in de M4 is minder dan 2GB vrij om apps etc op te installeren. Lijkt mij persoonlijk wat magertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
mr_petit schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:43:
Twijfelen meer mensen hier tussen de aanschaf van een 3rd gen Moto G (2GB ram versie) en de sony Xperia M4 aqua?
Ik ben ook nog wat aan het rondkijken, maar de M4 is volgens mij geen partij voor de Moto G.
Denk dat de Moto G zowat in alles de Sony overtroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-05 15:13
kiekeboeboe schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:54:
[...]

Ik ben ook nog wat aan het rondkijken, maar de M4 is volgens mij geen partij voor de Moto G.
Denk dat de Moto G zowat in alles de Sony overtroeft.
Ben ik absoluut niet mee eens, als je op de M4 Aqua CM installeert zie je pas hoe snel de M4 Aqua is, een SD 615 is gewoon beter dan 410.

Puur en alleen het feit dat de skin van Sony zwaarder is dan deze lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja maar als je filmpjes op youtube ziet waarin ze apps, webpagina's etc tegelijkertijd opstarten is de moto G eigenlijk altijd sneller ondanks de snellere processor van de sony.
pjlgt schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:39:
Van die 8GB in de M4 is minder dan 2GB vrij om apps etc op te installeren. Lijkt mij persoonlijk wat magertjes
Dat is inderdaad wel heel weinig. Op de sd kaart installeren kan natuurlijk ook, maar dat zal ongetwijfeld langzamer werken.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 08-11-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
De Moto G Turbo met de 615 soc komt ook naar Europa zoals het lijkt. Dan wacht ik zeker nog even met verlengen. http://www.techbaze.com.n...n-new-version-of.html?m=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 05:10
Eens afwachten wat die turbo gaat kosten,anders kom je toch in het vaarwater van de x 2014 die ik zelf heb
Jammer dat ik die bulkprijs van 244 heb gemist.
Telefoon vrouwtje is nodig aan vervanging toe.

[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 08-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
pjlgt schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:14:
De Moto G Turbo met de 615 soc komt ook naar Europa zoals het lijkt. Dan wacht ik zeker nog even met verlengen. http://www.techbaze.com.n...n-new-version-of.html?m=0
interessant, afwachten wat dat ding in Europa zal kosten.
Misschien zal door de introductie van de Turbo versie, de prijs van de gewone G iets zakken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:58:
[...]

Ben ik absoluut niet mee eens, als je op de M4 Aqua CM installeert zie je pas hoe snel de M4 Aqua is, een SD 615 is gewoon beter dan 410.

niet iedereen heeft het lef, om zomaar even op een nieuwe smartphone een custom rom te installeren. (ik dus ook niet ;) )
Heb ook zitten nadenken over de M4. Vind het jammer dat deze maar een beperkte 8GB heeft. Langs de andere kant, als Sony de M4 een uprade zou geven naar 6.0 Marshmallow, dan is door het plaatsen van een snel SD kaartje, het hele opslagprobleem natuurlijk opgelost.
Ik zou best tevreden zijn denk ik met de M4, als er 6.0 komt. Maar ik wil mijn toestel niet rooten, ik wil gewoon de OTA updates kunen binnenhalen, zonder al te veel flashen van roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Zelf vind ik sony maar mager met updates. Dat ligt misschien ook aan de populariteit van de toestellen.
Bij mijn vorige samsung gingen de OS updates iig verder door dan de xperia ray die m'n vader op hetzelfde moment kocht.

En ik verwacht dat die m4 ook geen verkooptopper wordt. Er is niet voor niets geen groot M4 aqua topic, maar al wel een 3rd gen moto G topic ;)

Het voordeel van een populair toestel is dat als er problemen mee komen, er ook vaak wat harder naar oplossingen gezocht worden imho.

De Huawei P8 lite is wellicht ook een concurrent. Wederom vergelijkbare hardware. Alleen meerdere reviews geven aan dat deze telefoon traag overkomt. Dat is voor mij de showstopper. Wellicht door de zware skin die huawei eroverheen gegooid heeft. Je zou ze allemaal met CM moeten testen... (maar dan moet je dat wel installeren, geen garantie meer etc etc)

[ Voor 64% gewijzigd door mr_petit op 08-11-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
inderdaad, geen M4 topic, is me ook net opgevallen.
En als ik het P8 topic lees, dan heb ik zo de indruk dat Huawei niet goed weet met wat ze bezig zijn.
Ik ga nog afwachten tot het einde van dit jaar, en dan waarschijnlijk de de nieuwe G of de G turbo kopen als die tegen dan al beschikbaar zou zijn.
De Moto E heeft ook lang op mijn lijstje gestaan, maar ben ik blij dat ik deze niet heb gekocht, want die krijgt al zeker geen 6.0 van Motorola (alhoewel ze dat wel hadden beloofd in het begin van lancering van de Moto E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
[...]

Ben eens even gaan kijken op XDA, maar kan wel nergens de CyanogenMod voor de M4 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar niet zoveel sneller qua CPU, maar iets van 20% toch?
mr_petit schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:43:
Zelf vind ik sony maar mager met updates. Dat ligt misschien ook aan de populariteit van de toestellen.
Bij mijn vorige samsung gingen de OS updates iig verder door dan de xperia ray die m'n vader op hetzelfde moment kocht.
Motorola is daar helaas ook geen ster meer in. :(

[ Voor 38% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-11-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadTinus
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik heb de Moto G gen 3 2/16 GB nu enkele dagen in mijn bezit en moest even wennen na mijn Samsung Galaxy S-II plus, maar ben erg tevreden, maar ik mis nog 2 basis-appjes die de Samsung wel had/heeft: een 'Mijn bestanden' app en een 'Notities' app, zitten die er echt niet op? Weet iemand anders goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MadTinus schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:09:
Ik heb de Moto G gen 3 2/16 GB nu enkele dagen in mijn bezit en moest even wennen na mijn Samsung Galaxy S-II plus, maar ben erg tevreden, maar ik mis nog 2 basis-appjes die de Samsung wel had/heeft: een 'Mijn bestanden' app en een 'Notities' app, zitten die er echt niet op? Weet iemand anders goede alternatieven?
ES File Explorer en Google Keep.

Vooral Keep is handig, alles wordt gesynchroniseerd met Google dus ik kan on the go een notitie bewerken die ik bijvoorbeeld thuis op de pc had gemaakt (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadTinus
Mizgala28 schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:51:
[...]

ES File Explorer en Google Keep.

Vooral Keep is handig, alles wordt gesynchroniseerd met Google dus ik kan on the go een notitie bewerken die ik bijvoorbeeld thuis op de pc had gemaakt (en andersom).
Bedankt!

Heb beide geïnstalleerd, Keep lijkt inderdaad wel handig. Is er ook een goede, eenvoudigere file explorer? Het gaat me echt puur om te kunnen browsen en soms bestanden te kunnen verplaatsen/verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:54
Ik gebruik altijd deze file explorer, lekker klein en makkelijk:
Google Play: OI Bestandsbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 10:23
Mijn vrouw heeft deze sinds enige tijd, bevalt goed, zeker voor die prijs. Nu is er wel een vervelend issue met de telefoon, de power-button blijft deels ingedrukt na enige tijd. Hij komt niet meer goed naar buiten waardoor het niet lekker meer 'klikt'.
Heeft iemand dit issue ook en/of een tip hoe dat weer te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadTinus
TheJuul schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:16:
Ik gebruik altijd deze file explorer, lekker klein en makkelijk:
Google Play: OI Bestandsbeheer
Dank, ziet er inderdaad precies zo uit als wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Gisteren besteld bij CB de versie 2GB Ram met 16GB. Vandaag geleverd. Eerste indruk is prima. Na een weekje gebruik zal ik m'n bevindingen delen. :)

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Ben benieuwd naar de bevindingen hier :-) laat ze maar komen de reviews van de tweakers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Heeft iemand hier al getest hoe de macrofoto's van de motoG zijn?
Gaat scherpstellen op ca. 10-15cm gewoon goed? Ook in wat donkere situaties? Dit is voor mij 1 van de belangrijkste eigenschappen.
Ik had hiervoor een galaxy S3 die daar heel goed in was, maar die is dus nu permanent overleden (insane chip inside..). :|

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 10-11-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_J
Scherpstellen gaat best prima. Ik weet niet of er een macrofunctie is, maar in goed verlichte omgeving kan ik tot circa 8-10 cm scherpstellen.

Hier een voorbeeldje:

https://photos-5.dropbox....ize=1600x1200&size_mode=2

[ Voor 48% gewijzigd door Ivo_J op 10-11-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
@Ivo_J link werkt niet

• Toepus
Heeft iemand al een update naar Marshmallow gekregen? Zou toch wel binnenkort komen volgens Android Planet : http://www.androidplanet....oid-6-0-update-overzicht/
Al staat er bij dat dit nog niet zeker is. :|

Nokia 7Plus

• kiekeboeboe
  • Niet online
denk niet dat je de update van de Moto G 2015, nog dit jaar moet verwachten

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Wel mooi om te weten dat het iig komt.
Ik heb 'm trouwens binnen. Op zich een prima toestel.
De camera app is niet de meest handige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTH4
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 15:03
mr_petit schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:09:
Wel mooi om te weten dat het iig komt.
Ik heb 'm trouwens binnen. Op zich een prima toestel.
De camera app is niet de meest handige.
De camera app van Motorola heb ik ook nooit handig gevonden. Ik gebruik zelf liever Google Camera, voor het normale point en shoot werk is dat een prima app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

657800

Vanmiddag besteld bij coolblue, "verwachte levertijd: 13/11/15" :P Zal morgen/maandag wel geleverd worden, dan.

Benieuwd naar deze kleine krachtpatser. Gezien het feit dat de meeste telefoons niet langer meegaan, vind ik het waanzin om meer dan 250 euro eraan te besteden.

[ Voor 8% gewijzigd door 657800 op 14-11-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:37
Ik heb al enige tijd de 1GB/8GB versie met CM12.1 erop. Draait heerlijk soepel met een custom kernel en Xposed frameworks voor wat extra handige zaken. Ben er erg tevreden over. En het elke nacht automatisch flashen van de laatste nightly loopt ook zeer goed.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
sinds een week deze de moto g 2/16gb erg tevreden mee, dat mag ook wel een iphone 4s.
alleen vanmorgen krijg ik geen geluid meer tijdens telefoon gesprekken.
Ook geen geluid meer tijdens youtube.
meer mensen met dat probleem?

ah, hij denkt dat er een headset is ingeplugd..

[ Voor 9% gewijzigd door GoVegan op 16-11-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-05 07:33

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Beste mensen, mijn vrouw heeft de motoG 2015 8gb, maar dat rot geheugen zit steeds vol. Nou kwam ik erachter dat wanneer je apps op SD-kaart zet en dan update wordt deze weer op telefoon geheugen gezet. Ik irriteer me hier mateloos om, omdat ik steeds weer aan moet horen en oplossen dat het geheugen vol zit :(

Ik blijf het op SD kaart zetten, mis ik iets met instellingen ofzo?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mother_Goozz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:17:
Beste mensen, mijn vrouw heeft de motoG 2015 8gb, maar dat rot geheugen zit steeds vol. Nou kwam ik erachter dat wanneer je apps op SD-kaart zet en dan update wordt deze weer op telefoon geheugen gezet. Ik irriteer me hier mateloos om, omdat ik steeds weer aan moet horen en oplossen dat het geheugen vol zit :(

1. In 2015 koop je geen 8GB uitvoeringen meer
2. In Marshmallow wordt het mogelijk om de SD kaart echt "bij" het geheugen te laten horen. Waarschijnlijk zijn veel problemen dan opgelost.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Jeroenneman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:19:
[...]

1. In 2015 koop je geen 8GB uitvoeringen meer
2. In Marshmallow wordt het mogelijk om de SD kaart echt "bij" het geheugen te laten horen. Waarschijnlijk zijn veel problemen dan opgelost.
1. Dank cpt. obvious
2. We zien het wel wanneer in 2019 ooit 6.0 uitkomt.

Degene die ook de 8gb hebben, hoe gaan jullie met beperkte geheugen om?
Want naar SD kaart zetten blijf je bezig |:( (voor nu enige mogelijkheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb genoeg aan de 8GB, is niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 07:20
Mother_Goozz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:27:
[...]

1. Dank cpt. obvious
2. We zien het wel wanneer in 2019 ooit 6.0 uitkomt.

Degene die ook de 8gb hebben, hoe gaan jullie met beperkte geheugen om?
Want naar SD kaart zetten blijf je bezig |:( (voor nu enige mogelijkheid?)
Ik denk dat er niets anders op zit dan eens goed te kijken welke apps er allemaal geinstalleerd staan. Zijn er niet een paar hele grote apps die er eingelijk wel vanaf kunnen? 8 Gb zou toch wel voldoende moeten zijn om de telefoon normaal te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Knielen schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat er niets anders op zit dan eens goed te kijken welke apps er allemaal geinstalleerd staan. Zijn er niet een paar hele grote apps die er eingelijk wel vanaf kunnen? 8 Gb zou toch wel voldoende moeten zijn om de telefoon normaal te blijven gebruiken.
Dacht ik ook, er is 4,53Gb beschikbaar in totaal, met de apps die ze gebruikt is er 1gb over. Geen probleem, alleen dat het domme Android apps weer naar telefoon geheugen gooit bij updaten.. Zolang ze naar SD kaart geschreven worden is het redelijk in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 15:49

D75

Staan de mediafiles al op de SD (Foto's, video's etc.)... die kun je ook met één druk op de knop verplaatsen naar de SD.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
Ik heb moto G 2015 16GB nu 2 weken in bezit en ben zeer tevreden. Dit zijn mijn bevindingen:

Vorige gsm was een Nexus 6 die helaas overleden is door waterschade. Daarvoor een Nokia Lumia 920. Wat betreft foto's kan geen van beide tegen de Nokia op, die maakt nu nog steeds prachtige foto's. (De Moto G en Nexus 6 hebben dezelfde camera) De foto's van de Moto G vind prima bij daglicht, zodra het echter donkerder wordt krijgen ze redelijk veel ruis.
Batterijduur is voor mijn gebruik zeer goed. Gem. anderhalve dag. Ik gebruik dan s'morgens paar nieuws apps lezen, wat internetten, whatsapp en een paar telefoongesprekken. Soms wat spelletjes ca. 30 min.

Pagina's openen met foto's gaat soms wat trager betreft het inladen van de foto's maar niet storend.
Voor de rest vind ik de Moto G prima functioneren zeker voor die prijs.
Bereik 4G met Vodafone is zeer goed. Gebruik in de auto met Ford Sync is super.

Als je de prijs vergelijkt wat de Nexus 6 en de Nokia Lumia 920 hebben gekost (+600 euro) tegenover de Moto G 2015 (244 euro) hebben beide gsm's, voor mijn dagelijks gebruik, nauwelijks meerwaarde. (behalve de foto's van de Lumia) Scheelt zo'n 350 euro.
Verder heb ik sinds deze week het originele flipcase hoesje van Motorola erop. Ook deze klik je achter op de gsm vast zodat deze waterdicht zou blijven. (niet getest, hihi 8) )

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielmestrom
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 08:49
Ik de motorola moto G 2015 gekocht met SanDisk microSDHC Ultra 16 GB Class 10. Ik krijg echter alleen maar notificaties dat de SD kaart wordt ontkoppeld.

Ik heb rond gezocht op het internet en heb gevonden dat dit probleem vaker voor kwam bij oudere motorola moto G's.

Weten jullie hier meer over problemen met SD-kaarten in combinatie met de nieuwste moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lijkt me een goed toestel, hoe zijn de camera's vergeleken met een gelijkwaardige Huawei (P8 Lite ofzo)? Over Huawei zijn de mensen meestal wel tevreden en de specs zijn gelijk maar in de (gebruikers)reviews hier op Tweakers wordt met geen woord gerept over de camera.

Ik heb nu een Huawei G610 en heb eigenlijk spijt dat ik niet net wat meer geld in een telefoon geinvesteerd heb. De camera is slecht, weinig opslagcapaciteit en een verouderde Android (werkt bijvoorbeeld niet samen met Wearables)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oh boy, na bijna 2 maanden is het onvermijdelijke toch gebeurd: ik heb 'm laten vallen :P Gelukkig zijn er enkel wat kapjes in het plastiek en is het scherm niet gebarsten :P Wat vinden jullie van het scherm eigenlijk, ik heb er al 3 krassen in terwijl ik er toch voorzichtig mee omga...

Buiten vandaag dan :+

[ Voor 6% gewijzigd door filenox op 22-11-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
filenox schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:59:
Wat vinden jullie van het scherm eigenlijk, ik heb er al 3 krassen in terwijl ik er toch voorzichtig mee omga...
Geen cover / case?
Marzman schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:59:
Lijkt me een goed toestel, hoe zijn de camera's vergeleken met een gelijkwaardige Huawei (P8 Lite ofzo)? Over Huawei zijn de mensen meestal wel tevreden en de specs zijn gelijk maar in de (gebruikers)reviews hier op Tweakers wordt met geen woord gerept over de camera.
http://www.anandtech.com/...e-huawei-p8-lite-review/5

Battery life is wel aan de lage kant.

[ Voor 50% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-11-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Nope :'( Heb jij er wel 1 dan? :) Zo'n silicon case zie ik nog wel zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn dumbphone heeft geen case / cover nodig, mijn Nexus 7 tablet heeft wel een cover, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 13:53
Mother_Goozz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:17:

Ik heb jaren prima gewerkt met 4(!)GB geheugen in mijn Experia M i.c.m. de betaalde versie van de app Link2SD. Hiermee kun je echt alles naar SD verplaatsen. Wel root nodig, maar het scheelt je wel veel irritatie ;)

Je maakt een EXT partitie op je SD kaart naast je normale partitie. Deze wordt gebruikt door Link2SD. Zorg wel dat je een class 10 SD kaart hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door dezonnebril op 25-11-2015 09:35 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schavuitenmars
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben geïnteresseerd in deze telefoon.

Een vraagje over wat ik in een review las. Deze telefoon ondersteund geen 5GHZ wifi. Ik heb zelf een Experiabox V10 van KPN. Verder gebruik ik ook op andere locaties wifi. Is het dan een probleem dat deze telefoon geen 5GHZ ondersteund? ik wil er natuurlijk de komende jaren weer mee vooruit kunnen.

Link review: http://alatest.com/topbar...en-8gb-zwart-1398488.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 01:12
Hoe kan het dat dit topic zo slecht loopt?
Wordt de telefoon slecht verkocht? Zit het andere Moto G topic over de 1st en 2nd gen in de weg?

Ik wil zelf nml de 2/16GB versie halen, omdat die me na alle kortingen €199 kost.

Is er voor dat bedrag allicht wat beters te vinden?

Ik kom af van een 1st gen 4g, of is de vooruitgang nogal klein?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
2GB ram maakt werkelijk het verschil, maar de 1GB versie van de Moto G 3rd kun ne beter overslaan, snelheidsverschil met de eerste is miniem en verwaarloosbaar.

2GB versie is dus wel een goede keus, maar ik zou toch wat verder rondneuzen voor je de definitieve beslissing neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
GAIAjohan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:29:
Wordt de telefoon slecht verkocht? Zit het andere Moto G topic over de 1st en 2nd gen in de weg?
Ik wil zelf nml de 2/16GB versie halen, omdat die me na alle kortingen €199 kost.
Dat zou me verbazen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Het is een prima toestel.

Ik ben van 1st gen naar 3rd gen (2GB) gegaan. Ik merk een duidelijke vooruitgang in snelheid, groter scherm, betere accu, en een fatsoenlijke stock-ervaring zodat ik niet weer naar CM hoef. Denk dat er in dit topic niet druk gepost wordt omdat er weinig over valt te zeggen: de telefoon doet gewoon wat hij moet doen.

Ik merk overigens weinig verschil tussen mijn 2GB en de 1GB-versie van mijn partner. Maar ik moet toegeven dat ik die maar af en toe vast heb, en dat we geen zware games spelen oid.
Schavuitenmars schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:57:
Verder gebruik ik ook op andere locaties wifi. Is het dan een probleem dat deze telefoon geen 5GHZ ondersteund? ik wil er natuurlijk de komende jaren weer mee vooruit kunnen.
Ik draai thuis primair 5 ghz, maar heb daarbij een 2.4 ghz netwerk omdat er de komende 10 jaar nog wel apparaten zullen zijn die enkel 2.4 ghz ondersteunen.

Daarnaast vind ik 5 ghz niet in elk opzicht beter dan 2.4 ghz: de range kan bijvoorbeeld kleiner zijn, omdat 5 ghz moeilijker door muren penetreert. 5 ghz is dan ook geen opvolger van 2.4 ghz.

Ik verwacht dat (openbare) access points niet snel 5 ghz-only worden, hooguit (als al) dual-stack, dus beide frequenties ondersteunend.

[ Voor 42% gewijzigd door kunnen op 12-12-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 00:34
Mijn pa heeft op mijn advies de 3rd gen gekocht met 2/16GB. Vandaag even in de handen gehad en ik vind het een geweldig toestel, scherm is helder, ligt goed in de hand en veel snappier dan mijn oude 1st gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 01:12
Heb M besteld. Morgen binnen.
Hopelijk voldoet ie volledig, dat bv bluetooth aan niet tot enorme vertraging leidt en maps ook gewoon aan kan.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Anoniem: 521452

indd bizar dat er nog geen 5 ghz wi-fi op zit.. hoe bevalt hij GAIAjohan?

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Hmz, ben ik nou de enige die niet zo blij is met deze foon? En dat komt dan met name door het Wifi probleem.....

Ik heb de Moto 's nachts gewoon helemaal uit staan. Na het opstarten begint het gedoe met Wifi: doorlopend disconnevten, om de 5 seconden..... als ik het Wifi scherm dan open zie je dat knopje ook echt uit zichzelf verschuiven. Bizar..... Netwerk vergeten en opnieuw toevoegen is het enige wat dan helpt. Totdat het toestel weer volledig uitgeschakeld wordt. Erg irritant!

Daarnaast krijg ik tijdens bellen vaak te horen dat ik slecht verstaanbaar ben, 'Zit je met je hoofd onderwater ofzo?' Ook niet echt top.....

Het Wifi probleem doet zich voornamelijk thuis voor: KPN ADSL / Xperia. Iemand die deze ervaring deelt of beter nog, wie heeft er een oplossing voor?

Gadgetfreak

• Jeroenneman

Jeroenneman

Dutchco schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:27:
Hmz, ben ik nou de enige die niet zo blij is met deze foon? En dat komt dan met name door het Wifi probleem.....

Ik heb de Moto 's nachts gewoon helemaal uit staan. Na het opstarten begint het gedoe met Wifi: doorlopend disconnevten, om de 5 seconden..... als ik het Wifi scherm dan open zie je dat knopje ook echt uit zichzelf verschuiven. Bizar..... Netwerk vergeten en opnieuw toevoegen is het enige wat dan helpt. Totdat het toestel weer volledig uitgeschakeld wordt. Erg irritant!

Daarnaast krijg ik tijdens bellen vaak te horen dat ik slecht verstaanbaar ben, 'Zit je met je hoofd onderwater ofzo?' Ook niet echt top.....

Het Wifi probleem doet zich voornamelijk thuis voor: KPN ADSL / Xperia. Iemand die deze ervaring deelt of beter nog, wie heeft er een oplossing voor?
Factory reset of terugsturen. Maandagochtend modellen heeft elke fabrikant.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09
Dutchco schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:27:

Ik doe mijn telefoon 's nachts niet uit (waarom zou ik?), maar de keren dat ik 'm uit heb gedaan, heb ik daarna nooit problemen met wifi gehad. Ik heb trouwens een TP-Link wifi router staan. Model weet ik zo eventjes niet.

Ik gebruik deze telefoon ook zakelijk, dus bellen doe ik genoeg, maar ik heb nog nooit iemand gehoord over dat ik slecht verstaanbaar ben.

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Ik zou bijna gaan denken dat het serieus een probleem is waar alleen ik mee kamp. Ware het niet dat ik zojuist wel e.e.a. tegenkom over dit specifieke probleem na een Google zoektochtje..... Sommige Moto G's zouden hier last van hebben en niemand kan er nou écht de vinger opleggen wat de oorzaak is.

Overigens, het toestel in de flightmode zetten is een optie waarbij de Wifi verbinding nadien niet op hol slaat.

Het vervelende is dat ik mn toestel dus een tijd kwijt ben als ie retour moet naar de leverancier. Gelukkig is dat Coolblue en daar heb ik dan weer wel alle vertrouwen in. Misschien moet ik dat maar gewoon doen.... eens kijken wat het oplevert.

Gadgetfreak

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tja, alle tevreden mensen hoor je niet. Die gebruiken de telefoon gewoon elke dag, en zolang je niks wil Tweaken, hoef je ook geen topic op te zoeken.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09
GAIAjohan schreef op zondag 13 december 2015 @ 00:43:
Heb M besteld. Morgen binnen.
Hopelijk voldoet ie volledig, dat bv bluetooth aan niet tot enorme vertraging leidt en maps ook gewoon aan kan.
Ik heb bluetooth 24/7 aan voor m'n Moto 360. Merk er verder niks van :)
Dutchco schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:55:
Het vervelende is dat ik mn toestel dus een tijd kwijt ben als ie retour moet naar de leverancier. Gelukkig is dat Coolblue en daar heb ik dan weer wel alle vertrouwen in. Misschien moet ik dat maar gewoon doen.... eens kijken wat het oplevert.
Als ik zulke klachten zou hebben zou ik het ook doen ja.

[ Voor 38% gewijzigd door InZane op 17-12-2015 09:24 ]

• vandermark
Heb sinds twee dagen de laatste CM13 (android 6.0.1) op de Moto G3 staan en deze werkt al erg prima. Paar kleine bugs die voor mij geen probleem zijn. Goed dat ze zo snel al een CM13 hebben die goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Pompidom, volgens mij heb ik een record gebroken op vlak van screen-on time. Vandaag heeft het scherm 5u en 13min aangestaan (5% over), ik heb vandaag wel veel gebruik gemaakt van Wabbitemu (TI-83/TI-84 emulator) dus een real life scenario is het zeker niet :)

Ben ik trouwens de enige die meer verwachte ivm ROM development voor deze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
filenox schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:16:
Pompidom, volgens mij heb ik een record gebroken op vlak van screen-on time. Vandaag heeft het scherm 5u en 13min aangestaan (5% over), ik heb vandaag wel veel gebruik gemaakt van Wabbitemu (TI-83/TI-84 emulator) dus een real life scenario is het zeker niet :)

Ben ik trouwens de enige die meer verwachte ivm ROM development voor deze phone?
Met of zonder 3G/4G aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Met 4G :) Al was ik meestal wel verbonden via WiFi :)

[ Voor 12% gewijzigd door filenox op 19-12-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
vandermark schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:59:
Heb sinds twee dagen de laatste CM13 (android 6.0.1) op de Moto G3 staan en deze werkt al erg prima. Paar kleine bugs die voor mij geen probleem zijn. Goed dat ze zo snel al een CM13 hebben die goed werkt :)
Hoe (goed) werkt de vervanger van Moto Display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
kunnen schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:11:
[...]

Hoe (goed) werkt de vervanger van Moto Display?
Ambient display zit ook al in Android 5 :) Je kan het inschakelen via Weergaven -> Schermmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
En ik gebruik het niet, ook niet op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
vandermark schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:59:
Gerelateerd aan de post hierboven. Werkt de led van de moto G als notification led iN CM(13)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
filenox schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:43:
[...]

Gerelateerd aan de post hierboven. Werkt de led van de moto G als notification led iN CM(13)?
Dat werkt bij geen enkele rom, is fysiek niet mogelijk bij moto g 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
vandermark schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:19:
[...]

Dat werkt bij geen enkele rom, is fysiek niet mogelijk bij moto g 2015
Fysiek niet mogelijk lijkt me wat overdreven :)

YouTube: MOTO G 2015 HIDDEN LED!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Wel voor notificaties en dat is wat je vroeg :)

[ Voor 32% gewijzigd door vandermark op 19-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Als je een lampje kan laten branden via software is het toch niet fysiek onmogelijk om dit te doen voor notificaties? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Jawel, want het lampje branden op de MotoG2015 gaat niet via software maar enkel door de telefoon aan een lader te leggen. Deze FYSIEKE handeling zorgt voor brandende led (ook keurig ondersteund door CM12.1 en CM13 in die zin dat je ervoor kan kiezen om wel/niet de led te laten branden tijden het opladen van de telefoon).

Softwarematig hetzelfde bereiken is fysiek niet mogelijk: de hardware is er niet geschikt voor. Zie meerdere XDA topics die tot dezelfde conclusie komen.

Edit: http://forum.xda-develope...tion-led-moto-g3-t3256105
There is hidden white colored notification led in the upper speaker of the Moto G 2015. You can enable this feature just by installing an app from the play store. I have also attached the screenshots. However the usage of this led is limited, i.e you can only enable the light during charge states and not for notifications.
http://forum.xda-develope...ed-moto-g3-t3204600/page2
I had spent many hours examining LED notifications on osprey. Unfortunately, we are held back by a hardware difference beteen surnia/lux and osprey. All of the Motorola devices equipped with stml0xx sensor hub were originally equipped with a notification LED that could be controlled by both the sensor hub and the power management IC.

Earlier this year, Motorola decided to drop the LED notification feature and removed the capability from the kernel. This decision was made about a month after the design of the production surnia hardware was completed, and a month before production osprey hardware design was complete. As a result, the hardware for LED notifications controlled by the sensor hub was left in on surnia, but the relevant traces and resistors were removed on osprey. They probably did this to reduce complexity, and it may have saved them a tenth of a cent per device on resistors. They didn't remove the trace on lux, perhaps because it had gone out of mind by the time they were paying attention to production lux hardware, or perhaps because they realized that it was useless to do so, and would only limit the capabilities of the device.

The consequence of this is that the LED can only be controlled through the PMIC on osprey, while it can be controlled by the PMIC or sensor hub on surnia and lux. The sensor hub was designed to support LED notifications, and can run the LED arbitrarily. The PMIC is physically designed to only provide power to the LED driving circuit when a charger is plugged in.

Unfortunately, as a result of this hardware limitation, I don't think it will be possible to have LED notifications with the device unplugged on osprey.

[ Voor 91% gewijzigd door vandermark op 19-12-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Top uitleg, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
filenox schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:02:
[...]

Met 4G :) Al was ik meestal wel verbonden via WiFi :)
Dan is dat inderdaad een nette score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Hoe zit het bij jullie met de stagefright? Ik heb systeenversie 23.41.47
En ben nog steeds kwetsbaar volgens de stagefright detection app.

Welke systeemversie staat er bij jullie op?

[ Voor 56% gewijzigd door GoVegan op 22-12-2015 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

De Moto G heeft geen led voor notificatie, of bedoel je de flitser?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

Die LED heeft de Moto E 2nd ook, die brandt naar mij weten alleen als je de telefoon laadt en deze uit is of zo.

Het is dan ook onmogelijk om deze als notificatie led te gebruiken.
GoVegan schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 06:40:
Hoe zit het bij jullie met de stagefright? Ik heb systeenversie 23.41.47
En ben nog steeds kwetsbaar volgens de stagefright detection app.

Welke systeemversie staat er bij jullie op?
Na die update is stagefright niet opgelost, slechts deels (in mijn geval had ik 1 v/d 8 lekken gedicht voor en 4 v/d 8 lekken na de update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oxellaar schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:38:
[...]

De Moto G heeft geen led voor notificatie, of bedoel je de flitser?
Lees even verder dan die post :) De Moto G 2015 heeft een LED vooraan maar die kan enkel aangaan als het apparaat wordt opgeladen. Deze LED gebruiken voor notificaties is niet mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
filenox schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:17:
[...]

Lees even verder dan die post :) De Moto G 2015 heeft een LED vooraan maar die kan enkel aangaan als het apparaat wordt opgeladen. Deze LED gebruiken voor notificaties is niet mogelijk. :)
Ja idd, iets verder moeten kijken... :X

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
en om deze led te laten branden tijdens het laden, moet je eerst je toestel rooten zeker?
Ik heb sinds vorige week vrijdag ook de Motorola Moto G 2015 - 16GB.
Bij Bol gekocht, tevens heb ik ook een Otterbox commuter case besteld bij GsmPunt.
Wat ik jammer vind, is dat er geen oortjes bijzitten.

Ik kom trouwens van een oude Iphone 4, wat een verschil (in de positieve zin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
kiekeboeboe schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:54:
en om deze led te laten branden tijdens het laden, moet je eerst je toestel rooten zeker?
Ik heb sinds vorige week vrijdag ook de Motorola Moto G 2015 - 16GB.
Bij Bol gekocht, tevens heb ik ook een Otterbox commuter case besteld bij GsmPunt.
Wat ik jammer vind, is dat er geen oortjes bijzitten.

Ik kom trouwens van een oude Iphone 4, wat een verschil (in de positieve zin).
Voor dat geld wil je geen oortjes, het zou de telefoon waarschijnlijk onnodig duurder maken en de kwaliteit van oortjes zou waarschijnlijk flut zijn.

Je hoeft niet te rooten om die LED te gebruiken tijdens laden, dat doet deze wanneer nodig vanzelf.

Echter waarom zou je überhaupt dat willen? Het slaat nergens op eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
inderdaad, je hebt gelijk, trouwens, MM 6.0 zou er wel eens snel kunnen komen nu:
https://motorola-global-p...xODE2L3NpZC92QTF2SkJFbQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kiekeboeboe schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:15:
inderdaad, je hebt gelijk, trouwens, MM 6.0 zou er wel eens snel kunnen komen nu:
https://motorola-global-p...xODE2L3NpZC92QTF2SkJFbQ==
WHAHAHAHAHA!!!!

Geloof daar maar NIET in, sorry maar Motorola maakte precies hetzelfde bekend voor de Moto E 2nd in MEI DIT JAAR.(en nog paar andere toestellen).

Mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december, we zijn al 7 MAANDEN verder en 5.1 is hier nog niet uit op de Moto E 2nd en alleen op handjevol Moto toestellen (en Moto G 3rd, maar die kwam uit met 5.1).

Niet geloven, straks zeggen ze "we slaan 6.0 over en gaan over op 6.1" en ga zo door.

Toch koop ik de Moto G 3rd aangezien het een prima telefoon is (updatebeleid is k*t omdat Lenovo alleen naar centjes kijkt), maar deze keer gaat er direct een ROM erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Mizgala28 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:59:
[...]

Voor dat geld wil je geen oortjes, het zou de telefoon waarschijnlijk onnodig duurder maken en de kwaliteit van oortjes zou waarschijnlijk flut zijn.

Je hoeft niet te rooten om die LED te gebruiken tijdens laden, dat doet deze wanneer nodig vanzelf.

Echter waarom zou je überhaupt dat willen? Het slaat nergens op eigenlijk.
Bij mij zaten er wel oortjes bij en inderdaad de kwaliteit is redelijk laag :P Over die LED heb je het trouwens mis, standaard gaat die niet aan, die is (naar mijn weten) alleen in te schakelen met een custom ROM zoals CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
filenox schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:30:
[...]

Bij mij zaten er wel oortjes bij en inderdaad de kwaliteit is redelijk laag :P Over die LED heb je het trouwens mis, standaard gaat die niet aan, die is (naar mijn weten) alleen in te schakelen met een custom ROM zoals CM.
Ow? Bij een kennis gaat de LED gewoon aan als zijn telefoon uit is en volledig opgeladen (Moto G 3rd).

Hetzelfde bij mij (Moto E 2nd).

Maar alleen als de telefoon uit is en volledig opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filenox
Mizgala28 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:28:
[...]

WHAHAHAHAHA!!!!

Geloof daar maar NIET in, sorry maar Motorola maakte precies hetzelfde bekend voor de Moto E 2nd in MEI DIT JAAR.(en nog paar andere toestellen).

Mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december, we zijn al 7 MAANDEN verder en 5.1 is hier nog niet uit op de Moto E 2nd en alleen op handjevol Moto toestellen (en Moto G 3rd, maar die kwam uit met 5.1).

Niet geloven, straks zeggen ze "we slaan 6.0 over en gaan over op 6.1" en ga zo door.

Toch koop ik de Moto G 3rd aangezien het een prima telefoon is (updatebeleid is k*t omdat Lenovo alleen naar centjes kijkt), maar deze keer gaat er direct een ROM erop.
Mwa, ik snap niet waarom je zo moet lachen :9 Het bericht op de pagina ziet er redelijk officieel uit en er zijn ook al SOAK testen aan het rondgaan, de release zal niet meer lang duren.
Mizgala28 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:31:
Maar alleen als de telefoon uit is en volledig opgeladen.
Oh, daar kan je gelijk hebben, dat heb ik nog niet getest :)

[ Voor 10% gewijzigd door filenox op 22-12-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
filenox schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:32:
[...]

Mwa, ik snap niet waarom je zo moet lachen :9 Het bericht op de pagina ziet er redelijk officieel uit en er zijn ook al SOAK testen aan het rondgaan, de release zal niet meer lang duren.
Omdat Motorola dit vaker heeft gedaan dit jaar, ik zeg niet dat dit niet officieel is, maar hetzelfde bericht staat over de Moto E 2nd en Android 5.1 ook al sinds mei op hun site, er zijn niet eens soak tests van 5.1 op de Moto E 2nd in EU, alleen VS en Brazilië.

Ik lach omdat diegene meteen zegt dat het dan "niet lang zal duren" voordat Moto G 3rd 6.0 krijgt, dat dacht iedereen ook in mei over de moto e 2nd in EU.

https://motorola-global-p...answer_detail/a_id/105252

Overigens beweert Motorola nu dat ze 5.1 overslaan in EU voor de Moto E 2nd en direct updaten naar 6.0, ook dat grapje hebben ze eerder geflikt met 5.0 die ze op sommige toestellen oversloegen om direct naar 5.1 te updaten om achteraf na (in sommige gevallen) een soak test alsnog in sommige gevallen en 5.0 EN 5.1 te cancelen of heel beperkt uitbrengen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mizgala28 op 22-12-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
ik dacht dat er wel al soak tests waren van 6.0 in Europa voor de Moto G 3d gen. Maar ik kan het ook mis hebben, vind het zo niet terug in één twee drie ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filenox
Ik heb me in ieder geval zonet ingeschreven voor zo'n soak test te ontvangen (als ik geluk heb). Bij een melding hou ik jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kiekeboeboe schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:41:
ik dacht dat er wel al soak tests waren van 6.0 in Europa voor de Moto G 3d gen. Maar ik kan het ook mis hebben, vind het zo niet terug in één twee drie ...
Dat geeft niet, maar als ik even bekijk welke beloftes Motorola sinds de overname heeft gemaakt en welke achteraf aangepast of niet uitgevoerd zijn, hoop ik dat mensen na 7 maanden na dat bericht uit je link, misschien wel eens 6.0 op hun Moto G 3rd krijgen.

En anders, anders zal Motorola vast wel met een smoes komen "wij slaan 6.0 over en gaan direct over op 6.1".

Ik vind Moto toestellen nette telefoons, maar zonder een ROM erop is het niet meer wat het was onder Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
ik moet zeggen dat ik deze moto met 5.1.1 wel goed vind hoor, ik zit echt niet hopeloos te wachten op 6.0 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kiekeboeboe schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:13:
ik moet zeggen dat ik deze moto met 5.1.1 wel goed vind hoor, ik zit echt niet hopeloos te wachten op 6.0 ...
Dat is ook het punt is, zelf ben ik van mening dat 5.1 stabieler is dan 6.0 (maar goed 5.0 was ook crap).

Het gaat hier nu wel om alweer een belofte, de vraag is of deze waargemaakt wordt.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste