Hier vandaag ook de patch aangeboden gekregen vandaag.
Hier de update ook geïnstalleerd, iets meer dan 11 MB.
I intend to live forever. So far, so good.
Deze update ging wel snel vond ik. Hij stond er bij mij binnen 4 min op.
Hoop dat versie 7 ook nog uitkomt.
Hoop dat versie 7 ook nog uitkomt.
Wat ik begrepen heb komt de 7 niet naar de G3
De G4 van mijn vriendin kreeg gisteravond de Android 7 versie aangeboden.
De G4 van mijn vriendin kreeg gisteravond de Android 7 versie aangeboden.
Progman had de update op 3 maart, ik zonet:
Vandaag een melding gekregen van de Android-beveiligingspatch januari 2017. Gelijk maar geinstalleerd. Systeem versie 24.216.12
Vandaag een melding gekregen van de Android-beveiligingspatch januari 2017. Gelijk maar geinstalleerd. Systeem versie 24.216.12
hoe is de batterijduur?Bluefall schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:52:
Inmiddels ben ik overgeschakeld naar LineageOs 14.1 voor mijn Moto G.
Werkt supervlot!
denk dat het niet meer mogelijk is om de schudden om de camera te starten?
Met gemiddeld verbruik kom ik ruimschoots de dag door >30% resterend.
Schudden is bij mij de zaklamp aanzetten 2x aan-uitknop is camera.
Zelf heb ik nog niet gekeken of dit te customizen valt...
Schudden is bij mij de zaklamp aanzetten 2x aan-uitknop is camera.
Zelf heb ik nog niet gekeken of dit te customizen valt...
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb de Motorola Moto G4 Play in mijn bezet. Als ik deze telefoon wil koppelen met mijn carkit (standaard VW carkit), maakt hij gewoon een verbinding. Echter kan hij niet bellen via de carkit, dan pakt hij hem niet (we media en contactpersonen). Als ik dan bij bluetooth kijk zie ik dat er geen vinkje staat bij "telefoonaudio" (wel bij "media audio" en "contacten delen"). Als ik hier een vinkje bij wil zetten dan pakt hij hem niet (het vinkje blijft niet staan). Is een van jullie bekend met dit probleem of weten jullie een oplossing?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
Jannoz
Ik heb de Motorola Moto G4 Play in mijn bezet. Als ik deze telefoon wil koppelen met mijn carkit (standaard VW carkit), maakt hij gewoon een verbinding. Echter kan hij niet bellen via de carkit, dan pakt hij hem niet (we media en contactpersonen). Als ik dan bij bluetooth kijk zie ik dat er geen vinkje staat bij "telefoonaudio" (wel bij "media audio" en "contacten delen"). Als ik hier een vinkje bij wil zetten dan pakt hij hem niet (het vinkje blijft niet staan). Is een van jullie bekend met dit probleem of weten jullie een oplossing?
Groetjes,
Jannoz
Vind de Moto G geen goed toestel. Het touchscreen werkt gewoon niet lekker. Als ik wil scrollen dan denkt het dat ik iets wil selecteren/aanklikken. Is erg irritant.
Ik zou de vraag hier stellen, dit topic gaat over de derde generatie en jij hebt een vierde generatie.Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:02:
Hallo allemaal,
Groetjes,
Jannoz
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
ik wilde ook Nougat en draai dus ook LineageOS 14.1
Schudden werkt nog altijd voor licht en camera.
Batterij duur is zelfde als onder marshmallow.
Schudden werkt nog altijd voor licht en camera.
Batterij duur is zelfde als onder marshmallow.
GoVegan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:27:
[...]
hoe is de batterijduur?
denk dat het niet meer mogelijk is om de schudden om de camera te starten?
Na wat lopen uitzoeken, heb ik de bootloader unlocked, TWRP erop, en AospExtended rom erop. Allemaal geweldig, tijd mee bezig geweest, werkt in die rom SD card als Intern geheugen plaatsen niet.... Doet niks en ziet daarna de SD kaart als beschadigd... (meerdere perfect werkende SD kaarten geprobeerd) Iemand nog tip, ik merk dat ik eigenlijk niet helemaal overnieuw wil installeren, maar 8Gb intern is echt veel te weinig.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
toch wel vreemd dat er zelf op XDA niemand het antwoord weet
[ Voor 176% gewijzigd door kiekeboeboe op 11-05-2017 06:39 ]
Mijn Motorola G3 "onthoud"de namen bij de ingevoerde telefoonnummer niet meer.
Bij alles van voor een bepaalde tijd staat met de namen erbij in het telefoonboek, maar sinds enige tijd merk ik dat bij nieuw ingevoerde gegevens na uit- en weer inschakelen van de telefoon de namen/nummers zijn verdwenen.
Dat is moeilijk zoeken want dan staat het nummer alleen nog in de historie. Iemand een idee? Telefoon, met de laatste security update, geheugenkaartje werkt als geheugenuitbreiding.
Bij alles van voor een bepaalde tijd staat met de namen erbij in het telefoonboek, maar sinds enige tijd merk ik dat bij nieuw ingevoerde gegevens na uit- en weer inschakelen van de telefoon de namen/nummers zijn verdwenen.
Dat is moeilijk zoeken want dan staat het nummer alleen nog in de historie. Iemand een idee? Telefoon, met de laatste security update, geheugenkaartje werkt als geheugenuitbreiding.
Heb je Google account gekoppeld ermee en synct deze?DeSluis schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:03:
Mijn Motorola G3 "onthoud"de namen bij de ingevoerde telefoonnummer niet meer.
Ja.Cave_Boy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:05:
[...]
Heb je Google account gekoppeld ermee en synct deze?
Lijkt erop dat het gedeelte van telefoonnummer en naam herkenning niet werkt. Hoe je die aan kan krijgen geen idee.
Herstart heb je (vermoed ik al gedaan.
Als je alles keurig gesynced hebt kun je misschien een fabriek reset proberen. Na de reset weer de contacten etc syncen.
Herstart heb je (vermoed ik al gedaan.
Als je alles keurig gesynced hebt kun je misschien een fabriek reset proberen. Na de reset weer de contacten etc syncen.
Na LineageOS en alle janboel gedraait te hebben ben ik terug naar de stock firmware. Via XDA kwam ik erachter dat Motorola zelfs security updates heeft uitgebracht, tot januari 2017.
Na wat rondgesnuffeld te hebben op de site van Motorola lijkt het zelfs dat de security updates van april 2017 eraan komen. Iemand al ontvangen?
https://motorola-global-e...117930/p/30%2C6720%2C9390
Na wat rondgesnuffeld te hebben op de site van Motorola lijkt het zelfs dat de security updates van april 2017 eraan komen. Iemand al ontvangen?
Hier gaat toch ook iets mis met het intern geheugen.
Als het goed is zou android 6.0 de SD Kaart als intern geheugen moeten kunnen gebruiken.
Echter; dit loopt nog steeds constant vol.
Kan dit komen doordat het microsd kaartje te traag is?
Heb je anno 2017 echt 32 gig nodig om geen gezeur te hebben over geheugen?
Als het goed is zou android 6.0 de SD Kaart als intern geheugen moeten kunnen gebruiken.
Echter; dit loopt nog steeds constant vol.
Kan dit komen doordat het microsd kaartje te traag is?
Heb je anno 2017 echt 32 gig nodig om geen gezeur te hebben over geheugen?
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2017 15:36 ]
Je moet dit echter wel zelf aanzetten en het gaat niet automatisch. Heb je de kaart geïnstalleerd als adoptable?MikeyMan schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:35:
Yup! Vroeg ie meteen bij het insteken van het kaartje.rens-br schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:37:
[...]
Je moet dit echter wel zelf aanzetten en het gaat niet automatisch. Heb je de kaart geïnstalleerd als adoptable?
Ben nu een C10 kaartje aan het proberen, wellicht dat dat iets oplost.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2017 16:57 ]
Het lijkt erop dat het snellere kaartje wel resultaat sorteert. Ik heb nu ineens 4gb over, die ik hiervoor niet had. Wel vreemd overigens dat ik met het verwijderen van de oude geheugenkaart wel apps mis. blijkbaar werd er toch wel iets overgezet.
Kan niet vinden waar je de pincode bij aanzetten weer uitzet. (niet die vd simkaart).
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Ja, uiteindelijk daar gevonden, onder schermvergrendeling.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 15:18:
@hjs Settings - Security?
Bij mij komt nu een update binnen, dat zal deze wel zijn.Johannes99 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:03:
Na LineageOS en alle janboel gedraait te hebben ben ik terug naar de stock firmware. Via XDA kwam ik erachter dat Motorola zelfs security updates heeft uitgebracht, tot januari 2017.
Ik heb de update inmiddels ook ontvangen. Had het niet verwacht aangezien Lenovo Android 7 voor dit toestel oversloeg. Aan de andere kant is het inmiddels al juli 
Wat me is opgevallen, is dat de Google zoekbalk uit het multitasking-menu is verdwenen. Dat is wat mij betreft een welkome verandering, aangezien het menu nu meer recente apps weergeeft.
Wat me is opgevallen, is dat de Google zoekbalk uit het multitasking-menu is verdwenen. Dat is wat mij betreft een welkome verandering, aangezien het menu nu meer recente apps weergeeft.
Hoi,
Ik heb sinds kort een raar probleem.
Als ik het settings menu open en 1 keer een beetje scroll. Dan blijft hij beneden in het menu hangen en kan ik niet meer omhoog scrollen.
Tot nu toe alleen problemen gemerkt bij settings, verder nergens.
Iemand een oplossing?
Ik heb sinds kort een raar probleem.
Als ik het settings menu open en 1 keer een beetje scroll. Dan blijft hij beneden in het menu hangen en kan ik niet meer omhoog scrollen.
Tot nu toe alleen problemen gemerkt bij settings, verder nergens.
Iemand een oplossing?
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Oplossing gevonden... App Cach Cleaner verwijderen.
Zie ook hier:
https://forums.androidcen...ug-issue-cant-scroll.html
Zie ook hier:
https://forums.androidcen...ug-issue-cant-scroll.html
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Mijn vriendin heeft sinds de laatste update serieuze problemen met de Moto G 2015 (1GB/8GB). Van de ene moment op de andere werd haar SD-kaart niet meer gezien, deze was ingesteld als adoptable storage omdat het intern geheugen anders volliep. De eerste keer gebeurde het vrijwel onmiddellijk na het installeren van de laatste update een paar maand terug. Heb vanalles geprobeerd en ondanks dat mijn Windows pc de SD-kaart nog ziet in de adapter en aangeeft dat deze 'healthy' is, kon ik er niets meer mee aanvangen. Formatteren lukte niet en zelfs een clean met diskpart resulteerde in niets. Na een factory reset van haar phone geprobeerd om de SD-kaart opnieuw in te stellen als adoptable storage, maar dit liep telkens vast op 30%.
Ik ging er dus vanuit dat de SD-kaart defect was dus uiteindelijk een nieuwe besteld (Samsung EVO+ 64GB). Deze opnieuw ingesteld als adoptable storage en dat ging tot gisteren goed, maar nu doet zich weer hetzelfde probleem voor.
Iemand advies en nog mensen dit voorgehad? Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem sinds de laatste update. Het toestel afsluiten, de SD-kaart verwijderen, terugplaatsen en dan weer opstarten zoals bij sommige mensen werkt, helpt bij haar toestel jammer genoeg niet
.
Ik ging er dus vanuit dat de SD-kaart defect was dus uiteindelijk een nieuwe besteld (Samsung EVO+ 64GB). Deze opnieuw ingesteld als adoptable storage en dat ging tot gisteren goed, maar nu doet zich weer hetzelfde probleem voor.
Iemand advies en nog mensen dit voorgehad? Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem sinds de laatste update. Het toestel afsluiten, de SD-kaart verwijderen, terugplaatsen en dan weer opstarten zoals bij sommige mensen werkt, helpt bij haar toestel jammer genoeg niet
[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 28-09-2017 15:20 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Hier mensen met ervaring van LineageOS op hun Moto G 2015 (3rd gen)?
Ik dacht dat de mijne een beetje end of life begon te raken (traagheid en accu), maar door flink wat Google en Moto apps en services te deinstalleren / disablen is hij ineens weer helemaal crisp zelfs met de originele firmware
(2GB RAM model)
Ik dacht dat de mijne een beetje end of life begon te raken (traagheid en accu), maar door flink wat Google en Moto apps en services te deinstalleren / disablen is hij ineens weer helemaal crisp zelfs met de originele firmware

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 11-02-2018 14:01 ]
De oude G van mijn vrouw is voorzien van LineageOS en doet nu dienst als daily telefoon voor haar vriendin. Ik hoor alleen maar dat die telefoon super werkt en dat er geen problemen mee zijn.Rukapul schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:28:
Hier mensen met ervaring van LineageOS op hun Moto G 2015 (3rd gen)?
Ik dacht dat de mijne een beetje end of life begon te raken (traagheid en accu), maar door flink wat Google en Moto apps en services te deinstalleren / disablen is hij ineens weer helemaal crisp(2GB RAM model)
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Sinds enige weken heb ik de LineageOS in de Moto G3 2015 zitten, bijna elke week is er een nieuwe update beschikbaar via ota. Ik heb geen spijt van de overstap naar LineageOS (Android 7.1.2) Alleen jammer dat het allemaal zo moet en dat Motorola deze versie niet aanbied voor onze telefoon. Gisteren ook even een Android 8.1 Rom uitgeprobeerd en die werkte ook goed, wel weer terug gegaan naar LineageOS i.v.m. de Tankey app die niet werkte op de 8.1 Rom.
Zelfde ervaring hier. "Official" LineageOS d'r opgezet. Werkt prima. Vermoed overigens ook dat dit het laatste jaar wordt van mijn G3-tje, de accu begint minder te worden. By far de beste telefoon die ik ooit heb gehad.
Ik heb ondertussen ook Lineage OS (14.1-20180223-NIGHTLY-osprey) op mn Moto G 2015 gezet, de interface van 'android' draait super vloeiend!
Enige wat me opvalt is dat bij veel apps het een stuk trager gaat dan voorheen bij de stock rom. Zo doet mijn ABN app er ongeveer 11 seconde over voordat hij uberhaupt een logo toont dat hij iets inlaadt, en uiteindelijk is de app na 23 seconde 'doorgestart' dat hij een inlogscherm ziet.
Marktplaats app loopt na 30 seconde vast, en zo zijn er nog een aantal apps die aanzienlijk trager starten dan voorheen. Andere mensen die eenzelfde soort ervaring hebben?
Enige wat me opvalt is dat bij veel apps het een stuk trager gaat dan voorheen bij de stock rom. Zo doet mijn ABN app er ongeveer 11 seconde over voordat hij uberhaupt een logo toont dat hij iets inlaadt, en uiteindelijk is de app na 23 seconde 'doorgestart' dat hij een inlogscherm ziet.
Marktplaats app loopt na 30 seconde vast, en zo zijn er nog een aantal apps die aanzienlijk trager starten dan voorheen. Andere mensen die eenzelfde soort ervaring hebben?
@Cheaps Nee, dat herken ik eigenlijk niet. Heb je een 1GB variant ?
Ik heb de 2GB variant, ik snap het ook niet. Ik dacht dat ik wellicht per ongelijk met de Gapps installatie mijn telefoon per ongelijk een keer had gereboot voordat ik die installeerde via TRWP, maar ik heb zojuist een nieuwe schone installatie gedaan en heb helaas nog steeds dezelfde ervaring met diverse apps (PDF-readers, ABN app, simpele afvinklijstjes apps, de meeste werken niet bepaald vlekkeloos meer...
Verwijderd
Bij mij werkt Lineage OS prima op de Moto G3 alleen een irritante 1 april grap dit jaar.Cheaps schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:06:
Ik heb de 2GB variant, ik snap het ook niet. Ik dacht dat ik wellicht per ongelijk met de Gapps installatie mijn telefoon per ongelijk een keer had gereboot voordat ik die installeerde via TRWP, maar ik heb zojuist een nieuwe schone installatie gedaan en heb helaas nog steeds dezelfde ervaring met diverse apps (PDF-readers, ABN app, simpele afvinklijstjes apps, de meeste werken niet bepaald vlekkeloos meer...
Misschien moet je effe wachten op de volgende op Oreo gebaseerde Lineage OS.
hoi, het scherm van mijn G3 is gebarsten. Heb een nieuw scherm besteld bij brapa.com (grote fout: eerst sturen ze het verkeerde scherm op, mag ikop mijn kosten terugsturen en dan sturen ze een scherm maar met de verkeerde plakstrook. nu zeggen ze dat ze niet de juiste plakstrook hebben).
Weten jullie welke dubbelzijdige tape nodig is om het scherm vast te plakken?
Weten jullie welke dubbelzijdige tape nodig is om het scherm vast te plakken?
Mijn moeder gebruikt sinds +- 2 jaar de 8 GB variant. Opzich gaat het prima, maar er is één ding wat echt vervelend is. De opslag... Ze heeft niet zoveel apps er op. Uit mijn hoofd alleen Whatsapp, teletekst en buienradar. Ze heeft nauwelijks foto's en video's maar toch raakt de opslag iedere keer vol. Dan krijg je in de playstore meldingen dat er ruimte vrijgemaakt moet worden. Ik schoon dan iedere keer het cache op wat tijdelijk helpt..
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel ruimte win je als je een custom rom er op zet? Scheelt dit aanzienlijk? Of hebben we het dan over een paar 100 mb? p.s. een geheugenkaartje er in zetten heeft weinig zin, ze heeft amper fotoś en video's op de telefoon. Ik weet dat je het geheugen kaartje ook kan inzetten als gedeeld intern geheugen, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel ruimte win je als je een custom rom er op zet? Scheelt dit aanzienlijk? Of hebben we het dan over een paar 100 mb? p.s. een geheugenkaartje er in zetten heeft weinig zin, ze heeft amper fotoś en video's op de telefoon. Ik weet dat je het geheugen kaartje ook kan inzetten als gedeeld intern geheugen, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.
Je kan best wat winnen! Ik heb zelf een Moto E2 met ook 8GB. Gedeeld intern geheugen is inderdaad niks.dennis_rsb schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:01:
Mijn moeder gebruikt sinds +- 2 jaar de 8 GB variant. Opzich gaat het prima, maar er is één ding wat echt vervelend is. De opslag... Ze heeft niet zoveel apps er op. Uit mijn hoofd alleen Whatsapp, teletekst en buienradar. Ze heeft nauwelijks foto's en video's maar toch raakt de opslag iedere keer vol. Dan krijg je in de playstore meldingen dat er ruimte vrijgemaakt moet worden. Ik schoon dan iedere keer het cache op wat tijdelijk helpt..
Misschien kun je eerst proberen om zo veel mogelijk van de Google Apps uit te zetten en de updates ervan te verwijderen, die vreten op den duur erg veel geheugen.
Wil je toch custom gaan: Ik draai zelf Lineage 14.1 (7.1.2 Nougat) en heb daarbij het kleinste Gapps-pakket geïnstalleerd (Pico) omdat ik ook niet alle Google-meuk hoef te hebben.
Ik zit nu op 3,26GB van de 8GB in gebruik. Ik heb alleen Whatsapp, Gmail en de ING app bovenop de standaard apps en browser (niet Chrome). Je kan dan wel ongeveer inschatten wat je moeder zou gebruiken.
Daarnaast krijg ik iedere week updates, en iedere maand de nieuwste security-patch. Ding draait nog als een tierelier met prima accuduur. Niet gek voor een budgetfoon van 3,5 jaar oud
@Frans74 Thanks voor je reactie! Welke Google apps kan ik veilig uitzetten? Dus in de zin dat Android opzich en de playstore goed blijven werken? Als je zet ze uitzet, en de updates ervan verwijderd, dan komen die toch iedere keer weer terug automatisch? (dacht ik?)
Klinkt goed dan bij jou! Tja haar telefoon heeft meestal 1 gb vrij ongeveer. Maarja iedere keer na wat app updates krijg je weer hetzelfde gezeik, of als ze wat apps gebruikt, dat ik dan de cache moet opschonen. Belangrijk is wel dat als ik een custom rom pak dat hij stabiel werkt en alles werkt, als hij wat ouder is maakt niet uit. Deze Moto G draait op 6.0.1. nog en die opslag is vanaf het begin al een gekloot geweest. Achteraf beter voor de 16 GB variant kunnen gaan.
Klinkt goed dan bij jou! Tja haar telefoon heeft meestal 1 gb vrij ongeveer. Maarja iedere keer na wat app updates krijg je weer hetzelfde gezeik, of als ze wat apps gebruikt, dat ik dan de cache moet opschonen. Belangrijk is wel dat als ik een custom rom pak dat hij stabiel werkt en alles werkt, als hij wat ouder is maakt niet uit. Deze Moto G draait op 6.0.1. nog en die opslag is vanaf het begin al een gekloot geweest. Achteraf beter voor de 16 GB variant kunnen gaan.
Bij de instellingen van de Play Store kun je automatische app updates uitschakelen. Als je vervolgens via Instellingen (menu, geen Play Store) apps als Chrome en Play Films gaat uitschakelen, worden de geïnstalleerde updates verwijderd, en lijkt het alsof de app niet meer op je telefoon staat. Die app wordt dat ook niet meer geupdated, ook niet automatisch.dennis_rsb schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:47:
@Frans74 Thanks voor je reactie! Welke Google apps kan ik veilig uitzetten? Dus in de zin dat Android opzich en de playstore goed blijven werken? Als je zet ze uitzet, en de updates ervan verwijderd, dan komen die toch iedere keer weer terug automatisch? (dacht ik?)
thanks klinkt helder! Heb vanavond even zaken uitgeschakeld zoals Maps, Agenda, aanvullende toetsenborden etc. Eeb deel kwam terug waaronder Google Maps. Desalniettemin heb ik nu toch zo'n halve gb gewonnen. Ik kijk het even aan, mocht het nodig zijn zet ik idd de auto updates uit en kan ik op die manier wat meer apps uitschakelen zonder dat ze terug komen. En dan doe ik bv. 1 x per week even op haar mobiel kijken of er updates zijn.Stefan22 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:57:
[...]
Bij de instellingen van de Play Store kun je automatische app updates uitschakelen. Als je vervolgens via Instellingen (menu, geen Play Store) apps als Chrome en Play Films gaat uitschakelen, worden de geïnstalleerde updates verwijderd, en lijkt het alsof de app niet meer op je telefoon staat. Die app wordt dat ook niet meer geupdated, ook niet automatisch.
@Cheaps @Fuzz10 @pribo @MegaTronics
Even een vraag aan jullie. Mijn moeder heeft ook deze telefoon (de 2/16GB versie), maar heeft altijd al last van dat het scherm soms lagt en de andere keer bij scrollen juist opeens naar een andere pagina gaat. Ook met typen gaat dat zo. Dit heb ik zelf ook ervaren en is heel irritant.
Ik wil graag van jullie weten of één van jullie dit zelf ook hebben ervaren bij Moto's eigen ROM? En zo ja, is dit dan gefixt bij een custom ROM zoals Lineage 14/15/16?
Ik kan hem immers flashen, maar als dit probleem niet wordt verholpen heeft het geen zin en kopen we een andere. Ben benieuwd.
Even een vraag aan jullie. Mijn moeder heeft ook deze telefoon (de 2/16GB versie), maar heeft altijd al last van dat het scherm soms lagt en de andere keer bij scrollen juist opeens naar een andere pagina gaat. Ook met typen gaat dat zo. Dit heb ik zelf ook ervaren en is heel irritant.
Ik wil graag van jullie weten of één van jullie dit zelf ook hebben ervaren bij Moto's eigen ROM? En zo ja, is dit dan gefixt bij een custom ROM zoals Lineage 14/15/16?
Ik kan hem immers flashen, maar als dit probleem niet wordt verholpen heeft het geen zin en kopen we een andere. Ben benieuwd.
@marcel87 Komt me niet bekend voor, is het niet zo dat ie' gewoon traag is geworden? Heb zelf de telefoon niet meer in gebruik tegenwoordig, maar ik vond 'm enorm opknappen van de Lineage Rom.
@Fuzz10 Thnx voor even reageren, ondanks dat je hem dan niet meer gebruikt. Top!
Nee de overgevoeligheid van het scherm is al vanaf het begin. Mn moeder dacht altijd dat het aan haar lag, tot ik zei dat o.a. in dit topic hier ook al in 2016 vergelijkbare ervaringen over zijn geschreven. En ik ging testen waar het bij mij ook geregeld misging.
Maar goed. Zo te horen valt dan Lineage (of vergelijkbaar) nog een kans te geven. Hopelijk fixt die het dan toch en is ze weer wat bij qua versie.
Gaat nog even duren voordat ik er aan toe kom, maar mss volgt er dan nog een update met de ervaringen.
Nee de overgevoeligheid van het scherm is al vanaf het begin. Mn moeder dacht altijd dat het aan haar lag, tot ik zei dat o.a. in dit topic hier ook al in 2016 vergelijkbare ervaringen over zijn geschreven. En ik ging testen waar het bij mij ook geregeld misging.
Maar goed. Zo te horen valt dan Lineage (of vergelijkbaar) nog een kans te geven. Hopelijk fixt die het dan toch en is ze weer wat bij qua versie.
Gaat nog even duren voordat ik er aan toe kom, maar mss volgt er dan nog een update met de ervaringen.
Het ging toch sneller dan gedacht. Afgelopen week heb ik LineageOS 15.1 (Oreo) erop gezet (deze). Wel wat moeilijkheden gehad mbt flashen vanuit TWRP mbt datapartitie verkeerde format en een lock-wall na "succesvolle" flash, maar uiteindelijk allemaal opgelost mbv try-and-error. Nog ff een nieuwe bootlogo uitgezocht en geflashed, want die was bij unlocken lelijk geworden met alleen die waarschuwingstekst.
Resultaat: telefoon voelt weer snel aan, batterijduur is prima gebleven en belangrijkste: niet meer die lag tijdens typen! Eveneens laatste beveiligingspatch datum weer 1,5jr vooruit naar eind 2018. Even kijken of LineageOS zelf nog een officiële 15.1 uitbrengt, ergens in topic werd dit gesuggereerd. Dan gaan we daar naar toe.
Kortom: wel een aanrader om even flashen te proberen als je problemen ervaart of als je weer bij wilt zijn.
Resultaat: telefoon voelt weer snel aan, batterijduur is prima gebleven en belangrijkste: niet meer die lag tijdens typen! Eveneens laatste beveiligingspatch datum weer 1,5jr vooruit naar eind 2018. Even kijken of LineageOS zelf nog een officiële 15.1 uitbrengt, ergens in topic werd dit gesuggereerd. Dan gaan we daar naar toe.
Kortom: wel een aanrader om even flashen te proberen als je problemen ervaart of als je weer bij wilt zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 03-02-2019 21:18 ]
Heb sinds deze ochtend een G3 gehaald voor mijn dochter. Heb er nog niet echt naar kunnen kijken, maar kan je aan de doos ook zien of het de 1GB RAM werkgeheugen of de 2GB betreft? Hoeveelheid opslaggeheugen (16GB ROM) staat er wel op..
Rotterdam
Op de doos zal de productcode wel staan beginnend met XGS88 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:39:
Heb sinds deze ochtend een G3 gehaald voor mijn dochter. Heb er nog niet echt naar kunnen kijken, maar kan je aan de doos ook zien of het de 1GB RAM werkgeheugen of de 2GB betreft? Hoeveelheid opslaggeheugen (16GB ROM) staat er wel op..
Maar doe jezelf en je dochter een lol en haal de G6 voor 99 euro.
Veel meer telefoon en nog Android 9.
https://nl.pepper.com/aan...im-at-lenovo-store-106379
(nog actief)
Heb je echt een Moto G gehaald uit 2015, nieuw?GS88 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:39:
Heb sinds deze ochtend een G3 gehaald voor mijn dochter.
Nee, 2e hands (wel ontzettend weinig gebruikssporen, was een reservetoestel van d'r).. maar de vrouw waar ik het toestel van kocht wist dus niet hoeveel RAM, anders kijk ik vanavond wel even.rens-br schreef op maandag 24 juni 2019 @ 13:06: [...] nieuw?
@sambalbaj bedankt voor de link en het meedenken! Ik heb deze telefoon echter al gehaald, en voor een 1e telefoon zal dit denk ik wel goed genoeg zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door GS88 op 24-06-2019 13:52 ]
Rotterdam
Mijn vrouw maakte nog steeds gebruik van de Moto G3. Ze is een lichte gebruiker, weinig behoefte aan een grote massa apps. Het toestel volstond voor haar nog steeds prima.
Recentelijk ontstond het probleem dat er geen update van Whatsapp kon verwerkt omdat Google Play services niet meer werden ondersteund. Via een apk opgelost maar ze heeft nu toch wel de overstap gemaakt naar een nieuwer toestel, waardoor de Moto G3 vrij is gekomen.
Na een avondje stoeien is het mij gelukt het apparaat te rooten en LineageOS 17.1 op het toestel te installeren. Geweldig om te zien dat een telefoon uit 2015, die al 3 jaar niet meer werd geupdate, toch naar Android 10 te brengen is. Nu kan de telefoon dienst doen als start-toestel voor een van de kinderen.
Dankzij het hoesje is het apparaat nog in prima staat en de batterij is nog redelijk.
Leuk projectje om uit te voeren en leerzaam om Android eens op de werkbank te leggen.
Recentelijk ontstond het probleem dat er geen update van Whatsapp kon verwerkt omdat Google Play services niet meer werden ondersteund. Via een apk opgelost maar ze heeft nu toch wel de overstap gemaakt naar een nieuwer toestel, waardoor de Moto G3 vrij is gekomen.
Na een avondje stoeien is het mij gelukt het apparaat te rooten en LineageOS 17.1 op het toestel te installeren. Geweldig om te zien dat een telefoon uit 2015, die al 3 jaar niet meer werd geupdate, toch naar Android 10 te brengen is. Nu kan de telefoon dienst doen als start-toestel voor een van de kinderen.
Dankzij het hoesje is het apparaat nog in prima staat en de batterij is nog redelijk.
Leuk projectje om uit te voeren en leerzaam om Android eens op de werkbank te leggen.