Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:40
Rustig hier in dit topic.. Ik heb sinds maandag de Moto G 2015 (1 gb variant) gegeven aan me ma. Maar de apps updaten in de playstore blijft drama. Wat duurt dat updaten toch lang altijd?! En ik kan Moto Display niet updaten. Foutcode 941. Ik heb de telefoon al herstart, issue blijft Wat kan dit zijn?

Ben ook benieuwd naar de performance, toen ik hem een tijdje als tijdelijk toestel gebruiktte vond ik hem bij vlagen enorm traag. Ik heb hem nu een reset gegeven maandag en tot op heden gaat het goed (android 6.0.1)

Edit: die Moto Display app is nu wel kunnen updaten ineens. Maar toch ben ik benieuwd naar andere, hoe hun ervaring is met name de snelheid van het updaten van apps en de algemene performance van de telefoon? Het is voor mij ma, dus het hoeft niet de top van de top te zijn. Maar het is wel fijn als het algemeen genomen een telefoon is die werkt zonder teveel gezeik.

[ Voor 26% gewijzigd door dennis_rsb op 11-11-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dezonnebril schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:17:
Er is een petitie gestart om te proberen Motorola over te halen toch Nougat uit te brengen voor de Moto G3. Voor degene die zich hier ook bij aan willen sluiten is hier de link:

https://www.change.org/p/...for-android-nougat-update

Spread the word! :)
De Consumentenbond is geloof ik een rechtszaak tegen Samsung begonnen om de updates, ben benieuwd wat daar uit komt. Zou eigenlijk op Europees niveau aangepakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat wel specifiek om beveiligingsupdates. Zie alweer een rare uitspraak hieruit voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:56:
Gaat wel specifiek om beveiligingsupdates. Zie alweer een rare uitspraak hieruit voortkomen.
Dat lijkt mij een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mij niet. Als ze een mechanisme gaan optuigen waarin de beveiligingsupdates makkelijker van de gehele upgrade te installeren is kun je het nog sneller schudden met je upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb een vraagje over de Moto G (2015) versie, namelijk of iemand ervaring heeft met deze manueel te updaten naar 6.0.1. Ik zit met nogal wat bugs in de software en over de officiële update uitrol is bijna niets echt concreets te vinden online, behalve dat het zeer patchy is.
[b][message=49085815,noline]Ik heb hem nu een reset gegeven maandag en tot op heden gaat het goed (android 6.0.1)
Heb jij de 6.0.1 update automatisch gekregen of heb je dat op een andere manier geregeld?

[ Voor 28% gewijzigd door Cowabungaa op 12-11-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Cowabungaa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:30:

Heb jij de 6.0.1 update automatisch gekregen of heb je dat op een andere manier geregeld?
Automatisch, maar is al een poos geleden hoor. Toen ik het toestel kocht in april heb ik hem gerold naar ik meen naar 6.0 later naar 6.0.1. Wel heb ik factory reset en cache geleegd. (moest toch herbeginnen omdat mijn ma hem gaat gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
dennis_rsb schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:33:
[...]

Automatisch, maar is al een poos geleden hoor. Toen ik het toestel kocht in april heb ik hem gerold naar ik meen naar 6.0 later naar 6.0.1. Wel heb ik factory reset en cache geleegd. (moest toch herbeginnen omdat mijn ma hem gaat gebruiken)
Thanks voor de response, ik zit hier namelijk nog steeds te wachten. Als Lenovo nou eens met duidelijke informatie kwam...

Flink balen, zeker nu dat mijn Android System WebView gebugged lijkt te zijn en ik met constante app crashes zit. Een update zou dus wel fijn zijn, zeker aangezien het toestel bij lange na niet oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Cowabungaa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:37:
[...]

Thanks voor de response, ik zit hier namelijk nog steeds te wachten. Als Lenovo nou eens met duidelijke informatie kwam...

Flink balen, zeker nu dat mijn Android System WebView gebugged lijkt te zijn en ik met constante app crashes zit. Een update zou dus wel fijn zijn, zeker aangezien het toestel bij lange na niet oud is.
Je hebt neem ik aan gekeken in instellingen of er een update klaar staat? Als hij dan aangeeft dat dat niet is, dan zou ik even de stock firmware downloaden via de pc. Ik weet niet waar je hem kan halen, ik dacht op XDA Developers. Alleen moet je dan erg goed kijken welke versie je moet hebben. Want als je de foute pakt, je weet wat er dan gebeurd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowabungaa
dennis_rsb schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:40:
[...]

Je hebt neem ik aan gekeken in instellingen of er een update klaar staat? Als hij dan aangeeft dat dat niet is, dan zou ik even de stock firmware downloaden via de pc. Ik weet niet waar je hem kan halen, ik dacht op XDA Developers. Alleen moet je dan erg goed kijken welke versie je moet hebben. Want als je de foute pakt, je weet wat er dan gebeurd ;w
Yikes, dank voor de waarschuwing. Als het zo risicovol is, en mij kennende pak ik vast wel een keer de verkeerde versie hoe goed ik ook kijk, dan zal ik maar op mijn tanden moeten bijten. Toch spijtig dat de Moto ervaring achteruit is gegaan sinds Lenovo aan het roer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Cowabungaa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:48:
[...]

Yikes, dank voor de waarschuwing. Als het zo risicovol is, en mij kennende pak ik vast wel een keer de verkeerde versie hoe goed ik ook kijk, dan zal ik maar op mijn tanden moeten bijten. Toch spijtig dat de Moto ervaring achteruit is gegaan sinds Lenovo aan het roer staat.
Nou ja, je kan ook eens je cache legen en evt je toestel helemaal naar de fabrieksinstellingen zetten, wellicht dat de bug er dan uit is waar je last van hebt. Qua veiligheid, android 5.x is niet enorm oud dus opzich zit je daar nog wel prima. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 19:01
Hier net een nieuwe G3 van Android 6.0 voorzien via de OTA update en ik krijg er meteen de update naar 6.01 achteraan.

Op mijn andere G3 (nu bijna een jaar oud) ziet ie de update naar 6.01 nog niet en die staat al langer op 6.0 (toestellen zijn beide stock Motorola firmware).

[ Voor 12% gewijzigd door Leader98 op 08-12-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Leader98 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:26:
Hier net een nieuwe G3 van Android 6.0 voorzien via de OTA update en ik krijg er meteen de update naar 6.01 achteraan.

Op mijn andere G3 ziet ie de update naar 6.01 nog niet en die staat al langer op 6.0 (allemaal stock).
Is één van de G3's een 8GB versie? Deze heeft als het goed is 6.0.1.

De 16GB variant nog niet.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
gister kreeg ik de melding dat er nieuwe update (6.0.1) was op mijn moto G 2GB/16GB
vandaag geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen kunnen vinden.

grote vraag natuurlijk: is het ghost touching weg :-)
ik weet het niet. laatste tijd was ik er al redelijk aan gewent en drukte standaard beetje harder tijdens het vegen over het scherm.
maar als ik er nu wat zachter over heen veeg merk ik geen ongewenste "klikken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Op de G3 van mijn vrouw nog geen update beschikbaar. Betreft ook de 16gb versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
IkWilbert schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:27:
[...]

Is één van de G3's een 8GB versie? Deze heeft als het goed is 6.0.1.

De 16GB variant nog niet.
Betreft beide de 16GB versie XT1541

24.71.2.osprey_reteu_2gb.reteu.en.EU reteu is de systeemversie van het nieuwe toestel met 6.01

[ Voor 4% gewijzigd door Leader98 op 08-12-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 19:20
Hier op de 8GB versie van de vriendin is deze update ook al binngengelopen. Op mijn 16GB versie draait nog steeds de 6.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Iemand al CM 14.1 geflashed op de Moto G 2015?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier inmiddels ook Bluetooth problemen. Hij wil met geen mogelijkheid meer automatisch verbinden. Als ik met de hand aanmeld is er niks aan de hand.

Anoniem: 521452

@MegaTronics nee jij wel? en, is er ook ergens een hele uitleg over hoe je het precies moet doen?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 521452 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 00:14:
@MegaTronics nee jij wel? en, is er ook ergens een hele uitleg over hoe je het precies moet doen?
Aangezien het de telefoon is van mijn vrouw, wacht ik eerst de eerste resultaten af. :+

Info is hier te vinden over het flashen van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Ja. Draait uitstekend, maar mensen met wie ik bel klagen over een echo/slechte geluidskwaliteit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Da's minder, nog even wachten dus. Ook mede door de herstart van CM. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:09
Anoniem: 833281 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:42:
Ik ben sinds 14 Juni dit jaar een Motorola Moto G (4G 3rd Gen) bezitter (Android 6.0).
Vanaf het begin irriteerde ik me al aan de ghost touches. Heb destijds al een reparatieverzoek ingediend bij Coolblue, echter had ik er toch geen gebruik van gemaakt.

Nu heb ik sinds afgelopen woensdag het probleem met de luidspreker. Die speelt niet meer af.
Beetje Googlen doet wonderen natuurlijk.

Beetje drukken op de achterkant van de telefoon en je hebt wel geluid. Een connectieprobleem ofzo denk ik dus.

Nu toch maar weer Cool Blue geappt en kreeg al gauw een mailtje met een verzendlabel en het retourformulier.

Nu hoop ik dat ze iets aan die Ghost Touches kunnen doen.

Zijn er andere hier die ook problemen hebben gehad met de speaker?

En met betrekking tot de Ghost Touches, heeft iemand daarvoor al het toestel teruggestuurd? En wat toen je het toestel terug kreeg, was het probleem toen verholpen?

Ik was zeer te spreken over de 1st gen moto G, maar van de 3rd gen heb ik echt spijt van dat ik hem heb gekocht.
Bij mij viel de speaker ook uit. Na een paar dagen deed hij het weer, viel weer uit en doet het nu weer. Ik sta in dubio wat ik ga doen, opsturen of gewoon ff aankijken. Mijn toestel is mint en zou helemaal uit elkaar moeten om de speaker te vervangen. Als Dynafix dat gaat doen heb ik er niet veel vertrouwen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
vriendin van mij vond mijn telefoon erg fijn en wou er ook zo eentje (moto G 2015 2/16).
maar zie dat die nog maar amper te krijgen zijn en zo ja, dan tegen hoge prijs ;-(

zijn er vergelijkbare nieuwere modellen op de markt momenteel.
lieftst motorola, waterdicht, stock android.
oh en betaalbaar < 200euro

update:
ah dat zijn dus de Moto G4 Plus en Moto G4

[ Voor 12% gewijzigd door GoVegan op 04-01-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 19:20
Zonet op mijn 16/2 XT1541 de 6.0.1 ontvangen. Motorola versie 24.71.2.en.EU staat er nu op. Security patch level is 1 juli 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Klopt die van mij moeder gisteren ook. Het blijft vreemd want zowel die van mijn vriendin als die van mijn pa zijn op 5.1.1 blijven steken.

Enige verschil is dat die twee een systeemversie retGB hebben en die van mijn moeder retFR. Alle drie afkomstig van Coolblue.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
schnumi schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:18:
Klopt die van mij moeder gisteren ook. Het blijft vreemd want zowel die van mijn vriendin als die van mijn pa zijn op 5.1.1 blijven steken.
Een woord: Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 11:13
Hier ook sinds gisteren op twee Moto G3 16GB telefoons de 6.0.1 update ontvangen. Raar updatebeleid daar....

Edit: Iemand trouwens al ervaring met een stabiele Android 7 rom voor de Moto G3? Als er toch geen updates meer komen denk ik er aan om te rooten en custom te gaan draaien.

Edit 2: Het is ongelofelijk, maar vanmorgen kreeg ik een tweede systeemupdate... helaas nog steeds Android 6.0.1 maar nu met niveau van beveiligingspatch 1 oktober 2016.

Volgens mij is er iemand per ongeluk op de release knop gaan zitten, zo krijg je tijden niets en nu ineens achter elkaar..

[ Voor 78% gewijzigd door dezonnebril op 25-01-2017 08:47 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Yup hier ook eindelijk naar 6.01!
En meteen de beveiligingsupdate erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Hier ook na de update naar 6.0.1 nu de security update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En nog steeds op die van mijn vriendin en m'n vader niks nada gewoon nog 5.1.1....

Zou een eventuele fabrieks reset nog kunnen helpen?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
schnumi schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:16:
En nog steeds op die van mijn vriendin en m'n vader niks nada gewoon nog 5.1.1....

Zou een eventuele fabrieks reset nog kunnen helpen?
Ja het is misschien het proberen waard, een andere optie heb je niet met een stock rom lijkt me. Wel heel apart dat je met beide telefoons nog steeds op 5.1.1 zit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

dezonnebril schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:46:
[...]

Ja het is misschien het proberen waard, een andere optie heb je niet met een stock rom lijkt me. Wel heel apart dat je met beide telefoons nog steeds op 5.1.1 zit hoor!
Yep heb al eens eerder vermeld hier dat de beide die op 5.1.1 zijn blijven steken allebei RET.GB aan het einde bij systeemversie hebben staan en de 3de van mijn moeder is een RET.FR versie en die is wel gewoon geüpdate, en allen komen ze bij Coolblue vandaan.

Nu zal GB wel voor great Britain staan denk ik en fr voor France maar dat mag toch niks uitmaken kwaliteit updates lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
schnumi schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Yep heb al eens eerder vermeld hier dat de beide die op 5.1.1 zijn blijven steken allebei RET.GB aan het einde bij systeemversie hebben staan en de 3de van mijn moeder is een RET.FR versie en die is wel gewoon geüpdate, en allen komen ze bij Coolblue vandaan.

Nu zal GB wel voor great Britain staan denk ik en fr voor France maar dat mag toch niks uitmaken kwaliteit updates lijkt mij?
Volgens dit forum (http://android.stackexcha...-6-0-1-for-moto-g-3rd-gen) helpt een reset niet. Maar dit gaat over 6.0 naar 6.0.1. En daar hebben we allemaal last van gehad, deze was niet te forceren.

Als het mogelijk is zou ik het toch een keer proberen. Je hebt de telefoons niet geroot neem ik aan, want dan werkt de update ook niet meer.

Tip: Indien nodig kun je de apps en data veiligstellen met de app Helium (geen root nodig). Op je pc de Windows variant installeren (Clockworkmod Helium) en niet de chrome plugin. De chrome plugin werkte bij mij iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nope zijn gewoon standaard stock telefoons, m'n vader is inmiddels al naar een andere telefoon op zoek (waarschijnlijk nieuwe Huawei p8 lite). Mede door het uitblijven van deze updates.

Erg jammer dat sinds Lenovo de boel heeft overgenomen het updatebeleid achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe doet Huawei het qua updates, zit de P8 Lite niet nog op 5?

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

LineageOS is er nu ook voor de Moto G3,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Gisteren eindelijk de 6.0.1 update melding voor mijn telefoon ontvangen. (heb een retgb versie). Helaas werkt ie niet... Draai dus nog steeds 6.0 met beveiligingspatch januari 2016...

Had een twrp recovery geinstalleerd en daar kan de update niet tegen. Ik kreeg dus een bootloop.
Na een tijdje aanklooien maar even een stock recovery geflashed. Nu is mijn bootloop gelukkig weg, maar ik krijg helaas wel een foutmelding voor de update. Ook na opnieuw downloaden.

Mijn toestel is geroot en ik heb ook xposed+gravitybox draaien. Zou ik dat eerst uit moeten zetten voor de update?

edit:
Aanvulling

Xposed verwijderen heeft helaas niet geholpen. Een aantal instellingen lijken na de mislukte update veranderd en bluetooth wil niet meer connecten met mijn auto.
Tijd voor een clean install.
Ik kan bij Motorola geen images vinden. Op XDA gelukkkig wel.
https://forum.xda-develop...-firmware-images-t3169639

[ Voor 25% gewijzigd door Paling1 op 07-02-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Helaas lijkt het erop dat ik mijn telefoon gesloopt heb...
Ik krijg met geen mogelijkheid de update erop.
Na een factory reset en het door de telefoon laten downloaden van de officiele update krijg ik een foutmelding bij het rebooten. (Android poppetje op zijn kant met een uitroepteken)

Flashen met adb/fastboot lukt helaas ook niet. Ik heb gewoon verbinding met mijn telefoon, maar een image flashen geeft een foutmelding:
FAILED (data transfer failure (unknown error))

Ik krijg helaas twrp recovery er ook niet meer op, dus ik zit nu een beetje vast...

Iemand suggesties?

Ik kan wel gewoon opstarten naar android (6.0 ipv 6.01), maar helaas kan ik zonder custom recovery ook niet rooten of een andere ROM flashen.

edit:

Na wat googlen over de getoonde foutmelding lijkt het erop dat het een probleem is met fastboot en USB3.
Dus nu op een andere computer nogmaals geprobeerd om TWRP te flashen. Gelukkig werkte dat.
Update naar 6.0.1 faalt nog steeds helaas.
Nu dus maar weer terug op een geroote 6.0 met xposed...
Over een tijdje nog maar eens proberen met een custom android 7 ROM denk ik...

[ Voor 21% gewijzigd door Paling1 op 08-02-2017 09:25 ]

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 21:47
Ik heb zelf ook al een tijdje een Moto G 2gb/16gb (2015).

Bij mij is de update zo gegaan, als eerst kreeg ik een update naar 1 juli 2016, en na de update zegt dat ding dat ie weer moet updaten??? 8)7

Ok dacht is een software bug ofzo, maar weer geupdate en toen was de beveiligingsniveau omhoog gegaan naar 1 oktober 2016... (Android 6.0.1.).

Eerste update duurde ook langer en telefoon werd best wel warm. Tweede update duurde niet zo lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Laatst online: 02-06 11:06
Vandaag een melding gekregen van de Android-beveiligingspatch januari 2017. Gelijk maar geinstalleerd. Systeem versie 24.216.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 21:47
Krijgt deze Moto ooit Android 7.0 of niet eigenlijk, is dat helemaal uitgesloten nu?

Ik heb ook die patch van 1 januari 2017 vandaag binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Roflmao schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:32:
Krijgt deze Moto ooit Android 7.0 of niet eigenlijk, is dat helemaal uitgesloten nu?

Ik heb ook die patch van 1 januari 2017 vandaag binnengekregen.
Motorola heeft afgelopen oktober een lijst gepubliceerd. Moto G3 uit 2015 staat er niet op.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-05 09:34

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Hier vandaag ook de patch aangeboden gekregen vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 19:32
Inmiddels ben ik overgeschakeld naar LineageOs 14.1 voor mijn Moto G.
Werkt supervlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Hier nog aan het wachten op de 7.0 update voor de G4+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Hier de update ook geïnstalleerd, iets meer dan 11 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 16:09
Deze update ging wel snel vond ik. Hij stond er bij mij binnen 4 min op.

Hoop dat versie 7 ook nog uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Wat ik begrepen heb komt de 7 niet naar de G3
De G4 van mijn vriendin kreeg gisteravond de Android 7 versie aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Progman had de update op 3 maart, ik zonet:

Vandaag een melding gekregen van de Android-beveiligingspatch januari 2017. Gelijk maar geinstalleerd. Systeem versie 24.216.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Bluefall schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:52:
Inmiddels ben ik overgeschakeld naar LineageOs 14.1 voor mijn Moto G.
Werkt supervlot!
hoe is de batterijduur?
denk dat het niet meer mogelijk is om de schudden om de camera te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 19:32
Met gemiddeld verbruik kom ik ruimschoots de dag door >30% resterend.
Schudden is bij mij de zaklamp aanzetten 2x aan-uitknop is camera.
Zelf heb ik nog niet gekeken of dit te customizen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 909703

Hallo allemaal,

Ik heb de Motorola Moto G4 Play in mijn bezet. Als ik deze telefoon wil koppelen met mijn carkit (standaard VW carkit), maakt hij gewoon een verbinding. Echter kan hij niet bellen via de carkit, dan pakt hij hem niet (we media en contactpersonen). Als ik dan bij bluetooth kijk zie ik dat er geen vinkje staat bij "telefoonaudio" (wel bij "media audio" en "contacten delen"). Als ik hier een vinkje bij wil zetten dan pakt hij hem niet (het vinkje blijft niet staan). Is een van jullie bekend met dit probleem of weten jullie een oplossing?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Jannoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 02-04 09:08
Vind de Moto G geen goed toestel. Het touchscreen werkt gewoon niet lekker. Als ik wil scrollen dan denkt het dat ik iets wil selecteren/aanklikken. Is erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 909703 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:02:
Hallo allemaal,

Ik heb de Motorola Moto G4 Play in mijn bezet. Als ik deze telefoon wil koppelen met mijn carkit (standaard VW carkit), maakt hij gewoon een verbinding. Echter kan hij niet bellen via de carkit, dan pakt hij hem niet (we media en contactpersonen). Als ik dan bij bluetooth kijk zie ik dat er geen vinkje staat bij "telefoonaudio" (wel bij "media audio" en "contacten delen"). Als ik hier een vinkje bij wil zetten dan pakt hij hem niet (het vinkje blijft niet staan). Is een van jullie bekend met dit probleem of weten jullie een oplossing?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Jannoz
Ik zou de vraag hier stellen, dit topic gaat over de derde generatie en jij hebt een vierde generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik wilde ook Nougat en draai dus ook LineageOS 14.1
Schudden werkt nog altijd voor licht en camera.
Batterij duur is zelfde als onder marshmallow.
GoVegan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:27:
[...]

hoe is de batterijduur?
denk dat het niet meer mogelijk is om de schudden om de camera te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-06 12:05

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Na wat lopen uitzoeken, heb ik de bootloader unlocked, TWRP erop, en AospExtended rom erop. Allemaal geweldig, tijd mee bezig geweest, werkt in die rom SD card als Intern geheugen plaatsen niet.... Doet niks en ziet daarna de SD kaart als beschadigd... (meerdere perfect werkende SD kaarten geprobeerd) Iemand nog tip, ik merk dat ik eigenlijk niet helemaal overnieuw wil installeren, maar 8Gb intern is echt veel te weinig.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
toch wel vreemd dat er zelf op XDA niemand het antwoord weet :?

[ Voor 176% gewijzigd door kiekeboeboe op 11-05-2017 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
Mijn Motorola G3 "onthoud"de namen bij de ingevoerde telefoonnummer niet meer.
Bij alles van voor een bepaalde tijd staat met de namen erbij in het telefoonboek, maar sinds enige tijd merk ik dat bij nieuw ingevoerde gegevens na uit- en weer inschakelen van de telefoon de namen/nummers zijn verdwenen.
Dat is moeilijk zoeken want dan staat het nummer alleen nog in de historie. Iemand een idee? Telefoon, met de laatste security update, geheugenkaartje werkt als geheugenuitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
DeSluis schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:03:
Mijn Motorola G3 "onthoud"de namen bij de ingevoerde telefoonnummer niet meer.
Bij alles van voor een bepaalde tijd staat met de namen erbij in het telefoonboek, maar sinds enige tijd merk ik dat bij nieuw ingevoerde gegevens na uit- en weer inschakelen van de telefoon de namen/nummers zijn verdwenen.
Dat is moeilijk zoeken want dan staat het nummer alleen nog in de historie. Iemand een idee? Telefoon, met de laatste security update, geheugenkaartje werkt als geheugenuitbreiding.
Heb je Google account gekoppeld ermee en synct deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
Cave_Boy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:05:
[...]

Heb je Google account gekoppeld ermee en synct deze?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Lijkt erop dat het gedeelte van telefoonnummer en naam herkenning niet werkt. Hoe je die aan kan krijgen geen idee.

Herstart heb je (vermoed ik al gedaan.

Als je alles keurig gesynced hebt kun je misschien een fabriek reset proberen. Na de reset weer de contacten etc syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes99
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-02 13:37
Na LineageOS en alle janboel gedraait te hebben ben ik terug naar de stock firmware. Via XDA kwam ik erachter dat Motorola zelfs security updates heeft uitgebracht, tot januari 2017.

Na wat rondgesnuffeld te hebben op de site van Motorola lijkt het zelfs dat de security updates van april 2017 eraan komen. Iemand al ontvangen?

https://motorola-global-e...117930/p/30%2C6720%2C9390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier gaat toch ook iets mis met het intern geheugen.

Als het goed is zou android 6.0 de SD Kaart als intern geheugen moeten kunnen gebruiken.
Echter; dit loopt nog steeds constant vol.
Kan dit komen doordat het microsd kaartje te traag is?

Heb je anno 2017 echt 32 gig nodig om geen gezeur te hebben over geheugen?

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MikeyMan schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:35:
Als het goed is zou android 6.0 de SD Kaart als intern geheugen moeten kunnen gebruiken.
Je moet dit echter wel zelf aanzetten en het gaat niet automatisch. Heb je de kaart geïnstalleerd als adoptable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rens-br schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Je moet dit echter wel zelf aanzetten en het gaat niet automatisch. Heb je de kaart geïnstalleerd als adoptable?
Yup! Vroeg ie meteen bij het insteken van het kaartje.

Ben nu een C10 kaartje aan het proberen, wellicht dat dat iets oplost.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het lijkt erop dat het snellere kaartje wel resultaat sorteert. Ik heb nu ineens 4gb over, die ik hiervoor niet had. Wel vreemd overigens dat ik met het verwijderen van de oude geheugenkaart wel apps mis. blijkbaar werd er toch wel iets overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kan niet vinden waar je de pincode bij aanzetten weer uitzet. (niet die vd simkaart).
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@hjs Settings - Security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja, uiteindelijk daar gevonden, onder schermvergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:33
Johannes99 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:03:
Na LineageOS en alle janboel gedraait te hebben ben ik terug naar de stock firmware. Via XDA kwam ik erachter dat Motorola zelfs security updates heeft uitgebracht, tot januari 2017.

Na wat rondgesnuffeld te hebben op de site van Motorola lijkt het zelfs dat de security updates van april 2017 eraan komen. Iemand al ontvangen?

https://motorola-global-e...117930/p/30%2C6720%2C9390
Bij mij komt nu een update binnen, dat zal deze wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hier niks nog, kan ik als ex-fast-insider op de Lumia niet zo goed mee omgaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes99
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-02 13:37
Ik heb de update inmiddels ook ontvangen. Had het niet verwacht aangezien Lenovo Android 7 voor dit toestel oversloeg. Aan de andere kant is het inmiddels al juli :(

Wat me is opgevallen, is dat de Google zoekbalk uit het multitasking-menu is verdwenen. Dat is wat mij betreft een welkome verandering, aangezien het menu nu meer recente apps weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 09:00

D75

Hoi,
Ik heb sinds kort een raar probleem.
Als ik het settings menu open en 1 keer een beetje scroll. Dan blijft hij beneden in het menu hangen en kan ik niet meer omhoog scrollen.
Tot nu toe alleen problemen gemerkt bij settings, verder nergens.

Iemand een oplossing?

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• D75
  • Laatst online: 09:00

D75

Oplossing gevonden... App Cach Cleaner verwijderen.

Zie ook hier:
https://forums.androidcen...ug-issue-cant-scroll.html

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Largamelion
  • Laatst online: 08:32
Mijn vriendin heeft sinds de laatste update serieuze problemen met de Moto G 2015 (1GB/8GB). Van de ene moment op de andere werd haar SD-kaart niet meer gezien, deze was ingesteld als adoptable storage omdat het intern geheugen anders volliep. De eerste keer gebeurde het vrijwel onmiddellijk na het installeren van de laatste update een paar maand terug. Heb vanalles geprobeerd en ondanks dat mijn Windows pc de SD-kaart nog ziet in de adapter en aangeeft dat deze 'healthy' is, kon ik er niets meer mee aanvangen. Formatteren lukte niet en zelfs een clean met diskpart resulteerde in niets. Na een factory reset van haar phone geprobeerd om de SD-kaart opnieuw in te stellen als adoptable storage, maar dit liep telkens vast op 30%.

Ik ging er dus vanuit dat de SD-kaart defect was dus uiteindelijk een nieuwe besteld (Samsung EVO+ 64GB). Deze opnieuw ingesteld als adoptable storage en dat ging tot gisteren goed, maar nu doet zich weer hetzelfde probleem voor.

Iemand advies en nog mensen dit voorgehad? Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem sinds de laatste update. Het toestel afsluiten, de SD-kaart verwijderen, terugplaatsen en dan weer opstarten zoals bij sommige mensen werkt, helpt bij haar toestel jammer genoeg niet :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 28-09-2017 15:20 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Hier mensen met ervaring van LineageOS op hun Moto G 2015 (3rd gen)?

Ik dacht dat de mijne een beetje end of life begon te raken (traagheid en accu), maar door flink wat Google en Moto apps en services te deinstalleren / disablen is hij ineens weer helemaal crisp zelfs met de originele firmware :X (2GB RAM model)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 11-02-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Rukapul schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:28:
Hier mensen met ervaring van LineageOS op hun Moto G 2015 (3rd gen)?

Ik dacht dat de mijne een beetje end of life begon te raken (traagheid en accu), maar door flink wat Google en Moto apps en services te deinstalleren / disablen is hij ineens weer helemaal crisp :X (2GB RAM model)
De oude G van mijn vrouw is voorzien van LineageOS en doet nu dienst als daily telefoon voor haar vriendin. Ik hoor alleen maar dat die telefoon super werkt en dat er geen problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Sinds enige weken heb ik de LineageOS in de Moto G3 2015 zitten, bijna elke week is er een nieuwe update beschikbaar via ota. Ik heb geen spijt van de overstap naar LineageOS (Android 7.1.2) Alleen jammer dat het allemaal zo moet en dat Motorola deze versie niet aanbied voor onze telefoon. Gisteren ook even een Android 8.1 Rom uitgeprobeerd en die werkte ook goed, wel weer terug gegaan naar LineageOS i.v.m. de Tankey app die niet werkte op de 8.1 Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zelfde ervaring hier. "Official" LineageOS d'r opgezet. Werkt prima. Vermoed overigens ook dat dit het laatste jaar wordt van mijn G3-tje, de accu begint minder te worden. By far de beste telefoon die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb ondertussen ook Lineage OS (14.1-20180223-NIGHTLY-osprey) op mn Moto G 2015 gezet, de interface van 'android' draait super vloeiend!

Enige wat me opvalt is dat bij veel apps het een stuk trager gaat dan voorheen bij de stock rom. Zo doet mijn ABN app er ongeveer 11 seconde over voordat hij uberhaupt een logo toont dat hij iets inlaadt, en uiteindelijk is de app na 23 seconde 'doorgestart' dat hij een inlogscherm ziet.

Marktplaats app loopt na 30 seconde vast, en zo zijn er nog een aantal apps die aanzienlijk trager starten dan voorheen. Andere mensen die eenzelfde soort ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
@Cheaps Nee, dat herken ik eigenlijk niet. Heb je een 1GB variant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb de 2GB variant, ik snap het ook niet. Ik dacht dat ik wellicht per ongelijk met de Gapps installatie mijn telefoon per ongelijk een keer had gereboot voordat ik die installeerde via TRWP, maar ik heb zojuist een nieuwe schone installatie gedaan en heb helaas nog steeds dezelfde ervaring met diverse apps (PDF-readers, ABN app, simpele afvinklijstjes apps, de meeste werken niet bepaald vlekkeloos meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 988299

Cheaps schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:06:
Ik heb de 2GB variant, ik snap het ook niet. Ik dacht dat ik wellicht per ongelijk met de Gapps installatie mijn telefoon per ongelijk een keer had gereboot voordat ik die installeerde via TRWP, maar ik heb zojuist een nieuwe schone installatie gedaan en heb helaas nog steeds dezelfde ervaring met diverse apps (PDF-readers, ABN app, simpele afvinklijstjes apps, de meeste werken niet bepaald vlekkeloos meer...
Bij mij werkt Lineage OS prima op de Moto G3 alleen een irritante 1 april grap dit jaar.
Misschien moet je effe wachten op de volgende op Oreo gebaseerde Lineage OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewh
  • Laatst online: 02-06 21:02

ewh

hoi, het scherm van mijn G3 is gebarsten. Heb een nieuw scherm besteld bij brapa.com (grote fout: eerst sturen ze het verkeerde scherm op, mag ikop mijn kosten terugsturen en dan sturen ze een scherm maar met de verkeerde plakstrook. nu zeggen ze dat ze niet de juiste plakstrook hebben).
Weten jullie welke dubbelzijdige tape nodig is om het scherm vast te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mijn moeder gebruikt sinds +- 2 jaar de 8 GB variant. Opzich gaat het prima, maar er is één ding wat echt vervelend is. De opslag... Ze heeft niet zoveel apps er op. Uit mijn hoofd alleen Whatsapp, teletekst en buienradar. Ze heeft nauwelijks foto's en video's maar toch raakt de opslag iedere keer vol. Dan krijg je in de playstore meldingen dat er ruimte vrijgemaakt moet worden. Ik schoon dan iedere keer het cache op wat tijdelijk helpt..

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel ruimte win je als je een custom rom er op zet? Scheelt dit aanzienlijk? Of hebben we het dan over een paar 100 mb? p.s. een geheugenkaartje er in zetten heeft weinig zin, ze heeft amper fotoś en video's op de telefoon. Ik weet dat je het geheugen kaartje ook kan inzetten als gedeeld intern geheugen, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
dennis_rsb schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:01:
Mijn moeder gebruikt sinds +- 2 jaar de 8 GB variant. Opzich gaat het prima, maar er is één ding wat echt vervelend is. De opslag... Ze heeft niet zoveel apps er op. Uit mijn hoofd alleen Whatsapp, teletekst en buienradar. Ze heeft nauwelijks foto's en video's maar toch raakt de opslag iedere keer vol. Dan krijg je in de playstore meldingen dat er ruimte vrijgemaakt moet worden. Ik schoon dan iedere keer het cache op wat tijdelijk helpt..

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoeveel ruimte win je als je een custom rom er op zet? Scheelt dit aanzienlijk? Of hebben we het dan over een paar 100 mb? p.s. een geheugenkaartje er in zetten heeft weinig zin, ze heeft amper fotoś en video's op de telefoon. Ik weet dat je het geheugen kaartje ook kan inzetten als gedeeld intern geheugen, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.
Je kan best wat winnen! Ik heb zelf een Moto E2 met ook 8GB. Gedeeld intern geheugen is inderdaad niks.
Misschien kun je eerst proberen om zo veel mogelijk van de Google Apps uit te zetten en de updates ervan te verwijderen, die vreten op den duur erg veel geheugen.

Wil je toch custom gaan: Ik draai zelf Lineage 14.1 (7.1.2 Nougat) en heb daarbij het kleinste Gapps-pakket geïnstalleerd (Pico) omdat ik ook niet alle Google-meuk hoef te hebben.

Ik zit nu op 3,26GB van de 8GB in gebruik. Ik heb alleen Whatsapp, Gmail en de ING app bovenop de standaard apps en browser (niet Chrome). Je kan dan wel ongeveer inschatten wat je moeder zou gebruiken.

Daarnaast krijg ik iedere week updates, en iedere maand de nieuwste security-patch. Ding draait nog als een tierelier met prima accuduur. Niet gek voor een budgetfoon van 3,5 jaar oud 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Frans74 Thanks voor je reactie! Welke Google apps kan ik veilig uitzetten? Dus in de zin dat Android opzich en de playstore goed blijven werken? Als je zet ze uitzet, en de updates ervan verwijderd, dan komen die toch iedere keer weer terug automatisch? (dacht ik?)

Klinkt goed dan bij jou! Tja haar telefoon heeft meestal 1 gb vrij ongeveer. Maarja iedere keer na wat app updates krijg je weer hetzelfde gezeik, of als ze wat apps gebruikt, dat ik dan de cache moet opschonen. Belangrijk is wel dat als ik een custom rom pak dat hij stabiel werkt en alles werkt, als hij wat ouder is maakt niet uit. Deze Moto G draait op 6.0.1. nog en die opslag is vanaf het begin al een gekloot geweest. Achteraf beter voor de 16 GB variant kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
dennis_rsb schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:47:
@Frans74 Thanks voor je reactie! Welke Google apps kan ik veilig uitzetten? Dus in de zin dat Android opzich en de playstore goed blijven werken? Als je zet ze uitzet, en de updates ervan verwijderd, dan komen die toch iedere keer weer terug automatisch? (dacht ik?)

Klinkt goed dan bij jou! Tja haar telefoon heeft meestal 1 gb vrij ongeveer. Maarja iedere keer na wat app updates krijg je weer hetzelfde gezeik, of als ze wat apps gebruikt, dat ik dan de cache moet opschonen. Belangrijk is wel dat als ik een custom rom pak dat hij stabiel werkt en alles werkt, als hij wat ouder is maakt niet uit. Deze Moto G draait op 6.0.1. nog en die opslag is vanaf het begin al een gekloot geweest. Achteraf beter voor de 16 GB variant kunnen gaan.
Bij de instellingen van de Play Store kun je automatische app updates uitschakelen. Als je vervolgens via Instellingen (menu, geen Play Store) apps als Chrome en Play Films gaat uitschakelen, worden de geïnstalleerde updates verwijderd, en lijkt het alsof de app niet meer op je telefoon staat. Die app wordt dat ook niet meer geupdated, ook niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Stefan22 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:57:
[...]

Bij de instellingen van de Play Store kun je automatische app updates uitschakelen. Als je vervolgens via Instellingen (menu, geen Play Store) apps als Chrome en Play Films gaat uitschakelen, worden de geïnstalleerde updates verwijderd, en lijkt het alsof de app niet meer op je telefoon staat. Die app wordt dat ook niet meer geupdated, ook niet automatisch.
thanks klinkt helder! Heb vanavond even zaken uitgeschakeld zoals Maps, Agenda, aanvullende toetsenborden etc. Eeb deel kwam terug waaronder Google Maps. Desalniettemin heb ik nu toch zo'n halve gb gewonnen. Ik kijk het even aan, mocht het nodig zijn zet ik idd de auto updates uit en kan ik op die manier wat meer apps uitschakelen zonder dat ze terug komen. En dan doe ik bv. 1 x per week even op haar mobiel kijken of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58
@Cheaps @Fuzz10 @pribo @MegaTronics

Even een vraag aan jullie. Mijn moeder heeft ook deze telefoon (de 2/16GB versie), maar heeft altijd al last van dat het scherm soms lagt en de andere keer bij scrollen juist opeens naar een andere pagina gaat. Ook met typen gaat dat zo. Dit heb ik zelf ook ervaren en is heel irritant.

Ik wil graag van jullie weten of één van jullie dit zelf ook hebben ervaren bij Moto's eigen ROM? En zo ja, is dit dan gefixt bij een custom ROM zoals Lineage 14/15/16?

Ik kan hem immers flashen, maar als dit probleem niet wordt verholpen heeft het geen zin en kopen we een andere. Ben benieuwd. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
@marcel87 Komt me niet bekend voor, is het niet zo dat ie' gewoon traag is geworden? Heb zelf de telefoon niet meer in gebruik tegenwoordig, maar ik vond 'm enorm opknappen van de Lineage Rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardwolf
@Fuzz10 Thnx voor even reageren, ondanks dat je hem dan niet meer gebruikt. Top!
Nee de overgevoeligheid van het scherm is al vanaf het begin. Mn moeder dacht altijd dat het aan haar lag, tot ik zei dat o.a. in dit topic hier ook al in 2016 vergelijkbare ervaringen over zijn geschreven. En ik ging testen waar het bij mij ook geregeld misging.

Maar goed. Zo te horen valt dan Lineage (of vergelijkbaar) nog een kans te geven. Hopelijk fixt die het dan toch en is ze weer wat bij qua versie. :)
Gaat nog even duren voordat ik er aan toe kom, maar mss volgt er dan nog een update met de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Het ging toch sneller dan gedacht. Afgelopen week heb ik LineageOS 15.1 (Oreo) erop gezet (deze). Wel wat moeilijkheden gehad mbt flashen vanuit TWRP mbt datapartitie verkeerde format en een lock-wall na "succesvolle" flash, maar uiteindelijk allemaal opgelost mbv try-and-error. Nog ff een nieuwe bootlogo uitgezocht en geflashed, want die was bij unlocken lelijk geworden met alleen die waarschuwingstekst.

Resultaat: telefoon voelt weer snel aan, batterijduur is prima gebleven en belangrijkste: niet meer die lag tijdens typen! Eveneens laatste beveiligingspatch datum weer 1,5jr vooruit naar eind 2018. Even kijken of LineageOS zelf nog een officiële 15.1 uitbrengt, ergens in topic werd dit gesuggereerd. Dan gaan we daar naar toe.

Kortom: wel een aanrader om even flashen te proberen als je problemen ervaart of als je weer bij wilt zijn. d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 03-02-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

GS88

π raat

Heb sinds deze ochtend een G3 gehaald voor mijn dochter. Heb er nog niet echt naar kunnen kijken, maar kan je aan de doos ook zien of het de 1GB RAM werkgeheugen of de 2GB betreft? Hoeveelheid opslaggeheugen (16GB ROM) staat er wel op..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GS88 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:39:
Heb sinds deze ochtend een G3 gehaald voor mijn dochter. Heb er nog niet echt naar kunnen kijken, maar kan je aan de doos ook zien of het de 1GB RAM werkgeheugen of de 2GB betreft? Hoeveelheid opslaggeheugen (16GB ROM) staat er wel op..
Op de doos zal de productcode wel staan beginnend met X

Maar doe jezelf en je dochter een lol en haal de G6 voor 99 euro.
Veel meer telefoon en nog Android 9.
https://nl.pepper.com/aan...im-at-lenovo-store-106379
(nog actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 09:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GS88 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:39:
Heb sinds deze ochtend een G3 gehaald voor mijn dochter.
Heb je echt een Moto G gehaald uit 2015, nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

GS88

π raat

Nee, 2e hands (wel ontzettend weinig gebruikssporen, was een reservetoestel van d'r).. maar de vrouw waar ik het toestel van kocht wist dus niet hoeveel RAM, anders kijk ik vanavond wel even.

@sambalbaj bedankt voor de link en het meedenken! Ik heb deze telefoon echter al gehaald, en voor een 1e telefoon zal dit denk ik wel goed genoeg zijn. d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door GS88 op 24-06-2019 13:52 ]

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:34
Mijn vrouw maakte nog steeds gebruik van de Moto G3. Ze is een lichte gebruiker, weinig behoefte aan een grote massa apps. Het toestel volstond voor haar nog steeds prima.
Recentelijk ontstond het probleem dat er geen update van Whatsapp kon verwerkt omdat Google Play services niet meer werden ondersteund. Via een apk opgelost maar ze heeft nu toch wel de overstap gemaakt naar een nieuwer toestel, waardoor de Moto G3 vrij is gekomen.
Na een avondje stoeien is het mij gelukt het apparaat te rooten en LineageOS 17.1 op het toestel te installeren. Geweldig om te zien dat een telefoon uit 2015, die al 3 jaar niet meer werd geupdate, toch naar Android 10 te brengen is. Nu kan de telefoon dienst doen als start-toestel voor een van de kinderen.
Dankzij het hoesje is het apparaat nog in prima staat en de batterij is nog redelijk.
Leuk projectje om uit te voeren en leerzaam om Android eens op de werkbank te leggen. :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste