Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

Eerder op dinsdag introduceerde Lenovo de Moto G4 en G4 Plus. Er blijkt echter een derde toestel in de G4-versie te verschijnen, dat niet tijdens de presentatie werd genoemd. Het gaat om de Moto G4 Play en vermoedelijk is dat de opvolger van de goedkope Moto E.

Tijdens de presentatie in India besteedde Lenovo alleen aandacht aan de Moto G4 en G4 Plus. Op de Amerikaanse website is echter ook de Moto G4 Play te zien. Deze variant heeft een 5"-scherm met resolutie van 1280x720 pixels, terwijl de andere G4-modellen een 5,5"-lcd met full-hd-resolutie hebben.

De soc is een Snapdragon 410 met vier cores op 1,2GHz. Er is 2GB ram en 16GB opslaggeheugen aanwezig. Met een micro-sd-kaartje kan de opslag worden uitgebreid. Het toestel weegt 137 gram en heeft een 2800mAh-accu. De camera schiet foto's met resolutie van acht megapixels en heeft een lens met diafragma van f/2.2. Aan de voorkant is een vijfmegapixelcamera aanwezig. Het toestel wordt volgens de maker voorzien van 'Pure Android', gebaseerd op Android 6.0.1.

Mogelijk is de Moto G4 Play de opvolger van de Moto E (2015). Dat model heeft een 4,5"-scherm met resolutie van 960x540 pixels en maakt gebruik van dezelfde Snapdragon-soc. Het geheugen is met 1GB echter kleiner en datzelfde geldt voor de opslag van 8GB.

Lenovo heeft nog niet bekendgemaakt wat de Moto G4 Play gaat kosten. Ook is het nog niet zeker of de G4 Play in de Benelux verschijnt. Momenteel staat de smartphone alleen op de Amerikaanse website van Motorola. Daar is te lezen dat het toestel 'halverwege de zomer' beschikbaar is.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 410
GPUQualcomm® Adreno™ 306
RAM2GB
ROM16GB (uitbreidbaar met microSD tot 128GB)
ConnectiviteitBluetooth 4.1, A-GPS, 2,4 WiFi 802.11b/g/n
Scherm5" HD
Camera8MP back, 5MP front + led flitser
Accu2800 mAh
KleurZwart, Wit
Afmetingen144,4 x 72 x 8,95 mm
Gewicht137g
BijzonderhedenWater repellent nano-coating
PrijsOnbekend
Release DatumOnbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.018-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 12-10-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
Mooi en leuk toestel.
Was mij laatst al een beetje aan het oriënteren en kwam bij de moto g3 2gb/16g uit.

Maar nu ik de g4 play, g4 en de g4plus? heb gezien ga ik toch voor een van deze 3 modellen. :)
Ik vind ze stuk voor stuk mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Is de Moto G3 niet de betere keus, want waterdicht en betere camera?
De Play is wat lichter, maar verder niet echt beter dan de G3.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 10-08-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Dit had m.i. de nieuwe E moeten zijn voor €129,-. Voor €169,- vind ik het geen goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05
Heeft iemand dit toestel al in gebruik?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met dit toestel. Het ziet eruit als een mooi afgeslankte versie van de 'gewone' Moto G (2015).

Het zou helemaal tof zijn als iemand een review zou kunnen schrijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Prima budget toestel. Voelt niet trager dan de Moto G3 2GB versie. Vormgeving wordt met elke Moto G beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 14:42

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:46:
Prima budget toestel. Voelt niet trager dan de Moto G3 2GB versie. Vormgeving wordt met elke Moto G beter naar mijn mening.
Ik zou niet weten waarom je deze zou nemen boven de G3 2G/16G versie eerlijk gezegd...
Tragere SOC, geen gorilla glass, slechtere camera... enige pluspunt zou zijn dat de accu wat groter is en dat hij een tientje goedkoper is

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Review op tweakers: reviews: Moto G4 Play: praktische smartphone met goede accuduur
Samengevat
De Motorola G4 Play is vooral een praktisch toestel. De specificaties lopen behoorlijk achter bij de concurrentie, door zijn oude soc, matige scherm en basale camera's. De software is echter soepel, zij het niet al te snel, en vooral clean, zoals we van Moto-telefoons gewend zijn. Het ontwerp bevat geen luxe materialen zoals glas en metaal, en is ook niet opvallend op welke manier dan ook. De grijze muis is stroef en laat zich lekker vasthouden. Bovendien is de G4 Play niet al te groot en heeft hij een lange accuduur. Als dat is waar je naar op zoek bent, alleen dan, is deze telefoon een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 12:39
beschuitfluiter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Ik zou niet weten waarom je deze zou nemen boven de G3 2G/16G versie eerlijk gezegd...
Tragere SOC, geen gorilla glass, slechtere camera... enige pluspunt zou zijn dat de accu wat groter is en dat hij een tientje goedkoper is
Je vergeet nog een belangrijk nadeel: de G4 Play is niet waterdicht, alleen waterafstotend.
En dan de voordelen: Dual Sim plus SD-kaarthouder, upgrade naar Android Nougat aangekondigd. Overigens is het dezelfde SOC als in de G3.

De G4 Play is niet per definitie beter dan de G3, maar wat mij betreft gewoon een vergelijkbaar toestel met iets andere focus. Ik ben er in elk geval blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 17:59
Heeft deze een notificatie Led aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 539735

Recent dit toestel aangeschaft als zakelijk toestel, en bevalt me uitstekend.
(Ik zocht een budget toestel waarmee ik vooral veel bel en mail)

Echter 1 klein puntje, ik kan nergens vinden of en waar ik het wisselgesprek kan uitschakelen.
Dus als ik aan het bellen ben, en iemand belt mij dan gaat hij gewoon over.
Heel vervelend, zo lijkt het net alsof ik nooit mijn telefoon opneem terwijl ik gewoon heel vaak in gesprek ben.
Ik wil dus graag als ik een gesprek voer dat een beller rechtstreeks naar voicemail gaat.

Weet iemand of dat op dit toestel kan?
Volgens mij al het gehele instellingen menu doorlopen en ik kan het helaas niet vinden.

Anoniem: 91724

Nu ben ik op zoek naar dit model en wordt er een beetje simple van. Ik heb deze uitgezocht voor zijn dual sim functie, Maar als ik dan op de verschillende sites kijk en vergelijk dan lijkt het erop of er 2 Modellen van de Moto g4 Play in omloop zijn.

Wie kan mij er nu eens een fatsoenlijk antwoord op geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 11:15
robkorv schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:40:
Helaas niet.
Anoniem: 91724 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:54:
Nu ben ik op zoek naar dit model en wordt er een beetje simple van. Ik heb deze uitgezocht voor zijn dual sim functie, Maar als ik dan op de verschillende sites kijk en vergelijk dan lijkt het erop of er 2 Modellen van de Moto g4 Play in omloop zijn.

Wie kan mij er nu eens een fatsoenlijk antwoord op geven ?
De US versie heeft geen dualsim, EU versie wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sir_Killalot op 29-11-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 21:46
Toevallig kwam ik deze aanbieding tegen, omdat ik ook op zoek ben naar deze telefoon voor mijn ouders.
20 euro cashback bij Media Markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

pnoob schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:40:
Toevallig kwam ik deze aanbieding tegen, omdat ik ook op zoek ben naar deze telefoon voor mijn ouders.
20 euro cashback bij Media Markt
Dito voor de moeder, cashback op Coolblue via Lenovo.

Heeft het scherm van de Play een (magneet)functie waarbij het scherm aan/uitgaat als je bv het van een magneetje voorziene klepje van een case opent/sluit?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

meer mensen last vsn slechte en trage gps met dit toestel? Gps hangt vaak, springt enfin totaal onwerkbaar voor pokemon go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@mowikan, nee geen last van. Gebruik elke dag flitsmeister + navigatie, tot nu toe geen issues.

Ik vind het zelf een briljant toestel. Nu 2uur screen on time, en nog 78% accu over, wat een verademing _/-\o_
Gebruik de Moto G4 play als privé toestel, ik heb ook nog een Galaxy S6 voor zakelijk gebruik.
Merk qua snelheid eigenlijk verrassend weinig verschil tussen de twee toestellen tijdens dagelijks gebruik. Denk hier aan whatsapp, mail, spotify en youtube. Ik speel echter geen games, dus daar kan ik niks over zeggen. Een hele knappe prestatie van Lenovo / Motorola vind ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb hem nu ook (als 2e toestel voor het ruige werk zoals zeilen en vissen) :+

Moet zeggen dat hij tot nu toe goed bevalt, ook in vergelijking met een toestel wat minimaal 4x zo duur was.

Uiteraard heb ik bewust genoegen genomen met een toestel een kleiner scherm en een lagere resolutie.
Dit toestel dook deze week onder de 140 euro grens waardoor ik hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Dat er geen gyroscoop in zit, betekent dat dan ook dat apps niet automatisch tussen liggend naar staan beeld overschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
@abacaxi, dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wocli
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 18:08
377973 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:14:
meer mensen last vsn slechte en trage gps met dit toestel? Gps hangt vaak, springt enfin totaal onwerkbaar voor pokemon go.
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Tijdens het navigeren, verlies je continu de GPS connectie. Geprobeerd:
  • Harde reset mbv accu verwijderen en weer invoeren
  • Terugzetten naar fabrieksinstellingen
  • Speciale GPS apps (bv GPS Status)
Enige wat ik nog even moet proberen, is gebruik in de veilige modus. Het opnieuw invoeren van de accu lijkt soms even te werken, maar na verloop van tijd doet het probleem zich dan toch weer voor.

Ik twijfel of het een exemplarisch (hardware) defect is of een software bug. Daarom hoor ik graag of er meer mensen met dit probleem zijn. Ik vind het namelijk verder een prima toestel, dus hoop dat dit gefixt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wocli
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 18:08
robkorv schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:40:
De Moto G4 Play heeft geen notificatie led, maar laat wel meldingen zien wanneer je het toestel even oppakt (Moto Display). Ik vind dat persoonlijk fijner omdat dit wat minder storend is. Je moet er echter dus wel iets voor doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

377973

wocli schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:34:
[...]

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Tijdens het navigeren, verlies je continu de GPS connectie. Geprobeerd:
  • Harde reset mbv accu verwijderen en weer invoeren
  • Terugzetten naar fabrieksinstellingen
  • Speciale GPS apps (bv GPS Status)
Enige wat ik nog even moet proberen, is gebruik in de veilige modus. Het opnieuw invoeren van de accu lijkt soms even te werken, maar na verloop van tijd doet het probleem zich dan toch weer voor.

Ik twijfel of het een exemplarisch (hardware) defect is of een software bug. Daarom hoor ik graag of er meer mensen met dit probleem zijn. Ik vind het namelijk verder een prima toestel, dus hoop dat dit gefixt kan worden.
In de app store las ik iemand met hetzelfde probleem tijdens pokemon go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Sinds twee weken een moto G4 play aangeschaft, vooral om te klooien met android. (Vaste toestel is een iPhone :+ )

Nu is mij het volgende overkomen, ik heb de moto afgelopen weekend in mijn rugtas gedaan en toen ik hem er weer uithaalde zit er een barst in het glas ;w , niet in het scherm zelf...

Iemand tips hoe ik dit het beste kan verhelpen? of ik dit misschien nog op garantie kan laten fixen.

In mijn rugtas zat niet veel speciaals oplader van mijn macbook en mijn macbook achter een laptop flap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
inbedrijf schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:17:
Iemand tips hoe ik dit het beste kan verhelpen? of ik dit misschien nog op garantie kan laten fixen.
Ik verwacht niet dat dit garantie is, ze gooien het waarschijnlijk gewoon op valschade. Je kan het toestel zelf repareren, meestal is dat het goedkoopste, maar wel het moeilijkst. Of je gaat naar een van de vele reparatiebedrijven of je laat het repareren door de winkel waar je het gekocht hebt (Vaak de duurste oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Lijkt mij domme pech.

Op de toestel van 130 euries zou ik mijn verlies nemen en een nieuw toestel kopen.

Tenzij het vervangen van het glas je een paar tientjes kost natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
nokiaan958GB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 21:21:
Lijkt mij domme pech.

Op de toestel van 130 euries zou ik mijn verlies nemen en een nieuw toestel kopen.

Tenzij het vervangen van het glas je een paar tientjes kost natuurlijk.
Gelukkig heb ik al heel wat ervaring met het zelf repareren van telefoons, dus dit is ook wel te doen. Een nieuw onderdeel kost 40e en het vervangen ga ik wel ergens doen, ik heb er nu geen last van.
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Ik verwacht niet dat dit garantie is, ze gooien het waarschijnlijk gewoon op valschade. Je kan het toestel zelf repareren, meestal is dat het goedkoopste, maar wel het moeilijkst. Of je gaat naar een van de vele reparatiebedrijven of je laat het repareren door de winkel waar je het gekocht hebt (Vaak de duurste oplossing).
Ik heb het geprobeerd en inderdaad zij zie dit als val schade en valt niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik overweeg om een Moto G4 Play aan te schaffen voor erbij. Ik lees dat er versies zijn mét en zonder NFC. Wat is de versie die hier verkocht wordt? Specs op diverse sites zijn niet altijd betrouwbaar merk ik.

Een paar dingen zijn jammer. Geen laad/notificatieled en lichtsensor en geen magnetische sensor begrijp ik dus lastiger zien of ie al geladen is en geen automatische helderheid. Wel een goede accuduur en een vrij robuust toestel. Ook jammer dat er geen double tap screen on op zit.

En zijn hier mensen die Lineage OS op dit toestel geprobeerd hebben? Android 7 schijnt door Motorola zelf alleen in Azië een beetje uitgerold te zijn in beta fase lijkt het.

Ik vraag me o.a. af of zo'n functie als double tap screen on evt. toegevoegd kan en zal worden met nieuwe firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-03-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Het ontbreken van een notificatieled is inderdaad een beetje jammer.

NFC zou ik niet weten want ik heb daar geen toepassing voor.

Double tap screen werkt bij mij gewoon met standaard Firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waar zit die double tap instelling dan onder? Ik heb hem in een winkel niet kunnen vinden. Daarbij komt wel het probleem dat die dingen in demo mode draaien en je ze niet uit kunt zetten om het te proberen want ze gaan meteen weer automatisch aan, dus moet je het puur in de instellingen zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb geen instelling gevonden dat je het aan of uit kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vreemd dat dat zo verstopt zit. Ik ben tenminste gewend op toestellen die het hebben dat je het aan en uit kunt zetten. Het zat ook niet in dat speciale Moto appje dacht ik.

Bedankt voor de moeite. Ik heb echter uiteindelijk voor de andere kandidaat gekozen, mede na toch wel opmerkelijke verschillen in de grafische prestaties met de Antutu Benchmark gezien te hebben.

Gisteravond laat besteld. Gaat vandaag bezorgd worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
Doubletap is er niet voor de motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb een motog, die kreeg gisteren een systeem-update, echter krijg ik dit niet geinstalleerd.

systeem zegt; update, klik op installeren, wacht 10sec. en toestel herstart

vervolgens komt deze in het teamwin menu, en kan ik niet verder (lees, wordt geen installatie/upgrade uitgevoerd)

herstart ik het toestel, komt deze terug in het teamwin menu; ofwel, kan nu geen fck met telefoon.

//edit; uitzetten, dan opnieuw aanzetten zorgt ervoor dat telefoon doorstart > kom in menu, maar installatie blijft onvolledig.

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 27-03-2017 10:31 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
himlims_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:30:
vervolgens komt deze in het teamwin menu, en kan ik niet verder (lees, wordt geen installatie/upgrade uitgevoerd)
Teamwin menu? Heb je het toestel voorzien van TWRP? Want dan is OTA updates installeren inderdaad onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46
himlims_ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:30:
heb een motog, die kreeg gisteren een systeem-update, echter krijg ik dit niet geinstalleerd.

systeem zegt; update, klik op installeren, wacht 10sec. en toestel herstart

herstart ik het toestel, komt deze terug in het teamwin menu; ofwel, kan nu geen fck met telefoon.

//edit; uitzetten, dan opnieuw aanzetten zorgt ervoor dat telefoon doorstart > kom in menu, maar installatie blijft onvolledig.
Ik had hetzelfde 'probleem'. Terugflashen van stock recovery werkt helaas niet, dan kom je op een 'error', omdat (bij mij althans) het toestel geroot is. Punt is dus dat je terug moet naar volledig stock.

Stock gedownload van: https://firmware.center/f...la/Moto%20G%20Play/Stock/

Backup gemaakt met TWRP

Toen deze handelingen gedaan:
fastboot flash logo logo.bin
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img_sparsechunk.0
fastboot flash system system.img_sparsechunk.1
fastboot flash system system.img_sparsechunk.2
fastboot flash system system.img_sparsechunk.3
fastboot flash system system.img_sparsechunk.4
fastboot flash system system.img_sparsechunk.5
fastboot flash system system.img_sparsechunk.6
fastboot flash system system.img_sparsechunk.7

Daarmee zit je weer op een volledig stock ROM zonder je data te verliezen.

Tot hier ging het prima. Wel zit ik nu met een versie met security updates tot juli 2016 (build MPIS24.241-15.3-7), is dat bij jullie ook zo? En hij vindt (nog) geen update(s), maar zegt up-to-date te zijn :|. Mocht die binnenkort komen, dan laat ik het weten, dan is de methode volledig succesvol. Tot nu toe helaas dus nog niet helemaal...

Edit: als het goed is staat de OTA zip ergens op de lokale storage, in de cache geloof ik. Zou je deze misschien kunnen uploaden en sturen? Dan kan ik wellicht alsnog updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 30-03-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rluitjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-05 08:35
Op 3 april 2017 beveiligingsupdate Android 6.0.1 (1 februari 2017), in eerste poging, probleemloos geïnstalleerd. Werd eerder aangeboden maar niet direct uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
The__Virus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:15:
[...]

Ik had hetzelfde 'probleem'. Terugflashen van stock recovery werkt helaas niet, dan kom je op een 'error', omdat (bij mij althans) het toestel geroot is. Punt is dus dat je terug moet naar volledig stock.

Stock gedownload van: https://firmware.center/f...la/Moto%20G%20Play/Stock/

Backup gemaakt met TWRP

Toen deze handelingen gedaan:
fastboot flash logo logo.bin
fastboot flash boot boot.img
fastboot flash recovery recovery.img
fastboot flash system system.img_sparsechunk.0
fastboot flash system system.img_sparsechunk.1
fastboot flash system system.img_sparsechunk.2
fastboot flash system system.img_sparsechunk.3
fastboot flash system system.img_sparsechunk.4
fastboot flash system system.img_sparsechunk.5
fastboot flash system system.img_sparsechunk.6
fastboot flash system system.img_sparsechunk.7

Daarmee zit je weer op een volledig stock ROM zonder je data te verliezen.

Tot hier ging het prima. Wel zit ik nu met een versie met security updates tot juli 2016 (build MPIS24.241-15.3-7), is dat bij jullie ook zo? En hij vindt (nog) geen update(s), maar zegt up-to-date te zijn :|. Mocht die binnenkort komen, dan laat ik het weten, dan is de methode volledig succesvol. Tot nu toe helaas dus nog niet helemaal...

Edit: als het goed is staat de OTA zip ergens op de lokale storage, in de cache geloof ik. Zou je deze misschien kunnen uploaden en sturen? Dan kan ik wellicht alsnog updaten.
Iemand hier nog nieuws over? Geen melding meer gehad van een OTA update :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
In juni komt eindelijk Nougat voor dit toestel:
https://androidworld.nl/nieuws/moto-g4-play-juni-nougat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb dat kreng geroot, maar wil eigenlijk terug naar stock rom (ivm updates) geen zin/tijd voor dat xda gedoe meer. krijg het niet voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Het valt mij op dat ik regelmatig telefoontjes mis.

Eerst begint hij als ik wordt gebeld te trillen en pas veel later komt de beltoon. Iemand die dit al eens heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand een app of fix voor GPS? dit kreng is wel niet zo ongelofelijk goed in het verliezen/vergeten van gps locatie (sattelieten). is er eoa appje voor wat ervoor zorgt dat GPS wel betrouwbaar EN continue funtioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

himlims_ schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:19:
iemand een app of fix voor GPS? dit kreng is wel niet zo ongelofelijk goed in het verliezen/vergeten van gps locatie (sattelieten). is er eoa appje voor wat ervoor zorgt dat GPS wel betrouwbaar EN continue funtioneerd?
Ik gebruik deze: Google Play: GPS Connected

Houdt de GPS fix vast ook als je scherm uit staat en geen andere apps die in de achtergrond draaien dat doen. Kost natuurlijk wel meer stroom. Heeft geen onnodige permissies en geen ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Iemand de Nougat update al binnen? En kan iemand die please ergens posten? Ik zit nog steeds met updates van mei 2016, de telefoon vindt sinds die tijd geen OTA's meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-06 20:28
The__Virus schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:42:
Iemand de Nougat update al binnen? En kan iemand die please ergens posten? Ik zit nog steeds met updates van mei 2016, de telefoon vindt sinds die tijd geen OTA's meer...
Nee, nog steeds niet binnen. Had het nu wel eens verwacht inderdaad.

• Dr. Rossi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-07-2023
De media/dowmloadbeheer blijft bij mijn telefoon aanstaan en zorgt ervoor dat 50% van mijn accu hier aan op gaat,ook als ik dit stopt of uitschakelt,heeft iemand dit ook? evt tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Dr. Rossi schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:40:
De media/dowmloadbeheer blijft bij mijn telefoon aanstaan en zorgt ervoor dat 50% van mijn accu hier aan op gaat,ook als ik dit stopt of uitschakelt,heeft iemand dit ook? evt tips??
Wellicht is je browser aan het proberen iets te downloaden wat is vast gelopen? Heb je de oplossing inmiddels al wel gevonden? :9

Ik heb zelf de laatste tijd steeds meer last dat mijn tel het 4G Tele2 internet signaal verliest. Signaalsterkte is wel helemaal vol, maar er staat dan een uitroepteken bij de dataconnectie. Terugschakelen naar 3G, dataconnectie uitzetten, en airplane mode werken allemaal niet. Alleen een reboot helpt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bart_GR op 12-09-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Op tweakers staat nu (nieuws: Lenovo geeft drie maanden oude Moto E4-smartphones geen update naar A... dat de G4 Play geen update krijgt naar Android 8.
Maar hoe zit het met Android 7? Kom daar maar weinig over tegen, behalve dat geroepen wordt at deze telefoon Android 7 gaat krijgen. Meer niet.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48
Ik heb vandaag de dual sim functie van deze telefoon in gebruik genomen omdat het meeslepen van 2 telefoons me begon tegen te staan. Nu wil ik de boel een beetje mooi configureren, dus dat hij werk contacten belt met de werksim en prive met de prive sim. Ik kan alles scheiden op google accounts en exchange.
Als je dat probeert in te stellen in de SIM configuratie start hij een wizard op die op het eerste gezicht deze mogelijkheden lijkt te bieden. Die wizard crashed echter bij het selecteren van de prive account die bij Sim 1 hoort.
Hoe hebben jullie dual sim aan de praat gekregen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MrAngry schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:22:
Ik heb vandaag de dual sim functie van deze telefoon in gebruik genomen omdat het meeslepen van 2 telefoons me begon tegen te staan. Nu wil ik de boel een beetje mooi configureren, dus dat hij werk contacten belt met de werksim en prive met de prive sim. Ik kan alles scheiden op google accounts en exchange.
Als je dat probeert in te stellen in de SIM configuratie start hij een wizard op die op het eerste gezicht deze mogelijkheden lijkt te bieden. Die wizard crashed echter bij het selecteren van de prive account die bij Sim 1 hoort.
Hoe hebben jullie dual sim aan de praat gekregen?
aan de praat? gewoon 2x sim erin gefrot; wil je smsen vraagt ie welke sim, wil je bellen vraagt ie welke sim, ga je online vraagt ie welke sim. je kiest dat eenmalig en klaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, ok, dat werkt inderdaad :)
Maar ik wil het graag naar mijn zin tweaken. En omdat zakelijk en prive dus relatief makkelijk zijn te scheiden zou ik dat graag automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Android 7.1.1 is uit voor de Motorola Moto G4 Play.

https://m.gsmarena.com/mo...gat_update-news-29004.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Thanks voor dit bericht.
Iemand in Nederland die de update al binnen heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik krijg hem nu gepushed. Hij is er dus echt. 644 mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
wezep schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:30:
[...]

Thanks voor dit bericht.
Iemand in Nederland die de update al binnen heeft gekregen?
Jep, vandaag binnen gekomen. NPI26.48-36
Bijkomend verschijnsel is dat ik plots 2GB extra schijfruimte vrij heb. Blijkbaar is de android 7 installatie flink kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Bart_GR schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:46:
[...]

Jep, vandaag binnen gekomen. NPI26.48-36
Bijkomend verschijnsel is dat ik plots 2GB extra schijfruimte vrij heb. Blijkbaar is de android 7 installatie flink kleiner :)
Bij m'n dochter is de Android 7 update ook binnen. Volgens haar werkt die prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heeft iemand dit toestel voor garantie opgestuurd vanwege de GPS problemen? Ik heb de laatste tijd echt last van een onbruikbare gps. Hij verliest voortdurend de fix als hij hem überhaupt al krijgt. Het is tijdens het rijden zelfs lichtelijk onveilig. Ik twijfel alleen is ik dit over garantie gefixed krijg.

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Motorola Moto G4 Play] Accessoires