Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vandaag mijn tweede MotoG ontvangen. Kreeg alleen met geen mogelijkheid de drivers werkend in Windows 10. Start ik het ding in fastboot mode staat er bij Device is ENGINEERING en bij software status: Modified. Heb een identieke MotoG liggen en deze geeft bij Device is LOCKED en bij software status: Official. Die werkt verder wel prima.

Weet iemand de exacte betekenis van Device is ENGINEERING? Google geeft bar weinig resultaten. Is dit wellicht een exemplaar dat niet in de handel terecht had mogen komen of is het toestel na reparatie niet goed teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
geen idee, maar heeft het niets te maken, met een locked boot loader, of USB debugging wat wel of niet aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 07:43

Niku

Alagaesii

Wat een vreemd topic, zo zonder TS. Enfin, zie deze smartphone (samen met de Oneplus X) wellicht als mijn nieuwe telefoon. Eens even goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
Niku schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:04:
Wat een vreemd topic, zo zonder TS. Enfin, zie deze smartphone (samen met de Oneplus X) wellicht als mijn nieuwe telefoon. Eens even goed in de gaten houden.
Dit topic is uit het algemene Motorola Moto G topic 'gesneden', daarom is er geen TS :)
Misschien maak ik er wel eens een ooit op een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je een one+x invite nodig hebt: EUCD-AA03-1177-5D06

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Op Reddit en XDA zijn er al verschillende mensen die Marshmallow draaiend hebben op hun Moto G. Meestal gaat het wel over de XT1540, terwijl ik (en jullie ook gok ik) de XT1541 hebben, nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 07:43

Niku

Alagaesii

GA!S schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:10:
Als je een one+x invite nodig hebt: EUCD-AA03-1177-5D06
Ah balen, zie je post nu pas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sinds vanochtend de 2GB uitvoering. Wat een wereld ding. Loopt heerlijk soepel. Ben tot op heden nog geen hapering tegen gekomen. _/-\o_ Had hiervoor tijdelijk de oude S3 Mini van de vrouw en dan is dit wel een heel groot verschil. Tot voor een half jaar geleden ook een Note 3 gehad en gevoelsmatig doet de Moto G daar niet voor onder. Ik ga weer even verder spelen :)

• filenox
Zijn er hier trouwens Snapchat gebruikers? Ik kan sinds een aantal weken niet meer focussen op objecten die dichtbij zijn, wie komt dit bekend voor? :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vandaag de 3e MotoG in 3 weken ontvangen. Binnen 10 minuten de unlockcode binnen, geroot en Cyanogen 12.1 geflashed. Alles werkt zoals het hoort, geen bloatware en nano gapps. Wat een fijn toestel is het toch. :+

de betaler vervuilt

• filenox
GA!S schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:39:
Vandaag de 3e MotoG in 3 weken ontvangen. Binnen 10 minuten de unlockcode binnen, geroot en Cyanogen 12.1 geflashed. Alles werkt zoals het hoort, geen bloatware en nano gapps. Wat een fijn toestel is het toch. :+
Mwaaa op de Moto G heb je sowieso geen bloatware :) De apps die er op staan zijn best handig :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
filenox schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:58:
[...]

Mwaaa op de Moto G heb je sowieso geen bloatware :) De apps die er op staan zijn best handig :)
Ik denk dat hij de Google apps bedoelt, en daar staan er onnodig veel van.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vooral dat ja.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
filenox schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:52:
[...]

Dit topic is uit het algemene Motorola Moto G topic 'gesneden', daarom is er geen TS :)
Misschien maak ik er wel eens een ooit op een dag...
Zo gezegd zo gedaan: er is nu een fatsoenlijke TS voor dit topic :)

Edit: Er is gisteren een guide verschenen op XDA om de XT1540 te upgraden naar MM. Nu de XT1541 nog...

[ Voor 23% gewijzigd door filenox op 05-01-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Iemand al idee wanneer de marshmallow update in Nederland wordt uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 16:40

D75

Eerst werd hier nog een fanatiek logboek bijgehouden.... maar daar is het ook al een maand stil

http://www.androidstandar...eatures-and-release-date/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Op Reddit (/r/motog) en XDA wordt het al snel duidelijk dat wij zowat nog de enige zijn die op de update wachten (met uitzondering van carrier devices dan) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 22:30
Wat is de historie van Motorola wat betreft beloftes over updates? Ze hebben een cash back actie van € 30 t/m 24 januari en sta op het punt om de 16Gb versie te kopen maar ik wil wel Android 6 gaan draaien (ivm app permissies etc.) Nu kom ik van hééééél ver (eerste Galaxy uit 2010 :P) maar het oude beestje werkt nog en ik verdom het om een nieuwe (midrange) telefoon te kopen die Android 6 niet draait of gaat draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filenox
prOnorama2 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:33:
Wat is de historie van Motorola wat betreft beloftes over updates? Ze hebben een cash back actie van € 30 t/m 24 januari en sta op het punt om de 16Gb versie te kopen maar ik wil wel Android 6 gaan draaien (ivm app permissies etc.) Nu kom ik van hééééél ver (eerste Galaxy uit 2010 :P) maar het oude beestje werkt nog en ik verdom het om een nieuwe (midrange) telefoon te kopen die Android 6 niet draait of gaat draaien.
Android 6 zal je zeker en vast nog krijgen, Android N ook? Ik denk van niet, het gaat sinds de overname door Lenovo sterk achteruit met de updates. Bovendien zijn ze nu van plan de stock Android experience samen te mergen met de Lenovo schil... Dat klinkt niet erg veelbelovend.. Custom ROMS zoals CM blijven uiteraard steeds een optie :)

[ Voor 4% gewijzigd door filenox op 19-01-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gebruik zelf de Temasek rom en werkt als een zonnetje. Tot op heden nog geen foutmeldingen of andere vage shit. Hiervoor even de RR rom gebruikt, maar die gaf op een gegeven moment zoveel ellende dat ik maar overgestapt ben.

Wat me wel opvalt is dat wanneer ik de telefoon laad met de lader + usb kabel van mijn vrouw haar S6 het echt een eeuwigheid duurt voordat hij vol is, gaat echt met enkele procenten per uur. Gebruik ik de meegeleverde kabel van Motorola en prik ik hem in de pc op het werk, dan is het laden een heel stuk vlotter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
prOnorama2 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:33:
Ik zou wachten tot A6 echt beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
Heb onlangs de 8Gb versie + snelle 32Gb sd kaart gekocht met de wetenschap dat onder android 6 het intern geheugen hiermee uitgebreid kan worden. Ben benieuwd of dit straks goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 16-06 22:30
filenox schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:55:
[...]

Android 6 zal je zeker en vast nog krijgen, Android N ook? Ik denk van niet, het gaat sinds de overname door Lenovo sterk achteruit met de updates. Bovendien zijn ze nu van plan de stock Android experience samen te mergen met de Lenovo schil... Dat klinkt niet erg veelbelovend.. Custom ROMS zoals CM blijven uiteraard steeds een optie :)
Nee ik verwacht niets meer dan Marshmallow. Wel vraag ik mij af of die Lenovo schil al niet met M gaat komen dat lijkt me niet ideaal namelijk :X

Ik denk dat ik dus nog even wacht zoals Olaf van der Spek suggereert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
prOnorama2 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Nee ik verwacht niets meer dan Marshmallow. Wel vraag ik mij af of die Lenovo schil al niet met M gaat komen dat lijkt me niet ideaal namelijk :X

Ik denk dat ik dus nog even wacht zoals Olaf van der Spek suggereert
Nope, Marshmallow is nog clean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ik zit nu wel te twijfelen of ik de moto G3 16Gb zal kopen. Ik heb nu de Samsung S2 (met CM12.1), maar die begint wel tegen zijn limiet te lopen. De cashback van 30 euro maakt het wel leuk, samen met het nu kopen bij de media markt en volgende week met de BTW actie terug het prijsverschil terug claimen komt de prijs 167,52 klinkt nog wel aardig de moeite waard, hoe denken jullie er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als dagelijkse telefoon zou ik zeker de 16 GB nemen, heb je meteen 2GB RAM. Met de 8 GB heb je ca. 4GB ruimte om te gebruiken, de rest is system / android. Ik draai een ze kaal mogelijke Cyanogen en met een paar user apps zit ik op 2,5 GB ruimte.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Laatst online: 10-01 09:07
Was ook zeker van plan om dan voor de 16GB te gaan anders ga ik er op achteruit wat betreft opslag. Zit alleen te twijfelen of ik er nu voor moet gaan of dat ik het nog even uit stel en wacht op een telefoon met usb-c etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Ikzelf zou er gewoon voor gaan. Heb een maand met de 1GB versie rondgelopen en uiteindelijk toch ervoor gekozen om voor de 2GB te gaan. Verschil lijkt klein maar in dagelijks simpel gebruik al behoorlijk merkbaar. Dus met die keus kom je zeker goed weg. Ook nu de cashback actie nog loopt is het helemaal een goede deal. Wat voor een upgrades zou je nu op willen wachten en gaat dat ook op korte termijn komen? Handig om in overweging te nemen bij je keus. Succes! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 22:42
Heb een vraagje, heb al wat gezocht op Google maar niets gevonden. Als ik zoek via de Google searchbar op de startpagina krijg ik resultaten, maar als ik dan een resultaat selecteert gaat hij naar de browser maar doet dan niets. Refreshen helpt dan ook niet.
Iemand ook dit vreemd probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicesoft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 03:51
Sinds kort een moto g 2015 16Gb aangeschaft, geweldig toestel alleen verbaast mij dat nog geen Android 6 Marshmallow geïnstalleerd is maar ben wel dik tevreden met 5.1.1. een verademing na mijn oude Samsung S2. Heeft iemand een idee wanneer deze komt of heeft iemand het al draaien op zijn Moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:51

IkWilbert

Het is mij!

Nicesoft schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:25:
Sinds kort een moto g 2015 16Gb aangeschaft, geweldig toestel alleen verbaast mij dat nog geen Android 6 Marshmallow geïnstalleerd is maar ben wel dik tevreden met 5.1.1. een verademing na mijn oude Samsung S2. Heeft iemand een idee wanneer deze komt of heeft iemand het al draaien op zijn Moto G?
Update komt eraan, niet precies bekend wanneer, maar ik hoop voor eind feb.
De meeste regio's hebben Android 6 al alleen europa nog niet.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

De support pagina van de Moto G (3rd) is bijgewerkt. Vermoed dat Android 6 er snel aankomt :)

https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/109642

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:50
Hi all,

Sinds een klein weekje ook de Motorola 2gb editie. Na jarenlang apple de overstap naar android gemaakt en het is echt een geweldig, snel toestel! Android zelf vind ik ook erg sjiek. Enige wat mij ontzettend stoort is het volgende, namelijk de notificaties van Whatsapp. Ik krijg bij elk nieuw berichtje een popup met daarin de afzender + content en de mogelijkheid om te reageren. Echter wil ik dit helemaal niet zien. Wat ik dan wel weer wil is dat ik een notificatie zie, als banner bovenin. Is dit wel mogelijk? Of moet ik dan een andere mod erop zetten?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
kwdtjuh schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:22:
Hi all,

Sinds een klein weekje ook de Motorola 2gb editie. Na jarenlang apple de overstap naar android gemaakt en het is echt een geweldig, snel toestel! Android zelf vind ik ook erg sjiek. Enige wat mij ontzettend stoort is het volgende, namelijk de notificaties van Whatsapp. Ik krijg bij elk nieuw berichtje een popup met daarin de afzender + content en de mogelijkheid om te reageren. Echter wil ik dit helemaal niet zien. Wat ik dan wel weer wil is dat ik een notificatie zie, als banner bovenin. Is dit wel mogelijk? Of moet ik dan een andere mod erop zetten?

Alvast hartelijk dank!
Ga naar whatsapp -> instellingen -> meldingen -> Bericht, Meldingen
Hier staan een van de volgende vier instellingen:
- Geen pop-up
- Wanneer scherm is ingeschakeld
- Wanneer scherm is uitgeschakeld
- Pop-up altijd weergeven

Hoogstwaarschijnlijk bij jou de laatste. Jij wilt geen pop-up dus dan selecteer je die.
Ook meteen even doen bij groepsberichten, meldingen en dan krijg je wel een notificatie maar geen pop-up.

P.s. Ik heb zelf geen Moto G, maar dit is bij elk Android toestel hetzelfde lijkt me aangezien het instellingen van Whatsapp zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:50
Chemie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:56:
[...]

Ga naar whatsapp -> instellingen -> meldingen -> Bericht, Meldingen
Hier staan een van de volgende vier instellingen:
- Geen pop-up
- Wanneer scherm is ingeschakeld
- Wanneer scherm is uitgeschakeld
- Pop-up altijd weergeven

Hoogstwaarschijnlijk bij jou de laatste. Jij wilt geen pop-up dus dan selecteer je die.
Ook meteen even doen bij groepsberichten, meldingen en dan krijg je wel een notificatie maar geen pop-up.

P.s. Ik heb zelf geen Moto G, maar dit is bij elk Android toestel hetzelfde lijkt me aangezien het instellingen van Whatsapp zijn. :)
Hi, Thanks voor de tip. Ik heb de popup's uitgeschakeld en de notificaties in instellingen van android aangezet en blijkbaar heeft dat geholpen! You've made me very happy! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De firmware image voor het 1GB model is beschikbaar (XT1541) ! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
goed voor de 1GB gebruikers. Nu nog wachten op de 2GB versie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 12:10
filenox schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:11:
De firmware image voor het 1GB model is beschikbaar (XT1541) ! *O* *O*
Zojuist geflashed (Oeh, new shiny! ;-) ) en nu dus op Marshmallow. Vooralsnog niks vreemds gezien, ziet er wel goed uit.
Vraag me alleen af hoe dat nou werkt met die SD Card als Internal Storage en hoe je apps kan verplaatsen, want dat heb ik nog niet gevonden...

[ Voor 1% gewijzigd door Ben.Hahlen op 03-02-2016 09:47 . Reden: Oeps... ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Zojuist geflashed (Oeh, new shiny! ;-) ) en nu dus op Lollipop. Vooralsnog niks vreemds gezien, ziet er wel goed uit.
Vraag me alleen af hoe dat nou werkt met die SD Card als Internal Storage en hoe je apps kan verplaatsen, want dat heb ik nog niet gevonden...
Lollipop? Neem aan dat je Marshmallow bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:07
IkWilbert schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:25:
De support pagina van de Moto G (3rd) is bijgewerkt. Vermoed dat Android 6 er snel aankomt :)

https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/109642
Dat is goed nieuws! Met een beetje geluk binnen een week nog. Deze update lijkt me vooral handig wanneer je de 1gb/8gb variant heb. Al ben ik (2gb gebruik) wel erg benieuwd naar de accu verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Denk niet dat je veel moet verwachten van dat betere batterijgebruik. Intensieve gebruikers zouden zelf minder autonomie hebben. Doze blijkt goed voor diegenen die hun telefoon niet veel gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:02
Doze werkt inderdaad alleen als je telefoon regelmatig niets hoeft te doen, maar dan werkt het wel echt heel goed.
Verwacht trouwens niet teveel van apps naar je sd card zetten, het is omslachtig en de apps worden traag doordat je sd card nooit zo snel is als je intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 12:10
IkWilbert schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Lollipop? Neem aan dat je Marshmallow bedoeld ;)
Dat staat er toch? O-)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatWar055
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 18:47
Is er iemand die een tip heeft waar je een onderdeel voor deze telefoon kunt bestellen? Specifiek: het bordje met de SD/SIM card reader voor de xt1541? Dochterlief had pech met een nano sim die uit de houder kwam bij verwijderen --> sim reader compleet gesloopt. Maar dit onderdeel vinden blijkt lastiger dan gedacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatWar055
Dank voor je reactie. Dat is een deel van de oplossing zeg maar, dit is alleen de losse sim reader die je dan zelf zou moeten solderen op de PCB. Ik durf wel wat, maar dit gaat mijn skills toch te boven denk ik. Het onderdeel wat we zoeken ziet er uit als deze (http://www.globaldirectpa...rd-PCB-p/mrxt1540pcb2.htm). Maar daar geven ze aan dat het voor de xt1540 is en het is ook een stevig bedrag voor die PCB.
Misschien ontkomen we er niet aan en wordt het een duur onderdeel... Wel jammer, je leest ook meer verhalen van gebruikers die met een nano sim holder hun telefoon gesloopt hebben, blijft een tricky constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:01
PatWar055 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:36:
Dank voor je reactie. Dat is een deel van de oplossing zeg maar, dit is alleen de losse sim reader die je dan zelf zou moeten solderen op de PCB. Ik durf wel wat, maar dit gaat mijn skills toch te boven denk ik. Het onderdeel wat we zoeken ziet er uit als deze (http://www.globaldirectpa...rd-PCB-p/mrxt1540pcb2.htm). Maar daar geven ze aan dat het voor de xt1540 is en het is ook een stevig bedrag voor die PCB.
Misschien ontkomen we er niet aan en wordt het een duur onderdeel... Wel jammer, je leest ook meer verhalen van gebruikers die met een nano sim holder hun telefoon gesloopt hebben, blijft een tricky constructie.
Kun je hem niet ter reparatie/garantie aanbieden bij je leverancier/Motorola ?

Dat onderdeel kost 70 euro en dan moet je het nog zelf solderen (met alle risico's van dien)

Wellicht wordt het onder coulance of garantie hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatWar055
Via Motorola support kom je uit bij een partner, drmobile.eu, die geven geen prijsopgave voor de reparatie. Ook bij hun lopen de kosten al snel op, vandaar deze zoektocht naar de complete PCB. Maar dat het onder garantie gaat vallen lijkt mij sterk, typisch geval van 'user error' ben ik bang.

Iemand ervaring met drmobile trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:01
PatWar055 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:56:
Via Motorola support kom je uit bij een partner, drmobile.eu, die geven geen prijsopgave voor de reparatie. Ook bij hun lopen de kosten al snel op, vandaar deze zoektocht naar de complete PCB. Maar dat het onder garantie gaat vallen lijkt mij sterk, typisch geval van 'user error' ben ik bang.

Iemand ervaring met drmobile trouwens?
En je leverancier ?

Je hebt natuurlijk kans dat die het uitbesteden aan Dynafix of zo, maar wellicht heb je geluk en wordt het toch onder coulance hersteld.

Lijkt me zeer lastig zelf te vervangen en als je uit schiet kun je de hele gsm weg gooien (+ 70 euro voor het pcb).

Andere optie is de GSM als defect aanbieden ter verkoop en de opbrengst steken in een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PatWar055 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:36:
Ik zou het toch gewoon bij de fabrikant laten repareren.
Ik had op mijn MotoG precies hetzelfde, boog de simpinnetjes mee bij het verwijderen van een nano-sim + houdertje.
Heb dit verteld aan de Klantenservice en kon hem gewoon opsturen, gratis.

Edit: Bedenk me nu dat dat wel vóór de overname van Lenovo was.

[ Voor 3% gewijzigd door jodeltje op 05-02-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733347

Iemand enig idee of de prijs van de Moto G 2015 (de 16GB/2GB versie) binnenkort wat in prijs gaat dalen? Ik vind €230 wat te veel nog (voor het zwarte model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Coolblue biedt via marktplaats toestellen die onder tevredenheidsgarantie zijn teruggestuurd aan vanaf ca. €180. Gewoon zo goed als nieuw met 24 maanden garantie als je even zoekt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 733347 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:43:
Iemand enig idee of de prijs van de Moto G 2015 (de 16GB/2GB versie) binnenkort wat in prijs gaat dalen? Ik vind €230 wat te veel nog (voor het zwarte model).
Met cashback was ie maar 200..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Ben helaas te laat, ook voor de Mediamarkt BTW-actie. Zie nu op marktplaats inderdaad de coolblue advertentie voor €191, geen slechte deal lijkt me (ter vervanging van mijn iPhone 4..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Acties komen altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:05
Anoniem: 733347 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:25:
[...]

Klopt. Ben helaas te laat, ook voor de Mediamarkt BTW-actie. Zie nu op marktplaats inderdaad de coolblue advertentie voor €191, geen slechte deal lijkt me (ter vervanging van mijn iPhone 4..).
Waarom haal je m niet via de Coolblue Tweedekans? Daar staan er nu meerdere, waarvan 2 z.g.a.n. met 12 maanden garantie. Daar heb ik m zelf ook vandaan :)

Edit: Sorry ik lees niet goed, dat had je dus al gedaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dezonnebril op 08-02-2016 13:07 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staan er idd een paar voor 191 met 12 maanden garantie (ipv 24..). Die -12 maanden garantie vind ik de lagere prijs eigenlijk niet waard. Heb ook met Coolblue gebeld en aan de garantietijd kan niets worden veranderd. Ik wacht dus nog even. Ondertussen zag ik de General Mobile Android One 4G, die heb ik nu ook op het oog. Snellere updates en verder vrijwel gelijk aan de Moto G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Maar hij is wel foeilelijk naar mijn mening, de Moto G is veel mooier.....

Dan vind ik de Wileyfox Swift een mooier toestel als je niet voor de Moto G gaat.
Anoniem: 733347 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:43:
Staan er idd een paar voor 191 met 12 maanden garantie (ipv 24..). Die -12 maanden garantie vind ik de lagere prijs eigenlijk niet waard. Heb ook met Coolblue gebeld en aan de garantietijd kan niets worden veranderd. Ik wacht dus nog even. Ondertussen zag ik de General Mobile Android One 4G, die heb ik nu ook op het oog. Snellere updates en verder vrijwel gelijk aan de Moto G..

[ Voor 6% gewijzigd door WITFRA op 09-02-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb liever een toestel met goede community support, heb je er nog wat aan als de fabrikant geen zin meer heeft om zijn software te ondersteunen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GA!S schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:10:
Ik heb liever een toestel met goede community support, heb je er nog wat aan als de fabrikant geen zin meer heeft om zijn software te ondersteunen.
Daar zit wat in. Ik sta ook wel open voor ROM e.d. op termijn. Heb in het verleden ook mijn iPhone gejailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 733347 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:43:
Vanaf de 13e 40 euro retour (8GB) en hij is nu 188 bij BCC... ;)
Maar 30 euro retour op de 16GB versie. Andersom zou logischer zijn, en gewoon lagere prijzen i.p.v. irritante cashback acties zou leuker zijn maar ja, leuker kunnen ze het niet maken.

http://motorola-cashback.nl/moto-g-3rdgen/

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2016 22:58 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
Een kennis wacht nog steeds op z'n cashback, of dat geld ooit binnenkomt is maar de vraag ik zelf heb met verschillende acties waardeloze ervaringen met cashback, dan maar liever directe korting.

• MartijnRGS
Mizgala28 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 03:02:
Een kennis wacht nog steeds op z'n cashback, of dat geld ooit binnenkomt is maar de vraag ik zelf heb met verschillende acties waardeloze ervaringen met cashback, dan maar liever directe korting.
Had het er binnen een week opstaan en verder ook nog nooit negatieve ervaringen mee gehad, soms duurt het wat lang...

Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:57:
[...]

Vanaf de 13e 40 euro retour (8GB) en hij is nu 188 bij BCC... ;)
Maar 30 euro retour op de 16GB versie. Andersom zou logischer zijn, en gewoon lagere prijzen i.p.v. irritante cashback acties zou leuker zijn maar ja, leuker kunnen ze het niet maken.

http://motorola-cashback.nl/moto-g-3rdgen/
Ziet er goed uit. Dank voor het attenderen op de actie! Ik ga de 16GB versie 13 februari direct bestellen.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pagina is weer offline gehaald. Zaterdag maar even kijken of het alsnog een nieuwe cashbackactie wordt.

• Captain Planet
  • Laatst online: 16-06 07:32
Ik kreeg de marshmallow update aangeboden, zat op me werk dus had geen tijd en annuleerde de update maar. En nou blijft hij de melding geven dat de software is bijgewerkt 8)7 en er dus geen marshmallow update klaar staat. :+

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Captain Planet schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:58:
Ik kreeg de marshmallow update aangeboden, zat op me werk dus had geen tijd en annuleerde de update maar. En nou blijft hij de melding geven dat de software is bijgewerkt 8)7 en er dus geen marshmallow update klaar staat. :+
Voor de 8 of 16 GB versie? Best wel kut trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Ik heb de 8gb versie. Nog steeds geen marshmallow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pagina is weer online en nu staat de actie ook beschikbaar op de hoofdpagina. Zie http://motorola-cashback.nl/

Morgen ga ik een bezoekje brengen aan de Mediamarkt en de 16/2GB versie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:23
ik kreeg net de android 6.0 update binnen op mijn 8Gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
Ik zie hem nou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

gert_jan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:23:
ik kreeg net de android 6.0 update binnen op mijn 8Gb versie
Hier ook eindelijk, kan ik de SD kaart als intern geheugen zetten, en dan geen gekloot meer met te weinig opslag..

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
Android 6 update geinstalleerd op 8gb versie, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Laatst online: 15-06 22:00
Net Android 6 op de moto g van mijn vrouw geïnstalleerd. Maar ik ben vergeten de apps op de sd kaart terug te zetten, wie kan mij vertellen hoe dat moet in Android 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 00:37
Als het goed is vraagt Android of je de SD kaart wilt gebruiken als intern geheugen, of als draagbare opslag.
Je kunt niet meer zoals voorheen je apps op de sd kaart zetten voor zover ik weet, ik heb de sd kaart in gebruik als interne opslag en dan ziet die de interne opslag en de SD kaart als 1 groot intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733347 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:01:
De pagina is weer online en nu staat de actie ook beschikbaar op de hoofdpagina. Zie http://motorola-cashback.nl/

Morgen ga ik een bezoekje brengen aan de Mediamarkt en de 16/2GB versie halen.
Toestel inmiddels in gebruik. Bevalt zeer goed. Na 4,5 jaar ben ik terug bij Android; wat een verademing. Het toestel is zeer snel en nog geen enkele hapering gehad. Scherm oogt scherp. Batterij valt nog niet veel over te zeggen. Ik heb nog geen upgrade binnen voor Android 6.0. Ik was bang dat ik het toestel te groot zou vinden (ik kom van 3,5 inch, iPhone 4), maar dat is helemaal niet zo. Iets groter had ik zelfs niet erg gevonden. De grootte van mijn handen is gemiddeld, maar ik kan het scherm vrij makkelijk bedienen. Slechts sporadisch heb ik mijn tweede hand nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 733347 op 14-02-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Laatst online: 15-06 22:00
Doornekamp33 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:51:
Als het goed is vraagt Android of je de SD kaart wilt gebruiken als intern geheugen, of als draagbare opslag.
Je kunt niet meer zoals voorheen je apps op de sd kaart zetten voor zover ik weet, ik heb de sd kaart in gebruik als interne opslag en dan ziet die de interne opslag en de SD kaart als 1 groot intern geheugen.
Klopt, wil de sd kaart ook bij het interne geheugen doen.
Maar dan gaat de telefoon de sd kaart formatteren, dus dan ben ik de apps kwijt die op de sd kaart staan.
Het is dus het beste om voor het updaten naar Android 6 alle apps op het interne geheugen te zetten.

Bij instellingen naar opslag en daar kun je ze dus terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:52
Zowel bij mijn vader als de vriendin is de 8gb versie naar marshmallow geüpdatet. Iemand de update al ontvangen op de 16gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

bresjt schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:46:
Zowel bij mijn vader als de vriendin is de 8gb versie naar marshmallow geüpdatet. Iemand de update al ontvangen op de 16gb versie?
Hier nog geen update 16gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Hier ook nog helaas niet, zal komende week of de week erop wel komen verwacht ik. En zo niet, dan nog even afwachten ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Vanmiddag mijn 8GB geüpdatet naar Marshmallow. Ik heb nog geen problemen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Laatst online: 02-06 23:47
Doornekamp33 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 09:51:
Klopt niet helemaal. Je moet nog steeds zoals voorheen de apps kopieren naar je geheugenkaart. Enkel ligt die instelling nu ietsje dieper weg. Wat wel verandert is, als de developer sd support heeft voor zijn app dan wordt er bij een update van de app deze niet meer verplaatst naar het interne geheugen, maar blijft deze op de sd kaart staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
bresjt schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:46:
Hier ook nog geen OTA ontvangen voor de 16GB versie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
kiekeboeboe schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Hier ook nog geen OTA ontvangen voor de 16GB versie ...
Je kan 'm hier downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
thanks filenox, had de "captured OTA" ook al gezien op XDA. Zal toch nog even wachten tot de OTA zelf aangeboden wordt Jammer dat er nog geen factory firmware image voor de 2GB versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amelsl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:47
Nu net bij system info werd aangegeven dat de update voor de 2GB versie aanwezig is. Nu de OTA aan het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

amelsl schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:29:
Nu net bij system info werd aangegeven dat de update voor de 2GB versie aanwezig is. Nu de OTA aan het downloaden!
Hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Ja hij is beschikbaar, hier ook klaar voor de download! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2023
Zie ik nou goed dat de cashback alleen geld voor aankopen ná 13 februari? Want de actie was er ook tot iets van 20 januari. En laat ik hem nou net daartussen bij de mm gekocht hebben. En dat terwijl hij nu voor ongeveer hetzelfde bedrag bij amazon.de verkrijgbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Android 6.0 is up and running now ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:52
Hier ondertussen ook geinstalleerd op de 2/16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:09
frek, had net de 2de gen besteld, zie ik die cashback actie voor de 3rd gen. Toch maar direct weer terugsturen zodra hij aangekomen is. Met die cashback actie is het gewoon een gratis upgrade naar 3rd gen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Werkt allemaal soepel hier na de update (16GB), animaties gaan allemaal wat sneller volgens mij waardoor het hele gevoel ook sneller is. Ben er blij mee, ben benieuwd hoe het de komende dagen zich gaat houden qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 16-04 09:08
Nice die 40 euro cashback actie!
Ik heb net voor 22:00 bij MediaMarkt 2 zwarte 8GB's besteld morgen binnen. Gelijk 2x 40 euro terugvragen, koopje!

Verder zal het wel even wennen zijn met Marshmellow... Geen root meer, ik gebruik steeds minder root functionaliteit, behalve Titanium Back en Greenify.. ben benieuwd.

Ik ben een beetje aan het lezen, kom qua SDcard uit op Sandisk Class 10 /UHS-x welke aangeraden wordt. Klopt dat?
Bijv. zo'n kaartje:
https://www.dataio.nl/san...tra-class-10-uhs-i-48mbs/

Wat gebeurt er trouwens als je later een SD kaartje toevoegd en als internal storage formatteert?
Vraagt android dan of apps verplaatst moeten worden of wordt het echt één grote storage?

[ Voor 73% gewijzigd door QuarK op 15-02-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:05
Ik kreeg vanmorgen de Android 6 update notificatie op mn Moto G 3rd 16GB. Is nu aan het downloaden! :)

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
is de update te doen met behoud van alle instellingen/apps?
(kom van iphone, dit is mijn eerste android update, spannend :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amelsl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:47
Update lukte mij zonder nieuwe instellingen en/of apps. Op enkele uitzondering na, zoals de motorola assist app. Logisch omdat functionaliteit van deze app grotendeels deels wordt overgenomen door settings marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Hier ook vanmorgen de update Android 6 Marshmallow gekregen op de Moto G 3rd 16 GB. _/-\o_ Ik vind het wel cool met alle mensen om me heen met High-end Samsungs, LD V10 enzenz. 3x zo duur en maar wachten op een update. :)

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22

mr_petit

opperprutser

Ik heb al 1 euvel ontdekt dat mij niet zint.
Na de A6 update kan ik vanuit verkenner geen bestanden meer zien? Dus als ik er een usb kabeltje aan prop.
Hij geeft ook geen sd kaart meer aan (ik gebruik de sd kaart niet als internal storage).
Hebben jullie dit ook? :?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-06 21:34
mr_petit schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:40:
Ik heb al 1 euvel ontdekt dat mij niet zint.
Na de A6 update kan ik vanuit verkenner geen bestanden meer zien? Dus als ik er een usb kabeltje aan prop.
Hij geeft ook geen sd kaart meer aan (ik gebruik de sd kaart niet als internal storage).
Hebben jullie dit ook? :?
Ik zie ook geen bestanden meer!
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste