Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
mr_petit schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:40:
Ik heb al 1 euvel ontdekt dat mij niet zint.
Na de A6 update kan ik vanuit verkenner geen bestanden meer zien? Dus als ik er een usb kabeltje aan prop.
Hij geeft ook geen sd kaart meer aan (ik gebruik de sd kaart niet als internal storage).
Hebben jullie dit ook? :?
Volgens mij is dit in Android 6 aangepast is, op mijn N5X moet ik via notificatie-centrum op 'USB voor opladen' klikken en dan kiezen waar ik USB voor wil gebruiken. Standaard staat hij nu op 'Opladen' en pas als ik 'Bestandsoverdracht' of 'Foto-overdracht (PTP)' kies dan is wordt de SD-kaart zichtbaar op de pc. Ik denk dat voor de Moto G hetzelfde aan de hand is. Via 'Opties voor ontwikkelaars' en dan 'USB-configuratie selecteren' is de standaard instelling aan te passen als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorick op 16-02-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55

mr_petit

opperprutser

Ik heb opties voor ontwikkelaars ingeschakeld, maar hij stond volgens mij al op mediaprotocol.
Maar nu werkt het in ieder geval wel.

Van mijn part mogen ze de persoon die het in z'n hoofd haalde dat bestanden van je geheugenkaartje in je telefoon afhalen via een usb kabeltje iets alleen voor ontwikkelaars zou zijn meteen ontslaan.
Dikke fail

Edit: even getest: schakel je ontwikkelaarsopties weer uit, dan werkt het niet meer. (ook als staat mtp aan..)
Je moet ontwikkelaarsopties aanschakelen, en dan usb configuratie aanklikken, ook al staat hij op mediaoverdrachtprotocol MTP, en dan pas werkt het.
Gewoon een mega bug dus imho.
edit 2: je raadt het al: start je de telefoon opnieuw op, dan moet je dus weer naar ontwikkelaarsopties->usb configuratie->MTP aanklikken (ook al staat dat aan), en dan pas ziet je verkenner weer de drives.
Ongelofelijk dat ze dat niet is opgevallen bij het testen.

[ Voor 46% gewijzigd door mr_petit op 16-02-2016 15:42 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-06 21:34
mr_petit schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:35:
Ik heb opties voor ontwikkelaars ingeschakeld, maar hij stond volgens mij al op mediaprotocol.
Maar nu werkt het in ieder geval wel.

Van mijn part mogen ze de persoon die het in z'n hoofd haalde dat bestanden van je geheugenkaartje in je telefoon afhalen via een usb kabeltje iets alleen voor ontwikkelaars zou zijn meteen ontslaan.
Dikke fail

Edit: even getest: schakel je ontwikkelaarsopties weer uit, dan werkt het niet meer. (ook als staat mtp aan..)
Je moet ontwikkelaarsopties aanschakelen, en dan usb configuratie aanklikken, ook al staat hij op mediaoverdrachtprotocol MTP, en dan pas werkt het.
Gewoon een mega bug dus imho.
edit 2: je raadt het al: start je de telefoon opnieuw op, dan moet je dus weer naar ontwikkelaarsopties->usb configuratie->MTP aanklikken (ook al staat dat aan), en dan pas ziet je verkenner weer de drives.
Ongelofelijk dat ze dat niet is opgevallen bij het testen.
Waar kan ik dat precies instellen op de MOTO G?

Inmiddels gevonden maar dit lijkt me toch niet de normale procedure?

[ Voor 3% gewijzigd door maasnet op 16-02-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Had net ineens een aantal updates van verschillende toetsenborden van Google, de Japanse etcetera en ineens een hele oude app van Motorola, Motorola Alert. Snap niet waarom deze ineens als updates tevoorschijn komen. Gisteravond na de update gelijk een factory reset gedaan. Iemand anders deze updates ook gezien in de Play Store of zal het een foutje zijn (Motorola Alert lijkt me raar, laatste update daarvan was in 2014...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
Jorick schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:22:
[...]

Volgens mij is dit in Android 6 aangepast is, op mijn N5X moet ik via notificatie-centrum op 'USB voor opladen' klikken en dan kiezen waar ik USB voor wil gebruiken. Standaard staat hij nu op 'Opladen' en pas als ik 'Bestandsoverdracht' of 'Foto-overdracht (PTP)' kies dan is wordt de SD-kaart zichtbaar op de pc. Ik denk dat voor de Moto G hetzelfde aan de hand is. Via 'Opties voor ontwikkelaars' en dan 'USB-configuratie selecteren' is de standaard instelling aan te passen als het goed is.
Hier is de update ook binnen. Usb optie gelukkig snel gevonden. Alleen op m'n pc zie ik maar 1 map van de velen op de sd kaart. Hebben meer mensen dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op de Moto G 16 GB van mijn vrouw werd MM ook aangeboden, maar door de root en custom recovery kon die niet geïnstalleerd worden. Ik heb de root tijdelijk weer teruggedraaid en van een stock image (wel een iets hogere versie dan er van 5.1.1 opstond) de recovery geflashed, maar toch doet die het neit (waarschijnlijk door de andere recovery versie). Zou ik nou echt eerst een complete reflash van de nieuwere versie van de stock firmware moeten doen voordat ik de Moto G kan updaten naar MM. In dat geval kan ik beter wachten op een complete stock MM voordat ik ga flashen, scheelt een upgrade stap.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bliksem B schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 02:41:
[...]

Hier is de update ook binnen. Usb optie gelukkig snel gevonden. Alleen op m'n pc zie ik maar 1 map van de velen op de sd kaart. Hebben meer mensen dit euvel?
Ja, dit heb ik ook merk ik nu op. Alleen bij de sd kaart geloof ik.
Ongelofelijk dit :/

Het interne geheugen krijg ik wel volledig te zien.
Ik las ergens op het interwebs dat mensen die de sd kaart als uitbreiding van het interne geheugen gebruiken dit niet hebben, maar ik wil de sd kaart als portable geheugen blijven gebruiken (zoals ook in de vorige android versies).
Met deze constructie is het dus kennelijk niet mogelijk om op een fatsoenlijke manier muziek of foto's oid van je kaartje af te halen (behalve 'm dus fysiek uit je toestel te halen en in een reader te doen...).
Te zot voor woorden dat ze zo'n megabug in het systeem hebben laten sluipen.

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 17-02-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
mr_petit schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:44:
[...]

Ja, dit heb ik ook merk ik nu op. Alleen bij de sd kaart geloof ik.
Ongelofelijk dit :/

Het interne geheugen krijg ik wel volledig te zien.
Ik las ergens op het interwebs dat mensen die de sd kaart als uitbreiding van het interne geheugen gebruiken dit niet hebben, maar ik wil de sd kaart als portable geheugen blijven gebruiken (zoals ook in de vorige android versies).
Met deze constructie is het dus kennelijk niet mogelijk om op een fatsoenlijke manier muziek of foto's oid van je kaartje af te halen (behalve 'm dus fysiek uit je toestel te halen en in een reader te doen...).
Te zot voor woorden dat ze zo'n megabug in het systeem hebben laten sluipen.
Ik heb trouwens er nog wel een 2e ext 4 partitie op m'n sd kaart staan, van m'n vorige telefoon. Misschien dat dat iets uitmaakt.

Op het eerste gezicht lijkt het een rechten issue, wat vrij normaal is voor een Linux gebaseerd systeem. Hopelijk is makkelijk op te lossen. Misschien is het een kwestie van opnieuw kopiëren of knippen en plakken. Zodat de rechten weer op normaal staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 17-02-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
https://motorola-mobility...nswers/detail/a_id/108725

Expandable Storage
Android Marshmallow enables your SD card to fully extend device internal storage rather than just being used for media files.

After inserting a new SD card to your phone, you will see a notification to set it up. You can choose to use your new SD card as a portable storage or as internal storage:
  • Portable storage: use your SD card to store your pictures, videos, audio and other media files. You can remove the SD card at any time and transfer it to other device.
  • Internal storage: in addition to media, you can store downloaded apps and games, all their media and data. The SD card acts as an extension of the internal storage of your phone.
If you have an SD card inserted in your phone when you upgrade it to Android Marshmallow, the card will be defaulted to portable storage. Any existing application stored in your SD card before the upgrade will run as expected (in portable storage). In order to move any new application to the SD card, you have to adopt it as internal storage first. To set your SD card as internal storage:
  1. Back up and preserve any data you have on the card, as formatting for internal storage will erase it.
  2. Swipe the status bar down with two fingers and tap the gear icon at the top right corner of your screen.
  3. Once in the Settings menu, scroll down and tap Storage & USB, then select your portable SD card from the list.
  4. Tap the menu icon (3 vertical dots) at the top right corner of the SD card screen and select Settings.
  5. Select Format as internal and follow the steps in the tutorial.
Important: when the SD card is adopted as internal storage, it is formatted and encrypted to protect your information. It cannot be removed and transferred to other device. If you want to use the SD card as portable storage or in another device after adopted as internal storage, then you need to format it. When doing so, please remember that formatting erases all the data stored in your SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Gebruiken jullie full encryption van Android 6.0?
Ik twijfel of ik encryption ga aanzetten, lijkt me redelijk ten koste van van performance te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hier staat de oplossing voor het sd kaart usb pc probleem, gewoon gegevens en cache van mediaopslag en extern geheugen wissen, en rebooten ...

http://forums.androidcent...-access-moto-g-files.html

[ Voor 3% gewijzigd door kiekeboeboe op 17-02-2016 23:09 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

^dat draadje biedt nog steeds geen volledigeoplossing.
Het werkt slechts gedeeltelijk: het wissen van cache/geheugen van de systeemapps externe opslag en mediaopslag zorgt er nu inderdaad voor dat je alle bestanden/mappen op je sd kaart te zien krijgt (gelukkig) (wel een paar minuten wachten nadat je het cache gewist hebt, het toestel gereboot hebt en MTP geselecteerd hebt,
maar bij een nieuwe reboot, of bij het inpluggen van de usb kabel en een andere overdracht kiezen (bijv. foto-overdracht) zorgt er nog steeds voor dat als je weer MTP protocol wilt hebben, je weer naar ontwikkelingsopties moet gaan en MTP moet aanklikken, ook al staat die optie al geselecteerd.
Er is dus sprake van een bug in de MM update m.i. die nog niet is opgelost.

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:27
QuarK schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:31:
Gebruiken jullie full encryption van Android 6.0?
Ik twijfel of ik encryption ga aanzetten, lijkt me redelijk ten koste van van performance te gaan..
Hier staat encryptie aan wegens policy van de werkgever. Het opstarten neemt heel wat meer tijd in beslag, maar anders is er weinig te merken van die encryptie in dagelijks gebruik.

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 22:23

demonite

the way is up

Ik heb sinds de upgrade naar Marshmallow een probleem met het touchscreen. Als ik aan het scrollen ben, "hapert ie" een beetje en ook worden er vaak clicks uitgevoerd waardoor je dus continue van alles ongewild aan het aanklikken bent.

Na een reboot is het weer gefixed, maar vanochtend (nog geen 12u na de reboot) weer hetzelfde probleem. Herkent iemand dit probleem?

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja ik heb inderdaad ook het idee dat het scherm gevoeliger is, en dat hij idd een swipe/scroll voor een click ziet. Vooral als je aan het scrollen bent en je duim verplaatst voor de 2e scroll, hij die aanzet voor een click ziet.

Je vinger harder op het scherm blijven drukken tijdens scrollen werkt voor mij. Ik heb zelf niet het idee dat het veranderd na een reboot. Ik dacht eerst dat er misschien vuil op het scherm zat (dat zorgt er soms ook voor dat clicks/swipes niet goed worden vertaald) maar dat was niet zo.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 18-02-2016 09:56 ]

• QuarK
Oh WTF, het lijkt erop als Motorola de beste feature van Lollipop / Marshmallow uit hun 6.0 release heeft gesloopt: Multiuser support (guest mode)...
Wat is er gebeurd met zo dicht mogelijk bij stock blijven?

Als dit echt zo is dan ga ik alsnog bootloader unlocken en een andere ROM (stock of cyanogen) erop zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door QuarK op 18-02-2016 14:29 ]

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
mr_petit schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:55:
Ja ik heb inderdaad ook het idee dat het scherm gevoeliger is, en dat hij idd een swipe/scroll voor een click ziet. Vooral als je aan het scrollen bent en je duim verplaatst voor de 2e scroll, hij die aanzet voor een click ziet.

Je vinger harder op het scherm blijven drukken tijdens scrollen werkt voor mij. Ik heb zelf niet het idee dat het veranderd na een reboot. Ik dacht eerst dat er misschien vuil op het scherm zat (dat zorgt er soms ook voor dat clicks/swipes niet goed worden vertaald) maar dat was niet zo.
nou dat zelfde gevoel had ik dus ook.
dacht eerst dat het aan mij lag. mijn moto heeft even flink wat zand en water gezien. dacht dat mijn bescherm folie ruw ofzo was geworden.

al met al vind ik A6 nog geen verbetering. kun je ook op een makkelijke manier terug?

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

GoVegan schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:57:
[...]
kun je ook op een makkelijke manier terug?
Dat zou de beste fabrieksupdate tot nu toe zijn :D

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:01
Sinds marshmellow is de moto G enorm traag geworden. Iemand anders met dit probleem? Zijn er oplossingen?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:07
Blij dat ik nog niet ben overgegaan als ik dat zo hoor... Vind 5.1 wel lekker werken, telefoon is met 2gb snel, dus tevreden..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
Skalders schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:29:
Sinds marshmellow is de moto G enorm traag geworden. Iemand anders met dit probleem? Zijn er oplossingen?
Factory reset proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-06 20:03
Skalders schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 22:29:
Heb je keer gereboot na de update? En applicatie cache gewist? Ik heb het vermoeden dat mijn Moto G zelfs iets sneller is geworden (maar ik heb hem dan ook na de update compleet gewiped)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
cracking cloud schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:10:
[...]

Heb je keer gereboot na de update? En applicatie cache gewist? Ik heb het vermoeden dat mijn Moto G zelfs iets sneller is geworden (maar ik heb hem dan ook na de update compleet gewiped)
cache partition whippen is dat zelfde als applicatie cache wissen?
kon zo geen snelle manier vinden om alle applicatie cache te wissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wivac
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-10-2020
Heb ook de indruk dat hij iets sneller geworden is, heb wel een factory reset gedaan na de update; Clean install dus zonder Google backup enz.. Ook met de accu heb ik de indruk dat het beter gaat. 3 dagen uptime met 6.0 is natuurlijk nog niet echt representatief. maar so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
hmmm mijn accu is achteruit gegaan. misschien toch een factory reset.
neem aan alle gegevens daarna weg?
iemand tips hoe makkelijke backup te maken en terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Gisteren mijn Moto G 2015 16Gb opgehaald. Na het doorlopen van de begin schermen om alles in te stellen kwam meteen daarna Android 6 binnen. Die dan ook maar gelijk geinstalleerd. Het wordt voor mij voor het eerst een Motorola. Hopelijk vind ik het wat. Tot nu toe bevalt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 13:25
Hier nog geen update voor mijn Moto G 2015 16GB, maar ik heb deze dan ook met black friday in Frankrijk besteld bij Amazon. Weet iemand of ik de locatiesettings kan aanpassen naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
DynaSpan schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:27:
Hier nog geen update voor mijn Moto G 2015 16GB, maar ik heb deze dan ook met black friday in Frankrijk besteld bij Amazon. Weet iemand of ik de locatiesettings kan aanpassen naar NL?
Ik heb de update ook nog niet hoor :9 Volgens mij heeft de retailgb voorrang op de retailfr :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik kan inmiddels wel updaten......maar doe het nog maar even niet als ik hierboven alles lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Andre1971 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:03:
Ik kan inmiddels wel updaten......maar doe het nog maar even niet als ik hierboven alles lees
Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je een retail GB of een retail FR? Merk trouwens ook op dat degene zonder problemen hier natuurlijk niets zullen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521452

laat ik er ook maar wat over zeggen.. prima update bij mij (geen factory reset gedaan o.i.d) wel net iets sneller.. batterij.. prima.. alleen dat aanklikken bij scrollen heb ik ook.. dat is wel raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:05
Hier geen problemen na de update. Telefoon nog gewoon prima snel en ook geen last van scherm (scroll/klik) eigenlijk... Wij hebben er twee hier en ook van mijn vrouw geen commentaar gehoord... ga er maar vanuit dat dit er geweest was anders :P

Toevoeging: wij hebben allebei een tempered glass erop, wellicht maakt dit een verschil...?

[ Voor 16% gewijzigd door dezonnebril op 20-02-2016 08:30 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Ik heb dus 2 Moto G's 8GB gekocht afgelopen week, met beiden een UHS-1 SDkaartje als internal storage.
Alles voelt echt retetraag, trage app startup, response op touch input voelt alsof er delay in zit.

Met beiden, dus geen incident.

Hoe zit dit het de 16GB variant? Is dat daar beter?

Ik ga vrijwel zeker beiden retourneren (online gekocht, nog ruim binnen de 2 weken) bij Media Markt, maar twijfel of ik dus gelijk een 16GB ga bestellen bij MM.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Wij hebben beide de 16gb variant en gebruiken de sdkaart puur als externe opslag. Hoewel ik het een goede feature vind (zelf lang link2sd gebruikt op oudere telefoons) blijft het een beetje voelen als een noodgreep.. Sneller zal het er iig niet van worden imho. Daarom ook express die paar tientjes extra betaald voor de 16gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Het klonk als zo'n goede feature van 6.0, maar helaas..
Maar als de 16GB variant wel snel voelt dan ga ik die denk ik bestellen, en de SD kaarten als externe opslag gebruiken.

Gelukkig online besteld, dus retourneren is geen probleem (telefoons 2 dagen gebruikt, maar nog helemaal in orde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dezonnebril schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:26:

Toevoeging: wij hebben allebei een tempered glass erop, wellicht maakt dit een verschil...?
Ik heb er ook tempered glass op en ik voel het verschil in scrollen/klikken weldegelijk.
Er is wel mee te werken, maar vind het minder natuurlijk aanvoelen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je het touchscreen al op een manier gebruikt waarbij het minder uitmaakt. Iedereen gebruikt z'n vingers en timing etc iets anders.

Ik heb totaal geen verbeteringen kunnen vinden in MM (vooralsnog niet).

Niet sneller (was al razendsnel voor een non high-performance cpu), niet stabieler (was al stabiel), geen extra functionaliteit (althans niet bij de functies die ik doe), niet meer accuduur (was al erg goed, nu misschien zelfs iets slechter) etc.
Alleen dus maar nadelen (2 stuks, dat benaderen van de sd kaart na reboot en dat het aanraakscherm gevoeliger/anders is)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 20-02-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:42
Heb ook last van slecht reagerend touchscreen na de update. Heel irritant! Dacht eerst dat het aan m'n tempered glass lag, wat ik toevallig op dezelfde dag als de update heb aangebracht, maar nu ik dit zo lees..

Ben benieuwd of er nog een nog meer mensen last van hebben. Want dan ga ik Motorola ff contacten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
trebstr schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:17:
Heb ook last van slecht reagerend touchscreen na de update. Heel irritant! Dacht eerst dat het aan m'n tempered glass lag, wat ik toevallig op dezelfde dag als de update heb aangebracht, maar nu ik dit zo lees..

Ben benieuwd of er nog een nog meer mensen last van hebben. Want dan ga ik Motorola ff contacten....
Nou ik neem mijn woorden half terug... Mijn vrouw komt er net mee aan hoe irritant het scherm na de update is... :X ik ervaar het persoonlijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Even wat gelezen online, mbt. de Moto G 2015 lees ik redelijk wat problemen met phantom touch invoer.
Mijn vrouw klaagt er erg over, ikzelf heb dit in beperkt mate ervaren. Waarschijnlijk dus afhankelijk van hoe hard je drukt, maar we hebben dit beiden ervaren.

Diegenen die ook phantom touch invoer ervaren:
- Welke model heb je? 8/16GB
- Ervaar je het altijd? Of alleen onder hoge load?
- Treedt het op sinds upgrade naar Marshmallow?
- Heeft een factory reset het opgelost?

Mijn bijdrage:
Op 2x een 8GB model treedt het op.
Lijkt voornamelijk onder wat hogere load. Of apps vanaf internal memory of SDcard als internal geladen worden lijkt niet veel verschil te maken.
- Factory reset heeft het niet opgelost.

[ Voor 119% gewijzigd door QuarK op 20-02-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:42
Matig zeg.
- Welke model heb je? 8/16GB (16gb)
- Ervaar je het altijd? Of alleen onder hoge load? (tja, in ieder geval te vaak)
- Treedt het op sinds upgrade naar Marshmallow? (ja, toevallig tegelijkertijd met tempered glass)
- Heeft een factory reset het opgelost?(niet gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
- 16GB met screen protector (geen tempered glass)
- altijd
- na update MM
- geen factory reset wel cache partition whipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb er twee, een stock Lollipop en een CM 12.1. Beide hebben er last van, lijkt me een hardware probleem. Met de app "Phone Tester" kun je multitouch goed testen. Als ik goed kijk bestaat de touch sensor uit een soort verticale banen die over het display lopen. Als je met Phone Tester kijkt dan zie je dat bij bepaalde zones de cursor verticaal over het scherm springt. Het lijkt alsof de positionering in die baan niet goed werkt. Vooral vervelend als in die verticale zone ook de navigatie-knoppen zitten, dan worden die ook random ingedrukt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Draai nu een weekje Android 6 op mijn 8GB en heb nergens last van. Heb geen factory reset of wat dan ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
16GB marshmallow, nergens last van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 08:20
kiekeboeboe schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:29:
16GB marshmallow, nergens last van ...
Hier hetzelfde verhaal, ook 16/2 GB
Nieuw uit doos update naar MM, naar smaak ingericht en werkt perfect, snel, nauwkeurig en lang (2 dgn op 1x laden)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dus jij kan ook je sd kaart (ingericht als portable media) benaderen na een reboot zonder MTP extra aan te vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
mr_petit schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:06:
Dus jij kan ook je sd kaart (ingericht als portable media) benaderen na een reboot zonder MTP extra aan te vinken?
Ik ervaar voor mijn gevoel geen problemen met het scherm, maar ik heb nu voor het eerst de USB kabel eraan gehangen om even te testen. Ik moet elke keer de optie op MTP zetten, opzich vind ik dat niet erg echter kan ik het interne geheugen dan wel benaderen en zie ik de files en mappen maar de SD kaart is "leeg".Ik zie alleen de LOST.DIR folder. Het gekke is dat ik wel kan zien dat er 5GB van de 32GB in gebruik is van de SDkaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Het gaat er mij om om te zien of deze bug uniform is, dus de sdkaart bug.

De screen bug is een kwestie van interpretatie. Als je ooit alleen maar verbrande boerenkool hebt gegeten, hoe weet je dan of deze verbrand is?
De veranderde aanraakgevoeligheid van het scherm vind ik bijv. hinderlijker bij de youtube app dan bij een willekeurige browser, dus of je er last van hebt is inderdaad betrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
mr_petit schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:50:
Het gaat er mij om om te zien of deze bug uniform is, dus de sdkaart bug.
Is het wel een bug, of eerder een vorm van beveiliging? Bij inpluggen van een publieke USB lader, kan op die manier niet standaard toegang gekregen worden tot de bestanden op de SD kaart.
Just my thougts.

Verder geen klachten na de update op mijn2/16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik zou niet weten hoe het een vorm van beveiliging zou kunnen zijn.
Ten eerste is het een beetje ver gezocht om daarvoor ontwikkelaarsopties aan te moeten zetten, ten tweede vindt het euvel alleen plaats na een reboot, en ten derde ook al staat de betreffende optie bij ontwikkelaarsopties al aangevinkt, maar moet het toch opnieuw aangevinkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
mr_petit schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:12:
Ik zou niet weten hoe het een vorm van beveiliging zou kunnen zijn.
Ten eerste is het een beetje ver gezocht om daarvoor ontwikkelaarsopties aan te moeten zetten, ten tweede vindt het euvel alleen plaats na een reboot, en ten derde ook al staat de betreffende optie bij ontwikkelaarsopties al aangevinkt, maar moet het toch opnieuw aangevinkt worden.
De optie "USB configuratie selecteren" onder ontwikkelaarsopties blijft bij mij gewoon op MTP staan (ook na een reboot). Overigens niet eens aangepast via ontwikkelaarsopties, dit stond al zo. Bij het daadwerkelijk verbinden met de PC dien ik nog wel de optie MTP te selecteren vanuit de taskbar. Standaard staat deze op "USB voor opladen", dit zie ik dan net als Naxus wel als een veiligheidsfeature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ja dat klopt, het staat allemaal al zo, zoals ik allemaal al eerder beschreef.
Daarom is het ook een bug.
Als je toestel gereboot is, moet je tòch naar ontwikkelingsopties en het alsnog selecteren, ook al staat het op MTP.

Ik weet niet wat je bedoeld met selecteren vanuit de taskbar? In windows?
Je selecteert toch gewoon bestandsoverdracht (of hoe dat ook maar heet in je popup) en je verkenner verschijnt.... en dan werkt het niet, als je gereboot hebt.
Ik zie niet in waarom juist een reboot een onderdeel van een veiligheidsfeature kan zijn. Het is dan security by obscurity (wat dus geen security is)

[ Voor 34% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
Na elke reboot, werkt het bij mij gewoon, zonder dat ik in de ontwikkelopties hoef te komen.
Op het moment dat je weer verbind met de PC, zie je geen mappen en dat klopt, als het een veiligheidsfeature is. Hij opent de verbinding dus altijd als USB voor opladen!
Als je nu de taakbalk, op de telefoon, naar beneden trekt, zie je ook dat hij verbonden is met USB voor opladen.
Tik je deze nu open, dan kun je kiezen voor Alleen opladen, MTP, PTP of MIDI.
Op het moment dat ik dan MTP selecteer, verschijnen onmiddellijk alle mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Als ik de telefoon aan de pc koppel middels een usb kabel, kan ik op de telefoon in de taskbar (dropdown menu - kan er even geen beter woord voor vinden ;) ) selecteren hoe ik de verbinding wil maken, namelijk:

- Alleen opladen
- Bestanden overzetten (MTP)
- Foto's overzetten (PTP)
- MIDI

Dus daar heb ik de ontwikkelaarsopties niet voor nodig zegmaar... Maar wellicht praten we langs elkaar heen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dezonnebril schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:19:
taskbar (dropdown menu - kan er even geen beter woord voor vinden ;) )
Status Bar?
Zo'n optie kan ik me niet herinneren van een 5.0 Moto E en een 5.1 Nexus 7..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Olaf van der Spek schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Status Bar?
Zo'n optie kan ik me niet herinneren van een 5.0 Moto E en een 5.1 Nexus 7..
Wellicht nieuw in Android 6.0? Ik heb m eigenlijk nooit aan de usb kabel, dus kan niet zeggen of deze optie er voorheen ook was.

Edit: en misschien is status bar het toverwoord idd :P

[ Voor 7% gewijzigd door dezonnebril op 22-02-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Lekker dat je dan niet geinformeerd wordt dat er een optie verschijnt in de statusbar 8)7
Als je 'm naar beneden trekt staat er idd een melding, maar er verschijnt niet iets van een pictogram oid dat er een melding is, terwijl je zo ongeveer voor elke (ook onbelangrijke) melding een pictogram etc krijgt (hetzij in je bar aan de bovenkant, hetzij op je standbij scherm...
Ook wordt de inconsequentie bij ontwikkelaarsopties niet opgelost. Die optie blijft gelden tot reboot, onlangs dat daar de bepaalde optie aanstaat.
Het blijft een opeenstapeling van inconsequenties imho, naast dat het onhandig is. Straks moet je ook nog elke keer je wifi aanzetten, of internet uberhaupt aanzetten als je je mail oid wilt checken. Tuurlijk, heel veilig; ook heel onhandig.
dezonnebril schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Wellicht nieuw in Android 6.0? Ik heb m eigenlijk nooit aan de usb kabel, dus kan niet zeggen of deze optie er voorheen ook was.
Het is iig 100% zeker dat dit sinds de laatste update is. Ik heb 'm dagelijks aan de usb kabel en haal dagelijks bestanden van m'n sd kaart.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
mr_petit schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:16:
Lekker dat je dan niet geinformeerd wordt dat er een optie verschijnt in de statusbar 8)7
Als je 'm naar beneden trekt staat er idd een melding, maar er verschijnt niet iets van een pictogram oid dat er een melding is, terwijl je zo ongeveer voor elke (ook onbelangrijke) melding een pictogram etc krijgt (hetzij in je bar aan de bovenkant, hetzij op je standbij scherm...
[...]

Het is iig 100% zeker dat dit sinds de laatste update is. Ik heb 'm dagelijks aan de usb kabel en haal dagelijks bestanden van m'n sd kaart.
Deze verandering is inderdaad sinds de laatste update. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen snel te ontdekken is. Wel vind ik dat je als tweaker zijnde je overdrijft imho. Ik zelf kwam er binnen enkele minuten achter. Wanneer je vaak op je notificatiescherm kijkt, kan het niet missen.

De toevoeging zelf is in mijn optiek een verbetering! Door standaard het MTP protocol aan te zetten werkt in veel gevallen opladen niet zonder de juister drivers (ik spreek uit ervaring). Een standaard instelling is uiteraard wel wenselijk :)
dezonnebril schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:46:
[...]

Ik ervaar voor mijn gevoel geen problemen met het scherm, maar ik heb nu voor het eerst de USB kabel eraan gehangen om even te testen. Ik moet elke keer de optie op MTP zetten, opzich vind ik dat niet erg echter kan ik het interne geheugen dan wel benaderen en zie ik de files en mappen maar de SD kaart is "leeg".Ik zie alleen de LOST.DIR folder. Het gekke is dat ik wel kan zien dat er 5GB van de 32GB in gebruik is van de SDkaart..
Ik heb een simpele oplossing gevonden! Kweste via rechten blijkbaar. Verplaats alle mappen tijdelijk naar een andere map (bijvoorbeeld "temp") en verplaats vervolgens alles weer terug naar de root van het besturingssysteem. Voor de map "Android" moet je wel permissie geven.
Als dit niet werkt, verplaats dan de 1e keer via een SD-cardreader en vervolgens via je je telefoon weer alles terugplaatsen.

Ik laat even in het midden of dit een kwalijke zaak is van Motorola. Ik ben blij dat het in ieder geval werkt. Bij mijn Samsung kon ik met een originele firmware niet eens mappen aanmaken via MTP 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Bliksem B op 22-02-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Het moest idd wel een permissie probleem zijn. Verder nog niet naar gekeken maar ik ga je tip morgen eens ff uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bliksem B schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:14:
[...] Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen snel te ontdekken is. Wel vind ik dat je als tweaker zijnde je overdrijft imho. Ik zelf kwam er binnen enkele minuten achter. Wanneer je vaak op je notificatiescherm kijkt, kan het niet missen.
de rest van de tweakers hier anders niet.
Opladen heeft bij mij altijd gewerkt overigens zonder drivers en tijdens mtp (in winxp, win7 en win8.1) (en ik heb 'm al een paar maanden), dus daar zie ik geen argument in. Het is wederom een extra onnodige handeling.
Ik zie die usb melding ook alleen maar als ik de balk omlaag trek in m'n startscherm. Niet als ik 'm omlaag trek in m'n standby scherm, terwijl ik daar wel alle andere meldingen zie (nota bene allemaal zooi waar ik doorgaans geen belang bij heb). Ook weer zo'n slordige inconsistentie. Het is duidelijk dat ze het net bedacht hebben, en eigenlijk dus ook net niet. Typische een half/half ontwikkeling.
Ik denk dat niemand daar heeft gedacht van: weet je wat?: laten we ergens een melding neerzetten waarmee de users de modus kunnen kiezen, maar op zo'n manier dat je er nergens op gealarmeerd wordt, dus anders dan alle andere meldingen. Anders wordt het zo vol in dat balkje met icoontjes. En laten we het ook niet in het drop down menu van het standby scherm doen. Want daar staat doorgaans ook al zoveel.
Nee, ik denk dat het een te haastige implementatie is waarbij ze de helft vergeten zijn.
Ik heb dan ook wel zo'n vermoeden wat er gaat veranderen in de volgende update.
We zullen zien.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
mr_petit schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:13:
[...]

Opladen heeft bij mij altijd gewerkt overigens zonder drivers en tijdens mtp (in winxp, win7 en win8.1) (en ik heb 'm al een paar maanden),
Dat klopt je PC installeert de MTP drivers vanzelf. Echter, wanneer je systeembeheerder of je USB host device dit blokkeert dan begint je telefoon NIET met opladen. Een andere goede onderbouwing is dat het laden via USB nu standaard sneller gaat en tevens veiliger wanneer je hem bij een vriend/kennis in zijn/haar laptop wil prikken.
de rest van de tweakers hier anders niet.
Als ik even teruglees dan zie ik bijna niemand tot niemand klagen over dat deze functie te moeilijk verstopt is voor de eerste keer. Wel dat het irritant is dat je niet alle bestanden kan inlezen en dat hij niet standaard op MTP te zetten is. Met beide punten ben ik het eens. Het eerste is inderdaad een flinke bug, maar zoals in mijn vorige post te lezen is is dit vrij gemakkelijk op te lossen. Het tweede punt is geen bug, maar een kwestie van het niet implementeren van een optie/instelling.

Maar laten we ophouden met de discussie of de optie wel of niet intuïtief is. Je weet hem nu te vinden ;). Laten we hopen dat de optie in 6.1 wel aanwezig is en dat het touchscreen z.s.m. wordt gefixt. (wat veel meer prioriteit verdient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bliksem B schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:27:
[...]
Het tweede punt is geen bug, maar een kwestie van het niet implementeren van een optie/instelling.
Waarom staat onder ontwikkelaarsopties dan bijv mtp wel aan, maar is dat niet de standaardinstelling?
Het zou logischer zijn dat de instelling die je daar instelt de standaardinstelling wordt, en dat je dat dan eventueel met een melding in je statusbalk kan veranderen, per keer dat je 'm aansluit.
Volgens mij hoort het ook zo te werken. Anders staat die instelling van ontwikkelaarsopties er maar voor spek en bonen bij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest bij het programmeren? Zo van 'laten we een instelling programmeren waarbij je iets kan kiezen wat dan niet gekozen wordt'
In mijn ogen blijft het een bepaalde feature waarbij de helft vergeten is te programmeren. waarschijnlijk omdat ze iets per sé in een distributie wilden stoppen maar kennelijk nog niet helemaal af is.
Ik vraag me af of dat een verstandige keuze is geweest in een midrange toestel die zich richt op de gemiddelde consument en niet op techfreaks of early adaptors. Ik bedoel het is geen nexus of oneplusx

Weet je trouwens zeker dat je telefoon zich sneller oplaadt aan een usb poort als opladen als modus is geselecteerd dan als mtp is geselecteerd? Ik heb het nooit getimed, maar ik vraag me af waarom dat zou moeten zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
mr_petit schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:11:
[...]

Waarom staat onder ontwikkelaarsopties dan bijv mtp wel aan, maar is dat niet de standaardinstelling?
Het zou logischer zijn dat de instelling die je daar instelt de standaardinstelling wordt, en dat je dat dan eventueel met een melding in je statusbalk kan veranderen, per keer dat je 'm aansluit.
Volgens mij hoort het ook zo te werken. Anders staat die instelling van ontwikkelaarsopties er maar voor spek en bonen bij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest bij het programmeren? Zo van 'laten we een instelling programmeren waarbij je iets kan kiezen wat dan niet gekozen wordt'
In mijn ogen blijft het een bepaalde feature waarbij de helft vergeten is te programmeren. waarschijnlijk omdat ze iets per sé in een distributie wilden stoppen maar kennelijk nog niet helemaal af is.
Ik vraag me af of dat een verstandige keuze is geweest in een midrange toestel die zich richt op de gemiddelde consument en niet op techfreaks of early adaptors. Ik bedoel het is geen nexus of oneplusx

Weet je trouwens zeker dat je telefoon zich sneller oplaadt aan een usb poort als opladen als modus is geselecteerd dan als mtp is geselecteerd? Ik heb het nooit getimed, maar ik vraag me af waarom dat zou moeten zijn?
Het is een ontwikkelaar optie. Ik weet niet of je de andere opties hebt geprobeerd, maar daar heb je helemaal niks aan. De mtp optie kan handig zijn met het programeren zodat je niet elke keer mtp hoeft aan te klikken wanneer je aan het debuggen bent. Daarom denk ik niet dat een bug is, maar zelfs express gedaan is. Handig voor ons als eindgebruiker is het inderdaad niet.

Ik heb het nooit getest, maar mtp kost de telefoon cpu/SoC kracht en dat kost energie. Vergelijkbaar met vliegtuigmodus waardoor je sneller oplaad en je accuduur langer is. Daarnaast kan ik iets bedenken dat de snellaad functie van usb 3.0 5amp niet werkt tijdens het mtp protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

In vliegtuigmodus wordt er niet uitgezonden. Dat is iets wat heel veel kracht kost. maar dat beetje cpu kracht van die paar bitjes..... das echt verwaarloosbaar. Zeker als er geen zwaar verkeer plaatsvindt (want dan pas moet er gerekend worden en geheugen gelezen/geschreven worden). Daardoor is ie wellicht een seconde later vol 8)7
En kan de moto g uberhaupt snelladen aan?
Ik heb een speciale snellader, maar volgens mij laadt ie daar even langzaam op.
Dus weet je dat zeker of zijn dat speculaties?

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 22-02-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de moto kan je volgens mij met max 2 ampere opladen, dus je kan wel een snellader aansluiten, maar dan gooit de moto de ampere omlaag naar 2 amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
6.0 is nu ook aan het uitrollen voor de retailfr-toestellen, ik heb de update sinds gisterenavond. Werkt perfect :)

• Bliksem B
GA!S schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:13:
Heb er twee, een stock Lollipop en een CM 12.1. Beide hebben er last van, lijkt me een hardware probleem. Met de app "Phone Tester" kun je multitouch goed testen. Als ik goed kijk bestaat de touch sensor uit een soort verticale banen die over het display lopen. Als je met Phone Tester kijkt dan zie je dat bij bepaalde zones de cursor verticaal over het scherm springt. Het lijkt alsof de positionering in die baan niet goed werkt. Vooral vervelend als in die verticale zone ook de navigatie-knoppen zitten, dan worden die ook random ingedrukt.
Ondertussen 2 mogelijke oplossingen gevonden. Volgens reddit is het uitvoeren van een factory reset de oplossing. Wat volgens de reddit gebruiker bevestigd is door Motorola. Echter, factory reset wordt altijd aangeraden door telefoonfabrikanten ;) .
iamdw88 • 1d, 5h
So I reset the device and the cleared device cache via Recovery mode.

I also wiped the SD card and mounted it as internal storage.

This fixed the issue, and was confirmed as a known problem by Motorola customer support
https://m.reddit.com/r/Mo...llow_touch_screen_issues/

Een andere optie, die minder rigoureus is, is om de cache partition te formatteren vanuit recovery mode. Althans dit wordt getipt door op meerdere internetfora. Zelf ondertussen uitgevoerd via deze guide en ik open geen links meer onder het scrollen _/-\o_ .

Het formatteren van cache partitie is altijd een goede oplossing wanneer problemen worden ervaren, helemaal na een update. Het kan weinig kwaad en zorgt voor een frisse cache van de Android applicaties.

[ Voor 31% gewijzigd door Bliksem B op 25-02-2016 15:21 ]

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Weet iemand of de Motorola moto e 4g 2015 ook 900 MHz heeft op het 4g netwerk. ik kan dit namelijk niet echt goed vinden.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bliksem B schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 01:40:
[...]
ondertussen 2 mogelijke oplossingen gevonden. Volgens reddit is het uitvoeren van een factory reset de oplossing. Helpdesk zei het zelfde.

[...]
https://m.reddit.com/r/Mo...llow_touch_screen_issues/

Andere optie is om de cache partition te formatteren vanuit recovery mode. Zelf ondertussen uitgevoerd via deze guide en het lijkt beter te gaan.
Heb een dirty flash gedaan van cm 12.1 naar cm 13 en het lijkt minder. Blijf merken dat het scherm veel minder nauwkeurig is dan mijn Nexus 5.

de betaler vervuilt

• Bliksem B
fransf schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:13:
Weet iemand of de Motorola moto e 4g 2015 ook 900 MHz heeft op het 4g netwerk. ik kan dit namelijk niet echt goed vinden.
Zoals op de site van Motorola te lezen is bij de volledige specificaties wordt LTE op de banden 1, 3, 7, 8, 20 en ondersteund. Dit correspondeert met de frequenties 2100, 1800, 2600, 900 en 800mhz volgens wikipedia

• fransf
Bliksem B schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Zoals op de site van Motorola te lezen is bij de volledige specificaties wordt LTE op de banden 1, 3, 7, 8, 20 en ondersteund. Dit correspondeert met de frequenties 2100, 1800, 2600, 900 en 800mhz volgens wikipedia
Als ik op de motorola site kijk zie ik alleen 1,3,7 en 20.

• Bliksem B
fransf schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:33:
[...]

Als ik op de motorola site kijk zie ik alleen 1,3,7 en 20.
Oh bij mij niet 8) .
moto g 2015 bands
Zelfde geld voor de West EU site: http://www.motorola.com/we/products/moto-g . Ook hier zie ik 1, 3, 7, 8 en 20 staan. Bij de eerste ging het om de XT1541 (2gb model die ikzelf heb) bij de tweede site om de XT1540.

Welk model staat er bij jouw bij, welk model heb jezelf (achter achterklepje te vinden) en waarom wil je dit weten?

herinnering
Voor de mensen die problemen hebben met hun scherm na Marshmallow 6.0 update -->format cache partitionn of factory reset

[ Voor 16% gewijzigd door Bliksem B op 25-02-2016 21:36 ]

• fransf
Jij hebt over moto g. Maar ik heb het over moto e 4g

net die cache gewiped! enne.. met die uitleg van Bliksem kom je er wel, maar selecteren met volume up button is toch met power button soms.. maar hoop dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
Anoniem: 521452 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:51:
net die cache gewiped! enne.. met die uitleg van Bliksem kom je er wel, maar selecteren met volume up button is toch met power button soms.. maar hoop dat het werkt
Klopt, voor onze moto g kun je wel soms de Power button gebruikengebruiken. Gelukkig wijst het boot menu zich van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasnet
Ik heb recent een Motorola Moto 4G (2015) met 16 gb geheugen aangeschaft en Android is geupdate naar 6.0.

Hoe kan ik er voor zorgen dat een foto standaard op mijn SD-card komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

in je camerascherm van links naar rechts swipen; je krijgt dan een menuutje wat je omhoog en omlaag kan scrollen; en daarin staat die optie (bij het sdkaart icoontje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Na alle phantom touch problemen die ik met 2 8GB Moto G's had heb ik beiden geretourneerd.
Gelukkig geen probleem want online gekocht.

Na veel gelezen te hebben toch de gok gewaagd om een 16GB variant te kopen.
Geupdate naar 6.0, factory reset gedaan, /cache gewiped (voor de zekerheid) en nog geen enkel probleem met phantom touches gehad.

Ik heb echter wel dezelfde SD kaart nu als portable storage ingezet ipv internal. Wellicht dat dat dus ook invloed heeft.

Anyway, ik weet dus nog niet zeker wat de oorzaak was, maar het was één van de onderstaanden wsl, of een combi:
- 1GB meer geheugen
- /cache wipe
- portable storage ipv internal storage
- andere hardware serie? Deze bij Bol.com gekocht ipv MM

(PS In developer options de visuele touch input aangezet zodat ik phantom touches beter zou kunnen zien - nog niets gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasnet
mr_petit schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:09:
in je camerascherm van links naar rechts swipen; je krijgt dan een menuutje wat je omhoog en omlaag kan scrollen; en daarin staat die optie (bij het sdkaart icoontje)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691111

Vandaag heb ik deze telefoon voor moeders aangeschaft, helaas loop ik direct tegen - een voor mij onverklaarbaar - probleem aan.

Voor mijn glasvezelverbinding heb ik een ZyXEL VMG8324-B10A modem. Daarnaast gebruik ik een Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) als draadloos access point. Hierdoor heb ik thuis de beschikking over drie draadloze netwerken (2x 2.4 Ghz en 1x 5 Ghz).

Omdat de Moto G alleen over 2.4 Ghz beschikt, zou ik twee netwerken moeten zien. Het geval is echter dat mijn eigen netwerken thuis in zijn geheel niet zichtbaar zijn op deze telefoon. Dit terwijl de netwerken uit de omgeving wel zichtbaar zijn, en mijn eigen netwerken op alle andere apparaten in huis zonder enig probleem functioneren.

Wat heb ik al geprobeerd:

-AP en modem reset.
-AP uit, alleen modem aan.
-Moto G terug naar fabrieksinstellingen.
-Handmatig netwerk toevoegen op Moto G.
-Draadloze netwerken opnieuw ingesteld in modem en AP.
-Gastnetwerk (2.4 Ghz) geactiveerd in modem en AP.
-Update naar Android 6.0 (via tethering op een S6, dat werkt zonder problemen).

Via Google kom ik geen soortgelijke issues tegen of andere oplossingen dan hierboven al staan.

Heeft iemand hier enig idee? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 691111 op 28-02-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

wordt je ssid wel uitgezonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, die zijn zichtbaar op alle andere apparaten (o.a. TV / laptop / iPad / S4 en S6). Ik heb het SSID vanmiddag ook voor de zekerheid eens aangepast. Ik zag de wijziging dan op alle apparaten in de beschikbare netwerken direct worden doorgevoerd, behalve dus op de Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

heb je gescand op welke kanalen de andere ssid's zitten? Misschien is de motoG daar heel gevoelig voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr_petit schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:19:
heb je gescand op welke kanalen de andere ssid's zitten? Misschien is de motoG daar heel gevoelig voor?
_/-\o_

Zowel het modem als de AP stonden op 'Auto', en kiezen vervolgens kanaal 13 voor de 2.4 Ghz netwerken. Blijkbaar pakt de Moto G dit kanaal niet op. Nadat ik het kanaal had aangepast, werd het netwerk direct zichtbaar.

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik denk zelf dat er een ander ssid (buren ofzo) ook op dit kanaal stond en roet in het eten gooit.
Kanaal 13 is heel veel gebruikt. Ik heb het net even getest en de mijne werkt prima op 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 690661

Mijn ouders beschikken over een moto g 3e gen met 2gb werkgeheugen en krijgen nu de update naar android 6 aangeboden. Ik lees hier en daar problemen met de touch. Mijn vraag is eigenlijk of het verstandig is om de update door te voeren? Alles is nu naar wens ingesteld en op deze manier kunnen ze alles vinden, maar als het e.e.a. op de schop gaat, is het echt weer wennen, en dat hebben we liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Heb met de update geen enkel probleem gehad met de touch, na de update wel een factory reset gedaan. Heb ook de 2GB versie, werkt heel soepel, even snel als voorheen en batterij ook hetzelfde. Dus ik raad het gewoon aan. Reset alleen gedaan voor de zekerheid, werkte voor de reset prima.

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnRGS op 28-02-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Weet iemand hoe je Downloads naar de SD kaart ipv internal storage kan laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dissasociative
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2023
Allereerst wil ik even zeggen dat ik helemaal niet zo handig ben met smartphones en daarom heb ik even een account aangemaakt.

Sinds gisteren herkent mijn Moto G van de een op de andere minuut mijn SD kaart niet meer, met als gevolg dat ik vrijwel al mijn apps niet meer kan gebruiken. Ik heb zelf niets geupdated (geen idee of zoiets automatisch gebeurt, zou je toch moeten merken lijkt mij?), heb Android versie 4.4.4.

Iemand enig idee wat er gebeurd is? Heb van alles geprobeerd, fabrieksinstellingen terug gezet (en nu van alles kwijt, stom dak geen backup heb gemaakt, maar ben nu toch behoorlijk over de zeik) maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan je de SD-kaart wel lezen in een kaartlezer van een computer/laptop? Mogelijk is die SD-kaart gewoon kapot gegaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dissasociative
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2023
gambieter schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 02:14:
[...]

Kan je de SD-kaart wel lezen in een kaartlezer van een computer/laptop? Mogelijk is die SD-kaart gewoon kapot gegaan.
Gebeurt dat vaker van het een op andere moment? Ik heb zelf niet zo'n kaartlezer, maar zal eens rondvragen of iemand die ik ken er eentje heeft.

Ik heb het kaartje er trouwens net uitgehaald en krijg de melding 'SD-kaart is verwijderd'. Dat ziet ie dus blijkbaar wel, maar hij kan niet lezen wat erop staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alles waar je op schrijft kan kapot gaan. Daarom wordt er ook zo gehamerd op backups :)

En ja, onleesbaar betekent niet ondetecteerbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:07
Helaas heeft mijn vriendin haar Moto G 3th 1gb laten vallen met als gevolg een rare flits (totaal niet meer mee te werken) in het scherm. Het scherm reageert nog wel op aanraking en het glas is nog helemaal heel.

Nu heb ik de telefoon naar coolblue verzonden met als gevolg:
- onderzoekskosten 50 euro als ik hem niet laat repareren
- Reparatiekosten weten ze niet (daarom het onderzoek van 50 euro), als ik hem na het onderzoek laat repareren vervallen de onderzoekskosten.

Heeft iemand van jullie een idee wat zoiets kosten gaat..? Indien de reparatiekosten 100+ euro zijn dan lijkt mij dit niet echt de moeite...
Bedankt!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

kernie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:51:
Helaas heeft mijn vriendin haar Moto G 3th 1gb laten vallen met als gevolg een rare flits (totaal niet meer mee te werken) in het scherm. Het scherm reageert nog wel op aanraking en het glas is nog helemaal heel.

Nu heb ik de telefoon naar coolblue verzonden met als gevolg:
- onderzoekskosten 50 euro als ik hem niet laat repareren
- Reparatiekosten weten ze niet (daarom het onderzoek van 50 euro), als ik hem na het onderzoek laat repareren vervallen de onderzoekskosten.

Heeft iemand van jullie een idee wat zoiets kosten gaat..? Indien de reparatiekosten 100+ euro zijn dan lijkt mij dit niet echt de moeite...
Bedankt!
Inboedelverzekering?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:07
Goed idee, merci!
Ik hou jullie wel op de hoogte over de kosten voor de reparatie... ondertussen toch maar bij coolblue aangevraagd.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hebben jullie de fm radio al uitgeprobeerd in 6.0? bij mij vervormd het geluid helemaal, na een paar x opnieuw opstarten werkt het dan wel, maar elke keer als je de fm aanzet, helemaal vervormd slecht geluid, hebben jullie dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 21:10
Zijn er ook mensen met de retailfr die nu touch problemen hebben sinds de upgrade naar Android 6?

Ik twijfel nog steeds om wel/niet te upgraden...

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Carreon schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:18:
Zijn er ook mensen met de retailfr die nu touch-problemen hebben sinds de upgrade naar Android 6?

Ik twijfel nog steeds om wel/niet te upgraden...
Retailfr 2gig, draait als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 21:10
filenox schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:18:
[...]

Retailfr 2gig, draait als een zonnetje
Hmm, de schrik zit er nu toch wat in bij mij na alle verhalen hier.
Volg deze topic al een hele tijd, en als ik het goed heb is er nog niemand die melding gemaakt heeft van touch problemen met de retailfr

De batterij gaat even lang mee? Ik kan er makkelijk 3, soms zelfs 4 dagen mee doen.

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 22:23

demonite

the way is up

Ik stond van het weekend op het punt om de moto door de huiskamer heen te slingeren omdat ik weer eens niet fatsoenlijk meer kon typen met dat kreng. Ik had gehoopt dat er wel een update zou komen om de problemen te fixen, helaas tot nu toe nog niets.

Dus, ik heb Motorola Support ingeschakeld en die kwamen zoals gebruikelijk met de generieke suggestie van probeer eens in Safe Mode, en probeer een Factory Reset. Beide gedaan, en beiden hielpen uiteraard niets. Ook vroegen ze om het IMEI nummer en stelden ze de vraag of het scherm ooit nat is geworden.

Op een ander forum deed iemand de suggestie om een multi-touch test app te installeren. Dat heb ik dus gedaan en dat geeft wel een interessant inzicht in het probleem.

Wat er dus gebeurd is dat ie een soort spook touch registreert. Als ik met 1 vinger over het scherm veeg zie je dus dat er een 2e 'touch' gedetecteerd wordt (op bijna dezelfde plek dus), en dat knippert continu.
Na een reboot is alles weer OK.

Update: net weer een reactie van Motorola Support gehad: breng maar naar een reparatie centrum

[ Voor 4% gewijzigd door demonite op 07-03-2016 14:12 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste