• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:34
Heb ook contact gezocht met Motorola support en gaven mij dezelfde adviezen mbt factory reset etc. Alles uitgevoerd maar nog steeds niet opgelost. Ook de multi touch test geïnstalleerd en inderdaad hij begint soms te knipperen. Wat mij opvalt is dat het haperen vooral optreedt wanneer ik de telefoon op tafel heb liggen en ff met m'n duim wil scrollen.
Inmiddels is het al weer een paar dagen stil bij Motorola. Ben benieuwd of het bij jou opgelost wordt. Ik wordt in ieder geval gek van dit ding..

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Ben in bezit van motoG 3rd / 8gb met android 6.
Hier ook last van het supergevoelige touchscreen. Factory reset en cache wipe geprobeerd, geen verbetering.
Hopelijk komt motorola snel met een patch om dit te verhelpen.

• trebstr
@demonite
Heb je de moto opgestuurd naar het reparatiecentrum? Ik krijg nu ook dat voorstel maar ben benieuwd of het resultaat oplevert :)

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:11
Iedere keer als je je telefoon oppakt/optilt dan gaat het scherm aan. Ik vind het irritant, hoe kan im dit uitschakelen? Heb al gesnuffeld in de instellingen en gegoogled, maar vind niks bruikbaars. Het gaat om een Moto G (2015, 8gb opslag, 1gb ram) met android 6.0.

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit is Moto Display, in te stellen met de Moto app.

• dennis_rsb
AntonV schreef op maandag 14 maart 2016 @ 12:54:
Dit is Moto Display, in te stellen met de Moto app.
Thanks! Daar had ik niet gekeken, ik had puur in het instellingmenu gekeken. Heb zojuist Moto Display uitgeschakeld. Blijven dan nog wel andere meldingen zoals Whatsapp op je lockscreen staan?

[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 14-03-2016 13:33 ]

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
dennis_rsb schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:13:
[...]

Thanks! Daar had ik niet gekeken, ik had puur in het instellingmenu gekeken. Heb zojuist Moto Display uitgeschakeld. Blijven dan nog wel andere meldingen zoals Whatsapp op je lockscreen staan?
Ik heb het net even uitgeprobeerd, en de meldingen blijven gewoon op het lockscreen staan. Alleen het zwart-witte scherm als je de telefoon oppakt is weg.

• dennis_rsb
AntonV schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:01:
[...]

Ik heb het net even uitgeprobeerd, en de meldingen blijven gewoon op het lockscreen staan. Alleen het zwart-witte scherm als je de telefoon oppakt is weg.
Dank wederom, heb inderdaad vanmiddag gemerkt dat whatsapp iig gewoon melding blijft geveb. Nu licht het scherm niet meer op als je de tel oppakr, en dat vind ik we prettiger. :)

• regird
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 15:36
Ik heb gisteren een Moto G 2015 8gb voor mijn moeder gekocht. Hij kwam gelijk met android 6.0 erop. Maar hetzelfde probleem zoals ik hier veel lees. Dat touchscreen reageert raar. Als ik bijvoorbeeld door nieuws items scroll op tweakers dan gaat hij random naar een artikel toe. Tenzij ik heel hard druk en grote bewegingen maak. Ik heb al een factory reset gedaan maar nog steeds diezelfde "ghost touches"

Dus vandaar mijn vraag zijn er ook mensen die een 8gb Motorola hebben en dit probleem niet hebben op 6.0? Anders stuur ik mijn telefoon retour en ga ik naar een andere telefoon kijken. Ze is voor de rest tevreden met het toestel alleen dat touchscreen is irritant.

Ter verduidelijking. Ik heb geen screen protector erop zitten. De telefoon is nieuw uit de doos en op dit moment alleen Whatsapp erop geïnstalleerd plus alle google apps die er al op zaten.

[ Voor 12% gewijzigd door regird op 16-03-2016 22:03 ]

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-11 21:22
Voor de mensen met "ghost touch" problemen, Motorola is begonnen met de uitrol van MM 6.0.1
Weet niet of deze problemen daarmee opgelost zijn maar ze hebben het over bug en stabiliteits fixes.
Voorzover ik kan vinden tot nu toe alleen in India maar de update komt dus deze kant op.....

https://motorola-mobility...nswers/detail/a_id/110324

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
regird schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:46:
Hij kwam gelijk met android 6.0 erop.
Is dat normaal of zou het stiekum een 'tweedehands' zijn?
Was dat ghost touch issue er onder 5.1 ook al?

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-03-2016 09:03 ]

• regird
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 15:36
Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Is dat normaal of zou het stiekum een 'tweedehands' zijn?
Was dat ghost touch issue er onder 5.1 ook al?
Ik heb hem eerst bij de Media Markt getest. Die Motorola had gewoon 5.1 erop geen problemen met ghost touches of wat dan ook in die 15 minuten dat ik hem getest had. Ook een hoop reviews gelezen maar niks over gemeld. Daarna bij Redcoon gekocht omdat hij daar goedkoper was. Maar ik heb inderdaad geen seal op de doos gehad of iets in die richting. Batterij was half vol en 6.0 stond er meteen op, maar normaal komt hij niet op 6.0 van wat ik weet bij de Mediamarkt in ieder geval niet. Dus zou best kunnen zijn dat het tweede hands is.

• PatWar055
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 18:48
Update: uiteindelijk een sim pcb gevonden en laten opsturen, alleen was dat wel een dual sim variant. Nou ja, ook leuk toch? Moto G gedemonteerd en PCB geplaatst, ging allemaal goed. De SD card in de reader op dat bord wordt daarna gewoon herkend, maar welke micro sim we ook plaatsen, 'no sim' is het antwoord. Hmmmm... Een halve stap verder dus, maar nog geen oplossing. Zou een dual boot rom de oplossing kunnen zijn om dit onderdeel goed te laten werken?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hebben de meeste mensen hier met een moto g gen 3 16 gig versie de update voor 6.0 al gehad of aangeboden gekregen? Mijn vriendin, Vader en moeder hebben allemaal deze telefoon alleen mijn moeder heeft hem tot nu toe gehad, vrijwel gelijk toen hij beschikbaar kwam.

Zit er enige logica in het update beleid? Ik laat ze wel regelmatig zoeken naar updates maar tot nu toe geen resultaat.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

ik heb hem allang!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-10 22:03
trebstr schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:59:
Heb ook contact gezocht met Motorola support en gaven mij dezelfde adviezen mbt factory reset etc. Alles uitgevoerd maar nog steeds niet opgelost. Ook de multi touch test geïnstalleerd en inderdaad hij begint soms te knipperen. Wat mij opvalt is dat het haperen vooral optreedt wanneer ik de telefoon op tafel heb liggen en ff met m'n duim wil scrollen.
Inmiddels is het al weer een paar dagen stil bij Motorola. Ben benieuwd of het bij jou opgelost wordt. Ik wordt in ieder geval gek van dit ding..
Ondertussen heb ik ook een Factory reset uitgevoerd en ervaar ook nog steeds met regelmaat problemen. Ik ervaar het ergste met het ontgrendelen van het lockscreen. Soms zo erg dat deze niet eens te ontgrendelen is! Enige oplossing is dan de telefoon weer in standby brengen met de aan/uit knop en weer uit de standbystand halen.
Het rare is dat het in veel gevallen ook niets aan de hand is. Als ik in Opera mobile op de Tweakers pagina scroll en echt mijn best doe om ook op links mee te pakken, heb ik nergens last van. Ik heb hem zelf neergelegd om het probleem te forceren!

Ik vraag me nu dan ook werkelijk af wat dit probleem veroorzaakt? Zover ik weet had niemand er last van met 5.0. Dus het moet wel een issue zijn met de update. Op het Reddit wordt het probleem verklaard omdat de telefoon voor een ms bevriest en daarna de scrolbeweging ziet als klik. Zelf ervaar ik dit ook op deze manier. Ook is er een gebruiker die stelt dat het probleem veroorzaakt wordt door de nieuwe SD-card feature, het opnieuw formatteren schijnt voor hem te werken.

het bevriezen van de telefoon klinkt dus plausibel. Welke redenen klinkt voor jullie meest logisch of juist onlogisch door het gebrek aan een SD-card?
  • SD-card als internal storage?
  • SD-card niet opnieuw geformatteerd? (zou kunnen want na de update moest ik al mijn data knippen en weer plakken om het zichtbaar te maken wanneer ik deze via USB/MTP aansluit op mijn PC)
  • Hoge CPU throttle?
  • Bug welke veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld de sluimer functie van de moto app?
  • Niet uitvoeren factory reset/clean cache
  • Compleeet random?
Desalniettemin hopelijk wordt het probleem met 6.01 opgelost!

• trebstr
Ik gebruik geen SD kaart. Zowel in 5.0 als 6.0 niet.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

multi/ghost touch is gewoon een hardwareprobleem. Ik draai een CM 13 en die heeft er net zo goed last van als stock 5.0. Probleem is ook erger bij vocht of grote temperatuursverschillen tussen je hand en het scherm. Ik snap best dat Motorola dat niet te hard gaat roepen, er is waarschijnlijk geen easy-fix met een software update.

de betaler vervuilt

• trebstr
Met dit verschil dat ik, en velen met mij zo lees ik, er in 5.0 juist geen last van had en het probleem direct ontstond na update 6.0. Lijkt me dus wel een softwareprobleem, tenzij juist de updateprocedure (welke vrij lang duurde) zoveel van de hardware vroeg dat daar iets kapot is gegaan, maar dat lijkt me toch ook sterk....
Ben benieuwd of er al iemand wat heeft opgestuurd naar Motorola

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10 08:23

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

De moto van mijn vrouw naar 6.0 geupdate tijdje geleden, en SD kaart als interne opslag geformatteerd. Ging in het begin allemaal goed, maar de telefoon wordt nu erg traag, veel zwarte schermen ect. Wat me opviel is dat het Ram geheugen constant op 94-96% vol zit. Voor de update zat ze ergens op 75-80% nu loopt het werkgeheugen helemaal vol... Wat is jullie ervaring? (1Gb variant)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

ikt

Apparaat lijkt ook sneller vol te lopen, Facebook die vast loopt en tussen apps wisselen dat traag en slecht gaat. Wel mooi dat het interne geheugen wordt uitgebreid, maar jammer dat de rest van het systeem trager werkt.

Ik ga vanmiddag eens een snelle vergelijking maken met mijn Galaxy Nexus op AOSP 6.0.1 (met ~0.97GB aan vrij RAM), kijken of een 4+ jaar oud apparaat beter werkt :/

Het RAM-gebruik is echt belachelijk hoog! Hoe hoog is het bij jullie?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/egn7b3Nm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mnl1sQYm.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ikt op 22-03-2016 19:22 ]

• trebstr
Bij mij is het ongeveer hetzelfde, met dit verschil dat ik de 2gb versie heb en dus nog 1gb ram over heb

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-11 17:07
Mijn telefoon, met 2 gb/16gb geeft sinds de update naar zes een geluid als ik bij een openbaar netwerk in de buurt kom waar ik nog wel een akkoord voor moet geven. In Rotterdam heeft iedere tram en bus WiFi, ik word helemaal gek van die piepjes maar kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten. Kan hem ook niet zacht zetten want dan hoor ik hem niet. Iemand?

Edit: Let wel, Netwerkmelding: "Melden wanneer een openbaar netwerk beschikbaar is" staat uit.

[ Voor 12% gewijzigd door DeSluis op 23-03-2016 09:19 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44

IkWilbert

Het is mij!

DeSluis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:16:
Mijn telefoon, met 2 gb/16gb geeft sinds de update naar zes een geluid als ik bij een openbaar netwerk in de buurt kom waar ik nog wel een akkoord voor moet geven. In Rotterdam heeft iedere tram en bus WiFi, ik word helemaal gek van die piepjes maar kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten. Kan hem ook niet zacht zetten want dan hoor ik hem niet. Iemand?

Edit: Let wel, Netwerkmelding: "Melden wanneer een openbaar netwerk beschikbaar is" staat uit.
Ga naar Instellingen, dan naar WIFI.
Druk op de drie kleine bolletjes rechtsbovenin.
Ga naar geavanceerd
Hier kun je dit uitzetten.

Oh, ik zie net je Edit..

I intend to live forever. So far, so good.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
ik zit op 1.3 GB gebruikte ram
android besturingssysteem 436mb
FB 210mb
android systeem 104mb
systeem UI 98mb
WA 75mb
etc....

16GB/2GB

[ Voor 4% gewijzigd door GoVegan op 23-03-2016 11:09 ]

• Bliksem B
DeSluis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:16:

Kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door de melding : "meldt u nu aan bij openbaar netwerk"? Althans dit ervaar ik zelf namelijk ook, maar wordt veroorzaakt omdat m'n telefoon automatisch verbinding maakt met deze netwerken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ikt schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:26:
Het RAM-gebruik is echt belachelijk hoog! Hoe hoog is het bij jullie?
Unused RAM is wasted RAM.. ;)

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:54

ikt

Zou ik mee eens zijn als apps er minder over deden dan 5 seconden om te switchen en/of laden :p

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 08:41
Mijn vrouw beschikt over een Moto G 2015 die sinds enige tijd op Android 6 draait. Echter sinds een aantal dagen ontvangt ze geen SMS meer, en ze kan niet gebeld worden. De persoon die belt krijgt rechtstreeks het antwoord apparaat.

Zelf bellen + sms'en gaat, alsook gebruik maken van data.

Er wordt op fora gesuggereerd van de GSM eens op 3G te zetten ivp 4G, maar dat heeft niets opgebracht.

Iemand enig idee?

• DeSluis
Bliksem B schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door de melding : "meldt u nu aan bij openbaar netwerk"? Althans dit ervaar ik zelf namelijk ook, maar wordt veroorzaakt omdat m'n telefoon automatisch verbinding maakt met deze netwerken.
Ja dat klopt, maar ik heb dat automatisch verbinding maken, althans, de melding daarvan uitgezet. Toch blijft MN telefoon geluid maken bij iedere bus/tram/trein met WiFi waarop je eerst een accoord moet geven.

• DeSluis
Bliksem B schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:17:
[...]

Sorry, dubbel.

[ Voor 14% gewijzigd door DeSluis op 23-03-2016 18:19 ]

• Bliksem B
DeSluis schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:42:
[...]

Ja dat klopt, maar ik heb dat automatisch verbinding maken, althans, de melding daarvan uitgezet. Toch blijft MN telefoon geluid maken bij iedere bus/tram/trein met WiFi waarop je eerst een accoord moet geven.
Zolang je telefoon verbinding maakt met een deze openbare wifi's, behoudt je ook deze meldingen. Omdat te voorkomen zou je dus de destreffende verbindingen moeten "vergeten" of (als je dat aan hebt staan) moet je het automatisch verbinding maken met onbeveiligde verbindingen uitzetten.

• DeSluis
Bliksem B schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:25:
[...]

Zolang je telefoon verbinding maakt met een deze openbare wifi's, behoudt je ook deze meldingen. Omdat te voorkomen zou je dus de destreffende verbindingen moeten "vergeten" of (als je dat aan hebt staan) moet je het automatisch verbinding maken met onbeveiligde verbindingen uitzetten.
Ja vergeten kan, maar zodra er een bus/ tram voorbij komt krijg ik toch weer een signaal. En, waar staat de mogelijkheid geen automatische verbinding g te maken ? Ik heb i.i g de melding openbaar netwerk uit staan.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GA!S schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:49:
multi/ghost touch is gewoon een hardwareprobleem. Ik draai een CM 13 en die heeft er net zo goed last van als stock 5.0. Probleem is ook erger bij vocht of grote temperatuursverschillen tussen je hand en het scherm. Ik snap best dat Motorola dat niet te hard gaat roepen, er is waarschijnlijk geen easy-fix met een software update.
Hoe stabiel is CM13? geschikt als daily use?

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ja, werkt prima. Gebruik hem wel als 2e toestel naast een Nexus 5.

de betaler vervuilt

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:28
DinoBe schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:10:
Mijn vrouw beschikt over een Moto G 2015 die sinds enige tijd op Android 6 draait. Echter sinds een aantal dagen ontvangt ze geen SMS meer, en ze kan niet gebeld worden. De persoon die belt krijgt rechtstreeks het antwoord apparaat.

Zelf bellen + sms'en gaat, alsook gebruik maken van data.

Er wordt op fora gesuggereerd van de GSM eens op 3G te zetten ivp 4G, maar dat heeft niets opgebracht.

Iemand enig idee?
Mobile vikings of Base in Belgie?

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 19:42
Ontvang je bij het aanvragen van de cashback van Motorola ook een mail?
Heb dit vorige week aangevraagd, maar verder geen mail ter bevestiging ontvangen.

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:27
Ik heb pas 2 weken voordat ze het geld gingen overmaken een mail ontvangen.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:58
Ik wilde net een Motorola Moto G 3rd generatie gaan kopen, dan de 2GB/16GB versie gezien daar nog een paar dagen 40 euro cashback op zit. Als ik de berichten echter zo doorlees dan lijkt het mij dat ik beter op zoek kan gaan naar een andere telefoon, gezien die laatste update blijkbaar niet zo fantastisch is als het zou moeten zijn?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb nooit enig probleem gehad met mijn G3, ook niet met de laatste update. Mensen met problemen zullen altijd het meest posten, dus zo'n topic kan een vertekend beeld geven.

• trebstr
Klopt. Ik was tot de update ook lyrisch over de moto g, maar nu weet ik dat ik nooit meer een Motorola koop. Zo snel kan het gaan...

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
wezep schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:13:
Ontvang je bij het aanvragen van de cashback van Motorola ook een mail?
Heb dit vorige week aangevraagd, maar verder geen mail ter bevestiging ontvangen.
Ik heb ook geen bevestigingsmail gehad

• Raek
  • Laatst online: 21:37
Ik ben erg tevreden met mijn G3. Het gevoelige scherm kan inderdaad hinderlijk zijn, maar voor mijn gevoel lijkt het erop dat het ook een beetje wennen is. Misschien komt er nog een software update wat het issue verhelpt, alhoewel ik toch denk dat het eerder een hardware issue is.

Dat gezegd hebbende, vind ik het een erg fijn toestel. In dagelijks gebruik merk ik geen haperingen of andere rare dingen. Bluetooth streaming via Spotify in de auto (en thuis via receiver/chromecast/wifi) werkt vlekkeloos en de camera vind ik persoonlijk ook zeker niet slecht. Hiervoor Samsung& HTC gehad, met hun bloatware, ik moet zeggen dat ik die troep absoluut niet mis!

De nagenoeg stock Android versie i.c.m. lange accuduur en bovengenoemde punten maken het voor mij een toptoestel voor een scherpe prijs!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:58
Toch maar besteld, hij is nu de update van 450 MB aan het downloaden... Via wifi, maar desondanks gaat het echt gigantisch traag (hij is nu op 10% en over de komende 90% doet hij volgens het bericht 328 minuten). Iemand enig idee waarom het zo gigantisch lang duurt?

Met speedtest op de laptop heb ik een verbinding van rond de 35Mbps. De telefoon geeft in de browser ook een speedtest snelheid van rond de 3000 Kbits per seconde aan en geeft bij IP adres ook aan dat hij met Ziggo verbonden is. Wordt de update vanuit Motorola zo gelimiteerd?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

tweakerdennis schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:55:
Toch maar besteld, hij is nu de update van 450 MB aan het downloaden... Via wifi, maar desondanks gaat het echt gigantisch traag (hij is nu op 10% en over de komende 90% doet hij volgens het bericht 328 minuten). Iemand enig idee waarom het zo gigantisch lang duurt?

Met speedtest op de laptop heb ik een verbinding van rond de 35Mbps. De telefoon geeft in de browser ook een speedtest snelheid van rond de 3000 Kbits per seconde aan en geeft bij IP adres ook aan dat hij met Ziggo verbonden is. Wordt de update vanuit Motorola zo gelimiteerd?
Kan natuurlijk dat de server aan de kant van Motorola traag is? Ik weet niet precies hoe ze het daar aanpakken maar in India is de 6.0.1 update via OTA aan de gang.

Mijn OTA update tijd terug ging op een prima snelheid :)

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GA!S schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:33:
Ja, werkt prima. Gebruik hem wel als 2e toestel naast een Nexus 5.
CM13 draait idd super :)
Eergisteren CM13 geflashed en doet niets onder voor de originele rom.
Accu lijkt iets langer mee te gaan en die was al prima. Ben nog geen enkel bug tegengekomen.
Is prima te gebruiken als daily.
Draaide al CM13 op mijn Oneplus one als prive telefoon, CM13 voor het werk op de G kan dus ook prima

[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 29-03-2016 21:02 ]

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

CM was voor mij een belangrijke reden om de Moto G te kiezen. Heb het liefst een zo stock mogelijke Android. De Nexus 5 was echt een verademing na de Galaxy S3. Er zijn in de prijsklasse van de Moto G best wel wat alternatieven te vinden, maar vaak is wordt er heel beperkt voor ontwikkeld door de community. Motorola zit met de eigen rom al erg dicht bij AOSP. Kans om op een gegeven moment met prima hardware te zitten en een achterhaalde rom lijkt me nu gering.

de betaler vervuilt

Verwijderd

@ Raek
''Ik ben erg tevreden met mijn G3. Het gevoelige scherm kan inderdaad hinderlijk zijn, maar voor mijn gevoel lijkt het erop dat het ook een beetje wennen is. Misschien komt er nog een software update wat het issue verhelpt, alhoewel ik toch denk dat het eerder een hardware issue is.''

nee, voor de mm update was het scherm niet te gevoelig..

• Raek
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:31:
@ Raek
''Ik ben erg tevreden met mijn G3.

...

nee, voor de mm update was het scherm niet te gevoelig..
Ah, in dat geval lijkt het wachten op een software update dan. Ik gok dat Motorola meerdere klachten ontvangen heeft over de gevoeligheid.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Misschien dat ze zijn gestopt met het pushen van de update door dit probleem? Zoals al eerder gezegd heeft zowel MN moeder als vader als vriendin deze telefoon en alleen m'n moeder heeft de update nog maar ontvangen, en dit is al enkele weken geleden.

Controleer bij zowel m'n vader zijn telefoon als die van m'n vriendin nog regelmatig op updates maar nog steeds niks.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10 08:41
bresjt schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:18:
[...]

Mobile vikings of Base in Belgie?
Te vroeg om hulp geroepen. Sinds de aanslagen in Brussel hadden meerdere MV klanten problemen. Het probleem is van de baan.

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:28
Goed dat te horen. Ik had met mijn Moto G3 hetzelfde probleem bij Mobile Vikings. Het probleem kwam enkel voor als ook wifi ingeschakeld was.

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10 21:22
Ik heb ondertussen Android 6 draaien op mijn Moto G en kreeg zojuist weer een software update melding (in het Frans helaas). Hij is nu aan het downloaden, ben benieuwd of dit enkel een security update is of nog bugfixes erbij.

Mijn Android versie voor de update is 6.0 met security patch 1 januari 2016.

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
DynaSpan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:16:
Ik heb ondertussen Android 6 draaien op mijn Moto G en kreeg zojuist weer een software update melding (in het Frans helaas). Hij is nu aan het downloaden, ben benieuwd of dit enkel een security update is of nog bugfixes erbij.

Mijn Android versie voor de update is 6.0 met security patch 1 januari 2016.
Hier hetzelfde, maar geen wifi voorhanden. Ben dus wel erg benieuwd wat de update inhoudt (ook qua grootte overigens)

• DynaSpan
wienesroa schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:28:
[...]

Hier hetzelfde, maar geen wifi voorhanden. Ben dus wel erg benieuwd wat de update inhoudt (ook qua grootte overigens)
Hij was uit mijn hoofd iets van 326MB.

• wienesroa
Thanks, dat wordt even wachten totdat ik straks thuis ben.
En al enig idee wat de update verder inhoudt?

• DynaSpan
wienesroa schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:30:
Thanks, dat wordt even wachten totdat ik straks thuis ben.
En al enig idee wat de update verder inhoudt?
Mijn Android is nu bijgewerkt naar 24.61.55.en.EU, versie 6.0.1. Securitypatch is geupdated naar 1 maart 2016.

EDIT: heb het idee dat de ghost touches nu weg zijn, maar weet dit niet zeker aangezien ik hier in eerste instantie niet super veel last van had.

[ Voor 18% gewijzigd door DynaSpan op 06-04-2016 11:38 ]

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

OTA dus in Frankrijk, lees ik ook op XDA. Hopelijk volgt Nederland snel...

• DynaSpan
IkWilbert schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:10:
OTA dus in Frankrijk, lees ik ook op XDA. Hopelijk volgt Nederland snel...
Heb mijne inderdaad bij Amazon Frankrijk gekocht.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is het verschil tussen de franse en de nederlandse?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:28:
Wat is het verschil tussen de franse en de nederlandse?
Niets volgens mij, alleen andere regio.

• wienesroa
DynaSpan schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:36:
[...]

Mijn Android is nu bijgewerkt naar 24.61.55.en.EU, versie 6.0.1. Securitypatch is geupdated naar 1 maart 2016.

EDIT: heb het idee dat de ghost touches nu weg zijn, maar weet dit niet zeker aangezien ik hier in eerste instantie niet super veel last van had.
Ik merk daar eigenlijk nu ook weinig van. Al heb ik af en toe (lets say, 1 x per dag) wel eens het gevoel dat hij plots verspringt. Maar als deze update dat zou oplossen, is dat mooi.

Ik heb overigens ook een Amazon.fr motoG 3rd gen. 2gb

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-10 16:57
Ik heb een Moto G 3 2GB versie. Ik gebruikte op mijn vorige android telefoon (android 5.1) heel vaak de optie "geluid stil" die onder de powerknop zat.
Nu zie ik als ik de powerknop ingdrukt hou alleen uitschakelen staan. Kan dit op de een of andere manier nog worden uitgebreid met andere opties?
Ook miste ik de % aanduiding in het batterijtje. Maar dit is inmiddels wel gelukt om terug te krijgen.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Verwijderd

anconakip schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:32:
Ik heb een Moto G 3 2GB versie. Ik gebruikte op mijn vorige android telefoon (android 5.1) heel vaak de optie "geluid stil" die onder de powerknop zat.
Nu zie ik als ik de powerknop ingdrukt hou alleen uitschakelen staan. Kan dit op de een of andere manier nog worden uitgebreid met andere opties?
Ook miste ik de % aanduiding in het batterijtje. Maar dit is inmiddels wel gelukt om terug te krijgen.
Wanneer je het "Rolgordijn" naar beneden trekt met je meldingen en quicksettings kun je niet storen activeren, hier kun je kiezen welke niet storen modus je wilt gebruiken.
De modus welk je zoekt heet volgens mij totale stilte, dus geen geluiden wel inkomende oproepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 11:37 ]

• anconakip
En is er toevallig ook een manier om die "mooie" google zoekbalk van het scherm te verwijderen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

anconakip schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:29:
En is er toevallig ook een manier om die "mooie" google zoekbalk van het scherm te verwijderen?
Telefoon rooten

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Of een andere launcher, zoals bijv. Nova

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:36:
[...]

Wanneer je het "Rolgordijn" naar beneden trekt met je meldingen en quicksettings kun je niet storen activeren, hier kun je kiezen welke niet storen modus je wilt gebruiken.
De modus welk je zoekt heet volgens mij totale stilte, dus geen geluiden wel inkomende oproepen.
Ik moest lachen om het rolgordijn :D

OT, ik als niet die-hard gebruiker ben geinteresseerd in dit toestel. Nu kan ik in juni verlengen, en kan deze voor een zeer gunstig prijsje meepakken zeg maar.
Heb nu zelf een moto e 2015 2nd gen waar ik zeer tevreden mee ben, al vind ik het scherm te klein.
Deze heeft een mooi 5 inch scherm, en een betere camera + flitser.
Helaas is het wachten tot juni, maar dan heb ik weer iets beter dan wat ik nu heb, al is de e2015 2nd gen alles behalve een slechte telefoon :)

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 23:43
Ik heb iets vreemds. Elke keer als ik mijn SD kaart als intern geheugen probeer te formateren op android 6.0 loopt deze na 30 seconden vast. Hij formateert niet meer en herkent de sd helemaal niet meer.

Iemand een oplossing?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
lifeguard schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:35:
[...]

Ik moest lachen om het rolgordijn :D

OT, ik als niet die-hard gebruiker ben geinteresseerd in dit toestel. Nu kan ik in juni verlengen, en kan deze voor een zeer gunstig prijsje meepakken zeg maar.
Betaal je dan niet gewoon teveel voor je abo? ;) Voor hoeveel kun je het toestel kopen?
Ben benieuwd wanneer Motorola met nieuwe modellen komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-04-2016 15:55 ]

• lifeguard
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:55:
[...]

Betaal je dan niet gewoon teveel voor je abo? ;) Voor hoeveel kun je het toestel kopen?
Ben benieuwd wanneer Motorola met nieuwe modellen komt.
ik ben al heel lang klant bij telfort en heb al diverse keren korting gehad. Zit straks met mijn abonnement van 11 euro en moto g gratis. 300 min 300 SMS en 500mb. Misschien weinig mb maar verbruik er gemiddeld 30 per maand want heb overal WiFi :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
lifeguard schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:36:
[...]
ik ben al heel lang klant bij telfort en heb al diverse keren korting gehad. Zit straks met mijn abonnement van 11 euro en moto g gratis. 300 min 300 SMS en 500mb. Misschien weinig mb maar verbruik er gemiddeld 30 per maand want heb overal WiFi :)
Apart, Motorola zie ik niet op https://www.telfort.nl/mobiel/telefoons/
Is het wel het 2015 model? 11 euro/maand valt wel mee.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:44:
[...]

Om je Telfort abo te verlengen/af te sluiten kun je natuurlijk ook gewoon terecht bij een Coolblue, Mobiel.nl of noem maar op. Dat hoeft niet via Telfort zelf. Dan heb je dus gelijk veel meer keuze in telefoons

[ Voor 0% gewijzigd door pjlgt op 12-04-2016 16:48 . Reden: tikfout ]

• lifeguard
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:44:
[...]

Wat Patrick zegt dus. ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:48:
[...]

Om je Telfort abo te verlengen/af te sluiten kun je natuurlijk ook gewoon terecht bij een Coolblue, Mobiel.nl of noem maar op. Dat hoeft niet via Telfort zelf. Dan heb je dus gelijk veel meer keuze in telefoons
Hoe werkt dat, kun je dan elke telefoon tot X euro 'gratis' uitzoeken?

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
weet iemand of een Reversible usb kabel ook werkt op de moto G 3gen?

http://www.banggood.com/B...m-for-QC2_0-p-998319.html

Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/oaupload/banggood/images/60/B9/2bc40c4b-2319-6e2e-72f4-8d55820ed515.gif

[ Voor 22% gewijzigd door GoVegan op 13-04-2016 10:32 ]

• Bliksem B
vandermark schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:59:
Heb sinds twee dagen de laatste CM13 (android 6.0.1) op de Moto G3 staan en deze werkt al erg prima. Paar kleine bugs die voor mij geen probleem zijn. Goed dat ze zo snel al een CM13 hebben die goed werkt :)
Is het een beetje makkelijk te installeren en wat zijn de voordelen boven de bijna stock versie van Lenovo?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:24
Bliksem B schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:01:
[...]

Is het een beetje makkelijk te installeren en wat zijn de voordelen boven de bijna stock versie van Lenovo?
Installeren is erg makkelijk, lees je in op xda.
Voordelen zijn wat cm13 te bieden heeft boven stock. Kun je genoeg over lezen. DPI change is voor mij belangrijk. Root als instelling ook. Je kan meer customizen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag vier nieuwe Moto G 3rd gen toestellen uitgepakt. Mooie toestellen voor die prijs. Wel grappig, eentje wilde meteen updaten naar Android 6.0, drie stuks moesten eerst naar 5.1.1 en daarna naar 6.0... Ondertussen twee helemaal afgeconfigureerd voor de users (met BES12 MDM en IBM Verse), voor de twee andere wacht ik nog op wat info van de users om ze af te kunnen maken.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• topnotch
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Moto 360 2015.
Nu wil ik een 2e lader erbij hebben, maar die kan ik nergens vinden in een NL(web)shop. De lader van de 1e gen is niet compatible. En ik wil graag een originele, ik zie alleen het merk qMust.
Iemand een idee hoe ik er aan kan komen?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:24
topnotch schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:34:
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Moto 360 2015.
Nu wil ik een 2e lader erbij hebben, maar die kan ik nergens vinden in een NL(web)shop. De lader van de 1e gen is niet compatible. En ik wil graag een originele, ik zie alleen het merk qMust.
Iemand een idee hoe ik er aan kan komen?
Niet echt relevant voor dit topic, gaat hier enkel om de Moto G 2015 smartphone...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• topnotch
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
Ja, sorry verkeerde topic

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Lee's dat mensen hier al 6.0 hebben en nu ook al een update met security patch niveau maart? Hier nog 2 motog's met nog steeds 5.1.1 erop en nog geen update?

Gaat trouwens om een GB versie maar die zou toch onderhand ook wel een update mogen ontvangen? Is er iets waardoor je een update kan triggeren?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welk model?
Bij Settings - About Phone - System updates kun je controleren op updates maar of dat helpt durf ik niet te zeggen.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11 15:12
Ik ben zo handig geweest om onder het mom van "laat ik hier maar eens mee beginnen" een 8Gb sd kaartje te mounten, maar probeer nu te upgraden naar een nieuw, snel, 16gb kaartje en loop tegen de muur.

iemand hier ervaring met het migraten naar een nieuwe SD-kaart? Telefoon aan mac, heen en weer kopieren van files geprobeerd, maar helaas krijg ik daar errors op. Mac kan de SD-kaart niet lezen, terwijl ik ook geen encryption settings kan vinden (zoals al op verschillende plekken gesuggereerd werd).

//edit
Nu ik er over nadenk, misschien is een revert naar enkel intern storage gemakkelijker. de knop "format as portable" mikt alles eraf en lijkt niet te herstellen. Bestaat er een "gooi alles terug naar intern geheugen"-knop?

[ Voor 18% gewijzigd door stevenP op 19-04-2016 00:05 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Olaf van der Spek schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:56:
Welk model?
Bij Settings - About Phone - System updates kun je controleren op updates maar of dat helpt durf ik niet te zeggen.
Is het 2 gig model, MN ouders en m'n vriendin hebben dit model maar slechts 1 van de drie heeft de update nog maar ontvangen en dat is zeker al 2 maanden geleden.

Ik controleer regelmatig op updates maar tot nu toe niks, blijf het vreemd vinden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bij Instellingen - Over telefoon kun je de System version (en andere info) vinden. Misschien heb je toch een andere versie.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nope gewoon 5.1.1

Telefoons zijn alle drie via Coolblue gekocht dus blijft vreemd. Misschien een keer fabrieksinstellingen proberen en kijken of het dan lukt. Blijf het vreemd vinden dat 1 wel een update ontvangt en de andere 2 dus nog steeds niet.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik bedoelde niet Android version maar echt System version, staat iets lager..

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok dat is 23.46.4.osprey_reteu.reteu.en.EU retgb

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

schnumi schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:43:
Ok dat is 23.46.4.osprey_reteu.reteu.en.EU retgb
Dat is een Britse variant.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja dat dacht ik al maar maakt dit nog uit kwa updates? Neem aan dat de Britse variant ook gewoon een update naar 6.0 ontvangt. Is als ik het zo bekijk ook gewoon een EU versie toch?

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:21
Weet iemand wanneer 6.0.1 in Nederland komt?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Pilovali schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:18:
Weet iemand wanneer 6.0.1 in Nederland komt?
Binnenkort, in Frankrijk is gisteren de OTA voor de 1GB versie uitgerold volgens mensen op XDA.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 22-04-2016 12:36 ]

• Pilovali
IkWilbert schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:36:
[...]

Binnenkort, in Frankrijk is gisteren de OTA voor de 1GB versie uitgerold volgens mensen op XDA.
Ik had voor de nieuwsgierigheid Motorola Nederland gebeld, en gevraagd. In Frankrijk zijn ze klaar met de uitrol, en ze geven aan dat binnen een paar dagen of weken 6.0.1 uitkomt in de Germaanse (Duitsland, Nederland, België etc) landen :*)

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 12:08
Zijn er nu nog mensen die touch problemen hebben op de laatste update (fr versie) ?

PSN: Carreon_TO

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 21:05
Pilovali schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:39:
[...]

Ik had voor de nieuwsgierigheid Motorola Nederland gebeld, en gevraagd. In Frankrijk zijn ze klaar met de uitrol, en ze geven aan dat binnen een paar dagen of weken 6.0.1 uitkomt in de Germaanse (Duitsland, Nederland, België etc) landen :*)
Wat voor update is dit? Performance of security?
Want de telefoon van mijn vriendin is na de update naar 6.0 echt super traag....maar dan ook bijna niet meer te gebruiken traag.
Zoals anderen ook al zeiden in dit topic. Hij gebruikt bijna continu 98-99% geheugen :-(

Heb zelf de 2gb versie en de 6.0 update, en heb nergens last van.

• anconakip
SoeperKees schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:31:
[...]

Wat voor update is dit? Performance of security?
Want de telefoon van mijn vriendin is na de update naar 6.0 echt super traag....maar dan ook bijna niet meer te gebruiken traag.
Zoals anderen ook al zeiden in dit topic. Hij gebruikt bijna continu 98-99% geheugen :-(

Heb zelf de 2gb versie en de 6.0 update, en heb nergens last van.
Hier heb ik ook de 2gb versie met de 6.0 update. De telefoon is echt lekker snel. Dus misschien dat de telefoon van je vriendin een keer naar fabrieksinstellingen moet terugzetten.

• Pilovali
Mijn geheugen gebruik is gemiddeld rond de 90-95%, ik heb de 1GB RAM versie. Misschien draait er een zware app op de achtergrond?

Het is een update naar Android 6.0.1, nieuwe functie en bugfixes.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste