trebstr schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:59:
Heb ook contact gezocht met Motorola support en gaven mij dezelfde adviezen mbt factory reset etc. Alles uitgevoerd maar nog steeds niet opgelost. Ook de multi touch test geïnstalleerd en inderdaad hij begint soms te knipperen. Wat mij opvalt is dat het haperen vooral optreedt wanneer ik de telefoon op tafel heb liggen en ff met m'n duim wil scrollen.
Inmiddels is het al weer een paar dagen stil bij Motorola. Ben benieuwd of het bij jou opgelost wordt. Ik wordt in ieder geval gek van dit ding..
Ondertussen heb ik ook een Factory reset uitgevoerd en ervaar ook nog steeds met regelmaat problemen. Ik ervaar het ergste met het ontgrendelen van het lockscreen. Soms zo erg dat deze niet eens te ontgrendelen is! Enige oplossing is dan de telefoon weer in standby brengen met de aan/uit knop en weer uit de standbystand halen.
Het rare is dat het in veel gevallen ook niets aan de hand is. Als ik in Opera mobile op de Tweakers pagina scroll en echt mijn best doe om ook op links mee te pakken, heb ik
nergens last van. Ik heb hem zelf neergelegd om het probleem te forceren!
Ik vraag me nu dan ook werkelijk af wat dit probleem veroorzaakt? Zover ik weet had niemand er last van met 5.0. Dus het moet wel een issue zijn met de update. Op het
Reddit wordt het probleem verklaard omdat de telefoon voor een ms bevriest en daarna de scrolbeweging ziet als klik. Zelf ervaar ik dit ook op deze manier. Ook is er een gebruiker die stelt dat het probleem veroorzaakt wordt door de nieuwe SD-card feature, het opnieuw formatteren schijnt voor hem te werken.
het bevriezen van de telefoon klinkt dus plausibel. Welke redenen klinkt voor jullie meest logisch of juist onlogisch door het gebrek aan een SD-card?
- SD-card als internal storage?
- SD-card niet opnieuw geformatteerd? (zou kunnen want na de update moest ik al mijn data knippen en weer plakken om het zichtbaar te maken wanneer ik deze via USB/MTP aansluit op mijn PC)
- Hoge CPU throttle?
- Bug welke veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld de sluimer functie van de moto app?
- Niet uitvoeren factory reset/clean cache
- Compleeet random?
Desalniettemin hopelijk wordt het probleem met 6.01 opgelost!