Hopelijk ook een fix voor de Touch-problemen?
Vanmiddag de Moto G van mijn vrouw geflashed naar 6.0.1 via de factory image van XDA volgens dit stappenplan. Het rooten daarna had nog wat voeten in de aarde, uiteindelijk bleek dat alleen SuperSU 2.62 werkend is.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nee geen gekke dingen. Android bestuursystemen staat op 1Pilovali schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:41:
Mijn geheugen gebruik is gemiddeld rond de 90-95%, ik heb de 1GB RAM versie. Misschien draait er een zware app op de achtergrond?
Het is een update naar Android 6.0.1, nieuwe functie en bugfixes.
Heb vanmiddag cache geleegd, even kijken wat dat doet.
Geheugen heeft nu 130mb vrij ipv 0.0
Vraagje. Ik ben sinds vandaag mijn moto G (2015, 8gb opslag, 1gb ram) gaan gebruiken als hoofdtelefoon. (Voorheen gebruiktte ik hem als reserve) Het enige issue waar ik mee zit. Ik wil apps (een aantal) verplaatsen naar de micro sd kaart. Ook wil ik dat foto's die ik maak standaard op de micro sd kaart komen. En whatsapp media ook, ik weet niet hoe het bij whatsapp zit?
Als ik de optie "gebruiken als intern geheugen" kies dan kan ik wel een aantal apps op de sd planten. Maar ik kan niet in de camera instellingen kiezen voor standaardopslag op t kaartje.
Als ik de optie "gebruiken als draagbare opslag" kies dan kan ik wel in de camera kiezen dat hij de fotos op het kaartje zet. Maar dan kan ik weer geen apps op het kaartje zetten...
Een maat van me heeft exacte hetzelfde model van de Moto G (net als mij ook op android 6.0) hij kan echter zowel apps (degene die het toelaten), media van de camera en media van whatsapp op het kaartje krijgen. Hij had net als mij de optie gekozen "gebruiken als intern geheugen"
Wie kan mij op weg helpen?
Edit: Het is me gelukt, ik heb nogmaals het geheugenkaartje geformatteerd. Toen vroeg hij hoe ik hem wuo gebruiken. Dus ik koos weer als ''intern geheugen'' Daarna kwam het, hij had een paar foto's op het geheugen van telefoon gevonden. Hij stelde voor om die naar het sd kaartje te verplaatsen. Dus ik koos dat ik akkoord was. En daarna als ik foto's maak gaan ze meteen naar het kaartje
Enige gekke wat ik nog merk is als ik muziek in spotify offline opsla, en ik maak het daarna ongedaan. Dan blijf de telefoon aangeven dat die mb's in gebruik zijn op de sd kaart. Dus het neemt niet meer af. Weet iemand toevallig wat dat kan zijn?
Als ik de optie "gebruiken als intern geheugen" kies dan kan ik wel een aantal apps op de sd planten. Maar ik kan niet in de camera instellingen kiezen voor standaardopslag op t kaartje.
Als ik de optie "gebruiken als draagbare opslag" kies dan kan ik wel in de camera kiezen dat hij de fotos op het kaartje zet. Maar dan kan ik weer geen apps op het kaartje zetten...
Een maat van me heeft exacte hetzelfde model van de Moto G (net als mij ook op android 6.0) hij kan echter zowel apps (degene die het toelaten), media van de camera en media van whatsapp op het kaartje krijgen. Hij had net als mij de optie gekozen "gebruiken als intern geheugen"
Wie kan mij op weg helpen?
Edit: Het is me gelukt, ik heb nogmaals het geheugenkaartje geformatteerd. Toen vroeg hij hoe ik hem wuo gebruiken. Dus ik koos weer als ''intern geheugen'' Daarna kwam het, hij had een paar foto's op het geheugen van telefoon gevonden. Hij stelde voor om die naar het sd kaartje te verplaatsen. Dus ik koos dat ik akkoord was. En daarna als ik foto's maak gaan ze meteen naar het kaartje
[ Voor 23% gewijzigd door dennis_rsb op 28-04-2016 20:49 ]
Update van 6.0.1 is live! https://imgur.com/2gW08ih
Voor de 1 of 2 GB versie ?Pilovali schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:06:
Update van 6.0.1 is live! https://imgur.com/2gW08ih
Hier 2/16 GB en nog geen update
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Update is voor de XT1541, 1GB versie.Wobcat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 05:38:
[...]
Voor de 1 of 2 GB versie ?
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb de 1GB versie. Het zal waarschijnlijk een kwestie van een paar dagen zijn, dat de 2GB aan de beurt komt.Wobcat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 05:38:
[...]
http://imgur.com/14vmDSJ
Update zojuist uitgevoerd op het 1GB model. Lijkt vloeiender te draaien. (Maar dat is meestal na een herstart). De icoontjes waren wel even van slag. Heb de telefoon uitgezet en terug aan. Toen zag ik weer alle icoontjes, toen moest ik nog wel handmatig even een paar icoontjes terug op mijm hoofscherm zetten.
Edit: ik zie dat er op het interne geheugen ook vrije ruimte is bijgekomen. Des te beter! Want 8gb is te krap. Ondanks dat ik nu wel genoeg ruimte over heb, heb ik toch grote apps als facebook en fb messenger op het kaartje gezet.
Edit: ik zie dat er op het interne geheugen ook vrije ruimte is bijgekomen. Des te beter! Want 8gb is te krap. Ondanks dat ik nu wel genoeg ruimte over heb, heb ik toch grote apps als facebook en fb messenger op het kaartje gezet.
[ Voor 27% gewijzigd door dennis_rsb op 29-04-2016 10:02 ]
Vanmorgen ook de update uitgevoerd, en getest of de telefoon minder aanrakingsgevoelig is.
Mijn beeld is dat deze niet verbeterd is met de nieuwe update.
Ik heb nog altijd het issue dat ik per ongeluk een link selecteer terwijl ik wil scrollen
Ik heb nog altijd het issue dat ik per ongeluk een link selecteer terwijl ik wil scrollen
he _FUGiTiVE_
hoe lang deed de update er bij jou over?
ik zit al een uur naar een zwart scherm te kijken
Je kunt hem ook handmatig flashen, heb ik ook gedaan met de 2GB van mijn vrouw:Wobcat schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 05:38:
[...]
Waarschijnlijk kun jeMegaTronics schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:02:
Vanmiddag de Moto G van mijn vrouw geflashed naar 6.0.1 via de factory image van XDA volgens dit stappenplan. Het rooten daarna had nog wat voeten in de aarde, uiteindelijk bleek dat alleen SuperSU 2.62 werkend is.
code:
overslaan om de userdata te bewaren (althans dat lijkt mij, niet getest). Mijn flash werd daarna gevolgd door een restore via Titanium Backup.
1
| fastboot erase userdata |
Het Android 'poppetje' was bij mij klaar, en toen viel ik vannacht in slaap. Vanmorgen om 5:00 was die sowieso klaar.joostdet schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:49:
he _FUGiTiVE_
Het lijkt inderdaad dat er meer interne geheugen en werkgeheugen vrij is, plus je kan nu dubbeldrukken op lock-knop voor camera, wat best wel handig is
Zijn er al mensen met ervaring mbt flashen van roms op de Moto G 2015? Ben benieuwd naar prestaties/look/feel ten opzichte van de originele software.
Het spreekt mij nogal tegen dat de garantie vervalt

Alleen als aan te tonen is dat de schade veroorzaakt is door de software die jij erop hebt gezet. Als je gewoon een onderdeel hebt dat kapot gaat is er niets aan de hand.Waterkoker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:57:
Binnen 10 minuten na het uitpakken had ik Cyanogen op de Moto G staan. Nu al meer dan 4 maanden mijn dagelijkse rom. Nog geen seconde spijt van gehad.
de betaler vervuilt
Heeft de 3e generatie van de Moto G ook nog steeds dat met originele hoesjes het scherm automatisch aan springt als je het hoesje open klapt?
Bij mijn 1e generatie Moto G was dat het geval met een dergelijk hoesje als deze:
http://www.smartphonehoes...oto-g-3rd-gen-turquo.html
Bij mijn 1e generatie Moto G was dat het geval met een dergelijk hoesje als deze:
Hier ook geupdate naar 6.01 en mijn ervaring is hetzelfde: de aanrakingsgevoeligheid is niet verbeterd. Jammer!_FUGiTiVE_ schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:11:
Vanmorgen ook de update uitgevoerd, en getest of de telefoon minder aanrakingsgevoelig is.
Welk probleem hebben jullie met aanraking? Ik merk er vrij weinig van.halli schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:16:
[...]
Hier ook geupdate naar 6.01 en mijn ervaring is hetzelfde: de aanrakingsgevoeligheid is niet verbeterd. Jammer!
Eigenlijk al sinds week 1 dat ik hem heb, dus eind december een custom rom. Heb wat gewisseld maar draai nu Resurrection Remix. Garantie zien we wel weer als het nodig is. Lang geleden dat ik een toestel überhaupt ter garantie aan moest biedenWaterkoker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:57:
Zijn er al mensen met ervaring mbt flashen van roms op de Moto G 2015? Ben benieuwd naar prestaties/look/feel ten opzichte van de originele software.
Dat werkt nog steeds met de 3rd GendaanNL schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:13:
Heeft de 3e generatie van de Moto G ook nog steeds dat met originele hoesjes het scherm automatisch aan springt als je het hoesje open klapt?
Ah bedankt! Dan weet ik waar ik voor ga
Nou volgens mij heeft de totale update er maar een half uur ofzo over gedaan.joostdet schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:49:
he _FUGiTiVE_
En ik heb nauwelijks naar een zwart scherm gekeken.
Dus hier lijkt me absoluut iets niet in orde.
Het probleem is dat de telefoon het verschil tussen scrollen en selecteren niet goed detecteert.Pilovali schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:33:
[...]
Welk probleem hebben jullie met aanraking? Ik merk er vrij weinig van.
Wanneer je door een webpagina heen scrolt kan het gebeuren dat je per ongeluk een verwijzende url aanklikt waardoor je naar een andere pagina gaat terwijl je eigenlijk gewoon naar beneden wilde scrollen op dezelfde pagina.
Het rare is dat mijn vrouw er op dezelfde telefoon minder last van heeft dan ikzelf. Zij is de dagelijkse gebruiker, dus wellicht is het gewenning.
In het begin had ik er ook last van, maar inmiddels stukken minder. Ik vermoed dat het gewoon inderdaad gewenning is.
Na alle problemen rondom het touchscreen (ik heb btw nog geen melding omtrent 6.0.1) Hebben meer mensen problemen met de 3.5" headphone jack? Deze is bij mij naar verloop van tijd gaan haperen.
Na een simpele googleopdracht, schijnt het probleem bij eerdere moto g's ook voor te komen. Veroorzaakt door bovenste connectorpin. En soort van op te lossen door er een stukje papier achter te stoppen. Zie de volgende link en het plaatje onderaan mijn post voor meer info: http://visi0nary.de/?p=30
Wat denken jullie: is het de moeite om mijn telefoon hiervoor terug te sturen of zal het probleem snel weer terugkomen en kan ik beter de oplossing met het stukje papier toepassen.

De oplossing met het stukje papier.
Na een simpele googleopdracht, schijnt het probleem bij eerdere moto g's ook voor te komen. Veroorzaakt door bovenste connectorpin. En soort van op te lossen door er een stukje papier achter te stoppen. Zie de volgende link en het plaatje onderaan mijn post voor meer info: http://visi0nary.de/?p=30
Wat denken jullie: is het de moeite om mijn telefoon hiervoor terug te sturen of zal het probleem snel weer terugkomen en kan ik beter de oplossing met het stukje papier toepassen.

De oplossing met het stukje papier.
Ook ik ben inmiddels over op een Moto G.
Kom van een HTC One M7 af die ik ongeveer 3 jaar gehad heb.
Was eigenlijk nog niet de bedoeling om al over te stappen, maar het vervangen van de accu bleek de doodssteek voor de M7.
Gezien het formaat van hedendaagse smartphones, eerst nog gekeken naar een Z5 compact, maar ik vond het prijsverschil toch te groot om overheen te stappen.
Eerste indruk; reageert vlot, merk ten opzichte van mijn M7 geen vertraging.
Moet wel zeggen dat de interface even wennen is:
- Zoekbalk kan niet weg
- Mappen met meerdere apps erin worden minder handig weergegeven dan vroeger
- Ik mis m'n sense klok met weer (inmiddels alternatief gevonden)
- Weinig vrijheid met kiezen van welk scherm het homescreen is etc.
Wel apart dat ze nergens een siloconenhoesje hadden voor deze Moto.
Was eigenlijk nog niet de bedoeling om al over te stappen, maar het vervangen van de accu bleek de doodssteek voor de M7.
Gezien het formaat van hedendaagse smartphones, eerst nog gekeken naar een Z5 compact, maar ik vond het prijsverschil toch te groot om overheen te stappen.
- Zoekbalk kan niet weg
[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 04-05-2016 14:38 ]
Een andere launcher gebruiken (Nova, Apex) zou al een deel van de oplossing zijnMikeyMan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:33:
Ook ik ben inmiddels over op een Moto G.
- Zoekbalk kan niet weg
Ja, iknow, maar das toch weer ballast volgens mij. Denk dat het ook een stukje wennen is.
Zit ook constant op de verkeerde knop te rammen om terug naar het homescreen te gaan
Zit ook constant op de verkeerde knop te rammen om terug naar het homescreen te gaan
Als je een andere launcher gebruikt wordt degene die nu draait natuurlijk niet meer gebruikt
Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk
Ik heb trouwens nog steeds problemen met Snapchat, focussen op dingen dichtbij is zo goed als onmogelijk, ben ik de enige?
Ik heb trouwens nog steeds problemen met Snapchat, focussen op dingen dichtbij is zo goed als onmogelijk, ben ik de enige?
Is dat zo? Dacht dat deze bovenop de standaard launcher terecht kwam. Toch maar eens kijken dan
Nu ik het toestel een ruime week gebruik ''full time'' merk ik als ik naar geheugen/ram gebruik kijk dat hij gemiddeld steeds minder ram overhoudt.. Best vaag. Net keek ik bij de laatste 3 uur gemiddelde. Hij had maar iets van 15 mb ram vrij. Opzich werktte het toestel nog wel vlot genoeg dat wel. Ik heb ook het idee dat hij na een herstart meer geheugen vrijmaakt. Soms heb ik wel spijt dat ik niet het 2 gb model genomen heb, maar anderzijds, dat kan ook vollopen. Ik heb android 6.0.1, zover ik weet heeft die versie niet echt last van geheugenlek? Wat denken jullie. Ik heb na de update trouwens ook een factory reset gedaan.
Ik heb toch liever geheugen wat gebruikt word dan onnodig vrij geheugen.
Ik ook, maar dan moet het toestel wel soepel blijven werkenMegaTronics schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:46:
Ik heb toch liever geheugen wat gebruikt word dan onnodig vrij geheugen.
Maar dat doet die bij dennis_rsb ook nog wel.
Inderdaad, had ik gelezenMegaTronics schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:02:
Maar dat doet die bij dennis_rsb ook nog wel.
Ik doelde meer op het feit dat ik op mijn moto e2015 2nd 1gb ook nog voldoende vind, alleen wanneer er op de achtegrond updates aan het installeren zijn, of ik sluit een wat zwaarder spel af, loopt die enkele secondes ook stroperig.
Moet nog een maandje wachten alvorens ik kan verlengen. Dan ga ik voor de 2gb/16gb ram
Vind de witte eerlijk gezegd mooier als de zwarte, alleen is de witte wat lastiger verkrijgbaar op het moment.
Dit is normaal, Android slaat bijvoorbeeld tabbladen van je browser op in het geheugen om het snel te kunnen laden. Zodra het geheugen vol is zullen er pas dingen verwijderd worden. Zolang je telefoon soepel blijft lopen is een vol geheugen dus geen probleem.dennis_rsb schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:17:
Nu ik het toestel een ruime week gebruik ''full time'' merk ik als ik naar geheugen/ram gebruik kijk dat hij gemiddeld steeds minder ram overhoudt.. Best vaag. Net keek ik bij de laatste 3 uur gemiddelde. Hij had maar iets van 15 mb ram vrij. Opzich werktte het toestel nog wel vlot genoeg dat wel. Ik heb ook het idee dat hij na een herstart meer geheugen vrijmaakt. Soms heb ik wel spijt dat ik niet het 2 gb model genomen heb, maar anderzijds, dat kan ook vollopen. Ik heb android 6.0.1, zover ik weet heeft die versie niet echt last van geheugenlek? Wat denken jullie. Ik heb na de update trouwens ook een factory reset gedaan.
Thanks hier kan ik wat mee! Ik vertrouw er dan maar op dan android het zelf goed regelt qua ram. Ik hou het verder in de gaten hoe de tel draait. (Tot nu toe goedKnielen schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:06:
[...]
Dit is normaal, Android slaat bijvoorbeeld tabbladen van je browser op in het geheugen om het snel te kunnen laden. Zodra het geheugen vol is zullen er pas dingen verwijderd worden. Zolang je telefoon soepel blijft lopen is een vol geheugen dus geen probleem.
Verwijderd
Net mijn nieuwe Moto G 2Gb 16 opgestart. Ik slaag er echter niet in verder te komen dan dat. Ik krijg bij elke actie die ik doe, Playstore, gmail etc de melding: Kan niet inloggen Kan geen betrouwbare verbinding met server etc. etc.
Iemand een suggestie voor de oplossing? Ik zag wel een oplossing waarbij de host(s) file geedit moest worden maar ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe telefoon maar gelijk te moeten rooten.
Zou dus liever een wat minder ingrijpende methode zien. Factory reset helpt ook niet (heb ik al een keer of 3 geprobeerd)
Hein
Alles opgelost door een nacht te wachten en mijn router (xs4all/Fitzbox7360) opnieuw op te starten. Welke vd 2 de doorbraak gaf, ik weet het niet. Gokje ... router opnieuw opstarten.
Iemand een suggestie voor de oplossing? Ik zag wel een oplossing waarbij de host(s) file geedit moest worden maar ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe telefoon maar gelijk te moeten rooten.
Zou dus liever een wat minder ingrijpende methode zien. Factory reset helpt ook niet (heb ik al een keer of 3 geprobeerd)
Hein
Alles opgelost door een nacht te wachten en mijn router (xs4all/Fitzbox7360) opnieuw op te starten. Welke vd 2 de doorbraak gaf, ik weet het niet. Gokje ... router opnieuw opstarten.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 08:02 . Reden: Probleem opgelost ]
Bij een Factory reset heb ik ook iets gelijkaardigs gehad. Het lijkt er op dat de Google play Services in de achtergrond eerst moeten updaten vooraleer al die apps kunnen werken. Helaas heb je weinig zicht op wanneer die update achter de rug is.
Zitten hier custom rom gebruikers? Zo ja, welke ROM?
Yep, Ressurection Remix
Voorheen Blisspop, maar die rom word niet langer onderhouden, dus overgestapt naar RR.Draai deze nu een maand of 3. Stabiel, snel en batterijduur is prima. Bij normaal gebruik kom ik wel op 1,5 dag. Niet dat ik er heel erg op let, als ie leeg is hang ik hem aan de lader
Ook de Temasek rom gedraaid, maar die was op mijn toestel wat minder stabiel op dat moment, Geen idee hoe het daar nu mee is.
Voorheen Blisspop, maar die rom word niet langer onderhouden, dus overgestapt naar RR.Draai deze nu een maand of 3. Stabiel, snel en batterijduur is prima. Bij normaal gebruik kom ik wel op 1,5 dag. Niet dat ik er heel erg op let, als ie leeg is hang ik hem aan de lader
Ook de Temasek rom gedraaid, maar die was op mijn toestel wat minder stabiel op dat moment, Geen idee hoe het daar nu mee is.
Belangrijker: waar blijft 6.0.1? Blijft angstvallig stil
Ik heb de CM13 nightlies, prima
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Stabiel, snel en een prima batterijduur heb ik nu ook met de stock ROMpjlgt schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:21:
Yep, Ressurection Remix
Tja, waarom draai je een custom rom? Om de overbodige zooi, zoals Touchwiz etc te verwijderen. Is in dit geval niet nodig, dus waarom dan alsnog? Voor de extra opties. Aanpassen statusbar bijv. Is het nodig? Nee. Is het handig en leuk, ja.
Verwijderd
Zit er een geomagnetic field sensor in de Moto G3?
De Moto G3 lijkt een geomagnetic field sensor te hebben, maar tussen de comments (bij de video) staat een scherpe opmerking:
De Moto G3 lijkt een geomagnetic field sensor te hebben, maar tussen de comments (bij de video) staat een scherpe opmerking:
Het schijnt dat de Moto G4 geen geomagnetic field sensor heeft. Dus geen kompas...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 16:23 ]
Verwijderd
Had/heeft CM ook last van ghost touching?
Ik kwam dit tegen op XDA:
Zouden ze gewoon de touchscreen-firmware voor Android 5.1.1 - toen nog geen touch-issue, toch? - in CM13 gestopt hebben?
Verwijderd
Kan je niet terug naar Android 5.1 of naar CyanogenMod 12.1?trebstr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:14:
Ik zou niemand de moto g3 aanraden. Sinds de update en de touchproblemen een ontzettend k ding geworden...
Weet iemand of: Moto G3 + CyanogenMod 13 = ook touch-probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 08:43 ]
Gewoon je vinger wat zwaarder op het scherm drukken. Dan heb ik geen last van Touch problemen. Kwestie van wennen.
Verwijderd
At first i thought: not a big deal. But after awhile it got extremely annoying.
I've mentioned it a few times over the months and it's getting worse. Both with mine and my wife's, unwanted phone calls are made from the favorites screen by merely trying to scroll up or down.
I've mentioned it a few times over the months and it's getting worse. Both with mine and my wife's, unwanted phone calls are made from the favorites screen by merely trying to scroll up or down.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 08:26 ]
Ik zit op CM13 en heb totaal geen touch problemen.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:41:
[...]
Kan je niet terug naar Android 5.1 of naar CyanogenMod 12.1?
Weet iemand of: Moto G3 + CyanogenMod 13 = ook touch-probleem?
wel touch problemen gehad met android 6.0?wording schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:34:
[...]
Ik zit op CM13 en heb totaal geen touch problemen.
want het schijnt ook een beetje persoonsafhankelijk te zijn.
Verwijderd
Hoe heb je het gefixt?GoVegan schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:18:
wel touch problemen gehad met android 6.0
Ben ik ook benieuwd naar. Heb niet altijd issues, maar soms gaat het niet lekker met het scherm.
Blijft inmiddels ook angstvallig stil over de nieuwe update. Ik dacht wat dat betreft juist een goede keuze te hebben gemaakt met Motorola. Zijn er überhaupt merken die fatsoenlijk updaten?
Blijft inmiddels ook angstvallig stil over de nieuwe update. Ik dacht wat dat betreft juist een goede keuze te hebben gemaakt met Motorola. Zijn er überhaupt merken die fatsoenlijk updaten?
Wil je updates dan kom je uit bij een Nexus.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:46:
Ben ik ook benieuwd naar. Heb niet altijd issues, maar soms gaat het niet lekker met het scherm.
Of een toestel welke wordt ondersteund door bijvoorbeeld cyanogenmod, die zijn ook behoorlijk bezig met updates.IkWilbert schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:01:
[...]
Wil je updates dan kom je uit bij een Nexus.
Misschien wel een maandagmorgen model, maar dan zijn er wel heel veel op maandagmorgen geproduceerd. Het kwalijke vind ik de brakke service van motorola dat de problemen worden genegeerd. Want het is niet een kwestie van harder drukken... Niet bij mij in ieder geval.
Daarom voor mij geen Motorola meer. Ik denk dat ik binnenkort naar cm13 ga, maar vind dat ook zo'n gedoe...
Daarom voor mij geen Motorola meer. Ik denk dat ik binnenkort naar cm13 ga, maar vind dat ook zo'n gedoe...
ik was vraagteken vergeten achter de eerste zin
Nee helaas nog nietWaterkoker schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:36:
Hebben jullie de update naar 6.0.1. al ontvangen?
Toestel onder garantie laten repareren of retourneren?trebstr schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:33:
Na ruim een half jaar, zojuist tot de ontdekking gekomen dat er wel degelijk een bestandsbrower op de telefoon zit, het is in principe dus niet nodig om een aparte app daarvoor te installeren.MadTinus schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:09:
Ik heb de Moto G gen 3 2/16 GB nu enkele dagen in mijn bezit en moest even wennen na mijn Samsung Galaxy S-II plus, maar ben erg tevreden, maar ik mis nog 2 basis-appjes die de Samsung wel had/heeft: een 'Mijn bestanden' app en een 'Notities' app, zitten die er echt niet op? Weet iemand anders goede alternatieven?
Je vindt de browser via Instellingen > Opslag en USB en van daaruit kun je gewoon naar de locatie browsen en bestanden verwijderen/verplaatsen.
Zojuist na lang wikken en wegen deze telefoon besteld bij Amazon.
Ik heb nu een Wileyfox Swift, maar de accuduur valt me flink tegen + ik denk dat stock Android beter bij me past dan CyanogenOS. Gebruik nu weer tijdelijk de Moto G 1st gen en het valt me op hoe goed die na 2,5 jaar nog werkt! Dat ik met de nieuwe Moto G geen notificatieled meer heb, neem ik maar voor lief... Hopelijk gaat deze ook weer 2 jaar mee!
Ik heb nu een Wileyfox Swift, maar de accuduur valt me flink tegen + ik denk dat stock Android beter bij me past dan CyanogenOS. Gebruik nu weer tijdelijk de Moto G 1st gen en het valt me op hoe goed die na 2,5 jaar nog werkt! Dat ik met de nieuwe Moto G geen notificatieled meer heb, neem ik maar voor lief... Hopelijk gaat deze ook weer 2 jaar mee!
CyanogenOS = stock Android, met een aantal opties die je kan negeren als je er geen gebruik van wilt maken. Ik had overigens de garantie afhandeling afgewacht van je Swift.renskerenske schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:55:
Zojuist na lang wikken en wegen deze telefoon besteld bij Amazon.
Ik heb nu een Wileyfox Swift, maar de accuduur valt me flink tegen + ik denk dat stock Android beter bij me past dan CyanogenOS.
Ik heb laatst een nieuwe SD card als internal storage geinstalleerd.
In eerste instantie werkte dit prima, maar nu als ik een bepaalde folder met foto's benader dan krijg ik een melding "SD card missing".
Van een deel van de foto's zie ik nog wel een preview dus deze lijken nog goed te zijn, maar vanaf bepaalde foto's lijkt de boel corrupt. Als ik de SD even erin en eruit doe (of telefoon reboot) werkt alles wel weer totdat ik deze folder weer open en dan gebeurt weer hetzelfde.
Iemand bekend met dit probleem en mogelijk een oplossing? Ik neig ernaar om terug te gaan naar de SD als external storage wat op zich jammer is van op papier mooie functionaliteit...
In eerste instantie werkte dit prima, maar nu als ik een bepaalde folder met foto's benader dan krijg ik een melding "SD card missing".
Van een deel van de foto's zie ik nog wel een preview dus deze lijken nog goed te zijn, maar vanaf bepaalde foto's lijkt de boel corrupt. Als ik de SD even erin en eruit doe (of telefoon reboot) werkt alles wel weer totdat ik deze folder weer open en dan gebeurt weer hetzelfde.
Iemand bekend met dit probleem en mogelijk een oplossing? Ik neig ernaar om terug te gaan naar de SD als external storage wat op zich jammer is van op papier mooie functionaliteit...
Heb sinds vandaag een Moto G en in eerste instantie dacht ik dat een top toestel was en op zich is het dat ook maar het touchscreen is super irritant. Bij scrollen heb ik vaak dat ik dingen aanklik terwijl ik dat niet wil.
Nu lees ik dat er meer mensen zijn met dit probleem. Weet iemand of hier een fix voor is. Zou het jammer vinden om hem weer terug te sturen.
Edit: als ik wat harder druk op het scherm heb ik er minder last van. Dus maar even aanzien.
Nu lees ik dat er meer mensen zijn met dit probleem. Weet iemand of hier een fix voor is. Zou het jammer vinden om hem weer terug te sturen.
Edit: als ik wat harder druk op het scherm heb ik er minder last van. Dus maar even aanzien.
[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 30-06-2016 21:54 ]
Had ik ook met mijn 64GB geheugenkaart. Volgens mij ondersteund het toestel max 32GB extern geheugen. Toen ik dat erin prikte had ik het probleem niet meer.
Disney444 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:29:
Ik heb laatst een nieuwe SD card als internal storage geinstalleerd.
Ik gebruik al een 32GB kaartje. Ik heb de folder waar het op mis ging verwijderd en opnieuw aangemaakt (was een uitgepakte zip, dus ben er niks mee kwijt geraakt). Nu kan ik de folder wel gewoon helemaal bekijken.iglo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:50:
Had ik ook met mijn 64GB geheugenkaart. Volgens mij ondersteund het toestel max 32GB extern geheugen. Toen ik dat erin prikte had ik het probleem niet meer.
[...]
Ik hou het even in de gaten en bij een volgende hapering gaat ie terug op external storage denk ik!
Moet zeggen dat het touch probleem een stuk minder is. Heb de screenprotector eraf gehaald en factory reset gedaan en ik heb er nu stukken minder last van. Misschien ook een stukje gewenning, wie zal het zeggen.Garret1410 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:13:
Heb sinds vandaag een Moto G en in eerste instantie dacht ik dat een top toestel was en op zich is het dat ook maar het touchscreen is super irritant. Bij scrollen heb ik vaak dat ik dingen aanklik terwijl ik dat niet wil.
Toestel is niet voor mezelf maar ik verbaas me over de kwaliteit voor deze prijs. Ik loop altijd met highend toestellen rond (nu S7 edge) en ook al zijn duurdere toestellen beter, toch is de Moto G best een goed toestel voor het geld.
Dat was vroeger wel anders kan ik me herinneren.
Hier nog steeds geen Android 6.0.1 aangeboden voor de Motorola G (3th) 2/16GB.
Nee inderdaad, maar zie ook veel problemen. Misschien hebben ze hem teruggetrokken?
Laten we daar dan maar op gokken... ik las het ook van al die problemen die sommige mensen ondervinden.
De batterij is niet verwisselbaar, maar is dat wel door een bedrijfje/winkel te doen? Of is het echt onmogelijk?
Ik gebruik een telefoon ongeveer 2 jaar, en dan is halverwege een nieuwe batterij wel relaxed...
En hoeveel procent van de gebruikers hebben nu last van dat touchprobleem?
Ik gebruik een telefoon ongeveer 2 jaar, en dan is halverwege een nieuwe batterij wel relaxed...
En hoeveel procent van de gebruikers hebben nu last van dat touchprobleem?
Verwijderd
batterij kan je makkelijk zelf vervangen, staan genoeg filmpjes op youtube.. .ik had ook last van ghosttouch maar daar ben ik aan gewend.
Zit er aan te denken deze foon voor mn dochter te bestellen.
Op ebay, voor een hoesje is het de Moto G3 3rd gen toch?
Correct, wordt ook wel de Moto G 2015 genoemd.hjs schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:38:
Zit er aan te denken deze foon voor mn dochter te bestellen.
Ik heb sinds een paar dagen ook de Moto G 2015. Ben er echt onwijs blij mee en mis het opdringerige notificatieledje ook helemaal niet. Hier geen problemen met ghost touch. Blijf voorlopig wel op Android 5.1.1. hangen, weinig goede ervaringen met updaten
Na enkele dagen in het bezit te zijn van een Moto G 3rd gen denk ik er ook stevig over na deze terug te brengen.
Touchscreen probleem doet zich ook hier voor, heel irritant, en als ik het Moto user forum lees is de kans niet heel groot dat hier op korte termijn iets aan gaat gebeuren..
Zijn er mensen die hier anders over denken?
Touchscreen probleem doet zich ook hier voor, heel irritant, en als ik het Moto user forum lees is de kans niet heel groot dat hier op korte termijn iets aan gaat gebeuren..
Zijn er mensen die hier anders over denken?
[ Voor 7% gewijzigd door Chili op 21-07-2016 11:17 ]
Hebben jullie ook dat je wanneer je met enigszins kracht op het scherm druk je paars/blauwe vlekken ziet?
neeWaterkoker schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:59:
Hebben jullie ook dat je wanneer je met enigszins kracht op het scherm druk je paars/blauwe vlekken ziet?
Ik heb cyanogen MOD rom en heb zeker geen ghost touch problemen (6.0.1)
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Weet iemand waar ik een flipcase-hoesje kan vinden? Hij lijkt overal uitverkocht of "is niet direct op voorraad".
Dit is er op Pricewatch, maar dat is dus beperkt/niet leverbaar meer:
pricewatch: Motorola Flip Shell Moto G (3rd gen) - Turquoise
Ik probeer het nu even bij GSMPunt, maar hoop is niet erg groot.
Edit - Ik krijg net inderdaad door dat het niet meer beschikbaar is.
Dit is er op Pricewatch, maar dat is dus beperkt/niet leverbaar meer:
pricewatch: Motorola Flip Shell Moto G (3rd gen) - Turquoise
Ik probeer het nu even bij GSMPunt, maar hoop is niet erg groot.
Edit - Ik krijg net inderdaad door dat het niet meer beschikbaar is.
[ Voor 66% gewijzigd door ikt op 01-08-2016 11:59 ]
Cool Blue heeft ze toch bijna allemaal in voorraad, of ben ik nou gek

Weet iemand waarom ik zo weinig vrije ruimte heb?
Het is het 8GB model, staan bijna geen apps op, foto's en video's die gebackupt zijn zijn verwijderd, etc.
Als ik de grootte van de apps etc optel kom ik ook niet aan de grootte dat Android zegt dat deze innemen.
Heb ook al een complete reset gedaan, maar na een paar dagen zit ik in dezelfde situatie.
https://goo.gl/photos/Y9ru5bvAAsSFJxYi7
Ik herinner mij nog dat de eerste moto G gelijkaardige problemen had, maar dat kwam omdat apps in 2 formaten bijgehouden werden sinds de Lollipop update ofzo. Geen idee of dat hier ook het geval is, maar ik zit wel met een serieus 'gat' aan beschikbare ruimte die ik niet kan gebruiken!
Iemand een idee?
Het is het 8GB model, staan bijna geen apps op, foto's en video's die gebackupt zijn zijn verwijderd, etc.
Als ik de grootte van de apps etc optel kom ik ook niet aan de grootte dat Android zegt dat deze innemen.
Heb ook al een complete reset gedaan, maar na een paar dagen zit ik in dezelfde situatie.
Ik herinner mij nog dat de eerste moto G gelijkaardige problemen had, maar dat kwam omdat apps in 2 formaten bijgehouden werden sinds de Lollipop update ofzo. Geen idee of dat hier ook het geval is, maar ik zit wel met een serieus 'gat' aan beschikbare ruimte die ik niet kan gebruiken!
Iemand een idee?
De telefoon is retour gestuurd, Wanneer ik op het scherm druk zag ik regenboog achtige kleurtjes tevoorschijn komen op vaste plekken. Beetje zoals op deze foto. Hierbij hoefde ik niet hard te drukken oid. Als ik onderaan de telefoon op het scherm drukte dan zag ik bovenin het scherm de regenboog achtige kleuren. Heel vreemd.
Het Android system incl. apps neemt al 3,47GB, dat is dus meer dan de helft. Verder heb je er erg weinig persoonlijke bestanden op staan, maar neemt 'overig' de andere 4GB voor zijn rekening. (Volgens ES File Explorer) Het is dus belangrijk dat je gaat kijken wat 'overig' allemaal is.humpus schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:53:
Weet iemand waarom ik zo weinig vrije ruimte heb?
Over het algemeen is 'overig' opslaggegevens van apps, denk daarbij aan databases e.d. Ga eens kijken naar de specifieke mappen en kijk eens hoe groot die zijn.
Ik heb al door alle mappen gebladerd wat ik kon vinden, er zijn simpelweg geen grote bestanden of mappen te vinden. Ook is dit toestel nooit unlocked of geroot of wat dan ook. Ik heb dus géén idee waar mijn beschikbare ruimte naartoe gaat.rens-br schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:16:
[...]
Het Android system incl. apps neemt al 3,47GB, dat is dus meer dan de helft. Verder heb je er erg weinig persoonlijke bestanden op staan, maar neemt 'overig' de andere 4GB voor zijn rekening. (Volgens ES File Explorer) Het is dus belangrijk dat je gaat kijken wat 'overig' allemaal is.
Over het algemeen is 'overig' opslaggegevens van apps, denk daarbij aan databases e.d. Ga eens kijken naar de specifieke mappen en kijk eens hoe groot die zijn.
Ik zal eens een complete wipe doen en bij de eerste start kijken naar het beschikbare geheugen.
Als dat niet werkt vrees ik dat ik een custom ROM moet gaan draaien, maar ben niet zeker of dit de problemen gaat oplossen.
Je kan via ES File Explorer ook bekijken hoe groot de afzonderlijke mappen zijn, hierdoor is het dus mogelijk om te zien waar al je opslag naar toe verdwijnt. Probeer dat nog eens.humpus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:50:
[...]
Ik heb al door alle mappen gebladerd wat ik kon vinden, er zijn simpelweg geen grote bestanden of mappen te vinden. Ook is dit toestel nooit unlocked of geroot of wat dan ook. Ik heb dus géén idee waar mijn beschikbare ruimte naartoe gaat.
Bestaat er niet zoiets als https://windirstat.info/ voor Android?
Mijn Moto E zit ook 'vol'...
Dat bestaat er wel zeker en dat bedoel ik ook. Dit is een screenshot van de 'SD-kaart Analyse' ingebouwd in ES File Explorer Pro op mijn telefoon:Olaf van der Spek schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:03:
Bestaat er niet zoiets als https://windirstat.info/ voor Android?

Kan dus precies zien waar alle 51,94GB aan besteed wordt.
Heb ik gedaan. Telkens op een map in emulated/0 gaan staan op naar eigenschappen gekeken. Niks van noemenswaardige grootte gevonden.rens-br schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:00:
[...]
Je kan via ES File Explorer ook bekijken hoe groot de afzonderlijke mappen zijn, hierdoor is het dus mogelijk om te zien waar al je opslag naar toe verdwijnt. Probeer dat nog eens.
Btw, met de nieuwe ES file explorer kan ik dit precies niet map per map bekijken?
[ Voor 18% gewijzigd door humpus op 03-08-2016 16:12 ]
Ik heb de Pro versie, waarschijnlijk zit daar het verschil in. Wellicht heb je aan dit programma nog iets: Google Play: Discs, Opslagruimte, SD-kaart.humpus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:09:
[...]
Btw, met de nieuwe ES file explorer kan ik dit precies niet map per map bekijken?
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 03-08-2016 16:18 ]
Heb zelf deze telefoon ook sinds gisteren. Voor het bedrag wat je ervoor betaald is ie echt perfect (179 euro voor de 2gb/16 bij de mediamarkt). Alleen heb ik ook last van bluetooth problemen terwijl mijn XperiaZ daar geen enkele probleem mee had? Hij blijft niet verbonden met de auto e.d. (en als je via de telefoon zelf een gesprek accepteert disconnect ie ook veel vreemde problemen met bluetooth)
Ik heb begrepen dat 6.0.1 dit probleem kan oplossen? Maarja wanneer gaan we dat als update krijgen
Ik heb begrepen dat 6.0.1 dit probleem kan oplossen? Maarja wanneer gaan we dat als update krijgen

[ Voor 12% gewijzigd door Roflmao op 04-08-2016 14:02 ]
Marshmallow is toch al lang uit?Roflmao schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:01:
Ik heb 6.0 en geen 6.0.1 blijkbaar is 6.0.1 de laatste update?
Je hebt helemaal gelijk. Volgens deze link staat er wel een 6.0.1 update klaar.Roflmao schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:29:
[...]
Ik heb 6.0 en geen 6.0.1 blijkbaar is 6.0.1 de laatste update?