Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:27
Sta op het punt een nieuwe smartphone te kopen voor mijn moeder.
Daarin twijfel ik over:
Wileyfox swift
Motorola moto g
Huawei y6 scale

Het feit dat het voor mijn moeder is, zorgt ervoor dat de wileyfox mij wel enigszins afschrikt. Aangezien je daar redelijk veel kunt aanpassen. De moto g heeft itt de andere twee smartphones wel 1 gb ram minder (de 150E variant).

Moet gezegd worden dat het voornamelijk voor whatsapp zal worden gebruikt.

Mijn gevoel zegt mij dat de moto g de beste aankoop is, wat is jullie mening?

[ Voor 8% gewijzigd door champion16 op 02-06-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 19:12
Zeker een goede aankoop. Misschien de nieuwe g4 ook een leuk toestel? Wel ietsje duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou hem zeker ook aanraden aan mijn moeder.
Simpel toestel, geen poespas erop en een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn moeder heeft een Moto E.. vooral voor Whatsapp.
Mocht je meer RAM willen dan is er natuurlijk ook gewoon een 2GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 10:02
Ik zou niemand de moto g3 aanraden. Sinds de update en de touchproblemen een ontzettend k ding geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 19:12
Jammer dat er nog zo weinig hands-on videos zijn. Van de plus versie zijn er zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

trebstr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:14:
Ik zou niemand de moto g3 aanraden. Sinds de update en de touchproblemen een ontzettend k ding geworden...
Heb je niet een maandagmodelletje? Volgens mij zijn er ook genoeg mensen nog steeds prima tevreden mee.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
champion16 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:52:
Sta op het punt een nieuwe smartphone te kopen voor mijn moeder.
Daarin twijfel ik over:
Wileyfox swift
Motorola moto g
Huawei y6 scale

Het feit dat het voor mijn moeder is, zorgt ervoor dat de wileyfox mij wel enigszins afschrikt. Aangezien je daar redelijk veel kunt aanpassen. De moto g heeft itt de andere twee smartphones wel 1 gb ram minder (de 150E variant).

Moet gezegd worden dat het voornamelijk voor whatsapp zal worden gebruikt.

Mijn gevoel zegt mij dat de moto g de beste aankoop is, wat is jullie mening?
De Wileyfox (heb m gisteren ontvangen) is ok echt een prima toestel hoor. Je KAN er veel aan aanpassen, dat is waar, maar dat is op een overzichteiljke manier opgezet in Cyanogen OS en je hoeft het natuurlijk niet aan te passen.
Ik heb gisteren het toestel aangezet en daarna eerst update naar Android 6 gedaan. Vanuit de Play store Whatsapp geïnstalleerd en alles staat gewoon op mijn homescreen(s).

Ik moet nog zien hoe de accu zich houdt, omdat ik nu (vandaag/ morgen) mijn oude telefoon nog gebruik ivm afwijkend simkaart formaat.

Heb zelf ook zitten twijfelen tussen deze en de Moto G ( wel de 2GB/ 16GB variant),waarbij de prijs de doorslag gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef je moeder gewoon een Moto G4. Dan is ze ook verzekerd van Android N en Android O.

Edit: hoewel, de Moto G3 is 40 euro goedkoper, waterdicht en snel genoeg...

Moto G3Moto G4
quad-core Snapdragon 410octa-core Snapdragon 617
Adreno 306Adreno 405
2GB DDR3@533MHz2GB DDR3@933MHz
16GB16GB
5 inch 720p5.5 inch 1080p
13 MP13 MP
A-GPSA-GPS
kompaskompas
gyroscoopgyroscoop
single-SIMdual-sim
waterdichtspatwaterdicht
Android MAndroid M

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
champion16 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:52:
Het feit dat het voor mijn moeder is, zorgt ervoor dat de wileyfox mij wel enigszins afschrikt. Aangezien je daar redelijk veel kunt aanpassen.
Ik zou toch gewoon voor de Wileyfox Swift gaan, een aantal collega's hebben dit toestel en die zijn er super tevreden mee. Zoals andere ook al zeiden. Je kan er heel veel voor aanpassen, maar dit zit netjes en gestructureerd in 'Instellingen' verwerkt en daar heeft je moeder verder geen last van.

Van de drie heeft de Swift ook gewoon ruim de beste prijs/specificaties verhouding.

Zou je in ieder geval kunnen vermelden of je moeder verder nog eisen heeft (of jij eisen hebt voor je moeder), behalve de prijs van rond de 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:20:
Ik zou toch gewoon voor de Wileyfox Swift gaan.
Inderdaad, tenzij je moeder wil gaan navigeren met de Swift:
Nick39 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:04:
Het interne kompas flipt van de meeste dingen, in de auto zijn nog wel wat magnetische velden aanwezig en de 3 andere toestellen waarmee ik het getest heb (mobistel, Nexus en LG) deden het prima maar de Wileyfox kun je beter niet meenemen in de woestijn want dat gaat echt alle kanten op.
Navigatie met sticker is niet te doen, op de A4 veranderde mijn positie regelmatig,het ene moment moest ik een kruising nog naderen,het andere moment was ik er ver voorbij en bleef Google navigatie roepen dat ik moest omdraaien.
Uiteindelijk zelfs een tijdje gereden met het ding uit het raam, dan ging het beter. (ik had wel bekijks)

Sticker er af leverde een betere fix op en daarmee was het redelijk te doen, ik heb geen idee waarom die sticker er in zit maar hij doet meer kwaad dan goed.
Het compas bleef onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:27
rens-br schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Ik zou toch gewoon voor de Wileyfox Swift gaan, een aantal collega's hebben dit toestel en die zijn er super tevreden mee. Zoals andere ook al zeiden. Je kan er heel veel voor aanpassen, maar dit zit netjes en gestructureerd in 'Instellingen' verwerkt en daar heeft je moeder verder geen last van.

Van de drie heeft de Swift ook gewoon ruim de beste prijs/specificaties verhouding.

Zou je in ieder geval kunnen vermelden of je moeder verder nog eisen heeft (of jij eisen hebt voor je moeder), behalve de prijs van rond de 150 euro.
Hai Rens, bedankt voor het verplaatsen van mijn vraag en de reactie.
Ze gebruikt eigenlijk al bijna 3 jaar mijn oude nexus (samsung nexus i9250) en vindt het een heel fijn toestel. Dat is ook de reden geweest om op zoek te gaan naar een android smartphone.

Ik schrok wel een beetje om te zien dat je in de prijsklasse tot en met 150 euro niet bepaald betere schermen hebt dan de nexus uit 2011.

Mijn wensen aan het nieuwe toestel zijn toch wel:
- max 150 euro
- Het liefst een HD scherm
- Genoeg werkgeheugen om toekomstbestendig te zijn
- Simpel in gebruik

Voor mijn budget kwam ik al uit op de wileyfox swift en de moto g3.
En zoals ik al zei heeft de wileyfox de betere hardware, maar de g3 stock android waarop vrij weinig te customizen is en dus ook weinig fout kan gaan als zij het gaat gebruiken.

Verder zal ze het meest gebruik maken van Whatsapp, dus niet de gps gaan gebruiken zoals de poster boven mij aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door champion16 op 09-06-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-08 22:00
De J5 een optie, voornamelijk simpel maar een batterij duur van heb ik jou daar.

Is moeders van de apps of foto's? dan raad ik je ook aan een micro sd erin te rammen ( tot 64GB, dacht ik )

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
champion16 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:29:
[...]
Voor mijn budget kwam ik al uit op de wileyfox swift en de moto g3.
En zoals ik al zei heeft de wileyfox de betere hardware, maar de g3 stock android waarop vrij weinig te customizen is en dus ook weinig fout kan gaan als zij het gaat gebruiken.
Jij bedankt voor het toevoegen van het lijstje met eisen :)

CyanogenOS (Swift) is gewoon een consumenten Os, dus echt iets fout doen als je met de instellingen speelt is er dan ook niet bij.

Verder is de prijsklassen waar je nu in het aan het kijken bent low-end, terwijl je oude Nexus een high-end toestel was. Daarom zit 'zo weinig' verschil tussen de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:27:
[...]

Inderdaad, tenzij je moeder wil gaan navigeren met de Swift:

[...]
Dat blijft moeilijk, ook zonder sticker geeft ie bij 30 voet verschil toch hele andere coordinaten aan,als ik mijn werkelijke plaats vergelijk met waar de swift zegt (zonder sticker) dat ik zit, dan zit ie er een kleine 250 meter vanaf..de navigatie stuurt me al de grote weg op terwijl ik nog in de straat zit..mijn oude mobistel en nexus zitten op ongeveer 10 feet maar die zetten mijn positie gewoon juist terwijl ik met de Swift ben verhuisd naar een studentenflat.
Dus het verwijderen van de sticker geeft hier een snellere fix,meer satellieten,maar nog steeds een behoorlijke afwijking.
Het compas is redelijk eenvoudig te calibreren maar die instellingen slaat ie niet op,na een uur verhuist het noorden al weer..
Je zal er in grote lijnen wel komen op de navigatie maar als je snel straatjes in en uit moet dan vrees ik dat je echt een paar keer om moet rijden.
In mijn geval moet ik een keer of 3 een straatje in en uit voor ik op een grotere weg zit maar die straatjes ziet ie totaal niet,en dan heb ik het geheel al gezet op navigeren te voet..hij zet me gelijk al op die grotere weg...
Ik zit nu zonder sticker op 12 zichtbare satellieten, 8 in gebruik, toestel alleen bij gps met een afwijking van 25 voet maar nog steeds niet waar ik echt ben.
Pagina: 1