Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 17:34
Bij mij werkt vaak maps niet via de mobiele data verbinding. Dat wil zeggen hij start wel maar kan geen kaart materiaal binnen halen. Dit terwijl andere apps op het zelfde moment wel data kunnen laden.

Ik heb al maps gestopt de updates verwijderd, en weer opnieuw geupdate zonder succes. Is er iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:58
Zawaponga schreef op zondag 14 februari 2016 @ 01:33:
[...]

Kun je wat meer informatie geven? Welke versie van de moto g heb je? Heb je een custom rom geïnstalleerd?
Ja sorry :) had beter moeten weten...... ik heb de Moto G 3rd Gen

De telefoon kwam met de melding er is een update beschikbaar, bij elkaar duurde dit een 30 minuten en deze was succesvol.

Het is nu de 6.0 versie, maar ik kan nu geen apps meer verwijderen en Win10 64x herkent mijn telefoon niet meer. Voor de rest zie ik weinig vershil tussen de nieuwe en oude versie en vind ik het belangrijker dat de telefoon normaal functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Geen apps meer verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:37
Ik zou een factory reset doen als ik jou was. En zorg ervoor dat je eerst je apps doet backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:56
Sigh vandaag mijn 2014 terug moeten brengen naar de bcc hij wilde niet meer opladen. joepie ben hem 4 - 6 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:47
Ik heb de XT1068, alleen Marshmallow is nog niet beschikbaar wanneer ik naar systeemupdates zoek. Anderen hem al wel op die manier binnengekregen?

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 21:22
Sjurm schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:33:
Ik heb de XT1068, alleen Marshmallow is nog niet beschikbaar wanneer ik naar systeemupdates zoek. Anderen hem al wel op die manier binnengekregen?
Op een andere manier wil het ook
Met dank aan Sabbi, en zie zijn topic van 03 februari jl

• Sjurm
IJsselman schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:17:
[...]

Op een andere manier wil het ook
Met dank aan Sabbi, en zie zijn topic van 03 februari jl
Ah oke, een testversie. Het is niet dat ik de update zo snel mogelijk wil, ik wacht wel op de officiële update. Maar het is dus niet gek als ik die nog niet heb.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Sjurm schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:50:
[...]

Ah oke, een testversie. Het is niet dat ik de update zo snel mogelijk wil, ik wacht wel op de officiële update. Maar het is dus niet gek als ik die nog niet heb.
De testversie is de officiële update geworden, er is geen verschil tusen beide versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 16:54
Twan2002 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:42:
Al iemand ervaring met Android 6.0 op de moto g 2014 xt1068
Ik heb de soak test geinstalleerd deze week, met dank aan dit forum.
Audio is inderdaad omgedraaid (links is rechts).
Verder merk ik dat veel apps minder goed reageren op het touchscreen. Bijvoorbeeld wabbitemu, maar ook Blossom blast. Je moet net wat meer nadrukkelijk knopjes indrukken. Het vreemde is dat de stock apps daar geen last van hebben.
Het sd-card verhaal waarbij je de sd card als interne opslag kan gebruiken werkt op zich wel, maar er zitten ook haken en ogen aan. Want de opslag op je telefoon wordt er ook minder transparant door - je interne geheugen is niet meer benaderbaar, maar toch willen sommige apps alleen daar geinstalleerd worden. Dus ergens is dat geheugen verdwenen maar bestaat het toch nog. Op het internet vond ik daarover goede uitleg, moet nog even kijken of ik de url kan vinden.

Last, but zeker not least, en dit maakt 6.0 voor mij een hele goede update, is dat ik de latency kwijt ben met mijn midi keyboard in combinatie met Caustic 3.2. Onscreen is nog steeds matig, maar met keyboard is het nu gewoon goed.

Tevreden dus. Maar of jij dat ook gaat zijn weet ik natuurlijk niet.

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaanx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07 09:42
H92! schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:53:
Heeft iemand op de 2013 versie CM 13 staan? Zoja, wat zijn je ervaringen hiermee?
Aangezien mijn garantie toch verloopt, zat ik te kijken naar welke custom rom ik kan upgraden, maar zie door de bomen het bos niet meer
Ja, draait soepel. Maak in de praktijk geen bugs mee. Root is ook heerlijk, AdAway maakt browsen op een telefoon als deze een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Gebruikt iemand Cardboard of een andere VR op de XT1068? Hij is met Lollipop nog erg shaky, maar misschien is dat met Marshmallow beter? Weet iemand dat met 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 00:29

vliegnerd

Nintendo fan.

Wiehoe! Sinds vorige week zijn er officiele nightly's beschikbaar voor CM13 op de originele 1st gen Moto G (xt1032):

http://www.cmxlog.com/13/falcon/
https://download.cyanogenmod.org/?device=falcon

Is er al iemand die een specifieke nightly als "daily driver" gebruikt en iets kan zeggen over de stabiliteit? (@Banaanx gebruik jij die?)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
vliegnerd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:14:
Wiehoe! Sinds vorige week zijn er officiele nightly's beschikbaar voor CM13 op de originele 1st gen Moto G (xt1032):
Wij zijn al drie maanden over de officiele CM13 nightlies op onze falcons aan het chatten hoor, in dit topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ceejay schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:36:
[...]

Wij zijn al drie maanden over de officiele CM13 nightlies op onze falcons aan het chatten hoor, in dit topic >:)
Doh! Excuus voor deze n00b faal dan. Ik heb inderdaad nu wel via de search een aankondiging (hier) van 30 november 2015 teruggevonden.

Voor n00b zoals ik hier is het XDA topic (dat ik dus niet kon vinden): http://forum.xda-develope...enmod-13-nightly-t3260344

Ik flash iig nu de nightly van gisteren... Ben benieuwd. Zal hier wel ervaring posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
vliegnerd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Doh! Excuus voor deze n00b faal dan. Ik heb inderdaad nu wel via de search een aankondiging (hier) van 30 november 2015 teruggevonden.

Voor n00b zoals ik hier is het XDA topic (dat ik dus niet kon vinden): http://forum.xda-develope...enmod-13-nightly-t3260344

Ik flash iig nu de nightly van gisteren... Ben benieuwd. Zal hier wel ervaring posten.
Kan gebeuren. Als je twee posts boven je kijkt, zie je dat ik ook de vraag heb gesteld of CM13 goed draait. Ik ben ook benieuwd naar jouw mening, zal binnenkort als ik tijd heb ook eens 'upgraden' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
vliegnerd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:40:
[...]

Doh! Excuus voor deze n00b faal dan.
Zo erg is het niet, ik lees ook niet elke thread van begin tot eind als ik wat post. Ik kan je alvast wel vertellen (en H92! ook ;) ) dat de nightlies goed draaien. Geen merkbare bugs. Cyanogen had oorspronkelijk een snapshot gepland (zeg maar stable release) voor januari maar zover zijn ze nog lang niet. Er worden nog steeds karrevrachten aan (meestal minor) bugs en changes doorgevoerd met de nightlies.

Overigens draait het al tijden heel stabiel en vlot.

Wil je nog iets meer snelheid kan ik je hurtsky's hybrid custom kernel voor CM 13 aanraden. Hij heeft o.a. veel debugging en logging eruit gehaald voor een vlottere ervaring.
Gewoon flashen in je recovery. Bij een volgende nightly moet je hem wel opnieuw meeflashen.

Directe download Hs14 (zijn recentste) voor falcon:hier

[ Voor 8% gewijzigd door Ceejay op 20-02-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Dank! Ik heb net de nightly geflashed en mijn belangrijkste apps opnieuw geinstalleerd. Wat mij direct opvalt ten opzicht van CM12.1 (nightly van en sinds augustus) is dat het veel vloeiender draait. Dat komt niet door CM13, maar omdat ik nu net een clean install heb gedaan. Blijft toch altijd jammer dat het op den duur traag en laggy wordt.

Ik ga de kernel zeker proberen, maar nu eerst eens een paar dagen de nightly testen. Vooralsnog draait het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
vliegnerd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:39:
[...]
Blijft toch altijd jammer dat het op den duur traag en laggy wordt.
Dan installeer je toch weer een nieuwe nightly? Je weet dat je die vanuit CM kunt dirtyflashen met behoud van je data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ceejay schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:59:
[...]

Dan installeer je toch weer een nieuwe nightly? Je weet dat je die vanuit CM kunt dirtyflashen met behoud van je data?
Ja, maar daar wordt het niet snel van (helaas).

EDIT: Nu >24h met mijn xt1032 op de CM13 nightly van gisteren (20160219). Draait als een zonnetje. So far, so good...

[ Voor 17% gewijzigd door vliegnerd op 21-02-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04-2024
Android 6.0 ROM gedownload via XDA. Werkt goed hier op een Moto G 2014. Unlocken was niet nodig en geinstalleerd via fastboot en het auto install script (http://forum.xda-develope...ntid=3643573&d=1455294311). Bleef na het installeren wel hangen op het Motorola laadicoon. Gewoon power aan en uit doen was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sinds 6.0 heb ik last van stotteringen tijdens het luisteren van muziek via Bluetooth. Meer mensen hier last van? Of is er een work-around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13
Jelte schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:46:
Sinds 6.0 heb ik last van stotteringen tijdens het luisteren van muziek via Bluetooth. Meer mensen hier last van? Of is er een work-around?
Hier ook. Niet altijd. Maar als het optreedt is het niet om aan te horen.
Eerste keer gebeurde het in combinatie met Sygic. Navigeren en muziek luisteren via BT was niet te doen.
Zowel met Playerpro als met Poweramp en Google Muziek.

Ik hoop dat er een oplossing komt want ik wordt van deze 'bug' dan weer niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb de Moto G uit 2013 (XT1032) inmiddels bijna 2 jaar tevreden in gebruik. Nu begin ik echter wat last te krijgen van de prestaties van de batterij. Normaal gezien springt deze bij 15% in battery saving mode en kan ik nog rustig even doorwerken. De laatste tijd valt ie echter vrijwel direct uit zodra ie op 15% staat en ik ook maar iets met de telefoon doe.
Is dit gewoon slijtage van de batterij of is dit percentage nog te ijken op een of andere manier? Of zijn er betere prestaties te verwachten met een ander OS (bv. CyanogenMod)?

EDIT: ook het opladen is tegenwoordig minder betrouwbaar. Zojuist de telefoon volledig opgeladen en dan springt het vrij snel van 85%-90% ineens naar 100%.

[ Voor 13% gewijzigd door _Vincent_ op 24-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Dit klinkt echt als batterij problemen. Daar zal CM weinig aan kunnen veranderen. Mijn moto g heeft er nog geen last van, maar het is wel heel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
_Vincent_ schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:58:
Ik heb de Moto G uit 2013 (XT1032) inmiddels bijna 2 jaar tevreden in gebruik. Nu begin ik echter wat last te krijgen van de prestaties van de batterij. Normaal gezien springt deze bij 15% in battery saving mode en kan ik nog rustig even doorwerken. De laatste tijd valt ie echter vrijwel direct uit zodra ie op 15% staat en ik ook maar iets met de telefoon doe.
Is dit gewoon slijtage van de batterij of is dit percentage nog te ijken op een of andere manier? Of zijn er betere prestaties te verwachten met een ander OS (bv. CyanogenMod)?

EDIT: ook het opladen is tegenwoordig minder betrouwbaar. Zojuist de telefoon volledig opgeladen en dan springt het vrij snel van 85%-90% ineens naar 100%.
Ik heb exact hetzelfde gehad, dat hij bij 15% uitviel. Na de cache (via bootmenu) te legen lijkt het voorbij te zijn, maar kan niet garanderen dat dat ook de oplossing was.

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat ga ik nog eens proberen (cache partitie leeggooien).
Ik zag dat je ook redelijk goedkoop een nieuwe batterij kan kopen en er zijn instructievideo's hoe je deze zelf kan vervangen.
Of over een tijdje toch maar een nieuwe telefoon kopen. Deze is zijn geld sowieso al meer dan waard geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Even een update: CM13 nightty 20160219 draait nu 140 uur op mijn xt1032 (1ste generatie Moto G).

Draait eigenlijk best goed. Geen reboots, geen rare dingen.

Twee issues:
- root # blijft in statusbar staan nadat ik een root app start en weer afsluit. Kan door de app komen, weet het niet...
- als ik browser (standaard browser, niet chrome) afsluit dan zie je heel even een "lelijk scherm".

Beide zijn non-issues, natuurlijk. Ik hoop dat het zo goed blijft draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Waarbij je die # uit je statusbar kunt halen door gewoon alle meldingen van SuperSu te negeren. Doe een pull-down vanaf de statusbar en druk lang op de melding van SuperSu. Druk op het uitroeptekentje en vink alles blokkeren aan. Hop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Jelte schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:15:
Waarbij je die # uit je statusbar kunt halen door gewoon alle meldingen van SuperSu te negeren.
Dank, maar het is geen melding van SuperSu, want ik gebruik de CM-root-app (die standaard geinstalleerd is ipv SuperSU).

Ik heb nu even een soft-reboot uitgevoerd en het # verdwijnt nu direct nadat er root toegang is verleent (ik zie dus heel even kort dat hekje # nadat ik op "Toestaan" heb gedrukt bij een "... wil root-toegang" vraag.)
Blijkbaar toch een bugje. Niet heel ernstig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
Zijn er veel voordelen van CM13 t.o.v. 12 of valt dat allemaal wel mee en is het eigenlijk niet echt de moeite? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
WizZie- schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:30:
Zijn er veel voordelen van CM13 t.o.v. 12 of valt dat allemaal wel mee en is het eigenlijk niet echt de moeite? :)
Adaptable storage en Doze zijn een grote stap voorwaarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

WizZie- schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 09:30:
Ik vind de rechten per feature per app erg fijn. Of het echt iets oplevert is de vraag, maar het is wel fijn dat je transparant per app kunt bepalen wat een app wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjauto
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De afgelopen weken krijg ik vaak de melding dat mijn geheugen vol is. Na het legen van de cache duurt het dan 3 dagen en de melding komt weer.

Nu heb ik ooit de Facebook app geïnstalleerd maar omdat dit nogal een geheugen slurper is (in de lijst met apps staat dat deze meer dan 200 MB gebruikt!!) heb ik deze verwijderd, dacht ik... Als ik kijk staat deze stond nog steeds in de lijst: het blijkt dat als ik op Verwijderen klik hij in de lijst blijft. Nu zag ik dat de FB app ook 3 puntjes rechtsboven heeft. Na hierop te klikken kun je kiezen om FB te verwijderen voor alle gebruikers. Dit heb ik gedaan en voila: de app is wél verwijderd en ik heb veel geheugen extra vrij.

Echter na het herstarten van de telefoon (XT1032 - Moto G 2nd gen) krijg ik te zien dat er een applicatie wordt geoptimaliseerd en ja hoor: Facebook is opnieuw geïnstalleerd!!

Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb de optie onbekende bronnen uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ga naar de play store, zoek facebook op en deinstalleer hem daar. Dan weet je zeker dat het programme in zijn geheel van je telefoon is.

Als hij dan weer automatisch wordt geinstalleerd is er iets vreemds aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange tijd tevreden rondgelopen te hebben met dit model, begin ik steeds meer last te krijgen van problemen. Maar vandaag is toch een toppunt bereikt. Hij reageerde slecht, dus heb ik eerst alles op de achtergrond weg geveegd, maar na dit gedaan te hebben wilde die niet meet terug naar het startscherm. dus ik lock het scherm even en unlock deze weer, voer mijn code in, maar in plaats van naar het startscherm te gaan, zie ik een zwart scherm die vast is gelopen met een symbool van dat mijn camera gestart is. ik herstarte op dit moment mijn mobiel... maar nu is het helemaal foute boel. na het laad scherm springt het scherm op zwart. ik zie dat mijn mobiel aan is omdat er een heel zacht wit licht schijnt langs de randen waardoor het net iets lichter is dan wanneer het scherm uit is. Ik heb door middel van volume knop en power knop de fastboot kunnen starten, maar zowel de normal powerup, als de recovery (krijg melding dat er geen opdracht is), als de factory boot geven geen gewenst resultaat. bij normal en factory blijft steeds het zwarte scherm met een beetje licht komen. zou iemand mij hier mee kunnen helpen? (XT1032 Moto G 16gb 1e gen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Dat klinkt als een corrupte android. Ik kan je in dat geval aanraden rond te gaan kijken op het moto g forum van XDA, waar je veel mensen met dergelijke problemen tegen komt en nuttige how-to-fix-my-bricked-moto-g topics zult zien.

Je kunt dan zowel kiezen een officiele rom terug te zetten of een custom rom. Mogelijkerwijs dien je wel eerst de bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Op een of andere manier werkt mijn achtercamera niet. Paar dagen geleden nog wel iedere camera applicatie geeft ook mijn achtercamera niet meer weer. Bijv moto camera app geeft alleen front camera knoppen om van camera te switchen zijn ook weg.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1997
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-09 11:24
GMavak schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:12:
Op een of andere manier werkt mijn achtercamera niet. Paar dagen geleden nog wel iedere camera applicatie geeft ook mijn achtercamera niet meer weer. Bijv moto camera app geeft alleen front camera knoppen om van camera te switchen zijn ook weg.

Weet iemand een oplossing?
Welk model is het? Misschien wel handig te vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Martin1997 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:53:
[...]

Welk model is het? Misschien wel handig te vermelden ;)
g 2014 maar ze hebben laatst nieuw moederbord ingezet omdat die niet meer opladen. Dus heb zn sterk vermoede dat ze toch iets niet goed hebben gedaan. Dus morgen maar weer terug naar de winkel yuppie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

3 weken draait cm13 (20160219) nu op mijn xt1032. Nog steeds geen problemen, helemaal stabiel en foutloos. En nog steeds vlot.

Firefox en geen facebook app (maar mobiele facebook website) helpt daar volgens mij ook flink bij.

Nu ik weet dat het stabiel is ga ik een custom kernel proberen, ik meld nog wel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:00
Gisteren (11 maart dus) op mijn Moto G 2014 (dual sim) de melding gekregen van Motorola's updateapp dat de update naar Android 6.0 kon worden gedownload. Dus zo gezegd zo gedaan en nu werkt Marshmallow prima op het toestel. Toch wel een stukje vloeiender dan Lollipop (dat deed KitKat beter) en net even wat meer opties en mogelijkheden. Een update naar het toekomstige Android N zal er wel niet meer inzitten, maar in elk geval fijn dat we Marshmallow wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Hmm, ik heb de overstap geprobeerd te maken naar Cyanogenmod 13, maar hij blijft nu stuck bij de cyanogen boot animation.

Heb een dirty flash gedaan met gapps via de recovery van TWRP. Als in de laatste CM13 nightly over de CM12 die ik nog had (wel backup gemaakt btw).

Als ik het toestel uit- en aanzet kom ik niet meer in recovery, maar dan boot ie gewoon opnieuw.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

WizZie- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:24:
Hmm, ik heb de overstap geprobeerd te maken naar Cyanogenmod 13, maar hij blijft nu stuck bij de cyanogen boot animation.

Heb een dirty flash gedaan met gapps via de recovery van TWRP. Als in de laatste CM13 nightly over de CM12 die ik nog had (wel backup gemaakt btw).

Als ik het toestel uit- en aanzet kom ik niet meer in recovery, maar dan boot ie gewoon opnieuw.

Iemand een idee?
Als je van CM12 naar CM13 gaat eerst een factory reset/wipe uitvoeren, doe je dat niet dan is het vragen om problemen. Plus voor de recovery is er een toetsencombinatie, even googlen daarvoor.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Wildfire schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Als je van CM12 naar CM13 gaat eerst een factory reset/wipe uitvoeren, doe je dat niet dan is het vragen om problemen. Plus voor de recovery is er een toetsencombinatie, even googlen daarvoor.
Hmm misschien, maar de dirty flash was ook een optie, zie http://forum.xda-develope...enmod-13-nightly-t3260344

Heb nu TWRP 3 geïnstalleerd via fastboot.

Nu maar even clean flashen d.m.v. het wipen van dalvik/cache/system :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

WizZie- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Hmm misschien, maar de dirty flash was ook een optie, zie http://forum.xda-develope...enmod-13-nightly-t3260344

Heb nu TWRP 3 geïnstalleerd via fastboot.

Nu maar even clean flashen d.m.v. het wipen van dalvik/cache/system :)
Ik heb vaker wel dan niet problemen gehad na een dirty flash voor een grote upgrade. Sindsdien doe ik altijd een factory wipe/reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Ovindel schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 04:12:
Gisteren (11 maart dus) op mijn Moto G 2014 (dual sim) de melding gekregen van Motorola's updateapp dat de update naar Android 6.0 kon worden gedownload. Dus zo gezegd zo gedaan en nu werkt Marshmallow prima op het toestel. Toch wel een stukje vloeiender dan Lollipop (dat deed KitKat beter) en net even wat meer opties en mogelijkheden. Een update naar het toekomstige Android N zal er wel niet meer inzitten, maar in elk geval fijn dat we Marshmallow wel krijgen.
Heb je de moto G gewoon in Nederland gekocht?

Zoja, dan ben jij de eerste in de benelux waarvan ik hoor dat hij de OTA update heeft gekregen. Duimen dat ik hem snel heb (België)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Wildfire schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:30:
[...]

Ik heb vaker wel dan niet problemen gehad na een dirty flash voor een grote upgrade. Sindsdien doe ik altijd een factory wipe/reset.
Hmm, zelfs met wipe van dalvik/cache/system en het daarna installeren van CM13 blijft ie hangen op het bootanimation logo van CM13. Ik probeer nu een andere nightly maar iemand nog tips hoe dit te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Jessed93 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:51:
Heb je de moto G gewoon in Nederland gekocht?

Zoja, dan ben jij de eerste in de benelux waarvan ik hoor dat hij de OTA update heeft gekregen. Duimen dat ik hem snel heb (België)!
Jazeker, ik heb hem gekocht in Nederland.

Ik had eerlijk gezegd de update ook nog niet verwacht, maar blijkbaar ben ik inderdaad een van de eerste die hem heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Ovindel schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:23:
[...]

Jazeker, ik heb hem gekocht in Nederland.

Ik had eerlijk gezegd de update ook nog niet verwacht, maar blijkbaar ben ik inderdaad een van de eerste die hem heeft gekregen.
En is ie zeker gewoon 'reteu'-versie? Dat kan je zien bij telefooninfo => systeemversie (op 5.0.2 althans :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
Hmmm... nee, bij mij staat er bij systeemversie 'retgb'. Om precies te zijn: '24.41.34.titan_retgb.retgball.en.GB retgb'. Dat is wel merkwaardig als je bedenkt dat ik mijn toestel gewoon in Nederland heb gekocht samen met een Nederlandse simkaart en mijn toestel in de Nederlandse taal is, alhoewel je dat laatste volgens mij gewoon kan aanpassen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Ovindel schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:53:
Hmmm... nee, bij mij staat er bij systeemversie 'retgb'. Om precies te zijn: '24.41.34.titan_retgb.retgball.en.GB retgb'. Dat is wel merkwaardig als je bedenkt dat ik mijn toestel gewoon in Nederland heb gekocht samen met een Nederlandse simkaart en mijn toestel in de Nederlandse taal is, alhoewel je dat laatste volgens mij gewoon kan aanpassen natuurlijk.
Verklaart veel. In de UK is de update volop aan het uitrollen sinds gisteren. Dat wil zeggen dat je wel degelijk een Engels toestel hebt en geen europees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
WizZie- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Hmm, zelfs met wipe van dalvik/cache/system en het daarna installeren van CM13 blijft ie hangen op het bootanimation logo van CM13. Ik probeer nu een andere nightly maar iemand nog tips hoe dit te herstellen?
/Data formatteren, kan ook vanuit twrp en dan moet het lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Ceejay schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:24:
[...]

/Data formatteren, kan ook vanuit twrp en dan moet het lukken
Dat heb ik 2 keer geprobeerd. In Fastboot gaf ie een error aan, in TWRP restartte ie spontaan.

Na wat zweetmomentjes, de onmogelijkheid van het restoren van mijn backup van 12.1 en het bijna niet meer in Fastboot kunnen komen is het me toch gelukt om stock 5.1 er weer op te zetten.

Leuke middagbesteding :/ Telefoon weer terug, maar CM13 is niet aan mij besteed o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

WizZie- schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Je zit op twrp 3.0 toch? Probeer ook eens een format data naast de andere wipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 05:52
Ik kwam vandaag de xt1039 tegen in de kast en dacht ik ga even kijken of er al een stabiele release is van Cyanogenmod er voor.

Nog steeds nightly's only? Oei, dat had ik niet verwacht 2 jaar na dato. Dan krijgen ze het blijkbaar nog steeds niet goed iets vermoed ik zo.

Zijn er ondertussen naast de cyanogen mod nog wel stabiele roms uitgekomen voor de Moto G 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
toro36 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:15:
Ik kwam vandaag de xt1039 tegen in de kast en dacht ik ga even kijken of er al een stabiele release is van Cyanogenmod er voor.

Nog steeds nightly's only?
Nee, niet alleen maar. Er zijn ook releases voor CM 12.1 en CM 11. Die noemen ze snapshots.

Zie hier

Maar nog (steeds) niet voor CM 13. Ik vind dat ze treuzelen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Laatst online: 18-09 08:52
Dan kom ik bij Falcon uit, terwijl mijn xt1039 bij telefooninfo-->systeemversie Peregrine laat zien.....
Ik vind de benaming en nummering van Motorola verwarend vinden....
:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
En nu zie ik wat je bedoelt! Helemaal geen snapshots voor Peregrine. Zijn ze waarschijnlijk niet zolang geleden begonnen met je toestel, toch vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 05:52
Peregrine is de XT1039.

Cyanogenmod is in het 4de kwartaal van 2014 begonnen met Peregrine en Falcon.

Peregrine is de Moto G 4G 2014.

Het duurt nu al zolang al dat ik nu even niet meer weet wat ik met mijn Moto nog moet doen.

Ik heb geen backup meer van de originele flash. Ik had toen in 2014 direct team win erop gezet en Cyanogenmod en diverse varianten geprobeerd. Ik had toen nog zeer goede hoop dat ze snel een stabiele release zouden uitbrengen.

Ik kan dus nu niet veel met mijn Moto op dit moment. De nightly's zijn ontwikkelaars versies die veel home calling doen met telemetrie en wat niet meer.

Motorola brengt geen images uit voor de Peregrine Moto G 4G 2014.

Op de XDA forums zie ik wel links naar zogenaamde originele firmware, maar of die bronnen nou zo betrouwbaar zijn? Ik bedoel, je kan er zo trojans en wat niet meer in voegen en dat flash je vervolgens met goed vertrouwen op je Moto 8)7

Het was mijn test Android toestel tot dat ik een Nexus kocht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nightlies draaien over het algemeen prima hoor, mijn moeder heeft een Moto E 4G met 12.1 nightlies, draait prima. En de Moto G (Falcon) van m'n pa draait prima met CM13 nightlies.

Voor veel toestellen komt eigenlijk ook gewoon nooit een final release uit. De Galaxy S5, bijvoorbeeld, heeft nooit een final CM12.1 gehad, die is uiteindelijk doorgestoomd naar CM13 waarmee ze de laatste 12.1 nightly gewoon een snapshot hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Helemaal mee eens, Wildfire. De volgende nightly bevat bijvoorbeeld een upgrade naar Android 6.0.1-r22. Veel meer up to date kun je niet zijn.

@toro36 Als je zo privacy gevoelig bent, moet je misschien maar gewoon een oude Nokia gaan gebruiken ;)
De custom roms zijn allemaal zip files met uiteindelijk open source code die je zelf kunt checken op trojans, als je dat zou willen. Ik denk dat dat wel iemand op zou vallen als er dergelijke dingen inzaten. Heb persoonlijk nog nooit iets van dien aard gehoord van/op XDA. Voor de moto G zijn ook custom kernels beschikbaar die veel logging en dergelijke uitschakelen voor bijv CM13.

[ Voor 44% gewijzigd door Ceejay op 14-03-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Shit, ik heb een echo op de lijn. Tenminste voor de andere kant van de lijn. Ik heb mijn Moto G 2014 wel geroot en exposed etc. Maar dit had ik niet verwacht. Iemand bekend met het probleem?

Voor nu lijkt het nuttig om maar eens een factory reset te doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjauto
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Jelte schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:09:
Ga naar de play store, zoek facebook op en deinstalleer hem daar. Dan weet je zeker dat het programme in zijn geheel van je telefoon is.

Als hij dan weer automatisch wordt geinstalleerd is er iets vreemds aan de hand...
Facebook verwijderd in de Playstore, bij herstarten wordt hij toch weer geïnstalleerd...

Dan is er dus iets vreemds aan de hand. Als Marshmellow 'binennkort' (...) komt zal ik de fabrieksinstellingen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
toro36 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:15:

Zijn er ondertussen naast de cyanogen mod nog wel stabiele roms uitgekomen voor de Moto G 4G?
OrionOS schijnt goed te zijn, Identity Crisis 6 staat er nu bij mij op. De officiele Motorola Marshmallow for titan (Moto G 3rd gen) aangepast voor de falcon en peregrine. Smooth en solid. Tot zover erg tevreden mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Ceejay op 16-03-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Jessed93 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Verklaart veel. In de UK is de update volop aan het uitrollen sinds gisteren. Dat wil zeggen dat je wel degelijk een Engels toestel hebt en geen europees!
Is er enig zicht op de uitrol planning van de 'ret-eu' android 6.0 OTA update? Elke dag begin ik met een update check vol verwachting maar tot op heden zonder resultaat :/

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
WeaZuL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Is er enig zicht op de uitrol planning van de 'ret-eu' android 6.0 OTA update? Elke dag begin ik met een update check vol verwachting maar tot op heden zonder resultaat :/
Ik heb de update vandaag binnengekregen. Hij staat net een kwartier op m'n telefoon. Het gaat om de xt 1068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Sjurm schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:35:
[...]

Ik heb de update vandaag binnengekregen. Hij staat net een kwartier op m'n telefoon. Het gaat om de xt 1068
ff checken en ja hoor d:)b , lekkere timing ook, leuke vrijdag middag besteding :P

[ Voor 58% gewijzigd door WeaZuL op 18-03-2016 18:30 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53
Haha, Vanochtend voor 99 Euro (demomodel) de Moto G opgepikt bij de Aldi in het dorp. Direct na het instellen een melding dat er een software update klaar staat: Android 6.0. Hello Moto ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
WeaZuL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:32:
[...]

De uitrol lijkt inderdaad sinds gisteren te zijn begonnen. Voor XT 1068 althans. Nog niemand gezien die het voor XT 1072 al heeft. Ikzelf ook nog niet. Zal wel voor vandaag of morgen zijn hoop ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1997
Ik heb een beetje een probleempje. Nadat ik vanochtend mijn Motorola Moto G 2014 (xt1068) heb geüpdatet naar Android 6.0 kan ik geen foto's van WhatsApp opslaan omdat de app niet gemachtigd is voor opslag. Maar als ik in de machtiginginstellingen kijk, is het wel gemachtigd. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merfej
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 15:43
Nee geen oplossing, alles is soepeltjes verlopen, Hoewel ik niet de SD kaart koppel aan het toestel, daar heb ik al het e.e a. Over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
ah net als de update er is moest mijn moto g 2014 weer terug voor reparatie balen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Martin1997 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:12:
Ik heb een beetje een probleempje. Nadat ik vanochtend mijn Motorola Moto G 2014 (xt1068) heb geüpdatet naar Android 6.0 kan ik geen foto's van WhatsApp opslaan omdat de app niet gemachtigd is voor opslag. Maar als ik in de machtiginginstellingen kijk, is het wel gemachtigd. Iemand een oplossing?
Machtiging een keer uit en weer aanzetten?

Kon zelf ook geen foto's meer bekijken in whatsapp, dat lag aan Twilight (blue light filter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merfej schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:51:
Nee geen oplossing, alles is soepeltjes verlopen, Hoewel ik niet de SD kaart koppel aan het toestel, daar heb ik al het e.e a. Over gelezen.
Wat heb jij gelezen want ik krijg met geen mogelijkheid de SD kaart op het toestel van mijn dochter gekoppeld als interne opslag?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

En krijg ook nog eens heel fijn iedere keer melding dat Google Play Services is gestopt. Erg fijne update dit. :X

Update: kan nu ook niet meer in instellingen, want die stopt ook. Heb toestel al 3 keer opnieuw gestart en ellende blijft. :? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merfej
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 15:43
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Wat heb jij gelezen want ik krijg met geen mogelijkheid de SD kaart op het toestel van mijn dochter gekoppeld als interne opslag?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

En krijg ook nog eens heel fijn iedere keer melding dat Google Play Services is gestopt. Erg fijne update dit. :X

Update: kan nu ook niet meer in instellingen, want die stopt ook. Heb toestel al 3 keer opnieuw gestart en ellende blijft. :? 8)7
nA 1 keer de aan/uit knop 8 sec. ingedrukt te hebben, start hij opmnieuw op en was ik die melding van google services kwijt, na opstarten meteen de playstore in, naar mijn apps en op updaten gedrukt. hopelijk gaat werkt dat ook zo soepel bij u.

Wat betreft het verhaal met de sd kaart, een maand geleden las ik al dat een hoop mensen wereldwijd last hadden met die sd kaart dus daar kan ik niet mee helpen. misschien een factory reset. uitschakelen en dan opstarten met de aan/uit knop en de volumeknop omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik loop steeds vaker tegen het probleem aan dat ik bij het updaten van apps te weinig geheugen heb. Vandaag ook weer. Ik 526 Mb vrij. Ik had cache al leeg gemaakt. Na opnieuw opstarten had ik 555. Nu kon ik updates draaien. En daarna had ik 546 vrij. Zojuist de cache nog een keer opgeruimd en nu heb ik 578 vrij... Dat veranderen van die getallen kan ik niet meer logisch volgen.
Als dit gegochel met Mb's zo blijft, moet ik toch maar eens kijken naar cm13 en dan de geheugenkaart koppelen....
Wie heeft dat wel goed werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik las gisteren dat er weer een Kritiek leg is gepatched door Google. nieuws: Google publiceert tussentijdse kernel-patch voor kritiek lek in Android
Ben benieuwd of ik een update van Motorola krijg voor mijn xt1039 met kernel 3.4..... ?
Zal wel niet denk ik. En Marshmellow krijg ik ook niet... Dat updaten van android telefoonsoftware is nog slechter geregeld dan bij Windows.
Weer een reden om misschien over te stappen op CM13
Hoe zijn de ervaringen met CM13 op de Moto G (xt1039, peregrine) ?
Dat ik zoveeel details van mijn telefoon mee moet delen, is misschien wel het eigenlijke probleem van Android. Voor elke telefoon moet een aparte op maat aangepaste versie ROM worden gemaakt en getest.
Misschien is iets met een basisrom en daarop een driver-package model nog niet zo slecht.... Dat zou patchen toch makkelijker kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1997
Hendrik55 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:15:
Ik loop steeds vaker tegen het probleem aan dat ik bij het updaten van apps te weinig geheugen heb. Vandaag ook weer. Ik 526 Mb vrij. Ik had cache al leeg gemaakt. Na opnieuw opstarten had ik 555. Nu kon ik updates draaien. En daarna had ik 546 vrij. Zojuist de cache nog een keer opgeruimd en nu heb ik 578 vrij... Dat veranderen van die getallen kan ik niet meer logisch volgen.
Als dit gegochel met Mb's zo blijft, moet ik toch maar eens kijken naar cm13 en dan de geheugenkaart koppelen....
Heb je ook al geprobeerd om de cache te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Martin1997 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Heb je ook al geprobeerd om de cache te wissen?
Ja, zoals ik al schreef..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:56:
Shit, ik heb een echo op de lijn. Tenminste voor de andere kant van de lijn. Ik heb mijn Moto G 2014 wel geroot en exposed etc. Maar dit had ik niet verwacht. Iemand bekend met het probleem?

Voor nu lijkt het nuttig om maar eens een factory reset te doen ben ik bang.
hmm Factory reset heeft geen nut gehad. En omdat de echo niet aanwezige is bij speaker stand en bluetooth headset, ga ik maar een rma doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrik55 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:15:
Dat blijft aanklooien met dit toestel. Mijn dochter heeft deze, ik een Xiaomi Redmi Note 2. Die laatste is sneller, mooier en groter scherm, veel groter geheugen (32GB) dus dit probleem nooit. Ik gooi dat ding van mijn dochter op V&A denk ik en koop voor haar ook een Xiaomi. Ben al dat gezeur met dit toestel beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zinloze en destructieve update. Telefoon moeten resetten naar Factory vanwege allerlei haperingen en SD kaart vernielt door de update. Nieuwe sd erin. Ik denk makkelijk als interne opslag. Zinloos want die kan je niet uitlezen in de verkenner van pc dus je kan er geen muziek/foto's meer afhalen of opzetten dus maar als externe nu geformateerd. Met geformateerd als extern kan je dus weer geen apps verplaatsen. Oude Rom was dus beter want toen kon je gewoon verplaatsen en data verplaatsen.

Edit: na opnieuw opstarten blijkt eindelijk het 1 apart intern geheugen te zijn en kan er ook data verplaatst worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:27

OcGuru

Giulietta Qv

Heb nu ook de 6.0 op mijn XT1072 gezet dmv van mfastboot. Lijkt opzich wel soepel te draaien. Voelt sneller aan als de vorige installatie. Maar goed dit is nu een schone installatie en dat scheelt meestal ook wel aardig wat. :)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Ik heb hier de XT1541 (Moto G 3rd Gen, 8/1GB) en ik wil graag de adoptable storage functie gebruiken. Maar elke keer als ik de SD kaart toevoeg als adoptable storage, raakt hij binnen een aantal uur corrupt en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Een aantal apps zijn dan al overgezet en krijg ik flink gezeik met apps die niet goed meer werken. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen valt? Wellicht dat CM13 hier stabieler mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Zijn er nu al mensen met een OTA-update voor 6.0 op hun XT1072? Bij mij blijft het precies uit. Op zich wel raar want het is een recenter model dan de XT1068, die de update enkele dagen terug heeft gekregen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Jessed93 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:21:
Zijn er nu al mensen met een OTA-update voor 6.0 op hun XT1072? Bij mij blijft het precies uit. Op zich wel raar want het is een recenter model dan de XT1068, die de update enkele dagen terug heeft gekregen in Europa.
Yup sinds vrijdag. Zie mijn post iets eerder in dit topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Goofman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Yup sinds vrijdag. Zie mijn post iets eerder in dit topic ;-)
Ben je zeker dat je het 4G-model hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid:
Bij de XT1072 staat in telefooninfo onder Modelnummer: Moto G (tweede generatie) met 4G LTE

[ Voor 12% gewijzigd door prijk op 21-03-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Jessed93 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Ben je zeker dat je het 4G-model hebt? :)
Yup, XT1072 staat op het doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Goofman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:37:
[...]

Yup, XT1072 staat op het doosje
En het is de 'reteu'-editie? Indien ja, dan heb ik pech want Motorola lijkt het me niet te gunnen om de update te ontvangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Jessed93 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:17:
[...]

En het is de 'reteu'-editie? Indien ja, dan heb ik pech want Motorola lijkt het me niet te gunnen om de update te ontvangen :p
Het is een Duitse versie denk ik. Er zit een Medion boekje in de doos en bij systeem versie staat RET DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Goofman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:22:
[...]

Het is een Duitse versie denk ik. Er zit een Medion boekje in de doos en bij systeem versie staat RET DE
Dan is het inderdaad een Duitse versie en het klopt dat die al even geleden is uitgerold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:44
Sinds een weekje de OTA update naar android 6 draaien op mijn XT1068 (dual sim moto g 2nd).
Tot vandaag alles oke met de update, maar sinds een paar uur werkt het snelle instellingen menu niet meer (2x naar beneden vegen).
Ik kan nu alleen nog maar 1x vegen en dan geeft ie aan "geen meldingen", iemand dit al eerder meegemaakt? en hoe krijg ik het weer werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goofman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:22:
[...]

Als er een lader bij zat, in tegenstelling tot de reguliere versie, weg doen. Dat was een extraatje van Medion maar die heeft overhittingsproblemen en was augustus 2015 al teruggeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en met met veel aandacht een deel van de topics hier gelezen maar kan niet direct iets over mijn probleem terug vinden.
Ik heb een Moto G 3de gen.XT1541.
Sinds vorige week heb ik er de Android-versie 6.0 op.
Sindsdien is het scherm supergevoelig geworden,scrollen is bijna niet meer mogelijk,je moet het scherm al bijna aaien om nog te kunnen scrollen,bij de minste aanraking vergroot hij het scherm of opent hij waar je op moment aan het scrollen bent.
Ook wordt hij sindsdien niet meer herkent door mijn computer(windows7 64bit)
Ook zit ik sinds het begin dat ik hem heb(ongeveer 3 maanden)met het probleem dat de foon in stille stand bij een oproep slechts 1x trilt.Ik heb een originele motorola flip-cover.
Als ik die open laat blijft hij trillen.Dat is natuurlijk balen als hij in je broekzak zit,veel gemiste oproepen!
Wie weet hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:44
Aegir2002 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:34:
Sinds een weekje de OTA update naar android 6 draaien op mijn XT1068 (dual sim moto g 2nd).
Tot vandaag alles oke met de update, maar sinds een paar uur werkt het snelle instellingen menu niet meer (2x naar beneden vegen).
Ik kan nu alleen nog maar 1x vegen en dan geeft ie aan "geen meldingen", iemand dit al eerder meegemaakt? en hoe krijg ik het weer werkend?
Ook lockscreen, notificaties, home button, developer option werkten niet meer.
Ik heb de oplossing gevonden door te switchen naar de guest account en weer terug naar mn eigen account! simple as that!

Bleek dat de home button nog steeds niet werkte, maar nu kon ik wel in de "development options" komen en via ADB op de pc dit commando gegeven:
adb shell am start -n com.google.android.setupwizard/.SetupWizardTestActivity

zie ook: https://www.virag.si/2015/08/home-button-not-working-after-flashing-to-android-marshmallow/

Hierna een en ander opnieuw moeten instellen en het werkt weer goed.

[ Voor 27% gewijzigd door Aegir2002 op 22-03-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
OK

[ Voor 100% gewijzigd door karine1 op 22-03-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
Bon, ik heb vanmorgen dus eindelijk de update naar MM ontvangen op mijn XT1072! Straks eens installeren. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 01:33:
Ook wordt hij sindsdien niet meer herkent door mijn computer(windows7 64bit)
In het notification panel moet je iets kiezen nadat hij verbonden is.
Het ghost touch issue is bekend maar daar is nog geen oplossing voor.
Pagina: 1 ... 65 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.