Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Kassad schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Ik heb een 1st gen 4G op 5.1 en dat bevalt goed. Ik merk wel dat het toestel langzamer wordt, ik heb het net dit weekend gereset om te kijken of dat wat snelheid terug brengt.
Ik had exact hetzelfde. Na een reset word hij binnen 3-4 weken weer langzaam. Ook de 4G variant, de XT1039 zo uit mijn hoofd. Die ging na een tijdje ook telkens langzamer worden. Ik heb het toestel een 1,5j gebruikt (prima voor die prijs) en ben sindskort over gestapt op een nieuwe phone. Als je beetje een geduldig persoon blijft en soms 10-20 seconden niet wachten vind, kan dat prima. Heb ik ook 2-3 maand volgehouden maar toen wilde ik toch wel wat nieuws haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ruurd31 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:40:
[...]

Ik had exact hetzelfde. Na een reset word hij binnen 3-4 weken weer langzaam. Ook de 4G variant, de XT1039 zo uit mijn hoofd. Die ging na een tijdje ook telkens langzamer worden. Ik heb het toestel een 1,5j gebruikt (prima voor die prijs) en ben sindskort over gestapt op een nieuwe phone. Als je beetje een geduldig persoon blijft en soms 10-20 seconden niet wachten vind, kan dat prima. Heb ik ook 2-3 maand volgehouden maar toen wilde ik toch wel wat nieuws haha.
Nou, mijn xt1039 wordt niet noemenswaardig langzamer hoor binnen 3, 4 weken. En 20 tot 30 secondes wachten herken ik helemaal niet. Op den duur een reset doen, kan geen kwaad, maar dat is bijna met alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50
acoster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Nou, mijn xt1039 wordt niet noemenswaardig langzamer hoor binnen 3, 4 weken. En 20 tot 30 secondes wachten herken ik helemaal niet. Op den duur een reset doen, kan geen kwaad, maar dat is bijna met alle toestellen.
Ik gebruik de xt1039 zakelijk en een iphone prive. Die laatst hoef ik echt nooit te resetten. Ik heb het laatst wel gedaan, na 2 jaar continue gebruik, en merk 0 verschil, dat was dus niet nodig. De moto g wordt serieus langzamer, ik moet wekelijks de cahce opschonen en dan nog wordt-ie langzamer. Ik merk het echt na de reset, dat-ie een stuk sneller geworden is.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 17:37
Wildfire schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:41:
[...]

:?

In principe werken alle apps nog gewoon, dus waarom? Welke apps zouden volgens jou op CyanogenMod niet meer draaien? Zou wel erg vreemd zijn namelijk.
Ja ik heb bepaalde pushtan apps voor mijn online banking en volgens meerdere reviews in de playstore werken die niet met CM, zelfs zonder root.
Dus als jullie zeggen dat het met 5.1.1 beter is dan mijn huidige versie, dan ga ik updaten, maar veel goeds hoor ik hier niet over wat betreft accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Kassad schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik de xt1039 zakelijk en een iphone prive.
Tja....dan vergelijk je een 180 euro kostend toestel met eentje van 600... Lijkt me niet zo gek als daar dan ook verschil tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
acoster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Tja....dan vergelijk je een 180 euro kostend toestel met eentje van 600... Lijkt me niet zo gek als daar dan ook verschil tussen zit.
In performance mag er ook prima verschil in zitten, ik vind het alleen raar dat de moto last heeft van afnemende performance over tijd,dat oplost door een reset. dat lijkt me niet met budget te maken te hebben maar met brakke software.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Kassad schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:07:
[...]

In performance mag er ook prima verschil in zitten, ik vind het alleen raar dat de moto last heeft van afnemende performance over tijd,dat oplost door een reset. dat lijkt me niet met budget te maken te hebben maar met brakke software.
Dat is bij vele android-toestellen het geval, ligt niet specifiek aan de Moto G. De Samsung S4 van mijn vriendin heeft er nog meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Kassad schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik de xt1039 zakelijk en een iphone prive. Die laatst hoef ik echt nooit te resetten. Ik heb het laatst wel gedaan, na 2 jaar continue gebruik, en merk 0 verschil, dat was dus niet nodig. De moto g wordt serieus langzamer, ik moet wekelijks de cahce opschonen en dan nog wordt-ie langzamer. Ik merk het echt na de reset, dat-ie een stuk sneller geworden is.
Hier 3 XT1032 in gebruik. Allemaal redelijk intensief, vol met apps en games. Nu 2 jaar continue in gebruik, nog nooit hoeven resetten of cache clearen. Alle OTA updates gewoon uitgevoerd als die aangekondigd werden. En... nog nooit trager geworden. Zo me niets verbazen als een enkele slecht geprogrammeerd app dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
witteveder schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:34:
[...]

Hier 3 XT1032 in gebruik. Allemaal redelijk intensief, vol met apps en games. Nu 2 jaar continue in gebruik, nog nooit hoeven resetten of cache clearen. Alle OTA updates gewoon uitgevoerd als die aangekondigd werden. En... nog nooit trager geworden. Zo me niets verbazen als een enkele slecht geprogrammeerd app dit veroorzaakt.
Wat ik zeg, brakke software. Ik heb het idee dat dit bij iOS en de app store beter gecontroleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ja herkenning hier ook natuurlijk. Al mijn android apparaten worden trager na verloop van tijd, allemaal, ik heb er / onderhoud er een boel. Waar het precies aan ligt weet ik niet, hangt ook af van de android versie, lollipop zuigt wat dat betreft.

FStrim, cache en Dalvik cache clearen helpen ook maar beperkt.

Af en toe een vers custom rommetje of een factory reset doet wonderen, helaas ook maar tijdelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Ceejay op 11-01-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
nieuws: Lenovo: in 2016 geen Moto-smartphones met scherm kleiner dan 5"
Lenovo zegt bovendien dat het zich als doel heeft gesteld het stock Android van Motorola-smartphones en de Vibe UI van Lenovo's smartphones samen te voegen.
ByeBye Moto.

Jammer dat Lenovo deze kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:55
Dat is nog het minste probleem, ze willen Vibe UI samensmelten met Stock UI, dus krijgen wij Huawei taferelen qua UI.

Na mijn Moto ga ik dan zelfs liever overstappen naar LG, eventueel misschien zelfs iOS na 3 jaar Android...

Lenovo maakt het heel erg bont, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Mizgala28 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Dat is nog het minste probleem, ze willen Vibe UI samensmelten met Stock UI, dus krijgen wij Huawei taferelen qua UI.

Na mijn Moto ga ik dan zelfs liever overstappen naar LG, eventueel misschien zelfs iOS na 3 jaar Android...

Lenovo maakt het heel erg bont, zonde.
Ja, klopt. Vandaar ook mijn quote over dat gedeelte van het artikel. Ik vond het update-beleid al een stuk minder, dan toen Motorola nog van Google was.Nu zal dat wel helemaal slecht worden, als er geen stock Android meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Pazzie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Ja, klopt. Vandaar ook mijn quote over dat gedeelte van het artikel. Ik vond het update-beleid al een stuk minder, dan toen Motorola nog van Google was.Nu zal dat wel helemaal slecht worden, als er geen stock Android meer is.
Waardeloos. Mijn Moto G blijft met CM13 nog wel even de lucht, maar mijn volgende wordt vrees ik geen moto meer.
Wordt Wileyfox de nieuwe Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48
Mijn zoontje heeft een Moto G 2nd generation en is tegen mijn advies in en zonder mijn medeweten, aan het knoeien gegaan met rooten e.d. (ja ja, ik weet het, is een ander forum).
Hiermee heeft hij het toestel zodanig "vernacheld" dat wanneer je het aan zet, je een tijdje lang naar het logo aankijkt om vervolgens in een "uit"-schermstand te gaan waarin je (in het donker) het scherm wel ziet schijnen maar je verder niets met het toestel kunt doen. Kortom: het start niet meer op, loopt in dat scherm langzaam leeg tot 0% batterij...

Hoe doorbreek ik dit patroon, hoe verwijder ik alle root-meuk van het toestel en hoe zet ik de standaard config er weer op? Daar kunnen jullie mij erg bij helpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
Vads schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:15:
Mijn zoontje heeft een Moto G 2nd generation en is tegen mijn advies in en zonder mijn medeweten, aan het knoeien gegaan met rooten e.d. (ja ja, ik weet het, is een ander forum).
Hiermee heeft hij het toestel zodanig "vernacheld" dat je het aan zet, je tijdje lang naar het logo aankijkt om vervolgens in een "uit"-schermstand te gaan waarin je (in het donker) het scherm wel ziet schijnen maar je verder niets met het toestel kunt doen. Kortom: het start niet meer op, loopt in dat scherm langzaam leeg tot 0% batterij...

Hoe doorbreek ik dit patroon, hoe verwijder ik alle root-meuk van het toestel en hoe zet ik de standaard config er weer op? Daar kunnen jullie mij erg bij helpen...
Aj. vervelend. Ik zou eerst proberen hem op te starten door middel van het enige tijd ingedrukt houden van uit- en aanknop en volume omlaag, daarmee kom je als het goed is in de bootloader. Daar kun je vervolgens kiezen voor recovery. Vervolgens kom de daadwerkelijk in de recovery door uit- en aanknop en volume omhoog ingedrukt te houden. Ben je eenmaal in de recovery dan kun je m resetten, waarmee je wel alle gegevens verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:46
Als ik jou was zou ik eerste proberen te achterhalen wat je zoontje nu precies gedaan heeft. Root, bootloader unlocken, firmware flashen etc. Als hij (per ongeluk) de verkeerde firmware heeft geflashed kan de telefoon definitief overleden zijn.

Je kunt deze how-to kunnen proberen om de originele frimware (5.0.2) weer terug te zetten. Dat maakt gebruik van een windows tooltje dat alles voor je doet. Let wel op dat je het juiste toestel hebt, Deze how-to is voor een XT1072 (Moto G 2014 LTE, 2nd generation). En je moet de juiste Motorola USB drivers geinstalleerd hebben, maar als je zoontje de bootloader van z'n telefoon ge-unlocked heeft, staan die waarschijnlijk al je PC.

Eventueel kun je de bootloader daarna ook weer relocken.

Alles zou dan weer bij het oude moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 13:55
Ik denk niet dat zijn zoontje bezig is geweest met bootloaders unlocken en firmware flashen. Anders zou ik eerder een berichtje van hem zelf verwachten hier.
Als alleen het e.e.a. niet meer werkt door gepruts met root zou je in principe gewoon een firmware kunnen flashen zoals hierboven staat. Zorg wel dat je weet wat je doet voordat je hier aan begint, want zoals hierboven ook staat kan dat wel fout gaan waardoor de telefoon het zeker niet meer doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

iig een nokia 3310 regelen voor je zoontje als straf en voor de bereikbaarheid ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
Ik heb ook een Moto, ondertussen al bijna 2 jaar. En naast het feit dat ie iets langzamer is dan nieuw. Is het nog steeds een prima toestel en heel prettig. Dus ik hoef hem nog niet perse te vervangen. Echter vond ik het nieuws wat Lenovo naar buiten bracht ook heel erg vreemd. En een beetje eng.

Dus ik was ff benieuwd naar jullie meningen en ideeen over mijn opties die in mijn hoofd rondgingen.

1. Moto G houden tot ie kapot is. (kan nog lang duren of niet want MB is al vervangen)
2. Kijken wat Lenovo doet met de software is het inderdaad crap dan direct een Moto X (play of force) kopen en daar lang mee doen.

Ik kan namelijk niet bedenken welke telefoon de experience biedt zoals Motorola nu heeft.
Nexus 6P hoef ik niet en hetzelfde geldt voor de 5X (al kan ik daar vast een uitzondering voor maken)
Sony gaat misschien ook stoppen als de Z5 tegenvalt....maar die staat op nr. 2
Huawei wil ik niet, Samsung, idem. HTC......is twijfelgeval maar wederom dwingt de skin me een flagship te kopen en ik ben verslaafd geraakt aan het stock Android UI.
En Oneplus vindt ik ook niks maar dat zal waarschijnlijk de enige optie blijven.

Kortom.....wat denken jullie, gewoon wachten tot mijn moto failt of net even de laatste Motorola in een uitverkoop mee grissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
Je hebt altijd nog custom roms hé, voor stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
idd. Cyanogenmod zit dicht tegen stock aan (uiterlijk) en die rom is er voor de meeste foons tegenwoordig (nou ja veel, in ieder geval). Daarnaast heb je dan ook meer instelmogelijkheden en de laatste androidversies (Wat ben ik blij dat ik van Lollipop af ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Werkt cm 13 (6.01) inmiddels goed met dual sim?
Daar was toch iets mee?

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 14-01-2016 23:28 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Nico_GTR schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:47:
<knip>
Dus ik was ff benieuwd naar jullie meningen en ideeen over mijn opties die in mijn hoofd rondgingen.

<knip>
Mijn mening, gewoon gebruiken tot ie de geest geeft. Daarna lekker een Chinese smartphone kopen voor weinig euroos. Ik heb mijn jongste een Doogee X5 gegeven (~50 euro, zie http://www.androidplanet.nl/nieuws/chinese-smartphone-test/), deze is echt heel erg lekker. Zeker vergelijkbaar met de moto G (geen 3 4g dacht ik, wel dual sim, google stock launcher). Mjin oudste kreeg de Xiaomi redmi note 2. (16 gb ram, 2gb geheugen, 5.5inch, octacore, zie http://www.androidplanet....aomi-redmi-note-2-review/), die loopt rondjes om alle moto g's. En dat voor 150 euro. Kortom, de markt is erg veranderd. Ik kocht de moto g (xt1032) 2 jaar geleden omdat google erin stapte. Zodra google de boel verkocht, was ik niet meer geïnteresseerd. Er zijn vele chinese fabrikanten die echt goede smartfoons maken die hier niet bekend zijn, maar goed presteren. Updates e.d. heb ik ook gewoon voorbij zien blijven komen.

/end mening

edit: typo + refs toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door witteveder op 15-01-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
albino71 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:28:
Daar was toch iets mee?
Er is/was een probleem met de moto G , CM 13 en SD cards. Of dat al is opgelost weet ik zo niet.

Bruikbare info alhier: Google Search Voor de Moto G's zijn er namelijk verschillende eigen XDA topics voor CM 13, en een eigen versie van CM.

[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 15-01-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 19:16
Even tussendoor; waar staat de afkorting cm (13) voor, gezien dat hier heel vaak terugkomt en niet in de topicstart staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40
Cm staat voor cyanogenmod, een populaire custom rom. CM 13 is de marshmellow versie, 12 was lollipop.
Meer info hier http://www.cyanogenmod.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Nico_GTR schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:47:
Ik heb ook een Moto, ondertussen al bijna 2 jaar. En naast het feit dat ie iets langzamer is dan nieuw. Is het nog steeds een prima toestel en heel prettig. Dus ik hoef hem nog niet perse te vervangen. Echter vond ik het nieuws wat Lenovo naar buiten bracht ook heel erg vreemd. En een beetje eng.

1. Moto G houden tot ie kapot is. (kan nog lang duren of niet want MB is al vervangen)
2. Kijken wat Lenovo doet met de software is het inderdaad crap dan direct een Moto X (play of force) kopen en daar lang mee doen.

Ik kan namelijk niet bedenken welke telefoon de experience biedt zoals Motorola nu heeft.
Nexus 6P hoef ik niet en hetzelfde geldt voor de 5X (al kan ik daar vast een uitzondering voor maken)
Sony gaat misschien ook stoppen als de Z5 tegenvalt....maar die staat op nr. 2
Huawei wil ik niet, Samsung, idem. HTC......is twijfelgeval maar wederom dwingt de skin me een flagship te kopen en ik ben verslaafd geraakt aan het stock Android UI.
En Oneplus vindt ik ook niks maar dat zal waarschijnlijk de enige optie blijven.

Kortom.....wat denken jullie, gewoon wachten tot mijn moto failt of net even de laatste Motorola in een uitverkoop mee grissen?
Je kan op elke Android device toch gewoon de Google Now launcher zetten, dan heb je dezelfde ervaring of mis ik nou iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
De google launcher vervangt een deel van de ervaring, en je kan alle apps vervangen door google standaard apps (ik denk aan de typische sms app van elke producent en mediaplayer). Wat je echter niet kan vervangen is het notificatiescherm en de look and feel van de instellingen enzo. Dit is natuurlijk wel op te lossen met iets als Cyanogenmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Simonhoubracken schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:19:
De google launcher vervangt een deel van de ervaring, en je kan alle apps vervangen door google standaard apps (ik denk aan de typische sms app van elke producent en mediaplayer). Wat je echter niet kan vervangen is het notificatiescherm en de look and feel van de instellingen enzo. Dit is natuurlijk wel op te lossen met iets als Cyanogenmod
Fair enough, dat klopt. Maar de bloated home screens van Samsung en HTC zijn op deze manier wel makkelijk te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
Ja inderdaad. Heb zelf een moto g 1st gen, de xt1032. Deze telefoon is door de custom rom community schitterend ontvangen en blijft tot de dag van vandaag updates krijgen. De vraag is of dit voor de toekomstige motorola/lenovo telefoons zo zal blijven natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
witteveder schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:04:
[...]

Mijn mening, gewoon gebruiken tot ie de geest geeft. Daarna lekker een Chinese smartphone kopen voor weinig euroos. Ik heb mijn jongste een Doogee X5 gegeven (~50 euro, zie http://www.androidplanet.nl/nieuws/chinese-smartphone-test/), deze is echt heel erg lekker. Zeker vergelijkbaar met de moto G (geen 3 4g dacht ik, wel dual sim, google stock launcher). Mjin oudste kreeg de Xiaomi redmi note 2. (16 gb ram, 2gb geheugen, 5.5inch, octacore, zie http://www.androidplanet....aomi-redmi-note-2-review/), die loopt rondjes om alle moto g's. En dat voor 150 euro. Kortom, de markt is erg veranderd. Ik kocht de moto g (xt1032) 2 jaar geleden omdat google erin stapte. Zodra google de boel verkocht, was ik niet meer geïnteresseerd. Er zijn vele chinese fabrikanten die echt goede smartfoons maken die hier niet bekend zijn, maar goed presteren. Updates e.d. heb ik ook gewoon voorbij zien blijven komen.

/end mening

edit: typo + refs toegevoegd
Dat chinese spul durfde ik nooit aan omdat er zo weinig reviews van echte gebruikers zijn. Maar inderdaad! Goede oplossing, dank je.
Overigens moet mijn moto het gewoon blijven doen. Geld voor een nieuwe heb ik niet aangezien mijn eerste auto eraan komt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
@Vads
Moet wel te fixen zijn, leuke klus voor de jonge prutser.
Google is zijn vriend en anders even dit topic doornemen :+

@all
Heb mijn Moto-G (2013 - 16GB) vorige week uitgezet vanwege dual sim toestel nodig.
Ben uiteindelijk bij de Sony M4 Aqua 16GB uitgekomen, Sony is in deze prijsklasse verdergegaan waar Motorola het liet liggen na overname door Lenovo.

Directe verbeteringen:
- 5Ghz WiFi
- Miracast
- NFC

Edit:
Grote fout die Sony maakt is de single sim uitvoering met 8GB in de markt zetten, is bij ingebruikname al bijna vol. Niet echt over nagedacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Aapmansz op 17-01-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@aapmansz, ik vind de M4 Aqua absoluut een interessante toestel, helaas is inderdaad de 8gb versie erg vol, je houd slechts 2,68gb over en dat is erg krap als je bedenkt dat Play Store vaak moeilijk doet als je minder dan 500mb overhoudt.

Ik zou het niet redden qua opslag, mijn Moto E 2nd heeft 5gb vrij out of the box, met apps erop hou ik er 1,8gb over dus ik gebruik 3,2gb, meer dan wat de M4 Aqua beschikbaar heeft.

Als er nou een CM voor bestond zou je 5gb+ overhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Inderdaad dom van Sony om een 8GB versie uit te brengen, missen hierdoor een groot marktaandeel. Dualsim versie is wel goed (16 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Aapmansz schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:41:
Inderdaad dom van Sony om een 8GB versie uit te brengen, missen hierdoor een groot marktaandeel. Dualsim versie is wel goed (16 GB).
Dom is een 8GB versie niet, echter is het zelfs achterlijk om een 8GB versie uit te brengen en vol te proppen met troep dat niet eraf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aapmansz schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:41:
Waarom zouden ze marktaandeel missen door een extra variant uit te brengen?

En wat kost die M4 Aqua 16GB? 290?

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-01-2016 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
albino71 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:28:
Daar was toch iets mee?
Inderdaad is er nog een klein issue. Dual sim werkt prima op CM13 (bellen/gebeld worden/sms), alleen het de simkaarten softwarematig uitschakelen kan nog niet, maar dat wordt toegevoegd aan de nightlies zodra het beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jagdeleur schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Inderdaad is er nog een klein issue. Dual sim werkt prima op CM13 (bellen/gebeld worden/sms), alleen het de simkaarten softwarematig uitschakelen kan nog niet, maar dat wordt toegevoegd aan de nightlies zodra het beschikbaar is.
Thx!

Kortom, de 2e SIM staat altijd aan?
Daar is mee te leven...

Vind jij 'm verder geschikt als daily driver?

Voor mij zijn belangrijk:
- Bellen en gebeld worden op beide sims
- Alarm betrouwbaar
- 's Nachts automatisch stil voor iedereen, behalve familie (profielen)
- GPS en bluetooth

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
albino71 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:49:
[...]

Thx!

Kortom, de 2e SIM staat altijd aan?
Daar is mee te leven...

Vind jij 'm verder geschikt als daily driver?

Voor mij zijn belangrijk:
- Bellen en gebeld worden op beide sims
- Alarm betrouwbaar
- GPS en bluetooth
Inderdaad 2e sim altijd aan. Ik gebruik cm13 nu al sinds half december als daily driver. In het begin was het nog wat onstabiel, maar dat stadium zijn de nightlies al enige tijd voorbij. Ik ben elke dag nog netjes gewekt en bellen/gebeld worden is geen enkel probleem.
Voor 's nachts stil: heb ik geen ervaring mee.
GPS: Ik gebruik hem regelmatig als navigatie, geen problemen.
Bluetooth bij mij geen issues. Op de XDA topics lees ik wat problemen met sommige wearables.
SDkaart als internal is ook nog niet stabiel genoeg, maar gebruik ik niet.

Plusplunten van CM13: Doze zorgt voor mooie accuduur, mooi stukje camerasoftware, clean interface.

Het zal me niet verbazen als de eerste stable build een dezer dagen uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, dan maar eens flashen eerdaags. :)

Bedankt voor de info!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Olaf van der Spek schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:46:
[...]

Waarom zouden ze marktaandeel missen door een extra variant uit te brengen?

En wat kost die M4 Aqua 16GB? 290?
Extra variant (dualsim met 16GB) is wel een goede zet van Sony. Single sim is alleen verkrijgbaar in 8Gb en ook nog eens een beperking op de grootte van de SD (max 32GB). Dual sim kan tot 128GB SD aan.

Heb ruim 2 jaar geleden ook de 8GB Moto-G links laten liggen. Met <16GB intern geheugen neem je de gebruikers niet serieus :+

Prijs van €289,- incl BTW voor de Sony is correct.

Mijn oude Moto-G was nog niet op, maar had een dualsim toestel nodig vanwege simmetje van de baas (heeft de Sony ook betaald). Best lastig om een goed dualsim toestel te vinden waar ook nog eens een SD in kan naast 2 simkaarten.

Helaas maakt Motorola / Lenovo deze niet meer in de prijsklasse < 250 ex btw.

Edit:
Sony is wat lomp met 5" scherm, maar dat zijn de Motorola's van na 2013 ook.

Had ook liever gezien dat Motorola was blijven innoveren, helaas is de realiteit anders. Na verkoop aan de Chinezen is het slechts uitmelken van het huidige concept.

Just my 2 cents.

[ Voor 12% gewijzigd door Aapmansz op 18-01-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aapmansz schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:17:
Extra variant (dualsim met 16GB) is wel een goede zet van Sony. Single sim is alleen verkrijgbaar in 8Gb en ook nog eens een beperking op de grootte van de SD (max 32GB). Dual sim kan tot 128GB SD aan.
Voor sommigen is 8GB genoeg.. zeker met SD erbij. Waarom je gebruikers niet serieus zou nemen begrijp ik niet.
Mijn oude Moto-G was nog niet op, maar had een dualsim toestel nodig vanwege simmetje van de baas (heeft de Sony ook betaald). Best lastig om een goed dualsim toestel te vinden waar ook nog eens een SD in kan naast 2 simkaarten.
Dat is helaas erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:02:
[...]
Voor sommigen is 8GB genoeg.. zeker met SD erbij.
Ik heb een moto G met 8 GB, zonder SD card. Je houdt daar 5.2 GB van over aan het begin (met Cyanogenmod 13 en dus zonder Motorola junk hoewel dat al niet veel was). Meer was achteraf beter geweest, maar het is zeker niet onbruikbaar weinig. Op dit moment heb ik bijna 2 GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb intussen de stap maar gewoon genomen en heb Cyanogenmod geïnstalleerd. Deel 13. Het is wel een nightly, maargoed. De installatie was een hel, er ging vanalles niet goed (denk aan installatie van cm13 en cm12 die vastzaten, een recovery die niet van SD-kaart kon lezen, SIM-kaart die het niet deed waar eerst de radio firmware van lollipop moest worden geflashed) maar nu de juiste recovery erop staat en de installatie eenmaal is gelukt heb ik Cyanogenmod 13 draaien. Android 6 dus. En ik wilde even met jullie delen dat ie in eerste instantie ronduit heerlijk draait. Al die kleine animaties overal die lekker soepel lopen (complimenten aan Google, het is echt heel mooi, KitKat is er erg saai bij vergeleken), en met de hoeveel opties die je erbij krijgt... heel prettig eigenlijk. Ik was niet gek op de Lollipop van Motorola maar Cyanogenmod doet het wel goed zo in eerste instantie. Weinig bloat ook. :)
albino71 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:49:
[...]

- GPS en bluetooth
Of deze features betrouwbaar zijn weet ik nog niet (ik heb 'm vandaag geinstalleerd maar ik heb Timely geinstalleerd (iets mooier dan het standaard-alarm :P) en om 5:00 gaat ie weer als het goed is, anders heb ik een thuiswerkdag morgen :+) maar het zit er wel allemaal in. Je kunt op gezette tijden bepaalde dingen wel en niet toelaten. Familieleden geef je een ster en dan mogen die uitzondering zijn. Of misschien mensen die binnen een kwartier 2 keer bellen, daar kun je ook een uitzondering van maken. Het ziet er netjes uit.
Overigens heb je ook nog het idee van profielen daarnaast. Dat betekent dat ik de telefoon op het telefoon-profiel kan laten zetten als ik in de auto stap. Misschien kan dan de wifi uit, of de GPS juist aan, dat kan je dan kiezen. En als je verbindt met je thuisnetwerk, dan stel je in dat ie op thuis-profiel springt en dan gaat misschien je Bluetooth aan of uit, wat je zelf wil. Op zich wel een interessante toevoeging. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Cyphax op 20-01-2016 22:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Cyphax schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:32:
Ik heb intussen de stap maar gewoon genomen en heb Cyanogenmod geïnstalleerd. Deel 13. Het is wel een nightly, maargoed. De installatie was een hel, er ging vanalles niet goed (denk aan installatie van cm13 en cm12 die vastzaten, een recovery die niet van SD-kaart kon lezen, SIM-kaart die het niet deed waar eerst de radio firmware van lollipop moest worden geflashed) maar nu de juiste recovery erop staat en de installatie eenmaal is gelukt heb ik Cyanogenmod 13 draaien. Android 6 dus. En ik wilde even met jullie delen dat ie in eerste instantie ronduit heerlijk draait. Al die kleine animaties overal die lekker soepel lopen (complimenten aan Google, het is echt heel mooi, KitKat is er erg saai bij vergeleken), en met de hoeveel opties die je erbij krijgt... heel prettig eigenlijk. Ik was niet gek op de Lollipop van Motorola maar Cyanogenmod doet het wel goed zo in eerste instantie. Weinig bloat ook. :)

[...]

Of deze features betrouwbaar zijn weet ik nog niet (ik heb 'm vandaag geinstalleerd maar ik heb Timely geinstalleerd (iets mooier dan het standaard-alarm :P) en om 5:00 gaat ie weer als het goed is, anders heb ik een thuiswerkdag morgen :+) maar het zit er wel allemaal in. Je kunt op gezette tijden bepaalde dingen wel en niet toelaten. Familieleden geef je een ster en dan mogen die uitzondering zijn. Of misschien mensen die binnen een kwartier 2 keer bellen, daar kun je ook een uitzondering van maken. Het ziet er netjes uit.
Overigens heb je ook nog het idee van profielen daarnaast. Dat betekent dat ik de telefoon op het telefoon-profiel kan laten zetten als ik in de auto stap. Misschien kan dan de wifi uit, of de GPS juist aan, dat kan je dan kiezen. En als je verbindt met je thuisnetwerk, dan stel je in dat ie op thuis-profiel springt en dan gaat misschien je Bluetooth aan of uit, wat je zelf wil. Op zich wel een interessante toevoeging. :)
Veel van de door jou in de eerste alinea genoemde Timely functies zitten al in lollipop, Deze zijn wat doorontwikkeld in marshmallow. Gaat niet zo ver als je laatste alinea (profielen), maar goed, het werkt prima.

Timely stond al op de lijst om te checken, gaan we binnenkort maar eens doen :)

Next morning edit: En? Thuis aan het werk? :)

Timely is een wekker met extra functies dus. Ik dacht dat het vooral voor de 2e set functies was. Ik maak zelf gebruik van gentle alarm. Die begint heel zacht en gaat dan steeds harder. Heeft ook een pre alarm, die checkt of je een half uur eerder heel licht slaapt en dan al wakker wordt bij heeeel zacht geluid. Dan wordt je meer uitgerust wakker schijnt. Wordt helaas al een tijdje niet geüpdatet.....

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 21-01-2016 08:23 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
albino71 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:38:
[...]

Veel van de door jou in de eerste alinea genoemde Timely functies zitten al in lollipop,
En ook in KitKat al (ik heb Lollipop overgeslagen) zelfs, ik kwam Timely tegen toen ik op zoek was naar een alarm-app die ook radiostreams kan afspelen om een soort digitale wekkerradio te maken. Timely kan dat niet, maar is wel veel mooier om te zien en heeft een hoop mooie geluiden, vandaar. :)
Next morning edit: En? Thuis aan het werk? :)
Het alarm ging gewoon af, nog steeds geen nadelen aan deze ROM kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Ik heb gisteren de stap gewaagd en geprobeerd om cm 13 op mijn xt1032 te flashen. Ik heb er 4 uur over gedaan en uiteindelijk heb ik stock 5.1 erop gezet :) (ik kom van 4.4.4). De stappen die ik heb gevolgd zijn de volgende:

- motorola drivers en android sdk geïnstalleerd
- adb en fastboot via de platform tools geïnstalleerd
- bootloader unlocked en tot zover geen problemen
- TWRP recovery geflashed
- cm build en gapps op mijn naar mijn telefoon gekopieerd
- via TWRP een factory reset gedaan
- hierna op installeren en swipen maar --> status 7 error --> via deze site het updater script in de cm zipfile aangepast
- weer op installeren (het werkt :9~ ) en hierna een system reboot (exact het manual gevolgd dus)
- telefoon blijft op het cm logo hangen, het beweegt maar na 20 minuten wachten is mijn geduld op
- vanaf hier heb ik 3 uur erover gedaan om uit te vogelen wat ik fout heb gedaan
- daarna heb ik cm 12.1 geprobeerd --> hetzelfde probleem
- Uiteindelijk heb ik stock 4.4.4 erop gezet, nul problemen
- De bootloader geupgrade van versie 4113 naar 4119, omdat er in TWRP en cm13 boot strepen door het beeld liepen van boven naar beneden (nooit doen is veel te gevaarlijk >:) )
- weer geprobeerd cm 13 te installeren --> hetzelfde verhaal
- erachter gekomen dat het updater script aanpassen gedoe niet nodig was, als je de hele telefoon formatteert
- weer geprobeerd cm 13 te installeren --> nope |:(
- uiteindelijk stock 5.1 rom erop gezet --> Veel beter dan 4.4.4 en het is een optimized build dus al die onnodige troep eraf :)

Wie o wie weet wat ik fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat blijven hangen op het logo heb ik ook gehad. Maar het is bij mij ook gelukt dus moet het bij jou ook kunnen. Het ging bij mij pas goed nadat ik stock 5.1 had geïnstalleerd, en geboot (wel belangrijk naar het schijnt) en daarna heb ik cm13 weer geflasht. (Niet vergeten om gapps direct na cm13 te flashen trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Zawaponga schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:40:
Wie o wie weet wat ik fout heb gedaan?
Heren hebben jullie ook eraan gedacht via twrp om /data te formatteren? Dat wil in probleem gevallen (hele nieuwe rom behoort daar meestal toe) helpen. Alleen factory reset is NIET altijd genoeg!

Kijk op het XDA forum en zie dit:

HOW TO INSTALL
Requirements: Unlocked Bootloader, a Lollipop compatible Custom Recovery and the Downloaded Zips.
1.Place the rom and other like Gapps on the internal Storage or on a USB OTG
2.Reboot to recovery using the hotkey ( PowerOff+Vol- => With Vol- Go to Recovery => Select the recovery option with Vol+ )
3.Do Wipes (Data, Cache, Dalvik and System partitions) if you are in a different ROM.
4.Select the Zips
5.Swipe to install (if using TWRP)
6.Reboot and wait 2-3 min

Ik moet bekennen dat ik ook problemen had met CM 13 maar dat waren problemen met mijn recovery for some reason niet met CM13 flashen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ceejay op 21-01-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier staat de nightly er ook op. Wat een verschil! Een verademing....

Kon niet de full gapps erop zetten, maar dat was opgelost met de nano versie.

Wat een instellingen heeft deze ROM. Ik weet alleen niet wat van Android is en wat CM.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad ook het XDA forum gevolgd, maar ook met Data, Cache, Dalvik and System partitions wipen is het niet gelukt.
Ik weet niet of vanuit stock 5.1 naar cm 13 flashen wel gaat lukken, maar dat ga ik pas doen als cm 13 stable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het was wel de oplossing die ik vaak tegenkwam; eerst even terug naar stock (en die ook booten), en daarna nog eens opnieuw (met format van /data niet vergeten). :) Hou het in het achterhoofd :)

Ik ben benieuwd wanneer cm13 stable wordt, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk vooral goede ervaringen heb met nightlies van cm (ook van cm11 en 12, op m'n vorige telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Zawaponga schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 02:17:
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad ook het XDA forum gevolgd, maar ook met Data, Cache, Dalvik and System partitions wipen is het niet gelukt.
Ik weet niet of vanuit stock 5.1 naar cm 13 flashen wel gaat lukken, maar dat ga ik pas doen als cm 13 stable is.
Dat is jammer. Wat ik moest doen uiteindelijk is de Cyanogen recovery flashen in plaats van TWRP (Twrp heeft meer opties dus dat was een beetje jammer).

Overigens wachten op de stable release kan nog wel even duren, CM blijft een work in progress, valt altijd wat aan te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
Wat schetst mijn verbazing ...
Vanmiddag ineens een software-update op mijn Moto G LTE (XT1039)

Het duurt even (wel even heel lang, sinds juli 2015..) maar dan heb je ook wat.
De Stagefright-bug is nu helemaal gefixed... :)

Brillant, Maar het duurde wel lang. _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Hendrik55 op 23-01-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Android 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
albino71 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 00:32:
Hier staat de nightly er ook op. Wat een verschil! Een verademing....

Kon niet de full gapps erop zetten, maar dat was opgelost met de nano versie.

Wat een instellingen heeft deze ROM. Ik weet alleen niet wat van Android is en wat CM.
En niet alleen veel instellingen, ook de standaard apps zijn flink verbeterd. De email app is geweldig, en de camera ook. Zit nu bijvoorbeeld slowmotion video op (sinds een paar dagen).
Welke instellingen van CM zijn weet ik ook zo niet, helft ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Nee helaas niet :( Gewoon een update van 5.1 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gister de soakupdate geinstalleerd op mijn XT1068, werkt prima :D Wel moeten sideloaden.

http://forum.xda-develope...ota-zip-captured-t3299550

India heeft dezelfde rom als europa, dus als je een eu rom hebt (geen UK) dan kan je deze gebruiken. Eventueel dus sideloaden via stockrecovery.

Met rooten en xposed kan ik helemaal wat ik wil met deze stock rom. Geen Cyanogenmod voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Ik heb ook de soakupdate geïnstalleerd, afgelopen zaterdag al.
Is het aan te raden om daarna nog een factory reset te doen?
Ik kwam van stock 5.0.2.

Ergens las ik dat dit nog wat performance kan verbeteren, maar ik vraag me af of dit echt nodig is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als je van stock af komt zou het goed moeten werken.

Met een reset heb je altijd het tijdelijk effect dat alles lekker vlot en snel is. Een verse telefoon is nu eenmaal sneller dan één die volgelopen is met apps en bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13
Mijn xt-1068 heeft een unlocked bootloader is niet geroot. Kan ik via de sd card methode updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:56
Jelte schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:21:
Gister de soakupdate geinstalleerd op mijn XT1068, werkt prima :D Wel moeten sideloaden.

http://forum.xda-develope...ota-zip-captured-t3299550

India heeft dezelfde rom als europa, dus als je een eu rom hebt (geen UK) dan kan je deze gebruiken. Eventueel dus sideloaden via stockrecovery.

Met rooten en xposed kan ik helemaal wat ik wil met deze stock rom. Geen Cyanogenmod voor nodig :)
Draait die goed stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jazeker, geen enkel issue nog kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Is de GPS verbeterd?

Via XDA inmiddels begrepen dat een unlocked bootloader geen probleem is.
Je kan niet zonder risico meer terug naar 5.0.2 dat is dan weer wel belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verbeterd? Wat werkte er niet goed aan dan?

Bij mij werkt het altijd al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Valt bij mij toch echt regelmatig weg. Was bij meerdere gebruikers toch een issue na de update naar LP?

[ Voor 27% gewijzigd door mpx200_05 op 27-01-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit schijnt een oplossing te zijn. Of dit.

Is de GPS-antenne in de G1(2013) beter dan in de G2(2014)?
In dit YouTube-filmpje heeft de G1 eerder dan de G2 een lock en ontvangst lijkt ook beter.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is bij mij ook gebeurt, bij het opnieuw flashen van de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik gebruikte op mijn oude HTC desire met jellybean TopNTP om dit probleem te tackelen. Miscchien is dat te proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik wil adviseren om gewoon de standaard oplossing te pakken met in fastboot:

fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2

Die is ervoor gemaakt en bewezen dat het werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Jelte schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:41:
Ik wil adviseren om gewoon de standaard oplossing te pakken met in fastboot:

fastboot erase modemst1
fastboot erase modemst2

Die is ervoor gemaakt en bewezen dat het werkt,
Inderdaad. Dat heeft bij mij ook gewerkt. Geen enkel probleem meer met GPS bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
inmiddels al weer een paar dagen op 6.0 geen problemen tegen gekomen.
GPS tijdens kleine ritjes prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 21:22
Met veel belangstelling deze topic gelezen, en ben nu wel van plan om mijn Moto G 2014 (2nd Gen) XT1068 op te waarderen naar marshmallow.
Heb ondertussen de volgende site`s gevonden:

http://forum.xda-developers.com/moto-g-2014
en
http://download.cyanogenmod.org/?device=titan

Vooral bij xda zie ik door de bomen het bos niet meer, van hoe te starten, daarna wat installeren etc.
Nu vraag ik U, is er een nederlandse omschrijving van het hoe en wat om mijn voornemen in goede banen te houden.

mvrgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43

Sabbi

je denkt aan mij.

IJsselman schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:33:
Met veel belangstelling deze topic gelezen, en ben nu wel van plan om mijn Moto G 2014 (2nd Gen) XT1068 op te waarderen naar marshmallow.
Heb ondertussen de volgende site`s gevonden:

http://forum.xda-developers.com/moto-g-2014
en
http://download.cyanogenmod.org/?device=titan

Vooral bij xda zie ik door de bomen het bos niet meer, van hoe te starten, daarna wat installeren etc.
Nu vraag ik U, is er een nederlandse omschrijving van het hoe en wat om mijn voornemen in goede banen te houden.

mvrgr
Deze zipfile naar je SD kaart kopieren, daarna via Instellingen> over telefoon naar updates zoeken.
https://drive.google.com/...lMkQzZkk/view?usp=sharing

(Dit is de officiële 6.0 soak-test van Motorola overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Bedankt Sabbi voor je snelle reactie,
de download is binnen en heb die op de root van de sd gezet.
via instellingen naar update laten zoeken, en deze is nu bezig.
je snapt mij toch wel een beetje dat je als leek bij xda niet ver komt.

ik wacht tot de install zijn werk gedaan heeft, en kom binnenkort met feedback.

Bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Xda is inderdaad chaos, ook voor niet leken. Maar meestal staat er wel ergens het juiste. Zoals deze slak test update.
Hier draait de soaktest 6.0 nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:56
Jelte schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:39:
Xda is inderdaad chaos, ook voor niet leken. Maar meestal staat er wel ergens het juiste. Zoals deze slak test update.
Hier draait de soaktest 6.0 nog steeds prima :)
Krijg je btw gewoon the officiële update als die uitkomt? als je de soak test hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ja, alhoewel de kans natuurlijk ook aanwezig is, dat de soak definitief gemaakt wordt. En je dus geen extra update meer krijgt, omdat je al op de laatste versie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja, maar die kans is klein, dr zullen vast wel bugs worden gesquashed (Daar is die soak test ook voor).

Daarnaast krijgt de officiele release ook een ander versienummer dus er komt echt wel een update, wanneer is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
# Sabbi
perfecte install
na herstart een clear cache toegepast
bijna alle items geen probleem
uitzondering vond ik dat de gps erg traag werkt en de batterij performance valt me ook een beetje tegen.

Maar ondanks dat, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Inmiddels er de officiele update voor de XT-1068 naar 6.0. De soak versie is gelijk aan de definitieve volgens XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Ik heb de soak geinstalleerd toen deze uitkwam, alleen ik had het probleem dat links en rechts zijn omgewisseld bij audio wanneer je een koptelefoon gebruikt,Factory Reset heeft dit ook niet opgelost.

Ik heb hier meer over gelezen, namelijk dat sommigen dit ook ervaren en anderen niet. Oplossingen nog niet tegengekomen.

Daarom vraag ik me af of het zou helpen als ik de , naar het schijnt, officiële update zal installeren, ondanks dat dit dezelfde build zou moeten zijn.

Ik heb mijn bootloader dus al geüpdatet, maar klopt het dat het mogelijk is om terug naar stock 5.0.2 te gaan door het flashen van bootloader over te slaan? Wanneer je je bootloader probeert te downgraden kan je een hard brick krijgen las ik. Dan wil ik vanaf stock 5.0.2 de nieuwste update flashen.

Ik heb ervaring met unlocken van bootloader/custom recovery/custom roms, maar ik wil niet een TWRP backup gebruiken.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door RonaldMeer op 12-02-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wacht anders even tot de hele image van 6.0 beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Wat bedoel je met hele image?

Er circuleren nu al nieuwe .zip files om te flashen, of zijn die niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heeft iemand op de 2013 versie CM 13 staan? Zoja, wat zijn je ervaringen hiermee?
Aangezien mijn garantie toch verloopt, zat ik te kijken naar welke custom rom ik kan upgraden, maar zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-09 20:11
zacht schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:43:
[...]

Zoiets?
[afbeelding]

Dat is bij mij ook zo. Bellen hapert wat via 2g. Via 3g gaat prima.
probleem lijkt te zijn opgelost na update naar Android 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 00:58
Komt mijn telefoon met een update aanzetten 6.0.... dus ik denk ok doe maar, duurde bij elkaar 30 minuten en nu kan ik er nix meer mee :(

Kan geen progs meer verwijderen, mijn sd kaart is niet meer te benaderen en windows herkent mijn telefoon niet meer.

Hoe krijg mijn oude android versie weer terug, ik heb hier zo geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RoaDHouse schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:38:
Komt mijn telefoon met een update aanzetten 6.0.... dus ik denk ok doe maar, duurde bij elkaar 30 minuten en nu kan ik er nix meer mee :(

Kan geen progs meer verwijderen, mijn sd kaart is niet meer te benaderen en windows herkent mijn telefoon niet meer.

Wat werkt er wel nog dan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
acoster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Hier dus wel...ondanks clearen cache etc. Mijn XT0139 was zó traag dat ik soms wel een minuut of 2-3 op google maps kon wachten, en dan was het daarna ook nog horten en stoten. Alles duurde lang - zelfs gewoon whatsapp opstarten was 30 seconden.

Na volledige factory reset wat beter voor een paar weken, daarna weer gewoon k u d. Met voorsprong daarom de frustrerendste telefoon die ik ooit gehad heb, was regelmatig in staat het ding tegen de grond te smijten als ik weer eens even haast had met iets opzoeken en het gewoon niet kon door trage toestel.

Bah. Zo blij dat ik er van af ben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
H92! schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:53:
Heeft iemand op de 2013 versie CM 13 staan? Zoja, wat zijn je ervaringen hiermee?
Aangezien mijn garantie toch verloopt, zat ik te kijken naar welke custom rom ik kan upgraden, maar zie door de bomen het bos niet meer
Ja hier CM 13 en zeer tevreden mee. Iets bewerkelijk om de bootloader te unlocken , maar wel de moeite waard.

@majic
I begrijp dat je je moto G de deur uit hebt gedaan, maar het voordeel van Marshmallow is dat je apps ervan kunt weerhouden om mee op te starten bij een reboot. Ik had een hele lijst van die apps (Clean Master geeft die aan) waar je je bij afvraagt waarom die in hemelsnaam mee willen opstarten. Dat scheelde behoorlijk in vlotheid van reageren van mijn foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Hallo,

Volgens https://motog3.com/motorola-android-6-0-marshmallow-update/
Krijgt mijn moto 4g LTE (xt1039) wel Marshmellow, ter wijl ik op andere sites weer lees van niet. Wie heeft er meer duidelijkheid met b.v. Een link naar een motorola site met duidelijkheid...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Volgens deze dus wel....

http://motorola-blog.blog...arshmallow-and-smore.html

[ Voor 35% gewijzigd door Hendrik55 op 13-02-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Waar zie je dat staan dan?
De xt1039 is een 1st gen Moto G... Die staan er niet tussen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Xt1039 is toch 2e gen moto g vanaf oktober 2014 dacht ik....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
..... Maar hier staat de 4g LTE als 2nd
Hierboven heb ik de verkeerde link geplakt. Sorry, nu gecorrigeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Hendrik55 op 13-02-2016 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
Hendrik55 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:19:
..... Maar hier staat de 4g LTE als 2nd
Hierboven heb ik de verkeerde link geplakt. Sorry, nu gecorrigeerd.
XT1072 is 2nd gen Moto G LTE
XT1039 is 1st gen Moto G LTE

Men bedoeld hier de xt1072.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan2002
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07-2023
Al iemand ervaring met Android 6.0 op de moto g 2014 xt1068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
acoster schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:28:
[...]

XT1072 is 2nd gen Moto G LTE
XT1039 is 1st gen Moto G LTE

Men bedoeld hier de xt1072.
Oké, dan krijg ik hem dus niet :( het blijft verwarrend die naamgeving van de verschillende moto's.
Hier staat het nog eens uitgelegd:
Wikipedia: Moto G (1st generation)

[ Voor 18% gewijzigd door Hendrik55 op 13-02-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
RoaDHouse schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:38:

Kun je wat meer informatie geven? Welke versie van de moto g heb je? Heb je een custom rom geïnstalleerd?
Pagina: 1 ... 64 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.