Normaal volumeknop lager icm aan/uitknop en dat 2 seconden inhoudensambalbaj schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:08:
[...]
http://motorola-cashback.nl/
Iets anders, hoe kan je makkelijk een schermcapture maken op de Moto G 2014?
Vol- en uitknop hebben wat rare bijwerkingen; geluidsbalk in beeld of je zet m bijna echt uit.
Kan dat niet anders?
En ik wou dat ik ook dat gedaan had! Force close van Google Play Services met de vriendelijke notificatie dat je die eerst moet updaten voor ie werkt, via Google Play Store,... die het niet doet, omdat....slow whoop schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:01:
[...]
Dat ziet er inderdaad nog niet zo gezond uit. Ik denk dat ik het dan ook nog maar even afwacht. Eerst maar eens wat positievere verhalen lezen voordat ik er aan begin.
Zucht. Dus maar terug naar CM 12.1. Tussen de errors door voelde het trouwens behoorlijk vlot aan, dat Marshmallow
[ Voor 6% gewijzigd door Ceejay op 01-12-2015 18:09 ]
Ik zal je nog eens waarschuwen...Ceejay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:59:
[...]
En ik wou dat ik ook dat gedaan had! Force close van Google Play Services met de vriendelijke notificatie dat je die eerst moet updaten voor ie werkt, via Google Play Store,... die het niet doet, omdat....
Zucht. Dus maar terug naar CM 12.1. Tussen de errors door voelde het trouwens behoorlijk vlot aan, dat Marshmallow
Haha, ik ken de drang om te updaten
Galaxy J5 is ook niet slecht hoor, Snapdragon 410, AMOLED scherm, Android 5.1 en 1.5 GB RAM en dat voor rond de 180 euro is geen schokkend slechte telefoon, zeker als je van de Samsung vormgeving houdt.Mizgala28 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 02:19:
Qua Samsung, alles mijden onder 200 euro op S3 Neo na, ja die draait op 4.4.4 maar heeft wel een nette CPU en 1,5gb RAM.
Ik heb juist gewacht met CM13 totdat de officiële builds er waren, want die unofficial builds op xda vertrouwde ik niet zo.Ceejay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:59:
[...]
En ik wou dat ik ook dat gedaan had! Force close van Google Play Services met de vriendelijke notificatie dat je die eerst moet updaten voor ie werkt, via Google Play Store,... die het niet doet, omdat....
Nu de eerste officiële CM13 builds er zijn blijken die een stuk slechter te werken dan de unofficial builds. Dat vind ik raar. Hopelijk zijn de officiële builds ook snel te gebruiken. Tot die tijd hou ik het bij CM12.1.
Slechte luisteraar ik, PazziePazzie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 18:57:
[...]
Ik zal je nog eens waarschuwen...![]()
Haha, ik ken de drang om te updaten.

Maar je verwacht dit toch niet. Netjes aangeleverd als volgende update in CM nota bene.
Toen de dirty flash misging heb ik nog en keer met Android 6.0 OpenGapps meegeflashed, weer niks. Ik zou zeggen, bedroevend slecht getest daar bij Cyanogenmod.
Dat had ik dus ook, even wachten op CM's eigen builds. Overigens voelde het tussen de errors door al behoorlijk snel en stabiel. Als deze issue opgelost is ga ik weer los denk ik. Even XDA in de gaten houden.slow whoop schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:21:
[...]
Ik heb juist gewacht met CM13 totdat de officiële builds er waren, want die unofficial builds op xda vertrouwde ik niet zo.
Nu de eerste officiële CM13 builds er zijn blijken die een stuk slechter te werken dan de unofficial builds. Dat vind ik raar. Hopelijk zijn de officiële builds ook snel te gebruiken. Tot die tijd hou ik het bij CM12.1.
[ Voor 40% gewijzigd door Ceejay op 01-12-2015 19:52 ]
Misschien is het morgen al zover:Ceejay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 19:49:
[...]
Slechte luisteraar ik, Pazzie
Maar je verwacht dit toch niet. Netjes aangeleverd als volgende update in CM nota bene.
Toen de dirty flash misging heb ik nog en keer met Android 6.0 OpenGapps meegeflashed, weer niks. Ik zou zeggen, bedroevend slecht getest daar bij Cyanogenmod.
[...]
Dat had ik dus ook, even wachten op CM's eigen builds. Overigens voelde het tussen de errors door al behoorlijk snel en stabiel. Als deze issue opgelost is ga ik weer los denk ik. Even XDA in de gaten houden.
http://forum.xda-develope...?p=64095474&postcount=114
Aangezien mijn teksten hier toch niet serieus genomen worden, mag je het nog wel een keer plaatsen.Ceejay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:03:
Verdorie je was weer te snel, dat wou ik ook posten!!!
Haha, ik plaag je maar
Ik denk dat ik CM13 morgen nog niet direct ga flashen, maar eerst de reacties afwacht. Ik ben benieuwd.
Hoe ben jij trouwens teruggegaan naar CM12.1? Gewoon met een clean flash? Als ik mijn system (of een andere partitie, dat weet ik niet meer 100% zeker) in de recovery wilde leegmaken, ging mijn telefoon steeds herstarten. Ik heb de stock 5.1 ROM toen maar geflasht en blijf die wel even gebruiken totdat ik over kan stappen naar CM13.
Ik had dikke problemen ook, om de een of andere reden kwam ik niet meer in twrp recovery, dus die flashte ik nog een keer terug, geen foutmeldingen. Maar weer een bootloop! wilde niet naar recovery booten.
Uiteindelijk heb ik maar cyanogen recovery geflashed, dat lukte maar hij gaf een foutmelding dat er iets niet goed was, size mismatch met de partitie oid. Gelukkig werkte hij wel en kon ik gewoon 12.1 flashen.
Zou toch wat zijn als CM 13 met partitiegroottes gaat knoeien. Viel me wel op dat CM13 20 mb groter is dan CM12.1. Misschien dat het daar ergens mis ging. Vaag eigenlijk wel.
Trouwens die problemen met Google Plays Services en andere apps schijnt met het nieuwe permissie spul te maken te hebben. Klinkt als een potentieel easy fix, gewoon meer permissies geven out of the box.
Uiteindelijk heb ik maar cyanogen recovery geflashed, dat lukte maar hij gaf een foutmelding dat er iets niet goed was, size mismatch met de partitie oid. Gelukkig werkte hij wel en kon ik gewoon 12.1 flashen.
Zou toch wat zijn als CM 13 met partitiegroottes gaat knoeien. Viel me wel op dat CM13 20 mb groter is dan CM12.1. Misschien dat het daar ergens mis ging. Vaag eigenlijk wel.
Trouwens die problemen met Google Plays Services en andere apps schijnt met het nieuwe permissie spul te maken te hebben. Klinkt als een potentieel easy fix, gewoon meer permissies geven out of the box.
[ Voor 14% gewijzigd door Ceejay op 01-12-2015 22:26 ]
Zijn er al bikkels die een CM13 nightly geprobeerd hebben van na 1 december? Of zijn die allemaal zo druk bezig met troubleshooten dat ze geen tijd meer hebben om hier te reageren? 
De Google Play Services issues met de allereerste versies van CM13 zouden inmiddels verholpen zijn.
De Google Play Services issues met de allereerste versies van CM13 zouden inmiddels verholpen zijn.
Ik ben voorlopig even genezen van het CM13 update virus na een flinke verkoudheid
Er zijn hier en daar nog trubbels met mics, en mensen die niet kunnen bellen of gebeld worden, dus ik wacht nog even af...
Er zijn hier en daar nog trubbels met mics, en mensen die niet kunnen bellen of gebeld worden, dus ik wacht nog even af...
[ Voor 44% gewijzigd door Ceejay op 04-12-2015 09:35 ]
Ik heb vanmorgen de nightly van 4 december geïnstalleerd op mijn MotoG 2014(titan). Op een aantal bugs na (zoals het niet kunnen uitschakelen van simkaarten) loopt het prima.slow whoop schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:23:
Zijn er al bikkels die een CM13 nightly geprobeerd hebben van na 1 december? Of zijn die allemaal zo druk bezig met troubleshooten dat ze geen tijd meer hebben om hier te reageren?
Ik heb een dirty flash gedaan vanaf de laatste Cm12.1, tegelijk met een nieuwe Gapps (pico). Vooraf cache wissen. Mijn telefoon is encrypted, beveiligd met patroon. Bij update naar CM13 vooraf eerst instellen op een 3x3 raster, want andere rasterkeuzes krijg je bij het booten van CM13 (nog?) niet. Koste mij één keer de backup terugzetten
[ Voor 1% gewijzigd door jagdeleur op 04-12-2015 13:33 . Reden: modelnummer aangevuld ]
Ik ben in 1 week tijd eigenaar geweest van 2 MOTO G's model 2014 (met 4G) en de schermen zijn verschillende qua kleur. De eerste was helder wit, de 2e gelig met een verloop naar geliger richting de onderkant van het scherm. Lijkt erop dat men met verschillende schermen werkt. Iemand hier ook last van een gelig scherm of een scherm waarbij er aan de onderkant een gelige zone zit?
Ik heb de stap ook maar gemaakt naar CM13, maar ben nog niet onverdeeld enthousiast. Settings crashed wel eens, bepaalde apps ook soms. Er zit een rare heldere lijn aan de bovenkant alsof de grootte van het scherm niet helemaal goed is afgesteld of iets dergelijks. Wifi verliest ook vrij vaak connectie. Blijk je ineens apps te downloaden met mobiele data. Ai.
Positief: Interface is prachtig vlot met allemaal gelikte overgangetjes en animaties en zo. Google Chrome is retesnel (het kan dus wel!) Elke app die ik probeer werkt tot nu toe ( behoudens een incidentele terugkeer naar het bureablad ). Sommige widgets vertikken het echter nog. Deze vroege builds zijn naar mijn smaak beter dan de vroege builds van CM 12.1.
Positief: Interface is prachtig vlot met allemaal gelikte overgangetjes en animaties en zo. Google Chrome is retesnel (het kan dus wel!) Elke app die ik probeer werkt tot nu toe ( behoudens een incidentele terugkeer naar het bureablad ). Sommige widgets vertikken het echter nog. Deze vroege builds zijn naar mijn smaak beter dan de vroege builds van CM 12.1.
[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 07-12-2015 17:09 ]
Clean install gedaan?Ceejay schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:20:
Ik heb de stap ook maar gemaakt naar CM13, maar ben nog niet onverdeeld enthousiast. Settings crashed wel eens, bepaalde apps ook soms. Er zit een rare heldere lijn aan de bovenkant alsof de grootte van het scherm niet helemaal goed is afgesteld of iets dergelijks. Wifi verliest ook vrij vaak connectie. Blijk je ineens apps te downloaden met mobiele data. Ai.
Ja, en ik dacht dat ik via mijn Google backup wel mijn appjes terugkreeg. En toen had ik de bug dat het wifi wachtwoord niet wordt geaccepteerd tijdens installatie. En dus geen aanbod van Google om een van hun backups terug te zetten. Alles met de hand terug moeten installeren zucht. Ik heb op mijn 8 GB toestel sowieso geen ruimte voor eigen backups.
Waarom oh waarom biedt Google niet de mogelijkheid om dat op afroep te doen?
Overigens draait het echt fabuleus, en sinds vandaag Android 6.0.1. Best wel tevreden hier!
Hmm, maakt me wel nieuwsgierig...Ceejay schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:59:
Overigens draait het echt fabuleus, en sinds vandaag Android 6.0.1. Best wel tevreden hier!
Hoe gaat het met de bugjes in je vorige post dan?
- Settings crashed wel eens, bepaalde apps ook soms.
- Er zit een rare heldere lijn aan de bovenkant alsof de grootte van het scherm niet helemaal goed is afgesteld
- Wifi verliest ook vrij vaak connectie. Blijk je ineens apps te downloaden met mobiele data.
Zijn die weg inmiddels, of is dat iets wat we voor nu moeten accepteren?
[ Voor 26% gewijzigd door albino71 op 09-12-2015 20:36 ]
Alle drie heb ik nog, maar het lijkt in mindere mate, gek genoeg. De heldere lijn is beduidend minder helder, ik had gister voor het laatst een app-crashje, en wifi was vandaag 1 keer even weg.
Valt allemaal wel mee. Dat soort dingen gaat gewoon tzt gefixed worden, en voor nu mag het mijn daily driver zijn. Het voelt echt lekker vlot. Mede de doorslag geeft voor mij Chrome, wat ik veel gebruik, en die is veel sneller dan op Lollipop, factor 5 minstens.
Valt allemaal wel mee. Dat soort dingen gaat gewoon tzt gefixed worden, en voor nu mag het mijn daily driver zijn. Het voelt echt lekker vlot. Mede de doorslag geeft voor mij Chrome, wat ik veel gebruik, en die is veel sneller dan op Lollipop, factor 5 minstens.
[ Voor 16% gewijzigd door Ceejay op 09-12-2015 21:42 ]
Er is ook een manier om de XT1069 rom (soak test?) op de XT1068 te flashen.
Je moet daarna alleen nog modem files van de XT1068 flashen.
Misschien dat ik die ga proberen...
Je moet daarna alleen nog modem files van de XT1068 flashen.
Misschien dat ik die ga proberen...
XT1068 heeft geen eigen officiele CM rom?
edit: https://wiki.cyanogenmod.org/w/Titan_Info en http://download.cyanogenm...type=nightly&device=titan
toch wel, wat is daar mis mee?
edit2: Aha je bedoelt GPS probleem, komt vaker voor bij switchen roms,
https://wiki.cyanogenmod...._for_titan#CyanogenMod_13
edit: https://wiki.cyanogenmod.org/w/Titan_Info en http://download.cyanogenm...type=nightly&device=titan
toch wel, wat is daar mis mee?
edit2: Aha je bedoelt GPS probleem, komt vaker voor bij switchen roms,
https://wiki.cyanogenmod...._for_titan#CyanogenMod_13
[ Voor 98% gewijzigd door Ceejay op 09-12-2015 21:52 ]
Dat is toch geen Mashmallow ? Oud bier! Oh ja Moto G 2014 krijgt wel Marshmallow
Nog een paar maandjes wachten dan
[ Voor 19% gewijzigd door Ceejay op 10-12-2015 08:55 ]
Ik heb de Moto G 2015 nu even in gebruik tijdens de reparatie van mijn 2014 versie. Maar dat ding is lekker vlot en gaat lang mee met de batterij. Ruim 3 dagen is (bij mijn gebruik) makkelijk te doen. De 2014 haalt de helft daarvan ongeveer.
Jammer dat de 2015 versie zo lastig te krijgen is in dual sim
Kun je die niet op amazon.fr bestellen?Jelte schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:16:
Volgens mij zijn dat allemaal single sim versies.
Zo te zien wordt de dual sim variant niet in EU verkocht
https://forums.motorola.com/posts/35f9852664
Zo te zien wordt de dual sim variant niet in EU verkocht
https://forums.motorola.com/posts/35f9852664
[ Voor 53% gewijzigd door Jelte op 11-12-2015 13:21 ]
Zelfs Frankrijk krijgt idd niet de dual sim versie. Alternatief kan je voor de Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL) of Wileyfox Swift gaan, die zijn qua hardware vrijwel identiek aan de Moto G 2015, en hebben wel dual sim. De eerstgenoemde vind ik persoonlijk mooier, maar de tweede is meer tweakable met ROMs enzo.
Zo, de soaktest marshmallow voor de braziliaanse xt1069 staat er bij mij op....
Moest wel de xt1068 modemfiles flashen.
Doet het tot zover prima.
Scherm reageert soms wat minder op aanraking bij unlocken.
Moest wel de xt1068 modemfiles flashen.
Doet het tot zover prima.
Scherm reageert soms wat minder op aanraking bij unlocken.
Ik zit zelf heel erg te denken aan de Moto G 3rd gen met 2GB intern.. Heb nu nog de Moto G 1st gen 4g.
Alleen vind ik dat er wel erg weinig info is hier op tweakers over de 3rd gen. Er is geen goed lopend topic, en dat baart me best zorgen..
Maar aangezien ik er na de cashback en andere korting maar 199 voor hoef te betalen vind ik m zeer interessant.
Alleen vind ik dat er wel erg weinig info is hier op tweakers over de 3rd gen. Er is geen goed lopend topic, en dat baart me best zorgen..
Maar aangezien ik er na de cashback en andere korting maar 199 voor hoef te betalen vind ik m zeer interessant.
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 12-12-2015 11:18 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Heb zelf de overstap gemaakt van de 1e gen 3G naar 3e gen 2/16GB.GAIAjohan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:17:
Ik zit zelf heel erg te denken aan de Moto G 3rd gen met 2GB intern.. Heb nu nog de Moto G 1st gen 4g.
Heb daar geen spijt van. Ik vond de 1e gen al de beste telefoon die ik ooit had, behalve het ontbreken van een geheugenslot. Dat leverde wel vaak problemen op.
Nu dus niet meer en dubbel zoveel werkgeheugen !
Ik zeg doen
De 1st gen 4g had ook al een geheugenslot. Dus dat is geen winstpunt meer voor mij.Noppesnada schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:31:
[...]
Heb zelf de overstap gemaakt van de 1e gen 3G naar 3e gen 2/16GB.
Heb daar geen spijt van. Ik vond de 1e gen al de beste telefoon die ik ooit had, behalve het ontbreken van een geheugenslot. Dat leverde wel vaak problemen op.
Nu dus niet meer en dubbel zoveel werkgeheugen !
Ik zeg doen
Maar hoe is het verschil in snelheid bv? En accuduur? Ik had m gisteren wel even in de hand, maar vond de 3rd gen nogal groot..
Het 2015 model is afgesplitst van dit topic maar volgens mij gebruikt gewoon iedereen dit topic nog.
De SD410 is een 28nm chip toch, was daar nog geen 20nm versie van?
De SD410 is een 28nm chip toch, was daar nog geen 20nm versie van?
[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-12-2015 11:51 ]
De 1e gen 3G (XT1032) had geen geheugenslot. Ik vindt het 2/16 GB toestel een stuk snappier. Alles lijkt net even sneller te gaan.GAIAjohan schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:39:
[...]
De 1st gen 4g had ook al een geheugenslot. Dus dat is geen winstpunt meer voor mij.
Maar hoe is het verschil in snelheid bv? En accuduur? Ik had m gisteren wel even in de hand, maar vond de 3rd gen nogal groot..
Ik heb het niet gemeten, maar de accu "lijkt" het langer uit te houden dan het oude model. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik regelmatig laad en hem nooit helemaal leeg laat gaan.
Hij is inderdaad een stukje groter. Persoonlijk vind ik dit wel fijn. Hij is niet TE groot en nog goed te bedienen (of ik heb grote handen).
Nu met de cashback denk ik niet dat je een fijner toestel kunt krijgen.
Accu zal bij de 3rd sowieso langer meegaan, Moto G 1st en 2nd hebben 2070mAh waar de Moto G 3rd 2470mAh heeft (net als de Moto E 2nd).
Als ik mij baseer op de Moto E 2nd, ik haal op een zwaardere dag 4+ uur ost en op lichtere dagen 7 tot 10 uur ost.
De Moto G 3rd heeft hetzelfde CPU als de Moto E 2nd, echter omdat de E een lagere resolutie heeft is het logischer dat de Moto G 3rd iets minder lang mee zal gaan op een landing, maar nog steeds meer dan de oudere Moto G modellen.
Als ik mij baseer op de Moto E 2nd, ik haal op een zwaardere dag 4+ uur ost en op lichtere dagen 7 tot 10 uur ost.
De Moto G 3rd heeft hetzelfde CPU als de Moto E 2nd, echter omdat de E een lagere resolutie heeft is het logischer dat de Moto G 3rd iets minder lang mee zal gaan op een landing, maar nog steeds meer dan de oudere Moto G modellen.
Heb voor mijn dochter de Moto E gekocht vanwege mijn goede ervaringen met de Moto G. Ook een fijn toestel die niet onder doet voor een G3 1e gen. De resolutie is lager, maar dat merk je vrijwel niet. Ook 4G en goedkoop te verkrijgen. Tipje; koop het lebara pakket voor 99 euro. De Moto E daarbij is simlockvrij.Mizgala28 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:42:
Accu zal bij de 3rd sowieso langer meegaan, Moto G 1st en 2nd hebben 2070mAh waar de Moto G 3rd 2470mAh heeft (net als de Moto E 2nd).
Beetje off-topic, ik weet het !
Dat off-topic valt mee, ik vind de Moto E 2nd ook meer z'n geld waard dan de Moto G 3rd 8gb.
16gb variant is een ander verhaal vanwege meer ram geheugen, maar de 8gb versie die 1gb ram heeft is in mijn ogen de meerprijs tegenover de Moto E 2nd niet waard, hogere resolutie, flits onder de camera en iets betere camera zijn niet echt die 69 euro extra waard vind ik.
16gb variant is een ander verhaal vanwege meer ram geheugen, maar de 8gb versie die 1gb ram heeft is in mijn ogen de meerprijs tegenover de Moto E 2nd niet waard, hogere resolutie, flits onder de camera en iets betere camera zijn niet echt die 69 euro extra waard vind ik.
Voor de Moto G 2015 is een apart topic, dus best wel off topic
Off Topic:Noppesnada schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:01:
[...]
Heb voor mijn dochter de Moto E gekocht vanwege mijn goede ervaringen met de Moto G. Ook een fijn toestel die niet onder doet voor een G3 1e gen. De resolutie is lager, maar dat merk je vrijwel niet. Ook 4G en goedkoop te verkrijgen. Tipje; koop het lebara pakket voor 99 euro. De Moto E daarbij is simlockvrij.
Beetje off-topic, ik weet het !
Nadeel van Lebara is als je zes maanden niet opwaardeert je saldo bevroren wordt. Kan je niet meer bellen of smssen. Wel gebeld worden.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
De G draait op 1.4GHz, de E op 1.2GHz maar volgens mij had ik dat al eens gezegd.Mizgala28 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:42:
Het gaat natuurlijk om het toestel, niet om Lebara, die simkaart kan de prullenbak in. Bij de Kijkshop hebben ze regelmatig goedkoop geprijsde toestellen met Lebara, allemaal simlockvrij. Veelal een stuk goedkoper dan dat je het toestel los koopt.Sepp14 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:37:
[...]
Off Topic:
Nadeel van Lebara is als je zes maanden niet opwaardeert je saldo bevroren wordt. Kan je niet meer bellen of smssen. Wel gebeld worden.
Inderdaad. Bij de Mediamarkt kon ik kiezen tussen de standaard Moto E (122 euro) of exact dezelfde telefoon met een Lebara simkaart er bij (99 euro).zacht schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:21:
[...]
Het gaat natuurlijk om het toestel, niet om Lebara, die simkaart kan de prullenbak in. Bij de Kijkshop hebben ze regelmatig goedkoop geprijsde toestellen met Lebara, allemaal simlockvrij. Veelal een stuk goedkoper dan dat je het toestel los koopt.
Dan is de keuze niet zo moeilijk
Volgens mij had je dat al gezegd.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:58:
[...]
De G draait op 1.4GHz, de E op 1.2GHz maar volgens mij had ik dat al eens gezegd.
In ieder geval, ik zie nu ook dat de 3rd wat sneller draait, verklaart ook meteen waarom deze wat meer in de benchmarks scoort dan de E 2nd, echter bij dagelijks gebruik merk je niks van die 200mhz extra, dan heb je meer aan de versie met meer ram dan dit.
Hmm, ik heb hem binnen. De 2gb variant is echt stukken sneller, maar ik zie in het kijkshop krantje deze:
http://us.nuumobile.com/p...-powered-for-performance/ voor €199... Wtf, natuurlijk wel een onbekend merk..
http://us.nuumobile.com/p...-powered-for-performance/ voor €199... Wtf, natuurlijk wel een onbekend merk..
Leuk die Nuumobile Z8, totdat je ziet:
Niet heel geweldig aangezien we in Nederland 3, 7 en 20 hebben.LTE BANDS 2, 4, 7, 17
[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 15-12-2015 13:44 ]
Bedankt nog voor die tip met betrekking tot de Cyanogen Recovery. Ik denk dat ik momenteel nog even de stock rom blijf gebruiken, maar misschien dat ik over een tijdje de overstap ga proberen.Ceejay schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:05:
Ik had dikke problemen ook, om de een of andere reden kwam ik niet meer in twrp recovery, dus die flashte ik nog een keer terug, geen foutmeldingen. Maar weer een bootloop! wilde niet naar recovery booten.
Android 5.0? Dan weet je toch al genoeg?GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:17:
Wtf, natuurlijk wel een onbekend merk..
Zojuist de sprong gewaagd van CM12.1 naar CM13. Gedaan met dirty flash (dus alleen cache & Dalvik cache wipe) vanuit TWRP en gelijk OpenGapps geflashed. Ging allemaal goed.
Eerste indruk. Lijkt allemaal wel te werken. Ik zie geen grote veranderingen. M'n telefoon in ingesteld op Nederlands, en ik zie dat nog niet alles vertaald is. Sommige instellingen zijn nog in het Engels.
Een groot probleem is dat ik mijn SD kaartje niet meer kan lezen. Ik kan hem wel mounten, en dan geeft ie aan hoeveel ruimte er nog vrij is, maar als ik heb wil openen dan lukt dat niet. Kan er ook verder niets aan instellen. Vanuit de TWRP recovery kan ik hem wel gewoon mounten en lezen. Als ik hier niet snel een oplossing voor vind ga ik weer terug naar CM12.1.
Iemand anders die tegen hetzelfde probleem is aangelopen (en er een oplossing voor gevonden heeft)? Extra info: Ik heb een Moto G 2014 LTE (XT1072) en mijn SD kaart is ext4 geformatteerd en 32 GB groot.
Eerste indruk. Lijkt allemaal wel te werken. Ik zie geen grote veranderingen. M'n telefoon in ingesteld op Nederlands, en ik zie dat nog niet alles vertaald is. Sommige instellingen zijn nog in het Engels.
Een groot probleem is dat ik mijn SD kaartje niet meer kan lezen. Ik kan hem wel mounten, en dan geeft ie aan hoeveel ruimte er nog vrij is, maar als ik heb wil openen dan lukt dat niet. Kan er ook verder niets aan instellen. Vanuit de TWRP recovery kan ik hem wel gewoon mounten en lezen. Als ik hier niet snel een oplossing voor vind ga ik weer terug naar CM12.1.
Iemand anders die tegen hetzelfde probleem is aangelopen (en er een oplossing voor gevonden heeft)? Extra info: Ik heb een Moto G 2014 LTE (XT1072) en mijn SD kaart is ext4 geformatteerd en 32 GB groot.
Sure, why not. Het is geen enorm verschil hoor. Ik zit nog te dubben of ik niet toch twrp terug ga proberen te flashen, cyanogen recovery mist allerlei makkelijke opties.Pazzie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:29:
[...]
Bedankt nog voor die tip met betrekking tot de Cyanogen Recovery. Ik denk dat ik momenteel nog even de stock rom blijf gebruiken, maar misschien dat ik over een tijdje de overstap ga proberen.
Schijnt universeel probleem te zijn (andere foons ook), ik lees dat CM er mee bezig is.slow whoop schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:39:
Een groot probleem is dat ik mijn SD kaartje niet meer kan lezen. ...
Iemand anders die tegen hetzelfde probleem is aangelopen (en er een oplossing voor gevonden heeft)?
Kun je er iets meer over zeggen? Hoe universeel is het probleem? Geldt het voor alle SD kaarten (heb jij er ook last van) of alleen voor ext4 geformatteerde kaarten?
Waar lees je dat CM er mee bezig is?
Waar lees je dat CM er mee bezig is?
http://forum.cyanogenmod....as-internal-storage-cm13/
Laatste post, bepaalde 'items' van SD cards werken niet, weet niet zeker wat ie daarmee bedoelt
En hier:
https://www.reddit.com/r/...not_use_sd_card_in_cm_13/
Laatste post, bepaalde 'items' van SD cards werken niet, weet niet zeker wat ie daarmee bedoelt
En hier:
https://www.reddit.com/r/...not_use_sd_card_in_cm_13/
[ Voor 21% gewijzigd door Ceejay op 17-12-2015 12:05 ]
Wat zijn de grootste voordelen van CM ten opzichte van stock op een Moto G?
Heh inderdaad!Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:19:
Wat zijn de grootste voordelen van CM ten opzichte van stock op een Moto G?
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Voor mij zijn de voordelen:
Ben overigens nu weer terug naar CM12.1. Was wel een factory reset voor nodig, maar ik miste mijn SD kaart te veel. Probeer het over een aantal weken nog wel een keer met CM13.
@Ceejay: Bedankt voor de links, maar mijn SD kaart probleem lijkt iets anders te zijn. Onder CM13 wordt er wel aangegeven hoe groot ie is, en hoeveel ruimte er over is, maar ik kan hem niet formatteren of de inhoud bekijken. Ik probeer hem dus ook niet te formatteren als internal storage. Het lijkt iets gerelateerd aan het ext4 format zoals hier beschreven staat: http://forum.cyanogenmod....al-storagesd-limitations/
Onder CM12.1 heb ik geen problemen.
- minder bloatware
- root, dus zelf kunnen bepalen wat er wel en niet op je telefoon staat
- meer instelmogelijkheden
- snellere updates (stagefright bug was binnen enkle weken opgelost in CM)
Ben overigens nu weer terug naar CM12.1. Was wel een factory reset voor nodig, maar ik miste mijn SD kaart te veel. Probeer het over een aantal weken nog wel een keer met CM13.
@Ceejay: Bedankt voor de links, maar mijn SD kaart probleem lijkt iets anders te zijn. Onder CM13 wordt er wel aangegeven hoe groot ie is, en hoeveel ruimte er over is, maar ik kan hem niet formatteren of de inhoud bekijken. Ik probeer hem dus ook niet te formatteren als internal storage. Het lijkt iets gerelateerd aan het ext4 format zoals hier beschreven staat: http://forum.cyanogenmod....al-storagesd-limitations/
Onder CM12.1 heb ik geen problemen.
[ Voor 28% gewijzigd door slow whoop op 17-12-2015 15:30 ]
Ja geen probleem whoop. Als er 'items' missen kun je verschillende dingen verwachten. Vind ik toch wel slecht van CM dit, hoe moeilijk kan het zijn!
Ik wou ook even wat voordelen opnoemen, maar je hebt ze al genoemd, mist nog eentje:
Snelheid. Ik werd sjagrijnig van mijn foon met stock Lollipop 5.0, en ben het nu niet meer! Alles is gewoon lekker snappy. Zowel CM12.1 als CM13.
Ik wou ook even wat voordelen opnoemen, maar je hebt ze al genoemd, mist nog eentje:
Snelheid. Ik werd sjagrijnig van mijn foon met stock Lollipop 5.0, en ben het nu niet meer! Alles is gewoon lekker snappy. Zowel CM12.1 als CM13.
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 18-12-2015 13:44 ]
Ja, snelheid is inderdaad ook nog een voordeel. En vaak heb je ook een langere batterijduur, omdat je meer controle hebt over je apps, en er dus ook minder ongewild in de achtergrond draaien.
Ik heb eigenlijk geen ervaring met de stock rom van Motorola. Na 1 dag gebruik heb ik er CM op gezet. Een van redenen waarom ik een Moto G wilde is de goede ondersteuning van custom roms. Dat vind ik vaak nog belangrijker dan de hardware (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Ik heb eigenlijk geen ervaring met de stock rom van Motorola. Na 1 dag gebruik heb ik er CM op gezet. Een van redenen waarom ik een Moto G wilde is de goede ondersteuning van custom roms. Dat vind ik vaak nog belangrijker dan de hardware (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Ja het is echt vaak gewoon stukken beter en leuker dan stock, die custom roms, heb jij ervaring met de Resurrection Remix rom? Zat erover te dubben die eens te proberenslow whoop schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:14:
Ja, snelheid is inderdaad ook nog een voordeel. En vaak heb je ook een langere batterijduur, omdat je meer controle hebt over je apps, en er dus ook minder ongewild in de achtergrond draaien.
Ik heb geen echte ervaringen met andere roms dan CM. Elke clown kan op xda z'n eigen ROM zetten, en god weet wat daar allemaal in kan zitten. Sommigen hebben bv meer features ten gunste van veiligheid. Ik hou het bij CM omdat daar een organisatie achter zit die ik (misschien ten onrechte) wel vertrouw. Ik heb bv ook nooit de unoffical CM roms geinstalleerd. Ik wacht liever tot CM het zelf officieel uit rolt.
Alle kernel tweaks zoals over klokken, governors, en under voltage spul waar sommige roms prat op gaan zijn sowieso niet aan mij besteed.
Alle kernel tweaks zoals over klokken, governors, en under voltage spul waar sommige roms prat op gaan zijn sowieso niet aan mij besteed.
Dat van die organisatie valt wel mee, zijn dacht ik allemaal vrijwilligers die de rom aanpassen aan verschillende foons. Maar goed ik gebruik ook zelf liever CM. De meeste customs gebruiken toch CM als basis en passen die aan, blijven ze dus zitten met de bugs die nog in CM zitten.
Maar ja toch es wat nieuws proberen is ook leuk
Maar ja toch es wat nieuws proberen is ook leuk
[ Voor 48% gewijzigd door Ceejay op 18-12-2015 20:17 ]
De beschrijvingen van andere roms maken vaak niet duidelijk waarin ze zich onderscheiden t.o.v. CM. Op xda is het meestal "Hier is mijn super speciale rom. Hij is bijna bug-vrij. Veel plezier er mee." Dat overtuigt mij niet om het te installeren.
heh, das wel waar ja. Toch leuk al die custom roms, anders had ik bijvoorbeeld mijn oude Asus Transformer tablet vorig jaar al bij het grof vuil gezet. Daar zijn ook goede roms voor van Lollipop en KitKat en Marshmallow is in de maak.
Mijn vriendin heeft ook de moto g 2013 en sinds de laatste update naar 5.1 springt haar wifi gewoon uit in standby mode, ondanks dat ik bij de settings aangeef dat wifi altijd behouden moet blijven. Helemaal terug naar fabrieksinstellingen heeft ook niet mogen baten.
Ze baalt hier enorm van, verder is ze echt zeer tevreden over het toestel.
Iemand een idee of dit is op te lossen?
Ik denk dat factory reset de beste oplossing zou zijn.onnaj schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:57:
Mijn vriendin heeft ook de moto g 2013 en sinds de laatste update naar 5.1 springt haar wifi gewoon uit in standby mode, ondanks dat ik bij de settings aangeef dat wifi altijd behouden moet blijven. Helemaal terug naar fabrieksinstellingen heeft ook niet mogen baten.
Mizgala28 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat factory reset de beste oplossing zou zijn.
?Helemaal terug naar fabrieksinstellingen heeft ook niet mogen baten.

Overheen gelezen.
Maar indien factory reset het niet heeft geholpen, heeft zij ook elders dit probleem?
Indien ja, dan denk ik dat het een hardware probleem is = garantie claimen.
Hoi,
heb een Moto G2 2014 (draait momenteel op 5.0.1). Ik heb onlangs mijn 32GB SD kaartje vervangen door een 64GB versie, waar alleen muziek op staat. Standaard (en enige) muziekspeler op mijn Moto is Google Play. Die vindt nu bepaalde artiesten/nummers niet terug. Als ik mijn Moto G2 verbindt met PC staan de muziekfiles er wel degelijk op. Nu heb ik eens andere muziekspelers gedownload, maar alleen PowerAmp vindt de muziek wél terug die Play niet vindt.
Is er een instelling in Play waardoor die wél alle muziek kan terugvinden op mijn SD ? Of een andere oplossing ? Hou mijn Moto G2 graag zo simpel mogelijk zonder al te veel extra apps ....
Alvast bedankt !
heb een Moto G2 2014 (draait momenteel op 5.0.1). Ik heb onlangs mijn 32GB SD kaartje vervangen door een 64GB versie, waar alleen muziek op staat. Standaard (en enige) muziekspeler op mijn Moto is Google Play. Die vindt nu bepaalde artiesten/nummers niet terug. Als ik mijn Moto G2 verbindt met PC staan de muziekfiles er wel degelijk op. Nu heb ik eens andere muziekspelers gedownload, maar alleen PowerAmp vindt de muziek wél terug die Play niet vindt.
Is er een instelling in Play waardoor die wél alle muziek kan terugvinden op mijn SD ? Of een andere oplossing ? Hou mijn Moto G2 graag zo simpel mogelijk zonder al te veel extra apps ....
Alvast bedankt !
Wellicht kan je de tags in de mp3 controleren?
Zelf gebruik ik trouwens soms de app "SD Scanner" om nieuwe bestanden bekend te maken bij Android.
Zelf gebruik ik trouwens soms de app "SD Scanner" om nieuwe bestanden bekend te maken bij Android.
Juist
Ik heb de Moto G2 nu één jaar en blijf dit een klote toestel vinden.
Daarnet zat ik weeral ergens te eten en er was één persoon die geen verbinding had en dus geen sms ko, sturen en dat was ik met mijn Moto G.
Collega met een Nokia 635 met hetzelfde abonnement en iemand anders met een Moto E hadden wel verbinding.
Daarnet zat ik weeral ergens te eten en er was één persoon die geen verbinding had en dus geen sms ko, sturen en dat was ik met mijn Moto G.
Collega met een Nokia 635 met hetzelfde abonnement en iemand anders met een Moto E hadden wel verbinding.
Tja ik heb een ander probleem, mijn gesprekken vallen om de haverklap uit op mijn Moto E 2nd en dat komt door 5.0.2, kennis heeft de zijne uit VS en die heeft al 5.1 en daar heb ik met Vodafone geen problemen.karine1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:54:
Welke android draai jij dan?
Als je al een jaar ergert, dan verkoop je hem toch?karine1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:54:
Nutteloos gezeik hier op een forum...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja, sommige mensen maken nu eenmaal niets meer uit €180.
Als jij vindt dat je na een jaar je telefoon al moet weggooien heb ik daar andere gedachten over.
En probeer dat ding maar eens te verkopen.
Als jij vindt dat je na een jaar je telefoon al moet weggooien heb ik daar andere gedachten over.
Tja, ik erger mij ook aan mijn Moto E 2nd, maar verkopen heeft geen nut (levert te weinig op) en geld verspillen voor iets anders is ook zonde, en wat wel geld waard is is weer te duur.Jeroenneman schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:22:
[...]
Als je al een jaar ergert, dan verkoop je hem toch?
Nutteloos gezeik hier op een forum...
Echter, begin februari (abonnement loopt af) mag ik een nieuwe telefoon kiezen, dus ik wacht alsnog.
Je kunt hem altijd factory resetten of gebruik maken van de garantie. Tevens zou het ook nog kunnen dat er gebruik wordt gemaakt van een ander mobiel netwerk.karine1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:29:
Ja, sommige mensen maken nu eenmaal niets meer uit €180.
Maar je continu ergeren en dan niks doen? Dat lijkt me dat beetje verlies op een telefoon wel waard.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
SMS? Dat is ouderwets...karine1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:54:
Stop het SIM-kaartje van een collega eens in je toestel en kijk of je dan nog steeds problemen hebt. Het kan ook aan je SIM-kaart/provider liggen. Dan weet je of het aan het toestel ligt of niet.
En dan kan je hem inderdaad voor reparatie opsturen, als je hem nog geen jaar hebt, heb je nog garantie.
Ik moet toegeven dat ik alles al heb geprobeerd zonder resultaat. Factory reset, andere provider.
SMS is ouderwets ja, maar wanneer ik geen sms kan versturen heb ik ook geen enkele andere data verbinding of er moet wifi zijn natuurlijk.
Het probleem ligt dus aan mijn Moto g en niet aan de simkaart.(heb al enkele keren verwisselt)
Ook heb ik al van provider gewisseld waardoor ik bij mijn ouders een perfecte verbinding had maar hier thuis en op mijn werk dan weer niet meer.
Ik heb twee jaar garantie op het toestel maar het probleem hiermee dat ik al hoorde van enkele specialisten is dat men in een herstelcenter niets aan mijn toestel gaat vinden. Ofwel ontvangt een toestel ofwel ontvangt het niet maar een minder goede verbinding bestaat volgens de techniekers niet. Dat is gewoon eigen aan het toestel.(vandaar de Moto E en Nokia wel verbinding hadden)
SMS is ouderwets ja, maar wanneer ik geen sms kan versturen heb ik ook geen enkele andere data verbinding of er moet wifi zijn natuurlijk.
Het probleem ligt dus aan mijn Moto g en niet aan de simkaart.(heb al enkele keren verwisselt)
Ook heb ik al van provider gewisseld waardoor ik bij mijn ouders een perfecte verbinding had maar hier thuis en op mijn werk dan weer niet meer.
Ik heb twee jaar garantie op het toestel maar het probleem hiermee dat ik al hoorde van enkele specialisten is dat men in een herstelcenter niets aan mijn toestel gaat vinden. Ofwel ontvangt een toestel ofwel ontvangt het niet maar een minder goede verbinding bestaat volgens de techniekers niet. Dat is gewoon eigen aan het toestel.(vandaar de Moto E en Nokia wel verbinding hadden)
'hoorde van enkele specialisten'... Tja, als jij die specialisten wil geloven, dan zal je het verder met een slechte verbinding moeten doen. Volgens mij is het nou niet zo dat een ieder die een Moto G heeft, dezelfde problemen ondervinden zoals jij die hebt, dus lijkt het me geen generiek probleem met de Moto G, maar een specifiek probleem met jouw toestel. Het enige wat je kan doen is hem ter reparatie opsturen lijkt mij.karine1 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:54:
Baat het niet dan schaad het ook niet.
Dat is toch de dual SIM variant? Heb je al geprobeerd de SIM-kaart in het andere slot te stoppen? Dat schijnt wel eens te helpen.karine1 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:54:
Ik moet toegeven dat ik alles al heb geprobeerd zonder resultaat. Factory reset, andere provider.
Verder lees ik dat je op 5.0.2 draait. Misschien kun je updaten naar 5.1 of wachten op de 6.0 update. Wellicht dat het de problemen oplost.
Updaten naar 5.1... als die ooit uit komt....
Heb de simkaart al eens in het ander slot gestoken zonder resultaat.Ik heb hier alles klaarliggen om op te sturen, ik zie er alleen tegenaan om mijn telefoon twee weken te gaan missen en dan gaat hij ook weer naar factory settings en de kans dat het iets oplost zou heel klein zijn.
Updaten wil ik maar er is voorlopig geen update.
Updaten wil ik maar er is voorlopig geen update.
Heb mijn motorola (2013) unlocked, en heb de recovery geflasht met TWRP.
Als ik de recovery start vanuit het fastboot menu, verschijnt er een android robotje met "geen opdracht".
Net zoiets als in deze afbeelding, maar dan in het Nederlands: http://www.robschmuecker....4/02/nexus_recovery_4.jpg . Iemand anders dit probleem ook gehad?
Een aantal dingen in mn telefoon werken niet meer, nadat ik hem in het water heb laten vallen ( bluetooth, gyro/accelerometer, helderheid aanpassen), maar dit stoort mij niet zo.
Als ik de recovery start vanuit het fastboot menu, verschijnt er een android robotje met "geen opdracht".
Net zoiets als in deze afbeelding, maar dan in het Nederlands: http://www.robschmuecker....4/02/nexus_recovery_4.jpg . Iemand anders dit probleem ook gehad?
Een aantal dingen in mn telefoon werken niet meer, nadat ik hem in het water heb laten vallen ( bluetooth, gyro/accelerometer, helderheid aanpassen), maar dit stoort mij niet zo.
Heb na een eerdere poging nogmaals geprobeerd CM13 te installeren op m'n telefoon (2014 LTE, aka XT1072, aka "thea"). M'n externe SD kaart wordt nog steeds niet herkend als deze ext4 geformatteerd is. Wat ik heb gedaan:
1) Backup gemaakt van SD kaart
2) SD kaart opnieuw geformatteerd als ext4 met TWRP
3) SD kaart opnieuw geformatteerd als ext3 met TWRP
4) Uiteindelijk de SD kaart er uit gehaald en deze als fat32 geformatteerd met Windows 7
Pas na stap 4 werd de SD kaart herkend onder CM 13 en kon ik hem gebruiken.
Raar, want ik zou denken dat Android native ondersteuning zou bieden aan ext3/4, Niet dus.
Maar goed, heb de boel nu dus wel draaiende met CM13 (na dirty flash). Ziet er goed uit, maar kan alleen geen optie vinden waar de camera de foto's moet opslaan (interne of externe opslag). Herkent iemand dit en/of is er een oplossing voor?
1) Backup gemaakt van SD kaart
4) Uiteindelijk de SD kaart er uit gehaald en deze als fat32 geformatteerd met Windows 7
Pas na stap 4 werd de SD kaart herkend onder CM 13 en kon ik hem gebruiken.

Maar goed, heb de boel nu dus wel draaiende met CM13 (na dirty flash). Ziet er goed uit, maar kan alleen geen optie vinden waar de camera de foto's moet opslaan (interne of externe opslag). Herkent iemand dit en/of is er een oplossing voor?
opgestuurd en gerepareerd. Schijnbaar moederbord vervangen. Donkere vlek is weg, maar als ik op het scherm druk, krijg ik nog steeds verkleuring helaas.Jelte schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:37:
Sinds een week ofzo zie ik een wazige vlek midden onderin mijn scherm. Als ik het scherm aanraak (drukken zal ik het niet noemen).
Hieronder een filmpje ervan. Komt niet helemaal over, maar je ziet dat er wat gebeurt. Grote vraag is ruilen of niet
[video]
Tja.
@hierboven, ik mis die optie ook bij cm13...
Heb vandaag de laatste CM13 nightly geflashed, en nu kan ik wel bij de camera opties aangeven waar de foto's opgeslagen moeten worden. Waarschijnlijk is het bij de eerste installatie van CM13 niet goed gegaan omdat m'n SD kaart toen niet goed herkend werd. Een cache wipe alleen (zonder de laatste CM13 flash) zou het probleem waarschijnlijk ook wel verholpen hebben.
Verwijderd
Iemand die wellicht een oplossing weet? Ik zit een tijdje in Rusland en sinds ik aan ben gekomen krijg ik de volgende meldingen:

Ik heb emergency broadcasts al uitgezet, sim verwisseld van Beeline naar Tele2 en mijn Nederlandse sim eruit gehaald maar ik blijf deze meldingen krijgen en niet zo'n klein beetje ook. Op het moment dat ik reis (en dus switch van mast naar mast) krijg ik ze achter elkaar binnen. Wie weet hoe ik dat uit kan zetten?

Ik heb emergency broadcasts al uitgezet, sim verwisseld van Beeline naar Tele2 en mijn Nederlandse sim eruit gehaald maar ik blijf deze meldingen krijgen en niet zo'n klein beetje ook. Op het moment dat ik reis (en dus switch van mast naar mast) krijg ik ze achter elkaar binnen. Wie weet hoe ik dat uit kan zetten?
f2fs geen optie?slow whoop schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:54:
Heb na een eerdere poging nogmaals geprobeerd CM13 te installeren op m'n telefoon (2014 LTE, aka XT1072, aka "thea"). M'n externe SD kaart wordt nog steeds niet herkend als deze ext4 geformatteerd is. Wat ik heb gedaan:
1) Backup gemaakt van SD kaart![]()
Pas na stap 4 werd de SD kaart herkend onder CM 13 en kon ik hem gebruiken.Raar, want ik zou denken dat Android native ondersteuning zou bieden aan ext3/4, Niet dus.
Herken het. De optie zit wel ergens, maar ik durf je niet te zeggen waar. De helft van de tijd dat ik het moet instellen/veranderen kan ik het wel vinden, de andere helft niet. Helaas niet al te goed opgelet waar ik het vond de laatste keer dat ik het instelde, maar het is absoluut mogelijk.Maar goed, heb de boel nu dus wel draaiende met CM13 (na dirty flash). Ziet er goed uit, maar kan alleen geen optie vinden waar de camera de foto's moet opslaan (interne of externe opslag). Herkent iemand dit en/of is er een oplossing voor?
[ Voor 13% gewijzigd door foppe-jan op 04-01-2016 09:39 ]
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Wij (ik iig) zien je plaatjes niet. Ik krijg een 403 bij dropbox.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:16:
Iemand die wellicht een oplossing weet? ... Wie weet hoe ik dat uit kan zetten?
Staat trouwens in de release notes dat ze dingen hebben gefixed aan de sd card. Werd ook wel tijd als je zo eens rondkijkt op fora. Ik wou dat ik dat probleem had! (Chronisch ruimtetekort op mijn Moto G 8GB 1st gen)slow whoop schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:59:
Heb vandaag de laatste CM13 nightly geflashed, en nu kan ik wel bij de camera opties aangeven waar de foto's opgeslagen moeten worden. Waarschijnlijk is het bij de eerste installatie van CM13 niet goed gegaan omdat m'n SD kaart toen niet goed herkend werd. Een cache wipe alleen (zonder de laatste CM13 flash) zou het probleem waarschijnlijk ook wel verholpen hebben.
Ik had toch grote problemen met CM13, uiteindelijk maar weer terug gegaan naar CM12.1 en nu wacht ik rustig op de officiele 6.0 van Motorola en dan ga ik daarnaar terug. CM biedt me toch niet hetgeen wat ik niet al met het xposed framework kan bereiken. En tegelijkertijd is sowieso een zooitje.
Sinds ik mijn SD kaart aan de praat heb ben ik best tevreden met CM13. Ik heb het trouwens niet aangedurft om de SD kaart als intern geheugen te gebruiken, omdat ik hier en daar gelezen heb dat die feature soms nog wat problemen geeft. Het is nu gewoon een extern FAT32 kaartje.
Maar ik vind CM13 geen enorme verbetering of verandering. Ik zou het logischer gevonden hebben als het CM 12.2 genoemd was. Mijn keuze voor CM13 is ook niet alleen een verstandelijke, maar ook gebaseerd op gevoel. Ik vind het leuk om de laatste SW te draaien om m'n telefoon, en CM13 is nu de enige ROM waar nu nog actief aan gewerkt wordt, en dus vernieuwd wordt (buiten de unofficial ROMs op xda).
Bij een kopieer actie is de time stamp mijn whatsapp foto's verloren gegaan. Heeft iemand nog een tip om dit te corrigeren aan de hand van de filename? Ik heb de File Timestamp app geprobeerd, maar die doet het helaas niet (geeft foutmelding).
Edit: LOL, de app heeft vandaag een update gekregen en doet het nu wel.
Maar ik vind CM13 geen enorme verbetering of verandering. Ik zou het logischer gevonden hebben als het CM 12.2 genoemd was. Mijn keuze voor CM13 is ook niet alleen een verstandelijke, maar ook gebaseerd op gevoel. Ik vind het leuk om de laatste SW te draaien om m'n telefoon, en CM13 is nu de enige ROM waar nu nog actief aan gewerkt wordt, en dus vernieuwd wordt (buiten de unofficial ROMs op xda).
Bij een kopieer actie is de time stamp mijn whatsapp foto's verloren gegaan. Heeft iemand nog een tip om dit te corrigeren aan de hand van de filename? Ik heb de File Timestamp app geprobeerd, maar die doet het helaas niet (geeft foutmelding).
Edit: LOL, de app heeft vandaag een update gekregen en doet het nu wel.
[ Voor 3% gewijzigd door slow whoop op 06-01-2016 13:57 ]
Sja Marshmallow is dan ook niet een al te grote verandering (aan de buitenkant), dan krijg je dat. Ik vind het ook gewoon leuk om het laatste spul te draaien! Daarnaast draait CM 13 voor mijn gevoel een stuk vlotter.slow whoop schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:50:
...Maar ik vind CM13 geen enorme verbetering of verandering. Ik zou het logischer gevonden hebben als het CM 12.2 genoemd was. ..., en CM13 is nu de enige ROM waar nu nog actief aan gewerkt wordt, en dus vernieuwd wordt (buiten de unofficial ROMs op xda).
Wie heeft er hier een moto g 1st gen met 5.1.1 en wat zijn de ervaringen? Ik heb nou al een hele tijd 4.4.4 en ben de laatste tijd aan het overwegen om naar 5.1.1 te updaten. CM is niet echt een optie omdat ik een paar apps heb die dan niet meer werken.
Zawaponga schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:44:
CM is niet echt een optie omdat ik een paar apps heb die dan niet meer werken.
Wat is je overweging om het niet te doen?Zawaponga schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:44:
Wie heeft er hier een moto g 1st gen met 5.1.1 en wat zijn de ervaringen? Ik heb nou al een hele tijd 4.4.4 en ben de laatste tijd aan het overwegen om naar 5.1.1 te updaten. CM is niet echt een optie omdat ik een paar apps heb die dan niet meer werken.
Mijn moto g 1st gen draait al tijden prima op de laatste firmware.
Hier hetzelfde. Ik zie mezelf nog wel een jaartje doen met dit toestel. Minstens.acoster schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:42:
[...]
Wat is je overweging om het niet te doen?
Mijn moto g 1st gen draait al tijden prima op de laatste firmware.
Zawaponga schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:44:
CM is niet echt een optie omdat ik een paar apps heb die dan niet meer werken.
In principe werken alle apps nog gewoon, dus waarom? Welke apps zouden volgens jou op CyanogenMod niet meer draaien? Zou wel erg vreemd zijn namelijk.
Ik heb een 1st gen 4G op 5.1 en dat bevalt goed. Ik merk wel dat het toestel langzamer wordt, ik heb het net dit weekend gereset om te kijken of dat wat snelheid terug brengt.Zawaponga schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:44:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Even een vraagje; Hebben jullie ook last van de telefoon zijn hitte wanneer je er een spelletje op speelt? Bij mij voelt de telefoon dan vrij warm aan, bij eender welke game (schaken bv ook) en mijn handen verkrampen wanneer ik zo'n potje speel. Erg vervelend, maar is dit een vaker voorkomend probleem met de foon? Tijdens normaal gebruik heb ik deze problemen niet.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.