GPS staat altijd aan, ik bedoelde als ik Google Maps via 3G gebruik.Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:05:
[...]
Wat is GPS via 3G?
GPS en 3G lijken mij twee aparte dingen.
Ik heb een Moto G 2014 (dual sim) waar nu android versie 5.0.2 op draait.renskerenske schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:27:
[...]
Het ging mis met de update naar 5.0, maar sinds de update naar 5.1 vorige week is alles weer goed
Ook ik heb een melding ontvangen dat er een update klaar staat:
'nieuwe versie 22.56.3 en .03
Android 5.0 Lollipop'
Dus geen 5.1??
Louzy#2475
De laatste in de rij (..!) gaat niet verder dan september. En aangezien je die reboots niet had met de images van augustus.vandermark schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 18:43:
Hoe kom je daar bij? Staat gewoon 10 november via jouw link??
Als ik bij battery status kijk dan staat GPS zeer zeker niet continu aan.Mizgala28 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:36:
[...]
GPS staat altijd aan, ik bedoelde als ik Google Maps via 3G gebruik.
Gisteren de update gedaan van 4.4 naar 5.1 op de XT1039. Wat ik nu echter mis is het menu om aan te geven welke Google diensten ik wil synchroniseren. Wie weet waar deze is terug te vinden? Een andere irritatie puntje: als ik op aan druk kan ik niet direct de unlock code ingeven, ook niet als er geen meldingen in het scherm staan. Verder loopt hij lekker soepel.
Google diensten heb ik inmiddels gevonden, gewoonweg niet goed gekeken.
[ Voor 9% gewijzigd door weekend warrior op 11-11-2015 21:38 ]
In de instellingen staat het altijd aan, maar nee het wordt logischerwijs niet continu gebruikt buiten Maps om.Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:07:
[...]
Als ik bij battery status kijk dan staat GPS zeer zeker niet continu aan.
Raar! Hij zal nog wel komen?louzy82 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:55:
[...]
Ik heb een Moto G 2014 (dual sim) waar nu android versie 5.0.2 op draait.
Ook ik heb een melding ontvangen dat er een update klaar staat:
'nieuwe versie 22.56.3 en .03
Android 5.0 Lollipop'
Dus geen 5.1??
De 2e Generatie (oa XT1068) gaat naar verluid direct over naar Android 6.0. Marshmallow en zal 5.1 overslaan.
Heeft iemand hier eigenlijk wel eens z'n accu vervangen? Kan officieel niet bij de Moto G, maar ik wel webshops die de accu's verkopen + instructiefilmpjes.
Ben benieuwd naar ervaringen, is het echt zo simpel als het lijkt?
Ben benieuwd naar ervaringen, is het echt zo simpel als het lijkt?
Hebben jullie ook last van die verselijk irritante lockscreen bug met de XT1032 op 5.1?
Als je de tel unlocked met het knopje, dan lijkt het soms alsof je scherm al unlocked is, vervolgens druk je ergens op en wordt het scherm zwart omdat de tel eigenlijk nog gelocked is. Dan moet je maar een swipe omlaag doen en krijg je pas weer het lock scherm te zien. Super vaag.
Als je de tel unlocked met het knopje, dan lijkt het soms alsof je scherm al unlocked is, vervolgens druk je ergens op en wordt het scherm zwart omdat de tel eigenlijk nog gelocked is. Dan moet je maar een swipe omlaag doen en krijg je pas weer het lock scherm te zien. Super vaag.
Dan kan nu het wachten op een fix voor de StageFright bug beginnen. Ik wacht daar al maanden op...weekend warrior schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:42:
Gisteren de update gedaan van 4.4 naar 5.1 op de XT1039. Wat ik nu echter mis is het menu om aan te geven welke Google diensten ik wil synchroniseren. Wie weet waar deze is terug te vinden? Een andere irritatie puntje: als ik op aan druk kan ik niet direct de unlock code ingeven, ook niet als er geen meldingen in het scherm staan. Verder loopt hij lekker soepel.

Je verspilt je tijd, voor de patch had ik 7 van de 8 lekken, na de Stagefright fix 4 van de 8...Hendrik55 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:51:
[...]
Dan kan nu het wachten op een fix voor de StageFright bug beginnen. Ik wacht daar al maanden op...![]()
![]()
Hendrik55 schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:18:
De consumentenbond maakt zich ook sterk voor dit soort zaken. Misschien moet en ieder deze ook maar eens ondersteunen. Misschien helpt het.
Fabrikanten Android-smartphones doen te weinig aan Stagefright. Updaten moet!
Steun de actie van de Consumentenbond http://bit.ly/1J026mU
Ik vraag me af of jullie de Moto G regelmatig naar 2G moeten zetten i.p.v op 3G om een goed bereik te hebben ?
Ik heb op meerdere plaatsen in de 3G instelling bijna tot soms geen bereik, wanneer ik dan op 2G overschakel weer wel.
Ik heb op meerdere plaatsen in de 3G instelling bijna tot soms geen bereik, wanneer ik dan op 2G overschakel weer wel.
Ik heb dat probleem, enige dat het oplost is een herstart...karine1 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:53:
Ik vraag me af of jullie de Moto G regelmatig naar 2G moeten zetten i.p.v op 3G om een goed bereik te hebben ?
(Het gaat om de Moto E 2015)
Zelfde toestel, ook op 5.1, en ik heb hier geen last van. Net geprobeerd het probleem na te bootsen, maar dat lukt niet. Hier werkt het gewoon zoals het moet werken.FlyEragon schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:06:
Hebben jullie ook last van die verselijk irritante lockscreen bug met de XT1032 op 5.1?
Hebben jullie last van crashes? Mijn systeem gaat ineens op zwart licht en ik kan dan niets meer doen. Als ik de powerknop inhoud en hem laat restarten moet hij alle apps weer aanpassen ofzo. Raar 
Gebeurd elke week gemiddeld 2 keer. Is overigens eentje die terug gekomen is Dynafix.
Moto g XT1032
Gebeurd elke week gemiddeld 2 keer. Is overigens eentje die terug gekomen is Dynafix.
Moto g XT1032
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Verwijderd
Die Moto G 3Rd Gen is echt langzaam, snap niet hoe mensen hier mee kunnen werken, heb hem als backup telefoon maar als ik hier altijd mee moest werken was hij allang paar keer tegen de muur gegooid
Wat is dan wel een snelle telefoon voor die prijs ?Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:23:
Die Moto G 3Rd Gen is echt langzaam, snap niet hoe mensen hier mee kunnen werken, heb hem als backup telefoon maar als ik hier altijd mee moest werken was hij allang paar keer tegen de muur gegooid
Ik moet wel zeggen dat de Lumia van mijn vrouw lekker snel is en goed reageert.
Zonde van de weinige apps anders kocht ik er ook één.
Verwijderd
Dat is een heel goed puntkarine1 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:52:
[...]
Wat is dan wel een snelle telefoon voor die prijs ?
Verwijderd
Welke versie heb je precies? Moto G 2015 3rd gen met 8gb opslag/1gb ram?Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:12:
[...]
Dat is een heel goed punthet was inderdaad een goedkoop toestel
soms is hij traag en soms snel.
Verwijderd
YupVerwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:06:
[...]
Welke versie heb je precies? Moto G 2015 3rd gen met 8gb opslag/1gb ram?
Definieer langzaam?Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:23:
Zou het kunnen dat niet elke Moto G daar last van heeft?
Verwijderd
Soms moet ik 10 seconden wachten tot k wat op me scherm zie als ik wissel tussen apps. Of als ij scroll op Facebook dat het blijft hangenOlaf van der Spek schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:16:
[...]
Definieer langzaam?
Zou het kunnen dat niet elke Moto G daar last van heeft?
Factory reset geprobeerd?
Draait ie op 5.0 of 5.1?
Draait ie op 5.0 of 5.1?
Jij was toch heilig aan de Blackberry?Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:08:
[...]
Soms moet ik 10 seconden wachten tot k wat op me scherm zie als ik wissel tussen apps. Of als ij scroll op Facebook dat het blijft hangen
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
10 seconden lijkt wel erg lang. Lijkt me niet correct.
De G, 1st gen, van dochter heeft 5.1 en die draait nog altijd als een zonnetje. Soepel door alle menu's heen en apps opstarten gaat gewoon vlotjes. Accu ook goed.
En een geweldig wifi bereik. Veel beter dan die van diverse top toestellen.
De G, 1st gen, van dochter heeft 5.1 en die draait nog altijd als een zonnetje. Soepel door alle menu's heen en apps opstarten gaat gewoon vlotjes. Accu ook goed.
En een geweldig wifi bereik. Veel beter dan die van diverse top toestellen.
Voor circa 230 euro van de 3rd gen Moto G (2GB/16GB) koop je ook een Sony Xperia M4 Aqua (2GB/8GB) of voor dertig euro meer eentje met 16 GB. Dan heb je een Snapdragon 615, een stuk rapper dan die 410 in de Moto G.karine1 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:52:
[...]
Wat is dan wel een snelle telefoon voor die prijs ?
Voor de 180 euro van de 1GB/8GB Moto G heb je een paar telefoons met dezelfde Snapdragon 410, maar dan met 2 GB RAM (Asus ZE500KL, Wileyfox Swift, etc), dat scheelt ook al.
[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2015 14:22 ]
Verwijderd
ohh had ik dat gewetenDreamvoid schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:05:
[...]
Voor circa 230 euro van de 3rd gen Moto G (2GB/16GB) koop je ook een Sony Xperia M4 Aqua (2GB/8GB) of voor dertig euro meer eentje met 16 GB. Dan heb je een Snapdragon 615, een stuk rapper dan die 410 in de Moto G.
Voor de 180 euro van de 1GB/8GB Moto G heb je een paar telefoons met dezelfde Snapdragon 410, maar dan met 2 GB RAM (Asus ZE500KL, Wileyfox Swift, etc), dat scheelt ook al.
Tja, ik heb vele androids gebruikt. Maar een stock Android op een google phone werkt toch het fijnst en snelst. Mijn 2013 Moto G voelt zoveel soepeler dan de vorige LG G3 die ik had, echt wat een verschil. Om het maar over updates niet te hebben, de LG liep nog steeds op verouderde versie van Android. En dat zal je ook hebben met de Sony. Sw support is tegenwoordig belangrijker dan hw specs.
Voor mij alleen maar Nexus of stock google telefoons i.p.v branded meuk met lelijke skins en dito support.
Voor mij alleen maar Nexus of stock google telefoons i.p.v branded meuk met lelijke skins en dito support.
Of eens per week echt uit en aan zetten, dat scheelt ook best wel.
Sowieso eigenlijk die Facebook app lozen, iedere keer dat die moest updaten had ik het idee dat m'n telefoon 10 minuten verkracht werd. Doe het nu in de browser, scheelt nog een hoop reclame ook.
Sowieso eigenlijk die Facebook app lozen, iedere keer dat die moest updaten had ik het idee dat m'n telefoon 10 minuten verkracht werd. Doe het nu in de browser, scheelt nog een hoop reclame ook.
Hoeveel rapper? Zo groot is het verschil tussen 410 en 615 niet. Waar is de 16GB Aqua voor 260 te krijgen ?Dreamvoid schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:05:
[...]
Voor circa 230 euro van de 3rd gen Moto G (2GB/16GB) koop je ook een Sony Xperia M4 Aqua (2GB/8GB) of voor dertig euro meer eentje met 16 GB. Dan heb je een Snapdragon 615, een stuk rapper dan die 410 in de Moto G.
Waar is de ZE500KL te krijgen voor 180?Voor de 180 euro van de 1GB/8GB Moto G heb je een paar telefoons met dezelfde Snapdragon 410, maar dan met 2 GB RAM (Asus ZE500KL, Wileyfox Swift, etc), dat scheelt ook al.
Woon je in Engeland? Is met een Engels abo toch?Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:30:
[...]
ohh had ik dat gewetenwant deze is net zo duur als de Moto G dat ik heb betaald
Heeft jouw Moto G al Marshmallow? Krijgt ie het?FlyEragon schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:50:
Tja, ik heb vele androids gebruikt. Maar een stock Android op een google phone werkt toch het fijnst en snelst. Mijn 2013 Moto G voelt zoveel soepeler dan de vorige LG G3 die ik had, echt wat een verschil. Om het maar over updates niet te hebben, de LG liep nog steeds op verouderde versie van Android. En dat zal je ook hebben met de Sony. Sw support is tegenwoordig belangrijker dan hw specs.
Zit de G3 niet op Lollipop? Volgens mij krijgt it zelfs Marshmallow.
[ Voor 46% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2015 18:01 ]
Toch wel hoor, cpu clock boost + 4 extra kleine cores, plus de Adreno 405 gpu. Geekbench 3 score is bijna 2x zo hoog multicore, en 50% hoger single core. Ik bedoel, het is geen snelheidsmonster als en Snapdragon 810 ofzo, maar vlotter is het wel.Olaf van der Spek schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:57:
Hoeveel rapper? Zo groot is het verschil tussen 410 en 615 niet. Waar is de 16GB Aqua voor 260 te krijgen
Hier is de Xperia M4 Aqua 16GB voor 263 euro precies (in wit):
http://www.amazon.fr/Sony-Mobile-M4-Smartphone-débloqué/dp/B00VTF670M/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1447693374&sr=8-1&keywords=xperia+m4+aqua
http://www.amazon.fr/dp/B...Z6M8?_encoding=UTF8&psc=1Waar is de ZE500KL te krijgen voor 180?
149 voor de 8 GB, 189 euro voor de meeste 16 GB versies, de zilveren 16 GB was eventjes afgeprijsd naar 149 maar die is nu op zie ik.
Verzending is iets van 5 euro naar Nederland (gratis naar Belgie) trouwens, dat breekt de bank ook niet. Is allemaal bij Amazon zelf, geen vage resellers ofzo.
[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 16-11-2015 18:29 ]
Verwijderd
Prepaid, en in Ierland jaOlaf van der Spek schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:57:
[...]
Hoeveel rapper? Zo groot is het verschil tussen 410 en 615 niet. Waar is de 16GB Aqua voor 260 te krijgen ?
[...]
Waar is de ZE500KL te krijgen voor 180?
[...]
Woon je in Engeland? Is met een Engels abo toch?
[...]
Heeft jouw Moto G al Marshmallow? Krijgt ie het?
In Engeland hebben ze ponden geen euros
Hoe is de Motorola Moto X style ? Aka de pure met batterij? Want kwa batterij ben ik prima tevreden met de moto g en vind dat aanpassen wel leuk
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 18:40 ]
Multi-core score lijkt me niet echt relevant, heb je een bron voor de single-core score? +50% van 1.4GHz A53 naar 1.5Ghz A53 lijkt me heel erg optimistisch.Dreamvoid schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:09:
Toch wel hoor, cpu clock boost + 4 extra kleine cores, plus de Adreno 405 gpu. Geekbench 3 score is bijna 2x zo hoog multicore, en 50% hoger single core. Dan nog kijk ik liever naar real-world benchmarks.
Freezes van 10s hebben trouwens weinig met de CPU te maken.
Dat zijn leuke prijzen! Waarom zijn die daar zoveel goedkoper? De Moto G 2GB is daar ook gewoon 230.http://www.amazon.fr/Sony-Mobile-M4-Smartphone-débloqué/dp/B00VTF670M/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1447693374&sr=8-1&keywords=xperia+m4+aqua
http://www.amazon.fr/dp/B...Z6M8?_encoding=UTF8&psc=1
De meeste Tweakers wonen waarschijnlijk in NL, dus is handig om dat er even bij te zetten.Prepaid, en in Ierland ja
In Engeland hebben ze ponden geen euros
[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2015 19:10 ]
Geloof geen Android 6 maar is niet erg want is al een oud toestel. In tegenstelling tot de high end G3 die nog met een verouderde android zit en Joost mag weten wanneer de update komt. Die komt er wel ja uiteindelijk, maar altijd eerst voor het huidige topmodel dus de G4.Heeft jouw Moto G al Marshmallow? Krijgt ie het?
Deels offtopic:
Ik loop lang genoeg mee met android (meer dan 100 verschillende toestellen gehad sinds de eerste google phone), dus heel vaak heb ik ervaren dat je kwa sw updates niet echt goed zit buiten de nexus en google stock modellen. Tenzij je continu de high end modellen aanschaft. Wat dat betreft ben ik klaar met de 'branded' toestellen. Hardware is 1 ding, sw is uiteindelijk ook zeer belangrijk en dat is bij zeer maar dan ook zeer veel Android toestellen buitengewoon ruk. Van zinloze bloatware tot niet werkende dingen, batterijslurpende apps die niet te verwijderen zijn tot ongefixte exploits..
Android branded is gewoon de oude windows mobile geworden.
Zelfs mijn moto g heeft nog steeds de nodige bugs. Wat dat betreft jammer dat hrt niet makkelijk is voor nieuwkomers om marktaandeel te vinden door app compatibiliteit. Een frisse nieuwkomer is meer dan welkom om de boel scherp te houden.
In augustus 2014 was het nog de nieuwste Moto G.. Anderhalf jaar vind ik niet zo oud.FlyEragon schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:41:
Geloof geen Android 6 maar is niet erg want is al een oud toestel.
Als je het zo bekijkt wel ja, maar dan worden er veel meer toestellen af fabriek zonder de laatste versie geleverd. Kijk maar hoeveel toestellen er nog te koop zijn zonder versie 6, en die dat ook nooit meer gaan krijgen. Dat is ook best wel de mindere kant van Android.Long time support kan nog flink beter, tuurlijk kan je met custom roms lopen prutsen maar het is het allemaal net niet.Olaf van der Spek schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:08:
[...]
In augustus 2014 was het nog de nieuwste Moto G.. Anderhalf jaar vind ik niet zo oud.
Klopt, zou verboden moeten worden..FlyEragon schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:35:
Als je het zo bekijkt wel ja, maar dan worden er veel meer toestellen af fabriek zonder de laatste versie geleverd. Kijk maar hoeveel toestellen er nog te koop zijn zonder versie 6, en die dat ook nooit meer gaan krijgen.
http://www.consumentenbond.nl/campagnes/updaten/
[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2015 22:56 ]
Even gerekend: tussen 2008 & nu heb jij dus méér dan 14 toestellen per jaar versleten. Hoe doe je dat? Ben je testpersoon, of is dat echt je hobby?FlyEragon schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:41:
[...]
Deels offtopic:
Ik loop lang genoeg mee met android (meer dan 100 verschillende toestellen gehad sinds de eerste google phone), dus heel vaak heb ik ervaren dat je kwa sw updates niet echt goed zit buiten de nexus en google stock modellen.
De Snapdragon 615 draait op 1.7 GHz toch? Anyway, scores staan op de site van Geekbench. Multicore score is wel degelijk relevant, dat bepaalt sterk de responsiveness van het systeem als een andere app 1 of 2 cores voltrekt, en de UI sterk op de overgebleven cores leunt. Ook de snellere gpu helpt natuurlijk mee.Olaf van der Spek schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:08:
Multi-core score lijkt me niet echt relevant, heb je een bron voor de single-core score? +50% van 1.4GHz A53 naar 1.5Ghz A53 lijkt me heel erg optimistisch.
Frankrijk is al een tijdje een topland voor dualsim telefoons, de concurrentie is moordend en er zijn een aantal fabrikanten actief (Asus, Wiko, Archos) die Nederland links laten liggen, en bijkomend voordeel: Frankrijk gebruikt dezelfde LTE banden als Nederland. En met Amazon die zonder problemen ook naar Nederland verscheept staat je weinig in de weg.
Een andere interessante concurrent is de Galaxy J5, inmiddels 179 euro in Frankrijk (192 in Nederland). Snapdragon 410, 1.5 GB RAM, 8 GB. Helaas geen dual sim, maar verder leuk dingetje. Het aanbod is best ruim in dit segment eigenlijk.
Niet in de M4 Aqua: pricewatch: Sony Xperia M4 Aqua ZwartDreamvoid schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:02:
De Snapdragon 615 draait op 1.7 GHz toch?
Ik kan de +50% niet vinden.. Dus nogmaals, wat is je bron? Toch geen speculatie mag ik hopen?Anyway, scores staan op de site van Geekbench.
In YouTube: Moto G 3rd Gen VS Xperia M4 Aqua - Speed & Camera Test! lijkt de Moto gewoon sneller.
Tuurlijk, maar volgens mij is het real-world verschil echt niet zo groot. Storage performance is waarschijnlijk belangrijker.Multicore score is wel degelijk relevant, dat bepaalt sterk de responsiveness van het systeem als een andere app 1 of 2 cores voltrekt, en de UI sterk op de overgebleven cores leunt. Ook de snellere gpu helpt natuurlijk mee.
Als je stock-Android en updates niet belangrijk vind wel ja.Een andere interessante concurrent is de Galaxy J5, inmiddels 179 euro in Frankrijk (192 in Nederland). Snapdragon 410, 1.5 GB RAM, 8 GB. Helaas geen dual sim, maar verder leuk dingetje. Het aanbod is best ruim in dit segment eigenlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2015 23:10 ]
Ah ja misschien valt het dan mee met het performance verschil. Alsnog is het prijsverschil klein.
Tsja, de updates zijn met de Moto G's tegenwoordig ook wat onzeker. Maar goed, geen stock Android is zeker een punt. De Asus heeft dat trouwens ook niet, die hebben ZenUI. Wel interessant puntje van die Asus Zenfones is dat ze out-of-the-box call recording hebben, geen root nodig. Zie je toch weinig.
Tsja, de updates zijn met de Moto G's tegenwoordig ook wat onzeker. Maar goed, geen stock Android is zeker een punt. De Asus heeft dat trouwens ook niet, die hebben ZenUI. Wel interessant puntje van die Asus Zenfones is dat ze out-of-the-box call recording hebben, geen root nodig. Zie je toch weinig.
Uit de hand gelopen hobby/verslaving. Koop ze 2e hands en ruil ze dan vaak om of verkoop het weer door. Op mijn toptijd deed ik er 2 per week en nu doe ik gemiddeld een maand met een toestel. Times changecocico schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:55:
[...]
Even gerekend: tussen 2008 & nu heb jij dus méér dan 14 toestellen per jaar versleten. Hoe doe je dat? Ben je testpersoon, of is dat echt je hobby?
Helaas heb ik niet of nauwelijks reviews gemaakt maar het zit wel allemaal in mijn hoofd nog.
Dit hierboven... die app is zoo baggersambalbaj schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:56:
linkje maken van http://facebook.com op een van je homescreens, veel lichter
edit oh dat stond er al
Is de One plus X niet wat voor de middenklasse? 269 euro geloof ik en snapdragon 801
edit oh dat stond er al

Is de One plus X niet wat voor de middenklasse? 269 euro geloof ik en snapdragon 801
[ Voor 43% gewijzigd door Ceejay op 17-11-2015 12:34 ]
Same here, lijkt wel een Moto G en E probleem, het de Moto E 2nd en daar is Facebook updaten precies hetzelfde, een ramp dus updates staan uit.sambalbaj schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:56:
Of eens per week echt uit en aan zetten, dat scheelt ook best wel.
Persoonlijk raad ik de website af, vooral omdat Facebook jouw web gedraag volgt, dan liever de Facebook Lite app, heel klein en licht, ongeveer 1,5mb groot.
Schijnbaar zijn de soak tests begonnen voor de moto g 2014 voor 6.0
Source https://www.reddit.com/r/...st_got_moto_g_2014_xt1064
Source https://www.reddit.com/r/...st_got_moto_g_2014_xt1064
Phantomic schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:47:
Hebben jullie last van crashes? Mijn systeem gaat ineens op zwart licht en ik kan dan niets meer doen. Als ik de powerknop inhoud en hem laat restarten moet hij alle apps weer aanpassen ofzo. Raar
Moto g XT1032
Van deze problemen heb ik ook last iemand die daar een goede oplossing voor heeft?Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:08:
[...]
Soms moet ik 10 seconden wachten tot k wat op me scherm zie als ik wissel tussen apps. Of als ij scroll op Facebook dat het blijft hangen
Zijn er verder nog mensen die een 2013 editie hebben met een accu die ongeveer maar 3 uur screen on time halen?
Ik zat altijd zo rond de 3 a 3,5 u SOT met mijn XT1032. Is dit zo slecht?
XT1032 (CM12.1) nu op 62% met 1u59 screen on time. Uurtje of 5 SOT dus.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Waar in Android is de screen on time te vinden?
Verwijderd
Die koop je niet bij de winkel op de hoek..Ceejay schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:32:
Nee, maar gewoon via een webwinkel, waar waarschijnlijk 99% hun tech zooi halen.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:54:
[...]
Die koop je niet bij de winkel op de hoek..
Een Moto G heeft ook geen fysieke winkel liggen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Verwijderd
Wel? Ik ben gewoon naar de telefoonwinkel geweest hier en mijn Moto G 3rd gen gekocht...Jeroenneman schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:57:
[...]
Nee, maar gewoon via een webwinkel, waar waarschijnlijk 99% hun tech zooi halen.
Een Moto G heeft ook geen fysieke winkel liggen.
En via webwinkel? eerst moet ik weken zoeken naar een goede betrouwbare webwinkel...en met garantie opsturen ipv even naar de winkel lopen? wat een gedoe zeg, een webwinkel die geen fysieke winkel heeft vertrouw ik niet zo.
En hij kost 299. zie hier: https://oneplus.net/lt/oneplus-one
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 09:04 ]
Tja, ten tijde van de Moto G 2013 had geen enkele winkel hem in Nijmegen.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:03:
[...]
Wel? Ik ben gewoon naar de telefoonwinkel geweest hier en mijn Moto G 3rd gen gekocht...
En via webwinkel? eerst moet ik weken zoeken naar een goede betrouwbare webwinkel...en met garantie opsturen ipv even naar de winkel lopen? wat een gedoe zeg, een webwinkel die geen fysieke winkel heeft vertrouw ik niet zo.
En hij kost 299. zie hier: https://oneplus.net/lt/oneplus-one
Weken zoeken naar een betrouwbare webwinkel? Het is 2015, en coolblue heeft altijd prima prijzen en service, als je geen zin hebt om verder te zoeken.
Onzin om een telefoon dan af te doen met argument "hij is niet fysiek te kopen". Boeiend, dat is de prijs die je betaalt voor een veel beter scherm, een veel snellere processor en een strakker design.
Verwijderd
Ging over de oneplus en die heeft coolblue ook niet hoor, verder verzend Coolblue alleen naar Nederland of Belgie.. en ik woon in alle 2 niet.Jeroenneman schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:24:
[...]
Tja, ten tijde van de Moto G 2013 had geen enkele winkel hem in Nijmegen.
Weken zoeken naar een betrouwbare webwinkel? Het is 2015, en coolblue heeft altijd prima prijzen en service, als je geen zin hebt om verder te zoeken.
Onzin om een telefoon dan af te doen met argument "hij is niet fysiek te kopen". Boeiend, dat is de prijs die je betaalt voor een veel beter scherm, een veel snellere processor en een strakker design.
Sorry maar ik koop graag een telefoon van een bekend merk zonder rare mods en dergelijke er op, persoonlijke mening.
Daarom wordt mijn opvolger van de G de X style 2015.
Verder heb ik geen budget m.b.t. telefoons, die moto G is puur backup telefoon omdat ik aan het wachten was op de BB Priv, maar sinds ik al 2 weken bezig ben met die proberen te bestellen hoef ik hem al niet meer en haal de X daar voor in de plaats in custom goud/wit en 64gb.
Ook heeft de one+1 geen SD kaart slot, helaas dus valt sowieso al meteen af.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 09:33 ]
Tja, je linkt de verkeerde oneplus. Rare mods? BlackBerry sleutelt ook nogal aan stock Android. Zijn dat dan geen rare mods? Anders meet je met twee maten.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:28:
[...]
Ging over de oneplus en die heeft coolblue ook niet hoor, verder verzend Coolblue alleen naar Nederland of Belgie.. en ik woon in alle 2 niet.
Sorry maar ik koop graag een telefoon van een bekend merk zonder rare mods en dergelijke er op, persoonlijke mening.
Daarom wordt mijn opvolger van de G de X style 2015.
Verder heb ik geen budget m.b.t. telefoons, die moto G is puur backup telefoon omdat ik aan het wachten was op de BB Priv, maar sinds ik al 2 weken bezig ben met die proberen te bestellen hoef ik hem al niet meer en haal de X daar voor in de plaats in custom goud/wit en 64gb.
Verder: cool story bro. Laat hem vooral aan al je vrienden zien, zodat je een schouderklopje van ze krijgt.
Verwijderd
De mods die BlackBerry doet zijn nuttig aan Android.. de mods van 1+.. tja.. zelfs vergeleken met de One Plus 2 en de X komen ze niet eens in de buurt van de Moto Style..: http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7630&idPhone3=6902Jeroenneman schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:33:
[...]
Tja, je linkt de verkeerde oneplus. Rare mods? BlackBerry sleutelt ook nogal aan stock Android. Zijn dat dan geen rare mods? Anders meet je met twee maten.
Verder: cool story bro. Laat hem vooral aan al je vrienden zien, zodat je een schouderklopje van ze krijgt.
en ik dacht dat dit een motorola topic was? niet een 1+ fanboy topic.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 09:35 ]
Settings -> Battery -> Screen in het lijstje zoeken en daarop een keer drukken.Olaf van der Spek schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:55:
Waar in Android is de screen on time te vinden?
Saved by the buoyancy of citrus
Sterker nog, ik dacht dat het een topic was over de Moto G 2013 en 1014, maar hierover wordt nog maar zeer weinig gesproken merk ik.. (waarschijnlijk ook niet nodig, aangezien de toestellen perfect zijn en weinig gebreken vertonenVerwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:35:
[...]
en ik dacht dat dit een motorola topic was? niet een 1+ fanboy topic.

Verwijderd
True, kwalitatief is hij super goed, ook batterijduur is primaacoster schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:49:
[...]
Sterker nog, ik dacht dat het een topic was over de Moto G 2013 en 1014, maar hierover wordt nog maar zeer weinig gesproken merk ik.. (waarschijnlijk ook niet nodig, aangezien de toestellen perfect zijn en weinig gebreken vertonen)
Ja de one maar dit is de one plus X, gloedjenieuw met sd kaart optie, en voor 269, wel weer 25 euri verzendkosten maar dan heb je hem in een week. Even je emailadres opgeven en wachten op invites duurt meestal niet al te lang. Ik las ook ergens dat ie 1 dag in de week ook verkrijgbaar was zonder invite. Maar ja ik ben nog tevreden met mijn moto GtjeVerwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:28:
[...]
Ook heeft de one+1 geen SD kaart slot, helaas dus valt sowieso al meteen af.
Vandaag kreeg ik ineens een melding dat er nieuwe software was voor mijn Moto g (xt1039)
Ik zie dat het nog steeds versie 5.1 is, maar ook zie ik dat er iets gedaan is aan de StageFright-bug. Ik had daar 5 kwetsbaarheden, en heb er nu nog maar 2. Dus het is beter, maar nog niet helemaal gefixt.
Ik heb nu:
Kernel-versie 3.4.42-gb4744cf
Systeemversie 23.26.3.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu
Build-nummer: LPB23.13-17.3
Zij er meer gebruikers die vandaag een update hebben ontvangen?
Ik zie dat het nog steeds versie 5.1 is, maar ook zie ik dat er iets gedaan is aan de StageFright-bug. Ik had daar 5 kwetsbaarheden, en heb er nu nog maar 2. Dus het is beter, maar nog niet helemaal gefixt.
Ik heb nu:
Kernel-versie 3.4.42-gb4744cf
Systeemversie 23.26.3.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu
Build-nummer: LPB23.13-17.3
Zij er meer gebruikers die vandaag een update hebben ontvangen?
Deze update had ik gisteren, hier inderdaad nu ook nog twee kwetsbaarheden bij de Stagefright Detector.
Ik ook - nu de laatste twee nog, maar ik ben er blij mee dat er regelmatig updates komen, ik had daar bij eerdere lenovo;s ook goede ervaringen mee.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
... nou ik vind het allemaal wel heel lang duren. Dit heeft zo'n 4 maand geduurd. Eigenlijk heeft het natuurlijk te maken met hoe Andriod in elkaar steekt, en het nodig maakt om zo'n fix per telefoon te maken en testen. Google had voor de Nexus toestellen al snel een fix. Ook schijnen de providers nog groen licht te moeten geven in sommige gevallen....franssie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:35:
Ik ook - nu de laatste twee nog, maar ik ben er blij mee dat er regelmatig updates komen, ik had daar bij eerdere lenovo;s ook goede ervaringen mee.
Daar heb je gelijk in - iOS en Windows zijn wat dat betreft misschien betere ecosystemen en ik denk als android het niet gaat regelen het OS gaat omvallen als er eens een echt grote exploit bekend wordt - tot dan is de Moto G een toestel dat misschien wel iets achterloopt maar in vergelijk met een hoop andere wel minder.Hendrik55 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:12:
[...]
... nou ik vind het allemaal wel heel lang duren. Dit heeft zo'n 4 maand geduurd. Eigenlijk heeft het natuurlijk te maken met hoe Andriod in elkaar steekt, en het nodig maakt om zo'n fix per telefoon te maken en testen. Google had voor de Nexus toestellen al snel een fix. Ook schijnen de providers nog groen licht te moeten geven in sommige gevallen....
En ja dat klinkt wat sneu voor android en dat zij dan zo
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mee eens.franssie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:24:
[...]
Daar heb je gelijk in - iOS en Windows zijn wat dat betreft misschien betere ecosystemen en ik denk als android het niet gaat regelen het OS gaat omvallen als er eens een echt grote exploit bekend wordt - tot dan is de Moto G een toestel dat misschien wel iets achterloopt maar in vergelijk met een hoop andere wel minder.
En ja dat klinkt wat sneu voor android en dat zij dan zo
Toch vreemd dat de ene een update aankrijgt en de andere weer niet ??
IK nog steeds :
Android 5.0.2
Kernel 3.4.42-g0bea67a
Systeemversie 22.56.3-titan
Build nr LXB22.99-16.3
IK nog steeds :
Android 5.0.2
Kernel 3.4.42-g0bea67a
Build nr LXB22.99-16.3
Was toch wel benieuwd naar Android 6.0 dus gisteravond even de CyanPop ROM op mijn Moto G 2014 LTE geinstalleerd.
Zitten natuurlijk wel een aantal leuke features in maar die rom is naar mijn mening nog niet klaar voor dagelijks gebruik. Hij voelt een stuk minder vloeiend aan dan CM12.1, animaties haperen en dingen zoals de telefoon unlocken en de notificatie/quicksettings naar beneden schuiven gaat niet erg soepel.
Hoe Android 6.0 omgaat met je SD kaart werkt ook nog niet goed, in mijn geval in combinatie met Spotify en Swiftkey. Als ik de SD-kaart als interne opslag configureer krijgt Spotify het niet voor elkaar om offline afspeellijsten daar op te slaan, en als ik het daar heen verplaats via het menu accepteert Spotify de bestanden niet meer. Als ik hem als "draagbare opslag" instel kunnen Spotify en Swiftkey hun bestanden daar ook niet op plaatsen. Ik denk dat die ontwikkelaars de apps nog geschikt moeten maken.
Bovendien doet mijn favorite spelletje Ski Safari het niet meer, dus heb ik m'n backup met CM12.1 maar weer teruggezet.
Nog maar even wachten tot de ontwikkeling wat verder is gevorderd voor mij.
Iemand anders al wat zitten aanrommelen met een Android 6.0 ROM?
Zitten natuurlijk wel een aantal leuke features in maar die rom is naar mijn mening nog niet klaar voor dagelijks gebruik. Hij voelt een stuk minder vloeiend aan dan CM12.1, animaties haperen en dingen zoals de telefoon unlocken en de notificatie/quicksettings naar beneden schuiven gaat niet erg soepel.
Hoe Android 6.0 omgaat met je SD kaart werkt ook nog niet goed, in mijn geval in combinatie met Spotify en Swiftkey. Als ik de SD-kaart als interne opslag configureer krijgt Spotify het niet voor elkaar om offline afspeellijsten daar op te slaan, en als ik het daar heen verplaats via het menu accepteert Spotify de bestanden niet meer. Als ik hem als "draagbare opslag" instel kunnen Spotify en Swiftkey hun bestanden daar ook niet op plaatsen. Ik denk dat die ontwikkelaars de apps nog geschikt moeten maken.
Bovendien doet mijn favorite spelletje Ski Safari het niet meer, dus heb ik m'n backup met CM12.1 maar weer teruggezet.
Nog maar even wachten tot de ontwikkeling wat verder is gevorderd voor mij.
Iemand anders al wat zitten aanrommelen met een Android 6.0 ROM?
... Heb jij ook een xt1039 ? Retail? Waar, wanneer gekocht..?karine1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:03:
IK nog steeds :
Android 5.0.2
Kernel 3.4.42-g0bea67a
Build nr LXB22.99-16.3
Ik heb sinds de aanschaf al twee updates doorgevoerd gekregen. De eerste van lolipop en nu gisteren een update van lollipopkarine1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:03:
IK nog steeds :
Android 5.0.2
Kernel 3.4.42-g0bea67a
Build nr LXB22.99-16.3
Merken jullie soms ook dat de foon zich spontaan herstart op sommige momenten? Bij mij komt dat ongeveer om de 2-3 weken voor dat die zichzelf herstart, terwijl ik nooit zie/weet waarom.
Kan iemand trouwens zeggen hoe je 3g/4g op de foon activeert? Ik merk dat ik altijd als ik 3g probeer aan te zetten een uitroepteken bij mijn verbinding krijg. wifi werkt wel (op het thuisnetwerk). Dit is vrij irritant dat ik dit niet weet, gezien ik al een halfjaar een abonnement heb met 500mb data per maand maar ik dus niet weet hoe ik die kan gebruiken

@Jeroenneman, ik heb mijn 1st gen moto g ook gewoon aangeschaft in de lokale elektronicazaak hoor (vanden borre)...
Dan moet je het instellen, maar dat verschilt per provider dus check die site even.Dietaahhhpro schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:42:
[...]
Kan iemand trouwens zeggen hoe je 3g/4g op de foon activeert?
Thanks, om me heen hoor ik de familie mopperen op hun Samsung, Huawei en Sony. Die zijn allemaal 'minder' geworden. Mijn Moto G is nog steeds even snel als bij aankoop, batterij is prima, ik klaag niet.acoster schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:49:
[...]
Sterker nog, ik dacht dat het een topic was over de Moto G 2013 en 1014, maar hierover wordt nog maar zeer weinig gesproken merk ik.. (waarschijnlijk ook niet nodig, aangezien de toestellen perfect zijn en weinig gebreken vertonen)
Mijn zoon moest en zou een Z3, en vraagt zich nu af waarom hij al dat geld heeft uitgegeven, aangezien hij aan een Moto G meer dan genoeg had gehad.
Heb de mijne bij belsimpel.nl gekocht in jan 2015.Hendrik55 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:19:
[...]
... Heb jij ook een xt1039 ? Retail? Waar, wanneer gekocht..?
Het is een XT1068.
+1 dit, van alle gsm-merken die ik tot nu toe heb gehad blijft de moto g mijn beste ervaring, op vlak van batterijduur, werking, updates, prijs, ... Nokia was ook altijd een goed merk, maar sinds de uitvoering van de lumia heb ik er geen gsm's meer van gehad. Lg produceert ook leuke gsm's, maar motorola blijft mijn favoriet. De volgende gsm zal hoogstwaarschijnlijk opnieuw een motorola wordenzacht schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:13:
[...]
Thanks, om me heen hoor ik de familie mopperen op hun Samsung, Huawei en Sony. Die zijn allemaal 'minder' geworden. Mijn Moto G is nog steeds even snel als bij aankoop, batterij is prima, ik klaag niet.
Mijn zoon moest en zou een Z3, en vraagt zich nu af waarom hij al dat geld heeft uitgegeven, aangezien hij aan een Moto G meer dan genoeg had gehad.
Nog even een ander vraagje.
Weet iemand wat de impact op de batterij is wanneer locatie aanstaat ?
Bij mijn MotoG 1e generatie heb ik met locatie aan ongeveer 1 dag gebruik uit een accu en met locatie uit zo'n 2 volle dagen.karine1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:42:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
karine1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:42:
Dat is ook mijn ervaring, locatie uit scheelt flink aan accu. Maar ik heb het altijd aan staan, mijn Moto G gaat standaard in de nacht aan de lader, en ik kom daarmee prima de dag door.TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:55:
[...]
Bij mijn MotoG 1e generatie heb ik met locatie aan ongeveer 1 dag gebruik uit een accu en met locatie uit zo'n 2 volle dagen.
Je kan de accu ook enorm verlengen door de helderheid van je scherm aan te passen. Vaak staat dit op 50% of 75%, terwijl eigenlijk 15% al ruim voldoende is. Ik gebruik daarnaast ook een aantal apps voor batterijbesparing (battery doctor bijvoorbeeld).
Locatie op apparaat zetten in de instellingen is ongeveer 50% minder accuduur. Zet je hem op enegriebesparende modus is het ongeveer 25% minder accuduur heb ik gemerkt.karine1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:42:
Wat ook veel scheelt is mobiel internet op 2g zetten.
Bij de 1st gen, kan ik makkelijk een wandeling van 4 uur lang 'opnemen' met MyTracks, de batterij is dan nog 50% vol, waarbij ik tussendoor ook regelmatig kijk waar ik loop en nog moet lopen.karine1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:42:
Daar ben ik erg over te spreken!
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik ben aan het twijfelen om mijn ouders een Samsung Grand Prime cadeau te doen of een Moto 2nd gen. Je reactie helpt wel in deze keuze. Echter heeft de Samsung een betere accu, lastig.zacht schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:13:
[...]
Thanks, om me heen hoor ik de familie mopperen op hun Samsung, Huawei en Sony. Die zijn allemaal 'minder' geworden. Mijn Moto G is nog steeds even snel als bij aankoop, batterij is prima, ik klaag niet.
Iedereen graag snel proberen! Ik kijk de kat uit de boom en hoor wel wat er allemaal (nog) niet werkt 
Is het teveel gevraagd of je die over CM 12.1 heen kunt dirty flashen?
[ Voor 26% gewijzigd door Ceejay op 30-11-2015 18:23 ]
Linkje? Grand Prime lijkt niet meer te koop. Is sowieso maar een 540p toetstel toch?THxZ0NE schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:41:
Ik ben aan het twijfelen om mijn ouders een Samsung Grand Prime cadeau te doen of een Moto 2nd gen. Je reactie helpt wel in deze keuze. Echter heeft de Samsung een betere accu, lastig.
http://tweakers.net/produ...rand-prime-value-edition/Olaf van der Spek schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:27:
[...]
Linkje? Grand Prime lijkt niet meer te koop. Is sowieso maar een 540p toetstel toch?
of bv een Neo. 960p, als je de resolutie bedoelt.
Ik ben inmiddels om, bij de Mediamarkt is de Moto G 3th edition voor 199 excl de 30 euro cashback bij Motorola. Een hele mooie prijs lijkt mij, 169 euro voor een Moto G.
Moto G 2nd is bij Aldi vanaf ewoensdag voor 149 euro te koop, persoonlijk zou ik voor de zwarte Moto E 2nd gaan bij Media Markt (witte is niet in de aanbieding) aangezien het net een Moto G 2nd is maar compacter (4,5 inch scherm) en op flash en hogere resolutie na, hetzelfde en WEL met 4G.THxZ0NE schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:41:
[...]
Ik ben aan het twijfelen om mijn ouders een Samsung Grand Prime cadeau te doen of een Moto 2nd gen. Je reactie helpt wel in deze keuze. Echter heeft de Samsung een betere accu, lastig.
Qua Samsung, alles mijden onder 200 euro op S3 Neo na, ja die draait op 4.4.4 maar heeft wel een nette CPU en 1,5gb RAM.
Prime daartegen is gewoon traag.
Coolblue heeft hem inmiddels voor dezelfde prijs, ook in het wit.
[ Voor 57% gewijzigd door Z-Dragon op 01-12-2015 03:53 ]
^ Wat hij zegt.
Ik zou het momenteel nog even niet doen, als ik jou was. Gisteren heb ik dat per ongeluk gedaan (ik dacht dat het een CM12.1 nightly was). Ik kreeg steeds de melding dat de Play Services vast liepen.Ceejay schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:21:
Iedereen graag snel proberen! Ik kijk de kat uit de boom en hoor wel wat er allemaal (nog) niet werkt
Ik lees dat sommigen het met een clean install en andere Gapps wel redelijk werkend hebben gekregen, maar volgens mij zijn er dan nog wel redelijk apps waarbij je een Force Close krijgt.
In ieder geval mooi dat er nu nightlies zijn. Ik probeer het over een tijdje wel weer, als de meeste bugs verholpen zijn.
"Dirty flashen" zou moeten werken volgens Cyanogenmod. D.w.z. dat een clean install niet nodig is. Maar wel een clear cache en clear Dalvik cache.
Als je CM13 flasht moet je meteen Gapps voor Android 6 mee flashen, anders krijg je inderdaad Play Services problemen. Die Gapps kun je hier downloaden (kies ARM, Android 6.0 en een variant naar keuze).
Je kunt denk ik het beste eerst CM13 en de nieuwe Gapps downloaden en samen op de SD kaart van je telefoon zetten. En vervolgens vanuit TWRP eerst de cahce wissen, en dan beide flashen. Als het eenmaal draait kun je natuurlijk latere CM13 nightlies gewoon weer direct van je telefoon downloaden en flashen, zonder een Gapps flash.
Ik denk dat ik het dit weekend ga proberen. Dan heb ik er wat meer tijd voor en zijn we alweer een paar nightlies verder.
Als je CM13 flasht moet je meteen Gapps voor Android 6 mee flashen, anders krijg je inderdaad Play Services problemen. Die Gapps kun je hier downloaden (kies ARM, Android 6.0 en een variant naar keuze).
Je kunt denk ik het beste eerst CM13 en de nieuwe Gapps downloaden en samen op de SD kaart van je telefoon zetten. En vervolgens vanuit TWRP eerst de cahce wissen, en dan beide flashen. Als het eenmaal draait kun je natuurlijk latere CM13 nightlies gewoon weer direct van je telefoon downloaden en flashen, zonder een Gapps flash.
Ik denk dat ik het dit weekend ga proberen. Dan heb ik er wat meer tijd voor en zijn we alweer een paar nightlies verder.
[ Voor 3% gewijzigd door slow whoop op 01-12-2015 11:28 ]
Ik wil binnenkort mijn XT1032 over gaan zetten op Cyanogenmod. Ik wil wel een stabiele versie, dus 13 laat ik voorlopig nog even links liggen. Welke release van CM12.1 zou ik het beste kunnen nemen? De laatste snapshot van 17 november of is de laatste nightly van 29 november ook veilig te gebruiken.
Gerelateerde vraag: gebruiken jullie deze versie van TWRP recovery of een van deze?
Gerelateerde vraag: gebruiken jullie deze versie van TWRP recovery of een van deze?
[ Voor 12% gewijzigd door ginkgo op 01-12-2015 11:39 ]
Na het flashen van CM13 las ik dit topic (http://forum.xda-develope...enmod-13-nightly-t3260344) en heb ik maar besloten om terug te gaan. Mensen met OpenGapps voor Android 6 melden ook problemen.slow whoop schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:18:
"Dirty flashen" zou moeten werken volgens Cyanogenmod. D.w.z. dat een clean install niet nodig is. Maar wel een clear cache en clear Dalvik cache.
Ik vind het altijd wel leuk om te proberen, maar aangezien het mijn primaire toestel is, wil ik nog even wachten totdat hij wat beter geschikt is voor dagelijks gebruik.
Helder, inmiddels voor 169 euro de Moto G 3th edition besteld.Mizgala28 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 02:19:
[...]
Moto G 2nd is bij Aldi vanaf ewoensdag voor 149 euro te koop, persoonlijk zou ik voor de zwarte Moto E 2nd gaan bij Media Markt (witte is niet in de aanbieding) aangezien het net een Moto G 2nd is maar compacter (4,5 inch scherm) en op flash en hogere resolutie na, hetzelfde en WEL met 4G.
Qua Samsung, alles mijden onder 200 euro op S3 Neo na, ja die draait op 4.4.4 maar heeft wel een nette CPU en 1,5gb RAM.
Prime daartegen is gewoon traag.
Denk aan de Cash Back actie !THxZ0NE schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:02:
[...]
Helder, inmiddels voor 169 euro de Moto G 3th edition besteld.
Dat ziet er inderdaad nog niet zo gezond uit. Ik denk dat ik het dan ook nog maar even afwacht. Eerst maar eens wat positievere verhalen lezen voordat ik er aan begin.Pazzie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:39:
[...]
Na het flashen van CM13 las ik dit topic (http://forum.xda-develope...enmod-13-nightly-t3260344) en heb ik maar besloten om terug te gaan. Mensen met OpenGapps voor Android 6 melden ook problemen.
Ik vind het altijd wel leuk om te proberen, maar aangezien het mijn primaire toestel is, wil ik nog even wachten totdat hij wat beter geschikt is voor dagelijks gebruik.
http://motorola-cashback.nl/
Iets anders, hoe kan je makkelijk een schermcapture maken op de Moto G 2014?
Vol- en uitknop hebben wat rare bijwerkingen; geluidsbalk in beeld of je zet m bijna echt uit.
Kan dat niet anders?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.