Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Cyphax

Moderator LNX
Cyphax schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:43:
Mijn arme Moto G is in het water gevallen. :(
Alles bij elkaar is de schade dat ik hij bij het bellen niet de andere kant kan horen en de andere kant mij ook niet. Maar bij een video opnemen neemt ie weer wel geluid op. En met een Bluetooth headset werkt bellen ook prima. Verder werkt alles gewoon. Maar het is eigenlijk net niet meer bruikbaar, zo zonder headset (om daar nou de hele dag mee rond te lopen).
Ik had de camera nog niet geprobeerd naderhand maar er zat ook nog een beetje een witte waas over de foto's en video's dus ook de camera was niet echt meer bruikbaar (waar ik wel echt van baalde; ik maak graag filmpjes en foto's van m'n kinderen met de telefoon omdat ik die eigenlijk altijd wel in de zak heb). Ben er vanuit gegaan dat dat wat condens ofzo was. Ik heb 'm toen weer uitgezet en nog een keer een nacht op de verwarming gelegd. En daarna was die waas ook weer weg.

Maar het wordt nog gekker: alles werkt weer, spontaan. Speaker: check. De andere kant kan mij horen als ik bel? Check. Ik kan de andere kant horen als ik bel? Wederom check. Als het zo blijft heeft ie het gewoonweg zonder schade overleefd. Dat zou wel echt te gek zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 24-10-2015 12:13 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als hij goed droog in lijkt de schade vaak mee te vallen. Alleen komt de gevolgschade vaak pas later, bijvoorbeeld corrosie op de pcb.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja dat kan natuurlijk, maar toen ik 'm openmaakte zag ik eigenlijk niets noemenswaardig qua water. Hij heeft ook geen seconde in het water gelegen voor ik 'm greep. Ik hoop dat er geen water op het pcb is gekomen. Hij vertoont nu iig geen kuren (en de afgelopen dagen ook niet; het is er alleen maar beter op geworden) dus ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 13:03
5.1.1 heeft echt dikke accu drain zeg op mijn MotoG 1st gen, vooral Google Play Services i.c.m. 3G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Oxellaar schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:45:

[...]

Ik was dit al tegen gekomen, maar ook dit werkt niet.
Met + en - volume kun je niet bevestigen, alleen naar boven en beneden scrollen.

is er hier dan niemand die zijn Moto G 2015 heeft geroot?
Misschien kun je deze instructies volgen (op het installeren van CyanogenMod na):
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_osprey

Daar staan ook toetsencombinaties vermeld. Bij jouw telefoon moet je inderdaad met de power-knop bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Mijn Motorola Moto G (XT1039) stopt er opeens mee. De aan/uit knop reageert niet meer. Ik kan het toestel alleen nog uitzetten en daarna weer aanschakelen maar dan komt hij niet door het opstarten heen en slaat het scherm zwart en reageert nergens op.

Is de enige mogelijkheid nu nog een harde factory reset?

Ik heb het toestel nog niet zo gek lang en met andere merken heb ik dit niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:38
Weet iemand een stabiele rom voor peregrine (XT1039) afgezien van de stock rom?

Ik zit nu al meer dan een jaar op CyanogenMod nightly. Momenteel 12.1, Android 5.1.1.

Het wachten op een stable/milestone versie ben ik beu. Ik wil wat anders erop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Mijn vriendin heeft sinds begin vorige weer de Moto G 2015 (16GB & 2GB RAM).
Alles ging goed met de telefoon maar sinds vrijdag maakt die geen geluiden meer, wel triller
Heb er net zelf naar gekeken maar alle geluiden staan gewoon aan maar maakt totaal geen geluid, niet met bellen, niet met WhatsApp en ook niet bij YouTube of Spotify.
Geluid via oortjes werkt wel
Er is ook totaal geen schade aan het toestel zelf
Weet iemand aan wat dit kan liggen? Het is wel een vervelend probleem.

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
toro36 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:50:
Weet iemand een stabiele rom voor peregrine (XT1039) afgezien van de stock rom?

Ik zit nu al meer dan een jaar op CyanogenMod nightly. Momenteel 12.1, Android 5.1.1.

Het wachten op een stable/milestone versie ben ik beu. Ik wil wat anders erop hebben.
Werkt CM12.1 niet lekker? Wat maakt dat je een andere ROM wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Weet iemand waar ik een werkende TWRP kan downloaden voor Moto E 2015?

Ik probeer al sinds paar dagen eentje te vinden, ik dacht er 1 gevonden te hebben maar dat was voor de 3G variant (waardoor ik eindigde met soft brick...)

P.S soft brick is wel opgelost alleen ben ik nu weer stock, en aangezien ik de trage update systeem van Motorola zat ben wil ik CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Pazzie schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Misschien kun je deze instructies volgen (op het installeren van CyanogenMod na):
https://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_osprey

Daar staan ook toetsencombinaties vermeld. Bij jouw telefoon moet je inderdaad met de power-knop bevestigen.
Ook dit werkt helaas niet.
Een boot naar recovery blijft de melding no command geven.
Krijg hem dus niet geroot. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Oxellaar schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Ook dit werkt helaas niet.
Een boot naar recovery blijft de melding no command geven.
Krijg hem dus niet geroot. :(
Hmmm... Het kan zijn dat ik het me niet goed herinner, maar volgens mij was er bij mij ook iets met het installeren van de recovery. Volgens mij moest ik direct na het flashen de recovery openen en niet eerst het systeem booten.

Heb je al eens geprobeerd om via fastboot de nieuwe recovery te flashen en dan vanuit de bootloader gelijk de recovery te openen (en niet eerst opnieuw op te starten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Laatst online: 01:38
Cyphax schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

Werkt CM12.1 niet lekker? Wat maakt dat je een andere ROM wil?
Ik wil een stabiele rom hebben. Dit is een test/developers nightly versie.

Veel home calling en Google Android stats connecties.

Ik ga de stock eens proberen:
http://forum.xda-develope...-4g-lollipop-rom-t3142816

Hopelijk heb ik binnen een maand mijn Nexus 5X :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Pazzie schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:22:
[...]

Hmmm... Het kan zijn dat ik het me niet goed herinner, maar volgens mij was er bij mij ook iets met het installeren van de recovery. Volgens mij moest ik direct na het flashen de recovery openen en niet eerst het systeem booten.

Heb je al eens geprobeerd om via fastboot de nieuwe recovery te flashen en dan vanuit de bootloader gelijk de recovery te openen (en niet eerst opnieuw op te starten)?
Held! _/-\o_

Super, nu werkt het wel!

[ Voor 86% gewijzigd door Oxellaar op 25-10-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Oxellaar schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:31:
[...]

Held! _/-\o_

Super, nu werkt het wel!
Graag gedaan. Mooi dat nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Noname4 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:47:
Mijn Motorola Moto G (XT1039) stopt er opeens mee. De aan/uit knop reageert niet meer. Ik kan het toestel alleen nog uitzetten en daarna weer aanschakelen maar dan komt hij niet door het opstarten heen en slaat het scherm zwart en reageert nergens op.

Is de enige mogelijkheid nu nog een harde factory reset?

Ik heb het toestel nog niet zo gek lang en met andere merken heb ik dit niet eerder gehad.
Ja, ik had dit vorige week. Staat aantal berichten hierboven. Factory reset was het enige dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
Mijn Moto G2 met Android 5 deed vandaag een update naar Android 5.02.
Is dit normaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:28

Esumontere

Floep, banaan.

karine1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:04:
Mijn Moto G2 met Android 5 deed vandaag een update naar Android 5.02.
Is dit normaal .
Nee, je moet er mee terug naar de winkel. :+

Ja, dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Esumontere schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

Nee, je moet er mee terug naar de winkel. :+

Ja, dit is normaal.
Ik vond het vreemd dat ze nu nog een tussen update doen terwijl er een update naar Android 6 aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

karine1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:04:
[...]

Ik vond het vreemd dat ze nu nog een tussen update doen terwijl er een update naar Android 6 aankomt.
Waarschijnlijk gaat hij ook nog geupdate worden naar 5.1 voordat je de update naar 6 krijgt. Goeie kans dat je nog zeker een half jaar moet wachten op Android 6, het huidige updatebeleid van Motorola kennende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Mijn moeder heeft een gebruikte xt1032 GPE gekocht, waarvoor de 5.1 update klaarstaat. Bij updaten krijg je een error en wordt de installatie teruggedraaid. Het toestel was geroot toen ze het overnam. Ik heb zelf het vermoeden dat de bootloader geunlockt is en dat daardoor de update naar 5.1 faalt. De root heb ik al teruggedraaid, maar kennelijk is de bootloader dan nog steeds unlocked (als mijn vermoeden klopt)
Om dit te fixen lees na wat googlewerk ik dat je eventueel een factory image eroverheen kan draaien om het op te lossen. Ik zou dan wel alle data moeten saven, en dan ook nog de goede factory image moeten vinden.
Wat ook kan is de bootloader weer locken en dan hopen dat er alsnog geüpdatet kan worden. Maar ik kan geen eenvoudig tooltje vinden om dat te doen.

Persoonlijk ben ik op zoek naar een oplossing waarbij de gebruikersdata behouden blijft maar er wel normaal geüpdatet kan worden. Iemand die dit ook heeft gehad en mij een tip kan geven? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Okay, just had a reply from Motorola support to my query about the 5.1 upgrade wich wasn't! It reads: "Do not worry, everything is normal. The update you received was not the Android 5.1 but a new system version. This means you will probably receive the Android 5.1 very soon, but do not be surprised if a couple of system updates arrive first."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Arnovdh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:45:
[...]
Persoonlijk ben ik op zoek naar een oplossing waarbij de gebruikersdata behouden blijft maar er wel normaal geüpdatet kan worden. Iemand die dit ook heeft gehad en mij een tip kan geven? Bij voorbaat dank.
Ik ben zo'n eigenwijs iemand die dat ook elke keer probeert - updaten zonder factory-reset.
Bij de 4.4 naar 5.0 update ging dat enkele weken goed: daarna kreeg ik GPS-ontvangproblemen (om de paar minuten 30 seconden freez - erg irritant als je Ingress aan het spelen bent). Toen ik dat na 2 maand zat was en een FR uitvoerde, waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen (ook niet meer teruggekomen).

Nu heb ik afgelopen week de 5.0 naar 5.1 update geïnstalleerd, maar merk dat hij heel traag is geworden. Aankomend weekend dus maar (weer) een FR uitvoeren.

Moraal van het verhaal: na update is het eigenlijk gewoon altijd handig/nodig om een FR uit te voeren...

(betreft Moto G 1st gen / XT1032)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
Arnovdh schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:45:
Mijn moeder heeft een gebruikte xt1032 GPE gekocht, waarvoor de 5.1 update klaarstaat. Bij updaten krijg je een error en wordt de installatie teruggedraaid. Het toestel was geroot toen ze het overnam. Ik heb zelf het vermoeden dat de bootloader geunlockt is en dat daardoor de update naar 5.1 faalt. De root heb ik al teruggedraaid, maar kennelijk is de bootloader dan nog steeds unlocked (als mijn vermoeden klopt)
Om dit te fixen lees na wat googlewerk ik dat je eventueel een factory image eroverheen kan draaien om het op te lossen. Ik zou dan wel alle data moeten saven, en dan ook nog de goede factory image moeten vinden.
Wat ook kan is de bootloader weer locken en dan hopen dat er alsnog geüpdatet kan worden. Maar ik kan geen eenvoudig tooltje vinden om dat te doen.

Heb je al geprobeerd om na unrooten de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, en vervolgens de update uit te voeren?
Gebruikersdata ga je hoe dan ook niet kunnen behouden. Wellicht met Titanium backup of zo, en nadat de telefoon weer is ingericht dat je dan het èèn en ander kan restoren, maar ik zou het niet echt aanraden om dit te doen na een update van het systeem.

Ik snap de problemen eigenlijk niet zo: tegenwoordig heb je al je contactgegevens en zo toch in de cloud (google/hotmail) zitten? Na synchroniseren zijn die weer terug.
Als je Chrome gebruikt icm je Google account zijn je favorieten ook weer beschikbaar.
Whatsapp eerst even updaten en een backup laten maken naar de Google Drive.
Foto's en muziek zijn makkelijk zelf terug te halen via een backup of link naar je pc/laptop.

Misschien kijk ik daar wat makkelijker tegen aan dan de gemiddelde persoon: als flashaholic moest je een paar jaar terug al dat werk handmatig uitvoeren. Wekelijks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
guapper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Heb je al geprobeerd om na unrooten de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen, en vervolgens de update uit te voeren?
Gebruikersdata ga je hoe dan ook niet kunnen behouden. Wellicht met Titanium backup of zo, en nadat de telefoon weer is ingericht dat je dan het èèn en ander kan restoren, maar ik zou het niet echt aanraden om dit te doen na een update van het systeem.

Ik snap de problemen eigenlijk niet zo: tegenwoordig heb je al je contactgegevens en zo toch in de cloud (google/hotmail) zitten? Na synchroniseren zijn die weer terug.
Als je Chrome gebruikt icm je Google account zijn je favorieten ook weer beschikbaar.
Whatsapp eerst even updaten en een backup laten maken naar de Google Drive.
Foto's en muziek zijn makkelijk zelf terug te halen via een backup of link naar je pc/laptop.

Misschien kijk ik daar wat makkelijker tegen aan dan de gemiddelde persoon: als flashaholic moest je een paar jaar terug al dat werk handmatig uitvoeren. Wekelijks. 8)7
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet echt een flashaholic, en ik wil voorkomen dat ik de boel softbrick zodat ik nog verder van huis ben :) als ik eraan ga fröbelen moet ik weten waar ik mee bezig ben. dus dat :)
Ja ik heb al geprobeerd om terug te zetten naar fabrieksinstellingen (na backup inderdaad) en daarna de update uit te voeren, zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnovdh op 27-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:51
Arnovdh schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:04:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ben niet echt een flashaholic, en ik wil voorkomen dat ik de boel softbrick zodat ik nog verder van huis ben :) als ik eraan ga fröbelen moet ik weten waar ik mee bezig ben. dus dat :)
Ja ik heb al geprobeerd om terug te zetten naar fabrieksinstellingen (na backup inderdaad) en daarna de update uit te voeren, zelfde probleem.
ok. Unlocken was op mijn Moto X geen probleem bij het updaten. Het rooten wel, omdat er systeembestanden gewijzigd worden. Voor een update worden die gecontroleerd, en de update stopt dan omdat het toestel na een update mogelijk niet meer goed functioneert.

Als je toch wil updaten raad ik je aan op zoek te gaan naar RSD Lite, een stukje software waarmee je een origineele ROM op Motorola telefoons kunt flashen. Via XDA is een goed archief te vinden van de meeste fabrieks ROM's. Je moet wel zorgen dat je de juiste hebt, welke correspondeert met de tekst onder >>instellingen >>about phone.

Na een softbrick is dat overigens een gangbare manier om de telefoon weer aan de praat te krijgen, zeker wanneer je niet zo handig bent in ADB en/of commandline interfaces.

Overigens: als ik er niet handig in zou zijn zou ik niet zomaar met andermans telefoon gaan klooien, of de telefoon moet toch al onbruikbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 27-10-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
[...]

Heb je wel gewoon de originele recovery op de telefoon staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 27-09 13:03
[...]

Wat jij wil bereiken is eenvoudig te realiseren, maar ook al minimaal 2 keer besproken in dit draadje, dus heb niet echt zin om te zoeken waar het ook alweer was. Ik wil je wel op weg helpen, zoek op mfastboot en let dan bij de betreffende post op dat je de laatste 2 stappen niet uitvoert, iets met erase user data, die dus niet uitvoeren, dan houdt je alle user specifieke data :)

PS> Bootloader mag gewoon unlocked zijn en heeft niets met het falen van de update te maken, zit hem er echt in dat er nog bestanden 'touched' zijn door de root (ook na uninstall).

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 27-10-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
guapper schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:27:
[...]

ok. Unlocken was op mijn Moto X geen probleem bij het updaten. Het rooten wel, omdat er systeembestanden gewijzigd worden. Voor een update worden die gecontroleerd, en de update stopt dan omdat het toestel na een update mogelijk niet meer goed functioneert.

Als je toch wil updaten raad ik je aan op zoek te gaan naar RSD Lite, een stukje software waarmee je een origineele ROM op Motorola telefoons kunt flashen. Via XDA is een goed archief te vinden van de meeste fabrieks ROM's. Je moet wel zorgen dat je de juiste hebt, welke correspondeert met de tekst onder >>instellingen >>about phone.

Na een softbrick is dat overigens een gangbare manier om de telefoon weer aan de praat te krijgen, zeker wanneer je niet zo handig bent in ADB en/of commandline interfaces.

Overigens: als ik er niet handig in zou zijn zou ik niet zomaar met andermans telefoon gaan klooien, of de telefoon moet toch al onbruikbaar zijn.
Lord_Dain schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:25:
[...]

Wat jij wil bereiken is eenvoudig te realiseren, maar ook al minimaal 2 keer besproken in dit draadje, dus heb niet echt zin om te zoeken waar het ook alweer was. Ik wil je wel op weg helpen, zoek op mfastboot en let dan bij de betreffende post op dat je de laatste 2 stappen niet uitvoert, iets met erase user data, die dus niet uitvoeren, dan houdt je alle user specifieke data :)

PS> Bootloader mag gewoon unlocked zijn en heeft niets met het falen van de update te maken, zit hem er echt in dat er nog bestanden 'touched' zijn door de root (ook na uninstall).
Bedankt voor deze informatie, zeer gewaardeerd. Ik moet hiermee wel uit de voeten kunnen. Ik kan het niet verkroppen dat er een update klaarstaat die ik niet kan installeren, zeker omdat 5.1 onder de motorkap veel verbeteringen bevat.
Mocht ik 'm toch bricken, dan krijgt ze wel een andere van me. Gebruikt kosten ze niet echt veel meer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
Pazzie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Heb je wel gewoon de originele recovery op de telefoon staan?
Daar lijkt het wel op, maar wil ik daar zeker van zijn, dan zou ik dat moeten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Modbreak:Omdat het hier inmiddels over drie uitvoeringen van de Moto G gaat, wordt deze topicreeks gesplitst.
Hier gaan we verder met de Moto G 2013 en 2014. Voor de Moto G 2015 is een nieuw topic geopend: [Motorola Moto G 2015] Ervaringen en Discussie. Wie wil een mooie topicstart maken? Stuur even een DM, dan voeg ik je toe als auteur aan de topicstart!

[ Voor 21% gewijzigd door Canaria op 27-10-2015 22:46 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het ging wel over meer uitvoeringen 8 of 16gb, 3g of 4g etc.

Alleen 2015 afsplitsen heeft weinig zin, 2013 en 2014 hebben net zo veel met elkaar van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 13:39
De 5.1 update is er. Heb hem ontvangen voor de eu versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kiske schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:39:
De 5.1 update is er. Heb hem ontvangen voor de eu versie
Hier is hij ook binnen op mijn 1st generation. Wel gedownload, maar nog niet geïnstalleerd, dat wordt morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

MIjn XT1032 krijgt 5.1 nu binnen, 209MB groot. New version: 221.21.566.en.EU
Installeren gaat een half uur duren, aldus de melding.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze 5.1 update gisterenavond geïnstalleerd op de moto-g van mijn kinderen. Ik wilde na het updaten de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar kreeg commentaar van de kids: als ik dat zou doen zouden ze al hun voortgang van hun games kwijt zijn...zucht ...

Is er een goede mogelijkheid om van deze game-voortgang een backup te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Net ook 5.1 binnen. Update duurde inderdaad precies een half uur.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Laatst online: 23-09 13:39
Waarom gaan die updates nooit goed?
Nu weer het probleem dat ik een melding krijg dat hangouts gestopt is. Al meerdere keren gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 23:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Na de update naar 5.1 geen problemen ondervonden met de apps, ook Hangouts doet het naar wens. De telefoon was de eerste tien minuten kennelijk nog 'ergens' mee bezig, vertraagde reacties merkbaar. NU, een half uur later, merk ik niets bijzonders meer. Ik heb overigens geen reset gedaan of zo, is dat nog ergens goed voor?

[ Voor 12% gewijzigd door DeBolle op 29-10-2015 09:15 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Na deze update kun je het geluid gelukkig weer uitzetten terwijl de meldingen via het led lampje door blijven gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Hier ook een half uur installatie. Ik merk tot nu toe niet veel verschil, wel zijn er nu minder stage fright issues.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:27:
Ik heb deze 5.1 update gisterenavond geïnstalleerd op de moto-g van mijn kinderen. Ik wilde na het updaten de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar kreeg commentaar van de kids: als ik dat zou doen zouden ze al hun voortgang van hun games kwijt zijn...zucht ...

Als ze bij de games ingelogd zijn met een Google account krijgen ze gewoon hun oude progressie bij her-installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 13:34
Ook hier eindelijk de update naar 5.1 binnen op de Moto G 8GB first gen!
Ben benieuwd naar de performance :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 09:25
Hier heeft de XT1032 de 5.1 ook binnen. Na start installatie een reboot, blijft vervolgens hangen in Philz Touch 6. Hoe voorkom ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Leader98 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:34:
Ook hier eindelijk de update naar 5.1 binnen op de Moto G 8GB first gen!
Ben benieuwd naar de performance :-)
Zelfde toestel hier, ik merk geen verschil, maar ik had sowieso niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 09:25
Prop-er schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:40:
Hier heeft de XT1032 de 5.1 ook binnen. Na start installatie een reboot, blijft vervolgens hangen in Philz Touch 6. Hoe voorkom ik dat?
Oplossing:
https://www.reddit.com/r/..._176441_ota_keeping_root/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb ook de update naar 5.1 binnen op mijn XT1032, en ik moet zeggen dat er een hoop traagheid is verdwenen, vooralsnog. Benieuwd hoe hij zich op lange termijn gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
Ik zit er nu toch echt aan te denken om mijn g 2014 te rooten. Heb wel een paar vraagjes hoe zit het met de garantie en met de officiële updates van Moto krijg ik die dan nog gewoon binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de update van 5.1 binnen op mijn XT1032. Eindelijk weer een knipperend LEDje als notificatie terwijl hij in de prio modus staat. :) Hij lijkt ietsje sneller te reageren ook. Het heeft een half jaar geduurd maar is uiteindelijk toch goedgekomen, anders had ik in januari op zoek gegaan naar iets anders. Future updates ga ik voortaan wel even een maandje skippen om eerst ervaringen van anderen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Zijn er nog mensen die het probleem hebben dat ze hun geheugenkaart niet kunnen gebruiken op hun XT1039?
Heb er een (nieuw) samsung kaartje inzitten, als ik alle apps die ik kan overschrijven op de geheugenkaart overschrijf, dan staat de helft er een dag later gewoon niet meer op.
Hij geeft wel aan ze overgeschreven te hebben.

Ik vind dit erg vervelend wat zo loopt mijn geheugen wel erg snel vol.
Een oplossing zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 27-09 16:20
Ik had nog steeds geen Google Drive backups voor Whatsapp op m'n Moto G LTE 2014 (XT1072). Een herinstallatie van Whatsapp vanuit de Play Store leverde niets op.

Uiteindelijk de app van de website van Whatsapp gedownload en geïnstalleerd, en nu kan ik wel backuppen naar Google Drive.

Het versienummer van Whatsapp van de website is hoger dan wat ik uit de Play Store kan downloaden, misschien verklaart dat het. Moet nu natuurlijk wel zelf Whatsapp updaten, in ieder geval totdat de versie die ik nu gebruik ook in de Play Store staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
benep schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 18:19:
Zijn er nog mensen die het probleem hebben dat ze hun geheugenkaart niet kunnen gebruiken op hun XT1039?
Heb er een (nieuw) samsung kaartje inzitten, als ik alle apps die ik kan overschrijven op de geheugenkaart overschrijf, dan staat de helft er een dag later gewoon niet meer op.
Hij geeft wel aan ze overgeschreven te hebben.

Ik vind dit erg vervelend wat zo loopt mijn geheugen wel erg snel vol.
Een oplossing zou fijn zijn.
Dat heb ik ook. Dacht dat na een update van de app deze weer op het interne geheugen staat. Ook ik heb een XT1039.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Laatst online: 16-09 16:46
Afgelopen week ook de 5.1 update ontvangen op mijn XT1032. Merk weinig verschil, accuduur is wel flink verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
Hallo,

Nog altijd heeft Motorola geen fix voor de StageFright-bug op mijn Moto G (xt1039)
Dat het zo lang duurt voor die er komt, toont maar weer eens aan dat de bouw van Andriod eigenlijk een ramp is doordat er eigenlijk voor elk toestel wel aanpassingen zijn gedaan. Updates en Fixes moeten dus eerst uitvoering op allerlei varianten, smaken en talen getest worden....
Diep droevig. Bovendien ben ik er inmiddels wel achter dat de eens zo goede naam van Motorola voor wat betreft schone android, snelle updates en fixes met de verkoop aan Lenovo ter ziele is gegaan....

De consumentenbond maakt zich ook sterk voor dit soort zaken. Misschien moet en ieder deze ook maar eens ondersteunen. Misschien helpt het.

Fabrikanten Android-smartphones doen te weinig aan Stagefright. Updaten moet!
Steun de actie van de Consumentenbond http://bit.ly/1J026mU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds een week ofzo zie ik een wazige vlek midden onderin mijn scherm. Als ik het scherm aanraak (drukken zal ik het niet noemen).

Hieronder een filmpje ervan. Komt niet helemaal over, maar je ziet dat er wat gebeurt. Grote vraag is ruilen of niet
[YouTube: https://youtu.be/5FYAlo7PPlE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Laatst online: 16-09 16:46
Accuduur leek sterk verbeterd na de 5.1 update, oorzaak was een niet werkende locatie service. Service stond wel aan maar deed het niet. Na een reboot deed die het wel weer.
Service staat nu uit om de accuduur te testen.

Voor de zekerheid ook de cache partitie gewist, kan geen kwaad en heeft in het verleden problemen met direct WiFi icm gewoon WiFi opgelost (TV bedienen lukte alleen met direct WiFi actief , ging dus niet samen met normaal WiFi).

Procedure om in recovery mode te komen is niet helemaal goed beschreven in de diverse handleidingen. Juiste procedure is:
- Toestel uit
- Volume down ingedrukt houden, powerknop indrukken en weer loslaten, daarna volume down loslaten
- Kies voor recovery mode
- Dooie Android verschijnt
- Power knop ingedrukt houden, volume up indrukken en weer loslaten, daarna powerknop loslaten
- Menu met o.a. wipe cache wordt opgestart

Formatteren van de cache partitie duur wel lang, ongeveer 10-15 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:27:

Met een backup app op de sd kaart backuppen? Sowieso als je apps verplaatst zijn naar de SD ben je dat toch niet kwijt? Hij formateert toch alleen het interne geheugen en anders trek je de SD toch even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Een systeem update op onze beide xt1039 toestellen, een update naar 5.0 lollipop ?? wow.
Zal wel een voorbereiding zijn op, of een stagefright ding. Mag ook wel.

edit: ja stagefright update, nu geeft de ene app dat ik helemaal veilig ben en de andere nog maar 1 rode (CVE-2015-6602) en 7 groene

[ Voor 31% gewijzigd door Pinin op 02-11-2015 19:39 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
22.56.3 kwam op mn xt1068 eu retail net binnen maar nog steeds 5.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Vandaag volgens deze tutorial de 5.0.2 stock met Stagefrightfix op mijn XT1068 gezet (dirty flash). Eerste indruk is dat hij wat snappier is en wat minder accusap verbruikt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Hier ook de stagefright update binnen moto g 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier ook de stagefright update gedaan.

Mooi hoor dat dat eindelijk is opgelost, maar nu maakt, in de stilstand, het alarm geen geluid meer.

En ja, het alarmgeluid staat aan.

Heel fijn dat soort fundamentele veranderingen.... :(

edit: Inmiddels de downtime instellingen bij 'onderbrekingen' maar gaan gebruiken. Werkt prima. Blijft overeind dat dit soort veranderingen wel impact (kunnen) hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door albino71 op 03-11-2015 11:03 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 18:21
Aangezien er nog geen actieve topic voor de 2015 Moto G is plaats ik maar hier.

Iemand enig idee hoeveel het gaat kosten om dit te repareren?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CK30uQd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Even rondgeneusd, je bent rond de €145 a €180 euro kwijt (dafuq?!)

Erg duur, ik denk dat zelf repareren goedkoper uitkomt, een fake scherm heb ik nog niet gezien (sowieso moet je die mijden) maar een origineel zal ook rond de 100 euro of meer kosten vrees ik.

Tenzij je het zelf wilt repareren zou ik zeggen, doorverkopen voor 20 a 30 euro, en een nieuwe kopen aangezien een nieuwe telefoon kopen beter is dan de oude repareren gezien de kosten...

Je hebt een hoesje, hoe kreeg je hem kapot dan?

Ik heb zelf de E 2nd, 1 maal zonder hoesje op tegels in de winkel gevallen en 1 keer in een hoesje buiten, niks aan de hand maar dat kan kwestie van veel geluk zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Mizgala28 op 03-11-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik heb moto g 2015 model maar hoe zorg je er voor dat muziek niet zachter gaat als je bv op facebook op 'like' drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 18:21
Mizgala28 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:35:
Even rondgeneusd, je bent rond de €145 a €180 euro kwijt (dafuq?!)

Erg duur, ik denk dat zelf repareren goedkoper uitkomt, een fake scherm heb ik nog niet gezien (sowieso moet je die mijden) maar een origineel zal ook rond de 100 euro of meer kosten vrees ik.

Tenzij je het zelf wilt repareren zou ik zeggen, doorverkopen voor 20 a 30 euro, en een nieuwe kopen aangezien een nieuwe telefoon kopen beter is dan de oude repareren gezien de kosten...

Je hebt een hoesje, hoe kreeg je hem kapot dan?

Ik heb zelf de E 2nd, 1 maal zonder hoesje op tegels in de winkel gevallen en 1 keer in een hoesje buiten, niks aan de hand maar dat kan kwestie van veel geluk zijn.
Oei, das flink prijzig aangezien een nieuwe telefoon maar 200 euro is. Telefoon is van mijn pa. Is uit zijn jaszak gevallen en later geretourneerd door de vinder (gebeld naar de telefoon en opgehaald). Ik denk dat iets overheen is gereden o.i.d. Denk dat het beter is om maar meteen een nieuwe telefoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wel snel reactie op een gebroken scherm, maar helaas niet op mijn scherm probleem. Bij deze nog een poging.
Jelte schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:37:
Sinds een week ofzo zie ik een wazige vlek midden onderin mijn scherm. Als ik het scherm aanraak (drukken zal ik het niet noemen).

Hieronder een filmpje ervan. Komt niet helemaal over, maar je ziet dat er wat gebeurt. Grote vraag is ruilen of niet
[video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zie het niet echt, maar als het jou opvalt, je hebt garantie en daar valt het onder, zou ik m ruilen/laten repareren.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Jelte schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:37:

Dit heb ik ook al sinds het begin van mijn moto g 2014 nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jelte schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:57:
Wel snel reactie op een gebroken scherm, maar helaas niet op mijn scherm probleem. Bij deze nog een poging.

[...]
Omdat jouw "probleem" niet bestaat. Iedere telefoon vertoond dit als je maar hard genoeg drukt/.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''Sinds een week ofzo zie ik een wazige vlek midden onderin mijn scherm. Als ik het scherm aanraak (drukken zal ik het niet noemen).

Hieronder een filmpje ervan. Komt niet helemaal over, maar je ziet dat er wat gebeurt. Grote vraag is ruilen of niet''

wat mensen zeggen hier klopt voor geen meter..dat als je hard drukt, dat dat normaal is.. is gewoon niet normaal.. terug brengen.. het is geen lcd monitor ofzo waar je dit verschijnsel ziet.. terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 08:53
Ik ben het met samma eens. Dat is niet normaal voor een toestel, ik zou een RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:16:
[...]

Omdat jouw "probleem" niet bestaat. Iedere telefoon vertoond dit als je maar hard genoeg drukt/.
ik druk dan ook niet hard. Het is een touchscreen, geen druikscreen. Daarnaast is de vlek altijd aanwezig helaas.

Ik kijk het nog een weekje aan.

Dank voor de andere posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Jeroenneman ook bedankt voor jouw bijdrage aan de discussie :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 04-11-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 010453krala
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 08:51
Op mijn xt1039 valt vaak de wifi weg wanneer telefoon in slaapstand gaat. Vb Netflix kijken via chromecast, dan raakt ie de verbinding kwijt na een aflevering. Data gaat ook sneller dan me lief is omdat er steeds dingen worden binnen gehaald via 4g ipv wifi. Zit op Android 5.1. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 27-09 15:18
Heb cyanogenmod 12 geïnstalleerd op de xt1032, maar heb last van spontane reboots. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:37

vliegnerd

Nintendo fan.

WizZie- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:09:
Heb cyanogenmod 12 geïnstalleerd op de xt1032, maar heb last van spontane reboots. Iemand die dit herkent?
Is volgens mij een bekend probleem bij de recente nightlies van CM12.1 op de xt1032, zie XDA. Vanwege dit soort dingen zit ik op een nightly van augustus (20150806). Die downloaden en installeren is wellicht een goede optie.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vliegnerd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:12:
[...]

Is volgens mij een bekend probleem bij de recente nightlies van CM12.1 op de xt1032, zie XDA. Vanwege dit soort dingen zit ik op een nightly van augustus (20150806). Die downloaden en installeren is wellicht een goede optie.
Ik draai een van de laatste CM 12.1 nightlies op de xt1032. Ik update elke week naar de laatste versie. Bij de eerste install heb ik alles geformatteerd. Al maanden geen reboot gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:35:
[...]

Ik draai een van de laatste CM 12.1 nightlies op de xt1032. Ik update elke week naar de laatste versie. Bij de eerste install heb ik alles geformatteerd. Al maanden geen reboot gezien...
En ik ook niet. Ik draai CM nu bijna een jaar en ik heb 1 keer gehad dat de standaard camera app het vertikte. Was de volgende nigthly gefixed, dus je beste optie is een recente nigthly flashen en kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Hier wordt elke nacht automatisch laatste cm12.1 nightly geflashed. Samen met drie andere zips (custom kernel, xposed en build.prop automater), vooraf altijd eerst nandroid backup en 's ochtends staat alles keurig klaar.

Jaja, ik ben groot liefhebber van CM Downloader :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Mag ik vragen wat xposed toevoegt op CM? Wat ik erover gelezen heb is dat het veel van hetzelfde is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Unfortunaly Google play service has stopped working dit krijg ik sinds gister heb al geprobeerd om de cache te verwijderen van play services. Weet iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

vandermark schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:47:
Hier wordt elke nacht automatisch laatste cm12.1 nightly geflashed. [..] vooraf altijd eerst nandroid backup
Lukt dat op een XT1032 met 8Gb? Hier krijg ik het niet passend. Tips zeker welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door vliegnerd op 07-11-2015 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Ceejay schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:50:
Mag ik vragen wat xposed toevoegt op CM? Wat ik erover gelezen heb is dat het veel van hetzelfde is. :)
GravityBox heeft wat extra waarvan pie control belangrijkste is voor mij. Daarnaast youtube adaway, greenify en bubbleupnp als xposed module is handig.
vliegnerd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:57:
[...]

Lukt dat op een XT1032 met 8Gb? Hier krijg ik het niet passend. Tips zeker welkom!
Ik heb 2015 versie met sdcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
vandermark schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:13:
[...]
GravityBox heeft wat extra waarvan pie control belangrijkste is voor mij. Daarnaast youtube adaway, greenify en bubbleupnp als xposed module is handig.
[...]
Okay, ik gebruik greenify en BubbleUPNP ook maar dan gewoon als app.
vliegnerd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:57:
[...]
Ja hier. Wat bedoel je met niet passend? Gebruik je wel de goede versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ceejay schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:21:

Ja hier. Wat bedoel je met niet passend? Gebruik je wel de goede versie?
Ik heb niet genoeg vrije ruimte om een nightly te downloaden + nandroid backup op te slaan.
8Gb is erg krap wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Aha. Ik deed het zonder backup. Google onthoudt je apps en veel settings dus was niet een probleem.
Ik vind de opslag van bijvoorbeeld sms niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:16:
[...]

Ehmm, ik kan zo hard drukken als ik maar wil op het scherm van mijn BlackBerry Classic (LCD), maar er gebeurt wel degelijk niks...

Ik heb gisteren de laatste snapshot van CM12.1 geflasht op een Moto G 2014 (XT1068) en het werkt geweldig. Heb niet eens meer de moeite genomen om alle Google rommel te flashen, maar gewoon de F-Droid en Amazon App Stores geïnstalleerd (net zoals op mijn BlackBerry).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ceejay schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:33:
Aha. Ik deed het zonder backup. Google onthoudt je apps en veel settings dus was niet een probleem.
Ik vind de opslag van bijvoorbeeld sms niet belangrijk.
Snap ik. Maar als je automatisch een nightly flashed (elke week, of elke dag) dan komt het ook wel eens voor dat het gewoon niet werkt. Bootloopje, dat soort dingen. Dan heb je een nandroid backup nodig om te boel snel weer werkend te krijgen. Dat lukt (mij) niet binnen 8Gb, als je ook nog wat opslagruimte voor foto's e.d. gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja. Feitelijk is onze 8GB Moto G zonder memorycard slot gewoon kansloos voor backups. Mijn volgende telefoon krijgt in ieder geval meer geheugen, dit doe ik niet nog een keer. Maar bootloops ken ik niet en je kunt toch sowieso een ROM flashen mocht het gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 27-09 15:18
vliegnerd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:12:
[...]

Dank. Ik had de meest recente nightly en had het bijv. zaterdag nog; ik open de 9292ov app en bam, spontane reboot. Daarnaast had ik vorige week het probleem dat mijn wekker geen geluid produceerde (dit probleem nog nooit gehad met stock). Resultaat: een uur te laat op je werk komen. Niet echt goed voor je vertrouwen in het systeem..

Maar, ik zie bij die nightlies alleen de meest recente, hoe vind ik die van augustus terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hoe kom je daar bij? Staat gewoon 10 november via jouw link??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 27-09 17:52
Ik heb mijn Moto G een jaar naar grote tevredenheid gebruikt, totdat ik Lollipop installeerde. Vervolgens de Moto E 2015 gekocht in de hoop dat die het probleem niet zou hebben, maar die had het na een paar weken ook. Vorige week mijn Moto G weer eens aangezet en gezien dat er een update was. Verwachtte er niet veel van, maar wow, wat een enórm verschil. Veel minder crashes, apps draaien veel soepeler. Mijn telefoon is gewoon weer uitstekend te hanteren, terwijl ik echt overwoog een iPhone te kopen na een jaar deze ellende... Merk alleen niet veel verschil m.b.t. de accuduur. Ben benieuwd wanneer de update op m'n Moto E staat en of die ook zo soepel gaat draaien. Wordt nog lastig kiezen dan welke foon ik ga gebruiken: Moto E met 4g en voor mijn gevoel een betere accu of Moto G met notificatielampje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
renskerenske schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:01:
Ik heb mijn Moto G een jaar naar grote tevredenheid gebruikt, totdat ik Lollipop installeerde.
5.0? Of 5.1?
5.1 zou goed moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-11-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:05:
[...]

5.0? Of 5.1?
5.1 zou goed moeten zijn.
Het ging mis met de update naar 5.0, maar sinds de update naar 5.1 vorige week is alles weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
renskerenske schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:01:
Ik heb mijn Moto G een jaar naar grote tevredenheid gebruikt, totdat ik Lollipop installeerde. Vervolgens de Moto E 2015 gekocht in de hoop dat die het probleem niet zou hebben, maar die had het na een paar weken ook. Vorige week mijn Moto G weer eens aangezet en gezien dat er een update was. Verwachtte er niet veel van, maar wow, wat een enórm verschil. Veel minder crashes, apps draaien veel soepeler. Mijn telefoon is gewoon weer uitstekend te hanteren, terwijl ik echt overwoog een iPhone te kopen na een jaar deze ellende... Merk alleen niet veel verschil m.b.t. de accuduur. Ben benieuwd wanneer de update op m'n Moto E staat en of die ook zo soepel gaat draaien. Wordt nog lastig kiezen dan welke foon ik ga gebruiken: Moto E met 4g en voor mijn gevoel een betere accu of Moto G met notificatielampje :P.
Ik zou de accu duur van de Moto E 2015 juist enorm missen, iedere keer tussen 7 tot 10 uur OST halen is gewoon hemels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Mizgala28 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:45:
[...]

Ik zou de accu duur van de Moto E 2015 juist enorm missen, iedere keer tussen 7 tot 10 uur OST halen is gewoon hemels.
Die accuduur heb ik nooit gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
renskerenske schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:35:
[...]

Die accuduur heb ik nooit gehaald ;)
Ik haal dat iedere keer, tenzij ik veel GPS via 3G gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:24:
[...]

Ik haal dat iedere keer, tenzij ik veel GPS via 3G gebruik.
Wat is GPS via 3G?
GPS en 3G lijken mij twee aparte dingen.
Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.