Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37

slaay

Natuurbeleven.com

guapper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:31:
[...]

Helemaal juist ingeschat.

Ik verken op het moment de andere kant van het spectrum, en heb een Xiaomi Redmi 2 pro binnen gekregen. Specs gelijk aan de Moto G 2GB/16GB, en dat voor minder geld dan een Moto E 2015.

Android met veel extra mogelijkheden voor het instellen van o.a. de beveiliging, weekelijkse updates (development, stable rom eens per maand), rooten doe je door een vinkje te zetten :)
//offtopic: waar heb je die dan vandaan voor dat geld?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 22:51
slaay schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:32:
[...]

//offtopic: waar heb je die dan vandaan voor dat geld?
Vanwege offtopic hier,moet ik je voor meer informatie verwijzen naar het desbetreffende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 16:34
Ter info voor degenen met de duitste firmware (220.27.1.falcon_umts.retail.en.de); ik heb vanochtend de update naar 5.1 kunnen downloaden over OTA.

Update: "Stagefright Detector" app geeft aan dat mijn toestel nu niet meer kwetsbaar is voor Stagefright.

[ Voor 27% gewijzigd door Velvus op 14-10-2015 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 22:17
Velvus schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:00:
Ter info voor degenen met de duitste firmware (220.27.1.falcon_umts.retail.en.de); ik heb vanochtend de update naar 5.1 kunnen downloaden over OTA.

Update: "Stagefright Detector" app geeft aan dat mijn toestel nu niet meer kwetsbaar is voor Stagefright.
Yep, de update wordt inderdaad uitgerold naar de "Duitse" toestellen. Die van mij is ook net aan de beurt geweest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
hier ook update 5.1 op 'Duitse' moto G XT1032... helaas geeft de een 'stagefright detector' bij 2 van 8 categorieen aan "Vulnerable"...

edit: volgens een andere stagefright detector zijn ze allemaal gedicht

[ Voor 25% gewijzigd door witteveder op 14-10-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 12:20
Sinds vandaag ook eindelijk in het bezit van de Moto G gen3 16GB :).
Nu wil ik de bootlocker unlocken zodat ik de Moto kan rooten. Echter weet iemand of het unlocken van de bootloader nog negatieve effecten heeft op de camera performance of andere zaken net als het bij de Sony Xperia toestellen het geval is (DRM keys)?. Ik kan hier tot zover niets over vinden op vriend Google..

Just to be sure 8)

Daarnaast is de Moto ook weer te "relocken", zou dit voldoende zijn voor een eventuele garantieprocedure?

[ Voor 11% gewijzigd door dezonnebril op 14-10-2015 19:25 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Relocken is niet genoeg, Motorola kan alsnog zien dat de telefoon unlocked was en weer gelocked, het is geen Nexus hé ;)

Betreffende de camera, op de 2nd gen zijn er geen problemen met de camera na unlocken van bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
witteveder schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:25:
hier ook update 5.1 op 'Duitse' moto G XT1032... helaas geeft de een 'stagefright detector' bij 2 van 8 categorieen aan "Vulnerable"...

edit: volgens een andere stagefright detector zijn ze allemaal gedicht
Vermoedelijk geeft de Stagefright Detector van Zimperium aan dat de telefoon kwetbaar is voor twee van de acht Stagefright Common Vulnerabilities and Exposures.Waarschijnlijk gaat dat om CVE-2015-3876 en CVE-2015-6602, ook wel bekend als 'Stagefright 2.0' (zie nieuws: Google brengt patches voor 'Stagefright 2.0-lekken' uit en nieuws: Beveiligingsbedrijf maakt bestaan twee bugs in Android bekend).

CM12.1 op de x1032 geeft aan 'Not Vulnerable' voor alle acht de CVE's, maar volgens mij was de officiële update van Motorola al uitgebracht (in andere landen) voor het ontdekken en verhelpen van Stagefright 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Mizgala28 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:37:
Relocken is niet genoeg, Motorola kan alsnog zien dat de telefoon unlocked was en weer gelocked, het is geen Nexus hé ;)

Betreffende de camera, op de 2nd gen zijn er geen problemen met de camera na unlocken van bootloader.
Nee het is inderdaad geen Nexus.. :P Het vervelende is alleen dat het unlocken van de bootloader alle data wist, dus twijfel of ik het nu direct doe of achteraf (wat meer werk geeft). Ik ben wel gewend aan een geroot toestel (firewall / root explorer / ad blocking etc).

Ik HAD een Xperia, vandaar dat ik ook wat huiverig ben voor de eventuele degradatie van onderdelen. De camera is voor mij een belangrijke factor van de telefoon.

Iemand al ervaring met het unlocken van de Gen3?

Edit: Het ziet er naar uit dat een ervaren member van XDA het verhaal bevestigd voor de Gen2 http://forum.xda-develope...post56105498#post56105498

Ik ga er vanuit dat dit dan voor de Gen3 ook zal gelden... Andere ervaringen hoor ik graag :) .

[ Voor 16% gewijzigd door dezonnebril op 14-10-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 17:56
Vraagje hoe gaan jullie eigenlijk om met de 8gb geheugen heb momenteel eigenlijk niks bijzonders op de moto g 2014 staan maar nu nog maar 674mb over. Kan nu al niks meer installeren heb alles wat ik kan op mijn sd gezet maar toch blijf ik te weinig ruimte overhouden. Misschien iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
GMavak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:33:
Vraagje hoe gaan jullie eigenlijk om met de 8gb geheugen heb momenteel eigenlijk niks bijzonders op de moto g 2014 staan maar nu nog maar 674mb over. Kan nu al niks meer installeren heb alles wat ik kan op mijn sd gezet maar toch blijf ik te weinig ruimte overhouden. Misschien iemand een tip?
Op mijn vorige toestel (Xperia M) maakte ik gebruik van het programma Link2SD, Ik heb deze app ook gekocht omdat er dan meer opties beschikbaar zijn m.b.t. data verplaatsen.

Wanneer je op je SD kaart naast de normale partitie een EXT partitie aanmaakt, kan Link2SD nagenoeg alle apps overzetten (linken). Werkte bij mij als een zonnetje (Class10 SD kaart wel aan te bevelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
dezonnebril schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:39:
[...]

Op mijn vorige toestel (Xperia M) maakte ik gebruik van het programma Link2SD, Ik heb deze app ook gekocht omdat er dan meer opties beschikbaar zijn m.b.t. data verplaatsen.

Wanneer je op je SD kaart naast de normale partitie een EXT partitie aanmaakt, kan Link2SD nagenoeg alle apps overzetten (linken). Werkte bij mij als een zonnetje (Class10 SD kaart wel aan te bevelen).
Ziet er veel belovend uit in ieder geval zal er is thuis mee aan de gang gaan bedankt :)

Edit: ah zie nu dat je er Root voor nodig hebt :/

[ Voor 4% gewijzigd door GMavak op 15-10-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
GMavak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Ziet er veel belovend uit in ieder geval zal er is thuis mee aan de gang gaan bedankt :)

Edit: ah zie nu dat je er Root voor nodig hebt :/
Ik wilde het net zeggen.. wel root nodig :9 . Ik weet niet of dat een probleem voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
dezonnebril schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:53:
[...]

Ik wilde het net zeggen.. wel root nodig :9 . Ik weet niet of dat een probleem voor je is...
Ben het uiteindelijk wel van plan maarja wil mijn garantie nog houden ik zal er is over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wachten op Marshmallow is ook een optie.

Kun je niet gewoon ergens in Settings zien waar al je storage voor wordt gebruikt?

[ Voor 51% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-10-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 14:15
Hallo allen,

Ik heb sinds vandaag een moto g3 16GB en heb een probleempje met de trilfunctie icm berichten (sms/whatsapp) en ik kom er gewoon niet uit :(

In whatsapp heb ik aangegeven dat ik alleen bij privégesprekken een trilmelding wil en niet bij groepsgesprekken. Bij privégesprekken krijg ik dan ook de standaard trilmelding (2x medium-tril)
Echter bij groepsgesprekken krijg ik ook een trilmelding, maar dan 2x kort, net als bij SMS en email. Ik heb het idee dat dit een soort standaard trilmelding is bij binnenkomende "berichten".

Dus, wie kan mij helpen. Hoe krijg ik de trilmelding uit bij groepsgesprekken? voor SMS en Email wil ik de trilmelding wel behouden.

Ik kom van een Nexus 4, en heb hier nooit problemen mee gehad. Geen idee wat er nu anders is.

MOTO G3- android 5.1.1
Whatsapp - 2.12.304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb de Moto E 2nd 8GB en er staat erop:

Appy Gamer
Chromecast
ES File Explorer
Facebook
Gameboid
Messenger
My Vodafone
Netflix
NOS
NPO
Reclamefolder
QuickOffice
Speedtest
Google Translate
TuneIn Radio
Yahoo Weer
Whatsapp

En alle Google apps en Motorola apps erbij.

Ik heb nog 2.05gb over op mijn toestel, alleen muziek en foto's staan op mijn 16gb SD kaart, voor de rest alles op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41:
Wachten op Marshmallow is ook een optie.

Kun je niet gewoon ergens in Settings zien waar al je storage voor wordt gebruikt?
Daar zat ik ook aan te denken hopelijk is moto een beetje snel(geloof er niks van)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
GMavak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:26:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken hopelijk is moto een beetje snel(geloof er niks van)
Sinds overname door Lenovo veranderd Motorola langzaam in een Chinees merk qua updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem en wordt er ook gek van dus ik houd me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Instellingen-Opslagruimte-cache. Legen.
Google foto-app gebruiken--alles in de cloud (alles selecteren en lokale versie verwijderen)
Geen grote spellen er op zetten.
Verder heb ik nog steeds 1,5 GB over van de 8, met Drive HERE plus kaart van Nederland, en nog een app of 30.
Wel Facebook verwijderd wegens enorm groot zijn, gevoelsmatig is mijn Moto G daar sneller van geworden. Heb Facebook Lite' gesideload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 20:39
jongetje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 06:50:
[...]

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem en wordt er ook gek van dus ik houd me ook aanbevolen.
Dit is binnenkort opgelost met de nieuwe Android update die de externe sd-kaart zal samenvoegen met het interne geheugen zodat dit 1 groot geheugen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:15
Komt deze android update naar het betreffende toestel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even een post omdat mensen normaal vooral over hun custom rom ervaring posten als ze problemen hebben, en je dus een wat eenzijdig beeld kunt krijgen:

Ik draai sinds kort Cyanogenmod 12.1 (nightly) op mijn Moto G 2013 (XT1032). Het draait perfect, en naar mijn gevoel sneller dan de stock 5.0.2, die soms wat traag aanvoelde. Enige wat ik nog niet aandurf is encryptie weer aanzetten, omdat daar een bug in schijnt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jongetje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:19:
Komt deze android update naar het betreffende toestel dan?
Niet naar de eerste generatie iig. Ik zit nog steeds op 5.0.2 met een EU retail model. :?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 10:27
Mijn Moto G (1st gen/XT1032/Duitse retail/Android 5.0.2/220.27.1.falcon_umts.Retail.en.De) heeft de Software Update ook gekregen maar wil 'm niet installeren. Na download en reboot draait de update even maar de android gaat belly-up en krijg ik de melding:

"Software update unsuccessful. Sorry, there was a problem updating your Moto G. No changes were made"

Kan dat zijn omdat ik 'm heb geroot? Is er een workaround? Nu zit ik met een System Update notification die steeds terugkomt, en een 'lekke' telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Ja met root gaat het zeker niet werken...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
I_Alone schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:16:
Mijn Moto G (1st gen/XT1032/Duitse retail/Android 5.0.2/220.27.1.falcon_umts.Retail.en.De) heeft de Software Update ook gekregen maar wil 'm niet installeren. Na download en reboot draait de update even maar de android gaat belly-up en krijg ik de melding:

"Software update unsuccessful. Sorry, there was a problem updating your Moto G. No changes were made"

Kan dat zijn omdat ik 'm heb geroot? Is er een workaround? Nu zit ik met een System Update notification die steeds terugkomt, en een 'lekke' telefoon.
Unrooten: hij checkt of alle systeembestanden zijn zoals hij ze verwacht, om zeker te weten dat de ugrade zal slagen.

Of je kunt je huidige rom opnieuw flashen, en dan alsnog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

kunnen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:16:
Even een post omdat mensen normaal vooral over hun custom rom ervaring posten als ze problemen hebben, en je dus een wat eenzijdig beeld kunt krijgen:

Ik draai sinds kort Cyanogenmod 12.1 (nightly) op mijn Moto G 2013 (XT1032). Het draait perfect, en naar mijn gevoel sneller dan de stock 5.0.2, die soms wat traag aanvoelde. Enige wat ik nog niet aandurf is encryptie weer aanzetten, omdat daar een bug in schijnt te zitten.
Heb ik deze week ook gedaan. Bevalt prima!

Ik dacht: we zitten al tijden te wachten op 5.1.1, wie weet hoe lang dat nog gaat duren, en Andriod 6 gaat ook niet komen voor de XT1032, dus kan ik beter nu overstappen naar Cyanogenmod 5.1.1. Heb ik die vast, en heb ik vast ervaring als ik in de toekomst over wil naar Cyanogenmod 6 8)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
Mizgala28 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:19:
[...]
Sinds overname door Lenovo veranderd Motorola langzaam in een Chinees merk qua updates...
Dat lijkt er inderdaad op. Het is jammer, maar ik ga me wel 2 keer bedenken of mijn volgende wel weer een Motorola wordt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Langzaam? Het is qua updates heel hard bergafwaarts gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:10:
Langzaam? Het is qua updates heel hard bergafwaarts gegaan.
Inderdaad. Alleen is dat bij Motorola nog niet helemaal geland. Als je Motorola vraagt wanneer de updates en fixes komen, krijg je alleen als antwoord dat men er druk aan werkt, en dat het veel tijd kost, excuses, geduld enz....
Ik denk dat het geen prioriteit heeft, en dat ze er domweg te weinig mensen op hebben zitten. Lenovo is bezig een mooie naam met mooie produkten langzaam om zeep te helpen... Ik merk dat ook aan contacten met support. Antwoorden laten steeds langer op zich wachten, lijken uit Engeland te komen, met Indische namen :?
Één naam voor het beantwoorden van chats en email.
Nederlandse support is er niet meer....
Het zijn allemaal tekenen.....
Tijd voor andere keuzes! Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Pazzie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:50:
[...]
Vermoedelijk geeft de Stagefright Detector van Zimperium aan dat de telefoon kwetbaar is voor twee van de acht Stagefright Common Vulnerabilities and Exposures.Waarschijnlijk gaat dat om CVE-2015-3876 en CVE-2015-6602, ook wel bekend als 'Stagefright 2.0' (zie nieuws: Google brengt patches voor 'Stagefright 2.0-lekken' uit en nieuws: Beveiligingsbedrijf maakt bestaan twee bugs in Android bekend).

CM12.1 op de x1032 geeft aan 'Not Vulnerable' voor alle acht de CVE's, maar volgens mij was de officiële update van Motorola al uitgebracht (in andere landen) voor het ontdekken en verhelpen van Stagefright 2.0.
Klopt inderdaad, week of twee geleden zijn de CM nightlies gemerged met Android 5.1.1 Revisie 24 die Google heeft uitgebracht om Stagefright 2.0 te dichten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 16-10-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hendrik55 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:50:
[...]

Inderdaad. Alleen is dat bij Motorola nog niet helemaal geland. Als je Motorola vraagt wanneer de updates en fixes komen, krijg je alleen als antwoord dat men er druk aan werkt, en dat het veel tijd kost, excuses, geduld enz....
Ik denk dat het geen prioriteit heeft, en dat ze er domweg te weinig mensen op hebben zitten. Lenovo is bezig een mooie naam met mooie produkten langzaam om zeep te helpen... Ik merk dat ook aan contacten met support. Antwoorden laten steeds langer op zich wachten, lijken uit Engeland te komen, met Indische namen :?
Één naam voor het beantwoorden van chats en email.
Nederlandse support is er niet meer....
Het zijn allemaal tekenen.....
Tijd voor andere keuzes! Jammer.
Ik wilde vandaag eens iets naar de support mailen: blijkbaar kan dat niet eens als je niet je naam en telefoonnummer wil afstaan.

Belachelijk.

Motomaker is nog steeds niet beschikbaar, geen 5.1 op een EU Retail model en nu een slecht update beleid.

Ik ga ook elders kijken. Zeer jammer, want zeer tevreden met mijn Moto G first gen.

Wellicht is Wileyfox beter.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jeroenneman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:23:
[...]

Ik ga ook elders kijken. Zeer jammer, want zeer tevreden met mijn Moto G first gen.

Wellicht is Wileyfox beter.
Kijk voor de gein eens in dit forum. Ik heb deze als opvolger van mijn Moto X, en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Ceejay schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:19:
[...]

Klopt inderdaad, week of twee geleden zijn de CM nightlies gemerged met Android 5.1.1 Revisie 24 die Google heeft uitgebracht om Stagefright 2.0 te dichten.
Android security patch level: 1 oktober 2015, staat er inderdaad.
guapper schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:30:
[...]

Kijk voor de gein eens in dit forum. Ik heb deze als opvolger van mijn Moto X, en ben er erg tevreden over.
Ik heb het topic even bekeken en las ook je reactie met betrekking tot GearBest. GearBest heeft namelijk dit bij de telefoon staan 8)7 : ". Note: This smart phone is designed only to work with the current Android/Windows OS installed in it. Any alterations such as upgrades or flashing a newer version will void the warranty. " .

Als je Motorola zat bent, in verband met de updates/upgrades, dan is het misschien verstandig om de telefoon daar niet aan te schaffen.

Verder las ik dat jij de telefoon bij BangGood hebt aangeschaft, als ik het goed heb. Ik lees dat je daar maar één jaar garantie krijgt, in tegenstelling tot de tot de twee jaar garantie in Europa. Ook worden volgens mij niet alle 4G-banden ondersteund. Aan de andere kant lijkt het met wel een leuke telefoon voor niet veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Pazzie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:15:
[...]

Ik heb het topic even bekeken en las ook je reactie met betrekking tot GearBest. GearBest heeft namelijk dit bij de telefoon staan 8)7 : ". Note: This smart phone is designed only to work with the current Android/Windows OS installed in it. Any alterations such as upgrades or flashing a newer version will void the warranty. " .

Als je Motorola zat bent, in verband met de updates/upgrades, dan is het misschien verstandig om de telefoon daar niet aan te schaffen.

Verder las ik dat jij de telefoon bij BangGood hebt aangeschaft, als ik het goed heb. Ik lees dat je daar maar één jaar garantie krijgt, in tegenstelling tot de tot de twee jaar garantie in Europa. Ook worden volgens mij niet alle 4G-banden ondersteund. Aan de andere kant lijkt het met wel een leuke telefoon voor niet veel geld.
offtopic:
Je hebt je huiswerk goed gedaan, en hoewel offtopic wil ik er toch kort (edit: eigenlijk toch niet zo kort) op in gaan.

Het is nog erger: de software die je van de chineese leveranciers op je telefoon krijgt is zelfs niet de origineele van de fabrikant, maar een aangepaste versie voor de internationale markt met de nodige bloatware aan boord. Het eerste wat je wil doen met een dergelijke telefoon is een andere rom er op zetten. Dat was ook de reden dat ik opmerkte dat Gearbest die opmerking plaatst. Die opmerking is overigens generiek en te lezen bij bij iedere telefoon die ze verkopen. Een groot voordeel van Gearbest is wel dat ze vanuit Europa kunnen verzenden, waardoor je geen BTW en inklaringskosten meer hebt. (€35-€40,- is een aanzienlijk bedrag op een telefoon van €120,-)

Voor mij was een aanvaring met niet verleende garantie (wifi en mic stuk, maar helaas was van mijn moto X de bootloader unlocked) de druppel die me deed besluiten om voor een Xiaomi te kiezen. Zij staan goed aangeschreven (het is een A-merk) en bieden wekelijks (development) of maandelijks (stable) rom updates, en telefoons worden gedurende een lange tijd ondersteund.

Door de scherpe prijs bij de chineese webshops kun je afwegen of je bereid bent om dan genoegen te nemen met minder zekerheden in garantie die geboden wordt. (De telefoon voor garantie terug sturen naar China kost je al snel €25,-, en als je de papierwinkel niet op orde hebt loop je ook het risico dat je nogmaals BTW en inklaring mag betalen wanneer je gerepareerde telefoon terug komt.)

Voor iemand die zijn telefoon graag van root voorziet, waarmee de garantie ook in Europa lastig wordt, is een Chineese webwinkel een optie die het afwegen waard is. Aangezien je ook niet voor die extra zekere garantie betaald. Die Europeese garantievoorwaarden zitten namelijk ook in de prijzen verwerkt op onze lokale markt, en waarom zou je daar voor willen betalen als je er geen aanspraak op kunt maken.

Overigens ziet die Wileyfox er ook leuk uit, maar ik ben er verder niet mee bekend.
Ik heb de Redmi voorgesteld omdat het een telefoon is die in afmetingen (2mm groter) en specs nagenoeg gelijk is aan de Moto's waar wij eigenlijk best verknocht aan zijn. (Je realiseert je pas hoe lekker die in de hand liggen wanneer je een andere teefoon gebruikt. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Mijn excuses, dat ik ook wat offtopic ging.

Mijn ongeveer twee jaar oude X1032 bevalt op zich nog wel prima, maar ik ben wel al een beetje aan het oriënteren met betrekking tot een opvolger. De Xiaomi Redmi 2 (Pro) zou inderdaad wel een leuke opvolger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
De laatste tijd gaat mijn batterij wel heel snel leeg..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5LnJPbXaFH9BzbEbGvf1h4b4/full.png

Screen on time is 3u (16%), verder hebben we dan ook nog Android-OS (8%), Standby (7), Play Services (6) enzovoorts. Ligt dit nu aan mij of kon ik 2 weken geleden langer werken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
signaal van mobiel netwerk lijkt wel niet niet bijster goed, verbruikt ook aangezien je constant zit te zoeken naar een beter signaal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je GPS (navigatie) hebt gebruikt, kun je herstarten om batterij ontlading weer op normaal niveau te krijgen. Bekende bug van de Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 08:19
filenox schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:00:
De laatste tijd gaat mijn batterij wel heel snel leeg..

[afbeelding]

Screen on time is 3u (16%), verder hebben we dan ook nog Android-OS (8%), Standby (7), Play Services (6) enzovoorts. Ligt dit nu aan mij of kon ik 2 weken geleden langer werken? :P
Begrijpelijk met zo'n slecht signaal. Kost veruit het meeste stroom van alles op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Sinds juli heb ik enorme problemen met het updaten van Facebook op min Moto G (first gen) . Mijn LG G pad installeert probleemloos elke nieuwe update, maar de Moto G krijgt de updates niet of slechts na heel lang proberen geüpdate. Of de.telefoon loopt vast, of ik probeer de app volledig te verwijderen en opnieuw vanuit de playstore te installeren, niets blijkt te werken. Op de G pad draai ik momenteel versie 50, de Moto G blijft steken op versie 48.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Oplossing nee maar ik heb precies hetzelfde probleem op mijn Moto E 2nd, facebook wil niet updaten en de hele telefoon loopt vast en schakelt zich uit (niet herstart, echt uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-09 21:38
Op de Moto G van mijn vriendin alsook op die van mij hebben we al enkele weken hetzelfde. Facebook neemt gewoon belachelijk veel tijd in beslag om te kunnen updaten. In de meeste gevallen failed het gewoon en na x-aantal keren te proberen geraakt die er plots dan wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb ook problemen met Facebook-updates op mijn XT1032. Meestal crasht de telefoon volledig en is een hard-reset de enige oplossing, waarna Facebook onbruikbaar is. Meerdere keren herinstalleren van de app lost het probleem dan op, tot de volgende update. Ik heb automatische updates van de FB app uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Laatst online: 11:03
Oplossing: m.facebook.com > Bookmark > Homescreen

De app is verschrikkelijk. Zodra je die eraf gooit wordt de complete telefoon sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Card Nox schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:16:
Oplossing: m.facebook.com > Bookmark > Homescreen

De app is verschrikkelijk. Zodra je die eraf gooit wordt de complete telefoon sneller.
Nee dan liever de FB Lite app, FB in je browser is alleen ellende aangezien FB vrolijk je bezochte sites data verzamelt (niet dat google dat niet doet maar ik vind google en Microsoft genoeg en wil niet dat nog FB bovenop komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mizgala28 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:23:
Nee dan liever de FB Lite app, FB in je browser is alleen ellende aangezien FB vrolijk je bezochte sites data verzamelt (niet dat google dat niet doet maar ik vind google en Microsoft genoeg en wil niet dat nog FB bovenop komt).
Dat doen ze toch sowieso, of je nu wel of niet FB in de browser gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Olaf van der Spek schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Dat doen ze toch sowieso, of je nu wel of niet FB in de browser gebruikt?
Blijkbaar minder, ik kreeg er op FB meer last van toen ik deze toentertijd in de browser gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige issue met dit toestel (2/16gb versie) is de headphone jack. Mijn oortjes met ingebouwde microfoon hebben namelijk een te lange stekker (met 3 ringen, 1 voor elke speaker, 1 voor microfoon). Hierdoor maakt de stekker soms wel soms geen verbinding met het toestel. Het schijnt dat de oplossing een verloopstukje is (met 2 ringen). Ga ik zsm uitproberen want dit is geen doen met radio/mp3 luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Betreffende het batterijverbruik,
Google Play Services gebruikt bij mij evenveel danwel niet meer energie als mijn scherm.

Schermtijd gaat hooguit tot 3 uur, soms iets langer.
Signaal van mobiel netwerk is niet vaak groen in het accuscherm, vaak oranje.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOogyMAn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 20:13
RonaldMeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:59:
Google Play Services gebruikt bij mij evenveel danwel niet meer energie als mijn scherm.

Iemand een oplossing?
Heb je toevallig de app Google Fit geïnstalleerd? Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem en het enigste wat veranderd is, is dat dat ik deze app erop heb gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door BOogyMAn op 20-10-2015 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Blijkbaar weet Motorola zelf niet meer welke update wat doet :(

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PxtHvPdUQnwPg3eAbR2E27iI/full.png

Ik kreeg deze binnen, kijk naar de systeem versie en de info dat het lollipop is.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CyjHZqrJBpbtB0zFeJ1Q5wbu/full.png

Systeem versie is nu hoger en klopt, echter is het GEEN 5.1, ik zit dus nog vrolijk op 5.0.2 :(

Ik gok dat het de Stagefeight fix was, update is gewoon gelukt maar de info klopt voor geen meter, de Stagefright detector zegt dat ik 4 van de 8 gaten gedicht heb, voor de update was dat 1 van de 8.

Alsnog teleurstellend want ik wacht al heel lang voor 5.1, in de VS is deze al maanden uit en nu denk je eindelijk 5.1 te krijgen klopt het voor geen meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

Mizgala28 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 05:56:

Alsnog teleurstellend want ik wacht al heel lang voor 5.1, in de VS is deze al maanden uit en nu denk je eindelijk 5.1 te krijgen klopt het voor geen meter :(
Wellicht dat er nog een update volgt.

De Moto E (gen1) van mijn vrouw heeft nu ook ein-de-lijk een update binnen gehad. Ik moet deze nog even installeren maar ik ben benieuwd of het vergelijkbaar is met jouw ervaring. In de header staat inderdaad 5.1 benoemd...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10
Blijkbaar heb ik de Franse versie van de Moto G 1st gen (heb hem destijds van Amazon.de gehaald) en bij mij staat dat het een fix voor Stagefright is:

Afbeeldingslocatie: http://www.lammefolders.nl/pics/motog_update_10-15.png

edit:
Zojuist de update gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://www.lammefolders.nl/pics/motog_updated_10-15.png

[ Voor 21% gewijzigd door peterkuli op 20-10-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier met de Moto E 2nd ook een update. Er stond 5.1, maar inderdaad na de update zit ik nog gewoon op 5.0.2
Misschien dat ze het in stappen doen en dat de volgende update binnenkort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
BOogyMAn schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:29:
[...]

Heb je toevallig de app Google Fit geïnstalleerd? Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem en het enigste wat veranderd is, is dat dat ik deze app erop heb gezet.
Nee deze heb ik niet als het goed is, ik heb hem handmatig niet geïnstalleerd.
Dat probleem las ik wel ergens op een forum!

Overigens is het batterij verbruik van google play services per dag verschillend
.. De ene dag veel, de andere dag weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Iemand een oplossing?
Ik kan dat bevestigen. Sinds een week heeft Google Play moeite met upgraden van apps (blijft hangen op xx%) en mijn G2 loopt dan in een uur of zes helemaal leeg (zonder verder gebruik). ik heb automatisch updaten helemaal uitgezet en dat lijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Eindelijk de 5.1 update voor de First Gen (2013) en.GB versie (XT1032)

Android 5.1 update
(click to enlarge)

Is het aan te raden om meteen een clean install te doen? De laatste tijd is ie wel erg traag...
Zo ja, hoe kan ik het beste te werk gaan, zonder mijn data binnen apps te verliezen?

[ Voor 48% gewijzigd door _Vincent_ op 20-10-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
_Vincent_ schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:28:
Eindelijk de 5.1 update voor de First Gen (2013) en.GB versie (XT1032)

[afbeelding]
(click to enlarge)

Is het aan te raden om meteen een clean install te doen? De laatste tijd is ie wel erg traag...
Zo ja, hoe kan ik het beste te werk gaan, zonder mijn data binnen apps te verliezen?
Heel simpel, doe de OTA want zo verlies je de data niet, na de update back-up je bestanden en apps en doe een factory reset.

NIET DE FACTORY RESET VOOR DE UPDATE DOEN, er bestaat een kans (uit ervaring) dat de update ineens niet binnen wil komen, dat had ik keer op keer met mijn nexus 4 waardoor ik uiteindelijk gewoon een image file handmatig installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Heb ook de GB Moto G 1st gen en daadwerkelijk 5.1 binnen nu. Lekker hoor, al merk ik nog nauwelijks verschil. Toch misschien een gehele backup een keer maken en een Factory reset doen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:36
Hier een XT1032 met CM12.1, werkt heerlijk. Misschien ook te maken met de reset maar batterij lijkt het weer langer vol te houden. Mooi dat de 5.1 update begint te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56

Iemand een oplossing?
Ik had ongeveer dezelfde ervaring. Wat bij mij lijkt te helpen is de juiste APN-instellingen te zoeken die horen bij je provider. Daardoor doet hij al wat zuiniger met zijn accusap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier op mijn XT1032 nog steeds geen update naar 5.1 hoor. Mijn versie: EURetail.en.EU, provider HollandsNieuwe, zit nog altijd op Android 5.0.2. Zal 5.1 nog komen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:37

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:45:
Nou, hier op mijn XT1032 nog steeds geen update naar 5.1 hoor. Mijn versie: EURetail.en.EU, provider HollandsNieuwe, zit nog altijd op Android 5.0.2. Zal 5.1 nog komen voor mij?
De upgrade wordt vanzelf naar je toestel gepusht, dus gewoon geduld hebben ;-)
'en.fr', 'en.gb' en 'en.de' hebben de upgrade deze week ontvangen, dus dan zal en.eu ook snel volgen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:50:
[...]

De upgrade wordt vanzelf naar je toestel gepusht, dus gewoon geduld hebben ;-)
'en.fr', 'en.gb' en 'en.de' hebben de upgrade deze week ontvangen, dus dan zal en.eu ook snel volgen.
Okee, dat klinkt goed. Ik wacht nu al ongeveer een half jaar -als het niet langer is- tot mijn LED'je weer gaat knipperen als ik een berichtjes heb terwijl mijn geluid uit staat in de prio-modus. Dus ik begin een beetje ongeduldig te worden langzamerhand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Ik heb de OTA update naar 5.1 uitgevoerd en erna 'clear cache partition' uitgevoerd.
De laatste tijd was de telefoon erg traag en reageerden apps soms niet, waardoor Android vroeg om te wachten of af te sluiten. Vooralsnog daar geen last meer van gehad en het voelt weer wat snappier aan.

Ik twijfel of een factory reset nog nuttig is. Heb weinig zin om alles te back-uppen en opnieuw in te stellen. Ik kijk het nog even aan of het zo goed blijft gaan.

Wat zouden voordelen van factory reset zijn ten opzichte van clear cache partition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Mijn arme Moto G is in het water gevallen. :(
Alles bij elkaar is de schade dat ik hij bij het bellen niet de andere kant kan horen en de andere kant mij ook niet. Maar bij een video opnemen neemt ie weer wel geluid op. En met een Bluetooth headset werkt bellen ook prima. Verder werkt alles gewoon. Maar het is eigenlijk net niet meer bruikbaar, zo zonder headset (om daar nou de hele dag mee rond te lopen).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Cyphax schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:43:
Mijn arme Moto G is in het water gevallen. :(
Alles bij elkaar is de schade dat ik hij bij het bellen niet de andere kant kan horen en de andere kant mij ook niet. Maar bij een video opnemen neemt ie weer wel geluid op. En met een Bluetooth headset werkt bellen ook prima. Verder werkt alles gewoon. Maar het is eigenlijk net niet meer bruikbaar, zo zonder headset (om daar nou de hele dag mee rond te lopen).
Kun je niet hands-free bellen via de speaker als tussenoplossing? Ik weet niet of hij daar ook de andere mic voor gebruikt.

Ik heb dit heeeel kort overwogen toen ik problemen kreeg met mijn moto X, maar nooit getest omdat ik het hele idee niet zo zag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
De speaker doet het uberhaupt niet meer. Ook niet bij media. En de microfoon doet het niet bij het bellen (maar wel bij media). Hopen dat het vanzelf weer gaat werken, maar dat zal wel niet. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Sinds een uur start mijn Moto G (x1039) niet meer op. Ik zie wel de animatie draaien, maar daarna wordt het scherm zwart. Aantikken van de powerbutton zorgt voor een klein kleurverschil, maar meer gebeurt er niet. Als ik de powerbutton lang indruk, verschijnt de melding 'uitschakelen' en kan ik hem weer uitzetten.

Opstarten in recovery mode schiet niet op. Hij blijft dan op het android logo met uitroepteken hangen. Soms staat er wel 'Android wordt gestart' en optimaliseert hij de apps. Maar ook daarna is en blijft het scherm zwart.

Wat moet ik nu doen? Het probleem begon, nadat ik de sd-card losgekoppeld had, er via de pc iets opgezet had en de sd card daarna weer terugdeed. Ik kan verwijderen wat ik erop gezet heb, dat is geen probleem (enkele mp4 bestanden). Ik wil er alles aan doen om een factory reset te vermijden, want vooral in de whatsapp en de sms-jes staan dingen die ik niet kwijt mag raken. Ik weet het, had er gewoon eerder een backup van moeten draaien. Dus, heeft iemand tips? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Whatsapp maakt automatisch backups tenzij je die handmatig hebt uitgezet in de instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
KlaasHof schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:36:
Ik had ook regelmatig last van de battery-drain.
Heb gechat met Motorola support en ze gaven me het advies om 1 x per week een reboot te doen.
Tevens moest ik deze stappen uitvoeren;

1. With the phone powered off, press the VOL DOWN KEY for 2-3 seconds then POWER key then release.
2. The device will display different BOOT OPTIONS
3. Use the VOL DOWN Key to SCROLL to Recovery and VOL UP Key to select
Tip: If the device reboots, you may have waited to long to make a selection, you will need to begin the process again.
4. The device will display the Motorola logo and then the Android in distress ( logo with Exclamation mark)
5. Press and hold the VOL UP key for 10-15 seconds. While still holding the VOL UP key tap and release the POWER key
Tip: You can try this step, holding the phone in landscape. If you are stuck on step 6, try a force reboot by pressing the Power key and Vol Down key, and start the process again.
6. The device will display additional menu options (Text will appear in BLUE)
7. Use the VOL DOWN Key to scroll to wipe cache partition and the POWER Key to select this option
8. The device will then perform the partition wipe
9. The device will reboot and start the normal power up sequence

Het partition wipen duurde eventjes (13 minuten) maar het laat al je aps/instellingen intact.
Ben benieuwd of het gaat helpen.

Tevens wisten ze te melden dat de mensen die nu 5.0 op hun device hebben allemaal 'soak testers' zijn en het is nog niet bekend wanneer de officiële/definitieve update wordt uitgerold.
ik probeer dit ook, maar dan blijft hij op stap 5 hangen. Ik kom niet voorbij dat logo met uitroepteken. Door de powerbutton lang (ca 10 seconden) ingedrukt te houden, start hij weer opnieuw op en optimaliseert de apps wederom. Na het optimaliseren blijft het scherm weer zwart. 8)7

[ Voor 185% gewijzigd door Parkiet71 op 22-10-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ceejay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:49:
Whatsapp maakt automatisch backups tenzij je die handmatig hebt uitgezet in de instellingen
Mitst je Google Drive aan staat en je die überhaupt gebruikt, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
Mizgala28 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:49:
[...]

Mitst je Google Drive aan staat en je die überhaupt gebruikt, anders niet.
heb ik dus niet...

Maar inmiddels kan ik dus niks meer. Hij blijft overal in hangen, schakelt nu ook niet meer uit. Is mijn toestel nu overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Parkiet71 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:52:
[...]

heb ik dus niet...

Maar inmiddels kan ik dus niks meer. Hij blijft overal in hangen, schakelt nu ook niet meer uit. Is mijn toestel nu overleden?
Zet hem aan de lader voor een nachtje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
Mizgala28 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:54:
[...]

Zet hem aan de lader voor een nachtje misschien?
Laat ik dat maar proberen. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
Nou, nachtje lader maakt geen verschil. Ik wilde vanmorgen een factory reset doen, maar hij blijkt nu ook in een loop van steeds weer opstarten te zitten. Als ik via Vol-Down en powerbutton de boel opstart, krijg ik niet eens de kans om naar factory reset te gaan. Hij start gewoon op en blijft dan zwart. Dan kan ik gewoon weer uitzetten en begint het weer van voren af aan, als ik die reset probeer te doen.

Mijn moto g is van juli 2014. Na de update naar 5.1 vorige maand deed hij het weer lekker. Is het de moeite waard om te proberen te laten repareren? Of kan ik beter een nieuwe halen? En als dat het geval is, de 4g 2nd gen 2015?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Parkiet71 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:12:
Nou, nachtje lader maakt geen verschil. Ik wilde vanmorgen een factory reset doen, maar hij blijkt nu ook in een loop van steeds weer opstarten te zitten. Als ik via Vol-Down en powerbutton de boel opstart, krijg ik niet eens de kans om naar factory reset te gaan. Hij start gewoon op en blijft dan zwart. Dan kan ik gewoon weer uitzetten en begint het weer van voren af aan, als ik die reset probeer te doen.

Mijn moto g is van juli 2014. Na de update naar 5.1 vorige maand deed hij het weer lekker. Is het de moeite waard om te proberen te laten repareren? Of kan ik beter een nieuwe halen? En als dat het geval is, de 4g 2nd gen 2015?
Mijn toestel is ook uit 2014 en heb in juni soortgelijke problemen als jou gehad. Ik heb het toestel via Bol.com gekocht destijds en heb daar 2 jaar garantie. Mijn toestel is weer gerepareerd en werkt weer prima. Ik zou even kijken of je garantie hebt en hem gewoon laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
acoster schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:11:
[...]

Mijn toestel is ook uit 2014 en heb in juni soortgelijke problemen als jou gehad. Ik heb het toestel via Bol.com gekocht destijds en heb daar 2 jaar garantie. Mijn toestel is weer gerepareerd en werkt weer prima. Ik zou even kijken of je garantie hebt en hem gewoon laten repareren.
ik heb hem bij Mediamarkt gekocht. Eens kijken of ik de bon nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Parkiet71 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 01:00:
[...]
ik probeer dit ook, maar dan blijft hij op stap 5 hangen. Ik kom niet voorbij dat logo met uitroepteken. Door de powerbutton lang (ca 10 seconden) ingedrukt te houden, start hij weer opnieuw op en optimaliseert de apps wederom. Na het optimaliseren blijft het scherm weer zwart. 8)7
Klopt, op de website van Motorola staat het verkeerd beschreven. Hier bleef ik ook steken.
Na wat Googlen dit gevonden en dat werkt wel:
Once you get the dead Android, you must:
1.press and hold power button for about 2-3 seconds.
2.without releasing power button, press volume up button and release the volume up button.
3.release the power button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
_Vincent_ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Klopt, op de website van Motorola staat het verkeerd beschreven. Hier bleef ik ook steken.
Na wat Googlen dit gevonden en dat werkt wel:

[...]
Dat draait nu. Fingers crossed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
Ik kon zo de whipe partition doen, maar dat heeft het probleem helaas niet opgelost. Ik ga zo naar een repair house en als die er niks mee kunnen, dan heb ik pech. Ik heb gewoon per direct een werkende telefoon nodig.

update: ik heb een factory reset aan de praat gekregen en hij is nu bezig om alles te herstellen. Nogmaals fingers crossed!!

update 2: hij doet het weer. _/-\o_ _/-\o_ Via de bovenstaande berichtjes toch de factory reset kunnen doen. Wel alle whatsapp nu kwijt, maar dat is dan maar zo. Was bij een nieuwe ook zo geweest.

[ Voor 44% gewijzigd door Parkiet71 op 22-10-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sinds kort een Moto G 2015 in bezit, voor mijn werk.
Voor ik hem in gebruik nam heb ik eerst de bootloader unlocked. Daarna heb ik geprobeerd om twrp te installeren en dat leek te lukken.
Alleen wil een boot naar recovery niet lukken, hij geeft "no command" aan en Android ligt op zn rug. Krijg hem dus niet geroot.
Al deze handelingen heb ik uitgevoerd met WinDroid.

Ook wil hij niet naar recovery dmv de knoppen combinatie.
Iemand een oplossing?

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Parkiet71 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:22:
Wel alle whatsapp nu kwijt, maar dat is dan maar zo. Was bij een nieuwe ook zo geweest.
Als je whatsapp opnieuw geïnstalleerd hebt, kun je er voor kiezen om automatisch backups te maken naar je Google Drive. Heb ik van horen zeggen.

edit: instructies daar.

[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 22-10-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Oxellaar schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:26:
Sinds kort een Moto G 2015 in bezit, voor mijn werk.
Voor ik hem in gebruik nam heb ik eerst de bootloader unlocked. Daarna heb ik geprobeerd om twrp te installeren en dat leek te lukken.
Alleen wil een boot naar recovery niet lukken, hij geeft "no command" aan en Android ligt op zn rug. Krijg hem dus niet geroot.
Al deze handelingen heb ik uitgevoerd met WinDroid.

Ook wil hij niet naar recovery dmv de knoppen combinatie.
Iemand een oplossing?
Ik heb zelf een Moto G 2013 en weet niet precies of er wat dat betreft wat anders is aan de Moto G 2015. Volgens mij had ik in het begin, toen ik mijn telefoon net unlocked had, ook een dergelijk probleem. Toen bleek ik de verkeerde knoppen te gebruiken (omdat ik dit van een andere telefoon gewend was). Vanuit de bootloader moet ik met Volume - naar beneden navigeren en met Volume + bevestigen, om in de recovery te komen. In plaats van Volume + gebruikte ik de power knop, waardoor ik ook de no command foutmelding kreeg.

Het kan zijn dat het bij jou een totaal andere oorzaak heeft, maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Waarom via windroid gedaan? Het gaat zo eenvoudig via fastboot commando's... Ik zou het via fastboot nog een keer doen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds twee weken geeft mijn Motorola Moto G 2nd telkens een melding (geluid) alsof ik een nieuw bericht ontvangen heb. Echter is er niets... ? startscherm licht op maar dat is het, geen nieuw bericht.

wie oh wie weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Oxellaar schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:26:
Sinds kort een Moto G 2015 in bezit,voor mijn werk..
Offtopic:
:X Mijn werkgever zou mij of ontslaan, of een flinke officiële waarschuwing geven. en terecht.
Ik weet je functie niet, ook niet waarvoor je het toestel krijgt maar zoals ik het lees is het om je werk uit te kunnen voeren.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:26:
sinds twee weken geeft mijn Motorola Moto G 2nd telkens een melding (geluid) alsof ik een nieuw bericht ontvangen heb. Echter is er niets... ? startscherm licht op maar dat is het, geen nieuw bericht.

wie oh wie weet wat dit kan zijn?
Ik had er geen aandacht aan geschonken, maar ik geloof ook dat ik een aantal van die spookmeldingen heb gekregen. (ook 2nd gen)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 27-09 16:20
guapper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:44:
[...]

Als je whatsapp opnieuw geïnstalleerd hebt, kun je er voor kiezen om automatisch backups te maken naar je Google Drive. Heb ik van horen zeggen.

Heeft iemand dit al aan de praat op een Moto G?

Ik heb een Moto G 2014 LTE (XT1072), en ik draai Whatsapp versie 2.12.317. Ik heb de instelling om Whatsapp backups te maken op Google Drive nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
slow whoop schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:04:
[...]

Heeft iemand dit al aan de praat op een Moto G?

Ik heb een Moto G 2014 LTE (XT1072), en ik draai Whatsapp versie 2.12.317. Ik heb de instelling om Whatsapp backups te maken op Google Drive nog nooit gezien.
ja, ik heb de apk van de whatsapp homepage gedownload. Daarin zit de google drive backup optie. Het uitrollen via de play store duurde mij te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:16:
[...]

Ik had er geen aandacht aan geschonken, maar ik geloof ook dat ik een aantal van die spookmeldingen heb gekregen. (ook 2nd gen)
soms doet hij het om het kwartier, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Laatst online: 27-09 16:20
witteveder schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

ja, ik heb de apk van de whatsapp homepage gedownload. Daarin zit de google drive backup optie. Het uitrollen via de play store duurde mij te lang.
Aha. En welke versie gebruik je dan die dat ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
slow whoop schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:52:
[...]

Aha. En welke versie gebruik je dan die dat ondersteund?
Ik heb WhatsApp hier gedownload: https://www.whatsapp.com/android/.
Daarmee kon ik backups op laten slaan in Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Pazzie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Ik heb WhatsApp hier gedownload: https://www.whatsapp.com/android/.
Daarmee kon ik backups op laten slaan in Google Drive.
bij mij kwam die optie pas naar boven nadat ik de google drive app had geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
MNTN schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

bij mij kwam die optie pas naar boven nadat ik de google drive app had geinstalleerd
Het zou kunnen dat Google Drive al op mijn telefoon stond. Momenteel is Google Drive inderdaad wel geïnstalleerd.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:36 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parkiet71
guapper schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:44:
[...]

Thx! Update gemaakt, maar ik zie hem niet op Drive staan. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Pinin schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:15:
[...]

Offtopic:
:X Mijn werkgever zou mij of ontslaan, of een flinke officiële waarschuwing geven. en terecht.
Ik weet je functie niet, ook niet waarvoor je het toestel krijgt maar zoals ik het lees is het om je werk uit te kunnen voeren.
Mijn werkgever heeft daar geen problemen mee. Ik snap wel waarom je dit zegt, maar rooten of een andere ROM draaien kan voordelen hebben. Zo heeft cm12.1 Android security patch level van oktober 2015. Mijn vorige toestel was een SGS2, als ik die stock had gehouden was ik op kitkat blijven steken.
Pazzie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:56:
[...]

Ik heb zelf een Moto G 2013 en weet niet precies of er wat dat betreft wat anders is aan de Moto G 2015. Volgens mij had ik in het begin, toen ik mijn telefoon net unlocked had, ook een dergelijk probleem. Toen bleek ik de verkeerde knoppen te gebruiken (omdat ik dit van een andere telefoon gewend was). Vanuit de bootloader moet ik met Volume - naar beneden navigeren en met Volume + bevestigen, om in de recovery te komen. In plaats van Volume + gebruikte ik de power knop, waardoor ik ook de no command foutmelding kreeg.

Het kan zijn dat het bij jou een totaal andere oorzaak heeft, maar misschien heb je er wat aan.
Ik was dit al tegen gekomen, maar ook dit werkt niet.
Met + en - volume kun je niet bevestigen, alleen naar boven en beneden scrollen.

is er hier dan niemand die zijn Moto G 2015 heeft geroot?

[ Voor 41% gewijzigd door Oxellaar op 23-10-2015 19:11 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Pagina: 1 ... 60 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.