Ja maar je hebt ook te maken met system level drivers etc voor heel verschillende hardware
Ik begin spijt te krijgen dat ik voor Motorola heb gekozen. Bedroevend dat patch beleid.
Het lijkt er op dat ze de zaak niet op orde hebben. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn....
...en als die fix er dan is, waarom dan niet zo snel mogelijk naar alle toestel.
Het lijkt er op dat ze de zaak niet op orde hebben. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn....
...en als die fix er dan is, waarom dan niet zo snel mogelijk naar alle toestel.
Ten opzichte van wat? Ten opzichte van de Nexus en de dure toestellen heb je gelijk, maar ik ken maar weinig toestellen van onder de 200 euro die de update uberhaupt krijgen. Mijn 2 jaar oude MotoG draait momenteel Android 5.1.Hendrik55 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:00:
Ik begin spijt te krijgen dat ik voor Motorola heb gekozen. Bedroevend dat patch beleid.
Ik vraag me serieus af hoe veel toestellen van <200 euro uit 2013 dat kunnen zeggen...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat Android een zooitje is qua updates weet ik wel, echt vind ik dat pas sinds de overstap van een Nexus telefoon.
Jaren terug had ik altijd een iPhone, nooit gedonder mee gehad en de gedonder dat ik wel had was de schuld van ouderdom van mijn toestel (laatste iPhone die ik had was 4 en na iOS7 stapte ik over).
Het was wennen maar ik begon met een Nexus 4, leuke telefoon en nooit problemen mee gehad en wat mij niet beviel kon ik zo oplossen, image herinstalleren (als factory reset niet hielp) of zelf terug gaan naar een update die beter werkt en wachten op een nieuwe (van 5.0 naar 4.4.4 en daarna naar 5.1 omdat het beter werkte).
Helaas, Nexus 4 werd gejat en ik slaap niet bepaald op geld (de reden dat ik naar Android overstapte) dus kocht ik Moto E 2015, vanwege de updates.
En zo begon mijn ellende, ik heb Vodafone en heb te veel problemen met bellen, factory reset hielp niet, ja ik kan rooten maar mijn garantie zal via motorola gaan dus dan kan ik fluiten naar garantie, ik zit vast op 5.0.2 waar in VS 5.1 al maanden uit is.
En qua roms is de keuze karig, voor de 3G variant heb je nog officiele CM, voor de 4G variant niet en die draaien alles behalve soepel en stabiel, met Nexus 4 kon ik kiezen wat ik wou en hoe ik dat wou, en aangezien het een developer telefoon was raakte ik mijn garantie niet kwijt.
Ik ben sowieso van plan volgend jaar over te stappen, als ik al bij android blijf wordt het een Nexus 6 (5 wil ik niet, 4 is te oud (nu dan) en 5X en 6P bevallen mij niet en zijn ook nog eens te duur in mijn ogen voor wat je voor krijgt).
En anders, als mijn budget het toestaal terug naar iOS, meteen de nieuwste iPhone kopen en na 3 jaar pas weer een nieuwe, want daar kan het en bij android (tenzij een Nexus) niet.
En anders Nexus 6, prima hij is veel te groot in mijn ogen maar wel de enige kandidaat betreffende Android en daar kan ik ook paar jaar mee verder, want je hebt er zat ROMS voor.
Windows Phone wil ik niet, apps erop zijn goed maar het systeem bevalt mij niet.
Jaren terug had ik altijd een iPhone, nooit gedonder mee gehad en de gedonder dat ik wel had was de schuld van ouderdom van mijn toestel (laatste iPhone die ik had was 4 en na iOS7 stapte ik over).
Het was wennen maar ik begon met een Nexus 4, leuke telefoon en nooit problemen mee gehad en wat mij niet beviel kon ik zo oplossen, image herinstalleren (als factory reset niet hielp) of zelf terug gaan naar een update die beter werkt en wachten op een nieuwe (van 5.0 naar 4.4.4 en daarna naar 5.1 omdat het beter werkte).
Helaas, Nexus 4 werd gejat en ik slaap niet bepaald op geld (de reden dat ik naar Android overstapte) dus kocht ik Moto E 2015, vanwege de updates.
En zo begon mijn ellende, ik heb Vodafone en heb te veel problemen met bellen, factory reset hielp niet, ja ik kan rooten maar mijn garantie zal via motorola gaan dus dan kan ik fluiten naar garantie, ik zit vast op 5.0.2 waar in VS 5.1 al maanden uit is.
En qua roms is de keuze karig, voor de 3G variant heb je nog officiele CM, voor de 4G variant niet en die draaien alles behalve soepel en stabiel, met Nexus 4 kon ik kiezen wat ik wou en hoe ik dat wou, en aangezien het een developer telefoon was raakte ik mijn garantie niet kwijt.
Ik ben sowieso van plan volgend jaar over te stappen, als ik al bij android blijf wordt het een Nexus 6 (5 wil ik niet, 4 is te oud (nu dan) en 5X en 6P bevallen mij niet en zijn ook nog eens te duur in mijn ogen voor wat je voor krijgt).
En anders, als mijn budget het toestaal terug naar iOS, meteen de nieuwste iPhone kopen en na 3 jaar pas weer een nieuwe, want daar kan het en bij android (tenzij een Nexus) niet.
En anders Nexus 6, prima hij is veel te groot in mijn ogen maar wel de enige kandidaat betreffende Android en daar kan ik ook paar jaar mee verder, want je hebt er zat ROMS voor.
Windows Phone wil ik niet, apps erop zijn goed maar het systeem bevalt mij niet.
Voor dat geld mag ik hopen dat je er drie jaar mee kunt doen ja, mijn eerste auto en mijn Moto G (XT1032) waren samen goedkoper dan de nieuwste iPhone op dit moment. En die hebben het beiden ook ruim twee jaar volgehouden
.
Zelf weinig problemen met mijn Moto G, beste telefoon die ik ooit heb gekocht (misschien op navigatie na dan), wel benieuwd of (alle?) XT1032('s) nog 5.1 krijgt(/krijgen). Draai zelf op dit moment 5.0.2 denk ik, zou ik even na moeten kijken. Maar voor een toestel van 150 euro in 2013 voldoet het ding nog prima, mis alleen opslagruimte. Snelheid is prima, Android prima, batterij houdt het ook nog aardig vol. Mijn zus met haar nieuwe iPhone 6 haalt het einde van de dag niet op haar batterij..
Zelf weinig problemen met mijn Moto G, beste telefoon die ik ooit heb gekocht (misschien op navigatie na dan), wel benieuwd of (alle?) XT1032('s) nog 5.1 krijgt(/krijgen). Draai zelf op dit moment 5.0.2 denk ik, zou ik even na moeten kijken. Maar voor een toestel van 150 euro in 2013 voldoet het ding nog prima, mis alleen opslagruimte. Snelheid is prima, Android prima, batterij houdt het ook nog aardig vol. Mijn zus met haar nieuwe iPhone 6 haalt het einde van de dag niet op haar batterij..
Afhankelijk van het gebruik, zo heeft Nexus 4 volgens vele een waardeloze accu duur en velen zeggen dat je dat ding alleen de hele dag door kon gebruiken zonder dingen als gps of 3g, ik zelf kwam makkelijk de hele dag door met 5 uur OST of 3,5OST met vooral 3G gebruik, en dat met Chrome, Facebook en dergelijke.Dagion schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:03:
Voor dat geld mag ik hopen dat je er drie jaar mee kunt doen ja, mijn eerste auto en mijn Moto G (XT1032) waren samen goedkoper dan de nieuwste iPhone op dit moment. En die hebben het beiden ook ruim twee jaar volgehouden.
Het is net wat je met je telefoon doet, ik ken ook iemand die zijn iPhone 6 iedere dag 2x moet opladen, maar dat doet diegene zelf met de hele tijd gamen en op 4G zitten
En inderdaad ben je nu het update beleid van een telefoon van 150 euro aan het vergelijken met eentje van 600+ euro.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Hoi allemaal,
ik wilde een offline kaart downloaden maar dit kon niet vanwege ruimte gebrek. Ben naar de apps gegaan en zag dat er een boel apps nog niet op de sd stonden. Hier ben ik vervolgens mee begonnen maar daar is iets fout gegaan.
Mijn telefoon herkend de micro-sd niet meer, de apps die over zijn gezet staan dus ook niet op mijn telefoon en moet ik opnieuw downloaden. De micro-sd wordt ook niet door mijn computer herkend, zowel dmv usb kabel tussen telefoon en computer. Of dmv een micro-sd kaart reader.
Kan het zijn dat de micro corrupt is geraakt? Kan ik dit oplossen?
(betreft 3rd gen, 8gb)
ik wilde een offline kaart downloaden maar dit kon niet vanwege ruimte gebrek. Ben naar de apps gegaan en zag dat er een boel apps nog niet op de sd stonden. Hier ben ik vervolgens mee begonnen maar daar is iets fout gegaan.
Mijn telefoon herkend de micro-sd niet meer, de apps die over zijn gezet staan dus ook niet op mijn telefoon en moet ik opnieuw downloaden. De micro-sd wordt ook niet door mijn computer herkend, zowel dmv usb kabel tussen telefoon en computer. Of dmv een micro-sd kaart reader.
Kan het zijn dat de micro corrupt is geraakt? Kan ik dit oplossen?
(betreft 3rd gen, 8gb)
Daar hebben Linux en Windows een stuk minder last van en Android is zelfs gebaseerd op Linux. Google kan en moet dit gewoon oplossen..Ceejay schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:10:
Ja maar je hebt ook te maken met system level drivers etc voor heel verschillende hardware
Geen updates is eigenlijk bij geen enkele telefoon acceptabel.TFHfony schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:04:
En inderdaad ben je nu het update beleid van een telefoon van 150 euro aan het vergelijken met eentje van 600+ euro.
Volgens mij is zelfs het beleid bij goedkope Windows Phone toestellen beter.
[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-10-2015 10:52 ]
Deze lijkt me fijn en nu in de aanbieding 243 euroMizgala28 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:32:
Dat Android een zooitje is qua updates weet ik wel, echt vind ik dat pas sinds de overstap van een Nexus telefoon.
pricewatch: Motorola Moto X (2014) 16GB Zwart
Bol.com had hem kort ook voor 243 en heeft snel gezien dat ze er wel heel veel voor verkochten wil ik wedden, nu 259 daar. Officiele CM rom voor uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 02-10-2015 11:36 ]
Update nieuws! http://androidworld.nl/ni...llow-android-6-0-updates/
Wtf? Dus Moto E 2015 krijgt niks maar Moto G 2nd en 3rd met hetzelfde hardware krijgen wel 6.0?
Pfff... lekker bezig Motorola.
Geen probleem, ik stap wel over naar Marshmallow met mijn eerste gen. Moto G als CyanogenMod die klaar heeft. Kan nooit lang duren.
Sterker nog, volgens mij heeft de moto E 2015, betere hardware dan de moto G 2014Mizgala28 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:41:
[...]
Dus Moto E 2015 krijgt niks maar Moto G 2nd.....met hetzelfde hardware krijgen wel 6.0?
www.casarodriguillo.com
Mwoah, zelfs mijn Moto G uit 2013 heeft een hogere beeld & camera resolutie....Pinin schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:20:
[...]
Sterker nog, volgens mij heeft de moto E 2015, betere hardware dan de moto G 2014
Niet echt, alleen heeft Moto E 2015 wel een 64-bit CPU en Moto G 2nd niet.Pinin schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:20:
[...]
Sterker nog, volgens mij heeft de moto E 2015, betere hardware dan de moto G 2014
Klopt, dus dan zou een 6.0 update al helemaal makkelijk voor de Moto E 2015 uit kunnen komen, de resolutie is lager dan bij Moto G maar hardware is gelijk dus zou 6.0 zelfs nog soepeler erop kunnen draaien.TFHfony schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:24:
[...]
Mwoah, zelfs mijn Moto G uit 2013 heeft een hogere beeld & camera resolutie....
Maar goed, ik heb nog steeds niet eens 5.1, laat staan een eventuele 5.1.1...
ach tegen de tijd dat m'n 2014 Android 6.0 krijgt, heb ik 'm zeer waarschijnlijk al afgeschreven en gebruik ik een ander toestel.
5.0.2. terwijl er al 2 stagefright lekken uit zijn, goed bezig Lenovo.
5.0.2. terwijl er al 2 stagefright lekken uit zijn, goed bezig Lenovo.
De 2014 G ontbreekt toch ook?Mizgala28 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 19:41:
[...]
Wtf? Dus Moto E 2015 krijgt niks maar Moto G 2nd en 3rd met hetzelfde hardware krijgen wel 6.0?
Pfff... lekker bezig Motorola.
Nee, de eerste Moto G 4G uit (begin) 2014 ontbreekt, de 2de Moto G zonder 4G uit (eind) 2014 krijgt wel 6.0.
Namelijk, hoe ingewikkeld het ook klinkt:2015 Moto X Pure Edition (3rd gen)
2015 Moto X Style (3rd gen)
2015 Moto X Play
2015 Moto G (3rd gen)
2014 Moto X Pure Edition in the US (2nd gen)
2014 Moto X in Latin America, Europe and Asia2 (2nd gen)
2014 Moto G and Moto G with 4G LTE2 (2nd gen)
DROID Turbo
2014 Moto MAXX
2014 Moto Turbo
1st Moto G 3G (eind 2013)
1st Moto G 4G (begin 2014)
2nd Moto G 3G (eind 2014)
2nd Moto G 4G (begin 2015)
3rd Moto G 4G (eind 2015)
(van de 3de generatie is er geen aparte 3G en 4G variant meer, er is alleen nog 4G variant)
[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 03-10-2015 00:50 ]
Volgens mij is het artikel aangepast, nu staat er:Mizgala28 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:47:
Nee, de eerste Moto G 4G uit (begin) 2014 ontbreekt, de 2de Moto G zonder 4G uit (eind) 2014 krijgt wel 6.0.
Moto G (4G) (2014) lijkt, dus zowel niet-4G als 4G variant.. toch?De toestellen die een update zullen gaan ontvangen naar Android 6.0 Marshmallow en in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de Moto X Style, Moto X Play, Moto G (4G) (2014), Moto G (2015), Moto X (2014) en Nexus 6. Daarnaast zullen ook de Moto X Pure (2014 en 2015), de Droid Turbo, Moto Maxx en Moto Turbo een update naar Marshmallow ontvangen.
Oh, wacht, je bedoeld het 2013 model (1st gen)?
[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2015 12:58 ]
Weer lekker hoor... Ik heb gisteren mijn Moto E 2015 binnen gekregen en exact een paar uur later komt het bericht dat Motorola uitgerekend dat toestel als een baksteen laat vallen. Het ding is nog niet eens eens 9 maanden uit! En dat terwijl de Moto E 2015 betere hardware heeft als de Moto G 2014 welke wel een update naar Android 6.0 krijgt.
Echt om kotsmisselijk van te worden. Het is dat ik op dit moment geen alternatieven zie voor dezelfde prijs, anders had ik het ding meteen teruggestuurd. Dit was mijn eerste en meteen laatste Motorola. Het plezier van mijn nieuwe aankoop is na 24 uur al helemaal weg.
Bedankt Motorola / Lenovo.

[ Voor 5% gewijzigd door TomAtTweakers op 03-10-2015 15:08 ]
Bij het bericht van Motorola staat dat er nog meer updates kunnen volgen over upgrades voor andere toestellen, dus ik zou nog even wachten met de fakkels en hooivorken boven te halen
Tja, alle recente toestellen staan erop behalve de Moto E 2015 en 2014. Ik acht de kans zeer klein, niet op de laatste plaats omdat we hier in de EU al maanden op Android 5.1 wachten terwijl gebruikers in de VS die update al maanden hebben.
Het update beleid is sowieso sinds 5.0.2 belachelijk ruk geworden. 5.1 had al maanden op mijn Moto G kunnen staan. Marshmallow brengt eindelijk een permission manager, en net dan zegt Moto : " Oh, nu ondersteunen we het niet meer.".
Echt een rotstreek, vooral omdat ze er zelf mee liepen te pronken.
Van Samsung of Sony heb ik ook geen verwachtingen. Maar als je Motorola koopt, verwacht je ook zulke updates.
Echt een rotstreek, vooral omdat ze er zelf mee liepen te pronken.
Van Samsung of Sony heb ik ook geen verwachtingen. Maar als je Motorola koopt, verwacht je ook zulke updates.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Mijn Moto E die ik gisteren ontvangen heb, is weer aangemeld voor retour naar de webshop. Vervelend voor de webshop, eigen schuld van Motorola. Moet je maar niet zo met je klanten omgaan.
Wat neem je in plaats van de E, een Windows Phone? iPhone?TomAtTweakers schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:21:
Mijn Moto E die ik gisteren ontvangen heb, is weer aangemeld voor retour naar de webshop. Vervelend voor de webshop, eigen schuld van Motorola. Moet je maar niet zo met je klanten omgaan.
Ik ga voorlopig weer terug naar mijn trage afgeragde bloated Samsung. Heb een allergie voor Apple, Windows Phone heb ik wel een tijdje geprobeerd maar daarop kreeg ik WhatsApp niet goed aan de praat (vertraagde notificaties).
Ik keek uit naar de Nexus 5X maar dat is in mijn ogen weinig telefoon voor belachelijk veel geld. De Moto G zou een optie kunnen zijn maar eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met Motorola: hogere prijzen voor de EU, geen Moto Maker voor een groot deel van de EU, langzamere updates voor de EU, geen 2/16 GB versie van de Moto G voor een groot deel van de EU, nog steeds geen Android 5.1 voor de Moto E in de EU en nu dus ook al geen Android 6.0 voor de Moto E... Als Motorola de Europese klant niet serieus neemt, neem ik Motorola ook niet serieus in mijn overwegingen bij de aanschaf van een nieuwe telefoon.
De overige merken hebben op dit moment ook niet echt iets in het assortiment dat me aanspreekt dus ik wacht maar een tijdje af en probeer dan opnieuw een keuze te maken. De kans dat het nog een keer een Motorola gaat worden is overigens niet groot.
Ik keek uit naar de Nexus 5X maar dat is in mijn ogen weinig telefoon voor belachelijk veel geld. De Moto G zou een optie kunnen zijn maar eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met Motorola: hogere prijzen voor de EU, geen Moto Maker voor een groot deel van de EU, langzamere updates voor de EU, geen 2/16 GB versie van de Moto G voor een groot deel van de EU, nog steeds geen Android 5.1 voor de Moto E in de EU en nu dus ook al geen Android 6.0 voor de Moto E... Als Motorola de Europese klant niet serieus neemt, neem ik Motorola ook niet serieus in mijn overwegingen bij de aanschaf van een nieuwe telefoon.
De overige merken hebben op dit moment ook niet echt iets in het assortiment dat me aanspreekt dus ik wacht maar een tijdje af en probeer dan opnieuw een keuze te maken. De kans dat het nog een keer een Motorola gaat worden is overigens niet groot.
Dit is de eerste smartphone die ik heb gekocht waarbij je de devicename in een WLAN niet zelf via de instellingen kan veranderen.
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag ZwartTomAtTweakers schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:48:
geen 2/16 GB versie van de Moto G voor een groot deel van de EU,
Aan de andere kant, welke Android fabrikant doet het echt beter?Als Motorola de Europese klant niet serieus neemt, neem ik Motorola ook niet serieus in mijn overwegingen bij de aanschaf van een nieuwe telefoon.
Beide winkels kunnen die variant niet leveren, een kennis heeft hem via UK hierdoor (en omdat hij toch gisteren naar UK ging naar vriendin).
@TomAtTweakers, ik zou voor een 2de hands Nexus 4 of 5 gaan, 4 is niet meer officieel ondersteund maar er is een arsenaal aan custom roms, Nexus 5 krijgt sowieso nog 2 updates, en daarna roms
Nexus 4 is wat ouder, maar voor rond 100 euro 2de hands is het een nette 1,5ghz quad-core met 2gb ram, Nexus 5 heb je voor rond 180 euro 2de hands met een lekker snelle 2.3ghz quad-core en 2gb ram, fhs scherm en compact 5 inch.
En ja, nexus 5 is 2 jaar oud, maar qua snelheid helemaal niet traag.
Tenzij je dieper in je buidel tast en iets nieuws wilt, dan lijkt de nieuwe One Plus een prima keus denk ik.
Mizgala28 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:45:
Beide winkels kunnen die variant niet leveren, een kennis heeft hem via UK hierdoor (en omdat hij toch gisteren naar UK ging naar vriendin).
Denk je dat ze dat niet waar kunnen maken?Gratis bezorgd op de releasedag: 06-10-2015
Via MP? Hoe zit het dan met bijvoorbeeld de (oude/brakke) accu?Nexus 4 is wat ouder, maar voor rond 100 euro 2de hands is het een nette 1,5ghz quad-core met 2gb ram, Nexus 5 heb je voor rond 180 euro 2de hands met een lekker snelle 2.3ghz quad-core en 2gb ram, fhs scherm en compact 5 inch.
Juist, 6-10, vandaag is het al 4-10, kennis is 3-10 naar UK gegaan en wou de 2gb variant op 2-10 bestellen en kon dus niet, pas waarschijnlijk op de release dag volgens de dame aan de telefoon die hij te spreken kreeg.Olaf van der Spek schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:55:
[...]
[...]
Denk je dat ze dat niet waar kunnen maken?
[...]
Via MP? Hoe zit het dan met bijvoorbeeld de (oude/brakke) accu?
Brakke accu in Nexus 4 vervangen is redelijk makkelijk, in Nexus 5 zelfs erg makkelijk, voor iemand die dat zonder verstand doet is even een goede YouTube erbij filmpje pakken, en goed opletten genoeg en zelfs dan is het max 1 uur (en dat zeg ik heel erg ruim, voor mij was dat destijds amper 15 minuten werk toen ik het voor het eerst deed).
En de accu, origineel koop je makkelijk voor rond 20 a 30 euro.
En tenzij de Tweaker een grote telefoon niet erg vind, Nexus 6 is voor rond 417 euro nieuw (en tenzij je geluk hebt nog goedkoper, was vorige week bij Media Markt hier voor 340 euro omdat hij uit het assortiment ging).
En anders nieuwe Nexus 5 als het echt moet, maar dan is 350 euro te veel voor een 2 jaar oude telefoon, ook ondanks dat deze nieuw is.
En anders met een invite een One Plus 2 kopen, maar of 399 euro zo weinig is...
En tegenwoordig is One Plus One zonder invite voor 299 euro (64gb model) te koop, en ook dat is nog steeds een zeer net toestel.
Goede opties zat, kwestie van even zoeken op Google.
Ik kan laatste tijd niet meer bellen tenzij mijn mobiele internet aan staat. Ik heb dit zo'n twee weken geleden ook gehad, toen heb ik dit opgelost door enkele keren mijn mobiele internet aan en uit te zetten. Ik heb altijd een uitroepteken bij de signaalsterkte. Nu heb terug hetzelfde probleem, maar krijg dit niet opgelost. Heel raar. Ik heb ook een keer een bericht gekregen bij het aan/uitzetten van mobiele gegevens in de aard van 'kan geen mms sturen'.
Welke versie heb je? Het kan denk ik nogal schelen of je een 3G of een 4G versie heb...nazimv schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:47:
Ik kan laatste tijd niet meer bellen tenzij mijn mobiele internet aan staat. Ik heb dit zo'n twee weken geleden ook gehad, toen heb ik dit opgelost door enkele keren mijn mobiele internet aan en uit te zetten. Ik heb altijd een uitroepteken bij de signaalsterkte. Nu heb terug hetzelfde probleem, maar krijg dit niet opgelost. Heel raar. Ik heb ook een keer een bericht gekregen bij het aan/uitzetten van mobiele gegevens in de aard van 'kan geen mms sturen'.
Ik heb de 4G versie.Martin1997 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:55:
[...]
Welke versie heb je? Het kan denk ik nogal schelen of je een 3G of een 4G versie heb...
Motorola Moto G 4G (Gen 3) 8 GB
Bedoel je dat je alleen via 3g kunt bellen? Dat zou kunnen kloppen afhankelijk van je provider en locatie. T-Mobile is dit jaar 2g aan het uitschakelen in sommige (buiten-)gebieden.nazimv schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:47:
neen, ik kan helemaal niet bellen of gebeld worden (momenteel wel). Maar als ik mijn mobiele internet weer aanzet werkt alles en verdwijnt de uitroepteken.zacht schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:42:
[...]
Bedoel je dat je alleen via 3g kunt bellen? Dat zou kunnen kloppen afhankelijk van je provider en locatie. T-Mobile is dit jaar 2g aan het uitschakelen in sommige (buiten-)gebieden.
Zoiets?nazimv schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:29:
[...]
neen, ik kan helemaal niet bellen of gebeld worden (momenteel wel). Maar als ik mijn mobiele internet weer aanzet werkt alles en verdwijnt de uitroepteken.

Dat is bij mij ook zo. Bellen hapert wat via 2g. Via 3g gaat prima.
inderdaad, raar dat je je mobiel internet moet aanzetten om te kunnen bellen.zacht schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:43:
[...]
Zoiets?
[afbeelding]
Dat is bij mij ook zo. Bellen hapert wat via 2g. Via 3g gaat prima.
nog iemand hetzelfde probleem?
Zet je alleen je mobiel internet uit of gooi je de gehele verbinding er af naar de provider?nazimv schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:51:
[...]
inderdaad, raar dat je je mobiel internet moet aanzetten om te kunnen bellen.
nog iemand hetzelfde probleem?
Snap enkel de opmerkingen niet van 'bellen via 3G'.. 3G of 4G heeft te maken met je mobiele internet verbinding. Als men het heeft over 'bellen via 3G', lijkt het er op dat ze 'Voice over IP' gebruiken en niet via de traditionele manier bellen.
Je kan de verbindings-instellingen eens weg halen en opnieuw configureren. Misschien maak je niet gebruik van de juiste APN's. Je kan ook nog een nieuwe SIM-kaart aanvragen, kan het ook aan liggen. Of je provider bellen eerst.
http://www.bestemobielepr...biele-provider-zonder-2ggacoster schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:20:
[...]
Snap enkel de opmerkingen niet van 'bellen via 3G'.. 3G of 4G heeft te maken met je mobiele internet verbinding. Als men het heeft over 'bellen via 3G', lijkt het er op dat ze 'Voice over IP' gebruiken en niet via de traditionele manier bellen.
Quote:
De mobiele provider T-Mobile gaat stoppen met het aanbieden van een 2G frequentie. Momenteel wordt de 2G frequentie aangeboden op 900 MHz en 1800 MHz. 2G is de voorloper van 3G. De mobiele provider stopt met het aanbieden van de 900 MHz frequentie, de 1800 MHz frequentie blijft momenteel actief. Tegenwoordig is het mogelijk om over 3G te bellen, de mobiele telefoon kiest dit automatisch over 2G als het beschikbaar is, dit gaat niet ten kosten van de databundel.
Nee, 3G is zowel voice als data. Je bent in de war met 4G, dat is op het moment alleen data, totdat de providers VoLTE (Voice-over-LTE) gaan uitrollen.acoster schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:20:
Verwijderd
gister de moto g 3th besteld 16 gb /2gb bij coolblue. nu al binnen.. good so far. alleen vind ik de display minder mooi dan me eerste moto g (first) witte kleuren zijn niet zo wit..
Ik zet enkel mobiel internet uit. Ik bel niet via 3G/4G, alleen heb ik soms geen verbinding indien ik mijn mobiel internet aanzet.acoster schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:20:
[...]
Zet je alleen je mobiel internet uit of gooi je de gehele verbinding er af naar de provider?
Je kan de verbindings-instellingen eens weg halen en opnieuw configureren. Misschien maak je niet gebruik van de juiste APN's. Je kan ook nog een nieuwe SIM-kaart aanvragen, kan het ook aan liggen. Of je provider bellen eerst.
Ik krijg ook soms de melding 'geen netwerkverbinding. probeer later eens.'.
Vandaag geprobeerd om onder 'Instellingen mobiel netwerk' als voorkeursnetwerktype 3G gekozen, weet niet of dit zal helpen (laatste dagen had ik meestal geen problemen), de uitroepteken verwijnt dan wel.
Mizgala28 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:45:
[...]
Mizgala28 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 01:04:
[...]
Juist, 6-10, vandaag is het al 4-10, kennis is 3-10 naar UK gegaan en wou de 2gb variant op 2-10 bestellen en kon dus niet, pas waarschijnlijk op de release dag volgens de dame aan de telefoon die hij te spreken kreeg.
@Mizgala28: je woorden zijn binnen 2 dagen achterhaald. Is dat maatgevend voor meer van je statementsVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:25:
gister de moto g 3th besteld 16 gb /2gb bij coolblue. nu al binnen.. good so far. alleen vind ik de display minder mooi dan me eerste moto g (first) witte kleuren zijn niet zo wit..
Ik heb de motorola moto g 2015 2/16 ook binnen en moet zeggen dat het me erg meevalt om het paneeltje aan de achterkant los te halen. Alleen de meegeleverde accessoire viel me toch wat tegen. Alleen een USB kabeltje die geschikt is om je mobiel via je USB poort op te laden. Een USB adapter naar voeding zit er niet eens bij en dat had ik toch wel verwacht. Kabeltje past wel op Apple laad adapter maar dan valt je oplaadspanning terug naar een 0,5 A wegens ontbreken handshake optie.
Voor mensen met een moto g 2014 we krijgen een update naar 6.0 hoe lang het gaat duren geen idee zal wel ff duren nog steeds geen 5.1
Zal op z'n vroegst in december zijn verwacht ik.GMavak schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:19:
Voor mensen met een moto g 2014 we krijgen een update naar 6.0 hoe lang het gaat duren geen idee zal wel ff duren nog steeds geen 5.1
BTW: ik heb liever 5.11 dan 6.0 als final versie op mijn toestel. Want er zitten gegarandeerd bugs in 6.0, net als 5.0
www.casarodriguillo.com
Die zitten in 5.1(.1) en 6.1(.1) ookPinin schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:27:
[...]
Zal op z'n vroegst in december zijn verwacht ik.
BTW: ik heb liever 5.11 dan 6.0 als final versie op mijn toestel. Want er zitten gegarandeerd bugs in 6.0, net als 5.0
Grote kans dat het er minder zijn.Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:54:
[...]
Die zitten in 5.1(.1) en 6.1(.1) ook
www.casarodriguillo.com
Zit even te kijken naar hoe lang het duurt voor iedereen de 5.0.2 upgrade ontvangen heeft voor de Moto G (1ste Gen) zonder LTE. (https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4)
Dan kom je uit op bijna 6 maanden.. als ik lees dat op 27 augustus de eerste personen de upgrade van 5.0.2 naar 5.1 hebben ontvangen, dan duurt het dus nog kleine 5 maanden voor iedereen die ontvangen heeft.
Voor de EU gebruikers duurde het 1,5 maand voor de 5.0.2 upgrade kwam, hopelijk is dit weer het geval dan zou de upgrade naar 5.1 over een ruime week moeten komen ;-)
Dan kom je uit op bijna 6 maanden.. als ik lees dat op 27 augustus de eerste personen de upgrade van 5.0.2 naar 5.1 hebben ontvangen, dan duurt het dus nog kleine 5 maanden voor iedereen die ontvangen heeft.
Voor de EU gebruikers duurde het 1,5 maand voor de 5.0.2 upgrade kwam, hopelijk is dit weer het geval dan zou de upgrade naar 5.1 over een ruime week moeten komen ;-)
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb 5.1 vorige week al OTA ontvangen voor mijn XT1032 (Moto G 2013). Zie TFHfony in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie"slaay schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:03:
Zit even te kijken naar hoe lang het duurt voor iedereen de 5.0.2 upgrade ontvangen heeft voor de Moto G (1ste Gen) zonder LTE. (https://forums.motorola.com/posts/edc7501cc4)
Daarmee ben je volgens mij redelijk uniek, want genoeg mensen met Duits toestel die nog geen upgrade hebben. Zelf heb ik UK versie en ook nog geen upgrade gehad.TFHfony schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
Ik heb 5.1 vorige week al OTA ontvangen voor mijn XT1032 (Moto G 2013). Zie TFHfony in "[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie"
Zover ik kan zien heeft Brazilië, USA en India en enkele Duitse toestellen de upgrade gehad.
Uniek ben ik toch wel ;-) Maar fijn dat Motorola dat ook vondslaay schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:16:
[...]
Daarmee ben je volgens mij redelijk uniek, want genoeg mensen met Duits toestel die nog geen upgrade hebben. Zelf heb ik UK versie en ook nog geen upgrade gehad.
Zover ik kan zien heeft Brazilië, USA en India en enkele Duitse toestellen de upgrade gehad.
Welke versie heb jij dan?TFHfony schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:17:
[...]
Uniek ben ik toch wel ;-) Maar fijn dat Motorola dat ook vond
Check de link in mijn post hier boven en de reacties.
Vanochtend op de E uit 2015 een update ontvangen. Het toestel stond op 5.0.2 en daar staat het nog steeds op.
Kan helaas niets vinden over deze update. Stagefright fix?
De Moto G eerste generatie is hier ook nog steeds 5.0.2.
Denk inderdaad dat het gaat om de Stagefright patchhorizon1978 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:45:
Vanochtend op de E uit 2015 een update ontvangen. Het toestel stond op 5.0.2 en daar staat het nog steeds op.
Google Play: Stagefright Detector
Hiermee kun je testen of het daadwerkelijk gefixt is ;-)
Bedankt.slaay schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:19:
Google Play: Stagefright Detector
Tja, van de zes dingen zijn er nog twee rood...
Dat is de situatie zoals ie voorheen ook was, dus blijkbaar niet gefixt.horizon1978 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:50:
[...]
Bedankt.
Tja, van de zes dingen zijn er nog twee rood...
Verwijderd
@slaay heb die test gedaan.. heb 5.1.1 en ben niet safe volgens die app.. op 4 punten niet.. en op me andere telefoon met 5.0.1 maar op 1 punt..
Moto g lte 1st gen is vulnerable op 6 items? Zit op 5.1
8 dingen, 6 rood..
8 dingen, 6 rood..
[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 09-10-2015 07:58 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Heeft de Moto gen3 nou wel of geen kompas/magneto-sensor. Ik vind het wat onduidelijk. Kan iemand eens een "Sensor Box" screenshot posten?
edit: deze app: Google Play: Sensor Box for Android
edit: deze app: Google Play: Sensor Box for Android
[ Voor 34% gewijzigd door catchingfire op 09-10-2015 11:39 ]
Voor de mensen die hun Moto G 1st kunnen omgezetten naar een Play edition zou ik gelijk doen.
Tijdje geleden gedaan en het toestel is weer heerlijk snel maar daarnaast ontvang je OTA ook gelijk de laatst bug fixen van Google. Gisterenavond had ik weer een update van 6mb voor 5.1 waarschijnlijk voor de Stagefright want daarna even de hierboven genoemde app geinstalleerd en alle checks zijn groen.
Tijdje geleden gedaan en het toestel is weer heerlijk snel maar daarnaast ontvang je OTA ook gelijk de laatst bug fixen van Google. Gisterenavond had ik weer een update van 6mb voor 5.1 waarschijnlijk voor de Stagefright want daarna even de hierboven genoemde app geinstalleerd en alle checks zijn groen.
Iemand interesse voor een rooie backcover voor de laatste generatie moto g 2015. Je mag hem gratis hebben. Nieuw in de verpakking. Stuur even een DM.
En hij is weg
En hij is weg
[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 09-10-2015 13:02 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ben ik toevallig aan het overwegen (XT1032). Hoe heb je het gedaan?TheJuul schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:32:
Voor de mensen die hun Moto G 1st kunnen omgezetten naar een Play edition zou ik gelijk doen.
Bootloader unlocken en dan zoiets:
http://forum.xda-develope...1click-installer-t3075522
Valt mee, ik heb Moto E 2015 met 5.0.2, 7 rood van de 8...GAIAjohan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:57:
8 dingen, 6 rood..
En bedankt Motorola
(Mijn vriendin heeft een budget Sony met 4.4.2, 6 van de 8 zijn rood)
Verwijderd
Hoe bevalt de nieuwe Moto G? Ik zit momenteel nog vast aan de oudste Moto G. Ik begin helaas een beetje gek te worden van de "snelheid". Daarnaast zou een betere camera ook wel fijn zijn. Is de camera in de Moto G (veel) beter dan die in de eerste generatie? :-)
Exact! Precies die guide heb ik ook gebruikt. Goed lezen en het is een makkie.Card Nox schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:35:
[...]
Ben ik toevallig aan het overwegen (XT1032). Hoe heb je het gedaan?
Bootloader unlocken en dan zoiets:
http://forum.xda-develope...1click-installer-t3075522
http://www.gsmarena.com/p...Phone1=7247&idPhone2=5831Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:47:
Hoe bevalt de nieuwe Moto G? Ik zit momenteel nog vast aan de oudste Moto G. Ik begin helaas een beetje gek te worden van de "snelheid". Daarnaast zou een betere camera ook wel fijn zijn. Is de camera in de Moto G (veel) beter dan die in de eerste generatie? :-)
Als je geroot bent kan je http://forum.xda-develope...p?p=63072673&postcount=42 flashen. Geen stagefright meer.GAIAjohan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:57:
8 dingen, 6 rood..
Verwijderd
@lennDC
heb de moto g 3rd 16 gb/2g en ben er wel tevreden over.. de camera's zijn inderdaad een stuk beter, en het ram geheugen is zeker merkbaar! alles is net ietsje sneller.. alleen lijkt de batterij snel te gaan.. zal nog wel wat dingen uit moeten zetten)
heb de moto g 3rd 16 gb/2g en ben er wel tevreden over.. de camera's zijn inderdaad een stuk beter, en het ram geheugen is zeker merkbaar! alles is net ietsje sneller.. alleen lijkt de batterij snel te gaan.. zal nog wel wat dingen uit moeten zetten)
De nieuwe G is niet veel sneller qua CPU toch?Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:47:
Hoe bevalt de nieuwe Moto G? Ik zit momenteel nog vast aan de oudste Moto G. Ik begin helaas een beetje gek te worden van de "snelheid".
Waar ik gek van werd was de 5 seconden die het duurde op stock lollipop on Chrome op te starten. Nu geen last meer van (0.5 sec of zo)
Hetzelfde CPU als in de Moto E 2015 (die geen 6.0 krijgt...)Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
De nieuwe G is niet veel sneller qua CPU toch?
Ik heb naast mijn Motorola Style Phablet ook een Moto 4G 3gen 16/2GB gekocht. De style is me toch wat te groot om in mijn wielrenshirt te proppen :-)
Moet eerlijk bekennen dat ik niet echt een verschil in snelheid kan ontdekken met de dingen die ik ermee doe. Dat is heel veel muziek,nieuws, Internetten, Whatsappen,video, bellen, en facebooken
Alleen nu pas valt het me op hoe snel je went aan het prachtige grote scherm in de Style :-)
Ben nu muziek uit iTunes op de SD van de Moto aan het zetten...
Morgens eens een paar uur uitlaten op de fiets, eens kijken wat die doet met 4 uur runstatic (met gps en livetracking) en muziek aan ...
Moet eerlijk bekennen dat ik niet echt een verschil in snelheid kan ontdekken met de dingen die ik ermee doe. Dat is heel veel muziek,nieuws, Internetten, Whatsappen,video, bellen, en facebooken
Alleen nu pas valt het me op hoe snel je went aan het prachtige grote scherm in de Style :-)
Ben nu muziek uit iTunes op de SD van de Moto aan het zetten...
Morgens eens een paar uur uitlaten op de fiets, eens kijken wat die doet met 4 uur runstatic (met gps en livetracking) en muziek aan ...
[ Voor 15% gewijzigd door oldsmelly op 10-10-2015 16:31 ]
MuziekLiefhebbert
De 2015 G draait op 1.4ghz terwijl de 2015 E op 1.2ghz draait toch?Mizgala28 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:49:
[...]
Hetzelfde CPU als in de Moto E 2015 (die geen 6.0 krijgt...)
Ow? Naar mijn weten bestaat officieel de 1,4ghz versie niet.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:23:
[...]
De 2015 G draait op 1.4ghz terwijl de 2015 E op 1.2ghz draait toch?
Maar goed, zoveel verschil zal 200mhz meer met hetzelfde type CPU niet uitmaken, RAM zal dat meer doen, vandaar dat de 3rd gen 1gb versie het absoluut niet waard is t.o.v de 2nd gen Moto G.
[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 10-10-2015 16:33 ]
Hoe het zit weet ik niet, maar:Mizgala28 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:31:
Ow? Naar mijn weten bestaat officieel de 1,4ghz versie niet.
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-10-2015 16:48 ]
Ik heb een tijdje CyanogenMod op mijn X1032 gehad. Vervolgens ben ik weer terug naar stock gegaan en inmiddels weer CyanogenMod 12.1 op de telefoon geflashed.Ceejay schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:46:
Waar ik gek van werd was de 5 seconden die het duurde op stock lollipop on Chrome op te starten. Nu geen last meer van (0.5 sec of zo)
De telefoon lijkt nu inderdaad wat sneller te reageren.
Hoe is jouw ervaring met de stabiliteit? Op XDA las ik wat klachten over soft reboots. Zelf heb ik daar wat last van gehad, na het terugzetten van apps m.b.v. Titanium Backup. Als ik daarna WhatsApp bijvoorbeeld opende, startte de telefoon opnieuw op. De meeste apps werkten wel gewoon. Na het verwijderen van de gegevens van de desbetreffende apps werkten deze ook weer, maar was ik wel de data kwijt. Geen groot probleem verder. Ik heb strictmode uitgeschakeld middels build.prop. Dat schijnt ook te helpen tegen de reboots. Daarna heb ik verder ook geen random reboots meer gehad.
Flash jij ook dagelijks de nightlies, of 1x in de zoveel tijd?
Ja ik had wat problemen met whatsapp. Ik kan me niet meer herinneren wat ik eraan gedaan heb, is al een half jaar her, maar je hoort vaker dit:
wipe cache en dalvik cache, in probleem gevallen format data (is hetzelfde als factory reset) voor je eerste flash van een nieuwe rom (wel een backup bij de hand hebben)
Stabiliteit is prima, (soft-)reboots heb ik er sowieso nooit mee gehad, ik dirty flash gewoon nightlies van binnen CM, om de paar dagen of als ik er zin in heb, nooit problemen mee.
Ik kijk niet om hoor het bevalt prima. Enige is dat ik nog 2-3 maanden garantie heb nu, en voorzover ik heb begrepen is het unlocken van de bootloader genoeg om je garantie te voiden. Nou ja, dat risico neem ik dan.
wipe cache en dalvik cache, in probleem gevallen format data (is hetzelfde als factory reset) voor je eerste flash van een nieuwe rom (wel een backup bij de hand hebben)
Stabiliteit is prima, (soft-)reboots heb ik er sowieso nooit mee gehad, ik dirty flash gewoon nightlies van binnen CM, om de paar dagen of als ik er zin in heb, nooit problemen mee.
Ik kijk niet om hoor het bevalt prima. Enige is dat ik nog 2-3 maanden garantie heb nu, en voorzover ik heb begrepen is het unlocken van de bootloader genoeg om je garantie te voiden. Nou ja, dat risico neem ik dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 10-10-2015 20:57 ]
Pff hebben mensen problemen met gmail de laatste tijd? Sinds 1 week krijg ik geen berichten via push meer, plots en moet dus de boel handmatig refreshen.
Grappig genoeg heeft hotmail geen problemen, ondanks dat ik daar diezelfde Gmail app voor gebruik, instellingen zijn nooit gewijzigd en zelfs factory reset hielp niet, misschien een extern probleem?
Grappig genoeg heeft hotmail geen problemen, ondanks dat ik daar diezelfde Gmail app voor gebruik, instellingen zijn nooit gewijzigd en zelfs factory reset hielp niet, misschien een extern probleem?
Oké. Ik had naast de Titanium Backup van WhatsApp ook de WhatsApp map bewaard. Zojuist heb ik WhatsApp verwijderd, de WhatsApp map vervangen door de oude en WhatsApp weer geïnstalleerd. Hij gaf toen de melding dat er een backup teruggezet kon worden. Nu heb ik mijn berichten weer terug en kan ik WhatsApp openen zonder dat de telefoon opnieuw opstart.Ceejay schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:48:
Ja ik had wat problemen met whatsapp. Ik kan me niet meer herinneren wat ik eraan gedaan heb, is al een half jaar her, maar je hoort vaker dit:
Het verwijderen van de cache doe ik ik meestal ook na het flashen van een nightly build.
Mij bevalt de ROM tot nu toe ook prima. Volgens mij is het officieel zo dat je garantie niet vervalt na het unlocken van de bootloader (maar er is wel een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen). De garantie op mijn telefoon is ook bijna verlopen, maar ik had de bootloader al vrij snel unlocked.
Dat klinkt handig. Ik checkte net even en mijn whatsapp geschiedenis gaat maar een half jaar terug, dus ik zal wel toen de gegevens hebben gewist. Vind ik sowieso niet heel erg en al helemaal niet op een foon met maar 8 gig. Gelukkig heeft laatste update van whatsapp de mogelijkheid om je data te backuppen naar Google Drive (zie whatsapp help voor how to).
Edit: Staat wel in de help, maar niet in instellingen. Is dit weer es niet voor Nederland of zo?
Edit: Staat wel in de help, maar niet in instellingen. Is dit weer es niet voor Nederland of zo?
[ Voor 12% gewijzigd door Ceejay op 11-10-2015 12:25 ]
Het probleem is dat Motorola Service Center na unlocken van de bootloader vast stelt dat de fabrieksgarantie void/null is, en zij mogen de telefoon dan niet meer in behandeling nemen. Zelfs niet wanneer je microfoon of usb connector stuk is, wat toch niets met software te maken heeft.Pazzie schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:05:
[...]
Volgens mij is het officieel zo dat je garantie niet vervalt na het unlocken van de bootloader (maar er is wel een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen). De garantie op mijn telefoon is ook bijna verlopen, maar ik had de bootloader al vrij snel unlocked.
Je hebt dan nog wel consumenten garantie, maar je verkoper kan dan niet meer bij Motorola aankloppen, en zal dus zelf in de buidel moeten tasten. Daar is niet iedere verkoper toe bereid. Zoals bijvoorbeeld Expansys / Orange-Store..
Even een batterij update...
3 uur fietsen met GPS/Muziek/Runtastic met livetracking aan kost........
20% batterij.... niet slecht iets beter dan mijn iPhone 6
3 uur fietsen met GPS/Muziek/Runtastic met livetracking aan kost........
20% batterij.... niet slecht iets beter dan mijn iPhone 6
MuziekLiefhebbert
HuhCeejay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:29:
Kun je niet gewoon een auto betalen met al die telefoons??

Ik (vermoed dat) vat um.. maar de iPhone is inmiddels van mijn vrouw :-)Ceejay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 00:29:
Kun je niet gewoon een auto betalen met al die telefoons??
Daarnaast is fietsen puur voor de conditie dus niet omdat ik geen auto kan betalen omdat ik veel telefoons zou hebben :-) (ik heb er trouwens maar 2 dus valt mee die toch :-) )
Maar ik dank je voor je bezorgdheid
[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 12-10-2015 18:50 ]
MuziekLiefhebbert
Ik heb van het weekend CM12.1 geflashed op mijn XT1032. Het hele proces viel me reuze mee! Stond goed uitgelegd op de Wiki van CM.
Alleen mijn GPS deed het na afloop niet, maar dat was snel opgelost.
Telefoon voelt weer een stuk sneller. Eerst voelde het alsof er continue een tekort aan geheugen was. Nu gaat alles weer soepel. Maar of dat nu komt door de overgang naar 5.1.1, of doordat alles gereset is weet ik natuurlijk niet
Alleen mijn GPS deed het na afloop niet, maar dat was snel opgelost.
Telefoon voelt weer een stuk sneller. Eerst voelde het alsof er continue een tekort aan geheugen was. Nu gaat alles weer soepel. Maar of dat nu komt door de overgang naar 5.1.1, of doordat alles gereset is weet ik natuurlijk niet
Juist
Hoe staat het met de upgrade van de Moto G (1st gen) van 5.0.2 naar 5.1?
Ik lees allerlei berichten zoals in dit topic dat iemand met een Duits toestel de upgrade heeft, op het forum van Motorola heeft iemand voor de UK Tesco versie ook al de upgrade ontvangen.
Maar op een grote uitrol van de upgrade lijkt het nog niet bepaald. Zelf heb ik met een en.GB toestel nog geen upgrade ontvangen.
Ik lees allerlei berichten zoals in dit topic dat iemand met een Duits toestel de upgrade heeft, op het forum van Motorola heeft iemand voor de UK Tesco versie ook al de upgrade ontvangen.
Maar op een grote uitrol van de upgrade lijkt het nog niet bepaald. Zelf heb ik met een en.GB toestel nog geen upgrade ontvangen.
De uitrol van de WhatsApp versie met Google Drive backup kan een aantal maanden duren (bron: http://googledrive.blogspot.nl/2015/10/whatsapp.html). Ik had deze functie ook nog niet. Ik heb toen WhatsApp van mijn telefoon verwijderd en deze versie geïnstalleerd: https://www.whatsapp.com/android/. Ik heb nu wel de mogelijkheid om backups in Google Drive te bewaren.Ceejay schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:20:
Dat klinkt handig. Ik checkte net even en mijn whatsapp geschiedenis gaat maar een half jaar terug, dus ik zal wel toen de gegevens hebben gewist. Vind ik sowieso niet heel erg en al helemaal niet op een foon met maar 8 gig. Gelukkig heeft laatste update van whatsapp de mogelijkheid om je data te backuppen naar Google Drive (zie whatsapp help voor how to).
Officieel heb je dan wel garantie, maar de winkel waar je deze telefoon gekocht had kan dan inderdaad moeilijk gaan doen. En als ze voet bij stuk houden dat je geen garantie hebt, gaat er toch bijna niemand een rechtszaak hierom aanspannen. Zoals ik al aangaf zit er helaas verschil tussen recht hebben en krijgen. Daarom ben ik de laatste tijd ook bereid om soms een beetje meer te betalen en het product bij een winkel te kopen met een goede service (hoewel ik zelf nog nooit last heb gehad van een defecte telefoon met garantie, die niet onder garantie werd gerepareerd).guapper schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:02:
[...]
Het probleem is dat Motorola Service Center na unlocken van de bootloader vast stelt dat de fabrieksgarantie void/null is, en zij mogen de telefoon dan niet meer in behandeling nemen. Zelfs niet wanneer je microfoon of usb connector stuk is, wat toch niets met software te maken heeft.
Je hebt dan nog wel consumenten garantie, maar je verkoper kan dan niet meer bij Motorola aankloppen, en zal dus zelf in de buidel moeten tasten. Daar is niet iedere verkoper toe bereid. Zoals bijvoorbeeld Expansys / Orange-Store..
Helemaal juist ingeschat.Pazzie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:24:
[...]
Officieel heb je dan wel garantie, maar de winkel waar je deze telefoon gekocht had kan dan inderdaad moeilijk gaan doen. En als ze voet bij stuk houden dat je geen garantie hebt, gaat er toch bijna niemand een rechtszaak hierom aanspannen. Zoals ik al aangaf zit er helaas verschil tussen recht hebben en krijgen. Daarom ben ik de laatste tijd ook bereid om soms een beetje meer te betalen en het product bij een winkel te kopen met een goede service (hoewel ik zelf nog nooit last heb gehad van een defecte telefoon met garantie, die niet onder garantie werd gerepareerd).
Ik verken op het moment de andere kant van het spectrum, en heb een Xiaomi Redmi 2 pro binnen gekregen. Specs gelijk aan de Moto G 2GB/16GB, en dat voor minder geld dan een Moto E 2015.
Android met veel extra mogelijkheden voor het instellen van o.a. de beveiliging, weekelijkse updates (development, stable rom eens per maand), rooten doe je door een vinkje te zetten
Top Tip! Je kunt Whatsapp op die manier gewoon als update eroverheen installeren, werkt ook.Pazzie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:24:
De uitrol van de WhatsApp versie met Google Drive backup kan een aantal maanden duren (bron: http://googledrive.blogspot.nl/2015/10/whatsapp.html). Ik had deze functie ook nog niet. Ik heb toen WhatsApp van mijn telefoon verwijderd en deze versie geïnstalleerd: https://www.whatsapp.com/android/. Ik heb nu wel de mogelijkheid om backups in Google Drive te bewaren.
Bij mij wil hij niet instaleren... Als ik op een knop install druk gebeurd er niets. Tips?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.