ik ben eens op de site van motorola gaan kijken maar ik vind niet direct iets over garantie en opsturen.filenox schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:12:
[...]
Bij problemen kon je ook bij Motorola terecht meen ik hier te hebben gelezen.
Ik kan het wel niet meteen terugvinden![]()
Dit haalt een kennis ongeveer (vooral op wifi, diegene heeft geen databundel)filenox schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:32:
[...]
Dit kan ik allemaal bevestigen, behalve die 2 dagen danIk zit nu op 51% (unplugged sinds een uur of 9) waarbij ik een screen-on time heb van 2u en 46min
2 dagen zonder opladen lukt dus alleen met licht gebruik

Wel de 2gb RAM variant van de 3rd gen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 18-09-2015 22:18 ]
Echt realistisch lijkt me dat niet voor de gemiddelde gebruikerMizgala28 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:17:
[...]
Dit haalt een kennis ongeveer (vooral op wifi, diegene heeft geen databundel)
[afbeelding]
Wel de 2gb RAM variant van de 3rd gen.
Wat ik hierboven zei was ook voor 90% op WiFi
Daar was ik ook achter, ging mij erom of ik wel gewoon updates kon installeren met unlocked bootloader of dat deze perse relocked moest zijn. (Icm stock recovery)guapper schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:30:
[...]
Over het locken van de bootloader, met name voor mensen die hun telefoon unlocked hebben en voor garantie de bootloader willlen locken: je kunt de bootloader wel opnieuw locken, maar het zal voor Motorola altijd zichtbaar blijven dat deze unlocked is geweest.
Je kunt dit zelf ook zien in de fastboot modus dacht ik.
Je ziet dan èèn van de volgende teksten:
Device is LOCKED. Status Code: 0
Device is UNLOCKED. Status Code: 1
Device is LOCKED. Status Code: 2
Na het flashen van de originele Motorola image van je telefoon krijg je vervolgens ook de unlocked melding met warranty void/null mededeling. Dat plaatje kun je vervangen, maar helaas voor ons, is het eerste wat ze bij het Motorola Service Center doen met een telefoon is deze terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Unlocked werkt ook(:
550 mA?Yoyo13 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:17:
[...]
Ik heb Moto G 2015 2GB/16 GB (van amazon.fr) nu een dag en ... Verder zaten er tot mijn verbazing een 550mA oplader en oortjes bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 19-09-2015 09:04 ]
Het opladen met de standaardlader gaat inderdaad niet erg snelCeejay schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:37:
[...]
550 mA?Duurt daar het opladen niet ontzettend lang mee? Je zou 1 of 1.5 A verwachten. Is het wel een merk Motorola lader?
Klopt, op een normale dag wanneer hij ongeveer 75% van de tijd op 4G zit haalt hij 5 a 6 uur on screen, de plaatje hierboven is gewoon hele dag op wifi.filenox schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:19:
[...]
Echt realistisch lijkt me dat niet voor de gemiddelde gebruiker![]()
Wat ik hierboven zei was ook voor 90% op WiFi
Er staan dan ook geen apps op de achtergrond te draaien gok ik
Er draaien gewoon apps op de achtergrond hoor, in zijn geval facebook, Twitter, Skype, whatsapp, telegram, fb messenger, Gmail.filenox schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:27:
Er staan dan ook geen apps op de achtergrond te draaien gok ik
Ik bedoel ik heb zelf een moto e 2nd en op twitter en telegram na heb ik ook die apps op de achtergrond draaien en haal op een zwaardere dag alsnog 7 uur onscreen met 4g en 9 a 10 uur als ik vooral wifi gebruik.
En beide hebben wij alles aan, dus helderheid op auto, moto apps aan, GPS aan enz.
Daarom verbaasd het mij dat mensen hier vaak zo korte on-screen tijd hebben.
Zou mijn 1st gen Moto G sneller worden door de update naar 5.1.1 die eraan schijnt te komen?
Ja, ik draai 5.1.1 Revision 16 op Cyanogenmod op 1st gen Moto G en die is weer een stuk sneller dan vorige versies. Jammer genoeg krijg jij enkel 5.1
Ik heb ook een 3rd gen 2GB uit Frankrijk besteld, ben heel benieuwd of ie bevalt
Zaterdag een nieuwe ontvangen en nu wel alles in orde. Ik ben er blij meeInZane schreef op zondag 13 september 2015 @ 06:07:
Gisteren een geretourneerde Moto G 2015 ontvangen van een bekende webshop voor een mooi prijsje. Toestel is puntgaaf, maar helaas is ie voorzien van een device lock. Kan er dus niks mee
Morgen gaat ie maar weer retour.
Mooi toestel verder!
Ik heb sinds een weekje ook een Moto G.
Tot afgelopen weekend was ik er heel tevreden mee, stock Android is echt een verademing.
Echter, afgelopen weekend opeens problemen:
- Batterij was binnen 6 uur leeg, de boosdoener bleek Exchange services te zijn (verversings interval stond op "push"). Ik heb via Google wat oplossingen gevonden en dat lijkt te werken.
- Bovenstaande probleem heeft echter ook te maken met het tweede probleem:
Zodra mijn Moto G in slaapstand gaat, verliest hij zeer regelmatig de verbinding met mijn WiFi netwerk. In de instelling staat WiFi op "Always On" dus daar kan het niet aan liggen. 4G blijft wel actief, dus background services gaan hun data refreshen via het mobiele netwerk, waardoor ik veel meer data verbruik dan zou moeten.
Zie ik een optie over het hoofd die WiFi uit zou kunnen schakelen, of is er gewoon iets mis met met telefoon en kan ik hem beter gaan omruilen?
(Overigens heb ik ook al verschillende keren gezien dat als de telefoon uit slaapstand komt er een uitroeptekentje staat bij de signnaalsterkte van mijn telefoonverbinding alsof ook die uitgeschakeld is).
Tot afgelopen weekend was ik er heel tevreden mee, stock Android is echt een verademing.
Echter, afgelopen weekend opeens problemen:
- Batterij was binnen 6 uur leeg, de boosdoener bleek Exchange services te zijn (verversings interval stond op "push"). Ik heb via Google wat oplossingen gevonden en dat lijkt te werken.
- Bovenstaande probleem heeft echter ook te maken met het tweede probleem:
Zodra mijn Moto G in slaapstand gaat, verliest hij zeer regelmatig de verbinding met mijn WiFi netwerk. In de instelling staat WiFi op "Always On" dus daar kan het niet aan liggen. 4G blijft wel actief, dus background services gaan hun data refreshen via het mobiele netwerk, waardoor ik veel meer data verbruik dan zou moeten.
Zie ik een optie over het hoofd die WiFi uit zou kunnen schakelen, of is er gewoon iets mis met met telefoon en kan ik hem beter gaan omruilen?
(Overigens heb ik ook al verschillende keren gezien dat als de telefoon uit slaapstand komt er een uitroeptekentje staat bij de signnaalsterkte van mijn telefoonverbinding alsof ook die uitgeschakeld is).
Dat probleem heb ik ook sinds de update naar Lollipop (5.0).
Regelmatig dat uitroepteken (herstarten helpt) en wegvallende wifi. Hopelijk gaat dat weer beter bij de update naar 5.1 die ieder moment binnen kan komen. Bij kitkat destijds geen enkel probleem.
Welke versie heb jij er op staan?
Regelmatig dat uitroepteken (herstarten helpt) en wegvallende wifi. Hopelijk gaat dat weer beter bij de update naar 5.1 die ieder moment binnen kan komen. Bij kitkat destijds geen enkel probleem.
De mijne is geupdatet naar 5.1
Nu je het zo zegt zou het inderrdaad best wel eens zo kunnen zijn dat met de upgrade naar Lollipop de problemen begonnen zijn.
Nu je het zo zegt zou het inderrdaad best wel eens zo kunnen zijn dat met de upgrade naar Lollipop de problemen begonnen zijn.
Ik heb de Moto g (gen3) ook sinds een paar dagen, mijn versie is 5.1.1
Tot nu toe geen wi-fi problemen gehad.
Hier ook geen last op m'n Moto G 2015 met 5.1.1, maar ik heb thuis een Lenovo Tab 2 A10-70 tablet met (volgens mij) 5.0.1 die wel met grote regelmaat geen wifi-verbinding meer heeft. Wifi uit- en weer aanzetten lost het altijd weer even op.RoaDHouse schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:17:
Ik heb de Moto g (gen3) ook sinds een paar dagen, mijn versie is 5.1.1
Als mijn Moto G uit de slaapstand komt met 4G actief ipv WiFi, dan zie ik de verbinding gewoon staan in de lijst met available WiFi netwerken met daarbij (saved).
De connectie is dus gewoon beschikbaar, keertje aanklikken en ik heb weer connectie.
Probleem is alleen dat als ik bezig ben de foon een hele tijd via 4G allerlei data refresht (weer/email/etc). Ik heb maar een kleine databundel (omdat ik toch meestal WiFi gebruik) en dat zou aan het eind van de maand problemen kunnen geven.
Het gekke is dat ik er de eerste dagen geen last van heb gehad.
Als ik ook naar mijn mobiele dataverbruik kijk, zie ik duidelijk wanneer het probleem is begonnen. Daar gaat het dataverbruik in de grafiek opeens steil omhoog.
De connectie is dus gewoon beschikbaar, keertje aanklikken en ik heb weer connectie.
Probleem is alleen dat als ik bezig ben de foon een hele tijd via 4G allerlei data refresht (weer/email/etc). Ik heb maar een kleine databundel (omdat ik toch meestal WiFi gebruik) en dat zou aan het eind van de maand problemen kunnen geven.
Als ik ook naar mijn mobiele dataverbruik kijk, zie ik duidelijk wanneer het probleem is begonnen. Daar gaat het dataverbruik in de grafiek opeens steil omhoog.
Het voegt weinig toe, maar kort na de update naar 5.1 heb ik een soortgelijk issue gehad. Hoe het uiteindelijk opgelost is, is mij een raadsel. Inmiddels heb ik het probleem niet meer, maar naar mijn mening heb ik er niks voor gedaan...Sleepie schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:37:
Als mijn Moto G uit de slaapstand komt met 4G actief ipv WiFi, dan zie ik de verbinding gewoon staan in de lijst met available WiFi netwerken met daarbij (saved).

Hallo mensen,
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn motorola moto g (vroege 2015 editie) nadat ik hem in mijn tas vond terwijl het scherm half aanstond. De telefoon wou namelijk eerst niet meer aan en nadat hij weer opgeladen was bootte ik hem weer op. Nu zit de telefoon in een constante reboot met af en toe het startscherm van android waar dan vervolgens; 'Het proces android.process.media is gestopt.' staat. Na dit weergegeven te hebben start de telefoon weer opnieuw op en gaat het weer door. Ik heb al geprobeerd om een factory reset te doen en in de recovery mode te komen maar geen van deze dingen lijkt te helpen.
Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem? En hoe is het dan opgelost?
Alvast bedankt. -Applepiez.
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn motorola moto g (vroege 2015 editie) nadat ik hem in mijn tas vond terwijl het scherm half aanstond. De telefoon wou namelijk eerst niet meer aan en nadat hij weer opgeladen was bootte ik hem weer op. Nu zit de telefoon in een constante reboot met af en toe het startscherm van android waar dan vervolgens; 'Het proces android.process.media is gestopt.' staat. Na dit weergegeven te hebben start de telefoon weer opnieuw op en gaat het weer door. Ik heb al geprobeerd om een factory reset te doen en in de recovery mode te komen maar geen van deze dingen lijkt te helpen.
Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem? En hoe is het dan opgelost?
Alvast bedankt. -Applepiez.
Ik heb een bookcase cover gekocht voor mijn moto g 3rd gen. Maar als ik de cover sluit gaat deze niet in 'slaapstand'. Waar kan ik dit ergens instellen?
Je bedoelt dat bij het sluiten van de case de telefoon niet reageert op het magneetje en het licht aan blijft?nazimv schreef op woensdag 23 september 2015 @ 06:13:
Ik heb een bookcase cover gekocht voor mijn moto g 3rd gen. Maar als ik de cover sluit gaat deze niet in 'slaapstand'. Waar kan ik dit ergens instellen?
Zo ver ik weet verkoopt Motorola zelf alleen flipcases, geen bookcases. Dat heeft vast iets te maken met de positie van de magneet, wellicht dat het daarom niet werkt.nazimv schreef op woensdag 23 september 2015 @ 06:13:
Hier ook last van, Moto G eerste gen. Toen er nog 4.3 op zat was het een heerlijke telefoon. Altijd snel, nooit crashes en 100% stabiele Wifi.Kiske schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:54:
Dat probleem heb ik ook sinds de update naar Lollipop (5.0).
Echter sinds 5.0 heb ik ook de door jullie omschreven problemen, voornamelijk als de telefoon niet actief is dan heb ik vaak ook Wifi met uitroepteken en geen verbinding meer. Afhankelijk van hoe snel de router reageert op een nieuw verbindingsverzoek kan je hier nauwelijks iets van merken maar irritant is het zeker. Helemaal als je Wifi gebruikt voor bijvoorbeeld een AV receiver, Spotify connect etc.
Hopen dat 5.1.1 dit inderdaad oplost.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Is het er 1 met of zonder magneetje?nazimv schreef op woensdag 23 september 2015 @ 06:13:
Ik zie ook wel eens een uitroepteken bij het wifi of mobiel netwerk icoon, maar behalve dat ik af en toe even moet wachten voordat mijn internet het doet heb ik er geen last van.
Sinds deze week de eigenaar van een Moto G 2015. Alles bevalt goed, alleen valt me op dat de back cover niet helemaal lekker vastzit. Heb al verschillende keren de cover er opnieuw opgezet maar aan de uiterste zijkanten ten hoogte van de power button kraakt/wiebelt het geheel een beetje.
Het is niet zo storend dat ik hem terug wil sturen, maar ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben.
Het is niet zo storend dat ik hem terug wil sturen, maar ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben.
ene met magneet, hij blijft dus aan staan.Esumontere schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:30:
[...]
Is het er 1 met of zonder magneetje?
Als je de case los haalt, en je beweegt deze met het magneetje langs de zijde waar de case sluit, gaat het scherm dan op enig moment uit? Als dat zo is, zit de magneet niet op de juiste plaats. Als het scherm helemaal niet uit gaat, -en dit werkt ook niet met een andere wat zwaardere magneet-, weet je in elk geval dat het niet aan de case ligt.nazimv schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:57:
[...]
ene met magneet, hij blijft dus aan staan.
Ik heb toch maar even een MicroSD kaartje gekocht voor mijn Moto g (3gen) van16 gig zodat ik een beetje meer ruimte heb.
Maar wat mij opvalt is dat ik sommige apps niet kan verplaatsen naar de MicroSD en dan bedoel ik niet de android afhankelijke applicaties maar bv een spelletje. Is dit normaal bij een smartphone?
Hij zou toch moeten vragen waar ik de apps will installen omdat ik nu eigenlijk 2 partities heb, of moet ik nog iets instellen wat ik als smartphone noob nog niet weet.
Maar wat mij opvalt is dat ik sommige apps niet kan verplaatsen naar de MicroSD en dan bedoel ik niet de android afhankelijke applicaties maar bv een spelletje. Is dit normaal bij een smartphone?
Hij zou toch moeten vragen waar ik de apps will installen omdat ik nu eigenlijk 2 partities heb, of moet ik nog iets instellen wat ik als smartphone noob nog niet weet.
Verwijderd
ik niet.. maarja.. ik ga toch wachten op nieuwe moto g .. de 16gb/2gb.. alleen jammer weer dat die GEEN LED heeft..
Verwijderd
Ik weet niet of je dit al gevonden had, maar je kunt via het menu Apps in je Setting vaak kiezen voor Move to SD card. Van tevoren kiezen waar je iets installeert kan standaard niet.RoaDHouse schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:13:
Bedankt voor de tip: dit had ik idd gevondenVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:53:
[...]
Ik weet niet of je dit al gevonden had, maar je kunt via het menu Apps in je Setting vaak kiezen voor Move to SD card. Van tevoren kiezen waar je iets installeert kan standaard niet.
Maar bij sommige apps 'Move to SD card' is deze niet klikbaar. Ik ga er dan maar vanuit dat android sommige bestandjes nodig heeft om te kunnen draaien.
Zijn er nog apps die onmisbaar zijn voor deze smartphone.... b.v. cleaners om de boel een beetje snel te houden. Ik hou me aanbevolen
Nee, ik wacht er ook al een tijdje op.Ayo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:27:
Iemand nu al de 5.1 ontvangen voor zijn xt1032?
In het betreffende topic op het officiële forum ook nog steeds geen vermelding, dus ik verwacht het niet op heel korte termijn.
Ik heb de stagefright patch voor mijn xt1068 geïnstalleerd en even een factory reset uitgevoerd, maar ik merk dat de google play services bijna netzoveel batterijpercentage gebruiken als mijn accu. (Scherm 18%, Services 14%)
Schermtijd is verbeterd met de update, alleen volgens mij kan het nog beter door de google play services minder te laten gebruiken. Hoe kan ik dit doen?
Schermtijd is verbeterd met de update, alleen volgens mij kan het nog beter door de google play services minder te laten gebruiken. Hoe kan ik dit doen?
Jij hebt de stagefright update al?
Pff ik heb helemaal niks binnen...
Pff ik heb helemaal niks binnen...
Het duurde mij ook te lang, maar toen ik las dat het ook snelheidsverbeteringen met zich mee bracht e.d. heb ik hem handmatig maar geinstalleerd
Bij nader inzien wordt het gekraak en gepiep me toch wat te veel, zeker aangezien hier niemand er last van lijkt te hebben en bovendien vrijwel alle reviews praten over de goede bouwkwaliteit. Het is gewoon irritant om elke keer bij het oppakken van de telefoon de back cover te horen en voelen piepen en kraken, vooral omdat het meeste gekraak in de omgeving van de power button zit. Daar kom je nogal vaak langs met je hand. Toch maar retour webshop.TomAtTweakers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:47:
Sinds deze week de eigenaar van een Moto G 2015. Alles bevalt goed, alleen valt me op dat de back cover niet helemaal lekker vastzit. Heb al verschillende keren de cover er opnieuw opgezet maar aan de uiterste zijkanten ten hoogte van de power button kraakt/wiebelt het geheel een beetje.
Verder trouwens wel een tof telefoontje hoor, helemaal niets mis mee. Toch ga ik nu maar voor een Moto E 2015. Daar heb ik een tijdje terug ook even mee kunnen spelen en dat beviel erg goed. Heerlijk handzaam formaatje.
SDmaid is super handig om je telefoon op te schonen.RoaDHouse schreef op donderdag 24 september 2015 @ 02:23:
[...]
Bedankt voor de tip: dit had ik idd gevonden![]()
Maar bij sommige apps 'Move to SD card' is deze niet klikbaar. Ik ga er dan maar vanuit dat android sommige bestandjes nodig heeft om te kunnen draaien.
Zijn er nog apps die onmisbaar zijn voor deze smartphone.... b.v. cleaners om de boel een beetje snel te houden. Ik hou me aanbevolen
Hoe? Had je een Factory image?RonaldMeer schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:15:
Het duurde mij ook te lang, maar toen ik las dat het ook snelheidsverbeteringen met zich mee bracht e.d. heb ik hem handmatig maar geinstalleerd
Dag stelt me van Moto nog het meest teleur. Bijna stock Android, en dan nog zo traag updaten
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nee ik heb een zipje gekopieerd naar intern geheugen, vanuit recovery update geflasht.
De Moto E 2015 wacht in Europa ook al maanden op de update naar Android 5.1. In de VS en een aantal andere landen is de update al uit, hier nog steeds niet.Jeroenneman schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:27:
Dag stelt me van Moto nog het meest teleur. Bijna stock Android, en dan nog zo traag updaten
Daarnaast stelt Motorola in mijn ogen ook qua Europese prijzen steeds meer teleur: De Moto Style is er voor € 355 ($ 399,99) in de VS en hier kost hij € 500. En dan heb ik het nog niet gehad over het ontbreken van Moto Maker en een 2/16GB uitvoering van de Moto G hier in Nederland.
Kortom, de overname van Lenovo lijkt niet echt positief uit te pakken voor Europese klanten. Langzamere updates, hogere prijzen. Al blijven Moto's natuurlijk erg goede telefoons en het updatebeleid kan nog vele malen slechter. (*kuch* Samsung *kuch*)
Helemaal met je eens! Moto maker moest al een jaar geleden hier uitkomen. En nog steeds helemaal niks gebeurd..
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb op mijn XT1039 de mogelijkheid om naar 5.1 te updaten. Ik draai nu nog 4.4.4, want ik zag met alle moeilijkheden een update naar 5.0 niet zitten. Is 5.1 wel stabiel en zijn de problemen van dit toestel met 5.0 opgelost? Mijn toestel wordt trager en sommige instellingen moet ik iedere keer weer vastzetten, dus ik wil sowieso een factory reset doen. Is het handig om dan meteen naar 5.1 te updaten?
En een andere vraag: ik heb een VPN bij PIA, maar die raak ik op mijn moto g steeds kwijt. Moet hem elke keer opnieuw opstarten. Is dit een bekend probleem bij dit toestel? Lijkt wel of hij te diep in slaap gaat om de verbinding in stand te houden.
En een andere vraag: ik heb een VPN bij PIA, maar die raak ik op mijn moto g steeds kwijt. Moet hem elke keer opnieuw opstarten. Is dit een bekend probleem bij dit toestel? Lijkt wel of hij te diep in slaap gaat om de verbinding in stand te houden.
[klaag]TomAtTweakers schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:40:
[...]
[...] Al blijven Moto's natuurlijk erg goede telefoons en het updatebeleid kan nog vele malen slechter. (*kuch* Samsung *kuch*)
Zo dacht ik er ook over, totdat de wifi en vervolgens de microfoon van mijn moto X het begaven. Omdat de bootloader unlocked was (om de rechten van verschillende apps te kunnen beperken) gaf Motorola echter niet thuis, ook al zijn dit defecten die vaker voorkomen.
Als je dan ook nog geen garantie krijgt van je reseller (omdat die het probleem bij de fabrikant neer legt) ben je mooi klaar met je telefoon die je toch aangeschaft hebt mede op basis van de goede reputatie uit het verleden. 300 euri afschrijving in 13 maanden in mijn geval.
[/klaag]
Ik ga het maar eens proberen met een Xiaomi Redmi 2 pro. Vergelijkbare specs met de moto G 2GB/16GB, maar dan voor 115 euri, ofwel ongeveer 155 euri incl. btw en inklaring. Wekelijkse rom updates voor de tweaker.
Daar krijg je dan natuurlijk niet de NL garantievoorwaarden bij, maar daar betaal je ook niet voor.
Ik had mijn Moto G op de pc in-geplugged en ik zie dat hij 4.5 gig aangeeft i.p.v. 8 gig.
Staat die andere 4 gig verborgen ofzo ? of ben ik beet genomen door Motorola
De rest is al ingenomen door het systeem, dus dat klopt wel.RoaDHouse schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 00:38:
Ik had mijn Moto G op de pc in-geplugged en ik zie dat hij 4.5 gig aangeeft i.p.v. 8 gig.
Lijkt me toch niet helemaal oke. Die van mij heeft er geen last van.TomAtTweakers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:47:
[ Voor 45% gewijzigd door InZane op 25-09-2015 08:35 ]
Mijn Moto G 16/2GB is de 17e aangekomen, vandaag echter pas erachter dat ie bij de buren lag, dus inmiddels heb ik hem binnen
Nu even opzoek naar een screenprotector en dan maar hopen dat ie een tijdje mee gaat
Even een update over mijn eerdere problemen met een wegvallende WiFi connectie.
Ik ben dit toch verder gaan onderzoeken en in safe mode bleek het probleem helemaal niet aanwezig te zijn. Dan moet het dus bijna wel aan een geinstalleerde app liggen.
Heb vervolgens (in safe mode nog steeds) een screenshot van de lopende processen gemaakt.
Dit screenshot vergeleken met de lopende processen na een reboot (dus weer in normale mode) en zodoende er achter gekomen dat in mij geval de officiele app van de PGA Tour (Golf) de veroorzaker van alle problemen was. Ik zie nu ook onder de comments daar dat ik niet de enige ben die deze ervaring heeft.
De app verwijderd en de telefoon doet het prima nu. WiFi is stabiel en de accuduur is ook weer zoals het zou moeten zijn.
Ik ben dit toch verder gaan onderzoeken en in safe mode bleek het probleem helemaal niet aanwezig te zijn. Dan moet het dus bijna wel aan een geinstalleerde app liggen.
Heb vervolgens (in safe mode nog steeds) een screenshot van de lopende processen gemaakt.
Dit screenshot vergeleken met de lopende processen na een reboot (dus weer in normale mode) en zodoende er achter gekomen dat in mij geval de officiele app van de PGA Tour (Golf) de veroorzaker van alle problemen was. Ik zie nu ook onder de comments daar dat ik niet de enige ben die deze ervaring heeft.
De app verwijderd en de telefoon doet het prima nu. WiFi is stabiel en de accuduur is ook weer zoals het zou moeten zijn.
Zijn er misschien mensen die mij kunnen vertellen of het Moto E 2015 (4G) model al een update heeft gehad voor de beveiligingsproblemen met Android (stagefright etc)? Ik lees hier en daar dat in sommige landen de update al is uitgerold maar ik vraag me af of dat ook voor Nederland geldt...?
Ik zou het doen, bij mijne draait 5.1 al tijden zonder noemenswaardige problemen.Parkiet71 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:12:
Ik heb op mijn XT1039 de mogelijkheid om naar 5.1 te updaten. Ik draai nu nog 4.4.4, want ik zag met alle moeilijkheden een update naar 5.0 niet zitten. Is 5.1 wel stabiel en zijn de problemen van dit toestel met 5.0 opgelost? Mijn toestel wordt trager en sommige instellingen moet ik iedere keer weer vastzetten, dus ik wil sowieso een factory reset doen. Is het handig om dan meteen naar 5.1 te updaten?.
Nee, niks, noppes, nada tenzij je in de VS woont, want daar draait de Moto E 2015 al maanden op 5.1, ben er schijtziek van, een kennis uit de VS heeft een Moto E 2015, het werkt hier perfect met mijn kaart en kan gewoon nederlands instellen, wat ik ermee dus bedoel is waarom Motorola? Waarom?flashingst schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:41:
Zijn er misschien mensen die mij kunnen vertellen of het Moto E 2015 (4G) model al een update heeft gehad voor de beveiligingsproblemen met Android (stagefright etc)? Ik lees hier en daar dat in sommige landen de update al is uitgerold maar ik vraag me af of dat ook voor Nederland geldt...?
Wij in EU moeten nog wachten, ik vroeg het meerdere keren aan mensen van Motorola en ze hopen ergens in januari 2016 5.1 voor Moto E 2015 in EU uit te brengen, en het ergste is dat je niet zelf een Motorola ROM kun flashen, die is er niet gewoon.
Je kan altijd een onofficiele cyanogenmod installeren, de officiële is alleen voor de 3G variant helaas, echter ben jij je garantie kwijt, uit ervaring is mijn zusje die kwijt aangezien zij een Moto E 2015 heeft en ondanks dat ik het afraadde, heeft een vriend van haar die geflashed, 2 weken later is de accu defect geraakt (werd bol), maar Media Markt deed niks, omdat hun te horen kregen dat de garantie door flashen dus vervallen is....
Echt erg, in de tijd dat Motorola van Google was, kregen de telefoons als een speer updates, sterker nog KitKat stond op de Moto G 1st van een kennis 2 dagen nadat mijn Nexus 4 die kreeg, maar sinds het bedrijf van Lenovo is, is het een ramp.
En dat is raar, de telefoons draaien nog steeds voor 99% stock android...
En ik wacht er nog steeds op, het was een leuke telefoon maar problemen met mijn Vodafone sim + dat eeuwenlange wachten op een update dat in de VS maanden uit is zorgen ervoor dat ik in de toekomst Motorola mijd, dan maar een Nexus of een iPhone en anders een telefoon die goede ROM ondersteuning heeft en niet uit China is (ik heb zeer slechte ervaringen met Chinese merken).
In je eigen post geef je al een beetje antwoord op je vraag: omdat Motorola voortaan onder Lenovo valt. Zoals ik een paar posts terug al zei, heeft dat geleid tot (1) hogere prijzen voor de EU, (2) langzamere updates voor de EU, (3) geen Moto Maker voor een groot deel van de EU en (4) geen 2/16 GB uitvoering van de Moto G voor een groot deel van de EU.Mizgala28 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:59:
[...]
Nee, niks, noppes, nada tenzij je in de VS woont, want daar draait de Moto E 2015 al maanden op 5.1, ben er schijtziek van, een kennis uit de VS heeft een Moto E 2015, het werkt hier perfect met mijn kaart en kan gewoon nederlands instellen, wat ik ermee dus bedoel is waarom Motorola? Waarom?
Net als vele andere Amerikaanse/Chinese bedrijven heeft Motorola tegenwoordig ook schijt aan de EU, zo lijkt het wel. We betalen hier altijd meer en we krijgen er minder voor terug (zie bijvoorbeeld ook Netflix, al is dat meer de schuld van gierige rechthebbenden).
Ik was erg onder de indruk van de Moto G en E maar neig toch steeds meer naar de nieuwe Nexus 5X. Mijn Moto G is namelijk weer terug naar de webshop omdat de backcover bij normaal gebruik verschrikkelijk irritant piepte en kraakte.
Over de bouwkwaliteit van de Moto E 2015 heb ik niks te klagen, ook niet over de accu duur.
Echter merk ik dat ik met Vodafone gewoon vaak onderbrekingen heb tijdens bellen of dat de gesprek wegvalt en ophangt, factory reset helpt niet, maar dit gebeurt ook niet iedere keer vreemd genoeg.
De update beleid maakt mij wel gek, als er nergens ter wereld 5.1 uit was voor deze telefoon zou ik het nog door de vingers zien, maar US heeft die update al maanden en dat vind ik niks, aangezien hier deze er niet is.
Ben erg tevreden mee, maar die 2 dingen verpesten het voor mij helaas.
Echter merk ik dat ik met Vodafone gewoon vaak onderbrekingen heb tijdens bellen of dat de gesprek wegvalt en ophangt, factory reset helpt niet, maar dit gebeurt ook niet iedere keer vreemd genoeg.
De update beleid maakt mij wel gek, als er nergens ter wereld 5.1 uit was voor deze telefoon zou ik het nog door de vingers zien, maar US heeft die update al maanden en dat vind ik niks, aangezien hier deze er niet is.
Ben erg tevreden mee, maar die 2 dingen verpesten het voor mij helaas.
Ik heb hier ook 'last' van ja, ik hoop dat dit vanzelf wel goed komt?TomAtTweakers schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:47:
Heb een probleem met mijn Moto G 2013 (non-4g).. sinds vanmiddag laat hij na het opbooten(dus nog wel de Motorola logo etc) alleen nog maar backlight zien. Dit kan niet uit, ik krijg ook de telefoon niet uit (behalve met opnieuw rebooten) en ik kan dus helemaal niets met mijn telefoon. Iemand tips?
I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic
Ik wil de komende weken graag de Moto G (2015) aanschaffen, maar nu las ik ergens tussendoor dat het geluid vanuit de 3,5mm aansluiting (via oordoppen dus) mankementen vertoond. Zogenoemde stereo crosstalk and statische geluiden / algehele slechte kwaliteit? Kan iemand dit beaamen? Ik luister nogal veel naar Podcasts en muziek op mijn telefoon en vraag me af of dat een geïsoleerd incident was, of dat het vaker voorkomt.
Is er eigenlijk een Moto E topic? Kon hem niet vinden. Beetje twijfel of ik de nieuwe Moto E of een Moto G variant (2014/2015) )wil aanschaffen. Ben nu een 4.3" Chinese telefoon gewend die zo af en toe wel eens een software issue heeft. Hoeft niet perse groter van mij. Ben maar een hele lichte gebruiker, heb een goedkoop Simyo abonnement zonder 4G. De telefoon moet wel stabiel zijn en niet af en toe 'hangen' of uitvallen, dat is wel een erg belangrijke voorwaarde.
Ben je gehecht aan de zaklamp app?hars73 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:30:
Is er eigenlijk een Moto E topic? Kon hem niet vinden. Beetje twijfel of ik de nieuwe Moto E of een Moto G variant (2014/2015) )wil aanschaffen. Ben nu een 4.3" Chinese telefoon gewend die zo af en toe wel eens een software issue heeft. Hoeft niet perse groter van mij. Ben maar een hele lichte gebruiker, heb een goedkoop Simyo abonnement zonder 4G. De telefoon moet wel stabiel zijn en niet af en toe 'hangen' of uitvallen, dat is wel een erg belangrijke voorwaarde.
De moto E heeft nl geen flits LED, en kun je dus niet even gebruiken om onder de bank of zo bij te lichten.
Dat lijkt een kleinigheidje, maar ik gebruik die functie toch regelmatig, en dit was voor mij een reden om de E door te strepen op mijn shortlist.
Is je Mi2 (die heb je toch?) niet meer stabiel te krijgen??
[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 28-09-2015 10:37 ]
Nope.. heb een ledlampje aan m'n sleutelbos hangen, dus gebruik de de led op de telefoon nu ook nooit. En het gemis van een flitser heb ik over nagedacht. Maar eigenlijk is in deze prijsklasse geen enkele telefoon die bij weinig licht goede foto's maakt, of er nou wel of geen flitser op zit.guapper schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:35:
[...]
Ben je gehecht aan de zaklamp app?
De moto E heeft nl geen flits LED, en kun je dus niet even gebruiken om onder de bank of zo bij te lichten.
Dat lijkt een kleinigheidje, maar ik gebruik die functie toch regelmatig, en dit was voor mij een reden om de E door te strepen op mijn shortlist.
Heb de Jiayu G2F.. hij was best stabiel. Totdat ie ineens laatst niet makkelijk meer aanging, moest 3x op het knopje drukken. Factory reset gedaan, issue opgelost, de boel opnieuw geinstalleerd, nu kunnen sommige apps (dropbox/onedrive) niet meer via secure connection verbinden (heeft na de reset echter wel gewerkt, dus misschien een app die dit veroorzaakt) en soms hangt ie tijdens het opladen (bekend issue van deze en latere rom versies, maar dat kwam voordat ik de factory reset deed vrijwel niet meer voor). Denk dat een factory reset of een andere de boel wel weer oplost, maar goed, heb daar geen zin meer in.
Wat de stabiliteit betreft.. ik en m'n vrouw gaan uit elkaar, maar ik wil/moet gewoon goed bereikbaar zijn, ook wat onze kids betreft. Dus een telefoon die aan de lader hangt, maar ondertussen ook 'hangt' vind ik dan niet zo prettig.
[ Voor 37% gewijzigd door hars73 op 28-09-2015 13:53 ]
Nee, voor de camera maakt het niet uit, die is meer voor snapshots, niet om mooie foto's te maken.hars73 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:38:
[...]
Nope.. heb een ledlampje aan m'n sleutelbos hangen, dus gebruik de de led op de telefoon nu ook nooit. En het gemis van een flitser heb ik over nagedacht. Maar eigenlijk is in deze prijsklasse geen enkele telefoon die bij weinig licht goede foto's maakt, of er nou wel of geen flitser op zit.
Ik denk dat er verder weinig concurrentie is voor de moto E, of je moet naar een windows phone over willen stappen, dan kun je nog kijken naar de goedkope Lumia's.
Ik heb vorige week een Moto G 16GB besteld bij Amazon Frankrijk, maar daar staat dat hij binnenkort beschikbaar is. Iemand enig idee wanneer 'binnenkort' is?
LG Spirit 4G?hars73 schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:30:
Ben nu een 4.3" Chinese telefoon gewend die zo af en toe wel eens een software issue heeft. Hoeft niet perse groter van mij.
4,7" 720p en Snapdragon 410 voor 150 euro.
Dit is het Moto topic!Dav1d schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:09:
[...]
LG Spirit 4G?
4,5", 130 euro: pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart
Jammer van de qHD (960x540) resolutie. De Moto E is 7mm breder dan de LG Spirit 4G, terwijl die laatste een groter scherm heeft...Olaf van der Spek schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:38:
[...]
Dit is het Moto topic!
4,5", 130 euro: pricewatch: Motorola Moto E (2015) Zwart
Ja het is toch de Moto E 2015 geworden.. Tweedehands, maar 3 maanden oud voor de helft van de nieuwprijs. Die keus was snel gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door hars73 op 28-09-2015 20:13 ]
Het verschil is nog geen millimeter: http://tweakers.net/price...82/436794;436408/product/Dav1d schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:04:
[...]
Jammer van de qHD (960x540) resolutie. De Moto E is 7mm breder dan de LG Spirit 4G, terwijl die laatste een groter scherm heeft...
Voor dat bedrag had ik ook een Moto G 2015.Dav1d schreef op maandag 28 september 2015 @ 18:09:
[...]
LG Spirit 4G?
Nu weer snel terug naar je LG topic
En hoe zit dit het met Moto G 4G (eerste generatie met 4G, type XT1039)? Is deze wel helemaal up to date qua software en patches voor beveiligingslekken? Scheelt qua prijs namelijk niet zo veel met de E...Mizgala28 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:59:
[...]
Nee, niks, noppes, nada tenzij je in de VS woont, want daar draait de Moto E 2015 al maanden op 5.1, ben er schijtziek van, een kennis uit de VS heeft een Moto E 2015, het werkt hier perfect met mijn kaart en kan gewoon nederlands instellen, wat ik ermee dus bedoel is waarom Motorola? Waarom?
Wij in EU moeten nog wachten, ik vroeg het meerdere keren aan mensen van Motorola en ze hopen ergens in januari 2016 5.1 voor Moto E 2015 in EU uit te brengen, en het ergste is dat je niet zelf een Motorola ROM kun flashen, die is er niet gewoon.
Je kan altijd een onofficiele cyanogenmod installeren, de officiële is alleen voor de 3G variant helaas, echter ben jij je garantie kwijt, uit ervaring is mijn zusje die kwijt aangezien zij een Moto E 2015 heeft en ondanks dat ik het afraadde, heeft een vriend van haar die geflashed, 2 weken later is de accu defect geraakt (werd bol), maar Media Markt deed niks, omdat hun te horen kregen dat de garantie door flashen dus vervallen is....
Echt erg, in de tijd dat Motorola van Google was, kregen de telefoons als een speer updates, sterker nog KitKat stond op de Moto G 1st van een kennis 2 dagen nadat mijn Nexus 4 die kreeg, maar sinds het bedrijf van Lenovo is, is het een ramp.
En dat is raar, de telefoons draaien nog steeds voor 99% stock android...
En ik wacht er nog steeds op, het was een leuke telefoon maar problemen met mijn Vodafone sim + dat eeuwenlange wachten op een update dat in de VS maanden uit is zorgen ervoor dat ik in de toekomst Motorola mijd, dan maar een Nexus of een iPhone en anders een telefoon die goede ROM ondersteuning heeft en niet uit China is (ik heb zeer slechte ervaringen met Chinese merken).
Die krijgt binnenkort de stagefright issue fix, heeft wel al 5.1flashingst schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:52:
[...]
En hoe zit dit het met Moto G 4G (eerste generatie met 4G, type XT1039)? Is deze wel helemaal up to date qua software en patches voor beveiligingslekken? Scheelt qua prijs namelijk niet zo veel met de E...
https://plus.google.com/1...8201402/posts/GgTjw628oS7
Op de site van Amazon.uk staat 22 oktober.. http://www.amazon.co.uk/M.../dp/B014KT0KWE/ref=sr_1_3chielisdenaam schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:18:
Ik heb vorige week een Moto G 16GB besteld bij Amazon Frankrijk, maar daar staat dat hij binnenkort beschikbaar is. Iemand enig idee wanneer 'binnenkort' is?
[ Voor 31% gewijzigd door slaay op 29-09-2015 09:35 ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Vanochtend kwam mijn Moto G (1e generatie, 3G, gekocht bij Amazon Duitsland) met de melding dat 5.1 klaar stond. Dus gelijk maar uigtevoerd
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
De xt1032?TFHfony schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:41:
Vanochtend kwam mijn Moto G (1e generatie, 3G, gekocht bij Amazon Duitsland) met de melding dat 5.1 klaar stond. Dus gelijk maar uigtevoerd
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Systeemversie 221.21.56.falcon_umts_Retail.en.DEzacht schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:38:
[...]
Welke systeemversie staat er op? (Staat iets verder naar onder dan je screenshot laat zien).
Buildnumer: LPB23.13-56
Dat is goed nieuws! Is de uitrol van 5.1 dus nu ook eindelijk in EU gestart ;-)TFHfony schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:41:
[...]
Systeemversie 221.21.56.falcon_umts_Retail.en.DE
Mijn Moto G 2015 riep net ook iets over een update. Kleine changelog, waaronder ook de stagefright bug.
Inderdaad goed nieuws! Hopelijk ontvang ik binnenkort eindelijk de update voor mijn XT1032 met systeemversie 220.27.1.falcon_umts.Retail.en.GB
Het gerucht over 29 september ging trouwens al rond in dit nieuwsbericht: "Moto G, G2 to Receive Both Android 5.1.1 Lollipop, Android 6.0 Marshmallow OS; Latest Lollipop Update on September 29"
Had deze alleen even gemist. Als het klopt, lijkt de update naar Android 6.0 ook op komst!
Het gerucht over 29 september ging trouwens al rond in dit nieuwsbericht: "Moto G, G2 to Receive Both Android 5.1.1 Lollipop, Android 6.0 Marshmallow OS; Latest Lollipop Update on September 29"
Had deze alleen even gemist. Als het klopt, lijkt de update naar Android 6.0 ook op komst!
[ Voor 13% gewijzigd door _Vincent_ op 29-09-2015 13:03 ]
Top, de update heeft Duitsland bereikt, nu de rest van de EU nog.TFHfony schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:41:
[...]
Systeemversie 221.21.56.falcon_umts_Retail.en.DE
Weet iemand of er ergens een app is waarmee je wifi uit kan zetten aan de hand van tijdstippen?
Voorbeeld: Thuis Wifi werkt perfect. Op het werk is er een KPN netwerk die vele male langzamer is dan de 4g. Hierdoor moet ik wifi dus elke keer uitschakelen en weer inschakelen als ik thuis kom. Dat wil ik nog wel eens vergeten
Het is puur een luxe probleem.
Voorbeeld: Thuis Wifi werkt perfect. Op het werk is er een KPN netwerk die vele male langzamer is dan de 4g. Hierdoor moet ik wifi dus elke keer uitschakelen en weer inschakelen als ik thuis kom. Dat wil ik nog wel eens vergeten

Waarom maak je verbinding met het KPN-netwerk dan? Dan vergeet/verwijder je die toch en maakt hij ook geen verbinding meer.bas.dijkstra schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:23:
Weet iemand of er ergens een app is waarmee je wifi uit kan zetten aan de hand van tijdstippen?
Voorbeeld: Thuis Wifi werkt perfect. Op het werk is er een KPN netwerk die vele male langzamer is dan de 4g. Hierdoor moet ik wifi dus elke keer uitschakelen en weer inschakelen als ik thuis kom. Dat wil ik nog wel eens vergeten![]()
Goeie vraag! omdat ik ergens anders er wel weer verbinding mee kan maken en die werkt perfect.TheovdS schreef op woensdag 30 september 2015 @ 07:29:
[...]
Waarom maak je verbinding met het KPN-netwerk dan? Dan vergeet/verwijder je die toch en maakt hij ook geen verbinding meer.
???bas.dijkstra schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:21:
[...]
Goeie vraag! omdat ik ergens anders er wel weer verbinding mee kan maken en die werkt perfect.
Dat is een ander netwerk, neem ik aan. Zoals Theo al zei: dat netwerk gewoon vergeten.
Ik zou zeggen probeer deze eens en anders is er vast wel een andere app te vinden in Google Play Store:
Google Play: WiFi Scheduler
Google Play: WiFi Scheduler
Het zou fijn zijn als we 5.1.1 nog kregen voordat Google 6.0 al uitrolt... Of krijgen we dan weer te horen : " we gaan gelijk over op 6.0...."
Beetje belachelijk van Motorola. Gewoon een EU Retail model hier. En nog steeds geen stagefright patch of 5.1..
Beetje belachelijk van Motorola. Gewoon een EU Retail model hier. En nog steeds geen stagefright patch of 5.1..
Ik heb deze week tijdens het spinnen 1,5u muziek afgespeeld, met het volume vrij ver open, via koptelefoon. Het is natuurlijk een referentie van nul, nul. MAAAR voor wat het waard is geen storingen waargenomen. Dit was met de standaard meegeleverde oordopjes, die niet echt heel fijn zitten... Nu ga ik ervan uit dat als jij er veel gebruik van maakt, dat je wel aparte oordopjes hebt?Brehon schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:39:
Ik wil de komende weken graag de Moto G (2015) aanschaffen, maar nu las ik ergens tussendoor dat het geluid vanuit de 3,5mm aansluiting (via oordoppen dus) mankementen vertoond. Zogenoemde stereo crosstalk and statische geluiden / algehele slechte kwaliteit? Kan iemand dit beaamen? Ik luister nogal veel naar Podcasts en muziek op mijn telefoon en vraag me af of dat een geïsoleerd incident was, of dat het vaker voorkomt.
Ik gebruik zelf Wifi Matic. Dat bepaald aan de hand van de GSM mast waar je op dat moment verbinding mee hebt of Wifi aan of uit moet staan.bas.dijkstra schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:21:
[...]
Goeie vraag! omdat ik ergens anders er wel weer verbinding mee kan maken en die werkt perfect.
Zo staat het thuis en op mijn werk automatisch aan, ongeacht hoe laat ik daar ben, en anders niet.
Ik heb altijd muziek op tijdens hardlopen, maar heb ook nog geen problemen waargenomen. Geluid klinkts zelfs een stuk beter dan op mijn Lumia 535. Het enige waar ik last van heb zijn de Apple oordopjes. Dat zijn en blijven drama dingen. Binnenkort maar eens kijken voor wat leukerswienesroa schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:46:
[...]
Ik heb deze week tijdens het spinnen 1,5u muziek afgespeeld, met het volume vrij ver open, via koptelefoon. Het is natuurlijk een referentie van nul, nul. MAAAR voor wat het waard is geen storingen waargenomen. Dit was met de standaard meegeleverde oordopjes, die niet echt heel fijn zitten... Nu ga ik ervan uit dat als jij er veel gebruik van maakt, dat je wel aparte oordopjes hebt?
5.1 is tot daar aan toe, maar kom op Motorola dat met spoed uitbrengen van stagefright update duurt extreem lang...Jeroenneman schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:13:
Het zou fijn zijn als we 5.1.1 nog kregen voordat Google 6.0 al uitrolt... Of krijgen we dan weer te horen : " we gaan gelijk over op 6.0...."
Heb nu een dag de Moto E in gebruik en het valt me op dat het laagst instelbare volume voor ringtone/notificaties nog best hard is. Zeker zo hier op m'n werk is dat niet handig. Helemaal uit wil ik 'm ook weer niet. Iemand nog tips? Mijn idee nu was om zelf maar een setje ringtones te maken die ik dan via een audiotooltje wat 'zachter' maak.
Vind het ook belachelijk dit zou niet zo lang moeten duren. Had er ook niet in moeten vertrouwen met hun belofte van snelle updatesMizgala28 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:44:
[...]
5.1 is tot daar aan toe, maar kom op Motorola dat met spoed uitbrengen van stagefright update duurt extreem lang...
<rant>
Dat hele update systeem van Android moet op de schop. Google test zelf NIET of nauwelijks wat ze voor nieuwe android versies bakken, kijk naar de puinhoop van vroege lollipop versies, pas bij 5.1.1 Revisie 16 (16!!!) is het beetje vlot en zonder memory lekken. Die draai ik ja, met Cyanogenmod dus ik zuig dat niet uit mijn duim.
Wat moeten die telefoon fabrikanten dan, bij elke android update (5.0 5.01 5.02 5.1 5.1.1 etc ad nauseum) van google helemaal opnieuw beginnen met inpassen? Zij moeten WEL alle mogelijke variaties voor hun foons testen, met alle droeve Google bugs, zijn ze klaar zegt Google wacht, ik heb hier een nieuwe android versie! We zijn allemaal blij! We hebben weer een paar bugs eruit gehaald en wat nieuwe voor jullie gemaakt! Ga maar testen!
Waar moeten die fabrikanten dat allemaal van betalen vraag ik u. Prijzen voor smartphones dalen alsmaar.
Ik hou me hart vast met Marshmallow. Weer een halfbakken Android versie met een karrevracht aan bugs.
</rant>
Dat hele update systeem van Android moet op de schop. Google test zelf NIET of nauwelijks wat ze voor nieuwe android versies bakken, kijk naar de puinhoop van vroege lollipop versies, pas bij 5.1.1 Revisie 16 (16!!!) is het beetje vlot en zonder memory lekken. Die draai ik ja, met Cyanogenmod dus ik zuig dat niet uit mijn duim.
Wat moeten die telefoon fabrikanten dan, bij elke android update (5.0 5.01 5.02 5.1 5.1.1 etc ad nauseum) van google helemaal opnieuw beginnen met inpassen? Zij moeten WEL alle mogelijke variaties voor hun foons testen, met alle droeve Google bugs, zijn ze klaar zegt Google wacht, ik heb hier een nieuwe android versie! We zijn allemaal blij! We hebben weer een paar bugs eruit gehaald en wat nieuwe voor jullie gemaakt! Ga maar testen!
Waar moeten die fabrikanten dat allemaal van betalen vraag ik u. Prijzen voor smartphones dalen alsmaar.
Ik hou me hart vast met Marshmallow. Weer een halfbakken Android versie met een karrevracht aan bugs.
</rant>
[ Voor 17% gewijzigd door Ceejay op 01-10-2015 12:02 ]
dat is inderdaad het grote manco van Android.
Dat ze de grote versies nou zo doen is nog tot daaraantoe, maar Google heeft op de Nexus toestellen na, zelf niet in de hand of, wanneer en hoe de fabrikanten de paches en updates toepassen. Die zouden eigenlijk via de playstore naar alle gebruikers moeten gaan.
Dat ze de grote versies nou zo doen is nog tot daaraantoe, maar Google heeft op de Nexus toestellen na, zelf niet in de hand of, wanneer en hoe de fabrikanten de paches en updates toepassen. Die zouden eigenlijk via de playstore naar alle gebruikers moeten gaan.
Precies dat. Ideaal zou zijn dat Google Android kan updaten via updates in Google Play. Kan natuurlijk helemaal niet, fabrikanten prutsen in android tot het werkt dus je kunt daar niet zo maar een nieuwe vanilla Android update overheen gooien, maar in een ideale wereld...
Dat zou allang hebben gekund als Google bad door gepakt. Gewoon een versie voor iedereen, waarover een theming engine zit. Iedereen krijgt één maand op zijn theme aan te passen, of je wordt geshamed op de Android homepage.Ceejay schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:05:
Precies dat. Ideaal zou zijn dat Google Android kan updaten via updates in Google Play. Kan natuurlijk helemaal niet, fabrikanten prutsen in android tot het werkt dus je kunt daar niet zo maar een nieuwe vanilla Android update overheen gooien, maar in een ideale wereld...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.