Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:38
Maar waar het in zit... :S Hij heeft vannacht de halve nacht nodig gehad om weer opgeladen te raken. Best bizar, van 70% ofzo naar 0% terugvallen en dus ook echt mopperen dat hij leeg is en zichzelf uitschakelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-05-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vervelend dat wanneer je op het telefoon icoontje klikt, een nummer intikt om een nieuwe contactpersoon toe te voegen en vervolgens 'alle contacten weergeven' klikt, je zijn/haar naam ziet en 2x het nummer.

Iemand enig idee hoe je alleen de namen kan weergeven per contactpersoon zonder dat je nummers ziet. Het liefst via de settings van Moto G zelf en niet Gmail - contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:15:
Ik vind het vervelend dat wanneer je op het telefoon icoontje klikt, een nummer intikt om een nieuwe contactpersoon toe te voegen en vervolgens 'alle contacten weergeven' klikt, je zijn/haar naam ziet en 2x het nummer.

Iemand enig idee hoe je alleen de namen kan weergeven per contactpersoon zonder dat je nummers ziet. Het liefst via de settings van Moto G zelf en niet Gmail - contacten?
De 'app' Personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Alone
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 19:04
Pizza_Boom schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:38:
Maar waar het in zit... :S Hij heeft vannacht de halve nacht nodig gehad om weer opgeladen te raken. Best bizar, van 70% ofzo naar 0% terugvallen en dus ook echt mopperen dat hij leeg is en zichzelf uitschakelt.
Het is een bekende bug die zich heel af en toe laat zien. Ik heb het twee keer gehad, beide keren kort na een firmware update (al is niet zeker dat het daarmee te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel via 'personen' als via 'telefoon' lukt het mij niet om enkel de namen van een persoon weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
I_Alone schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:51:
[...]

Het is een bekende bug die zich heel af en toe laat zien. Ik heb het twee keer gehad, beide keren kort na een firmware update (al is niet zeker dat het daarmee te maken heeft).
Ik heb zelf nog niet bewust firmware geupdated, maar ook nog geen apps. Die laatste doet ie echter zelf, zou dat met firmware ook gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week is de 4x1 widget van ZdBox niet meer op mijn startscherm te zetten. Hij was opeens weg en ik krijg hem er met geen mogelijkheid meer op. Een uninstall en herinstall van ZdBox helpt niet. Raar, het is alleen die widget die daar niet wil staan, de rest werkt gewoon. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 21:51
Aegir2002 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:08:
Sinds een paar dagen kraakt het geluid wat ik hoor tijdens een gesprek erg hinderlijk. Voorheen was dit alleen op de hoogste volumestand, nu bij alle volumes.

Iemand al eerder meegemaakt?
Gaat om de 16GB versie.

Edit:
Heb net ff met de testserver van skype getest, en daar geen storing. Nog even met de vaste lijn geprobeerd en deze laat geen storing horen...
helaas, dit is een bekend probleem van de moto G. Ik heb het ook gehad, uiteindelijk opgestuurd om te laten repareren en tot op heden nog geen problemen *klopt heel snel af*.

Zie ook dit topic op het motorola-support-forum: https://forums.motorola.com/posts/e4bf86edc1?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
witteveder schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:17:
Even mijn recente 'ontdekking' over de Moto G:

Toen ik de moto G pas had haalde ik _makkelijk_ 3 dagen op een volle batterij, 2x per week opladen was genoeg. De laatste tijd was dat 'maar' 2 dagen. Nu heb ik google now en moto care uitgezet + ik update wat minder google account zaken en ik merk nu dat mijn batterij weer dagen meegaat.
Wat mensen vaak onbedoelt vergeten is dat naar mate ze de / een smartphone langer hebben, ze meer apps geinstalleerd hebben staan en/of de telefoon relatief meer gebruiken. Dan is het logisch dat hij sneller leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo,

Mijn motorola g 16 gig was op ong 60 procent opgeladen, ineens ging de phone uit. na de herstart stond er nog maar 1 procent bij de accuduur. vreemd dus
Ik heb gelijk de phone aan de oplader gelegt. Toen de phone op 30 procent zat heb ik hem vd oplader gehaald en mee naar het werk genomen. daar zie ik tot mijn verbazing dat hij weer op 100 procent staat.

Ik draai met 4.4.2 gewoon de custom rom en ik gebruik de kit kat launcher.
een aantal dagen geleden is de phone nog wel via de usb aan de pc opgeladen.

Moet ik (of kan) ik hier iets mee of is het wachten op een volgende update?

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
ToFast schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Wat mensen vaak onbedoelt vergeten is dat naar mate ze de / een smartphone langer hebben, ze meer apps geinstalleerd hebben staan en/of de telefoon relatief meer gebruiken. Dan is het logisch dat hij sneller leeg is.
Klopt, maar ook met een berg extra apps zit ik inmiddels weer op dik 3 dagen per batterij lading en ik gebruik de telefoon genoeg. Mijn nexus 7 2013 gaat ook weer dagen mee, want google now deactiveer je blijkbaar voor alle apparaten met hetzelfde account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u breekmes @ 't werk

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jkujv8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08
Telefoon doet opeens heel raar, wil nandroid backup terug zetten (staat op PC) maar krijg um niet terug in de goede map op mijn telefoon...

Denk dat er niks anders opzit dan een factory reset.. ben ik dan mijn bootload unlock and root ook weer kwijt?

En pffff alles opnieuw instellen.... misschien geef ik hem wel aan mijn vriendin (heb haar voor haar verjaardag een Moto E beloofd) en koop ik een Moto X.

edit: restore gelukt maar wel naar een eeuwenoude backup, 180 apps ipv 230 die ik vanmorgen erop had... regelmatig backups maken menschen!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 28-05-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
Ik ben sinds kort geswitched van iPhone naar Android, en wel de Moto G 16gb. Fijn dingetje, soms even zoeken in Android maar ach komt goed.

Wat ik wel écht vervelend vind, is de soft reboot mbv de power-button. Als de telefoon in mijn broekzak zit gaat hij vrij snel 'random' rebooten doordat mijn zak de knop een beetje indrukt - bij alle modellen iPhone nog nooit last van gehad.

Is er een manier om deze 'feature' uit te zetten? Een reboot betekend muziek uit, en vooral: onbereikbaar (simlock).

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:19:
Ik ben sinds kort geswitched van iPhone naar Android, en wel de Moto G 16gb. Fijn dingetje, soms even zoeken in Android maar ach komt goed.

Wat ik wel écht vervelend vind, is de soft reboot mbv de power-button. Als de telefoon in mijn broekzak zit gaat hij vrij snel 'random' rebooten doordat mijn zak de knop een beetje indrukt - bij alle modellen iPhone nog nooit last van gehad.

Is er een manier om deze 'feature' uit te zetten? Een reboot betekend muziek uit, en vooral: onbereikbaar (simlock).
Installeer GravityBox en stel dan in bij Power dat er een bevestiging moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11-2024

Ecomonist

Niet dislectysch

Sinds 2 dagen heb ik ineens hele vreemde audio problemen met de moto g.

Wanneer ik audio afspeel via de speaker van de telefoon, dan komt de audio er stotterend en sputterend uit. Geldt voor alle apps, ook voor bellen. Maar als ik het geluid via bijvoorbeeld een bluetooth oortje of chromecast afspeel is er niks aan de hand. Ik kan nu dus alleen nog maar bellen via een oortje. Dit maakt het toestel voor een groot deel waardeloos natuurlijk (voor mij).

Iemand enig idee? Factory reset heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
Klinkt alsof er iets mis is met het audio gedeelte. Bluetooth geluid gaat via de audioprocessor in het oortje. Idem bij de chromecast(je telefoon stuurt alleen een link of stream)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist

Ecomonist

Niet dislectysch

mad-dog schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:13:
Klinkt alsof er iets mis is met het audio gedeelte.
Zover was ik ook al ;)
Het is in ieder geval een softwareprobleem want ik heb gisteren wel 10 minuten normaal geluid gehad. Een situatie die ik nog niet heb kunnen reproduceren. Misschien dat er mensen zijn met eenzelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecomonist schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:16:
[...]

Zover was ik ook al ;)
Het is in ieder geval een softwareprobleem want ik heb gisteren wel 10 minuten normaal geluid gehad. Een situatie die ik nog niet heb kunnen reproduceren. Misschien dat er mensen zijn met eenzelfde ervaring.
Softwareprobleem? kan ook gewoon slecht contact zijn bij de audiodeel op de pcb/connectie naar speaker dat soms wel even goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:45:
[...]

Installeer GravityBox en stel dan in bij Power dat er een bevestiging moet zijn ;)
Hmm het lijkt er op dat ik dus moet ik de telefoon dus root'en om dit voor elkaar te krijgen? Zou jammer zijn..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecomonist

Ecomonist

Niet dislectysch

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:19:
[...]

Softwareprobleem? kan ook gewoon slecht contact zijn bij de audiodeel op de pcb/connectie naar speaker dat soms wel even goed werkt..
Zou kunnen. maar op het moment dat ik geluid afspeel, dan reageert de telefoon slechter op aanrakingen. Dus dan stottert niet alleen de audio, maar ook de interface zelf. vandaar mijn redenatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furbydenooij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 11:17
croxz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:04:
Net was het weer 12:00 uur op de 1ste maandag van de maand: de sirenes gingen weer af. Moest direct denken aan NL Alert: werkt dit standaard op de Moto G of moet ik daar nog wat voor instellen?
Net ontdekt dat NLAlert blijkbaar standaard is op de Moto G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat maakte de Moto G (van mijn moeder) een bak herrie toen de NL-ALert binnenkwam. :D Het bericht werd zelfs voorgelezen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
furbydenooij schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:09:
Net ontdekt dat NLAlert blijkbaar standaard is op de Moto G.
Zal wel niet want ik het niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ik kreeg er 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik verbaasde me al dat ik em niet kreeg. Maar bedacht me net met mn uitgeslapen kop dat ik alleen wifi aan had staan en geen GSM 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 12:38

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Hier maar 1. Toestel vroeg daarna ook of ik dat soort berichten wel wil ontvangen. Herrie man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ha, ja, flinke herrie. Twee keer ontvangen en ook hier werd het voorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 17:34
Nieuws over de komst van 4.4.3 naar de Moto G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
GigaPixels schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:56:
Nieuws over de komst van 4.4.3 naar de Moto G?
Hij komt er wel, dat is al aangekondigd, wanneer is alleen even de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montigny
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Deze week 4.4.3 voor het US model http://motorola-blog.blog...-moto.html?linkId=8405139

Denk niet dat Europa veel later volgt. Volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Geweldig om te horen. Lijkt net een Nexus apparaat zo snel updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Heb net geprobeerd Slimkat te installeren, maar hij blijft maar laden na het installeren. Heb in 1e instantie een factory reset van de stock rom uitgevoerd en daarna de rom geinstalleerd maar deze bleef maar laden na de 1e reboot. Nu met TWRP een full-wipe van het hele toestel uitgevoerd, maar ook hierbij blijft hij maar laden. Iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montigny schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:17:
Deze week 4.4.3 voor het US model http://motorola-blog.blog...-moto.html?linkId=8405139

Denk niet dat Europa veel later volgt. Volgende week?
Dat zou mooi zijn. Wordt er dan helemaal overgegaan op 100% Android stock of zit er nog voor 1% Motorola meuk in?

Even wat anders: Rond februari toen ik hem kocht was mijn Moto G nog supersnel met typen, maar nu een paar maanden later, gaat het typen van berichten langzamer in bijvoorbeeld Whatsapp of Gmail. De letters verschijnen gewoon langzamer. Ik heb al wat cache geleegd van de apps enzo, maar het helpt niet echt. Enig idee wat dit kan zijn? (ik gebruik Swype al vanf het begin en verder nooit problemen gehad zoals het traag typen van berichtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
1% meuk blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, jammer. De 1% verschillen die ik zie vind ik minder dan de originele Android en de Motorola software ben ik liever kwijt dan rijk.

Is de stock Android van de Moto G Play versie op de niet-Play versie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:39:
[...]

Hmmm, jammer. De 1% verschillen die ik zie vind ik minder dan de originele Android en de Motorola software ben ik liever kwijt dan rijk.

Is de stock Android van de Moto G Play versie op de niet-Play versie te krijgen?
Ach ik kom van een samsung af, met die touchwiz toevoeging... ik ben allang blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Heeft 4.4.3 eigenlijk standaard ART in plaats van Dalvik? Ik hoorde dat Dalvik uitgefaseerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Ceejay schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:49:
Heeft 4.4.3 eigenlijk standaard ART in plaats van Dalvik? Ik hoorde dat Dalvik uitgefaseerd werd.
Nee gaat pas in 4.5/5.0 gebeuren waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
De Motorola Assist app is anders behoorlijk oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:39:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2739919
Dat is zeker mogelijk. Maar één ding gaat wel sowieso gefixt worden in de 4.4.3 update:
https://plus.google.com/u/0/+PunitSoni/posts/UNUeDAPNshv
Eindelijk geen provider meer in de titelbalk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Was het eigenlijk al lang gewend dat de provider bovenaan in de balk staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Vraagje hoe zit het nu met die hoesjes waar een magneet in zit? Hebben van het weekend een flip cover gekocht op de martk, daarin zit een magneet verwerkt. Nu gaat het toestel elke keer in slaap stand ofzo, kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
heeft iemand een nederlands nummer voor de motorolahelpdesk? Bij mij is het oorspeakertje al weer voor de 2de keer stuk en vorige week een melding gemaakt bij de helpdesk maar er wordt niet op gereageerd :(

Wellicht dat een belletje wel helpt (niet met de Moto G, want daarmee kan ik niemand verstaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
10 seconden zoeken:
https://motorola-global-e...a_id/92987/p/30,6720,9050
Nederland

U kunt ons bellen

Wij kunnen u helpen. Als u de mogelijkheid heeft raden wij u aan om van een ander toestel gebruik te maken, dan het toestel waarover u belt, om contact met ons op te nemen.
Nummer: +310707709245

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
ow oeps..... helemaal over het hoofd gezien... (shame shame...)

Bedankt in ieder geval, ik ga er eens een belletje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
mad-dog schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:46:
Heb net geprobeerd Slimkat te installeren, maar hij blijft maar laden na het installeren. Heb in 1e instantie een factory reset van de stock rom uitgevoerd en daarna de rom geinstalleerd maar deze bleef maar laden na de 1e reboot. Nu met TWRP een full-wipe van het hele toestel uitgevoerd, maar ook hierbij blijft hij maar laden. Iemand een idee wat er mis gaat?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Md5 van de rom gecontroleerd? Misschien een corrupte download. Anders opnieuw downloaden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Prulleman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:34:
[...]

Md5 van de rom gecontroleerd? Misschien een corrupte download. Anders opnieuw downloaden
Heb net een check gedaan, is correct. Net opnieuw geprobeerd met de nieuwe 4.4.3 build van vandaag, maar weer hetzelfde verhaal.Als ik via fastboot de originele stock rom terugzet is er verder geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 10-06-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxjj4
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-08 19:39
Krijgen jullie de Ziggo app wel aan de praat? Want bij mij wordt het scherm telkens zwart-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Nee, de Ziggo app doet het bij niemand, zie de reviews in Google Play en ook eerder in dit topic. Er is een work-around mogelijk door een oude versie van de app te downloaden (zie ook in dit topic) en die te gebruiken. Bij mij werkt dat echter niet helemaal lekker, hij stopt de weergave van de uitzending vaak na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:29
Iemand al de ota 4.4.3 update ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedmetal35 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:03:
Ik heb hem ook nog steeds niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:29

E-B

speedmetal35 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:03:
Helaas niet. :)

Ik merk wel meer haperingen in de update check (maar dat kan ook aan mijn WiFi en/of dataconnectie liggen). Het maakt het in ieder geval wel spannend. Iedere keer als het langer dan gemiddeld duurt hoop ik op een update.

Ja, ik weet dat meerdere malen op die knop rammen geen effect heeft maar het blijft gewoon leuk om te doen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:29
E-B schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:47:
[...]

Helaas niet. :)

Ik merk wel meer haperingen in de update check (maar dat kan ook aan mijn WiFi en/of dataconnectie liggen). Het maakt het in ieder geval wel spannend. Iedere keer als het langer dan gemiddeld duurt hoop ik op een update.

Ja, ik weet dat meerdere malen op die knop rammen geen effect heeft maar het blijft gewoon leuk om te doen. :o
Die haperingen heb ik vandaag ook gemerkt dat ligt dus niet aan je verbinding.
Zal wel niet lang meer duren. Heb trouwens wel de dual sim versie uit Hongkong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

heeft deze mobiel geen charging ledje? super irritant ja, nou moet je eerst kijken op je mobiel voordat je weet of hij vol is en uberhaupt aan het laden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:07
Je kunt gewoon de app "Charging LED" uit de Playstore halen en dan heb je onmiddellijk wat je wenst met zelfs nog extra opties. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
kaasaanfiets schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:23:
heeft deze mobiel geen charging ledje? super irritant ja, nou moet je eerst kijken op je mobiel voordat je weet of hij vol is en uberhaupt aan het laden is...
Volg de Motorola instructies:
'S-nachts als je slaapt helemaal tot 100% opladen. Dan heb je de volgende dag nergens last van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

horizon1978 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:21:
[...]

Volg de Motorola instructies:
'S-nachts als je slaapt helemaal tot 100% opladen. Dan heb je de volgende dag nergens last van. ;)
Ooooh dus ik kan er dan gewoon 10 uur mee navigeren zonder te laden.
8)7
Bedankt Flying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Waarom wil je de hele tijd op je telefoon kijken of hij aan 't laden is? Als ie aan de lader hangt wordt ie toch opgeladen (mits ie niet vol is). Is ie vol houdt ie vanzelf met opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Weet iemand of de moto g 4g al ergens op voorraad ligt? Of wat de releasedatum is?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
PeterC86: http://www.amazon.co.uk/M...sr=8-1&keywords=moto+g+4g
En bij Belsimpel en Coolblue staat ie ook rond 30 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Laatst online: 30-08-2020
sieem schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:23:
PeterC86: http://www.amazon.co.uk/M...sr=8-1&keywords=moto+g+4g
En bij Belsimpel en Coolblue staat ie ook rond 30 juni
Ah bedankt, zelf over de datum heen gelezen denk ik. Nog maar even wachten dan, die twee weken zijn zo voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, heb deze smartphone een half jaartje geleden gekocht, ontzettend blij mee, werkte fantastisch totdat ik hem na 1 week liet vallen en het scherm compleet gebroken was.... Overal mee langs geweest maar niemand die hem kon maken. Nu wil ik binnekort weer een nieuwe telefoon gaan aanschaffen omdat ik die barsten toch echt zat ben, is het nog steeds de moeite waard om de Motorola Moto G te kopen of zijn er ondertussen betere smartphones te koop >250 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:26:
Klein vraagje, heb deze smartphone een half jaartje geleden gekocht, ontzettend blij mee, werkte fantastisch totdat ik hem na 1 week liet vallen en het scherm compleet gebroken was.... Overal mee langs geweest maar niemand die hem kon maken. Nu wil ik binnekort weer een nieuwe telefoon gaan aanschaffen omdat ik die barsten toch echt zat ben, is het nog steeds de moeite waard om de Motorola Moto G te kopen of zijn er ondertussen betere smartphones te koop >250 euro ?
Er komt toevallig een nieuwe Moto G uit, nu wel met 4G support EN een sd slotje. Wel een stukje duurder :)
http://www.trustedreviews.com/opinions/moto-g-4g-vs-moto-g

Dan is er ook nog de Moto E, zo rond de 130 euro, al lever je daar wel stevig voor in:
http://gadgets.ndtv.com/m...5-vs-motorola-moto-g-1129

Als mijn Moto-G op dit moment het stof zou bijten had ik gewoon weer een nieuwe gehaald - maar dan wel de nieuwe versie met SD slot.

[ Voor 16% gewijzigd door Steef op 15-06-2014 14:38 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaRabbit schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:33:
[...]

Er komt toevallig een nieuwe Moto G uit, nu wel met 4G support EN een sd slotje. Wel een stukje duurder :)
http://www.trustedreviews.com/opinions/moto-g-4g-vs-moto-g

Dan is er ook nog de Moto E, zo rond de 130 euro, al lever je daar wel stevig voor in:
http://gadgets.ndtv.com/m...5-vs-motorola-moto-g-1129

Als mijn Moto-G op dit moment het stof zou bijten had ik gewoon weer een nieuwe gehaald - maar dan wel de nieuwe versie met SD slot.
Bedankt voor de reactie, dan denk ik dat ik inderdaad voor die nieuwe moto g ga, ik snap trouwens nog steeds niet hoe op youtube ze over deze telefoon met een auto heen rijden en dat de mijne na een keer vallen van ongeveer 1 meter helemaal kapot is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:42:
[...]

Bedankt voor de reactie, dan denk ik dat ik inderdaad voor die nieuwe moto g ga, ik snap trouwens nog steeds niet hoe op youtube ze over deze telefoon met een auto heen rijden en dat de mijne na een keer vallen van ongeveer 1 meter helemaal kapot is....
Tsja, die auto gaat rustig over de telefoon heen en heeft een groot contactoppervlak - de last wordt prima verdeeld. Een auto klinkt al snel als veel, maar die VW kever weegt zo'n 800 Kg. Daar blijft 200 van over.

Jij laat je telefoon op een hoek vallen en legt daarmee een enorme pieklast op een klein oppervlak.

*edit*

Andere vraag: Weet iemand van een sport armband waar de Moto G lekker in past? De MUViT units passen gewoon niet lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Steef op 15-06-2014 15:33 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Lord_Dain schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:00:
Waarom wil je de hele tijd op je telefoon kijken of hij aan 't laden is? Als ie aan de lader hangt wordt ie toch opgeladen (mits ie niet vol is). Is ie vol houdt ie vanzelf met opladen...
Omdat soms de kabel er niet goed in zit soms de usb stekker van de lader niet goed zit soms ik weg wil maar even wacht tot mijn mobiel vol is of ik laad hem op tot hij vol is en dan pak ik hem of als hij bij vrienden aan de lader hangt.
Er zijn tal van redenen te noemen waarom ik het handig vind dat er een charging ledje op zit en ik ben vast niet de enige want anders zat het ook niet op 99,9 % van de telefoons.

De mobiel is ook niet van mij maar van een vriendin die 0,0 technisch is en die vroeg zich dat meteen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Laatst online: 07-10 21:15
ThaRabbit schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:57:
[...]

Andere vraag: Weet iemand van een sport armband waar de Moto G lekker in past? De MUViT units passen gewoon niet lekker.
Ik heb de muvit xl, en daar past hij perfect in. Had eerst de muvit l en daar past hij idd niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
Hebben jullie ook backlight bleeding boven in het scherm? mijn toestel heeft er wel last van maar die van mijn moeder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Ha tweakerboys en girls,

Ik wil mijn pa een nieuwe mobiel geven voor zijn verjaardag. Hij is met alles tevreden als er maar whatsapp op zit. dus hoeft niet te duur te zijn alleen ben ik altijd bang met van die hele goedkope android toestellen rond de 100 euro dat die enorm traag zijn en vaak erg snel afgeschreven zijn door bugs. Ik kwam dus al snel op dit toestel uit. Ik wil daarom weten of dit toestel veel bugs heeft in het dagelijkse gebruik en of jullie misschien nog andere suggesties hebben voor een telefoon.

Alvast bedankt!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja dan heb je een goeie aan de moto g. Behoorlijk vlot uitstekend scherm en niet de hoofdprijs. Er is welgeteld 1 bug die bij *sommigen* *soms* voorbij komt en dat is dat een bepaald android proces veel stroom gaat trekken als je Skype of bepaalde andere zut op je foon hebt staan.

Ik had het ook Skype eraf en je doet weer netjes 2 dagen met je foon. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand wellicht of dit mogelijk is bij de moto g?

Als je de notificatie balk omlaag doet krijg je ook altijd de tijd + datum zichtbaar. Nu kun je daarop klikken. Bij cyanogenmod ga je dan automatisch naar de stopwatch, nu ga ik naar de datum settings. Kan je ergens instellen dat je automatisch naar de stopwatch gaat?

Oh en is het ook mogelijk om de provider weg te halen? Nu staat er links boven simyo steeds :|

[ Voor 13% gewijzigd door Chip. op 16-06-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Chip. schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:49:
Weet iemand wellicht of dit mogelijk is bij de moto g?

Als je de notificatie balk omlaag doet krijg je ook altijd de tijd + datum zichtbaar. Nu kun je daarop klikken. Bij cyanogenmod ga je dan automatisch naar de stopwatch, nu ga ik naar de datum settings. Kan je ergens instellen dat je automatisch naar de stopwatch gaat?

Oh en is het ook mogelijk om de provider weg te halen? Nu staat er links boven simyo steeds :|
Het eerste lijkt me enkel mogelijk als je effectief Cyangenmod gaat installeren, misschien lukt het ook met xposed module, maar daar ken ik niets van. Of je kan Widgetsoid installeren en naast wat toggles een toggle voor de app 'timer' zetten.

En in de volgende androidversie 4.4.3 zal het mogelijk zijn om je provider weg te halen, die update kan elk moment komen (is er al in Amerika, Brazilië en India voor de Moto G)
justin0117 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:27:
Ha tweakerboys en girls,

Ik wil mijn pa een nieuwe mobiel geven voor zijn verjaardag. Hij is met alles tevreden als er maar whatsapp op zit. dus hoeft niet te duur te zijn alleen ben ik altijd bang met van die hele goedkope android toestellen rond de 100 euro dat die enorm traag zijn en vaak erg snel afgeschreven zijn door bugs. Ik kwam dus al snel op dit toestel uit. Ik wil daarom weten of dit toestel veel bugs heeft in het dagelijkse gebruik en of jullie misschien nog andere suggesties hebben voor een telefoon.

Alvast bedankt!

gr
Zou je dan niet beter de Moto E kopen? Als het enkel Whatsapp moet kunnen is de Moto E ruim snel genoeg. Alleen mist ie een LED flitser, wat wel handig is als lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kan iemand in hele simpele stappen uitleggen hoe je een andere toetsenbord installeert en die selecteert met Nederlandse spellingscontrole?

Ik moet dit doorspelen aan een compleet a-technische vriendin. Ik kan het helaas zelf niet doen en ze woont 350km bij mij vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kaasaanfiets schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:57:
Kan iemand in hele simpele stappen uitleggen hoe je een andere toetsenbord installeert en die selecteert met Nederlandse spellingscontrole?

Ik moet dit doorspelen aan een compleet a-technische vriendin. Ik kan het helaas zelf niet doen en ze woont 350km bij mij vandaan.
Installeer swiftkey nu die gratis is en je doorloopt de tutorial. Klaar is klara.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:42
Hoe bokst deze Moto G op tegen de Nexus 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Persoonlijk zou ik n4 nemen, maar qua accu wint de moto het waarschijnlijk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:46
Ik ben van een Nexus 4 overgestapt naar een Moto G, de accu was dermate slecht dat ik de overstap heb gemaakt en nog geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 21:23
Is er ergens een datum bekend wanneer 4.4.3 naar europa komt? Al hier en daar gezocht maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Het enige dat er van bekend is dat het nog niet zeker is. Dus het kan binnen een paar minuten zijn maar ook nog weken duren.........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-10 07:37
Maxjj4 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:18:
Krijgen jullie de Ziggo app wel aan de praat? Want bij mij wordt het scherm telkens zwart-achtig.
Na de update van de Ziggo app werkt ie nu wel. Beeld mag wel in HD maar da's een ander "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
theuberdude14 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:29:
Hebben jullie ook backlight bleeding boven in het scherm? mijn toestel heeft er wel last van maar die van mijn moeder niet.
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:29

E-B

Nee, ik kan het niet waarnemen op mijn toestel (overdag, deels afgeschermd met hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 12:31
Vind het nieuwe opstartscherm in wk stijl er best mooi uitzien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 17:02
Is de moto g camera kwaliteit min of meer te vergelijken met de nexus 5 want ik zoek een gsm voor de vriendin. Ze heeft enkele eisen, goeie camera & minimum 4:5 inch & vlot browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:19
Camera van de Nexus 5 is toch wel een stukje beter, zeker met de HDR+ functie. Een maat van mij heeft de Moto G, maar die maakt in elke situatie (met goed licht en met weinig/geen licht) een stuk minder mooie foto's dan mijn Nexus 5. Echter buiten de camera is de Moto G wel echt een top telefoontje voor z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003

Barrycade

Through the...

Ik ben erg blij met mijn Moto G maar de output van de Camera is teleurstellend en niet het sterkste punt. Had hiervoor een Sony Experia Neo V en die maakte goede foto's de Moto maakt redelijke foto's.

Dus als je echt een goede camera wil hebben, moet je even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 12:38
Iemand al iets gehoord over 4.4.3 op Moto G in NL?

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Phantomic schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:48:
Iemand al iets gehoord over 4.4.3 op Moto G in NL?
goh, waar zou het in dit topic over gaan:
[Motorola Moto G] Ervaringen en Discussie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Nou dan zal het wel een productie foutje zijn, even een support mail sturen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Rustig nou maar, hij vraagt het toch netjes. Ik vind het persoonlijk ook lang duren als de Amerikanen hem vorige week al hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08
4.4.4 is er al op Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Ceejay schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:33:
[...]
Ik vind het persoonlijk ook lang duren als de Amerikanen hem vorige week al hebben gekregen.
Het voordeel is dat iedereen die voor ons komt, het proefkonijn is. Waarschijnlijk zijn er kleine problemen opgedoken, die dan in onze versie reeds aangepast werden.
Stel dat ze de update in 1 keer uitrollen: niet alleen zouden de servers plat liggen, wat als er een grote fout zit in 4.4.3?
Vind het nieuwe opstartscherm in wk stijl er best mooi uitzien
Niet zo leuk voor mensen die niets te maken hebben met voetbal natuurlijk.
Licthjes (no pun intended) last van, maar amper merkbaar als ik recht kijk naar het scherm. Wel zichtbaar als ik de Moto G wat schuin hou en de achtergrond is zwart bijvoorbeeld. Niet storend voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
4.4.4 is er al op Nexus
"this new Android 4.4.4 version is fairly minor and basically entails a few security patches. Prüter hinted that the update primarily addresses the CVE-2014-0224 flaw, which was discovered in OpenSSL after the notorious Heartbleed bug was uncovered." (Bron: http://www.cnet.com/news/...to-several-nexus-devices/)

En hier de volledige changelog: https://funkyandroid.com/aosp-KTU84M-KTU84P.html

Ik denk niet dat we hem meteen gaan krijgen, gebaseerd op het feit dat de 4.4.3 uitrol nog bezig is en omdat het slechts kleine wijzigingen zijn. Wel mooi van Google dat ze zo snel updates pushen, meteen weer een reden om voor een Nexus toestel te kiezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader had een nieuwe telefoon nodig ( mijn oude HD2 werd bij hem toch wel erg buggy) en ik heb hem een Moto G aangeraden. Het ding is net binnen, maar wat een snel ding zeg! In de simpelere taken merk ik niet eens het verschil met een S4 Active en een Xiaomi Mi2s. Werkelijk waar uitstekend _/-\o_ Ook een mooi scherm, lekker grootte en fijne grip. Alleen die camera is meh, maar goed, wie maakt er nou serieuze foto's met zijn telefoon? Ik had hem wel aangeraden om te wachten op de versie met SD-slot, maar goed hij heeft aan 8GB toch genoeg. Prachtig ding!

Met betrekking tot stabiliteit en snelheid, raden jullie me aan om hem op ART te zetten of is dat voor mijn atechnische vader niet handig? Hij zal waarschijnlijk nauwelijks apps installeren dus de opslag is geen probleem.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij van de motorola moto g is niet verwijderbaar. Als mijn huidige gsm ( samsung galaxy ace plus ) vastloopt. En ik deze niet meer uit krijg en niets meer kan doen, dan haal ik de batterij er uit zodat hij uitvalt en start ik hem weer op.
Maar bij de moto g gaat dit niet. Dus wat als de gsm vastloopt en je niets meer kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vaak kan je middels de power en een volume knop de telefoon forceren. Alleen geen idee wat de knop code voor de moto G is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrjraider schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:38:
Vaak kan je middels de power en een volume knop de telefoon forceren. Alleen geen idee wat de knop code voor de moto G is ;)
Gewoon de aanknop lang inhouden, werkt op alle mobiels. Maar om nog even mijn vraag te promoten, is ART aan te raden om aan te zetten bij een atechnisch persoon? De enige app die geïnstalleerd is is Whatsapp.
Pagina: 1 ... 25 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.