Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 17:34
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:46:
[...]

Gewoon de aanknop lang inhouden, werkt op alle mobiels. Maar om nog even mijn vraag te promoten, is ART aan te raden om aan te zetten bij een atechnisch persoon? De enige app die geïnstalleerd is is Whatsapp.
ART is ietsje sneller in het algemeen, maar als je vader dan toch enkel Whatsapp gebruikt (en die app laadt op zich al erg snel), gaat er weinig verschil zijn.

Dus hou hem misschien maar gewoon even op Dalvik; als Google hem nog standaard op Dalvik houdt, dan verwachten ze dat de atechnische gebruiker dit ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GigaPixels schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:50:
[...]

ART is ietsje sneller in het algemeen, maar als je vader dan toch enkel Whatsapp gebruikt (en die app laadt op zich al erg snel), gaat er weinig verschil zijn.

Dus hou hem misschien maar gewoon even op Dalvik; als Google hem nog standaard op Dalvik houdt, dan verwachten ze dat de atechnische gebruiker dit ook doet.
Ja, dat is ook wel weer waar. Bedankt voor je input :) Als ik me niet vergis word ART in de volgende versie van Android standaard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:30:
De batterij van de motorola moto g is niet verwijderbaar. Als mijn huidige gsm ( samsung galaxy ace plus ) vastloopt. En ik deze niet meer uit krijg en niets meer kan doen, dan haal ik de batterij er uit zodat hij uitvalt en start ik hem weer op.
Maar bij de moto g gaat dit niet. Dus wat als de gsm vastloopt en je niets meer kan doen..
De google helpdesk bellen?
Of 10 seconden de powerknop indrukken ;)

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:51:
[...]

Ja, dat is ook wel weer waar. Bedankt voor je input :) Als ik me niet vergis word ART in de volgende versie van Android standaard toch?
Versie 5 waarschijnlijk.

Zoals eerder aangegeven, lekker op Dalvik laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:29

E-B

3x3 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:51:
[...]
Of 10 seconden de powerknop indrukken ;)
https://motorola-global-p...a_id/97329/p/30,6720,9050
How do I reset my device?

In the unlikely event that your device becomes unresponsive, frozen, blank or black screen, or will not respond to the power button, you can perform a force restart or reboot on the device by following the steps below.

Press and hold the Power button for 7 - 10 seconds, the device will restart and go through the boot-up sequence.

Notes:
  • The forced restart or reboot will not delete any Data on your phone.
  • If completing the 7-10 second Reset does not recover normal functionality of the device, then press and hold the Power Button for a full 120 seconds while connected to a charger.
[edit] Blijkbaar is er dus nog een manier; aan oplader hangen en volle 2 minuten je aan-/uit knop ingedrukt houden. Dit wist ik ook niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door E-B op 23-06-2014 16:12 . Reden: Vergeten m'n verhaal te doen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:51:
[...]
Meerdere bronnen lijken dit toch aan te geven, dus dat zou wel eens goed kunnen.
Het feit dat Google gebruikers van KitKat nu al de mogelijkheid geeft om ART te gebruiken, kan er op wijzen dat ART voor (bijvoorbeeld) 95% al stabiel is. Voor die 5% gebruikers waar het mis loopt, daar verzamelt Google de crash reports van en bekijkt het hoe het ART verder kan verbeteren (stabiliteit en performantie).
Die 5% gebruikers zijn waarschijnlijk mensen die dan nog eens complexe games spelen die tal van sensoren gebruiken, of technisch aangelegde gebruikers die heel wat zaken uitproberen op hun smartphone.

Nee, Dalvik is zeker te behouden voor 95% van de gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat de maximum toegelaten SMS'n zijn op de laatste versie van Android? Ik zit ondertussen al aan 6000+ berichten en nog steeds krijg ik geen melding wat dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
GigaPixels: aangezien het verschil tussen ART en Dalvik zeer klein is, denk ik dat het beter is dat je als atechnische gebruiker 100% (of toch 99.9%) alles stabiel wilt hebben. Als er bepaalde bugs zijn die telkens terugkomen kan dat toch wel lastig zijn om als atechnisch persoon op te lossen. Ik heb ART zelf geprobeerd op de Moto G en je merkt niet direct iets.

WietKop: Waarschijnlijk is het maximum je opslagruimte op je gsm en aangezien een smsje maar een kbtje groot is, kun je er makkelijk duizenden opslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

sieem schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:00:
GigaPixels: aangezien het verschil tussen ART en Dalvik zeer klein is
Euh... Sowieso technisch gezien is het verschil best groot...
The main difference between ART and Dalvik is when they compile app code. Dalvik operates under a JIT (Just In Time) compilation method which means that when developers make their apps, they partially compile their code into bytecode which is interpreted by the java virtual machine. Dalvik converts bytecode to machinecode as the app runs to increase performance (bytecode execution is slower than machinecode execution). ART differs from Dalvik by performing this compilation of bytecode to machine code at installation of the app and saves this to the phones storage (not ram).
Dedicated Runtime Thread (ART vs Dalvik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
ART is op mijn moto g toch wel een stuk sneller.

Word of warning. Als je ART aanzet met 250 apps op je moto g, wees er dan zeker van dat je genoeg ruimte hebt!

Ik deed het laatst met 800 meg vrij en ART maakt precompiled images van je apps .Dalvik heeft een JIT compiler, dus die compiled pas als je de app start, ziedaar je snelheidswinst

Welnu de hele boel begon te flippen, geen opslagruimte meer!

Bleek dat ART aanzetten me bijna 900 mb aan ruimte kostte. Moest wat mp3s weghalen om de omzetting te kunnen voltooien.

Maar sneller is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Iemand hier die nog een Nexus-4 heeft slingeren?

Zit ook op de MotoG maar wil zoooo graag een Nexus4 tbv Ubuntu Touch. Zie diverse reacties van gebruikers zie de N4 met MotoG hebben ingerolen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
E-B schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Euh... Sowieso technisch gezien is het verschil best groot...

[...]

Dedicated Runtime Thread (ART vs Dalvik)
Ja technisch gezien is het verschil groot en het heeft de potentie om sneller te zijn en langer op de batterij te kunnen. Maar de rede dat je maar ART kunt aanzetten als je developer bent op je smartphone, wilt zeggen dat ze nog vooral werken aan stabiliteit. Meeste gevallen dat ART sneller aanvoelt kan ook placebo zijn aangezien side-by-side video's weinig verschil tonen. En zeker voor iemand die enkel whatsapp gebruikt op zijn smartphone zal het nog weinig verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

sieem schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:17:
[...]Ja technisch gezien is het verschil groot en het heeft de potentie om sneller te zijn en langer op de batterij te kunnen. Maar de rede dat je maar ART kunt aanzetten als je developer bent op je smartphone, wilt zeggen dat ze nog vooral werken aan stabiliteit. Meeste gevallen dat ART sneller aanvoelt kan ook placebo zijn aangezien side-by-side video's weinig verschil tonen. En zeker voor iemand die enkel whatsapp gebruikt op zijn smartphone zal het nog weinig verschil geven.
Oh sorry, jij bedoelt snelheidsverschil? Dan zou het inderdaad kunnen dat er weinig verschil is.

Het is een (domme) aanname van mijn kant geweest dat je "gewoon" het verschil tussen ART en Dalvik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
E-B: ik bedoelde inderdaad het verschil in ervaring voor een atechnisch persoon. Dat hij weinig zou merken of het aan staat of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Dat verklaart een hoop en in dat geval ben ik het met je eens! :)

Op mijn Motorola Xoom is het effect / de ervaring zelfs eerder negatief dan positief. Onder andere de Facebook app vind het niet zo leuk, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand nog suggesties qua rom? heb er aantal geprobeerd, maar niet echt na volle tevredenheid. Heb eigenlijk niet zoń zin om weer 20u te spenderen aan het bouwen van de ideale rom voor me toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:43:
iemand nog suggesties qua rom? heb er aantal geprobeerd, maar niet echt na volle tevredenheid. Heb eigenlijk niet zoń zin om weer 20u te spenderen aan het bouwen van de ideale rom voor me toestel.
Wat dacht je van gewoon cyanogenmod? Sowieso met "heb er aantal geprobeerd" kunnen we niet echt iets mee hé. Verder geef je eerder in het topic aan dat je heel erg tevreden bent met de stock android versie? Ook wil je een Nexus 4 eigenlijk i.p.v. een Moto G?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
theuberdude14 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:29:
Hebben jullie ook backlight bleeding boven in het scherm? mijn toestel heeft er wel last van maar die van mijn moeder niet.
Ja, ik moet zeggen dat het bij mij wel heel erg is.
Is dit ook een reden om terug te gaan naar de MM om hem om te ruilen?
Het is namelijk zeer aanwezig en best storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chip. schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:03:
[...]

Wat dacht je van gewoon cyanogenmod? Sowieso met "heb er aantal geprobeerd" kunnen we niet echt iets mee hé. Verder geef je eerder in het topic aan dat je heel erg tevreden bent met de stock android versie? Ook wil je een Nexus 4 eigenlijk i.p.v. een Moto G?

:?
yups; zie je dat labeltje bij mijn profiel? :+ zit niet vast aan 1 toestel.

Cyanogenmod ben ik geen fan van, prestatie is namelijk erg wisselend en (bijna altijd) problemen met batterij.

stock ben ik best tevrede mee (voor een stock rom), maar niet ideaal; te veel overbodige meuk, google services en battery drain.

Ik vraag inderdaad twee dingen;
- zoek een nexus4; compleet offtopic, maar verschillende gebruikers gaven hier te kennen N4 te hebben vervangen met motog
- vraag om jullie ervaring, welke rom jij plezierig vind

kan ook zelf oplossing, eigen rom bakken maar dat is erg tijdrovend en geen zin in O-) vandaar de vraag

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 25-06-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sieem schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:03:
[...] (Over de Play versie op een niet-Play versie zetten)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2739919
Dat is zeker mogelijk.
Is er iemand hier die dit met goed gevolg gedaan heeft?

Het is natuurlijk wel een Amerikaanse site. En in de readme file die in het gedownloade ZIP-bestand staat, staat dit:
fsg_gpe.img - use on USA territory (you can also try this outside USA)
fsg_intl.img - use outside US (modified fsg_gpe image)

Ik wil het wel proberen om mijn normale versie naar de kale Android van de Google Play versie te veranderen, maar ben een beejte bang dat mijn telefoon het dan niet meer doet door bijvoorbeeld regio-afhankelijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12-2015

Dutchco

Gadget freak

Sinds kort ook de eigenaar van een Moto G, 16GB.... nog de 'gewone' 3g.

Wat mij opvalt is dat bij Accu het verbruik van het 'Android-besturingssysteem' op 80% staat. Heb ook het idee dat de accu vrij hard gaat....

Is dit een normale waarde, of staat er ergens iets verkeerd ingesteld?

De Moto G is standaard, dus niet geroot ofzo. :)

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21
Dutchco schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:38:

Wat mij opvalt is dat bij Accu het verbruik van het 'Android-besturingssysteem' op 80% staat. Heb ook het idee dat de accu vrij hard gaat....

De Moto G is standaard, dus niet geroot ofzo. :)
Bij mij staat deze op 5%. Een oplossing heb ik echter niet. Je zou de grote IT truce kunnen proberen (opnieuw opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Android OS wil wel eens blijven hangen als je de camera app hebt gebruikt. Handmatig camera uit geheugen gooien is optie, anders opnieuw opstarten is het enige dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco

Dutchco

Gadget freak

Hmz, opnieuw opstarten helpt helaas niet..... Heeft de hele nacht uit gestaan. Staat nu na opstarten toch weer op 75%. :'(

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Dutchco: Geef 's wat meer info als je wil.

Welke firmware staat er op, heb je WiFi aan en slecht bereik, staat Bluetooth aan, sync je veel emailaccounts. Je zegt dat hij na het aan doen vanochtend, de accu op 75 stond. Waar stond de accu op voordat je 'm uitdeed?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchco

Dutchco

Gadget freak

Ai, ja.... mijn reactie is wat vaag idd. Excuus! 8)7

Die 75% staat voor het verbruik van het 'Android-besturingssysteem' bij accu, gisteravond stond dat nog op 80%.

Ik sync maar één gmail account. Heb Wifi aan, prima bereik hier in huis net zoals het netwerk van Vodafone. BT staat ook aan, maar er zijn geen apparaten gekoppeld. Zoals ik al aangaf draait de Moto G op de standaard 4.4.2 Kitkat rom.

Gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:33:
[...]

yups; zie je dat labeltje bij mijn profiel? :+ zit niet vast aan 1 toestel.

Cyanogenmod ben ik geen fan van, prestatie is namelijk erg wisselend en (bijna altijd) problemen met batterij.

stock ben ik best tevrede mee (voor een stock rom), maar niet ideaal; te veel overbodige meuk, google services en battery drain.

Ik vraag inderdaad twee dingen;
- zoek een nexus4; compleet offtopic, maar verschillende gebruikers gaven hier te kennen N4 te hebben vervangen met motog
- vraag om jullie ervaring, welke rom jij plezierig vind

kan ook zelf oplossing, eigen rom bakken maar dat is erg tijdrovend en geen zin in O-) vandaar de vraag
Denk dat de meeste hier gewoon stock of CyanogenMod draaien. Zou denk ik met je vraag naar xda gaan dus. Heb je CarbonRom al geprobeerd trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Ik heb hier 1 keer gelezen dat iemand een niet werkende vibratie had. Zijn er meer mensen geweest met dit probleem?
Mijn vibratie werkt al een poosje niet meer, zonder dat er iets raars is gebeurd. De ene dag werkte het nog, de ochtend er op deed 'ie het niet meer. Met een keertje schudden, werkt de vibratie een paar keer, waarna het weer stopt met werken.

Alsof de vibratiemotor niet goed (vast) zit. Of slecht verbonden is. Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Chip. schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:35:
[...]

Denk dat de meeste hier gewoon stock of CyanogenMod draaien. Zou denk ik met je vraag naar xda gaan dus. Heb je CarbonRom al geprobeerd trouwens?
volgens mij is stock+root+exposed meer populair dan CM

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Zojuist gelezen dat Motorola Germany heeft geschreven dat Android "L" naar zowel de Moto X als Moto G komt.
In de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 13:22
Ik lees hier dat Motorola alle 4.4.3 updates 'on hold' heeft gezet en nu met 4.4.4 aan het testen is.
http://forums.androidcent...-moto-g-4-4-4-update.html

Android L klinkt leuk maar ik vraag me af hoeveel RAM er overblijft en hoe vloeiend de gebruikerservaring nog is. Ik loop met 4.4.2 soms al tegen de beperkingen van 1GB ram en 13GB opslag aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
KlaasHof schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:11:
Ik lees hier dat Motorola alle 4.4.3 updates 'on hold' heeft gezet en nu met 4.4.4 aan het testen is.

Android L klinkt leuk maar ik vraag me af hoeveel RAM er overblijft en hoe vloeiend de gebruikerservaring nog is. Ik loop met 4.4.2 soms al tegen de beperkingen van 1GB ram en 13GB opslag aan...
Serieus? Heb zelf de 8gb versie, ART aanstaan en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:07

Esumontere

Floep, banaan.

jjohnnie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:38:
Ik heb hier 1 keer gelezen dat iemand een niet werkende vibratie had. Zijn er meer mensen geweest met dit probleem?
Mijn vibratie werkt al een poosje niet meer, zonder dat er iets raars is gebeurd. De ene dag werkte het nog, de ochtend er op deed 'ie het niet meer. Met een keertje schudden, werkt de vibratie een paar keer, waarna het weer stopt met werken.

Alsof de vibratiemotor niet goed (vast) zit. Of slecht verbonden is. Geen idee.
Heb ik ook gehad, en ik heb dat probleem ook op verschillende plaatsen gevonden op internet. Oplossing blijkt RMA sturen, dan fixen ze hem gratis voor je. Duurt een paar weken maar dan doet hij het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

horizon1978 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:22:
Zojuist gelezen dat Motorola Germany heeft geschreven dat Android "L" naar zowel de Moto X als Moto G komt.
In de herfst.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Beetje googlen:
https://www.facebook.com/MotoDACH/posts/1512421182315232
http://www.androidauthori...-android-l-moto-x-397902/

Blij dat ik voor Motorola heb gekozen.. bijna hetzelfde als Nexus, alleen veel betaalbaarder (heb ook niet zo'n krachtige mobiel nodig)

[ Voor 20% gewijzigd door H92! op 27-06-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:45:
[...] (dit ging over de Google Play versie op de niet-Play versie van de Moto G zetten)

Is er iemand hier die dit met goed gevolg gedaan heeft?

Het is natuurlijk wel een Amerikaanse site. En in de readme file die in het gedownloade ZIP-bestand staat, staat dit:
fsg_gpe.img - use on USA territory (you can also try this outside USA)
fsg_intl.img - use outside US (modified fsg_gpe image)

Ik wil het wel proberen om mijn normale versie naar de kale Android van de Google Play versie te veranderen, maar ben een beejte bang dat mijn telefoon het dan niet meer doet door bijvoorbeeld regio-afhankelijke dingen.
Aha, blijkbaar niemand heeft dit gedaan dus. Dan laat ik het ook maar zitten...

Ik merk het dan wel met 4.4.4 of met L in de herfst. :) Zo belangrijk is het nu ook weer niet allemaal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Daar staat nu: 'As it turns out, Motorola has yet to formally speak up about its plans for Android L. The Facebook account for “Motorola Germany” has been outed as a fake.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08
Mooi dat ze 4.4.3 holden en direct komen met 4.4.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Laatst online: 05-10 16:13
Hoi!

Ik heb sinds februari de Moto G. Was er in eerste instantie heel blij mee en haalde vaak een accuduur van +2 dagen, maar sinds een paar maanden is het ellende troef. Zit halverwege de dag vaak al op 50% en ik doe weinig geks: alleen Facebook en mail checken. Heb geen pushalerts aanstaan, ik check alles handmatig, heb energiebesparingsmodus aanstaan, alle geijkte dingen heb ik wel een beetje geprobeerd, dus ik snap er niets van. Heeft het zin om de telefoon ter reparatie op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wat zijn de geijkte dingen? Wakelock detector?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
Geijkte dingen: wat ik al noem + verschillende appjes die bijhouden wat apps doen, maar daar is niks geks aan te zien. Wakelock detector werkt niet met KitKat. Er is wel een work around, maar die snap ik weer niet. Word echt nogal moe van dit gedonder de hele tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door renskerenske op 29-06-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KlaasHof schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:11:

heb nu; [ROM - KK 4.4.4] [LINARO 4.9] CM PURITY in gebruik
bevalt me meer dan prima, voelt aardig snel aan, maar soms lopen bepaalde background services vast. de frisser interface werkt intuïtief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik heb met behulp van een simkaart adapter (nano naar micro) mijn sim slot van de moto g gemold :-( Heeft iemand hier misschien tips waar ik deze kan laten repareren?

Google levert mij weinig resultaat, behalve mytrendphone.nl maar daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Ga ook liever ergens langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb nu een maand de G naast m'n Xperia Z, en ben er erg tevreden over.Snelheid is subliem, accuduur ook. Ook net een Moto E besteld voor m;n vrouw die het nu nog doet met een Galaxy S2. Wat een spotprijs voor die toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
renskerenske schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:44:
Hoi!

Ik heb sinds februari de Moto G. Was er in eerste instantie heel blij mee en haalde vaak een accuduur van +2 dagen, maar sinds een paar maanden is het ellende troef. Zit halverwege de dag vaak al op 50% en ik doe weinig geks: alleen Facebook en mail checken. Heb geen pushalerts aanstaan, ik check alles handmatig, heb energiebesparingsmodus aanstaan, alle geijkte dingen heb ik wel een beetje geprobeerd, dus ik snap er niets van. Heeft het zin om de telefoon ter reparatie op te sturen?
Wat zegt het het 'accu' overzicht? (welke apps staan daar opgenoemd.) Verder is google now een flinke batterij eter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

witteveder schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:51:
[...]

Wat zegt het het 'accu' overzicht? (welke apps staan daar opgenoemd.) Verder is google now een flinke batterij eter.
kun je de frequentie van de updates ook wijzigen? dit loopt nu via push, maar heb idee dat meer energie verbruikt dan ik er voordeel van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennevb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 18:25
Esumontere schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Ik heb niet zo zeer last van matige gesprekskwaliteit, maar wel van wegvallende verbinding. Ik heb al bij meerdere personen gehad dat ik hen zonder problemen kon verstaan, maar dat mijn stem steeds wegviel. Dit kan te maken hebben met mijn provider, maar ik had hier met mijn vorige telefoon nooit last van. Wellicht heeft het te maken met hoe ik de telefoon vasthou, dat wordt gewoon proberen denk ik.
max3D schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:47:
[...]

Ik heb zowel last van een wegvallend signaal als van verslechterde spraak en net als jij heb ik het al eens meegemaakt dat de andere partij mij helemaal niet kon horen.
Ik heb hier ook last van, de ontvanger hoort me dikwijls niet, ik val weg, al 2x ter reparatie gestuurd!?
Wat was de oplossing bij jou??

[ Voor 21% gewijzigd door sennevb op 29-06-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm dat van die gesprekken snap ik niet.. dat jullie stem wegvalt .. ik heb bij deze telefoon echt het beste bereik ten opzichte van andere telefoons! wat me wel opvalt is dat de batterij op eens heel snel gaat! eerst ging ik naar mijn werk en als ik hem niet aanraakte was er 3 % af aan het eind van de dag.. nu is het op eens 20 % eraf.. staan geen rare dingen aan.. waarschijnlijk gewoon een app die niet bij het batterij verbruik staat. batterij verbruik in standby is gewoon 5 keer zoveel geworden (mobile standby 22%, phone idle 13 %, android os 10 % android system 9%) jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sieem
Qua batterij kan het soms helpen om de telefoon te herstarten. Ik heb soms am eens gehad dat hij in standby veel rapper legging dan een paar % per dag. Waarschijnlijk pis er een proces dat niet afgerond geraakt en blijft draaien. Een herstart reset dat eens goed en ik heb al vaak veel verschil gemerkt na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

sennevb schreef op zondag 29 juni 2014 @ 23:11:
[...]

[...]

Ik heb hier ook last van, de ontvanger hoort me dikwijls niet, ik val weg, al 2x ter reparatie gestuurd!?
Wat was de oplossing bij jou??
Dit bleek een foutje van mijzelf te zijn; ik hield mijn telefoon vast met m'n pink aan de onderkant, waarmee ik vervolgens de microfoon afdekte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik dit euvel kan verhelpen.

Als ik tv wil gaan kijken via de ziggo app dan opent die automatisch de google app om te spreken zelfs na de update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
Wie heeft de 4G variant al getest?

http://store.orange.com/n...to-g-4g-8gb-black-261571/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook geïnteresseerd met een test van dit 4G smartphone ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Krijg hem als het goed is vrijdag binnen. Vervangt m'n Galaxy Note. Ik ga hem echter niet direct met 4G gebruiken, omdat m'n huidige abo dat niet toelaat. In december kan ik overstappen.

Heb hem echter gekocht omdat ik toch al een Moto G wilde hebben en ik gewoon érg graag de opslag uitbreid. Dat kan gelukkig bij de 4G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 22:12
Iemand enig idee of er al geruchten zijn voor de 4G versie met dual sim?
Of dat deze optie mogelijk op de X of X+1 beschikbaar komt.
Ben al even aan het wachten om mijn Samsung dual sim te vervangen door een Moto G of X ... maar dan wel met dual SIM + 4G + SD card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Voor wat betreft de 4G Dual SIM heb ik contact gehad met Motorola Support, en een maand geleden stond deze niet op het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 22:12
Voor wat betreft de 4G Dual SIM heb ik contact gehad met Motorola Support, en een maand geleden stond deze niet op het programma...
Zeer jammer ... misschien wachten ze wel tot 5G uitgerold wordt waarmee Ericsson aan het testen is ;)

Ik ga toch binnen afzienbare tijd mijn huidige mobieltje moeten vervangen.
Mogelijk zal het dan toch een ander merk worden, alhoewel ik toch graag die Moto G had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1Tim
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 09:27
Was op zoek naar een niet te dure smartphone met goed scherm (kwalitatief glas en relatief hoge resolutie), waar vooral S'jes en media op gespeeld wordt: veel muziek en x264 video. Moto G was vrij snel mijn keuze.

Positief:
- mooi uiterlijk (zwart)
- goed scherm (stevig én hoge resolutie)
- Kale (en dus relatief snelle) KitKat
- goede mediaspeler (x264-content stream ik via Intenso WiFi-HDD)
- camera is voldoende
- prijs is zeer scherp
- Geen capacitieve knoppen onder het schermgedeelte (want die kunnen storend zijn bij filmpjes kijken)

Negatief:
- Vrij kwetsbare achterkant (deert me niet, gezien ik een MuvIt flipcover gebruik)
- ik heb de niet-LTE-variant, dus opslag = niet uitbreidbaar
- bezels komen iets hoger dan schermranden wat tot stofophoping kan leiden
- 1GB RAM lijkt wat nipt (met apps als Facebook en Twitter gebruik ik zo'n 75% van het RAM)
- knoppen aan zijkant vertonen vrij veel speling

Ik heb in het begin ook meteen de update gedaan naar KitKat (Android 4.4.2). Ik heb ook éénmaal de bug ondervonden waar het batterijniveau van pakweg 95% opeens naar 0% gaat, wat tot een reboot leidde (smartphone was niet actief met iets bezig). Sindsdien heb ik hier geen last meer mee gehad (telefoon gedurende 1447 uren actief zonder reboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

F1Tim schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:57:
Was op zoek naar een niet te dure smartphone met goed scherm (kwalitatief glas en relatief hoge resolutie), waar vooral S'jes en media op gespeeld wordt: veel muziek en x264 video. Moto G was vrij snel mijn keuze.

Positief:
- mooi uiterlijk (zwart)
- goed scherm (stevig én hoge resolutie)
- Kale (en dus relatief snelle) KitKat
- goede mediaspeler (x264-content stream ik via Intenso WiFi-HDD)
- camera is voldoende
- prijs is zeer scherp
- Geen capacitieve knoppen onder het schermgedeelte (want die kunnen storend zijn bij filmpjes kijken)

Negatief:
- Vrij kwetsbare achterkant (deert me niet, gezien ik een MuvIt flipcover gebruik)
- ik heb de niet-LTE-variant, dus opslag = niet uitbreidbaar
- 1GB RAM lijkt wat nipt (met apps als Facebook en Twitter gebruik ik zo'n 75% van het RAM)
- knoppen aan zijkant vertonen vrij veel speling

Ik heb in het begin ook meteen de update gedaan naar KitKat (Android 4.4.2). Ik heb ook éénmaal de bug ondervonden waar het batterijniveau van pakweg 95% opeens naar 0% gaat, wat tot een reboot leidde (smartphone was niet actief met iets bezig). Sindsdien heb ik hier geen last meer mee gehad (telefoon gedurende 1447 uren actief zonder reboot).
Okee.

Je comment over 1GB ram vind ik maar onzin. Je gebruikt 75% wat betekent dat je dus nog 25% vrij hebt, dus is het ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
witteveder schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:51:
[...]

Bedoel je dit? (dit is dus een screenshot van mijn huidige accu-overzicht)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2kofnp.jpg

Verder heb ik Google Now aan het begin er al afgegooid, omdat ik wist dat het een accuvreter was ;) Begin me af te vragen of ik m'n accu niet heb verpest en hem miss beter kan laten vervangen?

[ Voor 5% gewijzigd door renskerenske op 02-07-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
Esumontere schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:05:
[...]

Okee.

Je comment over 1GB ram vind ik maar onzin. Je gebruikt 75% wat betekent dat je dus nog 25% vrij hebt, dus is het ruim voldoende.
Een hoog RAM gebruik is positief; Android gebruikt het RAM geheugen namelijk op een slimme manier en gaat apps cachen zodat deze sneller laden bijvoorbeeld. Android zal, wanneer je RAM bijna vol is (bijvoorbeeld als je een nieuwe app opent en deze wordt ingeladen in het RAM geheugen), een andere app weer uit het RAM geheugen halen.
Mijn voorbeeld ging nu over apps, maar hetzelfde geldt voor systeemprocessen en dergelijke meer. Je wilt dus in zekere zin dat je RAM gebruik hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
renskerenske schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]

Verder heb ik Google Now aan het begin er al afgegooid, omdat ik wist dat het een accuvreter was ;) Begin me af te vragen of ik m'n accu niet heb verpest en hem miss beter kan laten vervangen?
Heb je heel veel gemailt? Anders is er waarschijnlijk iets ben een push of sync proces blijven hangen... de e-mail app hoort zeker niet zo hoog te staan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Laatst online: 25-09 10:11
renskerenske schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:50:
[...]

[afbeelding]

Wat heb je allemaal op de achtergrond draaien dan, ik zie heel je balkje volstaan met icoontjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er meer mensen die bij het oproepen van de app drawer soms een zwart scherm te zien krijgen?
Ik zie dan geen iconen als ik naar links of recht scrol zie ik die pagina soms wel maar de 1e pagina met apps is dan gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
Yep, heb ik ook wel eens. Er zijn dan inderdaad geen iconen te zien, maar je kunt wel scrollen. Als je op een willekeurige plaats tikt opent de app waarvan je het icoon niet ziet.

Keer aan en uit zetten lost het altijd op en vaak doet hij het vanzelf weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
Er is een probleem met SD kaartjes in de Moto G 4G. Ik heb een 32GB Kingston class 10 kaartje gekocht maar de telefoon herkent hem niet. Blijkbaar is dit een bekend probleem.

Meer details:
https://forums.motorola.com/posts/7e59cc7baf?page=1

Oplossing? Nog niet |:(

[ Voor 7% gewijzigd door LVGH op 03-07-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
LVGH schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:10:
Er is een probleem met SD kaartjes in de Moto G 4G. Ik heb een 32GB Kingston class 10 kaartje gekocht maar de telefoon herkent hem niet. Blijkbaar is dit een bekend probleem.

Meer details:

Dat is wel goed om te weten! Ik had eigenlijk gehoopt dat mijn 64GB kaart ook zou werken. M'n huidige telefoon (Galaxy note) ondersteunt die kaart volgens de specs van de telefoon niet, maar toch gebruik ik hem al meer dan een jaar naar volle tevredenheid. Hoop dat die het dan wel in de Moto G gaat doen.

Anders maar ff goed opletten bij de aanschaf van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09 00:05
iemand die in de buurt van groningen woont en bedreven is met herstellen van stock rom,.... ik kom er niet uit

kom alleen nog in fastboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meer details:

Zijn die al algemeen verkrijgbaar? Ik zou er wel eentje willen hebb0n :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Touchdomex schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:22:
[...]

Zijn die al algemeen verkrijgbaar? Ik zou er wel eentje willen hebb0n :)
Had een pre-order staan bij Coolblue. Hij staat nu op hun site als "niet beschikbaar". Echter wel zelf bericht gekregen vandaag dat ie is verzonden :).

Kwestie van geduld denk ik. Veel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:21
GCT-Zen schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:41:
iemand die in de buurt van groningen woont en bedreven is met herstellen van stock rom,.... ik kom er niet uit

kom alleen nog in fastboot
Niet in de buurt van Groningen, maar wel zeer bedreven in herstellen naar stock rom. Fastboot is voldoende daarvoor. Stuur maar PM indien noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 11:32
Als jullie gebeld worden zien jullie de foto van de beller dan ook maar 'half'. Volgens mij hoort de onderste helft van de foto (waar de opneem iconen staan) dan doorschijnend te zijn, maar is bij mij zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

F1Tim schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:57:

Negatief:
Vind je? :)

Hiervoor had ik een S3 en naar mijn idee is de achterkant van de Moto G minder krasgevoelig. Volgens mij had ik binnen een week mijn S3 stock- en later flipcover al vol met krasjes zitten waar de achterkant van mijn Moto G (sinds eind maart in 't bezit) op wat vingervlekken na nagenoeg onbeschadigd is.

Bij aankoop had ik besloten om mijn Moto G, zeker gezien z'n prijs, als gebruiksvoorwerp te behandelen. Ik draag hem dagelijks mee in mijn broekzak zonder cover of andere vorm van bescherming en ik moet zeggen dat ik weinig last heb van stofophoping. Je zegt wel netjes kan leiden, wellicht dat er mensen zijn die hier meer last van hebben. :)

Nu ik er zo over schrijf en bewust naar m'n telefoon kijk om er zeker van te zijn dat ik geen onzin verkoop, moet ik zeggen dat ik (nog steeds) onder de indruk ben van het ding. Ik heb er nu al meer plezier aan beleefd dan aan mijn S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_1981
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 21:51
pelt schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:15:
Als jullie gebeld worden zien jullie de foto van de beller dan ook maar 'half'. Volgens mij hoort de onderste helft van de foto (waar de opneem iconen staan) dan doorschijnend te zijn, maar is bij mij zwart.
Dat hoort zo, ligt aan android zelf. Vind het persoonlijk ook jammer. Als je een andere dailer of contactsapp installeert zullen je contacten waarschijnlijk anders (en misschien beter) weergegeven worden.

Meer details:

Ik zag het ook, vanwege de aanhoudende problemen met het speakertje (ik kan de beller niet verstaan) moet ik hem weer opsturen van motorola (verzendkosten zijn voor mezelf). Van Amazon krijg ik m'n geld terug of een nieuw toestel (super service _/-\o_ ) Ik weet alleen nog niet wat ik ga doen. Ik zat ook te kijken om 'm te upgraden naar de LTE-versie, maar aangezien de problemen met SD-kaart waag ik het er niet op. Maar of ik dit toestel nu omruil voor een ander exemplaar.... ik weet het nog niet. Er is geen ander alternatief met vergelijkbare specs en hetzelfde bedrag toch?
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Net mijn pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart binnengekregen. Maar nu zit er een witte microUSB kabel bij, terwijl de telefoon zwart is 8)7 Is dit bij jullie ook het geval?

En wel jammer dat de Moto G 4G geen 5Ghz WiFi heeft. Had m'n Galaxy S2 wel, dus in dat opzicht is het een achteruitgang :p

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

ThinkPadd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:55:Maar nu zit er een witte microUSB kabel bij, terwijl de telefoon zwart is
Dat klopt. Vond ik ook vreemd. Misschien is een wit kabeltje goedkoper te produceren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Mijn vrouw heeft zo'n groenblauwe versie... en... met wit kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:55:
Net mijn pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart binnengekregen. Maar nu zit er een witte microUSB kabel bij, terwijl de telefoon zwart is 8)7 Is dit bij jullie ook het geval?

En wel jammer dat de Moto G 4G geen 5Ghz WiFi heeft. Had m'n Galaxy S2 wel, dus in dat opzicht is het een achteruitgang :p
Haha oeps. Die van mij ligt thuis, maar daar ben ik pas morgen weer :'(. Laadkabeltjes genoeg liggen, dus wat dat betreft niet echt een probleem. Thuis ligt nu ook een witte :+.

Volgens mij maak ik ongeveer dezelfde overstap als jij. Ik kom van een Galaxy Note, wat in de basis gewoon een opgeblazen S2 is met iets betere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm ik ben al de hele middag bezig om een microSD kaartje werkend te krijgen.

Ik heb hier 2 stuks: productreview: Sandisk microSDHC 8GB Class 2 of 4 (zie specs) review door ThinkPad maar beiden werken ze niet lekker. Of de telefoon zegt dat de kaart beschadigd is, zelfs na formatteren in: de telefoon zelf, een spiegelreflex camera, een W7 laptop, een MacBook.
Na het formatteren in de camera werkt hij wel, maar na iets naar het kaartje te hebben gekopieerd zegt hij ineens: SD onverwachts verwijderd. Dit terwijl de telefoon gewoon stil op tafel ligt....

Met een ouder 2GB SanDisk kaartje niks aan de hand... net in burst een stuk of 20 foto's erop weg laten schrijven en dan blijft het gewoon netjes werken...Maarja, 2GB heb je zo weinig aan...

Terug naar de Kijkshop dan maar :/ , die 8GB kaartjes waren tijdje terug in de aanbieding (2 stuks voor een tientje). Gekocht voor m'n Raspberry Pi, maar had er nog eentje over.

Denk dat ik deze maar bestel: pricewatch: Transcend microSDHC 16GB Class 10 + Adapter heb de 32GB variant in m'n camera, en die werkt uitstekend. Volgens mij is SanDisk niet meer wat het geweest is.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heb je de posts net hierboven niet gelezen? Er zijn bekende issues met SD kaartjes, dus dat ligt niet aan Sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee dat heb ik niet gezien. Net even doorgelezen en wordt er niet veel wijzer uit. Wat een drama weer ja, m'n S2 deed daar nooit moeilijk mee.

Wat is een kaartje dat WEL werkt dan? Blijkbaar moet je sowieso geen UHS-I hebben volgens die forumpost. Maar op de SanDisk kaartjes staat alleen 'HC 1', wat dat ook mag betekenen...

Niet echt een leuke out-of-the-box experience dit :/ Zit er zelfs aan te denken om de telefoon retour te doen en wat anders te halen. Paar tientjes erbij en ik heb een tweedehands Nexus 5..

Telefoon gaat retour, Nexus 5 is tweedehands voor maar 50 euro meer te vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 13:21
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:55:
Zo'n wit kabeltje heb ik ook.
Wat ik vervelender vind is dat ik 4G niet aan de praat krijg bij Simyo Sim-only. Volgens de Simyo-helpdesk komt dat omdat de frequentie van het KPN-4G-netwerk niet werkt op de Moto G 4G (KPN gebruikt de 800 Mhz en laat die nou net nìet op de Moto G zitten).
Ze gaan zoeken naar een oplossing voor mijn net afgesloten abonnement en bellen/mailen me nog terug. 3G werkt gelukkig wel.

Edit: Simyo belt net terug en bevestigt dat het toestel niet werkt op het 4G-netwerk van KPN. Ik mag overstappen naar een andere provider die niet met KPN werkt :/

[ Voor 16% gewijzigd door ArjenB64 op 04-07-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan volgens mij nog niets terugvinden in dit topic over mijn probleem/vraag:
Mijn Motorola Moto G 'gebruikt' de autocorrect niet. Niet in mijn mail, niet in Whatsapp. Autocorrect staat aan, ik heb deze al op Normaal, Agressief en Zeer aggressief gezet, dit maakt allemaal niet uit.
Heeft iemand een idee hoe ik de autocorrect wél werkend kan krijgen? Want typen gaat zo een stuk minder snel en efficiënt dan zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:29
ArjenB64 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:05:
[...]

Wat ik vervelender vind is dat ik 4G niet aan de praat krijg bij Simyo Sim-only. Volgens de Simyo-helpdesk komt dat omdat de frequentie van het KPN-4G-netwerk niet werkt op de Moto G 4G (KPN gebruikt de 800 Mhz en laat die nou net nìet op de Moto G zitten).
Goed dat je t zegt, ik was op zoek naar een telefoontje om mijn 4g abo in z'n volle glorie te gaan benutten en deze was in de race. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit een issue zou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
BlueMotion schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:36:
[...]

Goed dat je t zegt, ik was op zoek naar een telefoontje om mijn 4g abo in z'n volle glorie te gaan benutten en deze was in de race. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit een issue zou kunnen zijn
Als je een provider kiest die niet op het KPN-netwerk zit, zou 4G wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Tja, dat is om 2 redenen geen optie.
1. Een netwerk anders dan kpn heeft geen toereikende dekking voor bellen.
2. Ik heb net een KPN abo afgesloten voor 2 jaar

En aangezien ik geen telefoon bij het abonement heb gekregen/gekocht, dus kan ik ook niet claimen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Hoe krijg ik bij Vodafone de 3G dataverbinding werkend? APN is ingesteld volgens deze post op het VF Forum: http://forum.vodafone.nl/...d-instellingen/td-p/12555

Gebeurt echter niets, telefoon toont ook geen dataicoontje rechtsboven (G/E/3G/H). Las op internet iemand die zijn telefoon moest rooten omdat er onderhuids een verkeerde username / ww staat ingesteld voor Nederlandse APN's. Toestel was ook oorspronkelijk simlockvrij, dus niet icm met VF sim gekocht. Staat op Scherp Small abonnement op de sim (zonder data).

Hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
[...]

Edit: Simyo belt net terug en bevestigt dat het toestel niet werkt op het 4G-netwerk van KPN. Ik mag overstappen naar een andere provider die niet met KPN werkt :/
Ik lees op het forum van Vodafone (de enige andere 4G-aanbieder met landelijke dekking?):
.. heb je ook rekening gehouden met de twee frequenties die gebruikt worden voor 4G? De meest gebruikte frequentie voor 4G in NL is de 800Mhz frequentie. Deze kan de iPhone 5 echter niet ontvangen, die ontvangt alleen de minder gebruikte 1800Mhz frequentie.Die rollen we ook uit, maar op minder locaties.
Dus blijkbaar gebruikt Vodafone ook maar beperkt een andere frequentie dan 800Mhz.
Als ik het goed begrijp kan de Moto G 4G dus nauwelijks met Nederlands 4G overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Ik ben nog even verder gaan zoeken naar 4g ondersteuning van toestellen en ik vond het volgende:

Van de Sony Xperia z1 compact (stond ook op mijn wishlist) staat in de specsheet dat het toestel de 850mHz frequentie ondersteunt (niet 800) maar ook LTE band 20. Die band 20 komt overeen met de 800mHz 4g frequentie die KPN (en vodafone?) gebruikt. Ik kan van de moto G 4G echter deze specificaties niet vinden. Alleen voor het US model, daar staat band 20 niet bij, maar is die verschillend van de EU uitvoering?

Edit:

http://www.motorola.com/u...moto-g-pdp-specifications

Networks - Moto G with 4G LTE
US GSM Model:
4G LTE Bands 2, 4, 5, 17 (1900, 1700, 850, 700 MHz)
GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)

[ Voor 19% gewijzigd door BlueMotion op 04-07-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
BlueMotion schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:47:
Ik kan van de moto G 4G echter deze specificaties niet vinden. Alleen voor het US model, daar staat band 20 niet bij, maar is die verschillend van de EU uitvoering?
Volgens Tweakers: Frequentiebereik (mobiel): 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz
Volgens Bol.com: Netwerkfrequenties 850/900/1800/1900/2100 MHz
En volgens Coolblue: Frequenties 850 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 1900 MHz, 2100 MHz, 2600 MHz

In ieder geval geen 800 Mhz. Die van Coolblue werkt ook op 2600 Mhz (?). De US-versie is blijkbaar wel anders dan de NL/EU-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Hmm, 64GB SDXC kaartje dat in de Galaxy Note (uit 2011) wel werkte, werkt helaas niet in de Motorola. Zolang een 8GB ingegooid. Dat gaat prima. Binnenkort maar ff een 32GB regelen.

Verder tot nu toe erg blij met het toestel. Oogt degelijk en werkt lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
MuFFIN 007 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:39:
Hoe krijg ik bij Vodafone de 3G dataverbinding werkend? APN is ingesteld volgens deze post op het VF Forum: http://forum.vodafone.nl/...d-instellingen/td-p/12555

Gebeurt echter niets, telefoon toont ook geen dataicoontje rechtsboven (G/E/3G/H). Las op internet iemand die zijn telefoon moest rooten omdat er onderhuids een verkeerde username / ww staat ingesteld voor Nederlandse APN's. Toestel was ook oorspronkelijk simlockvrij, dus niet icm met VF sim gekocht. Staat op Scherp Small abonnement op de sim (zonder data).

Ik heb exact helemaal niks gedaan om internet van Vodafone werkend te krijgen. Gewoon kaartje erin, sms'je ontvangen en tot de conclusie komen dat het al werkt :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
MuFFIN 007 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:39:

Kijk even online bij Vodafone. Kan het zijn dat je nog nooit internet hebt gehad bij Vodafone? Want bij een abonnement zonder data schakelt Vodafone de data mogelijkheid uit.. Zojuist bij mn vriendin ook geactiveerd omdat die nu voor het eerst data bij haar abonnement heeft. Daarna telefoon opnieuw opstarten en dan nog heel even 5 minuten geduld en dan ben je klaar om te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 05-07-2014 10:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
ArjenB64 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:37:
[...]

Als ik het goed begrijp kan de Moto G 4G dus nauwelijks met Nederlands 4G overweg?
Zojuist gebeld met leverancier Coolblue: waar ik woon (en op veel andere plaatsen) is geen 4G beschikbaar voor dit toestel en komt dat ook niet op korte termijn.
Ik mag 'm wel terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Laatst online: 07-10 18:52
[...]
Wat gek? Ik heb een Hi abo en sinds gisteren ook een Moto G 4G (via coolblue). Ik kreeg meteen een 4G icoontje bovenin en de speedtest.net app geeft 26,5 Mbps download en 10,56 Mbps upload. Klinkt toch als 4G volgens mij...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2m65ukn.jpg
Edit: screenshot toegevoegd
Edit2: Screenshot genomen in mijn huiskamer regio Utrecht

[ Voor 10% gewijzigd door TheByteBoy op 05-07-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacy
  • Laatst online: 04-10 23:43
Ook ik heb last van de SD-kaart problemen. Heb sinds kort de Moto G 4G/SD versie.

Als ik bijvoorbeeld Spotify-playlists offline op de SD-kaart wil plaatsen, krijg ik na een tijdje een foutmelding dat de SD-kaart losgekoppeld is. Hierna is deze ook niet meer te bekijken (ook niet vanaf de PC wanneer je de telefoon aansluit). Tevens is de app 'bevroren'.
Na een 'harde' herstart (knop ~10 seconden ingedrukt houden) is de SD-kaart wel weer zichtbaar en functioneert de telefoon weer (tot je opnieuw de SD-kaart wil gebruiken).

Op de fora van Motorola wordt wel gesproken hierover, maar een oplossing ervoor is er nog niet. Ook is nog niet duidelijk of het een hardware- of softwarematig probleem is.

Ik gebruik een Sandisk MicroSDHC Mobile Ultra Android 32GB in combinatie met de telefoon.

Weet iemand hier al meer over? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Kijk even online bij Vodafone. Kan het zijn dat je nog nooit internet hebt gehad bij Vodafone? Want bij een abonnement zonder data schakelt Vodafone de data mogelijkheid uit.. Zojuist bij mn vriendin ook geactiveerd omdat die nu voor het eerst data bij haar abonnement heeft. Daarna telefoon opnieuw opstarten en dan nog heel even 5 minuten geduld en dan ben je klaar om te gaan.

Waar online regel ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
TheByteBoy schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:25:
[...]

Wat gek? Ik heb een Hi abo en sinds gisteren ook een Moto G 4G (via coolblue). Ik kreeg meteen een 4G icoontje bovenin en de speedtest.net app geeft 26,5 Mbps download en 10,56 Mbps upload. Klinkt toch als 4G volgens mij...

Edit2: Screenshot genomen in mijn huiskamer regio Utrecht
Volgens 4gdekking.nl gebruiken KPN en Vodafone ook de 1800 Mhz (of gaan die gebruiken), maar "alleen in drukke gebieden in de Randstad". Daar kan je (dan) de Moto G 4G wel met 4G gebruiken, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ArjenB64 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Volgens 4gdekking.nl gebruiken KPN en Vodafone ook de 1800 Mhz (of gaan die gebruiken), maar "alleen in drukke gebieden in de Randstad". Daar kan je (dan) de Moto G 4G wel met 4G gebruiken, als ik het goed begrijp.
Wel jammer, maar aan de andere kant woon ik toch in een dorp waar 4G niet echt een kans maakt voorlopig. Laat 't wel lekker zitten. De Moto G lijkt tot nu toe ook op 3G ontzettend zuinig om te springen met energie dus voor de batterijduur heb ik het niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Laatst online: 07-10 18:52
ArjenB64 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 11:39:
[...]
Ik ben benieuwd wat de waarheid is. Als je kijkt op https://forums.motorola.com/posts/4fa012ec47 zie je namelijk staan bij de Moto G 4G:
European & Asia GSM Model:
4G LTE Bands 1, 3, 7, 8, 20 (2100, 1800, 2600, 900, 800 MHz)

Dus ook de veelgebruikte 800MHz band
Ik heb de XT1039 met systeem versie 21.1.31.peregrine_reteu.reteuall.en.EU reteu
Dus de EU versie

Hebben andere tweakers met een Moto G 4G ervaring met hun 4G ontvangst (en bij welke provider)?
Pagina: 1 ... 26 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Voor prijzen en levertijden: Moto G - Importeren, Levertijden en Prijzen.
Voor accessoires zie: Accessoires voor de Motorola Moto G.