Teunis schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:19:
Onze guild zit aan Flex te denken, nu probeer ik helder te krijgen wat break points zijn qua tank/healer/dps
Snap wel dat gescaled, maar weet ook dat we niet met 10 dps de raid kunnen binnen wandelen en clear kunnen verwachten
Waar 10/25 heel duidelijk is wat beetje richtlijnen zijn is zeer onduidelijk of ik nog steeds 2 tanks nodig heb met 8 mensen. en van welk moment wordt 3de tank belangrijk etc.
Heb wel even zitten googlen maar echt helder wordt het er niet op, is hier ergens een heldere uitleg op internet over ?
Met Flex heb je te maken met een 'treshold' oftewel een drempel. Dit betekent dat zodra jij van 14 players in een raid naar 15 players gaat dat de tactics ook veranderen (8-14 krijg je 10 player tactics en bij 15-25 krijg je 25 player tactics). Dus wanneer je een Flex groep maakt zorg dat je die 15 players vermijd, want ik kan uit ervaring spreken dat er een 'groot' verschil zit tussen 14 en 15 players qua moeilijkheid.
Zoals hierboven al gezegd is; 13 players is net mooi. 2 tanks 3 healers en 8 dps. Op die manier heb je een goede healer:dps ratio en doordat je extra dps meeneemt is de dps:bossHP ratio ook beter dus het is in dat geval een win win situatie
Verder hebben wij met onze guild in SoO Flex alleen bij de Dark Shamans een 3de tank gebruikt voor een makkelijkere tactic. Het is ook altijd slim om een dps met een tank off-spec in je groep te hebben voor het geval je dus wel die derde tank in de toekomst nodig hebt
Diversiteit in de groep is altijd goed, dus probeer te vermijden om bijvoorbeeld 3 warriors mee te nemen. Elke class heeft wel een ability die wel eens goed van pas kan komen. Denk bijvoorbeeld aan Druids/Warlocks/Death Knights met hun battle-/combatress deze komen altijd van pas dus zorg altijd dat je 1 van deze 3 in je groep hebt (Het beste is natuurlijk alle drie, want als ik het goed heb heb je recht op 3 battle-/combatresses per boss fight). Als het op tanks aankomt valt er niet veel van te zeggen. Wel kan het mooi zijn als je main tank meer avoidance gericht is en je secondary meer naar mastery/critical strike is gereforged voor skill procs die zorgen voor extra dps. En niet te vergeten een Mage/Shaman zodat je die meesterlijke haste buff op zak hebt Timewarp of Bloodlust/Heroism.
Als je nog wat meer vragen hebt tot betrekking van Flex dan kan je die altijd stellen (Showtexx#2959). Op het moment zijn wij met onze guild bezig met Garrosh verder weet ik van alle andere 13 bosses alle tactics voor zowel DPS als Tank.
Ja die burst van shamans is gewoon OP

denk dat shaman toch wel de beste class is om iemand te 'one shotten'
[
Voor 7% gewijzigd door
rjpurk op 21-11-2013 13:52
]