[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste
Acties:
  • 753.780 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
kevertje1977 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:00:
Ik ben al jaren klant bij Tmobile en tevreden echter als ik nu verleng en kies voor onbeperkt gaat de prijs naar 38 EUR per maand. Dat is overigens als particulier terwijl ik nu zakelijk heb (dus inclusief USA Data)
Als ik doe alsof ik nieuwe klant ben is het 26 EUR
Dat is nogal een verschil.

KPN vraagt 25 EUR voor onbeperkt

zakelijk of prive lijkt niet veel uit te maken overigens.
Nieuwe klanten is volgens mij standaard momenteel ook 35 euro per maand (of 36 euro per maand voor 1 jaar). Echter als je twee abonnementen op een adres hebt krijg je 10 euro korting. Dus 25 of 26 euro per maand.

Ook verlengen kan volgens mij vanaf 2 T-Mobile abonnementen op hetzelfde adres voor 25 euro (2 jaar) of 26 euro (1 jaar) per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
ik222 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:04:
[...]

Nieuwe klanten is volgens mij standaard momenteel ook 35 euro per maand (of 36 euro per maand voor 1 jaar). Echter als je twee abonnementen op een adres hebt krijg je 10 euro korting. Dus 25 of 26 euro per maand.

Ook verlengen kan volgens mij vanaf 2 T-Mobile abonnementen op hetzelfde adres voor 25 euro (2 jaar) of 26 euro (1 jaar) per maand.
Ik zie het nu ook ; ik was ingelogged en dan denkt de site vermoedelijk dat je een abbo erbij wil op hetzelfde adres.
Als ik uitlog gaat de prijs omhoog naar 36 euro.
Dan is KPN dus veel aantrekkelijker op het moment. (en dat komt deels omdat ik xs4all thuis heb)

PS: grappig ; via de tmobile app is verlengen aantrekkelijker en kan ik 22 ex btw betalen voor 16gb en 881 voor een toestel (ex btw)

[ Voor 8% gewijzigd door kevertje1977 op 04-11-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

kevertje1977 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:00:
Ik ben al jaren klant bij Tmobile en tevreden echter als ik nu verleng en kies voor onbeperkt gaat de prijs naar 38 EUR per maand. Dat is overigens als particulier terwijl ik nu zakelijk heb (dus inclusief USA Data)
Als ik doe alsof ik nieuwe klant ben is het 26 EUR
Dat is nogal een verschil.

KPN vraagt 25 EUR voor onbeperkt

zakelijk of prive lijkt niet veel uit te maken overigens.
Geen idee of je vaak in EU ben ook maar daar is kpn meer onbeperkter dan T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:49:
[...]

Geen idee of je vaak in EU ben ook maar daar is kpn meer onbeperkter dan T-Mobile
Bij KPN heb je die 25gb in de EU, bij T-Mobile heb je de 16gb ook in de EU.
Daarnaast heb je bij tmobile ook data in de USA (mits op tmobile netwerk)

Nu moet ik wel zeggen dat het lastig te vinden is wat de tariefstructuur is als je dit abbo afsluit voor iets buiten je bundel.
Bij Tmobile kom je op een site uit met tarieven maar welk abbo je nu precies afsluit is onduidelijk.
(@work, go , https://www.t-mobile.nl/zakelijk/service/tarieven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 12:57
kevertje1977 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:52:
[...]

Nu moet ik wel zeggen dat het lastig te vinden is wat de tariefstructuur is als je dit abbo afsluit voor iets buiten je bundel.
Bij Tmobile kom je op een site uit met tarieven maar welk abbo je nu precies afsluit is onduidelijk.
Tegenwoordig heb je mij KPN voor 20 euro 2GB die je in voordeellanden kan gebruiken, dus niet alleen US maar nog twee handen vol landen.

Als je veel buiten Europa zit is KPN veel beter dan T-Mobile.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:28
[...]

Bij T-Mobile heb je 18GB in de EU en bestaat het USA abonnement niet meer:
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
jongetje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:05:
[...]

Bij T-Mobile heb je 18GB in de EU en bestaat het USA abonnement niet meer:
Zakelijk bestaat het nog wel. Zakelijk hebben ze andere abbo's die best aantrekkelijk zijn.
1 jaar, 16gb + onbeperkt bellen : 22 p/mnd (ex btw) of, unlimited zakelijk voor 27 p/mnd (ex btw)
Beiden met gratis 5g op alle zakelijke bundels.

Op zakenreis zonder extra kosten
Internet: Je kunt je GB's gebruiken in NL, EU én VS
Bellen: Onbeperkt in NL, EU én VS + 180 min van NL naar EU/VS
SMS: Onbeperkt in NL, EU én VS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Bij kpn krijg je 64kbps als je 25gb bundel op is in EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26
Jassy schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:53:
[...]

Tegenwoordig heb je mij KPN voor 20 euro 2GB die je in voordeellanden kan gebruiken, dus niet alleen US maar nog twee handen vol landen.

Als je veel buiten Europa zit is KPN veel beter dan T-Mobile.
Die heb ik nog niet gezien, die bundel. Ik zie alleen de 10 euro voor 100 en 40 voor 500 MB/sms/min bundel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:20:
[...]

Die heb ik nog niet gezien, die bundel. Ik zie alleen de 10 euro voor 100 en 40 voor 500 MB/sms/min bundel.
Dat zie ik ook niet. En de travel & surf bundels van Tmobile zijn ook best schappelijk. Behalve zone 3 en 4 natuurlijk maar dat is bij KPN niet echt anders.

https://www.t-mobile.nl/k...buitenland/travel-en-surf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
kevertje1977 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:23:
[...]

Dat zie ik ook niet. En de travel & surf bundels van Tmobile zijn ook best schappelijk. Behalve zone 3 en 4 natuurlijk maar dat is bij KPN niet echt anders.

https://www.t-mobile.nl/k...buitenland/travel-en-surf
Een hoop van die zone 3-landen zitten bij KPN wel in zo'n bundel. Die is daar ook minimaal een maand geldig. Het hangt ook echt af van in welke landen je vaak komt en wat je verbruik is. Kom je vaak in Zwitserland dan is T-Mobile niet de beste keuze nu bijvoorbeeld, maar voor Suriname, Marokko en de Antillen weer wel. Kom je vaak in Turkije dan is Vodafone weer duidelijk een betere keuze. En in Thailand is dat weer KPN. YMMV dus :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:41

knakworst

Get more sats!

De komende 6 maanden is deze landen discussie vrees ik puur hypothetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:20:
[...]

Kijk hier maar:

https://buitenland.kpn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:58
knakworst schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
Ja, maar veel mensen sluiten abonnementen voor een periode van 2 jaar.....

Vraag bij buitenland is ook voor hoeveel tijd het speelt. Ga je een keer 3 weken per jaar weg, of 5 keer een week.

KPN bundels zijn 31 dagen per zone, T-Mobile 7 dagen en Vodafone 1 dag. Elk heeft ook weer eigen voordeel gebieden.

Belangrijkste voor mij was bij de switch van KPN naar T-Mobile dat ik 15 Euro per maand in totaal minder ging betalen, dus dat ik die 30 Euro die ik per 3 weken zomervakantie extra kwijt ben makkelijk er uit kan op een jaarbesparing van 180 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:41

knakworst

Get more sats!

Exact en in de meeste landen koop je ook heel simpel een sim kaartje met heel veel GB's voor heel weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
knakworst schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
De discussie is voor veel mensen puur hypothetisch omdat ze toch een lokaal simmetje gebruiken, maar niet iedereen kan dat ivm bereikbaarheid.

Ik zie trouwens dat T-Mobile gebeld worden nu ook flink duurder heeft gemaakt in Zwitserland: nu 23 ct/min. Tot voor kort nog geel. En ja, er zijn mensen die daar familie hebben.
Deze site kende ik nog niet, super voordeellanden kende ik nog niet. Gebeld worden valt niet binnen de bundels zie ik, da's weer een nieuw KPN-dingetje blijkbaar want was eerst nog wel zo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:28
@Sorcerer8472 T-Mobile is de provider met de minste landen binnen roaming. Daar moet je dus rekening mee houden als je naar Zwitserland gaat (en bijv. familie hebt). Bij veel (bijna alle) andere (virtuele)providers valt dit binnen de roaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
jongetje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:04:
@Sorcerer8472 T-Mobile is de provider met de minste landen binnen roaming. Daar moet je dus rekening mee houden als je naar Zwitserland gaat (en bijv. familie hebt). Bij veel (bijna alle) andere (virtuele)providers valt dit binnen de roaming.
Voor zakelijke abbo's hebben ze wel iets aangepast :

Zone EU: alle EU-landen + Noorwegen, IJsland en Zwitserland*
Met een @Work Unlimited-abonnement heb je onbeperkt bellen en tot 25 GB per maand aan internet die je in de hele EU kunt gebruiken. Heb je al je GB's verbruikt? Activeer dan een GB-aanvuller via My T-Mobile of betaal per MB (€ 0,0054 per MB). Je kunt niet op lagere snelheid verder internetten.

De getoonde prijzen zijn exclusief btw.

*Heb jij per 07-05-2018 een @Work-abonnement bij ons afgesloten? Dan valt Zwitserland vanaf nu onder de Zone EU en kun je bellen, SMS’en en internetten zonder dat daar extra roaming-kosten voor in rekening worden gebracht. Voor alle abonnementen die zijn afgesloten vóór 07-05-2018 blijven de tarieven en roaming-voorwaarden voor Zone 1 Zwitserland van kracht.

---------

In mijn geval valt Zwitserland dus wel binnen de zone EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe werkt de korting-'add-on' bij een GO-abo tegenwoordig? Blijft die korting actief als je buiten de officiële contractduur komt en verder niets aanpast? Weet dat dat in het verleden wel zo was maar niet of dat voor contracten afgesloten in 2019/2020 is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07 21:57
epoman schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:05:
Hoe werkt de korting-'add-on' bij een GO-abo tegenwoordig? Blijft die korting actief als je buiten de officiële contractduur komt en verder niets aanpast? Weet dat dat in het verleden wel zo was maar niet of dat voor contracten afgesloten in 2019/2020 is aangepast.
Volgens mij blijft het actief, ik heb mijn verlenging kunnen opzeggen na veel telefoontjes en ben nu weer terug op mijn oude contract (die 28 oktober zou verlopen) voor €31,- p/m. Ik raad je dus ook niet aan om te verlengen als je geen klantvoordeel hebt want de prijs is namelijk verhoogt naar €36,- p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ThaGuus schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:58:
[...]

Volgens mij blijft het actief, ik heb mijn verlenging kunnen opzeggen na veel telefoontjes en ben nu weer terug op mijn oude contract (die 28 oktober zou verlopen) voor €31,- p/m. Ik raad je dus ook niet aan om te verlengen als je geen klantvoordeel hebt want de prijs is namelijk verhoogt naar €36,- p/m
Ja, ik kijk het nog een maandje aan. Die verhoging zou elke vorm van 'toestelvoordeel' namelijk direct weer opheffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-07 19:18
Op de nieuwe iPhone 12 Pro Max is 4G een stuk sneller geworden. In vergelijking met een Xs Max is het zo’n 80% sneller. CA combinatie is band 1 + 3 + 3 + 8. Ik ben benieuwd of er meer combinaties mogelijk zijn met CA. Het is nog niet mogelijk om de fieldtest uit te lezen i.c.m. een Qualcomm modem. Binnenkort maar eens een mast met meerdere combinaties bezoeken. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33b9ZkHo4A1FfpADsz4o6uZJdyc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PTSg8pwsUXoVftRJ7vMya1IQ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:51
T-Mobile Unlimited klanten kunnen nu 21GB in de EU verbruiken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCI2ejji_340OwQQsj5FOUQiSkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MqC2plTCwZVbxIJinQAtreWJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy Tollenaar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:24:
T-Mobile Unlimited klanten kunnen nu 21GB in de EU verbruiken.[Afbeelding]
Alsnog mis ik de beperkte snelheid daarna als de bundel op is, daarvoor heeft kpn 64kbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Roy Tollenaar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:24:
T-Mobile Unlimited klanten kunnen nu 21GB in de EU verbruiken.[Afbeelding]
Is dat ook voor bestaande klanten? Kun je dat ergens eenvoudig verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
swhnld schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:32:
[...]

Ik denk je eerste nieuwe betaalperiode in 2021 (dat was tenminste bij Tele2 altijd zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:43

SebasFM

BOFH

swhnld schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:32:
[...]

Bij mij staat er nog 18GB in de T-Mobile app onder kopje buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOwd_UYI9zWbBZPqQ4UOhdfi8Qo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cqj7h4GahmBPI9stPCICFRk4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSeVXcY9vw_plOYDAtMlCzp80CU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OFLhl9zHUvqXOJZBkSpOLiJB.png?f=fotoalbum_large

5g is bij mij toch een stuk sneller dan 4g (binnenshuis met goede isolatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
In postcode 2033 zie ik ook vooruitgang in 5G snelheid.
Dit is het dubbele downloadsnelheid dan wat ik tot nu toe heb gezienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZ4LAvDW9kJtjhosXZ4MnMbfX7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0aDDYYhf1LCu6UNdOzxfaHb0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe het tegenwoordig zit met de 1gb aanvullers bij unlinited? Is dat op een eenvoudige manier te automatiseren (zonder root toegang) etc?

Denk er sterk aan om tele2 weer terug in te ruilen voor Tmobile..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMSfreakie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:56:
Kan iemand mij vertellen hoe het tegenwoordig zit met de 1gb aanvullers bij unlinited? Is dat op een eenvoudige manier te automatiseren (zonder root toegang) etc?

helaas kan je niet automatische aanvullen op tmobile, sms werkt niet met aanvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:50
SMSfreakie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:56:

Sinds vorige week heb ik script via Automate waarmee hij automatisch aanvult en het werkt als een trein. Eindelijk verstoken zonder de hele tijd die app te moeten openen die 5/10 keer heel langzaam laat.

Credits na @ThaGuus

[T-Mobile] Automatisch 1-GB aanvullers activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 22:36
Tartarus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:11:
In postcode 2033 zie ik ook vooruitgang in 5G snelheid.
Dit is het dubbele downloadsnelheid dan wat ik tot nu toe heb gezien ...
Dat is technisch onmogelijk.
Het kan wel zo zijn dat je met 5G óók meer 4G banden krijgt om mee te connecten.

Dat doet KPN ook met B32.
Dan lijkt het/kan het lijken dat je meer snelheid hebt door 5G op de downlink, maar dat is dan gewoon 4G die het meeste werk doet.

De uplink is wel behoorlijk meer met 5G. Dat is echt een goede vooruitgang, ook kwa dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:58:
[...]

helaas kan je niet automatische aanvullen op tmobile, sms werkt niet met aanvullen
TomSt schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:10:
[...]

Sinds vorige week heb ik script via Automate waarmee hij automatisch aanvult en het werkt als een trein. Eindelijk verstoken zonder de hele tijd die app te moeten openen die 5/10 keer heel langzaam laat.

Credits na @ThaGuus

[T-Mobile] Automatisch 1-GB aanvullers activeren
nice.. verder zat ik even in de huidig geldige voorwaarden te spitten, als ik het goed begrijp gaat na je 5GB bundeltje gewoon de snelheid terug naar 384/64kbit ipv helemaal geen internet meer?
tot je weer een 1gb aanvuller scoort om weer op maximale snelheid door te cruisen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMSfreakie schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:47:
[...]

[...]

nice.. verder zat ik even in de huidig geldige voorwaarden te spitten, als ik het goed begrijp gaat na je 5GB bundeltje gewoon de snelheid terug naar 384/64kbit ipv helemaal geen internet meer?
tot je weer een 1gb aanvuller scoort om weer op maximale snelheid door te cruisen?
op ios werkte het niet meer hier,... ik heb trouwens ook gemerkt dat er soms veel delay in het systeem zit, dan klik je de aanvuller aan krijg je soms wel of niet de sms, en dan ook gemerkt dat de snelheid niet terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
SMSfreakie schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:47:
[...]

[...]

Heb even me script uitgezet en voor je getest dit is je snelheid als je 5GB op is download is nog redelijk maar die upload nekt alles. Want de T-Mobile app liep gelijk al niet lekker meer en na 3x restart pakte hij eindelijk me aanvuller. Met het script draaiende bijna geen vastlopers meer of dat je snelheid niet meer terugkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8SiEFb9__3QdQ71s5tRHg_ffSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olDPK7A9sjjpclbzYJ5iEClL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TomSt schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:56:
[...]

Heb even me script uitgezet en voor je getest dit is je snelheid als je 5GB op is download is nog redelijk maar die upload nekt alles. Want de T-Mobile app liep gelijk al niet lekker meer en na 3x restart pakte hij eindelijk me aanvuller. Met het script draaiende bijna geen vastlopers meer of dat je snelheid niet meer terugkomt.

[Afbeelding]
mooi :P

tijd om weer over te stappen terug naar Tmo

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sJYYDEfsF2xhqBR_naeykPPzjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8X4BaYkV6yhvJ7BgAGxeKL03.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand last? Hele hoge jitter en lage snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:00:
[Afbeelding]

Dat soort 'problemen' zijn altijd lokaal. Betekent drukte op de zendmast waarmee je bent verbonden en betekent in principe nooit een landelijk probleem.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Vanaf welke jitter is een maar eigenlijk zwaar belast? Heb hier vaak tussen de 11 en 20 terwijl dit op WiFi maar 4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:00:
[Afbeelding]

Wordt er wel beetje moedeloos van... Ook niet eerste x in paar jarenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_t962o1gCVEbAzMgPGhk2dlBd14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/htupFrwt9SqJ7KkM7y3aex1m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:11
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:42:
[...]

Wordt er wel beetje moedeloos van... Ook niet eerste x in paar jaren[Afbeelding]
Klagen op een forum gaat je ongemak niet verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nltweaker schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:02:
[...]

Klagen op een forum gaat je ongemak niet verhelpen...
heb al een dekkingsklacht ingediend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
Sinds vandaag heb ik 21GB in de EU i.p.v. 18GB! Het is meestal pas in januari nu wat eerder dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iINCIqIA62E33eADUl2HoUMqYIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYp7qmUM37v9RPEHTK4rydEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 17:27

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TomSt schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:37:
Sinds vandaag heb ik 21GB in de EU i.p.v. 18GB! Het is meestal pas in januari nu wat eerder dus.

[Afbeelding]
Komt waarschijnlijk omdat jouw factuurperiode tot in het nieuwe jaar loopt. Dan kan je beter aan begin op nieuwe hoeveelheid zetten dan ergens tijdens je factuur periode.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TomSt schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:37:

[Afbeelding]
nu nog beperkt internet erbij zoals KPN en we zijn er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:00:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat jouw factuurperiode tot in het nieuwe jaar loopt. Dan kan je beter aan begin op nieuwe hoeveelheid zetten dan ergens tijdens je factuur periode.
Dat is juist het gekke mijn Factuur periode loopt vanaf de vierde en had op 4 december nog maar 18GB pas sinds vandaag 21GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TomSt schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:02:
[...]

Dat is juist het gekke mijn Factuur periode loopt vanaf de vierde en had op 4 december nog maar 18GB pas sinds vandaag 21GB.
Wel weer apart inderdaad. Maar 21 GB is wel fijn(als we weer op vakantie kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-07 21:18
Hier idd ook 21GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij gooie ze bij iedereen gewoon de bundel omhoog ongeacht de datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:09:
[...]

Wel weer apart inderdaad. Maar 21 GB is wel fijn(als we weer op vakantie kunnen).
Moet je wel naar een EU land, afgelopen zomer in Zwitserland geweest en daar moet je dure bundels kopen. Heb maar via T-Mobile prepaid 10GB gekocht dat is veel goedkoper dan de 2GB voor 29 euro van T-Mobile 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:01:
[...]

nu nog beperkt internet erbij zoals KPN en we zijn er
Bij T-Mobile heb je beperkt internet maar dat moet je elke maand met de hand aanzetten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-07 21:18
Jassy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:06:
[...]

Bij T-Mobile heb je beperkt internet maar dat moet je elke maand met de hand aanzetten helaas.
Ook in de EU? Ik dacht dat dit alleen in Nederland aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Naafkap schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:07:
[...]

Ook in de EU? Ik dacht dat dit alleen in Nederland aan de hand was.
Voor zover ik weet ook in de EU...

Edit: Ik heb net de bundel geactiveerd en zie 6GB internet op lage snelheid in de EU... Voordat je dat eens op hebt..

Dit is wat ik zie als ik internet op lage snelheid NL in de app activeer, schijnbaar activeer je dan ook EU maar dat suggereert de naam niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0loRKNfERkqijrEhEMD-FJx_S8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rtj0DD0r5gXmgSClceyg2NQN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Jassy op 11-12-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
[...]

Hoe moet je dat dan aan zetten? Ik kan alleen maar me mb aanvullen voor in NL en bundels kopen voor in de EU. Heb in NL wel 384kbps maar in de EU niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Op de website van T-Mobile staat:
Ik heb Go Unlimited. Geldt de gratis 1 GB-aanvuller ook in de EU?
Nee, de gratis 1 GB-aanvuller geldt alleen in Nederland.

Met Go Unlimited kun je 18 GB per maand in de EU gebruiken. Ben je door deze 18 GB heen? Dan kun je een van de MB-aanvullers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Dat klopt... dit gaat echter over internet op lage snelheid en niet over de 1GB aanvullers. Ik mag toch aannemen dat je met Unlimited in de EU ook op lage snelheid door gaat, mits geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Jassy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:15:
[...]

Dat klopt... dit gaat echter over internet op lage snelheid en niet over de 1GB aanvullers. Ik mag toch aannemen dat je met Unlimited in de EU ook op lage snelheid door gaat, mits geactiveerd?
Zoals ik de tekst interpreteer niet.

Volgens het forum van T-mobile lijkt het wel mogelijk, maar volgens het laatste bericht weer niet. Lekker onduidelijke communicatie :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tdem op 11-12-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

das niet in EU, bij tmobile wordt je afgesloten nadat je 21gb heb verbruikt

edit : nadat je dan ook 6gb hebt opgemaakt aan lage snelheid wordt je afgesloten, bij kpn is na 25gb krijg je onbeperkt 64kbps

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 11-12-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:20:
[...]

das niet in EU, bij tmobile wordt je afgesloten nadat je 21gb heb verbruikt

edit : nadat je dan ook 6gb hebt opgemaakt aan lage snelheid wordt je afgesloten, bij kpn is na 25gb krijg je onbeperkt 64kbps
Maar hoe wil jij in de EU 6GB op maken op lage snelheid.. En in NL is het onbeperkt.. Voor mijn gevoel is het in het buitenland onbeperkt met 6GB want je bent een echt die hard als je dat op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jassy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:24:
[...]

Maar hoe wil jij in de EU 6GB op maken op lage snelheid.. En in NL is het onbeperkt.. Voor mijn gevoel is het in het buitenland onbeperkt met 6GB want je bent een echt die hard als je dat op krijgt.
nou gewoon? 6gb opmaken... aantal groepen...whatsapp.. telegram laten data zuigen gewoon proberen je ding te blijven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:25:
[...]

nou gewoon? 6gb opmaken... aantal groepen...whatsapp.. telegram laten data zuigen gewoon proberen je ding te blijven doen
Met 6GB op 384kbps moet je 36u constant downloaden op deze snelheid. Misschien ben ik heel ouderwets maar... hoe dan? Bovendien zijn er weinig apps zinvol te gebruiken op deze snelheid. Met 64kbps die KPN onbeperkt biedt kom je mijn inziens helemaal niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jassy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:34:
[...]

Met 6GB op 384kbps moet je 36u constant downloaden op deze snelheid. Misschien ben ik heel ouderwets maar... hoe dan? Bovendien zijn er weinig apps zinvol te gebruiken op deze snelheid. Met 64kbps die KPN onbeperkt biedt kom je mijn inziens helemaal niet ver.
telegram aantal groepen met media(veel), whatsapp aantal groepen waar ook videos in gedeeld worden, op de achtergrond blijft dat toch binnen laden... Facebook gebruikt ook toch wel de aantal data,... overigens staat telegram ook boven aan de lijst hier die het meest data slurpt

kortom dit kan je ermee doen https://whirlpool.net.au/wiki/abb_1_5 gewoon continu laten laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Ik kan nergens traag internet activeren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIuqnX0bSjQqKj0jJ2OdcRCqQdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XQVHifreHiQjl6JIg7pS2s1W.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is automatische voor tmobile unlimited

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

TomSt schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:29:
[...]

Moet je wel naar een EU land, afgelopen zomer in Zwitserland geweest en daar moet je dure bundels kopen. Heb maar via T-Mobile prepaid 10GB gekocht dat is veel goedkoper dan de 2GB voor 29 euro van T-Mobile 😅
Dat Zwitserland beleid van T-Mobile snap ik echt niet. Alle andere operators hebben Zwitserland gewoon aangemerkt als land waar je uit je EU bundel kan roamen behalve T-Mobile. Zelfs een Tele2 klant welke nu in feite een T-Mobile klant is kan wel uit de NL bundel in Zwitserland roamen.
En als andere operators goede afspraken kunnen maken met Zwitserse operators moet het grote T-Mobile dat toch ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49

Nss

The Dude Abides

The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:13:
[...]

Dat Zwitserland beleid van T-Mobile snap ik echt niet. Alle andere operators hebben Zwitserland gewoon aangemerkt als land waar je uit je EU bundel kan roamen behalve T-Mobile. Zelfs een Tele2 klant welke nu in feite een T-Mobile klant is kan wel uit de NL bundel in Zwitserland roamen.
En als andere operators goede afspraken kunnen maken met Zwitserse operators moet het grote T-Mobile dat toch ook kunnen?
Dat is niet per se een kwestie van goede afspraken, maar zal gewoon een keuze zijn. Overigens valt Zwitserland bij @work abonnementen wel onder EU-zone, samen met Noorwegen en IJsland. Dit geldt voor abo’s na 7-05-‘18 afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:13:
[...]

T-Mobile gebruikers betalen vaak minder voor een abo en gebruiken gemiddeld meer data. Dan wordt het al snel alsnog duur. Andere providers pakken mogelijk bewust een verlies. Ook kan het zo zijn dat T-Mobile er juist voor kiest om op andere vlakken wat meer verlies te maken. Zij hebben weinig zeer dure uitzonderingslanden die KPN en Vodafone wel hebben. Overigens heeft T-Mobile wel vrij veel landen waar je helemaal niet mobiel kunt internetten waar dat met KPN en Vodafone wel kan. En het kan idd ook dat andere providers betere afspraken hebben.

Soms wil een buitenlandse provider slechts aan één provider uit een bepaalde land een goede deal geven. Dat wordt dan ook gelijk de voorkeursprovider. En daar kan T-Mobile pech bij hebben gehad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5
http://x264.nl/dump/2100m...3-t-mobile-3g-carrier.jpg

T-Mobile is alvast aan het testen met één 3G carrier in 2100 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:16:
@jk-5

Thanks! Ze hebben in de laatste weken al op een handje vol plekken de tweede carrier uitgezet, maar zeker niet in de buurt van Amsterdam. Lijkt alsof hij nu overal uitstaat. Mijn telefoon verbindt nu ook alleen maar met 10836, maar ik kan niet zien of er nog een tweede naast staat.

https://antennekaart.nl/k...oom=11&providers=t-mobile

De migratie naar de nieuwe indeling van de 2100MHz band gaat in Januari plaatsvinden in 4 stappen. In elke stap geeft elke provider 1 blok van 5MHz helemaal vrij, welke de andere provider dan in gebruik kan nemen. Dit is vast al een voorbereiding daarop

[ Voor 5% gewijzigd door jk-5 op 13-12-2020 16:26 ]

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jk-5

wat hebben we daar eigenlijk aan als we al ''bijna'' niet meer terugvallen op 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Anoniem: 767041 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:21:
[...]

wat hebben we daar eigenlijk aan als we al ''bijna'' niet meer terugvallen op 3g
Zie post boven je. Gaat om de herindeling 2100 MHz.
https://antennekaart.nl/page/frequencies

Vodafone kan zijn 15 MHz en T-Mobile kan zijn 10 MHz carrier gewoon aan laten staan.
Omdat Vodafone zijn tweede 3G carrier allang heeft uitstaan, kan daar heen snel KPN zijn 10 MHz inzetten.
Dat zal ook gebeuren denk ik. Daarna kunnen de providers 4G uitbreiden of de 3G carrier verplaatsen.

Zo ver ik kan zien had alles in één avond gekund, maar men zal wel een extra zekerheidje willen inzetten.
Maar de omschakel momenten zullen precies hetzelfde zijn; moet toch in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 767041 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:21:
[...]

Je valt zelf misschien niet veel terug van 4G naar 3G, maar er zijn nog steeds veel apparaten die geen 4G ondersteunen. En telefoons die geen VoLTE ondersteunen bellen via 2G/3G, waar je wel spectrum voor moet vrijhouden.
@jk-5

Ik zie in Emmen nu ook alleen de bovenste 10836 carrier. Ik ontvang thuis zeker zo'n 20 neighbor cells, allemaal op 10836, geen op de lagere carrier (10811).

Dat betekent dat ze nu maar 1 carrier op 3G hebben. Als dat goed werkt geeft dat hoop dat ze na de uitschakeling van 2G de vrijgekomen 5MHz in de 900MHz band inzetten voor 3G, zodat ze de volle 20MHz van 2100MHz vrij hebben voor een brede 4G carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 daar hebben ze gelukkig/helaas alle tijd voor:
2G uitzetten: 2021-06 consumenten: https://newsroom.t-mobile...pen-met-ondersteuning-2g/
2G uitzetten: 2023-06 zakelijk: https://newsroom.t-mobile...pen-met-ondersteuning-2g/

Daarna blijft het gewoon aan zo te lezen. Alleen niet voor consumenten. Mogelijk een 2G en 3G carrier naast elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neeecht schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:39:
@jk-5 daar hebben ze gelukkig/helaas alle tijd voor:
2G uitzetten: 2021-06 consumenten: https://newsroom.t-mobile...pen-met-ondersteuning-2g/
2G uitzetten: 2023-06 zakelijk: https://newsroom.t-mobile...pen-met-ondersteuning-2g/

Daarna blijft het gewoon aan zo te lezen. Alleen niet voor consumenten. Mogelijk een 2G en 3G carrier naast elkaar.
Tot aan juni komend jaar zullen ze inderdaad die 5MHz wel nodig hebben, maar daarna kunnen ze een aantal 2G carriers in de guard band van 4G zetten, dat doen wel meer providers buiten Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Ik zie dus zojuist dat de EU bundel voor unlimited abonnees is verhoogd van 18 naar 21 GB.
Iemand enig idee sinds wanneer dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tartarus schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:53:
Ik zie dus zojuist dat de EU bundel voor unlimited abonnees is verhoogd van 18 naar 21 GB.
Iemand enig idee sinds wanneer dat is?
Sinds afgelopen week is dit verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Roy Tollenaar schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:54:
[...]

Sinds afgelopen week is dit verhoogd.
Normaal lees ik daar wel iets over in het nieuws maar heb het waarschijnlijk gemist.
Heb jij toevallig een linkje ernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tartarus schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:57:
[...]

Normaal lees ik daar wel iets over in het nieuws maar heb het waarschijnlijk gemist.
Heb jij toevallig een linkje ernaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Waar lees jij op die pagina iets over een wijziging dan?
Ik vraag specifiek naar een aankondiging of nieuws artikel over de verhoging van 18 naar 21 GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Tartarus schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:03:
[...]

Waar lees jij op die pagina iets over een wijziging dan?
Ik vraag specifiek naar een aankondiging of nieuws artikel over de verhoging van 18 naar 21 GB.
Is er zover ik weet niet geweest, stond op eens op de site en in my t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:14
Roy Tollenaar schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:06:
[...]

Is er zover ik weet niet geweest, stond op eens op de site en in my t-mobile.
Precies, staat bij mij al een tijdje in My t-mobile.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
T-Mobile heeft gisteren weer een nieuwe update geplaatst. Helaas lijken ze een foutje te hebben gemaakt waardoor alle b7 locaties weer zijn verdwenen. We kunnen dus helaas niet zien waar deze maand b7 is ingeschakeld. Ik heb een dag gewacht met posten in de hoop dat we vandaag een nieuwe update zouden krijgen waarin het probleem is verholpen.

Deze maand vooral veel ingeschakelde b20 op locaties die in voorgaande maanden al omgebouwd waren, of juist ombouw naar deze nieuwe layout. Er zijn ook vrij veel overgebleven Tele2 locaties omgebouwd naar T-Mobile wat helpt met de dekking.

Vrij opvallend is dat ze in deze update de tijdelijke zendmasten die zijn geplaatst voor de Umlaut/P3 test (https://antennekaart.nl/b...-umlaut-connect-2020-2021) niet vermelden. In ieder geval 1 van deze masten stond gisteren nog aan. Ik weet niet of dit bewust of onbewust gebeurt. T-Mobile vermeld tijdelijke zendmasten voor grote evenementen ook (bijna) nooit.

Je kunt de update bekijken op https://antennekaart.nl/k...c9-4532-999b-a8fdedd64d4b

Hier inmiddels gebeld door tmobile en korting gekregen voor de dekkingsklacht dat ergens in 2021 wordt opgelost, ik had ook contract kunnen ontbinden maar dat wilde ik niet. Top service!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

jk-5 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:53:

Vrij opvallend is dat ze in deze update de tijdelijke zendmasten die zijn geplaatst voor de Umlaut/P3 test (https://antennekaart.nl/b...-umlaut-connect-2020-2021) niet vermelden. In ieder geval 1 van deze masten stond gisteren nog aan. Ik weet niet of dit bewust of onbewust gebeurt. T-Mobile vermeld tijdelijke zendmasten voor grote evenementen ook (bijna) nooit.
Het is volgens de wet verplicht om een geactiveerde mast maximaal 30 dagen na activeren op te geven aan Antennebureau. En locatie mag er uit als ie uit is gezet. Bij tijdelijke masten zul je nooit aan de termijnen komen en dus zullen ze (bijna) nooit zichtbaar worden in AR.

Geen idee hoelang die ene mast al aanstaat en of ie dan wel of niet binnen die regels valt.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:24
jk-5 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:53:
T-Mobile heeft gisteren weer een nieuwe update geplaatst. Helaas lijken ze een foutje te hebben gemaakt waardoor alle b7 locaties weer zijn verdwenen. We kunnen dus helaas niet zien waar deze maand b7 is ingeschakeld. Ik heb een dag gewacht met posten in de hoop dat we vandaag een nieuwe update zouden krijgen waarin het probleem is verholpen.

Deze maand vooral veel ingeschakelde b20 op locaties die in voorgaande maanden al omgebouwd waren, of juist ombouw naar deze nieuwe layout. Er zijn ook vrij veel overgebleven Tele2 locaties omgebouwd naar T-Mobile wat helpt met de dekking.

Je kunt de update bekijken op https://antennekaart.nl/k...c9-4532-999b-a8fdedd64d4b
Zo kan ik natuurlijk ook wel een testje winnen. 8)7 Al zullen alle providers dit truukje uithalen.

Beetje krom om "even" een mastje erbij te plaatsen voor die test. Alles voor de PR.

Als ik het kaartje van P3 mag geloven, dan is het alleen snelwegen/spoor en de randstad. Echt op het platteland zelf komen ze niet, dan gok ik dat er wel wat andere uitslagen uitkomen

Gisteren was ik in een gehucht vlakbij Assen, daar was amper tot geen dekking met alle providers.

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:53:
[...]

Zo kan ik natuurlijk ook wel een testje winnen. 8)7 Al zullen alle providers dit truukje uithalen.

Beetje krom om "even" een mastje erbij te plaatsen voor die test. Alles voor de PR.

Als ik het kaartje van P3 mag geloven, dan is het alleen snelwegen/spoor en de randstad. Echt op het platteland zelf komen ze niet, dan gok ik dat er wel wat andere uitslagen uitkomen

Gisteren was ik in een gehucht vlakbij Assen, daar was amper tot geen dekking met alle providers.
Dat truukje doen ze allemaal, ze hebben in de periode dat ze testen(normaal voorjaar maar nu najaar) altijd genoeg tijdelijke masten op voorraad want dan zijn er geen evenementen(die waren er vanwege corona sowieso niet dit jaar maar dat terzijde) dus zullen ze die op plakken inzetten waar ze weten dat zwakkere plekken zijn.

We zijn wel heel erg verwend in Nederland, we hebben 3 netwerken met een hele grote dichtheid. In landelijke gebieden zal het indoor wel eens wat minder zijn maar ga eens vergelijken met de landen om ons heen dan komen wij er goed vanaf. Dat zijn dan weer de voordelen van een wat dichter bevolht land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Lekker zo'n mast met dieselgenerator en al neerzetten alleen voor een momentopname. Echt ontzettend verspillend. En geen duurzame oplossingen voor klanten. Waarom is niet die ene 3G-only locatie van KPN gewoon omgebouwd bijvoorbeeld?

Een paar jaar terug zette Vodafone ook zo'n tijdelijke mast in langs de A27. Eindelijk geen gezeur meer met terugvallen naar 2G/3G (toen nog) op die plek, maar een week later was hij weer weg 8)7

Toch super zonde dat de providers hier zo veel tijd in steken? Uiteindelijk heb je een uitslag waarbij alle drie de partijen het toch ongeveer even goed doen 8)7

Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:08:
Lekker zo'n mast met dieselgenerator en al neerzetten alleen voor een momentopname. Echt ontzettend verspillend. En geen duurzame oplossingen voor klanten. Waarom is niet die ene 3G-only locatie van KPN gewoon omgebouwd bijvoorbeeld?

Een paar jaar terug zette Vodafone ook zo'n tijdelijke mast in langs de A27. Eindelijk geen gezeur meer met terugvallen naar 2G/3G (toen nog) op die plek, maar een week later was hij weer weg 8)7

Toch super zonde dat de providers hier zo veel tijd in steken? Uiteindelijk heb je een uitslag waarbij alle drie de partijen het toch ongeveer even goed doen 8)7
Het laatste wat je beschrijft, het tijdelijk plaatsen van een mast en na een paar weken weer weghalen, gebeurt vaker op plekken waar dekking slecht is. Ze zetten dan een aantal weken een tijdelijke mast neer om te kijken hoe dat helpt om de situatie in de omgeving te verbeteren. Hetzelfde heeft Vodafone een jaar geleden ook langs de A37, knooppunt Holsloot gedaan. Een jaar na de test zijn er 2 nieuwe permanente locaties bijgekomen om de dekking te verbeteren.

• Sorcerer8472
jk-5 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:20:
[...]

Het laatste wat je beschrijft, het tijdelijk plaatsen van een mast en na een paar weken weer weghalen, gebeurt vaker op plekken waar dekking slecht is. Ze zetten dan een aantal weken een tijdelijke mast neer om te kijken hoe dat helpt om de situatie in de omgeving te verbeteren. Hetzelfde heeft Vodafone een jaar geleden ook langs de A37, knooppunt Holsloot gedaan. Een jaar na de test zijn er 2 nieuwe permanente locaties bijgekomen om de dekking te verbeteren.
In het genoemde geval ging het wel om de P3 ;)

Wist niet dat het ook op andere manieren nut kon hebben. Ik neem aan dat ze sowieso wel in bepaalde gebieden zien dat er veel dropped calls zijn en ook ongeveer kunnen zien op welke locatie die gebruikers zijn? Idem met het volraken van de dataverbinding op zulke plekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Was net even in Oberhausen en mooi 21GB alleen was de sms nog niet aangepast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCfQROjANlf0V3kzThVK7xp6I6c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y8lS5UANsMTp3xKiAZgp9sYF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-vDCAAd6s7VTMtNXMhmRWnnyx8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RGeSD6piJPJXvOSinmwkij3o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:19:
Hier inmiddels gebeld door tmobile en korting gekregen voor de dekkingsklacht dat ergens in 2021 wordt opgelost, ik had ook contract kunnen ontbinden maar dat wilde ik niet. Top service!
Ok later werd ik terug gebeld, er werd dus gehind op een mast die overbelast is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 14:06
T-Mobile heeft bellen via wifi kwa naam veranderd naar Wifi van T-Mobile NL, erg misleidend. Noem het gewoon Wifi bellen zoals bij KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-WcvABeFJRF-kAUt44_k89znII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6nm7kJGFD7hKSJYeW2yIGxjp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:37
@ikbenjoeri,

Dit is al ‘beter’ dan dat WLAN CALL als naam. Wie dat verzon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 14:06
king006 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:36:
@ikbenjoeri,

Dit is al ‘beter’ dan dat WLAN CALL als naam. Wie dat verzon?
Dat was alleen bij iOS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-07 11:45
ikbenjoeri schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:18:
[...]

Dat was alleen bij iOS volgens mij.
Jup, en dat is er nogsteeds.

Het komt waarschijnlijk uit het duits waar wlan voor wifi staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
AMD and INTEL schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:00:
[...]

Jup, en dat is er nogsteeds.

Het komt waarschijnlijk uit het duits waar wlan voor wifi staat?
Zijn gewoon de internationale Engelse benamingen:
WLAN = Wireless Local Area Netwerk = Draadloos netwerk
LAN = Local Area netwerk = Bekabeld netwerk
WAN = Wide Area netwerk = Netwerk tussen meerdere (bedrijfs)lokaties.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:04

pinda powerrr

Slow down...

Ik vond het pas vreemd dat WLAN calling en bellen over 4G niet werkte met mijn Pixel 5.
Blijkt dus dat T-Mobile dat in een menu heeft weggestopt, dat je zelf aan moet zetten 8)7 Gelukkig enkele snuggere mensen in het Pixel 5 topic.

Nu nog 5G activeren.... |:(

Waiting on the world to change

Pagina: 1 ... 100 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes