[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Tja, in vergelijking met het supergoede 4G+ netwerk steekt het 5G netwerk op dit moment nog bleekjes af in mijn ervaring. Met de Samsung Galaxy S20 Plus, merk ik op veel plekken waar je 5G zou verwachten (of willen) dat het er nog niet is, of uiterst minimaal van signaalsterkte, waardoor de snelheid en latency nog niet echt verschillen met het goede 4G+ net, of zelfs minder goed zijn.

De dekkingskaart van Tmobile zelf geeft voor 5G een te rooskleurig beeld in mijn ervaring, steekproefgewijs in de regio Amsterdam / Schiphol e.o. wat 'randen' gecheckt en waar nog goede ontvangst hoort te zijn is het signaal al (nagenoeg) weg.

Ook ben ik met Rootmetrics diverse ritten gaan maken in de regio, zo'n 30GB verstookt op 5G over meerdere dagen heen, maar Rootmetrics geeft de resultaten nog niet weer op de kaart. Misschien wachten ze tot er meer gebruikers 5G getest hebben.. De 4G resultaten zijn doorgaans al binnen het uur zichtbaar en maximaal na een dag.

Op de Antennekaart.nl site zie ik dat Tmo op 4 sites op 26GHz zit, heeft er al iemand op die sites verbonden? Lijkt me aardig om te zien wat voor resultaten daar te behalen zijn. Voorlopig kom ik nog niet in de buurt van die 4 sites dus zelf kan ik het nog niet testen, helaas.

Er is zeker nog geen roaming op 5G? Niet dat ik voorlopig het land verlaat.. Maar met 4G was dat ook zo'n drama, hopelijk gaat 5G roaming vlotter opengesteld worden zodat we na Corona in minimaal Europa gewoon 5G hebben..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:32
Sinds een maand heb ik T-Mobile. De snelheid valt enorm tegen. Op 4G+ haal ik rond de 2/3mbps (ik woon midden in het centrum). Als ik 4G uitschakel haal ik 6/7mbps met 3G+ (!). Ik dacht dat er veel minder antennes waren op 3G? MIjn telefoon laat ik ook liever op 3G nu thuis. Welke app is ook alweer goed om te checken waar ik verbonden mee ben? Zowel OpenSignal als Speedtest laten alleen de snelheid zien.

Overigens heb ik ook al eens 120mbps bij een klant gehaald (4G+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:19:
Sinds een maand heb ik T-Mobile. De snelheid valt enorm tegen. Op 4G+ haal ik rond de 2/3mbps (ik woon midden in het centrum). Als ik 4G uitschakel haal ik 6/7mbps met 3G+ (!). Ik dacht dat er veel minder antennes waren op 3G? MIjn telefoon laat ik ook liever op 3G nu thuis. Welke app is ook alweer goed om te checken waar ik verbonden mee ben? Zowel OpenSignal als Speedtest laten alleen de snelheid zien.

Overigens heb ik ook al eens 120mbps bij een klant gehaald (4G+).
Netmonster of Cellmapper. In Netmonster kun je dan de dataset van antennekaart.nl downloaden (rechtsonder op databases drukken, dan download) en dan zie je exact waarmee je verbonden bent. Bij cellmapper is het allemaal afhankelijk van geleverde data van andere gebruikers, dus dat hoeft niet te kloppen. Werkt alleen op android.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
jk-5 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Netmonster of Cellmapper. In Netmonster kun je dan de dataset van antennekaart.nl downloaden (rechtsonder op databases drukken, dan download) en dan zie je exact waarmee je verbonden bent. Bij cellmapper is het allemaal afhankelijk van geleverde data van andere gebruikers, dus dat hoeft niet te kloppen. Werkt alleen op android.
Bedankt! Ik zie dat de telefoon vaak verbonden is met 1 mast (LTE-900) en constant switched tussen twee andere masten op de LTE1800 band. Kan dit duiden dat de andere twee masten net te ver weg staan?

Als ik de telefoon op 3G instel krijg ik de HSPA+-2100 band te pakken. Die is veruit het snelste (latency rond 100ms, 5-10mbps). Het lijkt erop alsof die op dezelfde mast zit als de LTE-900 band, waar de snelheid op gehalveerd is (latency tot 500ms, sneldheid max 5 mbps).

Heb ik nu gewoon pech dat (ondanks dat ik in hartje centrum woon) de masten te ver weg staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Heb ik nu gewoon pech dat (ondanks dat ik in hartje centrum woon) de masten te ver weg staan?
Afstand, maar ook de bezettingsgraad van de mast telt mee, je bent niet de enige die in het centrum woont.
Dus, ja, je hebt gewoon pech met je locatie, op dit moment, er wordt constant gesleuteld dus mogelijk dat de mast het dichtst bij jou in de toekomst wel de snelste wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lightning89 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Bedankt! Ik zie dat de telefoon vaak verbonden is met 1 mast (LTE-900) en constant switched tussen twee andere masten op de LTE1800 band. Kan dit duiden dat de andere twee masten net te ver weg staan?

Als ik de telefoon op 3G instel krijg ik de HSPA+-2100 band te pakken. Die is veruit het snelste (latency rond 100ms, 5-10mbps). Het lijkt erop alsof die op dezelfde mast zit als de LTE-900 band, waar de snelheid op gehalveerd is (latency tot 500ms, sneldheid max 5 mbps).

Je ziet in zulke apps alleen je primaire band, dus naast de banden die je aangeeft heb je waarschijnlijk ook nog wel secundaire frequenties van dezelfde mast. Als je de antennekaart dataset in de app hebt staan kun je aan de naam van de mast zien of de 900MHz en 1800MHz van dezelfde komen. Als ik dit zo zie zit je waarschijnlijk precies tussen twee masten waardoor je heen en weer stuitert

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
T-mobile ligt plat hier in zuid Limburg. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Incognitum schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:07:
T-mobile ligt plat hier in zuid Limburg. Nog meer mensen last van?
wat zegt de dekking / storingkaart?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:44
Ik heb sinds vandaag geen VoLTE meer. Bij bellen schakelt mijn iPhone 7 terug naar 3G. Anderen ook die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naafkap schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:43:
Ik heb sinds vandaag geen VoLTE meer. Bij bellen schakelt mijn iPhone 7 terug naar 3G. Anderen ook die ervaring?
ik merkte dat ook gister ja, toen ik belde viel ik terug op 3g (iphone xr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Hier werkt VoLTE prima.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Mogelijk zet men het soms even uit als er wijzigingen aan het LTE-netwerk worden doorgevoerd?

Vraag me wel af hoe dat straks gaat als 3G uit staat. Bij KPN zat ik een tijdje terug ook ineens weer via 3G te bellen (speelde maar een uur ofzo).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:15:
Mogelijk zet men het soms even uit als er wijzigingen aan het LTE-netwerk worden doorgevoerd?

Vraag me wel af hoe dat straks gaat als 3G uit staat. Bij KPN zat ik een tijdje terug ook ineens weer via 3G te bellen (speelde maar een uur ofzo).
T-Mobile gaat juist 2G uitzetten ipv 3G. Als 3G uit zou staan val je vrolijk terug naar 2G, dus heb je niks aan je internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
jk-5 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

T-Mobile gaat juist 2G uitzetten ipv 3G. Als 3G uit zou staan val je vrolijk terug naar 2G, dus heb je niks aan je internet
Euh, ja, helemaal vergeten natuurlijk :)
Voor T-Mobile geldt dit dan omgekeerd: stel dat VoLTE een keer uitvalt, past al het verkeer dan nog wel op 3G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Euh, ja, helemaal vergeten natuurlijk :)
Voor T-Mobile geldt dit dan omgekeerd: stel dat VoLTE een keer uitvalt, past al het verkeer dan nog wel op 3G?
Dat ligt er een beetje aan hoe ze na de jaarwisseling de 2100MHz band gaan inrichten, maar daar houden ze vast rekening mee. Tegen die tijd krijgen we 3G900 ook weer terug, en dan met 1 carrier op 2100 gok ik. Dan heb je 10MHz spectrum op 3G (net als VF op 2G, en die hebben er geen problemen mee). Dat lijkt me voldoende.

Maar ik kan niet in de netwerkplanning kijken. Als je echt een grote VoLTE outage hebt kan dat bottlenecks geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

ik merkte dat ook gister ja, toen ik belde viel ik terug op 3g (iphone xr)
Had ik gisteren ook alleen dan maar E verbinding tijdens het bellen. Was uur later ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
jk-5 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Dat ligt er een beetje aan hoe ze na de jaarwisseling de 2100MHz band gaan inrichten, maar daar houden ze vast rekening mee. Tegen die tijd krijgen we 3G900 ook weer terug, en dan met 1 carrier op 2100 gok ik. Dan heb je 10MHz spectrum op 3G (net als VF op 2G, en die hebben er geen problemen mee). Dat lijkt me voldoende.

Maar ik kan niet in de netwerkplanning kijken. Als je echt een grote VoLTE outage hebt kan dat bottlenecks geven
Ik had van de week iemand aan de lijn en die liet doorschemeren dat 3G daar weer terug komt, omdat voor niet T-Mobile klanten bellen anders wel een heel lastig verhaal gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier val ik ook vaak terug op 2G (VoLTE werkt niet op dit moment) en 2G 900 komt wel binnen.. maar 3G 2100 wordt gewoon teveel gedempt...

4G 800 en 4G 800 komen ook prima binnen.. 4G 1800 alleen in de buurt van de buitenmuren..

dus op dit moment heb ik liever dat 3G 900 terug komt.. als 2G 900 ter ziele gaat :+
al heb ik liever dat VoLTE gewoon weer werkt ;) samen met VoWiFi

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:19
Sinds vandaag werkt 4G bellen niet meer :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTWsxMml5r-R_hQV0x3a_7mgcLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jkQC2SfcuC35sNgOPiUfMyT0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 13-09 17:37
Weet iemand of het klopt dat T-Mobile IPv4 heeft uitgeschakeld voor mobiele data?
Ik gebruik een app waarmee ik zakelijk op een vaste nummer gebeld kan worden en sinds enkele weken werkt dat niet meer op 4G. Na veelvoudig contact met de aanbieder komt men daar tot deze conclusie, is dat ook zo?

We have been investigating this issue and believe we have found the problem.

Currently our call platform is based on IPv4 which until recently has been supported across the board by basically all providers. With the introduction of IPv6 providers have been slowly increasing support for IPv6 so that both are now regularly supported.

Unfortunately, it looks like T-Mobile have made the decision to turn off their support for IPv4 which is causing the issue you are experiencing as well a several others from what I have been able to gather.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robbinonline schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:57:
Weet iemand of het klopt dat T-Mobile IPv4 heeft uitgeschakeld voor mobiele data?
Ik gebruik een app waarmee ik zakelijk op een vaste nummer gebeld kan worden en sinds enkele weken werkt dat niet meer op 4G. Na veelvoudig contact met de aanbieder komt men daar tot deze conclusie, is dat ook zo?

We have been investigating this issue and believe we have found the problem.

Currently our call platform is based on IPv4 which until recently has been supported across the board by basically all providers. With the introduction of IPv6 providers have been slowly increasing support for IPv6 so that both are now regularly supported.

Unfortunately, it looks like T-Mobile have made the decision to turn off their support for IPv4 which is causing the issue you are experiencing as well a several others from what I have been able to gather.
Hmm, T-Mobile had vroeger inderdaad ipv4 + ipv6 op de datasessie staan, maar ik zie nu alleen nog maar een ipv6 adres op mijn telefoon staan. Ik heb alleen geen toegang tot het ipv6 internet. De vraag is dus even of mijn constatering niet goed is, of dat ze daadwerkelijk iets aangepast hebben, en met een NAT64 achtige constructie de boel vertalen. Als dat zo was geweest had je op zijn minst ook werkende ipv6 verbindingen moeten kunnen hebben.

Ik zal vanavond even mijn 4G sessie door wireshark heentrekken, kijken hoe dat nu werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ipv6 test failed op mijn (tele2) sim ...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Op 1 juni 2021 stopt T-Mobile NL met 2G

https://newsroom.t-mobile...pen-met-ondersteuning-2g/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Een duidelijke datum! Of, eigenlijk, twee datums.

Ben heel benieuwd wat het nou precies inhoudt: https://www.t-mobile.nl/zakelijk/diensten/2g-stopt
Het lijkt erop dat het dus juni 2023 is en dat ze net als T-Mobile USA een heel smal stukje online laten (naast een 3G carrier bijvoorbeeld) voor minimale beschikbaarheid voor M2M devices.

Of... komt er de komende 2 jaar roaming op andere NL netwerken? Het is niet 100% duidelijk maar daar lijkt het niet op aangezien dat ook problemen kan geven op M2M-apparatuur waar nu roaming bijvoorbeeld is uitgeschakeld en alleen handmatig kan worden ingeschakeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Sorcerer8472 op 15-10-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel netjes eerlijk gezegd, dit hoeven ze natuurlijk niet te doen want het netwerk in de lucht houden is niet gratis. Zeker in deze tijden is het goed om bereikbaar te zijn en als je dan een netwerk gaat uitzetten kan dat voor een bepaalde groep zeker nadelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Een duidelijke datum! Of, eigenlijk, twee datums.

Ben heel benieuwd wat het nou precies inhoudt: https://www.t-mobile.nl/zakelijk/diensten/2g-stopt
Het lijkt erop dat het dus juni 2023 is en dat ze net als T-Mobile USA een heel smal stukje online laten (naast een 3G carrier bijvoorbeeld) voor minimale beschikbaarheid voor M2M devices.

Of... komt er de komende 2 jaar roaming op andere NL netwerken? Het is niet 100% duidelijk maar daar lijkt het niet op aangezien dat ook problemen kan geven op M2M-apparatuur waar nu roaming bijvoorbeeld is uitgeschakeld en alleen handmatig kan worden ingeschakeld.
Waarschijnlijk zetten ze een GSM carrier in de guard band van de 1800MHz band neer, kan verklaren dat de kleine carrier daar 1850.6MHz is ipv 1850MHz. En LTE heeft 10% guard band die je zou kunnen benutten, dus is 1850MHz tot 1851.1MHz in feite vrij.

Ze hadden een jaar geleden trouwens 15 November dit jaar genoemd als datum, daar lijken ze dus niet aan vast te houden. Ik denk dat die datum oorspronkelijk het moment was om de extra 1800MHz carrier in te schakelen, die ze nu vervroegd in Januari al hebben aangezet, met de rare stoelendans van 900MHz als gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het zou ook op de 900 MHz-band erbij kunnen. Da's voor M2M iets logischer denk ik. Er passen een paar carriers in, afhankelijk van hoe je het inricht. Kan rondom 3G en rondom 4G.

Bij 4G is het wellicht een stukje verschoven om dezelfde reden waarom Vodafone dit ook heeft gedaan bij haar 2600 MHz-carriers?

Maar we zien het snel genoeg wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
massaal M2M naar NB-IOT migreren dus :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toppieh,.. site ligt eruit bij tmobile voor iphone pre orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sjb0jEGYY1UuKYBz72N3yKk3fL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IagaDm5wpoVvz9VoHD0Aos29.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:48
En we kunnen geen MB aanvullen actieveren via de app. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1uCstkMEHVahEmsqnOT6qpT7ew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fHEjfcwEsEJOibmJQBUC1q3i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment Tele2 (Via T-Mobile netwerk).
Zit hier nog verschil in qua bereik?
Ben namelijk niet zo te spreken over Tele2, regelmatig geen bereik terwijl ik dat voorheen met KPN niet had. Maar was een beetje klaar met het betalen van de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:55:
Ben namelijk niet zo te spreken over Tele2, regelmatig geen bereik terwijl ik dat voorheen met KPN niet had. Maar was een beetje klaar met het betalen van de hoofdprijs.
Haal een T-Mobile prepaid kaartje, stop die in je telefoon en je weet hoe de dekking is op jouw locaties met jouw telefoon.
Dekking is namelijk afhankelijk van plaatsing van masten, maar ook van je telefoon wat die aan antennes en banden heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:55:
Een tip: Test een T-Mobile Sim Only voor een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het verschil maakt. De masten gaan niet opeens harder of anders stralen als je met een t-mobile ipv tele2 sim aanmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Laatst online: 13-09 18:37
Mijn vrouw heeft Tele2, ik heb T-Mobile. Ik merk een duidelijk verschil tussen de twee: T-Mobile heeft een veel beter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaraNostra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:
Mijn vrouw heeft Tele2, ik heb T-Mobile. Ik merk een duidelijk verschil tussen de twee: T-Mobile heeft een veel beter bereik.
Dat is vreemd, ze verbinden met allebei de zelfde masten en zelfde frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Beide met dezelfde telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Laatst online: 13-09 18:37
michelc85 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Beide met dezelfde telefoon?
Jep. Tevens is het in het buitenland voor mij (T-Mobile) veel makkelijker om een goede verbinding te hebben. Bij haar is het max 1 streepje en dat gaat met veel pijn en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
SaraNostra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Jep. Tevens is het in het buitenland voor mij (T-Mobile) veel makkelijker om een goede verbinding te hebben. Bij haar is het max 1 streepje en dat gaat met veel pijn en moeite.
weet niet of haar abbo dan al is overgezet naar T-Mobile , in buitenland verbind je meestal max 3g met tele2 ( ivm afspraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelc85 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

weet niet of haar abbo dan al is overgezet naar T-Mobile , in buitenland verbind je meestal max 3g met tele2 ( ivm afspraken).
dat is foutief, in de tele2 app staat in duitsland 4g ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
SaraNostra schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Dit is inderdaad een goed punt.

Tele2 (bron):
Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt in het buitenland dus meestal gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk. Wel bieden wij 4G aan op de Tele2 netwerken van Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen.
T-Mobile (bron)
Je kunt in steeds meer landen gebruik maken van 4G. In landen waar we nog geen afspraken hebben gemaakt over 4G, maak je automatisch gebruik van het lokale 2G- of 3G-netwerk. De maximale down- en uploadsnelheid is afhankelijk van het lokale netwerk.

Op de netwerkpagina vind je alle details over dekking, netwerkpartners en 4G in het buitenland.
Edit, nog niet iedereen is overgezet.
[Twitter: https://twitter.com/Tele2Nederland/status/1318195527582887936]
[Twitter: https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1318202307503398912]

[ Voor 6% gewijzigd door robcoenen op 19-10-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

dat is foutief, in de tele2 app staat in duitsland 4g ondersteuning
Daarom zeg ik dus meestal, er werd over buitenland gesproken en niet over Duitsland specifiek

[ Voor 13% gewijzigd door michelc85 op 19-10-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Tele2 = T-Mobile

Ik zou bijna zeggen, wissel de simkaarten eens om. Als je het dan omgekeerd ervaart dan is er iets mis met de telefoon van vrouwlief. Misschien eens (teveel) laten vallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Laatst online: 19:19
Vorige week dekkingsklacht ingediend bij T-Mobile en ben vandaag terug gebeld.

Ik mag mijn sim-only kostenloos opzeggen (zodat je nummer vrij komt voor nummerbehoud naar een andere provider) of 20% korting krijgen voor 6 maanden die na 6 maanden nog keer verlengt kan worden.

Wel erg netjes, dekkings klachten die ik heb gemeld bij KPN worden niet eens in behandeling genomen, laat staan een reactie krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
T-Mobile heeft een update geplaatst op de antennekaart

https://antennekaart.nl/k...c1cca61&provider=t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
ikbenjoeri schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:59:
Vorige week dekkingsklacht ingediend bij T-Mobile en ben vandaag terug gebeld.

Ik mag mijn sim-only kostenloos opzeggen (zodat je nummer vrij komt voor nummerbehoud naar een andere provider) of 20% korting krijgen voor 6 maanden die na 6 maanden nog keer verlengt kan worden.

Wel erg netjes, dekkings klachten die ik heb gemeld bij KPN worden niet eens in behandeling genomen, laat staan een reactie krijgen.
Hier ook gemeld, ik ben eerst heel netjes teruggebeld en daarna helaas niks vernomen. Het is wat het is komt het op neer. Beetje jammer alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:53
Het valt mij op dat de snelheden van 5G op de meeste locaties nog onder die van 4G liggen. Ook lijkt 5G zo af en toe unresponsive, het opnieuw tot stand brengen van een verbinding is dan de enige optie. Meer mensen met soortgelijke ervaringen?

Op een specifieke plek in Leiden gaat 5G overigens wel rap https://www.speedtest.net/my-result/a/6631028572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
LightLuke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:34:
Het valt mij op dat de snelheden van 5G op de meeste locaties nog onder die van 4G liggen. Ook lijkt 5G zo af en toe unresponsive, het opnieuw tot stand brengen van een verbinding is dan de enige optie. Meer mensen met soortgelijke ervaringen?

Op een specifieke plek in Leiden gaat 5G overigens wel rap https://www.speedtest.net/my-result/a/6631028572
Is dat toevallig een mast met B7 (20mhz)? Zou je die ook eens kunnen testen met 4G only? Bij KPN is 4G vaak veel sneller dan 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightLuke schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:34:

Zou je die plek willen delen? Of kunnen aangeven welke mast het waarschijnlijk is aan de hand van https://antennekaart.nl/kaart/4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
jk-5 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Zou je die plek willen delen? Of kunnen aangeven welke mast het waarschijnlijk is aan de hand van https://antennekaart.nl/kaart/4g?
Ik hoop dat dit werkt; https://antennekaart.nl/k...oom=18&providers=t-mobile

De test is gedaan vanuit de trein, en loopt vanaf het moment dat de trein het Galgewater over gaat tot aan de bocht ter hoogte van de Transvaalkade.

Het is inderdaad een mast met B7, ik zal binnenkort eens kijken of ik een 4G-only result kan maken, of iemand moet hier dichtbij in de buurt wonen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Nu ik een iPhone 12 Pro heb merk ik wel echt verschil tussen 4G en 5G. 4G bouwt de snelheid altijd op en bij 5G is het meteen 300MBps.

Echter valt het mij op dat mensen uit de randstad op 5G een ping hebben van rond de 12/14 ik haal nog steeds een ping van 25ms en zit in Tilburg.

Waaraan kan dat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
rensvanaarden schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:22:

Echter valt het mij op dat mensen uit de randstad op 5G een ping hebben van rond de 12/14 ik haal nog steeds een ping van 25ms en zit in Tilburg.

Waaraan kan dat liggen?
Dat valt mij inderdaad ook op hier in het noorden meestal 19-23 ms ping en als ik in regio Amsterdam ben heb ik ook altijd zeer lage ping tot wel 14ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rensvanaarden schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:22:
Nu ik een iPhone 12 Pro heb merk ik wel echt verschil tussen 4G en 5G. 4G bouwt de snelheid altijd op en bij 5G is het meteen 300MBps.

Waaraan kan dat liggen?
Deel van de oorzaak is natuurlijk dat je in de randstad dichterbij Amsterdam bent. Vanaf Tilburg is het zo'n 3ms naar Amsterdam. Vanaf Groningen ben je al zo'n 5 tot 6ms onderweg (@TomSt). Heeft simpelweg te maken met de snelheid van het licht in een glasvezel, maar tussenliggend netwerkapparatuur helpt ook om de latency te verhogen.

De rest van de latency komt door drukte op het netwerk. Het is een shared medium, dus het netwerk verdeelt capaciteit over de gebruikers en daarbij moet je soms even wachten op andere gebruikers. Daarom kun je tussen verschillende masten sterk wisselende latency/jitter ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-09 19:18
Band 7 idd zichtbaar als 2e band - vervangt op een iPhone 8 band 1 als “carrier aggregation” voorkeur.
Omdat de iPhone 8 alleen maar 3CA doet krijg je er dus 10 MHz bandbreedte bij tov band 1 (of band 8 of de tweede carrier van band 3)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbpDuzrvVvccBAKYFblI6Sk7U7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q20GMF1rEkv2Ua1gjzrxXeeW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
jk-5 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Deel van de oorzaak is natuurlijk dat je in de randstad dichterbij Amsterdam bent. Vanaf Tilburg is het zo'n 3ms naar Amsterdam. Vanaf Groningen ben je al zo'n 5 tot 6ms onderweg (@TomSt). Heeft simpelweg te maken met de snelheid van het licht in een glasvezel, maar tussenliggend netwerkapparatuur helpt ook om de latency te verhogen.
De rest van de latency komt door drukte op het netwerk. Het is een shared medium, dus het netwerk verdeelt capaciteit over de gebruikers en daarbij moet je soms even wachten op andere gebruikers. Daarom kun je tussen verschillende masten sterk wisselende latency/jitter ervaren.
Twijfel ik aan, heb T-Mobile Thuis in dezelfde gebied als de mast. En haal naar servers in Amsterdam een Ping van 3-4ms. En nu in de nacht haal ik nog steeds een Ping van 23ms.

Of is de DTAG route gewoon veel meer hops omdat ik in het zuiden zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nF83ZHF-hnSvOXowlmT6hMWtiw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZJlHwTobAOVc7C8YJCoc6fJg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTB9fQRTz-p5HRZ-KtZ2wt-ovi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Tnrw0hIQ6ht6FemLYIrLBqI.png?f=fotoalbum_large
Heeft iemand toevallig last? Ik wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Heb je Unlimited+? Dan kan er weer een probleem zijn met veilig online. Ik heb standaard Unlimited en heb al sinds april langzamere snelheden in regio Delfzijl. Wordt als goed is binnenkort nog een keer terug gebeld door netwerk team T-Mobile. Grappige is wel dat ik een veel snellere snelheid haal met de speedtest server Studentennettwente.

[ Voor 3% gewijzigd door TomSt op 26-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Heb je Unlimited+? Dan kan er weer een probleem zijn met veilig online. Ik heb standaard Unlimited en heb al sinds april langzamere snelheden in regio Delfzijl. Wordt als goed is binnenkort nog een keer terug gebeld door netwerk team T-Mobile. Grappige is wel dat ik een veel snellere snelheid haal met de speedtest server Studentennettwente.
Nee heb geen unl+, maar de issue staat al op de T-Mobile storingspagina dus we wachten rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:09
Hoe zit het nu eigenlijk precies met CA met T-Mobile?
Ik heb op 1 plek na (de 7freq masten) nog nooit meer dan 3CA kunnen doen met T-Mobile. Zowel met mijn OnePlus, OPPO en Xiaomi telefoons.
Ik woon zelf heel dichtbij een 6freq mast, maar meer dan 1800+1800+2100 krijg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
vandeven66 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:36:
Ik heb op 1 plek na (de 7freq masten) nog nooit meer dan 3CA kunnen doen met T-Mobile. Zowel met mijn OnePlus, OPPO en Xiaomi telefoons.
Ik woon zelf heel dichtbij een 6freq mast, maar meer dan 1800+1800+2100 krijg ik niet.
Op de S20+ heb ik hier 5CA op 4g.
En 4CA + 5G is ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar bekijk je de combinaties op je telefoon? Weet je zeker dat het geen misinterpretatie is?

Vrij moderne telefoons zouden op zijn minst 4CA of 5CA kunnen doen op TMO. Dat verbaast me een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
jk-5 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Waar bekijk je de combinaties op je telefoon? Weet je zeker dat het geen misinterpretatie is?

Vrij moderne telefoons zouden op zijn minst 4CA of 5CA kunnen doen op TMO. Dat verbaast me een beetje
NetMonster. Helaas hebben alleen Samsungs dat mooie menu.
Ik heb de snelheden ook nooit boven de 225/90 gezien en doe toch regelmatig een speedtest.
Ook in Network Signal Guru laat max 3CA zien.
Ik heb alleen geen idee over de CA op 5G, daar laat hij alleen maar 5G+4G1800 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandeven66 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:48:
[...]

NetMonster. Helaas hebben alleen Samsungs dat mooie menu.
Ik heb de snelheden ook nooit boven de 225/90 gezien en doe toch regelmatig een speedtest.
Ook in Network Signal Guru laat max 3CA zien.
Ik heb alleen geen idee over de CA op 5G, daar laat hij alleen maar 5G+4G1800 zien.
Hmm oke, op Samsung is Netmonster onbetrouwbaar qua secundaire cellen, maar ik weet niet of dat ook zo is op qualcomm modems. Dat zou mogelijk het probleem kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
jk-5 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Hmm oke, op Samsung is Netmonster onbetrouwbaar qua secundaire cellen, maar ik weet niet of dat ook zo is op qualcomm modems. Dat zou mogelijk het probleem kunnen zijn
Dit is een exynos probleempje me LG G6 liet alles altijd super mooi zien. Net even me tablet er bij gepakt met een Snapdragon 855 en NetMonster laat netjes 4CA zien terwijl me telefoon (exynos) het half tot niet laat zien.

Tablet NetMonster (hij laat zelfs BW zien) (Tab S6 4G Snapdragon):
https://ibb.co/XpmNtYd

Tablet Network Cell info (Tab S6 4G Snapdragon) :
https://ibb.co/0M241ZX

Telefoon Network Cell info (stuk minder dingen te zien) (Note 10+ 4G Exynos):
https://ibb.co/swccrZ4

[ Voor 5% gewijzigd door TomSt op 26-10-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
800+1800+1800+2100 heb ik nog nooit gezien. Veel masten hier zijn wel gewoon B20 (6freq) compatibel.
Vreemd.
Met een KPN sim kan ik wel gewoon 4CA en laat NetMonster dit zien.
Heb dit met 5G getest in mijn Oppo Find X2 Pro en Xiaomi Mi 10, allebei hetzelfde verhaal. Telefoons die ik eerder heb gehad ook (OnePlus 7 Pro en meer)
Ik heb al jaren geen Samsung meer, maar die doet ongetwijfeld wel meer CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke 4CA kreeg je op de 7freq mast dan?

Vroeger dacht ik: De telefoon (modem) moet het kunnen.
Het is nu wel duidelijk geworden dat providers en telefoonmakers samen (zelf) bepalen hoeveel banden je CA krijgt.

Het kan soms een slimme zet zijn om niet alle banden vrij te geven.
Op mijn S10 krijg ik nooit B20, tenzij de dekking echt drama is (Expres in metale doos doen).
De data op B20 is enorm, omdat ze of telefoons verdelen of kijken/weten wat de telefoons kunnen.

Want laten we wel wezen, in de plaatsen waar de providers nieuwe setups hebben draaien, heb je nooit bandbreedte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
B20 zie ik regelmatig in CA, ook als B3 de hoofdband is. T-Mobile lijkt een soort load balancing te doen.

Verder haal ik met mijn S10 eigenlijk altijd wel 5CA, mits B38 beschikbaar is. B8 en B20 CA schijnt technisch nog wel een dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:59:
B20 zie ik regelmatig in CA, ook als B3 de hoofdband is. T-Mobile lijkt een soort load balancing te doen.

Verder haal ik met mijn S10 eigenlijk altijd wel 5CA, mits B38 beschikbaar is. B8 en B20 CA schijnt technisch nog wel een dingetje te zijn.
Kun je daar eens *#0011# screenshots van maken?
Ik zie echt nooit B20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
neeecht schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

Kun je daar eens *#0011# screenshots van maken?
Ik zie echt nooit B20.
Toevallig nog eentje uit de oude doos. Hier is niks geforceerd of gelocked.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sngyHoJlOHv23T0m82szDyxzRkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4uYspHzTuOSndLcjnMmokRf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jassy hmm allemaal TM:3, oude hardware dus voor de andere banden.
Heb je ook een B20 + B38 screenshots in 5CA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
neeecht schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:07:
@Jassy hmm allemaal TM:3, oude hardware dus voor de andere banden.
Heb je ook een B20 + B38 screenshots in 5CA?
Toevallig wel deze nog geschoten op dezelfde dag. B20 en B38 in CA, en alleen deze twee. Ook niet gelocked. 5CA met B20 heb ik nog nooit gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW0PrfQgmLzSUut0AfH-H-e63l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duzL4vFbLxPCC10mUSzOSzgo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Mooi nieuws. Benieuwd of ze het ombouw tempo nu gaan afschalen - er moeten nog heel veel sites aangepakt worden. T-Mobile heeft nu op iets meer dan de helft van alle 4G sites daadwerkelijk 5G toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
TomSt schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Is dat toevallig een mast met B7 (20mhz)? Zou je die ook eens kunnen testen met 4G only? Bij KPN is 4G vaak veel sneller dan 5G.
Hier een 4G only test op hetzelfde punt en dezelfde testcondities; https://www.speedtest.net/my-result/a/6656169569

5G lijkt me hier dus echt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
LightLuke schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:39:
[...]

Hier een 4G only test op hetzelfde punt en dezelfde testcondities; https://www.speedtest.net/my-result/a/6656169569

5G lijkt me hier dus echt sneller.
Dat is wel een heel stuk langzamer. Kan het zijn dat hij met 5G wel 4X4 MIMO doet en nu met 4G only max 2X2 MIMO. Want N28 kan niet de oorzaak voor zo'n groot verschil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
En sinds vanmiddag heeft ook Groningen B7. Me Note 10+ pakte gelijk 5CA. Snelheid nog niet getest, dat ga ik morgen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZH83POMID6UwGgF7kW42EAQHyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPH56M9zxir7DKPXbqyWjHpn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
neeecht schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Welke 4CA kreeg je op de 7freq mast dan?

Vroeger dacht ik: De telefoon (modem) moet het kunnen.
Het is nu wel duidelijk geworden dat providers en telefoonmakers samen (zelf) bepalen hoeveel banden je CA krijgt.

Het kan soms een slimme zet zijn om niet alle banden vrij te geven.
Op mijn S10 krijg ik nooit B20, tenzij de dekking echt drama is (Expres in metale doos doen).
De data op B20 is enorm, omdat ze of telefoons verdelen of kijken/weten wat de telefoons kunnen.

Want laten we wel wezen, in de plaatsen waar de providers nieuwe setups hebben draaien, heb je nooit bandbreedte te kort.
Late reactie. Excuus.
Ik weet niet meer wat ik voor CA toen kreeg, kwam net van vakantie in de zomer en toen zag ik hem een tijdje op 4CA blijven hangen toen ik op Venlo station was. Woon zelf niet dichtbij zo'n mast helaas.

Wel erg jammer dat ik niet meer dan 3CA krijg. Het is óf 800+1800+2100, 900+1800+2100, 1800+1800+2100, 1800+1800+2600, 900+1800 of 800+1800.

Band combinaties met band lock (100m van mast):
Disable 1800 = 800+2100 (data bijna onmogelijk) of 900+2100 (50Mbps) (beide erg onstabiel)
Disable 800+900 = 1800+1800+2100, 1800+1800+2600
Disable 2100 = 1800+1800+2600
Natuurlijk veranderen de CA combinaties wanneer ik verder van een mast af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@vandeven66, data is veel sneller zonder lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
Dat sowieso. Dit was meer om te checken watvoor combinaties ik kan krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Je kon op de Antennekaart al zien welke T-Mobile sites waren omgebouwd om 700MHz en 800MHz te ondersteunen, maar nu ook welke dat nog niet zijn. Ze moeten nog 2173 sites ombouwen en hebben inmiddels 2723 gedaan.

https://antennekaart.nl/kaart/4g?tmobile-700-ready=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag net op Cellmapper dat vlak boven Naaldwijk een nieuwe T-Mobile b7 locatie is gescand. Geen Tele2 b7, maar hun eigen 5MHz b7 carrier die maar op 5 plekken in het land en op een aantal indoor locaties actief is. Gezien het hoge site nummer is het ook echt een nieuw geplaatste mast die nog niet op de kaart staat. Bijzonder dat ze op die band aan het uitbereiden zijn, misschien activeren ze hem wel gewoon naast de Tele2 b7 carrier omdat de zenders het toch wel ondersteunen.

Hij is gescand door PD1ODE, die is hier ook actief op de forums alleen ik ben even vergeten wie dat was.

https://www.cellmapper.ne...=0&showSectorColours=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterkwachtwoord
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ah, cool dat ze meer kleine B7 uitrollen. De 5MHz uit Delft en Rotterdam staan ook nog aan, en heb dus een mix van 5 en 20 MHz brede B7. Ik moet er vandaag weer langs dus zal een rondje er omheen rijden om te kijken op welke paal deze extra carrier staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Laatst online: 14-08 00:44
Ik heb vorige week gebeld met T-Mobile om mijn contract te verlengen sinds het abonnement was afgelopen, hierbij aangegeven dat wij geen andere T-Mobile klanten in huis hebben. Hierna zegt de medewerkster dat ze het kon verlengen voor 26 euro p/m in plaats van de 31 euro die ik hiervoor betaalde, ik ben hier toen mee akkoord gegaan en heb het abonnement verlengt met 1 Jaar.

Maar nu helaas kijk ik nu naar mijn abonnement en staat er 36 euro in plaats van de 26 euro die ik aangeboden kreeg aan de telefoon. Nu blijkt dat het hier ging dat het 26 euro is als je meer mensen in je huis met T-Mobile hebt wat ik dus niet heb. Ik snap niet waarom ze dat niet aangaf nadat ik specifiek gezegd had dat ik dat niet heb, en nu ben ik plaats van 5 euro vooruit, 5 euro achteruit gegaan.

Dus pas op mensen als je verlengt en je hebt geen klantenvoordeel dat je om de goede prijs vraagt bij het verlengen voordat je erin trapt zoals ik deed.

BTW overigens is dit ook mijn eigen fout geweest door niet door te vragen en goed te dubbelchecken, ik zet waarschijnlijk mijn moeders nummer wel over van tele2 naar T-Mobile om het op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaGuus op 01-11-2020 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
ThaGuus schreef op zondag 1 november 2020 @ 02:57:
Ik heb vorige week gebeld met T-Mobile om mijn contract te verlengen sinds het abonnement was afgelopen, hierbij aangegeven dat wij geen andere T-Mobile klanten in huis hebben. Hierna zegt de medewerkster dat ze het kon verlengen voor 26 euro p/m in plaats van de 31 euro die ik hiervoor betaalde, ik ben hier toen mee akkoord gegaan en heb het abonnement verlengt met 1 Jaar.

Maar nu helaas kijk ik nu naar mijn abonnement en staat er 36 euro in plaats van de 26 euro die ik aangeboden kreeg aan de telefoon. Nu blijkt dat het hier ging dat het 26 euro is als je meer mensen in je huis met T-Mobile hebt wat ik dus niet heb. Ik snap niet waarom ze dat niet aangaf nadat ik specifiek gezegd had dat ik dat niet heb, en nu ben ik plaats van 5 euro vooruit, 5 euro achteruit gegaan.

Dus pas op mensen als je verlengt en je hebt geen klantenvoordeel dat je om de goede prijs vraagt bij het verlengen voordat je erin trapt zoals ik deed.

BTW overigens is dit ook mijn eigen fout geweest door niet door te vragen en goed te dubbelchecken, ik zet waarschijnlijk mijn moeders nummer wel over van tele2 naar T-Mobile om het op te lossen.
Je hebt nog een week om alles terug te draaien. Ik zou gewoon lekker annuleren en dan verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd even dubbel checken, maarja dat kan iedereen overkomen natuurlijk :).
Je zou ipv je moeders nummer over te laten stappen naar T-mobile zelf kunnen overstappen naar Tele2 (toch hetzelfde netwerk en 4G Roaming in het buitenland). Heb je onbeperkt en maandelijks opzegbaar voor 27 Euro of 1 jarig contract voor 26 Euro per maand. Ben je nog goedkoper dan je hiervoor zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De servers daar hebben tijd nodig om het te verwerken, het eerste 24uur ongeveer kan het fout staan ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Recent zag ik wat werkzaamheden in een T-Mobile mast, waarbij de antennes zijn vervangen. Het valt mij op dat de antennes niet identiek zijn - op 1 van de 3 antennes zit een “verdikking” aan de achterkant. Weet iemand waar dit voor dient? En waarom maar op 1 paneel?

Deze site is overigens vrij typerend voor de landelijke status van de uitbouw van de 3 operators maar dat terzijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXTZcr-GoqOcNXjuDSzptAAUYKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1L4bV5Ua2dzRbTin0Qta72a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxpYUk_uZvFldNySdEAb6IIhmF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnP1Q9Aazi1ucanDA1sDHmWG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PWA777 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:39:
Recent zag ik wat werkzaamheden in een T-Mobile mast, waarbij de antennes zijn vervangen. Het valt mij op dat de antennes niet identiek zijn - op 1 van de 3 antennes zit een “verdikking” aan de achterkant. Weet iemand waar dit voor dient? En waarom maar op 1 paneel?

Deze site is overigens vrij typerend voor de landelijke status van de uitbouw van de 3 operators maar dat terzijde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is het nieuwe type actieve antenne voor 8T8R 1800MHz, de AAU5973e. De knobbel op de rug is de zender voor 1800MHz. Het oudere type (AAU5972) had een losse actieve antenne waar ook 8T8R 2600MHz in kan. Dit nieuwe type heeft 4 low-band poorten en 16 high-band poorten naast het actieve deel. In dit geval lijken ze er ook 8T8R 2600TDD in te prikken. Doorgaans gebruiken ze 2T2R 2100MHz en 4T4R 2600FDD.

Hier een close-up:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqBMiw3Zp9sBx0QGujZqXdjbNas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANwkiubCI0kkufEokWLyAhwa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomSt
PWA777 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De antenne met de verdikking is een actieve antenne waar de RRU al ingebouwd zit voor 8T8R B3 bij T-Mobile, dat ze maar één sector gedaan hebben is waarschijnlijk omdat het qua drukte op de andere niet nodig is. Zo'n zelfde constructie staat in Haren bij het spoor en op de Vismarkt in Groningen.

Misschien dat @jk-5 het nog wat meer kan aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
T-mobile is hier bezig geweest met het netwerk, maar de snelheid is van 40+mbps naar 6mbps gegaan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb4H_FYJ3VkqDtEwZ-uaDYPb-EE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zg47tc7kLyz0qb0k9KrIA33X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roy Tollenaar 2 streepjes, binnen?
Mogelijk staat de nieuwe/geupdate mast nog uit?

En geen 4G+ zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Waaraan zie je dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Tartarus op 02-11-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet, is resultaat na de test.
Mja, meer info nodig.

*#0011# op een samsung s10 of nieuwer helpt het beste. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
Op een iPhone is het *3001#12345#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22

Ik heb precies hetzelfde gehad. Volgens mij krijgen die lui in het callcenter betaald per sale/contract en maakt het hun niet uit hoe ze het doen - als ze die handtekening maar krijgen.

In mijn geval ging het om een 10GB abonnement, maw 2,50 korting. Nadat ik flink geklaagd heb achteraf, heb ik die korting ook gekregen 'uit coulance'. Maar volgens mij was dit enkel mogelijk omdat ze tot maximaal 2,50 euro per maand korting mogen vergeven - ik vraag me sterk af of ze dat gaan doen bij 10 euro verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Heb even *3001#12345#* (zit blijkbaar met 1 streepje op 800mhz) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggDa3XjHYwjKgtrzIq2spDMswKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IDXC3x7nSFoGSHgBL9YLFjDM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Dat verklaart de lage snelheid. Vermoedelijk zit je op een zendmast ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Laatst online: 14-08 00:44
Xandrios schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Volgens mij krijgen die lui in het callcenter betaald per sale/contract en maakt het hun niet uit hoe ze het doen - als ze die handtekening maar krijgen.

In mijn geval ging het om een 10GB abonnement, maw 2,50 korting. Nadat ik flink geklaagd heb achteraf, heb ik die korting ook gekregen 'uit coulance'. Maar volgens mij was dit enkel mogelijk omdat ze tot maximaal 2,50 euro per maand korting mogen vergeven - ik vraag me sterk af of ze dat gaan doen bij 10 euro verschil..
Zou heel goed kunnen, ik heb net gebeld met T-Mobile en de medewerker heeft nu weer contact gezocht met de persoon die me het contract verkocht heeft en gevraagd om nog even tot donderdag af te wachten of ze contact met me opneemt. (want ik had blijkbaar de 23e het afgesloten tijd gaat snel). In principe hoef ik ook niet de 10 euro korting maar wil wel tenminste terug naar de 31 euro p/m wat ik hiervoor betaalde voor hetzelfde abonnement. (en anders ga ik gewoon weer terug naar Tele2 wat in principe hetzelfde netwerk gebruikt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik ben al jaren klant bij Tmobile en tevreden echter als ik nu verleng en kies voor onbeperkt gaat de prijs naar 38 EUR per maand. Dat is overigens als particulier terwijl ik nu zakelijk heb (dus inclusief USA Data)
Als ik doe alsof ik nieuwe klant ben is het 26 EUR
Dat is nogal een verschil.

KPN vraagt 25 EUR voor onbeperkt

zakelijk of prive lijkt niet veel uit te maken overigens.
Pagina: 1 ... 99 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes