Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UrQw77OGhKcmf7SQnVPwuwLw.jpg?f=user_large)
Ook de mensen met wie ik er was (Ben en Tele2) konden niets. Ikzelf heb overigens Ben.
[ Voor 8% gewijzigd door Brad op 12-08-2020 23:59 ]
Er staat daar geen mast in de buurt. Alleen KPN lijkt daar fatsoenlijk bereik te hebben.Brad schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:57:
Vandaag op IJmuiderslag een bedroevende ervaring.
Ook de mensen met wie ik er was (Ben en Tele2) konden niets. Ikzelf heb overigens Ben.
Het eenige wat je zou kunnen doen is een netwerk klacht indienen, extra masten zijn helaas niet 1.2.3 geregeld, maar dan is het probleem wel bekend bij de netwerk afdeling.Brad schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 23:57:
Vandaag op IJmuiderslag een bedroevende ervaring. Sporadisch was er even een connectie, maar voor het grootste deel helemaal niets kunnen doen. EDGE, 3G en 4G allemaal elkaar afwisselend voorbij zien komen, in dat geval was er soms iets mogelijk: [Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Brad op 13-08-2020 13:25 ]
Dan zou ik juist een klacht indienen. Als je netwerk ervaring niet goed is dan wil je juist daarvan een dekkingsklacht maken. Stel dat iemand dat voor jou al gedaan had en T-Mobile met een paar settings de boel had kunnen verbeteren. Dan was je blij geweest. Ook zou het kunnen zijn dat er bij gebrek aan klachten geen proiriteit gegeven wordt om bijvoorbeeld straalverbindingen naar een glasvezelverbinding tot de mast om te zetten.Brad schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:25:
Ik kom er niet zo vaak dus ik dien geen klacht in, maar het bereik was wel gewoon prima. Soms volle vak 3G, maar het netwerk was simpelweg zwaar overbelast. Wellicht dat verdere uitrol van 4G800 nog verzachting kan bieden.
Een dekkingsklacht (wat dus ook kan bestaan uit traagheid of wegvallen) kan je aanmaken via de dekkingskaart op www.t-mobile.nl. Dat helpt echt bij T-Mobile.
Gewoon een dekkingsklacht indienen. Het team achter het netwerk zit altijd enorm te springen over dat soort feedback, want het zijn meestal problemen waar ze anders niet zo snel achterkomen. Ze pakken dat soort meldingen altijd vrij serieus opBrad schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:25:
Ik kom er niet zo vaak dus ik dien geen klacht in, maar het bereik was wel gewoon prima. Soms volle vak 3G, maar het netwerk was simpelweg zwaar overbelast. Wellicht dat verdere uitrol van 4G800 nog verzachting kan bieden.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
https://community.t-mobil...ostid=1567606#post1567606
Zelf laatst een dekkingsklacht ingedient en na 2 dagen werdt ik al gebeld en mij werdt vertelt ook wanneer ze verwacht opgelost hebben.jk-5 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Gewoon een dekkingsklacht indienen. Het team achter het netwerk zit altijd enorm te springen over dat soort feedback, want het zijn meestal problemen waar ze anders niet zo snel achterkomen. Ze pakken dat soort meldingen altijd vrij serieus op
Zie: https://twitter.com/ikbenjoeri/status/1292860971321626624
[ Voor 66% gewijzigd door ikbenjoeri op 13-08-2020 16:12 ]
Heb jij weleens meegemaakt dat naar aanleiding van een klacht verbeteringen zijn doorgevoerd dan? Ook als dat een paar maanden heeft geduurd? Over de jaren zijn onze klachten bij T-Mobile weliswaar genoteerd ("u heeft gelijk, de dekking is inderdaad niet voldoende"), maar meer dan dat ook niet.jk-5 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:34:
[...]
Gewoon een dekkingsklacht indienen. Het team achter het netwerk zit altijd enorm te springen over dat soort feedback, want het zijn meestal problemen waar ze anders niet zo snel achterkomen. Ze pakken dat soort meldingen altijd vrij serieus op
Ik heb 4 jaar terug een probleem gehad met de dekking, trein verbinding Utrecht-Arnhem, ik heb dit toen gemeld bij T-Mobile. Ze wisten niets van dit gat in de dekking En Helaas konden toen niets voor me doen, Later belde ze me Terug met de mededeling dat ze een zenders wilde plaatsten in Een gedeelde zendmast langs het spoor en dat daarmee het probleem zijn opgelost. Dat is ook de oplossing, hierna heb ik geen last meer gehad van dekkingen probleem tussen Arnhem en Utrecht.ferrantufan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:00:
[...]
Heb jij weleens meegemaakt dat naar aanleiding van een klacht verbeteringen zijn doorgevoerd dan? Ook als dat een paar maanden heeft geduurd? Over de jaren zijn onze klachten bij T-Mobile weliswaar genoteerd ("u heeft gelijk, de dekking is inderdaad niet voldoende"), maar meer dan dat ook niet.
Jazeker, in mijn geval werd ik ook gebeld. Na het doorgeven van enkele data en tijdstippen van problemen is gekeken naar de uitrichting van een nieuw geplaatste mast. Die bleek mij net niet mee te pakken in de dekking. In de tussentijd kreeg ik abonnementskorting voor het wachten (ik had ook kosteloos op mogen zeggen overigens). Ze gaven aan dater bij het volgende onderhoud naar gekeken zou worden. Na ongeveer 3 maanden kreeg ik een bericht dat er een aanpassing was doorgevoerd. Het dekkingsprobleem was daarmee voor mij en voor anderen na ca. 3 maanden verholpen.ferrantufan schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:00:
[...]
Heb jij weleens meegemaakt dat naar aanleiding van een klacht verbeteringen zijn doorgevoerd dan? Ook als dat een paar maanden heeft geduurd? Over de jaren zijn onze klachten bij T-Mobile weliswaar genoteerd ("u heeft gelijk, de dekking is inderdaad niet voldoende"), maar meer dan dat ook niet.
Te laat voor inschrijving, maar een nieuwe app zou een zegen zijn.ikbenjoeri schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:10:
Zijn nog 2 beta plekken vrij voor android gebruikers voor de nieuwe TM app
https://community.t-mobil...ostid=1567606#post1567606
[...]
Ten eerst wil ik weten of het boeit of ik voor tmobile ga of tele2 sinds dat ze alle twee de zelfde abbonement hebben.
Ten tweede zou ik wil weten hoe de 1000 mbits internet abbonement is. Dit is omdat je voor zulk snelheid maar 40 euro betaalt per maand terwijl je voor zulke snelheid in andere internet providers veel meer moet betalen. Het lijkt een beetje te goed om waar te zijn.
Ten derde begrijp ik de wifi plus niet helemaal.
Ik zou het fijn vinden als iemand mij hier mee zou kunnen helpen.
Ik ben tussen verschillende providers aan het oriënteren. KPN heeft op de toren van mijn werk een nieuwe mast geplaatst, en mijn vraag is dan: Is het erg als de betreffende mast praktisch recht boven de cliënt staat? Heeft dit (erg) veel effect op het bereik?
Fijne dag nog,
Daniel
Antennes stralen voornamelijk zijwaarts en afhankelijk van de tilt naar beneden. Precies eronder heb je van die mast niet het beste bereik. In dat gebouw zal je eerder beter bereik hebben van een naastgelegen mast.danr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:17:
Hallo,
Ik ben tussen verschillende providers aan het oriënteren. KPN heeft op de toren van mijn werk een nieuwe mast geplaatst, en mijn vraag is dan: Is het erg als de betreffende mast praktisch recht boven de cliënt staat? Heeft dit (erg) veel effect op het bereik?
Fijne dag nog,
Daniel
Antenne en masten malloot
Oké, bedankt!The_Wireless_Guy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:14:
[...]
Antennes stralen voornamelijk zijwaarts en afhankelijk van de tilt naar beneden. Precies eronder heb je van die mast niet het beste bereik. In dat gebouw zal je eerder beter bereik hebben van een naastgelegen mast.
Vandaag is er nog een BTS kast verwijderd en een straalverbinding verwijderd zijn er nu 3.jk-5 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:32:
[...]
Leuk dat je even langs bent geweest. Die kasten heb ik ze idd ook nog nooit zien vervangen. Vroeger zat daar verschil in, nu gebruiken ze gewoon wat er staat. Waarschijnlijk is de tweede dan nagenoeg leeg.
:strip_exif()/f/image/QMNvaQrBpcXwR43dEIp20b2n.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de man die er aan het werk was op 8071cz vandaag is in Vierhouten 14 augustus op glasvezel 10 gbit per sec aangesloten, nou zijn er nog maar 3 locaties aangesloten op een straalverbinding.
Ook is vandaag de straalverbinding bij Vierhouten 8076rc verwijderd daar voor hoefte de site niet offline.
‐-----‐-------------
3 augustus is 8071cz gedaan, 6 augustus was een testdag en 7 augustus was die weer online om 17.45.
Oude opstelling.
:strip_exif()/f/image/6KHloltQfNbeBMj8dDxst8Va.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe opstelling 12 aansluitingen ook voorbereid voor een extra antenne 3500mhz.
:strip_exif()/f/image/Q3hgDIjbbAq3LbymnCfDLkEW.jpg?f=fotoalbum_large)
De dekking is sterk verbeterd, in het bos bij Hulshorst is nu overal dekking.
In mijn wijk is overal dekking geen white spot meer.
Boven nu op mijn woonadres 4G+ band b3 of b1 heb al 170 megabit gehaald.
Beneden is op de ene plek de site bij het station sterker op de andere plek de Voltweg site.
Achtertuin ook 4G+ band b3 of band b1.
Voortuin band 8 voorkeur Voltweg site met 4G+
‐‐‐--------------
7 augustus hebben ze de site bij het station Tele2 spullen verwijderd b7 en b20 en T-Mobile aangesloten b20 - n28, de aansluiting b7 b38 is nu leeg de antennes hebben 12 aansluitingen, de site was die dag ook offline, het bereik was die dag erg slecht.
:strip_exif()/f/image/ZsR6CrAM7kIeDhG9p5OZRIHh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DTz1Rcp5vclIgQKbFiqN1Dfd.jpg?f=fotoalbum_large)
------------------
13 augustus tot 14 augustus hebben ze de site bij haje 8071pa gedaan, ze hebben die heel snel gedaan de site was maar kort offline.
Nieuwe antenne,s 14 aansluitingen Tele2 antenne,s verwijderd Tele2 BTS kast verwijderd T-Mobile BTS kast upgrade in de kast.
:strip_exif()/f/image/x3NYRq3wIW5cQ2uSE5lk9zZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kEL08Hk1GzV26hbghOX9bcW0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/No4aEPYsT1pIoWl5RdSKO2Ts.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EtN4uslpSEYyPLRgSbbQKqE3.jpg?f=fotoalbum_large)
------------------
T-mobile lijkt geen haast te maken om b20 te activeren.
8071cz 12 dagen geleden geswapt.
8071dh is al op 04-05-2020 geswapt 7 augustus is b20 - n28 aangesloten ook 12 dagen geleden.
8071pa geswapt, 13 augustus maar kort offline geweest, ook 14 augustus ook upgraden in de kast daarna up and running ook alweer 5 dagen geleden.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer b20 geactiveerd wordt bij die 2 site kan het niet lang meer duren.
Aantal dingen over T-Mobile neem ik terug nadat ik een netwerk klacht had ingediend ben ik teruggebeld met korting of beëindigen maar daarna ben ik nog een keer teruggebeld door Bianca netwerk dat er wel degelijk veranderingen gaande waren.
Zo wist ik dat de Voltweg aan de beurt was en daarna station en daarna haje de volgende die aan de beurt is 8072xh dan 8072pl, complimenten naar Bianca netwerk!.
Valt mij wel op ineens zijn er allemaal werkzaamheden aan de masten bij mij in de buurt.
-‐--------------
Ik weet sinds vandaag ook waarom een aantal hoogspanningsmast locaties niet worden omgebouwd, die staan op de lijst om verkabeld te worden.
81 trajecten delen in woonwijken staan op de lijst om verkabeld te worden.
heb dit ook maar eens gedaan, ze hebben bij ons in de buurt 1 zendmast een upgrade gegeven naar 5g. (nieuwe antennes) alleen haal ik nu 18mbps download ipv 270 voor de upgrade (4g+) dat merk je welucsdcom schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Dan zou ik juist een klacht indienen. Als je netwerk ervaring niet goed is dan wil je juist daarvan een dekkingsklacht maken. Stel dat iemand dat voor jou al gedaan had en T-Mobile met een paar settings de boel had kunnen verbeteren. Dan was je blij geweest. Ook zou het kunnen zijn dat er bij gebrek aan klachten geen proiriteit gegeven wordt om bijvoorbeeld straalverbindingen naar een glasvezelverbinding tot de mast om te zetten.
Een dekkingsklacht (wat dus ook kan bestaan uit traagheid of wegvallen) kan je aanmaken via de dekkingskaart op www.t-mobile.nl. Dat helpt echt bij T-Mobile.
Het lijkt dat op dat gebouw in Hulshorst de T-Mobile zenders nu de KPN site in de weg staan. T-Mobile staat precies in de sector van KPN lijkt het. Maar is dat in de praktijk ook zo?Blids schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:44:
[...]
.......
‐‐‐--------------
7 augustus hebben ze de site bij het station Tele2 spullen verwijderd b7 en b20 en T-Mobile aangesloten b20 - n28, de aansluiting b7 b38 is nu leeg de antennes hebben 12 aansluitingen, de site was die dag ook offline, het bereik was die dag erg slecht.
------------------
13 augustus tot 14 augustus hebben ze de site bij haje 8071pa gedaan, ze hebben die heel snel gedaan de site was maar kort offline.
Nieuwe antenne,s 14 aansluitingen Tele2 antenne,s verwijderd Tele2 BTS kast verwijderd T-Mobile BTS kast upgrade in de kast.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
------------------
T-mobile lijkt geen haast te maken om b20 te activeren.
8071cz 12 dagen geleden geswapt.
8071dh is al op 04-05-2020 geswapt 7 augustus is b20 - n28 aangesloten ook 12 dagen geleden.
8071pa geswapt, 13 augustus maar kort offline geweest, ook 14 augustus ook upgraden in de kast daarna up and running ook alweer 5 dagen geleden.
Ik hou jullie op de hoogte wanneer b20 geactiveerd wordt bij die 2 site kan het niet lang meer duren.
Aantal dingen over T-Mobile neem ik terug nadat ik een netwerk klacht had ingediend ben ik teruggebeld met korting of beëindigen maar daarna ben ik nog een keer teruggebeld door Bianca netwerk dat er wel degelijk veranderingen gaande waren.
Zo wist ik dat de Voltweg aan de beurt was en daarna station en daarna haje de volgende die aan de beurt is 8072xh dan 8072pl, complimenten naar Bianca netwerk!.
Valt mij wel op ineens zijn er allemaal werkzaamheden aan de masten bij mij in de buurt.
-‐--------------
Ik weet sinds vandaag ook waarom een aantal hoogspanningsmast locaties niet worden omgebouwd, die staan op de lijst om verkabeld te worden.
81 trajecten delen in woonwijken staan op de lijst om verkabeld te worden.
Hey, dit verschil merk ik ook.Soppyscroll schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:08:
[...]
heb dit ook maar eens gedaan, ze hebben bij ons in de buurt 1 zendmast een upgrade gegeven naar 5g. (nieuwe antennes) alleen haal ik nu 18mbps download ipv 270 voor de upgrade (4g+) dat merk je wel
Hier zijn de Tele2 antennes vervangen voor die van T-Mobile. Met een Tele2 zakelijk sim haal ik op deze mast 100/25.
Maar het gekke is, op de "oude" T-Mobile site die al enkele jaren draait haal ik rustig 90Mbit upload en 180 doen. Dat is een 4CA mast uit m'n hoofd.
Grappig om te zien, dat wel.
heb dus precies hetzelfde, dit was bij mij ook een tmobile zendmast met Tele 2 erin, Tele 2 eruit en nieuwe antenne's en nu is het trager. daarnaast is dit bij mij op werk en staat de zendmast maar 200 meter van locatie af, dus vind het wel erg irritant. zag net dat ze wel weer onderhoud gepland hebben, wss activatie van kanaal 20 (overige 2 zendmasten in dorp hebben die al)krakendmodem schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:09:
[...]
Hey, dit verschil merk ik ook.
Hier zijn de Tele2 antennes vervangen voor die van T-Mobile. Met een Tele2 zakelijk sim haal ik op deze mast 100/25.
Maar het gekke is, op de "oude" T-Mobile site die al enkele jaren draait haal ik rustig 90Mbit upload en 180 doen. Dat is een 4CA mast uit m'n hoofd.
Grappig om te zien, dat wel.
[ Voor 15% gewijzigd door Soppyscroll op 22-08-2020 15:13 ]
Ben dus overgestapt naar 4G voor thuis. 500GB abo.
Staat in ons vakantiehuis. Werkt perfect qua gebruik en dekking. Echter....
Dit is de 2e maand. Reeds ingegaan op 6 augustus. Maar mijn bundel vernieuwd niet. ik eindigde mijn eerste maand met ongeveer 16GB. Het viel mij op dat mijn bundel niet direct 500GB toonde de eerste dag van de nieuwe maand (er stond wel vermeld nog 30 dagen tot je nieuwe bundel). 2e dag ook niet en 3e dag was mijn bundel op. T-mobile toen al paar keer gebeld.
Daar ligt het nu al 2 weken. geen inhoudelijke reactie nog. Ik kan wel elke keer 5GB bundel aanvullen.
De 500GB heb ik echter niet gekregen deze 2e maand.
Wellicht iemand met dezelfde ervaring hier? Of zelfs een oplossing?
Dat is de site bij station Nunspeet.ucsdcom schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:21:
[...]
Het lijkt dat op dat gebouw in Hulshorst de T-Mobile zenders nu de KPN site in de weg staan. T-Mobile staat precies in de sector van KPN lijkt het. Maar is dat in de praktijk ook zo?
T-Mobile had eerst kleine antenne's met Orange geplaatst in de jaren 90 was een 2G only locatie tot 2010 op 08-2010 is 3G geactiveerd op de site.
In 2010 is KPN erbij gekomen met 3G Only.
02-2015 is de T-Mobile site om gebouwd zijn er aan noordwest kant 2 en grote en zuidoost kant een grote en kleine gekomen 4G.
In 2017 Heeft KPN 3G Only vervangen 2G 3G 4G voor grote antenne's vanaf toen zaten die de T-Mobile voor een deel in de weg vond ik altijd al vreemd.
02-2020 5G ombouw T-Mobile.
De 2 nieuwe antenne's aan de Noordwest kant lijken hoger maar zijn korter maar breeder dan de oudere de hoogte wat ze hangen is hetzelfde.
De antenne aan de Zuidoost kant lijkt lager dan de oudere antenne's de grote was langer, de hoogte van de huidige is ook hetzelfde gebleven.
Zitten op beide buizen flinke bliksemafleiders ook zijn beide de buizen flink verankerd in de muur waaien niet zomaar om.
B20 laat nog op zich wachten van de drie locaties die zijn omgebouwd.
Morgen precies 4 weken geleden dat 8071cz geswapt is en bij 8071dh de Tele2 apparatuur en kabels verwijderd zijn en T-Mobile aangesloten is met 700/800/900.
Ik had niet verwacht dat de activatie van b20 zo lang zou duren.
Zie trouwens dat er werkzaamheden zijn op 8 september tot 9 september van 22 uur tot 10 uur in een heel groot gebied.
De locatie bij Valburg met de nieuwe vakwerkmast waar ik het een tijdje geleden over had is toch van T-Mobile.
De locatie 8096rk bij Stouwdam is niet omgebouwd vandaag langs gereden zit er nog oudere op.
Hier hetzelfde, al ben ik een kleinverbruiker en heb ik nog een hoop MB's staan. Op het forum lees ik dat het een bekende bug is waar aan gewerkt wordt.readytoflow schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:17:
Tussen alle masten door hier een probleempje met T-Mobile.
Dit is de 2e maand. Reeds ingegaan op 6 augustus. Maar mijn bundel vernieuwd niet. ik eindigde mijn eerste maand met ongeveer 16GB. Het viel mij op dat mijn bundel niet direct 500GB toonde de eerste dag van de nieuwe maand (er stond wel vermeld nog 30 dagen tot je nieuwe bundel). 2e dag ook niet en 3e dag was mijn bundel op. T-mobile toen al paar keer gebeld.
Daar ligt het nu al 2 weken. geen inhoudelijke reactie nog. Ik kan wel elke keer 5GB bundel aanvullen.
werkt dat aanvullen wel een beetje lekker eigenlijk?zacht schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:31:
[...]
Hier hetzelfde, al ben ik een kleinverbruiker en heb ik nog een hoop MB's staan. Op het forum lees ik dat het een bekende bug is waar aan gewerkt wordt.
404 Signature not found
Geen idee, nog nooit gedaan. Ik ben nu een maand en een dag of 3 geleden overgestapt naar 4GvT, en ik heb nog 430 GB over van de 500.SMSfreakie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:45:
[...]
werkt dat aanvullen wel een beetje lekker eigenlijk?
B20 + B38 (dezelfde combo als laatst bij KPN gezien, ooK TM:3)
B20 + B3 +B3 + B1
neeecht schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:11:
@jk-5 nu op de S10+ met T-Mobile:
B20 + B38 (dezelfde combo als laatst bij KPN gezien, ooK TM:3)
B20 + B3 +B3 + B1
[ Voor 21% gewijzigd door TomSt op 30-08-2020 23:05 ]
[ Voor 33% gewijzigd door TomSt op 30-08-2020 23:05 ]
Nu nog alleen B3+B3+B7+B1+B20 en T-Mobile heeft dan zeer sterk netwerk staan. Het is een mogelijke combinatie die ik ook al gezien heb in Zwitserland.
https://ibb.co/r4jBgTH
Gisteren is hij bij mij eindelijk aangevuld, zou eigenlijk de 25e gebeurd moeten zijn. Geheel toevallig na een telefoontje van mij met T-Mobile in de middag.readytoflow schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:17:
Tussen alle masten door hier een probleempje met T-Mobile.
Als ik dat kies op de site van T-Mobile, dan kom ik maar liefst op €21,50 uit. Vind ik wel een mega prijsstijging in 21 maanden. Crux is dat ik de 10GB bundel gekozen heb vanwege datavrije muziek. In de auto luister ik bijna uitsluitend Spotify namelijk. In de app zie ik dataverbruik muziek wel staan maar staat slechts enkele MB´s voor op, en ik download geen muziek vooraf om dataverbruik te drukken. Daardoor weet ik niet wat ik werkelijk verbruik aan data of dat 7GB misschien ook al voldoende is.....
Of zou het beter zijn om een jaar over te stappen naar bijv. Tele2. Die bieden een 20GB bundel met onbeperkt bellen voor €19,- Die ene euro extra tov huidige situatie heb ik er wel voor over. Als Dat niet bevalt dan kan ik na een jaar nog altijd terug. En 20GB is wel voldoende voor mijn muziekbehoefte, normaal dataverbruik is 4-6GB per maand dus dat is niet schokkend.
Liefst blijf ik wel bij TM, maar dan moet het wel lonen. Op zich prima tevreden over dekking en service van hun.
Als het aanbod nu slechter is dan wat je hebt en je bent tevreden over wat je hebt, dan kun je toch ook gewoon je huidige contract door laten lopen?Ramon 73 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:58:
Mijn abonnement kan verlengd worden, loopt pas af in januari maar alvast oriënteren. Momenteel 10+2GB, onbeperkt bellen voor €18,03.
Loopt het dan gewoon door tegen dezelfde voorwaarden, ná de afloopdatum?rclahsen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:01:
[...]
Als het aanbod nu slechter is dan wat je hebt en je bent tevreden over wat je hebt, dan kun je toch ook gewoon je huidige contract door laten lopen?
Vroeger was het zo dat je een ‘hoog’ vast abonnementsbedrag had, waarop je dan ‘korting’ kreeg gedurende de looptijd van het contract. Hierdoor kwam je dan uit op (waarschijnlijk) € 17,50. Jouw bedrag zal nu wat hoger zijn door inflatiecorrectie die T-Mobile toepast.Ramon 73 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:06:
[...]
Loopt het dan gewoon door tegen dezelfde voorwaarden, ná de afloopdatum?
Dat systeem zorgde ervoor dat je dan inderdaad een prikkel had om te verlengen (omdat je na 12/24 maanden fors meer ging betalen), maar zorgde ook voor verlies aan klanten (als je toch fors meer gaat betalen dan ga je ook buiten T-Mobile kijken).
Volgens mij is T-Mobile een paar jaar geleden gestopt met dit systeem. In elk geval staat in mijn contract bij de korting geen beperkte geldigheidsperiode meer. Hoe dat bij jou werkt zou je moeten kunnen nalezen in je contract. Staat er wel vermeld dat je alleen het eerste jaar (of eerste twee jaar) korting krijgt, dan kan het ook geen kwaad om de klantenservice te bellen. Zij kunnen je dan vast vertellen of die korting door blijft lopen na de minimumperiode.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Top! Mijn contract geeft toestelkorting weer. Maar ik heb destijds toestel geheel afbetaald en nooit korting daarvoor gehad. Prima, want zo wilde ik het ook.rclahsen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:13:
[...]
Volgens mij is T-Mobile een paar jaar geleden gestopt met dit systeem. In elk geval staat in mijn contract bij de korting geen beperkte geldigheidsperiode meer. Hoe dat bij jou werkt zou je moeten kunnen nalezen in je contract. Staat er wel vermeld dat je alleen het eerste jaar (of eerste twee jaar) korting krijgt, dan kan het ook geen kwaad om de klantenservice te bellen. Zij kunnen je dan vast vertellen of die korting door blijft lopen na de minimumperiode.
Dus die loopt voor zover ik kan zien gewoon door zonder aanpassing in tegoeden of prijzen.
Dit kun je doen door te bellen naar: *#0011# (met de knop naar beneden tijdens screenshot maken, kun je volledige tekst in de screenshot krijgen) en dan te kijken of T-Mobile:
B3+N28+B3+B1+B8+B38 of een andere combinatie maakt.
En of B3+B3 als ULCA blijft tijdens 5G samen met N28.
Door werkzaamheden.Oekol schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:33:
Regio epe is T-mobile vrijwel offline. Zie niks geks op de kaarten. Vriendin met 5g en ik met 4g hebben 1mb download snelheid. Tov 250+ de dagen er voor.
:strip_exif()/f/image/pcs7JKyYEhuX6oJrwhcKde1B.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt gelijk. Als coulance hebben we 15 euro gekregen van T-mobile, we hadden net voor 1 maand unlimited afgenomen. Die is nu volledig gratis geworden. Service wel
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb het op een mast werkend gekregen in Middelstum zat zelf in de trein.
:strip_exif()/f/image/uCt3YoN4sZiqOZn91iuMEkCp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door TomSt op 02-09-2020 09:42 ]
https://antennekaart.nl/k...e6-49d4-80f6-6ccc85aea6d4
Onder de noemer 'raar': Ze hebben op een aantal plekken in het land een 3300MHz 4G carrier toegevoegd. Hier een voorbeeld: https://antennekaart.nl/k...e6-49d4-80f6-6ccc85aea6d4
Ik gok dat dit een testvergunning is, misschien voor 5G waarbij ze hem wel als 4G in het antenneregister hebben gezet. Zo ging dat ook met hun 700MHz testlicentie in Den Haag. Ik moet even wat research doen om hier wat van te kunnen maken.
Edit: Ze hebben deze maand ook heel veel omgebouwd om 700/800/900MHz te ondersteunen, en parallel daaraan lijken ze deze maand ook 2600MHz TDD te hebben toegevoegd aan een aantal bestaande, al omgebouwde, locaties. Ik heb vrij lang niet gezien dat deze frequentie nieuw bij werd geplaatst, dus dat is goed nieuws.
[ Voor 18% gewijzigd door jk-5 op 02-09-2020 16:00 ]
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
neeecht in "[5G - mobiel netwerk] Ervaringen & Discussie"
Zeker aparte band, buiten de '3500 MHz band'.
https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2020-13725.html
3300 en 3500 MHz band laatste update:In de afgelopen periode is gebleken dat een oplossing in het kader van internationale samenwerking in principe haalbaar is.
Alle inzet is er op gericht om tijdig, dat wil zeggen vóór september 2022 deze internationale oplossing te realiseren.
Hiermee zal 300 MHz, lopend van 3450–3750 MHz, vanaf 1 september 2022 beschikbaar komen voor mobiele communicatie (5G).
Mocht de internationale oplossing niet tijdig gerealiseerd zijn, dan kan het noodzakelijk zijn om voor een korte periode een overbruggingsmaatregel te treffen.
Op dit moment wordt de kans dat een overbruggingsmaatregel noodzakelijk is als laag ingeschat.
Waar het belang van de nationale veiligheid dit vraagt, zullen in overleg tussen het ministerie van Defensie,
het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en de partijen die in de 3,5 GHz-veiling spectrum verwerven,
nadere afspraken worden gemaakt over de (technische) aard en exacte duur van de eventueel te treffen overbruggingsmaatregel.
De in te roepen overbruggingsperiode zal in ieder geval beperkt zijn tot maximaal 6 maanden.
De frequentieruimte tussen 3400–3450 MHz en de frequentieruimte tussen 3750–3800 MHz kan vanaf 2026 opnieuw voor lokaal gebruik ingezet kan worden.
Deze twee blokken van 50 MHz kennen mogelijk beperkingen als gevolg van bescherming van naburig gebruik, namelijk boven de 3800 MHz en onder de 3400 MHz.
http://x264.nl/dump/3390mhz-2020-09-02.jpg
http://x264.nl/dump/3500mhz-2020-09-02.jpg
:strip_exif()/f/image/7VBp3r3BQnSyW7S7QqbkZItV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het nu verwerkt op de Antennekaart, daar zie je nu dus al 60 locaties waar deze nieuwe carrier is ingeschakeld.
Ik kan niet tellen, het zijn er maar 22. Gewoon band 7 selecteren in de filterbalk, dan vind je ze wel. Deze directe link werkt ook: https://antennekaart.nl/k...-combinations=305,306,307neeecht schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:03:
@jk-5 hoe moet ik filteren om die 60 lokaties te zien?
Ja zo ver was ik dus. Haha, en ik maar klikkenjk-5 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:04:
[...]
Ik kan niet tellen, het zijn er maar 22. Gewoon band 7 selecteren in de filterbalk, dan vind je ze wel. Deze directe link werkt ook: https://antennekaart.nl/k...-combinations=305,306,307
Nog wat:
Is ook een vage update?
Raar, lijkt of die administratief terug is gegaan naar een oudere versie, omdat ook weer de 1860MHz erbij staat ipv de 1865MHz die we sinds begin dit jaar zien. Hopen dat ze die fixen in een volgende updateneeecht schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:07:
[...]
Ja zo ver was ik dus. Haha, en ik maar klikken
Nog wat:
Is ook een vage update?
7 tot 26 augustus was het signaal uitstekend -96dbm a -109dbm band 3 4G+ speedtest ging boven het 174 mbit sec.
Sinds 26 augustus is het signaal gekelderd naar -105bdm a -117dbm band 3 - 8 of 20 4G+ speedtest 20 a 80 mbit sec.
Lijkt wel of ze het vermogen of iets dergelijks teruggedraaid hebben ofzo.
Hij wisselt weer boven tussen 8071pa, 8071dh, 8072xh en 8256pz
8071pa 29.4m -110 a -118bdm band 3 4G+ speedtest tussen de 60 a 100 mbit sec.
8071dh 19.1m -110 a -123dbm band 3 soms 4G+ speedtest tussen 2 a 60 mbit sec.
8072xh 37.5m -115dbm a -122 band 3 soms 4G+ speedtest tussen 1 a 20 mbit sec.
8256pz 33.2m -113 a -120dbm band 3 4G+ speedtest tussen 30 a 80 mbit sec.
28 augustus werd b20 geactiveerd op 8071cz
Werkelijk overal in huis dekking -87dbm slechtste plek -115dbm b20 ook als ik de telefoon in mijn broekzakstop blijft het -119dbm b20 van 1 a 2 mbit sec naar 10 mbit sec.
Ook is b20 geactiveerd 2 september op 8071pa van -95 a -123dbm.
Gek genoeg is op 8071dh nog geen b20 geactiveerd ik heb werkelijk geen idee waar dat aan ligt 5G staat ook niet aan wat volgens het antenneregister en de t-mobile dekkingskaart wel moet zijn maar in de praktijk komt er geen 5G vanaf.
Een vriendin met een 5G toestel G-NetTrack Lite.
Wel doen 8071cz en 8071pa n28 5G.
De locaties die verplaatst zijn bij hoogspanningsmasten en sommige andere plaatsen heb ik doorgegeven aan het antennebureau dat de locaties niet op de goede plek stonden onder andere langs de A50.
Dan zit daar de Tele2 800MHz nog aangesloten op de antenne. De RRUs die T-Mobile gebruikt zijn 2T4R, met 4 poorten dus. 2 van die poorten zenden 900MHz en de andere 2 zenden 700 en 800MHz. Ontvangst gaat op alle vier tegelijk. De antennes hebben maar 4 low-band poorten waar 2 nog in gebruik zijn door Tele2. Ze zijn bezig om dat overal op te lossen, en dan kan 700 en 800MHz aan. Inderdaad staan deze onterecht in het antenneregister.Blids schreef op donderdag 3 september 2020 @ 02:51:
Gek genoeg is op 8071dh nog geen b20 geactiveerd ik heb werkelijk geen idee waar dat aan ligt 5G staat ook niet aan wat volgens het antenneregister en de t-mobile dekkingskaart wel moet zijn maar in de praktijk komt er geen 5G vanaf.
Over 2 maanden gaat 2G uit bij T-Mobile. Dan zal er nog meer ruimte vrijkomen op band 8. Aangezien LTE geen 15 MHz ondersteunt op band 8 om eoa vage reden, denk ik dat ze wellicht daar wat 3G parkeren en dat op de hoge frequenties gaan uitschakelen zodat daar nog wat meer LTE bij kan!
Maarrr, dan moet één carrier voor 3G wel genoeg zijn. Dat is het voor Vodafone lange tijd geweest, maar Vodafone had daar ook nog een grote hoeveelheid 2G bij. Ben benieuwd dus naar hoe dit zich zal ontwikkelen. Mogelijk toch 2 carriers en dan 15 MHz LTE op band 1 na het hershuffelen van die band (en dus 1 carrier op 900 en 1 op 2100 voor T-Mobile 3G).
[ Voor 75% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-09-2020 13:18 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik verwacht dat T-Mobile 1 carrier op 900MHz gaan doen en dat ze 2100 volledig gaan refarmen naar LTE. De rest zal via VoLTE afgehandeld gaan worden.Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:09:
T-Mobile gaat nu ook lekker met 28-20-8-3-3-1-7-38 op meerdere plekken. Da's 100 MHz aan LTE+NR ruimte!
Over 2 maanden gaat 2G uit bij T-Mobile. Dan zal er nog meer ruimte vrijkomen op band 8. Aangezien LTE geen 15 MHz ondersteunt op band 8 om eoa vage reden, denk ik dat ze wellicht daar wat 3G parkeren en dat op de hoge frequenties gaan uitschakelen zodat daar nog wat meer LTE bij kan!
Maarrr, dan moet één carrier voor 3G wel genoeg zijn. Dat is het voor Vodafone lange tijd geweest, maar Vodafone had daar ook nog een grote hoeveelheid 2G bij. Ben benieuwd dus naar hoe dit zich zal ontwikkelen. Mogelijk toch 2 carriers en dan 15 MHz LTE op band 1 na het hershuffelen van die band (en dus 1 carrier op 900 en 1 op 2100 voor T-Mobile 3G).
Ze zijn op een aantal plekken in het land ook al aan het experimenteren met maar 1 3G carrier, maar dat kan ook best een fout zijn in het antenneregister. 15MHz LTE lijkt mij inderdaad vrij waarschijnlijk, vooral voor de drukke plekken is 1 carrier erg weinig om alle niet-VoLTE gesprekken op te zetten. Maar we gaan het zienSorcerer8472 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:09:
T-Mobile gaat nu ook lekker met 28-20-8-3-3-1-7-38 op meerdere plekken. Da's 100 MHz aan LTE+NR ruimte!
7 augustus is alles verwijderd van tele2.jk-5 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:13:
[...]
Dan zit daar de Tele2 800MHz nog aangesloten op de antenne. De RRUs die T-Mobile gebruikt zijn 2T4R, met 4 poorten dus. 2 van die poorten zenden 900MHz en de andere 2 zenden 700 en 800MHz. Ontvangst gaat op alle vier tegelijk. De antennes hebben maar 4 low-band poorten waar 2 nog in gebruik zijn door Tele2. Ze zijn bezig om dat overal op te lossen, en dan kan 700 en 800MHz aan. Inderdaad staan deze onterecht in het antenneregister.
Dit was voor 7 augustus.
:strip_exif()/f/image/6Xa2Hk8dMCWA7gljRTLTlFBK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2yrreKReN7q0mBcMPQiELAyi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog eens teruggekeken op de foto b8 zit er wel aangesloten, die andere 2 niet b20 en n28 die zijn helemaal leeg had niet goed gekeken.
:strip_exif()/f/image/ZsR6CrAM7kIeDhG9p5OZRIHh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DTz1Rcp5vclIgQKbFiqN1Dfd.jpg?f=fotoalbum_large)
Er komt b8 van af maar inderdaad geen b20 en n28.
Staat inderdaad onterecht in het antenneregister dat die 5G doet.
[ Voor 10% gewijzigd door Blids op 03-09-2020 16:14 ]
Als dit dezelfde RRUs zijn, zijn ze pas vandaag aangezet.
Kwa sigmaal sterkste klopt wel, dit is met antenne buiten nu.
Of er zijn meer RRUs bij gekomen!
En ik denk het laatste, want ik zie veel variatie!
http://x264.nl/dump/2600mhz-2020-09-04-tm-b7.jpg

Nice! Ze hebben zo veel voorbereidingen gedaan (antennes met veel poorten, basebands met genoeg capaciteit) dat het nu gewoon een kwestie van prikken en gaan is. Zou me niet raar lijken als 1 team minstens 2 locaties per dag kan doen. Beginnen met de makkelijk toegankelijke plekken (daken), en dan verder met de lastigere.neeecht schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:00:
@jk-5 we zijn nu echt begonnen!
Als dit dezelfde RRUs zijn, zijn ze pas vandaag aangezet.
Kwa sigmaal sterkste klopt wel, dit is met antenne buiten nu.
Of er zijn meer RRUs bij gekomen!
En ik denk het laatste, want ik zie veel variatie!
http://x264.nl/dump/2600mhz-2020-09-04-tm-b7.jpg
[Afbeelding]
Sterker nog, ik denk zelfs dat je wel meer dan twee lokaties per dag kunt doen dan.
Als het echt goed voorbereid is, vast schroeven, connectoren eraan, remote test aan en bij eerste goede feedback, door.
En @Sorcerer8472 nee, B32, 1400 MHz staat nog uit.
Dus de TM-B7 upgrade teams hebben nog geen B32 RRUs mee, tot nu toe.
Of ze gaan nog niet aan, net als bij KPN.
En idd wel beetje raar dat niemand de stukken spectrum aanzet die ze kopen, maar goed
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Sites laden niet of nauwelijks. Voor NL sites lijkt het nog mee te vallen en laden ze gewoon traag, maar voor sites in het buitenland is het helemaal drama. Die laden helemaal niet of zonder plaatjes/CSS.
Edit: uiteraard ook al eens de telefoon herstart om te kijken of dat hielp (nope). Via WiFi werkt wel alles OK, dus het lijkt echt in het T-Mobile netwerk te zitten (helaas geen andere telefoon waar ik het even uit kan proberen met mijn simkaart).
[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 05-09-2020 16:32 ]
https://community.t-mobil...xtra-veilig-online-325560
Misschien kan je dat uitzetten in My T-Mobile?
Muchos gracias! Eindelijk weer snel internet.king006 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:59:
Ligt schijnbaar aan Veilig Online:
https://community.t-mobil...xtra-veilig-online-325560
Misschien kan je dat uitzetten in My T-Mobile?
Schijnt weer opgelost te zijn.Incognitum schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:15:
[...]
Muchos gracias! Eindelijk weer snel internet.
Ben benieuwd hoe ze dit systeem dan implementeren.
[ Voor 29% gewijzigd door krakendmodem op 06-09-2020 16:21 ]
Mijn vraag dus, weet iemand of T-mobile bij 650GB de fup al toepast?
Verwijderd
Tmobile thuis 4g of echt tmobile 4g unlimitedRoy Tollenaar schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:29:
Ben sinds 10 augustus T-mobile klant (go unlimited), zijn er mensen hier die ervaring hebben met de fair use policy? Heb nu al 605GB verbruikt (mijn gemiddelde verbruik is 650GB per maand). Had hiervoor Tele2 en die waren nooit zo blij met mijn verbruik.
Mijn vraag dus, weet iemand of T-mobile bij 650GB de fup al toepast?
Het voordeel van gebruikers als jou is: T-Mobile kan dan mooi testen/weten of ze genoeg bandbreedte hebben.
Maar T-Mobile is begonnen met de uitbreiding met B7 - 20 MHz.
Voorlopig bandbreedte genoeg!
Sim Only mobiel.Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:21:
[...]
Tmobile thuis 4g of echt tmobile 4g unlimited
Zit hier nog met 1-3-3-8 maar daar zal dinsdag op woensdag nacht wel verandering in komen komen.neeecht schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:22:
@Roy Tollenaar gewoon proberen.
Het voordeel van gebruikers als jou is: T-Mobile kan dan mooi testen/weten of ze genoeg bandbreedte hebben.
Ze duiken ook heel rap overal op. Gisteren in Amsterdam nog een paar nieuwe gevonden met Cellmapper, en in Zwolle staat inmiddels ook eentje. Lijken allemaal daklocaties te zijn waar ze zonder al te veel moeite zenders kunnen bijhangen.neeecht schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:22:
@Roy Tollenaar gewoon proberen.
Kun je ook uitleggen hoe B38 en/of B7 ingezet worden?Victor Belli schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:04:
B38 RRU's worden op dit moment vervangen (als oudere b38 RRU's al aanwezig zijn) of geplaatst, samen met B7 RRU's. Eerst logischerwijs voornamelijk in de Randstad, later zullen ze ook wel op andere plekken gaan installeren. Die RRU's plaatsen gaat relatief snel, aangezien bij vorige projecten al rekening gehouden is daarmee en er al voorbereidingen zijn getroffen.
Daarmee bedoel ik dus de CA combinaties en wat precies het doel van de banden is.
Vooral B38 lijkt nogal een buitenbeentje te zijn.
Thanks! In Emmen zijn zeker 4 sites die onlangs zijn vervangen waar de extra feeders en glasvezel al klaarstaan. Zendertje hangen en klaar.Victor Belli schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:04:
B38 RRU's worden op dit moment vervangen (als oudere b38 RRU's al aanwezig zijn) of geplaatst, samen met B7 RRU's. Eerst logischerwijs voornamelijk in de Randstad, later zullen ze ook wel op andere plekken gaan installeren. Die RRU's plaatsen gaat relatief snel, aangezien bij vorige projecten al rekening gehouden is daarmee en er al voorbereidingen zijn getroffen.
/f/image/dPBBByuTVcoegQQOuir9Mk0p.png?f=fotoalbum_large)
Kan ik niet precies uitleggen, weet alleen dat B7 niet standaard op alle sectoren geïnstalleerd wordt. Wat de reden daarvan is weet ik niet.neeecht schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:08:
[...]
Kun je ook uitleggen hoe B38 en/of B7 ingezet worden?
Daarmee bedoel ik dus de CA combinaties en wat precies het doel van de banden is.
Vooral B38 lijkt nogal een buitenbeentje te zijn.
Dat zijn de voorbereidingen inderdaadjk-5 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:08:
[...]
Thanks! In Emmen zijn zeker 4 sites die onlangs zijn vervangen waar de extra feeders en glasvezel al klaarstaan. Zendertje hangen en klaar.
[Afbeelding]
Hahah misschien betaalt KPN Huawei wel meer voor die RRU's dan T-Mobile en grijpt T-Mobile wel mis ja
Nee, dan moet T-Mobile een 100 of 200 GB abo maken.jongetje schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:37:
Wat doe jij met je telefoon door er gemiddeld elke dag ruim 20GB doorheen te duwen. Kan me voorstellen dat tmobile vindt dat dit boven de fair use is.
Unlimited is Unlimited. Niet janken (doen ze ook niet volgens mij) en gewoon toelaten.
YouTube, Netflix, 60GB hotspot.jongetje schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:37:
Wat doe jij met je telefoon door er gemiddeld elke dag ruim 20GB doorheen te duwen. Kan me voorstellen dat tmobile vindt dat dit boven de fair use is.

Johann Sebastian Bach
Haha heb vorig jaar tijdens het verhuizen me Tele2 abbo gebruikt als vast internet maar dan gaat er wel meer data door.jongetje schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:44:
Hij gebruikt het als hotspot, wat volgens mij niet helemaal de bedoeling is. T-Mobile geeft aan dat incidenteel wel mag, maar 60GB is gewoon een vervanger voor je thuis internet.
/f/image/2XpctaTHd38p4xzAxYrjGXZx.png?f=fotoalbum_large)
Hoezo?zacht schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:29:
Vooral die 90GB aan speedtesten vind ik knap.
Een paar masten/sectoren testen en je zit er al op.
Met hoge snelheden zit je al op 500-1000mb per test!
Als ik B7 forceer op mijn OnePlus krijg ik alleen het Tele2 stukje. Misschien gaat dat niet omdat de twee stukken spectrum niet tegen elkaar aan zitten? Ook na de afgelopen frequentieveiling zit KPN er nog tussen.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:05:
Zetten ze dan 1x band 7 aan of allebei de stukjes ruimte? Dus 20 + 5 MHz?
En idd wel beetje raar dat niemand de stukken spectrum aanzet die ze kopen, maar goed
https://i.sigio.nl/c178de01ea5863ad72f55cc427a51894.png
/f/image/BhgVmcPCdjAsAyjAD1icrF21.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb in Zwolle ook al eentje gespot met b7. Vanavond nog door Assen en Groningen gereden op band lock, maar helaas daar nog geen b7. Dat zal dus nog even duren.
@Sorcerer8472 mag ik bij u een telefoon bestellen?
@neeecht mag ik bij u een antenne bestellen?
@jk-5 mag ik bij u wat extra B7 RRUs bestellen?
T-Mobile verkoop afdeling:

Toeval of niet... vanmorgen zag ik dat ze bij de mast in ons dorp ook B38 hebben geactiveerd.jk-5 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:10:
Het raadsel van de uitstaande 2600TDD / b38 zenders is ook deels opgelost. Het bleek administratief weggevallen te zijn, waardoor ze na onderhoud nooit geactiveerd zijn. Inmiddels staan 2 van deze locaties al aan. Een aantal anderen wordt nog verder uitgezocht en gaat binnenkort ook aan.
Het is nogal een verschil..... T-Mobile bij ons live met 6 carriers LTE, en KPN komt niet verder dan 1 UMTS carrier op 2100MHz....
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes