[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16
Meubelmaker schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Dan ben je, net als ik, al je kortingen kwijt. Zie voor je korting je huidige abonnement in MyTmobile. Voor mij was dat reden om naar Youfone te gaan.
Dat is slecht nieuws.

Mijn einddatum is 10 juni 2017. Toen niets gedaan en rond die datum stond er opeens in de app dat de korting tot 31dec18 gaat duren (sssb 10% korting en 20gb voor 20.83). Daarom toen ook bij ze gebleven, omdat ik voor 27.50 geen goed alternatief kon vinden (inclusief een mb-verdeler voor in de auto).

Ik had gehoopt dat in '19 ze weer de korting zouden verlengen, maar dat lijkt dus niet meer te gebeuren. Voorlopig maar even aanzien wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Bij mij hebben ze een tijd geleden ook de kortingen verlengd. Het lijkt erop dat, wanneer ze de kortingen niet verlengen, ze dit veel klanten kost. Ik kijk het nog even aan maar als de korting niet word verlengd aan het eind van het jaar dan ben ik alsnog weg.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
PeYote schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Dat is slecht nieuws.

Mijn einddatum is 10 juni 2017. Toen niets gedaan en rond die datum stond er opeens in de app dat de korting tot 31dec18 gaat duren (sssb 10% korting en 20gb voor 20.83). Daarom toen ook bij ze gebleven, omdat ik voor 27.50 geen goed alternatief kon vinden (inclusief een mb-verdeler voor in de auto).

Ik had gehoopt dat in '19 ze weer de korting zouden verlengen, maar dat lijkt dus niet meer te gebeuren. Voorlopig maar even aanzien wat ze gaan doen.
Ik heb ook een MB-verdeler en ze hebben bij mij de einddatum van de kortingen niet verlengd. Vandaar mijn vertrek, mede door de actie van Youfone. De MB-verdeler verliezen is jammer, een alternatief is er niet. Ook T-Mobile heeft de MB-verdeler afgeschaft.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
Meubelmaker schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook een MB-verdeler en ze hebben bij mij de einddatum van de kortingen niet verlengd. Vandaar mijn vertrek, mede door de actie van Youfone. De MB-verdeler verliezen is jammer, een alternatief is er niet. Ook T-Mobile heeft de MB-verdeler afgeschaft.
Ik ga dit ook missen, echter zou ik de mifi kunnen voorzien van een apart abbo a 5+5Gb bij Youfone. Dat zou met een apart 10+10 ernaast goedkoper zijn dan één Unlimited abbo waarbij ik de hotspot moet gaan gebruiken. T-mobile lijkt er alles aan te doen klanten kwijt te raken. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de voorgenomen overname van Tele2 is de concurrentiestrijd in Nederland tussen providers weer voorbij. Zowel T-Mobile als Tele2 hebben de tarieven intussen wat verhoogd en wat extra kortingen er af gehaald of versoberd.

Voor aanbiedingen moet je nu naar de virtuele providers die nog wel lijken te knokken voor klanten. Helaas is daar in service en dienstverlening niet alles goud wat blinkt. Denk ook aan eventuele toeslagen op roaming tarieven of bellen van NL naar het buitenland. Soms heb je een snelheidscap etc. In de meeste gevallen zit 4G er tegenwoordig wel bij in, al of niet met een geringe maandelijkse bijbetaling.

NB,: bij T-Mobile en KPN heb je ook data only tablet abonnementen die ca. 5,- goedkoper zijn dan de alles in 1 bundels. Mogelijk pak je dan al samen korting op je adres? Bij KPN pak je per abonnement dan al 5,- “compleet korting” per abonnement. Maar de virtuele providers zijn meestal voordeliger.

[ Voor 26% gewijzigd door ucsdcom op 25-07-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
Hier ook een Dataonly kaartje met 1GB voor 5 euro. Met KPN compleet kan ik ook MB's vanaf mijn telefoonabonnement er heen verschuiven. Die wordt gebruikt in een dongel om zo te kunnen internetten op de laptop. Prima deal eigenlijk.

Zit wel eens om mij heen te kijken, maar ben nog geen vergelijkbaar product van een andere provider tegengekomen. Ben tevreden met KPN, maar ja, de roze buren zitten ook niet stil. In verhouding ben ik bij KPN het beste af. 24 euro voor 20GB data en onbeperkt bellen. Dat haal ik bij T-Mobile niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
krakendmodem schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:29:
Hier ook een Dataonly kaartje met 1GB voor 5 euro. Met KPN compleet kan ik ook MB's vanaf mijn telefoonabonnement er heen verschuiven. Die wordt gebruikt in een dongel om zo te kunnen internetten op de laptop. Prima deal eigenlijk.

Zit wel eens om mij heen te kijken, maar ben nog geen vergelijkbaar product van een andere provider tegengekomen. Ben tevreden met KPN, maar ja, de roze buren zitten ook niet stil. In verhouding ben ik bij KPN het beste af. 24 euro voor 20GB data en onbeperkt bellen. Dat haal ik bij T-Mobile niet...
Omdat jij het combineert met andere diensten die je van KPN afneemt. En dat is dus appels met peren vergelijken. Als je dat even weglaat en puur sim only kijkt, is T-mobile goedkoper. Want bij KPN kost 25 GB + onbeperkt bellen+onbeperkt sms: EUR 39 voor een 1-jaarcontract. Bij T-mobile kost Go unlimited + onbeperkt bellen + onbeperkt sms: EUR 36 voor een 1-jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
Ik ga maandag 6 augustus ook over naar T-Mobile. Zit op dit moment bij Ben met 5gb op 4G en 300 minuten voor 10 euro. Het nadeel van Ben is dat de snelheid wordt gecapped op 100mbps down en 10 mbps up. Heb straks 10gb op 4G datavrije muziekstreaming en onbeperkt bellen voor 25 euro. Ben er zeer tevreden mee.

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
pa2ra schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Omdat jij het combineert met andere diensten die je van KPN afneemt. En dat is dus appels met peren vergelijken. Als je dat even weglaat en puur sim only kijkt, is T-mobile goedkoper. Want bij KPN kost 25 GB + onbeperkt bellen+onbeperkt sms: EUR 39 voor een 1-jaarcontract. Bij T-mobile kost Go unlimited + onbeperkt bellen + onbeperkt sms: EUR 36 voor een 1-jaar contract.
Hier had ik deels rekening mee gehouden. Ik heb ook gekeken of dit met T-Mobile ook mogelijk was.

We hadden thuis al internet van KPN, tsja, dan is het goedkoper ok te combineren. Ik had het 10GB voor 29 euro (20GB met compleet en 5 euro korting). Meer data hoef ik niet, en dan ben ik bij KPN iets goedkoper uit.

Tsja. Dan zou ik T-Mobile ook voor vast internet moeten afnemen, dan is het misschien iets goedkoper. Dan is het onbeperkt alles voor 28 euro per maand.

KPN en T-Mobile met tweejarig abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:26
johanroelfs schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:54:
Ik ga maandag 6 augustus ook over naar T-Mobile. Zit op dit moment bij Ben met 5gb op 4G en 300 minuten voor 10 euro. Het nadeel van Ben is dat de snelheid wordt gecapped op 100mbps down en 10 mbps up. Heb straks 10gb op 4G datavrije muziekstreaming en onbeperkt bellen voor 25 euro. Ben er zeer tevreden mee.
Is dat echt een nadeel bij een bundel van 5GB? Wat heb je bij zo een lage data limiet aan 100mbps? Kan je toch niet gebruiken.

Ik begrijp nooit dat mensen dat echt als een nadeel zien, ik bedoel met een bundel van 5/10GB ga je toch niet veel HD stream of grote bestanden downloaden? of mis ik nou iets?

Ik vind dan ook dat je niet zo een goede deal hebt hoor.

Bij Robin Mobile heb je voor 20 euro per maand, 27GB op 5mbps, waarmee je al gewoon kan video streamen, en na 27 GB krijg je 1mbps, waar je alsnog mee onbeperkt muziek kan luisteren enzo.

En nog maandelijksopzegbaar ook... Volgens mij overschatten mensen echt hoeveel snelheid ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:02
fl2001 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Is dat echt een nadeel bij een bundel van 5GB? Wat heb je bij zo een lage data limiet aan 100mbps? Kan je toch niet gebruiken.
Helemaal met je eens. Met 100Mbps heb je in 7 minuten je maandbundel van 5GB erdoorheen als je die 7 minuten de volle snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Ik begrijp nooit dat mensen dat echt als een nadeel zien, ik bedoel met een bundel van 5/10GB ga je toch niet veel HD stream of grote bestanden downloaden? of mis ik nou iets?
streaming, muziek of video, is vaak een vaste stream die altijd ver onder 100Mb ligt dus daar gebruik je het niet echt voor
Ik vind flink wat snelheid net lekker voor de "burst" ik open nu bv een app die gaat syncen en die data komt met hoge snelheid binnen (ook al is het maar een paar 100KB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
fl2001 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Ik vind dan ook dat je niet zo een goede deal hebt hoor.

Bij Robin Mobile heb je voor 20 euro per maand, 27GB op 5mbps, waarmee je al gewoon kan video streamen, en na 27 GB krijg je 1mbps, waar je alsnog mee onbeperkt muziek kan luisteren enzo.

En nog maandelijksopzegbaar ook... Volgens mij overschatten mensen echt hoeveel snelheid ze nodig hebben.
Robin Mobile is leuk maar het netwerk van de KPN is hier niet goed. Vaak niet bereikbaar en internetten is al helemaal niet te doen op het KPN netwerk
streaming, muziek of video, is vaak een vaste stream die altijd ver onder 100Mb ligt dus daar gebruik je het niet echt voor
Ik vind flink wat snelheid net lekker voor de "burst" ik open nu bv een app die gaat syncen en die data komt met hoge snelheid binnen (ook al is het maar een paar 100KB)
Dat bedoel ik dus. Ik zie dit dus ook als groot voordeel.

[ Voor 22% gewijzigd door johanroelfs op 26-07-2018 17:19 ]

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

johanroelfs schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:17:
[...]

Robin Mobile is leuk maar het netwerk van de KPN is hier niet goed. Vaak niet bereikbaar en internetten is al helemaal niet te doen op het KPN netwerk

[...]

Dat bedoel ik dus. Ik zie dit dus ook als groot voordeel.
Groot voordeel wellicht en dat vind ik ook, maar mij is het geen €180 extra per jaar meer waard t.o.v. Robin. Korting niet meegerekend aangezien dat niet meer zo makkelijk te regelen is met die adresrestricties.

Ik maak nu gebruik van Robin met 5 Mbps en ik heb gewoon internet en ik ben bereikbaar (al bel ik niet vaak genoeg om er echt een oordeel over te vellen) en muziek, Youtube, Ziggo en Netflix streamen doen het prima. Het enige wat ik op te merken heb is dat ik de kwaliteit lager moet zetten indien ik geen last wil hebben van het bufferen. Al speelt Netflix uiteindelijk wel af op hoogste kwaliteit met wat geduld. Maar op een telefoon hoef ik niet de hoogste kwaliteit te hebben. Al met al is 5 Mbps doorgaans meer dan zat. Pagina’s laden over Robin/KPN 4G net zo snel als dat ik bij T-Mobile gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
joco schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:58:
[...]
Die mag je me eens uitleggen? Hoe gaat dit sneller bij Tmobile (met 100+ Mb) in vergelijking met Ben a 75Mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Incognitum schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 02:04:
[...]

Die mag je me eens uitleggen? Hoe gaat dit sneller bij Tmobile (met 100+ Mb) in vergelijking met Ben a 75Mb?
dat is toch geen moeilijke berekening?
Als een app bij opstart 500KB moet syncen dan komt dat als tmobile 150 doet toch 2x zo snel binnen als op 75?

Dat bedoel ik nu net met bust van data, Maar ook latency speelt hier wel een rol in.

Ik wil alleen maar zeggen dat streaming van muziek en video een slecht voorbeeld is waarom je 75 of 150 of zelfs 300 zou willen hebben. Want voor puur streaming is 75 voor bijna alles al meer dan zat.
Behalve misschien grote 4K streams met ook flinke audio streams, dus zeg maar ultra hd blurays, maar het is onzinnig om die naar je telefoon of zelfs tablet te doen, of je moet je telefoon echt gebruiken als een hotspot of bridge naar je 55" tv...

Maar bv netflix 4K streaming is volgens mij 16Mb, Netflix zegt zelf dat je een 25Mb lijn moet hebben voor hun 4K streams..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Veel providers hebben een initial burst die tegen onbeperkte snelheid gaat voordat (na een aantal (honderden) kB) de echte snelheidslimiet pas wordt bekrachtigd. Dit is efficiënter op netwerkniveau.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
De mogelijke fusie tussen tele2 en t-mobile gaat nog langer duren:

Onderzoek is zelfs tijdelijk stop gezet.

https://www.ad.nl/economi...elijk-stopgezet~a1df87d6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:33:
Veel providers hebben een initial burst die tegen onbeperkte snelheid gaat voordat (na een aantal (honderden) kB) de echte snelheidslimiet pas wordt bekrachtigd. Dit is efficiënter op netwerkniveau.
Dat lijkt mij dan ook de reden dat 386 kbps op 4G tijdens browsen nog best goed te doen is. Daar heb ik mij nog in positieve zin over verbaasd met de buiten de bundel snelheid van Unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

fl2001 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:29:
De mogelijke fusie tussen tele2 en t-mobile gaat nog langer duren:

Onderzoek is zelfs tijdelijk stop gezet.

https://www.ad.nl/economi...elijk-stopgezet~a1df87d6/
Op zich terecht, toen er maar 3 partijen waren vlogen de prijzen omhoog.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
brammetje1994 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Dit. De ervaring van meeste mensen met een duo sim is niet erg goed. In de winkel krijg je ook een flinke disclaimer voor je hem aanschaft.

Overigens heb ik nog nooit een melding van T-mobile gekregen ondanks mijn soms wel 100+GB per maand.
Ik heb nog niet eens een melding gekregen terwijl ik regelmatig 300+GB per maand heb verbruikt. Die lol kan waarschijnlijk helaas niet eeuwig duren...

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
https://www.iculture.nl/n...en-x-op-t-mobile-netwerk/

Hoe staat het hiermee bij de mensen op Tweakers? Zijn er mensen die problemen hebben met de iPhone 8/X i.c.m. T-Mobile? Of werkt het juist heel goed?

Ik heb een iPhone X en wil de grotere variant gaan kopen wanneer deze wordt aangekondigd door Apple. Ik mag eind augustus bij KPN verlengen. Maar het scheelt 7 euro in de maand in vergelijking met T-Mobile. Ik overweeg dus een overstap.

Ik weet dat je het zelf uit kan proberen, maar vind het ook fijn om jullie ervaringen te lezen. Daar is dit topic ten slotte voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zelf geen iPhone maar als je kijkt naar het aantal klachten op het T-Mobile forum kan je niet anders dan concluderen dat het bij veruit de meeste mensen gewoon goed werkt. Anders was het aantal klachten veel en veel hoger geweest.

Over de oorzaak, ook weer als ik dat topic doorlees vermoed ik zeer sterk dat Apple gewoon een batch slechte Intel modems heeft gekregen en gebruikt heeft in de iPhone X en 8. Een batch modems die problemen heeft met een bepaalde LTE band die in Nederland alleen door T-Mobile gebruikt wordt. Dat is namelijk de enige logische verklaring waarom de meeste klanten geen problemen hebben, mensen met problemen in Nederland altijd T-Mobile hebben en omruilen meestal het probleem oplost maar niet altijd (niet als je toevallig weer een toestel met een slecht modem krijgt).

Kortom de kans dat na 6 maanden nog steeds toestellen met dit probleem uitgeleverd worden lijkt me klein (batch zal inmiddels wel op of stil uit de handel gehaald zijn). De kans dat een nieuw model dit issue ook weer heeft lijkt me nog veel kleiner.

Als je een nieuwe iPhone koopt voor de zekerheid gewoon alles goed testen en als je toch issues hebt (wat ik niet verwacht) retour sturen onder de wet koop op afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 06-08-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Zou dat de reden zijn dat KPN Band 38 toch op een lager pitje heeft gezet?

Hoe dan ook, ik dacht ergens te hebben gelezen dat het alleen iPhone X'en met Intel-modem betrof, misschien kun je dat eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Wireless_Guy
1506VC staat nog wel in het register, maar is van het dak verdwenen.
Waar eerder Tele2 ook al vertrokken was. Enig idee waarom?

Gewoon nieuwsgierig, omdat de site vrij nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zijn de zakelijke unlimited nou wel zonder 5gb + inf 1gb aanvullers?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mijn contractperiode loopt 10-12-2018 af en heb nu onbeperkt bellen + 6GB + onbeperkt muziek streamen voor €27,50/maand. In September mag ik verlengen als ik dat wil.
Ik heb minimaal 250belminuten nodig, 5GB en muziek streamen óf minimaal 8GB data totaal (zonder onbeperkt muziek streamen). Per maand komt muziek gemiddeld op 3GB en data op ongeveer 5GB.
Wat is nu het verstandigste om te verlengen? Bij T-Mobile rechtstreeks of een virtuele provider?
En dan direkt in September of zo lang mogelijk wachten? Bij Vodafone was de truc steeds om 2-3 weken voor einde contract te bellen en een aanbod te laten doen. Dat laten bezinken en nogmaals bellen om nog eens €2-3 per maand eraf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:04:
@The_Wireless_Guy

Geen idee, alles van Tele2 is vrij nieuw, wellicht wilde T-Mobile iets met die site doen dat niet strookte met sharing van Tele2.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Geen idee, alles van Tele2 is vrij nieuw, wellicht wilde T-Mobile iets met die site doen dat niet strookte met sharing van Tele2.
T-mobile wilde wilde de locatie zsm weg hebben, maar Tele2 had nog geen vervangende locatie, terwijl T-mobile die al wel had. Verklaart nog niet waarom T-mobile er nog steeds op staat. Is dat niet de vervangende locatie op 1506 CK?

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Dennisweb schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:22:
https://www.iculture.nl/n...en-x-op-t-mobile-netwerk/

Hoe staat het hiermee bij de mensen op Tweakers? Zijn er mensen die problemen hebben met de iPhone 8/X i.c.m. T-Mobile? Of werkt het juist heel goed?

Ik heb een iPhone X en wil de grotere variant gaan kopen wanneer deze wordt aangekondigd door Apple. Ik mag eind augustus bij KPN verlengen. Maar het scheelt 7 euro in de maand in vergelijking met T-Mobile. Ik overweeg dus een overstap.

Ik weet dat je het zelf uit kan proberen, maar vind het ook fijn om jullie ervaringen te lezen. Daar is dit topic ten slotte voor.
Er zijn zelfs mensen die 2 of meer iphones gehad hebben met problemen. Ga maar eens kijken op het forum van tmobile. Om de paar dagen post er weer iemand met problemen met een iphone in combinatie met tmobile. En in oplossen is tmobile ook niet erg vlot.
https://www.nu.nl/mobiel/...steeds-niet-opgelost.html
Ik zou het niet gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
hakuin schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Er zijn zelfs mensen die 2 of meer iphones gehad hebben met problemen. Ga maar eens kijken op het forum van tmobile. Om de paar dagen post er weer iemand met problemen met een iphone in combinatie met tmobile. En in oplossen is tmobile ook niet erg vlot.
https://www.nu.nl/mobiel/...steeds-niet-opgelost.html
Ik zou het niet gaan proberen.
Als je weet hoeveel mensen een iPhone X of 8 hebben met T-Mobile vind ik het aantal klachten zeker de laatste tijd juist heel erg beperkt. En zeker de gevallen waarbij omruil niet geholpen heeft zijn op een hand te tellen. Ik zou me dus weinig zorgen meer maken als je nu een iPhome wil kopen icm T-Mobile.

En wat betreft oplossen, ik vind dat je dit vooral Apple moet aanrekenen, hun product heeft simpelweg een hardware probleem en ze weigeren dat goed aan te pakken middels bijvoorbeeld een terugroepactie. Dat je van dit probleem in Nederland alleen bij T-Mobile last hebt betekent niet dat je als je een andere provider hebt dat je dan ook een goed Apple product hebt. Want ook die mensen gaan gewoon problemen krijgen met hun telefoon als hun provider ooit andere bands gaat gebruiken of als ze bijvoorbeeld roamen op een netwerk wat de betreffende band gebruikt. Ik ben daar van overtuigd.

[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 07-08-2018 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:43
Ramon 73 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:42:
Mijn contractperiode loopt 10-12-2018 af en heb nu onbeperkt bellen + 6GB + onbeperkt muziek streamen voor €27,50/maand. In September mag ik verlengen als ik dat wil.
Ik heb minimaal 250belminuten nodig, 5GB en muziek streamen óf minimaal 8GB data totaal (zonder onbeperkt muziek streamen). Per maand komt muziek gemiddeld op 3GB en data op ongeveer 5GB.
Wat is nu het verstandigste om te verlengen? Bij T-Mobile rechtstreeks of een virtuele provider?
En dan direkt in September of zo lang mogelijk wachten? Bij Vodafone was de truc steeds om 2-3 weken voor einde contract te bellen en een aanbod te laten doen. Dat laten bezinken en nogmaals bellen om nog eens €2-3 per maand eraf te krijgen.
Ik heb ongeveer dezelfde behoeftes en heb besloten om bij Youfone te verlengen. Voor 16 euro per maand heb je 20GB 4G en 300 min/sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde behoeftes en heb besloten om bij Youfone te verlengen. Voor 16 euro per maand heb je 20GB 4G en 300 min/sms.
Ik ga Tmobile denk ik ook verlaten na heel veel jaartjes. Ik twijfel nog, maar ze zijn gewoon te duur aan het worden. Hopelijk komt Simpel met een 15/20Gb abonnement.
Helaas bij youfone is het maandelijkse 15Gb abbo verdwenen, dat kwam enigzins in de buurt van mijn huidige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
ik222 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:04:
[...]

En wat betreft oplossen, ik vind dat je dit vooral Apple moet aanrekenen, hun product heeft simpelweg een hardware probleem en ze weigeren dat goed aan te pakken middels bijvoorbeeld een terugroepactie. Dat je van dit probleem in Nederland alleen bij T-Mobile last hebt betekent niet dat je als je een andere provider hebt dat je dan ook een goed Apple product hebt. Want ook die mensen gaan gewoon problemen krijgen met hun telefoon als hun provider ooit andere bands gaat gebruiken of als ze bijvoorbeeld roamen op een netwerk wat de betreffende band gebruikt. Ik ben daar van overtuigd.
*knip*. Dit voegt niet echt veel toe.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 08-08-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Ik zal heel eerlijk zeggen dat als ik mijn iPhone niet kan gebruiken of een Androidtoestel moet kopen om met T-Mobile te kunnen werken, ik liever een abonnement bij een ander netwerk kies.

Heb ieder naar de nieuwste iPhone sinds de iPhone 3GS. Ik vind het onwijs fijne toestellen. Maar ik kan natuurlijk altijd als de nieuwe iPhone uit is T-Mobile eens een maandje op proef nemen. Krijg eind augustus ook nog een verlengaanbod van de huidige provider. Ben dus een beetje aan het rondshoppen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 08-08-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

De site is dus verdwenen.
Onderhoud? Contract afgelopen? We gaan de site af en toe in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

swv

Dennisweb schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:52:
[...]

Ik zal heel eerlijk zeggen dat als ik mijn iPhone niet kan gebruiken of een Androidtoestel moet kopen om met T-Mobile te kunnen werken, ik liever een abonnement bij een ander netwerk kies.

Heb ieder naar de nieuwste iPhone sinds de iPhone 3GS. Ik vind het onwijs fijne toestellen. Maar ik kan natuurlijk altijd als de nieuwe iPhone uit is T-Mobile eens een maandje op proef nemen. Krijg eind augustus ook nog een verlengaanbod van de huidige provider. Ben dus een beetje aan het rondshoppen. ;)
Ik zou me geen zorgen maken en alle voorbarige adviezen naast je neerleggen. Over de nieuwe iPhone kunnen we immers niks weten, behalve dat ie in drie varianten komt (waarvan de twee oled’s in iOS 12 zijn bevestigd).

Mijn X doet het sinds release prima met T-Mobile. Eind deze maand nemen ze echter definitief afscheid van elkaar en gaat ie over naar het KPN netwerk. Geld kwestie. Ik zal dus nooit zelf kunnen ervaren wat de nieuwe iPhone zal presteren op het T-Mobile netwerk :p

Wat ik kwalijker vind is dat Apple met Intel in zee gaat terwijl Qualcomm beter presterende chips bakt. Toch zonde. Het is aannemelijk dat in de nieuwe iPhone ook een nieuwe Intel (Gigabit?) chip zit en wie weet wat voor bugs er dan weer opspelen. Maar laten we van het positieve uitgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:08:
[...]

Goede tip!
Youfone is KPN en daar heb ik niet de beste ervaringen mee. Ik wil toch wel graag op T-Mobile netwerk blijven zitten, maar dat kan prima via Simpel. Bij T-Mobile heb ik dan voor €22,50 (tweede abbo zelfde adres) 12GB + onbeperkt bellen&muziek. Simpel kost €21/maand voor 10GB met onbeperkt bellen/500SMS. Weliswaar geen datavrije muziek maar met 10GB/maand red ik het wel qua normaal verbruik én muziek. Simpel geeft daarnaast ook de eerste 6 maanden korting en betaal ik slechts €3,50 voor de hele bundel.
TM kost dan 24x€22,50 = €540,-
Simpel kost dan 6x€3,50 + 18x€21 = €399,-
Verschil: €141 / 24 = €5,88

Da's nogal aan de forse kant, eens kijken wat er gebeurt als ik de T-Mobile klantenservice bel voor een aanbod voor verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

nightshadow999 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

T-mobile wilde wilde de locatie zsm weg hebben, maar Tele2 had nog geen vervangende locatie, terwijl T-mobile die al wel had. Verklaart nog niet waarom T-mobile er nog steeds op staat. Is dat niet de vervangende locatie op 1506 CK?
Voor T-Mobile kan dat idd de vervangende lokatie zijn. Tele2 heeft toen op 1507 EB een site gebouwd.Geen idee waarom Tele2 niet mee is gegaan met de locatie 1506 CK, enige wat ik me nu kan bedenken dat die lokatie wel heel erg hoog is met 66.2 meter en dat ie relatief dichtbij de shared lokatie op 1506RD staat.
De nieuwe Tele2 lokatie is 25m hoog en de oude shared lokatie met T-Mobile was 29m.
neeecht schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 02:47:
[...]

De site is dus verdwenen.
Onderhoud? Contract afgelopen? We gaan de site af en toe in de gaten houden. :)
Bij Tele2 is de nieuwe lokatie als vervanging van de oude locatie opgevoerd. Het is een shared T-Mobile lokatie dus de reden zit altijd bij T-Mobile.

[ Voor 50% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 08-08-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:04:
@The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:06:
[...]

Voor T-Mobile kan dat idd de vervangende lokatie zijn. Tele2 heeft toen op 1507 EB een site gebouwd.Geen idee waarom Tele2 niet mee is gegaan met de locatie 1506 CK, enige wat ik me nu kan bedenken dat die lokatie wel heel erg hoog is met 66.2 meter en dat ie relatief dichtbij de shared lokatie op 1506RD staat.
De nieuwe Tele2 lokatie is 25m hoog en de oude shared lokatie met T-Mobile was 29m.

[...]

Bij Tele2 is de nieuwe lokatie als vervanging van de oude locatie opgevoerd. Het is een shared T-Mobile lokatie dus de reden zit altijd bij T-Mobile.
Ik tiep niet goed blijkbaar,
Alles is daar van het dak gehaald sinds kort.
Even opnieuw mijzelf gequote, staat er toch goed. :)

Eerst Tele2 (wisten niet waarom, nu wel) en nu dus T-Mobile (alles) is weggehaald op 1506VC (Victor Charles).
Daar ben ik dus benieuwd waarom deze is verdwenen, stond er nog maar een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:06:
[...]

[...]

Eerst Tele2 (wisten niet waarom, nu wel) en nu dus T-Mobile (alles) is weggehaald op 1506VC (Victor Charles).
Daar ben ik dus benieuwd waarom deze is verdwenen, stond er nog maar een paar jaar.
Dat kunnen legio redenen geweest zijn. De korte periode dat het er heeft gestaan is wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37

nightshadow999

nightshadow

neeecht schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:06:
[...]

[...]

Hij is weggehaald i.v.m. interferentie op de nieuwe locatie, 1506CK. Hij stond er te dicht op. Waarom die in eerste instantie weg moest, geen idee, maar het is heel aannemelijk dat het contract opgezegd is door de gebouweigenaar.

Edit: Ik weet hiet hoe ik bij dat eerste deel kom.. Dit is niet juist.. Er is geen vervangende T-Mobile site |:(

[ Voor 8% gewijzigd door nightshadow999 op 08-08-2018 16:07 ]

Nightshadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-09 19:18
De Willemsspoortunnel in Rotterdam (Rotterdam - Dordrecht/Breda) is recent voorzien van 4G appartuur van T-Mobile.

De gehele tunnel heeft nu dekking.

KPN bood hier al langer een 2G/3G oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-09 08:16
PWA777 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:33:
KPN bood hier al langer een 2G/3G oplossing.
Maar KPN hier nog geen 4G zeker?
Het valt mij namelijk op dat KPN daarmee op meerdere indoorplekken achter blijft, vooral qua (trein)tunnels.
Zie bijvoorbeeld de oostelijke metrotunnel van Amsterdam, daar heeft T-Mobile al ruim 2 jaar perfecte 4G dekking. KPN zou dat dan toch ook prima voor elkaar moeten kunnen krijgen?

Ik ken zelfs een tunnel van +- 1 jaar oud nu, waarbij volgens het Antenneregister Vodafone, T-Mobile & Tele2 álle drie 4G bieden, maar KPN om een of andere reden géén 4G apparatuur noodzakelijk achtte en je dus nog steeds nu daar terugvalt op een 2G/3G microcell...

In de nieuwe Noord/Zuid tunnel is het gelukkig wél gelijk goed geregeld, voor alle 4 de providers. Daarentegen is de HSL/Groene harttunnel wel een regelrechte ramp, met hele stukken waar géén van de 4 dekking heeft. :/

[ Voor 18% gewijzigd door AlesT op 12-08-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-09 19:18
AlesT schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:12:
[...]
Daarentegen is de HSL/Groene harttunnel wel een regelrechte ramp, met hele stukken waar géén van de 4 dekking heeft. :/
De HSL tunnels zijn niet voorzien van antennes die voor het publiek open staan (er is wel R-GSM bereik).
Er lopen momenteel gesprekken om te kijken of de 4 operators in de toekomst installaties kunnen aanleggen in de tunnels onder de Dordtsche Kil, Oude Maas, Rotterdam Noordrand en uiteraard de Groene Hart tunnel.

Bijkomende complexiteit is dat deze installaties geschikt moeten zijn voor gebruik bij snelheden tot 300 km/h; dit is technisch niet onmogelijk overigens. De aanleg hier van zal veel tijd in beslag nemen - de tunnels moeten buiten gebruik gesteld worden om deze apparatuur te plaatsen; zeker gegeven de enorme lengte van de Groene Harttunnel is dit een logistiek fikse klus (je wilt niet dat er 2 weken helemaal geen treinen kunnen rijden).

Het voornemen van de operators is om in 2019 een besluit te nemen over wie de aanleg gaat verzorgen en waar/wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Geschiktheid voor hoge snelheden is vooral een kwestie van dat het basisstation het moet aankunnen toch?
Ze nemen wel hun tijd om dan in 2019 een besluit te nemen... :+

Overigens heeft Vodafone in een aantal tunnels ook nog steeds alleen 2G/3G, bijvoorbeeld de Piet Heintunnel. Geen idee wat KPN/T-Mobile daar hebben. Op het Antenneregister kan ik vreemd genoeg alleen een installatie van Tele2 vinden daar (1019WZ), terwijl Vodafone er KPN er zeker weten ook wat hebben. T-Mobile vast ook, maar die zetten deze installaties nooit in het register zviw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de @Work abonnementen?

Deze zijn even duur incl btw als de particulieren. Alleen zit er bij de zakelijke @work abonnementen ook Roaming in Amerika op het T Mobile netwerk. Maar is er ergens een addertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:58:

Deze zijn even duur incl btw als de particulieren. Alleen zit er bij de zakelijke @work abonnementen ook Roaming in Amerika op het T Mobile netwerk. Maar is er ergens een addertje?
Geen idee... Niet elke keer een aanvuller vragen zou al een geniale reden zijn om zakelijk te nemen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:47
SMSfreakie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
Geen idee... Niet elke keer een aanvuller vragen zou al een geniale reden zijn om zakelijk te nemen
Met het onbeperkt en mobiele abonnement @Work Unlimited start je iedere dag met 5 GB die je in Nederland kunt gebruiken. Je ontvangt een sms zodra je GB's (bijna) op zijn. Daarna activeer je gratis de GB-aanvuller via My T-Mobile. Daarnaast ontvang je iedere maand 10 GB die je in de EU kunt gebruiken.
https://www.t-mobile.nl/zakelijk/abonnementen/work-unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:01

Geen Klantvoordeel mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Zover ik kan lezen alleen voice en geen dataroaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Sorcerer8472 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:30:
[...]

Zover ik kan lezen alleen voice en geen dataroaming?
"Daarnaast ontvang je tot 10 GB per maand die je in de EU én de VS kunt gebruiken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Rub147 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

"Daarnaast ontvang je tot 10 GB per maand die je in de EU én de VS kunt gebruiken."
Heb even verder gezocht en geklikt en het klopt idd! Maar staat alleen in de shop, niet op de hierboven gelinkte pagina (daar wordt alleen gesproken over voice).

Wel goeie deal tegen erg goeie prijs! Vodafone/KPN zijn een stuk prijziger (maar wel met Canada en AT&T erbij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Er is weer een update van T-Mobile geplaatst op 4gmasten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Tijd voor een rare vraag :)
Iedereen kent dat rare ritmische plop-kraak-geluid wel dat speakers af en toe geven als je een mobiele telefoon te dicht in de buurt legt.

Ik heb op mijn bureau een dock staan waar ik mijn telefoon in zet als ik er bezig ben. Nooit echt een probleem geweest, maar sinds ik 20 juni van Vodafone naar T-Mobile ben overgestapt krijg ik deze geluiden véél vaker. Op sommige momenten zo irritant vaak dat ik m'n dock een stuk verderop heb gezet.

Nu is dit verder geen probleem, maar ik vind het wel interessant. Kan er iets zijn wat het T-Mobile netwerk anders doet dan Vodafone waardoor dit verschil optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:46
Melkunie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:45:
Tijd voor een rare vraag :)
Iedereen kent dat rare ritmische plop-kraak-geluid wel dat speakers af en toe geven als je een mobiele telefoon te dicht in de buurt legt.

Ik heb op mijn bureau een dock staan waar ik mijn telefoon in zet als ik er bezig ben. Nooit echt een probleem geweest, maar sinds ik 20 juni van Vodafone naar T-Mobile ben overgestapt krijg ik deze geluiden véél vaker. Op sommige momenten zo irritant vaak dat ik m'n dock een stuk verderop heb gezet.

Nu is dit verder geen probleem, maar ik vind het wel interessant. Kan er iets zijn wat het T-Mobile netwerk anders doet dan Vodafone waardoor dit verschil optreedt?
T-Mobile maakt gebruik van andere frequenties dan VF, kan zijn dat je apparatuur meer gevoeliger daar voor is.
Ik weet dat T-Mobile 4G icm TLC op de analoge kabel TV ook leuke effecten kan maken.

Heb je echt zo'n ouderwetse geluid? Na mijn weten krijg je dat geluid alleen als je op 2G zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
En nou zo volte toch wel een uitkomst zijn...

2G (1800) outdoor -106dBm geen data mogelijk.
Spraak verbinding opzetten mislukt regelmatig

3G (900) outdoor. -111dBm data verbinding is er maar geen data er door kunnen drukken, spraak komt vlotter tot stand dan op 2G.

4G (900) outdoor. -120dBm data link tussen de 2 en 12 mbit lijkt me toch genoeg voor volte

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Pilovali schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

T-Mobile maakt gebruik van andere frequenties dan VF, kan zijn dat je apparatuur meer gevoeliger daar voor is.
Ik weet dat T-Mobile 4G icm TLC op de analoge kabel TV ook leuke effecten kan maken.

Heb je echt zo'n ouderwetse geluid? Na mijn weten krijg je dat geluid alleen als je op 2G zit.
Jep, dit geluid krijg ik: YouTube: Cellphone noise on computer speakers
Telefoon is een Oneplus 3T, speakerset is deze Roth Audioblob 2.

Als het door 2G zou komen, kan het zijn dat wanneer ik op wifi zit de telefoon voor de rest van de verbinding naar 2G schakelt bij T-Mobile? Heb ik verder geen verstand van dus ik roep maar wat :P
Vanvond eens wat experimenteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
Melkunie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Als het door 2G zou komen, kan het zijn dat wanneer ik op wifi zit de telefoon voor de rest van de verbinding naar 2G schakelt bij T-Mobile? Heb ik verder geen verstand van dus ik roep maar wat :P
Ik heb dit ook met mijn iPhone 7 Plus. In mindere mate op 3G en 4G. Dit gebeurt bij mij ook in idle modus. Maakt niet uit of ik met WiFi verbonden ben. Ik moet altijd mijn telefoon verder dan een meter ervandaan houden, anders blijven de speakers maar analoge geluiden eruit gooien.

De telefoon schakelt onder WiFi niet naar een andere techniek/frequentie(s), tenzij het bereik slecht is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Melkunie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Want met data aan blijft hij wel op 3G? Da's wel interessant, zou best kunnen dat T-Mobile het zo heeft geconfigureerd omdat ze 3G zo leeg mogelijk willen houden nu het ten faveure van 4G wat uitgedund is.

Dit geluid is heel typisch 2G. 3G/4G klinkt meer als trillerig kraken, klinkt voor het menselijk oor minder geordend en chaotischer.

Meestal pikken dit soort sets lage frequenties (2G900) beter op dan hoge (2G1800), maar als er op 2G900 een veel lager vermogen nodig was bij Vodafone en T-Mobile een zwak signaal heeft dan lijkt het me duidelijk.

Wel aparte situatie die hierboven wordt genoemd waar T-Mobile 1800 het sterkst is, is vast een niet-omgebouwde hoogspanningsmast?
4G (900) outdoor. -120dBm data link tussen de 2 en 12 mbit lijkt me toch genoeg voor volte
-120 voor voice houdt zeker niet over. Kan problematisch zijn als je telkens kort onder het minimum dipt of als het kanaal tijdelijk heel druk wordt en de mast je minder goed hoort (dan krimpt de cell size).

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 14-08-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 23:35
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:20:
[...]
Meestal pikken dit soort sets lage frequenties (2G900) beter op dan hoge (2G1800), maar als er op 2G900 een veel lager vermogen nodig was bij Vodafone en T-Mobile een zwak signaal heeft dan lijkt het me duidelijk.

Wel aparte situatie die hierboven wordt genoemd waar T-Mobile 1800 het sterkst is, is vast een niet-omgebouwde hoogspanningsmast?

[...]
GSM 1800 geeft op mijn toestel werkelijk áltijd de beste dekking, ook bij de omgebouwde locaties (dwz. LTE op vier frequenties actief, UMTS op 900/2100 en GSM 1800). LTE 900 -120 dBm / helemaal geen bereik meer, maar dan nog wel -95 dBm (soms zelfs hoger dan -90) GSM 1800 kom ik dan met regelmaat tegen ;)

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48
Is er een specifieke reden dat het T-mobile 4g voor thuis abonnement verkocht wordt met een bijzonder prijzige router? Dat KPN voor thuis komt met een goedkoop TP-link dingetje.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ucsdcom schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Krijg je de kosten niet straks gewoon op je factuur (of in mindering op je prepaid tegoed?). Ter plekke heb ik ook nooit hoeven afrekenen, In alle gevallen dat T-Mobile mij een gratis simkaart beloofde, verscheen deze wel op de factuur namelijk. Ook via de klantenservice. Na bellen werd het rechtgezet, maar altij werd hij toch errst nog berekend...
Twee rekeningen verder nog geen spoor van kosten voor die sim, dus ik neem aan dat het gratis blijft.
👍Dan gaat het nu wel zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds enkele weken over op T-Mobile.

Hiervoor maand je Lebara (sim only) gehad werkte niet zo lekker als de KPN app dat had ik weer voor Lebara.

Tijdens de GoGoGo dagen de overstap gemaakt ivm geen aansluitkosten en korting op abbo :).

Ervaring is dekking is prima merk geen verschil af en toe zelfs beter dan KPN. Voorbeeld magazijn op het werk heb ik wel bereik met T mobile sterker nog zelfs vol bereik met KPN helemaal niets.

Snelheid van 4G vele malen hoger dan KPN.
T mobile: http://www.speedtest.net/my-result/a/4156255572
Lebara: http://www.speedtest.net/my-result/a/4006904869

Tot nu toe 1 groot nadeel, vanaf mei / juni zijn er klachten te vinden dat je geen sms krijgt van oa PayPal: https://community.t-mobil...paypal-304761/index1.html dat probleem heb ik ook. Zeer vervelend probleem. Probleem is er al maanden T mobile lijkt er niet echt de vaart in te hebben zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door RobbyTown op 19-08-2018 09:41 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Ik zit te kijken naar de verlenging van m'n abonnement. Bij Unlimited NL+10GB EU betaal ik 35 euro per maand. Wil ik ook nog 10GB US, dan betaal ik 60 euro.

Kijk ik naar de zakelijke variant, dan betaal ik (inclusief btw) ongeveer hetzelfde bedrag als NL+EU, maar dan krijg ik die 10GB VS er ook nog bij.

T-Mobile gebeld, de dame aan de lijn had nogal wat in haar oren zitten en wilde niet luisteren. Uiteindelijk boos opgehangen omdat ze alleen maar bleef pushen dat het abonnement Echt Geweldig is, zonder ook maar één keer inhoudelijk antwoord te geven.

Via Twitter gevraagd: zij weten ook niet waarom ik 60% meer moet betalen voor hetzelfde. Als particulier kan ik geen zakelijk abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
RobbyTown schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 08:06:

Tot nu toe 1 groot nadeel, vanaf mei / juni zijn er klachten te vinden dat je geen sms krijgt van oa PayPal: https://community.t-mobil...paypal-304761/index1.html dat probleem heb ik ook. Zeer vervelend probleem. Probleem is er al maanden T mobile lijkt er niet echt de vaart in te hebben zitten.
Bij mij werkt het weer zoals vanouds. Binnen 10 seconden komt de sms binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Laatst online: 06-12-2023
Incognitum schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Bij mij werkt het weer zoals vanouds. Binnen 10 seconden komt de sms binnen.
Yikes, ik zou zo graag over willen stappen naar t-mobile. Maar deze vage klachten (ik gebruik paypal icm met 2traps functionaliteit erg vaak) en de klachten m.b.t. iphone 8/x maken me wel terughoudend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
T-Mobile in het buitenland lijkt ook weer oké. In het begin toen Roam like home standaard werd waren de snelheden echt beroerd. Nu op vakantie goede snelheden en gewoon normaal verbinding, net als voor de nieuwe roaming regels.

Mijn vriendin met simpel (en de simpel apn) had wel een super trage verbinding maar ze zit nu ook op de T-Mobile apn en dat gaat als de brandweer. Ik was licht verbaasd dat dat schijnbaar ook werkt.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 22:12
ghstly schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:31:
[...]

Yikes, ik zou zo graag over willen stappen naar t-mobile. Maar deze vage klachten (ik gebruik paypal icm met 2traps functionaliteit erg vaak) en de klachten m.b.t. iphone 8/x maken me wel terughoudend.
Ik raad je gewoon aan om over te stappen. ik twijfelde eerst ook omdat ik vroeger (2011/2012) ook Tmobile had en toen Tmobile super slecht was qua bereik, helemaal in Friesland! Durfde paar maanden geleden bijna niet over te stappen van KPN maar ben echt super blij dat ik het toch weer gedaan heb. daarnaast mag je Tmobile 1 maand testen waarna je dus na 1 maand je abonnement mag ontbreken, dit was voor mij ook de doorslag om het te gaan proberen.

• Dennisweb
  • Nu online
Soppyscroll schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:22:
[...]

Ik raad je gewoon aan om over te stappen. ik twijfelde eerst ook omdat ik vroeger (2011/2012) ook Tmobile had en toen Tmobile super slecht was qua bereik, helemaal in Friesland! Durfde paar maanden geleden bijna niet over te stappen van KPN maar ben echt super blij dat ik het toch weer gedaan heb. daarnaast mag je Tmobile 1 maand testen waarna je dus na 1 maand je abonnement mag ontbreken, dit was voor mij ook de doorslag om het te gaan proberen.
Precies mijn situatie nu. Als ik de geruchten mag geloven, komt er binnenkort toch een nieuwe iPhone uit. Nadat ik deze dan in gebruik heb, ga ook ik een maandje T-Mobile testen. Scheelt 10 euro in de maand met KPN. Oké, ik wissel onbeperkt EU-bellen in voor 150 minuten in de maand, maar ik gebruik dat nooit. Als ik in het buitenland zit, heb ik een buitenlandse simkaart.

Ook mijn ervaringen met het netwerk van T-Mobile (Ben) was zes jaar geleden niet best. Als het onweerde in Groningen klapte steevast de verbinding eruit. Maar ik riep ooit ook: ‘nooit meer Ziggo’. Nadat KPN aangaf nog jarenlang 40Mbps te willen bieden, overgestapt op kabel van Ziggo. Werkt prima. :)

Wat je ook kan doen, @Soppyscroll, is een prepaid-simkaart van T-Mobile kopen. Vanaf 24 augustus gaan de snelheden omhoog naar 100Mbps. Bovendien krijg je dan ook toegang tot 4G en kun je testen of je iPhone X/8 ook dezelfde kuren vertoont (of niet, natuurlijk.) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 22:12
Dennisweb schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 02:00:
[...]

Precies mijn situatie nu. Als ik de geruchten mag geloven, komt er binnenkort toch een nieuwe iPhone uit. Nadat ik deze dan in gebruik heb, ga ook ik een maandje T-Mobile testen. Scheelt 10 euro in de maand met KPN. Oké, ik wissel onbeperkt EU-bellen in voor 150 minuten in de maand, maar ik gebruik dat nooit. Als ik in het buitenland zit, heb ik een buitenlandse simkaart.

Ook mijn ervaringen met het netwerk van T-Mobile (Ben) was zes jaar geleden niet best. Als het onweerde in Groningen klapte steevast de verbinding eruit. Maar ik riep ooit ook: ‘nooit meer Ziggo’. Nadat KPN aangaf nog jarenlang 40Mbps te willen bieden, overgestapt op kabel van Ziggo. Werkt prima. :)

Wat je ook kan doen, @Soppyscroll, is een prepaid-simkaart van T-Mobile kopen. Vanaf 24 augustus gaan de snelheden omhoog naar 100Mbps. Bovendien krijg je dan ook toegang tot 4G en kun je testen of je iPhone X/8 ook dezelfde kuren vertoont (of niet, natuurlijk.) ;)
Ben sinds april trotse bezitter van een tmobile abonnement en ben hier super blij mee🤗
Dennisweb schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 02:00:
[...]

T-Mobile prepaid klanten hebben al jaren gratis en automatisch toegang tot 4G. Dat is niets nieuws. Sterker nog: T-Mobile was de eerste Nederlandse provider die 4G voor prepaidklanten gratis en automatisch activeerde.
Ook prepaid klanten van Vodafone hebben standaard 4G. Bij KPN prepaid heb je officieel nog geen 4G, maar als je het keyword “4G aan” naar 1266 sms’t, dan krijg je 4G als je simkaart niet al te oud is. Alleen Tele2 prepaid heeft geen 4G.

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 23-08-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
T-Mobile is een offensief begonnen om de Europese commissie te overtuigen van de noodzaak om toestemming te geven voor de overname van Tele2. Ik vind de topman door de mand vallen bij het antwoord op de vraag waarom t-Mobile niet zelf investeert. Ik blijf hopen dat de toezichthoudende autoriteiten kiezen voor de consument en niet voor de aandeelhouders.

Onderstaand artikel vandaag in het FD.
OVERNAME TELEFONIE

‘De Nederlandse telecommarkt heeft een sterke nummer drie nodig’
Topman Søren Abildgaard wil van zijn T-Mobile en Tele2 het Atlético Madrid van telefonie en internet maken, om KPN en VodafoneZiggo aan te kunnen
Job Woudt
Den Haag
Søren Abildgaard zag bij zijn vorige werkgever Telia Company een grote telecomfusie in Denemarken stranden wegens bezwaren van de Europese Commissie. Dit najaar moet hij als ceo van T-Mobile Nederland de beoogde overname van Tele2 Nederland langs de Europese mededingingsautoriteiten loodsen.
‘Dat was een totaal andere zaak’, zegt Abildgaard (50) in een persgesprek over de mislukte fusie in zijn geboorteland. ‘Maar wat ik ervan heb geleerd, is dit: ik wil dat de beslissing op geïnformeerde basis wordt genomen. Iedereen moet precies de gevolgen weten van wat er straks wordt besloten.’
T-Mobile wil met de krachtenbundeling een vuist maken tegen KPN en VodafoneZiggo. Maar door overname van Tele2 verdwijnt niet alleen de vierde mobieletelecomaanbieder met een deels eigen netwerk van de markt. Tele2 geldt bovendien als prijzenbeuker, die de concurrentie op mobiel heeft opgejut. Voor Brussel zijn dat redenen om een diepgaand onderzoek te entameren.
V Volgens u is de concurrentie in Nederland gebaat bij een samengaan van de nummers 3 en 4. Kunt u dat uitleggen? ‘In de Spaanse voetbalcompetitie heb je Real Madrid en Barcelona, die ieder jaar om het kampioenschap strijden. Maar er is met Atlético wel een krachtige nummer drie, die serieus tegenstand kan bieden. Wij willen een Atlético Madrid creëren, een ploeg die echte wedstrijden kan spelen tegen Barcelona en Real Madrid. De markt is wezenlijk veranderd doordat steeds meer mensen vaste lijnen combineren met een mobiel abonnement. Nederland convergeert anders en veel sneller dan elders in Europa. Wij hebben weliswaar sinds kort een positie met vaste telefonie, internet en tv. Maar met zo’n 200.000 abonnees is dat niets vergeleken met de aantallen die KPN en VodafoneZiggo hier hebben. Willen we hierin investeren, dan kunnen we dat niet zelf doen. Vandaar deze fusie.’
V Met Deutsche Telekom als eigenaar heeft u Tele2 Nederland toch niet nodig om volop in Nederland te investeren? ‘Deutsche Telekom investeert niet zomaar ergens in. Het kijkt specifiek naar de ontwikkelingen in een markt. De abonnees van Tele2, met een marktaandeel van circa 5%, vormen voor ons een belangrijke aanvulling. Bovendien beschikt het over een eigen hoofdnetwerk. Dat is van groot belang als we straks met het nieuwe 5G-netwerk aan de slag willen gaan. Als we het zelf zouden moeten bouwen, heb je al snel over een extra investering van € 55 mln tot € 60 mln. Door onze frequenties te combineren, zijn we in staat om 5G snel te ontwikkelen.’
V De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil dat naast KPN ook VodafoneZiggo zijn vaste netwerk openstelt tegen billijke prijzen. Valt uw fusieargument weg? ‘Ik ben het zeer eens met de ACM, maar deze ingreep zal niet genoeg zijn. Het is te weinig en te laat. VodafoneZiggo zal er ook geen haast mee willen maken. Ik zou bovendien nog wel wat zwaarder toezicht op KPN willen.’
V U treedt nu naar buiten. Heeft u soms signalen dat de overname moeilijk ligt in Brussel? ‘Die hebben we niet, maar de ervaring leert dat andere fusies op de mobiele markt complex lagen. Daarom is het goed om te wijzen op het zeer speciale karakter van de Nederlandse markt.’
V Wat gaat u doen als de deal met Tele2 afketst? ‘Dan moeten we ons compleet beraden op wat we gaan doen. Dan zullen we onze ambities om vaste en mobiele telecom te convergeren moeten opgeven. We zullen geen glasvezel uitrollen en zullen sowieso twee jaar later op de 5G-markt toetreden. We zullen KPN en VodafoneZiggo moeten laten gaan. Dan kunnen we niet met hen concurreren.’
En
T-Mobile paait Brussel met extra beloftes aan consument over snelheid en tarieven
Job Woudt
Den Haag
T-Mobile Nederland probeert met een aantal ‘harde beloftes’ aan de Nederlandse consument steun te verwerven voor de beoogde overname van Tele2 Nederland. Daarin zegt de onderneming toe fors te investeren in nog snellere netwerken tegen gunstige voorwaarden. Momenteel doet de Europese Commissie diepgaand mededingingsonderzoek naar het samengaan van de nummer 3 en 4 op de Nederlandse telecommarkt.
Woensdag heeft Eurocommissaris Margrethe Vestager van mededinging een notitie ontvangen, waarin T-Mobile zijn ambities op een rijtje heeft gezet. ‘Maar we kunnen onze beloftes alleen waarmaken, als de fusie doorgaat’, waarschuwt T-Mobile-topman Søren Abildgaard in toelichting op het document. Als Brussel nee zegt tegen de krachtenbundeling, krijgen KPN en VodafoneZiggo volgens hem vrij spel op de Nederlandse telecommarkt.
De overname van Tele2 (marktaandeel 5%) moet T-Mobile meer schaalgrootte bieden, waardoor het makkelijker kan investeren in nieuwe mobiele en vaste diensten. Abildgaard noemt geen concrete investeringsbedragen, maar in de kabel- en telecomsector lopen die al snel op tot vele honderden miljoenen op jaarbasis.
Zo moet de fusie het nieuwe, supersnelle mobiele 5G-netwerk voor T-Mobile-klanten sneller dichterbij brengen. Dat kan al in 2020 gaan op landelijke schaal in werking treden in plaats van 2022. Ook belooft Abildgaard snel dataverkeer mogelijk te maken in landelijke gebieden.
Tevens voert T-Mobile zijn ambities op met de vaste verbindingen voor telefonie, tv en internet, waarmee het de concurrenten KPN en VodafoneZiggo lastig wil maken. Zo wil het glasvezel aanbieden aan een half miljoen huishoudens, waarover Abildgaard nu al in gesprek is met mogelijke partners. De bestaande klanten met vaste verbindingen krijgen de komende drie jaar geen prijsverhoging (behoudens inflatie) voor de kiezen. Ook het actietarief van Tele2 (€ 25 per maand voor ongelimiteerd mobiel datagebruik) blijft.
Nog een belofte is dat abonnees voortaan hun vaste abonnement makkelijk kunnen opzeggen. Daarmee speelt T-Mobile in op een wens van de Europese Commissie, die al langer aandringt op een dergelijke ‘no lock-in’-optie. ‘Een heel disruptieve optie’, zegt Abildgaard.
Eind vorig jaar maakte T-Mobile de overname van Tele2 Nederland bekend. Het Zweedse moederbedrijf van Tele2 krijgt in ruil 25% van de aandelen in T-Mobile Nederland, plus € 190 mln in contanten. Tele2 verkreeg in 2012 tegen een bodemprijs een mobiele frequentie. Het mikte op een marktaandeel van 20%, maar kwam niet verder dan een kwart hiervan.
€ 190mln
Het Zweedse bedrijf achter Tele2 krijgt bij de overname € 190 mln en 25% van de aandelen in T-Mobile Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ucsdcom schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:04:
[...]
Alleen Tele2 prepaid heeft geen 4G.
Is dat serieus zo? Kon het nergens terugvinden maar omdat Tele2 juist alleen maar 4G masten heeft lijkt me dat gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 07:58:
[...]

Is dat serieus zo? Kon het nergens terugvinden maar omdat Tele2 juist alleen maar 4G masten heeft lijkt me dat gek.
Het is inderdaad heel raar, maar helaas wel waar. Voorheen werkte Tele2 als virtuele provider op het T-Mobile netwerk. Alle abonnees zitten inmiddels op hun eigen 4G netwerk, terwijl de prepaid klanten nog aan de oude constructie vast zitten en dus zegmaar op een virtuele MVO T-Mobile simkaart zitten. Het heeft ook geen enkele prioriteit om prepaid klanten te bedienen. Voor prepaid klanten is Tele2 dan ook schreeuwend duur. Ook zaken als de aanvraag van een vervangende simkaart is niet standaard. Micro simkaarten hebben ze, maar nano simkaarten niet voor prepaid. Ik zie ze daar in de toekomst zelfs nog wel eens met prepaid stoppen. Met de voorgenomen fusie met T-Mobile in zicht zal er op dat vlak weinig gebeuren voor de huidige Tele2 prepaid klanten.

Voor abonnees is het gunstiger: zowel 4G met 2G/3G fallback op T-Mobile bij geen netwerk en wel alle simkaart typen.

[ Voor 35% gewijzigd door ucsdcom op 24-08-2018 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
Willy84 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:58:
T-Mobile is een offensief begonnen om de Europese commissie te overtuigen van de noodzaak om toestemming te geven voor de overname van Tele2. Ik vind de topman door de mand vallen bij het antwoord op de vraag waarom t-Mobile niet zelf investeert. Ik blijf hopen dat de toezichthoudende autoriteiten kiezen voor de consument en niet voor de aandeelhouders.

Onderstaand artikel vandaag in het FD.

[...]

En

[...]
Wat een hoop gelul allemaal zeg.

Ook de belofte van 3 jaar om het unlimited abbonement voor 25 euro te behouden.

Leuk en aardig allemaal, maar wat veel belangrijker is wat gebeurt er daarna. Geen unlimited meer of veel meer betalen. Aan zo een belofte heb je toch niks.

Wat veel belangrijker is, is dat je concurrentie op de langere termijn blijft behouden, en 3 mobiele netwerken is gewoon te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fl2001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Wat een hoop gelul allemaal zeg.

Ook de belofte van 3 jaar om het unlimited abbonement voor 25 euro te behouden.

Leuk en aardig allemaal, maar wat veel belangrijker is wat gebeurt er daarna. Geen unlimited meer of veel meer betalen. Aan zo een belofte heb je toch niks.

Wat veel belangrijker is, is dat je concurrentie op de langere termijn blijft behouden, en 3 mobiele netwerken is gewoon te weinig.
Er zijn beloften over het vaste net, maar geen beloften over de prijzen en kwaliteit van mobiele abonnementen. Alleen de stelling nog minstens 3 jaar het 25,- euro abonnement van Tele2 te behouden. De goedkopere Tele2 abonnementen die nu ook concurreren met het T-Mobile aanbod kunnen wel flink in prijs omhoog. Net als het eigen T-Mobile aanbod. T-Mobile kan met de huidige beloften alle kanten op, zelfs het merk Tele2 degraderen tot 3G netwerk of 4G/5G met flink gecapte snelheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ucsdcom schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:55:
[...]
zelfs het merk Tele2 degraderen tot 3G netwerk of 4G/5G met flink gecapte snelheid etc.
Dat is natuurlijk allemaal speculatie. Aangezien Tele2 juist heeft meegedaan met de frequentieveiling voor 4G frequenties lijkt het mij erg vreemd dat het een 3G provider wordt. Veel providers zijn juist met plannen bezig om 3G over een aantal jaar uit te faseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ucsdcom schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Er zijn beloften over het vaste net, maar geen beloften over de prijzen en kwaliteit van mobiele abonnementen. Alleen de stelling nog minstens 3 jaar het 25,- euro abonnement van Tele2 te behouden. De goedkopere Tele2 abonnementen die nu ook concurreren met het T-Mobile aanbod kunnen wel flink in prijs omhoog. Net als het eigen T-Mobile aanbod. T-Mobile kan met de huidige beloften alle kanten op, zelfs het merk Tele2 degraderen tot 3G netwerk of 4G/5G met flink gecapte snelheid etc.
Stiekem hoop ik toch echt als de overnamen door gaat dat het netwerk verkocht moet worden, en dat T-Mobile alleen de Thuis tak en de mobiele tak met alleen Tele2 haar klanten mag overnemen.

Je kan mij niet wijs maken dat T-Mobile de prijs na die 3 jaar gewoon niet aantrekkelijk meer maakt, we zullen het uiteindelijk eind november wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
fl2001 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Dat zal best, maar het moet wel rendabel zijn om een netwerk te exploiteren. Als ik naar het laatste bericht over de kwartaalcijfers van Tele2 kijk dan behalen ze een ebitda van € 1,8 miljoen op een omzet van ca. € 148 miljoen. Dat is een marge van net iets meer dan 1%. En dan het om de verdiensten waar je nog een aantal andere kosten van moet betalen, want het gaat immers om earnings before interest, taxes, depreciation and amortization.

Als het rendement te laag of negatief is en er op middellange termijn geen betere resultaten zijn te voorzien dan is het voor hen wel te begrijpen dat ze willen samenwerken met T-Mobile. Zij zijn per slot van rekening geen filantropische instelling.

[ Voor 5% gewijzigd door rclahsen op 24-08-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Dat is natuurlijk allemaal speculatie. Aangezien Tele2 juist heeft meegedaan met de frequentieveiling voor 4G frequenties lijkt het mij erg vreemd dat het een 3G provider wordt. Veel providers zijn juist met plannen bezig om 3G over een aantal jaar uit te faseren.
Zoals hierboven al wordt opgemerkt: providers zijn geen filantropische instellingen.

Waarom zet T-Mobile zijn unlimited abonnementen in de markt voor 50,- euro per maand in de markt en geven ze nieuwe klanten of verlengers gedurende hun abonnementsduur tijdelijk 15,- euro per maand korting? Ze willen duidelijk maken dat zij de dienst 50,- euro per maand waard vinden, maar de markt dwingt ze deze dienst op dit moment met een 25,- euro concurrent op de hielen voor slechts 35,- euro per maand aan te bieden.

Natuurlijk is het speculatie. Soortgelijke dingen zijn echter niet ondenkbaar.
4G provider Vodafone richtte min of meer 3G provider Hollandsnieuwe op.
4G provider T-Mobile richtte 3G provider Ben op.
4G provider KPN richtte 3G provider Simyo en 3G provider Telfort op.

Vervolgens werd 4G een optie onder bijbetaling. Nu enkele jaren later zijn al deze submerken van de providers over naar 4G.Hoewel bestaande Hollandsnieuwe klanten pas op 7 september aanstaande naast 2G/3G ook standaard 4G zullen gaan krijgen.

Hetzelfde zal T-Mobile kunnen doen met 5G: klanten van T-Mobile krijgen 5G en Tele2 klanten houden als maximum 4G. Of krijgen wel 4G , maar met een snelheidscap.

Providers proberen toch altijd te besparen op hun budget merken. Daardoor blokkeert Tele2 en Telfort je 4G verbinding in het buitenland. Of zoals zij zeggen "we hebben geen roaming overeenkomsten voor 4G". Ze moeten hun bundels nu wel inzetbaar maken binnen de gehele EU, maar een verplichting tot het bieden van 4G roaming in de EU is er niet, dus gaat de knop op "4G uit".

Moet T-Mobile het 25 euro abonnement handhaven, dan kan dit abonnement toch onaantrekkelijk gemaakt worden, zonder dat het verdwijnt. Voor bestaande klanten zal er echt niets veranderen, maar voor nieuwe klanten kan T-Mobile de voorwaarden van het 25,- euro Tele2 unlimited abonnement natuurlijk zo ongunstig maken als ze zelf maar willen.

Als laatste voorbeeld geef ik daarbij hoe providers om gaan met de eis om een abonnement te bieden, waarbij je per seconde afrekent. Die abonnementen zijn er, maar worden niet breed geadverteerd en je komt vaak duurder uit ten opzichte van een regulier abonnement. Er is een regel bedacht om terug te kunnen naar afrekenen per seconde en de providers bedenken daar dan meteen een abonnement bij, wat alleen op aanvraag geleverd wordt en dan ook nog eens zo onaantrekkelijk is dat niemand het neemt. Wie wil er straks als nieuwe klant "unlimited 3G bij Tele2" (of unlimited 4G, terwijl de concurrentie en jediensten al op 5G zitten). Dat klinkt niet waarschijnlijk, maar is wel mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 24-08-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
ucsdcom schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:00:
[...]

Zoals hierboven al wordt opgemerkt: providers zijn geen filantropische instellingen.

Waarom zet T-Mobile zijn unlimited abonnementen in de markt voor 50,- euro per maand in de markt en geven ze nieuwe klanten of verlengers gedurende hun abonnementsduur tijdelijk 15,- euro per maand korting? Ze willen duidelijk maken dat zij de dienst 50,- euro per maand waard vinden, maar de markt dwingt ze deze dienst op dit moment met een 25,- euro concurrent op de hielen voor slechts 35,- euro per maand aan te bieden.

Natuurlijk is het speculatie. Soortgelijke dingen zijn echter niet ondenkbaar.
4G provider Vodafone richtte min of meer 3G provider Hollandsnieuwe op.
4G provider T-Mobile richtte 3G provider Ben op.
4G provider KPN richtte 3G provider Simyo en 3G provider Telfort op.

Vervolgens werd 4G een optie onder bijbetaling. Nu enkele jaren later zijn al deze submerken van de providers over naar 4G.Hoewel bestaande Hollandsnieuwe klanten pas op 7 september aanstaande naast 2G/3G ook standaard 4G zullen gaan krijgen.

Hetzelfde zal T-Mobile kunnen doen met 5G: klanten van T-Mobile krijgen 5G en Tele2 klanten houden als maximum 4G. Of krijgen wel 4G , maar met een snelheidscap.

Providers proberen toch altijd te besparen op hun budget merken. Daardoor blokkeert Tele2 en Telfort je 4G verbinding in het buitenland. Of zoals zij zeggen "we hebben geen roaming overeenkomsten voor 4G". Ze moeten hun bundels nu wel inzetbaar maken binnen de gehele EU, maar een verplichting tot het bieden van 4G roaming in de EU is er niet, dus gaat de knop op "4G uit".

Moet T-Mobile het 25 euro abonnement handhaven, dan kan dit abonnement toch onaantrekkelijk gemaakt worden, zonder dat het verdwijnt. Voor bestaande klanten zal er echt niets veranderen, maar voor nieuwe klanten kan T-Mobile de voorwaarden van het 25,- euro Tele2 unlimited abonnement natuurlijk zo ongunstig maken als ze zelf maar willen.

Als laatste voorbeeld geef ik daarbij hoe providers om gaan met de eis om een abonnement te bieden, waarbij je per seconde afrekent. Die abonnementen zijn er, maar worden niet breed geadverteerd en je komt vaak duurder uit ten opzichte van een regulier abonnement. Er is een regel bedacht om terug te kunnen naar afrekenen per seconde en de providers bedenken daar dan meteen een abonnement bij, wat alleen op aanvraag geleverd wordt en dan ook nog eens zo onaantrekkelijk is dat niemand het neemt. Wie wil er straks als nieuwe klant "unlimited 3G bij Tele2" (of unlimited 4G, terwijl de concurrentie en jediensten al op 5G zitten). Dat klinkt niet waarschijnlijk, maar is wel mogelijk.
Ook wil T-Mobile in 2020 een landelijk dekkend 5G-netwerk aanbieden waar Tele2-klanten ook gebruik van mogen maken, en mogen klanten op elk moment hun abonnement opzeggen.
https://www.rtlz.nl/tech/...e2-blijft-ook-na-overname
Dus tele2 krijgt ook 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ferrantufan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

GSM 1800 geeft op mijn toestel werkelijk áltijd de beste dekking, ook bij de omgebouwde locaties (dwz. LTE op vier frequenties actief, UMTS op 900/2100 en GSM 1800). LTE 900 -120 dBm / helemaal geen bereik meer, maar dan nog wel -95 dBm (soms zelfs hoger dan -90) GSM 1800 kom ik dan met regelmaat tegen ;)
Mogelijk omdat je altijd op hoge frequenties wordt gegooid bij de andere technieken en bij 4G de RSRP in plaats van RSSI wordt weergegeven.

Kun je nog wel iets met GSM1800 zwakker dan -100/-105dBm? Vroeger gaf dat mij altijd problemen terwijl ik bij Vodafone nog een hele goede spraakverbinding heb op 2G900 met -110dBm.
leroy98ecker schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:49:
[...]

Ik heb dit ook met mijn iPhone 7 Plus. In mindere mate op 3G en 4G. Dit gebeurt bij mij ook in idle modus. Maakt niet uit of ik met WiFi verbonden ben. Ik moet altijd mijn telefoon verder dan een meter ervandaan houden, anders blijven de speakers maar analoge geluiden eruit gooien.

De telefoon schakelt onder WiFi niet naar een andere techniek/frequentie(s), tenzij het bereik slecht is. :)
Heel bijzonder en onwenselijk lijkt me. Kun je monitoren op je iPhone op welke techniek/band hij terecht komt? Zou me heel erg verbazen als hij echt automatisch naar 2G terug gaat tijdens idlen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ja, er is wel even een verschil tussen RSRP en RSSI. 2G wordt vaak alleen als RSSI weergegeven. Bij RSRP wordt er alleen gekeken naar het referentiesignaal van één zeldmast.

Andere zendmasten tellen niet mee: ze tellen wel mee in de RSSI-waarde en verbeteren die; RSRP wordt juist verslechterd door buur-zendmasten en in de RSRQ is dat het meest duidelijk zichtbaar.

In situaties met zwak signaal kun je bij 2G de signaalsterkte dus nog het beste vergelijken met de RSSI-waarde bij 4G, die zal een stuk hoger zijn (RSSI: -80dBm, RSRP -98dBm waar ik nu zit bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Laatst online: 11-09 23:35
MensionXL schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:40:
[...]

Mogelijk omdat je altijd op hoge frequenties wordt gegooid bij de andere technieken en bij 4G de RSRP in plaats van RSSI wordt weergegeven.

Kun je nog wel iets met GSM1800 zwakker dan -100/-105dBm? Vroeger gaf dat mij altijd problemen terwijl ik bij Vodafone nog een hele goede spraakverbinding heb op 2G900 met -110dBm.
(+ @Sorcerer8472)
Op mijn Samsung toestel praat het service menu over 'Rx Lvl' bij 2G; en ik had het inderdaad over RSRP bij 4G. Dat Rx Lvl gelijk staat aan RSSI en niet RSRP zou zeker kunnen.

Ik ga de komende dagen kijken voor je of ik bij -110 dBm GSM1800 nog kan bellen, zou het absoluut niet weten om eerlijk te zijn. Wat betreft Vodafone geef ik je zeker gelijk, met een prepaid kaartje heb ik in het verleden op Vodafone 2G zelfs met één streepje (volgens https://tweakers.net/revi...tests-signaalsterkte.html is Rx Lvl dan tussen -115 en -125; bij mij geldt deze schaal niet alleen voor 4G) nog prima kunnen bellen.

Edit: bij -120 dBm 4G900 RSRP heb ik dus zeker 0 streepjes (ja, dat kan) en geen 1.. klopte dus niet wat ik zei wat betreft die schaal. Ga het thuis even goed in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door ferrantufan op 26-08-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Een vraag, waarom zou ik met mijn unlimited abbo bij T-Mobile blijven en niet overstappen,
Wat is nu precies het verschil in netwerk en zijn er snelheidsverschillen?

Laat ik vooropstelllen dat ik enorm tevreden ben maar waarom zou ik niet of juist wel overstappen.
Mijn korting op het huidige unlimited abbo verloopt met 2 maanden, dus ik moet iets doen anders betaal ik 15 euro meer per maand dus mijn voor en tegens:

Niet:
- geen visual voicemail bij tele2
- geen punten sparen voor extra's
- geen samenkorting meer (5 euro, maar die schijnt te vervallen bij een nieuw abbo)

Wel:
- geen 1 of 2 jaar contract maar maandelijks
- goedkoper

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Punten voor mij om voor T-Mobile unlimited te kiezen ipv Tele2:
- Netwerk van T-Mobile in Nederland is nog wel een stukje beter dan dat van Tele2.
- Tele2 heeft nog steeds niet of nauwelijks 4G roaming terwijl je met T-Mobile 4G(+) in heel Europa hebt. Voor mij is dit een belangrijk punt.

Enig kritiekpunt van T-Mobile is dat ze nu nog steeds geen VoLTE hebben waardoor je tijdens gesprekken nog steeds terugvalt maar 3G. Dan kan ik niet rijmen met hun claims van het beste netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
robbinonline schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:31:
Een vraag, waarom zou ik met mijn unlimited abbo bij T-Mobile blijven en niet overstappen,
Wat is nu precies het verschil in netwerk en zijn er snelheidsverschillen?

Laat ik vooropstelllen dat ik enorm tevreden ben maar waarom zou ik niet of juist wel overstappen.
Mijn korting op het huidige unlimited abbo verloopt met 2 maanden, dus ik moet iets doen anders betaal ik 15 euro meer per maand dus mijn voor en tegens:

Niet:
- geen visual voicemail bij tele2
- geen punten sparen voor extra's
- geen samenkorting meer (5 euro, maar die schijnt te vervallen bij een nieuw abbo)

Wel:
- geen 1 of 2 jaar contract maar maandelijks
- goedkoper
Tele2 heeft WiFi-bellen, waar T-Mobile niet eens 4G bellen heeft. Voor mij de reden om bij Tele2 te blijven (kwam oorspronkelijk van T-Mobile). Verder idd het maandelijks opzegbare, en de lagere prijs. Klantenservice van Tele2 is wel om te huilen, maar hoe vaak zal je die nodig hebben :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
ik222 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:18:
Punten voor mij om voor T-Mobile unlimited te kiezen ipv Tele2:
- Netwerk van T-Mobile in Nederland is nog wel een stukje beter dan dat van Tele2.
- Tele2 heeft nog steeds niet of nauwelijks 4G roaming terwijl je met T-Mobile 4G(+) in heel Europa hebt. Voor mij is dit een belangrijk punt.

Enig kritiekpunt van T-Mobile is dat ze nu nog steeds geen VoLTE hebben waardoor je tijdens gesprekken nog steeds terugvalt maar 3G. Dan kan ik niet rijmen met hun claims van het beste netwerk.
Ik moet wel zeggen dat het bellen via 3G van T-Mobile erg snel gaat. De lijn gaat heel snel 'over' zeg maar. Sneller dan bij KPN 3G.

Geluidkwaliteit van T-Mobile naar een ander netwerk (vast of KPN/VF) is niet heel denderend. Alsof ik in een blik praat. Dat hebben Vodafone en KPN samen beter geregeld, daar bel je tussen beide netwerken al met HD Voice.

Ik bel voor mijn werk veel via een vaste lijn en kan bijna aan de geluidkwaliteit horen of men via T-Mobile belt of een andere provider. De kwaliteit is bij T-Mobile dan iets minder, wat schel, bij Vodafone is de gesprekskwaliteit "voller" en bij KPN gewoon prima. Daar zit voor T-Mobile nog wel een verbeterpuntje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geluidskwaliteit is één ding, wat ik nog belangrijker vind is dat ik bijna geen internet heb tijdens het bellen zonder VoLTE.

Heb tegenwoordig regelmatig voor mijn werk dat ik onderweg iets moet checken terwijl ik iemand aan de lijn heb. Dat is soms best lastig zonder 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
ik222 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:07:
Geluidskwaliteit is één ding, wat ik nog belangrijker vind is dat ik bijna geen internet heb tijdens het bellen zonder VoLTE.

Heb tegenwoordig regelmatig voor mijn werk dat ik onderweg iets moet checken terwijl ik iemand aan de lijn heb. Dat is soms best lastig zonder 4G.
Geen internet? Ik bel altijd over 3G, en heb ook altijd een dataverbinding (max 3G-snelheid tho). Tenzij ik echt in de middle of nowhere ben zonder 3G en 4G bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Pilovali schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:14:
[...]

Geen internet? Ik bel altijd over 3G, en heb ook altijd een dataverbinding (max 3G-snelheid tho). Tenzij ik echt in de middle of nowhere ben zonder 3G en 4G bereik.
Hij bedoeld dat je op 3G óf belt óf data gebruikt, het kan niet tegelijk.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Kassad schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:35:
[...]

Hij bedoeld dat je op 3G óf belt óf data gebruikt, het kan niet tegelijk.
Tuurlijk wel. Mij lukt het prima, hoor.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/4Xe9HTfb.png
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/8Ia1tTab.png

Ik heb nog altijd wel data kunnen gebruiken tijdens het bellen. Ik heb regelmatig dingen opgezocht toen ik aan het bellen was met iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja je hebt wel data maar alleen 3G, zonder VoLTE heb je ook geen 4G voor data tijdens het bellen. En ja als je dan de snelheidstesten zoals hierboven haalt is het nog wel te doen. Maar er zijn tegenwoordig ook genoeg plaatsen waar je zonder 4G gewoon nauwelijks werkbaar internet hebt, zeker sinds T-Mobile 3G frequenties aan het overhevelen is naar 4G.

En sowieso, als je bijvoorbeeld een VPN opzet (wat ik dus regelmatig vanaf mijn telefoon doe) is het verschil tussen 3G en 4G wel echt aanzienlijk. Het is gewoon jammer dat een T-Mobile wat zich profileert als een provider met het beste netwerk dit nog steeds niet voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Daar ben ik wel mee eens. Ze zeggen al jaren dat ze VoLTE gaan aanzetten. Vooralsnog is het alleen beschikbaar voor mensen met USA+Unlimited abo en ondersteunde toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
krakendmodem schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:40:
[...]
Geluidkwaliteit van T-Mobile naar een ander netwerk (vast of KPN/VF) is niet heel denderend. Alsof ik in een blik praat. Dat hebben Vodafone en KPN samen beter geregeld, daar bel je tussen beide netwerken al met HD Voice.
Op veel buitenlandse Vodafone-netwerken heb je ook HD Voice. Dus als ik met mijn NL nummer in Duitsland zit dan bel ik ook met mooie kwaliteit, superfijn is dat. Mensen hebben geen idee dat je niet in NL zit. Bellen vanuit NL naar nummers met Vodafone.de is ook super. Aangezien ik veel bel op een dag, en veel internationaal ook, is dat echt fijn.

Vraag me af of T-Mobile dat ook gaat regelen met T-Mobile USA. Of daar VoLTE op gaat zetten: de LTE-dekking van T-Mobile USA is namelijk duidelijk beter dan de UMTS/3G-dekking van datzelfde netwerk (1900 MHz, versus dekking op de 600 en 700 MHz-band voor LTE). Dus zonder VoLTE heb je veel meer kans op wegvallende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Pilovali schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:45:
[...]

Tuurlijk wel. Mij lukt het prima, hoor.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb nog altijd wel data kunnen gebruiken tijdens het bellen. Ik heb regelmatig dingen opgezocht toen ik aan het bellen was met iemand.
Hee, dat wist ik niet, I stand corrected!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als ze begin 2019 nog geen VoLTE aanbieden stap ik wel over naar Tele2...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb vandaag begrepen dat T-Mobile in Januari met wifi bellen wil beginnen.
Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes