[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpbosk schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:26:
Ik heb de laatste tijd op veel plaatsen (wel in de trein) problemen met 3G. Er is dan wel bereik, maar er komt niet tot nauwelijks data doorheen. Merken meer mensen dit?
Met 4G geen enkel probleem, maar helaas valt mijn iPhone X in de trein regelmatig terug naar 3G (of zelfs E..)
3G raakt inderdaad snel overbelast doordat steeds meer 3G frequenties naar 4G worden over gezet. Bij een Sony toestel kon ik de netwerksettings op 4G only zetten, dan bleef ik gewoon op 4G en had zelden geen verbinding. Met een IPhone blijf je helaas vaak wisselen. Dat ligt ook mede aan je toestel. Maar van grotere invloed is het type treinstel waar je gebruik van maakt. De verbouwde stellen hebben warmtewerend glas (wat een dun opgeampt metaallaagje op de ruit is) wat er voor zorgt dat ook de mobiele signalen flink gedempt worden.

Trouwens: er zijn/waren problemen met Iphones X en 8 op het netwerk van T-Mobile. Ik weet niet of die problemen al over zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 01-06-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
jpbosk schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:26:
Ik heb de laatste tijd op veel plaatsen (wel in de trein) problemen met 3G. Er is dan wel bereik, maar er komt niet tot nauwelijks data doorheen. Merken meer mensen dit?
Met 4G geen enkel probleem, maar helaas valt mijn iPhone X in de trein regelmatig terug naar 3G (of zelfs E..)
Dit heb ik al tijden, als ik geen 4G heb, waar dan ook, dan heb ik niks ook al staat er H+ in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34

Oekol

waka waka hey hey

yannickie111 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:54:
Sinds een paar dagen met wat huisgenoten overgestapt naar unlimited, erg tevreden tot nu toe. Alles voor 22.50.
Nu gebruik ik in de trein mijn laptop vaak met mijn telefoon als hotspot. Dit zijn natuurlijk extra handelingen en zuigt mijn telefoonbatterij leeg.
In my t-mobile heb ik een optie om duosim aan te vragen (rond de 35 euro). Hiermee kun je met 2 sims gebruik maken van hetzelfde abonnement, alleen niet tegelijk. Zijn er mensen hier die hiermee ervaring hebben?
Wat als ik bijvoorbeeld de 2e sim in mijn laptop gebruik voor data, ben ik dan "in gesprek" als iemand mij belt, of hoe zit dit?
Zoals al eerder genoemd is het 1 vd 2 sims gebruiken en de ander is offline. Dus dat lijkt mij niet echt een optie. Hoe ik het zelf altijd deed was gewoon opladen als hij bijna leeg was, nu kan je dat in je de trein gewoon aan via je usb-poort doen als je gaat hotspotten.

Mijn One Plus 3 laad 60% op in 30 min, dus ik had niet echt een probleem met opladen omdat het snel klaar was. Nu is dit dus wel telefoon gebonden. Als er geen quickcharge op zit is het wel heel vervelend, want een hotspot trekt je mobiel écht snel leeg.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Fuwor schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:39:
Wat balen zeg! Bij mij thuis (in de Hoeksche Waard) heb ik (binnen en buiten) geen 4G en onbruikbaar 3G. Tijdens bellen ben ik ook slecht verstaanbaar...

200 meter verder gewoon 50Mbit en in het dorp hiernaast zelfs 275Mbit gehaald. 7(8)7 Verder merk ik dat T-Mobile ook verreweg het snelst is als ik vergelijk met Vodafone en Tele2.

Speedtest dorp hiernaast: http://www.speedtest.net/my-result/i/2649074824
Speedtest als ik hier al 4G heb: http://www.speedtest.net/my-result/i/2652046835

Hoe zijn jullie ervaringen met het melden van problemen via de Dekking kaart? Heb hier vorige week al melding van gemaakt maar (nog) niks van gehoord. Stap graag over ivm het voor mij aantrekkelijke zakelijke abo, Unlimited + 10GB in EU/VS en maandelijkse opzegtermijn, maar als ik thuis niet eens kan bellen moet ik toch T-Mobile overslaan...
In Kesteren had ik ook slechte dekking. Nu hebben we er twee nieuwe locaties en de dekking is nu uitmuntend! Heeft overigens wel 2/3 jaar geduurd maar het is de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Hoe flexibel is Tmobile met de bundels?
Leuk dat ik onbeperkt heb, echter de standaard bundel is maar 5 gig, en ik kan hem dan wel aanvullen met 1 gig.

Echter ben ik bang dat ik snel door data ben met 8 playstations en Fortnite....

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38
Mars18 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:22:
Hoe flexibel is Tmobile met de bundels?
Leuk dat ik onbeperkt heb, echter de standaard bundel is maar 5 gig, en ik kan hem dan wel aanvullen met 1 gig.

Echter ben ik bang dat ik snel door data ben met 8 playstations en Fortnite....
Als je een normaal mobiel abonnement hebt genomen (en geen thuis oid) dan lijkt het mij dat je je niet aan de voorwaarden van het abonnement houd. Het is namelijk bedoelt om een mobiele telefoon van data te voorzien en niet 8 playstations. Zie ook punt 2 en 3 van de voorwaarden:
2.
De T-Mobile abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel
gebruik op smartphones en tablets.
3.
De abonnementen zijn bedoeld voor individueel gebruik en niet voor
commerciële doeleinden, zoals het (tegen betaling) beschikbaar stellen van
de verbinding aan derden of het beschikbaar stellen van de verbinding aan
meerdere gebruikers.

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 01-06-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
jongetje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Als je een normaal mobiel abonnement hebt genomen (en geen thuis oid) dan lijkt het mij dat je je niet aan de voorwaarden van het abonnement houd. Het is namelijk bedoelt om een mobiele telefoon van data te voorzien en niet 8 playstations. Zie ook punt 2 en 3 van de voorwaarden:

[...]
Ik heb Tablet Unlimited, ik heb mijn verhaal gedaan in de t-mobile winkel met wat ik ging doen, en zij hebben mij dit aangeraden.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik zit nu in Frankrijk en mijn data bundel is op. Ik zou nu via de t-mobile shop met gespaarde punten een bundel willen kopen van 2GB. In de shop staat echter dat deze alleen in Nederland is te gebruiken en voor 7 dagen geldig is.

Omdat ik nu vanuit mijn normale bundel internet kan gebruiken, kan ik deze bundel aanschaffen en verbruiken op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vecodo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:15:
Ik zit nu in Frankrijk en mijn data bundel is op. Ik zou nu via de t-mobile shop met gespaarde punten een bundel willen kopen van 2GB. In de shop staat echter dat deze alleen in Nederland is te gebruiken en voor 7 dagen geldig is.

Omdat ik nu vanuit mijn normale bundel internet kan gebruiken, kan ik deze bundel aanschaffen en verbruiken op vakantie?
Nee die bundel die je zo met punten koopt werkt zoals ook erbij staat enkel in Nederland. Enige optie is het buitenland is een betaalde MB aanvuller kopen via My T-Mobile of de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
ik222 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:24:
[...]

Nee die bundel die je zo met punten koopt werkt zoals ook erbij staat enkel in Nederland. Enige optie is het buitenland is een betaalde MB aanvuller kopen via My T-Mobile of de app.
Thanks! Dan kopen we de MB aanvaller maar 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Meer mensen een aanbod gehad om hun 60 dagen unlimited EU abo aan te passen naar de nieuwere abonnementen en dan 2,50 per maand korting? In mijn geval zal T-Mobile echt met iets beters moeten komen wil ik daar vanaf stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik las bij iemand op het tmobileforum die dat gedaan had en vervolgens haar 5€ tmobile samen was kwijt geraakt, omdat ze een nieuw abonnement had afgesloten. En bij nieuwe abonnementen vervalt tmobile samen. Dus ze ging uiteindelijk 2,5 € meer betalen.
Het wordt er niet beter op bij tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Dus die persoons eind datum van contract was ook weer +1 or +2 jaar?
En het was zo'n nieuw contract waar mee je "samen onder 1 dak" moet zijn?

Want ze zeggen dat dat niet gebeurd op hun site.

Ik zou prima puur naar 10GB per maand EU willen gaan als ik dan die 2.50 korting kreeg plus mijn 5 euro korting en mijn contract dus verlengde dus vanaf nu weer 24 maanden onder die voorwaarden geldig.

Maar met alles wat ik lees is dit niet zo, die 2.5 korting is maar tot de huidige eind datum (ze zeggen wel 24 maanden, maar dan moet je niet verlengen en dat is niet interessant want je verliest die 15 euro)

Dus het aanbod voor mij is 2.5 extra korting tot volgend jaar april, dat vind ik niet interessant.

Ook moet ik nog zien of ik blijf bij tmobile want ik moet verlengen en de samen korting gaat dan weg, ik heb geen samen onder 1 dak, dus ik ga van 30 naar 35 euro toe. En dan wordt vodafone weer interessanter voor me om naar terug te gaan. want ik heb Ziggo en ik kan denk ik wel naar Red: 20GB voor 25 euro, of anders Red Super: 40GB voor 31 euro, wat beide dus echt goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
joco schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:12:
...
Ik zou prima puur naar 10GB per maand EU willen gaan als ik dan die 2.50 korting kreeg plus mijn 5 euro korting en mijn contract dus verlengde dus vanaf nu weer 24 maanden onder die voorwaarden geldig.
...
Dat is dus 22,50 minus 7,50. Voor die 15 euro heb je bij Simpel zonder gezeur hetzelfde (10Gb) en blijf je op je vertrouwde netwerk. Het is maar een idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
10GB is te weinig ik wil minimaal 20+ hebben

Maar wat bedoel je met 22,50 minus 7.50? waar komt die 22,50 vandaan?

Ah wacht die 10GB die ik daar zeg is niet 10GB standaard bundel, maar 10GB EU bundel (binnen je unlimitted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
joco schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:36:
10GB is te weinig ik wil minimaal 20+ hebben

Maar wat bedoel je met 22,50 minus 7.50? waar komt die 22,50 vandaan?

Ah wacht die 10GB die ik daar zeg is niet 10GB standaard bundel, maar 10GB EU bundel (binnen je unlimitted)
Klopt, ging uit van regulier 10Gb.
Dan heb ik niets gezegd :X, echte grootverbruikers zijn bij Simpel aan het verkeerde adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier ook voor de vrouw in dubio.. alleen waar hebben ze verder nog als je buiten de bundel komt dat je beperkte snelheid krijgt? bij VF wil ze niet

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:42
Exxus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:47:
Meer mensen een aanbod gehad om hun 60 dagen unlimited EU abo aan te passen naar de nieuwere abonnementen en dan 2,50 per maand korting? In mijn geval zal T-Mobile echt met iets beters moeten komen wil ik daar vanaf stappen...
In januari had ik een betere deal: 18,99 inc Samenkorting(dus 23,99 ex korting) en een toestelkrediet(Huawei die ik weer heb doorverkocht), werd toen zelf gebeld om het op te geven.(edit: door tmobile om het onbeperkt op te geven)

[ Voor 4% gewijzigd door Sandermm op 06-06-2018 15:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jcpoort
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-08 05:04
Volgens mij heb ik zojuist een hdvoice gesprek gehad met iemand op het kpn netwerk! Dit ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:21:
Hier ook voor de vrouw in dubio.. alleen waar hebben ze verder nog als je buiten de bundel komt dat je beperkte snelheid krijgt? bij VF wil ze niet
Bij Telfort hebben ze dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:59:
Wat is jullie ervaring met tablet unlimited ?

Ik ben van plan om 4 of 8 Playstations in te richten met Fortnite en te verbinden aan een 4g Huawei E5577C Mifi Router die bij het tablet unlimited zit. Met dit apparaat kan je 10 systemen verbinden.

Zal de snelheid nog aanvaardbaar zijn als ik 8 Playstations verbind met de Mifi Router.

Mijn vrouw heeft al Unlimited, en zelf kan ik mijn zakelijke telefoon ook overzetten naar tmobile, pas in september mag ik zelf prive overstappen naar tmobile.
Is het ook mogelijk om 2x een Tablet unlimited te kunnen afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:03
Mars18 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:36:
[...]

Is het ook mogelijk om 2x een Tablet unlimited te kunnen afsluiten?
Uiteraard, maar wat hoop je er mee te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 22:12
Ik had voorheen KPN en daar belde ik via 4G met de Iphone 7 plus, nu ik overgestapt ben naar Tmobile hoopte ik ook nog steeds op 4g bellen. dit heb ik wel aangevinkt in de instellingen maar ik hij gaat steeds terug naar 3G. hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Soppyscroll schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:25:
Ik had voorheen KPN en daar belde ik via 4G met de Iphone 7 plus, nu ik overgestapt ben naar Tmobile hoopte ik ook nog steeds op 4g bellen. dit heb ik wel aangevinkt in de instellingen maar ik hij gaat steeds terug naar 3G. hoe kan dit?
T-Mobile heeft VoLTE nog niet breed uitgerold. Alleen met het duurste Go-abonnement (met 10 GB USA) heb je toegang tot VoLTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
idd.. erg jammer dat VoLTE ( en VoWiFi) zolang op zich laten wachten.. :)

maar goed als ik thuis ben bel ik wel via whatsapp.... gaat t ook over wifi ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
rclahsen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:35:
[...]

T-Mobile heeft VoLTE nog niet breed uitgerold. Alleen met Het duurste Go-abonnement (met 10 GB USA) heb je toegang tot VoLTE.
En ik o.a. omdat ik in de pilot zit (zat?). Wel vreemd eigenlijk aangezien die pilot tot januari zou duren en inmiddels zijn we alweer een half jaar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 09:44
jongetje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:09:
[...]

En ik o.a. omdat ik in de pilot zit (zat?). Wel vreemd eigenlijk aangezien die pilot tot januari zou duren en inmiddels zijn we alweer een half jaar verder...
Ben ook lid van de pilot volte , is nog steeds actief en werkt prima, dus tja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
https://www.watdoenwijmet...er-abonnementen-vodafone/

Dat kan interesant worden voor mij als ik dit goed lees

Dus voor 55 euro heb ik 2 abo's met gezamelijk 160GB (ik heb ziggo)

De kans is dus groot dat ik weer terug ga naar vodafone dan, want volgende jaar ga ik dus naar 35 euro voor een minder contract dan de 30 euro die ik nu betaal voor betere voorwaarden bij tmobile

En alles onder 1 dak kan niet, want 1 van ons moet bij vodafone blijven voor de ziggo korting aangezien ik ziggo sowieso heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Goed bezig T-Mobile!

Ik heb twee abbo's op hetzelfde adres (1 voor de mobiele telefoon en 1 voor de tablet) met alles-onder-1-dak-korting.
Krijg ik net een SMS: "Beste klant, vanaf nu ontvang je als T-Mobile Klantvoordeel 2 GB meer data per maand".

In plaats van 5 GB (telefoon) + 1 GB (tablet) ga ik nu naar 7 + 3 GB. Bovenop de korting die ik al kreeg.
* Jeroen O is erg blij

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen O op 14-06-2018 15:27 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zie liever dat ze ook de 1gb aanvullers voor unlimited eens oprekken naar 2gb

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Weet iemand hier trouwens hoe het nu zit met die consumenten claim? Daar had de rechter toch ten nadele van T-Mobile een uitspraak gedaan wat inhoudt dat je geld terug zou kunnen krijgen op je oude toestel, mits je die had ontvangen onder een contract waarin het toestel "gratis" zou zijn? Hoe kun je dit nu terugvorderen op T-Mobile, of ligt dat niet zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 20:01
Ik ben helemaal niet zo blij met het nieuwe voordeel beleid. Kreeg net de eerste e-mail dat ik kan verlengen. Echter vervalt de T-mobile samen korting blijkbaar, en ik ben de enige met T-mobile op mijn adres.

Dat betekent dat er voor mij twee nadelen zijn. Ten eerste de prijs, die nu 35 euro gaat worden i.p.v. 30. En daarnaast het buitenland beleid van de nieuwe GO abonnementen. Ik heb de eerste 'generatie' GO waarmee je nog 90 dagen in het buitenland onbeperkt mag internetten i.p.v. 10GB per maand. Misschien toch maar eens kijken naar wat anders na 8 jaar T-mobile.

Edit:

Overigens kan ik met mijn abonnement ook onbeperkt bellen naar de EU. Dat is ook al afgeschaft bij de nieuwe abonnementen zie ik. Niet dat ik veel naar de EU bel, maar toch.

[ Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 17-06-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snaggyheadshot schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:06:
Ik ben helemaal niet zo blij met het nieuwe voordeel beleid. Kreeg net de eerste e-mail dat ik kan verlengen. Echter vervalt de T-mobile samen korting blijkbaar, en ik ben de enige met T-mobile op mijn adres.

Dat betekent dat er voor mij twee nadelen zijn. Ten eerste de prijs, die nu 35 euro gaat worden i.p.v. 30. En daarnaast het buitenland beleid van de nieuwe GO abonnementen. Ik heb de eerste 'generatie' GO waarmee je nog 90 dagen in het buitenland onbeperkt mag internetten i.p.v. 10GB per maand. Misschien toch maar eens kijken naar wat anders na 8 jaar T-mobile.

Edit:

Overigens kan ik met mijn abonnement ook onbeperkt bellen naar de EU. Dat is ook al afgeschaft bij de nieuwe abonnementen zie ik. Niet dat ik veel naar de EU bel, maar toch.
Jij kan toch gewoon je abonnement gewoon door laten gaan? of vervalt de korting echt per direct?

Moet wel zeggen bij alle andere providers je EU verbruik ook niet daverend hoog zal zijn, Tele2 Unlimited max 9GB maar let wel op 4G roaming in de EU dat is nog niet echt best.. Tja dan heb je nog Vodafone of KPN, alleen heb je er alleen voordeel aan als je bij Vodafone Ziggo hebt en bij KPN ook hun thuis product hebt als je een grote bundel wilt voor een betere prijs.

Weet niet wat je überhaupt wilt/moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:04:
[...]

Jij kan toch gewoon je abonnement gewoon door laten gaan? of vervalt de korting echt per direct?
Bij mijn GO Next abo is de korting verlengd met 6 maanden en omdat ik niet verlengd heb, behoud ik ook de t-mobile samen korting. Kortom mijn contract is afgelopen en ik betaal nog steeds hetzelfde.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 20:01
[...]

Volgens T-mobile vervalt de 15 euro 'korting' (gezien GO unlimited eigenlijk 45 euro kost), de T-mobile samen korting blijft zolang dit abonnement loopt. Maar zoals ik hierboven zie valt dat nog mee. Ik koop meestal een toestel i.c.m. abonnement (scheelt op een iPhone toch mooi een paar honderd euro). Dus ik kijk nog wel eens even aan wat ik ga doen 8)

Ik las overigens iets van een verdubbeling van het aantal GB bij T-mobile voor 4 euro. Ik kan die optie echter nergens selecteren. Daarnaast zou ik, als iemand hier op het zelfde adres ook T-mobile neemt, nog eens 2GB extra krijgen en 2,5 korting. In dat geval zou de 10GB optie voor 20 euro aantrekkelijk zijn. 22GB voor 21,50 incl die GB's meenemen naar de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:55:
[...]

Volgens T-mobile vervalt de 15 euro 'korting' (gezien GO unlimited eigenlijk 45 euro kost),
Bij mij was dat niet het geval. Het was zelfs al voor het abo afliep te zien in de t-mobile app onder het kopje abonnement.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dillhole
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 20:03
Rub147 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:36:
Heb op dit moment een Go 17.1 Unlimited NL+EU abo, recent is het jaarcontract verlopen en heb ik ervoor gekozen om niet te verlengen maar het abo gewoon door te laten lopen. Echter geeft T-Mobile aan dat het aantal gebruiksdagen voor Unlimited EU niet gereset wordt (terwijl er nu een jaar voorbij is, en ik volle mep betaal). Iemand ervaring of dit klopt, of dat het verlopen van het jaar nog te recent is en ik gewoon geduld moet hebben?
He Rub, zit met de zelfde situatie, heb verlengen ff afgesteld. Hoor nu ook het zelfde verhaal aan de telefoon dat terwijl het contract zegt dat:
... Het onbeperkt data roamen in de EU kan voor maximaal 60 dagen per 12 maanden. Na de 60 dagen vervallen de kosteloze GB aanvullers, maar krijgt u 10GB per maand in de
EU. Voor data gebruik na de 10GB per maand in de EU of dataverbruik buiten Nederland en de EU geldt een tarief van € 0,06 per MB incl BTW....
ben wel benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft, want hier staat toch echt per 12 maanden reset van de 60 dagen. Denk dat ze gewoon mensen van het abonnement af willen hebben omdat ze enorme data verbruiken merken in het buitenland, tijdens vakanties.

15 euro minder betalen voor nieuw abo is leuk maar 24 x 1 Gb bij kopen en je geeft meer uit. Daarbij komt dat 10Gb op een vakantie in het buitenland van 15 dagen echt zo is opgebrand, ff netflix / youtube en foto uploaden klaar.

Verder ben ik nog wel benieuwd waar ik de "60 dagen" en het restant daarvan kan terug zien.. moet ik dan al mijn facturen aflopen en de dagen tellen ? Daar lijkt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de abonnementen tot 10gb krijg je op dit moment als je meerdere T-Mobile abonnementen hebt op 1 adres 2gb er bij.
Dus 1gb wordt 3gb, 5gb wordt 7 en 10gb wordt 12gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dillhole schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:05:
[...]

He Rub, zit met de zelfde situatie, heb verlengen ff afgesteld. Hoor nu ook het zelfde verhaal aan de telefoon dat terwijl het contract zegt dat:

[...]

ben wel benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft, want hier staat toch echt per 12 maanden reset van de 60 dagen. Denk dat ze gewoon mensen van het abonnement af willen hebben omdat ze enorme data verbruiken merken in het buitenland, tijdens vakanties.

15 euro minder betalen voor nieuw abo is leuk maar 24 x 1 Gb bij kopen en je geeft meer uit. Daarbij komt dat 10Gb op een vakantie in het buitenland van 15 dagen echt zo is opgebrand, ff netflix / youtube en foto uploaden klaar.

Verder ben ik nog wel benieuwd waar ik de "60 dagen" en het restant daarvan kan terug zien.. moet ik dan al mijn facturen aflopen en de dagen tellen ? Daar lijkt het wel op.
Twee weken na verstrijken contract kreeg ik plots weer een nieuwe 60 dagen teller (wel de korting weg). Na paar uitstapjes en data verstoken in het buitenland nu overgestapt naar Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
dutchnltweaker schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:27:
Bij de abonnementen tot 10gb krijg je op dit moment als je meerdere T-Mobile abonnementen hebt op 1 adres 2gb er bij.
Dus 1gb wordt 3gb, 5gb wordt 7 en 10gb wordt 12gb.
Klopt, maar dan moet dit abonnement wel zijn afgesloten na 31 januari 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:44:
[...]

Klopt dat bedoelde ik ook, nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:05

pinda powerrr

Slow down...

jongetje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:44:
[...]

Nee, ook de oudere GO abonnementen krijgen 2GB extra, alleen krijgen ze de korting niet. Staat duidelijk in de voorwaarden.
Heb zelf twee abonnementen, eentje is van 2017, andere is dit jaar verlengd, op allebei de 2GB extra (en TM Samen is behouden).

In het topic \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie worden de combinaties ook uitgebreid besproken.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 09:44
Is er al weer een nieuwe update in het AR geschreven ? wanneer kunnen we die verwachten op 4gmasten.nl :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

michelc85 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:28:
Is er al weer een nieuwe update in het AR geschreven ? wanneer kunnen we die verwachten op 4gmasten.nl :)
Er was wel wat te zien maar het was zo mager dat we even hebben besloten te wachten tot de volgende download, mogelijk een fout in de T-Mobile data. Geloof dat KPN weer wat heeft geüpload en zal vanavond weer eens een extract gaan doen van het AR.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elponchis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 21:08
[...]

Moet wel zeggen bij alle andere providers je EU verbruik ook niet daverend hoog zal zijn, Tele2 Unlimited max 9GB maar let wel op 4G roaming in de EU dat is nog niet echt best.. Tja dan heb je nog Vodafone of KPN, alleen heb je er alleen voordeel aan als je bij Vodafone Ziggo hebt en bij KPN ook hun thuis product hebt als je een grote bundel wilt voor een betere prijs.

Weet niet wat je überhaupt wilt/moet hebben.
Bij Vodafone word je internetverbruik in de EU ook beperkt. Bij Red samen max 20Gb en bij de rest de helft van je bundel. (bij de kleinste bundels kan het wel zijn dat je het helemaal mag gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door elponchis op 23-06-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Sinds kort heb je schijnbaar in België met BASE ook 4G. Dit staat nog niet zo verwerkt in de tool van T-Mobile.

Edit: Ah de tool is toch al wel bijgewerkt. Ik heb niks gezegd!

[ Voor 23% gewijzigd door Jassy op 27-06-2018 08:37 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nieuwe telefoon gekocht, en daar moest een nano-sim in. Even gezocht op het T-Mobile forum, en daar stond dat je het beter online kon regelen, was goedkoper, maar duurde wel 3 dagen.
Uiteraard geen zin om te wachten, dus ik naar de T-Mobile shop. Stond 3 minuten later weer buiten met mijn nieuwste gratis sim. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:36:
Nieuwe telefoon gekocht, en daar moest een nano-sim in. Even gezocht op het T-Mobile forum, en daar stond dat je het beter online kon regelen, was goedkoper, maar duurde wel 3 dagen.
Uiteraard geen zin om te wachten, dus ik naar de T-Mobile shop. Stond 3 minuten later weer buiten met mijn nieuwste gratis sim. YMMV.
Heb ik ook eens gedaan inderdaad, werkt prima. Overigens heb ik in alle winkels waar ik ooit mijn telefoons opgehaald heb ook altijd een nieuwe SIM kaart erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zacht schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:36:
Krijg je de kosten niet straks gewoon op je factuur (of in mindering op je prepaid tegoed?). Ter plekke heb ik ook nooit hoeven afrekenen, In alle gevallen dat T-Mobile mij een gratis simkaart beloofde, verscheen deze wel op de factuur namelijk. Ook via de klantenservice. Na bellen werd het rechtgezet, maar altij werd hij toch errst nog berekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ucsdcom schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Krijg je de kosten niet straks gewoon op je factuur (of in mindering op je prepaid tegoed?). Ter plekke heb ik ook nooit hoeven afrekenen, In alle gevallen dat T-Mobile mij een gratis simkaart beloofde, verscheen deze wel op de factuur namelijk. Ook via de klantenservice. Na bellen werd het rechtgezet, maar altij werd hij toch errst nog berekend...
Ik heb al meerdere keren gratis een SIM kaart opgehaald in een T-Mobile shop. Heb die nooit gefactureerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ucsdcom schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Er staat nog niks vermeld in de app bij 'extra kosten', en er werd mij in de shop ook verzekerd dat het een kostenloze service was. Maar mocht ik op mijn volgende factuur kosten hiervan terug vinden dan zal ik dat hier zeker melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zacht schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:01:
[...]

Er staat nog niks vermeld in de app bij 'extra kosten', en er werd mij in de shop ook verzekerd dat het een kostenloze service was. Maar mocht ik op mijn volgende factuur kosten hiervan terug vinden dan zal ik dat hier zeker melden.
Dan is de kans groot dat ze hun administratieve proces intussen op orde hebben en de simkaart ook gratis blijft voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Eindelijk kan ik donderdag beginnen aan mijn mobiele abbo van T-Mobile.
19-5 aangevraagd in een winkel, maar tussen t-mobile en kpn is het niet goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:39:
Eindelijk kan ik donderdag beginnen aan mijn mobiele abbo van T-Mobile.
19-5 aangevraagd in een winkel, maar tussen t-mobile en kpn is het niet goed gegaan.
Was het niet goedgegaan, of hield KPN je aan je contracttermijn of aan de 1 maand opzegtermijn, waarna dan een nieuwe porteringsdatum wordt afgesproken tussen de providers? Als de portering pas het sein “kan niet doorgaan” kreeg op de 10e dag, en je had een maand opzegtermijn, dan is 5 juli nog geen gekke datum.

Zowel KPN als Vodafone houden klanten aan hun opzegtermijn, waardoor je niet eerder weg kan dan aan het eind van je contract + opzegtermijn van maximaal 1 maand. Andere providers laten je doorgaans gewoon vertrekken en sturen je daarna een afkoopfactuur/eind nota voor de resterende maand(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zijn er bij toeval meer mensen die last hebben van een slechte upload?

Download slingert mn S7 er zonder moeite tegen de 270MBIT door heen... alleen dan slechts met 5 tot 10 mbit upload halen.. :s

geteste lokaties waren allemaal 3CA (900/1800/2100) en ook keurige signaal waarden ( TX power van 4)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:18:
zijn er bij toeval meer mensen die last hebben van een slechte upload?

Download slingert mn S7 er zonder moeite tegen de 270MBIT door heen... alleen dan slechts met 5 tot 10 mbit upload halen.. :s

geteste lokaties waren allemaal 3CA (900/1800/2100) en ook keurige signaal waarden ( TX power van 4)
Yep, 81 up, 5 down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
Afbeeldingslocatie: https://i.pilo.ovh/images/c81f72304b4f5383cec9ab266b8bc56b.md.png

In een buitengebied in Hoogeveen. Ik heb geen 2CA of 3CA op mijn telefoon (Moto G5).

[ Voor 32% gewijzigd door Pilovali op 03-07-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:11
Blijft hier ook hangen rond de 5Mbit up.

Download hangt rond de 20, maar dat is omdat dit toestel momenteel geen 4g+ heeft. Plak de link hier maar, want als afbeelding krijg ik een compleet ander resultaat. :P

http://www.speedtest.net/nl/result/a/4047335471

http://www.speedtest.net/result/4047335471.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vandaag nog eens meer lopen testen... hier in het dorp op alle 3 de sites geprobeerd.. moauw de ene wat beter dan de ander maar boven de 15mbit up is die niet gekomen :/

nadeel is ik weet niet of dat aan Tmobile ligt.. of mogelijk aan de Oreo update :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:11

swv

Ik haal thuis 120/20. Precies zoals ik gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
ucsdcom schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:03:
[...]

Was het niet goedgegaan, of hield KPN je aan je contracttermijn of aan de 1 maand opzegtermijn, waarna dan een nieuwe porteringsdatum wordt afgesproken tussen de providers? Als de portering pas het sein “kan niet doorgaan” kreeg op de 10e dag, en je had een maand opzegtermijn, dan is 5 juli nog geen gekke datum.

Zowel KPN als Vodafone houden klanten aan hun opzegtermijn, waardoor je niet eerder weg kan dan aan het eind van je contract + opzegtermijn van maximaal 1 maand. Andere providers laten je doorgaans gewoon vertrekken en sturen je daarna een afkoopfactuur/eind nota voor de resterende maand(en).
Ik was al einde contract sinds 4 jaar, maar wel 1 maand opzegtermijn.
Vind het lang duren, maarja morgen eindelijk gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Volgens mij is er nu wel een nieuwe 4G update in antenne register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Van de week nog voor mijn privé nummer een unlimited abbo besteld, dit heb ik telefonisch gedaan.
Alleen wordt er nu een simkaartje opgestuurd, echter is dat van 0800 - 18:00 uur gratis, en ander tijdvak is gelijk 10 euro extra.

Ik heb het geannuleerd en ga het maar in een Tmobile shop bestellen.

Verder wel tevreden met mijn zakelijke Unlimited Abbo, en 2x een Tablet Only Unlimited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mars18 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:50:
Alleen wordt er nu een simkaartje opgestuurd, echter is dat van 0800 - 18:00 uur gratis, en ander tijdvak is gelijk 10 euro extra.
Die koerier wil ook graag een extra zakcentje overhouden als hij in de avond moet werken. Maar je kunt het ook (indien mogelijk) op je werk laten bezorgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De langverwachte T-Mobile update is geplaatst op 4gmasten.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
jongetje schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:35:
[...]

Die koerier wil ook graag een extra zakcentje overhouden als hij in de avond moet werken. Maar je kunt het ook (indien mogelijk) op je werk laten bezorgen.
Ik krijg nu de 10 euro gecrediteerd op de rekening, nette service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Mars18 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:50:
Van de week nog voor mijn privé nummer een unlimited abbo besteld, dit heb ik telefonisch gedaan.

Ik heb het geannuleerd en ga het maar in een Tmobile shop bestellen.

Verder wel tevreden met mijn zakelijke Unlimited Abbo, en 2x een Tablet Only Unlimited :)
zit daar nog wat voordeel aan vastgeplakt?

Ik heb 2 zakelijke abbo's; @work .. geen voordeel.. binnenkort komt daar een 3e aansluiting bij.
In eerste instantie is mij in de winkel toegezegd dat er een 'samen' korting van 2.50 aan vast zat, maar dat was dus lulkoek aangezien ik daar uiteindelijk niet voor in aanmerking kom.

Heb nu een 6gb/onbeperkt bellen a 17,50 maar wil toch eigenlijk wel dat unlimited hebben... echter moet ik dan migreren naar Go zakelijk.. 35 euro per aansluiting, wel 10 euro korting, dus 25 eur.
Dat is dan wel 7,50 per aansluiting (dus 22.50) meer betalen.. tegelijkertijd hebben de 2 andere aansluitingen die unlimited-variant niet nodig.

Tmobile is nooit een prijsvechter geweest, maar dat voordeel is een compleet wassen neus en ga zeker weg zodra het kan

enige wat ik me kan bedenken is met alle aanslutingen dus naar Go en dan de 7GB pakken, de 2.50 samen-korting naar binnen halen en 18.50 (dus per aansluting 1 euro meer) betalen.

Over dat auto-cutoff bij behalen van 5gb en dan moeten bijbestellen al dan wel niet gratis kan je ook niet al te vrolijk van worden.. '' unlimited ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:21:
De langverwachte T-Mobile update is geplaatst op 4gmasten.nl.
Tmobile lijkt wel helemaal gestopt te zijn met netwerk uit breidingen..

Want zelfs 1 site minder en alleen maar wat een paar breidingen voor de 2500 band in een periode van dik 2.5 maand?

remmende voorsprong...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

joco schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:17:
[...]

Tmobile lijkt wel helemaal gestopt te zijn met netwerk uit breidingen..

Want zelfs 1 site minder en alleen maar wat een paar breidingen voor de 2500 band in een periode van dik 2.5 maand?

remmende voorsprong...?
Ze zijn zo'n beetje klaar met het ombouwen van hun bestaande masten, de resterende locaties die nog omgebouwd moeten worden hebben meer tijd nodig. Daar zitten veel hoogspanningsmasten bij die niet snel aangepast kunnen worden wegens Tennet regels. Maar er zijn ook genoeg locaties die op nominatie staan om afgebroken te worden en dan zullen ze de aanpassingen pas doen in de vervangende locatie.

Ze hebben de meeste locatie van alle operators dus wat dat betreft zitten ze wel goed. Neemt niet weg dat er nog genoeg zwakke plekken in hun netwerk zitten maar om die allemaal in te vullen, daar gaat gewoon tijd overheen. Het realiseren van een nieuwe locatie kan tussen de 9 maanden tot 2 jaar duren maar in bijzondere gevallen soms zelfs nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het niet ook te maken hebben met de voorgenomen fusie met Tele2? Tele2 heeft op best wat locaties masten staan, waar T-Mobile minder bereik heeft/had. Als de netwerken op termijn in elkaar gevlochten moeten worden, maakt T-Mobile al kosten. Met de locaties van Tele2 kan T-Mobile de gaten daarna alsnog vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ucsdcom schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:31:
Kan het niet ook te maken hebben met de voorgenomen fusie met Tele2? Tele2 heeft op best wat locaties masten staan, waar T-Mobile minder bereik heeft/had. Als de netwerken op termijn in elkaar gevlochten moeten worden, maakt T-Mobile al kosten. Met de locaties van Tele2 kan T-Mobile de gaten daarna alsnog vullen.
Officieel mogen T-Mobile en Tele2 nog helemaal niets op elkaar afstemmen. Tele2 investeert ook gewoon door zoals je kunt zien in de updates van Tele2. Het gaat gewoon trager omdat alle het low hang fruit inmiddels geplukt is. Alle makkelijk te realiseren locaties zijn gerealiseerd en dus is het tempo er nu uit.

Het samen vlechten van het netwerk zie ik zou snel niet gebeuren.
Dats is bovendien geheel afhankelijk van wat EU-commissie aan voorwaarden oplegt. Als er geen restrictes worden opgelegd is het inzetten van de Tele2 frequenties op het T-Mobile netwerk de snelste manier van integreren.

Bij de eerder overnames van Telfort en Orange door resp KPN en T-Mobile zijn de netwerken ook niet fysiek geïntegreerd. Beide netwerken zijn volledig afgestoten en wellicht zijn enkele unieke bruikbare locaties van Telfort dan wel Orange met eigen apparatuur in het KPN danwel T-Mobile netwerk opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acclo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05-2022
Deze week weer één van mijn abonnementen verlengd, anders zou ik de Samen-korting voor een ander abonnement verliezen (aangesloten 1 dag voor de overgang 8) ). Gelukkig was de toestelkorting en cashback zo hoog dat als ik het toestel verkoop ik per saldo nog een jaar lang €7,95 betaal per maand voor 1GB + onbeperkt bel/sms zonder klantvoordeel (€6,46/maand meer korting dan de 'normale' korting op een sim only). 2 of 6 euro hoger voor meer data was ook mogelijk, maar de 1GB komt meestal al niet op 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
We zullen zien of Tele2 en T-Mobile samen mogen... en wat daar de eisen van gaan zijn....

als ze dan domweg de de frequenties moeten afstaan.. ( en eventueel de mogelijkheid om de 800 te houden en 900 af te geven ) heb je wel iig ruimte in de masten :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tarieven voor prepaid bellers gaan volgende maand bij T-Mobile fors omhoog. In het Algemeen Dagblad beloofde de topman van T-Mobile juist lagere tarieven voor de consument.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik wist eigenlijk niet dat prepaid nog bestond tegenwoordig in deze tijd van 4G en meestal meer data dan bellen, kan me niet voorstellen dat er nog veel prepaid klanten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
ik222 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:36:
Ik wist eigenlijk niet dat prepaid nog bestond tegenwoordig in deze tijd van 4G en meestal meer data dan bellen, kan me niet voorstellen dat er nog veel prepaid klanten zijn.
In het buitenland heeft T-Mobile zelfs prepaid met onbeperkt data op 4G/LTE snelheid. In Nederland heeft KPN prepaid met onbeperkt data op 2G/GPRS snelheid.

Vraagje: Waarom is het zo dat als je op CommNet inlogt, dat je dan een SMS krijgt over de tarieven van Isle of Man? Isle of Man is volgens Wikipedia wel buitenland (Wikipedia: Isle of Man), maar CommNet heeft daar geen dekking (https://www.commnetwireless.com/wireless-wholesale.html).

Vraagje 2: Als je T-Mobile hebt, dan mag je op schepen van Delta (GoGo) een uur kosteloos internetten en na dat uur mag je blijven Instagrammen. Sommige T-Mobile nummers worden wel geaccepteerd, sommige T-Mobile nummers niet. Wat moet je in je abonnement inschakelen om GoGo te kunnen gebruiken?

Vraag 3: Wat is nu de juiste APN? Want met de default apn "smartsites" zit je achter een firewall. Je bent van buitenaf totaal niet te bereiken. Met de apn "internet" krijg je een /30 subnet en ben je wel bereikbaar, maar is poort 25 toch omgeleid. In verband met netneutraliteit moet er dus ook een apn zijn die wel volledig open is. Welke apn is volledig open?

[ Voor 57% gewijzigd door Trommelrem op 20-07-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tarieven van KPN prepaid zijn ook omhoog gegaan. Heb lang gebruikt gemaakt van de Avondbundel (250 minuten voor 5 euro) maar die zie ik ook niet meer op de website van KPN staan. Een andere belbundel is kleiner geworden, dus daar opnieuw een prijsverhoging en minder keuze voor de consument.T-Mobile en KPN dagen elkaar niet meer uit als het gaat om prepaid tarieven en producten. Ook de pakketten met telefoon worden zo goed als niet meer aangeboden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:26
ik222 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:36:
Prepaid word in Nederland ook expres door de providers tegen gehouden door de tarieven onnodig hoog te houden.

Deze stap van t-mobile is er weer zo een, tarieven lekker verhogen, en wie weet nemen ze dan een abbonement bij ons, dat is natuurlijk gewoon de truuk achter deze tarief verhoging.

Wel beetje jammer van t-mobile om in deze tijd de prepaid tarieven te gaan verdubbelen. Op het t-mobile forum zie je ook best wat boze klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 cent voor een sms en 20 cent voor een minuut bellen is ook bizar. T-Mobile heeft prepaid bellen de afgelopen jaren al duurder gemaakt. De Bellen L(arge) bundel verdween net als het Bonus Bellen tariefplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fl2001 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Prepaid word in Nederland ook expres door de providers tegen gehouden door de tarieven onnodig hoog te houden.

Deze stap van t-mobile is er weer zo een, tarieven lekker verhogen, en wie weet nemen ze dan een abbonement bij ons, dat is natuurlijk gewoon de truuk achter deze tarief verhoging.

Wel beetje jammer van t-mobile om in deze tijd de prepaid tarieven te gaan verdubbelen. Op het t-mobile forum zie je ook best wat boze klanten.
Het grappige is dat dit in het buitenland juist niet wordt gedaan, of het kost gelijk of soms goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:38:
[...]
In het buitenland heeft T-Mobile zelfs prepaid met onbeperkt data op 4G/LTE snelheid. In Nederland heeft KPN prepaid met onbeperkt data op 2G/GPRS snelheid.

Vraagje: Waarom is het zo dat als je op CommNet inlogt, dat je dan een SMS krijgt over de tarieven van Isle of Man? Isle of Man is volgens Wikipedia wel buitenland (Wikipedia: Isle of Man), maar CommNet heeft daar geen dekking (https://www.commnetwireless.com/wireless-wholesale.html).

Vraagje 2: Als je T-Mobile hebt, dan mag je op schepen van Delta (GoGo) een uur kosteloos internetten en na dat uur mag je blijven Instagrammen. Sommige T-Mobile nummers worden wel geaccepteerd, sommige T-Mobile nummers niet. Wat moet je in je abonnement inschakelen om GoGo te kunnen gebruiken?
Moet ik je even corrigeren ;) T-Mobile prepaid heeft onbeperkt data in Nederland, de EU is dit maar 650mb op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
dutchnltweaker schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Moet ik je even corrigeren ;) T-Mobile prepaid heeft onbeperkt data in Nederland, de EU is dit maar 650mb op 1 dag.
Potjandorie, ik zie het staan. Voor 2,95 per maand kun je onbeperkt internetten, maar met een snelheidscap van 15 MBit/s. Dat is goedkoper dan postpaid: https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 19-07-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 10:55
Trommelrem schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Potjandorie, ik zie het staan. Voor 2,95 per maand kun je onbeperkt internetten, maar met een snelheidscap van 15 MBit/s. Dat is goedkoper dan postpaid: https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels
Helaas is die onbeperkt voor 2,95 maar een dag geldig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

Dat is per dag.

Edit: spuit elf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wel vreemd eigenlijk dat prepaid meestal duurder is. Je zou juist verwachten dat dit voor een provider veel aantrekkelijker is. Dat zie je namelijk ook bij de VoIP providers, die kunnen juist scherp aanbieden omdat ze geen administratie hoeven te voeren om achter hun geld aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:00:
Wel vreemd eigenlijk dat prepaid meestal duurder is. Je zou juist verwachten dat dit voor een provider veel aantrekkelijker is. Dat zie je namelijk ook bij de VoIP providers, die kunnen juist scherp aanbieden omdat ze geen administratie hoeven te voeren om achter hun geld aan te gaan.
Bij abbo's ben je verzekerd van regelmatige inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
zacht schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Dat klopt, maar je hebt ook een deel van de klanten die niet (op tijd) betalen en dat kost best veel geld voor een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
zacht schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Bij prepaid ook. Ik heb autopay gewoon ingeschakeld bij mijn T-Mobile. Het is voor veel prepaid gebruikers net een te hoge drempel om dat soort settings aan te passen.
jongetje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:05:
[...]

Dat klopt, maar je hebt ook een deel van de klanten die niet (op tijd) betalen en dat kost best veel geld voor een provider.
De verliespost daarvan is vrij klein, bovendien kun je een klant volgens de AV gewoon beperken in z'n dienst.

[ Voor 34% gewijzigd door Trommelrem op 19-07-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vergeet niet dat bij Prepaid in de tikprijs ook een stukje netbeheer meeberekend zit, die bij postpaid in het standaard abonnementsgeld zit. Voor de kleinverbruikers blijft het dus nog steeds voordelig om prepaid te gebruiken, maar mensen die een gemiddeld of groter verbruik hebben maar die geen abonnement willen (of kúnnen!) aangaan, die hebben een zoutzure appel om doorheen te bijten met prepaid tarieven en al helemaal na deze forse verhoging. Vanuit de provider gezien is het dan weer simpel: het moet komen uit de lengte of uit de breedte, maar voor niets gaat de zon op. Dus kún je een abonnementje afsluiten ergens, dan loont het al snel om dat maar te doen als je je mobiel toch wat regelmatiger gebruikt. Keerzijde van die medaille is dat alleen de écht kleinverbruikers overblijven en de tikprijs in de toekomst nog wel eens meer zal kunnen stijgen.

Misschien is dit een mooie voetnoot om weer een beetje terug on-topic te gaan, immers de ervaringen en discussie over het netwerk zelf. ;)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23
Trommelrem schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:38:
[...]

CommNet staat onterecht geregistreerd als Manx Telecom wat Isle of Man is. De vraag is of je arm wordt als je data gaat gebruiken, of dat het (per ongeluk?) toch uit je bundel gaat daar :p

In het laatste geval zal het veel kosten, want CommNet is echt heel duur voor providers qua roaming. Hun dekking is er alleen in afgelegen gebieden in de VS zoals Grand Canyon National Park.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Dat is per dag.

Edit: spuit elf.
Maar wel ideaal als Backup. Zeker nu de snelheid omhoog gaat....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:47:
15 cent voor een sms en 20 cent voor een minuut bellen is ook bizar. T-Mobile heeft prepaid bellen de afgelopen jaren al duurder gemaakt. De Bellen L(arge) bundel verdween net als het Bonus Bellen tariefplan.
Nou, de wonderen zijn de wereld niet uit en de gemiddelde abonnee betaalt buiten de bundel zo’n 22 of 23 cent per bel minuut en 13 tot 25 eurocent per sms buiten de bundel. Vanuit het EU buitenland naar Nederland bellen of sms-en was in de meeste gevallen ca. de helft goedkoper dan een buiten de bundel minuut bellen of buiten bundel SMS-en binnen Nederland. Door de nieuwe EU regels met de EU inbegrepen zie je dit niet meer.

En buiten de bundel valt bijvoorbeeld ook een 0900 nummer met lokaal tarief og met een éénmalig bedrag per gesprek. En bij Vodafone en Tele2 bel je met een onbeperkt EU bellen abonnement toch een flink buiten de bundel tarief voor bellen naar een EU land vanuit Nederland. Hetzelfde gesprek, maar dan van EU buitenland naar Nederland is wel in je bundel inbegrepen.

Bij KPN is het inbegrepen bij de onbeperkt bellen abonnementen en betaal je wel bij de abonnementen met minuten bundel. Bij T-Mobile zat het inbegrepen bij unlimited, in de nieuwe versie is het beperkt tot 120 minuten. Bij Vodafone Red zijn ook enkele tientallen minuten naar de EU inbegrepen. , afhankelijk van je kostprijs van je RED abonnement.

Je zal het per provider zelf na moeten spitten, maar reken je niet rijk met bundels die onbeperkt of unlimited heten. Er zitten ook daar beperkingen aan en nog steeds hoge meerkosten. Voorheen waren er echt meer tariefplannen die je buitenbundel hetzelfde tarief gaven als binnen de bundel. Maar de winst moet ergens terug gepakt nu de roaming melkkoe voor de EU een stuk magerder is geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 21-07-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
[...]

Met mijn postpaid heb ik dan ook nog onbeperkt bellen & sms-en. Zit dat ook in jouw berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:50
spuit 12 ;)

[ Voor 170% gewijzigd door saharoen op 22-07-2018 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van januari tot en met mei verschenen er telkens nieuwsberichten online over de vele problemen op het T-Mobile Nederland netwerk voor Iphone 8 en Iphone X gebruikers. Gebruikers hadden te maken met wegvallende gesprekken of konden zelfs helemaal geen gesprekken voeren of ontvangen. Het bijzondere was dat de problemen zich beperkten tot het Nederlandse T-Mobile netwerk. Op de netwerken van de andere Nederlandse providers waren geen problemen.

Er werd toen gesproken over een hardware probleem in de toestellen of over een netwerk probleem bij T-Mobile Nederland. Maar nooit heb ik ergens nog kunnen vinden waar het uiteindelijk nu aan lag. Betekent dit dat dit T-Mobile spook nog steeds in het netwerk zit? Of is er wel degelijk een verklaring, maar hebben de media verzuimd om te melden dat het uiteindelijk nu toch is opgelost? Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Laatst online: 13-09 11:35
Op 6 augustus mag ik mijn Stel Samen Stel Bij abbo verlengen voor een nieuw abbo.
Ik raak dan mijn korting op onbeperkt bellen/smsen en de korting op 20gb kwijt waardoor ik zal moeten kiezen voor bijvoorbeeld 5 of 10 gb om rond de 30-35 euro te blijven.
Maar wat gebeurt er als ik niks doe? Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
r_buren956 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:24:
Op 6 augustus mag ik mijn Stel Samen Stel Bij abbo verlengen voor een nieuw abbo.
Ik raak dan mijn korting op onbeperkt bellen/smsen en de korting op 20gb kwijt waardoor ik zal moeten kiezen voor bijvoorbeeld 5 of 10 gb om rond de 30-35 euro te blijven.
Dan ben je, net als ik, al je kortingen kwijt. Zie voor je korting je huidige abonnement in MyTmobile. Voor mij was dat reden om naar Youfone te gaan.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Laatst online: 13-09 11:35
maar het 20gb abbo bestaat niet meer dus dat hou ik dan toch niet ? Of zijn ze net als bij Ziggo dat je nog een abbo houdt wat niet meer te krijgen is (ik heb nog 50 down en 5 up terwijl 40/4 de enige verkrijgbaar is buiten de hele snelle abbo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:10
r_buren956 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:24:
Dit dilemma heb ik ook. Betaal nu €20 voor SSSB 20gb, echter in oktober stukken meer als ik niet verleng. Een echt alternatief is er niet bij Tmobile. Jammer, want het netwerk bevalt goed. Youfone/Lebara onbeperkt zijn de enigen die met hun 10+10/75gb prima in de buurt komen, maar KPN netwerk bevalt me minder hier in het zuiden.
Pagina: 1 ... 71 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes